Vandalisme komt vaak voor in Nederland, behoort vandalisme dan tot ons cultuurgoed?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het komt er veelvuldig voor.
Dingen als gezinsmoord maken geen onderdeel uit van cultuur als zodanig.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Alsof zuurgooien wel toebehoort aan de Pakistaanse cultuur...
quote:75% of male students and 55% of female students involved in date rape had been drinking or using drugs
Voetbalvandalisme zou ik redelijk onder ons cultuurgoed scharen. Niet een van de meer fraaie gebruiken.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:00 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Vandalisme komt vaak voor in Nederland, behoort vandalisme dan tot ons cultuurgoed?
Alcohol drinken in elk geval wel. Wat je citaatje er verder toevoegt aan je vraag is me onduidelijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:02 schreef meth1745 het volgende:
Is date-rape typisch voor onze westerse cultuur?
[..]
Je maakt een oneigenlijk onderscheid tussen een kwalijk cultuurgoed en een kwalijke element van een cultuur. Het zijn allemaal elementen van een cultuur.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Element van de cultuur? Parrrrrrrrrrrrrrdon? Het komt voor. In elke cultuur. Dat maakt het geen cultuurgoed!
Hij was bij de geheime dienst opgevallen vanwege chemicaliën die hij uit Polen had besteld. Voor het maken van de bom waarschijnlijk.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoorde net op het NOS-Journaal dat Anders al een tijdje door de politie in de gaten gehouden werd, maar meer zeiden ze er niet over. Iemand die er meer info over heeft?
En als het klopt, waarom hebben ze dan in vredesnaam niets gedaan!?
Cultuur is de verzameling gebruiken die de bijbehorende "men" gebruikelijk vindt. En in sommige culturen zijn dat gebruiken die ik afschuwelijk vind. Dat behoort wel degelijk ook bij de mooiere kanten van diezelfde cultuur, en een afschuwelijk gebruik kan ook verdwijnen uit een cultuur. Mede dankzij de blik van buitenstaanders, die de gruwelijkheid van een zeker gebruik aan de kaak stellen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je maakt een oneigenlijk onderscheid tussen een kwalijk cultuurgoed en een kwalijke element van een cultuur. Het zijn allemaal elementen van een cultuur.
Je kunt niet een hele cultuur minachten op grond van een enkel kwalijk element..
Ook niet nav van meerdere kwalijke elementen.
Je hebt het over mensen die kwaad en goed zijn. Heel menselijk.
Je kunt niet de goede dingen in een moeite door afwijzen.
Godverdomme, waarschijnlijk dezelfde website waar ik net wou bestellen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hij was bij de geheime dienst opgevallen vanwege chemicaliën die hij uit Polen had besteld. Voor het maken van de bom waarschijnlijk.
De hoeveelheid was echter te klein om hem actief te gaan onderzoeken.
Voor een bom of voor drugs?quote:Op maandag 25 juli 2011 20:18 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Godverdomme, waarschijnlijk dezelfde website waar ik net wou bestellen.
Cultuur is al het handelen en denken van een zekere groep samenlevende mensen.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Cultuur is de verzameling gebruiken die de bijbehorende "men" gebruikelijk vindt. En in sommige culturen zijn dat gebruiken die ik afschuwelijk vind. Dat behoort wel degelijk ook bij de mooiere kanten van diezelfde cultuur, en een afschuwelijk gebruik kan ook verdwijnen uit een cultuur. Mede dankzij de blik van buitenstaanders, die de gruwelijkheid van een zeker gebruik aan de kaak stellen bijvoorbeeld.
Hier mag je over moslims en de PVV praten en daar niet, maar niemand houdt zich er echt aan.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef TLC het volgende:
Waarom twee verschillende topics over Noorwegen, ik zie totaal geen verschil
Dat verschil zou er wel moeten zijn, mja. Misschien moet er maar ergens een apart forum gemaakt worden zonder moderatie. Ben benieuwd waar dat op uitdraait.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef TLC het volgende:
Al gedaan, was niet zo een goed plan.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat verschil zou er wel moeten zijn, mja. Misschien moet er maar ergens een apart forum gemaakt worden zonder moderatie. Ben benieuwd waar dat op uitdraait.
Dat lijkt me geen goed idee.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat verschil zou er wel moeten zijn, mja. Misschien moet er maar ergens een apart forum gemaakt worden zonder moderatie. Ben benieuwd waar dat op uitdraait.
Ik bedoel zeg maar helemaal buiten FOK! omquote:
Het grote verschil is dat het tempo hier nog een beetje bij te houden is en je niet na een paar uur buiten 3 delen achterloopt.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:30 schreef TLC het volgende:
heeft ook bestaan, ontaarde in hevige ruzie en slot op forum.quote:Op maandag 25 juli 2011 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoel zeg maar helemaal buiten FOK! omVoor alle mensen die echt een flame-war willen beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |