abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98532210

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Vorige topics:
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 |
42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 |
52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 |
62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 |
70 | 71 | 72 | 73 | 74 |

Salaristabel Zaterdagwerker:

Uitbetalingen:

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis<br>
Posttarieven<br>
Juist adresseren<br>
Verhuisservice<br>
Bewaarservice<br>
Postzegeluitgiftekalender<br>

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis<br>
HSM = HuisNummerSorteermachine<br>
Lola = Los en Laad ruimte<br>
VOS = Vroege Ochtend Sorteering<br>

Overige linkjes:
Over PostNL<br>
TPG en klagen<br>
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers<br>

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht<br>
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat<br>
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland<br>
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden<br>
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente<br>
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt<br>
Viper86, werkzaam in VBG Sneek<br>
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)<br>
ries, werkzaam in VBG Den Bosch<br>
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland <br>
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade<br>
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat<br>
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat<br>
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat<br>
sbientje, werkzaam in Breda<br>
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo<br>
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek<br>
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen<br>
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland<br>
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen<br>

De OP is hier te vinden.
pi_98532293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan lopen wij hier zeker achter, want hier doen we ze nog zelf. Dwz, in sommige gevallen nemen bestellers de agt. voor hun eigen wijk mee, maar je hebt ook teams met een aparte agt. dienst waar je dan zo'n mooie Piaggio Liberty voor mee krijgt.

Ik hen pas zo'n subcontractor aangesproken, en gevraagd wanneer zij nou eens die agt over gaan nemen. Hij begon meteen te vloeken en te tieren.

Overigens is de nieuwste ontwikkeling de komst van de subsubcontractor. Die onderaannemer gaat het zelf weer uitbesteden, voor nog minder geld. "Onze" subcontractor schijnt nu een stelletje Polen te hebben ingezet. Het wachten is op de subsubsubcontractor, als de Polen het weer gaan uitbesteden aan Roemenen.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:12 schreef Miepiekiekuut het volgende:

[..]

Of wat dacht je van brievenbuspakjes die niet door de brievenbus passen en dus pakketpost zijn! -O- Vandaag weer twee stuks....
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maareh.. stel je voor dat postnl helemaal over de kop gaat...?
Wie neemt dat dan over? :')

Ik zit daar weleens aan te denken.
Dergelijke bedrijven (net zoals de NS) hebben toch wel een bepaalde verantwoordelijkheid.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:27 schreef carboni het volgende:

[..]

Schijnt dat de volgens de postwet de overheid een 6daagse postbezorging moet verzorgen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:31:02 #3
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_98532342
Morgen lekker 8 uur beginnen *O*
pi_98533291
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:31 schreef JochemP het volgende:
Morgen lekker 8 uur beginnen *O*
Lekker laat zeg :)
lama
pi_98533578
interssante posts in het vorige topic. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik heb mijn THK contract vandaag gehad, ga het nu eens even rustig doorlezen. Uurloon is 8,64 bruto ofzo. Ik weet alleen niet hoe het zit met loonheffing. Het is wel 1 werkgever, maar wel 2 contracten, geldt de loonheffingskorting dan nog?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_98536023
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe naam, zeg nog vaak TNT Post. Misschien is het voor de klant duidelijker om te identificeren als PTT-TPG-TNT-POSTNL
pi_98536114
ik zeg vaak nog PTT post ;( dat klinkt gewoon zo goed
There are only 151 Pokémon.
pi_98536820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:22 schreef Eenskijken het volgende:
ik zeg vaak nog PTT post ;( dat klinkt gewoon zo goed
Ik zeg nog steeds het Staatsbedrijf der Posterijen......... :P
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_98537103
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 23:20 schreef carboni het volgende:
Overigens kan ik nog steeds niet wennen aan de nieuwe naam, zeg nog vaak TNT Post.
Ja, dit. :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_98537866
Of zoals het salarisstrookje tot voor kort vermelde. TNT Post Productie BV.

Overigens zegt mij strookje nu PostNL, terwijl de overmaking nog steeds TNT Post is :)
pi_98538340
Ik ben trouwens benieuwd naar jullie mening over iets :o

In mijn wijk zit een hotel/wegrestaurant. Het is vrij ver fietsen en voorheen werd de post voor dat adres altijd meegegeven aan chauffeurs, omdat die er toch langs kwamen. Met alle veranderingen de laatste tijd kan of mag dat blijkbaar niet meer en voortaan moet ik er dus op m'n fietsje naartoe. Nu is er in die tijd echter de gewoonte ontstaan dat ze de uitgaande post meegaven aan de chauffeurs (die kregen dan koffie, of zoiets). Uiteraard zijn ze erg gehecht aan deze gewoonte en sinds ik daar kom wordt de post ook altijd aan mij meegegeven (ze hebben geen brievenbus, dus ik moet de post altijd binnen aan de balie afgeven en dan gaat het in één moeite door). In het begin dacht ik nog, het zal wel, maar ik heb dat eens nagevraagd en het is niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurt. Als ze willen dat hun post opgehaald wordt dan is daar een, uiteraard betaalde, Haalservice voor. Het hoort dus eigenlijk niet dat ze dit doen. Maar: het is niet zoveel post (hooguit een stuk of 10-20 brieven), het ligt meestal al klaar voor me en ik kom toch altijd nog langs kantoor dus dan mik ik die brieven meteen bij de herstelpost (waar het vervolgens meestal tot de volgende dag blijft liggen omdat de chauffeur al geweest is, dus ze kunnen het volgens mij beter gewoon in een brievenbus gooien, maar ja :') ).

Kortom, het is vrijwel geen moeite, maar ergens hoor ik soms toch een stemmetje dat zegt "Ja hé, dit hoort niet! Wees assertief, zeg dat ze die post in hun reet kunnen steken!" :P Wat zouden jullie doen?
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98538461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:05 schreef pussywillow het volgende:

Kortom, het is vrijwel geen moeite, maar ergens hoor ik soms toch een stemmetje dat zegt "Ja hé, dit hoort niet! Wees assertief, zeg dat ze die post in hun reet kunnen steken!" :P Wat zouden jullie doen?
Ik moest lachen. :')
Nou ja.. als het toch geen moeite is.. zou ik het wel doen?
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_98538981
quote:

In mijn wijk zit een hotel/wegrestaurant. Het is vrij ver fietsen en voorheen werd de post voor dat adres altijd meegegeven aan chauffeurs, omdat die er toch langs kwamen. Met alle veranderingen de laatste tijd kan of mag dat blijkbaar niet meer en voortaan moet ik er dus op m'n fietsje naartoe. Nu is er in die tijd echter de gewoonte ontstaan dat ze de uitgaande post meegaven aan de chauffeurs (die kregen dan koffie, of zoiets). Uiteraard zijn ze erg gehecht aan deze gewoonte en sinds ik daar kom wordt de post ook altijd aan mij meegegeven (ze hebben geen brievenbus, dus ik moet de post altijd binnen aan de balie afgeven en dan gaat het in één moeite door). In het begin dacht ik nog, het zal wel, maar ik heb dat eens nagevraagd en het is niet helemaal de bedoeling dat dit gebeurt. Als ze willen dat hun post opgehaald wordt dan is daar een, uiteraard betaalde, Haalservice voor. Het hoort dus eigenlijk niet dat ze dit doen. Maar: het is niet zoveel post (hooguit een stuk of 10-20 brieven), het ligt meestal al klaar voor me en ik kom toch altijd nog langs kantoor dus dan mik ik die brieven meteen bij de herstelpost (waar het vervolgens meestal tot de volgende dag blijft liggen omdat de chauffeur al geweest is, dus ze kunnen het volgens mij beter gewoon in een brievenbus gooien, maar ja :') ).

Gebeurd in de boerenwijken ook wel eens hangt er een zakje post met een mars ofzo aan de brievenbus.
Eerlijk gezegd kan PTT-PostNL die hele haalservice in zn hol steken, ze steken er ook het liefst zo weinig mogelijk geld in. Alleen op het moment dat het een keer niet gehaald word, dan moeten ze niet gaan klagen :'), iig melden dat het een stukje "verboden" klantvriendelijkheid is zonder garanties en vertel ze maar dat het normaal 70 euro per maand kost.
pi_98539012
ik zou t ook meenemen, is het wel gepostzegeld? of port betaald? Anders kun je ze nog gewoon in de brievenbus mikken :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_98539107
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:21 schreef sbientje het volgende:
ik zou t ook meenemen, is het wel gepostzegeld? of port betaald? Anders kun je ze nog gewoon in de brievenbus mikken :D
Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langsloopt :D. Heb je wat uit te leggen :')
pi_98539222
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:24 schreef carboni het volgende:

[..]

Zou het niet in de brievenbus gooien, zul je net zien dat de TC langsloopt :D. Heb je wat uit te leggen :')
ja moet je ook niet voor het postkantoor doen natuurlijk ;)

[ Bericht 28% gewijzigd door sbientje op 23-06-2011 00:28:41 (dubbel gequote) ]
pi_98539329
Gewoon meenemen uiteraard! Doe ik ook altijd bij campings joh!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:23 schreef Think_Pad het volgende:
Even een vraagje aan mijn collega's :P

Iemand heeft wat verstuurd naar mij, hij heeft het pakket donderdag 16 juni weggebracht. Ik weet niet precies hoe laat, als het na 17:00 is geweest dan is het dus vrijdag de 17e geweest.

Ik had verwacht dat ik het sowieso zaterdag wel zou hebben. Maar het is inmiddels woensdag de 22e en ik heb nogsteeds niks ontvangen.

Ik heb gevraagd of hij het Track 'n Trace nummer kon doorgeven, maar hij had meerdere pakketten dus hij had 2 Track 'n Trace codes voor mij, aangezien hij niet zeker wist welke van de 2 mijn pakket was. Ik heb het geprobeerd op de Track 'n Trace site met allebei de codes in combinatie met m'n postcode, maar bij beiden vind hij geen zending.

Waar is mijn pakket!? Hij had het wel verzekerd verzonden, maarja het ging om een 2e hands item dus hij heeft er geen aankoopbewijs ofzo van, en aan die verzekering heb je dan ook weinig denk ik? Ik zal nog even contact opnemen met dat PostNL Twitter Webcare team, maar misschien dat iemand hier nog een oplossing heeft?
Het lijkt erop alsof hij je gewoon opgelicht heeft. Als het verzekerd verzonden moet er een track&strace zijn dus!
pi_98539731
Ja, het is gefrankeerd, ze hebben een frankeermachine. En er staan helaas geen brievenbussen op mijn route :P En ach, ze klagen ook niet als ik het een keer niet meeneem (soms is er niemand bij de balie, ik ga er niet op staan wachten), dus laat ik inderdaad ook maar niet moeilijk doen :)

Toen ik het trouwens tegen de PB+ zei zou hij dat wel even regelen. En wat doet-ie? Hij vult een "VerkoopKans"-formuliertje in waar je (hij dus!) een bioscoopbon mee kunt winnen of zoiets :') Het heeft nog wekenlang op het bureau van de TC gelegen, ik weet niet of het inmiddels van ellende zelf maar is weggewandeld of dat ze er toch nog iets mee gedaan hebben. Als het überhaupt nog bruikbaar is, er stonds zelfs nog "TPG Post" op dat formulier :D
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_98544662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:44 schreef pussywillow het volgende:
Ja, het is gefrankeerd, ze hebben een frankeermachine. En er staan helaas geen brievenbussen op mijn route :P En ach, ze klagen ook niet als ik het een keer niet meeneem (soms is er niemand bij de balie, ik ga er niet op staan wachten), dus laat ik inderdaad ook maar niet moeilijk doen :)

Toen ik het trouwens tegen de PB+ zei zou hij dat wel even regelen. En wat doet-ie? Hij vult een "VerkoopKans"-formuliertje in waar je (hij dus!) een bioscoopbon mee kunt winnen of zoiets :') Het heeft nog wekenlang op het bureau van de TC gelegen, ik weet niet of het inmiddels van ellende zelf maar is weggewandeld of dat ze er toch nog iets mee gedaan hebben. Als het überhaupt nog bruikbaar is, er stonds zelfs nog "TPG Post" op dat formulier :D
Aangezien 'we' een service bedrijf zijn moet je de post natuurlijk gewoon meenemen
:s)
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_98544999
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:14 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Aangezien 'we' een service bedrijf zijn moet je de post natuurlijk gewoon meenemen
:s)
We zijn geen servicebedrijf (meer). Alles gaat om de euro's.
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:31:09 #21
198417 Lastpost
Rotterdammert!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 juni 2011 @ 10:46:26 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98545395
quote:

Het mag officieel niet, maar in de praktijk gebeurt het wel. We hebben zelf er ook zo'n adres bij zitten, Daar ligt het wel iets makkelijker, omdat er een eenling vrijwel naast staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98545656
Oh weer een propagandablaadje over HAH bezorgen, dit keer beter dan dat vorig ding met die hele "hippe" taal :') god wat was dat een dom blaadje.
Overigens word je snel gepakt soms als je het niet bezorgt. Had eens dat de Deen folder op was voor een wijk precies naast de Deen, pats meteen 20 klachten ofzo :') Gelukkig was er nog een P + die kon herinneren dat hij dat nog tegen mij had gezegd. Anders ben je ook genaaid.

Maar gemiddeld 47 minuten besteden aan het lezen van HAH, WTF. Er zijn dus mensen die 2 uur al die foldertjes doornemen :')

[ Bericht 11% gewijzigd door carboni op 23-06-2011 11:10:56 ]
pi_98547400
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:54 schreef carboni het volgende:
Oh weer een propagandablaadje over HAH bezorgen, dit keer beter dan dat vorig ding met die hele "hippe" taal :') god wat was dat een dom blaadje.
Overigens word je snel gepakt soms als je het niet bezorgt. Had eens dat de Deen folder op was voor een wijk precies naast de Deen, pats meteen 20 klachten ofzo :') Gelukkig was er nog een P + die kon herinneren dat hij dat nog tegen mij had gezegd. Anders ben je ook genaaid.

Maar gemiddeld 47 minuten besteden aan het lezen van HAH, WTF. Er zijn dus mensen die 2 uur al die foldertjes doornemen :')
Als je krap bij kas zit, zeker de moeite waard.
lama
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:50:02 #25
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_98547496
ik wil jullie even mededelen dat de pakjes (verzonden via de nieuwe manier) dus afzender links boven de volgende dag aankomt.

bedank voor jullie tips!
Tik jag slĺ dig mycket hĺrt att inte ens Google kan hitta
pi_98547803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:47 schreef lbeew het volgende:

[..]

Als je krap bij kas zit, zeker de moeite waard.
aldi is vaak nog steeds goedkoper.
En bij die elektronicafoldertjes is internet vrijwel altijd goedkoper.
  Redactie Frontpage donderdag 23 juni 2011 @ 13:15:14 #27
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_98550673
Gisteren was er geen reet, vandaag een hele berg ANWB, Veronica's en andere tv-gidsen. Lekker stukje planning.

Ook de binnenstad ingestuurd met een wijkje dat ik nooit gelopen had. Alles door elkaar, vage "rondjes" en dus een hoop extra meters gemaakt. Blugh. :(
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:24:24 #28
246109 JochemP
pi_98551043
Ik hoefde gelukkig alleen binnen te werken, van 8 tot 12. Het kwam hier met name 's ochtends met bakken uit de hemel, nu is het droog...
pi_98551406
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:50 schreef alexmeijer het volgende:
ik wil jullie even mededelen dat de pakjes (verzonden via de nieuwe manier) dus afzender links boven de volgende dag aankomt.

bedank voor jullie tips!
Kijk! En maar boos zijn op TNT al die tijd.

Hoewel je ook nog even af moet wachten of het zo blijft! :P
pi_98560105
quote:

bedank voor jullie tips!
ah dat is fijn. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!

Wat een raar weer vandaag zeg. Begin van een straat zonnig, 15 huizen verder begint het ineens te gieten als een gek, weer 15 huizen verder is het weer stralend. Erg vreemd. Ik had weer de vervelende grote wijk, maar het gaat steeds vlotter. Was nu 2 uur en 10 min. bezig, terwijl er 2.40 op het rooster stond vandaag. Het was ook niet heel weinig post, dus ik denk dat ik gewoon efficient was ;) Morgen heb ik m weer, en ook nog het kleine wijkje waar de deur openstond erbij (had ik vandaag ook) Vrijdag is meestal wel een kalm dagje. En zaterdag ben ik vrij want dan heb ik een vrijgezellenfeest.
pi_98560525
Heeft hier iemand die postbike, waar ze nu reclame voor maken?
Zit er over na te denken, om die te kopen.
Aangezien mijn fiets het bijna begeeft :')
pi_98560562
Hier is het bij één flinke bui gebleven, ik heb maar even een kwartiertje geschuild tot het bijna over was :P Veel post vandaag (ANWB, televisiegidsen), en ik zag voor morgen nog een heel pallet met Kampioenen liggen.

quote:
9s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Heeft hier iemand die postbike, waar ze nu reclame voor maken?
Zit er over na te denken, om die te kopen.
Aangezien mijn fiets het bijna begeeft :')
Wat is dat dan voor ding?
pi_98560656
Ah, gevonden :P

Ziet er prima uit. Goeie kwaliteit onderdelen, in ieder geval.
pi_98560672
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:44 schreef pussywillow het volgende:

Wat is dat dan voor ding?
http://www.kadowereld.nl/postbike-personeelsaanbieding
Een fiets.
pi_98560690
Het lijkt me vooral zo handig dat er een voorrek op zit en het ziet er vrij stevig uit.
pi_98560719
Wel verdorie, de zwarte is uitverkocht.
pi_98561166
quote:
8s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wel verdorie, de zwarte is uitverkocht.
oranje dan maar :D
pi_98561219
quote:

bedank voor jullie tips!
Ja we hebben Dionysiou op zn flikker gegeven voor het in de verkeerde bak leggen :+

Overigens is de ultieme fietsentest: 3 maanden functioneren als leenfiets van een willekeurig VBG. Een fiets die dat overleeft is goud waard.
pi_98561684
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef sbientje het volgende:

[..]

ah dat is fijn. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan!

Wat een raar weer vandaag zeg. Begin van een straat zonnig, 15 huizen verder begint het ineens te gieten als een gek, weer 15 huizen verder is het weer stralend. Erg vreemd. Ik had weer de vervelende grote wijk, maar het gaat steeds vlotter. Was nu 2 uur en 10 min. bezig, terwijl er 2.40 op het rooster stond vandaag. Het was ook niet heel weinig post, dus ik denk dat ik gewoon efficient was ;) Morgen heb ik m weer, en ook nog het kleine wijkje waar de deur openstond erbij (had ik vandaag ook) Vrijdag is meestal wel een kalm dagje. En zaterdag ben ik vrij want dan heb ik een vrijgezellenfeest.
Toeval of niet, ik ben zaterdag ook vrij vanwege een vrijgezellenfeest! :Y) :+
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_98561929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:15 schreef Taneli het volgende:

[..]

Toeval of niet, ik ben zaterdag ook vrij vanwege een vrijgezellenfeest! :Y) :+
nou wie weet komen we je tegen ;)
pi_98562304
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:01 schreef sbientje het volgende:

[..]

oranje dan maar :D
Als die keuze er was geweest, zou ik daar zeker voor gaan.
pi_98562519
1 modderpoel zorgt voor een zwarte fiets ;). Althans zo werkt het met de auto's
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:43:14 #43
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_98562644
Trotse papa van Eden
pi_98563019
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:43 schreef B4CO het volgende:
[ afbeelding ]
Het verschil is dat Zalando zn troep laat bezorgen door Selektvr :')cht en de retourtroep door PostNL.
Overigens lijkt het logo van thuiszorgorganisatie icare hier ook erg postanalig.

Maar neem maar van mij aan, een reclamebureau heeft miljoenen gekregen voor dit logo
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:03:32 #45
246109 JochemP
pi_98563396
Het lijkt wel een plectrum :@
  donderdag 23 juni 2011 @ 18:05:18 #46
246109 JochemP
pi_98563477
En deze:

:P
pi_98563834
quote:
7s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

http://www.kadowereld.nl/postbike-personeelsaanbieding
Een fiets.
Kadowereld.nl. Alle Jezus duur met alles, adviesprijzen die je nooit tegen zult komen. :')
pi_98565761
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:46 schreef pussywillow het volgende:
Ah, gevonden :P

Ziet er prima uit. Goeie kwaliteit onderdelen, in ieder geval.
Ik weet het niet, hoor! Een mooie designfiets, maar ondanks de naam "postbike" betwijfel ik of hij sterk genoeg is om echt als zodanig ingezet te worden. Om te beginnen al die aluminium velgen, dat is vragen om problemen. Daar krijg je veel sneller een slag in, en RVS is volgens mij veel beter. Fijn dat aluminium zo licht is, maar voor de post kan je beter een wat zwaardere fiets hebben. Die lichte dingen (en daartoe reken ik ook die Batavus Delivery Bike) glijden gewoon weg onder het gewicht van de post, en gaan heel snel steigeren. Ik zelf heb een Azor Heavy Duty, en dat is echt een tank! Toegegeven, hij is met + 25 kg wat aan de zware kant, maar hij is ook niet voor het maken van lange fietstochten, maar voor het bezorgen van post! Daar gebruik ik 'm al dik 6 jaar voor, en behoudens versleten banden en ketting heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Die Azor was wel wat duurder, tegenwoordig boven de EUR 600, maar dan heb je wel een dubbele stang, extra dikke spaken, een voordrager en extra sterk bagagerek. En als je 'm via het TNT-fietsenplan koopt, bespaar je een hoop geld (bijv. betalen met bovenwettelijk verlof).
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  donderdag 23 juni 2011 @ 19:00:06 #49
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98565899
Ik doe al ruim 3 jaar met m'n 'opoefiets' en heb in al die tijd alleen 2 keer een de banden laten vervangen omdat ik niet zo handig ben met plakken enzo. :+
Voor de rest nooit problemen mee gehad, ding kostte geen reet (iets boven de 100 euro) en heeft al veel te verduren gehad maar geeft geen krimp. O+
pi_98567191
mijn fiets heeft het vorige week begeven, gelukkig heb ik er 2 :D Hij fietst alleen nog in de zwaarste versnelling. Moet m nog ff wegbrengen, hopelijk kan ie nog gemaakt, want die andere fiets loopt op zijn laatste beentjes, moeten eigenlijk nieuwe wielen in :D
pi_98568094
Mja ik doe nu ongeveer 3 jaar met een fiets die ik gekregen heb.
Een sparta of batavus, een van die twee.
Kom ik bij de fietsenmaker, omdat het voorwiel een raar geluid maakt.
Zegt de fietsenmaker:"eigenlijk gaan die dingen nooit kapot."
Nu voel ik me heel slecht, terwijl ik heel zuinig op mijn fiets/ spullen ben. ;(
pi_98568438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 18:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet het niet, hoor! Een mooie designfiets, maar ondanks de naam "postbike" betwijfel ik of hij sterk genoeg is om echt als zodanig ingezet te worden. Om te beginnen al die aluminium velgen, dat is vragen om problemen. Daar krijg je veel sneller een slag in, en RVS is volgens mij veel beter. Fijn dat aluminium zo licht is, maar voor de post kan je beter een wat zwaardere fiets hebben. Die lichte dingen (en daartoe reken ik ook die Batavus Delivery Bike) glijden gewoon weg onder het gewicht van de post, en gaan heel snel steigeren. Ik zelf heb een Azor Heavy Duty, en dat is echt een tank! Toegegeven, hij is met + 25 kg wat aan de zware kant, maar hij is ook niet voor het maken van lange fietstochten, maar voor het bezorgen van post! Daar gebruik ik 'm al dik 6 jaar voor, en behoudens versleten banden en ketting heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Die Azor was wel wat duurder, tegenwoordig boven de EUR 600, maar dan heb je wel een dubbele stang, extra dikke spaken, een voordrager en extra sterk bagagerek. En als je 'm via het TNT-fietsenplan koopt, bespaar je een hoop geld (bijv. betalen met bovenwettelijk verlof).
Nou ja, ik doelde ook meer op de onderdelen. Shimano Nexus versnellingen, naafdynamo, rollerbrakes, AXA slot... is toch gewoon prima spul allemaal. Je kunt je alleen afvragen of je dat allemaal wel echt nodig hebt op een postfiets. Voor dat soort fietsen geldt - vind ik - wel dat wat er niet op zit, ook niet kapot kan gaan :P

Ik heb nu alweer een tijdje een cheapo transportfiets van het merk "Hollandia" die ik via Marktplaats heb gekocht en die bevalt me op zich ook best prima. Batterijverlichting, een terugtraprem en een bel, meer heb je niet nodig :P
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:18:11 #53
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98569782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:52 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Batterijverlichting, een terugtraprem en een bel, meer heb je niet nodig :P
Inderdaad, al gebruik ik hier enkel de 2e uit het lijstje eigenlijk. :+
pi_98571921
Batterijverlichting kan wel handig zijn op piekdagen in de winter :')
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:53:19 #55
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98572051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:51 schreef carboni het volgende:
Batterijverlichting kan wel handig zijn op piekdagen in de winter :')
Mijn batterijverlichting is overleden in die winter van een jaar terug, compleet kapot gevroren, kon de batterijen er niet eens meer uithalen omdat ze uit elkaar 'gelekt' waren. _O-
pi_98572073
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 20:18 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Inderdaad, al gebruik ik hier enkel de 2e uit het lijstje eigenlijk. :+
Batterijverlichting is toch wel handig, vooral als je vroeg moet beginnen, als het nog donker is. Zeker in het najaar, met al die controles. De bel gebruik ik zelden, meestal roep ik gewoon "aan de kant mensen, opsodemieteren". En als ze echt weigeren opzij te gaan (fietsers 3 breed op het fietspad) beuk ik er gewoon doorheen, volle posttassen zijn een goeie stormram. })
pi_98581968
ik heb een postcodeloterij fiets via marktplaats gekocht ideaal!stevige fiets rek voorop.
ben er heel blij mee er zijn veel mensen die hem gewonnen hebben en verkopen misschien een tip ;)
pi_98582297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 00:24 schreef carboni het volgende:

[..]

Dat is niet zo'n probleem hoor. Ik heb jarenlang een fietsdienst gedaan waarbij ik in een afgelegen gedeelte een eenlingbus moest lichten (werd later door de auto overgenomen) om dat vervolgens aan het einde van m'n dienst weer in een tweelingbus te deponeren. Feit is wel dat als je nog op het bestelkantoor terugkomt je het net zo goed daar af kunt geven (wij hebben een storttafel waar 's zaterdags ook alle eenlingbussen op 'gestort' worden.
pi_98605389
Ik wilde via TNT een fiets kopen via het Fietsplan, blijkt dat dat alleen kan als je een contract hebt wat nog 3 of meer jaar door loopt.

Kan ik als zaterdagwerker dan HELEMAAL geen gebruik maken van een fietsregeling?
pi_98606392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:22 schreef rub3n het volgende:
Ik wilde via TNT een fiets kopen via het Fietsplan, blijkt dat dat alleen kan als je een contract hebt wat nog 3 of meer jaar door loopt.

Kan ik als zaterdagwerker dan HELEMAAL geen gebruik maken van een fietsregeling?
Wel als je een vast contract hebt :P
pi_98612849
Grrrr waarom is er vertraging bij pakket sortering :( Laatst duurde het al bijna een week voordat ik een pakket binnen had, en nu weer gezeik.

Pakket is gister om 15:45 verzonden, normaalgesproken zou ik hem nu inmiddels in huis hebben, maar volgens Track 'n Trace staat hij nu nog op "in sortering".

Er staan ook nog geen afmetingen of gewicht bij, dus die ligt ergens op de bult die nog gesorteerd moet worden.

Hoop dat ik hem morgen krijg
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 17:19:24 #62
Maffe Fries
pi_98614508
Ze hadden bij ons de kasten weer eens over de kop gegooid. Gevolg is dat ik vandaag zes extra vakjes er bij had. Helemaal goed is het overigens nog niet, want enkele straten die tot voor kort wel goed waren zijn nu uit elkaar getrokken en dan moeten ze bij het sorteren weer in de juiste volgorde in elkaar gedraaid worden ...

Alles was bedoeld om het doorgeven van bundels te verminderen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:26:38 #63
246109 JochemP
pi_98614830
Ik werd gister gebeld door de Postbode + of ik zaterdagochtend naast wijken lopen ook kon voorbereiden, maar dan kan ik niet en heb dat gezegd. Word ik vanmiddag gebeld door de TC, of ik morgenochtend kan helpen voorbereiden. Nogmaals, nee dan kan ik niet. Letterlijk 10 minuten later word ik weer gebeld door diezelfde P+, dat ik 2 hele andere wijken krijg in een heel ander deel van de stad dan eerst, gevolgd door: "Morgen kom je eerst voorbereiden toch? Dan hoor je welke wijken precies".

Het werkt allemaal zo lekker langs elkaar heen... Ik kan er wel om lachen hoor, als ik maar genoeg salaris krijg :+
pi_98614846
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Ze hadden bij ons de kasten weer eens over de kop gegooid. Gevolg is dat ik vandaag zes extra vakjes er bij had. Helemaal goed is het overigens nog niet, want enkele straten die tot voor kort wel goed waren zijn nu uit elkaar getrokken en dan moeten ze bij het sorteren weer in de juiste volgorde in elkaar gedraaid worden ...

Alles was bedoeld om het doorgeven van bundels te verminderen.
het doorgeven van bundels? aan iemand met een andere wijk ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 17:33:40 #65
Maffe Fries
pi_98615145
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:26 schreef sbientje het volgende:

[..]

het doorgeven van bundels? aan iemand met een andere wijk ofzo?
Jup
pi_98615238
ik had nieuw record op de grote wijk, 2 uur precies. Mijn kleine wijkje was door een blinde in elkaar gezet denk ik, alles zat door elkaar, een hele bundel post die doorgestuurd moet worden zat er gewoon tussen. Heb er een briefje opgedaan: opletten! ;) f
pi_98615354
morgen wordt een leuk dagje. wat kampioenen en makro bezorgen. De bakken stonden op de karren al redelijk hoog en bij sommige konden er nog 1-2 bij :P en daar moet de gewone post van morge nog lekker bij dus. Yay
pi_98615790
ik ben morgen heerlijk vrij *O*
pi_98616703
Bij ons gooien ze de Makro er standaard op vrijdag doorheen, maar daar was het vandaag toch te druk voor. Wel een lekkere dienst vandaag, een 60+dienst met alleen maar flats.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:25:58 #70
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_98617065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:15 schreef TokenW het volgende:
Bij ons gooien ze de Makro er standaard op vrijdag doorheen, maar daar was het vandaag toch te druk voor. Wel een lekkere dienst vandaag, een 60+dienst met alleen maar flats.
Wij hebben de Makro standaard op zaterdag, maar nu zat 'ie er vandaag al bij, terwijl het al behoorlijk druk was (oa Kampioen). En dat terwijl we scenario "maatwerk rustig" hadden, met opdeel.

Volgende week beginnen we met DiDoZa, volgens de prognoses wordt het de hele week rustig tot zeer rustig, maar dinsdag hebben we wel 6 (!!) soorten hah. Kan iemand mij uitleggen hoe het op een dinsdag met sowieso Veronica, Libelle en AKN-gidsen, en dan ook nog eens 6 hah, ooit (maatwerk) rustig kan zijn? :?
pi_98617627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hebben de Makro standaard op zaterdag, maar nu zat 'ie er vandaag al bij, terwijl het al behoorlijk druk was (oa Kampioen). En dat terwijl we scenario "maatwerk rustig" hadden, met opdeel.

Volgende week beginnen we met DiDoZa, volgens de prognoses wordt het de hele week rustig tot zeer rustig, maar dinsdag hebben we wel 6 (!!) soorten hah. Kan iemand mij uitleggen hoe het op een dinsdag met sowieso Veronica, Libelle en AKN-gidsen, en dan ook nog eens 6 hah, ooit (maatwerk) rustig kan zijn? :?
ja dat kan niet, lijkt me :D Lekker ook, 6 stuks HAH..
pi_98617754
Ik heb vandaag iemand geholpen.. was aan het bezorgen, zie ik zo'n mevrouw in de tuin zitten. helemaal tranen enzo, ze was al best oud. "Wilt u mij omhoog helpen?" Ahh, ze was gevallen en ze kon niet meer overeind. Ik vond het zo sneu, vooral omdat ze echt geschrokken was en tranen met tuiten huilde. Dus ik die mevrouw omhoog getakeld (ze was best wel zwaar en gaf ook niet echt mee haha) en daarna ngo even gerustgesteld. Toen schuifelde ze weer naar binnen.. Was blij dat ik net langskwam, wie weet hoe lang ze anders had moeten blijven zitten daar.. Ze zei dat ze nergens pijn had, ik hoop dat ze niet was flauwgevallen ofzo..
pi_98617773
4 keer HAH met Albert Heijn, Gamma, Karwei en Blokker klinkt al als een hel. Morgen ook weer 3 keer met de dikke kruidvat-versie, gelukkig heb ik een industriewijk en loop ik een wijk in een ander DVG met alleen C1000.
pi_98617857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:46 schreef TokenW het volgende:
4 keer HAH met Albert Heijn, Gamma, Karwei en Blokker klinkt al als een hel. Morgen ook weer 3 keer met de dikke kruidvat-versie, gelukkig heb ik een industriewijk en loop ik een wijk in een ander DVG met alleen C1000.
hoe zit dat eigenlijk met industriewijken en dat nieuwe besluit dat er geen onderscheid meer is tussen zakelijk en particuliere adressen?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:00:58 #75
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_98618356
Morgen laatste werkdag eindelijk. Wel om 05.45 beginnen, en net cake gebakken voor collega's O+
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_98618501
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:48 schreef sbientje het volgende:

[..]

hoe zit dat eigenlijk met industriewijken en dat nieuwe besluit dat er geen onderscheid meer is tussen zakelijk en particuliere adressen?
Geen idee, maar zolang de laatste informatie is dat je bij bedrijven ed niet bezorgen is dat mijn richtlijn.
pi_98618516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:04 schreef TokenW het volgende:

[..]

Geen idee, maar zolang de laatste informatie is dat je bij bedrijven ed niet bezorgen is dat mijn richtlijn.
dat is hier dus niet meer de richtlijn :)
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:09:56 #78
246109 JochemP
pi_98618682
Waarom niet gewoon een database van alle huizen, waarin staat of een huis wel of geen HAH wel. Dan kunnen bewoners dat online aanpassen en kan de HAH tussen de gewone post gesorteerd worden = win-win voor bewoners en voor postbezorgers :P
pi_98618884
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:09 schreef JochemP het volgende:
Waarom niet gewoon een database van alle huizen, waarin staat of een huis wel of geen HAH wel. Dan kunnen bewoners dat online aanpassen en kan de HAH tussen de gewone post gesorteerd worden = win-win voor bewoners en voor postbezorgers :P
vroegah werd HAH tussen de post gezet, maar dat leverde echt geen tijdwinst op. Ik vind deze manier prima, met de stickers
pi_98618903
quote:

[..]

Maatwerk staat gewoon voor maatwerk zoveel personeel als we hebben :')

Die database willen ze absoluut niet publiek beschikbaar, wij vullen die lijst in waarvoor we nauwelijks onze uren krijgen terwijl zij die lijsten voor echt ongelofelijk hoge bedragen verkopen. TNT heeft ook nog steeds het alleenrecht op de postcodedatabases, opgezet ooit met publiek geld
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 19:34:23 #81
Maffe Fries
pi_98619552
Morgen voor het eerst werken met die samengeperste met plastic vastgetapete HAH. Ik kijk er nu al naar uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:54:23 #82
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98622572
quote:

[..]

Hier beginnen we ook komende week, word toch lichtelijk gek wanneer ik echt met 6 HAH over straat moet dinsdag haha, dan zorg ik zeker dat ik echt iedere minuut die ik gewerkt heb uitbetaald krijg. })
Al die veranderingen, word er niet vrolijk van als ik dat zo lees met die max. gewicht ipv aantallen.
pi_98623340
Ik heb er bij ons nog niks over gehoord, maar ik neem aan dat wij er binnenkort ook wel mee zullen beginnen. Ik zie het volgende week wel.

Had vandaag een extra wijk omdat er iemand ziek is. Kom ik om 16:30 bij het kantoor (even tassen dumpen, foutlopers in de herstelkast leggen, uren schrijven, etc.), heeft iemand de deur op slot gedaan :? Dat heb ik in al die maanden dat ik er werk nog nooit meegemaakt. De deur heeft een cijferslot en normaal kun je er gewoon in als je de combinatie intoetst. Heb de foutlopers en m'n urenbriefje maar in de bezorgersmap gedaan en die door de brievenbus gegooid, dan vinden ze 'm morgen vast wel, maar wel irritant :P Net of je werk nu niet af is. :(
pi_98626110
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen voor het eerst werken met die samengeperste met plastic vastgetapete HAH. Ik kijk er nu al naar uit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh geweldig, met wat geluk 100 tekort ofzo :) Van wat ik gehoord heb is het een serious pain in the butt om er ook maar 1 extra bij te krijgen :) :)
Maar 6hah is echt moeilijk om zonder te kijken af te tellen.bv
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 22:17:47 #85
Maffe Fries
pi_98626289
Mja, ze hebben het opnieuw opgemeten laatst en ik heb echt 25 te veel ofzo.
pi_98626431
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:17 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, ze hebben het opnieuw opgemeten laatst en ik heb echt 25 te veel ofzo.
Maar van horen zeggen heb ik gehoord dat je per adres het aantal HAH moet opschrijven ipv gewoon 10 eraf halen :').
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 22:25:01 #87
Maffe Fries
pi_98626652
Ze doen maar. Ze komen toch niet achter hun bureau vandaan om eens te kijken hoe hun plannen in de praktijk werken.
pi_98627132
Oh god, volgens mij wordt het weer erg druk.
Mag weer een uurtje eerder beginnen :9
pi_98627816
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ze doen maar. Ze komen toch niet achter hun bureau vandaan om eens te kijken hoe hun plannen in de praktijk werken.
Harry Koorstra heeft al op een fiets gezeten, tenminste zo heeft hij zich op de foto laten zetten, op een fiets voor een TNT T5 :')
pi_98628104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:14 schreef carboni het volgende:

[..]

Oh geweldig, met wat geluk 100 tekort ofzo :) Van wat ik gehoord heb is het een serious pain in the butt om er ook maar 1 extra bij te krijgen :) :)
Maar 6hah is echt moeilijk om zonder te kijken af te tellen.bv
Ik geef al weken aan dat ik voor mijn wijk veel teveel HAH krijg en daar gebeurt ook helemaal niets mee, dus het zou logisch zijn als het andersom precies zo zou werken :P
pi_98628377
6 HAH :') wtf.
pi_98630870
dat maximum gewicht is ook niet normaal trouwens, hoeveel is het? 200 gram? of 250? Laat ik ff van 200 uitgaan.. rondje van 20 huizen, toch niets geks, loop je met 4 kilo HAH te sjouwen al :D lekker dan!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 juni 2011 @ 23:43:51 #93
Maffe Fries
pi_98630977
200 is voor dinsdag de max ja. Op zaterdag is het 150 gram per afgiftepunt.

Uitgaande van die 200 gram dan heb ik voor één van de wijken die ik wel eens doe max 85 kilo HAH.
pi_98632284
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
200 is voor dinsdag de max ja. Op zaterdag is het 150 gram per afgiftepunt.

Uitgaande van die 200 gram dan heb ik voor één van de wijken die ik wel eens doe max 85 kilo HAH.
vraag me echt af of die pipo's weleens met 6 kilo HAH + post op de arm door een straat hebben gesjouwd, in de regen en/of wind
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juni 2011 @ 00:20:11 #95
Maffe Fries
pi_98632787
Och een keertje zes kilo of ietsje meer is niet erg, maar als je het drie uur lang op je armen hebt liggen dan voel je het op een gegeven moment wel
pi_98634195
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
Och een keertje zes kilo of ietsje meer is niet erg, maar als je het drie uur lang op je armen hebt liggen dan voel je het op een gegeven moment wel
ja gewoon 6 kilo is wel te tillen, maar je loopt er wel een uur of langer mee vaak..

ik heb trouwens last van een spier in mijn heup, echt heel pijnlijk! als ik met die schoudertas loop schiet het er weer in, en als ik dan buk voor een brievenbus trekt het in mijn heup :') Heb ik weer!
pi_98636673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:53 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik geef al weken aan dat ik voor mijn wijk veel teveel HAH krijg en daar gebeurt ook helemaal niets mee, dus het zou logisch zijn als het andersom precies zo zou werken :P
Afgelopen zaterdag had ik voor een wijk 221 stuks overschot, gelukkig was het alleen C 1000. Je zou maar onbekend zijn met de wijk en 40 kg teveel mee moeten sjouwen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 13:55:11 #98
342418 VKV
Plausibel
pi_98644030
Flinke hoeveelheid post vandaag en vies weer.
pi_98647269
Kan iemand me meer vertellen over de functie Medewerker voorbereiding?
Alvast bedankt!!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 25 juni 2011 @ 16:51:26 #100
Maffe Fries
pi_98649470
Zoals al een beetje verwacht door een aantal hier uit het topic: Ik had te weinig HAH. Dat was overigens ook het enige positieve van vandaag helaas
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:56:41 #101
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98649679
Lange dag vandaag zeg! Ben net pas thuis en had echt ontzettend veel boerderijenpost, waaronder een volle bak met alleen maar van die grote krantjes die je moet dubbelvouwen om in een vakje te kunnen stoppen. Qua regen viel het gelukkig wel mee, ben blij dat ik morgen niet hoef te werken als ik zo de weersvoorspellingen lees.
Nothing is what it seems
pi_98650223
Wat fijn dat er wijken bestaan met een tussenruimte van 2 km, binnen een wijk. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door 4EverBlackEyed op 25-06-2011 18:19:04 ]
pi_98652084
pfoe vandaag weer 13 uur gemaakt. Was niet eens echt heel druk, maar gewoon te weinig personeel. Merk ook dat er steeds meer van me verwacht wordt, kaars kan dat nog wel even doen en dat ook nog even. Begint een beetje irritant te worden :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:32:59 #104
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_98652641
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef kaars het volgende:
pfoe vandaag weer 13 uur gemaakt. Was niet eens echt heel druk, maar gewoon te weinig personeel. Merk ook dat er steeds meer van me verwacht wordt, kaars kan dat nog wel even doen en dat ook nog even. Begint een beetje irritant te worden :P
Heb de laatste alleen maar zulke uren gemaakt, dat vreet van je vooral naast een studie of stage. Ben daarom nu eindelijk weg. Had mijn laatste werkdag. :)
Het breekt je op!
PS: Wel goed achter je uren aan gaan, ik heb deze maand 7,5 uur te kort gehad. :')
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:33:07 #105
246109 JochemP
pi_98652645
Ik moet leren nee zeggen...

Moest vandaag twee wijken lopen aan de hele andere kant van de stad, waar ik in mijn hele leven het bestaan niet eens vanaf wist. Ik kan jullie lastigvallen met een uberlang verhaal over waarom ik dit niet meer doe, maar dat doe ik niet... Samengevat ben ik van 12 tot half 7 de deur uitgeweest en krijg ik maar 3 uur uitbetaald, en krijg ik waarschijnlijk ook nog eens een officiele waarschuwing oid omdat ik 3 pakketen en 2 hele bundels terug heb gegooid in de blauwe bak... -O-
pi_98652769
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:08 schreef kaars het volgende:
13 uur? Jezus man, dan is echt je zaterdag naar de knoppen of kan jij nog van de bank afkomen dan? Ik werk wel af en toe dagen van 10 tot 11 uur en daar heb ik al een tyfushekel aan :P .

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:33 schreef JochemP het volgende:
Ik moet leren nee zeggen...

Moest vandaag twee wijken lopen aan de hele andere kant van de stad, waar ik in mijn hele leven het bestaan niet eens vanaf wist. Ik kan jullie lastigvallen met een uberlang verhaal over waarom ik dit niet meer doe, maar dat doe ik niet... Samengevat ben ik van 12 tot half 7 de deur uitgeweest en krijg ik maar 3 uur uitbetaald, en krijg ik waarschijnlijk ook nog eens een officiele waarschuwing oid omdat ik 3 pakketen en 2 hele bundels terug heb gegooid in de blauwe bak... -O-
Ik word steeds beter in nee zeggen. Al is het lastig dat ze er dan mee naar een collega gaan die er ook niet op zit te wachten. Dat is ook niet tof...
pi_98656680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:38 schreef lololo het volgende:

[..]

13 uur? Jezus man, dan is echt je zaterdag naar de knoppen of kan jij nog van de bank afkomen dan? Ik werk wel af en toe dagen van 10 tot 11 uur en daar heb ik al een tyfushekel aan :P .

[..]

Ik word steeds beter in nee zeggen. Al is het lastig dat ze er dan mee naar een collega gaan die er ook niet op zit te wachten. Dat is ook niet tof...
Nah zolang ik niet ga zitten valt het wel mee, ben ook rustig wel is 24 uur wakker dan, van 4 uur 's ochtends tot 4 's nachts :P ach verdien wel goed geld op deze dagen.
pi_98663183
Wat een dag weer. Eerst op het kantoor er weer voor moeten zorgen dat ik mijn uren normaal uitbetaald kreeg. Ze 'vergeten' echt 1 op de 2 weken mijn uren door te voeren. Dat kan toch geen toeval meer zijn?

Mocht ook nog even een deel van gisteren meenemen, blijven staan gisteren :')

Vervolgens naar buiten en al zo'n beetje doorweekt toen ik nog niet eens was begonnen, had alleen een beetje motregen gehad, maar dat viel tegen. Veel post, de kampioen dan vooral. En dan ook nog eens een uur! op de nabreng moeten wachten. Dat gaat wel vervelen.
  zondag 26 juni 2011 @ 10:56:36 #109
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98671894
Een aantal collega's beginnen het nu ook PostAnaal te noemen. :') _O-
Nothing is what it seems
pi_98672099
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 10:56 schreef Viper86 het volgende:
Een aantal collega's beginnen het nu ook PostAnaal te noemen. :') _O-
Haha zei het toch dat PostaNaaL genoemd zou worden :D, zeker met bekakt accent is het al snel postainail
  zondag 26 juni 2011 @ 11:12:02 #111
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98672185
Haha, inderdaad. :P
Nothing is what it seems
  zondag 26 juni 2011 @ 11:41:15 #112
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98672806
Gister een heerlijke dag gehad. Tot 11u voorbereiden, wijkje of 3. Vervolgens in de regen naar buiten, maar met een regenpak was het best lekker :) Tevens weinig post en geen HAH :? :P Nouja ik vond het best. Rond 2 uur was ik alweer klaar.
  zondag 26 juni 2011 @ 12:03:56 #113
246109 JochemP
pi_98673339
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:44 schreef Dale__Cooper het volgende:
Mocht ook nog even een deel van gisteren meenemen, blijven staan gisteren :')
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 11:41 schreef Drassss het volgende:
Tevens weinig post en geen HAH :? :P
Ik zie een verband :P
  zondag 26 juni 2011 @ 23:53:52 #114
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98701269
Pff hij gaat lekker op kantoor, de salarisstroken krijg ik op mijn oude adres waar ik al ruim een half jaar niet meer woon, 'reclame' van het bedrijf komt op mijn huidige adres en mijn ontslagbevestiging komt nota bene bij mijn ouders terecht waar ik al enkele jaren niet meer woon.
Adreswijziging intern doorvoeren is blijkbaar nogal lastig. :D
pi_98702225
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:53 schreef Lastpost het volgende:
Pff hij gaat lekker op kantoor, de salarisstroken krijg ik op mijn oude adres waar ik al ruim een half jaar niet meer woon, 'reclame' van het bedrijf komt op mijn huidige adres en mijn ontslagbevestiging komt nota bene bij mijn ouders terecht waar ik al enkele jaren niet meer woon.
Adreswijziging intern doorvoeren is blijkbaar nogal lastig. :D
Right en het bedrijf maar veel verdienen aan verhuisservice :')
  maandag 27 juni 2011 @ 12:12:59 #116
338190 np101
soms 1 anders 0
pi_98714183
Morgen moet ik 3 grote wijken gaan lopen, waarvan ik er ééntje niet goed ken. En dat met deze hitte, ik zie er erg tegen op, en ik zou graag 1 wijk weigeren maar mag/kan ik dat zomaar doen.
Ik had vandaag al gebeld met TC maar die kon er niets aan doen en ik moest morgen ochtend maar met PB+ gaan bellen.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:35:48 #117
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98714915
Weigeren kan altijd. Gewoon zeggen dat je het teveel vindt :P Zou ik ook doen als ze me drie grote wijken aansmeerden, in mijn ervaring is dat toch altijd nét iets teveel van het goede. Zeker als je één van die wijken helemaal niet kent.
pi_98714974
ik heb denk ik morgen weer 1 grote 1 kleine. Ik hoop dat het meevalt qua noodweer, heb weinig zin om in de hagel te lopen..
pi_98716019
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 12:37 schreef sbientje het volgende:
ik heb denk ik morgen weer 1 grote 1 kleine. Ik hoop dat het meevalt qua noodweer, heb weinig zin om in de hagel te lopen..
Komt vast pas in de avond.
pi_98723590
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:13 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Komt vast pas in de avond.
ja meestal wel ja :D
  dinsdag 28 juni 2011 @ 08:44:49 #121
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98753002
Hier ziet het er niet goed uit voor vandaag zeg (Rotterdam e.o) qua weer, zelfs de buienradar geeft geen uitkomst voor vandaag. ;( :D
  dinsdag 28 juni 2011 @ 10:38:43 #122
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98756527
Goh je zou vandaag maar de post moeten rondbrengen zeg ( zegt een zaterdag medewerker ) >:)
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:13:24 #123
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98760294
Het ergste is inmiddels achter de rug, viel uiteindelijk nog mee.
Veel regen, een half uur flinke onweer en een paar minuten hagel en volgens de buienradar volgt er hooguit nog wat regen vanmiddag.
Kan ik met een gerust hart even gaan pauze houden. :+
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2011 @ 12:39:34 #124
J'adore hardcore
pi_98761304
Zit nu bij een steunpunt onder de parasol te wachten. Wat een hitte!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:13:47 #125
Bijdehand mannetje
pi_98762710
Nou, het weer was hier niet echt spectaculair te noemen. Het heeft een tijdje behoorlijk geregend, en in de verte was wat gerommel hoorbaar, maar het leek in niets op het beloofde noodweer. Ik heb in mijn postale loopbaan vele malen erger meegemaakt, dit was eigenlijk teleurstellend. :(
pi_98762896
Het is hier echt niet te doen, 6x HaH. Heb nog niet de helft gedaan en ben al superlang bezig. Heb net gebeld dat ik van mijn moddagwijk afwil, hopelijk is dat te regelen. Het moet maar want ik trek t niet iig
pi_98763147
Puinhoop hier. Post weer te laat op depots, postbezorgster die spoorloos is, ziekmelding van een dienst van 8 uur en 2 diensten van een uurtje of 8 waren sowieso niet ingepland. TC was zelf uiteraard vrij. :')
pi_98763180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef lololo het volgende:
Puinhoop hier. Post weer te laat op depots, postbezorgster die spoorloos is, ziekmelding van een TC was zelf uiteraard vrij. :')
Ik vind het opmerkelijk hoe vaak die personen vrij hebben :')
pi_98763282
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik gun iedereen zijn vrije dagen, ook de TC. Maar hij is vrij vaak niet aanwezig terwijl hij andere mensen zonder te vragen 6 dagen in de week inzet. Dat zit natuurlijk niet echt lekker bij veel medewerkers.
pi_98763396
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:25 schreef lololo het volgende:

[..]

Ik gun iedereen zijn vrije dagen, ook de TC. Maar hij is vrij vaak niet aanwezig terwijl hij andere mensen zonder te vragen 6 dagen in de week inzet. Dat zit natuurlijk niet echt lekker bij veel medewerkers.
Het lijkt onze vestiging wel.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 13:39:11 #131
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98763920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het lijkt onze vestiging wel.
:D
pi_98766319
Ik ben maar ff in de schaduw gaan zittwn want ik loop serieis oververhit te raken.. Hier waait t een beetje dus even afkoelen. Voel me helemaal niet ok..
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:35:55 #133
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98766714
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:27 schreef sbientje het volgende:
Ik ben maar ff in de schaduw gaan zittwn want ik loop serieis oververhit te raken.. Hier waait t een beetje dus even afkoelen. Voel me helemaal niet ok..
Paar liter water bij je? :)
pi_98766739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:27 schreef sbientje het volgende:
Kan het me helemaal voorstellen.
pi_98766971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:35 schreef Drassss het volgende:

[..]

Paar liter water bij je? :)
Had 1,5 liter mee en een blikje cola. Das ondertussen lauw vrees ik.

Ik voel me echt eel slapjes, niet prettig..Zo maar ff langs albert heijn denk ik, afkoelen..
pi_98767326
Nou, ga maar weer een poging doen..
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:52:27 #137
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98767411
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:50 schreef sbientje het volgende:
Nou, ga maar weer een poging doen..
Succes en doe voorzichtig ^O^
pi_98768207
Jeej voor mijn lieve collegas die mijn tweede wijk met zn tweeen hebben gedeeld. Ik moet nog twee rondjes en wat restjes.. Ben nu al 3 u bezig..
  Redactie Frontpage dinsdag 28 juni 2011 @ 15:10:43 #139
J'adore hardcore
pi_98768301
Wat een hel vandaag. Gesloopt en onder de uitslag van de zon. Bleh.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:09:05 #140
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98771114
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 13:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Het schijnt zo te zijn dat je als TC geen meeruren krijgt uitbetaald, dus alles wat je aan overuren maakt krijg je als verlof, en zeker met al die reorganisaties kan dat wel aantikken :P Maar ik vind het ook wel opvallend, ja. Verlof van mensen intrekken omdat het zo druk is, en vervolgens zelf doodleuk op vakantie gaan :') Je maakt jezelf er in ieder geval niet populairder mee.

Het "noodweer" was hier ook vrij teleurstellend. Het heeft volgens mij een kwartiertje geregend en dat was het :') En het is nog steeds vies benauwd.
pi_98771464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:09 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Het schijnt zo te zijn dat je als TC geen meeruren krijgt uitbetaald, dus alles wat je aan overuren maakt krijg je als verlof, en zeker met al die reorganisaties kan dat wel aantikken :P Maar ik vind het ook wel opvallend, ja. Verlof van mensen intrekken omdat het zo druk is, en vervolgens zelf doodleuk op vakantie gaan :') Je maakt jezelf er in ieder geval niet populairder mee.

Het "noodweer" was hier ook vrij teleurstellend. Het heeft volgens mij een kwartiertje geregend en dat was het :') En het is nog steeds vies benauwd.
Ah dat verklaard..

Ik heb liever regen en wind dan dat het zo vies benauwd is..
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:34:05 #142
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98772424
Ik heb het liever allebei niet, maar ja, dit is Nederland :P
pi_98772641
Hollen of stilstaan :D
pi_98772659
Ik moet nog steeds na iedere straat pauzeren, ech niet leuk. Ben wel bijna klaar nu, ik snak naar een lauwe douche.. Of een bui regen. Of nog beter, allebei!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:39:28 #145
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98772719
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sbientje het volgende:
Ik moet nog steeds na iedere straat pauzeren, ech niet leuk. Ben wel bijna klaar nu, ik snak naar een lauwe douche.. Of een bui regen. Of nog beter, allebei!
Ben je nou nog bezig :o Dat kan niet gezond zijn! Gelukkig is het morgen over met dit gore weer...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juni 2011 @ 16:41:57 #146
Maffe Fries
pi_98772861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:38 schreef sbientje het volgende:
Kan me voorstellen hoe jij je nu voelt. Heb ook wel eens over een wijk die ik normaal binnen 3 uren doe gewoon een uur langer gedaan. niet omdat het zo warm was, maar wat ziekjes was en geen energie had.

Dan duurt zo'n rondje maken echt lang.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 16:52:57 #147
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98773485
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet omdat het zo warm was, maar wat ziekjes was en geen energie had.

Dan duurt zo'n rondje maken echt lang.
Zo voel ik me iedere dag, het gaat haast wennen na zoveel jaar. :+
Wat een ramp vandaag, eerst compleet doorweekt en in de middag weer nat ... van het zweet, was echt niet te harden hier en het gutste van m'n gezicht.

Gelukkig 'maar' 2 flinke HAH folders, ook niet prettig maar beter dan een stuk of 6. :{
pi_98773586
Ik had een keer buikgriep, was wel blij toen ik de laatste brievenbus had bereikt. :+
pi_98774459
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 16:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had een keer buikgriep, was wel blij toen ik de laatste brievenbus had bereikt. :+
Als ik serieuze buikgriep heb meld ik me ziek :P

Overigens belden de PB+ om 2 uur nog. Dat er nog een uurtje of 6 aan bestellingen open lag omdat iemand die vakantie heeft gewoon ingeroosterd stond. :') .

Me om laten lullen om nog maar 2,5 uur daarvan op te lossen :')
pi_98775842
Zo, ben onder de koude douche gaan staan, het water liep warm langs mijn voeten. En dat duurde echt 25 min ofzo. Nu lig ik op bed. Denk idd combi van de hitte, slecht geslapen en niet zo lekker ofzo. En dat 6HAH werkt ook voor geen meter. Wat een gehannes!

Edit-ik kan normaal eigenlijk best goed tegen hitte namelijk..
pi_98775851
Was net het laatste staartje van de griep, dacht dat het wel kon :P

En in omlullen.. daar is mijn pb+ ook goed in. :D
pi_98775920
Vandaag 6 uur gelopen, ben kapot.
Aangekomen bij laatste straat gaat zo'n vrouw zeuren dat ik het hek niet dicht had gedaan (doe ik normaal wel maar elke handeling die ik vandaag moest doen was te veel). Ik zeg zo "sorry, volgende keer, ben nu echt kapot". Rijd ik naar het depot om m'n tassen te legen blijkt ze achter mij aan te zijn gefietst helemaal kwaad (dacht waarschijnlijk dat ik naar kantoor zou rijden o.i.d.), Krijg ik nog een aantal verwensing achter me aan + dat ze er serieus werk van gaat maken omdat ze vindt dat het echt niet kan.

Iemand die weet wat de procedures zijn met het sluiten van een hek? Moeten wij deze perse sluiten etc.? (was gewoon rijtjeshuis met middelhoog hek om de tuin heen, overigens ook de enige in de hele wijk).
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juni 2011 @ 17:48:18 #153
Maffe Fries
pi_98776010
Imo hoef je de hekken niet te sluiten. Als de mensen willen dat het hek gesloten wordt of blijft dan moeten ze de brievenbus zodanig plaatsen dat je het hek niet hoeft te openen.
pi_98776085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:46 schreef sk888er het volgende:
Vandaag 6 uur gelopen, ben kapot.
Aangekomen bij laatste straat gaat zo'n vrouw zeuren dat ik het hek niet dicht had gedaan (doe ik normaal wel maar elke handeling die ik vandaag moest doen was te veel). Ik zeg zo "sorry, volgende keer, ben nu echt kapot". Rijd ik naar het depot om m'n tassen te legen blijkt ze achter mij aan te zijn gefietst helemaal kwaad (dacht waarschijnlijk dat ik naar kantoor zou rijden o.i.d.), Krijg ik nog een aantal verwensing achter me aan + dat ze er serieus werk van gaat maken omdat ze vindt dat het echt niet kan.

Iemand die weet wat de procedures zijn met het sluiten van een hek? Moeten wij deze perse sluiten etc.? (was gewoon rijtjeshuis met middelhoog hek om de tuin heen, overigens ook de enige in de hele wijk).
:')
Die vrouw waarschijnlijk helemaal teleurgesteld dat er geen leidinggevende in dat hondenhok was maar alleen een rolkar en troep. Heeft ze voor niks in de hitte je achtervolgd (hoezo kansloos). Zou klacht indienen bij je baas dat je bedreigd voelt :')

Mensen die willen dat hun tuinhek dichtblijft zetten maar een brievenbus zo neer dat je dat klote hekje niet eens hoeft opendoen.
Kut hekjes, stap er altijd overheen als het kan, zelfs daar krijg je soms commentaar op :'). Ook een keer boze mevrouw die het niet normaal vond dat ik ipv 10 meter heen weer lopen ik in een keer over het hekje naar de buren ging. Ging ook niet door de tuin ofzo, alleen maar stenen en hekje over :') :')
6x HAH word wel kut ja.

Overigens vermoed ik dat TC's en PB+'en lachend zo'n klacht verwerken en niet meer doen dan de klachtveroorzaker opzoeken en afschrijven.
pi_98776281
Waar mensen zich druk over maken en dan de moeite doen om iemand helemaal naar het depot te achtervolgen. :')
pi_98776386
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waar mensen zich druk over maken en dan de moeite doen om iemand helemaal naar het depot te achtervolgen. :')
Soms is het omdat de hond dan kan ontsnappen ofzo, moeten ze maar een handig sluitwerk plus veer gebruiken.
Sommige constructies om hekjes te openen zijn zo bagger, twee handen nodig enzo.
pi_98776833
Oh ja hekken, vreselijk! Als ik ze makkelijk in de loop dichtkrijg wil ik het wel doen, maar anders jammerdepammer! Hang dan maar een bus voor in de tuin!

Ik was vandaag ergens waar een hek staat om 2 tuinen zeg maar. Dus in t midden geen hek. Was ik over zon border met steentjes heengestapt, komt er zon snotneus naar buiten. Daar mag je niet overheen, daar moeten bloemen groeien!!! Pfft
pi_98776870
http://spaarmoeder.blogsp(...)p-naar.html#comments
Ook zon zeikerd die er niks van snapt
quote:
Maa het intrigeert me toch, waarom het hek niet dicht wordt gedaan. Gaat het hek moeilijk dicht? Nee. Heeft de persoon z'n handen vol? Nee.
Ik denk dat het komt omdat voor diegene de taak verricht is die diegene moest doen, te weten de post bezorgen. Pas als je de taak oprekt/ uitbreidt door te verzoeken ook het tuinhekje dicht te doen, is de opdracht pas volbracht als het hekje dicht is.
Mevrouw zou eens mee moeten lopen, handen niet vol? roflol zeker met dat nieuwe hah kun je nauwelijks normaal dat tuinhekje openen zonder een diepe buiging te maken.

Overigens wat ik soms doe om niet zo diep te buigen is elastiekjes die toch om mij pols te hangen, om het hekje te doen en zo dicht te slaan.
pi_98776903
dubbel
pi_98776987
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:56 schreef carboni het volgende:

[..]

Soms is het omdat de hond dan kan ontsnappen ofzo, moeten ze maar een handig sluitwerk plus veer gebruiken.
Sommige constructies om hekjes te openen zijn zo bagger, twee handen nodig enzo.
Of gewoon die hond binnen houden...Lijkt mij een betere optie.
Niet mijn probleem als er huisdieren ontsnappen, dat zou ik andersom ook niet verwachten van postbodes die post bij mij zouden bezorgen.

Sowieso heb ik een hekel aan hekjes die niet makkelijk open gaan, want dat komt zo dom over :')
pi_98777028
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:06 schreef carboni het volgende:
http://spaarmoeder.blogsp(...)p-naar.html#comments
Ook zon zeikerd die er niks van snapt

[..]

Mevrouw zou eens mee moeten lopen, handen niet vol? roflol zeker met dat nieuwe hah kun je nauwelijks normaal dat tuinhekje openen zonder een diepe buiging te maken.

Overigens wat ik soms doe om niet zo diep te buigen is elastiekjes die toch om mij pols te hangen, om het hekje te doen en zo dicht te slaan.
:') Nou ik heb mijn handen wel vol, hoor.
pi_98777048
Dat doe ik dan weer nooit. Ze stikken er maar in met hun hek :D

Watze ook moeten verbieden, van die twee meter hoge insectenaantrkkende struiken bij de voordeur. Smerige vliegen en wespen!

En alles met opstapjes, afstapjes en ongelijke tegels
pi_98777052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Niet mijn probleem als er huisdieren ontsnappen, dat zou ik andersom ook niet verwachten van postbodes die post bij mij zouden bezorgen.

Sowieso heb ik een hekel aan hekjes die niet makkelijk open gaan, want dat komt zo dom over :')
Met de voet rustig open doen werkt bijna altijd, wel uitkijken met gammele hekjes die nog niet helemaal open zijn.
pi_98777118
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Van die hekken die dan na 20 cm altegen de grond vastlopen aaaaaah!! :D krijg altijd zin om er een rotschop tegen te geven. Op zaterdag heb ik een adres war ze het grappig vinden het rolluik ineens dicht te doen als ik aankom. Ook heel lachen ja.
pi_98777227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:10 schreef sbientje het volgende:
Dat doe ik dan weer nooit. Ze stikken er maar in met hun hek :D

Watze ook moeten verbieden, van die twee meter hoge insectenaantrkkende struiken bij de voordeur. Smerige vliegen en wespen!

En alles met opstapjes, afstapjes en ongelijke tegels
Jaaa, en dan ergens tussen dat oerwoud is een brievenbus. :')
pi_98777239
Ik lees wel eens de klachten door die op het bureau van de TC liggen door, zie je ook soms hilarische zeikerds.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juni 2011 @ 18:15:15 #167
Maffe Fries
pi_98777253
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:12 schreef sbientje het volgende:

[..]

Van die hekken die dan na 20 cm altegen de grond vastlopen aaaaaah!! :D krijg altijd zin om er een rotschop tegen te geven. Op zaterdag heb ik een adres war ze het grappig vinden het rolluik ineens dicht te doen als ik aankom. Ook heel lachen ja.
Die hekjes gooi ik altijd over dat punt heen. Ga ze niet dichtdoen omdat het moet. Meestal doe ik één poging en slaagt die niet dan pech gehad.
pi_98777303
Hier in de stad is ook een bewoner die gebruikt de oudpapierkliko als brievenbus. Mooiste is de instructie op de kliko zelf.
quote:
Postbode dit is de brievenbus
Doe de klep open, post erin, klep dicht
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 juni 2011 @ 18:18:30 #169
Maffe Fries
pi_98777388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:15 schreef carboni het volgende:
Ik lees wel eens de klachten door die op het bureau van de TC liggen door, zie je ook soms hilarische zeikerds.
kan er over meepraten :P

Heb een keer een klacht gehad van iemand waarbij de brief aan zijn broer gericht was, maar zijn adres bij stond. Omdat ze ruzie hebben letten we er altijd extra goed op, maar deze keer had ik het uiteraard niet kunnen weten. Hij diende een klacht in en een collega werd de volgende dag door hem belaagd. Uiteraard hebben we er later hartelijk om kunnen lachen :P
pi_98777452
Moet er overigens morgen weer gaan bezorgen, weet niet echt of ik het hek wel zal gaan sluiten of niet :p
pi_98778001
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:19 schreef sk888er het volgende:
Moet er overigens morgen weer gaan bezorgen, weet niet echt of ik het hek wel zal gaan sluiten of niet :p
Zou het overleggen met TC maar mensen moeten mij niet gaan volgen :') dus ik zou het lekker expres open houden.
pi_98779695
Zou ik ook doen :')
pi_98804884
Ik heb het ook regelmatig aan de stok met bejaarden en geretardeerde huisvrouwen omdat ik gewoon door/over tuintjes en hekjes stap als dat kan. Je moet toch proberen binnen de tijd te lopen ;) Laatst zelfs ruzie met een of andere lelijke oude mummie omdat ik, jawel, de klep van de brievenbus open had laten staan :D Klinkt er ineens zo'n grafstem vanuit die klep: VOORTAAN KLEP DICHT! Heb maar even hard gelachen en ben doorgelopen. Doe normaal zeg :') Heb ook een adres waar het tuinhek gewoon los tegen een muur steunt. De eerste keer dat ik daar overheen stapte lazerde heel dat hek om, dan voel je je ook wel stom :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:00:40 #174
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98808711
Ook één keer gezeik gehad bij een oudje. Foutje gemaakt en de post van de buren bij hem erin gemikt... Uiteraard gaat zo'n persoon meteen de post bekijken, omdat hij toch niks te doen heeft en komt al tierend naar buiten dat het niet zijn post is. Natuurlijk loop ik even terug en bedank/verontschuldig hem vriendelijk en gooi de post bij de buren in de bus. Hij vond het echter totaal niet kunnen... het zal wel. Helaas was het tijdens de kerstperiode en kwam hij nog een keer terug met een kerstkaart van 4 bij 4 cm die ook nog in zijn bus lag.. toen waren de rapen gaar :')

Denk toch aan je hart zou ik zeggen? Maarja...
  woensdag 29 juni 2011 @ 10:22:45 #175
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98809277
Hehe wat een herkenbare zaken.
Hier hebben we ook zo'n boerderij-woning (leuk wonen in een dorp) met een hondje die nogal fel is en in je kuiten hangt en toch steeds het hek open laten waardoor ik naar binnen moet voor de post.
En dan nog een woning (ook echt de enige van de 750 adressen per dag) die echt altijd iets te klagen heeft, de post steekt eruit (foldertje die vastzit en voor 95% door de bus zit), het hekdeurtje staat nog open en laatst de topper, dat ik te laat ben (half 5) of ik toen tijdens de winter die pins onder m'n schoenen eraf kon halen want dat gaf krassen op de tegels. :')
Kortom, altijd wat te zeiken en dat gewoon wekelijks en als er niets te klagen valt verzint ze gewoon dat de post 'praktisch op straat lag' ipv in de bus.

En in mijn middagwijk echt altijd hetzelfde verhaal, een aantal woningen waarbij de debielste honden je opwachten achter de deur en de post compleet verrot scheuren en dan nog verontwaardige mensen achter je aan dat hun post stuk is, die klote hekjes overal, een compleet wijkdeel dat de voordeur in de 'achtertuin' heeft en natuurlijk maar 2 woningen die de bus aan de buitenkant van het hek heeft zitten, luiheid ten top waardoor je structureel weer die 10 meter de tuin in kunt lopen naar de 'voor'deur.

De grootste zeikers en probleembrievenbussen, hekjes, honden etc. bevinden zich in die middagloop, het was eerst nog een tikje erger maar sinds sommige doorhebben dat ik er nu ook in de buurt woon zijn ze vanuit het niets ineens een stuk milder/kalmer. :+
Mijn ochtendroute is echt geweldig, maar iets boven de 240 huizen en dit is wat ik dagelijks aantref, beter dan de tokkie-middagronde. :7

pi_98810288
Mooie omgeving!

Ik heb ook weleens per ongeluk verkeerde post bezorgd.
Komt er zo'n vrouw zuchtend en steunend de deur uit zetten en bezorgd de envelop zelf bij de buren (waar ik naast stond). Dus ik zeg: excuseer voor het verkeerd bezorgen. Zegt die vrouw: "jaaaa kan wel eens gebeuren."
VLAMBAMBAM de deur dicht :')
  woensdag 29 juni 2011 @ 12:40:24 #177
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98814103
Iedereen sterkte met bezorgen met dit weer. Lijkt me niet prettig om een paar uur lang als een vergiet rond te lopen... Je drinkt een flesje water en je zweet het er bij wijze van spreken direct weer uit...
Nothing is what it seems
pi_98817650
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:22 schreef Lastpost het volgende:

En dan nog een woning (ook echt de enige van de 750 adressen per dag) die echt altijd iets te klagen heeft, de post steekt eruit (foldertje die vastzit en voor 95% door de bus zit), het hekdeurtje staat nog open en laatst de topper, dat ik te laat ben (half 5) of ik toen tijdens de winter die pins onder m'n schoenen eraf kon halen want dat gaf krassen op de tegels. :')
Kortom, altijd wat te zeiken en dat gewoon wekelijks en als er niets te klagen valt verzint ze gewoon dat de post 'praktisch op straat lag' ipv in de bus.

Oh jee, de beroepsklager. Een postbezorger bij ons heeft er ook zo één in zijn wijk. :')

Mijn ochtendroute is echt geweldig, maar iets boven de 240 huizen en dit is wat ik dagelijks aantref, beter dan de tokkie-middagronde. :7

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[/quote]Tof!
pi_98824389
mooie foto's. Ik had vandaag opleiding voor 3 industriewijken. 1tje kende ik al, en een andere heeft een stukje buitenwijk. Mooi stukje in de weilanden ook :) Zal wel eens foto's maken!
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:42:39 #180
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98824844
Het is echt heerlijk lopen in zo'n wijk, veel dorpswegen in het groen, constant tussen de bossen en parken door en de gebouwen die je aantreft zijn over het algemeen het aanzien waard, op de standaard nieuwbouw die ertussen staat na dan.
In de ochtendwijk neem ik dan ook geregeld de hond mee, die vind het heerlijk en de bewoners vinden het wel leuk. :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 18:43:44 #181
308865 Miepiekiekuut
Ik doe ook maar mijn best
pi_98830528
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:40 schreef Viper86 het volgende:
Iedereen sterkte met bezorgen met dit weer. Lijkt me niet prettig om een paar uur lang als een vergiet rond te lopen... Je drinkt een flesje water en je zweet het er bij wijze van spreken direct weer uit...
Een vergiet, dat is wel een rake typering! Gelukkig was het vandaag "Singing in the rain" :D
Leven en laten leven
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:12:43 #182
246109 JochemP
pi_98834437
Tuinhekjes geef ik altijd gewoon een slinger achter me aan. Als die dan dichtvalt is het top, indien niet is het jammer :P

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Ik heb ook weleens per ongeluk verkeerde post bezorgd.

Weleens? Het gebeurt mij elke dag wel een paar keer :7
pi_98835540
hoe krijg je dat voor elkaar dan? :P
pi_98835642
Het zal mij ook best wel eens gebeuren, al heb ik mijn eigen wijk nu al zo lang dat ik elk hoekje wel kan dromen dus dan maak je ook niet zo snel fouten.

Gelukkig hebben we tegenwoordig van die excuusbriefjes in de bezorgmap zitten waarmee je je verontschuldigingen aan kunt bieden voor "het ontstane ongerief" of zoiets :D
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:44:27 #185
246109 JochemP
pi_98835980
Dan pak ik net een brief teveel van de stapel of als er een huis is zonder post let ik niet goed op en gooi ik het een bus te vroeg erin. :P
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:08:32 #186
Bijdehand mannetje
pi_98837423
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:37 schreef pussywillow het volgende:

Gelukkig hebben we tegenwoordig van die excuusbriefjes in de bezorgmap zitten waarmee je je verontschuldigingen aan kunt bieden voor "het ontstane ongerief" of zoiets :D
Je bedoelt die briefjes in de trant van "Wilt u een klacht indienen bel dan dit nummer"?
pi_98837550
Iedereen kan wel eens een fout maken, maar als je het iedere dag voor elkaar krijgt om dat meerdere keren te doen, dan ben je niet bepaald goed bezig.
pi_98838913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je bedoelt die briefjes in de trant van "Wilt u een klacht indienen bel dan dit nummer"?
Ik weet niet of dat er ook op staat, maar er staat in ieder geval iets van "Per abuis heb ik post bij u bezorgd die niet voor u bestemd is, ik bied mijn excuses aan voor het ontstane ongemak, wilt u zo vriendelijk zijn deze post op het juiste adres af te geven, in de brievenbus te dumpen of een afspraak te maken om de post bij u op te laten halen? Groetjes, de postbode"

Ben trouwens benieuwd wat er gebeurt als je een afspraak maakt om die post bij je op te laten halen. Waarschijnlijk komt dan na acht weken Ahmed in zijn witte busje een keer langs :P
pi_98841348
Ik heb me zelf aangemeld voor een baan bij VSP.
Maar hoelang duurt het voordat ik een reactie krijg ?
pi_98841608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:12 schreef JochemP het volgende:

Weleens? Het gebeurt mij elke dag wel een paar keer :7
Nooit klachten gehad? :o
pi_98842403
Gebeurd bij mij zowat nooit dat ik vergis in straat, wel eens dat er dan een huis is zonder post en dat ik per ongeluk de post van de buren er in doe. Vergissen in mijn biologische huisnr teller :')

Zowiezo ben ik wel benieuwd wat er gebeurd bij een klacht, heb nog nooit post hoeven op te halen.
Lijkt me wel eens leuk om als ik een keer mijn eigen wijk loopt bij mijzelf dan de post verkeerd bezorgen en dan stennis gaan schoppen bij klantenservice :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 juni 2011 @ 22:23:15 #192
Maffe Fries
pi_98842578
Als je achter de bundels aan loopt dan kun je je al bijna niet meer vergissen in de straat. Huisnummers nog wel, maar dat gebeurt mij gelukkig erg zelden. Heb overigens in sommige straten wel een eigen volgorde die imo veel makkelijker wegloopt dan de officiele volgorde.
pi_98842705
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Als je achter de bundels aan loopt dan kun je je al bijna niet meer vergissen in de straat. Huisnummers nog wel, maar dat gebeurt mij gelukkig erg zelden. Heb overigens in sommige straten wel een eigen volgorde die imo veel makkelijker wegloopt dan de officiele volgorde.
Hier dus ook, een wijk waar je heel mooi een rondje kan lopen zo van: 24-36, 47-35, 33-1.
Want doet TNT Post. 1-5 | 33-17, 47-34, 24-36. Wie dat heeft bedacht, :')
pi_98842708
Jullie hebben allemaal vaste wijken?
pi_98842743
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Niet meer, als je hier een beetje laat blijken zomaar op een wijk gezet te kunnen worden, word je wijkie heel snel afgepakt.
pi_98842876
Ik heb min of meer een vaste wijk, maar ik geloof dat ik hem vanaf mei maar iets van 4 keer heb gelopen. Altijd komt er wel wat tussen _O-
Dan is de post nog niet op het depot, dan moet ik superlang voorbereiden en is mijn wijk al vergeven..
Ach ik vind het helemaal niet erg, zelfs wel leuk die afwisseling, maar echt snelheid maak je niet met continu een nieuwe wijk.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 29 juni 2011 @ 22:27:39 #197
Maffe Fries
pi_98842887
quote:
5s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb één vaste wijk en wordt ook regelmatig wel op een autoroute ingezet. Bij beiden kan ik alle adressen en hun kenmerken gewoon opdreunen. Mocht het echt nodig zijn dan kan ik ook in enkele andere wijken wel uit de voeten, maar dat gebeurt alleen als de nood echt aan de man is en dat is eigenlijk nooit het geval.
pi_98844852
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:25 schreef carboni het volgende:

[..]

Niet meer, als je hier een beetje laat blijken zomaar op een wijk gezet te kunnen worden, word je wijkie heel snel afgepakt.
Hier ook, terwijl ik toch veel liever een vast loopje heb. Maar ja, ik ken nu rond de 20 wijken, dus ik kom overal terecht :'). Ze hebben me ook wel gezegd dat een vaste wijk er niet meer in zit, zolang ze me op deze manier beter kunnen gebruiken.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_98846292
ik kan ook bijna alle wijken in mijn team en dat is wel handig, vindt de TC. Dus ik doe maar wat. Op zaterdag heb ik wel (bijna) altijd dezelfde wijk. Ik vind eht overigens wel prettig, zo eens wat anders, als ik een week dezelfde wijk loop vind ik er weinig meer aan :D Die postbezorgers die al 2 jaar dezelfde wijk lopen, 4 dagen id week, dat zou ik niet kunnen hoor..
pi_98847071
Ik ken ook bijna alle wijken, maar ik heb nu sinds een week of zes een vaste wijk. Op zich heeft dat ook wel wat, ik dacht ook dat het saai zou zijn maar het valt me best mee. Ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben en word niet meer om 10:00 door een zenuwachtige TC gebeld dat ik die dag drie wijken hebt terwijl ik zelf van niets weet.

Overigens maakt het bij ons helemaal niets uit of je een wijk kent of niet. Je wordt gewoon zonder pardon in een wijk gedumpt als men dat nodig acht :P
pi_98847830
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:35 schreef pussywillow het volgende:

Overigens maakt het bij ons helemaal niets uit of je een wijk kent of niet. Je wordt gewoon zonder pardon in een wijk gedumpt als men dat nodig acht :P
Ja dit is wel herkenbaar..
pi_98849176
bij ons moest een jongen uit een ander team de grote wijk doen die ik al een paar weken regelmatig loop (omdat ik opleiding had). Hij fietste toevallig voor ons weg, ging helemaal de verkeerde kant op _O-
pi_98854432
Gelukkig heb ik geen vaste wijk, ik loop wel wat er open staat of open valt door ziekte of helemaal niet als ik geen zin heb. Ken 150 verschillende wijken dus het maakt me verder ook niet zoveel uit. Alleen als een wijk ver weg is, dan wil ik er minimaal 2 die dezelfde richting op liggen omdat ik anders buiten mijn tijd loop, de tijd die ik door de afstand verlies moet ergens goed worden gemaakt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:32:09 #204
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_98861790
Ik heb ondertussen 3 jaar een vaste wijk. Het heeft zo zijn voor - nadelen. :)
Nothing is what it seems
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:55:45 #205
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98862599
Hier heb ik het laatste half jaar vaste wijken, vind het heerlijk.
pi_98866979
Ik had gisteren een kaart gekregen zonder postzegel. :|W
Nu kreeg ik vandaag van de tnt zo'n brief met dat ik 92 ct moet betalen.
Wat zal ik doen?
pi_98867532
92 cent betalen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:00:36 #208
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98867535
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juni 2011 14:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik had gisteren een kaart gekregen zonder postzegel. :|W
Nu kreeg ik vandaag van de tnt zo'n brief met dat ik 92 ct moet betalen.
Wat zal ik doen?
Nooit betalen, je lijkt wel gek.
Krijg wel vaker dergelijke aangehechte kaarten of later los in de bus, ik negeer ze gewoon.
pi_98867641

Oké!
pi_98868357
Qua bezorgen ken ik maar 1 wijk! Dat is mijn boerenwijk. Daar ben ik heel blij mee ook.

Ooit 1x een middag in Genemuiden gelopen.
pi_98868992
Ik heb 29 van de 32 wijken in ons team gelopen, dus maakt mij niet zoveel uit waar ik loop.
lama
pi_98871851
ik heb volgens mij alle wijken in ons team weleens gelopen.. eventjes denken... ja allemaal. 1 wijjk heb ik maar 1 keer gelopen en das alweer 1,5 jaar geleden dus dat zou ff zoeken worden, maar verder geen problemen.

Had vandaag weer opleiding in industrie, wel kut dat je nu OVERAL HAH moet doen ipv alleen particulier. Vind het ook nergens op slaan. vandaag krantje van de makelaar, wat moeten die bedrijven daarmee behalve hun reet afvegen..
pi_98871930
Haha ja zo denken ze er hier ook over. Stom gedoe :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:02:51 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98872062
Hier officieel nog niets gehoord over de HAH-verandering bij bedrijven, het zou ergens op kantoor gemeld zijn maar aangezien wij officieel enkel op depots rondlopen en daar enkel postbezorgers rondlopen weten we dus van niets. :+
pi_98872099
HAH bij alle bedrijven is gewoon een van de meest stomme ideen die ik de afgelopen tijd hebt gehoord. Bedrijven zitten er niet op te wachten en al helemaal niet de winkels (leuk winkelcentrawijken nu :') ) Industriewijken zijn op 1 wijk en 3 straatjes na toch naar het autosloopbedrijf.
Maar moeten ze eerst eens de zaterdagpostbodes op de hoogte houden, heb alleen maar wat voorbij horen komen in een depot.

Overigens gaat het lekker met het autosloopbedrijf, afgelopen zaterdag maar van 12 wijken (van de 100 ofzo) de HAH bij het verkeerde depot afgeleverd. De tassen post gaan nog redelijk goed aangezien ze daar nu werken met kleurenlabels, waardoor zelfs een kleuter van 4 het nog zou moeten kunnen.
En dan praat ik nog niet over de uren die sommige mensen hier moeten wachten op die heikneuter subco's

[ Bericht 8% gewijzigd door carboni op 30-06-2011 17:30:12 ]
pi_98873138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:10 schreef TokenW het volgende:
Iedereen kan wel eens een fout maken, maar als je het iedere dag voor elkaar krijgt om dat meerdere keren te doen, dan ben je niet bepaald goed bezig.
Ik doe het ook regelmatig. Heb nooit een vaste wijk gehad maar ken wel alle wijken goed genoeg om 'op automatische piloot' te lopen. En die combinatie leidt tot best veel fouten :+ . En tot verbazingwekkend weinig klachten overigens.
pi_98873520
Heb vaak dat ik dan bij een adres sta en dan twijfel of ik niet een fout heb gemaakt en dan blijkt later dat het automatisch goed ging, wel een kutgevoel.
pi_98873960
Ik heb dinsdag een Gamma folder moeten bezorgen bij de Gamma. Dan voel je je pas stom :')
pi_98873978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:54 schreef Melleyn het volgende:
Ik heb dinsdag een Gamma folder moeten bezorgen bij de Gamma. Dan voel je je pas stom :')
Das dan weer humor, niet gevraagd of ze niet wat extra wilden? Kon je je hele wijk daar kwijt :D

[ Bericht 7% gewijzigd door carboni op 30-06-2011 18:10:18 ]
pi_98874085
Ze hadden er jammer genoeg nog zat, ze lagen zelfs op de grond :D Maar, nu hadden ze er nóg een *O* :')
pi_98874546
Ik heb ook nog helemaal niets gehoord van die HAH-verandering, dus vooralsnog doe ik er niet aan mee :P Ja, het stond in dat krantje dat je af en toe thuisgestuurd krijgt, maar meestal gooi ik dat ongeopend weg. Toevallig dat ik me nu verveelde en eens ging kijken wat er eigenlijk in stond.
pi_98875836
Vandaag een contract getekend voor 2 maanden als tijdelijke kracht. Komende dinsdag mijn eerste werkdag!

Even een paar vraagjes...
1. Jullie hebben het steeds over "HAH", wat houdt dat in?
2. Ik heb de tabel in de OP bekeken betreft uitbetalingen. Als ik per 5 juli begin, klopt het dan dat ik mijn eerste salaris pas 21 augustus ontvang? Dat vind ik wel vrij laat. Bij het uitzendbureau voor mijn weekendbaan krijg ik iedere week betaald (zaterdag werken en op dinsdag al salaris).
pi_98876127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Hartigan het volgende:
Vandaag een contract getekend voor 2 maanden als tijdelijke kracht. Komende dinsdag mijn eerste werkdag!

2. Ik heb de tabel in de OP bekeken betreft uitbetalingen. Als ik per 5 juli begin, klopt het dan dat ik mijn eerste salaris pas 21 augustus ontvang? Dat vind ik wel vrij laat. Bij het uitzendbureau voor mijn weekendbaan krijg ik iedere week betaald (zaterdag werken en op dinsdag al salaris).
HAH = huis aan huis, oftewel reclame

Als je bij PostNL werkzaam bent, niet via een uitzendbureau krijg je per maand uitbetaald, anders aan de hand van uitzendbureau regels.
lama
pi_98876246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef Hartigan het volgende:

Die tabel in de OP gaat over je meeruren, dus de uren die je werkt die buiten je contract vallen. Die krijg je de maand erna uitbetaald, dus overuren uit juli krijg je in augustus. Contracturen voor juli zou je wel gewoon in juli moeten krijgen.
pi_98876434
Ah, dat klinkt al wat logischer. Dank voor de snelle reacties.
pi_98883808
Misschien voor de vakantie als Medewerker voorbereiding werken in Rotterdam, of is het dusdanig vervelend dat jullie het afraden?

8,61 euro per uur klinkt wel aardig, en post op volgorde leggen lijkt ook niet al te erg.
Geen referral hier.
pi_98883951
Brand in een huis in mijn zaterdagwijk. Gek eigenlijk, zie het op p2000, zit nu te hopen dat het meevalt. Op de een of andere manier bouw je dan toch een soort van band op ofzo, terwijl ik die mensen nooit zie :D
pi_98885238
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juni 2011 @ 22:33:21 #229
Maffe Fries
pi_98885401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Fotoboek van PostNLWebcare :o
Vrij normaal tegenwoordig dat webcare ook op fora rond gaat hangen ;)
pi_98885439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:03 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Misschien voor de vakantie als Medewerker voorbereiding werken in Rotterdam, of is het dusdanig vervelend dat jullie het afraden?

8,61 euro per uur klinkt wel aardig, en post op volgorde leggen lijkt ook niet al te erg.
Ach, er zijn slechtere banen! Ik loop zelf liever buiten, maar voorbereiden is best oké. Ik heb het in de decemberperiode gedaan, 's ochtends twee/drie wijken voorbereiden en 's middags een wijk bezorgen. Vond die afwisseling wel leuk, als je echt alleen maar voorbereidt wordt het na een tijdje denk ik wel saai. Ligt er ook wel aan of je leuke collega's hebt waar je een beetje mee kunt kletsen, dat maakt het wel draaglijker.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:06 schreef sbientje het volgende:
Brand in een huis in mijn zaterdagwijk. Gek eigenlijk, zie het op p2000, zit nu te hopen dat het meevalt. Op de een of andere manier bouw je dan toch een soort van band op ofzo, terwijl ik die mensen nooit zie :D
Ja, maf is dat. Zo moest ik ook een keer een kaartje bezorgen bij een man en dat kaartje was geadresseerd aan "Ome Theo", en nog steeds als ik bij dat adres kom denk ik "Hé, ome Theo!", ook al ken ik uiteraard heel die man niet :P

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:30 schreef VixenFromHell het volgende:
Fotoboek van PostNLWebcare :o
Oh noes, we worden in de gaten gehouden :o

Ik wil ook wel in het PostNL webcare-team, lekker de hele dag internetten en gezeik aanhoren :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juni 2011 @ 22:37:40 #231
Maffe Fries
pi_98885620
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef pussywillow het volgende:

Ik wil ook wel in het PostNL webcare-team, lekker de hele dag internetten en gezeik aanhoren :P
Webcare is een soort van imagobewaker en komt gevraagd of ongevraagd met informatie die de klanten verder moet helpen en waar het bedrijf uiteraard ook beter van wordt.
pi_98885762
Yup :P en ze twitteren ook wat af :D
pi_98886963
Echter altijd waardeloze replies, snappen er geen flikker van en geven altijd de standaard respons.
"De teamcoach zal het bespreken met de postbezorger".
75% van de klachten komen van pakketservice, gezeik met servicepunten en chauffeurs die niet aanbellen. Pakketsorteercentra die de drukte niet meer aankunnen.
Rest gaat over postbezorger die geen post/verkeerd afleveren.
Lang leve de reorganisatie.

rofl der is ook een @postanaal, was te verwachten :')
http://twitter.com/#!/postanaal
pi_98888108
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:58 schreef carboni het volgende:

rofl der is ook een @postanaal, was te verwachten :')
http://twitter.com/#!/postanaal
_O-
pi_98888174
quote:
De ontwitter account van PostaNaaL, het grootste postbedrijf van Nederland en omstreken. Werkgever van 11.000 postbodes. Pakketje kwijt? kijk even in de kliko.
pi_98888297
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef Drassss het volgende:

[..]

ahahha die is leuk :D
pi_98888372
Maar dit is wel het enige juiste antwoord op een BML (maar ik heb mijn man's paspoort) klacht. ;)
quote:
#TNT of #postnl, hoe ze ook mogen heten: aangetekende brief voor mijn vrouw: bankpas op míjn rekening, ik mag niet tekenen, omdat mijn naam er niet op staat!
quote:
@Careless2000 Hoe hard wij ook soms falen.Brief met legitimatie mag alleen door de ontvanger worden getekend. Postbode wordt ontslagen.
pi_98888377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:19 schreef sbientje het volgende:

[..]

ahahha die is leuk :D
Ja, mijn sap ging bijna door mijn neus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 juni 2011 @ 23:24:19 #239
Maffe Fries
pi_98888554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef Drassss het volgende:

[..]

Het bericht over Fiets zeker gelezen op de FP of in Klaagbaak?
pi_98888636
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het bericht over Fiets zeker gelezen op de FP of in Klaagbaak?
Dat weet ik wel zeker ja.
pi_98888680
Overigens worden we al jaren in de gaten gehouden, ze gaan zelfs achter postbezorgers die negatief praten op hyves over de tijd die ze te weinig krijgen voor HAH :')
http://www.jasperenklaar.nl/downloads/spuien-op-hyves.pdf

Pakketten belanden wel vaker in de kliko hoor, mijn pakketchauf doet het soms in de oudpapierkliko

Hier dit is het van de FP,
TNT Post bezorgt pakketje in vuilnisemmer

In de reacties meerdere mensen die pakketten in de kliko vinden

[ Bericht 21% gewijzigd door carboni op 30-06-2011 23:33:10 ]
pi_98890633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:34 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ach, er zijn slechtere banen! Ik loop zelf liever buiten, maar voorbereiden is best oké. Ik heb het in de decemberperiode gedaan, 's ochtends twee/drie wijken voorbereiden en 's middags een wijk bezorgen. Vond die afwisseling wel leuk, als je echt alleen maar voorbereidt wordt het na een tijdje denk ik wel saai. Ligt er ook wel aan of je leuke collega's hebt waar je een beetje mee kunt kletsen, dat maakt het wel draaglijker.

[..]

Ja, maf is dat. Zo moest ik ook een keer een kaartje bezorgen bij een man en dat kaartje was geadresseerd aan "Ome Theo", en nog steeds als ik bij dat adres kom denk ik "Hé, ome Theo!", ook al ken ik uiteraard heel die man niet :P

[..]

Bedankt voor het antwoord. Ik ga morgen even bellen.
Geen referral hier.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:22:48 #243
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98891403
Ik ben hier dan ook bewust anoniem, ik weet dat ik - zoals de meesten hier - niet altijd onverdeeld positieve dingen roep over het bedrijf en de locatie waar ik werk en het zou toch jammer zijn als ik daar gezeik mee zou krijgen. Het moet wel leuk blijven :')

Blij dat ik geen kliko heb, trouwens :P En ere wie ere toekomt, de pakketbezorger hier is een Marokkaanse jongen in een wit busje (goh :P ) maar die is altijd heel vriendelijk en doet z'n werk gewoon prima.
pi_98891485
Tot nog toe heb ik ook niet te klagen over de pakketbezorgers in mijn wijk.
Wel jammer dat het een andere is, want de vorige bezorgde altijd zo lekker vroeg.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:38:38 #245
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98891884
Toen ik in Deventer woonde had ik ook een hele goeie. Stond altijd stipt om 8:30 voor de deur en bracht zelfs de zwaarste dingen zo naar boven (3 hoog, geen lift). Eigenlijk nog nooit ergens problemen gehad met bezorgers. Het geluk is zeker met de dommen :7
pi_98895112
Een tijdje lang heb ik ook pakketjes in de vuilnisbak gegooid. Maar die mensen gebruikten hun groenbak als vuilcontainer totdat hun huis klaar was. Wel ideaal, dat ding was zo groot dat er gewoon een voetbal in pastte.
pi_98919268
Mag hopen dat er in de planning van 9 juli een foutje zit hier. Was niet van plan om bijna 6 uur te gaan lopen iig, vanaf 11 uur red ik dat met een pauze ook niet meer voor 5 uur :')
Normaal is het max 4u15min, dat vind ik wel genoeg.
pi_98919330
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Mag hopen dat er in de planning van 9 juli een foutje zit hier. Was niet van plan om bijna 6 uur te gaan lopen iig, vanaf 11 uur red ik dat met een pauze ook niet meer voor 5 uur :')
Normaal is het max 4u15min, dat vind ik wel genoeg.
bij ons belde de teamcoach vandaag. Ik heb die dag verlof.. Of dat echt nodig was, want hij zat met een enorm gat in de planning. 5 man verlof ofzo die dag. Tsja.. Ik heb een bruiloft dus ik kan echt niet werken.

Vandaag heerlijk gewerkt overigens, mooi weer, beetje wind, niet teveel post. Top :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:57:41 #249
246109 JochemP
pi_98941600
Hier vandaag in het Haarlems Dagblad een halve pagina vol over de vele klachten die binnenstromen over de post- en pakketbezorging van PostNL. Rouwkaarten die te laat aankomen, geld dat verdwijnt uit felicitatiekaarten, post die gewoon helemaal niet aankomt en de slechte klachtenafhandeling. Ze zullen wel wat strenger gaan controleren komende tijd :P
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:02:53 #250
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98941649
Mij hebben ze voor het eerst in 3 jaar ineens 'niet nodig' op de dinsdag en woensdagmiddag voor mijn vaste wijk, kan dat toch niet helemaal los zien van m'n ingediend ontslag. :+
Niet dat ik ermee zit, heb maar gelijk het verzoek ingediend om op de dinsdag en donderdag standaard de middag vrij te houden.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:44:07 #251
Bijdehand mannetje
pi_98948769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:57 schreef JochemP het volgende:
Hier vandaag in het Haarlems Dagblad een halve pagina vol over de vele klachten die binnenstromen over de post- en pakketbezorging van PostNL. Rouwkaarten die te laat aankomen, geld dat verdwijnt uit felicitatiekaarten, post die gewoon helemaal niet aankomt en de slechte klachtenafhandeling. Ze zullen wel wat strenger gaan controleren komende tijd :P
Die verhalen over geld dat uit verjaardagskaarten verdwijnt heb ik vaker gehoord. Maar aan de buitenkant van de envelop kun je nooit zien dat er geld in zit, en ik neem niet aan dat iemand alle verjaardagskaarten gaat openscheuren, omdat er volgens mij veel vaker geen geld in zit, dan wel. Blijft alleen de mogelijkheid over dat het muntgeld is, en dat scheurt in zo'n sorteermachine natuurlijk dwars door de envelop heen.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:22:12 #252
202348 Susi
Temple of Love
pi_98949952
Ha, ik heb zojuist gesolliciteerd voor een baan bij TNT in het sorteercentrum. Maar aangezien ik nog een andere baan heb die op oproepbasis is (al heb ik over het algemeen dezelfde uren, maar dat kan altijd nog meer worden), ben ik benieuwd. Ze vroegen er overigens niet naar in dat sollicitatieformulier, dus dat horen ze dan later wel.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:36:51 #253
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98950313
Boeit hen dat? :P TNT wil toch zo graag parttime medewerkers? Dan moeten ze niet gaan huilen als je er ook nog andere baantjes naast hebt.
pi_98954803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:26 schreef carboni het volgende:
Overigens worden we al jaren in de gaten gehouden, ze gaan zelfs achter postbezorgers die negatief praten op hyves over de tijd die ze te weinig krijgen voor HAH :')
http://www.jasperenklaar.nl/downloads/spuien-op-hyves.pdf

Jezus, toch maar beter uitkijken wat ik hier neer zet dan :')
pi_98955229
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:57 schreef JochemP het volgende:
Geld dat verdwijnt uit kaarten, daar heb ik altijd mijn vraagtekens bij. Zoals genoemd briefgeld kun je niet zien behalve als de envelop niet goed is dichtgeplakt.
Maar voor de rest, get used to it. Subco en tijdelijken herkennen rouwkaarten niet eens laat staan dat ze extra moeite voor doen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 juli 2011 @ 17:55:13 #256
Maffe Fries
pi_98955336
Had vandaag trouwens wel genoeg reclame mee. Ze hadden er aan gedacht om er een extra bundel in te stoppen *O*
pi_98956754
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die verhalen over geld dat uit verjaardagskaarten verdwijnt heb ik vaker gehoord. Maar aan de buitenkant van de envelop kun je nooit zien dat er geld in zit, en ik neem niet aan dat iemand alle verjaardagskaarten gaat openscheuren, omdat er volgens mij veel vaker geen geld in zit, dan wel. Blijft alleen de mogelijkheid over dat het muntgeld is, en dat scheurt in zo'n sorteermachine natuurlijk dwars door de envelop heen.
Bij ons op het werk gaat wel het verhaal van een oude postbode die dus serieus alle kaarten bij de sortering achterhield en altijd 5 minuten later in de kantine kwam dan zijn collega's. Dan zat hij dus die kaarten te onderzoeken op geld en jatte dat eruit :') . Gebeurde volgens mij tijdens de nachtdiensten.

Maar goed, dan heb je het over 1 bevestigd geval van 15 jaar geleden. Zat vlak voor zijn pensioen die gast, werd betrapt en acuut buiten geflikkerd :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 18:39:07 #258
246109 JochemP
pi_98956780
Als je het los in een witte envelop stopt en je houdt de envelop tegen het licht, dan zal het toch wel te zien zijn? :P
pi_98957717
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 18:38 schreef lololo het volgende:

[..]

Bij ons op het werk gaat wel het verhaal van een oude postbode die dus serieus alle kaarten bij de sortering achterhield en altijd 5 minuten later in de kantine kwam dan zijn collega's. Dan zat hij dus die kaarten te onderzoeken op geld en jatte dat eruit :') . Gebeurde volgens mij tijdens de nachtdiensten.

Maar goed, dan heb je het over 1 bevestigd geval van 15 jaar geleden. Zat vlak voor zijn pensioen die gast, werd betrapt en acuut buiten geflikkerd :D
Slim :')
Hier ook wel eens gehoord over een levering van 40.000 gulden wisselgeld (munten dus :') die geleverd is door de chauffeur maar de volgende dag weg was. Stonden paar auto's op het terrein van postbodes die prive daar parkeerden. Zijn geloof ik ook iemand ontslagen.
Van horen zeggen is zo'n bedrag in munten niet in 1 auto te vervoeren.
pi_98958097
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
Had vandaag trouwens wel genoeg reclame mee. Ze hadden er aan gedacht om er een extra bundel in te stoppen *O*
Ik moest vandaag voor de tweede keer een wijk lopen, waar ze standaard te weinig HAH mee geven.
1,5 bundel, dus kwam er een hele straat zonder HAH te zitten.
Tja.. ik meld het dan maar weer en dan moeten ze maar kijken wat ze er mee doen.

Vond het ideaal bezorg-weer *O*
pi_98963951
Eindelijk weer eens een rustig dagje :)
pi_98964275
bij ons was het helemaal niet rustig. er draaide 1 HSM machine minder, verwacht was 110.000 stuks, maar het waren er 200.000 :S Dus de post was weer laat.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 22:45:14 #263
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98964644
Zeer rustige dag hier.. Normaal is mijn wijk 3u 15 min. Nu was ik al binnen 2u 15 klaar... Zegt genoeg.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 23:14:45 #264
256628 pussywillow
Is it safe?
pi_98965896
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 17:52 schreef carboni het volgende:

[..]

Geld dat verdwijnt uit kaarten, daar heb ik altijd mijn vraagtekens bij. Zoals genoemd briefgeld kun je niet zien behalve als de envelop niet goed is dichtgeplakt.
Maar voor de rest, get used to it. Subco en tijdelijken herkennen rouwkaarten niet eens laat staan dat ze extra moeite voor doen.
Ik zou eerlijk gezegd ook absoluut niet weten hoe ik een rouwkaart moet herkennen. Of is dat niet iets wat met de "normale" post mee gaat?
pi_98966104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:14 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd ook absoluut niet weten hoe ik een rouwkaart moet herkennen. Of is dat niet iets wat met de "normale" post mee gaat?
grijs randje met vaak zo'n
postzegel.

Bij de bupo's postkantoren gaan ze in blauwe verzamelenvelop apart mee in een zwarte envopak waar ene speciale afdeling op de SCb's ze handmatig sorteert en uiteindelijk weer in een zwarte envopak naar de vestiging gaan. Behalve natuurlijk als de rouwkaarten gewoon los in de brievenbus worden gegooid, die verzamelenveloppen die in bus worden gegooid worden er ook uitgehaald.
Gaan als gewone post mee. Soms gaat ie wel naar de foute vestiging. Dan is het de bedoeling dat je apart naar de TC loopt die kijkt of het niet een bedankkaartje is. Is het een rouwkaart dan, dan faxen ze die naar de juiste vestiging die het alsnog aflevert.
pi_98966162
Helaas vaak een rouwkaart moeten bezorgen, dus ik neem aan dat het onder de normale post valt.
pi_98966221
Rouwkaarten komen over het algemeen via een apart traject binnen, of althans, niet in de gewone blauwe SMK bakken. Ze gaan idd wel gewoon met de normale bestelling mee.
pi_98966262
Eigenlijk zouden ze is een checklist moeten maken voor de opleiders. Dingen als *21, rouwkaarten en trombosekaarten gaan gewoon te vaak mis.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 juli 2011 @ 23:24:30 #269
Maffe Fries
pi_98966288
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:14 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Aan de postzegel, maar ook vaak een donkere rand op de envelop, een centimeter vanaf de buitenzijde
pi_98966334
Overigens heb je ook mensen die het restant aan rouwzegels gebruiken voor gewone post.
Zie je opeens post voor de ING met rouwzegel :')
pi_98966387
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:23 schreef gekkewiebel het volgende:
Rouwkaarten komen over het algemeen via een apart traject binnen, of althans, niet in de gewone blauwe SMK bakken. Ze gaan idd wel gewoon met de normale bestelling mee.
Aha.
pi_98966440
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:23 schreef carboni het volgende:
Eigenlijk zouden ze is een checklist moeten maken voor de opleiders. Dingen als *21, rouwkaarten en trombosekaarten gaan gewoon te vaak mis.
Punt is een beetje dat ik (weet niet hoe dat in andere vestigingen gaat) geen opleiding gehad heb.

Zoals vandaag.. had ik een rode haalservice map, geen idee wat ik daarmee moest doen.
Uiteindelijk moest ik hem bestellen, maar goed.. Het is toch wel fijn als je dat allemaal weet. :@
pi_98966634
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Punt is een beetje dat ik (weet niet hoe dat in andere vestigingen gaat) geen opleiding gehad heb.

Zoals vandaag.. had ik een rode haalservice map, geen idee wat ik daarmee moest doen.
Uiteindelijk moest ik hem bestellen, maar goed.. Het is toch wel fijn als je dat allemaal weet. :@
Die mappen zijn volgens mij de registerboekjes retour met stempel van de Buba op het scb.
pi_98966858
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:32 schreef carboni het volgende:

[..]

Die mappen zijn volgens mij de registerboekjes retour met stempel van de Buba op het scb.
Er zat niets in?
pi_98967478
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Tja, opleidingen worden vaak zo snel mogelijk afgeraffeld krijg ik de indruk. Laatst was er iemand die had 1x opleiding gehad, vervolgens 3 of 4x een wijk besteld, en daarna moest ik diegene nóg een keer opleiding geven :') Maar goed, ik diegene dus vragen of ze alles begreep, *21, post afstickeren, te grote pakketten, enz. Ja dat wist ze allemaal al. Dus toen maar gewoon de wijk opgesplitst, wat moet je anders? Week later zie ik in de passe post allemaal *21 post voor haar wijk van de juiste dag tussen de post liggen. Hopelijk heeft ze het per ongeluk over het hoofd gezien ;)

Laatst was wel het dieptepunt trouwens. 's ochtens tijdens het vossen kwam ik een aangetekende tegen. TC liep toevallig (uitzonderlijk) op zaal en ik had geen zin om naar de global te gaan dus ik duwde de agt hem in de handen met een melding van 'volgens mij hoort deze hier niet'. TC gaf een wat wazig antwoord en keek uiterst geďnteresseerd naar de brief in kwestie, echt met een blik van :?. Dus ik vertelde hem dat het een agt brief was, en dat hij naar het postkantoor moest -vanmiddag nog- omdat de geadresseerde wss een afhaalbewijs zou hebben. Volgens mij begon er toen pas iets te dagen, met een reactie van "ja ja, ik zal er even naar kijken". Echt waar zeg :')
pi_98967559
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 23:53 schreef gekkewiebel het volgende:

Tja, opleidingen worden vaak zo snel mogelijk afgeraffeld krijg ik de indruk.
True,
ik had welgeteld 4 keer voorbereid en ik moest toen daarna zelf iemand inwerken.
Ehm ja.. :')
  zondag 3 juli 2011 @ 00:01:04 #277
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_98967813
Ochja, hier wordt je met een vers geprint plattegrondje de wijk ingestuurd. Allemaal niet zo bijzonder :D
pi_98968883
*21?
lama
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 juli 2011 @ 00:27:44 #279
Maffe Fries
pi_98968894
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 00:27 schreef lbeew het volgende:
*21?
Doorstuurpost ;)
pi_98979424
Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Tim en werk nu al 2 jaar als zaterdagbezorger bij Tnt/PostNL in Huissen. Ik bezorg voornamelijk op zaterdag, maar als ik bijvoorbeeld vrije dagen heb werk ik ook doordeweeks.
pi_98979480
Hier heeft een keer een collega een opengebroken brievenbus ontdekt. Hij moest naar het politie bureau om de post uit die brievenbus op te halen.

Alle verjaardagskaarten ware opengescheurd. Dus die brievenbus was echt opengebroken met het idee: we jatten al het verjaardagsgeld eruit!
pi_98979783
Ik heb twee vragen. Ik zal dit jaar mijn 3e contractverlenging als zaterdagmedewerker tekenen. Zal dit mijn laatste contractverlenging worden?, want ik hoor van mensen om mij heen dat je maar drie keer als zaterdagmedewerker je contract kan verlengen en dat ze je dan eigenlijk in vaste dienst moeten nemen?

En mijn andere vraag is; ik word op 11 juli 19 jaar. Zal mijn salarisverhoging al op het loonstrookje van deze maand bijgewerkt zijn? Of verhogen ze mijn salaris pas volgende maand?
pi_98980162
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:00 schreef Little-Pea het volgende:
Ik heb twee vragen. Ik zal dit jaar mijn 3e contractverlenging als zaterdagmedewerker tekenen. Zal dit mijn laatste contractverlenging worden?, want ik hoor van mensen om mij heen dat je maar drie keer als zaterdagmedewerker je contract kan verlengen en dat ze je dan eigenlijk in vaste dienst moeten nemen?

En mijn andere vraag is; ik word op 11 juli 19 jaar. Zal mijn salarisverhoging al op het loonstrookje van deze maand bijgewerkt zijn? Of verhogen ze mijn salaris pas volgende maand?
Volgens mij wordt je salaris verhoogd in de maand waarin je jarig bent ja. Hangt misschien ook een beetje van die tijdvakken af, zijn wel +/- gelijk aan de gewone maanden, maar niet helemaal.
Met de crisis mogen er -bij mijn weten- 4 tijdelijke contracten worden afgesloten voor jongeren (<27)
pi_98980633
Wat ik ook weleens hoor is dat ze na het 4e contract niet verlengen en dan na drie maanden weer aannemen? Kan zijn dat dit een andere branche is. :P

Mogen ze eigenlijk ook 4x een half jaar contract geven, of zijn daar weer andere regels voor?
  zondag 3 juli 2011 @ 15:21:38 #285
Bijdehand mannetje
pi_98982557
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:00 schreef Little-Pea het volgende:

Je bedoelt waarschijnlijk je derde contract. Dat is dus je 2e verlenging. Ze zijn niet meer zo scheutig met vaste contracten als vroeger, maar ze worden nog wel gegeven. Maar dat verschilt per vestiging. Je kunt dus beter daar eens rondvragen.
  zondag 3 juli 2011 @ 15:25:51 #286
Bijdehand mannetje
pi_98982717
quote:
5s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat ik ook weleens hoor is dat ze na het 4e contract niet verlengen en dan na drie maanden weer aannemen? Kan zijn dat dit een andere branche is. :P

Mogen ze eigenlijk ook 4x een half jaar contract geven, of zijn daar weer andere regels voor?
Volgens mij mogen ze maar 3 contracten geven, daarna wordt het of wegwezen of vaste dienst. Het is 3 contracten of 3 jaar. Dus als ze jou 3x een contract van een maand geven, dan zou je daarna bij verlenging ook in vaste dienst moeten komen. Als ze je 1 contract geven met een looptijd van 3 jaar, dan zou bij de 1e verlenging al een vast contract gegeven moeten worden.

Het is dus of/of, en niet en/en.

Overigens is recent de wet aangepast, bij mensen onder de 27 (?) mag je nu vaker dan 3x achter elkaar een tijdelijk contract geven.
pi_98982841
Ah oké, bedankt voor je reactie.
pi_98982897
Bedankt voor de antwoorden
pi_99005518
quote:
5s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Is bij ons idd ook voorgekomen. ZAWer die regelmatig doordeweeks werkte, TCs liepen met hem weg, maar na 3 (of 4?) tijdelijke contracten moest hij toch echt 3 maand het veld ruimen. In de tussentijd werd hem wel een postbezorgerscontract aangesmeerd, en die kerel had weing keus :N Maar bedrijf natuurlijk weer te krenterig om hem een vast contract aan te bieden. En dan te bedenken dat zo'n iemand volgens scenario moet beginnen om 0500 uur, maar vanwege de drukte meestal toch maar om 0420 begint, in de eigen tijd dus. En dan met hetzelfde gemak wordt je aan de kant gezet. Vuil, gewoon vuil :(

voor de duidelijkheid; na drie maand kreeg hij dus weer een (tijdelijk) zaterdagcontract
pi_99005541
.

[ Bericht 74% gewijzigd door gekkewiebel op 04-07-2011 00:03:49 ]
pi_99006257
Laatst waren hier een paar vaste zaterdagbesteller contracten uitgedeeld :o inc. mij
pi_99006329
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:50 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Is bij ons idd ook voorgekomen. ZAWer die regelmatig doordeweeks werkte, TCs liepen met hem weg, maar na 3 (of 4?) tijdelijke contracten moest hij toch echt 3 maand het veld ruimen. In de tussentijd werd hem wel een postbezorgerscontract aangesmeerd, en die kerel had weing keus :N Maar bedrijf natuurlijk weer te krenterig om hem een vast contract aan te bieden. En dan te bedenken dat zo'n iemand volgens scenario moet beginnen om 0500 uur, maar vanwege de drukte meestal toch maar om 0420 begint, in de eigen tijd dus. En dan met hetzelfde gemak wordt je aan de kant gezet. Vuil, gewoon vuil :(

voor de duidelijkheid; na drie maand kreeg hij dus weer een (tijdelijk) zaterdagcontract
Pfff

Nou ja, ik ben vrij benieuwd of ik er nog werk na oktober.
Dan loopt mijn contract af.

Ze zeggen wel dat ze tevreden over me zijn, maar dat zegt uiteraard niets.
pi_99006567
Verschilt echt enorm per locatie of je een vast contract kunt krijgen of niet. Bij ons kun je nog zo flexibel zijn en altijd klaar staan en altijd bereid zijn om vroeg te beginnen en noemen ze je ook onmisbaar en zo, maar zodra je 3 contracten hebt gehad vlieg je er alsnog uit voor 3 maanden en 1 dag.
pi_99007072
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:50 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Uh, dat kan toch helemaal niet? Dat postbezorgerscontract was dan meteen een vast contract en dat zaterdagwerkerscontract dat hij daarna kreeg daarmee ook automatisch, aangezien die keten van 36 maanden of 3 contracten volgens mij niet doorbroken wordt als je iemand dan maar gewoon even een andere functie geeft binnen hetzelfde bedrijf.
  maandag 4 juli 2011 @ 17:56:16 #296
Bijdehand mannetje
pi_99029562
Ik weet niet hoe lang geleden dat speelde, maar als ik de persoon in kwestie was ging ik reclameren en met terugwerkende kracht een vast contract eisen. Zelfs bij iemand van onder de 27 (waarbij het gaat om 4 jaar of 4 contracten) is de termijn al overschreden, omdat 'ie nu in z'n 5e contract zit.

Sterker nog: Als dit 5e contract afloopt en niet verlengd wordt, dan zal het UWV waarschijnlijk weigeren een uitkering te verstrekken, en PostNL dwingen hem in vaste dienst te nemen!
pi_99030756
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 17:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sterker nog: Als dit 5e contract afloopt en niet verlengd wordt, dan zal het UWV waarschijnlijk weigeren een uitkering te verstrekken, en PostNL dwingen hem in vaste dienst te nemen!
Welke ZAW vraagt er in godsnaam een uitkering aan?
  maandag 4 juli 2011 @ 18:56:23 #298
Bijdehand mannetje
pi_99031805
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Een ontslagen zaterdagwerker?
pi_99031878
quote:
7s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:29 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Geld is geld!
lama
pi_99049045
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 23:45 schreef lbeew het volgende:

Deze blijft ook geweldig (vanaf 2:16):
pi_99050934
Ik zit eraan te denken om te solliciteren voor deze functie: Medewerker business point vanaf september.

Is dat te doen?
Hoeveel verdien je ongeveer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')