quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.
Ik hen pas zo'n subcontractor aangesproken, en gevraagd wanneer zij nou eens die agt over gaan nemen. Hij begon meteen te vloeken en te tieren.
Overigens is de nieuwste ontwikkeling de komst van de subsubcontractor. Die onderaannemer gaat het zelf weer uitbesteden, voor nog minder geld. "Onze" subcontractor schijnt nu een stelletje Polen te hebben ingezet. Het wachten is op de subsubsubcontractor, als de Polen het weer gaan uitbesteden aan Roemenen.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:12 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
Of wat dacht je van brievenbuspakjes die niet door de brievenbus passen en dus pakketpost zijn!Vandaag weer twee stuks....
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh.. stel je voor dat postnl helemaal over de kop gaat...?
Wie neemt dat dan over?![]()
Ik zit daar weleens aan te denken.
Dergelijke bedrijven (net zoals de NS) hebben toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef carboni het volgende:
[..]
Schijnt dat de volgens de postwet de overheid een 6daagse postbezorging moet verzorgen.
Ik zeg nog steeds het Staatsbedrijf der Posterijen.........quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:22 schreef Eenskijken het volgende:
ik zeg vaak nog PTT postdat klinkt gewoon zo goed
Ja, dit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:20 schreef carboni het volgende:
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe naam, zeg nog vaak TNT Post.
Ik moest lachen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:05 schreef pussywillow het volgende:
Kortom, het is vrijwel geen moeite, maar ergens hoor ik soms toch een stemmetje dat zegt "Ja hé, dit hoort niet! Wees assertief, zeg dat ze die post in hun reet kunnen steken!"Wat zouden jullie doen?
Gebeurd in de boerenwijken ook wel eens hangt er een zakje post met een mars ofzo aan de brievenbus.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:05 schreef pussywillow het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening over iets
In mijn wijk zit een hotel/wegrestaurant. Het is vrij ver fietsen en voorheen werd de post voor dat adres altijd meegegeven aan chauffeurs, omdat die er toch langs kwamen. Met alle veranderingen de laatste tijd kan of mag dat blijkbaar niet meer en voortaan moet ik er dus op m'n fietsje naartoe. Nu is er in die tijd echter de gewoonte ontstaan dat ze de uitgaande post meegaven aan de chauffeurs (die kregen dan koffie, of zoiets). Uiteraard zijn ze erg gehecht aan deze gewoonte en sinds ik daar kom wordt de post ook altijd aan mij meegegeven (ze hebben geen brievenbus, dus ik moet de post altijd binnen aan de balie afgeven en dan gaat het in één moeite door). In het begin dacht ik nog, het zal wel, maar ik heb dat eens nagevraagd en het is niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurt. Als ze willen dat hun post opgehaald wordt dan is daar een, uiteraard betaalde, Haalservice voor. Het hoort dus eigenlijk niet dat ze dit doen. Maar: het is niet zoveel post (hooguit een stuk of 10-20 brieven), het ligt meestal al klaar voor me en ik kom toch altijd nog langs kantoor dus dan mik ik die brieven meteen bij de herstelpost (waar het vervolgens meestal tot de volgende dag blijft liggen omdat de chauffeur al geweest is, dus ze kunnen het volgens mij beter gewoon in een brievenbus gooien, maar ja).
Kortom, het is vrijwel geen moeite, maar ergens hoor ik soms toch een stemmetje dat zegt "Ja hé, dit hoort niet! Wees assertief, zeg dat ze die post in hun reet kunnen steken!"Wat zouden jullie doen?
Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langslooptquote:Op donderdag 23 juni 2011 00:21 schreef sbientje het volgende:
ik zou t ook meenemen, is het wel gepostzegeld? of port betaald? Anders kun je ze nog gewoon in de brievenbus mikken
ja moet je ook niet voor het postkantoor doen natuurlijkquote:Op donderdag 23 juni 2011 00:24 schreef carboni het volgende:
[..]
Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langsloopt. Heb je wat uit te leggen
Het lijkt erop alsof hij je gewoon opgelicht heeft. Als het verzekerd verzonden moet er een track&strace zijn dus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:23 schreef Think_Pad het volgende:
Even een vraagje aan mijn collega's
Iemand heeft wat verstuurd naar mij, hij heeft het pakket donderdag 16 juni weggebracht. Ik weet niet precies hoe laat, als het na 17:00 is geweest dan is het dus vrijdag de 17e geweest.
Ik had verwacht dat ik het sowieso zaterdag wel zou hebben. Maar het is inmiddels woensdag de 22e en ik heb nogsteeds niks ontvangen.
Ik heb gevraagd of hij het Track 'n Trace nummer kon doorgeven, maar hij had meerdere pakketten dus hij had 2 Track 'n Trace codes voor mij, aangezien hij niet zeker wist welke van de 2 mijn pakket was. Ik heb het geprobeerd op de Track 'n Trace site met allebei de codes in combinatie met m'n postcode, maar bij beiden vind hij geen zending.
Waar is mijn pakket!? Hij had het wel verzekerd verzonden, maarja het ging om een 2e hands item dus hij heeft er geen aankoopbewijs ofzo van, en aan die verzekering heb je dan ook weinig denk ik? Ik zal nog even contact opnemen met dat PostNL Twitter Webcare team, maar misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft?
Aangezien 'we' een service bedrijf zijn moet je de post natuurlijk gewoon meenemenquote:Op donderdag 23 juni 2011 00:44 schreef pussywillow het volgende:
Ja, het is gefrankeerd, ze hebben een frankeermachine. En er staan helaas geen brievenbussen op mijn routeEn ach, ze klagen ook niet als ik het een keer niet meeneem (soms is er niemand bij de balie, ik ga er niet op staan wachten), dus laat ik inderdaad ook maar niet moeilijk doen
Toen ik het trouwens tegen de PB+ zei zou hij dat wel even regelen. En wat doet-ie? Hij vult een "VerkoopKans"-formuliertje in waar je (hij dus!) een bioscoopbon mee kunt winnen of zoietsHet heeft nog wekenlang op het bureau van de TC gelegen, ik weet niet of het inmiddels van ellende zelf maar is weggewandeld of dat ze er toch nog iets mee gedaan hebben. Als het überhaupt nog bruikbaar is, er stonds zelfs nog "TPG Post" op dat formulier
We zijn geen servicebedrijf (meer). Alles gaat om de euro's.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:14 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Aangezien 'we' een service bedrijf zijn moet je de post natuurlijk gewoon meenemen
Het mag officieel niet, maar in de praktijk gebeurt het wel. We hebben zelf er ook zo'n adres bij zitten, Daar ligt het wel iets makkelijker, omdat er een eenling vrijwel naast staat.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:05 schreef pussywillow het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening over iets
In mijn wijk zit een hotel/wegrestaurant. Het is vrij ver fietsen en voorheen werd de post voor dat adres altijd meegegeven aan chauffeurs, omdat die er toch langs kwamen. Met alle veranderingen de laatste tijd kan of mag dat blijkbaar niet meer en voortaan moet ik er dus op m'n fietsje naartoe. Nu is er in die tijd echter de gewoonte ontstaan dat ze de uitgaande post meegaven aan de chauffeurs (die kregen dan koffie, of zoiets). Uiteraard zijn ze erg gehecht aan deze gewoonte en sinds ik daar kom wordt de post ook altijd aan mij meegegeven (ze hebben geen brievenbus, dus ik moet de post altijd binnen aan de balie afgeven en dan gaat het in één moeite door). In het begin dacht ik nog, het zal wel, maar ik heb dat eens nagevraagd en het is niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurt. Als ze willen dat hun post opgehaald wordt dan is daar een, uiteraard betaalde, Haalservice voor. Het hoort dus eigenlijk niet dat ze dit doen. Maar: het is niet zoveel post (hooguit een stuk of 10-20 brieven), het ligt meestal al klaar voor me en ik kom toch altijd nog langs kantoor dus dan mik ik die brieven meteen bij de herstelpost (waar het vervolgens meestal tot de volgende dag blijft liggen omdat de chauffeur al geweest is, dus ze kunnen het volgens mij beter gewoon in een brievenbus gooien, maar ja).
Als je krap bij kas zit, zeker de moeite waard.quote:Op donderdag 23 juni 2011 10:54 schreef carboni het volgende:
Oh weer een propagandablaadje over HAH bezorgen, dit keer beter dan dat vorig ding met die hele "hippe" taalgod wat was dat een dom blaadje.
Overigens word je snel gepakt soms als je het niet bezorgt. Had eens dat de Deen folder op was voor een wijk precies naast de Deen, pats meteen 20 klachten ofzoGelukkig was er nog een P + die kon herinneren dat hij dat nog tegen mij had gezegd. Anders ben je ook genaaid.
Maar gemiddeld 47 minuten besteden aan het lezen van HAH, WTF. Er zijn dus mensen die 2 uur al die foldertjes doornemen
aldi is vaak nog steeds goedkoper.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:47 schreef lbeew het volgende:
[..]
Als je krap bij kas zit, zeker de moeite waard.
Kijk! En maar boos zijn op TNT al die tijd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:50 schreef alexmeijer het volgende:
ik wil jullie even mededelen dat de pakjes (verzonden via de nieuwe manier) dus afzender links boven de volgende dag aankomt.
bedank voor jullie tips!
ah dat is fijn. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:50 schreef alexmeijer het volgende:
ik wil jullie even mededelen dat de pakjes (verzonden via de nieuwe manier) dus afzender links boven de volgende dag aankomt.
bedank voor jullie tips!
Wat is dat dan voor ding?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heeft hier iemand die postbike, waar ze nu reclame voor maken?
Zit er over na te denken, om die te kopen.
Aangezien mijn fiets het bijna begeeft
oranje dan maarquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wel verdorie, de zwarte is uitverkocht.
Ja we hebben Dionysiou op zn flikker gegeven voor het in de verkeerde bak leggenquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:50 schreef alexmeijer het volgende:
bedank voor jullie tips!
Toeval of niet, ik ben zaterdag ook vrij vanwege een vrijgezellenfeest!quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef sbientje het volgende:
[..]
ah dat is fijn. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!
Wat een raar weer vandaag zeg. Begin van een straat zonnig, 15 huizen verder begint het ineens te gieten als een gek, weer 15 huizen verder is het weer stralend. Erg vreemd. Ik had weer de vervelende grote wijk, maar het gaat steeds vlotter. Was nu 2 uur en 10 min. bezig, terwijl er 2.40 op het rooster stond vandaag. Het was ook niet heel weinig post, dus ik denk dat ik gewoon efficient wasMorgen heb ik m weer, en ook nog het kleine wijkje waar de deur openstond erbij (had ik vandaag ook) Vrijdag is meestal wel een kalm dagje. En zaterdag ben ik vrij want dan heb ik een vrijgezellenfeest.
nou wie weet komen we je tegenquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:15 schreef Taneli het volgende:
[..]
Toeval of niet, ik ben zaterdag ook vrij vanwege een vrijgezellenfeest!![]()
Als die keuze er was geweest, zou ik daar zeker voor gaan.quote:
Het verschil is dat Zalando zn troep laat bezorgen door Selektvrquote:
Kadowereld.nl. Alle Jezus duur met alles, adviesprijzen die je nooit tegen zult komen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
http://www.kadowereld.nl/postbike-personeelsaanbieding
Een fiets.
Ik weet het niet, hoor! Een mooie designfiets, maar ondanks de naam "postbike" betwijfel ik of hij sterk genoeg is om echt als zodanig ingezet te worden. Om te beginnen al die aluminium velgen, dat is vragen om problemen. Daar krijg je veel sneller een slag in, en RVS is volgens mij veel beter. Fijn dat aluminium zo licht is, maar voor de post kan je beter een wat zwaardere fiets hebben. Die lichte dingen (en daartoe reken ik ook die Batavus Delivery Bike) glijden gewoon weg onder het gewicht van de post, en gaan heel snel steigeren. Ik zelf heb een Azor Heavy Duty, en dat is echt een tank! Toegegeven, hij is met + 25 kg wat aan de zware kant, maar hij is ook niet voor het maken van lange fietstochten, maar voor het bezorgen van post! Daar gebruik ik 'm al dik 6 jaar voor, en behoudens versleten banden en ketting heb ik daar nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:46 schreef pussywillow het volgende:
Ah, gevonden
Ziet er prima uit. Goeie kwaliteit onderdelen, in ieder geval.
Nou ja, ik doelde ook meer op de onderdelen. Shimano Nexus versnellingen, naafdynamo, rollerbrakes, AXA slot... is toch gewoon prima spul allemaal. Je kunt je alleen afvragen of je dat allemaal wel echt nodig hebt op een postfiets. Voor dat soort fietsen geldt - vind ik - wel dat wat er niet op zit, ook niet kapot kan gaanquote:Op donderdag 23 juni 2011 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik weet het niet, hoor! Een mooie designfiets, maar ondanks de naam "postbike" betwijfel ik of hij sterk genoeg is om echt als zodanig ingezet te worden. Om te beginnen al die aluminium velgen, dat is vragen om problemen. Daar krijg je veel sneller een slag in, en RVS is volgens mij veel beter. Fijn dat aluminium zo licht is, maar voor de post kan je beter een wat zwaardere fiets hebben. Die lichte dingen (en daartoe reken ik ook die Batavus Delivery Bike) glijden gewoon weg onder het gewicht van de post, en gaan heel snel steigeren. Ik zelf heb een Azor Heavy Duty, en dat is echt een tank! Toegegeven, hij is met + 25 kg wat aan de zware kant, maar hij is ook niet voor het maken van lange fietstochten, maar voor het bezorgen van post! Daar gebruik ik 'm al dik 6 jaar voor, en behoudens versleten banden en ketting heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Die Azor was wel wat duurder, tegenwoordig boven de EUR 600, maar dan heb je wel een dubbele stang, extra dikke spaken, een voordrager en extra sterk bagagerek. En als je 'm via het TNT-fietsenplan koopt, bespaar je een hoop geld (bijv. betalen met bovenwettelijk verlof).
Inderdaad, al gebruik ik hier enkel de 2e uit het lijstje eigenlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:52 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Batterijverlichting, een terugtraprem en een bel, meer heb je niet nodig
Mijn batterijverlichting is overleden in die winter van een jaar terug, compleet kapot gevroren, kon de batterijen er niet eens meer uithalen omdat ze uit elkaar 'gelekt' waren.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:51 schreef carboni het volgende:
Batterijverlichting kan wel handig zijn op piekdagen in de winter
Batterijverlichting is toch wel handig, vooral als je vroeg moet beginnen, als het nog donker is. Zeker in het najaar, met al die controles. De bel gebruik ik zelden, meestal roep ik gewoon "aan de kant mensen, opsodemieteren". En als ze echt weigeren opzij te gaan (fietsers 3 breed op het fietspad) beuk ik er gewoon doorheen, volle posttassen zijn een goeie stormram.quote:Op donderdag 23 juni 2011 20:18 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Inderdaad, al gebruik ik hier enkel de 2e uit het lijstje eigenlijk.
Dat is niet zo'n probleem hoor. Ik heb jarenlang een fietsdienst gedaan waarbij ik in een afgelegen gedeelte een eenlingbus moest lichten (werd later door de auto overgenomen) om dat vervolgens aan het einde van m'n dienst weer in een tweelingbus te deponeren. Feit is wel dat als je nog op het bestelkantoor terugkomt je het net zo goed daar af kunt geven (wij hebben een storttafel waar 's zaterdags ook alle eenlingbussen op 'gestort' worden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:24 schreef carboni het volgende:
[..]
Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langsloopt. Heb je wat uit te leggen
Wel als je een vast contract hebtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:22 schreef rub3n het volgende:
Ik wilde via TNT een fiets kopen via het Fietsplan, blijkt dat dat alleen kan als je een contract hebt wat nog 3 of meer jaar door loopt.
Kan ik als zaterdagwerker dan HELEMAAL geen gebruik maken van een fietsregeling?
het doorgeven van bundels? aan iemand met een andere wijk ofzo?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hadden bij ons de kasten weer eens over de kop gegooid. Gevolg is dat ik vandaag zes extra vakjes er bij had. Helemaal goed is het overigens nog niet, want enkele straten die tot voor kort wel goed waren zijn nu uit elkaar getrokken en dan moeten ze bij het sorteren weer in de juiste volgorde in elkaar gedraaid worden ...
Alles was bedoeld om het doorgeven van bundels te verminderen.
Jupquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:26 schreef sbientje het volgende:
[..]
het doorgeven van bundels? aan iemand met een andere wijk ofzo?
Wij hebben de Makro standaard op zaterdag, maar nu zat 'ie er vandaag al bij, terwijl het al behoorlijk druk was (oa Kampioen). En dat terwijl we scenario "maatwerk rustig" hadden, met opdeel.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:15 schreef TokenW het volgende:
Bij ons gooien ze de Makro er standaard op vrijdag doorheen, maar daar was het vandaag toch te druk voor. Wel een lekkere dienst vandaag, een 60+dienst met alleen maar flats.
ja dat kan niet, lijkt mequote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben de Makro standaard op zaterdag, maar nu zat 'ie er vandaag al bij, terwijl het al behoorlijk druk was (oa Kampioen). En dat terwijl we scenario "maatwerk rustig" hadden, met opdeel.
Volgende week beginnen we met DiDoZa, volgens de prognoses wordt het de hele week rustig tot zeer rustig, maar dinsdag hebben we wel 6 (!!) soorten hah. Kan iemand mij uitleggen hoe het op een dinsdag met sowieso Veronica, Libelle en AKN-gidsen, en dan ook nog eens 6 hah, ooit (maatwerk) rustig kan zijn?
hoe zit dat eigenlijk met industriewijken en dat nieuwe besluit dat er geen onderscheid meer is tussen zakelijk en particuliere adressen?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:46 schreef TokenW het volgende:
4 keer HAH met Albert Heijn, Gamma, Karwei en Blokker klinkt al als een hel. Morgen ook weer 3 keer met de dikke kruidvat-versie, gelukkig heb ik een industriewijk en loop ik een wijk in een ander DVG met alleen C1000.
Geen idee, maar zolang de laatste informatie is dat je bij bedrijven ed niet bezorgen is dat mijn richtlijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:48 schreef sbientje het volgende:
[..]
hoe zit dat eigenlijk met industriewijken en dat nieuwe besluit dat er geen onderscheid meer is tussen zakelijk en particuliere adressen?
dat is hier dus niet meer de richtlijnquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:04 schreef TokenW het volgende:
[..]
Geen idee, maar zolang de laatste informatie is dat je bij bedrijven ed niet bezorgen is dat mijn richtlijn.
vroegah werd HAH tussen de post gezet, maar dat leverde echt geen tijdwinst op. Ik vind deze manier prima, met de stickersquote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:09 schreef JochemP het volgende:
Waarom niet gewoon een database van alle huizen, waarin staat of een huis wel of geen HAH wel. Dan kunnen bewoners dat online aanpassen en kan de HAH tussen de gewone post gesorteerd worden = win-win voor bewoners en voor postbezorgers
Maatwerk staat gewoon voor maatwerk zoveel personeel als we hebbenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben de Makro standaard op zaterdag, maar nu zat 'ie er vandaag al bij, terwijl het al behoorlijk druk was (oa Kampioen). En dat terwijl we scenario "maatwerk rustig" hadden, met opdeel.
Volgende week beginnen we met DiDoZa, volgens de prognoses wordt het de hele week rustig tot zeer rustig, maar dinsdag hebben we wel 6 (!!) soorten hah. Kan iemand mij uitleggen hoe het op een dinsdag met sowieso Veronica, Libelle en AKN-gidsen, en dan ook nog eens 6 hah, ooit (maatwerk) rustig kan zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Hier beginnen we ook komende week, word toch lichtelijk gek wanneer ik echt met 6 HAH over straat moet dinsdag haha, dan zorg ik zeker dat ik echt iedere minuut die ik gewerkt heb uitbetaald krijg.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen voor het eerst werken met die samengeperste met plastic vastgetapete HAH. Ik kijk er nu al naar uitOh geweldig, met wat geluk 100 tekort ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van wat ik gehoord heb is het een serious pain in the butt om er ook maar 1 extra bij te krijgen
![]()
Maar 6hah is echt moeilijk om zonder te kijken af te tellen.bv
Maar van horen zeggen heb ik gehoord dat je per adres het aantal HAH moet opschrijven ipv gewoon 10 eraf halenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ze hebben het opnieuw opgemeten laatst en ik heb echt 25 te veel ofzo.
Harry Koorstra heeft al op een fiets gezeten, tenminste zo heeft hij zich op de foto laten zetten, op een fiets voor een TNT T5quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ze doen maar. Ze komen toch niet achter hun bureau vandaan om eens te kijken hoe hun plannen in de praktijk werken.
Ik geef al weken aan dat ik voor mijn wijk veel teveel HAH krijg en daar gebeurt ook helemaal niets mee, dus het zou logisch zijn als het andersom precies zo zou werkenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:14 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh geweldig, met wat geluk 100 tekort ofzoVan wat ik gehoord heb is het een serious pain in the butt om er ook maar 1 extra bij te krijgen
![]()
Maar 6hah is echt moeilijk om zonder te kijken af te tellen.bv
vraag me echt af of die pipo's weleens met 6 kilo HAH + post op de arm door een straat hebben gesjouwd, in de regen en/of windquote:Op vrijdag 24 juni 2011 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
200 is voor dinsdag de max ja. Op zaterdag is het 150 gram per afgiftepunt.
Uitgaande van die 200 gram dan heb ik voor één van de wijken die ik wel eens doe max 85 kilo HAH.
ja gewoon 6 kilo is wel te tillen, maar je loopt er wel een uur of langer mee vaak..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
Och een keertje zes kilo of ietsje meer is niet erg, maar als je het drie uur lang op je armen hebt liggen dan voel je het op een gegeven moment wel
Afgelopen zaterdag had ik voor een wijk 221 stuks overschot, gelukkig was het alleen C 1000. Je zou maar onbekend zijn met de wijk en 40 kg teveel mee moeten sjouwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik geef al weken aan dat ik voor mijn wijk veel teveel HAH krijg en daar gebeurt ook helemaal niets mee, dus het zou logisch zijn als het andersom precies zo zou werken
Heb de laatste alleen maar zulke uren gemaakt, dat vreet van je vooral naast een studie of stage. Ben daarom nu eindelijk weg. Had mijn laatste werkdag.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef kaars het volgende:
pfoe vandaag weer 13 uur gemaakt. Was niet eens echt heel druk, maar gewoon te weinig personeel. Merk ook dat er steeds meer van me verwacht wordt, kaars kan dat nog wel even doen en dat ook nog even. Begint een beetje irritant te worden
13 uur? Jezus man, dan is echt je zaterdag naar de knoppen of kan jij nog van de bank afkomen dan? Ik werk wel af en toe dagen van 10 tot 11 uur en daar heb ik al een tyfushekel aanquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef kaars het volgende:
pfoe vandaag weer 13 uur gemaakt. Was niet eens echt heel druk, maar gewoon te weinig personeel. Merk ook dat er steeds meer van me verwacht wordt, kaars kan dat nog wel even doen en dat ook nog even. Begint een beetje irritant te worden
Ik word steeds beter in nee zeggen. Al is het lastig dat ze er dan mee naar een collega gaan die er ook niet op zit te wachten. Dat is ook niet tof...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:33 schreef JochemP het volgende:
Ik moet leren nee zeggen...
Moest vandaag twee wijken lopen aan de hele andere kant van de stad, waar ik in mijn hele leven het bestaan niet eens vanaf wist. Ik kan jullie lastigvallen met een uberlang verhaal over waarom ik dit niet meer doe, maar dat doe ik niet... Samengevat ben ik van 12 tot half 7 de deur uitgeweest en krijg ik maar 3 uur uitbetaald, en krijg ik waarschijnlijk ook nog eens een officiele waarschuwing oid omdat ik 3 pakketen en 2 hele bundels terug heb gegooid in de blauwe bak...
Nah zolang ik niet ga zitten valt het wel mee, ben ook rustig wel is 24 uur wakker dan, van 4 uur 's ochtends tot 4 's nachtsquote:Op zaterdag 25 juni 2011 18:38 schreef lololo het volgende:
[..]
13 uur? Jezus man, dan is echt je zaterdag naar de knoppen of kan jij nog van de bank afkomen dan? Ik werk wel af en toe dagen van 10 tot 11 uur en daar heb ik al een tyfushekel aan.
[..]
Ik word steeds beter in nee zeggen. Al is het lastig dat ze er dan mee naar een collega gaan die er ook niet op zit te wachten. Dat is ook niet tof...
Haha zei het toch dat PostaNaaL genoemd zou wordenquote:Op zondag 26 juni 2011 10:56 schreef Viper86 het volgende:
Een aantal collega's beginnen het nu ook PostAnaal te noemen.![]()
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mocht ook nog even een deel van gisteren meenemen, blijven staan gisteren![]()
Ik zie een verbandquote:
Right en het bedrijf maar veel verdienen aan verhuisservicequote:Op zondag 26 juni 2011 23:53 schreef Lastpost het volgende:
Pff hij gaat lekker op kantoor, de salarisstroken krijg ik op mijn oude adres waar ik al ruim een half jaar niet meer woon, 'reclame' van het bedrijf komt op mijn huidige adres en mijn ontslagbevestiging komt nota bene bij mijn ouders terecht waar ik al enkele jaren niet meer woon.
Adreswijziging intern doorvoeren is blijkbaar nogal lastig.
Komt vast pas in de avond.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:37 schreef sbientje het volgende:
ik heb denk ik morgen weer 1 grote 1 kleine. Ik hoop dat het meevalt qua noodweer, heb weinig zin om in de hagel te lopen..
ja meestal wel jaquote:
Ik vind het opmerkelijk hoe vaak die personen vrij hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef lololo het volgende:
Puinhoop hier. Post weer te laat op depots, postbezorgster die spoorloos is, ziekmelding van een TC was zelf uiteraard vrij.
Ik gun iedereen zijn vrije dagen, ook de TC. Maar hij is vrij vaak niet aanwezig terwijl hij andere mensen zonder te vragen 6 dagen in de week inzet. Dat zit natuurlijk niet echt lekker bij veel medewerkers.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk hoe vaak die personen vrij hebben
Het lijkt onze vestiging wel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:25 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik gun iedereen zijn vrije dagen, ook de TC. Maar hij is vrij vaak niet aanwezig terwijl hij andere mensen zonder te vragen 6 dagen in de week inzet. Dat zit natuurlijk niet echt lekker bij veel medewerkers.
Paar liter water bij je?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:27 schreef sbientje het volgende:
Ik ben maar ff in de schaduw gaan zittwn want ik loop serieis oververhit te raken.. Hier waait t een beetje dus even afkoelen. Voel me helemaal niet ok..
Kan het me helemaal voorstellen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:27 schreef sbientje het volgende:
Ik ben maar ff in de schaduw gaan zittwn want ik loop serieis oververhit te raken.. Hier waait t een beetje dus even afkoelen. Voel me helemaal niet ok..
Had 1,5 liter mee en een blikje cola. Das ondertussen lauw vrees ik.quote:
Het schijnt zo te zijn dat je als TC geen meeruren krijgt uitbetaald, dus alles wat je aan overuren maakt krijg je als verlof, en zeker met al die reorganisaties kan dat wel aantikkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijk hoe vaak die personen vrij hebben
Ah dat verklaard..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:09 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Het schijnt zo te zijn dat je als TC geen meeruren krijgt uitbetaald, dus alles wat je aan overuren maakt krijg je als verlof, en zeker met al die reorganisaties kan dat wel aantikkenMaar ik vind het ook wel opvallend, ja. Verlof van mensen intrekken omdat het zo druk is, en vervolgens zelf doodleuk op vakantie gaan
Je maakt jezelf er in ieder geval niet populairder mee.
Het "noodweer" was hier ook vrij teleurstellend. Het heeft volgens mij een kwartiertje geregend en dat was hetEn het is nog steeds vies benauwd.
Ben je nou nog bezigquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sbientje het volgende:
Ik moet nog steeds na iedere straat pauzeren, ech niet leuk. Ben wel bijna klaar nu, ik snak naar een lauwe douche.. Of een bui regen. Of nog beter, allebei!
Kan me voorstellen hoe jij je nu voelt. Heb ook wel eens over een wijk die ik normaal binnen 3 uren doe gewoon een uur langer gedaan. niet omdat het zo warm was, maar wat ziekjes was en geen energie had.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sbientje het volgende:
Ik moet nog steeds na iedere straat pauzeren, ech niet leuk. Ben wel bijna klaar nu, ik snak naar een lauwe douche.. Of een bui regen. Of nog beter, allebei!
Zo voel ik me iedere dag, het gaat haast wennen na zoveel jaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Niet omdat het zo warm was, maar wat ziekjes was en geen energie had.
Dan duurt zo'n rondje maken echt lang.
Als ik serieuze buikgriep heb meld ik me ziekquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had een keer buikgriep, was wel blij toen ik de laatste brievenbus had bereikt.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:46 schreef sk888er het volgende:
Vandaag 6 uur gelopen, ben kapot.
Aangekomen bij laatste straat gaat zo'n vrouw zeuren dat ik het hek niet dicht had gedaan (doe ik normaal wel maar elke handeling die ik vandaag moest doen was te veel). Ik zeg zo "sorry, volgende keer, ben nu echt kapot". Rijd ik naar het depot om m'n tassen te legen blijkt ze achter mij aan te zijn gefietst helemaal kwaad (dacht waarschijnlijk dat ik naar kantoor zou rijden o.i.d.), Krijg ik nog een aantal verwensing achter me aan + dat ze er serieus werk van gaat maken omdat ze vindt dat het echt niet kan.
Iemand die weet wat de procedures zijn met het sluiten van een hek? Moeten wij deze perse sluiten etc.? (was gewoon rijtjeshuis met middelhoog hek om de tuin heen, overigens ook de enige in de hele wijk).
Soms is het omdat de hond dan kan ontsnappen ofzo, moeten ze maar een handig sluitwerk plus veer gebruiken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waar mensen zich druk over maken en dan de moeite doen om iemand helemaal naar het depot te achtervolgen.
Mevrouw zou eens mee moeten lopen, handen niet vol? roflol zeker met dat nieuwe hah kun je nauwelijks normaal dat tuinhekje openen zonder een diepe buiging te maken.quote:Maa het intrigeert me toch, waarom het hek niet dicht wordt gedaan. Gaat het hek moeilijk dicht? Nee. Heeft de persoon z'n handen vol? Nee.
Ik denk dat het komt omdat voor diegene de taak verricht is die diegene moest doen, te weten de post bezorgen. Pas als je de taak oprekt/ uitbreidt door te verzoeken ook het tuinhekje dicht te doen, is de opdracht pas volbracht als het hekje dicht is.
Of gewoon die hond binnen houden...Lijkt mij een betere optie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:56 schreef carboni het volgende:
[..]
Soms is het omdat de hond dan kan ontsnappen ofzo, moeten ze maar een handig sluitwerk plus veer gebruiken.
Sommige constructies om hekjes te openen zijn zo bagger, twee handen nodig enzo.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:06 schreef carboni het volgende:
http://spaarmoeder.blogsp(...)p-naar.html#comments
Ook zon zeikerd die er niks van snapt
[..]
Mevrouw zou eens mee moeten lopen, handen niet vol? roflol zeker met dat nieuwe hah kun je nauwelijks normaal dat tuinhekje openen zonder een diepe buiging te maken.
Overigens wat ik soms doe om niet zo diep te buigen is elastiekjes die toch om mij pols te hangen, om het hekje te doen en zo dicht te slaan.
Met de voet rustig open doen werkt bijna altijd, wel uitkijken met gammele hekjes die nog niet helemaal open zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Of gewoon die hond binnen houden...Lijkt mij een betere optie.
Niet mijn probleem als er huisdieren ontsnappen, dat zou ik andersom ook niet verwachten van postbodes die post bij mij zouden bezorgen.
Sowieso heb ik een hekel aan hekjes die niet makkelijk open gaan, want dat komt zo dom over
Van die hekken die dan na 20 cm altegen de grond vastlopen aaaaaah!!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Of gewoon die hond binnen houden...Lijkt mij een betere optie.
Niet mijn probleem als er huisdieren ontsnappen, dat zou ik andersom ook niet verwachten van postbodes die post bij mij zouden bezorgen.
Sowieso heb ik een hekel aan hekjes die niet makkelijk open gaan, want dat komt zo dom over
Jaaa, en dan ergens tussen dat oerwoud is een brievenbus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:10 schreef sbientje het volgende:
Dat doe ik dan weer nooit. Ze stikken er maar in met hun hek![]()
Watze ook moeten verbieden, van die twee meter hoge insectenaantrkkende struiken bij de voordeur. Smerige vliegen en wespen!
En alles met opstapjes, afstapjes en ongelijke tegels
Die hekjes gooi ik altijd over dat punt heen. Ga ze niet dichtdoen omdat het moet. Meestal doe ik één poging en slaagt die niet dan pech gehad.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:12 schreef sbientje het volgende:
[..]
Van die hekken die dan na 20 cm altegen de grond vastlopen aaaaaah!!krijg altijd zin om er een rotschop tegen te geven. Op zaterdag heb ik een adres war ze het grappig vinden het rolluik ineens dicht te doen als ik aankom. Ook heel lachen ja.
quote:Postbode dit is de brievenbus
Doe de klep open, post erin, klep dicht
kan er over meepratenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:15 schreef carboni het volgende:
Ik lees wel eens de klachten door die op het bureau van de TC liggen door, zie je ook soms hilarische zeikerds.
Zou het overleggen met TC maar mensen moeten mij niet gaan volgenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:19 schreef sk888er het volgende:
Moet er overigens morgen weer gaan bezorgen, weet niet echt of ik het hek wel zal gaan sluiten of niet :p
Oh jee, de beroepsklager. Een postbezorger bij ons heeft er ook zo één in zijn wijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef Lastpost het volgende:
En dan nog een woning (ook echt de enige van de 750 adressen per dag) die echt altijd iets te klagen heeft, de post steekt eruit (foldertje die vastzit en voor 95% door de bus zit), het hekdeurtje staat nog open en laatst de topper, dat ik te laat ben (half 5) of ik toen tijdens de winter die pins onder m'n schoenen eraf kon halen want dat gaf krassen op de tegels.![]()
Kortom, altijd wat te zeiken en dat gewoon wekelijks en als er niets te klagen valt verzint ze gewoon dat de post 'praktisch op straat lag' ipv in de bus.
Een vergiet, dat is wel een rake typering! Gelukkig was het vandaag "Singing in the rain"quote:Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef Viper86 het volgende:
Iedereen sterkte met bezorgen met dit weer. Lijkt me niet prettig om een paar uur lang als een vergiet rond te lopen... Je drinkt een flesje water en je zweet het er bij wijze van spreken direct weer uit...
Weleens? Het gebeurt mij elke dag wel een paar keerquote:Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb ook weleens per ongeluk verkeerde post bezorgd.
Je bedoelt die briefjes in de trant van "Wilt u een klacht indienen bel dan dit nummer"?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:37 schreef pussywillow het volgende:
Gelukkig hebben we tegenwoordig van die excuusbriefjes in de bezorgmap zitten waarmee je je verontschuldigingen aan kunt bieden voor "het ontstane ongerief" of zoiets
Ik weet niet of dat er ook op staat, maar er staat in ieder geval iets van "Per abuis heb ik post bij u bezorgd die niet voor u bestemd is, ik bied mijn excuses aan voor het ontstane ongemak, wilt u zo vriendelijk zijn deze post op het juiste adres af te geven, in de brievenbus te dumpen of een afspraak te maken om de post bij u op te laten halen? Groetjes, de postbode"quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoelt die briefjes in de trant van "Wilt u een klacht indienen bel dan dit nummer"?
Nooit klachten gehad?quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:12 schreef JochemP het volgende:
Weleens? Het gebeurt mij elke dag wel een paar keer
Hier dus ook, een wijk waar je heel mooi een rondje kan lopen zo van: 24-36, 47-35, 33-1.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Als je achter de bundels aan loopt dan kun je je al bijna niet meer vergissen in de straat. Huisnummers nog wel, maar dat gebeurt mij gelukkig erg zelden. Heb overigens in sommige straten wel een eigen volgorde die imo veel makkelijker wegloopt dan de officiele volgorde.
Niet meer, als je hier een beetje laat blijken zomaar op een wijk gezet te kunnen worden, word je wijkie heel snel afgepakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Jullie hebben allemaal vaste wijken?
Ik heb één vaste wijk en wordt ook regelmatig wel op een autoroute ingezet. Bij beiden kan ik alle adressen en hun kenmerken gewoon opdreunen. Mocht het echt nodig zijn dan kan ik ook in enkele andere wijken wel uit de voeten, maar dat gebeurt alleen als de nood echt aan de man is en dat is eigenlijk nooit het geval.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Jullie hebben allemaal vaste wijken?
Hier ook, terwijl ik toch veel liever een vast loopje heb. Maar ja, ik ken nu rond de 20 wijken, dus ik kom overal terechtquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:25 schreef carboni het volgende:
[..]
Niet meer, als je hier een beetje laat blijken zomaar op een wijk gezet te kunnen worden, word je wijkie heel snel afgepakt.
Ja dit is wel herkenbaar..quote:Op woensdag 29 juni 2011 23:35 schreef pussywillow het volgende:
Overigens maakt het bij ons helemaal niets uit of je een wijk kent of niet. Je wordt gewoon zonder pardon in een wijk gedumpt als men dat nodig acht
Nooit betalen, je lijkt wel gek.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had gisteren een kaart gekregen zonder postzegel.![]()
Nu kreeg ik vandaag van de tnt zo'n brief met dat ik 92 ct moet betalen.
Wat zal ik doen?
Ik doe het ook regelmatig. Heb nooit een vaste wijk gehad maar ken wel alle wijken goed genoeg om 'op automatische piloot' te lopen. En die combinatie leidt tot best veel foutenquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:10 schreef TokenW het volgende:
Iedereen kan wel eens een fout maken, maar als je het iedere dag voor elkaar krijgt om dat meerdere keren te doen, dan ben je niet bepaald goed bezig.
Das dan weer humor, niet gevraagd of ze niet wat extra wilden? Kon je je hele wijk daar kwijtquote:Op donderdag 30 juni 2011 17:54 schreef Melleyn het volgende:
Ik heb dinsdag een Gamma folder moeten bezorgen bij de Gamma. Dan voel je je pas stom
HAH = huis aan huis, oftewel reclamequote:Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Hartigan het volgende:
Vandaag een contract getekend voor 2 maanden als tijdelijke kracht. Komende dinsdag mijn eerste werkdag!
Even een paar vraagjes...
1. Jullie hebben het steeds over "HAH", wat houdt dat in?
2. Ik heb de tabel in de OP bekeken betreft uitbetalingen. Als ik per 5 juli begin, klopt het dan dat ik mijn eerste salaris pas 21 augustus ontvang? Dat vind ik wel vrij laat. Bij het uitzendbureau voor mijn weekendbaan krijg ik iedere week betaald (zaterdag werken en op dinsdag al salaris).
Die tabel in de OP gaat over je meeruren, dus de uren die je werkt die buiten je contract vallen. Die krijg je de maand erna uitbetaald, dus overuren uit juli krijg je in augustus. Contracturen voor juli zou je wel gewoon in juli moeten krijgen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Hartigan het volgende:
Vandaag een contract getekend voor 2 maanden als tijdelijke kracht. Komende dinsdag mijn eerste werkdag!
Even een paar vraagjes...
1. Jullie hebben het steeds over "HAH", wat houdt dat in?
2. Ik heb de tabel in de OP bekeken betreft uitbetalingen. Als ik per 5 juli begin, klopt het dan dat ik mijn eerste salaris pas 21 augustus ontvang? Dat vind ik wel vrij laat. Bij het uitzendbureau voor mijn weekendbaan krijg ik iedere week betaald (zaterdag werken en op dinsdag al salaris).
Vrij normaal tegenwoordig dat webcare ook op fora rond gaat hangenquote:
Ach, er zijn slechtere banen! Ik loop zelf liever buiten, maar voorbereiden is best oké. Ik heb het in de decemberperiode gedaan, 's ochtends twee/drie wijken voorbereiden en 's middags een wijk bezorgen. Vond die afwisseling wel leuk, als je echt alleen maar voorbereidt wordt het na een tijdje denk ik wel saai. Ligt er ook wel aan of je leuke collega's hebt waar je een beetje mee kunt kletsen, dat maakt het wel draaglijker.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Misschien voor de vakantie als Medewerker voorbereiding werken in Rotterdam, of is het dusdanig vervelend dat jullie het afraden?
8,61 euro per uur klinkt wel aardig, en post op volgorde leggen lijkt ook niet al te erg.
Ja, maf is dat. Zo moest ik ook een keer een kaartje bezorgen bij een man en dat kaartje was geadresseerd aan "Ome Theo", en nog steeds als ik bij dat adres kom denk ik "Hé, ome Theo!", ook al ken ik uiteraard heel die man nietquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:06 schreef sbientje het volgende:
Brand in een huis in mijn zaterdagwijk. Gek eigenlijk, zie het op p2000, zit nu te hopen dat het meevalt. Op de een of andere manier bouw je dan toch een soort van band op ofzo, terwijl ik die mensen nooit zie
Oh noes, we worden in de gaten gehoudenquote:
Webcare is een soort van imagobewaker en komt gevraagd of ongevraagd met informatie die de klanten verder moet helpen en waar het bedrijf uiteraard ook beter van wordt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef pussywillow het volgende:
Oh noes, we worden in de gaten gehouden
Ik wil ook wel in het PostNL webcare-team, lekker de hele dag internetten en gezeik aanhoren
quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:58 schreef carboni het volgende:
rofl der is ook een @postanaal, was te verwachten
http://twitter.com/#!/postanaal
quote:De ontwitter account van PostaNaaL, het grootste postbedrijf van Nederland en omstreken. Werkgever van 11.000 postbodes. Pakketje kwijt? kijk even in de kliko.
ahahha die is leukquote:
quote:#TNT of #postnl, hoe ze ook mogen heten: aangetekende brief voor mijn vrouw: bankpas op míjn rekening, ik mag niet tekenen, omdat mijn naam er niet op staat!
quote:@Careless2000 Hoe hard wij ook soms falen.Brief met legitimatie mag alleen door de ontvanger worden getekend. Postbode wordt ontslagen.
Het bericht over Fiets zeker gelezen op de FP of in Klaagbaak?quote:
Dat weet ik wel zeker ja.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het bericht over Fiets zeker gelezen op de FP of in Klaagbaak?
Bedankt voor het antwoord. Ik ga morgen even bellen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ach, er zijn slechtere banen! Ik loop zelf liever buiten, maar voorbereiden is best oké. Ik heb het in de decemberperiode gedaan, 's ochtends twee/drie wijken voorbereiden en 's middags een wijk bezorgen. Vond die afwisseling wel leuk, als je echt alleen maar voorbereidt wordt het na een tijdje denk ik wel saai. Ligt er ook wel aan of je leuke collega's hebt waar je een beetje mee kunt kletsen, dat maakt het wel draaglijker.
[..]
Ja, maf is dat. Zo moest ik ook een keer een kaartje bezorgen bij een man en dat kaartje was geadresseerd aan "Ome Theo", en nog steeds als ik bij dat adres kom denk ik "Hé, ome Theo!", ook al ken ik uiteraard heel die man niet
[..]
Oh noes, we worden in de gaten gehouden
Ik wil ook wel in het PostNL webcare-team, lekker de hele dag internetten en gezeik aanhoren
bij ons belde de teamcoach vandaag. Ik heb die dag verlof.. Of dat echt nodig was, want hij zat met een enorm gat in de planning. 5 man verlof ofzo die dag. Tsja.. Ik heb een bruiloft dus ik kan echt niet werken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 18:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Mag hopen dat er in de planning van 9 juli een foutje zit hier. Was niet van plan om bijna 6 uur te gaan lopen iig, vanaf 11 uur red ik dat met een pauze ook niet meer voor 5 uur
Normaal is het max 4u15min, dat vind ik wel genoeg.
Die verhalen over geld dat uit verjaardagskaarten verdwijnt heb ik vaker gehoord. Maar aan de buitenkant van de envelop kun je nooit zien dat er geld in zit, en ik neem niet aan dat iemand alle verjaardagskaarten gaat openscheuren, omdat er volgens mij veel vaker geen geld in zit, dan wel. Blijft alleen de mogelijkheid over dat het muntgeld is, en dat scheurt in zo'n sorteermachine natuurlijk dwars door de envelop heen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:57 schreef JochemP het volgende:
Hier vandaag in het Haarlems Dagblad een halve pagina vol over de vele klachten die binnenstromen over de post- en pakketbezorging van PostNL. Rouwkaarten die te laat aankomen, geld dat verdwijnt uit felicitatiekaarten, post die gewoon helemaal niet aankomt en de slechte klachtenafhandeling. Ze zullen wel wat strenger gaan controleren komende tijd
Jezus, toch maar beter uitkijken wat ik hier neer zet danquote:Op donderdag 30 juni 2011 23:26 schreef carboni het volgende:
Overigens worden we al jaren in de gaten gehouden, ze gaan zelfs achter postbezorgers die negatief praten op hyves over de tijd die ze te weinig krijgen voor HAH
http://www.jasperenklaar.nl/downloads/spuien-op-hyves.pdf
Geld dat verdwijnt uit kaarten, daar heb ik altijd mijn vraagtekens bij. Zoals genoemd briefgeld kun je niet zien behalve als de envelop niet goed is dichtgeplakt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 09:57 schreef JochemP het volgende:
Hier vandaag in het Haarlems Dagblad een halve pagina vol over de vele klachten die binnenstromen over de post- en pakketbezorging van PostNL. Rouwkaarten die te laat aankomen, geld dat verdwijnt uit felicitatiekaarten, post die gewoon helemaal niet aankomt en de slechte klachtenafhandeling. Ze zullen wel wat strenger gaan controleren komende tijd
Bij ons op het werk gaat wel het verhaal van een oude postbode die dus serieus alle kaarten bij de sortering achterhield en altijd 5 minuten later in de kantine kwam dan zijn collega's. Dan zat hij dus die kaarten te onderzoeken op geld en jatte dat eruitquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die verhalen over geld dat uit verjaardagskaarten verdwijnt heb ik vaker gehoord. Maar aan de buitenkant van de envelop kun je nooit zien dat er geld in zit, en ik neem niet aan dat iemand alle verjaardagskaarten gaat openscheuren, omdat er volgens mij veel vaker geen geld in zit, dan wel. Blijft alleen de mogelijkheid over dat het muntgeld is, en dat scheurt in zo'n sorteermachine natuurlijk dwars door de envelop heen.
Slimquote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:38 schreef lololo het volgende:
[..]
Bij ons op het werk gaat wel het verhaal van een oude postbode die dus serieus alle kaarten bij de sortering achterhield en altijd 5 minuten later in de kantine kwam dan zijn collega's. Dan zat hij dus die kaarten te onderzoeken op geld en jatte dat eruit. Gebeurde volgens mij tijdens de nachtdiensten.
Maar goed, dan heb je het over 1 bevestigd geval van 15 jaar geleden. Zat vlak voor zijn pensioen die gast, werd betrapt en acuut buiten geflikkerd
Ik moest vandaag voor de tweede keer een wijk lopen, waar ze standaard te weinig HAH mee geven.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Had vandaag trouwens wel genoeg reclame mee. Ze hadden er aan gedacht om er een extra bundel in te stoppen
Ik zou eerlijk gezegd ook absoluut niet weten hoe ik een rouwkaart moet herkennen. Of is dat niet iets wat met de "normale" post mee gaat?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:52 schreef carboni het volgende:
[..]
Geld dat verdwijnt uit kaarten, daar heb ik altijd mijn vraagtekens bij. Zoals genoemd briefgeld kun je niet zien behalve als de envelop niet goed is dichtgeplakt.
Maar voor de rest, get used to it. Subco en tijdelijken herkennen rouwkaarten niet eens laat staan dat ze extra moeite voor doen.
grijs randje met vaak zo'nquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:14 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook absoluut niet weten hoe ik een rouwkaart moet herkennen. Of is dat niet iets wat met de "normale" post mee gaat?
Aan de postzegel, maar ook vaak een donkere rand op de envelop, een centimeter vanaf de buitenzijdequote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:14 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook absoluut niet weten hoe ik een rouwkaart moet herkennen. Of is dat niet iets wat met de "normale" post mee gaat?
Aha.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:23 schreef gekkewiebel het volgende:
Rouwkaarten komen over het algemeen via een apart traject binnen, of althans, niet in de gewone blauwe SMK bakken. Ze gaan idd wel gewoon met de normale bestelling mee.
Punt is een beetje dat ik (weet niet hoe dat in andere vestigingen gaat) geen opleiding gehad heb.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:23 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk zouden ze is een checklist moeten maken voor de opleiders. Dingen als *21, rouwkaarten en trombosekaarten gaan gewoon te vaak mis.
Die mappen zijn volgens mij de registerboekjes retour met stempel van de Buba op het scb.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat ik (weet niet hoe dat in andere vestigingen gaat) geen opleiding gehad heb.
Zoals vandaag.. had ik een rode haalservice map, geen idee wat ik daarmee moest doen.
Uiteindelijk moest ik hem bestellen, maar goed.. Het is toch wel fijn als je dat allemaal weet.
Er zat niets in?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:32 schreef carboni het volgende:
[..]
Die mappen zijn volgens mij de registerboekjes retour met stempel van de Buba op het scb.
Tja, opleidingen worden vaak zo snel mogelijk afgeraffeld krijg ik de indruk. Laatst was er iemand die had 1x opleiding gehad, vervolgens 3 of 4x een wijk besteld, en daarna moest ik diegene nóg een keer opleiding gevenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Punt is een beetje dat ik (weet niet hoe dat in andere vestigingen gaat) geen opleiding gehad heb.
Zoals vandaag.. had ik een rode haalservice map, geen idee wat ik daarmee moest doen.
Uiteindelijk moest ik hem bestellen, maar goed.. Het is toch wel fijn als je dat allemaal weet.
True,quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:53 schreef gekkewiebel het volgende:
Tja, opleidingen worden vaak zo snel mogelijk afgeraffeld krijg ik de indruk.
Volgens mij wordt je salaris verhoogd in de maand waarin je jarig bent ja. Hangt misschien ook een beetje van die tijdvakken af, zijn wel +/- gelijk aan de gewone maanden, maar niet helemaal.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:00 schreef Little-Pea het volgende:
Ik heb twee vragen. Ik zal dit jaar mijn 3e contractverlenging als zaterdagmedewerker tekenen. Zal dit mijn laatste contractverlenging worden?, want ik hoor van mensen om mij heen dat je maar drie keer als zaterdagmedewerker je contract kan verlengen en dat ze je dan eigenlijk in vaste dienst moeten nemen?
En mijn andere vraag is; ik word op 11 juli 19 jaar. Zal mijn salarisverhoging al op het loonstrookje van deze maand bijgewerkt zijn? Of verhogen ze mijn salaris pas volgende maand?
Je bedoelt waarschijnlijk je derde contract. Dat is dus je 2e verlenging. Ze zijn niet meer zo scheutig met vaste contracten als vroeger, maar ze worden nog wel gegeven. Maar dat verschilt per vestiging. Je kunt dus beter daar eens rondvragen.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:00 schreef Little-Pea het volgende:
Ik heb twee vragen. Ik zal dit jaar mijn 3e contractverlenging als zaterdagmedewerker tekenen. Zal dit mijn laatste contractverlenging worden?, want ik hoor van mensen om mij heen dat je maar drie keer als zaterdagmedewerker je contract kan verlengen en dat ze je dan eigenlijk in vaste dienst moeten nemen?
En mijn andere vraag is; ik word op 11 juli 19 jaar. Zal mijn salarisverhoging al op het loonstrookje van deze maand bijgewerkt zijn? Of verhogen ze mijn salaris pas volgende maand?
Volgens mij mogen ze maar 3 contracten geven, daarna wordt het of wegwezen of vaste dienst. Het is 3 contracten of 3 jaar. Dus als ze jou 3x een contract van een maand geven, dan zou je daarna bij verlenging ook in vaste dienst moeten komen. Als ze je 1 contract geven met een looptijd van 3 jaar, dan zou bij de 1e verlenging al een vast contract gegeven moeten worden.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook weleens hoor is dat ze na het 4e contract niet verlengen en dan na drie maanden weer aannemen? Kan zijn dat dit een andere branche is.
Mogen ze eigenlijk ook 4x een half jaar contract geven, of zijn daar weer andere regels voor?
Is bij ons idd ook voorgekomen. ZAWer die regelmatig doordeweeks werkte, TCs liepen met hem weg, maar na 3 (of 4?) tijdelijke contracten moest hij toch echt 3 maand het veld ruimen. In de tussentijd werd hem wel een postbezorgerscontract aangesmeerd, en die kerel had weing keusquote:Op zondag 3 juli 2011 14:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook weleens hoor is dat ze na het 4e contract niet verlengen en dan na drie maanden weer aannemen? Kan zijn dat dit een andere branche is.
Mogen ze eigenlijk ook 4x een half jaar contract geven, of zijn daar weer andere regels voor?
Pfffquote:Op zondag 3 juli 2011 23:50 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Is bij ons idd ook voorgekomen. ZAWer die regelmatig doordeweeks werkte, TCs liepen met hem weg, maar na 3 (of 4?) tijdelijke contracten moest hij toch echt 3 maand het veld ruimen. In de tussentijd werd hem wel een postbezorgerscontract aangesmeerd, en die kerel had weing keusMaar bedrijf natuurlijk weer te krenterig om hem een vast contract aan te bieden. En dan te bedenken dat zo'n iemand volgens scenario moet beginnen om 0500 uur, maar vanwege de drukte meestal toch maar om 0420 begint, in de eigen tijd dus. En dan met hetzelfde gemak wordt je aan de kant gezet. Vuil, gewoon vuil
voor de duidelijkheid; na drie maand kreeg hij dus weer een (tijdelijk) zaterdagcontract
Uh, dat kan toch helemaal niet? Dat postbezorgerscontract was dan meteen een vast contract en dat zaterdagwerkerscontract dat hij daarna kreeg daarmee ook automatisch, aangezien die keten van 36 maanden of 3 contracten volgens mij niet doorbroken wordt als je iemand dan maar gewoon even een andere functie geeft binnen hetzelfde bedrijf.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:50 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Is bij ons idd ook voorgekomen. ZAWer die regelmatig doordeweeks werkte, TCs liepen met hem weg, maar na 3 (of 4?) tijdelijke contracten moest hij toch echt 3 maand het veld ruimen. In de tussentijd werd hem wel een postbezorgerscontract aangesmeerd, en die kerel had weing keusMaar bedrijf natuurlijk weer te krenterig om hem een vast contract aan te bieden. En dan te bedenken dat zo'n iemand volgens scenario moet beginnen om 0500 uur, maar vanwege de drukte meestal toch maar om 0420 begint, in de eigen tijd dus. En dan met hetzelfde gemak wordt je aan de kant gezet. Vuil, gewoon vuil
voor de duidelijkheid; na drie maand kreeg hij dus weer een (tijdelijk) zaterdagcontract
Welke ZAW vraagt er in godsnaam een uitkering aan?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sterker nog: Als dit 5e contract afloopt en niet verlengd wordt, dan zal het UWV waarschijnlijk weigeren een uitkering te verstrekken, en PostNL dwingen hem in vaste dienst te nemen!
Een ontslagen zaterdagwerker?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Welke ZAW vraagt er in godsnaam een uitkering aan?
Geld is geld!quote:Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Welke ZAW vraagt er in godsnaam een uitkering aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |