http://www.volkskrant.nl/(...)rs-in-sprinter.dhtmlquote:Er komt een plaszak voor reizigers met hoge nood in de wc-loze sprinters. De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
Het gaat wel echt om reizigers met hoge nood, benadrukt een woordvoerder van de NS in de Telegraaf. Het zakje, dat handig is af te sluiten aan de bovenkant, is van afbreekbaar materiaal.
Of je krijgt een trechtertje in bruikleen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:14 schreef Leandra het volgende:
Voor de dames een plaszak en een plastuit?
En een teiltje met dreftquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Of je krijgt een trechtertje in bruikleen.
Het blijft de NS.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En een teiltje met dreft afwasmiddel van de LidL
Nogal.quote:
Okee, zal de machinist blij mee zijnquote:De bedoeling is dat zij in de lege ruimte van de machinist hun urine kunnen lozen.
En die ruimte wordt van de rest van de trein gescheiden door een glazen wand waar je volgens mij (nog) gewoon doorheen kunt kijkenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, zal de machinist blij mee zijn
Er is gelukkig een tweede cabine aanwezig in treinen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:22 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Okee, zal de machinist blij mee zijn
Die binnen no time behoorlijk vies zal zijn, omdat er af en toe 'naast gesproeid' wordt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:25 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er is gelukkig een tweede cabine aanwezig in treinen.
RTLquote:Bij calamiteiten, zoals een stilstaande trein bij slecht weer, kunnen ze een plaszak krijgen waarin ze hun behoefte kunnen doen. Maar, 'alleen in uiterste nood', zegt een NS-woordvoerder in De Telegraaf.
die moet je deponeren in de speciale units die de NS gaat plaatsen op elk station, wel ontworpen door een goeie ontwerper natuurlijk, kost wat extra maar dan heb je ook watquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:31 schreef DarkY.NL het volgende:
en daarna loop je met je zak rond of... ?
Als het alleen een plaszak is, lijkt het me duidelijk waar NS in dit geval voor staat: Niet Schijtenquote:
Gelukkig vervoerden ze niet De Beschaving. Anders deden we ons plasje nu nog steeds in een hoekje van een grot.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:36 schreef DaMart het volgende:
Ik vind het trouwens wel typisch dat zelfs 1 april vertraging heeft opgelopen bij de NS![]()
.
Bronquote:
Het meeneemtoilet (plaszak) is door de meeste deelnemers op de eerste marsdag van de 4Daagse als positief ervaren. Dat meldt Maria Hopman, onderzoekster van de Radboud Universiteit die een proef hiermee houdt. “Zelfs de dames zijn positief.”
precies. In NL heb je elke 15km zo'n beetje een benzinestation waar je prima naar het toilet kanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Werkelijk bedroevend. En dan vragen ze zich af waarom ze niet meer mensen in het openbaar vervoer krijgen
Relnichten in de trein zullen zich ook wel stil houden als iedereen met een zak pis in zijn handen staat.quote:
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:06 schreef zeeeend het volgende:
Het is natuurlijk Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus die dit allemaal mogelijk maakt .
In 2005 was die vetklomp met haar plakhaar al lekker in de weer met de NS,beetje haar eigen koers varen (typisch VVD) en nu spoort ze nog niet .
Want ze flikt datzelfde kunstje weer :http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)een-grip-op-prorail/
Zou eens kijken wie in haar familieband een hoge positie heeft bij Prorail of NS ,want hebben we het dan niet over belangenverstrengeling?
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:24 schreef Gitank2 het volgende:
Wellicht kunnen ze ook reizigers inzetten om bevroren wissels te "ontdooien"
Dit ja, schandalig dat er niet op elk station een wc is als mr Overheid je zo graag in het OV wil hebben, en al helemaal schandalig dat áls er al een wc is, hij 50 eurocent kost en in 9 van de 10 gevallen nog gruwelijk ranzig is ook.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daarnaast roept de NS natuurlijk de problemen over zichzelf af. Als er regelmatig treinen rijden + de voorzieningen op stations goed zijn dan maakt het voor een reiziger niet uit om even de trein te verlaten voor een sanitaire stop.
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
De ellende is allemaal begonnen met Jorritsma in paars 1 en de verzelfstandiging van de NS. De NS voor 100% terug in handen van de overheid aub, zodat winst maken niet meer het enige doel is.
Het ontbreken van fatsoenlijke sanitaire voorzieningen is allemaal terug te voeren op geld besparen.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Onzin. Als het aan de NS in overheidshanden had gelegen was 'mijn' lijntje al lang opgeheven. Nu rijden er gloednieuwe Arriva treinen, met wifi en is de frequentie opgeschroeft van 2 naar 4x per uur en komen er 3 of 4 nieuwe stations bij.
De NS is gewoon een kutbedrijf, of het nou geprivatiseerd of in overheidshanden is.
Lees maar eens door. Interessant stuk.quote:Wie wil begrijpen wat er nu mis is op het Nederlandse spoor, moet terug naar het begin van de jaren negentig. Het Angelsaksische marktdenken overspoelde de wereld. Managers lieten zich in afgeladen zalen met duizenden tegelijk bekeren tot business process reengineering. Wereldwijd hadden politici, van liberaal tot socialist, een beduimeld exemplaar van de Amerikaanse bestseller Reinventing Government. How the Entrepreneurial Spirit is Transforming the Public Sector op het nachtkastje liggen.
Miljoenen werknemers, ambtenaren, burgers en klanten kreunden onder de gevolgen van de grootschalige ‘heruitvinding’ van bedrijven en overheidsinstellingen. Een cartoon uit die periode geeft de tijdsgeest mooi weer. Sneeuwwitje komt in het bos vier dwergen tegen. ‘Wie zijn jullie?’ vraagt ze. ‘Wij zijn de zeven dwergen,’ krijgt ze als antwoord. ‘Maar jullie zijn maar met z’n vieren!,’ reageert ze verbaasd. ‘Dan heb je zeker nog nooit van McKinsey gehoord...’
Dat ben ik helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
Dit inderdaad. Laten we wat dat betreft weer gewoon ons bij onze eigen Rijnlandse leest houden ipv dat Anglo-saksiche modelquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
[..]
Lees maar eens door. Interessant stuk.
http://www.veenmagazines.(...)nding_van_de_NS.html
... Dus?quote:De NS heeft altijd laten weten de klachten serieus te nemen, maar liet eerder al weten dat er bewust voor is gekozen om de Sprinters wc-loos te maken. "Elk toilet dat je plaatst kost vier zitplaatsen", liet een woordvoerder weten.
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Blaadje op de rails, plaszakje voor de reiziger... maar alleen als je echt heel nodig moet hoor!
En maar steeds meer betalen voor een kaartje.
Wat een zegen, die marktwerking in het openbaar vervoer.
Nou ja het zorgt er wel voor dat minder mensen met de trein gaan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
Sociale kant eerder het logisch verstand wat totaal verloren gegaan is bij managers die alleen nog maar in $$$$ kunnen denken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Geld. De kosten van 1 WC en het onderhoud wat je bespaart, samen met de 4 extra zitplaatsen is vanuit economisch standpunt interessant. Dat de sociale kant (normale sanitaire voorzieningen) daarvan de dupe is, dat is een afweging die de laatste 20 jaar schering en inslag is.
En kennelijk ziet de NS een toilet als een extraatje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:37 schreef Jarno het volgende:
Er is trouwens van alles mis met de NS hoor en dit is een belachelijk voorstel uiteraard, maar doen of we een derde wereld land zijn wat OV betreft gaat ook weer nergens over natuurlijk.
nou joepie... voor de privatisering hadden ze er geen last van. Waarschijnlijk omdat alle onderdelen van de NS nog gewoon samenwerkten en er voldoende personeel was om die dingen op tijd te laten rijden..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die blaadjes zijn pure natuurkunde en biologie hoor, die worden door de druk van die stalen wielen op de rails zo glad als teflon, en zelfs de politiek en de publieke opinie kunnen daar niks aan veranderen.
heel erg weinig zelfs.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef Poppenkastpop het volgende:
Van nu.nl:
[..]
... Dus?
Ik vind 4 zitplaatsen nog weinig voor de voordelen die één wc al oplevert.
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens naar Duitsland gaan, daar rijden minder treinen maar je betaalt er wel veel meer voor.
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:32 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ik ben zo vaak naar (zuidwest) Duitsland geweest. De treinen rijden op tijd, en naast de hogesnelheidstreinen en intercitytreinen rijden daar heel frequent boemeltreintjes. En ik vind de treinen in Duitsland schoon en netjes.
Ja, of een kind dat misselijk wordt, een vrouw die ongesteld wordt, etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:28 schreef SwiffMeister het volgende:
Wat nou als ik zo nodig moet dat ik zo'n zakje afvul en er niet 1 maar 2 nodig heb, moet ik dan bijbetalen?
Wat als ik aan de diaree ben?
Of een combinatie van beide?
Ik ben ook benieuwd naar:
"Ding-dong-ding! De sprinter naar Tilburg, Breda en Roosendaal zal pas over 15 minuten vertrekken wegens noodzakelijke schoonmaakwerkzaamheden... Herhaling..."
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben daar veel meer varianten tot in de kleinste dorpen aan toe. Het is niet alleen de ICE, maar ook de Regionalzug die in verschillende vormen rijdt.
Het zal ongetwijfeld van de regio afhangen, ik ben vooral bekend in Beieren en daar was het "Nahverkehr" prima geregeld. Als ik het vergelijk met Drenthe (waar ik woon), dan kun je hier met de trein echt nauwelijks ergens komen buiten de paar wat grotere steden. We hebben hier in totaal slechts 2 lijnen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sommige Regionaal-Express treinen rijden maar 1 keer per uur. In Nederland kun je ook in bijna iedere gehucht komen maar rijden treinen vaker, waardoor je per saldo minder lang onderweg bent. Dat op tijd rijden valt ook vies tegen, bij bouwwerkzaamheden moet je niet vreemd opkijken dat je een uurtje langer onderweg bent.
Al zal het ook wel per regio/trein afhangen. Maar zo slecht als sommige beweren is de NS nou ook weer niet.
Waarschijnlijk heeft de machinist de ruimte nodig op de terug weg van de trein. Want van die ronddraai emplacementen hebben we al lang niet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:01 schreef DS4 het volgende:
Is het niet misschien een idee om in de lege ruimte van de machinist gewoon een toilet te zetten?
Of denk ik nu weer te simpel?
Tsja, in Australië heb je een stuk recht spoor van ~450km dwars door de woestijn, daar hebben ze inderdaad geen last van blaadjes. Als je hier door het midden van Nederland moet, kom je langs grote stukken natuur waar de bomen ~3 meter van het spoor staan, en ik vermoed dat Prorail en de NS niks liever willen dan al die dingen met een kettingzaag te lijf gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In andere landen hebben ze ook blaadjes, toch schijnen ze er daar veel minder last van te hebben
quote:Machinisten over plaszak: Dit is een grap.
De vakbond voor rijdend personeel bij het spoor, de VVMC, vindt de plaszak waar het bedrijf mee komt voor reizigers met hoge nood 'verschrikkelijk'. "Toen ik het hoorde, dacht ik echt: dit is een grap", zegt bestuurder Wim Eilert van de vakbond.
Volgens de VVMC zijn de NS-plannen ook niet besproken met de machinisten, van wie de werkplek een soort toilet wordt. "Mensen laten plassen op iemand zijn werkplek, dat kan echt niet. Alleen al gezien de hygiëne, het is geen huis."
Het zegt ook wel weer wat over het (terechte) wantrouwen richting hun klanten. Kijk maar eens wat voor puinhoop de toiletten in de trein vaak zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef static het volgende:
Machinisten over plaszak: Dit is een grap
[..]
Als je pech hebt dat je naar een station moet waar alleen maar een sprinter komt en dat is dan het een na laatste station, dan kan het wel oplopen tot 45 minuten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:05 schreef Poppenkastpop het volgende:
hoe lang zit je max. in zo'n sprinter?
Het gaat over calamiteiten, iets wat voor veel mensen in deze discussie blijkbaar een moeilijk woord is.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:29 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik vind het eigenlijk nogal gezeik over die wc's. Het gaat om de sprinters die je neemt voor niet al te lange afstanden. Regionale bussen hebben toch ook geen wc's.
Zie deze reactiequote:Bij calamiteiten, zoals een stilstaande trein bij slecht weer, kunnen ze een plaszak krijgen waarin ze hun behoefte kunnen doen. Maar, 'alleen in uiterste nood', zegt een NS-woordvoerder in De Telegraaf.
Uitstekend plan!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:06 schreef Basp1 het volgende:
Waarschijnlijk heeft de machinist de ruimte nodig op de terug weg van de trein. Want van die ronddraai emplacementen hebben we al lang niet meer.
Maar we zouden natuurlijk de stoel van de machinist aan beide kanten kunnen vervangen door een porseleinen pot en er een multifunctionele ruimte van maken.
Precies. Mooi roze kleedje erover, zoals je dat vroeger nog eens zag...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:08 schreef Wokkel het volgende:
Hij kan toch gewoon op het deksel gaan zitten?
Ook op bedrijven zijn toilletten vaak een puinhoop daarom hebben de meeste bedrijven dagelijks een schoonmaker/s over de vloer. Bij treinen hebben ze flink bezuinigd op het schooonmaken bij de eindsstations dus is het niet meer dan logisch dat het vaak een puinhoop blijft in de toiletten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het zegt ook wel weer wat over het (terechte) wantrouwen richting hun klanten. Kijk maar eens wat voor puinhoop de toiletten in de trein vaak zijn.
En dan een boete wegens wildplassen krijgen.quote:
Buiten de stad mag je gewoon in de bosjes pissen hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:15 schreef static het volgende:
[..]
En dan een boete wegens wildplassen krijgen.
Wat een onzin. Een stilstaande bus in een file mag je ook niet uit. Ook daar zie ik geen plaszakjes of wc's.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat over calamiteiten, iets wat voor veel mensen in deze discussie blijkbaar een moeilijk woord is.
[..]
Zie deze reactie
Aangezien je bij een stilstaande trein in een weiland vaak niet eens mag uitstappen vanwege de veiligheid gaat de vergelijking met een bus ook mank.
Daarom mogen de meete bussen ook op de vluchtstrook rijden tijdens files.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:59 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een stilstaande bus in een file mag je ook niet uit. Ook daar zie ik geen plaszakjes of wc's.
stuur naar DWDD of P&W of zo ... mooi toepasselijke combi van 2 actualiteiten (dood Jobs, plaszak NS)quote:
in een of ander obscuur kamertje bij de machinistquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:18 schreef FreckleSs het volgende:
Grapje zeker![]()
En als je moet plassen waar moet je dat dan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |