quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:41 schreef JochemP het volgende:
Dan heb ik nog mazzel gehad met 2 tassen HAH (die makkelijk in 1 tas pasten overigens) en 3 tassen post. Heb één keer heen en weer moeten fietsen, heb het zowaar binnen de 2,5 uur die er voor staat kunnen houden
Inderdaad,quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:33 schreef Lastpost het volgende:
Ik moest iemand inwerken met die onweer van laatst, ook met een berg HAH en constante regenval.
Viel hem ook nogal tegen, maar ach, als je zo'n dag overleeft weet je wel dat de rest alleen maar mee gaat vallen als je je niet teveel ergert aan de randzaken bij de post.
Je kan hier eigenlijk niet speciaal voor een bepaalde wijk solliciteren. Je kan natuurlijk wel je voorkeur aangeven tijdens het gesprek, maar als ze je ergens anders nodig hebben zetten ze je daar waarschijnlijk gewoon in.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:27 schreef WG1122 het volgende:
Hallo postbezorgers! Vraagje :
Ik ben reeds 2 jaar postbezorger bij Sandd en ik heb ook een behoorlijk lange tijd bij DHL global mail (nu geïntegreerd bij Sandd) gewerkt. Na de zomervakantie ga ik aan een hbo opleiding beginnen, en dat maakt het onmogelijk om doordeweeks nog post te kunnen lopen. Ik wil dus bij PostNL op de zaterdag gaan bezorgen
Ik zag op de vacaturesite aardig wat open wijken staan voor mijn dorp, en tot mijn vreugde een wijk waar ik in de 2 jaar voor Sandd loop. Die wijk zou ik dus met alle plezier over willen nemen. Alleen ga ik over anderhalve week voor 4 weken op vakantie. Is het dan verstandig om nu te solliciteren naar die wijk met de vraag of ik dan na de vakantie kan beginnen, of kan ik beter tot na de vakantie wachten? Ik ben dan wel bang dat die wijk dan al weer bezet is.
Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagtquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk
Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Morgen weer een heel ander verhaal... De lola stond flink vol, te vol als je het mij vraagt. Dat piek/dal gebeuren begint me aardig de keel uit te komen. Gisteren belachelijk druk, vandaag vrijwel niets, morgen weer aanpoten. En die scenario's kloppen echt nog steeds voor geen meter. Blauwe bakken opgestapeld tot boven de kar en dan gerust scenario 'rustig' ophangen
Maar ach. Zonet een brief van postnl in de bus, waarin nog eens wordt bevestigd dat ons vbg echt per half januari sluit. Ik dacht alleen dat ZAW'ers wel aan konden blijven. Niet dat ik dat zou willen voor maar 4 uur in de week, maar nu staat er in de brief: "Met het sluiten van VBG .. komt uw functie te vervallen". Van mij mag het, betaal m'n contract maar lekker uit totdat hij afloopt in september 2012![]()
Maar gelukkig is er volop deeltijdwerk in de sorteerfabriek (zo'n 50 km) of anders mag ik ook op zaterdag aan de slag als postbezorger
Mij niet gezien in ieder geval
Vandaag onverwacht een collega mee gekregen voor de buitenbestelling. Dat was wel tof. Met zijn tweeën ben je a) sneller en b) die buitenbestelling is zó'n lange rit bij ons dat ik gewoon helemaal vereenzaam in de autoquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik moest vandaag iemand inwerken, dat vind ik best leuk.
wij hadden vandaag die ziggo mailing erbij, dus niet echt een daldag. Bezorgen ging wel, maar sorteren liep hopeloos uit dorodat het allemaal blauwe post is en niet door de HSM kon. Bleh! Morgen nog een mailing van KPN hoorde ik, ben benieuwd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:50 schreef VKV het volgende:
Heerlijke dag vandaag vergeleken met gisteren! Superweinig post, geen HAH en ik had ook nog eens geen verdeelwijk
nee die hebben we al gehad geloof ik... nou ja, geen idee.. we zien het mrogen vanzelf. Ik heof trouwens niet te komen voor de voorbereiding dus ik heb er weinig last vanquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:48 schreef pussywillow het volgende:
Als dat is wat ik hier pas ook kreeg dan is het van die Interactieve TV-reclamezooi. Dat is gewoon machinepost, gelukkig voor jullie
Nu ja, ook al zou ik m'n salaris behouden, dan nog zou ik hard op zoek gaan naar iets anders. Ik draai nu (eigenlijk altijd) veel meer uren dan m'n contract, met allerlei werkzaamheden. Ik ga niet meer voor +/- 4 uur in de week werken, laat staan als het dan alleen een wijk bestellen wordt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat DiDoZa werkt voor geen meter. Op de rustige dagen zou je dan wat extra's moeten doen (maar dat is lastig als er teveel mensen zijn en weinig post), en op de drukke dagen zou je wat minder hoeven doen (maar dat is lastig met te weinig mensen in verhouding tot de hoeveelheid post). Met als resultaat dat er op rustige dagen nauwelijks werk voor me is en ze op drukke dagen vragen of ik nog wat extra's wil doen. Morgen ook weer aardig wat post, maar gelukkig geen hah.
Hoe ik de brief en de informatie op Intranet heb gelezen kunnen zaterdagbestellers gewoon aanblijven, net als elke andere postbode met minder dan 25 uur. Maar alle functies met het woord "postbode" er in komen te vervallen, dus ook de zaterdagpostbode. Dus dan wordt het of alleen lopen, of alleen sorteren. Ik wacht het wel af. Eerst maar kijken naar welke voorbereidingslocatie wij gaan verkassen. Ik ging uit van Leidschendam, maar hier las ik dat iemand beweerde dat het Bleiswijk zou worden, en gisteren werd op de vesting zelfs gesproken over Dordrecht! En het hangt ook af van de werktijden, want ik ga absoluut niet om 3 uur 's nachts beginnen. Dus mocht dat binnenwerk inderdaad zo ongunstig zijn (ver weg, idiote werktijden), dan ga ik wel gewoon alleen maar lopen. Ik neem aan dat ze niet zomaar je salaris kunnen verlagen, dus dat ik dan niet ineens als postbezorger betaald krijg.
netjes ja. Een redelijk grote wijk dus. Zelf heb ik een wijk van 3 uren, maar er zijn nog grotere bij ons kantoorquote:Op donderdag 21 juli 2011 15:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Tweede dag, alleen m'n wijk gelopen; 2u45m gedaan over een wijk waar 2u30m voor staat! Niet slecht dacht ik zo
Hier hebben we er eentje die zonder HAH voor 3 uur en 50 minuten staat en dan moet je ook nog 6km fietsen om er te komen en die tijd is er niet bij opgenomen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
netjes ja. Een redelijk grote wijk dus. Zelf heb ik een wijk van 3 uren, maar er zijn nog grotere bij ons kantoor
Op die manier was ik eigenlijk ook aangenomen, maar m'n voorganger is deze week ontslagen, dus het kwam nu wel heel goed uit dat ze mij al hadden aangenomen!quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:24 schreef pussywillow het volgende:
Helaas heeft de TC in al zijn wijsheid besloten een nieuw iemand aan te nemen (tijdelijk voor in de zomer, of wat ervoor door moet gaan dan) en die gaat vanaf nu mijn wijk lopen want "dat kwam zo uit", dus ik heb voorlopig geen wijk meer![]()
niet te druk om maken, gewoon even aangeven bij de teamcoach. Ik had het papiertje ook niet gehad (gaat blijkbaar vaker mis) en was verder geen probleem hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:47 schreef JochemP het volgende:
Naast loonstrookje (267 euro...) viel er ook een herinnering in de bus dat ik nog maar twee weken heb om een VOG aan te vragen en als ik dat niet heb het contract per direct beeindigd wordt. Fijn dat ze me dat even hebben verteld op het hoofdkantoor en een formuliertje hebben meegegeven om dat in te dienen. Weet ik veel dat dat moet...
Klopt ja, alleen een ritje erheen met de bus was praktisch nooit mogelijk.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Zal daar wel een depot of steunpunt zijn, anders is het niet te doen.
Dat is niet normaal nee. Via pakketpost of briefpost verstuurd?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef alexmeijer het volgende:
Zeg, is het normaal dat de PostNL bezorgers zo met pakjes omgaan?
Want een deukje in iets kan in me voorstellen.
Maar dit lijkt mij niet meer normaal.
[ afbeelding ]
Nee dat hoort niet. Maar de verpakking laat ook te wensen over. Een kartonnendoosje kon er zeker niet meer af blijkbaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:08 schreef alexmeijer het volgende:
Zeg, is het normaal dat de PostNL bezorgers zo met pakjes omgaan?
Want een deukje in iets kan in me voorstellen.
Maar dit lijkt mij niet meer normaal.
[ afbeelding ]
Dit is een kartonnen doos...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:14 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Nee dat hoort niet. Maar de verpakking laat ook te wensen over. Een kartonnendoosje kon er zeker niet meer af blijkbaar.
deze is via briefpost verzonden..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:11 schreef JochemP het volgende:
[..]
Dat is niet normaal nee. Via pakketpost of briefpost verstuurd?
vroegah, toen ik nog werkte bij TPG.. moest je doosjes en ander (eventueel) breekbaar spul altijd bovenop leggen... is dat niet meer?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:19 schreef JochemP het volgende:
Ik denk geplet onder een immense lading HAH en H&M-gidsen?
lijkt me niet normaal toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:20 schreef Melleyn het volgende:
Ach, zo tref ik regelmatig pakjes aan die door de voorbereider nog even aan de zijkant van de tas worden gepropt..
Dit is de eerste keer dat het zo kapot aankomt bij iemand..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:22 schreef Melleyn het volgende:
Nee, maar het gebeurt wel. Al ziet dit er ook wel uit als een heel erg fragiel pakje moet ik zeggen. Misschien kan je beter wat stevigere doosjes gebruiken, zeker aangezien zo'n frontje erg snel breekt.
Dat is hier standaard, het is maar goed dat Bol.com praktisch nooit iets breekbaars verstuurt, anders had je hetzelfde probleem want die dozen krijg ik er altijd bij ingepropt in die 'vultassen' of gewoon ergens waar nog wat ruimte was bijgepropt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:20 schreef Melleyn het volgende:
Ach, zo tref ik regelmatig pakjes aan die door de voorbereider nog even aan de zijkant van de tas worden gepropt..
Of ze doen hem inderdaad plat onderin met alle post erbovenop, zodat je hem er nooit meer uitkrijgtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:26 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Die zijn dan ook altijd net te groot om in zo'n grijze tas krijgen
De kartonnen doos op je foto ziet er niet bijster stevig uit. Ze hadden beter een wat grotere doos kunnen nemen, en wat extra schokabsorberend materiaal er tussen. De wijken worden tegenwoordig afgevoerd in grijze binnentassen, die je zo in je fietstassen kunt laten zakken. Pakjes bovenop in de tas doen biedt weinig voordelen, want die tassen worden op rolcontainers geladen en zo afgevoerd. Dus zelfs al zitten de pakjes bovenop in een tas, dan nog liggen daar weer andere zware tassen bovenop. En een verpakking die voor 75% met lucht is gevuld ipv inhoud gaat daar niet tegen kunnen (die platte bol.com dozen, oa).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:19 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
vroegah, toen ik nog werkte bij TPG.. moest je doosjes en ander (eventueel) breekbaar spul altijd bovenop leggen... is dat niet meer?
Ik heb al plattegrondjes van de beide wijken, en de bundels zijn genummerd per zak als ik het goed heb, ik heb twee wijknummers gekregen, en voor zover ik weet kan ik die wijknummers weer terugvinden op de zakken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:30 schreef tntster het volgende:
mocht je nog iemand spreken voor dinsdag, vraag of ze je bundels willen nummers en evt een plattegrondje erbij willen doen. wordt nogal eens vergeten maar kan handig zijn als de wijk je verder totaal onbekend is
Die heb ik inderdaad dus ook gekregen, terwijl ik vakantiekracht ben.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:46 schreef leay het volgende:
Wow zo vroeg al een brief met de vraag of je je kerstpakket wil doneren..
postbezorgerloon en niet zaterdagbesteller/postbode loon. Bezorgerloon zuigt heel ergquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef WG1122 het volgende:
Vandaag gebeld door PostNL aangaande mijn sollicitatie als postbezorger (voor de zaterdag). Ben voorlopig afgewezen aangezien ik heb aangegeven pas begin september beschikbaar te zijn (4 weken in het buitenland vanaf volgende week).
In ieder geval, het gesprek was kort maar volgens mij was ze wel tevreden met mijn motivatie en dergelijke en ze zei dat ik dan maar na mijn vakantie nog een keer moet solliciteren. Alleen, ik schrok wel van het brutoloon (ik ben 18). Ze zei dat het 3,25 bruto!! per uur zou zijn. Dat kan toch niet? Dat is toch echt té weinig? Ik loop namelijk nu voor Sandd, waar ik dan binnenkort mee stop, en uitgerekend daar zou ik dan meer verdienen (terwijl dat in mijn ogen al heel weinig is).
Iemand een idee hoe zij aan dat bedrag komt?
Ik zou niet te vroeg juichen en even contact opnemen als je maar 2 keer gelopen hebt en dit gestort krijgt, anders kun je straks terugbetalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef BBQSausage het volgende:
Ik heb (Ja, ik vond het ook vreemd) mijn loonstrookje van juli vandaag binnengekregen, terwijl ik dus nog maar 2 dagen gewerkt heb. (Vorige week kreeg ik ook al mijn loonstrookje van juni binnen, en ontving ik ongeveer ¤40,- , terwijl ik nog niet begonnen was).
Vandaag dus een maandloon, per uur ¤5,34. Dat had ik al te horen gekregen, gezien ik vakantiekracht ben, krijg ik minder betaald. (Ik ben 20). Maar goed, ik heb dus wel de volle pond al binnen, terwijl ik nog niks heb bezorgd. (Ja, ik heb twee keer meegelopen, daar ontvang je toch niet ¤300,- + voor?)
I know, het is hier sowieso een chaos, ik weet het, geen goede promotie voor het bedrijf, maar ik moest dus dinsdag beginnen, werd maandag gebeld of ik dinsdag dus om 10:00 bij het hoofdkantoor aanwezig kon zijn. Dus dinsdagochtend stond ik daar vrolijk, wisten ze geen raad met me, iedereen die ik aansprak liep weg om weer een ander te roepen en uiteindelijk werd me verteld dat ik wel mee kon lopen met iemand, maar die kwam d'r post pas om 12:00 ophalen bij een depot ergens aan de andere kant van de stad. Gelukkig was dat dichter bij mijn huis dan het hoofdkantoor, dus ik ging maar weer naar huis.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik zou niet te vroeg juichen en even contact opnemen als je maar 2 keer gelopen hebt en dit gestort krijgt, anders kun je straks terugbetalen.
Dat komt er nog bij, ik heb niks anders ontvangen dan twee loonstrookjes, en de vraag of ik (als vakantiekracht) mijn kerstpakket wil inleveren aan het goede doel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef leay het volgende:
er staat toch in je contract wat je als eerste loon krijgt?
Zo herkenbaar, al is het bij jou nog iets erger dan het bij mij was. Maar dat niemand van je komst afweet en ze niet eens weten dat je uberhaupt daar komt werken heb ik ook meegemaaktquote:
Solliciteer volgende keer als zaterdagbesteller, dan verdien je als 18-jarige 6,30 euro (netto). Verschil met een bezorger is dat je naast post bezorgen ook post mag sorteren en bijv. aangetekenden mag wegbrengen. Je bent dus meer inzetbaar, maar dat heeft naast het hogere loon verder ook alleen maar voordelen, want je kunt meer uren maken en hebt meer afwisseling.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef WG1122 het volgende:
Vandaag gebeld door PostNL aangaande mijn sollicitatie als postbezorger (voor de zaterdag). Ben voorlopig afgewezen aangezien ik heb aangegeven pas begin september beschikbaar te zijn (4 weken in het buitenland vanaf volgende week).
In ieder geval, het gesprek was kort maar volgens mij was ze wel tevreden met mijn motivatie en dergelijke en ze zei dat ik dan maar na mijn vakantie nog een keer moet solliciteren. Alleen, ik schrok wel van het brutoloon (ik ben 18). Ze zei dat het 3,25 bruto!! per uur zou zijn. Dat kan toch niet? Dat is toch echt té weinig? Ik loop namelijk nu voor Sandd, waar ik dan binnenkort mee stop, en uitgerekend daar zou ik dan meer verdienen (terwijl dat in mijn ogen al heel weinig is).
Iemand een idee hoe zij aan dat bedrag komt?
Zaterdagbesteller dus. Maar op die vacature site zie ik alleen maar vacatures voor bezorger staan. Betekent dat dat deze functie op dit moment niet beschikbaar is of moet ik hiervoor apart contact opnemen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:56 schreef VKV het volgende:
[..]
Solliciteer volgende keer als zaterdagbesteller, dan verdien je als 18-jarige 6,30 euro (netto). Verschil met een bezorger is dat je naast post bezorgen ook post mag sorteren en bijv. aangetekenden mag wegbrengen. Je bent dus meer inzetbaar, maar dat heeft naast het hogere loon verder ook alleen maar voordelen, want je kunt meer uren maken en hebt meer afwisseling.
Ik denk dat hij dan niet beschikbaar is. Je kunt wel over vier weken terugbellen naar degene die contact met je heeft opgenomen (als er niet anoniem gebeld is) of je ook voor zaterdagbesteller kunt solliciteren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef WG1122 het volgende:
[..]
Zaterdagbesteller dus. Maar op die vacature site zie ik alleen maar vacatures voor bezorger staan. Betekent dat dat deze functie op dit moment niet beschikbaar is of moet ik hiervoor apart contact opnemen?
Nee, bestellen is bezorgen. Een zaterdagbesteller heeft een andere functieomschrijving dan een zaterdagbezorgerquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Besteller = bezorger
Heb ik dinsdag geleerd![]()
Ja, dit bedoelde ik eigenlijk. Maar ging er eigenlijk vanuit dat dat dan ook gold voor de functiesquote:
Leer het dan maar gelijk weer af, want het klopt niet. Besteller is een ander woord voor postbode. Dus een synoniem voor zaterdagpostbode is zaterdagbesteller.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Besteller = bezorger
Heb ik dinsdag geleerd![]()
Oh, die vond ik best handig, ga ik volgende week ook mee lopen, Scheelt heel wat heen en weer geloop.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:59 schreef JochemP het volgende:
Eerste wijk gehad, nu nog een kleintjeVoor het eerst met een kar gelopen, wat een onding is dat zeg, kan er echt totaal niet mee omgaan
Ligt 9/10 keer meer aan het transport naar depots toe, de pakjes zelf en/of de inpak kwaliteiten van de sorteerdersetc dan aan de bezorgers hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:17 schreef alexmeijer het volgende:
ah nog meer spullen die kapot aankomen... goede bezorgers hebben ze daar bij postnl zeg..
pakjes die ze dubbelvouwen zodat het in de tas past
En waarom spreken de bezorgers niet de transport/depots aan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ligt 9/10 keer meer aan het transport naar depots toe, de pakjes zelf en/of de inpak kwaliteiten van de sorteerdersetc dan aan de bezorgers hoor.
Hoe vaak ik geen 'Let op: Breekbaar!' pakjes half dubbelgevouwen in de tassen aantrof ... en dan ben jij weer het gelukkige aanspreekpunt.
Euhm sorry het kan aan mij liggen hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:23 schreef loonytik het volgende:
Dan stuur je het toch lekker met sterkere pakjes en de pakketten post meedan worden niet die te grote pakjes de tassen in gepropt.
Heb jij eigenlijk wel gelezen wat loonytik schrijftquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:26 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Euhm sorry het kan aan mij liggen hoor.
Maar omdat iets niet met de pakket dienst mee is gestuurd betekent het dat jij er (bij wijze van) op mag stampen en kapot maken? dan klopt er iets niet als jij zo denkt.. dan werk je toch echt bij de verkeerde werkgever.
Geef even je naam door, dan bel ik tnt met hoe jij denkt dat je om kan gaan met spullen van andere
verder zijn dit A5 doosjes, dus die passen perfect en niet "Veels te groot"
Ja..quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:29 schreef JochemP het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk wel gelezen wat loonytik schrijft
Ik bezorg alles gewoon heel lieve schatquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ja..
Met andere woorden: stuur het maar met de pakket dienst, want "wij" slopen ze als je ze niet mee stuurt met de pakket dienst.
Wat naar mijn mening behoorlijk slecht is.
Aangezien de normale post net zo goed met verzendingen moet omgaan als de pakket dienst.
En als een brievenbus doosje wordt verzonden via de normale post.. hebben "julie" geen recht om hier (bij wijze van) op te stampen, dubbel te vouwen enz.
Ook de sorteerders zouden dit moeten weten..
iets met normen en waarden, en omgaan met spullen van een ander...
iets wat volgens mij bij de "jeugd" ver te zoeken is
Ik begrijp alle frustratie, maar hoe je je nu gedraagt richting de postbezorgers en/of sorteerders is niet helemaal terecht. Wij zijn niet diegenen die hebben bedacht dat alles in een grijze binnentas moet passen die ook nog eens dichtgeritst moet worden. Wij zijn niet diegenen die hebben bedacht dat een ongelukkige binnentas zomaar zes binnentassen bovenop zich kan krijgen (à 20 kg per stuk), wij zijn niet diegenen die de onhaalbare 'normtijden' hebben opgesteld voor het voorbereiden van wijken...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:26 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Euhm sorry het kan aan mij liggen hoor.
Maar omdat iets niet met de pakket dienst mee is gestuurd betekent het dat jij er (bij wijze van) op mag stampen en kapot maken? dan klopt er iets niet als jij zo denkt.. dan werk je toch echt bij de verkeerde werkgever.
Geef even je naam door, dan bel ik tnt met hoe jij denkt dat je om kan gaan met spullen van andere
verder zijn dit A5 doosjes, dus die passen perfect en niet "Veels te groot"
Ongeacht met welke vervoerder je het verstuurt: Als het breekbaar is moet je het GOED inpakken. Kijk, als er iemand met een auto overheen rijdt is het logisch dat de inhoud kapot gaat, maar als de verpakking al bezwijkt onder het gewicht van de overige poststukken die in een tas of rolcontainer zitten, dan is de verpakking gewoon ondeugdelijk geweest. Ik verzend en ontvang regelmatig zeer breekbare goederen met de (pakket) post, en dat is altijd heel aangekomen, dankzij de goede verpakking. De enige 2 keren dat de inhoud wel kapot was, was bij bezorging door, nota bene, DHL. Toen zag het pakje eruit alsof King Kong het had gebruikt als trampoline.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ja..
Met andere woorden: stuur het maar met de pakket dienst, want "wij" slopen ze als je ze niet mee stuurt met de pakket dienst.
Aangezien de normale post net zo goed met verzendingen moet omgaan als de pakket dienst.
En als een brievenbus doosje wordt verzonden via de normale post.. hebben "julie" geen recht om hier (bij wijze van) op te stampen, dubbel te vouwen enz.
Klopt ja, zaterdagbesteller/-werker functie verdwijnt. Ik heb vanmiddag even m'n TC opheldering gevraagd over hoe en wat precies. Wist me te vertellen dat alle bepaalde tijd contracten worden verlengd tot uiterlijk april (wij gaan januari dicht). Daarna kun je doorgaan als zaterdagbezorger, maar met behoud van loon. Echter, dit betekent dan natuurlijk wel dat je alleen nog maar mag bezorgen, minder uur kan draaien, enz. Niks voor mij in ieder geval, maar ieder z'n ding.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef Troeta het volgende:
Ik heb een brief gehad waarin staat dat de functie van zaterdagbesteller verdwijnt als je VBG dichtgaat. Nog iemand gekregen? TokenW bijv. of ben jij een deeltijdwerker?
Helaas gaat mijn vestiging als 1 van de laatste dicht.
Een half jaar van tevoren krijgen we dan meer informatie.
Je doet nu net alsof "we" opzettelijk spullen slopen. Soms gaan dingen gewoon al stuk door de machine, daar kunnen wij niks aan doen. En soms zijn het van die slappe doosjes, als die onder een berg post in de container komen, ja, dan is er natuurlijk wel een kans dat het niet goed gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ja..
Dan zou ik maar een andere "doosjes" leverancier moeten gaan zoeken als deze niet goed genoeg zijn...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof "we" opzettelijk spullen slopen. Soms gaan dingen gewoon al stuk door de machine, daar kunnen wij niks aan doen. En soms zijn het van die slappe doosjes, als die onder een berg post in de container komen, ja, dan is er natuurlijk wel een kans dat het niet goed gaat.
dan zal het wel A6 zijn...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:06 schreef JDude het volgende:
A4 = 21x30 (afgerond)
A5 = 21x15 (de helft van A4)
A6 = 10,5x15 (de helft van A5, een kwart van A4)
Bij postbussen kan wel bezorgd worden, want dan gaat het naar een afhaalkantoor met een briefje in de postbus met de melding waar je het pakket af kunt halen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 09:38 schreef fespo het volgende:
ik heb gister iets bij de bijenkorf besteld en dat is vandaag waarschijnlijk bezorgt op mijn postbus. (ik ga zo kijken)
maar nu stond er duidelijk dat ze niet op postbussen leveren maar het is toch gelukt volgens de track and trace.
er staat op de track and trace:
Product: HVO / Alleen Huisadres (normaal staat er Product: Zending/ b.g.g. bezorging bij buren)
weet iemand wat dit is en waarom het dan toch gelukt is?
edit. blijkbaar handtekening voor ontvangst.
waarschijnlijk dacht de bijenkorf dat je met een postbus geen handtekening kan zetten bij de balie.
Ben je serieus?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef Deezertje het volgende:
Ik schaam me soms ook wel als ik met halfkapotte bol.com (of andere) pakketjes loop.... vaak passen ze niet eens door de brievenbus en moet ik aanbellen. Dan geef ik heel snel het pakje en maak ik me uit de voeten.... Overigens ligt het dus NIET aan mij, maar aan de sorteerder. Je hebt goede mensen die de pakjes apart leggen, en je hebt mensen die ze gewoon tussen de bundels door proppen (en dan gaan ze inderdaad kapot).
Wat ook helpt is om zo min mogelijk kartonnen doosjes te gebruiken, die deuken het snelst in.
Beter gebruik je bubbeltjesverpakkingen, kunnen veel meer en zijn makkelijk door de brievenbus te krijgen (en vallen dus niet zoals kartonnen bol.com pakjes nog eens extra hard op de grond bij mensen, waardoor product vaak heel verzonden is maar kapot op de deurmat land)
Zelf zit ik ook nog op zendingen uit de UK te wachten, 2 weken alweer, maar ondanks dat het de hele week al erg rustig is, mijn eigen post nog niet gezien...Dat vind ik altijd wel balen. Is het rustig , krijg je nog je eigen post niet sneller
Weet je ook wat er gebeurt met de zaterdagbestellers met een vast contract toevallig?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:51 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Klopt ja, zaterdagbesteller/-werker functie verdwijnt. Ik heb vanmiddag even m'n TC opheldering gevraagd over hoe en wat precies. Wist me te vertellen dat alle bepaalde tijd contracten worden verlengd tot uiterlijk april (wij gaan januari dicht). Daarna kun je doorgaan als zaterdagbezorger, maar met behoud van loon. Echter, dit betekent dan natuurlijk wel dat je alleen nog maar mag bezorgen, minder uur kan draaien, enz. Niks voor mij in ieder geval, maar ieder z'n ding.
Na die drie maand weet ik niet of je contract wordt verlengd. Ik denk dat deze maanden bedoeld zijn als een soort buffer om voldoende postbezorgers te werven. Als ze er genoeg hebben beëindigen ze wellicht je contract, zo niet dan verlengen ze het misschien.
(Nog) niet naar gevraagd. Ik heb gisteren nog wel even de kantonrechtersformule gebruikt om een eventuele ontslagvergoeding daarvoor te berekenen. Bij een vier uurs contract à ¤7,77 / uur (20 jaar) en een dienstbetrekking van 5 jaar kwam ik tot een ontslagvergoeding van 280 euro.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:09 schreef VKV het volgende:
[..]
Weet je ook wat er gebeurt met de zaterdagbestellers met een vast contract toevallig?
Zou de doosjes wel goed dichtplakken als ze met zo'n sluiting dichtgaan!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:08 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
dan zal het wel A6 zijn...
die gebruik ik voor als iemand 1 product bestelt
http://www.perfektpak.nl/(...)8mm-wit-650-grm/info
zoiets heb ik voormeerdere producten
http://www.hodi.nl/shop/b(...)ewicht-48-gr/129/748
maar vind maar eens een doosje A6 die niet gesloopt wordt..
heb nu deze maar genomen in a6.
http://www.moniss.nl/brie(...)uiting-c-43_148.html
kijken hoe postnl met deze omgaat..
De postbussen zijn hier verplaatst naar het postkantoor dus wij hoeven het niet meer te doen. Hoezo vroeg? Vossen begint eerder..quote:Op zondag 24 juli 2011 12:48 schreef ellenatmars het volgende:
[..]
Zou de doosjes wel goed dichtplakken als ze met zo'n sluiting dichtgaan!
Had gister namelijk een grote doos (met zo'n soortgelijke sluiting als hierboven, maar dan aan de korte kant. Zo'n flapje.) die met 1 klein plakbandje verticaal was dichtgeplakt. Was, inderdaad. Pakket zat dus al open in de blauwe bakken. Nog voordat ik het überhaupt aan had geraakt.
Doet iemand hier wel eens de postbussen? Ik mag dat binnenkort weer gaan doen waarschijnlijk. Lekker vroeg weer
Je hebt het nu over de ontslagvergoeding? Zover ik weet gaat die inderdaad op basis van contractomvang. Maar er was wel zo'n regeling / wet dat als je meer dan 3 maand structureel meer uren draaide, je dat aantal uren ook zou kunnen eisen als contractomvang. Dat zou je dan nu al kunnen doen, of je zou de sfeer eerst goed kunnen houden en dan een maand voor sluiting je grotere contract opeisen ofzo? Ik weet er het fijne verder niet van, sorry.quote:Op zondag 24 juli 2011 13:58 schreef Troeta het volgende:
Ik heb dus ook een vast contract en werk vaak meer.
Als ze dan alleen van m'n contracturen uitgaan om af te kopen zou wel erg lullig zijn..
Ah welnee, dan gaan ze je treiteren en naar een andere vestiging sturen, of je krijgt weer een tijdelijk contract aangesmeerd.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:03 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Je hebt het nu over de ontslagvergoeding? Zover ik weet gaat die inderdaad op basis van contractomvang. Maar er was wel zo'n regeling / wet dat als je meer dan 3 maand structureel meer uren draaide, je dat aantal uren ook zou kunnen eisen als contractomvang. Dat zou je dan nu al kunnen doen, of je zou de sfeer eerst goed kunnen houden en dan een maand voor sluiting je grotere contract opeisen ofzo? Ik weet er het fijne verder niet van, sorry.
Dat moet je ook op het allerlatste moment doen. Dan kunnen ze je misschien nog 4 weken treiteren, maar gezien je verhoogde contracturen krijg je dan een extra hoge afkoopsom.quote:Op zondag 24 juli 2011 14:05 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ah welnee, dan gaan ze je treiteren en naar een andere vestiging sturen, of je krijgt weer een tijdelijk contract aangesmeerd.
Hoop niet dat ik deze week weer dezelfde wijk heb als die ik vorige week ook regelmatig heb mogen lopen. Veel huizen aan één kant van de weg, veel fietsen en weinig huizen, enz. Er staat 4 uur voor de wijk, vrij ruim, zeker zonder HAH, maar het is echt een wijk waar je gewoon tegen opziet om aan te beginnenquote:Op maandag 25 juli 2011 09:25 schreef Deezertje het volgende:
Had eigenlijk de hele week vrij, maar iemand is ziek.
Zie ik net dat de Gamma folder (morgen) weer 72 pagina's is + Karwei 20 pagina's..... heb er nu al spijt van dat ik ja gezegd heb. HAH + de wijk die ik overneem = een ramp. Zonder HAH is de wijk wel goed te doen (400 huizen, geen flats....).
Daarom moet je ook nooit op een dinsdag werken.quote:Op maandag 25 juli 2011 09:25 schreef Deezertje het volgende:
Had eigenlijk de hele week vrij, maar iemand is ziek.
Zie ik net dat de Gamma folder (morgen) weer 72 pagina's is + Karwei 20 pagina's..... heb er nu al spijt van dat ik ja gezegd heb. HAH + de wijk die ik overneem = een ramp. Zonder HAH is de wijk wel goed te doen (400 huizen, geen flats....).
Nou hier is er weer een leuke regel bijgekomen, voortaan óveral HAH, dus ook bedrijven en winkels, behalve waar een sticker op de brievenbus zit. En aangezien vrij veel bedrijven en winkels geen sticker hebben is dat erg leukquote:Op maandag 25 juli 2011 11:48 schreef loonytik het volgende:
Heb de komende 2 weken lekker een industrie wijk die ook op de fiets gedaan kan worden. zitten 16 huizen met huis aan huis ofzowel nog lichte kans op verdwalen en telkens leuk een redelijke drukke weg oversteken
Aangetekende is soms ook wel zoeken waar de werkelijke ingang zit die je nodig hebt van het bedrijf.
Zou hier ook 100% worden idd, maar is vooralsnog uitgesteld.quote:Op maandag 25 juli 2011 15:20 schreef VKV het volgende:
[..]
Nou hier is er weer een leuke regel bijgekomen, voortaan óveral HAH, dus ook bedrijven en winkels, behalve waar een sticker op de brievenbus zit. En aangezien vrij veel bedrijven en winkels geen sticker hebben is dat erg leuk
En dat ga je ook echt doen?quote:Op maandag 25 juli 2011 15:37 schreef leay het volgende:
ja ik moet bij de formido een folder van de gamma brengen
Wel apart dat je vanuit het hoofdkantoor kaartjes mee krijgt waarop staat dat er tijdens verkiezingen (ed) WEL bij bedrijven bezorgd moet worden, dat suggereert toch echt dat het niet de bedoeling is om de normale HAH te bezorgen bij die bedrijven.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier hebben ze in een vergadering nadrukkelijk gezegd dat dat inderdaad moet, want het is gewoon ons werk. Ze zeiden ook, dan moeten ze maar een sticker plakken... in principe.
Pff en tijdens je opleiding wordt verteld dat je bij de winkels en bedrijven geen HAH hoeft te bezorgen. Is het bedrijf in de overgang ofzoquote:Op maandag 25 juli 2011 16:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier hebben ze in een vergadering nadrukkelijk gezegd dat dat inderdaad moet, want het is gewoon ons werk. Ze zeiden ook, dan moeten ze maar een sticker plakken... in principe.
Maar als winkels aangeven dat ze het niet hoeven, dan mogen we ze wel overslaan
De attentiewaarde is hoger en dus ondanks de meerprijs aantrekkelijk voor bedrijven.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:26 schreef Hartigan het volgende:
Maar waarom heeft PostNL eigenlijk HAH? Waarom laten ze dat niet doen door de mensen bij Netwerk VSP of soortgelijke bedrijven?
Ben ook benieuwd ja... Maar zonder die H&M-gidsen zal het ook wel schelen denk!quote:Op maandag 25 juli 2011 17:26 schreef Hartigan het volgende:
Ik kijk nu trouwens al op tegen morgen met dat HAH...het zal gelukkig niet snel zo druk worden als vorige week dinsdag. Het kan wat dat betreft alleen maar meevallen.
quote:Op maandag 25 juli 2011 17:56 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd ja... Maar zonder die H&M-gidsen zal het ook wel schelen denk!
Feestje gehad ofzo?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef sbientje het volgende:
Vandaag iemand op onze vestiging ontslagen, hij had vannacht om hafl 4 de post bezorgdje hebt er ook lutsers bij hoor!
![]()
En kreeg van de teamcoach geld mee om morgen iets lekkers bij de koffie te regelenvond ik wel een toffe actie van m!
neh hij had een heel druk weekend gehad, en niet eerder tijdquote:
Hahaquote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef sbientje het volgende:
Vandaag iemand op onze vestiging ontslagen, hij had vannacht om hafl 4 de post bezorgdje hebt er ook lutsers bij hoor!
![]()
En kreeg van de teamcoach geld mee om morgen iets lekkers bij de koffie te regelenvond ik wel een toffe actie van m!
wut? half vier?quote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef sbientje het volgende:
![]()
ja flyeren in de kroeg denk ikquote:Op maandag 25 juli 2011 20:37 schreef carboni het volgende:
[..]
wut? half vier?
Hoe ze zulke mensen uberhaupt kunnen vinden zeg
Haha, toevallig! Was ook mijn eerste dag ja! 8 posttassen i.p.v. 2 zoals de dagen daarna!quote:Op maandag 25 juli 2011 19:53 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Daarmee werdt ik vorige week dinsdag ingewerkt, mijn 1e dagje. Ben echt blij dat het die dag erna haast niks was, gaf me toch weer een beetje hoop.
Ja, dat was echt een dramaquote:Op maandag 25 juli 2011 21:49 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, toevallig! Was ook mijn eerste dag ja! 8 posttassen i.p.v. 2 zoals de dagen daarna!Maarja, als je dat overleefd hebt, kan de rest alleen maar meevallen!
![]()
Behalve mss met kerst ofzo, maar dan werk ik er waarschijnlijk al niet meer...
Nee, veelste veel zoals altijd. Pak 'em beet 400 stuks waar je aan 150 genoeg hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:37 schreef ellenatmars het volgende:
Hee luitjes, hadden jullie wel gewoon de HAH vandaag?
hier was ie wel voor het 26 postcode gebied, maar niet voor 27, terwijl dat wel in een team zit zeg maar.. dus met een beetje pech heb je morgen een wijk in de 27 en weer HAHquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:49 schreef gelestipjes het volgende:
Hier kwam er er maar voor een paar wijken huis aan huis binnen. Wanneer de rest komt is onduidelijk. Wel vreemd alleen dat ze het hier dan op donderdag mee willen geven, ook als het morgen wel binnen is.
daar kijk ik niet eens meer naar, hoe het gestapeld is... Ik pak gewoon van gamma tot gamma (of wat er achterop zit) en pleur het in de busquote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een dag. Drie wijken die in totaal goed waren voor 15 volle tassen, waarvan 10 met alleen hah. Was ook nog eens heel slecht gestapeld, regelmatig zat er of geen Karweikrant in het setje, en dan ineens weer 4 achter elkaar! Ik ben blij dat het qua geadresseerde post meeviel, want ik ben volkomen gesloopt nu.
Dat is vervelend en het houdt nog eens op ook.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Was ook nog eens heel slecht gestapeld, regelmatig zat er of geen Karweikrant in het setje, en dan ineens weer 4 achter elkaar!
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:59 schreef sbientje het volgende:
daar kijk ik niet eens meer naar, hoe het gestapeld is... Ik pak gewoon van gamma tot gamma (of wat er achterop zit) en pleur het in de bus
anders blijf je bezig, het is goed hoor..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dat is vervelend en het houdt nog eens op ook.
En meestal heb ik dan de neiging om dit te doen:
[..]
Haha in mijn wijken heb ik ook gemiddeld meer dan 1 Karweikrantje per huis bezorgdquote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:38 schreef pussywillow het volgende:
Dat doe ik ook altijd. Dan heeft iemand ineens 4 Karwei-krantjes, jammer dan
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een dag. Drie wijken die in totaal goed waren voor 15 volle tassen, waarvan 10 met alleen hah. Was ook nog eens heel slecht gestapeld, regelmatig zat er of geen Karweikrant in het setje, en dan ineens weer 4 achter elkaar! Ik ben blij dat het qua geadresseerde post meeviel, want ik ben volkomen gesloopt nu.
Inderdaad, lekker gestapeld ja..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:59 schreef sbientje het volgende:
daar kijk ik niet eens meer naar, hoe het gestapeld is... Ik pak gewoon van gamma tot gamma (of wat er achterop zit) en pleur het in de bus
Hoe laat was je begonnen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:57 schreef thermischbelast het volgende:
Aaaaaaaah wat een verschrikkelijke dag was het vandaag! Werkelijk alles wat mis kon gaan , ging mis..... Ik was bijna klaar met mijn eerste wijk en toen viel mijn fiets opeens keihard om... Gevolg was dat mijn voorlamp bedrading ofzo in mijn voorwiel zat... Toen bracht de postbode plus mijn fiets en mij naar de fietsenmaker... Fietsenmaker zei: ooo *haalt voorlamp bedrading uit de voorwiel* je kan weer bezorgen! Nou toen ging ik dus bezorgen in mijn tweede wijk, maar toen viel mijn voorlamp eraf en belandde tussen mijn spaken in mijn voorwiel! Weer naar de fietsenmaker en kreeg een leenfiets van postnl....Ik heb tot 19.00 uur gewerkt vandaag met name door de 3 HAH. Ik had 7 tassen HAH en 3 tassen post...
half 12, was een half uur te laatquote:
idd, trek die hele zooi eraf. Naar de fietsenmaker kan morgen ookquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:51 schreef pussywillow het volgende:
Waarom ga je in hemelsnaam naar de fietsenmaker voor een draadje dat tussen je spaken zit, en later weer voor een loszittende lamp?Dan vraag je er ook om om tot 19:00 te werken...
Er kwam een mevrouw naar me toe en die vertrouwde mij toe dat de post ook weleens 's nachts werd bezorgd: "ja dan ging ik zaterdagavond even naar de brievenbus kijken, maar dan lag er zondag al iets in."quote:Op maandag 25 juli 2011 19:56 schreef sbientje het volgende:
![]()
Hopelijk krijgen die lui dezelfde wijk morgen, zodat ze van twee dagen/( 2 bundels post) mogen bezorgen. Zal ze leren.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:23 schreef pussywillow het volgende:
Hier alweer geen HAH vandaag
Wij moeten sinds vandaag de post afhalen op een depot (lees: garagebox). Alleen is daar niet iedereen over geïnformeerd en een paar van die lamstralen zijn gewoon weer naar huis gegaan onder het mom van "we wisten het niet en konden de post niet vinden", dus die wijken staan gewoon nog in die garageboxIk ga me er verder niet mee bemoeien, niet mijn probleem, maar ik mag toch hopen dat ze er gezeik mee krijgen
Je bent tot de rest van je leven veroordeeldquote:Op woensdag 27 juli 2011 14:33 schreef Lastpost het volgende:
De tering, toppunt van de communicatie bij de post.
Staat er vanochtend ineens een teamchef voor de deur of ik ze a.u.b uit de brand kon helpen want er waren zoveel afwezigen ... volgens mij heeft er ergens iemand niet doorgegeven dat ik niet meer in dienst ben bij de PostNL.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:33 schreef Lastpost het volgende:
De tering, toppunt van de communicatie bij de post.
Staat er vanochtend ineens een teamchef voor de deur of ik ze a.u.b uit de brand kon helpen want er waren zoveel afwezigen ... volgens mij heeft er ergens iemand niet doorgegeven dat ik niet meer in dienst ben bij de PostNL.
Zo vreemd is dat toch niet? Moet het management maar zorgen dat ze hun zaken beter op orde hebben.quote:Op woensdag 27 juli 2011 14:23 schreef pussywillow het volgende:
Hier alweer geen HAH vandaag
Wij moeten sinds vandaag de post afhalen op een depot (lees: garagebox). Alleen is daar niet iedereen over geïnformeerd en een paar van die lamstralen zijn gewoon weer naar huis gegaan onder het mom van "we wisten het niet en konden de post niet vinden", dus die wijken staan gewoon nog in die garageboxIk ga me er verder niet mee bemoeien, niet mijn probleem, maar ik mag toch hopen dat ze er gezeik mee krijgen
Dat sowieso, natuurlijk, maar persoonlijk zou ik gewoon even de TC bellen als de post ineens niet staat waar hij altijd staatquote:Op woensdag 27 juli 2011 17:57 schreef TokenW het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat toch niet? Moet het management maar zorgen dat ze hun zaken beter op orde hebben.
Ik vind het minstens net zo triest om dan maar gewoon naar huis te gaan. Ok, het is een kutbaan, het betaalt kut, het bedrijf is kut en de communicatie is kut maar dan nog is er zoiets als 'goed werknemerschap'.quote:Op woensdag 27 juli 2011 17:57 schreef TokenW het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat toch niet? Moet het management maar zorgen dat ze hun zaken beter op orde hebben.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:10 schreef BBQSausage het volgende:
Hallo!Dusse, ik ben net thuis, heb net gegeten, heb van 12:00 tot 19:00 post gelopen, geweldig, dit wil ik elke dag!
Geweldig dit, en dan ook nog teveel bundels HAH meesjouwen ook, voor niks.
quote:Op woensdag 27 juli 2011 20:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]Ik moest lachen.
Volgens mij is het langste wat ik gelopen had kwart over 5 en dan ben ik vanaf 9 uur bezig.
Toen sneeuwde het en had ik een nieuwe erg grote wijk.
Dat huppelen is niet zo erg door de sneeuw. De ellende was vooral de fiets --> Sneeuw/ijsquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:17 schreef BBQSausage het volgende:
[..]Dat moet nog leuker geweest zijn, vrolijk door de sneeuw huppelen met een stapel HAH in je handen, vooral als het de kerstperiode was geweest.
Oh trouwens, dit was mijn tweede werkdag, dus het is allemaal zo nieuw voor mij, en ik heb nu al zin in de komende twee weken en drie dagen!
Oja, heb net tijdens het douchen een blaartje ontdekt onder mijn voet. (Ja, nu al.)
Oja, gladde wegen, altijd fijn. Ik loop ook al een aardig tijdje een krantenwijkje, daar had ik ook al veel problemen met die wegen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat huppelen is niet zo erg door de sneeuw. De ellende was vooral de fiets --> Sneeuw/ijs
Het voordeel van een overvolle posttassen was dat je behoorlijk stabiel kon fietsen. Ik had meer problemen wanneer ik weer naar de depot moest rijden, omdat ik helemaal leeg wasquote:Op woensdag 27 juli 2011 21:55 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Oja, gladde wegen, altijd fijn. Ik loop ook al een aardig tijdje een krantenwijkje, daar had ik ook al veel problemen met die wegen.
Klopt ja, met post gaat door sneeuw/ijs stukken beter als zonder.quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het voordeel van een overvolle posttassen was dat je behoorlijk stabiel kon fietsen. Ik had meer problemen wanneer ik weer naar de depot moest rijden, omdat ik helemaal leeg was
Weinig post, veel reclame. Ik haat dat.quote:Op woensdag 27 juli 2011 23:32 schreef Generalissimo het volgende:
Heeel weinig post te bezorgen de laatste tijd! Bij jullie ook? Heeft met de vakantieperiode te maken lijkt mij?
Daar zit dan wel weer wat in, maar ik loop gelukkig geen post in de winter. (Nog niet tenminste..quote:Op woensdag 27 juli 2011 22:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het voordeel van een overvolle posttassen was dat je behoorlijk stabiel kon fietsen. Ik had meer problemen wanneer ik weer naar de depot moest rijden, omdat ik helemaal leeg was
Join the group.quote:Op donderdag 28 juli 2011 00:02 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Weinig post, veel reclame. Ik haat dat.
Dat was volgens mij aan bepaalde voorwaarde onderheving, het fijne weet ik er niet van.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:54 schreef Juninho8 het volgende:
Is er bij PostNL ook een regeling om goedkoop een fiets aan te schaffen, een zogenoemd fietsplan?
Ben van plan een nieuwe fiets te kopen maar vroeg me af of dit mogelijk is? Bij welke winkels is dit mogelijk om te doen en hoe werkt dit verder? Alvast bedankt.
20 minuten voor 1 wijk ... hoeveel straten heb je dan? 5?quote:Op donderdag 28 juli 2011 12:56 schreef np101 het volgende:
Heerlijk die dal-dagen!!
Gisteren gewerkt van 10 tot 11 en vandaag: 10 tot 12!!!
Waarvan ik 1 wijk binnen 20 min af had ( nieuw record :p)
De moeilijkste vraag was volgens mij of je fiets ook wel stevig was. Als ze dat vragen geef dan 'ja' als antwoord!quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:31 schreef TheGreatHooD het volgende:
Zometeen sollicitatie
Dan kan ik me bij jullie clubje voegen
Haha, goed om te horen, niet dat ik er al super verwachtingen van had, sowieso sollicitaties bij postwerkquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:01 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
De moeilijkste vraag was volgens mij of je fiets ook wel stevig was. Als ze dat vragen geef dan 'ja' als antwoord!
Verder is het niet zo moeilijk
Dat ligt helemaal aan jezelf hoe snel je de 5 formulieren invult. Tussendoor worden de achterlijke vragen gesteld die je schrijf snelheid omlaag kunnen brengenquote:Op donderdag 28 juli 2011 15:08 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Haha, goed om te horen, niet dat ik er al super verwachtingen van had, sowieso sollicitaties bij postwerk
Ik hoop alleen niet dat het al te lang duurt, heb in principe maar een half uurtje voor die sollicitatie...
Zou me niks verbazen als niemand van je komst afweet en je eerst 45 minuten ergens op een stoel wordt neergezet om te wachten op iemand die je de nodige formulieren kan geven.quote:Op donderdag 28 juli 2011 15:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan jezelf hoe snel je de 5 formulieren invult. Tussendoor worden de achterlijke vragen gesteld die je schrijf snelheid omlaag kunnen brengenNee zo'n sollicitatie stelt geen moer voor...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Margriet, Donald Duck en Elsevier op donderdag? Ook met de invoering van didoza heb ik dat nog niet eerder gezien.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Best weer een hoop post vandaag. Libelle, Margriet, Donald Duck, Elsevier, Makro en een dik boekwerk van Gall & Gall. En geheel tegen de afspraken hadden we toch huis aan huis. (Bij DiDiZa heb je alleen dinsdag en zaterdag hah, en donderdag alleen een evt. overheidsverspreiding)). Ook hadden we weer opdeel, terwijl het hartstikke druk was. En morgen hebben we natuurlijk nog meer opdeel, want dan is het wel rustig. Logisch, we hebben vandaag bijna alles al weggebracht.
Och ik zie het altijd wel wanneer ik zaterdagochtend het kantoor binnen loop. De laatste 2 maanden viel het wel meequote:Op donderdag 28 juli 2011 22:44 schreef BBQSausage het volgende:
Jullie maken me wel nieuwsgierig met wat ik nou morgen / overmorgen wel / niet kan verwachten.
Elke dag is een verrassing voor mij, alleen niet altijd een even leuke verrassing.
Dat is volgens mij overal zo. Op daldagen is er sowieso geen huis aan huis, op donderdag vooral overheids huis aan huis, maar dat is er niet zo vaakquote:Op donderdag 28 juli 2011 23:04 schreef hemarookworst het volgende:
Bij ons is dinsdag en zaterdag vaste dag voor folders. Vaak is er geen HAH op woensdag t/m vrijdag, zoals deze week.
Tja, wel rustig, maar we hebben zoveel mensen tekort dat je je alsnog een slag in de rondte moet werken. De laatste weken maak ik evenveel uur als vorig jaar met kerst, dus ik hou m'n hart vast als in september de drukte weer begint.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:42 schreef BrainTeaser het volgende:
Lekker rustig dagje hier, binnen 2 uurtjes klaar!
Dan schiet het idd nog steeds niet op nee... Bij ons is er eerder sprake van mensen teveel volgens mij... Iedereen klaagt dat ze niet aan hun uren komen, vanwege alle extra mensen die zijn aangenomenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 14:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, wel rustig, maar we hebben zoveel mensen tekort dat je je alsnog een slag in de rondte moet werken. De laatste weken maak ik evenveel uur als vorig jaar met kerst, dus ik hou m'n hart vast als in september de drukte weer begint.
Rustig was het bij ons ook, alleen hadden wij de reclame van gisteren er bij zitten. De reclame van dinsdag moest namelijk gisteren nog mee. Dus alles was even wat opgeschovenquote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:42 schreef BrainTeaser het volgende:
Lekker rustig dagje hier, binnen 2 uurtjes klaar!
wij hadden een AH-foldertjequote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:39 schreef Deezertje het volgende:
Mag dan hopen dat de Gamma HAH donderdag zeer dun is, want ik heb natuurlijk weer de grootste wijk van heel het VBG gebied! Wijk van minstens 4,5 uur (600+ huizen) op de FIETS en lopend...
Dat ging op meer vestigingen vandaag foutquote:Op zaterdag 30 juli 2011 17:53 schreef Drassss het volgende:
Voor eerst de postbussen om 06.15 gedaan, makkieDaarna 3 wijken gezet en wat meegeholpen. Voor 11u de straat op en iets na 1u alweer terug. Er was geen HAH, fout in Den Bosch/ Eindhoven
ik ook jaquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die VSP HAH is echt irritant inderdaad, ik had vandaag al twee keer dat het ging bloeden onder mijn nagels door die witte omhulsels.
kennelijk. Vandaag kwam er een tas binnen daar zaten acht foldertjes in, meer niet. En zo waren er meer tassen met erg weinig folders er in. Toen ik klaar was had ik de inhoud van zes tassen in 2 blauwe bakken gekieperd. Werkt op een autoroute beterquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ik ook ja
Maar waarom moeten dat briefje bij ELKE bundel?
In de grijze zakken (welke kant-en-klaar vanaf het VSP sorteercentrum worden aangeleverd) zit al een label met postcode en wijknummer...
Misschien denke ze dat TNT'ers niet kunnen lezen?
Nou, liever 2 halfvolle tassen dan een bomvolle tas waardoor je last van je rug krijgt.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
die zakken zijn meestal maar halfvol inderdaad, ook zo onnodig.
Volgens mij in het vorige topic gaf ik als tip mee ( wanneer het mogelijk is ) om van te voren alle HAH even los te knippen op het kantoor en zelf te bundelen. Zo kan je iets kleinere bundels fixen, zodat het ook makkelijker ingepakt kan wordenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:14 schreef Deezertje het volgende:
Weinig post, maar met met HAH doe ik er toch net zolang over als normaal......
Krijg je naast de extra tijd voor HAH ook extra tijd voor elke keer per straat 2 bundels HAH openmaken en dat kut briefje eraf halen?! Wordt echt helemaal gek van die HAH van VSP. Slecht gesorteerd en vreselijk verpakt! Zijn zelfs mensen hier op het VGB die zelf hun HAH weer willen gaan stapelen, zolang ze maar niet met die kutbriefjes hoeven te werken
Voortaan dus die zak met de wijk inleveren, met een briefje erbij dat ze die er voortaan tussen mogen zettenquote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:14 schreef BBQSausage het volgende:
Wat een kutdag! Serieus, bah. Blijkbaar was er vorige week niemand om de wijk die ik overnam, over te nemen, want ik dacht dat ik bijna klaar was, zat in de laatste zak nog eens de hele wijk die ik net gelopen had, kon ik nog een rondje. Verder gewoon gigantisch veel post, en geen ruimte voor HAH, dus moest telkens heen enweer. Bah, bah, bah.
13:00 begonnen, 20:00 pas klaar, ben nu echt aan weekend toe.
Daarvoor hebben we deze:quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:47 schreef Drassss het volgende:
[..]
Volgens mij in het vorige topic gaf ik als tip mee ( wanneer het mogelijk is ) om van te voren alle HAH even los te knippen op het kantoor en zelf te bundelen. Zo kan je iets kleinere bundels fixen, zodat het ook makkelijker ingepakt kan wordenWerkt voor mij altijd perfect en je zit in je wijk niet klooien.
Dat had ik toch mooi geweigerd hoor.quote:Op zaterdag 30 juli 2011 21:14 schreef BBQSausage het volgende:
Zat in de laatste zak nog eens de hele wijk die ik net gelopen had, kon ik nog een rondje.
Had ik ook in gedachte, maar ik had alles al in m'n tas zitten, anders moest ik weer een pokke-eind terug, en waarschijnlijk krijg ik die zak dan de volgende week alsnog.. Zo zijn ze hier wel.quote:
ze gaan echt geen post een week laten liggen om jou te stangen hoorquote:Op zondag 31 juli 2011 17:43 schreef BBQSausage het volgende:
[..]
Had ik ook in gedachte, maar ik had alles al in m'n tas zitten, anders moest ik weer een pokke-eind terug, en waarschijnlijk krijg ik die zak dan de volgende week alsnog.. Zo zijn ze hier wel.
Hebben ze dus blijkbaar al gedaan, gezien de bezorger die ik nu vervang, vorige week zaterdag al weg was, maar ik vorige week zaterdag nog niet hoefde te beginnen. Blijkbaar hebben ze geen vervanger gevonden voor die zaterdag, waardoor er een hele wijk is blijven liggen, en die heb ik dus gisteren bezorgd.. Het was gewoon precies de zelfde wijk, met een hele bende post voor de zelfde huizen.quote:Op zondag 31 juli 2011 17:47 schreef sbientje het volgende:
[..]
ze gaan echt geen post een week laten liggen om jou te stangen hoor
Ja, ik heb door de weeks ook gewoon alles gedaan, en heb toen geen extra post gekregen, dus ik vraag me dan af waar die zak anders vandaan komt.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:45 schreef Mirgeam het volgende:
Je weet dat er doordeweeks ook post bezorgt wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |