abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2011 @ 18:20:34 #276
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97256687
Dat geloof ik niet. VVD-CDA-D66-GL was een serieuze mogelijkheid voor de verkiezingen, en is zelfs na de verkiezingen nog besproken, ook al is dat geen meerderheid.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 mei 2011 @ 21:23:12 #277
862 Arcee
Look closer
pi_97267055
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_97268143
quote:
Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.

Sowieso: Claudia de Breij. :')
pi_97268584
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:40 schreef nikk het volgende:

[..]

Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.

En hier wil ik mij graag bij aansluiten.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:55:18 #280
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_97269168
quote:

[..]

Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_97269685
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.
Die uitbreiding met betrekking tot het duo-moederschap is al ruim tien jaar in behandeling bij het ministerie van Justitie. Het ligt juridisch net iets ingewikkelder dan De Breij doet voorkomen. Overigens gaat het om een wijziging die niet zorgt voor meer rechten, maar enkel de procedures gemakkelijker maakt.

En met zinnen als 'dat kan niet, dat mag niet en dat zal niet" en doen alsof de rechten van vrouwen en homo's niet meer "safe" zijn, dan ben je m.i. hysterisch bezig. In ieder geval heeft het weinig met de realiteit te maken.
pi_97270346
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Maar reeds verworven rechten van gelovigen WIL men toch juist aanpakken ?
Joden en Moslims mogen nu onverdoofd slachten. Alle andere mensen in Nederland mogen dat niet.
Een homoseksueel mag zich officieel niet smalend uitlaten over de Christelijke God - maar een Christen mag de homoseksueel wel een walgelijke bedreiging voor de mensheid noemen.

Tuurlijk, zeker het verbod op Godslastering wordt niet meer gehandhaafd, dus in de praktijk hebben ze evenveel rechten - maar dat de wet dat onderscheid puur op religieuze gronden maakt is al erg fout.
pi_97277157
quote:
Een homoseksueel mag zich officieel niet smalend uitlaten over de Christelijke God - maar een Christen mag de homoseksueel wel een walgelijke bedreiging voor de mensheid noemen.
Goed gezegd. ^O^

Bovendien ben ik bang van mensen die op dit soort onderwerpen gaan spreken van "pragmatisme", alsof er over dit soort dingen te onderhandelen zou moeten zijn.

Het mag dan zo zijn dat deze wet in de praktijk niet wordt gehandhaafd, maar ik wil leven in een wereld 2000+ jaar oude sprookjes geen stempel op de samenleving drukken. Dat gevecht moet gevoerd worden.

Ook is het belachelijk om aan te komen met het argument (zoals de VVD de laatste dagen regelmatig doet) dat "de economie" veel belangrijker is dan dit soort principiele kwesties. Alsof het niet allebei kan. Je kan toch godverdomme voor die ene stem wel bij een andere (een fatsoenlijke) partij in de 1e kamer shoppen?
pi_97355589
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Worden ze daar nog niet duizelig van al dat gedraai? Het is bijna lachwekkend maar daarvoor ook te treurig. De VVD gooit nu wel zo'n beetje alles in de uitverkoop om deze wankele regering maar in het zadel te houden.

Shame on you!
Waar maak je je druk om :? Wat steekt het jou als dat artikel gewoon in het wetboek blijft staan?
pi_97355828
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:07 schreef Webschip het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om :? Wat steekt het jou als dat artikel gewoon in het wetboek blijft staan?
Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.
Dit gaat redelijk in tegen waar de VVD voor zou moeten staan.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:13:51 #286
177885 JoaC
Het is patat
pi_97355965
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat maar een klein deel de programma's kent en op basis daarvan stemt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_97355981
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tja. Maar hoe je het wendt of keert, het land zal geregeerd moeten worden. En dan moet er nu eenmaal water bij de wijn. Geen enkele partij kan dan vast houden aan alle verkiezingsbeloftes. Dan kan alleen wanneer een partij 76 zetels haalt in TK en 38 in EK. :)
pi_97356341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:14 schreef Webschip het volgende:

[..]

Tja. Maar hoe je het wendt of keert, het land zal geregeerd moeten worden. En dan moet er nu eenmaal water bij de wijn. Geen enkele partij kan dan vast houden aan alle verkiezingsbeloftes. Dan kan alleen wanneer een partij 76 zetels haalt in TK en 38 in EK. :)
Maar dit is het equivalent van de SGP die een voorstel om alle Bijbels in toiletpapier te veranderen volmondig steunt ;)
pi_97356871
quote:

[..]

Nee, maar het is wel een hysterische reactie op een paar fundamentalistjes hier en daar die dit kabinet kenmerkt. En als je dan aan de andere kant het fundamentalisme binnenhaalt, klopt er iets faliekant niet.

Het probleem is niet acuut, maar het is er wel en het maakt deze regering niet alleen economisch richtingloos, maar ook op de ethische kwesties en de andere niet financiele thema's compleet richting en doelloos. En dan blijft er weinig over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:31:56 #290
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_97357170
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Balkenende II niet meegekregen?
Ja, de tijd dat de VVD ook al met de SGP onderhandelde, alleen om D66 meer onder druk te zetten.
Good times.
Géén kloon van tvlxd!
pi_97358545
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:20 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Maar dit is het equivalent van de SGP die een voorstel om alle Bijbels in toiletpapier te veranderen volmondig steunt ;)
Dat gaat wel heel ver. Voor de VVD is het geen struikelblok en voor de SGP is het artikel essentieel. Een deal is dan zo gesloten :)
pi_97359767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef nikk het volgende:

[..]

En met zinnen als 'dat kan niet, dat mag niet en dat zal niet" en doen alsof de rechten van vrouwen en homo's niet meer "safe" zijn, dan ben je m.i. hysterisch bezig. In ieder geval heeft het weinig met de realiteit te maken.
Ach kom op, door dit kabinet staan we gewoon een paar jaar stil als het gaat om ethische kwesties, koopzondagen, godslastering, drugsbeleid en andere zaken die net wat gevoeliger liggen bij conservatieve partijen. Dat is gewoon slecht.
pi_97360916
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef Webschip het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel ver. Voor de VVD is het geen struikelblok en voor de SGP is het artikel essentieel. Een deal is dan zo gesloten :)
Dat het voor de VVD geen struikelblok is is juist hetgeen wat de filosofische VVD stemmers niet zo fijn vinden. Het zou een struikelblok moeten zijn als de VVD trouw zou zijn aan de eigen idealen.
pi_97375969
quote:
3s.gif Op donderdag 26 mei 2011 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat het voor de VVD geen struikelblok is is juist hetgeen wat de filosofische VVD stemmers niet zo fijn vinden. Het zou een struikelblok moeten zijn als de VVD trouw zou zijn aan de eigen idealen.
Ik moet slechts vaststellen dat het artikel klaarblijkelijk geen breekpunt was voor de VVD. Ze zijn anders dan D66 die liever spijkers op laag water zoekt en moeilijk doet over een wetsartikel dat eigenlijk meer een symbolische functie heeft dan een praktische. Ik zou tegen hen willen zeggen, er is belangrijker werk te doen dan druk te maken over dit artikel.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:04:21 #295
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_97381846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:30 schreef Webschip het volgende:

[..]

Ik moet slechts vaststellen dat het artikel klaarblijkelijk geen breekpunt was voor de VVD. Ze zijn anders dan D66 die liever spijkers op laag water zoekt en moeilijk doet over een wetsartikel dat eigenlijk meer een symbolische functie heeft dan een praktische. Ik zou tegen hen willen zeggen, er is belangrijker werk te doen dan druk te maken over dit artikel.
Ja, maar die dingen doen ze OOK niet.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:07:37 #296
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97381965
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hoezo, ben je niet blij dat je nu met 130 over de Afsluitdijk mag?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:16:13 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_97382275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:07 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Hoezo, ben je niet blij dat je nu met 130 over de Afsluitdijk mag?
Nee. Symboolpolitiek. Slijmen bij de kiezers.
pi_97382315
Dat was ook echt zo'n sneue actie he. :').
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:22:58 #299
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97382560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze bezuinigen flink en brengen de begroting weer op orde. Ik zou dat ook liever zien in combinatie met hervormingen, maar de bezuinigingen op zichzelf zijn ook gewoon waardevol.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:27:54 #300
66444 Lord_Vetinari
pi_97387895
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:22 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ze bezuinigen flink en brengen de begroting weer op orde. Ik zou dat ook liever zien in combinatie met hervormingen, maar de bezuinigingen op zichzelf zijn ook gewoon waardevol.
Klets. Ze bezuinigen op groepen die zich niet kunnen verdedigen en die niet in hun doelgroep zitten. Als ze echt de begroting op orde zouden willen brengen zouden ze niet bang zijn om de HRA aan te pakken, bijvoorbeeld. Zouden ze tegen de aanschaf van de JSF zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')