abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102159027

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem<br>

De OP is hier te vinden.
pi_102159059
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2011 21:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag ook in het vooruit staan vossen. Naast eerdergenoemde H&M, Bijenkorf en Peter Hahn zag ik ook dikke Linda's, en diverse TV-gidsen voorbijkomen (VPRO, Vara, KRO, Veronica). En, als kers op de taart, een bijna hah mailing van de provincie. Om 18.00 uur ben ik gestopt met vossen, hoewel er nog zat stond. Sommige wijken hadden nu al 7 blauwe bakken, en daar komt morgen dan nog het nodige bij. En dan natuurlijk nog 3x hah. Verder zijn er morgen nauwelijks extra mensen ingezet in de voorbereiding. Ja, 1 tijdelijke hulpkracht, die hier pas 3 weken werkt, dus ik denk eerder dat we hem moeten helpen dan dat hij ons helpt. 't Zal wel een latertje worden, morgen.............
Ha, dat word niks. Zul je zien dat ook de HSM nog stuk gaat of extreem veel HSM waardoor je daar ook nog op kan gaan wachten.
pi_102175846
Jeetje, zoveel? Doldwaze dagen van de Bijenkorf zeker? Ik moet morgen werken, ze wisten me vorige week al te vertellen dat er bijna niks te doen zal zijn (nu is het nooit veel op woensdag, maar morgen blijkbaar nog minder ofzo). Mag ik lekker 5 wijken voorbereiden, waarvan 2 autodiensten die ik niet ken. Das dus tot 12u binnenzitten...
pi_102181831
Nou we zijn weer thuis (hoefde gelukkig maar 1 wijkje te lopen). Wat een berg post, zeg! Vooral in de betere wijken, waar dat doldwazedagenbijdebijenkorfboekje praktisch hah was. Er waren wijken die normaal gesproken 3 tassen hebben, die er nu 9 hadden. Bij het instraten paste het soms niet eens in de vakken, en bij het afbundelen moest ik veel vakken in 2-en of in 3-en splitsen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_102182051
5x HAH, H&M, Bijenkorf, enz... :D :'( Was een leuke dag vandaag.
pi_102183173
We zijn weer thuis...
Vanmorgen om kwart voor 6 begonnen met vossen...

Wat een zooitje... :'(
pi_102189544
Ik ben weer benieuwd wat het morgen is, na 1,5 week vakantie.
Zelfs de TC belde nog op, of ik morgnen weer begon met werken....
pi_102190503
Nou, ik mis dus doordeweeks niets. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_102191992
Pff wat een dag... opgetrommeld om alleen wijken voor te bereiden, maar mocht ook nog eens de grootste wijk die we hebben (4 uur met HaH) lopen... resultaat: 6.30 - 16.30 gewerkt, en helemaal kapot. :r 8)7

4 HaH, Bijenkorf, H&M en nog meer rommel,alleen de Plus Magazine hebben ze geloof ik voor morgen bewaard, maar dan werk ik niet gelukkig :P
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_102194931
Gisteren al dik 2 uur voorgevost. Vandaag weer gevost maar in een ander DVG, vervolgens voorbereiden, aangetekenden rijden en nog een wijk gelopen. Gelukkig een pauperwijk dus alleen aan personen geadresseerde bijenkorf en geen HAH bezorgd, dat scheelt al behoorlijk, met HAH en een dure wijk was ik ongeveer 2 keer zo lang bezig geweest.
pi_102195547
Was inderdaad flink aanpoten vandaag! In mijn wijk zitten een paar stukken met vrijstaande en twee onder één kap-woningen en dat merk je inderdaad direct aan die Bijenkorf-dingen! Wat normaal één bundel is waren nu 5 bundels, alleen maar vanwege die gele troep. Ik had incl. HAH 8 binnentassen, maar heb ze toch gewoon in twee keer meegekregen. Vraag niet hoe :P De HAH viel dan wel weer mee, maar 3 stuks en vrij goed hanteerbaar.

Alle wijken waren ook echt superlaat klaar bij ons, om 13:00 was mijn wijk net ingegooid. Ik heb uit armoede zelfs mijn eigen wijk voor zitten bereiden, maar dat vind ik niet erg (dan gebeurt het tenminste goed) :P Kon pas om 14:15 de straat op, 17:30 klaar.

Ik snap alleen echt niet dat ze dan ook nog de televisiegidsen erbij doen. Bewaar dat dan voor morgen, want dan is er ongetwijfeld weer geen bal te doen :?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_102195930
Tja, Didoza he...

Ik was blij dat het hah hanteerbaar was, anders was het helemaal niks geworden vandaag.
Erg fijn om in een kakkerswijk te lopen op zo'n dag... :')
pi_102196921
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 20:55 schreef pussywillow het volgende:
Was inderdaad flink aanpoten vandaag! In mijn wijk zitten een paar stukken met vrijstaande en twee onder één kap-woningen en dat merk je inderdaad direct aan die Bijenkorf-dingen! Wat normaal één bundel is waren nu 5 bundels, alleen maar vanwege die gele troep. Ik had incl. HAH 8 binnentassen, maar heb ze toch gewoon in twee keer meegekregen. Vraag niet hoe :P De HAH viel dan wel weer mee, maar 3 stuks en vrij goed hanteerbaar.

Alle wijken waren ook echt superlaat klaar bij ons, om 13:00 was mijn wijk net ingegooid. Ik heb uit armoede zelfs mijn eigen wijk voor zitten bereiden, maar dat vind ik niet erg (dan gebeurt het tenminste goed) :P Kon pas om 14:15 de straat op, 17:30 klaar.

Ik snap alleen echt niet dat ze dan ook nog de televisiegidsen erbij doen. Bewaar dat dan voor morgen, want dan is er ongetwijfeld weer geen bal te doen :?
Didoza :') Je hele rug naar de tering lopen zodat de hoge heren in Den Haag straks kunnen zeggen, op woensdag en vrijdag is er zo weinig post laten, mogen we alsjeblieft stoppen.
pi_102197666
En maar blijven zeggen de post loopt terug...
Ach, morgen alleen maar twee wijkes lopen. :D
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:37:27 #15
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_102197686
Dit topic heb ik nog nooit gezien :)

Enfin, zelf werk ik bij het autobedrijf als chauffeur in diverse regio's Centrum.
Man man man, wat een dag was het vandaag :D
Eerst een brengrit gedaan om 08:00, en daarna wachten op de steunpunten, en dat duurde lang. 1 uur kunnen wachten.
Toen eindelijk 3 steunpunten kunnen wegbrengen, 1 uur later dan voorgeschreven stond.
Daarna terug op VBG, weer wachten op ander steunpunt.....zucht........
In de Kangoo is het max. laadgewicht 500KG. Hahaha, nou, 28 zakken met post kwamen daar ver over heen :')
Uiteindelijk om 11:30 met mijn bestelling kunnen beginnen in Veld-Waardenburg. Uiteraard erg veel H&M en die Bijenkorf meuk. Plus 4 stuks HAH.
Rit uiteindelijk wel kunnen doen in 3 en een half uur.
Collega welke een andere rit had haalde het niet, ze had er nog een haalrit achteraan. Dus ben ik maar naar haar gereden en heb de rest van haar bestelling gedaan opdat zij nog op tijd zou komen bij de eerste haal-klant. Uiteindelijk om 16:30 klaar.

Morgen als het goed is een rustige dan, mag ook wel eens ;)
Moe, maar voldaan dat de klus weer geklaard is!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 20 september 2011 @ 21:38:22 #16
110987 ErwinRommel
pi_102197726
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 21:37 schreef Dftpol het volgende:
En maar blijven zeggen de post loopt terug...
Ach, morgen alleen maar twee wijkes lopen. :D
Lopen? Blij dat ik rij :D
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:02:04 #17
110987 ErwinRommel
pi_102198919
Ben trouwens heel benieuwd als we straks naar Nieuwegein moeten gaan.
Gaat "leuk" worden _O-
pi_102199593
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:02 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben trouwens heel benieuwd als we straks naar Nieuwegein moeten gaan.
Gaat "leuk" worden _O-
Subco of medewerker?
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:20:04 #19
110987 ErwinRommel
pi_102199735
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:17 schreef carboni het volgende:

[..]

Subco of medewerker?
Medewerker, al moet ik wel zeggen dat het via Randstad is.
De subco's, ik ga daar maar niet té veel over uitwijden ;)
Nee, in januarie begon ik, en werd er gezegd dat het maar voor 3 weken was, en nog zit ik er, want interesse voor het autobedrijf onder de oude garde is erg beperkt. En het ziet er naar uit dat ik nog lang ga blijven ivm tevredenheid van m'n team-coach :)
pi_102200042
Ik kom binnenkort ook in Nieuwegein te werken @ autobedrijf.
lama
pi_102200120
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Medewerker, al moet ik wel zeggen dat het via Randstad is.
De subco's, ik ga daar maar niet té veel over uitwijden ;)
Nee, in januarie begon ik, en werd er gezegd dat het maar voor 3 weken was, en nog zit ik er, want interesse voor het autobedrijf onder de oude garde is erg beperkt. En het ziet er naar uit dat ik nog lang ga blijven ivm tevredenheid van m'n team-coach :)
Haha die intresse is een merkwaardig punt hoor. Geloof dat de intresse vanuit autobedrijf voor de oude garde ook meer symbolisch is want ze hadden hier zo 2 extra voltijders kunnen laten rijden, terwijl er nu gewoon mensen thuis zitten.
Die subco's zijn lachen joh. Wat een teringbakken rijden die gasten zeg, geen enkele auto zonder deuk. een auto extreem smerig van binnen en buiten met chauffeur met vieze dienstkleding (al is dit een van de weinige met überhaupt dienstkleding), een auto met laadbak die tegen een brug is aangereden, een auto waar alle lampen achter kapot zijn.
Van horen zeggen ook veel klachten over onbeschoftheid van de chauffeurs plus klanten waar het gewoon helemaal niet werd opgehaald, verkeerde post gebracht. Oh ja en een chauffeur die zijn autobestelling op zaterdag maar tot zondag had uitgesteld, toen een klant hem er op aansprak zei hij iets van ja het regende zaterdag zo hard en ik was moe. :') Geloof dat ie er niet uit geflikkerd is.
Mooiste is dat ze op die presentatie over het autobedrijf, zo mooi lulde over maatschappelijk verantwoord ondernemen en zuiniger rijden. Ons wagenpark van auto's van niet meer dan 3 jaar oud hebben ze half weggedaan voor wat wrakken uit de jaren negentig/ begin 2000. Zullen ook wel geen roetfilters hebben.

Gelukkig niet zo veel last van behalve als ze het weer voor elkaar krijgen om een wijk op het verkeerde depot te zetten, Dan ging echt nooit mis vroeger. VBG mag geen auto's inzetten terwijl er drie op het parkeerterrein staan :( en herstellen kunnen die gasten ook niet want ze gaan gewoon naar huis om een uur.
Heeft me gewoon een 1 uur gekost.

[ Bericht 0% gewijzigd door carboni op 20-09-2011 22:35:47 ]
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:36:52 #22
110987 ErwinRommel
pi_102200683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:26 schreef carboni het volgende:

[..]

[quote]Haha die intresse is een merkwaardig punt hoor. Geloof dat de intresse vanuit autobedrijf voor de oude garde ook meer symbolisch is want ze hadden hier zo 2 extra voltijders kunnen laten rijden, terwijl er nu gewoon mensen thuis zitten.
Klopt, is ook meer symbool politiek. Ze kosten ook meer dan een UZK.
Bij ons zijn er nog maar 2 met het oude contract, die zitten tegen hun pensioen aan en zullen over max 3 jaar echt de dienst verlaten.

quote:
Die subco's zijn lachen joh. Wat een teringbakken rijden die gasten zeg, geen enkele auto zonder deuk. een auto extreem smerig van binnen en buiten met chauffeur met vieze dienstkleding (al is dit een van de weinige met uberhaupt dienstkleding), een auto met laadbak die tegen een brug is aangerede, een auto waar alle lampen achter kapot zijn.
Hoe herkenbaar :D

quote:
Van horen zeggen ook veel klachten over onbeschoftheid van de chauffeurs plus klanten waar het gewoon helemaal niet werd opgehaald, verkeerde post gebracht. Oh ja en een chauffeur die zijn autobestelling op zaterdag maar tot zondag had uitgesteld, toen een klant hem er op aansprak zei hij iets van ja het regende zaterdag zo hard en ik was moe. :') Geloof dat ie niet eens er uit geflikkerd is.
Het is een zooitje hoor met die subco's. Niet normaal meer. In onze regio doen ze de bestellingen niet meer op zaterdag en maandag, doen we zelf weer. Ging echt altijd falikant mis. Post besteld op verkeerd adres, geen HAH bezorgd, kloffie waar prins Carnaval een puntje aan kan zuigen, niet klantgericht bezig zijn.
Nare is, ik word er door de weeks altijd op aangesproken, door de klanten dus, dat het steeds weer mis gaat. Dan vraag ik op welke dag dat was, en tja, dan weet ik al genoeg. Knullen van subco's die de rit bv nog nooit gereden hebben, moeten het maar doen met een TomTom. Gaat geheid vaudt!
Ik mag mij dus verexcuseren wat die gasten mis doen. Gelukkig snappen ze het wel na mijn uitleg.
Zelf werk ik keurig in het oude TNT tenue, nieuwe moet nog komen, al ga me niet vragen wanneer LOL
Post komt vrijwel nooit mee terug, ben beleefd, rij netjes (nog geen enkele bekeuring gehad iit andere UZK's), maak als de dienst het toelaat eens een praatje met klanten, rook NIET in de auto, en help mijn collega's altijd waar mogelijk.
Het is een leuke baan hoor waarin je erg veel vrijheid hebt, en je maakt je uren toch wel ;)
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:37:52 #23
110987 ErwinRommel
pi_102200742
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2011 22:25 schreef lbeew het volgende:
Ik kom binnenkort ook in Nieuwegein te werken @ autobedrijf.
Voor hoeveel uur ga jij werken?
Ik heb een flexibel contract en ken vrijwel alle ritten in onze regio, en gelukkig rij ik dus ook bijna elke rit veelvuldig :)
  dinsdag 20 september 2011 @ 22:52:38 #24
110987 ErwinRommel
pi_102201552
Vandaag, post gebracht naar een steunpunt. Arme dame, normaal heeft ze 6 zakken met post, vandaag had ze er 15. En ze stond al een uur te wachten tot ik kwam met de post.
Ze verschoot bij het zien van de hoeveelheid post _O-
Ze zei tegen me dat ze niet wist of ze nu wel of niet chagrijnig moest worden :D
pi_102208614
Hoi hallo allemaal :)
Is er nog veel vraag naar pakketchauffeurs/postchauffeurs? Ik ben ongeveer een half jaar full-time beschikbaar dus ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')