abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99918224
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik moest dit hier vragen, dus:

Af en toe ga ik voor de grap kijken wat extreem rechtste mensen allemaal zeggen op hun websites. Ook volg ik de posten van sommige mensen hier. Ik heb ook de manifesto van Anders Behring Breivik gelezen.

Nu 1 ding dat mij altijd opviel van extreem rechtste mensen, is dat ze altijd praten over een revolutie. Een oorlog tegen de andere rassen, culturen en "traitors" die volgens hen hun cultuur wil vernietigen.

Gaan er meer mensen zoals Anders Breivik actie nemen in Europa? Gaan de nationalisten op 1 of andere manier een revolutie proberen uit te lokken? Wat denk jij?
Denk het niet. Sowieso is extreem rechts ook enorm verdeeld.

Wat dat betreft wordt dit mooi gebruikt om rechts in het algemeen aan te pakken. Die Breivik was bijvoorbeeld behoorlijk anti-nazi (waarschijnlijk omdat hij erg pro-Israel/ pro-joods is). Allerlei media doen echter alsof het een nazi is.

Met name in Duitsland is het geval. Daar wordt in actualiteiten-rubrieken al gevraagd wat nu het eigenlijk arbeidspotentieel van de Duitse neo-nazi's is. Dit terwijl de dader juist duidelijk ANTI-nazi is. (en een Duitse krant stond bijvoorbeeld dat Neo-nazi's uit Hamburg banden hebben met Scandinaviërs) Pure stemmingmakerij natuurlijk.

De dader lijkt me in de eerste plaatst enorme Islamofoob, niet zozeer een racist. Hij ageert weliswaar tegen de multiculturele samenleving, maar dat is volgens mij omdat hij dit vooral gelijk stelt met islamisering.

Ik denk dat tussen neo-nazi's en Breivik een wereld van verschil zit en dat zij dus niet gezamenlijk op zullen trekken.

Dat er door de sterke polarisering meer politiek geweld zal komen de komende jaren lijkt me evident. Dat zie je in Duitsland nu al. Al gaat dat voornamelijk uit van Links-autonomen en staat dat in geen verhouding tot het doodschieten van tientallen kinderen. Maar gestoorden kunnen in elk kamp opstaan natuurlijk.
pi_99918252
quote:
Ik zag het later ook idd.
I´m back.
pi_99918295
De media is wel huiverig.

De overeenkomst tussen Bosma, Wilders en Brevik qua ideologie wordt buiten beschouwing gelaten.

Aan de ene kant begrijp ik het, aan de andere kant was het in het ander geval helaas niet zo geweest.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_99918316
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 11:25 schreef SnieSnaSnuifie het volgende:
In feite is dit natuurlijk gewoon de christelijke variant op door de islam ingegeven terrorisme. Niks meer en niks minder. En waar we het bij de islam hebben over "moslimterrorisme" of "islamterrorisme", kunnen we hier gerust spreken van "christenterrorisme" of "christendomterrorisme".
Christelijkheid is niet de drijfveer van de man. Hij ziet een bedreiging van de westerse cultuur.
Een christenfundamentalist zou het manifest voor de helft vol zetten met god dit en god dat, de bijbel zegt zus..en we moeten terugkeren naar gods woord etc etc. Dat deed hij niet in zijn manifest.
Anders Breivik is een cultuurfundamentalist en daar heeft deze samenleving zelf zijn eigen historische wortels en voorlopers voor....fascisme o.a.
Dus niks "door de islam ingegeven terrorisme."
pi_99918466
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:09 schreef De_Nuance het volgende:

De overeenkomst tussen Bosma, Wilders en Brevik qua ideologie wordt buiten beschouwing gelaten.

Aan de ene kant begrijp ik het, aan de andere kant was het in het ander geval helaas niet zo geweest.
Zal niet lang duren voordat daar toch een debat over ontstaat in ons land, denk ik.
I´m back.
pi_99918603
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:09 schreef De_Nuance het volgende:

De maatschappijanalyses van de 3 heren schelen niks wezenlijks.
Wel de oplossingen die zij voorstaan,
Ik ben er wel voor om die overeenkomsten rustig en genuanceerd te brengen.
Verder is de media ook te zwijgzaam over die oplossingen van Anders B
Moslims deporteren na de staatsgreep, burgeroorlog, Moslims die blijven krijgen wetten opgelegd die je kunt vergelijken met de anti-joodse regels in de jodenvervolgingen.
Anders B wilt 400.000 mensen in Europa executeren en 10 % van de bevolking opsluiten in getto's .
En de vrijheidsstrijders mogen massavernietigingswapens gebruiken in die burgeroorlog .

Bah ... rechtse :( media..
pi_99918672
Overigens zo erg goed ingevoerd in de Nederlandse politiek was Breivik toch niet, nergens lijkt hij te vermelden dat het de PVV toch gelukt is om de gedoogpartner te worden van de huidige zittende regering. Voor zijn gedachtegoed lijkt me dat toch een stapje in de goede richting te zijn...?
I´m back.
pi_99919019
Jon Stewart had het goed gevat na de schietpartij op die senator in Arizona en het is nu ook toepasselijk op neoconservatieven en Anders Breivick
quote:
I do think it's important to watch our rhetoric. I think it's a worthwhile goal not to conflate our political opponents with enemies if for no other reason than to draw a better distinction between the manifestos of paranoid madmen and what passes for acceptable political and pundit speak. It would be really nice if the ramblings of crazy people didn't in any way resemble how we actually talk to each other on teevee.
pi_99919226
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:01 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Amen..
Het is eigenlijk gewoon dieptriest. De aanslag was nog maar net gepleegd en zo'n beetje alle nieuwszenders wisten het zeker: Dit was het werk van een Moslim terreurorganisatie, waarschijnlijk Al-Qa'ida.. Het moment dat bekend werd dat het om een Noor ging met extreemrechts gedachtengoed, was het ineens het werk van een gek of psychopaat.

Ik erger me er werkelijk dood aan.. :S
Zoals Breivik zelf al schreef zullen velen hem steunen alleen is de tijd nog niet rijp om dat openlijk toe te geven...dat zie je ook in vele reacties....begrip voor zijn gedachtegoed, om er (nu nog) haastig aan toe te voegen dat hij wel te ver is gegaan.

Het benoemen van een terrorist van binnen is een pijnlijke zaak, zeker als mensen het idee hebben dat het niet meer om onschuldige mensen gaat, want het zijn sociaal-democraten en dat zijn landverraders en die zijn dus schuldig, geheel ook volgens de theorie van Breivik.

Bizar dat mensen zoveel haat kunnen hebben tov iemand die andere politieke denkbeelden heeft.
pi_99919347
En daar gaan we weer.....

quote:
Noor plande moordpartij met schietspel

AMSTERDAM - Het manifest van Anders Behring Breivik beveelt het schietspel Call of Duty: Modern Warfare 2 aan als trainingssimulatie voor het plegen van aanslagen.

Uit verschillende passages blijkt dat het spel volgens hem een perfecte manier is om te oefenen voor de onvermijdelijke oorlog met de islam.

"Modern Warfare 2 is niet alleen een heel goed spel, maar was ook een belangrijk onderdeel van mijn voorbereiding. Vooral de online multiplayermodus is geweldig. Je kunt echte missies bijna in hun geheel simuleren", aldus het ruim vijftienhonderd pagina's tellende manifest.

Naast Modern Warfare 2 beveelt Behring Breivik ook de online game World of Warcraft aan als belangrijk hulpmiddel. Zo zou de game een handige dekmantel vormen om dagenlang geïsoleerd achter de computer te zitten.

Verslaafd

"Zeg dat je verslaafd bent geraakt. Je staat versteld waarmee je kunt wegkomen als mensen denken dat je dit spel speelt."

De Noor Anders Behring Breivik heeft bekend dat hij vrijdag een bom in het centrum van Oslo liet ontploffen en later een bloedbad aanrichtte in een jongerenkamp van de Noorse Arbeidspartij op het eiland Utøya. Bij de schietpartij kwamen 86 mensen om het leven, bij de bomaanslag zeven.
Currency War, Trade War, Real War
pi_99919428
quote:
Daar zit een deel van de aanhang van Wilders ja. Ongelooflijk de haat en bloeddorstigheid die je daar tegen komt. Net zo fundamentalistisch en rigide als streng-gelovigen. Het lijkt wel een Al-Quaida forum voor westerlingen, waar de leider als een God wordt vereerd en niets fout kan doen.
pi_99919736
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 08:09 schreef NorthernStar het volgende:
* Daniel Pipes zat ook achter de uitgelokte cartoonrellen
De cartoonrellen waren uitgelokt door een paar radicale imams die de oorspronkelijke cartoons plus 3 extra plaatjes (die veel extremer waren in de context) richting het Midden-Oosten hadden gestuurd
  maandag 25 juli 2011 @ 13:57:43 #89
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_99919892
quote:
10% van de stemmers op de poll die daar staat geven AB groot gelijk...
Look behind you! It's your ass!
pi_99920051
Het valt mij op dat xenofobie met name voorkomt op plekken waar relatief weinig allochtonen zijn. De grootste xenofoben/racisten hebben soms nog nooit in hun leven een allochtoon ontmoet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_99920058
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:57 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

10% van de stemmers op de poll die daar staat geven AB groot gelijk...
Meer, ook nog de mensen die stemden voor "Hulde aan de dader"
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_99920097
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:02 schreef ssebass het volgende:
Het valt mij op dat xenofobie met name voorkomt op plekken waar relatief weinig allochtonen zijn. De grootste xenofoben/racisten hebben soms nog nooit in hun leven een allochtoon ontmoet.
Angst voor het onbekende is een natuurlijk verschijnsel.
pi_99920115
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:02 schreef ssebass het volgende:
Dat geldt zeker voor de dader....in Noorwegen zijn amper moslims.
  maandag 25 juli 2011 @ 14:05:17 #94
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_99920152
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:02 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Meer, ook nog de mensen die stemden voor "Hulde aan de dader"
Ik zie het nu ook... Ik heb er geen woorden voor...
Look behind you! It's your ass!
  maandag 25 juli 2011 @ 14:07:30 #95
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99920243
Ik zou het wel eens willen hebben over het punt wat er toe leidt dat Wilders en Anders zo bang zijn voor een islamitische overheersing. Tot de 2de wereldoorlog was europa het centrum van de wereld, alle landen hadden koloniën, alle macht lag in europa. Tot de 1ste en 2de wereldoorlogen europa vernietigden waarna er 2 grootmachten ontstonden: de sovjet unie en de USA.
Na een korte periode is de sovjet unie uit elkaar gevallen en is het een groot deel van zijn macht kwijt. De enige wereldmacht die nog bestaat is de USA, op het Eurazië is de macht verdeelt onder de vele landen.

Als je dan kijkt naar alle landen dan zie je dan west europa vrijwel stil staat qua bevolkingsgroei en economische groei. Landen als polen-hongarije groeien wel nog steeds.

Een land als turkije maakt echter een continue sterke groei mee. Turkije heeft ook een perfecte demografische positie, nog steeds een bevolkingsgroei en expansie in de regio is ook niet onmogelijk (landen als georgië zijn zeer instabiel)

Dus als ik zou moeten zeggen welk land er iig een hele grote macht zal hebben over 50 jaar is het turkije.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_99920319
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:07 schreef MouzurX het volgende:
Ik zou het wel eens willen hebben over het punt wat er toe leidt dat Wilders en Anders zo bang zijn voor een islamitische overheersing. Tot de 2de wereldoorlog was europa het centrum van de wereld, alle landen hadden koloniën, alle macht lag in europa. Tot de 1ste en 2de wereldoorlogen europa vernietigden waarna er 2 grootmachten ontstonden: de sovjet unie en de USA.
Na een korte periode is de sovjet unie uit elkaar gevallen en is het een groot deel van zijn macht kwijt. De enige wereldmacht die nog bestaat is de USA, op het Eurazië is de macht verdeelt onder de vele landen.

Als je dan kijkt naar alle landen dan zie je dan west europa vrijwel stil staat qua bevolkingsgroei en economische groei. Landen als polen-hongarije groeien wel nog steeds.

Een land als turkije maakt echter een continue sterke groei mee. Turkije heeft ook een perfecte demografische positie, nog steeds een bevolkingsgroei en expansie in de regio is ook niet onmogelijk (landen als georgië zijn zeer instabiel)

Dus als ik zou moeten zeggen welk land er iig een hele grote macht zal hebben over 50 jaar is het turkije.
Nou en?
  maandag 25 juli 2011 @ 14:10:13 #97
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99920357
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:09 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Nou en?
Een turkse overheersing van europa is niet onmogelijk.
pi_99920403
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:10 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Een turkse overheersing van europa is niet onmogelijk.
Denk je nu echt dat je 50 jaar vooruit in de tijd kunt kijken? En wat heeft dit allemaal met die massamoord in Noorwegen te maken?
  maandag 25 juli 2011 @ 14:12:09 #99
181126 MouzurX
Misschien?
pi_99920425
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:11 schreef Klaudias het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat je 50 jaar vooruit in de tijd kunt kijken? En wat heeft dit allemaal met die massamoord in Noorwegen te maken?
Dat zeg ik toch, waar die angst voor een islamitische overheersing nou vandaan komt.
pi_99920482
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 14:12 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, waar die angst voor een islamitische overheersing nou vandaan komt.
Ja, heel realistisch allemaal. :')

Je weet net zoveel als ik wat er over 50 jaar gaat gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')