abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2011 @ 09:10:54 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97145974
quote:
DEN HAAG - De VVD heeft haar handtekening weggehaald onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen. Volgens VVD'er Fred Teeven, een van de indieners, is dat gebeurd toen hij staatssecretaris van Justitie werd.

Maar D66 is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen verwerven in ruil voor steun aan de coalitie in de Eerste Kamer.

Dat maakte D66-Tweede Kamerlid Boris van der Ham zaterdag kenbaar in het tv-programma Nieuwsuur. Senator Gerrit Holdijk van de SGP erkende in de uitzending dat als het kabinet dit type voorstellen uitstelt of ongedaan maakt, het op de steun van de SGP kan rekenen, ''maar niet klakkeloos.''

Teeven heeft onlangs zelf aan Holdijk gemeld dat er geen VVD-handtekening meer onder het initiatief staat en kan zich voorstellen dat de SGP'er dit zo uitlegt. Als VVD, CDA en gedoogpartij PVV geen meerderheid halen in de Senaat, kan de SGP het verschil maken.

Open

De nieuwe woordvoerder van de VVD op dit terrein, Ard van der Steur, is niet van plan alsnog zijn handtekening onder het initiatief te zetten. Hij zei dat zijn fractie het beter vindt om er open naar te kijken en meer integraal te spreken en te besluiten over de vrijheid van meningsuiting van politici in 2011.

Van der Ham laat weten dat hij het intrekken van de VVD-handtekening onder een samen ingediend wetsvoorstel ''ongekend, verbazingwekkend en teleurstellend'' vindt. Hij wijst erop dat de VVD eerder al afzag van meer koopzondagen en plaatst vraagtekens bij de liberale ruggengraat van de VVD.

Opheffen

Het wetsvoorstel werd eind 2009 ingediend door de drie toenmalige oppositiepartijen en moet ertoe leiden dat het verbod op godslastering wordt opgeheven. Het gaat met name om afschaffing van artikel 147 van het Wetboek van Strafrecht.

Hierover is al jaren politiek gesteggel, dat oplaaide toen toenmalig CDA-minister Piet Hein Donner het 'slapende' artikel nieuw leven wilde inblazen na de moord op filmmaker Theo van Gogh.

De drie initiatiefnemers wilden niet dat godsdienstige meningen meer wettelijke bescherming zouden krijgen dan niet-godsdienstige.
Worden ze daar nog niet duizelig van al dat gedraai? Het is bijna lachwekkend maar daarvoor ook te treurig. De VVD gooit nu wel zo'n beetje alles in de uitverkoop om deze wankele regering maar in het zadel te houden.

Shame on you!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 22-05-2011 09:18:39 ]
pi_97146002
Helaas maar waar, VVD is de nieuwe ChristenUnie. Daar ga ik dus niet meer op stemmen.
pi_97146069
*laat zich hier smalend uit over religies, gelovigen en de voorwerpen die ze gebruiken*

Waar blijft het SWAT team ? Of moet ik ook nog over God als Ezeltje met scherpe hoefjes praten ?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 22 mei 2011 @ 09:36:45 #4
862 Arcee
Look closer
pi_97146183
Triest idd. :{

Pechtold verwoordde het juist:

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 22 mei 2011 @ 09:43:49 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_97146268
Ik zou dit wel recht willen praten, maar dat lukt niet.

Wat een afgang
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 22 mei 2011 @ 10:08:24 #6
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97146518
Hahaha, oh VVD toch, je zo moeten hoereren om maar voldoende steun te kunnen krijgen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_97146657
pi_97146675
Als het niet zo enorm triest was allemaal, zou je er om kunnen lachen misschien. Koopzondag, nu dit weer. Gaat lekker, Mark?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_97146680
quote:
13s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:43 schreef eriksd het volgende:
Ik zou dit wel recht willen praten, maar dat lukt niet.

Wat een afgang
Dit dus :{
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 22 mei 2011 @ 10:24:10 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_97146697
Tja, wat kan ik hier nog over zeggen. Niets verbaast mij meer bij de VVD. Als ze morgen verklaren dat vrouwen niet langer deel uitmaken van hun kieslijst, is de transformatie compleet.
pi_97147093
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Tja, wat kan ik hier nog over zeggen. Niets verbaast mij meer bij de VVD. Als ze morgen verklaren dat vrouwen niet langer deel uitmaken van hun kieslijst, is de transformatie compleet.
Ik zie ze deze kabinetsperiode nog wel draaien op het gebied van abortus. CDAen PVV willen dat wel graag beperken, de VVD hield tot nu toe de discussie af maar ze blijken goed bereid om te schuiven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97147230
Je zou haast zeggen dat de hele politieke kliek in Den Haag één grote draaimolen is. Wat verrassend! :')

Behalve onze super integere 'gekozen burgemeester' Pechtold natuurlijk.
  zondag 22 mei 2011 @ 11:02:09 #13
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_97147278
ah, de eerste apologeet is er, en meteen met een "maar hullie is ook slecht"-argument.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_97147355
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef dotCommunism het volgende:
ah, de eerste apologeet is er, en meteen met een "maar hullie is ook slecht"-argument.
HBO 'Begrijpend Lezen' gedaan bij Inholland? :')
  zondag 22 mei 2011 @ 11:07:30 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_97147375
De VVD is conservatief en niet liberaal.
Om dat niet te begrijpen moet je wel een liberal lefty wezen. :P
VVD houdt het etiket liberaal net zo lang als ze denken dat het een paar stemmen oplevert.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_97147380
Kappen met die persoonlijke aanvallen over en weer aub.
pi_97148157
En de zoveelste kans voor de VVD om wél iets voor vrijheid te doen, laten ze aan zich voorbij schieten. Dat ze zich überhaupt nog een liberale partij durven te noemen. :{
pi_97148218
Het wordt nu wel heel erg droevig. VVD wordt gewoon gegijzeld door reli-fundi's :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 22 mei 2011 @ 11:44:57 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97148300
En het helpt ze nog niet ook:

PVV loopt in op VVD
DEN HAAG - De PVV van Geert Wilders loopt in de peiling van Maurice de Hond deze week vijf zetels in op de VVD. De gedoogpartij stijgt drie zetels en de grootste regeringspartij VVD daalt er twee.

Daarmee komt de PVV uit op 26 zetels en de VVD op 32, een verschil van zes zetels. Een maand geleden was er nog een verschil van vijftien zetels. Het CDA zakt verder weg naar dertien zetels, acht zetels minder dan nu in de Tweede Kamer.

De christendemocraten komen daarmee op het laagste niveau uit dat ooit is gemeten en worden daarmee de zesde partij van Nederland, aldus De Hond zondag. De coalitie van VVD en CDA met gedoogpartij PVV komt uit op 71 zetels, vijf minder dan ze nu heeft in de Kamer.

Volgens de opiniepeiler hangen de verschuivingen deze week samen met de politieke discussie rond de steun aan het in zware nood verkerende Griekenland. De PVV wil dat er geen Nederlands geld meer gaat naar het zuidelijke EU-land en het kabinet van VVD en CDA is daar wel toe bereid. De Nederlandse bevolking heeft ook zijn twijfels over extra geld en de mogelijke risico's en gevolgen voor Nederland zelf.

Zo denkt 31 procent dat steun aan de Grieken nodig is, omdat de gevolgen anders te ernstig zullen zijn. Iets meer mensen, 37 procent, willen niet steunen omdat ze denken dat de gevolgen minder erg zijn dan het kabinet zegt. De rest (31 procent) kan niet inschatten wat de gevolgen zijn en weet het niet.

De peiling laat voor de andere partijen niet veel verschuivingen zien. Alleen de SP en ChristenUnie stijgen een zetel en D66 en de nieuwe partij 50Plus verliezen er één.

http://www.telegraaf.nl/b(...)opt_in_op_VVD__.html
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_97148498
Beetje raar dat mensen hier zo over vallen. Zulk soort gedraai is inherent aan het democratisch systeem dat Nederland kent, partijen zullen concessies moeten doen omwille van het verkrijgen of behouden van de macht.
  zondag 22 mei 2011 @ 11:54:26 #21
66444 Lord_Vetinari
pi_97148568
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:52 schreef Strugglemaster het volgende:
Beetje raar dat mensen hier zo over vallen. Zulk soort gedraai is inherent aan het democratisch systeem dat Nederland kent, partijen zullen concessies moeten doen omwille van het verkrijgen of behouden van de macht.
Tenzij het natuurlijk linkse partijen zijn.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:00:18 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97148731
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:52 schreef Strugglemaster het volgende:
Maar dan heb ik ook het volste recht om daar eens flink op te gaan lopen kankeren. Concessies doen is immers nooit gratis.

Uiteraard doe je concessies maar sommige concessies zijn nu eenmaal niet best voor je geloofwaardigheid. En daar is dez een groot voorbeeld van.
pi_97148894
Samenwerken moet natuurlijk van twee kanten komen. Gezien de huidige politieke situatie vind ik de stap van de VVD niet zo opmerkelijk en ik heb er ook nog niet eens zoveel problemen mee, want de impact van het verbod op godslastering op de samenleving is minimaal. En als we het dan toch over impact op de samenleving hebben dan weegt de vrije economische agenda natuurlijk veel en veel zwaarder, een onderwerp waarop vele zelfbenoemde liberalen in dit topic nooit thuis geven.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:06:56 #24
136 V.
Like tears in rain...
pi_97148900
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:36 schreef Arcee het volgende:
Triest idd. :{

Pechtold verwoordde het juist:

Grappig, Wilders die zich afvraagt hoe de SGP het gelijkheidsbeginsel tussen man en vrouw schendt... Lekker op de hoogte joh..

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97148980
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Samenwerken moet natuurlijk van twee kanten komen. Gezien de huidige politieke situatie vind ik de stap van de VVD niet zo opmerkelijk en ik heb er ook nog niet eens zoveel problemen mee, want de impact van het verbod op godslastering op de samenleving is minimaal. En als we het dan toch over impact op de samenleving hebben dan weegt de vrije economische agenda natuurlijk veel en veel zwaarder, een onderwerp waarop vele zelfbenoemde liberalen in dit topic nooit thuis geven.
Tsja, jij hebt ooit eens SGP gestemd, dus het mag geen verrassing heten dan jij je kunt vinden in de huidige koers van de VVD.
pi_97149033
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, jij hebt ooit eens SGP gestemd, dus het mag geen verrassing heten dan jij je kunt vinden in de huidige koers van de VVD.
Dat was voor het waterschap, dat moet er wel even bij. :)
pi_97149055
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:11 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat was voor het waterschap, dat moet er wel even bij. :)
Maar toch.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:12:25 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97149084
quote:
In de economische agenda van dit kabinet is ook al weinig liberaals te ontdekken.

Het is meer een soort dwangneurose om zo kortzichtig mogelijk te bezuinigen
  zondag 22 mei 2011 @ 12:14:33 #29
66444 Lord_Vetinari
pi_97149161
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

In de economische agenda van dit kabinet is ook al weinig liberaals te ontdekken.

Nou ja, in zoverre... Kijk, we mogen 130 op bepaalde wegen. Normaal mag je dan 139 voordat ze gaan flitsen. Nu romen ze dat af naar 135. Het is op een snelheidsmeter met alle afwijkingen redelijk moeilijk om niet boven die 135 te komen. Dus wordt er eerder geflitst en eerder komen er dus boetes binnen. Dus door liberaal toe te staan dat we harder mogen rijden, komen er meer boetes binnen en dat is goed voor de schatkist, dus economisch :P
pi_97149213
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar dan heb ik ook het volste recht om daar eens flink op te gaan lopen kankeren. Concessies doen is immers nooit gratis.

Uiteraard doe je concessies maar sommige concessies zijn nu eenmaal niet best voor je geloofwaardigheid. En daar is dez een groot voorbeeld van.
Dit:

quote:
Verder: Robert Nozick _O_
  zondag 22 mei 2011 @ 12:16:57 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97149258
quote:
3s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:15 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Dit:

[..]

Verder: Robert Nozick _O_
Waar zit die vrije economische agenda dan?
pi_97149275
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is meer een soort dwangneurose om zo kortzichtig mogelijk te bezuinigen
Klopt, maar je dacht hopelijk niet dat de VVD liberaal waren?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:18:35 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97149318
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:17 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Klopt, maar je dacht hopelijk niet dat de VVD liberaal waren?
Zolang ze zichzelf zo noemen moeten ze het ook waarmaken of anders daarop afgerekend worden.
pi_97149333
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zolang ze zichzelf zo noemen moeten ze het ook waarmaken of anders daarop afgerekend worden.
Volgens de VVD mag dat niet :D
  zondag 22 mei 2011 @ 12:19:34 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_97149354
Ik blijf godslastering raar vinden. Hoe kun je iets kwetsen wat niet bestaat. Wat ook maar weer mooi blijkt uit het feit dat ik op 22-05-2011 dit kan posten. Ondanks dat bepaalde idioten dachten dat het einde der tijden nabij was. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:19:41 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_97149358
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens de VVD mag dat niet :D
Behalve als het over linkse partijen gaat :P
pi_97149366
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waar zit die vrije economische agenda dan?
Misschien niet helemaal goed vet gemaakt. Wat ik bedoelde is dat de VVD t.o.v. issues als godslastering - die nauwelijks impact hebben en minder nijpend zijn - de economische agenda laten prevaleren.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:20:58 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_97149410
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:19 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Misschien niet helemaal goed vet gemaakt. Wat ik bedoelde is dat de VVD t.o.v. issues als godslastering - die nauwelijks impact hebben en minder nijpend zijn - de economische agenda laten prevaleren.
En die economische agenda wordt bevorderd door in te stemmen met zondagssluiting?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:21:22 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97149425
quote:

[..]

De economische agenda van de VVD voor de verkiezingen is ook niet terug te herkennen.

Verder is ook een dergelijke concessie nooit gratis.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:21:41 #40
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_97149432
Is toch symboolpolitiek, aangezien er niemand meer wordt vervolgd voor godslastering.
pi_97149479
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Liberalisme is een term die al lange tijd gekaapt is. Daarom dat het oorspronkelijke liberalisme (of wat er het meest in de buurt ligt) met termen als klassiek-liberalisme aangeduid moet worden. VVD is eerder sociaal-liberaal, ook op economisch gebied.
pi_97149508
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:21 schreef Holograph het volgende:
Is toch symboolpolitiek, aangezien er niemand meer wordt vervolgd voor godslastering.
Waarom dan niet gewoon je handtekening onder dat voorstel zetten om die onnodige regelgeving te schrappen?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:23:33 #43
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_97149509
quote:

[..]

Dat doet elke politieke partij want uiteindelijk is geld het enige wat telt. Vandaar dat de PVDA ons pensioen aan de banken heeft gegeven ondanks het wanbeleid van die lui.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:24:43 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_97149547
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat doet elke politieke partij want uiteindelijk is geld het enige wat telt. Vandaar dat de PVDA ons pensioen aan de banken heeft gegeven ondanks het wanbeleid van die lui.
Vertel eens: In welk Kabinet waar alleen de PvdA (let ook eens op de spelling) in zat, is dat gebeurd? Of in welke Kabinetsperiode waarin de PvdA de Kamermeerderheid had?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:25:07 #45
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_97149563
Wat valt er eigenlijk allemaal onder godslastering?
O)))
  zondag 22 mei 2011 @ 12:25:30 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97149575
Ik dacht al hoe lang gaat het duren voor de PvdA erbij gesleept gaat worden :D
pi_97149599
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En die economische agenda wordt bevorderd door in te stemmen met zondagssluiting?
Die concessie is blijkbaar acceptabel geacht om bij de SGP in de gunst te komen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De economische agenda van de VVD voor de verkiezingen is ook niet terug te herkennen.

Verder is ook een dergelijke concessie nooit gratis.
Nee, je gaat die verkiezingen in met een bepaalde inzet, en daarna wordt er omwille van de bestuurbaarheid van het land gepingeld.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:27:02 #48
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_97149628
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarom dan niet gewoon je handtekening onder dat voorstel zetten om die onnodige regelgeving te schrappen?
Het ligt gevoelig bij bepaalde minderheden. Schijnbaar heeft de D66 daar geen boodschap aan :D. Nou ja, ze hebben er een boodschap aan als het electoraal goed uitkomt.

Wel raar dat de D66 het kabinet symboolpolitiek verwijt, terwijl ze het zelf dunnetjes overdoen :').
  zondag 22 mei 2011 @ 12:27:05 #49
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97149632
Maar D66 is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen verwerven in ruil voor steun aan de coalitie in de Eerste Kamer.

The Fuck :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_97149639
En de PVV blijft lekker buiten schot want die zitten niet in de regering. Te triest voor woorden allemaal.
Dat dit kabinet heel snel mag vallen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:27:32 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97149649
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:26 schreef Strugglemaster het volgende:

[..]

Die concessie is blijkbaar acceptabel geacht om bij de SGP in de gunst te komen.

[..]

Nee, je gaat die verkiezingen in met een bepaalde inzet, en daarna wordt er omwille van de bestuurbaarheid van het land gepingeld.
Je kunt je moraalridderposts wel steeds herhalen

Maar mijn punt is dat soort concessies gewoon niet gratis zijn. En daarom mogen we de VVD hierop bekritiseren.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:28:11 #52
66444 Lord_Vetinari
pi_97149677
quote:
2s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:26 schreef Strugglemaster het volgende:

Ja, je roept bijvoorbeeld dat AOW leeftijd 65 blijft en dat daaraan tornen Kiezersbedrog is en als dan een heleboel mensen blij op je gestemd hebben omdat ze weten dat jij als partij altijd hebt geageerd tegen dat soort draaikonterij en je er dus niet schuldig aan zult maken, de dag na de verkiezingen te roepen dat 65 helemaal geen breekpunt is en dat er gewoon over gepraat kan worden.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:29:27 #53
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97149725
Zoals ik het zie is het voor de VVD een kleine prijs om te betalen voor wat ze echt willen. Zoiets?
pi_97149774
quote:
5s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:29 schreef n8n het volgende:
Zoals ik het zie is het voor de VVD een kleine prijs om te betalen voor wat ze echt willen. Zoiets?
Wat willen ze dan echt?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:31:37 #55
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97149792
Ben even verder aan het kijken en lees
quote:
Hirsch Ballin liet direct weten gewoon verder te werken aan zijn plannen om enerzijds het verbod op godslastering te schrappen en anderzijds het verbod op belediging uit te breiden. Dat zal inclusief alle adviesrondes lang duren. Het is de vraag of dat voorstel het ooit zal halen – coalitiepartij ChristenUnie heeft er grote moeite mee, alleen Hirsch Ballins eigen CDA en misschien de PvdA zien er wat in – maar dan is hij zo jaren verder.
Is hier nog/al een topic over?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:31:40 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_97149794
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat willen ze dan echt?
Op het pluche blijven, gezien de peilingen....
  zondag 22 mei 2011 @ 12:33:18 #57
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97149855
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat willen ze dan echt?
quote:
Dat haal ik uit de tekst maar wat dat inhoud weet ik niet precies, toch lijkt een stukje symboolpolitiek tegenover iets van 'waarde' (welke weet ik niet) technisch gezien een goede deal (voor de VVD dan, blijkbaar).
  zondag 22 mei 2011 @ 12:35:37 #58
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97149910
van partlement.com

quote:
Artikel 147

Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:

1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;

2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;

3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a

1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.

3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
pi_97149922
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, je roept bijvoorbeeld dat AOW leeftijd 65 blijft en dat daaraan tornen Kiezersbedrog is en als dan een heleboel mensen blij op je gestemd hebben omdat ze weten dat jij als partij altijd hebt geageerd tegen dat soort draaikonterij en je er dus niet schuldig aan zult maken, de dag na de verkiezingen te roepen dat 65 helemaal geen breekpunt is en dat er gewoon over gepraat kan worden.
Zo werkt het inderdaad.
  zondag 22 mei 2011 @ 12:37:54 #60
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97149990
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Op het pluche blijven, gezien de peilingen....
Klopt het dan als ik concludeer dat de SGP omwille van artikel 147 bereidt is daar aan mee te werken?
  zondag 22 mei 2011 @ 12:39:30 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97150033
quote:
7s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:37 schreef n8n het volgende:

[..]

Klopt het dan als ik concludeer dat de SGP omwille van artikel 147 bereidt is daar aan mee te werken?
Ja voor hen is iedere minieme invloed op het beleid winst
  zondag 22 mei 2011 @ 12:42:23 #62
230788 n8n
Pragmatisch
pi_97150116
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja voor hen is iedere minieme invloed op het beleid winst
Dan vind ik het überhaupt bestaan van een partij -in dienst van 'het volk'- die zich op deze manier te koop zet te treurig voor woorden :')

Dat de VVD er gebruik van maakt vind ik niet opvallend omdat ze de handhaving van het artikel blijkbaar niet belangrijk (genoeg) vinden. Wat ik wel kwalijk vind is dat ze de afschaffing van het artikel niet belangrijk vinden
pi_97150272
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kunt je moraalridderposts wel steeds herhalen

Maar mijn punt is dat soort concessies gewoon niet gratis zijn. En daarom mogen we de VVD hierop bekritiseren.
Gaat een beetje richting de ad hominem, Hexagon. Hoezo dat? Zie overigens geen verband tussen inzicht in de werking van de democratie en moraalridders.

Concessies zijn uiteraard niet gratis hè, dat is het hele idee achter een concessie. Ik heb daarnaast nergens gezegd dat niemand hen mag bekritiseren, ik sprak enkel mijn verbazing uit over het feit dat er hier zo veel mensen over vallen.
pi_97150588
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:19 schreef Megumi het volgende:
Ik blijf godslastering raar vinden. Hoe kun je iets kwetsen wat niet bestaat. Wat ook maar weer mooi blijkt uit het feit dat ik op 22-05-2011 dit kan posten. Ondanks dat bepaalde idioten dachten dat het einde der tijden nabij was. :P
Dit soort smalende uitlatingen zijn dus verboden he.

Huphup; gewoon zeggen dat de wereld werkelijk vergaan is. Anders kwets je gelovigen !
pi_97151507
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef dotCommunism het volgende:
Mevrouw de communist haar ban is opgeheven en ze maakt zich meteen weer schuldig aan een ad hominem :')
Porcupine Tee - Normal
pi_97151829
Het is leuk hoor, dat de VVD van alles doet om de steun van de SGP krijgen. De echte sukkels zijn GroenLinks en D66, die op bepaalde vlakken hun steun hebben gegeven (Afghanistan bijvoorbeeld) zonder daar iets voor terug te vragen (koopzondag bijvoorbeeld). Als ze dat hadden gedaan, dan had de VVD moeten kiezen; wat is ons meer waard, de steun van de SGP voor immigratievraagstukken, of de steun van GroenLinks/D66 voor Afghanistan. Waarom zouden deze oppositiepartijen hun steun niet uitonderhandelen, zoals de SGP en de PVV dat ook gedaan hebben?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2011 13:41:19 ]
  zondag 22 mei 2011 @ 13:37:09 #67
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97151933
Om te huilen deze "liberale" VVD.

In 2009 stemden D66, PvdA, VVD, SP, PVV, GroenLinks, PvdD en het lid Verdonk voor een motie die de afschaffing van het verbod bepleit.

Als het wetsvoorstel van D66 en VDD wordt behandeld dan is er nog steeds een kamermeerderheid van 91 zetels voor, tenzij de PVV ook tegenstemt. Als dat zo is maakt Wilders zich onsterfelijk belachelijk: wat nou vrijheid van meningsuiting?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  zondag 22 mei 2011 @ 13:42:17 #68
66444 Lord_Vetinari
pi_97152098
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Om te huilen deze "liberale" VVD.

In 2009 stemden D66, PvdA, VVD, SP, PVV, GroenLinks, PvdD en het lid Verdonk voor een motie die de afschaffing van het verbod bepleit.

Als het wetsvoorstel van D66 en VDD wordt behandeld dan is er nog steeds een kamermeerderheid van 91 zetels voor, tenzij de PVV ook tegenstemt. Als dat zo is maakt Wilders zich onsterfelijk belachelijk: wat nou vrijheid van meningsuiting?
Als hij voorstemt slaat hij zijn tegenstanders een wapen uit handen en kan hij de Islam beledigen zoveel als hij wil.
  zondag 22 mei 2011 @ 14:18:51 #69
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97153382
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Hexagon het volgende:
DEN HAAG - De VVD heeft haar handtekening weggehaald onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen.
Mooi voorbeeld weer van hoe de staat de kerk beschermt en andersom net zo.
Scheiding van kerk en staat in NL ? _O-
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_97153502
Ik kan er wel weer over gaan vallen, maar dat is een schot voor open doel nu. Wat ik me wel sterk afvraag is hoe anders de VVD was geweest bij een PaarsPlus-coalitie. Die partij is in de huidige constructie onherkenbaar geworden.
pi_97154542
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wisselgeld in je zak houden :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_97159015
God bestaat niet.

Krijg ik nu een boete?
  zondag 22 mei 2011 @ 17:16:35 #73
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97160808
Als ik een god wil lasteren dan weet alleen ik over welke god ik het heb. Misschien wel over Wodan of Jupiter. En misschien zijn die wel echt en de Christelijke god niet :o

Met andere woorden, ik laster lekker waneer ik wil.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zondag 22 mei 2011 @ 17:28:45 #74
177885 JoaC
Het is patat
pi_97161393
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wait, WHAT?

Deze wil ik uitgelegd zien
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 22 mei 2011 @ 17:30:34 #75
66444 Lord_Vetinari
pi_97161499
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:28 schreef JoaC het volgende:

[..]

Wait, WHAT?

Ik ook
  zondag 22 mei 2011 @ 17:58:25 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_97162872
De VVD wordt met de dag conservatiever :N
pi_97164059
quote:
15s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:58 schreef remlof het volgende:
De VVD wordt met de dag conservatiever :N
't is inderdaad triest
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  zondag 22 mei 2011 @ 19:35:26 #78
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97167231
Wat zijn die VVD'ers toch verschrikkelijk hypocriet.
Dat ze hun ziel verkopen om dat ene stemmetje van de SGP te krijgen, tot daar aan toe. Maar ben een vent en kom er voor uit.
Net als dat Halbe-simplisme-Zijlstra een vent moet wezen en moet toegeven dat heel die Zijlstraboete enkel moet worden ingevoerd omdat hij nog X mijloen moet bezuinigen en dat hij anders die X miljoen op een andere manier bezuinigt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 22 mei 2011 @ 23:14:53 #79
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97181639
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 17:28 schreef JoaC het volgende:
Wait, WHAT?
Als de tijd rijp is.
Voor nu en straks goed op blijven letten en de pvda volgen:
wat ze zeggen, 'willen' ,
en
(niet-) DOEN of LATEN.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zondag 22 mei 2011 @ 23:20:19 #80
177885 JoaC
Het is patat
pi_97181950
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:14 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Als de tijd rijp is.
Voor nu en straks goed op blijven letten en de pvda volgen:
wat ze zeggen, 'willen' ,
en
(niet-) DOEN of LATEN.
Zoals gewoonlijk volg ik je niet, zal wel weer je dagelijkse anti-PvdA post zijn
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 22 mei 2011 @ 23:26:41 #81
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97182244
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:20 schreef JoaC het volgende:

Zoals gewoonlijk volg ik je niet,
dat de uitleg nog wel eens komt, als het er uit ziet dat je wijzer bent op pvda vlak.
quote:
zal wel weer je dagelijkse anti-PvdA post zijn
Niet anti-, maar ogen-openende, althans voor wie wil kijken, en goed.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:29:41 #82
177885 JoaC
Het is patat
pi_97182407
Ook ik heb de PvdA niet hoog zitten, maar jij vervuilt dit VVD-topic ermee
[..]
  zondag 22 mei 2011 @ 23:36:43 #83
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_97182756
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:29 schreef JoaC het volgende:
Ook ik heb de PvdA niet hoog zitten, maar jij vervuilt dit VVD-topic ermee
VVD ziet af van voorstel godslastering jouw reactie op ene megumi of zo, vissen.....

Wat de vvd betreft, die zal het lasteren van Goden worst zijn, de vvd is denk ik enorm goddeloos qua aanhang èn stemmers, wellicht meer dan welke andere NL partij dan ook, op heel misschien de pvv na.
  zondag 22 mei 2011 @ 23:39:25 #84
177885 JoaC
Het is patat
pi_97182864
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:36 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

VVD ziet af van voorstel godslastering jouw reactie op ene megumi of zo, vissen.....
Ik stel een vraag, jij mompelt wat in spreektaal.
quote:
Wat de vvd betreft, die zal het lasteren van Goden worst zijn, de vvd is denk ik enorm goddeloos qua aanhang èn stemmers, wellicht meer dan welke andere NL partij dan ook, op heel misschien de pvv na.
Jouw hoofdlettergebruik en spreektaal maken het niet interessant voor de lezer
[..]
  maandag 23 mei 2011 @ 01:41:54 #85
104871 remlof
Europees federalist
pi_97186474
De JOVD is tegen, hoor ik net op Radio 1.
pi_97186503
Eerst de koopzondagen en nu dit. Godverdomme!
  maandag 23 mei 2011 @ 02:48:45 #87
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97187090
Rutte wilt iets te graag 'zijn' punten doorvoeren blijkbaar. Hij zal wel denken dat dit zo'n loos punt is dat een volgende regering het wel opruimt. Koopzondagen is binnen de huidige structuur van avondwinkels, 24/7 en vast koopzondagen ook al bijna een non-issue aan het worden. Ten opzichte van hoe noodzakelijk dit is en hoe het in een volgende regering kan uitpakken, is het eigenlijk een vrij loos 'offer' om aan christelijke partijen over te geven.

Die zijn over acht jaar toch zo dood als een pier op deze toer. :{
  maandag 23 mei 2011 @ 02:58:40 #88
342542 densha
Majin Densha
pi_97187156
We worden hard getrolled door het kabinet.
Another participant in the Doctrina Jacobi nuper baptizati replies about Muhammad: "He is deceiving. For do prophets come with sword and chariot? You will discover nothing true from the said prophet except human bloodshed".
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 09:54:16 #89
230491 Zith
pls tip
pi_97189673
quote:
En als we het dan toch over impact op de samenleving hebben dan weegt de vrije economische agenda natuurlijk veel en veel zwaarder, een onderwerp waarop vele zelfbenoemde liberalen in dit topic nooit thuis geven.
Ah, ons studentje met matige cijfers beslist hier wie de eckte eckte liberalen zijn? :? :Y
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 23 mei 2011 @ 10:31:47 #90
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97190448
Wel een afgang van de VVD, maar als het het kabinet in stand houdt dan moet het maar.

Godslastering is wel een van de minst belangrijke zaken ter wereld, als dat nodig is om die achterlijke SGP'ers in het bootje te krijgen dan zal me dat aan m'n kont roesten. Alles liever dan afhankelijk te zijn van de wispelturige sociaal-democraten.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:39:35 #91
3542 Gia
User under construction
pi_97190654
Wanneer is iets eigenlijk godslastering?

Is het godslastering om te zeggen dat Mo een pedo was?
Lijkt me niet, want Mo is geen god.
Is het godslastering om te zeggen dat, volgens jou, god niet bestaat?
Lijkt me ook niet, want dat is je eigen mening. Geloven is persoonlijk.
Is het dan godslastering om te zeggen dat de Heilige Drieëenheid een gruwel is?
Nee, dat mag schijnbaar gewoon als jouw geloof daarvan overtuigd is.

Dus, wie kan een voorbeeld geven van Godslastering, wat strafbaar zou moeten zijn?
  maandag 23 mei 2011 @ 10:44:34 #92
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_97190770
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:31 schreef Voorschrift het volgende:
Wel een afgang van de VVD, maar als het het kabinet in stand houdt dan moet het maar.

Godslastering is wel een van de minst belangrijke zaken ter wereld, als dat nodig is om die achterlijke SGP'ers in het bootje te krijgen dan zal me dat aan m'n kont roesten. Alles liever dan afhankelijk te zijn van de wispelturige sociaal-democraten.
Het is maar wat je belangrijk vind. de wet op godslastering is het voorbeeld bij uitstek van de discriminatie van niet-gelovigen. daarnaast is het juridisch gezien een volslagen onzinnige wet, aangezien god geen juridisch definieerbaar begrip is. een gelovige kan alles als god claimen, en vervolgens mij betichten van godslastering. dan is een wet op wetenschapslastering nog veel haalbaarder; dat kun je tenminste verifieren. lijkt me wel een aardig idee trouwens, als ruiltje voor het voortbestaand van die belachelijke godslastering wet; iedereen die iets kwaads zegt over de wetenschappelijke methode zo het cachot in flikkeren...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 23 mei 2011 @ 10:46:36 #93
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97190826
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:44 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

Het is maar wat je belangrijk vind. de wet op godslastering is het voorbeeld bij uitstek van de discriminatie van niet-gelovigen. daarnaast is het juridisch gezien een volslagen onzinnige wet, aangezien god geen juridisch definieerbaar begrip is. een gelovige kan alles als god claimen, en vervolgens mij betichten van godslastering. dan is een wet op wetenschapslastering nog veel haalbaarder; dat kun je tenminste verifieren. lijkt me wel een aardig idee trouwens, als ruiltje voor het voortbestaand van die belachelijke godslastering wet; iedereen die iets kwaads zegt over de wetenschappelijke methode zo het cachot in flikkeren...
Het is meer symboolpolitiek aangezien godslastering volgens mij in de praktijk toch niet meer word veroordeeld. Principieel gezien ben ik het zeker met je eens, maar ik vind beleidsmatige stukken m.b.t. de economie en hervormingen wat belangrijker dan het principe van vrijheid op godslastering. Die vrijheid hebben we nu ook al allemaal aangezien niemand zich er toch meer wat van aantrekt, en de hervormingen hebben een grotere impact en zijn het beste af zonder bemoeienis van de oppositie of de sociaal-democraten.

Ergo als dat kleine beetje symboolpolitiek moet worden ingeleverd dan zal ik er niet om malen, het is voor een groter doel.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:49:09 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_97190884
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is meer symboolpolitiek aangezien godslastering volgens mij in de praktijk toch niet meer word veroordeeld. Principieel gezien ben ik het zeker met je eens, maar ik vind beleidsmatige stukken m.b.t. de economie en hervormingen wat belangrijker dan het principe van vrijheid op godslastering. Die vrijheid hebben we nu ook al allemaal aangezien niemand zich er toch meer wat van aantrekt, en de hervormingen hebben een grotere impact en zijn het beste af zonder bemoeienis van de oppositie of de sociaal-democraten.

Ergo als dat kleine beetje symboolpolitiek moet worden ingeleverd dan zal ik er niet om malen, het is voor een groter doel.
Dus je bent liever afhankelijk van christenfundamentalisten dan van sociaaldemocraten?
  maandag 23 mei 2011 @ 10:49:10 #95
7091 punchdrunk
pi_97190885
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:39 schreef Gia het volgende:
Wanneer is iets eigenlijk godslastering?

Is het godslastering om te zeggen dat Mo een pedo was?
Lijkt me niet, want Mo is geen god.
Is het godslastering om te zeggen dat, volgens jou, god niet bestaat?
Lijkt me ook niet, want dat is je eigen mening. Geloven is persoonlijk.
Is het dan godslastering om te zeggen dat de Heilige Drieëenheid een gruwel is?
Nee, dat mag schijnbaar gewoon als jouw geloof daarvan overtuigd is.

Dus, wie kan een voorbeeld geven van Godslastering, wat strafbaar zou moeten zijn?
hier heb je het probleem dus. aangezien god vrij definieerbaar is (wie ben jij om mij te vertellen dat mijn moulinex keukenmachine niet god is??) kan iedereen dit vrij invullen. zo zou je -mits deze wet nog actief gehandhaafd zou worden- in de meest debiele discussies in een rechtzaal terecht komen.

los van het feit dat het natuurlijk te bizar voor woorden is dat we een wet hebben die het verbied kwaad te spreken over iets dat door iedereen vrijelijk verzonnen kan worden, is het natuurlijk uberhaupt bizar dat er een wet is die het beledigen van iets uberhaupt strafbaar stelt.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:50:40 #96
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97190924
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:49 schreef remlof het volgende:

[..]

Dus je bent liever afhankelijk van christenfundamentalisten dan van sociaaldemocraten?
Yep.

Christenen mogen dan raar volk (understatement) zijn, economisch gezien zijn ze nog wel redelijk "in ordnung".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 10:53:52 #97
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97191012
Ja, jammer.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:03:24 #98
7091 punchdrunk
pi_97191298
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:46 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is zeker geen symboolpolitiek. de wet op godslastering is het (nog) debielere broertje van die andere gruwel, de wet op godsdienstvrijheid; de vrijbrief die ervoor zorgt dat gelovigen van alles en nog wat meer mogen dan niet-gelovigen, als ze er maar bijroepen dat het moet van een opperwezen.

dat de wet oorspronkelijk bedoeld is om te zorgen dat niemand een religie krijgt opgedrongen, maar zelf zijn geloofsovertuiging mag kiezen, is al lang niet meer interessant; deze rechten worden tegenwoordig gegarandeerd door genoeg andere wetten (vrijheid van meningsuiting, recht op verzameling). het is nu niets meer dan een vrijbrief om in naam van je sprookjesboek te doen en laten waar je zin in hebt en te ontkomen aan wetten die voor de rest van de mensen wel gelden.
pi_97191384
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Yep.

Christenen mogen dan raar volk (understatement) zijn, economisch gezien zijn ze nog wel redelijk "in ordnung".
En als de SGP een moslim-fundamentalistische partij was geweest?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:06:57 #100
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97191425
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

En als de SGP een moslim-fundamentalistische partij was geweest?
En als de PvdA een fatsoenlijke partij was geweest?

Tja, dan had de wereld er anders uit gezien.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:08:06 #101
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97191460
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:03 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

Het is zeker geen symboolpolitiek. de wet op godslastering is het (nog) debielere broertje van die andere gruwel, de wet op godsdienstvrijheid; de vrijbrief die ervoor zorgt dat gelovigen van alles en nog wat meer mogen dan niet-gelovigen, als ze er maar bijroepen dat het moet van een opperwezen.

dat de wet oorspronkelijk bedoeld is om te zorgen dat niemand een religie krijgt opgedrongen, maar zelf zijn geloofsovertuiging mag kiezen, is al lang niet meer interessant; deze rechten worden tegenwoordig gegarandeerd door genoeg andere wetten (vrijheid van meningsuiting, recht op verzameling). het is nu niets meer dan een vrijbrief om in naam van je sprookjesboek te doen en laten waar je zin in hebt en te ontkomen aan wetten die voor de rest van de mensen wel gelden.
Ja maar de wet op godsdienstvrijheid staat nergens ter discussie, ook niet wanneer een verbod op godslastering zou worden opgeheven, dus jouw situatie en beargumentatie hiervan is puur speculatief en hypothetisch. Ik ben het wel met je eens hoor, maar ik vind het voor het landsbelang wat ondergeschikt aan hervormingen van de economie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97191519
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

En als de PvdA een fatsoenlijke partij was geweest?
Ik snap niet zo goed wat er niet fatsoenlijk is aan de PvdA (al stem ik er zelf niet op) maar je zult wel zo'n verblind typetje zijn, maakt verder niet uit. Waarom ik het vraag is dat het er op begin te lijken dat christen fundamentalisme okay lijkt te zijn (iig om mee samen te werken) maar dat moslim fundamentalisme dat weer niet is. Men laat zich kennelijk liever onderdrukken door christenen dan door moslims?
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 mei 2011 @ 11:10:25 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_97191558
Het is voornamelijk dubbelop. Artikelen als 137(c, d & e) en 266 wvs zouden genoeg moeten zijn.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 23 mei 2011 @ 11:10:40 #104
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97191573
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:09 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed wat er niet fatsoenlijk is aan de PvdA (al stem ik er zelf niet op) maar je zult wel zo'n verblind typetje zijn, maakt verder niet uit. Waarom ik het vraag is dat het er op begin te lijken dat christen fundamentalisme okay lijkt te zijn (iig om mee samen te werken) maar dat moslim fundamentalisme dat weer niet is. Men laat zich kennelijk liever onderdrukken door christenen dan door moslims?
Ah weer iemand die pretendeert objectief door het leven te lopen, naja wat jij wil. En inderdaad, ik heb liever Christenfundi's met wat meer macht dan Islamfundi's met wat meer macht. Waarom? Simpel, ik vind de Islamfundi's nog verwerpelijker. :)
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:11:11 #105
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97191599
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:41 schreef remlof het volgende:
De JOVD is tegen, hoor ik net op Radio 1.
De JOVD doet (zoals altijd) keurig wat van ze verwacht wordt... Beetje tegensputteren, maar niet zo veel dat het écht gevolgen heeft.

Dat worden brave kamerleden later, dat voel je nu al.
pi_97191631
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:10 schreef Voorschrift het volgende:

Simpel, ik vind de Islamfundi's nog verwerpelijker. :)
Maar waarom precies? (Oprechte vraag hoor, op de rest van je troll zal ik niet ingaan).
  maandag 23 mei 2011 @ 11:13:24 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97191679
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:12 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maar waarom precies? (Oprechte vraag hoor, op de rest van je troll zal ik niet ingaan).
Troll?

En waarom is gewoon gevoelsmatig. Ik heb al eerder aangegeven dat ik liever helemaal geen fundi's aan de macht wil, maar als ik dan toch moet kiezen tussen twee kwaden dan maar degene die het minste kwaad kan.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:18:48 #108
7091 punchdrunk
pi_97191891
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar de wet op godsdienstvrijheid staat nergens ter discussie, ook niet wanneer een verbod op godslastering zou worden opgeheven, dus jouw situatie en beargumentatie hiervan is puur speculatief en hypothetisch.
Helaas niet, maar dit is de eerste slag die gevoerd moet worden. uiteindelijk zal godsdienstvrijheid ook wel sneuvelen, maar dat kan nog wel even duren.

quote:
Ik ben het wel met je eens hoor, maar ik vind het voor het landsbelang wat ondergeschikt aan hervormingen van de economie.
tja, ieder zijn speerpunten. ik kan niet instemmen met deze ideologische koehandel, welk hoger doel het ook dient. dan maar een crisis.
pi_97191939
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:13 schreef Voorschrift het volgende:

En waarom is gewoon gevoelsmatig. Ik heb al eerder aangegeven dat ik liever helemaal geen fundi's aan de macht wil, maar als ik dan toch moet kiezen tussen twee kwaden dan maar degene die het minste kwaad kan.
Ik snap het gewoon niet. Over beide partijen maak ik me weinig illusies vwb onze persoonlijke vrijheden wanneer deze partijen daadwerkelijk iets te zeggen krijgen. Of je nu vrouw, homo, lesbo of non-believer bent, je gaat het merken. Ik geloof heilig (haha) in vrijheid en vind het een gruwel wanneer mensen mij iets verbieden omdat er in één of ander heel oud boek iets staat over de zondag of over het trouwen van mensen van hetzelfde geslacht. En heel eerlijk gezegd maakt het me dan niet zoveel uit of die verplichte rustdag een vrijdag is of een zondag. Joods, christelijk of islamitisch fundamentalisme, de VVD moet écht beter weten dan zich daar mee in te laten. Het tornt aan de beginselen van de partij wanneer je dit soort concessies doet. Het is níet te verenigen met het liberalisme, al helemaal niet wanneer je ook de koopzondag in de vergelijking meeneemt.

Onbegrijpelijk van Rutte die ik zeer hoog had zitten mbt het uitdragen van het liberale gedachtengoed... dat gaat zeer zeker niet alleen om economie, maar om hoe je je samenleving inricht en bestuurt, over je normen en waarden en het lijkt erop dat de VVD nu speelbal van splinter- en oppurtunistische partijen is geworden en alleen nog iets mag zeggen over het huishoudboekje.
pi_97191967
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:03 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

Er is geen aparte wet op de godsdienstvrijheid. Wel is er een artikel 6 in de grondwet en dit artikel ( en diens voorgangers) en andere wetten in andere landen was ooit nodig om misbruik van de staat ten behoeve van een bepaalde godsdienst en ten nadele van andere godsdiensten te voorkomen.
De uitdrukking 'debiele broertje' is nogal dom
quote:
het is nu niets meer dan een vrijbrief om in naam van je sprookjesboek te doen en laten waar je zin in hebt en te ontkomen aan wetten die voor de rest van de mensen wel gelden.
Onzin..... artikel 6 gaat over vrijheid van levensbeschouwing en niet alleen over vrijheid van godsdienst en met de duidelijke toevoeging dat het geen vrijbrief is om wetten te overtreden:
quote:
.Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
http://lexius.nl/grondwet/artikel6/lid1
  maandag 23 mei 2011 @ 11:22:38 #111
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192040
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:18 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

Helaas niet, maar dit is de eerste slag die gevoerd moet worden. uiteindelijk zal godsdienstvrijheid ook wel sneuvelen, maar dat kan nog wel even duren.

[..]

tja, ieder zijn speerpunten. ik kan niet instemmen met deze ideologische koehandel, welk hoger doel het ook dient. dan maar een crisis.
Nee, ik heb er alle hoop in dat over een jaar of 3 dat ook wel voorbij is en de SGP weer genegeerd kan worden en het weer als vanouds gewoon in een hoekje gezet kan worden. Daar ga ik wel van uit tenminste, dus nog een paar jaar door met een verbod op godslastering zie ik wel door de vingers.

"It could have been worse, a lot worse".
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:23:49 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192083
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik snap het gewoon niet. Over beide partijen maak ik me weinig illusies vwb onze persoonlijke vrijheden wanneer deze partijen daadwerkelijk iets te zeggen krijgen. Of je nu vrouw, homo, lesbo of non-believer bent, je gaat het merken. Ik geloof heilig (haha) in vrijheid en vind het een gruwel wanneer mensen mij iets verbieden omdat er in één of ander heel oud boek iets staat over de zondag of over het trouwen van mensen van hetzelfde geslacht. En heel eerlijk gezegd maakt het me dan niet zoveel uit of die verplichte rustdag een vrijdag is of een zondag. Joods, christelijk of islamitisch fundamentalisme, de VVD moet écht beter weten dan zich daar mee in te laten. Het tornt aan de beginselen van de partij wanneer je dit soort concessies doet. Het is níet te verenigen met het liberalisme, al helemaal niet wanneer je ook de koopzondag in de vergelijking meeneemt.

Onbegrijpelijk van Rutte die ik zeer hoog had zitten mbt het uitdragen van het liberale gedachtengoed... dat gaat zeer zeker niet alleen om economie, maar om hoe je je samenleving inricht en bestuurt, over je normen en waarden en het lijkt erop dat de VVD nu speelbal van splinter- en oppurtunistische partijen is geworden en alleen nog iets mag zeggen over het huishoudboekje.
Ja maar dat is het juist, in de praktijk merk je er niks van want het verbod op godslastering wordt toch niet nageleefd, en iedere homofoob/potenrammer wordt ook hard aangepakt, homohuwelijk is gewoon mogelijk, abortus is gewoon mogelijk, koopzondagen zijn gewoon mogelijk, etc. etc.

Ik zie je probleem dus niet zozeer, maar oke.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97192153
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja maar dat is het juist, in de praktijk merk je er niks van want het verbod op godslastering wordt toch niet nageleefd, en iedere homofoob/potenrammer wordt ook hard aangepakt, homohuwelijk is gewoon mogelijk, abortus is gewoon mogelijk, koopzondagen zijn gewoon mogelijk, etc. etc.

Ik zie je probleem dus niet zozeer, maar oke.
Deze dan? http://www.erasmusjournal(...)opzondag-van-de-vvd/

Hoeveel gaan we toegeven aan die geloofsfanaten voordat er geen weg terug meer is? Het recht om zelf te bepalen wanneer je leven voorbij is (euthenasie)? Om zelf te bepalen of je zwanger wilt zijn (abortus)? Denk je echt dat de SGP hier de komende 3 jaar genoegen mee neemt??
  maandag 23 mei 2011 @ 11:26:45 #114
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192182
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Deze dan? http://www.erasmusjournal(...)opzondag-van-de-vvd/

Hoeveel gaan we toegeven aan die geloofsfanaten voordat er geen weg terug meer is? Het recht om zelf te bepalen wanneer je leven voorbij is (euthenasie)? Om zelf te bepalen of je zwanger wilt zijn (abortus)? Denk je echt dat de SGP hier de komende 3 jaar genoegen mee neemt??
Dat denk ik wel ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97192231
Het Nederlands politiek systeem dwingt partijen tot een regeringscoalitie .
Men moet compromissen maken...dwz principes en programmapunten worden opzij geschoven.
De VVD moet sowieso inbinden met opheffen van het godslasteringsverbod, want he CDA wilt dit niet... Wel of niet SGP paaien is een bijkomend iets
pi_97192236
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat denk ik wel ja.
En op die gok zet je daarvoor als liberale partij (voor zover ze dat nog waren maar ok) maar even je basisbeginselen opzij?
  maandag 23 mei 2011 @ 11:28:19 #117
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192251
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

En op die gok zet je daarvoor als liberale partij (voor zover ze dat nog waren maar ok) maar even je basisbeginselen opzij?
Dat zie je toch.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97192307
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:28 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat zie je toch.
Je moet wel een enorme nepliberaal zijn om daar vrede mee te hebben zeg.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:30:12 #119
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192333
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ben ook geen liberaal.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:30:43 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97192356
Maar wat is het alternatief?
D66 valt af, teveel ruzies met PVV.
GL/SP/PvdA zullen socialistische wensen hebben. Dan is een conservatieve bondgenoot toch de enige optie?
pi_97192357
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben ook geen liberaal.
Ah okay. :D.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:31:08 #122
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97192376
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Liever dat ze hier een compromis op sluiten, dan op iets wat daadwerkelijk gevolgen heeft voor de samenleving. Van nog eens 4 jaar leven met een nutteloos wetsartikel gaan we echt niet dood.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:31:23 #123
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192383
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef GSbrder het volgende:
GL/SP/PvdA zullen socialistische wensen hebben. Dan is een conservatieve bondgenoot toch de enige optie?
Exactamundo. :Y
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:31:41 #124
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192396
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Liever dat ze hier een compromis op sluiten, dan op iets wat daadwerkelijk gevolgen heeft voor de samenleving. Van nog eens 4 jaar leven met een nutteloos wetsartikel gaan we echt niet dood.
En wederom; exact.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97192416
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:30 schreef GSbrder het volgende:
GL socialistisch. Hou toch op. :'). Je kunt er nog een aardig pleidooi van maken dat ze qua liberaal gedachtengoed aardig richting VVD kruipen, maar goed.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:34:32 #126
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97192499
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

GL socialistisch. Hou toch op. :'). Je kunt er nog een aardig pleidooi van maken dat ze qua liberaal gedachtengoed aardig richting VVD kruipen, maar goed.
Wat had GL geëist denk je, in ruil voor steun aan de coalitie? SGP wil graag, de achterban moppert niet en ze vinden zich prima in de richting van Bruin-I
pi_97192502
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dit hééft gevolgen. Alleen niet op de begroting en dat is werkelijk het enige wat lijkt te tellen. Wanneer beginnen we dan eens écht met die vrije samenleving waarin een ieder vrij is om te zeggen wat hij wil? Om zijn winkel op te doen wanneer hij dat wil? Om te trouwen met wie hij wil? En dan niet via allerlei stupide gedoogconstructies maar gewoon bam, keihard verankeren in de wet. En dit soort conservatieve drek uit diezelfde wet te halen. Ik dacht dat de VVD daarvoor stond. Maar helaas.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:38:05 #128
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97192626
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit hééft gevolgen. Alleen niet op de begroting en dat is werkelijk het enige wat lijkt te tellen.
Dit heeft sinds 1968 al geen gevolgen meer. Het is een dode letter!

Weliswaar een dode letter die ik ook liever zou zien verdwijnen, maar 1000 keer liever hierop toegeven dan op abortus, euthanasie of stimuleren van gezinsvorming.
  maandag 23 mei 2011 @ 11:38:36 #129
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97192645
Straks is er geen winkel om open te doen, omdat de werknemers te duur worden om überhaupt op zondag de toko draaiende te houden.

Zonder economische vrijheid is dit soort vrijheid een luxe.
pi_97192660
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit hééft gevolgen. Alleen niet op de begroting en dat is werkelijk het enige wat lijkt te tellen. Wanneer beginnen we dan eens écht met die vrije samenleving waarin een ieder vrij is om te zeggen wat hij wil?
Als je het over die wet godslastering hebt... die is al meer dan 40 jaar niet gebruikt door het OM of een rechtbank.
In principe vind ik ook dat dat kreng afgeschaft moet worden.... maar het maakt in de praktijk niks uit...
pi_97192682
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dit heeft sinds 1968 al geen gevolgen meer.
Het schept ongelijkheid in de wet tussen gelovigen en ongelovigen. Punt. En als daar al 50 jaar niet op veroordeelt wordt, moet je die wet afserveren. Minder regels, toch? Verkiezingsbelofte van de VVD?
pi_97192719
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De JOVD doet (zoals altijd) keurig wat van ze verwacht wordt... Beetje tegensputteren, maar niet zo veel dat het écht gevolgen heeft.

Dat worden brave kamerleden later, dat voel je nu al.
Deze vind ik dan wel weer grappig (en er klinkt zowaar echte frustratie in door, wie weet)... http://www.nieuwsbank.nl/inp/2011/05/21/B016.htm
  maandag 23 mei 2011 @ 11:42:09 #133
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97192791
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het schept ongelijkheid in de wet tussen gelovigen en ongelovigen. Punt. En als daar al 50 jaar niet op veroordeelt wordt, moet je die wet afserveren. Minder regels, toch? Verkiezingsbelofte van de VVD?
Wat mij betreft mag ie morgen nog afgeschaft worden. Maar ik denk dat we erg blij mogen zijn dat de SGP zich af laat schepen met het behoud van een nutteloos wetje. Voor hetzelfde geld had je belastingvoordeeltjes voor twee-oudergezinnen kunnen verwachten, of iets dergelijks
  maandag 23 mei 2011 @ 11:45:34 #134
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97192898
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag ie morgen nog afgeschaft worden. Maar ik denk dat we erg blij mogen zijn dat de SGP zich af laat schepen met het behoud van een nutteloos wetje. Voor hetzelfde geld had je belastingvoordeeltjes voor twee-oudergezinnen kunnen verwachten, of iets dergelijks
Daarom, liever een draak van een oude wet die nooit meer gebruikt wordt dan een politieke partij die actief gaat dwarsliggen bij het hervormen en bezuinigen van dit kabinet, dat heeft veel grotere en negatievere gevolgen dan het eergevoel van wat bijbel-fanaten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97193024
Ik vraag me altijd af of mensen die voor een verbod op godlastering zijn echt geloven in hun eigen geloof. Als je echt zo gelukkig bent met je levenswijze en bepaalde dingen als de Waarheid acht, dan ben je al gelijk van je stuk wanneer je een provocerende cartoon ziet of iemand op tv ziet vloeken?

Dat belooft nog wat voor als je echt in de put zit ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2011 @ 12:31:18 #136
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_97194509
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:49 schreef Klaudias het volgende:
Ik vraag me altijd af of mensen die voor een verbod op godlastering zijn echt geloven in hun eigen geloof. Als je echt zo gelukkig bent met je levenswijze en bepaalde dingen als de Waarheid acht, dan ben je al gelijk van je stuk wanneer je een provocerende cartoon ziet of iemand op tv ziet vloeken?

Dat belooft nog wat voor als je echt in de put zit ...
Het hilarische is natuurlijk dat die mensen denken dat een almachtig wezen een menselijke wet nodig heeft om hem te beschermen. Wat voor mietjesgod heb je dan wel niet?
Carpe Libertatem
  maandag 23 mei 2011 @ 12:34:54 #137
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97194633
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het hilarische is natuurlijk dat die mensen denken dat een almachtig wezen een menselijke wet nodig heeft om hem te beschermen. Wat voor mietjesgod heb je dan wel niet?
God test zijn kinderen, opdat Hij kan meten of Zijn volk geschikt is het seculiere spook te lijf te gaan.
  maandag 23 mei 2011 @ 13:11:19 #138
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_97196100
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 13:34 schreef Nielsch het volgende:
De echte sukkels zijn GroenLinks en D66, die op bepaalde vlakken hun steun hebben gegeven (Afghanistan bijvoorbeeld) zonder daar iets voor terug te vragen (koopzondag bijvoorbeeld). Als ze dat hadden gedaan, dan had de VVD moeten kiezen; wat is ons meer waard, de steun van de SGP voor immigratievraagstukken, of de steun van GroenLinks/D66 voor Afghanistan. Waarom zouden deze oppositiepartijen hun steun niet uitonderhandelen, zoals de SGP en de PVV dat ook gedaan hebben?
Wellicht omdat deze partijen de verschillende voorstellen beoordelen en ondersteunen op basis van de concrete inhoud, in plaats van handjeklap te spelen of te kijken naar eigen politiek gewin? Oftewel, omdat ze datgene doen wat je eigenlijk zou moeten verwachten van een politieke partij, zeker in de oppositie.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:18:33 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_97201585
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2011 13:11 schreef chibibo het volgende:

[..]

Wellicht omdat deze partijen de verschillende voorstellen beoordelen en ondersteunen op basis van de concrete inhoud, in plaats van handjeklap te spelen of te kijken naar eigen politiek gewin? Oftewel, omdat ze datgene doen wat je eigenlijk zou moeten verwachten van een politieke partij volksvertegenwoordigers, zeker in de oppositie.
  maandag 23 mei 2011 @ 15:24:05 #140
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97201794
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik verwacht van mijn volksvertegenwoordiger dat hij er alles aan doet om het programma te verwezenlijken waarop ik hem heb verkozen. Als dat lukt door handjeklap en politieke spelletjes, prima.
  maandag 23 mei 2011 @ 16:35:52 #141
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_97205382
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 12:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

God test zijn kinderen, opdat Hij kan meten of Zijn volk geschikt is het seculiere spook te lijf te gaan.
leuke speling op het Communistisch Manifest.
  Forum Admin maandag 23 mei 2011 @ 17:44:43 #142
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_97208811
Mag je, als satanist zijnde, met dit artikel in de hand kerkgenootschappen aanklagen wegens het beledigen/belasteren van jouw 'god'?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 23 mei 2011 @ 17:46:34 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_97208917
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef Pharkus het volgende:
Mag je, als satanist zijnde, met dit artikel in de hand kerkgenootschappen aanklagen wegens het beledigen/belasteren van jouw 'god'?
Give it a try })
  maandag 23 mei 2011 @ 17:52:51 #144
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97209248
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:44 schreef Pharkus het volgende:
Het verbod op godslastering
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Forum Admin maandag 23 mei 2011 @ 18:02:48 #145
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_97209719
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 17:52 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Het verbod op godslastering
Ik ga die discussie volgen. Verder ben ik als vvd lid zwaar teleurgesteld.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_97210646
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 10:31 schreef Voorschrift het volgende:

Klopt, dan kan je beter afhankelijk zijn van fundamentalistische gelovigen en extreem-rechts nietwaar?
pi_97210649
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je het over die wet godslastering hebt... die is al meer dan 40 jaar niet gebruikt door het OM of een rechtbank.
In principe vind ik ook dat dat kreng afgeschaft moet worden.... maar het maakt in de praktijk niks uit...
Hoe zit dat eigenlijk... de wet is er wel maar wordt niet toegepast?
Zou bijvoorbeeld (politiek) interessant zijn als Geert Wilders nu voor godslastering aangeklaagd zou worden _O-
pi_97211494
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:23 schreef ampburner het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk... de wet is er wel maar wordt niet toegepast?
Zou bijvoorbeeld (politiek) interessant zijn als Geert Wilders nu voor godslastering aangeklaagd zou worden _O-
Het OM vindt de wet een gedrocht, rechtbanken vinden dat... OM vervolgt niemand meer met deze wet.
In andere westerse landen heeft justitie er ook geen zin meer in.
http://nl.wikipedia.org/w(...)lastering_.281932.29
http://www.ivir.nl/wetten/nl/art147_147aWetboekvanStrafrecht.html

Maar de VVD is in de laatste 30 jaar zowat 20 jaar in de regering geweest en men maakte zich niet echt druk over afschaffing van die artikelen. Of omdat het CDA het niet wilde , of omdat ze zelf de kwestie negeerde in een paarse coalitie. Dit is niet de schuld van het SGP
pi_97214233
quote:
3s.gif Op maandag 23 mei 2011 11:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Daarom, liever een draak van een oude wet die nooit meer gebruikt wordt dan een politieke partij die actief gaat dwarsliggen bij het hervormen en bezuinigen van dit kabinet, dat heeft veel grotere en negatievere gevolgen dan het eergevoel van wat bijbel-fanaten.
Jammer alleen dat er - door de economisch linkse invloed van de PVV - niets hervormd kan worden door de VVD.

Er wordt alleen maar bruut gekort, enige visie of lange termijn oplossingen zijn er helaas niet. AOW-leeftijd gaat amper omhoog, ontslagrecht wordt niet hervormd en de WW ook niet. Jammer, jammer, jammer. Klote PVV.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2011 19:46:17 ]
pi_97214582
Ze moeten godverdomme dit voorstel van godslastering eindelijk doorvoeren.
pi_97214872
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:42 schreef zetalore het volgende:
Ze moeten godverdomme dit voorstel van godslastering eindelijk doorvoeren.
:( kutgod..
laat em oprotte naar eigen paradijs...
pi_97218771
Haha, wat laten die zogenaamde liberalen zich kennen zeg :-)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_97228084
Mensen die dit de VVD verwijten zijn echt kortzichtig.
Door 1 stap terug te doen (toegeven op dit vlak) krijgt de VVD op andere vlakken steun van bijvoorbeeld de SGP waardoor er meer VVD-punten kunnen worden uitgevoerd. Welcome in politics..
pi_97229549
Jammer dat er zo weinig VVD standpunten in het regeerakkoord staan alleen. CDA en PVV wat de klok slaat.
pi_97235082
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
Door 1 stap terug te doen (toegeven op dit vlak) krijgt de VVD op andere vlakken steun van bijvoorbeeld de SGP waardoor er meer VVD-punten kunnen worden uitgevoerd. Welcome in politics..
Tja, zou zo je ook samenwerking met de NSB hebben kunnen rechtvaardigen he.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 06:50:25 #156
225540 Pugg
Friends forever
pi_97235206
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:19 schreef Nielsch het volgende:
Jammer dat er zo weinig VVD standpunten in het regeerakkoord staan alleen. CDA en PVV wat de klok slaat.
In één zin de hele waarheid! _O_ _O_ _O_
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:07:21 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97236622
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:55 schreef El_Liberaliste het volgende:
Welke VVD punten worden er wel doorgevoerd dan?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:10:55 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_97236710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke VVD punten worden er wel doorgevoerd dan?
We mogen 130 op de snelweg!!!! :Y
pi_97236819
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Op 1 snelweg. Nouja, dijk. >:O .
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:19:31 #160
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97236882
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Onder andere.
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Leugen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:22:01 #161
66444 Lord_Vetinari
pi_97236938
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nee, nee. Nu ook op de A6. 's Nachts. Op een stukje.

Oh, en de grens voor te hard rijden op die wegen ligt lager, dus er komt meer geld binnen.
pi_97236994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, nee. Nu ook op de A6. 's Nachts. Op een stukje.

Oh, en de grens voor te hard rijden op die wegen ligt lager, dus er komt meer geld binnen.
Ohja, wow. :7.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:33:54 #163
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237268
Ja ach, de bezuinigingen en hervormingen doen er niet toe natuurlijk.

Plebejers.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:36:23 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_97237336
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:33 schreef Voorschrift het volgende:

Plebejers.
Och, als je als VVD over tien jaar trots naar de ruïnes van cultureel, sociaal en kennisrijk Nederland wilt kunnen wijzen en zeggen "Dat hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen", hou ik je niet tegen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:38:32 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97237384
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:33 schreef Voorschrift het volgende:

Plebejers.
Welke van die hervormingen komt uit het VVD-programma dan?

Of is bezuinigen zo'n dwangneurose dat het niet uitmaakt hoe.
pi_97237483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:38 schreef Hexagon het volgende:

Als je bezuinigen verandert in regeren klopt het ook. :7.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:44:20 #167
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237538
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Och, als je als VVD over tien jaar trots naar de ruïnes van cultureel, sociaal en kennisrijk Nederland wilt kunnen wijzen en zeggen "Dat hebben we toch maar mooi voor elkaar gekregen", hou ik je niet tegen.
Och, als we over tien jaar terug kunnen kijken en kunnen concluderen dat sociaal Nederland anno 2010 haar nekschot kreeg dan denk ik dat we toch wel kunnen stellen dat ze het goed voor elkaar hebben gekregen ja, met als enig smetje op het witte doek toch wel de betrekking van de PVV hier in, die salonfähige socialisten hadden beter buiten boord kunnen blijven maar a la.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:45:19 #168
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Welke van die hervormingen komt uit het VVD-programma dan?

Zoals ik al zei, de hervormingen van de VVD zijn uiteengeslagen op stormbreker PVV.

Het had beter gekund dus ja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:45:24 #169
66444 Lord_Vetinari
pi_97237565
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Och, als we over tien jaar terug kunnen kijken en kunnen concluderen dat sociaal Nederland anno 2010 haar nekschot kreeg dan denk ik dat we toch wel kunnen stellen dat ze het goed voor elkaar hebben gekregen ja, met als enig smetje op het witte doek toch wel de betrekking van de PVV hier in, die salonfähige socialisten hadden beter buiten boord kunnen blijven maar a la.
En ik maar denken dat we de maximale domheid en gebrek aan politiek inzicht hier op dit forum al veel eerder hadden meegemaakt. Chapeau!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:45:41 #170
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237570
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En ik maar denken dat we de maximale domheid en gebrek aan politiek inzicht hier op dit forum al veel eerder hadden meegemaakt. Chapeau!
Het is moeilijk jou te overtreffen, dat weet ik.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:46:59 #171
66444 Lord_Vetinari
pi_97237595
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is moeilijk jou te overtreffen, dat weet ik.
Troost je, het is je moeiteloos gelukt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:47:49 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97237626
quote:

[..]

Zoals ik al zei, de hervormingen van de VVD zijn uiteengeslagen op stormbreker PVV.

Dus in die zin blijft er niets over behalve 130 op de snelweg
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:49:27 #173
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237676
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Troost je, het is je moeiteloos gelukt.
Ik weet niet hoor, het is toch moeilijk presteren in de schaduw van de grootste idioot op het forum, maar dank voor het compliment.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:49:50 #174
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus in die zin blijft er niets over behalve 130 op de snelweg
Als enige concrete(!) voorstel wel ja, maar met water bij de wijn wel meer.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97237713
quote:

[..]

Het had beter gekund? Dat vind ik echt het understatement van het jaar.

Dit kabinet voegt werkelijk niets toe. Zelfs de PvdA is stukken vooruitstrevender met betrekking tot het hervormen van de AOW en het ontslagrecht dan de linkse socialisten van de PVV. De VVD heeft alle noodzakelijke maatregelen met betrekking tot de toekomst van Nederland overboord geflikkerd ten behoeve van kunnen plakken op het pluche. Dat mag Rutte heel erg kwalijk genomen worden. Hij heeft mij echt teleurgesteld en ik zal in het vervolg zeker niet meer op hem stemmen zoals bij de laatste verkiezingen. Het is jammer dat er niet meer kritische VVD'ers zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2011 09:51:31 ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:51:20 #176
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit kabinet voegt werkelijk niets toe. Zelfs de PvdA is stukken vooruitstrevender met betrekking tot het hervormen van de AOW en het ontslagrecht dan de linkse socialisten van de PVV. De VVD heeft alle noodzakelijke maatregelen met betrekking tot de toekomst van Nederland overboord geflikkerd ten behoeve van kunnen plakken op het pluche. Dat mag Rutte heel erg kwalijk genomen worden. Hij heeft mij echt teleurgesteld en ik zal in het vervolg zeker niet meer op hem stemmen.
Ja zo extreem zie ik het dus niet, maar goed.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97237750
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, het is toch moeilijk presteren in de schaduw van de grootste idioot op het forum, maar dank voor het compliment.
Je moet hem niet zo plagen, het is al tragisch genoeg dat hij links is ;).
Porcupine Tee - Normal
pi_97237770
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:51 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja zo extreem zie ik het dus niet, maar goed.
Vertel dan maar wat er wel is gebeurd? Tuurlijk, ze hebben nog 3 jaar en een beetje, maar ik zie het er niet beter op worden. Nederland staat compleet stil door dit kabinet en dat is erg triest.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:53:05 #179
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97237778
Aah, die snelwegen waar je nu een boete krijgt als je geklokt wordt met 135 ipv 128 km/h :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:53:19 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97237782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dit kabinet voegt werkelijk niets toe. Zelfs de PvdA is stukken vooruitstrevender met betrekking tot het hervormen van de AOW en het ontslagrecht dan de linkse socialisten van de PVV. De VVD heeft alle noodzakelijke maatregelen met betrekking tot de toekomst van Nederland overboord geflikkerd ten behoeve van kunnen plakken op het pluche. Dat mag Rutte heel erg kwalijk genomen worden. Hij heeft mij echt teleurgesteld en ik zal in het vervolg zeker niet meer op hem stemmen.
En daarbij was hij met de PvdA ook wel premier geweest

Maargoed blijkbaar zijn ze op een of andere manier zo bang voor de PvdA dat ze er alles voor in de uitverkoop zetten om er maar niet mee samen te hoeven werken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:54:24 #181
66444 Lord_Vetinari
pi_97237815
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maargoed blijkbaar zijn ze op een of andere manier zo bang voor de PvdA dat ze er alles voor in de uitverkoop zetten om er maar niet mee samen te hoeven werken.
En steun accepteren van een anti-religiepartij en aan de andere kant van een relifanatenpartij. Hoe hypocriet kun je zijn?
pi_97237848
Naast het weggeven van de noodzakelijke economische en sociale maatregelen aan de PVV, geeft de VVD dus nu ook nog eens de liberale standpunten op ten behoeve van de SGP. Rutte maakt de identiteit van de VVD compleet kapot. Triest dat niet meer VVD'ers hier kritisch om zijn.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:56:20 #183
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237878
quote:

[..]

De PvdA is dan ook gewoon een walgelijke partij met abjecte standpunten.

Toegegeven, dat is de SGP en PVV ook wel in mindere mate, maar die zijn beter uit te leggen aan de achterban dan een nieuw Paars.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97237886
quote:

[..]

De angst voor samenwerking met 'links' begint idd absurde vormen aan te nemen. Terwijl Nederland zijn meest constructieve kabinetten heeft gekend tijdens zo'n samenwerking. Het is echt niet zó absurd als VVD en PvdA samenwerken, of VVD en D66. Je kunt wel doen alsof alles aan de linkerkant van de VVD extreem communistisch is maar buiten wat POL en NWS trollen gelooft daar helemaal niemand écht in natuurlijk.

Het is jammer, want we staan bijna stil idd. Nou vooruit, het moslimpje pesten door wat inburgeringseisen en hoofddoekjesverboden boekt wellicht wat vooruitgang. Olee. :').
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:57:21 #185
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97237915
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

De angst voor samenwerking met 'links' begint idd absurde vormen aan te nemen. Terwijl Nederland zijn meest constructieve kabinetten heeft gekend tijdens zo'n samenwerking. Het is echt niet zó absurd als VVD en PvdA samenwerken, of VVD en D66. Je kunt wel doen alsof alles aan de linkerkant van de VVD extreem communistisch is maar buiten wat POL en NWS trollen gelooft daar helemaal niemand écht in natuurlijk.

Het is jammer, want we staan bijna stil idd. Nou vooruit, het moslimpje pesten door wat inburgeringseisen en hoofddoekjesverboden boekt wellicht wat vooruitgang. Olee. :').
Stef Blok lijkt er ook in te geloven. Treurig eigenlijk.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:58:06 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97237937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Naast het weggeven van de noodzakelijke economische en sociale maatregelen aan de PVV, geeft de VVD dus nu ook nog eens de liberale standpunten op ten behoeve van de SGP. Rutte maakt de identiteit van de VVD compleet kapot. Triest dat niet meer VVD'ers hier kritisch om zijn.
Dat komt vanzelf wel een keer. Dat gebeurde bij de PvdA ook niet meteen.

De VVD heeft nu een gelukje en dat is dat Mark Rutte niet zo'n laffe, matige premier is als JP. Daarmee hebben ze nog wel een beetje krediet.
pi_97237945
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen PvdA'er, maar wat is er zo walgelijk en abject aan hun standpunten ? Dat je het er niet mee eens bent ok... Volgens mij passen die bewoordingen beter bij de PVV en SGP.
pi_97237950
quote:

[..]

Toegegeven, dat is de SGP en PVV ook wel in mindere mate, maar die zijn beter uit te leggen aan de achterban dan een nieuw Paars.
Welke PvdA-standpunten zijn in jouw ogen dan precies abject?
pi_97237968
quote:

[..]

Het heel vaak roepen maakt het nog niet waar he :').

Disclaimer: ik stem geen PvdA.
pi_97237989
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen PvdA'er, maar wat is er zo walgelijk en abject aan hun standpunten ? Dat je het er niet mee eens bent ok... Volgens mij passen die bewoordingen beter bij de PVV en SGP.
Een vraag die ook bij mij opkwam. Ik vermoed dat VS niet in staat is die vraag te beantwoorden. Zijn opmerking had als enige doel de gemoederen te verhitten.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:59:50 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97237992
quote:

[..]

Noem die standpunten dan eens op?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 09:59:52 #192
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97237993
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik gaf ook aan dat de SGP en PVV daar in mindere mate ook onder vallen, maar ik heb absoluut niks met de PvdA die afgelopen jaren m.i. alleen heeft bewezen vastgeroest te zijn in sociaal denken, knuffelen van sociaal zwakkeren en protesteren tegen het bedrijfsleven.

En daar geloof ik simpelweg niet in, en ik had het verraad gevonden wanneer de VVD er samen mee zou werken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:00:44 #193
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een vraag die ook bij mij opkwam. Ik vermoed dat VS niet in staat is die vraag te beantwoorden. Zijn opmerking had als enige doel de gemoederen te verhitten.
Nee geenszins, maar blijkbaar werkt het wel als een rode doek.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238038
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik gaf ook aan dat de SGP en PVV daar in mindere mate ook onder vallen, maar ik heb absoluut niks met de PvdA die afgelopen jaren m.i. alleen heeft bewezen vastgeroest te zijn in sociaal denken, knuffelen van sociaal zwakkeren en protesteren tegen het bedrijfsleven.

En daar geloof ik simpelweg niet in, en ik had het verraad gevonden wanneer de VVD er samen mee zou werken.
Nee, ik wil concrete standpunten zien. Ook de PVV komt op voor de sociaal zwakkeren en heeft de pik op het bedrijfsleven. Die motie die bonussen met tergwerkende kracht moest belasten, kwam bijvoorbeeld uit de koker van de PVV.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:01:26 #195
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238039
Simpel gezegd; ik moet niets hebben van de verzorgingsstaat.

En PvdA is verzorgingsstaat pur sang.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238048
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Triest dat niet meer VVD'ers hier kritisch om zijn.
Dan kom je hier te weinig blijkbaar. Heb mijn mening omtrent dit kabinet al genoeg geventileerd. Als VVD'er in hart en nieren vind ik het in de uitverkoop gooien van de liberale grondbeginselen aan de SGP omwille van het pluche beschamend. Om over de PVV maar even te zwijgen :{.
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:01:47 #197
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik wil concrete standpunten zien. Ook de PVV komt op voor de sociaal zwakkeren en heeft de pik op het bedrijfsleven. Die motie die bonussen met tergwerkende kracht moest belasten, kwam bijvoorbeeld uit de koker van de PVV.
Nou beste Koos, hoe heb ik de PVV afgelopen maanden genoemd dan?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:01:53 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238057
Ik heb de PvdA nergens zien protesteren tegen het bedrijfsleven
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:02:51 #199
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb de PvdA nergens zien protesteren tegen het bedrijfsleven
Ik heb maar weinig partijen harder horen schreeuwen over bonuscultuur en balkenendenorm dan de PvdA, om even later uiteraard a la Wim Kok zelf tonnen bij elkaar te sprokkelen in eenzelfde structuur, maar dat zien we maar even gemakshalve door de vingers.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238083
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:

Ja, maar jullie vrienden van de PVV zijn dat ook. De PVV heeft niet de intentie om al teveel aan de verzorgingsstaat te sleutelen. Het enige wat in de ogen van Wilders mag worden afgebroken, zijn cultuursubsidies. Maar dat vind ik persoonlijk geen wezenlijk onderdeel van de verzorgingsstaat.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:03:28 #201
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar jullie vrienden van de PVV zijn dat ook. De PVV heeft niet de intentie om al teveel aan de verzorgingsstaat te sleutelen. Het enige wat in de ogen van Wilders mag worden afgebroken, zijn cultuursubsidies. Maar dat vind ik persoonlijk geen wezenlijk onderdeel van de verzorgingsstaat.
Ja, maar ik adoreer nergens de PVV, integendeel, en dat weet jij ook wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238122
quote:

[..]

Nou beste Koos, hoe heb ik de PVV afgelopen maanden genoemd dan?
Daar gaat het niet om. Je rekent de PvdA af op gedrag waar de PVV, nota bene jullie verkapte coalitiepartner, in excellereert.
pi_97238145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:03 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, maar ik adoreer nergens de PVV, integendeel, en dat weet jij ook wel.
Eerder op deze pagina, kruip je nog dicht tegen de PVV en de SGP aan, enkel om de PvdA zwart te kunnen maken. Nu niet schijnheilig lopen doen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:05:06 #204
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Je rekent de PvdA af op gedrag waar de PVV, nota bene jullie verkapte coalitiepartner, in excellereert.
De PVV maakt geen onderdeel uit van het pluche, en heeft minder invloed op de politiek dan dat een coalitiepartner PvdA dat zou hebben in een regeerakkoord. De PVV is in deze gewoon een minder kwaadaardig sociaal-democratisch gezwel dan de PvdA dat zou zijn.

Goede keuze dus.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:05:26 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238158
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik heb maar weinig partijen harder horen schreeuwen over bonuscultuur en balkenendenorm dan de PvdA, om even later uiteraard a la Wim Kok zelf tonnen bij elkaar te sprokkelen in eenzelfde structuur, maar dat zien we maar even gemakshalve door de vingers.
De Balkenendenorm gaat over de overheid

Maar nounou, vreselijk zegt dat die PvdA iets zegt van bonussen aan banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen. Echt verwerpelijk.

Dan liever met een partij die tegen vrouwelijke bestuurders stemt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:05:42 #206
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eerder op deze pagina, kruip je nog dicht tegen de PVV en de SGP aan, enkel om de PvdA zwart te kunnen maken. Nu niet schijnheilig lopen doen.
Ja, omdat hun invloed (ook al steunen ze de coalitie) minder is dan een PvdA zou zijn als coalitiepartner.

Choose the lesser of two evils.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:06:18 #207
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De Balkenendenorm gaat over de overheid

Maar nounou, vreselijk zegt dat die PvdA iets zegt van bonussen aan banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen. Echt verwerpelijk.
Ja, verwerpelijk, kortzichtig en idioot.

Zeker als je Goddelijke partijbonzen er zelf van genieten na hun termijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238222
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De PVV maakt geen onderdeel uit van het pluche, en heeft minder invloed op de politiek dan dat een coalitiepartner PvdA dat zou hebben in een regeerakkoord. De PVV is in deze gewoon een minder kwaadaardig sociaal-democratisch gezwel dan de PvdA dat zou zijn.

Goede keuze dus.
Een laf excuus dat vooral uitgaat van de onwetendheid van de gesprekspartner. Echter, jij weet net zo goed als ik dat de invloed van de PVV minstens zo groot die van een reguliere coalitiepartner. Dat blijkt ook wel uit het gedoogakkoord en het feit dat er wekelijks wordt overlegd met Wilders. Tot slot maakt die krappe meerderheid de zaken er ook niet eenvoudiger op.
pi_97238257
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, omdat hun invloed (ook al steunen ze de coalitie) minder is dan een PvdA zou zijn als coalitiepartner.

Choose the lesser of two evils.
Je verweer wordt een beetje lachwekkend.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:08:47 #210
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238269
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een laf excuus dat vooral uitgaat van de onwetendheid van de gesprekspartner. Echter, jij weet net zo goed als ik dat de invloed van de PVV minstens zo groot die van een reguliere coalitiepartner. Dat blijkt ook wel uit het gedoogakkoord en het feit dat er wekelijks wordt overlegd met Wilders. Tot slot maakt die krappe meerderheid de zaken er ook niet eenvoudiger op.
Dan nog, waar de PvdA en de PVV bij elkaar op schoot kunnen zitten qua sociale zekerheden verschillen ze alsnog enorm qua opvattingen over subsidies, steun aan minderheden en immigratie, en daar is de PVV weer op een lijn met de VVD (of in ieder geval dichter bij).

De PvdA is gewoon nog slechter, klaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:09:32 #211
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je verweer wordt een beetje lachwekkend.
Nee, je verdediging van de PvdA neemt lachwekkende vormen aan, als de achterban van de VVD niks te maken wil hebben met die kutpartij dan is het juist dat Rutte er niet mee wou samenwerken, klaar.

Of zie jij Pechtold wel aan tafel schuiven met Wilders, for the sake of governmental stability? :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:10:03 #212
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238308
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:06 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, verwerpelijk, kortzichtig en idioot.

Zeker als je Goddelijke partijbonzen er zelf van genieten na hun termijn.
Dus werken we maar samen met een partij die neuzen wil afhakken en op knieen wil schieten

En met een partij die vrouwen weert en een theocratie wil invoeren
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:10:35 #213
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238322
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dus werken we maar samen met een partij die neuzen wil afhakken en op knieen wil schieten

Nogmaals, dergelijke macht hebben die partijen geeneens, dit is demagogie pur sang.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:10:46 #214
66444 Lord_Vetinari
pi_97238326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Liberalisme 2.0
pi_97238341
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:08 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dan nog, waar de PvdA en de PVV bij elkaar op schoot kunnen zitten qua sociale zekerheden verschillen ze alsnog enorm qua opvattingen over subsidies, steun aan minderheden en immigratie, en daar is de PVV weer op een lijn met de VVD (of in ieder geval dichter bij).

De PvdA is gewoon nog slechter, klaar.
Oke, je maakt dan maar een halve draai? Goed, nu gaat immigratie je plots enorm aan het hart? Ook graag 50 procent minder immigranten? Dacht dat meer standpunten waren voor het leeghoofdige deel van ons land. En wat bedoel je met steun aan minderheden?
pi_97238374
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:10 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nogmaals, dergelijke macht hebben die partijen geeneens, dit is demagogie pur sang.
Wat is dat nou weer voor kut argument? :').
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:12:30 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238375
quote:

[..]

Maar als de machtige PvdA in de coalitie komt dan krijgen we natuurlijk meteen een planeconomie.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:12:33 #218
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, je maakt dan maar een halve draai? Goed, nu gaat immigratie je plots enorm aan het hart? Ook graag 50 procent minder immigranten? Dacht dat meer standpunten waren voor het leeghoofdige deel van ons land. En wat bedoel je met steun aan minderheden?
Steun aan uitkeringstrekkers, of ze nou dik/dun/zwart/wit/geel/blauw/lang/kort zijn.

En nee het gaat me niet aan het hart, ik zeg dat de PVV op bepaalde punten weer dichter bij de VVD ligt dan de PvdA en die keuze dus ook meer voor de hand ligt, ook al zijn ze beide voorstander van dat idiote verzorgingsstaat systeem van Henk en Ingrid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238386
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nee, je verdediging van de PvdA neemt lachwekkende vormen aan, als de achterban van de VVD niks te maken wil hebben met die kutpartij dan is het juist dat Rutte er niet mee wou samenwerken, klaar.

Of zie jij Pechtold wel aan tafel schuiven met Wilders, for the sake of governmental stability? :')
Het staat Rutte vrij om de PvdA links te laten liggen. Mij gaat het vooral omdat je de PvdA verwerpelijk noemt (een genereuze term) en zowel de PVV als de SGP de hand boven het hoofd houdt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:13:00 #220
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar als de machtige PvdA in de coalitie komt dan krijgen we natuurlijk meteen een planeconomie.
Niet per se, het is ook gewoon leuk die idioten buiten spel te houden natuurlijk.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238407
quote:

[..]

:')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:13:38 #222
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het staat Rutte vrij om de PvdA links te laten liggen. Mij gaat het vooral omdat je de PvdA verwerpelijk noemt (een genereuze term) en zowel de PVV als de SGP de hand boven het hoofd houdt.
Ja, ik vind de PvdA ook verwerpelijk, en nu?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238438
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Steun aan uitkeringstrekkers, of ze nou dik/dun/zwart/wit/geel/blauw/lang/kort zijn.

En nee het gaat me niet aan het hart, ik zeg dat de PVV op bepaalde punten weer dichter bij de VVD ligt dan de PvdA en die keuze dus ook meer voor de hand ligt, ook al zijn ze beide voorstander van dat idiote verzorgingsstaat systeem van Henk en Ingrid.
Het is de PVV die hervormingen op dat gebied heeft tegengehouden.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:14:47 #224
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is de PVV die hervormingen op dat gebied heeft tegengehouden.
Ja, waarom denk je dat ik het verwerpelijke stormbrekende salonsocialisten noem? :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238465
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, ik vind de PvdA ook verwerpelijk, en nu?
Dat staat je vrij. Het toont vooral je eigen kortzichtigheid.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:15:01 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach de VVD kan het alleen nog maar van demonisering hebben om die enge PvdA uit het kabinet te houden en hun gedraai goed te praten.
pi_97238484
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Niet per se, het is ook gewoon leuk die idioten buiten spel te houden natuurlijk.
Ja, het is echt heel leuk om spelletjes met een maatschappij te spelen omwille van een gevoelskwestie richting de communistische PvdA. Idioot. Ik hoop dat er ooit een dag komt waarop dwazen als jij zich moeten verantwoorden voor het compleet verkloten van onze samenleving. Wanneer arm en rijk tegen elkaar zijn komen te staan, wanneer minderheden uitgebuit worden, wanneer de invloed van welke godsdienst dan ook weer voelbaar zal zijn in ons dagelijk leven, hoop ik dat je ook zo'n vent zal zijn met je grote woorden. Want op dit moment is dat een stuk realistischer dan die socialistische heilstaat die volgens jou om de hoek staat als de PvdA aan de macht komt. :').
pi_97238497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, waarom denk je dat ik het verwerpelijke stormbrekende salonsocialisten noem? :')
Je spreekt hierboven anders betrekkelijk vleiend over Wilders en consorten.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:16:23 #229
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238509
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat staat je vrij. Het toont vooral je eigen kortzichtigheid.
Ja, en zo vind jij de PVV verwerpelijk en staat Henk te kwijlen over die kutpartij en zal hij jou ook wel kortzichtig vinden, so be it.

Het maakt mij niet uit wat een verstokt sociaal democraat vind van mijn geestesgesteldheid, een belediging van hen is vaak een compliment.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:16:55 #230
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je spreekt hierboven anders betrekkelijk vleiend over Wilders en consorten.
Zeker, "verwerpelijke salonsocialist" is heel vleiend.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:17:17 #231
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238535
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:15 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, het is echt heel leuk om spelletjes met een maatschappij te spelen omwille van een gevoelskwestie richting de communistische PvdA. Idioot. Ik hoop dat er ooit een dag komt waarop dwazen als jij zich moeten verantwoorden voor het compleet verkloten van onze samenleving. Wanneer arm en rijk tegen elkaar zijn komen te staan, wanneer minderheden uitgebuit worden, wanneer de invloed van welke godsdienst dan ook weer voelbaar zal zijn in ons dagelijk leven, hoop ik dat je ook zo'n vent zal zijn met je grote woorden. Want op dit moment is dat een stuk realistischer dan die socialistische heilstaat die volgens jou om de hoek staat als de PvdA aan de macht komt. :').
:O
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238537
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja, en zo vind jij de PVV verwerpelijk en staat Henk te kwijlen over die kutpartij en zal hij jou ook wel kortzichtig vinden, so be it.

Het maakt mij niet uit wat een verstokt sociaal democraat vind van mijn geestesgesteldheid, een belediging van hen is vaak een compliment.
Ik ben in dat opzicht tenminste consequent.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:17:55 #233
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238562
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben in dat opzicht tenminste consequent.
Ik ook, ik vind SGP en PVV ook verwerpelijk, maar minder dan de PvdA, en ik heb nooit anders beweerd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238563
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:16 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De VVD is net zo goed een sociaal-democratische partij. We kennen in Nederland eigenlijk niet anders.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:18:26 #235
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238580
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:17 schreef gelly het volgende:

[..]

De VVD is net zo goed een sociaal-democratische partij. We kennen in Nederland eigenlijk niet anders.
Jammer inderdaad.

Maar we kennen wel gradaties, en daar moeten we het maar mee doen in de tussentijd.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238601
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ook, ik vind SGP en PVV ook verwerpelijk, maar minder dan de PvdA, en ik heb nooit anders beweerd.
Op basis van wat dan ?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:20:10 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238644
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

:O
Zo is het wel. Het lijkt voor de VVD meer een doel op zichzelf om niet met de PvdA in zee te hoeven. En daarvoor draaien ze ieder rondje dat van hen wordt verwacht.

Principes en standpunten zijn blijkbaar van ondergeschikt belang. Alles mag in de uitverkoop om die zogenaamde communisten weg te houden.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:20:40 #238
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238656
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Op basis van wat dan ?
Op dit moment puur op basis van welwillendheid tegenover de VVD.

Vergis je niet, ik vind de uitslagen van de verkiezingen van vorig jaar ook zo enorm verrot dat dit er als monster-constructie uit is komen rollen, maar ik ben nog wel immer blij dat de VVD niet gekozen heeft voor Paars want dat is gewoon wat ik pertinent niet wou.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:21:28 #239
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238675
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo is het wel. Het lijkt voor de VVD meer een doel op zichzelf om niet met de PvdA in zee te hoeven. En daarvoor draaien ze ieder rondje dat van hen wordt verwacht.

Principes en standpunten zijn blijkbaar van ondergeschikt belang. Alles mag in de uitverkoop om die zogenaamde communisten weg te houden.
Ik geloof ook heilig dat we zonder de PvdA toch meer kunnen doen en bereiken dan met de PvdA.

Ook al heeft de VVD moeten inbinden op veel punten.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:23:39 #240
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97238755
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik geloof ook heilig dat we zonder de PvdA toch meer kunnen doen en bereiken dan met de PvdA.
Ik zou alleen niet weten wat. Alles is al in de uitverkoop gedaan.

Of is de VVD zo'n zwakke partij dat ze nu 130 op de snelweg hebben geregeld en in Paars+ helemaal niets.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:25:10 #241
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238802
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik zou alleen niet weten wat. Alles is al in de uitverkoop gedaan.

Of is de VVD zo'n zwakke partij dat ze nu 130 op de snelweg hebben geregeld en in Paars+ helemaal niets.
Welnee niet alleen dat, maar je moet niet vergeten dat het bestuur van een land meer betekent dan enkel een paar paradepaardjes er door jagen, het is ook het dagelijks management van geld en de potjes waar het naartoe moet, zie ook bezuinigingen en investeringen.

Ik denk dat de VVD hierin 100 keer verstandiger is dan de PvdA, ja het zal minder sociaal gaan en meer geld naar asfalt dan naar cultuurhuizen, maar dat wens ik ook juist en dat is ook de reden dat ik VVD stem.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:23 schreef Hexagon het volgende:

Ik ben er echt van overtuigd dat onder Paars+ de VVD véél meer had kunnen realiseren en veel dichter bij haar liberale basis had kunnen blijven. Heilig ( ;) ) van overtuigd zelfs. Maar goed, Henk en Ingrid he...
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:26:05 #243
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97238829
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ben er echt van overtuigd dat onder Paars+ de VVD véél meer had kunnen realiseren en veel dichter bij haar liberale basis had kunnen blijven. Heilig ( ;) ) van overtuigd zelfs. Maar goed, Henk en Ingrid he...
Ach de PvdA kent ook wel Henk en Ingrid, die hebben alleen een kleurtje en spreken de taal wat minder.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97238901
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ach de PvdA kent ook wel Henk en Ingrid, die hebben alleen een kleurtje en spreken de taal wat minder.
Ah gossie, ga je je nou werkelijk verlagen tot dat niveau? :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:33:12 #245
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah gossie, ga je je nou werkelijk verlagen tot dat niveau? :')
Nee, beiden zijn gewoon zielige werkluie uitkeringstrekkers, welke kleur ze hebben doet er niet toe maar zeggen dat er enkel onrendabelen bij de PVV achterban behoren is niet zo, die zitten net zo goed bij de PvdA.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97239032
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Naast liberaal ben ik ook democraat en ik snap best dat een partij als de PVV niet te negeren is (mag zijn) na het stemmen. Liever had ik gezien dat de PVV écht verantwoordelijkheid had gedragen en dus in de regering terecht was gekomen ipv de luxe gedoogpositie van nu, maar ik ben geen voorstander van het neurotisch buiten de regering houden van partijen als de PVV (a la Vlaams Blok). Hier verschil ik dus ook fors van mening met de partij waar ik wél op stem ;).

Maar dat gezegd hebbende denk ik dat aan de andere kant té krampachtig geprobeerd is om vooral wél met de PVV te 'regeren' en níet met links. Wat al eerder hier gezegd is, we hebben de meest seculiere meerderheid in tijden in de kamer zitten, het is wat dat betreft jammer dat we daar geen gebruik van kunnen maken nu. De VVD is gewoon niet opgewassen tegen het joods-christelijke blok nu. Persoonlijk ben ik geen fan van de PvdA (al is het zeker geen abjecte partij) maar de VVD was écht veel verder gekomen dan de houdgreep waar ze nu in zitten: gevangen tussen de PVV en christelijk Nederland.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:34:08 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97239049
Overigens liet Mark Rutte toen hij een bruine arm haalde bij de SGP niet bepaald merken over ook maar enige principes te beschikken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:36:56 #248
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239131
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Naast liberaal ben ik ook democraat en ik snap best dat een partij als de PVV niet te negeren is (mag zijn) na het stemmen. Liever had ik gezien dat de PVV écht verantwoordelijkheid had gedragen en dus in de regering terecht was gekomen ipv de luxe gedoogpositie van nu, maar ik ben geen voorstander van het neurotisch buiten de regering houden van partijen als de PVV (a la Vlaams Blok). Hier verschil ik dus ook fors van mening met de partij waar ik wél op stem ;).

Maar dat gezegd hebbende denk ik dat aan de andere kant té krampachtig geprobeerd is om vooral wél met de PVV te 'regeren' en níet met links. Wat al eerder hier gezegd is, we hebben de meest seculiere meerderheid in tijden in de kamer zitten, het is wat dat betreft jammer dat we daar geen gebruik van kunnen maken nu. De VVD is gewoon niet opgewassen tegen het joods-christelijke blok nu. Persoonlijk ben ik geen fan van de PvdA (al is het zeker geen abjecte partij) maar de VVD was écht veel verder gekomen dan de houdgreep waar ze nu in zitten: gevangen tussen de PVV en christelijk Nederland.
Dit verhaal vind ik dan wel weer prettig te lezen en ik waardeer je mening hierin, ik zie echter als enige verschil geen rol weggelegd voor de PvdA, en als het aan mij had gelegen had de PVV helemaal niet een inspraakspositie gehad, maar helaas voor ons moet de VVD wel n.a.v. de verkiezingsuitslag. Hopelijk is dat over 3 jaar wat gunstiger en kan de PVV gewoon in de oppositie blijven.

Ik denk dat ze nu ze "buiten spel" staan minder kwaad kunnen, daar ben ik dan wel weer blij mee.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:38:12 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97239170
De VVD doet zichzelf in de uitverkoop, 7 dagen per week...
Wullie bin KOEL İ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97239192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:38 schreef Leandra het volgende:
De VVD doet zichzelf in de uitverkoop, 7 dagen per week...
Zes.

Zondag niet he!
pi_97239206
quote:

Niet zo pur sang als de PVV.

Daarom is het bizar om te stellen dat je regeren met de PvdA verraad zou vinden, terwijl je regeren met de PVV slechts afdoet als jammerlijk, zolang hierdoor de verzorgingsstaat maar een nekschot wordt gegeven.

Qua verzorgingsstaat doet de PVV haast niet onder voor de SP. Het is werkelijk naïef om te denken dat dit kabinet structureel en met visie de broodnodige hervormingen in onze verzorgingsstaat zal doorvoeren.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:40:45 #252
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239244
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Qua verzorgingsstaat doet de PVV haast niet onder voor de SP. Het is werkelijk naïef om te denken dat dit kabinet structureel en met visie de broodnodige hervormingen in onze verzorgingsstaat zal doorvoeren.
Dat zal dan wel, maar ik ben van mening dat de PVV wat meer te negeren is in een gedoogpositie dan een PvdA in coalitiepartner positie.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97239308
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:40 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat zal dan wel, maar ik ben van mening dat de PVV wat meer te negeren is in een gedoogpositie dan een PvdA in coalitiepartner positie.
Ja, maar als de PVV wordt genegeerd (of als Wilders niet thuis geeft, wat ook vaak genoeg voorkomt) zal Rutte nooit genoeg steun hebben voor de VVD-hervormingen. Steun die hij op sommige vlakken van de PvdA en D66 wel zou hebben gekregen (hervormen ontslagrecht, verhogen AOW-leeftijd). Het ironische is dat Rutte de afgelopen maanden de boer op is gegaan voor steun van de PVV en de SGP om een regeerakkoord te verwezenlijken dat vooral gestoeld is op PVV, CDA en SGP principes.

Rutte heeft echter gekozen voor het korte-termijn succes (18 miljard besparen, 130 op de snelweg, moslimpje pesten). In zijn angst om een paar miljard minder te besparen, zoals de PvdA wilde, heeft hij alle noodzakelijke hervormingen die Nederland op de lange termijn nodig heeft om gezond te worden zonder enige schroom overboord gegooid. En dat is heel treurig. In het bedrijfsleven overleven de ondernemingen die zich focussen op de lange termijn. Ondernemingen die enkel inzetten op winst op de korte termijn kunnen even succesvol zijn, maar houden het niet lang uit. De BV Nederland gedraagt zich dankzij Rutte nu als een onderneming uit deze laatste categorie, en dat belooft helaas niet veel goeds voor de toekomst.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2011 10:44:17 ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:43:23 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97239320
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zes.

Zondag niet he!
Ik had er expres 7 van gemaakt, tegen hun eigen, 180 graden gedraaide, "principes" in...
Wullie bin KOEL İ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:44:37 #255
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, maar als de PVV wordt genegeerd (of als Wilders niet thuis geeft, wat ook vaak genoeg voorkomt) zal Rutte nooit genoeg steun hebben voor de VVD-hervormingen. Steun die hij op sommige vlakken van de PvdA en D66 wel zou hebben gekregen (hervormen ontslagrecht, verhogen AOW-leeftijd).

Rutte heeft echter gekozen voor het korte-termijn succes (18 miljard besparen, 130 op de snelweg, moslimpje pesten). In zijn angst om een paar miljard minder te besparen, zoals de PvdA wilde, heeft hij alle noodzakelijke hervormingen die Nederland op de lange termijn nodig heeft om gezond te worden zonder enige schroom overboord gegooid. En dat is heel treurig. In het bedrijfsleven overleven de ondernemingen die zich focussen op de lange termijn. Ondernemingen die enkel inzetten op winst op de korte termijn kunnen even succesvol zijn, maar houden het niet lang uit. De BV Nederland gedraagt zich dankzij Rutte nu als een onderneming uit deze laatste categorie, en dat belooft helaas niet veel goeds voor de toekomst.
Eens, ik denk echter dat de VVD (alsmede mij) gewoon hopen op andere uitslagen hierdoor over 3 jaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97239402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens liet Mark Rutte toen hij een bruine arm haalde bij de SGP niet bepaald merken over ook maar enige principes te beschikken.
Sowieso. Herinner je je deze prachtuitspraak nog?

'We gaan Nederland teruggeven aan de Nederlanders!'

aldus onze premier.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:47:08 #257
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239427
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

aldus onze premier.
Alleen jammer dat EU-sceptisch denken daar geen onderdeel van uitmaakt bij de VVD.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97239439
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Eens, ik denk echter dat de VVD (alsmede mij) gewoon hopen op andere uitslagen hierdoor over 3 jaar.
Ik hoop het ook. Een kabinet van VVD, D66 en GroenLinks (danwel PvdA; dit zal in de praktijk weinig uitmaken en ik doe niet mee aan die irrationele hetze tegen de PvdA, ook al zou ik nooit op ze stemmen) lijkt mij nog altijd geschikt om Nederland voor te bereiden op de toekomst.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:49:06 #259
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hoop het ook. Een kabinet van VVD, D66 en GroenLinks (danwel PvdA; dit zal in de praktijk weinig uitmaken en ik doe niet mee aan die irrationele hetze tegen de PvdA, ook al zou ik nooit op ze stemmen) lijkt mij nog altijd geschikt om Nederland voor te bereiden op de toekomst.
Ik hoop eerder op VVD-CDA-D66, vind GroenLinks niet acceptabel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97239494
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:47 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Alleen jammer dat EU-sceptisch denken daar geen onderdeel van uitmaakt bij de VVD.
Jij bent anti-EU omdat je geen concurrentie wenst voor Amerika. Verrader.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 10:50:18 #261
322645 Voorschrift
See if I care
pi_97239518
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, omdat ik het oneens ben met een centraal bestuur.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_97239539
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:36 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dit verhaal vind ik dan wel weer prettig te lezen en ik waardeer je mening hierin, ik zie echter als enige verschil geen rol weggelegd voor de PvdA, en als het aan mij had gelegen had de PVV helemaal niet een inspraakspositie gehad, maar helaas voor ons moet de VVD wel n.a.v. de verkiezingsuitslag. Hopelijk is dat over 3 jaar wat gunstiger en kan de PVV gewoon in de oppositie blijven.
Persoonlijk zie ik het wat somberder in en denk ik dat Henk en Ingrid nóóit tevreden zullen zijn en de PVV alleen maar zal groeien. De bezuinigingen zullen erin hakken en fors merkbaar zijn, binnen 4 jaar is het inburgeringsprobleem nooit en te nimmer opgelost, etc. Maak je maar op voor de PVV in de regering én met een beetje pech als grootste partij ook.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:00:07 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_97239826
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

aldus onze premier.
Ja en dat soort politici vertellen me nou nooit van wie Nederland nu dan zou zijn
pi_97240092
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik ben pas tevreden als het een kabinet is wars van Christelijke betutteling. GL is een prima liberale partij die goed aansluit bij de VVD en D66 wanneer het aankomt op enkele belangrijke economische hervormingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2011 11:16:27 ]
pi_97240112
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:51 schreef Jarno het volgende:

[..]

Maak je maar op voor de PVV in de regering én met een beetje pech als grootste partij ook.
Weetje, ik hoop het. Dan zullen ze met de billen bloot moeten (in plaast van dat laffe gedoog). Ik acht de kans dan ook hoog dat ze dan een soort van TON-treatment zullen krijgen (dus volledig uit het zicht verdwijnen).
pi_97240140
Een kabinet waar vrijheidhatend Nederland zijn vingers bij af kan likken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97240174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja en dat soort politici vertellen me nou nooit van wie Nederland nu dan zou zijn
Heeft de PVV-Limburg deze provincie al teruggegeven aan de Limburgers???
pi_97240386
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:10 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Heeft de PVV-Limburg deze provincie al teruggegeven aan de Limburgers???
Jazeker, iedereen die vanuit een van de overige provincies naar Limburg reist, moet nu een visum aanvragen.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:14:17 #269
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97251026
quote:
Niet zo pur sang als de PVV.
De PVV wil het onmogelijk maken om in deeltijd een master te volgen. De PVV snijdt nu samen met het CDA en de VVD (duidelijk de architect van dit beleid) in uitkeringen, zorgtoeslagen en speciaal onderwijs. Hoezo een partij voor de verzorgingsstaat?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_97253566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De PVV wil het onmogelijk maken om in deeltijd een master te volgen. De PVV snijdt nu samen met het CDA en de VVD (duidelijk de architect van dit beleid) in uitkeringen, zorgtoeslagen en speciaal onderwijs. Hoezo een partij voor de verzorgingsstaat?
Ze zeggen het te zijn, dus is het waar. Anders zouden het liegebeestjes zijn.
pi_97255848
quote:

[..]

CDA met D66? :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:02:36 #272
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97255906
Balkenende II niet meegekregen?
pi_97256035
quote:

Juist de PVV heeft in dit kabinet hervormingen van de verzorgingsstaat die wel doorgevoerd zouden worden in Paars+. Je argumenten gaan echt nergens over.
pi_97256147
quote:
16s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben twee weken in China geweest, over die concurrentie voor de VS hoef je je echt geen zorgen te maken.
pi_97256191
quote:

[..]

D66 zal niet nogmaals in zo'n kabinet stappen. De VVD haalt namelijk altijd Verdonk-achtige figuren binnen en dan is het weer jarenlang ruzie maken.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:20:34 #276
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97256687
Dat geloof ik niet. VVD-CDA-D66-GL was een serieuze mogelijkheid voor de verkiezingen, en is zelfs na de verkiezingen nog besproken, ook al is dat geen meerderheid.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 mei 2011 @ 21:23:12 #277
862 Arcee
Look closer
pi_97267055
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_97268143
quote:
Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.

Sowieso: Claudia de Breij. :')
pi_97268584
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.

En hier wil ik mij graag bij aansluiten.
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:55:18 #280
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97269168
quote:

[..]

Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.
pi_97269685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.
Die uitbreiding met betrekking tot het duo-moederschap is al ruim tien jaar in behandeling bij het ministerie van Justitie. Het ligt juridisch net iets ingewikkelder dan De Breij doet voorkomen. Overigens gaat het om een wijziging die niet zorgt voor meer rechten, maar enkel de procedures gemakkelijker maakt.

En met zinnen als 'dat kan niet, dat mag niet en dat zal niet" en doen alsof de rechten van vrouwen en homo's niet meer "safe" zijn, dan ben je m.i. hysterisch bezig. In ieder geval heeft het weinig met de realiteit te maken.
pi_97270346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Maar reeds verworven rechten van gelovigen WIL men toch juist aanpakken ?
Joden en Moslims mogen nu onverdoofd slachten. Alle andere mensen in Nederland mogen dat niet.
Een homoseksueel mag zich officieel niet smalend uitlaten over de Christelijke God - maar een Christen mag de homoseksueel wel een walgelijke bedreiging voor de mensheid noemen.

Tuurlijk, zeker het verbod op Godslastering wordt niet meer gehandhaafd, dus in de praktijk hebben ze evenveel rechten - maar dat de wet dat onderscheid puur op religieuze gronden maakt is al erg fout.
pi_97277157
quote:
Een homoseksueel mag zich officieel niet smalend uitlaten over de Christelijke God - maar een Christen mag de homoseksueel wel een walgelijke bedreiging voor de mensheid noemen.
Goed gezegd. ^O^

Bovendien ben ik bang van mensen die op dit soort onderwerpen gaan spreken van "pragmatisme", alsof er over dit soort dingen te onderhandelen zou moeten zijn.

Het mag dan zo zijn dat deze wet in de praktijk niet wordt gehandhaafd, maar ik wil leven in een wereld 2000+ jaar oude sprookjes geen stempel op de samenleving drukken. Dat gevecht moet gevoerd worden.

Ook is het belachelijk om aan te komen met het argument (zoals de VVD de laatste dagen regelmatig doet) dat "de economie" veel belangrijker is dan dit soort principiele kwesties. Alsof het niet allebei kan. Je kan toch godverdomme voor die ene stem wel bij een andere (een fatsoenlijke) partij in de 1e kamer shoppen?
pi_97355589
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Worden ze daar nog niet duizelig van al dat gedraai? Het is bijna lachwekkend maar daarvoor ook te treurig. De VVD gooit nu wel zo'n beetje alles in de uitverkoop om deze wankele regering maar in het zadel te houden.

Shame on you!
Waar maak je je druk om :? Wat steekt het jou als dat artikel gewoon in het wetboek blijft staan?
pi_97355828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:07 schreef Webschip het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om :? Wat steekt het jou als dat artikel gewoon in het wetboek blijft staan?
Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.
Dit gaat redelijk in tegen waar de VVD voor zou moeten staan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:13:51 #286
177885 JoaC
Het is patat
pi_97355965
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat maar een klein deel de programma's kent en op basis daarvan stemt.
[..]
pi_97355981
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tja. Maar hoe je het wendt of keert, het land zal geregeerd moeten worden. En dan moet er nu eenmaal water bij de wijn. Geen enkele partij kan dan vast houden aan alle verkiezingsbeloftes. Dan kan alleen wanneer een partij 76 zetels haalt in TK en 38 in EK. :)
pi_97356341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:14 schreef Webschip het volgende:

[..]

Tja. Maar hoe je het wendt of keert, het land zal geregeerd moeten worden. En dan moet er nu eenmaal water bij de wijn. Geen enkele partij kan dan vast houden aan alle verkiezingsbeloftes. Dan kan alleen wanneer een partij 76 zetels haalt in TK en 38 in EK. :)
Maar dit is het equivalent van de SGP die een voorstel om alle Bijbels in toiletpapier te veranderen volmondig steunt ;)
pi_97356871
quote:

[..]

Nee, maar het is wel een hysterische reactie op een paar fundamentalistjes hier en daar die dit kabinet kenmerkt. En als je dan aan de andere kant het fundamentalisme binnenhaalt, klopt er iets faliekant niet.

Het probleem is niet acuut, maar het is er wel en het maakt deze regering niet alleen economisch richtingloos, maar ook op de ethische kwesties en de andere niet financiele thema's compleet richting en doelloos. En dan blijft er weinig over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:31:56 #290
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_97357170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Balkenende II niet meegekregen?
Ja, de tijd dat de VVD ook al met de SGP onderhandelde, alleen om D66 meer onder druk te zetten.
Good times.
Géén kloon van tvlxd!
pi_97358545
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar dit is het equivalent van de SGP die een voorstel om alle Bijbels in toiletpapier te veranderen volmondig steunt ;)
Dat gaat wel heel ver. Voor de VVD is het geen struikelblok en voor de SGP is het artikel essentieel. Een deal is dan zo gesloten :)
pi_97359767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef nikk het volgende:

[..]

En met zinnen als 'dat kan niet, dat mag niet en dat zal niet" en doen alsof de rechten van vrouwen en homo's niet meer "safe" zijn, dan ben je m.i. hysterisch bezig. In ieder geval heeft het weinig met de realiteit te maken.
Ach kom op, door dit kabinet staan we gewoon een paar jaar stil als het gaat om ethische kwesties, koopzondagen, godslastering, drugsbeleid en andere zaken die net wat gevoeliger liggen bij conservatieve partijen. Dat is gewoon slecht.
pi_97360916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel ver. Voor de VVD is het geen struikelblok en voor de SGP is het artikel essentieel. Een deal is dan zo gesloten :)
Dat het voor de VVD geen struikelblok is is juist hetgeen wat de filosofische VVD stemmers niet zo fijn vinden. Het zou een struikelblok moeten zijn als de VVD trouw zou zijn aan de eigen idealen.
pi_97375969
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat het voor de VVD geen struikelblok is is juist hetgeen wat de filosofische VVD stemmers niet zo fijn vinden. Het zou een struikelblok moeten zijn als de VVD trouw zou zijn aan de eigen idealen.
Ik moet slechts vaststellen dat het artikel klaarblijkelijk geen breekpunt was voor de VVD. Ze zijn anders dan D66 die liever spijkers op laag water zoekt en moeilijk doet over een wetsartikel dat eigenlijk meer een symbolische functie heeft dan een praktische. Ik zou tegen hen willen zeggen, er is belangrijker werk te doen dan druk te maken over dit artikel.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:04:21 #295
66444 Lord_Vetinari
pi_97381846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:30 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik moet slechts vaststellen dat het artikel klaarblijkelijk geen breekpunt was voor de VVD. Ze zijn anders dan D66 die liever spijkers op laag water zoekt en moeilijk doet over een wetsartikel dat eigenlijk meer een symbolische functie heeft dan een praktische. Ik zou tegen hen willen zeggen, er is belangrijker werk te doen dan druk te maken over dit artikel.
Ja, maar die dingen doen ze OOK niet.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:07:37 #296
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97381965
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo, ben je niet blij dat je nu met 130 over de Afsluitdijk mag?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:16:13 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_97382275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hoezo, ben je niet blij dat je nu met 130 over de Afsluitdijk mag?
Nee. Symboolpolitiek. Slijmen bij de kiezers.
pi_97382315
Dat was ook echt zo'n sneue actie he. :').
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:22:58 #299
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97382560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze bezuinigen flink en brengen de begroting weer op orde. Ik zou dat ook liever zien in combinatie met hervormingen, maar de bezuinigingen op zichzelf zijn ook gewoon waardevol.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:27:54 #300
66444 Lord_Vetinari
pi_97387895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:22 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ze bezuinigen flink en brengen de begroting weer op orde. Ik zou dat ook liever zien in combinatie met hervormingen, maar de bezuinigingen op zichzelf zijn ook gewoon waardevol.
Klets. Ze bezuinigen op groepen die zich niet kunnen verdedigen en die niet in hun doelgroep zitten. Als ze echt de begroting op orde zouden willen brengen zouden ze niet bang zijn om de HRA aan te pakken, bijvoorbeeld. Zouden ze tegen de aanschaf van de JSF zijn.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:32:08 #301
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97388067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klets. Ze bezuinigen op groepen die zich niet kunnen verdedigen en die niet in hun doelgroep zitten. Als ze echt de begroting op orde zouden willen brengen zouden ze niet bang zijn om de HRA aan te pakken, bijvoorbeeld. Zouden ze tegen de aanschaf van de JSF zijn.
Voor de begroting maakt het geen reet uit of je bezuinigt op Jantje of Pietje. Dat jij liever op Pietje zou bezuinigen trouwens ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')