abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99923416
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:25 schreef Gulo het volgende:

[..]

-O-
Ben je werkzaam als juwelier of zo?
Nee hoor. Gewone gezelligheid in het Haaglandse.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99923633
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewone gezelligheid in het Haaglandse.
m.a.w. je hebt gewoon een strafblad :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_99923898
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:36 schreef TLC het volgende:

[..]

m.a.w. je hebt gewoon een strafblad :')
Nee. Ook in NL is het slachtoffer van een overval zijn nog net niet strafbaar.
De enige fout die ik heb gemaakt is naief zijn en denken dat het toch best mogelijk moet zijn om 's avonds na een avondje stappen alleen naar huis te lopen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99924022
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 22:58 schreef HuffTheTalbot het volgende:
Het Waarom

Jongen groeit op in blank Noorwegen, gaat in Oslo op zichzelf wonen, ziet het aantal niet-Noren om zich heen groeien, raakt na 9/11 en nasleep steeds meer overtuigd van het feit dat 'buitenlanders' (rekbaar begrip - hij is bijvoorbeeld gek op Nederlanders en Hongaren) en vooral Moslims debet, zo niet dé oorzaak zijn van alles wat er 'misgaat' in zijn land, maar vooral in zijn eigen leven.

Even biedt een politieke stroming binnen Noorwegen hoop, maar als de Arbeidspartij (de 'Marxisten', volgens hem verantwoordelijk voor de toename van niet-Noren) in 2005 opnieuw aan de macht komen, is zijn teleurstelling in de politiek compleet. Hij wijdt zich aan het schrijven van het manifest, en sluit zichzelf hiervoor praktisch af van de buitenwereld. Hij brengt vele uren, dagen, jaren door op internet - op zoek naar bronnen die aansluiten bij de ideeen die hij al heeft. Zijn standpunten en denkbeeld worden extremer; vrienden die op de Noorse variant van de PVV stemmen zijn hem nog 'te links', 'te blind', of 'te bang'.

Als zijn eigen visie op verleden en toekomst - af en toe voorzichtig en minder voorzichtig gepitched onder vrienden en op het web - niet het revolutionaire effect heeft dat AB voor ogen had, blijft enkel plan B over: wie niet horen wil moet voelen.

Sommige mensen benaderen deze zaak omgekeerd: "wat is mis met de wereld, Europa, Noorwegen, dat deze man tot zijn daad is gekomen? Is het de schuld van...[vul zelf maar in]"

De bottomline is dat AB bijna 100 mensen heeft vermoord. Wie is daar schuldig aan? Hijzelf en niemand anders. Ik ga de (waan)denkbeelden en opvattingen van een meervoudig moordenaar niet serieus nemen, zeker niet als deze hem blijkbaar mede hebben gedreven tot zijn daad. Dat zou teveel eer zijn.

Stel je voor dat politici gaan debatteren of vragen beantwoorden over de inhoud van 2083. Dat is precies wat AB graag wil; moord zou plotseling een legitieme manier worden om je punten op de politieke agenda te krijgen. Hij leunt rustig achterover in zijn cel en overziet de chaos. Zijn taak is volbracht; het is nu afwachten hoeveel 'volgelingen' uiteindelijk ook tot actie overgaan...
_O_ _O_ ^O^
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_99924172
Motief wat uit het manifest al duidelijk was, nu ook voor de rechtbank bevestigd. Hebben we een politieke massamoord van deze omvang eigenlijk al eerder in Europa gekend?

quote:
Breivik: Arbeiderspartij bracht moslims naar Noorwegen

De Noorse Arbeiderspartij is verantwoordelijk voor de 'massa-importatie' van moslims. Dat heeft verdachte Anders Breivik vandaag tijdens de voorgeleiding gezegd tegenover de rechtbank in Oslo.

Dat heeft de rechtbank bekendgemaakt. Breivik wilde naar eigen zeggen de toekomst van de Labourpartij vernietigen, door jongeren op een partijbijeenkomst dood te schieten

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)naar-Noorwegen.dhtml
pi_99924395
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:50 schreef Kingstown het volgende:
Motief wat uit het manifest al duidelijk was, nu ook voor de rechtbank bevestigd. Hebben we een politieke massamoord van deze omvang eigenlijk al eerder in Europa gekend?

[..]

Je bedoelt in de recente geschiedenis neem ik aan?
pi_99924414
quote:

[..]

Voormalig Joegoslavië?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  Moderator maandag 25 juli 2011 @ 15:57:39 #133
236264 crew  capricia
pi_99924476
quote:

[..]

Ik voel een Godwin opkomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_99924512
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Wel een terechte Godwin overigens.
pi_99924536
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:55 schreef Gulo het volgende:

[..]

Je bedoelt in de recente geschiedenis neem ik aan?
Ja, van een terrorist/terroristische organisatie in pakweg de laatste 30 jaar ofzo? en dan niet in de vorm van een (burger)oorlog.
pi_99924589
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Mag ik 'm inkoppen? ... De holocaust!
pi_99924655
Geloofwaardig of niet?

quote:
Breivik: Ik handelde niet alleen

Anders Breivik, de man die verdacht wordt van de bomaanslag en schietpartij in Noorwegen, handelde niet alleen. Hij zei vandaag tijdens zijn voorgeleiding tegen de rechter dat hij 'met twee andere cellen' in een organisatie heeft gewerkt.
Dat heeft de rechtbank in Oslo zojuist bekendgemaakt. De rechtbank wilde niet verder op die claim ingaan.

Eenzame opsluiting
De rechter heeft beslist dat Breivik 8 weken in voorlopige hechtenis wordt gehouden. Dat is een verdubbeling van de normale termijn. De openbaar aanklagers hadden daartoe opgeroepen. Breivik krijgt 4 weken eenzame opsluiting: hij mag geen kranten, brieven of bezoekers ontvangen.

Breivik wilde naar eigen zeggen de toekomst van de Noorse Labourpartij vernietigen, door jongeren op een partijbijeenkomst dood te schieten. Hij acht de partij verantwoordelijk voor de 'massa-import' van moslims.

Breivik had eigenlijk in uniform voor de rechtbank willen verschijnen, maar de rechter stond dat niet toe. De zitting vond vanmiddag plaats achter gesloten deuren en duurde zo'n 35 minuten.
pi_99924694
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja, van een terrorist/terroristische organisatie in pakweg de laatste 30 jaar ofzo? en dan niet in de vorm van een (burger)oorlog.
Niet dat ik me kan heugen. Organisaties als de ETA hebben wel meer dodelijke slachtoffers gemaakt maar niet zo in één keer.
pi_99924726
quote:
Breivik had eigenlijk in uniform voor de rechtbank willen verschijnen, maar de rechter stond dat niet toe. De zitting vond vanmiddag plaats achter gesloten deuren en duurde zo'n 35 minuten.
^O^
pi_99924745
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:04 schreef Gulo het volgende:

[..]

Niet dat ik me kan heugen. Organisaties als de ETA hebben wel meer dodelijke slachtoffers gemaakt maar niet zo in één keer.
En de RAF. Of die extreem-linkse clubjes in Italië en Griekenland en zo.
pi_99925516
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert over de verbazing van de Noren dat dit in Noorwegen kon gebeuren? De hele tijd dat gejengel over 'verloren onschuld' van een bovengemiddeld xenofoob land, het begint me een beetje de neus uit te komen.
pi_99925573
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:25 schreef HiZ het volgende:
Ben ik trouwens de enige die zich irriteert over de verbazing van de Noren dat dit in Noorwegen kon gebeuren? De hele tijd dat gejengel over 'verloren onschuld' van een bovengemiddeld xenofoob land, het begint me een beetje de neus uit te komen.
Ik ben het echt enorm met je eens. ^O^
pi_99925638
quote:
ben ik met je eens.
sowieso verbaas ik mij altijd over de verbazing. alleen al in mijn eigen bewuste leven heb ik via het nieuws met zoveel ellende kennisgemaakt dat ik mij nergens meer over verbaas. dit soort dingen gebeuren en kunnen overal gebeuren.
pi_99926049
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:59 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Bologna 1980, P2
pi_99926152
quote:
waarom is noorwegen bovengemiddeld xenofoob? oostenrijk, denemarken, vlaanderen, zeker bovengemiddeld xenofoob, maar noorwegen had ik nooit iets over gehoord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 25 juli 2011 @ 16:45:21 #146
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_99926269
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

waarom is noorwegen bovengemiddeld xenofoob? oostenrijk, denemarken, vlaanderen, zeker bovengemiddeld xenofoob, maar noorwegen had ik nooit iets over gehoord
Waarschijnlijk zegt hij dat omdat ze minder allochtonen hebben dan andere landen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_99926310
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Bologna 1980, P2
Idd. Bomaanslag in Bologna.
pi_99926481
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:39 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Bologna 1980, P2
Thnx. Kan het me nauwelijks meer voor de geest halen, dus heb even gegoogeld, klopt die samenvatting op wiki een beetje?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bomaanslag_in_Bologna_1980

Zo ja....waarom weigerde Thather hen uit te leveren? ...dat klinkt nogal vreemd.
pi_99926767
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 16:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Thnx. Kan het me nauwelijks meer voor de geest halen, dus heb even gegoogeld, klopt die samenvatting op wiki een beetje?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bomaanslag_in_Bologna_1980

Zo ja....waarom weigerde Thather hen uit te leveren? ...dat klinkt nogal vreemd.
Oh god, nog een reden om nooit de nederlandse wiki te gebruiken...
Het boek van Claire Sterling is de enige bron die gebruikt wordt. Lees liever de engelse versie.

Over dat boek btw:
quote:
In the 2004 British documentary The Power of Nightmares, former CIA Head of Soviet Affairs Melvin Goodman states that some of the book's claims stemmed from the CIA's own black propaganda.
Er bestaan vermoedens over betrokkenheid van de P2 loge, de militaire geheime dienst en Gladio. De verantwoordelijken zijn nooit gevonden.

NB: De italiaanse geheime dienst was ook de bron van de vervalste yellowcake documenten die de regering van Bush gebruikte als bewijs van Iraakse aankoop van uranium.

[ Bericht 11% gewijzigd door meth1745 op 25-07-2011 17:19:38 ]
  maandag 25 juli 2011 @ 17:00:43 #150
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_99926770
quote:
Als je aanslagen van Tsjetsjenen in Rusland mee wil tellen:

De aanslagen op flatgebouwen in 1999: http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_apartment_bombings
De gijzeling in een theater in Moskou in 2002: http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_theater_hostage_crisis
De gijzeling van een school in Beslan in 2004: http://en.wikipedia.org/wiki/Beslan_school_hostage_crisis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')