Het probleem van islamofoben zoals Anders B. is dat ze denken dat het gedrag van het Pakistaanse, Marokkaanse en Albanische tuig waarmee hij in aanraking is gekomen volgens de Islam wordt goedgekeurd. Dat is simpelweg niet waar. Echte moslims zul je niet in een disco tegenkomen. Het soort tuig dat Anders B. meerdere malen heeft beroofd zullen als een van de eersten lijden onder de Sharia-wetgeving mochten ze zoiets in een Islamitische staat flikken. De Sharia is juist genadeloos voor dit soort kruimeldieven.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:31 schreef Kingstown het volgende:
Ik heb ook wel eens een pistool gezien op een manier die je liever niet wilt, maar de incidenten die AB beschrijft gaan voornamelijk over zijn uitgaansjaren (16-21) en dat je daar tegen knokpartijen e.d. aanloopt vind ik niet echt vreemd.
iddquote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het probleem van islamofoben zoals Anders B. is dat ze denken dat het gedrag van het Pakistaanse, Marokkaanse en Albanische tuig waarmee hij in aanraking is gekomen volgens de Islam wordt goedgekeurd. Dat is simpelweg niet waar. Echte moslims zul je niet in een disco tegenkomen. Het soort tuig dat Anders B. meerdere malen heeft beroofd zullen als een van de eersten lijden onder de Sharia-wetgeving mochten ze zoiets in een Islamitische staat flikken. De Sharia is juist genadeloos voor dit soort kruimeldieven.
Professionele islamofoben betaald door Israel?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Het probleem van islamofoben zoals Anders B. is dat ze denken dat het gedrag van het Pakistaanse, Marokkaanse en Albanische tuig waarmee hij in aanraking is gekomen volgens de Islam wordt goedgekeurd. Dat is simpelweg niet waar. Echte moslims zul je niet in een disco tegenkomen. Het soort tuig dat Anders B. meerdere malen heeft beroofd zullen als een van de eersten lijden onder de Sharia-wetgeving mochten ze zoiets in een Islamitische staat flikken. De Sharia is juist genadeloos voor dit soort kruimeldieven.
Ik heb rondgekeken op de islamofobe websites, daar staan leugens op zoals profeet Mohammed zou moslims hebben opgedragen om niet-moslims te beroven, te verkrachten, te vermoorden etc.
Anders B. (die een fervente bezoeker was van dat soort anti-islamitische websites) komt in aanraking met Pakistanen die hem beroven, en gaat vervolgens de leugens op de islamofobe websites geloven dat hij beroofd is omdat ie een ongelovige is en denkt dat de beroving deel uitmaakt van een groter jihadistisch geheel.
Wat Anders B. niet begrijpt is dat veel van die anti-islamitische websites worden gerund door professionele islamofoben die banden hebben met Israël. Hun doel is juist om moslims in een kwaad daglicht te zetten, zelfs als ze daarvoor moeten liegen. Psychologische oorlogvoering van Israël jegens moslims, ze proberen zoveel mogelijk Europeanen wijs te maken dat mocht Israël vallen, dan zal Europa aan de beurt zijn. Islamofoben zoals Anders B. zijn deze leugens gaan geloven, en steunen Israël onvoorwaardelijk, Israël kan niks fout doen in hun ogen, al gebruiken ze witte fosfor op de burgerbevolking van Gaza, alles is geoorloofd tegen de Palestijnen want die zijn moslims en dus jihadisten.
En niet-moslims 2e rangs burgersquote:Op maandag 25 juli 2011 17:35 schreef Slayage het volgende:
[..]
idd
sharia:
roof = doodstraf
diefstal = hand eraf
smaad (bv een vrouw aanspreken met HOER) = zweepslagen
en maar niet willen ingaan op argumenten, echt altijd vermakelijk om te zien hoe mensen als jij om elke argument heen gaan en niet eens proberen iets te weerleggenquote:Op maandag 25 juli 2011 17:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En niet-moslims 2e rangs burgers
Niet-moslim zijn getuigenis geldt maar voor de helft
Niet-moslims moeten beschermingsbelasting betalen
Niet-moslims mogen geen machtsfuncties (politie, leger etc) bekleden
Doodstraf voor de buurvrouw neuken
Etc
Wat is "multikul"?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verder is de reden dat mensen niet zo blij zijn met de multikul
Multikul is een spottende term die in Nederland wordt gegeven door critici van de multiculturele samenleving om aan te geven dat de waarden of voordelen die aan zo'n multicultuur verbonden zouden zijn, flauwekul (onzin) zijn en er op zijn minst ook een scala aan nadelen bestaat.quote:
Dat moeten we een stap terug. Wat is een "multiculturele samenleving"?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:42 schreef Mercer het volgende:
[..]
Multikul is een spottende term die in Nederland wordt gegeven door critici van de multiculturele samenleving om aan te geven dat de waarden of voordelen die aan zo'n multicultuur verbonden zouden zijn, flauwekul (onzin) zijn en er op zijn minst ook een scala aan nadelen bestaat.
De term is een samentrekking van "multi" en "kul", met een knipoog naar MULTICULtuur.
U roept....quote:Op maandag 25 juli 2011 17:44 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Dat moeten we een stap terug. Wat is een "multiculturele samenleving"?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalismequote:Multiculturalisme of multiculturaliteit is een maatschappelijke en politieke ideologie waarbij men uitgaat van gelijkheid van verschillende culturele gemeenschappen binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied.[1] Multiculturalisme wordt als ideologie vaak gecontrasteerd met assimilatie en integratie.
Definitie
Multiculturalisme gaat er van uit dat;
Alle culturen gelijk zijn en gelijk behandeld moet worden.
De culturele normen en waarden van de ene cultuur niet (moreel) superieur zijn aan die van een andere.
Het is dus een politieke ideologie. Maar is het ook gestoeld op werkelijkheid?quote:Op maandag 25 juli 2011 17:51 schreef Mercer het volgende:
[..]
U roept....
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiculturalisme
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet. De "multiculturele samenleving" is in Nederland dus een feit en realiteit.quote:Definitie
Multiculturalisme gaat er van uit dat;
Alle culturen gelijk zijn en gelijk behandeld moet worden.
De culturele normen en waarden van de ene cultuur niet (moreel) superieur zijn aan die van een andere.
Kom op. Zelfs de grootste linksert vind al niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn. En terecht, dat zijn ze ook niet.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet. De "multiculturele samenleving" is in Nederland dus een feit en realiteit.
Mensen die de term "multikul" gebruiken, zien blijkbaar niets in het multiculturalisme en vinden dat culturen niet gelijk(waardig) zijn en dus ook niet gelijk behandeld hoeven te worden.
quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ik heb rondgekeken op de islamofobe websites, daar staan leugens op zoals profeet Mohammed zou moslims hebben opgedragen om niet-moslims te beroven, te verkrachten, te vermoorden etc.
Anders B. (die een fervente bezoeker was van dat soort anti-islamitische websites) komt in aanraking met Pakistanen die hem beroven, en gaat vervolgens de leugens op de islamofobe websites geloven dat hij beroofd is omdat ie een ongelovige is en denkt dat de beroving deel uitmaakt van een groter jihadistisch geheel.
Wat Anders B. niet begrijpt is dat veel van die anti-islamitische websites worden gerund door professionele islamofoben die banden hebben met Israël. Hun doel is juist om moslims in een kwaad daglicht te zetten, zelfs als ze daarvoor moeten liegen. Psychologische oorlogvoering van Israël jegens moslims, ze proberen zoveel mogelijk Europeanen wijs te maken dat mocht Israël vallen, dan zal Europa aan de beurt zijn. Islamofoben zoals Anders B. zijn deze leugens gaan geloven, en steunen Israël onvoorwaardelijk, Israël kan niks fout doen in hun ogen, al gebruiken ze witte fosfor op de burgerbevolking van Gaza, alles is geoorloofd tegen de Palestijnen want die zijn moslims en dus jihadisten.
Ik denk dat ik dat inderdaad niet kan vinden. Ook al denk ik dat mensen in een cultuur die ik verwerpelijk vind, hun eigen cultuur je van het vinden.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op. Zelfs de grootste linksert vind al niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn. En terecht, dat zijn ze ook niet.
In de grondwet staat iets over gelijkheid van individuen voor de wet. Niks over culturen. En het heeft er ook helemaal niets mee te maken; je raaskalt.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet. De "multiculturele samenleving" is in Nederland dus een feit en realiteit.
Tja, maar is dat zo vreemd? Terrorisme is pas terrorisme als een een groep mensen iets wil bereiken door middel van geweld ('het zaaien van angst') tegen een andere groep mensen. Pas als zou blijken dat deze dader deel uitmaakt van een groep van mensen die door middel van geweld hun politieke idealen (nog een sleutelwoord, imho) willen verwezenlijken is er echt sprake van terrorisme.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Op zaterdag zat ik te kijken naar een Turks journaal van een religieus getint kanaal (nieuwslezeres droeg een hoofddoek) en daar werd gewezen op het volgende: Zolang de media in het westen dachten dat er sprake was van Islamitische dader(s) stond er in alle koppen ook het woord 'terrorisme'. Toen bleek dat men fout zat met de veronderstelde daders was er plotseling geen sprake meer van een terrorist maar van een eenzame gek.
Sommige "echte moslims" denken anders over het zijn van een "echte moslim". Er is niet zoiets als een "echte moslim". Een ieder die zich dat acht, heeft alle recht daartoe.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:28 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Terrorisme is het zaaien van angst door zaaien van dood en verderf.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, maar is dat zo vreemd? Terrorisme is pas terrorisme als een een groep mensen iets wil bereiken door middel van geweld ('het zaaien van angst') tegen een andere groep mensen. Pas als zou blijken dat deze dader deel uitmaakt van een groep van mensen die door middel van geweld hun politieke idealen (nog een sleutelwoord, imho) willen verwezenlijken is er echt sprake van terrorisme.
Wat een gruwelijke onzin. Ten eerste zijn verschillende culturen nooit gelijk anders zouden ze immers niet verschillende culturen zijn.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:00 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Alle culturen zijn gelijk en moeten gelijk worden behandeld. Volgens mij is deze gelijkheid vastgelegd in de (grond)wet.
Ik hecht niet even veel waarde aan alle culturen, maar voor de mensen die ze beleven, hebben ze wel waarde en dat is wat telt. Zal mij verder een rotzorg zijn als iemand helemaal in-to 1 of andere Chinese cultuur is. Fijn voor hem/haar.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Kom op. Zelfs de grootste linksert vind al niet dat alle culturen gelijkwaardig zijn. En terecht, dat zijn ze ook niet.
Welke argumenten? Je hebt geen enkel argument neergezet dus dat is lastig ontkrachten.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
en maar niet willen ingaan op argumenten, echt altijd vermakelijk om te zien hoe mensen als jij om elke argument heen gaan en niet eens proberen iets te weerleggen
Erm...als deze aanslag gepleegd was door een groepering, dan was het terrorisme en zolang AB niet bij een groepering zit is het geen terrorisme?quote:Op maandag 25 juli 2011 18:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Tja, maar is dat zo vreemd? Terrorisme is pas terrorisme als een een groep mensen iets wil bereiken door middel van geweld ('het zaaien van angst') tegen een andere groep mensen. Pas als zou blijken dat deze dader deel uitmaakt van een groep van mensen die door middel van geweld hun politieke idealen (nog een sleutelwoord, imho) willen verwezenlijken is er echt sprake van terrorisme.
Mij zijn Pakistani met hun rotcultuur helemaal niet een rotzorg. Die cultuur verminkt en vermoordt mensen die deel uitmaken van die cultuur. Ik vind een cultuur met ingebakken minderwaardigen als het kastestelsel een minderwaardige cultuur. En ook een reden tot zorg.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik hecht niet even veel waarde aan alle culturen, maar voor de mensen die ze beleven, hebben ze wel waarde en dat is wat telt. Zal mij verder een rotzorg zijn als iemand helemaal in-to 1 of andere Chinese cultuur is. Fijn voor hem/haar.
Sowieso, Nederlandse cultuur alleen al kent zoveel variaties en vertakkingen dat daar ook een hoop zaken tussen zitten waar ik geen of nauwelijks waarde aan hecht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |