abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:41:57 #1
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_99680041

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem<br>

De OP is hier te vinden.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:43:54 #2
246109 JochemP
pi_99680144
Lapo:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef JochemP het volgende:
Dan heb ik nog mazzel gehad met 2 tassen HAH (die makkelijk in 1 tas pasten overigens) en 3 tassen post. Heb één keer heen en weer moeten fietsen, heb het zowaar binnen de 2,5 uur die er voor staat kunnen houden :P
pi_99682045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik moest iemand inwerken met die onweer van laatst, ook met een berg HAH en constante regenval.
Viel hem ook nogal tegen, maar ach, als je zo'n dag overleeft weet je wel dat de rest alleen maar mee gaat vallen als je je niet teveel ergert aan de randzaken bij de post. :+
Inderdaad,
tijdens mijn eerste werkdag had ik last van een wolkbreuk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99686130
Mijn eerste werkdag was begin december. Vreselijk koud, heel veel sneeuw en zoveel post als er op die dag was heb ik sindsdien echt nooit meer gezien :D Maar inderdaad, dan valt het daarna alleen maar mee.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:37:59 #5
337898 leay
Who? She!
pi_99695597
ja als je de kerst periode hebt overleefd, valt alles daarna reuze mee. ;(
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
pi_99702227
Hallo postbezorgers! Vraagje :

Ik ben reeds 2 jaar postbezorger bij Sandd en ik heb ook een behoorlijk lange tijd bij DHL global mail (nu geïntegreerd bij Sandd) gewerkt. Na de zomervakantie ga ik aan een hbo opleiding beginnen, en dat maakt het onmogelijk om doordeweeks nog post te kunnen lopen. Ik wil dus bij PostNL op de zaterdag gaan bezorgen

Ik zag op de vacaturesite aardig wat open wijken staan voor mijn dorp, en tot mijn vreugde een wijk waar ik in de 2 jaar voor Sandd loop. Die wijk zou ik dus met alle plezier over willen nemen. Alleen ga ik over anderhalve week voor 4 weken op vakantie. Is het dan verstandig om nu te solliciteren naar die wijk met de vraag of ik dan na de vakantie kan beginnen, of kan ik beter tot na de vakantie wachten? Ik ben dan wel bang dat die wijk dan al weer bezet is.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:30 #7
342418 VKV
Plausibel
pi_99702963
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef WG1122 het volgende:
Hallo postbezorgers! Vraagje :

Ik ben reeds 2 jaar postbezorger bij Sandd en ik heb ook een behoorlijk lange tijd bij DHL global mail (nu geïntegreerd bij Sandd) gewerkt. Na de zomervakantie ga ik aan een hbo opleiding beginnen, en dat maakt het onmogelijk om doordeweeks nog post te kunnen lopen. Ik wil dus bij PostNL op de zaterdag gaan bezorgen

Ik zag op de vacaturesite aardig wat open wijken staan voor mijn dorp, en tot mijn vreugde een wijk waar ik in de 2 jaar voor Sandd loop. Die wijk zou ik dus met alle plezier over willen nemen. Alleen ga ik over anderhalve week voor 4 weken op vakantie. Is het dan verstandig om nu te solliciteren naar die wijk met de vraag of ik dan na de vakantie kan beginnen, of kan ik beter tot na de vakantie wachten? Ik ben dan wel bang dat die wijk dan al weer bezet is.
Je kan hier eigenlijk niet speciaal voor een bepaalde wijk solliciteren. Je kan natuurlijk wel je voorkeur aangeven tijdens het gesprek, maar als ze je ergens anders nodig hebben zetten ze je daar waarschijnlijk gewoon in.
Je moet maar even kijken wanneer je gaat solliciteren, ze bellen je bijna altijd wel binnen vijf dagen na de inzending van de sollicitatie op, dus misschien kan je het geregeld hebben voor je op vakantie gaat.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:50:50 #8
342418 VKV
Plausibel
pi_99703015
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk :D
pi_99705884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk :D
Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagt :'). Dat piek/dal gebeuren begint me aardig de keel uit te komen. Gisteren belachelijk druk, vandaag vrijwel niets, morgen weer aanpoten. En die scenario's kloppen echt nog steeds voor geen meter. Blauwe bakken opgestapeld tot boven de kar en dan gerust scenario 'rustig' ophangen :')

Maar ach. Zonet een brief van postnl in de bus, waarin nog eens wordt bevestigd dat ons vbg echt per half januari sluit. Ik dacht alleen dat ZAW'ers wel aan konden blijven. Niet dat ik dat zou willen voor maar 4 uur in de week, maar nu staat er in de brief: "Met het sluiten van VBG .. komt uw functie te vervallen". Van mij mag het, betaal m'n contract maar lekker uit totdat hij afloopt in september 2012 :P
Maar gelukkig is er volop deeltijdwerk in de sorteerfabriek (zo'n 50 km :')) of anders mag ik ook op zaterdag aan de slag als postbezorger :{
Mij niet gezien in ieder geval :W
pi_99710144
Ik moest vandaag iemand inwerken, dat vind ik best leuk. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99711448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagt :'). Dat piek/dal gebeuren begint me aardig de keel uit te komen. Gisteren belachelijk druk, vandaag vrijwel niets, morgen weer aanpoten. En die scenario's kloppen echt nog steeds voor geen meter. Blauwe bakken opgestapeld tot boven de kar en dan gerust scenario 'rustig' ophangen :')

Maar ach. Zonet een brief van postnl in de bus, waarin nog eens wordt bevestigd dat ons vbg echt per half januari sluit. Ik dacht alleen dat ZAW'ers wel aan konden blijven. Niet dat ik dat zou willen voor maar 4 uur in de week, maar nu staat er in de brief: "Met het sluiten van VBG .. komt uw functie te vervallen". Van mij mag het, betaal m'n contract maar lekker uit totdat hij afloopt in september 2012 :P
Maar gelukkig is er volop deeltijdwerk in de sorteerfabriek (zo'n 50 km :')) of anders mag ik ook op zaterdag aan de slag als postbezorger :{
Mij niet gezien in ieder geval :W
Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.

Hoe ik de brief en de informatie op Intranet heb gelezen kunnen zaterdagbestellers gewoon aanblijven, net als elke andere postbode met minder dan 25 uur. Maar alle functies met het woord "postbode" er in komen te vervallen, dus ook de zaterdagpostbode. Dus dan wordt het of alleen lopen, of alleen sorteren. Ik wacht het wel af. Eerst maar kijken naar welke voorbereidingslocatie wij gaan verkassen. Ik ging uit van Leidschendam, maar hier las ik dat iemand beweerde dat het Bleiswijk zou worden, en gisteren werd op de vesting zelfs gesproken over Dordrecht! En het hangt ook af van de werktijden, want ik ga absoluut niet om 3 uur 's nachts beginnen. Dus mocht dat binnenwerk inderdaad zo ongunstig zijn (ver weg, idiote werktijden), dan ga ik wel gewoon alleen maar lopen. Ik neem aan dat ze niet zomaar je salaris kunnen verlagen, dus dat ik dan niet ineens als postbezorger betaald krijg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_99713855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest vandaag iemand inwerken, dat vind ik best leuk. :D
Vandaag onverwacht een collega mee gekregen voor de buitenbestelling. Dat was wel tof. Met zijn tweeën ben je a) sneller en b) die buitenbestelling is zó'n lange rit bij ons dat ik gewoon helemaal vereenzaam in de auto ;( , en nu had ik iemand om slap tegenaan te lullen :+
pi_99725438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
wij hadden vandaag die ziggo mailing erbij, dus niet echt een daldag. Bezorgen ging wel, maar sorteren liep hopeloos uit dorodat het allemaal blauwe post is en niet door de HSM kon. Bleh! Morgen nog een mailing van KPN hoorde ik, ben benieuwd.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99728113
Als dat is wat ik hier pas ook kreeg dan is het van die Interactieve TV-reclamezooi. Dat is gewoon machinepost, gelukkig voor jullie :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_99729072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:48 schreef pussywillow het volgende:
Als dat is wat ik hier pas ook kreeg dan is het van die Interactieve TV-reclamezooi. Dat is gewoon machinepost, gelukkig voor jullie :P
nee die hebben we al gehad geloof ik... nou ja, geen idee.. we zien het mrogen vanzelf. Ik heof trouwens niet te komen voor de voorbereiding dus ik heb er weinig last van
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99729735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.

Hoe ik de brief en de informatie op Intranet heb gelezen kunnen zaterdagbestellers gewoon aanblijven, net als elke andere postbode met minder dan 25 uur. Maar alle functies met het woord "postbode" er in komen te vervallen, dus ook de zaterdagpostbode. Dus dan wordt het of alleen lopen, of alleen sorteren. Ik wacht het wel af. Eerst maar kijken naar welke voorbereidingslocatie wij gaan verkassen. Ik ging uit van Leidschendam, maar hier las ik dat iemand beweerde dat het Bleiswijk zou worden, en gisteren werd op de vesting zelfs gesproken over Dordrecht! En het hangt ook af van de werktijden, want ik ga absoluut niet om 3 uur 's nachts beginnen. Dus mocht dat binnenwerk inderdaad zo ongunstig zijn (ver weg, idiote werktijden), dan ga ik wel gewoon alleen maar lopen. Ik neem aan dat ze niet zomaar je salaris kunnen verlagen, dus dat ik dan niet ineens als postbezorger betaald krijg.
Nu ja, ook al zou ik m'n salaris behouden, dan nog zou ik hard op zoek gaan naar iets anders. Ik draai nu (eigenlijk altijd) veel meer uren dan m'n contract, met allerlei werkzaamheden. Ik ga niet meer voor +/- 4 uur in de week werken, laat staan als het dan alleen een wijk bestellen wordt.
Ik zit er nog wel aan te denken evt aan de slag te gaan in een naburig (wel veel kleiner) VBG. Eerst maar eens inventariseren hoe de boel daar loopt. :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:49:12 #17
246109 JochemP
pi_99731396
Mag deze week de wijk lopen met daarin mijn middelbare school waar ik net geslaagd ben :P Wel leuk om daar naar binnen te lopen en verbaasd begroet te worden door de concierges (HÉ POSTBODE, WAT DOE JIJ HIER?!) :D
pi_99742869
Nou, ik had eigenlijk onze loonstrookjes vandaag wel verwacht :{w
Wel een lekker dagje in ieder geval, 20 minuten minder over een wijk gedaan dan er voor staat :9
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:30:56 #19
246109 JochemP
pi_99744646
Geen salaris vandaag? :?
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:43:27 #20
342418 VKV
Plausibel
pi_99747408
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:30 schreef JochemP het volgende:
Geen salaris vandaag? :?
Nee, ze slaan een maandje over ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:34:23 #21
246109 JochemP
pi_99749616
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef VKV het volgende:

[..]

Nee, ze slaan een maandje over ;)
Oh oke, nou ja kan gebeuren, volgende maand beter :P
pi_99752528
Tweede dag, alleen m'n wijk gelopen; 2u45m gedaan over een wijk waar 2u30m voor staat! Niet slecht dacht ik zo :)
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:40:03 #23
337898 leay
Who? She!
pi_99755635
Zeker netjes! :)
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:22:59 #24
342418 VKV
Plausibel
pi_99760436
Flinke wijk ook!
pi_99763119
Ja, mss dat het eigenlijk ook wel 2 wijken zijn hoor.. Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen..
Smile, tomorrow will be worse...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')