abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98532210

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.
pi_98532293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.

Ik hen pas zo'n subcontractor aangesproken, en gevraagd wanneer zij nou eens die agt over gaan nemen. Hij begon meteen te vloeken en te tieren.

Overigens is de nieuwste ontwikkeling de komst van de subsubcontractor. Die onderaannemer gaat het zelf weer uitbesteden, voor nog minder geld. "Onze" subcontractor schijnt nu een stelletje Polen te hebben ingezet. Het wachten is op de subsubsubcontractor, als de Polen het weer gaan uitbesteden aan Roemenen.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:12 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Of wat dacht je van brievenbuspakjes die niet door de brievenbus passen en dus pakketpost zijn! -O- Vandaag weer twee stuks....
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh.. stel je voor dat postnl helemaal over de kop gaat...?
Wie neemt dat dan over? :')

Ik zit daar weleens aan te denken.
Dergelijke bedrijven (net zoals de NS) hebben toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef carboni het volgende:

[..]

Schijnt dat de volgens de postwet de overheid een 6daagse postbezorging moet verzorgen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:31:02 #3
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_98532342
Morgen lekker 8 uur beginnen *O*
pi_98533291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:31 schreef JochemP het volgende:
Morgen lekker 8 uur beginnen *O*
Lekker laat zeg :)
lama
pi_98533578
interssante posts in het vorige topic. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik heb mijn THK contract vandaag gehad, ga het nu eens even rustig doorlezen. Uurloon is 8,64 bruto ofzo. Ik weet alleen niet hoe het zit met loonheffing. Het is wel 1 werkgever, maar wel 2 contracten, geldt de loonheffingskorting dan nog?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_98536023
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe naam, zeg nog vaak TNT Post. Misschien is het voor de klant duidelijker om te identificeren als PTT-TPG-TNT-POSTNL
pi_98536114
ik zeg vaak nog PTT post ;( dat klinkt gewoon zo goed
There are only 151 Pokémon.
pi_98536820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:22 schreef Eenskijken het volgende:
ik zeg vaak nog PTT post ;( dat klinkt gewoon zo goed
Ik zeg nog steeds het Staatsbedrijf der Posterijen......... :P
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_98537103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:20 schreef carboni het volgende:
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe naam, zeg nog vaak TNT Post.
Ja, dit. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_98537866
Of zoals het salarisstrookje tot voor kort vermelde. TNT Post Productie BV.

Overigens zegt mij strookje nu PostNL, terwijl de overmaking nog steeds TNT Post is :)
pi_98538340
Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening over iets :o

In mijn wijk zit een hotel/wegrestaurant. Het is vrij ver fietsen en voorheen werd de post voor dat adres altijd meegegeven aan chauffeurs, omdat die er toch langs kwamen. Met alle veranderingen de laatste tijd kan of mag dat blijkbaar niet meer en voortaan moet ik er dus op m'n fietsje naartoe. Nu is er in die tijd echter de gewoonte ontstaan dat ze de uitgaande post meegaven aan de chauffeurs (die kregen dan koffie, of zoiets). Uiteraard zijn ze erg gehecht aan deze gewoonte en sinds ik daar kom wordt de post ook altijd aan mij meegegeven (ze hebben geen brievenbus, dus ik moet de post altijd binnen aan de balie afgeven en dan gaat het in één moeite door). In het begin dacht ik nog, het zal wel, maar ik heb dat eens nagevraagd en het is niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurt. Als ze willen dat hun post opgehaald wordt dan is daar een, uiteraard betaalde, Haalservice voor. Het hoort dus eigenlijk niet dat ze dit doen. Maar: het is niet zoveel post (hooguit een stuk of 10-20 brieven), het ligt meestal al klaar voor me en ik kom toch altijd nog langs kantoor dus dan mik ik die brieven meteen bij de herstelpost (waar het vervolgens meestal tot de volgende dag blijft liggen omdat de chauffeur al geweest is, dus ze kunnen het volgens mij beter gewoon in een brievenbus gooien, maar ja :') ).

Kortom, het is vrijwel geen moeite, maar ergens hoor ik soms toch een stemmetje dat zegt "Ja hé, dit hoort niet! Wees assertief, zeg dat ze die post in hun reet kunnen steken!" :P Wat zouden jullie doen?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98538461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:05 schreef pussywillow het volgende:

Kortom, het is vrijwel geen moeite, maar ergens hoor ik soms toch een stemmetje dat zegt "Ja hé, dit hoort niet! Wees assertief, zeg dat ze die post in hun reet kunnen steken!" :P Wat zouden jullie doen?
Ik moest lachen. :')
Nou ja.. als het toch geen moeite is.. zou ik het wel doen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_98538981
quote:

In mijn wijk zit een hotel/wegrestaurant. Het is vrij ver fietsen en voorheen werd de post voor dat adres altijd meegegeven aan chauffeurs, omdat die er toch langs kwamen. Met alle veranderingen de laatste tijd kan of mag dat blijkbaar niet meer en voortaan moet ik er dus op m'n fietsje naartoe. Nu is er in die tijd echter de gewoonte ontstaan dat ze de uitgaande post meegaven aan de chauffeurs (die kregen dan koffie, of zoiets). Uiteraard zijn ze erg gehecht aan deze gewoonte en sinds ik daar kom wordt de post ook altijd aan mij meegegeven (ze hebben geen brievenbus, dus ik moet de post altijd binnen aan de balie afgeven en dan gaat het in één moeite door). In het begin dacht ik nog, het zal wel, maar ik heb dat eens nagevraagd en het is niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurt. Als ze willen dat hun post opgehaald wordt dan is daar een, uiteraard betaalde, Haalservice voor. Het hoort dus eigenlijk niet dat ze dit doen. Maar: het is niet zoveel post (hooguit een stuk of 10-20 brieven), het ligt meestal al klaar voor me en ik kom toch altijd nog langs kantoor dus dan mik ik die brieven meteen bij de herstelpost (waar het vervolgens meestal tot de volgende dag blijft liggen omdat de chauffeur al geweest is, dus ze kunnen het volgens mij beter gewoon in een brievenbus gooien, maar ja :') ).

Gebeurd in de boerenwijken ook wel eens hangt er een zakje post met een mars ofzo aan de brievenbus.
Eerlijk gezegd kan PTT-PostNL die hele haalservice in zn hol steken, ze steken er ook het liefst zo weinig mogelijk geld in. Alleen op het moment dat het een keer niet gehaald word, dan moeten ze niet gaan klagen :'), iig melden dat het een stukje "verboden" klantvriendelijkheid is zonder garanties en vertel ze maar dat het normaal 70 euro per maand kost.
pi_98539012
ik zou t ook meenemen, is het wel gepostzegeld? of port betaald? Anders kun je ze nog gewoon in de brievenbus mikken :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_98539107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:21 schreef sbientje het volgende:
ik zou t ook meenemen, is het wel gepostzegeld? of port betaald? Anders kun je ze nog gewoon in de brievenbus mikken :D
Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langsloopt :D. Heb je wat uit te leggen :')
pi_98539222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:24 schreef carboni het volgende:

[..]

Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langsloopt :D. Heb je wat uit te leggen :')
ja moet je ook niet voor het postkantoor doen natuurlijk ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door sbientje op 23-06-2011 00:28:41 (dubbel gequote) ]
pi_98539329
Gewoon meenemen uiteraard! Doe ik ook altijd bij campings joh!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:23 schreef Think_Pad het volgende:
Even een vraagje aan mijn collega's :P

Iemand heeft wat verstuurd naar mij, hij heeft het pakket donderdag 16 juni weggebracht. Ik weet niet precies hoe laat, als het na 17:00 is geweest dan is het dus vrijdag de 17e geweest.

Ik had verwacht dat ik het sowieso zaterdag wel zou hebben. Maar het is inmiddels woensdag de 22e en ik heb nogsteeds niks ontvangen.

Ik heb gevraagd of hij het Track 'n Trace nummer kon doorgeven, maar hij had meerdere pakketten dus hij had 2 Track 'n Trace codes voor mij, aangezien hij niet zeker wist welke van de 2 mijn pakket was. Ik heb het geprobeerd op de Track 'n Trace site met allebei de codes in combinatie met m'n postcode, maar bij beiden vind hij geen zending.

Waar is mijn pakket!? Hij had het wel verzekerd verzonden, maarja het ging om een 2e hands item dus hij heeft er geen aankoopbewijs ofzo van, en aan die verzekering heb je dan ook weinig denk ik? Ik zal nog even contact opnemen met dat PostNL Twitter Webcare team, maar misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft?
Het lijkt erop alsof hij je gewoon opgelicht heeft. Als het verzekerd verzonden moet er een track&strace zijn dus!
pi_98539731
Ja, het is gefrankeerd, ze hebben een frankeermachine. En er staan helaas geen brievenbussen op mijn route :P En ach, ze klagen ook niet als ik het een keer niet meeneem (soms is er niemand bij de balie, ik ga er niet op staan wachten), dus laat ik inderdaad ook maar niet moeilijk doen :)

Toen ik het trouwens tegen de PB+ zei zou hij dat wel even regelen. En wat doet-ie? Hij vult een "VerkoopKans"-formuliertje in waar je (hij dus!) een bioscoopbon mee kunt winnen of zoiets :') Het heeft nog wekenlang op het bureau van de TC gelegen, ik weet niet of het inmiddels van ellende zelf maar is weggewandeld of dat ze er toch nog iets mee gedaan hebben. Als het überhaupt nog bruikbaar is, er stonds zelfs nog "TPG Post" op dat formulier :D
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98544662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:44 schreef pussywillow het volgende:
Ja, het is gefrankeerd, ze hebben een frankeermachine. En er staan helaas geen brievenbussen op mijn route :P En ach, ze klagen ook niet als ik het een keer niet meeneem (soms is er niemand bij de balie, ik ga er niet op staan wachten), dus laat ik inderdaad ook maar niet moeilijk doen :)

Toen ik het trouwens tegen de PB+ zei zou hij dat wel even regelen. En wat doet-ie? Hij vult een "VerkoopKans"-formuliertje in waar je (hij dus!) een bioscoopbon mee kunt winnen of zoiets :') Het heeft nog wekenlang op het bureau van de TC gelegen, ik weet niet of het inmiddels van ellende zelf maar is weggewandeld of dat ze er toch nog iets mee gedaan hebben. Als het überhaupt nog bruikbaar is, er stonds zelfs nog "TPG Post" op dat formulier :D
Aangezien 'we' een service bedrijf zijn moet je de post natuurlijk gewoon meenemen
:s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_98544999
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:14 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Aangezien 'we' een service bedrijf zijn moet je de post natuurlijk gewoon meenemen
:s)
We zijn geen servicebedrijf (meer). Alles gaat om de euro's.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:31:09 #21
198417 Lastpost
Rotterdammert!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2011 @ 10:46:26 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98545395
quote:

Het mag officieel niet, maar in de praktijk gebeurt het wel. We hebben zelf er ook zo'n adres bij zitten, Daar ligt het wel iets makkelijker, omdat er een eenling vrijwel naast staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98545656
Oh weer een propagandablaadje over HAH bezorgen, dit keer beter dan dat vorig ding met die hele "hippe" taal :') god wat was dat een dom blaadje.
Overigens word je snel gepakt soms als je het niet bezorgt. Had eens dat de Deen folder op was voor een wijk precies naast de Deen, pats meteen 20 klachten ofzo :') Gelukkig was er nog een P + die kon herinneren dat hij dat nog tegen mij had gezegd. Anders ben je ook genaaid.

Maar gemiddeld 47 minuten besteden aan het lezen van HAH, WTF. Er zijn dus mensen die 2 uur al die foldertjes doornemen :')

[ Bericht 11% gewijzigd door carboni op 23-06-2011 11:10:56 ]
pi_98547400
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:54 schreef carboni het volgende:
Oh weer een propagandablaadje over HAH bezorgen, dit keer beter dan dat vorig ding met die hele "hippe" taal :') god wat was dat een dom blaadje.
Overigens word je snel gepakt soms als je het niet bezorgt. Had eens dat de Deen folder op was voor een wijk precies naast de Deen, pats meteen 20 klachten ofzo :') Gelukkig was er nog een P + die kon herinneren dat hij dat nog tegen mij had gezegd. Anders ben je ook genaaid.

Maar gemiddeld 47 minuten besteden aan het lezen van HAH, WTF. Er zijn dus mensen die 2 uur al die foldertjes doornemen :')
Als je krap bij kas zit, zeker de moeite waard.
lama
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:50:02 #25
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98547496
ik wil jullie even mededelen dat de pakjes (verzonden via de nieuwe manier) dus afzender links boven de volgende dag aankomt.

bedank voor jullie tips!
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')