quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef JochemP het volgende:
Dan heb ik nog mazzel gehad met 2 tassen HAH (die makkelijk in 1 tas pasten overigens) en 3 tassen post. Heb één keer heen en weer moeten fietsen, heb het zowaar binnen de 2,5 uur die er voor staat kunnen houden
Inderdaad,quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik moest iemand inwerken met die onweer van laatst, ook met een berg HAH en constante regenval.
Viel hem ook nogal tegen, maar ach, als je zo'n dag overleeft weet je wel dat de rest alleen maar mee gaat vallen als je je niet teveel ergert aan de randzaken bij de post.
Je kan hier eigenlijk niet speciaal voor een bepaalde wijk solliciteren. Je kan natuurlijk wel je voorkeur aangeven tijdens het gesprek, maar als ze je ergens anders nodig hebben zetten ze je daar waarschijnlijk gewoon in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef WG1122 het volgende:
Hallo postbezorgers! Vraagje :
Ik ben reeds 2 jaar postbezorger bij Sandd en ik heb ook een behoorlijk lange tijd bij DHL global mail (nu geïntegreerd bij Sandd) gewerkt. Na de zomervakantie ga ik aan een hbo opleiding beginnen, en dat maakt het onmogelijk om doordeweeks nog post te kunnen lopen. Ik wil dus bij PostNL op de zaterdag gaan bezorgen
Ik zag op de vacaturesite aardig wat open wijken staan voor mijn dorp, en tot mijn vreugde een wijk waar ik in de 2 jaar voor Sandd loop. Die wijk zou ik dus met alle plezier over willen nemen. Alleen ga ik over anderhalve week voor 4 weken op vakantie. Is het dan verstandig om nu te solliciteren naar die wijk met de vraag of ik dan na de vakantie kan beginnen, of kan ik beter tot na de vakantie wachten? Ik ben dan wel bang dat die wijk dan al weer bezet is.
Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagtquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk
Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagt. Dat piek/dal gebeuren begint me aardig de keel uit te komen. Gisteren belachelijk druk, vandaag vrijwel niets, morgen weer aanpoten. En die scenario's kloppen echt nog steeds voor geen meter. Blauwe bakken opgestapeld tot boven de kar en dan gerust scenario 'rustig' ophangen
Maar ach. Zonet een brief van postnl in de bus, waarin nog eens wordt bevestigd dat ons vbg echt per half januari sluit. Ik dacht alleen dat ZAW'ers wel aan konden blijven. Niet dat ik dat zou willen voor maar 4 uur in de week, maar nu staat er in de brief: "Met het sluiten van VBG .. komt uw functie te vervallen". Van mij mag het, betaal m'n contract maar lekker uit totdat hij afloopt in september 2012![]()
Maar gelukkig is er volop deeltijdwerk in de sorteerfabriek (zo'n 50 km) of anders mag ik ook op zaterdag aan de slag als postbezorger
Mij niet gezien in ieder geval
Vandaag onverwacht een collega mee gekregen voor de buitenbestelling. Dat was wel tof. Met zijn tweeën ben je a) sneller en b) die buitenbestelling is zó'n lange rit bij ons dat ik gewoon helemaal vereenzaam in de autoquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest vandaag iemand inwerken, dat vind ik best leuk.
wij hadden vandaag die ziggo mailing erbij, dus niet echt een daldag. Bezorgen ging wel, maar sorteren liep hopeloos uit dorodat het allemaal blauwe post is en niet door de HSM kon. Bleh! Morgen nog een mailing van KPN hoorde ik, ben benieuwd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk
nee die hebben we al gehad geloof ik... nou ja, geen idee.. we zien het mrogen vanzelf. Ik heof trouwens niet te komen voor de voorbereiding dus ik heb er weinig last vanquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:48 schreef pussywillow het volgende:
Als dat is wat ik hier pas ook kreeg dan is het van die Interactieve TV-reclamezooi. Dat is gewoon machinepost, gelukkig voor jullie
Nu ja, ook al zou ik m'n salaris behouden, dan nog zou ik hard op zoek gaan naar iets anders. Ik draai nu (eigenlijk altijd) veel meer uren dan m'n contract, met allerlei werkzaamheden. Ik ga niet meer voor +/- 4 uur in de week werken, laat staan als het dan alleen een wijk bestellen wordt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.
Hoe ik de brief en de informatie op Intranet heb gelezen kunnen zaterdagbestellers gewoon aanblijven, net als elke andere postbode met minder dan 25 uur. Maar alle functies met het woord "postbode" er in komen te vervallen, dus ook de zaterdagpostbode. Dus dan wordt het of alleen lopen, of alleen sorteren. Ik wacht het wel af. Eerst maar kijken naar welke voorbereidingslocatie wij gaan verkassen. Ik ging uit van Leidschendam, maar hier las ik dat iemand beweerde dat het Bleiswijk zou worden, en gisteren werd op de vesting zelfs gesproken over Dordrecht! En het hangt ook af van de werktijden, want ik ga absoluut niet om 3 uur 's nachts beginnen. Dus mocht dat binnenwerk inderdaad zo ongunstig zijn (ver weg, idiote werktijden), dan ga ik wel gewoon alleen maar lopen. Ik neem aan dat ze niet zomaar je salaris kunnen verlagen, dus dat ik dan niet ineens als postbezorger betaald krijg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |