abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:41:57 #1
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_99680041

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem<br>

De OP is hier te vinden.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 21:43:54 #2
246109 JochemP
pi_99680144
Lapo:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef JochemP het volgende:
Dan heb ik nog mazzel gehad met 2 tassen HAH (die makkelijk in 1 tas pasten overigens) en 3 tassen post. Heb één keer heen en weer moeten fietsen, heb het zowaar binnen de 2,5 uur die er voor staat kunnen houden :P
pi_99682045
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik moest iemand inwerken met die onweer van laatst, ook met een berg HAH en constante regenval.
Viel hem ook nogal tegen, maar ach, als je zo'n dag overleeft weet je wel dat de rest alleen maar mee gaat vallen als je je niet teveel ergert aan de randzaken bij de post. :+
Inderdaad,
tijdens mijn eerste werkdag had ik last van een wolkbreuk :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99686130
Mijn eerste werkdag was begin december. Vreselijk koud, heel veel sneeuw en zoveel post als er op die dag was heb ik sindsdien echt nooit meer gezien :D Maar inderdaad, dan valt het daarna alleen maar mee.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  woensdag 20 juli 2011 @ 09:37:59 #5
337898 leay
Who? She!
pi_99695597
ja als je de kerst periode hebt overleefd, valt alles daarna reuze mee. ;(
Sometimes I like to piss you off just because it's funny.
pi_99702227
Hallo postbezorgers! Vraagje :

Ik ben reeds 2 jaar postbezorger bij Sandd en ik heb ook een behoorlijk lange tijd bij DHL global mail (nu geïntegreerd bij Sandd) gewerkt. Na de zomervakantie ga ik aan een hbo opleiding beginnen, en dat maakt het onmogelijk om doordeweeks nog post te kunnen lopen. Ik wil dus bij PostNL op de zaterdag gaan bezorgen

Ik zag op de vacaturesite aardig wat open wijken staan voor mijn dorp, en tot mijn vreugde een wijk waar ik in de 2 jaar voor Sandd loop. Die wijk zou ik dus met alle plezier over willen nemen. Alleen ga ik over anderhalve week voor 4 weken op vakantie. Is het dan verstandig om nu te solliciteren naar die wijk met de vraag of ik dan na de vakantie kan beginnen, of kan ik beter tot na de vakantie wachten? Ik ben dan wel bang dat die wijk dan al weer bezet is.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:49:30 #7
342418 VKV
Plausibel
pi_99702963
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef WG1122 het volgende:
Hallo postbezorgers! Vraagje :

Ik ben reeds 2 jaar postbezorger bij Sandd en ik heb ook een behoorlijk lange tijd bij DHL global mail (nu geïntegreerd bij Sandd) gewerkt. Na de zomervakantie ga ik aan een hbo opleiding beginnen, en dat maakt het onmogelijk om doordeweeks nog post te kunnen lopen. Ik wil dus bij PostNL op de zaterdag gaan bezorgen

Ik zag op de vacaturesite aardig wat open wijken staan voor mijn dorp, en tot mijn vreugde een wijk waar ik in de 2 jaar voor Sandd loop. Die wijk zou ik dus met alle plezier over willen nemen. Alleen ga ik over anderhalve week voor 4 weken op vakantie. Is het dan verstandig om nu te solliciteren naar die wijk met de vraag of ik dan na de vakantie kan beginnen, of kan ik beter tot na de vakantie wachten? Ik ben dan wel bang dat die wijk dan al weer bezet is.
Je kan hier eigenlijk niet speciaal voor een bepaalde wijk solliciteren. Je kan natuurlijk wel je voorkeur aangeven tijdens het gesprek, maar als ze je ergens anders nodig hebben zetten ze je daar waarschijnlijk gewoon in.
Je moet maar even kijken wanneer je gaat solliciteren, ze bellen je bijna altijd wel binnen vijf dagen na de inzending van de sollicitatie op, dus misschien kan je het geregeld hebben voor je op vakantie gaat.
  woensdag 20 juli 2011 @ 13:50:50 #8
342418 VKV
Plausibel
pi_99703015
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk :D
pi_99705884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk :D
Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagt :'). Dat piek/dal gebeuren begint me aardig de keel uit te komen. Gisteren belachelijk druk, vandaag vrijwel niets, morgen weer aanpoten. En die scenario's kloppen echt nog steeds voor geen meter. Blauwe bakken opgestapeld tot boven de kar en dan gerust scenario 'rustig' ophangen :')

Maar ach. Zonet een brief van postnl in de bus, waarin nog eens wordt bevestigd dat ons vbg echt per half januari sluit. Ik dacht alleen dat ZAW'ers wel aan konden blijven. Niet dat ik dat zou willen voor maar 4 uur in de week, maar nu staat er in de brief: "Met het sluiten van VBG .. komt uw functie te vervallen". Van mij mag het, betaal m'n contract maar lekker uit totdat hij afloopt in september 2012 :P
Maar gelukkig is er volop deeltijdwerk in de sorteerfabriek (zo'n 50 km :')) of anders mag ik ook op zaterdag aan de slag als postbezorger :{
Mij niet gezien in ieder geval :W
pi_99710144
Ik moest vandaag iemand inwerken, dat vind ik best leuk. :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_99711448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagt :'). Dat piek/dal gebeuren begint me aardig de keel uit te komen. Gisteren belachelijk druk, vandaag vrijwel niets, morgen weer aanpoten. En die scenario's kloppen echt nog steeds voor geen meter. Blauwe bakken opgestapeld tot boven de kar en dan gerust scenario 'rustig' ophangen :')

Maar ach. Zonet een brief van postnl in de bus, waarin nog eens wordt bevestigd dat ons vbg echt per half januari sluit. Ik dacht alleen dat ZAW'ers wel aan konden blijven. Niet dat ik dat zou willen voor maar 4 uur in de week, maar nu staat er in de brief: "Met het sluiten van VBG .. komt uw functie te vervallen". Van mij mag het, betaal m'n contract maar lekker uit totdat hij afloopt in september 2012 :P
Maar gelukkig is er volop deeltijdwerk in de sorteerfabriek (zo'n 50 km :')) of anders mag ik ook op zaterdag aan de slag als postbezorger :{
Mij niet gezien in ieder geval :W
Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.

Hoe ik de brief en de informatie op Intranet heb gelezen kunnen zaterdagbestellers gewoon aanblijven, net als elke andere postbode met minder dan 25 uur. Maar alle functies met het woord "postbode" er in komen te vervallen, dus ook de zaterdagpostbode. Dus dan wordt het of alleen lopen, of alleen sorteren. Ik wacht het wel af. Eerst maar kijken naar welke voorbereidingslocatie wij gaan verkassen. Ik ging uit van Leidschendam, maar hier las ik dat iemand beweerde dat het Bleiswijk zou worden, en gisteren werd op de vesting zelfs gesproken over Dordrecht! En het hangt ook af van de werktijden, want ik ga absoluut niet om 3 uur 's nachts beginnen. Dus mocht dat binnenwerk inderdaad zo ongunstig zijn (ver weg, idiote werktijden), dan ga ik wel gewoon alleen maar lopen. Ik neem aan dat ze niet zomaar je salaris kunnen verlagen, dus dat ik dan niet ineens als postbezorger betaald krijg.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_99713855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest vandaag iemand inwerken, dat vind ik best leuk. :D
Vandaag onverwacht een collega mee gekregen voor de buitenbestelling. Dat was wel tof. Met zijn tweeën ben je a) sneller en b) die buitenbestelling is zó'n lange rit bij ons dat ik gewoon helemaal vereenzaam in de auto ;( , en nu had ik iemand om slap tegenaan te lullen :+
pi_99725438
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
wij hadden vandaag die ziggo mailing erbij, dus niet echt een daldag. Bezorgen ging wel, maar sorteren liep hopeloos uit dorodat het allemaal blauwe post is en niet door de HSM kon. Bleh! Morgen nog een mailing van KPN hoorde ik, ben benieuwd.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99728113
Als dat is wat ik hier pas ook kreeg dan is het van die Interactieve TV-reclamezooi. Dat is gewoon machinepost, gelukkig voor jullie :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_99729072
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:48 schreef pussywillow het volgende:
Als dat is wat ik hier pas ook kreeg dan is het van die Interactieve TV-reclamezooi. Dat is gewoon machinepost, gelukkig voor jullie :P
nee die hebben we al gehad geloof ik... nou ja, geen idee.. we zien het mrogen vanzelf. Ik heof trouwens niet te komen voor de voorbereiding dus ik heb er weinig last van
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_99729735
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.

Hoe ik de brief en de informatie op Intranet heb gelezen kunnen zaterdagbestellers gewoon aanblijven, net als elke andere postbode met minder dan 25 uur. Maar alle functies met het woord "postbode" er in komen te vervallen, dus ook de zaterdagpostbode. Dus dan wordt het of alleen lopen, of alleen sorteren. Ik wacht het wel af. Eerst maar kijken naar welke voorbereidingslocatie wij gaan verkassen. Ik ging uit van Leidschendam, maar hier las ik dat iemand beweerde dat het Bleiswijk zou worden, en gisteren werd op de vesting zelfs gesproken over Dordrecht! En het hangt ook af van de werktijden, want ik ga absoluut niet om 3 uur 's nachts beginnen. Dus mocht dat binnenwerk inderdaad zo ongunstig zijn (ver weg, idiote werktijden), dan ga ik wel gewoon alleen maar lopen. Ik neem aan dat ze niet zomaar je salaris kunnen verlagen, dus dat ik dan niet ineens als postbezorger betaald krijg.
Nu ja, ook al zou ik m'n salaris behouden, dan nog zou ik hard op zoek gaan naar iets anders. Ik draai nu (eigenlijk altijd) veel meer uren dan m'n contract, met allerlei werkzaamheden. Ik ga niet meer voor +/- 4 uur in de week werken, laat staan als het dan alleen een wijk bestellen wordt.
Ik zit er nog wel aan te denken evt aan de slag te gaan in een naburig (wel veel kleiner) VBG. Eerst maar eens inventariseren hoe de boel daar loopt. :)
  woensdag 20 juli 2011 @ 23:49:12 #17
246109 JochemP
pi_99731396
Mag deze week de wijk lopen met daarin mijn middelbare school waar ik net geslaagd ben :P Wel leuk om daar naar binnen te lopen en verbaasd begroet te worden door de concierges (HÉ POSTBODE, WAT DOE JIJ HIER?!) :D
pi_99742869
Nou, ik had eigenlijk onze loonstrookjes vandaag wel verwacht :{w
Wel een lekker dagje in ieder geval, 20 minuten minder over een wijk gedaan dan er voor staat :9
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:30:56 #19
246109 JochemP
pi_99744646
Geen salaris vandaag? :?
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:43:27 #20
342418 VKV
Plausibel
pi_99747408
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:30 schreef JochemP het volgende:
Geen salaris vandaag? :?
Nee, ze slaan een maandje over ;)
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:34:23 #21
246109 JochemP
pi_99749616
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 13:43 schreef VKV het volgende:

[..]

Nee, ze slaan een maandje over ;)
Oh oke, nou ja kan gebeuren, volgende maand beter :P
pi_99752528
Tweede dag, alleen m'n wijk gelopen; 2u45m gedaan over een wijk waar 2u30m voor staat! Niet slecht dacht ik zo :)
Smile, tomorrow will be worse...
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:40:03 #23
337898 leay
Who? She!
pi_99755635
Zeker netjes! :)
  donderdag 21 juli 2011 @ 18:22:59 #24
342418 VKV
Plausibel
pi_99760436
Flinke wijk ook!
pi_99763119
Ja, mss dat het eigenlijk ook wel 2 wijken zijn hoor.. Dat durf ik eigenlijk niet te zeggen..
pi_99767887
Voor mijn wijk staat ook 2:25, 2:35 op dinsdag en zaterdag.

Helaas heeft de TC in al zijn wijsheid besloten een nieuw iemand aan te nemen (tijdelijk voor in de zomer, of wat ervoor door moet gaan dan) en die gaat vanaf nu mijn wijk lopen want "dat kwam zo uit", dus ik heb voorlopig geen wijk meer :? Ik vond het wel handig om een vaste wijk te hebben, maar aan de andere kant, zo'n leuke wijk is het ook weer niet en elke dag hetzelfde werd ook wel een béétje saai :P Benieuwd wat ik de komende paar weken ga doen. Ze zijn al een paar weken bezig met wijken opdelen dus er is vast wel iets te doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 21:26:34 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99767999
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Tweede dag, alleen m'n wijk gelopen; 2u45m gedaan over een wijk waar 2u30m voor staat! Niet slecht dacht ik zo :)
netjes ja. Een redelijk grote wijk dus. Zelf heb ik een wijk van 3 uren, maar er zijn nog grotere bij ons kantoor
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:40:16 #28
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99768708
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

netjes ja. Een redelijk grote wijk dus. Zelf heb ik een wijk van 3 uren, maar er zijn nog grotere bij ons kantoor
Hier hebben we er eentje die zonder HAH voor 3 uur en 50 minuten staat en dan moet je ook nog 6km fietsen om er te komen en die tijd is er niet bij opgenomen.
Paar keer gelopen, de eerste keer deed ik er ruim 5 uur over, 12 tassen in totaal met HAH, totaal geen logische volgorde qua zetten en nooit in die buurt geweest bleek een rampen-combinatie. ;(

Goed voor je uren zullen we maar zeggen en onder de ideale omstandigheden nog wel te doen, maar met HAH gewoon een kwelling.
pi_99768907
WTF :o 12 tassen, hoe doe je dat dan? Ik neem niet aan dat je steeds heen en weer gaat, want dan moet je (als je er twee mee kunt nemen) 6 keer 12 = 72 kilometer fietsen alleen al voor die tassen :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 juli 2011 @ 21:44:39 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_99768970
Zal daar wel een depot of steunpunt zijn, anders is het niet te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_99769811
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:24 schreef pussywillow het volgende:
Helaas heeft de TC in al zijn wijsheid besloten een nieuw iemand aan te nemen (tijdelijk voor in de zomer, of wat ervoor door moet gaan dan) en die gaat vanaf nu mijn wijk lopen want "dat kwam zo uit", dus ik heb voorlopig geen wijk meer :?
Op die manier was ik eigenlijk ook aangenomen, maar m'n voorganger is deze week ontslagen, dus het kwam nu wel heel goed uit dat ze mij al hadden aangenomen! :P
pi_99784835
Salaris *O* twee keer 500 euro, niet verkeerd :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:47:46 #33
246109 JochemP
pi_99788523
Naast loonstrookje (267 euro...) viel er ook een herinnering in de bus dat ik nog maar twee weken heb om een VOG aan te vragen en als ik dat niet heb het contract per direct beeindigd wordt. Fijn dat ze me dat even hebben verteld op het hoofdkantoor en een formuliertje hebben meegegeven om dat in te dienen. Weet ik veel dat dat moet... -O-
pi_99789653
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:47 schreef JochemP het volgende:
Naast loonstrookje (267 euro...) viel er ook een herinnering in de bus dat ik nog maar twee weken heb om een VOG aan te vragen en als ik dat niet heb het contract per direct beeindigd wordt. Fijn dat ze me dat even hebben verteld op het hoofdkantoor en een formuliertje hebben meegegeven om dat in te dienen. Weet ik veel dat dat moet... -O-
niet te druk om maken, gewoon even aangeven bij de teamcoach. Ik had het papiertje ook niet gehad (gaat blijkbaar vaker mis) en was verder geen probleem hoor :) als je hetmaar even meldt.

Ben eht wel met je eens dat een brief op hoge poten nu niet direct de netste manier is, even informeren zou beter zijn
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:33:38 #35
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99789914
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zal daar wel een depot of steunpunt zijn, anders is het niet te doen.
Klopt ja, alleen een ritje erheen met de bus was praktisch nooit mogelijk. }:|
pi_99792122
Voor de zoveelste keer weer niet al mijn uren uitbetaald gekregen ... echt vermoeiend.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:19:15 #37
337898 leay
Who? She!
pi_99793884
pff ja bij mij ook niet..
baal er van dat je er elke keer achter aan moet zitten.
mja om het nou maar te laten zitten.. ;(
pi_99794033
Bij ons pakken ze dat anders aan: er komen gewoon geen nieuwe Harmony-uitdraaien meer bij. De nieuwste die er ligt loopt t/m 4 juli. :')
pi_99794759
Ging weer best vlot vandaag! :)

Net toch maar ff gecheckt of onze brievenbus wel postbezorger-vriendelijk is! Gelukkig is-ie dat! ;) Wat een irritante brievenbussen hebben sommige huizen zeg! M'n hele hand zit onder de krassen en sneetjes! :{
pi_99795509
Hm zo te zien weer een week zonder extra werk. Afgelopen week alleen dinsdag extra gewerkt, volgende week niks extra op de planning :(. Vorige jaren kon ik alle dagen wel lopen :{ ik wil graag werken, maar ja.

Op deze manier kan ik beter een ander baantje erbij gaan zoeken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_99795523
Voor mijn wijk die ik op Zaterdag heb staat 4:20 voor.
Ik weet nog toen ik die voor het eerst in m'n eentje moest doen :'( Toen stond er zelfs nog 5:00 voor (toen was ie ook nog wat groter), en toen ben ik er zeker 7 uur mee bezig geweest. Moest 'm 's morgens ook al zelf voorbereiden en toen was ik uiteindelijk pas rond 18.30 a 19.00 klaar! Het was gewoon al donker toen. Wat een drama was dat...

Sindsdien hebben ze maar besloten om de wijk gewoon op te splitsen als er opleiding gegeven moet worden. Dat nieuwe postbezorgers niet gelijk de hele wijk krijgen, maar gewoon beginnen met de helft _O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:54:26 #42
246109 JochemP
pi_99795638
De grootste wijk hier in de buurt staat 2:55 op incl HAH :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:08:39 #43
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_99796445
Zeg, is het normaal dat de PostNL bezorgers zo met pakjes omgaan?

Want een deukje in iets kan in me voorstellen.
Maar dit lijkt mij niet meer normaal.

Tik jag slċ dig mycket hċrt att inte ens Google kan hitta
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:11:16 #44
246109 JochemP
pi_99796585
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef alexmeijer het volgende:

[ afbeelding ]
Dat is niet normaal nee. Via pakketpost of briefpost verstuurd?
pi_99796747
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef alexmeijer het volgende:

[ afbeelding ]
Nee dat hoort niet. Maar de verpakking laat ook te wensen over. Een kartonnendoosje kon er zeker niet meer af blijkbaar.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:16:56 #46
313962 alexmeijer
pi_99796868
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:14 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Nee dat hoort niet. Maar de verpakking laat ook te wensen over. Een kartonnendoosje kon er zeker niet meer af blijkbaar.
Dit is een kartonnen doos...

Deze dus: http://www.shops-united.n(...)_165_x_120_x_28.html
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:17:14 #47
313962 alexmeijer
pi_99796883
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:11 schreef JochemP het volgende:

[..]

Dat is niet normaal nee. Via pakketpost of briefpost verstuurd?
deze is via briefpost verzonden..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:19:06 #48
246109 JochemP
pi_99797006
Ik denk geplet onder een immense lading HAH en H&M-gidsen? :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:19:41 #49
313962 alexmeijer
pi_99797039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:19 schreef JochemP het volgende:
Ik denk geplet onder een immense lading HAH en H&M-gidsen? :P
vroegah, toen ik nog werkte bij TPG.. moest je doosjes en ander (eventueel) breekbaar spul altijd bovenop leggen... is dat niet meer?
pi_99797074
Ach, zo tref ik regelmatig pakjes aan die door de voorbereider nog even aan de zijkant van de tas worden gepropt..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:20:52 #51
313962 alexmeijer
pi_99797108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:20 schreef Melleyn het volgende:
Ach, zo tref ik regelmatig pakjes aan die door de voorbereider nog even aan de zijkant van de tas worden gepropt..
lijkt me niet normaal toch?
pi_99797214
Nee, maar het gebeurt wel. Al ziet dit er ook wel uit als een heel erg fragiel pakje moet ik zeggen. Misschien kan je beter wat stevigere doosjes gebruiken, zeker aangezien zo'n frontje erg snel breekt.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:24:30 #53
313962 alexmeijer
pi_99797304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:22 schreef Melleyn het volgende:
Nee, maar het gebeurt wel. Al ziet dit er ook wel uit als een heel erg fragiel pakje moet ik zeggen. Misschien kan je beter wat stevigere doosjes gebruiken, zeker aangezien zo'n frontje erg snel breekt.
Dit is de eerste keer dat het zo kapot aankomt bij iemand..

Er zijn helaas geen betere brievenbus doosjes rond dezelfde prijs.
Maar priegel zijn ze niet hoor.. aangezien om het frontje zelf ook nog eens bubbeltjes plastic enz zit..

ik heb wel steverige dozen.. (brievenbus formaat) alleen die zijn veel groter (bedoeld voor 4+ producten)

frontje kan breken ja... maar deze doos lijkt gewoon dubbelgevouwen..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:24:38 #54
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99797310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:20 schreef Melleyn het volgende:
Dat is hier standaard, het is maar goed dat Bol.com praktisch nooit iets breekbaars verstuurt, anders had je hetzelfde probleem want die dozen krijg ik er altijd bij ingepropt in die 'vultassen' of gewoon ergens waar nog wat ruimte was bijgepropt. _O-
pi_99797402
Van Bol.com pakketten wordt inderdaad gerust de bovenkant even dubbelgevouwen :')
  Redactie Frontpage vrijdag 22 juli 2011 @ 15:26:54 #56
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_99797425
Die zijn dan ook altijd net te groot om in zo'n grijze tas krijgen :')
pi_99797477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:26 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Die zijn dan ook altijd net te groot om in zo'n grijze tas krijgen :')
Of ze doen hem inderdaad plat onderin met alle post erbovenop, zodat je hem er nooit meer uitkrijgt _O-
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:35:21 #58
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_99797852
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:19 schreef alexmeijer het volgende:

[..]

vroegah, toen ik nog werkte bij TPG.. moest je doosjes en ander (eventueel) breekbaar spul altijd bovenop leggen... is dat niet meer?
De kartonnen doos op je foto ziet er niet bijster stevig uit. Ze hadden beter een wat grotere doos kunnen nemen, en wat extra schokabsorberend materiaal er tussen. De wijken worden tegenwoordig afgevoerd in grijze binnentassen, die je zo in je fietstassen kunt laten zakken. Pakjes bovenop in de tas doen biedt weinig voordelen, want die tassen worden op rolcontainers geladen en zo afgevoerd. Dus zelfs al zitten de pakjes bovenop in een tas, dan nog liggen daar weer andere zware tassen bovenop. En een verpakking die voor 75% met lucht is gevuld ipv inhoud gaat daar niet tegen kunnen (die platte bol.com dozen, oa).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:43:14 #59
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_99798240
Wat je het beste kunt doen met platte breekbare zaken is een sandwich maken met onder en bovenop twee stukken dik karton (van dat bruine karton met die golfjes ertussen), en dan de stukken zo leggen dat de golfjes elkaar kruisen. Dat dan dicht tapen, bubbelfolie eromheen, en dan in een kartonnen doos. Als het echt HEEL erg breekbaar is, kun je een oversized doos nemen waar je de sandwich in doet, en de loze ruimte vullen met piepschuim bolletjes.

Ik verstuur en ontvang regelmatig grammofoonplaten op deze manier, en dat gaat altijd goed.

Als het gaat om spullen die niet alleen breekbaar maar ook kostbaar zijn, moet je niet bezuinigen op de verpakking.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:21:03 #60
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99800413
Nou, heb dinsdag en woensdag mijn eerste twee inwerkdagen gehad, en moet komende dinsdag beginnen als vakantievervanger. Nooit eerder post gelopen, wel krantenbaantjes enzo. De eerste dag viel me vies tegen, erg veel post en reclame (ik moet twee wijken lopen), en het was erg warm, ben verbrand en last van m'n benen, die zijn niet gewend zoveel te lopen. Tweede inwerkdag beviel me prima, erg weinig post, en het was een "net-geen-regen"-dag, dus lekker frisjes, verkoeling voor m'n verbrande armen/nek. :P

Ik mocht vandaag mijn tassen op komen halen, ik weet alleen niet of het hoofdkantoor nog open is, ik ga die kant straks nog even op. Gelukkig heb ik wel zo'n handige kar waarmee ik kan lopen, scheelt een hoop heen en weer fietsen.

Al met al, ik hoop er op dat het me allemaal gaat lukken, het is weer eens iets anders als een krantenwijkje met 20 huisjes. :P
pi_99800878
mocht je nog iemand spreken voor dinsdag, vraag of ze je bundels willen nummers en evt een plattegrondje erbij willen doen. wordt nogal eens vergeten maar kan handig zijn als de wijk je verder totaal onbekend is ;)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:34:15 #62
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99801109
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:30 schreef tntster het volgende:
mocht je nog iemand spreken voor dinsdag, vraag of ze je bundels willen nummers en evt een plattegrondje erbij willen doen. wordt nogal eens vergeten maar kan handig zijn als de wijk je verder totaal onbekend is ;)
Ik heb al plattegrondjes van de beide wijken, en de bundels zijn genummerd per zak als ik het goed heb, ik heb twee wijknummers gekregen, en voor zover ik weet kan ik die wijknummers weer terugvinden op de zakken.

Verder heb ik dus al twee dagen meegelopen, en de wijken zijn me vrij bekend, dus dat moet wel goedkomen, het is alleen veel, vooral op zo'n dag als afgelopen dinsdag, met veel huis aan huis en veel post.
pi_99801388
Vandaag gebeld door PostNL aangaande mijn sollicitatie als postbezorger (voor de zaterdag). Ben voorlopig afgewezen aangezien ik heb aangegeven pas begin september beschikbaar te zijn (4 weken in het buitenland vanaf volgende week).

In ieder geval, het gesprek was kort maar volgens mij was ze wel tevreden met mijn motivatie en dergelijke en ze zei dat ik dan maar na mijn vakantie nog een keer moet solliciteren. Alleen, ik schrok wel van het brutoloon (ik ben 18). Ze zei dat het 3,25 bruto!! per uur zou zijn. Dat kan toch niet? Dat is toch echt té weinig? Ik loop namelijk nu voor Sandd, waar ik dan binnenkort mee stop, en uitgerekend daar zou ik dan meer verdienen (terwijl dat in mijn ogen al heel weinig is).

Iemand een idee hoe zij aan dat bedrag komt?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:46:29 #64
337898 leay
Who? She!
pi_99801734
Wow zo vroeg al een brief met de vraag of je je kerstpakket wil doneren..
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:47:24 #65
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99801796
Ik heb (Ja, ik vond het ook vreemd) mijn loonstrookje van juli vandaag binnengekregen, terwijl ik dus nog maar 2 dagen gewerkt heb. (Vorige week kreeg ik ook al mijn loonstrookje van juni binnen, en ontving ik ongeveer ¤40,- , terwijl ik nog niet begonnen was).

Vandaag dus een maandloon, per uur ¤5,34. Dat had ik al te horen gekregen, gezien ik vakantiekracht ben, krijg ik minder betaald. (Ik ben 20). Maar goed, ik heb dus wel de volle pond al binnen, terwijl ik nog niks heb bezorgd. (Ja, ik heb twee keer meegelopen, daar ontvang je toch niet ¤300,- + voor? :P)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:47:45 #66
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99801820
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:46 schreef leay het volgende:
Wow zo vroeg al een brief met de vraag of je je kerstpakket wil doneren..
Die heb ik inderdaad dus ook gekregen, terwijl ik vakantiekracht ben. _O-
pi_99801876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef WG1122 het volgende:
Vandaag gebeld door PostNL aangaande mijn sollicitatie als postbezorger (voor de zaterdag). Ben voorlopig afgewezen aangezien ik heb aangegeven pas begin september beschikbaar te zijn (4 weken in het buitenland vanaf volgende week).

In ieder geval, het gesprek was kort maar volgens mij was ze wel tevreden met mijn motivatie en dergelijke en ze zei dat ik dan maar na mijn vakantie nog een keer moet solliciteren. Alleen, ik schrok wel van het brutoloon (ik ben 18). Ze zei dat het 3,25 bruto!! per uur zou zijn. Dat kan toch niet? Dat is toch echt té weinig? Ik loop namelijk nu voor Sandd, waar ik dan binnenkort mee stop, en uitgerekend daar zou ik dan meer verdienen (terwijl dat in mijn ogen al heel weinig is).

postbezorgerloon en niet zaterdagbesteller/postbode loon. Bezorgerloon zuigt heel erg
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:53:22 #68
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_99802108
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef BBQSausage het volgende:
Ik heb (Ja, ik vond het ook vreemd) mijn loonstrookje van juli vandaag binnengekregen, terwijl ik dus nog maar 2 dagen gewerkt heb. (Vorige week kreeg ik ook al mijn loonstrookje van juni binnen, en ontving ik ongeveer ¤40,- , terwijl ik nog niet begonnen was).

Vandaag dus een maandloon, per uur ¤5,34. Dat had ik al te horen gekregen, gezien ik vakantiekracht ben, krijg ik minder betaald. (Ik ben 20). Maar goed, ik heb dus wel de volle pond al binnen, terwijl ik nog niks heb bezorgd. (Ja, ik heb twee keer meegelopen, daar ontvang je toch niet ¤300,- + voor? :P)
Ik zou niet te vroeg juichen en even contact opnemen als je maar 2 keer gelopen hebt en dit gestort krijgt, anders kun je straks terugbetalen. :+
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:54:31 #69
337898 leay
Who? She!
pi_99802168
er staat toch in je contract wat je als eerste loon krijgt?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:22:56 #70
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99806443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik zou niet te vroeg juichen en even contact opnemen als je maar 2 keer gelopen hebt en dit gestort krijgt, anders kun je straks terugbetalen. :+
I know, het is hier sowieso een chaos, ik weet het, geen goede promotie voor het bedrijf, maar ik moest dus dinsdag beginnen, werd maandag gebeld of ik dinsdag dus om 10:00 bij het hoofdkantoor aanwezig kon zijn. Dus dinsdagochtend stond ik daar vrolijk, wisten ze geen raad met me, iedereen die ik aansprak liep weg om weer een ander te roepen en uiteindelijk werd me verteld dat ik wel mee kon lopen met iemand, maar die kwam d'r post pas om 12:00 ophalen bij een depot ergens aan de andere kant van de stad. Gelukkig was dat dichter bij mijn huis dan het hoofdkantoor, dus ik ging maar weer naar huis.

Dus om 10 voor twaalf ging ik die kant op, naar het depot. Sta ik daar te wachten, niemand te zien. Komt er een vrouw aan op de fiets, die zegt; "Goh, ook op de post wachten?" Dus ik zeg, "Ja, en op iemand waarmee ik moet meelopen". "Oh" zegt ze, "Dan zal ik dat wel niet zijn, want ik weet er niks vanaf.". Komt er later nog een vrouw aan in de auto, die stapt uit, vraagt aan die andere vrouw waarom ik hier sta, ik hoor al dat zij er ook niks vanaf weet. Uiteindelijk loopt ze naar me toe en vraagt ze me of ik een naam heb gekregen, maar nee, tuurlijk niet. :P

Toen bood ze aan maar even te bellen, dus die vent neemt op, en ze zegt; "Hé, er staat hier ene BBQSausage, die moet met iemand meelopen, wie is dat?" En ik hoor die vent terugzeggen "Ja eh, jij!" Waarop die vrouw dus zegt; "Had ik dat niet even moeten weten dan?" En zo begon er een kleine discussie, die toch wel gauw over was gezien de post al wat laat was, dus we moesten maar beginnen. Toen vroeg die vrouw dus of ik al posttassen had, nou nee dus. Erg handig, want het waren een stuk of 12 posttassen, en die zou zij dus met de auto meenemen, naar de plek waar ze bezorgt.

De plek waar ze bezorgt, en waar dus ook de postkar staat, die ik volgende week ook kan gebruiken, begint direct tegenover het huis dat voorheen een zogenaamd "steunpunt"? was. Maar dat is nu allemaal teruggebracht naar slechts 2 depots, dus is het sjouwen geblazen.

Al met al, ik ben nu al blij dat dit niet mijn vaste baan is. :Y

Vergeef me voor de lange tekst, spel- en/of typfouten etc.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:23:45 #71
284294 BBQSausage
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_99806481
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef leay het volgende:
er staat toch in je contract wat je als eerste loon krijgt?
Dat komt er nog bij, ik heb niks anders ontvangen dan twee loonstrookjes, en de vraag of ik (als vakantiekracht) mijn kerstpakket wil inleveren aan het goede doel. :)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:26:17 #72
246109 JochemP
pi_99806576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:22 schreef BBQSausage het volgende:

[..]
...
Zo herkenbaar, al is het bij jou nog iets erger dan het bij mij was. Maar dat niemand van je komst afweet en ze niet eens weten dat je uberhaupt daar komt werken heb ik ook meegemaakt :')
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:56:37 #73
342418 VKV
Plausibel
pi_99807733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef WG1122 het volgende:

Solliciteer volgende keer als zaterdagbesteller, dan verdien je als 18-jarige 6,30 euro (netto). Verschil met een bezorger is dat je naast post bezorgen ook post mag sorteren en bijv. aangetekenden mag wegbrengen. Je bent dus meer inzetbaar, maar dat heeft naast het hogere loon verder ook alleen maar voordelen, want je kunt meer uren maken en hebt meer afwisseling.
pi_99808147
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:56 schreef VKV het volgende:

[..]

Solliciteer volgende keer als zaterdagbesteller, dan verdien je als 18-jarige 6,30 euro (netto). Verschil met een bezorger is dat je naast post bezorgen ook post mag sorteren en bijv. aangetekenden mag wegbrengen. Je bent dus meer inzetbaar, maar dat heeft naast het hogere loon verder ook alleen maar voordelen, want je kunt meer uren maken en hebt meer afwisseling.
Zaterdagbesteller dus. Maar op die vacature site zie ik alleen maar vacatures voor bezorger staan. Betekent dat dat deze functie op dit moment niet beschikbaar is of moet ik hiervoor apart contact opnemen?
pi_99808266
Besteller = bezorger

Heb ik dinsdag geleerd ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')