quote:Het meisje kon onder een rots schuilen. De schutter kwam erg dicht. "Hij hijgde en op een gegeven moment begon hij een gebed op te zeggen."
Dat is ook een van de aspecten die me tegenstaat in de PVV. In plaats van universele waarden te propageren (vrijheid, vrijheid van meningsuiting, veiligheid), propageren ze die vooral voor zichzelf. Ze zijn dus niet consequent.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Interessant. Het is idd een ingebakken tegenstelling in de ideologie. Zeggen dat je voor een rechtstaat, rule of law etc. bent maar tegelijk een dubbele standaard willen hanteren omdat de ene cultuur is superieur aan de andere is.
Dat is een aspect die veel conservatieve-christenen, waaronder in de VS hebben overgenomen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook een van de aspecten die me tegenstaat in de PVV. In plaats van universele waarden te propageren (vrijheid, vrijheid van meningsuiting, veiligheid), propageren ze die vooral voor zichzelf. Ze zijn dus niet consequent.
Naar mijn idee komt de VS (na Bush) wel weer enigszins bij zijn positieven. Maar die periode van "Freedom-fries" etc. was echt tranentrekkend.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een aspect die veel conservatieve-christenen, waaronder in de VS hebben overgenomen,
Hij zegt bijvoorbeeld: Cultural Marxists, suicidal humanists or capitalist globalists are all multiculturalists. Waarmee hij partijen als de VVD, CDA en CU ook onder de noemer 'multiculturalists' schaart.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
Een paar weken las ik de term het voor het eerst op Fok. Het moet dus populair zijn in ultra-rechtse kringen ?
Ik vertaal het voorlopig nog maar als "linkse mensen"
quote:[Upd] Levenswerk Anders B. gevonden door FOK!kers
Ook is er een lijst met (wegens 'cultuurmarxisme') te terroriseren en/of steunen partijen per Europees land, waaronder Nederland: CDA, SP, PvdA, VVD, GroenLinks en de ChristenUnie moeten ervanlangs krijgen van A. B., terwijl de PVV, LPF, Volksunie, NVB en de Dietse Kameraden worden gesteund.
Ik denk het niet, de populariteit van de "Tea-Party" is wat mij betreft al een van de eerste tekenen van de ondergang van de VS. Ik hoop van harte dat ze zich bewust worden van de gevaren van deze vrij radicale conservatieve koers. Het verschil tussen de Democraten en de Republiekeinen is politiek gezien volgens mij ook nog nooit zo groot geweest.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar mijn idee komt de VS (na Bush) wel weer enigszins bij zijn positieven. Maar die periode van "Freedom-fries" etc. was echt tranentrekkend.
Ik weet niet precies hoe groot de werkelijke aanhang van die Tea Party nu is. Ze maken kabaal voor 10, maar of het nu werkelijk breed gedragen wordt...quote:Op zondag 24 juli 2011 22:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, de populariteit van de "Tea-Party" is wat mij betreft al een van de eerste tekenen van de ondergang van de VS. Ik hoop van harte dat ze zich bewust worden van de gevaren van deze vrij radicale conservatieve koers. Het verschil tussen de Democraten en de Republiekeinen is politiek gezien volgens mij ook nog nooit zo groot geweest.
Ook wel interessant, wie bezigde deze term al en wat werd ermee bedoeld?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:04 schreef Bluesdude het volgende:
Een paar weken las ik de term het voor het eerst op Fok. Het moet dus populair zijn in ultra-rechtse kringen ?
Ik vertaal het voorlopig nog maar als "linkse mensen"
(GSBorder noemt bij wijze van uitleg, niet als zijn mening)quote:Op zondag 10 april 2011 14:14 schreef GSbrder het volgende:
Op zondag 10 april 2011 14:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wat zijn nu weer cultureel marxisten? Zijn dat mensen die geen moeite hebben met een samenleving die kunst en cultuur stimuleert?
Politiek correcte late babyboomers. Zelfkritische westerse 'weg-met-ons' multicultiknuffelbeertjes.
Voorbeelden;
Elsbeth Etty, Geert Mak, Francisco Van Jole, Thijs Woltgens, Paul Rosenmöller, Anja Meulenbelt, Marcel van Dam, Remco Campert, Jan Mulder, Jan Pronk, Mohammed Rabbae, Jacques Wallage, Bart Tromp, Freek De Jonge, Youp vant Hek en Job Cohen.
Lol, vreemd dat hij niet gewoon alle partijen ziet als slecht. D66 is de meest internationaal georienteerde partij en wordt desondanks niet genoemd. Terwijl ze toch wel wat bekender zijn de de 'Dietse kameraden'quote:Op zondag 24 juli 2011 22:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Hij zegt bijvoorbeeld: Cultural Marxists, suicidal humanists or capitalist globalists are all multiculturalists. Waarmee hij partijen als de VVD, CDA en CU ook onder de noemer 'multiculturalists' schaart.
[..]
Ik noem die club altijd "De Linkse elite", of de "Linkse kerk" of de Weg-Met-Ons-En-God-Is-Dood-Gemeente.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook wel interessant, wie bezigde deze term al en wat werd ermee bedoeld?
[..]
(GSBorder noemt bij wijze van uitleg, niet als zijn mening)
Ik ken die term helemaal niet. Misschien ben ik die vroeger ooit wel eens tegengekomen, maar die term leeft helemaal niet ter linkerzijde. Niet bij mij, misschien ooit in academische kring ergens, maar ook dat betwijfel ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is van Gramsci die terminologie, maar komt er op neer idd,,, alles wat en iedereen die links is.
Misschien al eerder gepost, maar eh...quote:3.10 Assimilation policy/demands/offer for Muslim individuals living in Europe (this offer will expire on Jan 1st, 2020)
The following assimilation policy is to be accepted by all Muslims who currently live on European soil and want to continue to live in Europe. The deadline is Jan. 1st, 2020.
Failure to accept and comply with given policies will result in immediate deportation for you and your closest family (individual evaluation is required). The deportations will be effectuated as soon as the current regime(s) have been neutralised and once a cultural conservative government has been formed. Failure to comply within the deadline (2020) will result in losing the possibility of future re-evaluation.
1. Convert to Christianity (Orthodox, Catholic or Protestant).
Every individual is to accept baptism, the ritual act by which one is admitted to membership of the Christian Church, as a member of the particular Church in which the baptism is administered.
Attempt of al-taqiyya (Islamic deceit) for shorter or longer periods in order to try to wait for a regime change will not be tolerated. The convert will celebrate Christian holidays and adopt mainstream Christian customs and has to attend Church at least once a year during the full duration of the assimilation period (50) before he or any member of his family is allowed to follow a purely secular lifestyle. Secular Muslims are considered fully Muslim as long as they have not converted. The reason is because even secular Muslims celebrate Islamic holidays and perform certain Islamic religious or political rituals.
2. Name change
During the required baptism the individual is to be given a Christian/European traditional name (first, middle and last name). No Arab/Asian/Islamic name is allowed (including The 99 Names of Allah).
3. Not allowed to practice your ”mother tongue” or Arabic
It is strictly prohibited to practice the individuals ”mother tongue” - Farsi, Urdu, Arabic, Somali etc. in any way – both in writing or vocally (this applies in all areas of society - home and elsewhere). Obviously this does not apply to Muslims living in Europe who are practising a European language (Bosniaks etc.).
4. All mosques and Islamic centers will be demolished or converted
All mosques which were built for the purpose of being a mosque will be demolished. All other buildings which were previously converted will be re-converted to their former use.
5. All Islamic and/or Arab-style or equivalent buildings/artwork will be demolished or modified
All traces of Islamic culture in Europe will be eradicated, even locations considered historical.
6. Attempts to celebrate Islamic holidays, exercise or portray Sharia/Islamic codes/markers is strictly prohibited
An attempt of celebrating Ramadan, Eid or any Islamic holiday is strictly prohibited.
This includes all cultural related rituals, dress codes, Islamic religious or cultural circumcisions, Islamic preparation of food, the use of any Muslim flag or identification (crescent moon), religious or cultural markings.
7. Measures taken against attempts of demographic warfare
All “ex-Muslim couples” (where both parents were/are Muslims) will not be allowed to exceed a birth rate of 2. Any breach of this policy will be considered a breach of the assimilation policies.
8. Correspondence with other Muslims abroad is strictly prohibited
All forms of correspondence (electronically, telephonic etc.) with Muslims living abroad is strictly forbidden. This includes contact with Muslim family in the country you originated from.
9. All travel to Muslim countries/territories or to any country where Muslims make out more than 20% of the population is strictly prohibited
Length of assimilation period
The assimilation period, with monitoring procedures, will last for a minimum of 2 generations (no shorter than 50 years) before the individual is considered to be successfully assimilated.
Various measures will be used for monitoring individuals who has accepted the assimilation policies to ensure that they are not trying to perform al-taqiyya.
Is ook zo die Gramsci kende ik wel, maar kwam hem ineens weer tegen in dat boekje van Bosma met de verklering dat hij de grondlegger was van het cultureel marxisme. En nu kom ik dat weer tegen in dat manifest van die Breivik. Dus ja, samen met dezelfde andere filosofen (Fromm, Marcuse etc.) die ze beiden noemen, denk ik dus dat er een gezamenlijke bron achter ligt. de volgorde waarin ze die filosofen noemen komt zelf redelijk overeen, dacht ik.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik ken die term helemaal niet. Misschien ben ik die vroeger ooit wel eens tegengekomen, maar die term leeft helemaal niet ter linkerzijde. Niet bij mij, misschien ooit in academische kring ergens, maar ook dat betwijfel ik.
Wikipedia heeft een pagina over de frankfurter schule van Gramsci, maar maakt slechts een reference naar die term, een link op een andere pagina. Ik krijg de indruk dat het een term is van nogal rechtse lieden en vandaar dat het vooral in ultra-rechtse kringen leeft. Heeft Gramsci en de frankfurter schule die term wel gebruikt ?
Verder is het typisch weer zo gekunsteld om te 'analyseren' dat heel links gevormd is door die frankfurter schule.
http://en.wikipedia.org/wiki/Frankfurt_School
Voorlopig zie ik het als een uiterst rechtse fantasieterm
Die had ik nog niet gelezen.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien al eerder gepost, maar eh...
Merci.. ik vermoed dat de term 'cultureel marxisme' een uitvinding is van zekere rechtse kringenquote:Op zondag 24 juli 2011 22:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook wel interessant, wie bezigde deze term al en wat werd ermee bedoeld?
[..]
(GSBorder noemt bij wijze van uitleg, niet als zijn mening)
Het is ook zo gekunsteld...quote:Op zondag 24 juli 2011 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
Dat cultureel marxisme lijkt een beetje op de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving argument trouwens. Wij zijn door het onderwijs/media maw gemanipuleerd.
Nee, blijf je kop maar in het zand steken.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Het Waarom
Jongen groeit op in blank Noorwegen, gaat in Oslo op zichzelf wonen, ziet het aantal niet-Noren om zich heen groeien, raakt na 9/11 en nasleep steeds meer overtuigd van het feit dat 'buitenlanders' (rekbaar begrip - hij is bijvoorbeeld gek op Nederlanders en Hongaren) en vooral Moslims debet, zo niet dé oorzaak zijn van alles wat er 'misgaat' in zijn land, maar vooral in zijn eigen leven.
Even biedt een politieke stroming binnen Noorwegen hoop, maar als de Arbeidspartij (de 'Marxisten', volgens hem verantwoordelijk voor de toename van niet-Noren) in 2005 opnieuw aan de macht komen, is zijn teleurstelling in de politiek compleet. Hij wijdt zich aan het schrijven van het manifest, en sluit zichzelf hiervoor praktisch af van de buitenwereld. Hij brengt vele uren, dagen, jaren door op internet - op zoek naar bronnen die aansluiten bij de ideeen die hij al heeft. Zijn standpunten en denkbeeld worden extremer; vrienden die op de Noorse variant van de PVV stemmen zijn hem nog 'te links', 'te blind', of 'te bang'.
Als zijn eigen visie op verleden en toekomst - af en toe voorzichtig en minder voorzichtig gepitched onder vrienden en op het web - niet het revolutionaire effect heeft dat AB voor ogen had, blijft enkel plan B over: wie niet horen wil moet voelen.
Sommige mensen benaderen deze zaak omgekeerd: "wat is mis met de wereld, Europa, Noorwegen, dat deze man tot zijn daad is gekomen? Is het de schuld van...[vul zelf maar in]"
De bottomline is dat AB bijna 100 mensen heeft vermoord. Wie is daar schuldig aan? Hijzelf en niemand anders. Ik ga de (waan)denkbeelden en opvattingen van een meervoudig moordenaar niet serieus nemen, zeker niet als deze ideeen hem blijkbaar mede hebben gedreven tot zijn daad. Dat zou teveel eer zijn.
Stel je voor dat politici gaan debatteren of vragen beantwoorden over de inhoud van 2083. Dat is precies wat AB graag wil. Hij leunt rustig achterover in zijn cel en overziet de chaos. Zijn taak is volbracht; het is nu afwachten hoeveel 'volgelingen' uiteindelijk ook tot actie overgaan...
Haal jij ook eens je kop uit het zand .quote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Nee, blijf je kop maar in het zand steken.
Deze man is juist tot zijn daden gekomen vanwege de politieke correctheid.
Jij bent het beste voorbeeld hiervan.
Hij neemt toch ook verantwoordelijkheid voor zijn daden? Hij werkt gewoon mee aan het verhoor, en zal ook gewoon meewerken aan zijn proces. En hij heeft iedereen uitvoerig tekst en uitleg gegeven middels zijn manifest.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Haal jij ook eens je kop uit het zand .
De man is zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Het was zijn bewuste keuze, waar hij 9 jaar aan gewerkt heeft,
Hij is gewoon een vies ventje, een massamoordenaar.
WTF is "islamitisch ogend"?quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef T.O.P het volgende:
Is het iemand anders trouwens ook opgevallen hoeveel islamitisch ogende jongeren zich onder de groep op dat eiland bevonden??
Dat denk je zeker omdat die juist geinterviewd worden? Ik denk dat die doelbewust naar voren geschoven worden om te laten zien dat dit een aanslag is van een individuele gek op Noren zowel als moslims, wat de onderlinge band (samen tegen de looneys) weer moet versterken.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:59 schreef T.O.P het volgende:
Is het iemand anders trouwens ook opgevallen hoeveel islamitisch ogende jongeren zich onder de groep op dat eiland bevonden??
Als je je door zoiets ongrijpbaars als 'politieke correctheid' al laat aanzetten tot zo'n daad, zou ik toch nog eens goed naar de dader kijken voor de schuld bij een 'begrip' neer te leggen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:04 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Nee, blijf je kop maar in het zand steken.
Deze man is juist tot zijn daden gekomen vanwege de politieke correctheid.
Jij bent het beste voorbeeld hiervan.
Ik zeg ook niet dat HIJ dat niet doet . maar JIJ erkent niet dat hij verantwoordelijk isquote:Op zondag 24 juli 2011 23:07 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Hij neemt toch ook verantwoordelijkheid voor zijn daden? Hij werkt gewoon mee aan het verhoor, en zal ook gewoon meewerken aan zijn proces. En hij heeft iedereen uitvoerig tekst en uitleg gegeven middels zijn manifest.
Kerel die hier geinterviewd word: http://nos.nl/video/25886(...)ya-doet-verhaal.htmlquote:
Politieke correctheid is niet de enige oorzaak.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:10 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Als je je door zoiets ongrijpbaars als 'politieke correctheid' al laat aanzetten tot zo'n daad, zou ik toch nog eens goed naar de dader kijken voor de schuld bij een 'begrip' neer te leggen.
Ik neem aan dat het dan toch vrij hoog op je lijstje staat van 'oorzaken', waarom zou je het anders als eerste naar voren schuiven?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:12 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Politieke correctheid is niet de enige oorzaak.
OK dan is het goed.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:07 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Hij neemt toch ook verantwoordelijkheid voor zijn daden? Hij werkt gewoon mee aan het verhoor, en zal ook gewoon meewerken aan zijn proces. En hij heeft iedereen uitvoerig tekst en uitleg gegeven middels zijn manifest.
De grootste oorzaak is de massaimmigratie.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het dan toch vrij hoog op je lijstje staat van 'oorzaken', waarom zou je het anders als eerste naar voren schuiven?
quote:Initial briefing of your defence attorney
The candidate must be explaining that this trial is not about you but about the future of Europe. Your participation in the trial is merely a formality and a Justiciar Knight expects no mercy/leniency whatsoever, as we offer no mercy/leniency to our enemies. The candidate must be informed that the purpose of your defence is not to ensure the lowest possible sentence but rather to further the cause of saving Europe from Marxism and the subsequent manifestations (Islamisation etc.) which is the cause of the PCCTS, Knights Templar).
This approach (as your defence attorney will point out) will guarantee that you will not be shown any leniency whatsoever.
The three primary tasks expected from your defence attorney
1. Willingness to facilitate you logistically
The candidate must be willing to order the components that make out the Justiciar Knight uniform for you and he/she must then compensate a tailor to assemble it. This task will take him several hours so he should be prepared to invest that time. He must understand that wearing our uniform during trial is an essential aspect of furthering our cause and he must be willing to facilitate you.
2. Willingness to facilitate you ideologically
The candidate must be willing to contribute to assist you to further the cause of the PCCTS, Knights Templar which is the cause to free all Europeans from cultural Marxist/multiculturalist tyranny. You must be allowed to defend yourself, at least allow you to read the opening/closing speech, unless you prefer him to read your statement for you. Obviously, the candidate isn’t required to support the methods of the PCCTS, Knights Templar (mass killings, terror etc.), but he must support the primary ideological principles and the legal defensive strategy presented.
3. Willingness to facilitate you to build a case against the regime
The candidate must be willing to contribute (facilitate you) to build the case against the regime (as the primary defensive strategy) based on the documentation presented in the compendium; 2083 – A European Declaration of Independence. Remember, this trial is (from our point of view), not against you but rather a trial against the regime. The climax of the trial will be after all arguments/documentation and accusations have been presented. You will then make a demand the unconditional surrender of the regime to the armed forces of the National Resistance Movement. After all, you are not only a Justiciar Knight for the PCCTS, Knights Templar but one of several commanders of the National Resistance Movement by default.
Ik snap waarom hij tot zijn daden is gekomen. Dat betekent niet dat ik moord goedkeur.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:35 schreef Maanlander het volgende:
[..]
Nee jij zegt het. Het komt over alsof je er wel begrip voor hebt ofzo.
Ok. Sorry daarvoor, maar het kwam een beetje zo overquote:Op zondag 24 juli 2011 23:36 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Ik snap waarom hij tot zijn daden is gekomen. Dat betekent niet dat ik moord goedkeur.
hilarisch... dat voorschrift over het dragen van een knightsuniform op het proces.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:31 schreef wich het volgende:
Het manifest over de te voeren verdediging:
[..]
hoogmoed? kinderlijke droom : de overwinning eisen en krijgen ?quote:The climax of the trial will be after all arguments/documentation and accusations have been presented. You will then make a demand the unconditional surrender of the regime to the armed forces of the National Resistance Movement.
Ah je hebt nog wat toegevoegd. Ik ben het met zijn ideën totaal niet eens, maar ik snap vanuit zijn redenatie ook wel waarom hij tot die daad is gekomen.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:36 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen zijn ideologische principes, en zijn methoden.
Ik ben het met enkele van zijn ideologische principes eens, zijn methoden keur ik af.
Ik begrijp inderdaad dat hij daarin voldoende aanleiding zag om tot zijn daad te komen. Ik zie dat anders en zou de oorzaak dan ook eerder bij hem zoeken.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:28 schreef T.O.P het volgende:
[..]
De grootste oorzaak is de massaimmigratie.
Politieke correctheid is de oorzaak dat de zaken massaimmigratie en daaruit afgeleide gefaalde multiculti samenleving nog steeds niet op een effectieve manier zijn aangepakt.
Dus zijn motief moeten we vooral niet bespreken? Heel vreemd.quote:Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
De bottomline is dat AB bijna 100 mensen heeft vermoord. Wie is daar schuldig aan? Hijzelf en niemand anders. Ik ga de (waan)denkbeelden en opvattingen van een meervoudig moordenaar niet serieus nemen, zeker niet als deze hem blijkbaar mede hebben gedreven tot zijn daad. Dat zou teveel eer zijn.
Je bedoelt zijn haat naar buitenlanders te Noorwegen ?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:28 schreef T.O.P het volgende:
[..]
De grootste oorzaak is de massaimmigratie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noorwegen#Samenstellingquote:Noorwegen heeft 4.660.539 (2009) inwoners en heeft een vrij snel groeiende bevolking, met name in de regio Oslo en Akershus; het aantal stijgt met 0,73% per jaar (2005). De laatste jaren is de immigratie verantwoordelijk geweest voor meer dan de helft van de bevolkingstoename en 8,3% van de bevolking bestaat uit immigranten (1 januari 2006). Het land laat echter slechts in een zeer beperkt aantal asielzoekers toe en is bereid om deze mensen zo spoedig mogelijk aan andere landen over te dragen. De grootste immigrantengroepen zijn Pakistani, Zweden en Irakezen
Ja. En mede dankzij jou heeft Nederland een regering die ook wordt gekidnapt door een partij met angst voor een multiculturele samenleving.quote:Kathleen Ferrier op Twitter:
Zwarte vrijdag in Noorwegen.Intens verdriet.Dit bloedbad lijkt uit angst voor multiculturele samenleving aangericht. Onvoorstelbaar.
De motieven zijn overduidelijk: een extreem-rechtse, conservatief-christelijke insteek. Wat die dader verkondigt, is PVV- en SGP-gedachtegoed. Partijen waar de voormalig liberale VVD maar wat graag mee samenwerkt.quote:De VVD heeft met afschuw kennis genomen van de verschrikkelijke en laffe daden in Noorwegen, waarbij een schutter en een bomontploffing tientallen doden en gewonden hebben veroorzaakt.
De VVD betuigt haar medeleven aan de nabestaanden van de slachtoffers, aan de vele gewonden in de ziekenhuizen, alsmede aan de Noorse bevolking, voor wie 22 juli een zwarte dag in haar geschiedenis is geworden. Vice-fractievoorzitter Anouchka van Miltenburg: "Ongeacht de motieven van de dader of daders, hebben deze aanslagen het effect van politieke terreurdaden. De VVD waardeert dan ook de Noorse premier Jens Stoltenberg die het belang van een open samenleving -die zich niet laat leiden door angst en intimidatie-voorop stelt".
Ook met een stukje over het doodschieten van vrouwenquote:Op maandag 25 juli 2011 02:28 schreef Panzermaus het volgende:
Dat manifest is gewoon ziekelijk. Onvoorstelbaar.
Goh....dat zou je eens over Volkert van der G. moeten zeggen, dan heb je binnen no-time een brandend huis. Ik zal het nooit snappen dat mensen tot dergelijke daden overgaan...echt nooit.quote:Op zondag 24 juli 2011 23:36 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Ik snap waarom hij tot zijn daden is gekomen. Dat betekent niet dat ik moord goedkeur.
Er is een verschil tussen zijn ideologische principes, en zijn methoden.
Ik ben het met enkele van zijn ideologische principes eens, zijn methoden keur ik af.
quote:Scandinavië kent lange radicaal-rechtse traditie
Radicaal-rechts heeft in Scandinavië stevig voet aan de grond. In landen waar de politiek van oudsher wordt gedomineerd door sociaal-democratische en gematigd-conservatieve (agrarische) partijen, zijn het relatieve nieuwkomers. Ze hadden kleine voorgangers in de jaren dertig en in de naoorlogse periode, maar ze kregen pas gewicht in de jaren zeventig (Denemarken en Noorwegen) of zelfs de jaren negentig (Zweden en Finland).
De staat is machtig in Scandinavië, en het sociale vangnet ruim. Radicaal-rechts verzette zich dan ook eerst tegen de elite die dit bestel had opgetuigd en tegen de hoge belastingen. De Deense Vooruitgangspartij werd opgericht door een fiscaal jurist, Mogens Glistrup, die later celstraf kreeg wegens belastingontduiking. De Noorse variant heette Anders Lange's Partij voor een sterke vermindering van belastingen, toeslagen en overheidsingrijpen. Een veelzeggende naam.
Verzet tegen immigratie en de multiculturele samenleving kwam op vanaf eind jaren tachtig. Eerst vanwege de komst van grote groepen asielzoekers, later explicieter tegen moslims, vooral na de aanslagen door Al-Kaida. Daar kwam verzet bij tegen Brussel (ook in niet-EU-lid Noorwegen), tegen globalisering, en tegen - paradoxaal genoeg -¿ de ontmanteling van de welvaartsstaat.
In Denemarken kreeg de beweging al direct meer dan tien procent. Nadat Mogens Glistrup in de cel verdween, stuurde Pia Kjaersgaard eind jaren tachtig de partij richting het migrantenthema, vanaf 1995 met haar eigen Deense Volkspartij. Ze krijgt nu meer dan 13 procent van de stemmen, en geeft gedoogsteun aan een minderheidskabinet.
De Noorse Fremskrittspartiet (FrP) bleef daar lang bij achter, maar is sinds eind jaren negentig groter. Sterke man tot 2006 was Carl Hagen, nu is het Siv Jensen. Hagen wist al 22 procent van de kiezers achter zich te krijgen, nu is de partij de tweede van het land. Buiten migratie en belastingen, zijn ook de hoge prijzen (van drank, eten en benzine) een stemmentrekker. Ook krijgt de partij steun vanwege haar aandacht voor ouderen. Regeringsverantwoordelijkheid zit er echter niet in, de andere partijen weigeren.
In Finland bereikten de Ware Finnen (Perussuomalaiset) van Timo Soini pas dit jaar hun hoogtepunt door als derde te eindigen met ruim 19 procent. Daarmee doorbraken ze de dominantie van de traditionele drie. Hun verzet tegen Brussel (en tegen financiële steun aan zuidelijke landen) stond centraal. Ze zijn echter in de oppositie gebleven.
Minst invloedrijk is radicaal-rechts in Zweden. Er waren in de jaren tachtig Nieuwe Democraten die 7 procent haalden, maar die partij viel weer uiteen. Pas in 2010 wonnen de ideologische opvolgers, de Zweden Democraten van Jimmie Akesson, 20 van de 249 zetels in het parlement. Zweden kende wel opvallende racistische incidenten. Zo nam een schutter in Malmö maandenlang buitenlanders onder vuur, een herhaling van een vergelijkbare serie in de jaren negentig. De laatste schutter doodde er een, voordat hij in december werd gearresteerd.
De Scandinavische politieke bewegingen zelf zijn tegen geweld en aanvaard binnen het politieke spectrum, zeker ook de Noorse Fremskrittspartiet, waar Anders Breivik lid van was. Veel standpunten, zoals de kritiek op multiculturalisme, zijn door andere partijen overgenomen.
De laatste jaren klonken wel waarschuwingen dat er in Scandinavië radicalere cellen ontstonden, die via internetfora contact hielden en de radicaal-rechtse partijen te slap vonden. Maar de angst voor terreur was niet groot. Zoals de Politie Veiligheidsdienst in Noorwegen het formuleerde: 'Net als in eerdere jaren zullen extreem-rechtse en extreem-linkse gemeenschappen in 2011 geen serieuze bedreiging vormen voor de Noorse samenleving.'De wereld stond erbij en genoot ervan
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)chtse-traditie.dhtml
Over de collaboratie tussen links (cultureel-marxisten) en de Islam:quote:Today, the dearest of our many freedoms is under attack all throughout Europe. Free speech is no longer a given. What we once considered a natural element of our existence, our birth right, is now something we once again have to battle for. (...) Today, I come before you to warn of a great threat. It is called Islam. It poses as a religion, but its goals are very worldly: world domination, holy war, sharia law, the end of the separation of church and state, slavery of women, the end of democracy. It is NOT a religion, it is an political ideology. It demands your respect, but has no respect for you. (...) There might be moderate Muslims, but there is no moderate Islam. (...) This is Europe 2009. Muslim settlers calling for our destruction (...)
Etcetera, etcetera. Je vraagt je af waarom er geen vlaggetje omhoog ging bij de Noorse inlichtingendienst.quote:Islam being facilitated by government is their agenda too. (...) Therefore, they happily accept the welfare cheque or the subsidies for their mosque or the money governments donate to their organizations. (...) This is just one example of cultural relativists and Muslim settlers having the same agenda. There is another. Islam considers itself a religion and therefore we are not permitted to criticize it. The left agrees. Although it hated Christianity for decades, now that Islam appears on the scene, they suddenly change course and demand ‘respect’ for something they call a religion. Again we see the left and Islam having the same agenda: it is a religion, so shut up. (...) Multiculturalism is the left’s pet project. It is actually their religion (...) logical outcome of our disastrous, self-hating, multiculturalists immigration policies
http://www.aina.org/news/2011051914958.htmquote:Wake up, Christians of Tennessee. Islam is at your gate. (...) Do not allow Islam to gain a foothold here. (...) Our Judeo-Christian Western culture is far better and far superior to the Islamic culture. We must be proud to say so! (...) Christians are asked to follow the example of Jesus. Muslims are ordered to follow the example of Muhammad. That is why Islam is dangerous. While Christianity preaches love, Islam preached hatred and practices violence. Hatred and violence for everyone who is not a Muslim. (...) And now, Europe is beginning to look like Arabia. (...) What is needed, my friends, is a spirit of resistance. I repeat: What we need is a spirit of resistance. Why? Because resistance to evil is our moral duty. This resistance begins with expressing our solidarity to Christians, Jews, indeed, to all people worldwide, who are the victims of Islam. There are millions of them. (...) Almost every day, churches are arsoned and Christians are assassinated in Islamic countries.
(...) We will not allow Islam to overrun Israel and Europe, the cradle of the Judeo-Christian civilization. (...) We will stand firm. We will not submit. Never. Not in Israel, not in Europe, not in America. Nowhere. (...)
We will survive.
We will stop Islam.
We will defend our freedoms. We will remain free.
Uitgeloktequote:Op maandag 25 juli 2011 08:09 schreef NorthernStar het volgende:
* Daniel Pipes zat ook achter de uitgelokte cartoonrellen
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12922quote:"Radicale ideeën, die in wezen hun wortels hebben in het cultureel marxisme, worden gemeengoed: afkeer van de natiestaat, internationalisme, verheerlijking van de derde wereld, maakbaarheid van de samenleving, hulpverleningssyndroom, negatief tegenover het christendom en cultuurrelativisme – met als rode draad de Wet van het Abjecte Westen. (…) Multikul is de kroon van de sixties. Opgave daarvan betekent ook vaarwel zeggen aan het ground zero van de oppermachtige linkse kerk, het geboorteuur van hun machtsovername, het 'Stunde Eins' van de opstand van de linkse elite."
Het probleem van nu een 'strijd' gaan voeren is dat dit een interne kwestie is voor Noorwegen. Moet Oslo dan gebombardeerd worden? Er is maar één schuldige aan te wijzen, en die zit vast.quote:Op maandag 25 juli 2011 08:22 schreef Kingstown het volgende:
Stel je eens voor dat een moslim dit had gedaan (wat velen al klakkeloos aannamen bij het eerste nieuws hierover), dan waren buitenlandse leiders over elkaar heengebuiteld om te roepen dat ze Noorwegen zouden steunen in de strijd tegen terrorisme...en nu? waar gaan ze nu tegen strijden?
Waarom wordt dit opeens geen terreurdaad meer genoemd in de media, terwijl als een moslim dit had gedaan we continue over terrorisme hadden gesproken?
Moslimorganisaties hadden afstand moeten nemen van het verderfelijke gedachtegoed en nu? Wie neemt er nu afstand van dit verderfelijke gedachtegoed?
Snappen anti-multi-culti mensen die begrijpen waarom iemand bijna 100 mensen vermoord nu mss, dat er dus ook moslims zijn die begrijpen waarom terroristen in een flatgebouw vliegen? Die volgen namelijk precies dezelfde gedachtegang.
Blijkbaar is het bon-ton geworden om sociaal-democraten als landverraders neer te zetten en als je die afknalt, dan is dat geen terreur, maar een verzetsdaad.
Ben ik nou een categorie C landverrader?quote:Op maandag 25 juli 2011 08:21 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Uitgelokte
Hou toch op met je propaganda, linkse malloot.
De dader is Anders Breivik, maar schuldig, althans faciliterend en ophitsend, is de onfrisse wind van rechts-extremisme, waaronder de PVV, die door Europa waait.quote:Op maandag 25 juli 2011 08:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem van nu een 'strijd' gaan voeren is dat dit een interne kwestie is voor Noorwegen. Moet Oslo dan gebombardeerd worden? Er is maar één schuldige aan te wijzen, en die zit vast.
Volgens de classificatie van AB waarschijnlijk wel ja.quote:Op maandag 25 juli 2011 08:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ben ik nou een categorie C landverrader?
Uitgelokte rellen ja, provocatie met precies het doel dat er reactie kwam en toen olie op het vuur gegooid. Maar in hun blinde haat zal een neocon aanhanger nooit geloven dat hij als een viool bespeeld wordt.
'Grappig' genoeg heb ik met mijn Nederlandse ervaring met aanslagen geleerd om bij een aanslag in Europa altijd als eerste reflex te hebben 'wat is de achtergrond van de dader(s)?'. Ook nu had ik dat dus.quote:Op maandag 25 juli 2011 08:22 schreef Kingstown het volgende:
Stel je eens voor dat een moslim dit had gedaan (wat velen al klakkeloos aannamen bij het eerste nieuws hierover), dan waren buitenlandse leiders over elkaar heengebuiteld om te roepen dat ze Noorwegen zouden steunen in de strijd tegen terrorisme...en nu? waar gaan ze nu tegen strijden?
Waarom wordt dit opeens geen terreurdaad meer genoemd in de media, terwijl als een moslim dit had gedaan we continue over terrorisme hadden gesproken?
Moslimorganisaties hadden afstand moeten nemen van het verderfelijke gedachtegoed en nu? Wie neemt er nu afstand van dit verderfelijke gedachtegoed?
Snappen anti-multi-culti mensen die begrijpen waarom iemand bijna 100 mensen vermoord nu mss, dat er dus ook moslims zijn die begrijpen waarom terroristen in een flatgebouw vliegen? Die volgen namelijk precies dezelfde gedachtegang.
Blijkbaar is het bon-ton geworden om sociaal-democraten als landverraders neer te zetten en als je die afknalt, dan is dat geen terreur, maar een verzetsdaad.
Geen enkel weldenkend mens wil zich uiteraard vereenzelvigen met iemand die bijna 100 mensen doodschiet, dus dat indelen bij "de ander" snap ik, maar dat levert dus hoofdbrekens op op het moment dat zo iemand een gedachtegoed heeft wat naadloos aansluit bij een grote politieke stroming in Europa en aangezien de daad meer dan politiek te noemen is, moet je dus idd een manier vinden om hem los te weken. Ik ben er ook van overtuigd dat reacties wezenlijk anders waren geweest als hij een random school binnen was gelopen en daar was gaan knallen....dan was het begrip waarom iemand tot zo'n daad komt, tot (bijna) nul gedaald, terwijl dat nu anders is.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
'Grappig' genoeg heb ik met mijn Nederlandse ervaring met aanslagen geleerd om bij een aanslag in Europa altijd als eerste reflex te hebben 'wat is de achtergrond van de dader(s)?'. Ook nu had ik dat dus.
Op zaterdag zat ik te kijken naar een Turks journaal van een religieus getint kanaal (nieuwslezeres droeg een hoofddoek) en daar werd gewezen op het volgende: Zolang de media in het westen dachten dat er sprake was van Islamitische dader(s) stond er in alle koppen ook het woord 'terrorisme'. Toen bleek dat men fout zat met de veronderstelde daders was er plotseling geen sprake meer van een terrorist maar van een eenzame gek.
Ik vond het een beetje zeurderig, maar het is wel interessant om te zien dat we kennelijk anders kijken tegen dit soort daden als de dader 'een van ons is'. Hoewel ik het niet zeker weet denk ik dat dit ook komt omdat we hier in Europa NATUURLIJK niet over onszelf kunnen denken als een uniforme groep en dat een woord als 'westerse terrorist' voor ons niks kan betekenen, en 'christelijke terrorist' komt ook al niet veel verder. De terrorist is altijd 'de ander' en die ander moet worden 'losgeweekt' uit het 'ons'. Voor de overgrote meerderheid van de Europeanen is dat losweekproces af op het moment dat het woord 'moslim' is gevallen. Bij niet-moslim europeanen loopt het proces net zolang door tot de dader niet meer 'ons' is, en dan zit je voor veel mensen op het niveau van het individu, 'een gevaarlijke gek'.
yip.... als zijn knights de macht hebben wordt je opgesloten in een getto, samen met alle andere hardnekkige linksen .. Misschien zien we elkaar dan ?quote:Op maandag 25 juli 2011 08:37 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ben ik nou een categorie C landverrader?
Pagina 1307quote:3.138 After the civil war – how to win the peace, creating a sustainable balance between conservatism and liberalism
Appeasing the extreme liberals
Let’s be realistic. Less than 10% of a country’s population are extreme Marxists and less than 10% are extreme cultural conservatives. The great bulk of our people are moderate people who just want the right of self determination and the opportunity to live a happy and meaningful life. It is our task to provide everyone the opportunities they desire as long as it doesn’t severely undermine the long term sustainability/stability of the country.
A Marxist is always a liberal (except for the authoritarians) but a liberal is not always a Marxist. There is a great deal of liberal individuals who want unrestrained freedoms for themselves while some radically conservative want to live like the Amish. The challenge is finding a sustainable and optimal balance. The following suggestion will contribute to reconciliation between a majority of people:
Create inner city zones where extreme liberals will be offered to live and work. These zones should have regulated/controlled entry points. Everyone leaving and entering will be registered to avoid excessive cultural contamination:
Wie kan zoiets nou in hun voordeel uitleggen ...quote:Op maandag 25 juli 2011 09:31 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik hier zie is dat de tegenstellingen tussen links en rechts alleen maar worden vergroot.
Iedereen probeert deze terroristische actie in zijn voordeel uit te leggen.
Afgaande op de door hem gekozen doelen en de 'verantwoording' hiervoor in de vorm van dat manuscript krijg ik toch veel eerder het idee dat hij politiek geïnspireerd was dan religieus.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:25 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
In feite is dit natuurlijk gewoon de christelijke variant op door de islam ingegeven terrorisme. Niks meer en niks minder. En waar we het bij de islam hebben over "moslimterrorisme" of "islamterrorisme", kunnen we hier gerust spreken van "christenterrorisme" of "christendomterrorisme".
Mensen die wijzen op de:quote:Op maandag 25 juli 2011 11:21 schreef Klaudias het volgende:
Wie kan zoiets nou in hun voordeel uitleggen ...
Dat zijn domme mensen.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Mensen die wijzen op de:
- PVV
- Christenen
- Rechtsen
- etc.
als schuldigen, medeplichtigen, gedogers, sympathisanten, etc.
Ik vind een gemiddelde PVV'er irritanter dan een gemiddelde moslim, ja.quote:De redenering is dan dat zij erger zijn dan moslims.
Dat heb ik nog nooit iemand horen beweren.quote:Of de drogredenering dat iemand die zo'n aanslag gepleegd heeft tegen de multikul is, dat daarom dus de multikul wel geslaagd is of nageleefd moet worden.
Die ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:48 schreef Oud_student het volgende:
De redenering is dan dat zij erger zijn dan moslims.
Amen..quote:Op maandag 25 juli 2011 08:22 schreef Kingstown het volgende:
zie:quote:Op maandag 25 juli 2011 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb dat boekje van Bosma erbij gehaald en lees zijn notenapparaat door. Bij hoofdstuk 26, noot 21, staat: 'De term is afkomstig van Fjordman'. Fjordman is toch Breivik? Of is dat een pseudoniem dat weer naar een ander persoon verwijst?
De term waar het om draait is: Demonische Convergentie. dwz het samengaan van de belangen van links en de Islam.
Op pagina 125 wordt Fjordman genoemd als auteur van Defeating Eurabia.
Dat boekje is dus een inspriratiebron geweest voor Breivik, zodoende gebuikte hij op internet de naam van de auteur als pseudoniem, denk ik.
http://nos.nl/artikel/258(...)og-in-nederland.htmlquote:Eerder werd gedacht dat Fjordman een pseudoniem was van Breivik, maar inmiddels wordt op het blog ontkend dat Breivik en Fjordman iets met elkaar te maken te hebben. "Ik ben hem niet. Ik heb hem ook nooit ontmoet", zou Fjordman hebben geschreven onder de naam Baron Bodyssey, super moderator van het blog.
Denk het niet. Sowieso is extreem rechts ook enorm verdeeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik moest dit hier vragen, dus:
Af en toe ga ik voor de grap kijken wat extreem rechtste mensen allemaal zeggen op hun websites. Ook volg ik de posten van sommige mensen hier. Ik heb ook de manifesto van Anders Behring Breivik gelezen.
Nu 1 ding dat mij altijd opviel van extreem rechtste mensen, is dat ze altijd praten over een revolutie. Een oorlog tegen de andere rassen, culturen en "traitors" die volgens hen hun cultuur wil vernietigen.
Gaan er meer mensen zoals Anders Breivik actie nemen in Europa? Gaan de nationalisten op 1 of andere manier een revolutie proberen uit te lokken? Wat denk jij?
Ik zag het later ook idd.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
zie:
[..]
http://nos.nl/artikel/258(...)og-in-nederland.html
Christelijkheid is niet de drijfveer van de man. Hij ziet een bedreiging van de westerse cultuur.quote:Op maandag 25 juli 2011 11:25 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
In feite is dit natuurlijk gewoon de christelijke variant op door de islam ingegeven terrorisme. Niks meer en niks minder. En waar we het bij de islam hebben over "moslimterrorisme" of "islamterrorisme", kunnen we hier gerust spreken van "christenterrorisme" of "christendomterrorisme".
Zal niet lang duren voordat daar toch een debat over ontstaat in ons land, denk ik.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:09 schreef De_Nuance het volgende:
De media is wel huiverig.
De overeenkomst tussen Bosma, Wilders en Brevik qua ideologie wordt buiten beschouwing gelaten.
Aan de ene kant begrijp ik het, aan de andere kant was het in het ander geval helaas niet zo geweest.
De maatschappijanalyses van de 3 heren schelen niks wezenlijks.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:09 schreef De_Nuance het volgende:
De media is wel huiverig.
De overeenkomst tussen Bosma, Wilders en Brevik qua ideologie wordt buiten beschouwing gelaten.
Aan de ene kant begrijp ik het, aan de andere kant was het in het ander geval helaas niet zo geweest.
quote:I do think it's important to watch our rhetoric. I think it's a worthwhile goal not to conflate our political opponents with enemies if for no other reason than to draw a better distinction between the manifestos of paranoid madmen and what passes for acceptable political and pundit speak. It would be really nice if the ramblings of crazy people didn't in any way resemble how we actually talk to each other on teevee.
Zoals Breivik zelf al schreef zullen velen hem steunen alleen is de tijd nog niet rijp om dat openlijk toe te geven...dat zie je ook in vele reacties....begrip voor zijn gedachtegoed, om er (nu nog) haastig aan toe te voegen dat hij wel te ver is gegaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Amen..
Het is eigenlijk gewoon dieptriest. De aanslag was nog maar net gepleegd en zo'n beetje alle nieuwszenders wisten het zeker: Dit was het werk van een Moslim terreurorganisatie, waarschijnlijk Al-Qa'ida.. Het moment dat bekend werd dat het om een Noor ging met extreemrechts gedachtengoed, was het ineens het werk van een gek of psychopaat.
Ik erger me er werkelijk dood aan.. :S
quote:Noor plande moordpartij met schietspel
AMSTERDAM - Het manifest van Anders Behring Breivik beveelt het schietspel Call of Duty: Modern Warfare 2 aan als trainingssimulatie voor het plegen van aanslagen.
Uit verschillende passages blijkt dat het spel volgens hem een perfecte manier is om te oefenen voor de onvermijdelijke oorlog met de islam.
"Modern Warfare 2 is niet alleen een heel goed spel, maar was ook een belangrijk onderdeel van mijn voorbereiding. Vooral de online multiplayermodus is geweldig. Je kunt echte missies bijna in hun geheel simuleren", aldus het ruim vijftienhonderd pagina's tellende manifest.
Naast Modern Warfare 2 beveelt Behring Breivik ook de online game World of Warcraft aan als belangrijk hulpmiddel. Zo zou de game een handige dekmantel vormen om dagenlang geïsoleerd achter de computer te zitten.
Verslaafd
"Zeg dat je verslaafd bent geraakt. Je staat versteld waarmee je kunt wegkomen als mensen denken dat je dit spel speelt."
De Noor Anders Behring Breivik heeft bekend dat hij vrijdag een bom in het centrum van Oslo liet ontploffen en later een bloedbad aanrichtte in een jongerenkamp van de Noorse Arbeidspartij op het eiland Utøya. Bij de schietpartij kwamen 86 mensen om het leven, bij de bomaanslag zeven.
Daar zit een deel van de aanhang van Wilders ja. Ongelooflijk de haat en bloeddorstigheid die je daar tegen komt. Net zo fundamentalistisch en rigide als streng-gelovigen. Het lijkt wel een Al-Quaida forum voor westerlingen, waar de leider als een God wordt vereerd en niets fout kan doen.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:27 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=26248
is dit een forum van de PVV ?
De cartoonrellen waren uitgelokt door een paar radicale imams die de oorspronkelijke cartoons plus 3 extra plaatjes (die veel extremer waren in de context) richting het Midden-Oosten hadden gestuurdquote:Op maandag 25 juli 2011 08:09 schreef NorthernStar het volgende:
* Daniel Pipes zat ook achter de uitgelokte cartoonrellen
10% van de stemmers op de poll die daar staat geven AB groot gelijk...quote:Op maandag 25 juli 2011 13:27 schreef Bluesdude het volgende:
http://www.forum-voor-de-vrijheid.nl/showthread.php?t=26248
is dit een forum van de PVV ?
Meer, ook nog de mensen die stemden voor "Hulde aan de dader"quote:Op maandag 25 juli 2011 13:57 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
10% van de stemmers op de poll die daar staat geven AB groot gelijk...
Angst voor het onbekende is een natuurlijk verschijnsel.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:02 schreef ssebass het volgende:
Het valt mij op dat xenofobie met name voorkomt op plekken waar relatief weinig allochtonen zijn. De grootste xenofoben/racisten hebben soms nog nooit in hun leven een allochtoon ontmoet.
Dat geldt zeker voor de dader....in Noorwegen zijn amper moslims.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:02 schreef ssebass het volgende:
Het valt mij op dat xenofobie met name voorkomt op plekken waar relatief weinig allochtonen zijn. De grootste xenofoben/racisten hebben soms nog nooit in hun leven een allochtoon ontmoet.
Ik zie het nu ook... Ik heb er geen woorden voor...quote:Op maandag 25 juli 2011 14:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Meer, ook nog de mensen die stemden voor "Hulde aan de dader"
Nou en?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef MouzurX het volgende:
Ik zou het wel eens willen hebben over het punt wat er toe leidt dat Wilders en Anders zo bang zijn voor een islamitische overheersing. Tot de 2de wereldoorlog was europa het centrum van de wereld, alle landen hadden koloniën, alle macht lag in europa. Tot de 1ste en 2de wereldoorlogen europa vernietigden waarna er 2 grootmachten ontstonden: de sovjet unie en de USA.
Na een korte periode is de sovjet unie uit elkaar gevallen en is het een groot deel van zijn macht kwijt. De enige wereldmacht die nog bestaat is de USA, op het Eurazië is de macht verdeelt onder de vele landen.
Als je dan kijkt naar alle landen dan zie je dan west europa vrijwel stil staat qua bevolkingsgroei en economische groei. Landen als polen-hongarije groeien wel nog steeds.
Een land als turkije maakt echter een continue sterke groei mee. Turkije heeft ook een perfecte demografische positie, nog steeds een bevolkingsgroei en expansie in de regio is ook niet onmogelijk (landen als georgië zijn zeer instabiel)
Dus als ik zou moeten zeggen welk land er iig een hele grote macht zal hebben over 50 jaar is het turkije.
Een turkse overheersing van europa is niet onmogelijk.quote:
Denk je nu echt dat je 50 jaar vooruit in de tijd kunt kijken? En wat heeft dit allemaal met die massamoord in Noorwegen te maken?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een turkse overheersing van europa is niet onmogelijk.
Dat zeg ik toch, waar die angst voor een islamitische overheersing nou vandaan komt.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Denk je nu echt dat je 50 jaar vooruit in de tijd kunt kijken? En wat heeft dit allemaal met die massamoord in Noorwegen te maken?
Ja, heel realistisch allemaal.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, waar die angst voor een islamitische overheersing nou vandaan komt.
Omdat je niet zeker kan zeggen wat er zal gebeuren moet je maar totaal niet vooruit kijken?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:13 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Ja, heel realistisch allemaal.
Je weet net zoveel als ik wat er over 50 jaar gaat gebeuren.
Een overheersing door Aliens is ook niet onmogelijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Een turkse overheersing van europa is niet onmogelijk.
Je moet in ieder geval geen problemen zien die niet bestaan.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:15 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Omdat je niet zeker kan zeggen wat er zal gebeuren moet je maar totaal niet vooruit kijken?
Zeg jij eerst eens wat je wilt zeggen. Je draait er omheen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:17 schreef MouzurX het volgende:
Wat willen je nou zeggen?
Ik zeg niet dat wij bang moeten worden, maar dat Anders dat wel was. Net als wilders en alle andere mensen die bang zijn voor een islamitische overheersing. Die kijken allemaal naar de toekomst.
Als we zijn manifest moeten geloven heeft hij er anders genoeg ervaring mee:quote:Op maandag 25 juli 2011 14:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat geldt zeker voor de dader....in Noorwegen zijn amper moslims.
quote:15 years – (when I was 15, time: 20.00) - Attempted robbery by Pakistani gang outside
a concert. Luckily for me I knew a hardcore Pakistani thug (from the Pakistani A gang in
Oslo) who told them I was under his protection.
There have been approximately 10 other threatening situations where me and my friends
were unharmed.
16 years – (Time: 16.30) - Assault – an older and much stronger/bigger Pakistani hit me
without provocation in front of Majorstuenhuset. Apparently, he wanted to subdue me in
front of my “friend” Arsalan who apparently had told him to do it. This concluded, for my
part, my friendship with him and I re-connected with my old friends after this incident.
However, this restricted my territorial freedoms, as I was no longer under the protection of
the Oslo Ummah. From now on we would have to arm ourselves whenever we went to
parties in case Muslim gangs showed up and we usually chose to stay in our
neighbourhoods’ on Oslo West.
17 years – (Time: 01.30) - Attempted assault and robbery - Us 2, them 3: 2 Pakistanis
and 1 wannabe-Pakistani. We were actually heading home after being on the same party
together. The wannabe-Pakistani suddenly turned on me without provocation and rallied
the other two. Me and my friend had to run as we were unarmed at the time.
17 years – (Time: 23.30) - Assault and attempted robbery - Us 10, them 12
Moroccans. Location Tåsen, Oslo.
They were robbing (collecting Jizya) and beating local kafr/Norwegian kids at Tåsen center,
they had done this on numerous occasions. They didn’t live there but travelled to Tåsen
from a Muslim enclave on Oslo East. I was at a party on Tåsen when we heard they had
just beaten one of my friends younger brothers. We went there to chase them away from
the neighbourhood. They had weapons, we had weapons. I was hit with a billiard pool in
the head. Result of the fight: we made a deal with them, they promised they would never
return and harass the Tåsen youngsters again.
18 years – (Time: 01.00) - Assault by Pakistani gang outside a club. A friend of mine was
attacked without provocation by a gang of 6. I told him to run as they outnumbered us.
Result: broken nose.
19 years – (Time: 02.00) - Attempted robbery by two Pakistanis at a bar. I had my
friends nearby so I told them to fuck off or I we would bash their faces in (an effective
psychological deterrent, most Pakistani thugs have a Neanderthal mentality so to show
weakness will only invite to abuse etc;p). Pakistanis are usually a lot more cowardly than
Northern African Muslims though (I wouldn’t have tried that strategy on Moroccans’).
20 years – (Time: 22.00) - Threats and attempted assault - Us 3, them 4. Me and two
friends were about to order at Burger King when a Norwegian girl crossed the food queue.
As she went by she pushed me, saying; “MOVE, YOU PIECE OF SHIT!. Needless to say, I
was very surprised and I managed to stutter the words; “suck my dick, bitch”, while
perplexed. She ran over to her friends, 4 Moroccans’ sitting at a corner and just waiting to
pick a fight… They approached me (I was alone at the time) and told me they were going to
“fuck me up severely” as soon as I left Burger King. I had tear gas on me, as I always have
when going out late. However, I decided to go with the “deterrent strategy”, so I called my
two friends, Erling, a relatively small adopted Columbian, and his friend a relatively big
Christian Ugandan. Having established my deterrent, and obviously not interested in
fighting these savages (as is my policy with all Muslim bullies under normal circumstances),
I went ahead and started negotiating, offering the “Muslim whore” an apology. End result
was, we left as a group and had the Muslims follow us until we managed to lose them. The
most annoying things about the encounter is that you really can’t control when you bump
into them again. Luckily, a majority of Muslim savages like them live on the East side of
town.
21 years – (Time: 01.30) - Attempted assault and robbery - Us 4, them 4. Me and my
best friends; Peter, Marius and Martin were out clubbing and drinking. This was actually the
first time I smoked (normal cigarettes) and I fainted for a few seconds outside a store not
far from the club. This was the first and only time I have fainted in my life btw, lol.
Apparently, 4 Albanian Muslims saw this incident and figured I would make an easy target.
All 4 of them approached me and tried to rob me. At that time my friends just arrived and
they started to threaten them as well as one of them pulled out a knife. Obviously, we
didn’t want to fight these savages, so we said we would take out some cash for them in an
ATM in the nearby Burger King. We called the police as soon as we entered. However, this
was Saturday night so we had no luck getting a response. We ordered some food and
stayed at Burger King for a little more than an hour, at which point the Muslim savages had
left (probably busy robbing other victims).
Lol....knap dat hij weet dat hij door 4 Albaanse moslims is overvallen, terwijl hij net bewusteloos is geweest....droegen die stickers op hun jasje of had hij ze eerst ondervraagd?quote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als we zijn manifest moeten geloven heeft hij er anders genoeg ervaring mee:
[..]
Er is ook 1 Noor die aanslagen gepleegd heeft. Dat zijn er ook niet veel, maar duidelijk wel één te veel.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....knap dat hij weet dat hij door 4 Albaanse moslims is overvallen, terwijl hij net bewusteloos is geweest....droegen die stickers op hun jasje of had hij ze eerst ondervraagd?![]()
Er zijn 80.000 moslims in Noorwegen op een bevolking van ongeveer 5 miljoen, dat is nog geen 2% v.d. totale bevolking. Lijkt mij niet echt veel.
"suck my dick, bitch" ... nee hij zoekt de problemen ook helemaal niet op of zoquote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
[..]
Dat zeg ik ook niet. Er wordt alleen gesteld dat de dader vermoedelijk nauwelijks contact gehad heeft met moslims. Als we zijn manifest moeten geloven (en dat is de vraag) is dat echter absoluut niet het geval.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....knap dat hij weet dat hij door 4 Albaanse moslims is overvallen, terwijl hij net bewusteloos is geweest....droegen die stickers op hun jasje of had hij ze eerst ondervraagd?![]()
Er zijn 80.000 moslims in Noorwegen op een bevolking van ongeveer 5 miljoen, dat is nog geen 2% v.d. totale bevolking. Lijkt mij niet echt veel.
Ik vermoed dat het binnenkort gedaan is met de vrijheid van meningsuiting op internet. Een aanpassing van de wet zodat data mining van ISP gegevens mogelijk wordt, en internationale samenwerking waarbij gegevens routinematig uitgewisseld worden. Gedaan met online anonimiteit.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Daar zit een deel van de aanhang van Wilders ja. Ongelooflijk de haat en bloeddorstigheid die je daar tegen komt. Net zo fundamentalistisch en rigide als streng-gelovigen. Het lijkt wel een Al-Quaida forum voor westerlingen, waar de leider als een God wordt vereerd en niets fout kan doen.
Kan je ook de Turner diaries geloven.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me puur een geval van een excuus zoeken om zijn moordneigingen te kunnen rechtvaardigen.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:41 schreef Gulo het volgende:
Onder zijn vrienden zitten overigens de nodige "kleurlingen" zo te zien.
Dit sterkt het vermoeden dat het meer een islamofoob is dan een racist des te meer.
Ja, en in bepaalde wijken nog meer dan gemiddeld in Oslo. En in een bepaalde leeftijdscategorie (de categorie waar de meeste rottigheid van komt) waarschijnlijk nog meer.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:41 schreef Kikvors het volgende:
Wat is het percentage moslims in Oslo? Zal hoger liggen dan het landelijk gemiddelde.
In 2009 was dat 11%. Hoe hoog het was in de periode waarover Beirvik het heeft (10-15 jaar geleden) kan ik niet vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:41 schreef Kikvors het volgende:
Wat is het percentage moslims in Oslo? Zal hoger liggen dan het landelijk gemiddelde.
In delen van Malmo zit de haat ook erg diep volgens mij. Af en toe komt er hier ook wel eens over voorbij.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:43 schreef Gulo het volgende:
Toen ik Oslo bezocht viel het me trouwens niet op dat daar veel moslims zouden wonen, dit in grote tegenstelling tot Malmo waar ik me even in een ander werelddeel waande.
Bedankt! Draagt bij aan de geloofwaardigheid van de door hem beschreven ervaringen. Het praat niks goed, maar het geeft wel meer inzicht.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In 2009 was dat 11%. Hoe hoog het was in de periode waarover Beirvik het heeft (10-15 jaar geleden) kan ik niet vinden.
Het is heel moeilijk om data te vinden over de periode die hij beschrijft in het stuk wat gulo geplaatst heeft. (grofweg eind jaren 90). De laatste jaren zie je wel datgene wat je ook in andere grote Europeese steden ziet. Wijken vol met buitenlanders en de zogenaamde "witte vlucht"quote:Op maandag 25 juli 2011 14:49 schreef Kikvors het volgende:
[..]
Bedankt! Draagt bij aan de geloofwaardigheid van de door hem beschreven ervaringen. Het praat niks goed, maar het geeft wel meer inzicht.
Het zal me niets verbazen als hij nu de staat gaan aanklagen wegens hoogverraad of zo. Kan dat als je zelf verdachte of veroordeeld bent?quote:Op zondag 24 juli 2011 23:31 schreef wich het volgende:
Het manifest over de te voeren verdediging:
[..]
Ik ben anders ook al 3 x overvallen in mijn leven.quote:Op maandag 25 juli 2011 14:39 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Er wordt alleen gesteld dat de dader vermoedelijk nauwelijks contact gehad heeft met moslims. Als we zijn manifest moeten geloven (en dat is de vraag) is dat echter absoluut niet het geval.
Mij lijkt het sterk, ik ben nog nooit overvallen ofzo. Waarom zou iemand dan al zo vaak problemen gehad hebben?
quote:Op maandag 25 juli 2011 15:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik ben anders ook al 3 x overvallen in mijn leven.
Ik heb ook wel eens een pistool gezien op een manier die je liever niet wilt, maar de incidenten die AB beschrijft gaan voornamelijk over zijn uitgaansjaren (16-21) en dat je daar tegen knokpartijen e.d. aanloopt vind ik niet echt vreemd.quote:
Nee hoor. Gewone gezelligheid in het Haaglandse.quote:
m.a.w. je hebt gewoon een strafbladquote:Op maandag 25 juli 2011 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewone gezelligheid in het Haaglandse.
Nee. Ook in NL is het slachtoffer van een overval zijn nog net niet strafbaar.quote:
quote:Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Het Waarom
Jongen groeit op in blank Noorwegen, gaat in Oslo op zichzelf wonen, ziet het aantal niet-Noren om zich heen groeien, raakt na 9/11 en nasleep steeds meer overtuigd van het feit dat 'buitenlanders' (rekbaar begrip - hij is bijvoorbeeld gek op Nederlanders en Hongaren) en vooral Moslims debet, zo niet dé oorzaak zijn van alles wat er 'misgaat' in zijn land, maar vooral in zijn eigen leven.
Even biedt een politieke stroming binnen Noorwegen hoop, maar als de Arbeidspartij (de 'Marxisten', volgens hem verantwoordelijk voor de toename van niet-Noren) in 2005 opnieuw aan de macht komen, is zijn teleurstelling in de politiek compleet. Hij wijdt zich aan het schrijven van het manifest, en sluit zichzelf hiervoor praktisch af van de buitenwereld. Hij brengt vele uren, dagen, jaren door op internet - op zoek naar bronnen die aansluiten bij de ideeen die hij al heeft. Zijn standpunten en denkbeeld worden extremer; vrienden die op de Noorse variant van de PVV stemmen zijn hem nog 'te links', 'te blind', of 'te bang'.
Als zijn eigen visie op verleden en toekomst - af en toe voorzichtig en minder voorzichtig gepitched onder vrienden en op het web - niet het revolutionaire effect heeft dat AB voor ogen had, blijft enkel plan B over: wie niet horen wil moet voelen.
Sommige mensen benaderen deze zaak omgekeerd: "wat is mis met de wereld, Europa, Noorwegen, dat deze man tot zijn daad is gekomen? Is het de schuld van...[vul zelf maar in]"
De bottomline is dat AB bijna 100 mensen heeft vermoord. Wie is daar schuldig aan? Hijzelf en niemand anders. Ik ga de (waan)denkbeelden en opvattingen van een meervoudig moordenaar niet serieus nemen, zeker niet als deze hem blijkbaar mede hebben gedreven tot zijn daad. Dat zou teveel eer zijn.
Stel je voor dat politici gaan debatteren of vragen beantwoorden over de inhoud van 2083. Dat is precies wat AB graag wil; moord zou plotseling een legitieme manier worden om je punten op de politieke agenda te krijgen. Hij leunt rustig achterover in zijn cel en overziet de chaos. Zijn taak is volbracht; het is nu afwachten hoeveel 'volgelingen' uiteindelijk ook tot actie overgaan...
quote:Breivik: Arbeiderspartij bracht moslims naar Noorwegen
De Noorse Arbeiderspartij is verantwoordelijk voor de 'massa-importatie' van moslims. Dat heeft verdachte Anders Breivik vandaag tijdens de voorgeleiding gezegd tegenover de rechtbank in Oslo.
Dat heeft de rechtbank bekendgemaakt. Breivik wilde naar eigen zeggen de toekomst van de Labourpartij vernietigen, door jongeren op een partijbijeenkomst dood te schieten
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)naar-Noorwegen.dhtml
Je bedoelt in de recente geschiedenis neem ik aan?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Kingstown het volgende:
Motief wat uit het manifest al duidelijk was, nu ook voor de rechtbank bevestigd. Hebben we een politieke massamoord van deze omvang eigenlijk al eerder in Europa gekend?
[..]
Voormalig Joegoslavië?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Kingstown het volgende:
Motief wat uit het manifest al duidelijk was, nu ook voor de rechtbank bevestigd. Hebben we een politieke massamoord van deze omvang eigenlijk al eerder in Europa gekend?
[..]
Ik voel een Godwin opkomen.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, van een terrorist/terroristische organisatie in pakweg de laatste 30 jaar ofzo? en dan niet in de vorm van een (burger)oorlog.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:55 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je bedoelt in de recente geschiedenis neem ik aan?
quote:Breivik: Ik handelde niet alleen
Anders Breivik, de man die verdacht wordt van de bomaanslag en schietpartij in Noorwegen, handelde niet alleen. Hij zei vandaag tijdens zijn voorgeleiding tegen de rechter dat hij 'met twee andere cellen' in een organisatie heeft gewerkt.
Dat heeft de rechtbank in Oslo zojuist bekendgemaakt. De rechtbank wilde niet verder op die claim ingaan.
Eenzame opsluiting
De rechter heeft beslist dat Breivik 8 weken in voorlopige hechtenis wordt gehouden. Dat is een verdubbeling van de normale termijn. De openbaar aanklagers hadden daartoe opgeroepen. Breivik krijgt 4 weken eenzame opsluiting: hij mag geen kranten, brieven of bezoekers ontvangen.
Breivik wilde naar eigen zeggen de toekomst van de Noorse Labourpartij vernietigen, door jongeren op een partijbijeenkomst dood te schieten. Hij acht de partij verantwoordelijk voor de 'massa-import' van moslims.
Breivik had eigenlijk in uniform voor de rechtbank willen verschijnen, maar de rechter stond dat niet toe. De zitting vond vanmiddag plaats achter gesloten deuren en duurde zo'n 35 minuten.
Niet dat ik me kan heugen. Organisaties als de ETA hebben wel meer dodelijke slachtoffers gemaakt maar niet zo in één keer.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, van een terrorist/terroristische organisatie in pakweg de laatste 30 jaar ofzo? en dan niet in de vorm van een (burger)oorlog.
quote:Breivik had eigenlijk in uniform voor de rechtbank willen verschijnen, maar de rechter stond dat niet toe. De zitting vond vanmiddag plaats achter gesloten deuren en duurde zo'n 35 minuten.
En de RAF. Of die extreem-linkse clubjes in Italië en Griekenland en zo.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:04 schreef Gulo het volgende:
[..]
Niet dat ik me kan heugen. Organisaties als de ETA hebben wel meer dodelijke slachtoffers gemaakt maar niet zo in één keer.
Ik ben het echt enorm met je eens.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:25 schreef HiZ het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert over de verbazing van de Noren dat dit in Noorwegen kon gebeuren? De hele tijd dat gejengel over 'verloren onschuld' van een bovengemiddeld xenofoob land, het begint me een beetje de neus uit te komen.
ben ik met je eens.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:25 schreef HiZ het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert over de verbazing van de Noren dat dit in Noorwegen kon gebeuren? De hele tijd dat gejengel over 'verloren onschuld' van een bovengemiddeld xenofoob land, het begint me een beetje de neus uit te komen.
Bologna 1980, P2quote:Op maandag 25 juli 2011 15:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, van een terrorist/terroristische organisatie in pakweg de laatste 30 jaar ofzo? en dan niet in de vorm van een (burger)oorlog.
waarom is noorwegen bovengemiddeld xenofoob? oostenrijk, denemarken, vlaanderen, zeker bovengemiddeld xenofoob, maar noorwegen had ik nooit iets over gehoordquote:Op maandag 25 juli 2011 16:25 schreef HiZ het volgende:
Waarschijnlijk zegt hij dat omdat ze minder allochtonen hebben dan andere landen.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
waarom is noorwegen bovengemiddeld xenofoob? oostenrijk, denemarken, vlaanderen, zeker bovengemiddeld xenofoob, maar noorwegen had ik nooit iets over gehoord
Idd. Bomaanslag in Bologna.quote:
Thnx. Kan het me nauwelijks meer voor de geest halen, dus heb even gegoogeld, klopt die samenvatting op wiki een beetje?quote:
Oh god, nog een reden om nooit de nederlandse wiki te gebruiken...quote:Op maandag 25 juli 2011 16:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Thnx. Kan het me nauwelijks meer voor de geest halen, dus heb even gegoogeld, klopt die samenvatting op wiki een beetje?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bomaanslag_in_Bologna_1980
Zo ja....waarom weigerde Thather hen uit te leveren? ...dat klinkt nogal vreemd.
Er bestaan vermoedens over betrokkenheid van de P2 loge, de militaire geheime dienst en Gladio. De verantwoordelijken zijn nooit gevonden.quote:In the 2004 British documentary The Power of Nightmares, former CIA Head of Soviet Affairs Melvin Goodman states that some of the book's claims stemmed from the CIA's own black propaganda.
Als je aanslagen van Tsjetsjenen in Rusland mee wil tellen:quote:Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Kingstown het volgende:
Het probleem van islamofoben zoals Anders B. is dat ze denken dat het gedrag van het Pakistaanse, Marokkaanse en Albanische tuig waarmee hij in aanraking is gekomen volgens de Islam wordt goedgekeurd. Dat is simpelweg niet waar. Echte moslims zul je niet in een disco tegenkomen. Het soort tuig dat Anders B. meerdere malen heeft beroofd zullen als een van de eersten lijden onder de Sharia-wetgeving mochten ze zoiets in een Islamitische staat flikken. De Sharia is juist genadeloos voor dit soort kruimeldieven.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:31 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb ook wel eens een pistool gezien op een manier die je liever niet wilt, maar de incidenten die AB beschrijft gaan voornamelijk over zijn uitgaansjaren (16-21) en dat je daar tegen knokpartijen e.d. aanloopt vind ik niet echt vreemd.
iddquote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het probleem van islamofoben zoals Anders B. is dat ze denken dat het gedrag van het Pakistaanse, Marokkaanse en Albanische tuig waarmee hij in aanraking is gekomen volgens de Islam wordt goedgekeurd. Dat is simpelweg niet waar. Echte moslims zul je niet in een disco tegenkomen. Het soort tuig dat Anders B. meerdere malen heeft beroofd zullen als een van de eersten lijden onder de Sharia-wetgeving mochten ze zoiets in een Islamitische staat flikken. De Sharia is juist genadeloos voor dit soort kruimeldieven.
Professionele islamofoben betaald door Israel?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het probleem van islamofoben zoals Anders B. is dat ze denken dat het gedrag van het Pakistaanse, Marokkaanse en Albanische tuig waarmee hij in aanraking is gekomen volgens de Islam wordt goedgekeurd. Dat is simpelweg niet waar. Echte moslims zul je niet in een disco tegenkomen. Het soort tuig dat Anders B. meerdere malen heeft beroofd zullen als een van de eersten lijden onder de Sharia-wetgeving mochten ze zoiets in een Islamitische staat flikken. De Sharia is juist genadeloos voor dit soort kruimeldieven.
Ik heb rondgekeken op de islamofobe websites, daar staan leugens op zoals profeet Mohammed zou moslims hebben opgedragen om niet-moslims te beroven, te verkrachten, te vermoorden etc.
Anders B. (die een fervente bezoeker was van dat soort anti-islamitische websites) komt in aanraking met Pakistanen die hem beroven, en gaat vervolgens de leugens op de islamofobe websites geloven dat hij beroofd is omdat ie een ongelovige is en denkt dat de beroving deel uitmaakt van een groter jihadistisch geheel.
Wat Anders B. niet begrijpt is dat veel van die anti-islamitische websites worden gerund door professionele islamofoben die banden hebben met Israël. Hun doel is juist om moslims in een kwaad daglicht te zetten, zelfs als ze daarvoor moeten liegen. Psychologische oorlogvoering van Israël jegens moslims, ze proberen zoveel mogelijk Europeanen wijs te maken dat mocht Israël vallen, dan zal Europa aan de beurt zijn. Islamofoben zoals Anders B. zijn deze leugens gaan geloven, en steunen Israël onvoorwaardelijk, Israël kan niks fout doen in hun ogen, al gebruiken ze witte fosfor op de burgerbevolking van Gaza, alles is geoorloofd tegen de Palestijnen want die zijn moslims en dus jihadisten.
En niet-moslims 2e rangs burgersquote:Op maandag 25 juli 2011 17:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
idd
sharia:
roof = doodstraf
diefstal = hand eraf
smaad (bv een vrouw aanspreken met HOER) = zweepslagen
en maar niet willen ingaan op argumenten, echt altijd vermakelijk om te zien hoe mensen als jij om elke argument heen gaan en niet eens proberen iets te weerleggenquote:Op maandag 25 juli 2011 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En niet-moslims 2e rangs burgers
Niet-moslim zijn getuigenis geldt maar voor de helft
Niet-moslims moeten beschermingsbelasting betalen
Niet-moslims mogen geen machtsfuncties (politie, leger etc) bekleden
Doodstraf voor de buurvrouw neuken
Etc
Wat is "multikul"?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verder is de reden dat mensen niet zo blij zijn met de multikul
Multikul is een spottende term die in Nederland wordt gegeven door critici van de multiculturele samenleving om aan te geven dat de waarden of voordelen die aan zo'n multicultuur verbonden zouden zijn, flauwekul (onzin) zijn en er op zijn minst ook een scala aan nadelen bestaat.quote:
Dat moeten we een stap terug. Wat is een "multiculturele samenleving"?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef Mercer het volgende:
[..]
Multikul is een spottende term die in Nederland wordt gegeven door critici van de multiculturele samenleving om aan te geven dat de waarden of voordelen die aan zo'n multicultuur verbonden zouden zijn, flauwekul (onzin) zijn en er op zijn minst ook een scala aan nadelen bestaat.
De term is een samentrekking van "multi" en "kul", met een knipoog naar MULTICULtuur.
U roept....quote:Op maandag 25 juli 2011 17:44 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat moeten we een stap terug. Wat is een "multiculturele samenleving"?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalismequote:Multiculturalisme of multiculturaliteit is een maatschappelijke en politieke ideologie waarbij men uitgaat van gelijkheid van verschillende culturele gemeenschappen binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied.[1] Multiculturalisme wordt als ideologie vaak gecontrasteerd met assimilatie en integratie.
Definitie
Multiculturalisme gaat er van uit dat;
Alle culturen gelijk zijn en gelijk behandeld moet worden.
De culturele normen en waarden van de ene cultuur niet (moreel) superieur zijn aan die van een andere.
Het is dus een politieke ideologie. Maar is het ook gestoeld op werkelijkheid?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
U roept....
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalisme
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet. De "multiculturele samenleving" is in Nederland dus een feit en realiteit.quote:Definitie
Multiculturalisme gaat er van uit dat;
Alle culturen gelijk zijn en gelijk behandeld moet worden.
De culturele normen en waarden van de ene cultuur niet (moreel) superieur zijn aan die van een andere.
Kom op. Zelfs de grootste linksert vind al niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn. En terecht, dat zijn ze ook niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet. De "multiculturele samenleving" is in Nederland dus een feit en realiteit.
Mensen die de term "multikul" gebruiken, zien blijkbaar niets in het multiculturalisme en vinden dat culturen niet gelijk(waardig) zijn en dus ook niet gelijk behandeld hoeven te worden.
quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ik heb rondgekeken op de islamofobe websites, daar staan leugens op zoals profeet Mohammed zou moslims hebben opgedragen om niet-moslims te beroven, te verkrachten, te vermoorden etc.
Anders B. (die een fervente bezoeker was van dat soort anti-islamitische websites) komt in aanraking met Pakistanen die hem beroven, en gaat vervolgens de leugens op de islamofobe websites geloven dat hij beroofd is omdat ie een ongelovige is en denkt dat de beroving deel uitmaakt van een groter jihadistisch geheel.
Wat Anders B. niet begrijpt is dat veel van die anti-islamitische websites worden gerund door professionele islamofoben die banden hebben met Israël. Hun doel is juist om moslims in een kwaad daglicht te zetten, zelfs als ze daarvoor moeten liegen. Psychologische oorlogvoering van Israël jegens moslims, ze proberen zoveel mogelijk Europeanen wijs te maken dat mocht Israël vallen, dan zal Europa aan de beurt zijn. Islamofoben zoals Anders B. zijn deze leugens gaan geloven, en steunen Israël onvoorwaardelijk, Israël kan niks fout doen in hun ogen, al gebruiken ze witte fosfor op de burgerbevolking van Gaza, alles is geoorloofd tegen de Palestijnen want die zijn moslims en dus jihadisten.
Ik denk dat ik dat inderdaad niet kan vinden. Ook al denk ik dat mensen in een cultuur die ik verwerpelijk vind, hun eigen cultuur je van het vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op. Zelfs de grootste linksert vind al niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn. En terecht, dat zijn ze ook niet.
In de grondwet staat iets over gelijkheid van individuen voor de wet. Niks over culturen. En het heeft er ook helemaal niets mee te maken; je raaskalt.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet. De "multiculturele samenleving" is in Nederland dus een feit en realiteit.
Tja, maar is dat zo vreemd? Terrorisme is pas terrorisme als een een groep mensen iets wil bereiken door middel van geweld ('het zaaien van angst') tegen een andere groep mensen. Pas als zou blijken dat deze dader deel uitmaakt van een groep van mensen die door middel van geweld hun politieke idealen (nog een sleutelwoord, imho) willen verwezenlijken is er echt sprake van terrorisme.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Op zaterdag zat ik te kijken naar een Turks journaal van een religieus getint kanaal (nieuwslezeres droeg een hoofddoek) en daar werd gewezen op het volgende: Zolang de media in het westen dachten dat er sprake was van Islamitische dader(s) stond er in alle koppen ook het woord 'terrorisme'. Toen bleek dat men fout zat met de veronderstelde daders was er plotseling geen sprake meer van een terrorist maar van een eenzame gek.
Sommige "echte moslims" denken anders over het zijn van een "echte moslim". Er is niet zoiets als een "echte moslim". Een ieder die zich dat acht, heeft alle recht daartoe.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Terrorisme is het zaaien van angst door zaaien van dood en verderf.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, maar is dat zo vreemd? Terrorisme is pas terrorisme als een een groep mensen iets wil bereiken door middel van geweld ('het zaaien van angst') tegen een andere groep mensen. Pas als zou blijken dat deze dader deel uitmaakt van een groep van mensen die door middel van geweld hun politieke idealen (nog een sleutelwoord, imho) willen verwezenlijken is er echt sprake van terrorisme.
Wat een gruwelijke onzin. Ten eerste zijn verschillende culturen nooit gelijk anders zouden ze immers niet verschillende culturen zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet.
Ik hecht niet even veel waarde aan alle culturen, maar voor de mensen die ze beleven, hebben ze wel waarde en dat is wat telt. Zal mij verder een rotzorg zijn als iemand helemaal in-to 1 of andere Chinese cultuur is. Fijn voor hem/haar.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op. Zelfs de grootste linksert vind al niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn. En terecht, dat zijn ze ook niet.
Welke argumenten? Je hebt geen enkel argument neergezet dus dat is lastig ontkrachten.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
en maar niet willen ingaan op argumenten, echt altijd vermakelijk om te zien hoe mensen als jij om elke argument heen gaan en niet eens proberen iets te weerleggen
Erm...als deze aanslag gepleegd was door een groepering, dan was het terrorisme en zolang AB niet bij een groepering zit is het geen terrorisme?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, maar is dat zo vreemd? Terrorisme is pas terrorisme als een een groep mensen iets wil bereiken door middel van geweld ('het zaaien van angst') tegen een andere groep mensen. Pas als zou blijken dat deze dader deel uitmaakt van een groep van mensen die door middel van geweld hun politieke idealen (nog een sleutelwoord, imho) willen verwezenlijken is er echt sprake van terrorisme.
Mij zijn Pakistani met hun rotcultuur helemaal niet een rotzorg. Die cultuur verminkt en vermoordt mensen die deel uitmaken van die cultuur. Ik vind een cultuur met ingebakken minderwaardigen als het kastestelsel een minderwaardige cultuur. En ook een reden tot zorg.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik hecht niet even veel waarde aan alle culturen, maar voor de mensen die ze beleven, hebben ze wel waarde en dat is wat telt. Zal mij verder een rotzorg zijn als iemand helemaal in-to 1 of andere Chinese cultuur is. Fijn voor hem/haar.
Sowieso, Nederlandse cultuur alleen al kent zoveel variaties en vertakkingen dat daar ook een hoop zaken tussen zitten waar ik geen of nauwelijks waarde aan hecht.
Op een veerboot, samen met de organisator van het kamp. Daar heeft ie nog mee lopen ouwehoeren tijdens de overtocht.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:00 schreef TLC het volgende:
Hoe is hij eigenlijk op dat eiland gekomen ??? als hij zoveel munitie bij zich had dan moet dat toch opvallen ?? of heeft hij iemand gedwongen om hem een lift naar dat eiland te geven of had hij zijn eigen bootje klaarstaan ??
Echt waar?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:01 schreef Gulo het volgende:
[..]
Op een veerboot, samen met de organisator van het kamp.
Nope, zolang er geen georganiseerd doel tot het verspreiden van angst achter zit is hij geen terrorist maar slechts een gestoorde idioot. Een terrorist is een gestoorde idioot, maar niet elke gestoorde idioot is een terrorist.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Erm...als deze aanslag gepleegd was door een groepering, dan was het terrorisme en zolang AB niet bij een groepering zit is het geen terrorisme?
Imo is hij een terrorist.
Al had ie ze niet in een weekendatas maar gewoon in de hand, wat wilde die begeleider gaan doen. Op zon eiland ben je gewoon zwaar de lul.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Echt waar?
Nu ja, geweren en ammunitie in een grote weekendtas, dat valt ook niet echt op natuurlijk.
Prima dat jij je zo betrokken voelt met de Pakistaanse cultuur. Ik niet. Zal me echt een rotzorg zijn wat ze daar allemaal uitspoken.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Mij zijn Pakistani met hun rotcultuur helemaal niet een rotzorg. Die cultuur verminkt en vermoordt mensen die deel uitmaken van die cultuur. Ik vind een cultuur met ingebakken minderwaardigen als het kastestelsel een minderwaardige cultuur. En ook een reden tot zorg.
Ik vind een cultuur van vrouwenbesnijdenis minderwaardig en het is me geen rotzorg.
D'r zit een reuze georganiseerd doel bij deze verspreiding van angst. Alleen weinig tot geen georganiseerde terreurclub.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nope, zolang er geen georganiseerd doel tot het verspreiden van angst achter zit is hij geen terrorist maar slechts een gestoorde idioot. Een terrorist is een gestoorde idioot, maar niet elke gestoorde idioot is een terrorist.
Het verspreiden van angst was toch juist wel zijn doel?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nope, zolang er geen georganiseerd doel tot het verspreiden van angst achter zit is hij geen terrorist maar slechts een gestoorde idioot. Een terrorist is een gestoorde idioot, maar niet elke gestoorde idioot is een terrorist.
Ook als ze in Nederland meisjes zuur in het gezicht gooien?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima dat jij je zo betrokken voelt met de Pakistaanse cultuur. Ik niet. Zal me echt een rotzorg zijn wat ze daar allemaal uitspoken.
dus is het een terroristquote:Op maandag 25 juli 2011 19:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Iedereen die in NL zuur in het gezicht van een ander gooit wordt daar terecht voor gestraft.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook als ze in Nederland meisjes zuur in het gezicht gooien?
Hij gaat precies het tegenovergestelde bereikenquote:Op maandag 25 juli 2011 19:08 schreef Lagrinta het volgende:
"Door de jongerenafdeling aan te vallen wilde Breivik "toekomstige rekrutering" voor de Arbeiderspartij voorkomen. "
Nee, want geen georganiseerd doel. Een eenmansactie is nooit terrorisme; terrorisme impliceert een mate van groepering en organisatie.quote:
Volkomen waar. Extremisten willen uiteraard ook niet geassocieerd worden met deze vent. Betekent niet dat ze geen sympathie voor zn idealen hebben maar ze moeten het dus over een andere boeg gooien om mensen aan te trekken.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef TLC het volgende:
[..]
Hij gaat precies het tegenovergestelde bereiken![]()
![]()
naja het is een eenmansleger (voorlopig) maar je kunt er idd over twisten of hij een terreurorganisatie isquote:Op maandag 25 juli 2011 19:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
![]()
Alleen ongeorganiseerd....voorlopig.
Gooien alle Pakistanen meisjes zuur in het gezicht ? Is dat Pakistaans gebruik ?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook als ze in Nederland meisjes zuur in het gezicht gooien?
Eenmansactie is zeker terrorisme.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, want geen georganiseerd doel. Een eenmansactie is nooit terrorisme; terrorisme impliceert een mate van groepering en organisatie.
Nee.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Veel te simpel; dan is elke moord of andere misdaad ook terrorisme.
In je eentje kan je prima dingen organiseren hoorquote:Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, want geen georganiseerd doel. Een eenmansactie is nooit terrorisme; terrorisme impliceert een mate van groepering en organisatie.
quote:Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld of ernstige dreiging daarmee met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
Vraag me af hoe de leden van de jongerenafdeling waar hij leider geweest is nu over hem denken...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:08 schreef Lagrinta het volgende:
"Door de jongerenafdeling aan te vallen wilde Breivik "toekomstige rekrutering" voor de Arbeiderspartij voorkomen. Zijn doel was niet om zo veel mogelijk mensen te doden."
TERRORIST DUS!
nee een terreurbeweging impliceert een mate van groepering en organisatie, een terrorist is 1 persoonquote:Op maandag 25 juli 2011 19:10 schreef Jalu het volgende:
[..]
Is de cultuur je dan onverschillig of vind je een cultuur met dat culturele gebruik afkeurenswaardig?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iedereen die in NL zuur in het gezicht van een ander gooit wordt daar terecht voor gestraft.
Ben je zo dom of snap je het niet?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:12 schreef AlfredJodocus het volgende:
[..]
Gooien alle Pakistanen meisjes zuur in het gezicht ? Is dat Pakistaans gebruik ?
Is het een Noors gebruik om eiland inwoners neer te maaien ?
Of straffen we individuen op hun wandaden.
Nee, niet elke moord heeft als doel het zaaien van angst bij anderen. Sommige individuele moorden hebben wel dat doel (denk aan afrekeningen in crimineel circuit), maar dan heet het nog geen 'politiek' doel te zijn en is het daarom nog geen terrorisme.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:14 schreef Jalu het volgende:
[..]
Veel te simpel; dan is elke moord of andere misdaad ook terrorisme.
quote:Op maandag 25 juli 2011 19:15 schreef -Techno- het volgende:
[..]
In je eentje kan je prima dingen organiseren hoor
[..]
Sorry, maar dat is gewoon een slechte definitie, simpelweg omdat dit soort eenmansacties op geen enkele manier hun doel zullen treffen als er geen dreiging bestaat tot herhaling. Daarin zit de kracht en daarmee het gevaar van terrorisme, en, zoals het er nu uitziet, is dat in Noorwegen niet het geval. Er is misschien wel angst gezaaid, maar niet de angst om je maar aan te passen aan de grillen van een groepering die zijn/haar wil aan jou wil opleggen; "slechts" de angst dat er malloten bestaan die vinden dat ze een slachtpartij mogen aanrichten om hun denkbeelden kracht bij te zetten.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee een terreurbeweging impliceert een mate van groepering en organisatie, een terrorist is 1 persoon
terrorisme is de daad zelf ofwel het zaaien van angst dmv geweld om een bepaald politiek doel te bereiken
wow, pakistan een kastestelsel verwijten, terwijl dat typisch is voor hun grootste vijand India.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Mij zijn Pakistani met hun rotcultuur helemaal niet een rotzorg. Die cultuur verminkt en vermoordt mensen die deel uitmaken van die cultuur. Ik vind een cultuur met ingebakken minderwaardigen als het kastestelsel een minderwaardige cultuur. En ook een reden tot zorg.
Ik vind een cultuur van vrouwenbesnijdenis minderwaardig en het is me geen rotzorg.
Breivik heeft gelijk 30 11,19%quote:Op maandag 25 juli 2011 13:57 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
10% van de stemmers op de poll die daar staat geven AB groot gelijk...
Oh heer. Nee, er worden drie verschillende culturen genoemd.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef meth1745 het volgende:
[..]
wow, pakistan een kastestelsel verwijten, terwijl dat typisch is voor hun grootste vijand India.
Dezelfde misselijkmakende hypocrisie die we vaak gezien hebben na islamitische aanslagen op westerse doelen inderdaad. :"ik keur het af, maar ik begrijp het wel"... Veel grotere bullshit kun je natuurlijk nauwelijks bedenken.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef LXIV het volgende:
Het valt me overigens wel op dat er toch nog best veel mensen zijn die iets zeggen van:
Wat hij gedaan heeft kan natuurlijk niet, maar qua standpunten heeft hij gelijk, of: Ergens heb ik toch wel begrip voor zijn acties.
het is de gangbare definitie ...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
[..]
Sorry, maar dat is gewoon een slechte definitie, simpelweg omdat dit soort eenmansacties op geen enkele manier hun doel zullen treffen als er geen dreiging bestaat tot herhaling. Daarin zit de kracht en daarmee het gevaar van terrorisme, en, zoals het er nu uitziet, is dat in Noorwegen niet het geval. Er is misschien wel angst gezaaid, maar niet de angst om je maar aan te passen aan de grillen van een groepering die zijn/haar wil aan jou wil opleggen; "slechts" de angst dat er malloten bestaan die vinden dat ze een slachtpartij mogen aanrichten om hun denkbeelden kracht bij te zetten.
Dit in tegenstelling tot (sorry voor het voorbeeld) het extremistische islamitische terrorisme, waarbij je ziet dat er wel degelijk een soort angst in de westerse wereld is ontstaan bij een grote categorie mensen die er toe geleid heeft dat ze bepaalde dingen toch maar laten omdat moslims er aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Ik denk dat een reeks van zelfmoordaanslagen best als terreur gezien wordt. Ook al kan elke dader z'n ding maar éénmaal doen.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:23 schreef Jalu het volgende:
[..]
[..]
Sorry, maar dat is gewoon een slechte definitie, simpelweg omdat dit soort eenmansacties op geen enkele manier hun doel zullen treffen als er geen dreiging bestaat tot herhaling. Daarin zit de kracht en daarmee het gevaar van terrorisme, en, zoals het er nu uitziet, is dat in Noorwegen niet het geval. Er is misschien wel angst gezaaid, maar niet de angst om je maar aan te passen aan de grillen van een groepering die zijn/haar wil aan jou wil opleggen; "slechts" de angst dat er malloten bestaan die vinden dat ze een slachtpartij mogen aanrichten om hun denkbeelden kracht bij te zetten.
Dit in tegenstelling tot (sorry voor het voorbeeld) het extremistische islamitische terrorisme, waarbij je ziet dat er wel degelijk een soort angst in de westerse wereld is ontstaan bij een grote categorie mensen die er toe geleid heeft dat ze bepaalde dingen toch maar laten omdat moslims er aanstoot aan zouden kunnen nemen.
Sorry, maar deze figuur een terrorist noemen is in mijn ogen een grove vorm van erosie van het begrip terrorisme.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is de gangbare definitie ...
met jouw argumentatie is het op zijn hoogste een slechte terrorist maar nog steeds een terrorist
Toch ook nog wel wat mensen die het helemaal niet afkeuren. Dat percentage had ik echt onder de 1/1000 geschat.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:26 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dezelfde misselijkmakende hypocrisie die we vaak gezien hebben na islamitische aanslagen op westerse doelen inderdaad. :"ik keur het af, maar ik begrijp het wel"... Veel grotere bullshit kun je natuurlijk nauwelijks bedenken.
Waarom niet? Hij streeft met zijn actie toch een politiek doel na? Geweld + politiek = terrorisme (Of oorlog, als het geweld van de staat zelf komt)quote:Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry, maar deze figuur een terrorist noemen is in mijn ogen een grove vorm van erosie van het begrip terrorisme.
Waarom? hij wilt een politiek doel bereiken mbv zijn actie.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Sorry, maar deze figuur een terrorist noemen is in mijn ogen een grove vorm van erosie van het begrip terrorisme.
Het gaat dan ook niet om de dader, maar om de groepering die de dader aanzet tot zijn daad. Anders zou Alphen a/d Rijn ook een terroristische aanslag geweest zijn...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik denk dat een reeks van zelfmoordaanslagen best als terreur gezien wordt. Ook al kan elke dader z'n ding maar éénmaal doen.
Ik weet het wel zeker.
Heb je érgens een bronnetje dan "men" vroeger of tot voor kort of zelfs maar ooit terrorisme alleen maar terrorisme vond wanneer er minstens 2 personen bij betrokken waren?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef Jalu het volgende:
[..]
Want dat was bedoeld om angst te zaaien ten behoeve van een politiek doel?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de dader, maar om de groepering die de dader aanzet tot zijn daad. Anders zou Alphen a/d Rijn ook een terroristische aanslag geweest zijn...
Hij streeft niet het doel na dat mensen zich aan hem of aan zijn groepering moeten onderwerpen, of anders... Hij is niet meer in staat om "of anders..." ooit nog weer kracht bij te zetten. Terwijl het juist die dreiging is die terrorisme maakt wat het is.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij streeft met zijn actie toch een politiek doel na? Geweld + politiek = terrorisme (Of oorlog, als het geweld van de staat zelf komt)
Ach zo, je verwijst naar drie verschillende culturen, en als de doorsnee lezer denkt dat je het telkens over Pakistan hebt, dan is dat de fout van die lezer. Juist...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh heer. Nee, er worden drie verschillende culturen genoemd.
Hij is al 9 jaar bezig met organiseren.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Rechts laat z'n ware gezicht zien?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch ook nog wel wat mensen die het helemaal niet afkeuren. Dat percentage had ik echt onder de 1/1000 geschat.
dat was meer een 'niemand houd van mij' actie die had er verder geen politiek doel mee ... was dit wel het geval geweest dan was het idd ook een terroristquote:Op maandag 25 juli 2011 19:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om de dader, maar om de groepering die de dader aanzet tot zijn daad. Anders zou Alphen a/d Rijn ook een terroristische aanslag geweest zijn...
weet jij dat zeker?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hij streeft niet het doel na dat mensen zich aan hem of aan zijn groepering moeten onderwerpen, of anders... Hij is niet meer in staat om "of anders..." ooit nog weer kracht bij te zetten. Terwijl het juist die dreiging is die terrorisme maakt wat het is.
Doen terroristen dit dan?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Hij streeft niet het doel na dat mensen zich aan hem of aan zijn groepering moeten onderwerpen, of anders... Hij is niet meer in staat om "of anders..." ooit nog weer kracht bij te zetten. Terwijl het juist die dreiging is die terrorisme maakt wat het is.
Oh, maar mocht er wél een duidelijke georganiseerde groepering achter zitten dan verandert dat de zaak in mijn ogen volledig; dán is er duidelijk wél sprake van terrorisme. Maar alleen hijzelf spreekt over andere cellen, waarvoor in mijn ogen bar weinig bewijs is tot zoverre.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:30 schreef MouzurX het volgende:
En daarnaast is hij niet alleen. Hij heeft deze actie zelf gepleegd maar dat is juist het principe van cellen. Het is nu nog discutabel hoeveel anderen er zijn en of die meeting met 8-10 anderen in 2002 echt heeft plaatsgevonden. Hoogstwaarschijnlijk zijn er wel anderen die al van zijn daad wisten, misschien nog niet concreet, maar wel dat hij een aanslag ging plegen.
Ik vind het terrorisme klaar.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Oh, maar mocht er wél een duidelijke georganiseerde groepering achter zitten dan verandert dat de zaak in mijn ogen volledig; dán is er duidelijk wél sprake van terrorisme. Maar alleen hijzelf spreekt over andere cellen, waarvoor in mijn ogen bar weinig bewijs is tot zoverre.
dat hoeft toch ook niet?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Oh, maar mocht er wél een duidelijke georganiseerde groepering achter zitten dan verandert dat de zaak in mijn ogen volledig; dán is er duidelijk wél sprake van terrorisme. Maar alleen hijzelf spreekt over andere cellen, waarvoor in mijn ogen bar weinig bewijs is tot zoverre.
Hij ziet zichzelf als verzetsstrijder en wil dat de rest van het verzet zijn strijd voortzet. En zo nog een paar dingen. Hij voert een oorlog en hij wil 'm winnen. Hijzelf is een martelaar, maar hij is niet alleen.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:30 schreef Jalu het volgende:
[..]
Alleen met een dergelijke instelling kun je komen tot zo een daad, lijkt me...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was meer een 'niemand houd van mij' actie die had er verder geen politiek doel mee ... was dit wel het geval geweest dan was het idd ook een terrorist
[..]
Nee, zie mijn reactie hierboven.quote:weet jij dat zeker?
Eens. Maar het gaat veel verder dan blogs en websites. Vooral in de VS hebben deze neocons behoorlijke politieke macht en financiele middelen. Van Wolfowitz, Perle, Frum, Abrams, Feith, Wurmser, etc naar Kristol, Podhoretz, Geller, Spencer, Pipes etc. Dat American Enterprise Institute waar Hirsi Ali onderdak heeft gevonden is ook van hen.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Wat Anders B. niet begrijpt is dat veel van die anti-islamitische websites worden gerund door professionele islamofoben die banden hebben met Israël. Hun doel is juist om moslims in een kwaad daglicht te zetten, zelfs als ze daarvoor moeten liegen. Psychologische oorlogvoering van Israël jegens moslims, ze proberen zoveel mogelijk Europeanen wijs te maken dat mocht Israël vallen, dan zal Europa aan de beurt zijn.
je reactie hierboven doet niet zoveel af aan wat ik zegquote:Op maandag 25 juli 2011 19:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Alleen met een dergelijke instelling kun je komen tot zo een daad, lijkt me...
[..]
Nee, zie mijn reactie hierboven.
Alleen als er serieuze aanwijzingen zijn. Die zijn er alleen nauwelijks.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
je reactie hierboven doet niet zoveel af aan wat ik zeg
Naief...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:36 schreef Jalu het volgende:
[..]
Alleen als er serieuze aanwijzingen zijn. Die zijn er alleen nauwelijks.
Ik vond het ook vrijwel vanaf het begin geen al qaeda achtige aanslag.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:34 schreef NorthernStar het volgende:
Het heeft "alle kenmerken van een Al Qaeda aanslag" zeiden alle 'experts' op TV. Blijkt juist een anti-islam iemand te zijn..
waren er wel meer die dat soort dingen zeidenquote:Op maandag 25 juli 2011 19:38 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik vond het ook vrijwel vanaf het begin geen al qaeda achtige aanslag.
Werd ook urenlang niet geloofd toen ik zei dat het wrs 1 persoon was die een bestelbus had neergezet en daarna naar dat eiland was gegaan. Nee want logistiek gewijs is dat onmogelijk.
Als ik duidelijk wil maken wat ik precies bedoel, dan ben ik zeker een paar A-4tjes nodig, dus even kort door de bocht:quote:Op maandag 25 juli 2011 19:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Is de cultuur je dan onverschillig of vind je een cultuur met dat culturele gebruik afkeurenswaardig?
Beetje beperkt om te denken dat een cultuur zich houdt aan landsgrenzen..
Ik zeg niet dat ik de mensen minderwaardig vind, ik zeg wel dat ik een cultuur waarin zuurgooien tot het cultuurgoed behoort, minderwaardig vind. Ik kan zo snel ook even geen minder fraai onderdeel van een/de Nederlandse cultuur bedenken dat vergelijkbaar is.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als ik duidelijk wil maken wat ik precies bedoel, dan ben ik zeker een paar A-4tjes nodig, dus even kort door de bocht:
<knip>
Ja. Vind ik ook een afkeurenswaardig cultureel gebruik. Hoewel niet even erg als sommige andere minderwaardige gebruiken.quote:Nu ik er zo aan denk? Was jij ook niet degene die zo boos was over mannenbesnijdenis in de USA?
Hoeveel doden en gewonden zouden er vallen zonder de massale politie-inzet bij voetbalwedstrijden...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik de mensen minderwaardig vind, ik zeg wel dat ik een cultuur waarin zuurgooien tot het cultuurgoed behoort, minderwaardig vind. Ik kan zo snel ook even geen minder fraai onderdeel van een/de Nederlandse cultuur bedenken dat vergelijkbaar is.
[..]
Ja. Vind ik ook een afkeurenswaardig cultureel gebruik. Hoewel niet even erg als sommige andere minderwaardige gebruiken.
Vrouw en kinderen vermoorden.. Ook een element van de Nederlandse cultuurquote:Op maandag 25 juli 2011 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik de mensen minderwaardig vind, ik zeg wel dat ik een cultuur waarin zuurgooien tot het cultuurgoed behoort, minderwaardig vind. Ik kan zo snel ook even geen minder fraai onderdeel van een/de Nederlandse cultuur bedenken dat vergelijkbaar is.
Probeer het eens. Voorlopig is het geen Nederlands cultuurgoed om luitjes van de verkeerde voetbalclub dood te maken.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:53 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hoeveel doden en gewonden zouden er vallen zonder de massale politie-inzet bij voetbalwedstrijden...
Element van de cultuur? Parrrrrrrrrrrrrrdon? Het komt voor. In elke cultuur. Dat maakt het geen cultuurgoed!quote:Op maandag 25 juli 2011 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vrouw en kinderen vermoorden.. Ook een element van de Nederlandse cultuur
Derhalve moet je de Nederlandse cultuur minderwaardig vinden of je oorspronkelijke formulering herzien.
Tulpen, kaas, klompen en gezinsmoord!quote:Op maandag 25 juli 2011 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vrouw en kinderen vermoorden.. Ook een element van de Nederlandse cultuur
Derhalve moet je de Nederlandse cultuur minderwaardig vinden of je oorspronkelijke formulering herzien.
Hooliganisme is geen Europees cultuurgoed?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Probeer het eens. Voorlopig is het geen Nederlands cultuurgoed om luitjes van de verkeerde voetbalclub dood te maken.
Alsof zuurgooien wel toebehoort aan de Pakistaanse cultuur...quote:Op maandag 25 juli 2011 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Element van de cultuur? Parrrrrrrrrrrrrrdon? Het komt voor. In elke cultuur. Dat maakt het geen cultuurgoed!
Het komt er veelvuldig voor.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Alsof zuurgooien wel toebehoort aan de Pakistaanse cultuur...
Vandalisme komt vaak voor in Nederland, behoort vandalisme dan tot ons cultuurgoed?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het komt er veelvuldig voor.
Dingen als gezinsmoord maken geen onderdeel uit van cultuur als zodanig.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Alsof zuurgooien wel toebehoort aan de Pakistaanse cultuur...
quote:75% of male students and 55% of female students involved in date rape had been drinking or using drugs
Voetbalvandalisme zou ik redelijk onder ons cultuurgoed scharen. Niet een van de meer fraaie gebruiken.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Vandalisme komt vaak voor in Nederland, behoort vandalisme dan tot ons cultuurgoed?
Alcohol drinken in elk geval wel. Wat je citaatje er verder toevoegt aan je vraag is me onduidelijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:02 schreef meth1745 het volgende:
Is date-rape typisch voor onze westerse cultuur?
[..]
Je maakt een oneigenlijk onderscheid tussen een kwalijk cultuurgoed en een kwalijke element van een cultuur. Het zijn allemaal elementen van een cultuur.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Element van de cultuur? Parrrrrrrrrrrrrrdon? Het komt voor. In elke cultuur. Dat maakt het geen cultuurgoed!
Hij was bij de geheime dienst opgevallen vanwege chemicaliën die hij uit Polen had besteld. Voor het maken van de bom waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoorde net op het NOS-Journaal dat Anders al een tijdje door de politie in de gaten gehouden werd, maar meer zeiden ze er niet over. Iemand die er meer info over heeft?
En als het klopt, waarom hebben ze dan in vredesnaam niets gedaan!?
Cultuur is de verzameling gebruiken die de bijbehorende "men" gebruikelijk vindt. En in sommige culturen zijn dat gebruiken die ik afschuwelijk vind. Dat behoort wel degelijk ook bij de mooiere kanten van diezelfde cultuur, en een afschuwelijk gebruik kan ook verdwijnen uit een cultuur. Mede dankzij de blik van buitenstaanders, die de gruwelijkheid van een zeker gebruik aan de kaak stellen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je maakt een oneigenlijk onderscheid tussen een kwalijk cultuurgoed en een kwalijke element van een cultuur. Het zijn allemaal elementen van een cultuur.
Je kunt niet een hele cultuur minachten op grond van een enkel kwalijk element..
Ook niet nav van meerdere kwalijke elementen.
Je hebt het over mensen die kwaad en goed zijn. Heel menselijk.
Je kunt niet de goede dingen in een moeite door afwijzen.
Godverdomme, waarschijnlijk dezelfde website waar ik net wou bestellen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij was bij de geheime dienst opgevallen vanwege chemicaliën die hij uit Polen had besteld. Voor het maken van de bom waarschijnlijk.
De hoeveelheid was echter te klein om hem actief te gaan onderzoeken.
Voor een bom of voor drugs?quote:Op maandag 25 juli 2011 20:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Godverdomme, waarschijnlijk dezelfde website waar ik net wou bestellen.
Cultuur is al het handelen en denken van een zekere groep samenlevende mensen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Cultuur is de verzameling gebruiken die de bijbehorende "men" gebruikelijk vindt. En in sommige culturen zijn dat gebruiken die ik afschuwelijk vind. Dat behoort wel degelijk ook bij de mooiere kanten van diezelfde cultuur, en een afschuwelijk gebruik kan ook verdwijnen uit een cultuur. Mede dankzij de blik van buitenstaanders, die de gruwelijkheid van een zeker gebruik aan de kaak stellen bijvoorbeeld.
Hier mag je over moslims en de PVV praten en daar niet, maar niemand houdt zich er echt aan.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef TLC het volgende:
Waarom twee verschillende topics over Noorwegen, ik zie totaal geen verschil
Dat verschil zou er wel moeten zijn, mja. Misschien moet er maar ergens een apart forum gemaakt worden zonder moderatie. Ben benieuwd waar dat op uitdraait.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef TLC het volgende:
Al gedaan, was niet zo een goed plan.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat verschil zou er wel moeten zijn, mja. Misschien moet er maar ergens een apart forum gemaakt worden zonder moderatie. Ben benieuwd waar dat op uitdraait.
Dat lijkt me geen goed idee.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat verschil zou er wel moeten zijn, mja. Misschien moet er maar ergens een apart forum gemaakt worden zonder moderatie. Ben benieuwd waar dat op uitdraait.
Ik bedoel zeg maar helemaal buiten FOK! omquote:
Het grote verschil is dat het tempo hier nog een beetje bij te houden is en je niet na een paar uur buiten 3 delen achterloopt.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef TLC het volgende:
heeft ook bestaan, ontaarde in hevige ruzie en slot op forum.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoel zeg maar helemaal buiten FOK! omVoor alle mensen die echt een flame-war willen beginnen.
Ik kom net thuis, maar dit zijn allemaal commentaren van vandaag?quote:Op maandag 25 juli 2011 23:29 schreef The_Undertaker_ het volgende:
Een paar goede artikelen:
From Pamela Geller to Anders Behring Breivik — how Islamophobia turned deadly in Norway
http://warincontext.org/2(...)hobia-turned-deadly/
'Norway attack suspect had anti-Muslim, pro-Israel views'
http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=230762
Al-Qaeda's Christian mirror
http://www.atimes.com/atimes/Global_Economy/MG26Dj04.html
If Muslims are responsible for Islamic terrorism, are Muslim-bashers responsible for the massacre in Norway?
http://www.slate.com/id/2299967
The Oslo Terrorist's 'Counter-Jihad' Ideology
http://littlegreenfootbal(...)unter-Jihad_Ideology
Exploiting a tragedy
http://walt.foreignpolicy(...)exploiting_a_tragedy
Anders Breivik's Roots in Right-Wing Populism
http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,776413,00.html
Norway Mass Murderer Anders Behring Breivik Is Anti-Muslim Right Wing Nut Linked to Stop the Islamization of Europe, EDL, Pamela Geller and Jihad Watch.
http://pibillwarner.wordp(...)ler-and-jihad-watch/
The Crusader
http://original.antiwar.com/justin/2011/07/24/the-crusader/
Islamophobia manifested in Oslo
http://www.abc.net.au/unleashed/2809244.html
Whether He Knows It Or Not, Breivik Is A Member of al-Qaida
http://spencerackerman.ty(...)ber-of-al-qaida.html
Anders Behring Breivik, a perfect product of the Axis of Islamophobia
http://maxblumenthal.com/(...)xis-of-islamophobia/
Norway terror suspect influenced by bloggers
http://www.mercurynews.co(...)42273?nclick_check=1
Media rushed to judgment in Norway attacks
http://www.abc.net.au/new(...)2809786/?site=sydney
Norwegian Murderer an Ardent Supporter of Israel
http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/146038
raad het citaatquote:Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’
Geen van de mannen die ik nu in mijn hoofd heb spreekt Nederlands.quote:
http://www.de-wereld-draa(...)ijt-aan-rechtspraak/quote:Door heel Europa, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa vechten de multiculturalistische elites een totale oorlog uit tegen hun bevolkingen. Met als inzet de voortzetting van de massa-immigratie en de islamisering, uiteindelijk resulterend in een islamitisch Europa – een Europa zonder vrijheid: Eurabië.’
Geert Wilders schreef dat?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.de-wereld-draa(...)ijt-aan-rechtspraak/
[ afbeelding ]
hoe zouden ze in Noorwegen nu denken over die "ernstige schade"-waarschuwing op dit plaatje
het staat tussen haakjes, dus ik neem aan dat het een letterlijk citaat is..quote:
Wat ik me nu afvraag, gelet de overeenkomsten tussen Wilders en Breivik, staat hij nu voor de toekomst een zelfde samenleving voor als Breivik propageert? Dus 10% van bevolking executeren, meer dan 10% in ghetto's, alle buitenlanders gedeporteerd? Maar dan langs democratische weg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het staat tussen haakjes, dus ik neem aan dat het een letterlijk citaat is..
vaag meen ik dat ik hem eens op de radio had gehoord zo.
maar wel zinnig om naar een audio of videofile te gaan zoeken op het internet
Hij kan alleen niet meer voor de rechter gesleept worden...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
het staat tussen haakjes, dus ik neem aan dat het een letterlijk citaat is..
vaag meen ik dat ik hem eens op de radio had gehoord zo.
maar wel zinnig om naar een audio of videofile te gaan zoeken op het internet
PVV-site zelf meldt het als tekst van Wilders:
http://www.pvv.nl/index.p(...)-bij-het-proces.html
Hij liegt in dit citaat... en bevestigt Breivik in zijn neofascisme...idd die ging de totale oorlog beginnen
Toch zou ik wel willen weten wat hun agenda is voor de toekomst, hun eventuele verborgen agenda.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:22 schreef Bluesdude het volgende:
Nee.. zeker niet.
De oplossingen van Breivik zijn niet die van Wilders. Wilders denkt niet aan executeren van een grote massa.. Hooguit aan de doodstraf invoeren in het strafrecht. Hij denkt ook niet aan terreur en burgeroorlog als oplossingen .. Althans.. daar ga ik vanuit.
Maar de hele PVV is ranzig genoeg om wel in de gaten te houden ... hoe ontwikkelt die partij zich, en in hoeverre wordt dat haatzaaien een bevestiging voor fascisten-in-spé.
Verborgen agenda of verborgen gevoelens?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch zou ik wel willen weten wat hun agenda is voor de toekomst, hun eventuele verborgen agenda.
Ik vertrouw deze mensen niet meer. Ik denk dat ze gevaarlijk zijn.
Ze willen hier in Nederland iig de lakens uitdelen, en er is reden om aan te nemen dat ze een dictatuur tot stand willen brengen. Hoe die dictatuur er dan ook uit zal zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Verborgen agenda of verborgen gevoelens?
In weze wenst de PVV een boel buitenlanders weg..maar dat zeggen ze niet hardop..
Of in een verspreking..
Men zegt dat niet omdat men zelf in geweten vind dat dit te ver gaat... zich schuldig voelt, of dat ze weten dat ze veel kritiek krijgen..
Inclusief een enkele PVV'er op hoog niveau die iets vaag droomt van geweld...
De PVV-aanhang is weer ander tuig.. (dan de toppers)
Hij is op vakantie, hoorde ik.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:31 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders liegt in dat citaat.... en te vele mensen geloven dat het waar is of worden bevestigt in hun fobie of haat..met mogelijke gevolgen
En dát kun je Wilders wel verwijten. De man moet ff dimmen.
Hij blijft opvallend stil deze dagen?.
Toch zie ik de PVV niet op een dictatuur uit zijn.. Ook niet als een verborgen agenda, Verborgen, maar wel bewust voor de incrowd. Dat ook niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze willen hier in Nederland iig de lakens uitdelen, en er is reden om aan te nemen dat ze een dictatuur tot stand willen brengen. Hoe die dictatuur er dan ook uit zal zien.
Ik wil weten wat Wilders voor ogen staat.
De rechters moeten toch ook al voldoen aan zijn meningen? Daar begint het toch al mee, als rechters niet meer onafhankelijk zijn? Ik bedoel, wat Wilders toch gewoon wil is een dictatuur hoor. En zijn vijanden kunnen het bezuren op zijn bijltjesdag, vrees ik, vraag is alleen of het zo extreem zal zijn als Breivik zich daar een voorstelling van maakt. Wilders zal de kopstukken van CDA en VVD niet executeren, ook niet die van de PvdA, maar hij zal die laatste wel willen straffen, denk ik. Voor het leed dat zij ons volk hebben aangedaan, zeg maar.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toch zie ik de PVV niet op een dictatuur uit zijn.. Ook niet als een verborgen agenda, Verborgen, maar wel bewust voor de incrowd. Dat ook niet.
Hooguit een natte droom van een topman. Maar die verdringt dat dan weer.
Maar.. centralistische neigingen, uitholling van democratie en burgerrechten voor moslism, de meningsuiting van sommigen willen controleren ( PO) daar vertrouw ik ze niet in.
Al dan niet in verborgen agenda's of verborgen gevoelens
Links is altijd te vredelievend.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zie geen kamerdebat komen na het reces. Links Nederland in de Kamer is soms ontzettend duf tav Wilders. Maar Breivik zal hem wel achtervolgen.
Wat zou je dan graag gezien hebben dat ie gezegd had?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:31 schreef Bluesdude het volgende:
Wilders liegt in dat citaat.... en te vele mensen geloven dat het waar is of worden bevestigt in hun fobie of haat..met mogelijke gevolgen
En dát kun je Wilders wel verwijten. De man moet ff dimmen.
Hij blijft opvallend stil deze dagen?.
En jij rookt waarschijnlijk iets teveel van een bepaalde substantie.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:43 schreef DeWalrus het volgende:
Dankzij 9-11 is een ongelofelijke angst ontstaan voor de Islam. Je zag ook bij deze aanslag meteen een bebaarde idioot op televisie waar naar gewezen werd. Het treurige, maar leerzame aan dit geheel zou moeten zijn, dat niet de Moslims als groep gevaarlijk zijn. Slechts extremisten zijn gevaarlijk, maar dat kunnen net zo goed joden, hindoes of conservatieve extremisten zijn.
Irreële angst heeft mensen als Fortuijn en Wilders naar voren gebracht. Hetgeen nu duidelijk mag zijn is het feit dat mensen uit de achterban van deze partijen evengoed een aanslag kunnen plegen als een moslim extremist. De Waterstofperoxidetaks kan ingevoerd worden. Weg met de haatpruiken. (Als je zijn uitspraken zo omdraait zie je nog beter hoe onzinnig ze zijn)
De achterban van Geert zal deze koppeling wel niet maken.![]()
http://www.depers.nl/binn(...)gen-voor-de-PVV.htmlquote:Het grootste verschil – het kan niet genoeg benadrukt worden – is natuurlijk dat Wilders geweld veroordeelt. Maar ook hier wringt het, want tegelijk spuit hij felle oorlogsretoriek.
De PVV-leider strooit met verwijzingen naar de slag tegen de Moren bij Poitiers, naar die tegen de Turken bij Wenen én naar de Tweede Wereldoorlog. ‘Bevrijding’ van de islam is het doel, en wie niet meevecht een laffe ‘Chamberlain’. ‘Als je niet wilt dat je zelf wordt opgegeten, zal je toch de ander moeten opeten.’ (2008, in NRC).
Daarom zijn ongemakkelijke vragen terecht. Zoals het niet meer dan logisch is dat de dierenrechtenbeweging kritisch bevraagd werd na de moord op Pim Fortuyn. Zoals de islam vanzelfsprekend ter discussie staat door de jihadistische aanslagen.
Warme oorlog
Hoe zien Wilders, en zijn geestverwanten, die ‘oorlog tegen de islam’ nou voor zich? En waarom denkt hij, in tegenstelling tot Fortuyn, dat dit geen Koude Oorlog is maar een ‘warme’ (2007, HP De Tijd)? Betekent dit dat hij vindt dat afschrikking niet genoeg is, maar dat er echt gevochten moet worden? En hoe doe je dat dan, vechten tegen de islam?
In zijn proces stelde hij dat de ‘multiculturalistische elites’ een ‘totale oorlog’ tegen de bevolking voeren. Wat verwacht hij dan van zijn volgelingen? Als er inderdaad een oorlog woedt, is dan niet de logische consequentie dat die naar het zwaard grijpen en terugvechten? En waarom is zo’n aanslag tegen ‘de multiculturalistische elites’ dan opeens de actie van een gek?
Wilders keurt de aanslag echt af. Hij is, zoals iedereen, verdrietig over de moord op tientallen kinderen. Maar moet hij zich dan niet op zijn minst afvragen of hij zijn retoriek dient te matigen? Is dit geen moment voor enige zelfreflectie? Moet hij niet duidelijker, ja kristalhelder maken dat hij doelt op een geestelijke strijd, en niet een op het slagveld?
Dit:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat zou je dan graag gezien hebben dat ie gezegd had?
Dat hoop jij dan waarschijnlijk, zoiets op Wilders vastpinnen is zo ongelofelijk wanhopig, dat ie waarschijnlijk zelfs hier weer van weet te profiteren.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 01:37 schreef Bluesdude het volgende:
Ik zie geen kamerdebat komen na het reces. Links Nederland in de Kamer is soms ontzettend duf tav Wilders. Maar Breivik zal hem wel achtervolgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |