Ik denk dat dat pas duidelijk wordt op het 'moment suprème'quote:Op zondag 26 juni 2011 23:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is al zeker dat er tennisballen naar beneden gaan komen?
Dat gaat een leuke avondspits worden die avond denk ik zo...quote:Op zondag 26 juni 2011 23:54 schreef marcel-o het volgende:
In hoeverre kom ik thuis dinsdagavond?
ik moet met de trein
flink stuk weiland tussen Rotterdam en Gouda: bliksem, tornado e/d![]()
zou wel weer mooie plaatjes kunne opleveren
erg veel interesse, woon zelf vlakbij stad, hoeveel zijn de brandstofkosten ongeveer?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:51 schreef garnage-patrick het volgende:
even post uit vorige topic hier neerzetten:
voor de mensen uit het noorden, een kameraad en ik vertrekken dinsdag rond 3uur uit de stad groningen naar een nader te noemen lokatie als chase dus.
er zijn nog 2 riante plekken vrij in de koele auto (elke plek neemt 25% brandstofkosten op zich, maar met een diesel loopt dat niet hard op) wij rijden voor een chase gerust een 400 a 500 km.
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
wil de bui opwachten, en kameraad en ik hebben ruime ervaringen in chasen dus we weten enigsinds hoe we het moeten doen.
In hoeverre wil je afdalen?quote:Op zondag 26 juni 2011 23:51 schreef garnage-patrick het volgende:
even post uit vorige topic hier neerzetten:
voor de mensen uit het noorden, een kameraad en ik vertrekken dinsdag rond 3uur uit de stad groningen naar een nader te noemen lokatie als chase dus.
er zijn nog 2 riante plekken vrij in de koele auto (elke plek neemt 25% brandstofkosten op zich, maar met een diesel loopt dat niet hard op) wij rijden voor een chase gerust een 400 a 500 km.
1ding ben ik heel simpel in, ik zoek een schuilplek voor de auto, liever geen goed uitzicht dan een kapotte auto. en we gaan ook door tot we het zat zijn of de bui weg is. dat kan dus best nachtwerk worden dinsdag.
wil de bui opwachten, en kameraad en ik hebben ruime ervaringen in chasen dus we weten enigsinds hoe we het moeten doen.
Inderdaad ja. Die staat er dan nog maar net op.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:41 schreef kermit71 het volgende:
Ik zie net we morgen (edit: vandaag dus) ook al een level 1 hebben volgens Estofex
A level one threat has been issued across N France and the Benelux countries mainly for large hail and damaging wind gusts.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Die staat er dan nog maar net op.
[ afbeelding ]
quote:First storms should develop over the SE British Isles amidst the 850 hPa thermal gradient, probably in the afternoon hours, gradually increasing in coverage as the day/evening progresses. The activity should migrate across the Channel region and expand southwards during the night, when the convection will likely become slightly elevated. It seems that upscale growth into one or more elevated MCSs may occur, affecting extreme N France and the Benelux countries early Tuesday morning.
Huh? Ik dacht dat het morgen (= vandaag) gewoon mooi weer zou worden?quote:Op maandag 27 juni 2011 00:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Die staat er dan nog maar net op.
[ afbeelding ]
het wordt niet altijd gezien/gefotografeerd/gefilmt...quote:Op maandag 27 juni 2011 01:10 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom krijgen wij hier in Nederland nou nooit tornado's
Vaak zat gezien hoor.quote:Op maandag 27 juni 2011 01:10 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom krijgen wij hier in Nederland nou nooit tornado's
Hahahahaquote:
Inderdaad, niet normaal. De airco staat aan op het werk, hopelijk doet het wat...quote:Op maandag 27 juni 2011 07:26 schreef Pino112 het volgende:
Nu al 20 graden met luchtvochtigheid van 84%.
Ik zit vandaag de hele dag op kantoor en heb toch mijn gezicht met factor 30 ingesmeerd, voor de terugreis aan het eind van de middagquote:Op maandag 27 juni 2011 08:00 schreef Drassss het volgende:
Vergeet iedereen even niet dat de zon deze dagen zeer gevaarlijk is, lvl 8Dus verbranden is binnen 30 minuten al aan de orde!
quote:Op maandag 27 juni 2011 08:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zit vandaag de hele dag op kantoor en heb toch mijn gezicht met factor 30 ingesmeerd, voor de terugreis aan het eind van de middag.
Wel blij dat de level 2 morgen niet hier is, die hagelstenen zie ik niet echt zitten.
Ja want als die hagelbui over de grens trekt waar Estofex nu level 1 heeft, kapt hij er ineens meequote:Op maandag 27 juni 2011 08:41 schreef MaLo het volgende:
Wel blij dat de level 2 morgen niet hier is, die hagelstenen zie ik niet echt zitten.
Laat mij gewoon positief denkenquote:Op maandag 27 juni 2011 08:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja want als die hagelbui over de grens trekt waar Estofex nu level 1 heeft, kapt hij er ineens mee
Nog niet zoveel. We verwachten pingpong/tennisbal hagel, onweer en misschien een verdwaalde windhoosquote:Op maandag 27 juni 2011 08:51 schreef lezzer het volgende:
Ok, ik zie hier allerlei noodplannen ontvouwd worden?
What's up?
Als je weet uit welke richting de wind komt kan je je auto tegen een muur zetten die beschutting biedt.quote:Op maandag 27 juni 2011 08:52 schreef MaLo het volgende:
[..]
Laat mij gewoon positief denken. Nee ik hoop serieus dat áls wij hagel krijgen, het normale hagel is en niet reuze pingpongballen. Mijn autootje heeft al genoeg deukjes van steenslag
Ik zie toch duidelijk een draaiende windbeweging dinsdag in het NO van Brabant (15-20 sec.)quote:Op maandag 27 juni 2011 00:54 schreef -CRASH- het volgende:
http://www.noodweercentra(...)sfilm/nederland.html
Vanaf sec 00:14 is dinsdag
Ghehe precies waar wij wonen jaquote:Op maandag 27 juni 2011 08:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie toch duidelijk een draaiende windbeweging dinsdag in het NO van Brabant (15-20 sec.)
Ja, zo'n dagje onweer hakt er altijd wel in hehe.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:19 schreef appelsientje het volgende:
Hmm het weer na dinsdag is ook niet echt bijzonder te noemen, de echte warmen dagen zijn dan ook weer voorbij.. jammer.
Ach ja, tis niet voor het eerst dat wij weer eens naast de pot gaan pissen.. het wordt weer het zuiden. Tijd om te verhuizenquote:Op maandag 27 juni 2011 08:41 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat je net op tijd thuis bentquote:Op maandag 27 juni 2011 09:32 schreef Razor21 het volgende:
Hoe laat kunnen wij het .e.e.a. verwachten morgen? Moet werken tot 17:00 uur Amsterdam en daarna met de trein naar Almere.
Als het dan al zwaar onweert is de kans groot dat de bliksem ergens inslaat (sein) en dat er dan allemaal gezeik is op het spoor.
En ik wil het schouwspel graag meemaken als ik rond 1800 uur in Almere ben.
Ik zou Limburg aanradenquote:Op maandag 27 juni 2011 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja, tis niet voor het eerst dat wij weer eens naast de pot gaan pissen.. het wordt weer het zuiden. Tijd om te verhuizen![]()
Zorg je er wel voor dat die dinsdag niet weggeblazen wordt?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:47 schreef Razor21 het volgende:
Ben mijn zwembad weer aan het klaarzetten. Als het goed is ongeveer rond 17:00 uur staat hij weer net zo bij als vorig jaar. Laat die hitte maar komen.
[ afbeelding ]
Gaat goed komen vorig jaar ging het ook goed. Ziet er lekker uit , maar kan je vertellen de eerste dagen is het water ijs en ijs koud.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zorg je er wel voor dat die dinsdag niet weggeblazen wordt?
Leuk speelgoed heb jequote:Op maandag 27 juni 2011 09:47 schreef Razor21 het volgende:
Ben mijn zwembad weer aan het klaarzetten. Als het goed is ongeveer rond 17:00 uur staat hij weer net zo bij als vorig jaar. Laat die hitte maar komen.
[ afbeelding ]
Praktisch voor anderhalve dag mooi weer ___quote:Op maandag 27 juni 2011 09:47 schreef Razor21 het volgende:
[ afbeelding ]
De zomer is net begonnen moet dat ding toch een keer klaar zetten. Als hij staat dan staat hij ook meteen tot eind augustus.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Praktisch voor anderhalve dag mooi weer ___
De ellende van de NS/Prorail begint nu al http://www.nu.nl/binnenland/2549979/problemen-spoor.htmlquote:Op maandag 27 juni 2011 09:32 schreef Razor21 het volgende:
Hoe laat kunnen wij het .e.e.a. verwachten morgen? Moet werken tot 17:00 uur Amsterdam en daarna met de trein naar Almere.
Als het dan al zwaar onweert is de kans groot dat de bliksem ergens inslaat (sein) en dat er dan allemaal gezeik is op het spoor.
En ik wil het schouwspel graag meemaken als ik rond 1800 uur in Almere ben.
Weet ik vanmorgen rond 8.03 uur in de intercity richting Hoofddorp vanaf Almere Centrum. Die trein keerde in muziekwijk weer om naar Almere. Had een belangrijke afspraak.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:07 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
De ellende van de NS/Prorail begint nu al http://www.nu.nl/binnenland/2549979/problemen-spoor.html
Maar waar is die paarse krokodil dan ?quote:Op maandag 27 juni 2011 09:47 schreef Razor21 het volgende:
Van wat ik eruit kan halen is tussen 12:00 (westen) en 18:00 (oosten) (begin). Het is maar net waar je zit.quote:Op maandag 27 juni 2011 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ontstaan de buien morgenavond spontaan, of kunnen we ze aan zien komen vanuit België/Frankrijk? Weet niet of dit al een voorteken is: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur (zie ook satelliet)
Zonder drank ben je niet welkom.. Hoewel Grolsch een kleine verzachtende omstandigheid is.quote:Op maandag 27 juni 2011 09:25 schreef Frutsel het volgende:
Ach ja, tis niet voor het eerst dat wij weer eens naast de pot gaan pissen.. het wordt weer het zuiden. Tijd om te verhuizen![]()
Nee!!!!quote:
Als ik ga chasen ga ik dat in de buurt doen. Ik heb nog de nodige afspraakjes op de dinsdag middag.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:35 schreef garnage-patrick het volgende:
al een lokatie opgezocht voor morgen.
almere lijkt me goede plek!(uitgaande van de kaarten)
Altijd zo, maar je kan het ze niet kwalijk nemen. Zodra ze het mis hebben worden ze namelijk keihard afgestraft door het volk en de overheidquote:Op maandag 27 juni 2011 12:08 schreef JDude het volgende:
De Verkeersinformatiedienst vermeldt in haar spitsverwachting bij dinsdag niets over het weer. Bij woensdagavond worden wel "onweersbuien" als oorzaak voor mogelijke extra drukte genoemd.
Doe eens wakker worden daar.
Ga je in je blote giegel in de fontein voor het station zwemmen, wedden dat het dan geen saaie dag meer isquote:Op maandag 27 juni 2011 12:14 schreef -CRASH- het volgende:
nog geen waarschuwingen voor Nederland![]()
Wordt wel eens tijd dat er wat gaat gebeuren... Want dit is nu echt saai weer.
Klik dan eens op het knopje 'morgen'. Dan ziet je dat heel Nederland code geel heeft voor onweer en windstoten.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:14 schreef -CRASH- het volgende:
nog geen waarschuwingen voor Nederland![]()
Wordt wel eens tijd dat er wat gaat gebeuren... Want dit is nu echt saai weer.
quote:Op maandag 27 juni 2011 12:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ga je in je blote giegel in de fontein voor het station zwemmen, wedden dat het dan geen saaie dag meer is
Neuh, maar ik vind het dan ook geen saaie dag tot nu toequote:
Laat dat nou net tegen onze grens aan zitten...quote:Op maandag 27 juni 2011 12:19 schreef aloa het volgende:
Het westen van Duitsland heeft morgen code rood, vanwege de hitte. Ze verwachten daar temperaturen van 38 graden.
Heilig Nijlpaard, als dat uit gaat komenquote:Op maandag 27 juni 2011 12:19 schreef aloa het volgende:
Het westen van Duitsland heeft morgen code rood, vanwege de hitte. Ze verwachten daar temperaturen van 38 graden.
Ik vind dit oersaai....quote:Op maandag 27 juni 2011 12:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
Neuh, maar ik vind het dan ook geen saaie dag tot nu toe
Dat zou wat zijn, nog leuker als dat op een Duitse dag zou gebeurenquote:Op maandag 27 juni 2011 12:22 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ik vind dit oersaai....
Eens kijken of morgen de tunnel onderloopt
Dat is nog niet met zekerheid te zeggen.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:23 schreef Disorder het volgende:
Het oosten komt er dus lafjes vanaf morgen?
Mijn omaatje is al ziek en met uitdrogingsverschijnselenquote:Op maandag 27 juni 2011 12:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
Heilig Nijlpaard, als dat uit gaat komen
How nice...quote:Op maandag 27 juni 2011 09:25 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Doe een drinkspel met je omaquote:Op maandag 27 juni 2011 12:38 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn omaatje is al ziek en met uitdrogingsverschijnselen
Vanavond nog maar ff bij haar langs, nu het nog kan
Neuh, ik zou me pas echt zorgen maken bij een lvl 3. Dan niet onnodig de weg op gaan. Het gaat nu wel aardig spoken, ook bij jullie, maar het kan ergerquote:Op maandag 27 juni 2011 13:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
How nice...![]()
Moet ik me zorgen maken? Om mijn auto, om mijn dochter (en mezelf) die ik om half zes van ballet moet halen, om mijn vriend die om zes uur naar huis moet fietsen? Dit alles in Maastricht...
quote:Op maandag 27 juni 2011 10:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zonder drank ben je niet welkom.. Hoewel Grolsch een kleine verzachtende omstandigheid is.
Heerlijk fietsen met dit weerquote:Op maandag 27 juni 2011 13:16 schreef Schuifpui het volgende:
Zo, ik stap maar eens op de fiets richting het strand 50km te gaan (heen en terug). Heb 1.5L water mee.
Waarschuw me even als er weer zoiets als vorig jaar juli komt... Dan kan ik zorgen dat ik dochterlief in geen geval alleen laat. Die is nu nog panisch als het hard regent/onweert.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Neuh, ik zou me pas echt zorgen maken bij een lvl 3. Dan niet onnodig de weg op gaan. Het gaat nu wel aardig spoken, ook bij jullie, maar het kan erger
Maar ja, die hagelstenen... als ze daadwerkelijk zo groot zijn kan dat idd schade geven.
Afwachten.
quote:Op maandag 27 juni 2011 13:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarschuw me even als er weer zoiets als vorig jaar juli komt... Dan kan ik zorgen dat ik dochterlief in geen geval alleen laat. Die is nu nog panisch als het hard regent/onweert.
Het zal morgen erger zijn dan normaal, dus als je enigszins kan dan zou ik d'r niet wegsturen of alleen latenquote:Op maandag 27 juni 2011 13:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarschuw me even als er weer zoiets als vorig jaar juli komt... Dan kan ik zorgen dat ik dochterlief in geen geval alleen laat. Die is nu nog panisch als het hard regent/onweert.
Lees het juli stuk nog maar eensquote:Op maandag 27 juni 2011 13:25 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Welke dag was dat dan?
Ik kan me niets echt heftigs herinneren van vorig jaar juli.
quote:Op maandag 27 juni 2011 13:25 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Welke dag was dat dan?
Ik kan me niets echt heftigs herinneren van vorig jaar juli.
Ik heb het "geluk" dat vriend momenteel ziek thuis zit (rug) dus onze dochter hoeft niet alleen te zijn. Maar zélf ben ik met noodweer ook liever gewoon thuis, als het voor het oosten ook erg lijkt te worden snipper ik wel een paar uurtjes en ga op tijd naar huis. 40 km autorijden is best ver met slecht weer.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
quote:WEERALARM! IJSBALLEN DES DOODS
Landgenoten. Naar den schuilkelders. Er staat ons een monstrum van een onweder te wachten. Morgen. Die dertig+ temperaturen in de Lage Landen kunnen niet zonder gevolgen blijven. Daar gaan we genadeloos voor afgestraft worden. Supercel Alert! Beter nu voorbereidingen treffen dan morgen huilie doen. Pantser have en goed. Betonplex uw dakramen. Zet uw coole Kia Sportage in de garage. (Heeft u geen garage, gooi dan uw dekbedden over uw auto.) Zet regenlaarzen en helmen klaar in geval van calamiteiten. (Heeft u geen helm, gebruik dan pannen). Bent u glastuinder dan bent u fucked. Bent u openlucht-tuinder dan bent u ook fucked. Hell, wij zijn allemaal fucked. Want Nederland gaat geteisterd worden door TerrorHagel. IJsballen van 5 a 6 centimeter doorsnee. Een soort van Sony-commercial, maar dan met alleen maar witte balletjes, van snoeihard allesverwoestend ijs [video en filmpje en nog een:] die ons land gaat perforeren en alle auto's een gratis cellulitisbeurt geeft. Technische uitleg over de Moeder aller Onweders hierrr, pre-weeralarm voorwaarschuwing daarrrr. Allemaal naar de bouwmarkt! SCHOTTEN! SCHUTTINGEN! We planken!
Een soort van Sony-commercial, maar dan met alleen maar witte balletjesquote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef Pino112 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)weders_ijsballe.html
[..]
![]()
Hell, wij zijn allemaal fuckedquote:Op maandag 27 juni 2011 13:40 schreef Pino112 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)weders_ijsballe.html
[..]
![]()
quote:
Om 12:34:45quote:Op maandag 27 juni 2011 13:48 schreef Drifter__ het volgende:
Hoe laat begint het vuurwerk morgen in de hoofdstad? Heb om 13.00u een afspraak bij de tandarts.....
Strakke planning, daar houden we van!quote:
Ik had 12:34:56 mooier gevondenquote:
quote:Op maandag 27 juni 2011 14:01 schreef horned_reaper het volgende:
http://www.autojunk.nl/20(...)t-goed-voor-zijn-bmw
Zo kun je je auto ook gewoon beschermen.
Je woont in een doos?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:06 schreef marcel-o het volgende:
k heb in de buurt een afdak gevondenvanavolnd maar verkassen
estofex leg plat btw
ja, met internetquote:
quote:
Valt niet echt veel aan uit te deuken als je auto verandert is in een golfplaat volgens mij.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]Ik ga m'n auto echt niet verplaatsen, je bent toch gewoon verzekerd?
Rijdende poffertjespan!quote:Op maandag 27 juni 2011 14:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt niet echt veel aan uit te deuken als je auto verandert is in een golfplaat volgens mij.
Dat KAN toch alleen maar middag zijn!quote:
Ach ik ben WA Caso verzekerd incl. stormschade. Dus als dat gebeurt is het allemaal verzekeringswerk. En ik zie dat mijn auto de 1e 2 jaar volledig tegen nieuwwaarde is verzekerd en hij is van november 2010quote:Op maandag 27 juni 2011 14:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Valt niet echt veel aan uit te deuken als je auto verandert is in een golfplaat volgens mij.
En maar klagen over een paar jaar als de premies omhoog gaanquote:Op maandag 27 juni 2011 14:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ach ik ben WA Caso verzekerd incl. stormschade. Dus als dat gebeurt is het allemaal verzekeringswerk. En ik zie dat mijn auto de 1e 2 jaar volledig tegen nieuwwaarde is verzekerd en hij is van november 2010Kortom die staat gewoon voor de deur.
Lees het topic anders even opnieuw door en probeer te begrijpen wat er staat.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:17 schreef Gtaboy107 het volgende:
Neeeee! Ik wil slapen vannacht zonder al dat lawaai aan mun kop. Ik slaap al zo slecht.
Iedereen lult een andere tijd wanneer het gaat gebeuren.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:18 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lees het topic anders even opnieuw door en probeer te begrijpen wat er staat.
Ik hoop dat hij morgen komt of bij de dealer buiten staatquote:Op maandag 27 juni 2011 14:18 schreef Gtaboy107 het volgende:
Oh, als onze auto nu kapot gaat is het niet erg, hij is zo oud als wat en we krijgen toch een nieuwe morgen/woensdag.
Terug naar af.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:19 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Iedereen lult een andere tijd wanneer het gaat gebeuren.
Hoe weet je het.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij morgen komt of bij de dealer buiten staat
De experts kunnen eindelijk iemand uitlachen, laat ze lekker joh.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:20 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dude, ik vraag alleen maar wanneer het noodweer verwacht wordt. Is dat een rare vraag....
Nee, maar wel om een tijdstip te vragen.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:20 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dude, ik vraag alleen maar wanneer het noodweer verwacht wordt. Is dat een rare vraag....
Mierenneuker-alertquote:Op maandag 27 juni 2011 14:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, maar wel om een tijdstip te vragen.
Zo kan het ook. Thanks.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Of jullie gaan gewoon ergens anders heen?
Anyway timing is nog niet precies te zeggen, de buien die ontstaan kunnen in de middag/avond komen. Meteogram verwacht pas in de avond de kans op onweersbuien, het noorden zou het droog houden tot woensdag begin de ochtend..maar het kan zomaar zijn dat morgen avond het hele land ineens in de onweersbuien zit. Kortom timing is altijd een probleem bij zulke dingen.
En misschien valt het allemaal met een sisser meequote:
Wat hierboven dus ook al stond.quote:
Klopt, Zeeland & Zuid Holland kunnen vannacht al iets van regen/onweer krijgen.quote:Op maandag 27 juni 2011 15:12 schreef Stephan1237 het volgende:
Volgens teleweer kan het vannacht/morgenochtend onweren/regenen
Ah nee he, dan word het niet buitenslapen (Rotterdam)quote:Op maandag 27 juni 2011 15:14 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, Zeeland & Zuid Holland kunnen vannacht al iets van regen/onweer krijgen.
Ik heb zoiets slechts 1 keer mogen aanschouwen en dat is idd zeer indrukwekkend, dus ik hoop er wel op.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:56 schreef henkde_j het volgende:
Kunnen we ook weer zo'n huge ass rolwolk verwachten?
Ik heb dat bovenste filmpje nog heel helder voor de geest anders...quote:Op maandag 27 juni 2011 13:45 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Iets met 'kort geheugen'.
Gewoon glad vergeten, allemaal.
De buienlijn moet nog ontstaan, beetje vreemd als die al is ontstaan, duurt nog ongeveer 24 uur voordat het echt bekend isquote:Op maandag 27 juni 2011 15:24 schreef richie29 het volgende:
Ik ben net even aan het rekenen geweest en de treksnelheid van de buien die nu in Frankrijk zitten is ongeveer 70 km/h. (Laatst eens een artikel gelezen waarin stond dat dit meestal ook een gemiddelde snelheid is)
Is het dan stom om te denken dat, gezien de afstand van 700 km tot aan Breda, het ongeveer 10 uur duurt voordat daar het 'te verwachten noodweer' aankomt? Veel eerder dan de meeste weermodellen verwachten?
Het lijkt me tenminste dat de buienlijn die nu ontstaan morgen ook de storingslijn zou moeten zijn die ons land gaat aandoen?
Gevoelstemperatuur bis zum 40grad in Nordrhein Westfalenquote:
Voor Niedersachsen ook, en daar liggen we óók tegenaanquote:Op maandag 27 juni 2011 16:06 schreef Frutsel het volgende:
Meteoalarm.eu geeft
[..]
Gevoelstemperatuur bis zum 40grad in Nordrhein Westfalen![]()
Laten wij daar nu tegenaan liggen
De airco op mijn werk doet het nu heeeeeel goed, zit met kippenvel achter mijn bureauquote:
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
De airco op mijn werk doet het nu heeeeeel goed, zit met kippenvel achter mijn bureau. Het is of dit, of de warmte van buiten, er is geen tussenweg mogelijk
.
Wordt lekker zometeen in mijn zwarte auto zonder airco, temperatuursverschil is veel te groot.
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Voor Niedersachsen ook, en daar liggen we óók tegenaan![]()
You sir, are FUCKED!quote:Op maandag 27 juni 2011 16:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuck.. Ik bedenk me net dat de zon al wel de hele dag op de zwarte auto met zwart leren bekleding schijnt en.. ik een korte broek aan heb..
O, en dan had ik nog wel bedacht om morgen misschien maar met de auto naar werk te gaan, omdat ik de NS en de bovenleiding niet vertrouw met onweerquote:Op maandag 27 juni 2011 16:25 schreef Frutsel het volgende:
Wordt nu al een drukke avondspits verwacht morgen ivm de buien, noodweer,onweer, hagel etc
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Fuck.. Ik bedenk me net dat de zon al wel de hele dag op de zwarte auto met zwart leren bekleding schijnt en.. ik een korte broek aan heb..
(Wit) kleedje erover leggen voordat je weggaatquote:Op maandag 27 juni 2011 16:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
quote:Op maandag 27 juni 2011 16:28 schreef Glijdt_licht het volgende:
Amen to that!quote:
Ze is inderdaad al een hele tijd niet meer online geweest.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:50 schreef Frutsel het volgende:
Even een vraag van een heel andere orde voor iemand die misschien wat weet.
Is bekend waarom onze vaste user Kahaarin niet meer online komt?
Laatste bezoek is ruim veertig dagen geledenIs er iets mis?
![]()
Kent iemand haar? Kan die persoon me dan even pm'en met informatie?
En terecht, mag het het een keer!quote:Op maandag 27 juni 2011 16:58 schreef zoem het volgende:
Volgens het KNMI is het hier 31.9 graden![]()
[ afbeelding ]
De hogere temperaturen zitten toch meer in het zuiden ipv het gebruikelijke oosten.
Ik zit tussen de 32,1 en de 30,c ofzo.. Dus zal ook wel 31,9 zijnquote:Op maandag 27 juni 2011 16:58 schreef zoem het volgende:
[ afbeelding ]
De hogere temperaturen zitten toch meer in het zuiden ipv het gebruikelijke oosten.
Van mij wel, want daar woon ik ookquote:Op maandag 27 juni 2011 17:01 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
En terecht, mag het het een keer!
Dat is een goeie ja. Ben geen vaste klant hier, kom alleen maar buurten als er ellende is, maar Kahaarin was altijd van de partij.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:50 schreef Frutsel het volgende:
![]()
Ik ken de user Kahaarin goed, maar zou geen flauw benul hebben waarom ze niet meer online komt, mss zou je een mailtje kunnen sturen (indien je het mailadres kan lezen, mocht het verborgen zijn, meeste crewleden kunnen dat toch zien?)quote:Op maandag 27 juni 2011 16:50 schreef Frutsel het volgende:
![]()
vroeg ik me ook al af vanmiddag.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:50 schreef Frutsel het volgende:
![]()
Behalve laat in de avond/vannacht ( in het algemeen). Dan mag ik heerlijk tot diep in de nacht buiten zittenquote:Op maandag 27 juni 2011 16:58 schreef zoem het volgende:
[ afbeelding ]
Nóg meer warmtequote:Op maandag 27 juni 2011 17:35 schreef MaLo het volgende:
Ik heb de autorit naar huis overleefd. Had mijn autootje heel tactisch in de schaduw geparkeerd dus het viel me hard mee.
Nu maar afwachten wat de dag van morgen brengt
Klopt, ik ga lekker buiten staan morgenavondquote:Op maandag 27 juni 2011 17:38 schreef zoem het volgende:
Makkelijk toch, hoef je ook niet meer te douchen
Grappig, dat vroeg ik me ook al afquote:Op maandag 27 juni 2011 16:50 schreef Frutsel het volgende:
![]()
Goede massage voor je haar idd, zo'n hagelbui met golf/tennisballen....quote:Op maandag 27 juni 2011 17:40 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt, ik ga lekker buiten staan morgenavond
Meteoriet scheert rakelings langs de aarde....quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef horned_reaper het volgende:
Flinke aardschok in Delfzijl net.... de hele provincie schijnt het te hebben gevoeld.
Lees het ja. Eerste reacties geven aan dat het een behoorlijk was.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef horned_reaper het volgende:
Flinke aardschok in Delfzijl net.... de hele provincie schijnt het te hebben gevoeld.
Ik heb t niet gevoeld, maar it dan ook uiterst in het westen van de provinciequote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zit 27 km verderop, niets van gemerkt.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef horned_reaper het volgende:
Woon niet zo ver weg van Delfzijl en heb niets gevoeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef horned_reaper het volgende:
Ik zie dat ook nog niet gebeurenquote:Op maandag 27 juni 2011 18:55 schreef Droopie het volgende:
Ed Aldus
Laat je niet gek maken! http://bit.ly/md86k7 kans op #hagelstenen van >5 cm is net zo groot als de kans om een nieuwe auto te winnen. #pff
We zullen het morgen wel zien!quote:Op maandag 27 juni 2011 18:55 schreef Droopie het volgende:
Ed Aldus
Laat je niet gek maken! http://bit.ly/md86k7 kans op #hagelstenen van >5 cm is net zo groot als de kans om een nieuwe auto te winnen. #pff
WA met beperkt casco geeft ook recht op vergoeding na stormschade. Met enkel WA waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:10 schreef Stokstaart het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met je auto en verzekering bij hagelschade? Ik heb geen Allrisk
Ik hoop er al niet eens meer op johquote:Op maandag 27 juni 2011 19:08 schreef Timmos het volgende:
Ik begin een slecht gevoel te krijgen voor Zeeland.. Zoals altijd..
Jullie zitten hartstikke goed hoor!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik hoop er al niet eens meer op joh
Ergens ook wel blij dat het hier vaak voorbij gaat.
Oost-Groningen!!!!quote:Op maandag 27 juni 2011 19:13 schreef aloa het volgende:
De neerslagsom t/m woensdagochtend.
[ afbeelding ]
je hebt net een aardbeving gehad, wij krijgen nietsquote:Op maandag 27 juni 2011 19:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Oost-Groningen!!!!Wat doe je.......
Deze had het eigenlijk moeten zijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:14 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Oost-Groningen!!!!Wat doe je.......
Nee tussen 1600 en 2000 uurquote:Op maandag 27 juni 2011 19:16 schreef DaMart het volgende:
Als dat maar wel na 18:00 uur gaat vallen dan in Noord-Holland.
Het wordt dus waarschijnlijk weer zo'n dag dat alles om Utrecht heen gaatquote:Op maandag 27 juni 2011 19:13 schreef aloa het volgende:
De neerslagsom t/m woensdagochtend.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 27 juni 2011 19:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
je hebt net een aardbeving gehad, wij krijgen niets
Ja, maar de buien die wij krijgen gaan hier ontwikkelen? Daar heb ik niks aanquote:Op maandag 27 juni 2011 19:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Jullie zitten hartstikke goed hoor!
De meeste neerslag wordt morgen boven Zeeland berekend.
[ afbeelding ]
quote:In de loop van de middag neemt van het zuidwesten uit de bewolking geleidelijk toe en er ontwikkelen zich dan regen- en onweersbuien. In de avond worden de buien zwaarder en kunnen dan gepaard gaan met hagel en zware windstoten.
quote:De meeste kans op noodweer in in het gehele westelijk deel van Nederland, Utrecht, Brabant en westelijk deel van Gelderland.
Dat filmpje heb ik al eens gezien ja. De mensen blijven gewoon op het strand zitten, terwijl de bui met een noodgang op hen afkomtquote:
28mm neem ik voor het lief mits ik lekker wat onweer kan verwachten en eventueel op foto kan zettenquote:Op maandag 27 juni 2011 19:13 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Jullie zitten hartstikke goed hoor!
De meeste neerslag wordt morgen boven Zeeland berekend.
[ afbeelding ]
Jah die heb ik al eens gezien, bizar hoe snel die komt opzetten. Zal wel een squalline zijn geweest denk ik, deze komen meestal met een enorme snelheid op je af stormen.quote:
Kei veul CAPE + een triggertje.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:46 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
http://wolken.buienradar.nl/nl/fr
Boven N-Frankrijk ploft ineens een bui omhoog
Lijkt wel een explosie zeg.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:46 schreef Sj0rSz het volgende:
http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
http://wolken.buienradar.nl/nl/fr
Boven N-Frankrijk ploft ineens een bui omhoog
Hij groeit echt als kool, ook al een flike echo op de radar , ding is best groot, kijken of er voor de bui in de outflow wat ontstaat , dan kan het leuk worden.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kei veul CAPE + een triggertje.
Ik ben benieuwd hoe groot dat dat ding gaat worden, want er is genoeg voer.
Zo gek is dat toch niet? Meestal koelt het na twaalf uur 's nachts pas echt af.quote:
Dat ding komt uit het niets tevoorschijn.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:04 schreef Sj0rSz het volgende:
En check ook even de schaduw aan de oostzijde van de bui. Ongelooflijk!
We moeten toch wát bewateren, de regen doet het niet morgenquote:Op maandag 27 juni 2011 19:15 schreef Frutsel het volgende:
En weer pissen wij naast de pot als dat uitkomt
quote:Op maandag 27 juni 2011 20:07 schreef MaLo het volgende:
[..]
We moeten toch wát bewateren, de regen doet het niet morgen
Nee man.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
is dat alles? waar weeralarm en al voor af gaan
quote:Op maandag 27 juni 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
is dat alles? waar weeralarm en al voor af gaan
Wat een bak water moet daar naar beneden komenquote:
yupquote:Op maandag 27 juni 2011 20:15 schreef horned_reaper het volgende:
[..]gast..... is het al Dinsdag ofzo?
Als die in dat tempo groeit is hij toch zeker wel eerder in Nederland?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:16 schreef DemonRage het volgende:
HOLY SHIT hoe snel dat dat ding groeit zeg! Check de toename in omvang tussen 19:45u en 20:00u.
http://wolken.buienradar.nl/nl/nl
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=126990quote:Op maandag 27 juni 2011 20:08 schreef Scrummie het volgende:
Bleuh, heb welgeteld 1 donderslag gehad hier in Twenterand/Vroomshoop. Hopelijk dat ik morgen wat mag meemaken maar alles wijst erop dat we hier niet veel gaan zien
Zo te zien is ie al multicel dat is mooi voor BE en NL vanavondquote:Op maandag 27 juni 2011 20:19 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een mogelijk plaatje van de kleine donder
Hij blijft groeien!quote:Op maandag 27 juni 2011 20:16 schreef DemonRage het volgende:
HOLY SHIT hoe snel dat dat ding groeit zeg! Check de toename in omvang tussen 19:45u en 20:00u.
http://wolken.buienradar.nl/nl/nl
Beslaat zo'n beetje half Belgiëquote:
Mooiquote:Op maandag 27 juni 2011 20:19 schreef Sj0rSz het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een mogelijk plaatje van de kleine donder
Is wel voorspeld.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:37 schreef SoldMayor het volgende:
Maar uhmm
dit gaat dus over nederland heen?
Zonder dat dat eigenlijk voorspeld is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |