Mooi dingquote:Op vrijdag 16 september 2011 13:38 schreef Messina het volgende:
Goh, hier word ik dan wel weer een beetje hebberig van:
http://link.marktplaats.nl/476494486
Geen geld ook
Plaats een bod (vanaf ¤ 175,00)quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:40 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mooi ding
Ik zou hem niet kwijt kunnen, maar wel een mooi ding.
Hoe duur is hij dan? Ik zie nergens een prijs staan.
Je zou kunnen kiezen voor een langer maar minder hoog aquarium. Zo is de gewichtsverdeling beter.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:46 schreef ook_gek het volgende:
Ik zou ook heel graag een groter aquarium willen hebben. Zeg 1.20m maar ja geen ruimte en ben bang dat me vloer instort haha
Ik heb echt een heel oud huis!
Daar ben je dan zo vanaf.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:53 schreef Maria2.0 het volgende:
Vandaag 4 Helena's binnengekregen, ik heb namelijk een giga slakkenplaag. De Hellies zijn al rap aan hun expeditie begonnen, die zitten echt in luilekkerland nu.
hehe, kun je nagaan dat ik 150 liter zand heb moeten schoonmaken voor mijn bakquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:50 schreef Twinky het volgende:Eerste foto, hier stond -ie net. Troebel vooral van het meststof maar ook nog wel een beetje van het wiebelen van het zand. (dat ik daarvoor echt een UUR lang had uitgespoeld. Mijn God, wat een werk.)
Dat is best wel leipquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:57 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hehe, kun je nagaan dat ik 150 liter zand heb moeten schoonmaken voor mijn bak
hehe de rifwachter: daar koop ik alleen nog simpele harde waren zoals voerquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:18 schreef stoeltafel het volgende:
Ziet er leuk uit! Ben zelf bijna aquariumloosEcht niet leuk en was gisteren weer bij de Rifwachter, pffffff wat een mooie koralen. Binnen twee a drie jaar heb ik een aquarium, in de muur
Nee, andersomquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:26 schreef stoeltafel het volgende:
Is dat zo gek? Veel winkels doen toch ook vissen bij koralen? Zo krijg je een indruk hoe de vis het in jou bak doet
Hier doen ze schoonmakertjes en visjes die zwak zijn en aangevallen worden tussen de plantjes.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:27 schreef Messina het volgende:
[..]
Nee, andersom
Niet planten bij de visjes, maar visjes (vaak goudvissen) tussen de planten in laten zwemmen. Vind ik ook vrij apart om eerlijk te zijn.
ja heel aardig.... die zwakke vissen kunnen dus ziekteverwekkers bij zich dragen die ze dus met je meegeven als je een plantje kooptquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Hier doen ze schoonmakertjes en visjes die zwak zijn en aangevallen worden tussen de plantjes.
Dat is wel aardig van ze.
en veel mensen zijn dan ineens verbaasd dat ze ineens een ziekte in hun bak hebben (niemand denkt dan meer aan dat ene plantje dat ze de week ervoor gekocht hadden, de laatste aankoop van vissen was toch al maanden geleden dus dat kan het toch niet zijnquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:46 schreef Staal het volgende:
Verrek. Daar heb ik helemaal nooit bij stilgestaan maar als je per ongeluk vergeet je planten af te spoelen en zo bij je vissen in de bak doet. Dat heb ik al meer dan eens gedaan.
Zou maar zo kunnen. Ik ga altijd naar de aquariumwinkel voor voer en dan zie ik een leuk plantje, snel naar huis rijden, snel plantje zonder spoelen in de bak lazeren en dan weer doorrijden voor de rest van de boodschappen. Dit heb ik echt vaak gedaan. Maar ben wel eens op onverklaarbare manier tetra's verloren en ook een maan uit zijn lijden moeten verlossen. Die hing van de e.o.a. dag op zijn kant.quote:Op vrijdag 16 september 2011 15:48 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en veel mensen zijn dan ineens verbaasd dat ze ineens een ziekte in hun bak hebben (niemand denkt dan meer aan dat ene plantje dat ze de week ervoor gekocht hadden, de laatste aankoop van vissen was toch al maanden geleden dus dat kan het toch niet zijn)
dat dus
Haha ben bang van niet. Ik durf dat echt niet aan. Me huis is echt zo oud. Is een oud vissers huisje van voor de oorlog.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:50 schreef Messina het volgende:
[..]
Je zou kunnen kiezen voor een langer maar minder hoog aquarium. Zo is de gewichtsverdeling beter.
Een aquarium van (bijvoorbeeld) 120x40x40 is net iets minder dan 200 liter. Dat zou je vloer wel aan moeten kunnen, denk ik
Pfff daar MOET toch een betere techniek voor zijn? Dit was helemaal niet zoveel (10 kg denk ik, ouzo) en het kostte al zoveel tijd! Ik had het in twee delen gedaan en na een tijd had ik echt geen zin meer en was het bijna helemaal helder, dus vond ik het wel goedquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:57 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
hehe, kun je nagaan dat ik 150 liter zand heb moeten schoonmaken voor mijn bak
ja! Ze verkopen ze ook op internet, maar ik ging dus naar die aquariumhal in Amersfoort en ben er helemaal enthousiast gewordenquote:Op vrijdag 16 september 2011 15:11 schreef Komakie het volgende:
@Twinky: Al een idee wat voor visjes erin gaan komen?
ja ik heb intresse in een paarquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Die CPO's (kreeftjes) kunnen wel wat visjes te pakken krijgen, hou daar rekening mee.
Helena's zijn tof en handig, ik heb er nu 4. Binnenkort waarschijnlijk 40 dus als je roept als je ze er in wilt hebben, dan kijk ik of ik jong heb. Stuur ik er wel op in een tictacdoosje als je wilt
Ja nou, daar kan ik wel mee leven. En ik hoop dat ze genoeg ander eten krijgen, dan hoeven ze niet aan mijn brigitjesquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Die CPO's (kreeftjes) kunnen wel wat visjes te pakken krijgen, hou daar rekening mee.
Helena's zijn tof en handig, ik heb er nu 4. Binnenkort waarschijnlijk 40 dus als je roept als je ze er in wilt hebben, dan kijk ik of ik jong heb. Stuur ik er wel op in een tictacdoosje als je wilt
Ik vond de kikkers wel tof maar ook niet passend in mijn bakje. Het is maar een klein dingetje, en ik wilde het juist rustig houden met vooral minibeestjes. Vooral ook geen mengsel maken, liever wat meer van één soort! En even kijken hoe het gaat. Die garnaaltjes die ze daar had waren echt micro (ik denk 6 mm), weet eigenlijk niet of ze jong waren of zo blijven, maar daar zouden er dan best nog een paar van bij kunnen... Gewoon even afwachten dus. Eerst maar eens zien hoe het gaat met een lege bak, ook qua schoonmaken/waterwaardes/...quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:33 schreef Maria2.0 het volgende:
Twinky, wat betreft de glasplaat en je vraag mbt kikkers. Ik zou in een Cube 25 niet zoveel doen.
Ik heb zelf een Aqua 30 en mijn leidraad is: Slakken, garnalen en eventueel wat minivisjes.
In jouw geval dan slakken, kreeftjes en visjes, maar meer zou ik er niet in doen![]()
Dat wordt dus keuzes maken of binnenkort een bak erbij halen
Mooi zo.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:29 schreef Messina het volgende:
Ze waren ruim een half uur te laat, maar er zijn geen problemen aangetroffen. Het piepschuim onder de bak heeft voor een aanzienlijke vertraging van het scheuren gezorgd, waar we erg blij mee zijn. Het onderstel is nog prima in orde. Ook de vloer is op geen enkele wijze verzakt.
Dus wat dat betreft allemaal goed nieuws!
Heel verstandig! En Mozes heeft er vanaf heden een fan bij. Wat een knappe kat!quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:48 schreef Twinky het volgende:
Eerst maar eens zien hoe het gaat met een lege bak, ook qua schoonmaken/waterwaardes/...
Ze zijn klaar met hakken en breken. Ze gaan nog wel tegelen, etc, maar daarvan zullen de schilderijtjes niet van de muur komen. En zo wel wordt 't oorlog.quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:56 schreef Staal het volgende:
[..]
Mooi zo..
Vraag even aan die buren of ze klaar zijn met hun geklus. Straks zitten je vissen weer spik en span en besluiten zij een muurtje uit te hakken.
hmm. Nouja, ik wacht nog wel even en ga dan kijken in de winkel!quote:Op vrijdag 16 september 2011 16:56 schreef Maria2.0 het volgende:
CPO en garnalen gaat geloof ik ook niet denderend goed![]()
Je zou kunnen denken aan de Cambarellus Diminutus, die zijn iets vreedzamer. Alleen wel saaier qua kleur.
En anders gewoon garnaaltjes, die zijn zo tof. Altijd druk met poetsen
hebbenquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:00 schreef Messina het volgende:
Heel verstandig! En Mozes heeft er vanaf heden een fan bij. Wat een knappe kat!
Ik heb zelf al twee monsterkatten. Mijn man wil geen meerquote:Op vrijdag 16 september 2011 17:02 schreef Twinky het volgende:
hebben? het is eigenlijk een katvormig monster
maar hij wordt met de jaren steeds liever, er kunnen nu ook mensen op bezoek worden en weggaan zonder dat ze een been missen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Ja daar ben ik al maanden mee bezig! Daarom ook zeker weten de rasbora brigittae.quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:04 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ging opzoeken wat ik tof vond en dan youtube filmpjes daarvan kijken![]()
Dan krijg je al een beetje een idee hoe dat er in je bak uit gaat zien straks, voorpret is tof
*Stapje achteruit*quote:Op vrijdag 16 september 2011 17:14 schreef Twinky het volgende:
[..]
die zijn ook mooiMozes is meer zo in het dagelijks leven:
Vlakbij Eindhovenquote:
ja heb ik wel, anders is de euro voor het kitkatdoosje alsnog minder dan wat ze in de winkel kostenquote:Op vrijdag 16 september 2011 20:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Vlakbij Eindhoven
Mocht je een klein tictac doosje oid hebben, en dat op willen sturen in een bubbelenvelop, dan kan ik je aan anatoma's helpen
Top!quote:Op vrijdag 16 september 2011 21:15 schreef Twinky het volgende:
[..]
ja heb ik wel, anders is de euro voor het kitkatdoosje alsnog minder dan wat ze in de winkel kostenik ga binnenkort even zoeken
Ik heb jaren lang van die kreeftjes gehad en ze hebben bij mij nog nooit een vis te pakken gekregen. Wel elkaar. Eerst dachten we dat ze lagen te paren (ziet er een beetje hetzelfde uit), maar de volgende dag was er 1 toch echt wel heel erg doodquote:Op vrijdag 16 september 2011 16:27 schreef Maria2.0 het volgende:
Die kan je toch niet in zo een klein doosje stoppen? Of zeg ik nu iets heel doms?quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Vlakbij Eindhoven
Mocht je een klein tictac doosje oid hebben, en dat op willen sturen in een bubbelenvelop, dan kan ik je aan anatoma's helpen
Hij heeft jonkies. Maar ik heb verder ook geen flauw idee hoor.quote:Op vrijdag 16 september 2011 23:06 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Die kan je toch niet in zo een klein doosje stoppen? Of zeg ik nu iets heel doms?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |