Niet zo pur sang als de PVV.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
Simpel gezegd; ik moet niets hebben van de verzorgingsstaat.
En PvdA is verzorgingsstaat pur sang.
Dat zal dan wel, maar ik ben van mening dat de PVV wat meer te negeren is in een gedoogpositie dan een PvdA in coalitiepartner positie.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Qua verzorgingsstaat doet de PVV haast niet onder voor de SP. Het is werkelijk naïef om te denken dat dit kabinet structureel en met visie de broodnodige hervormingen in onze verzorgingsstaat zal doorvoeren.
Ja, maar als de PVV wordt genegeerd (of als Wilders niet thuis geeft, wat ook vaak genoeg voorkomt) zal Rutte nooit genoeg steun hebben voor de VVD-hervormingen. Steun die hij op sommige vlakken van de PvdA en D66 wel zou hebben gekregen (hervormen ontslagrecht, verhogen AOW-leeftijd). Het ironische is dat Rutte de afgelopen maanden de boer op is gegaan voor steun van de PVV en de SGP om een regeerakkoord te verwezenlijken dat vooral gestoeld is op PVV, CDA en SGP principes.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, maar ik ben van mening dat de PVV wat meer te negeren is in een gedoogpositie dan een PvdA in coalitiepartner positie.
Eens, ik denk echter dat de VVD (alsmede mij) gewoon hopen op andere uitslagen hierdoor over 3 jaar.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, maar als de PVV wordt genegeerd (of als Wilders niet thuis geeft, wat ook vaak genoeg voorkomt) zal Rutte nooit genoeg steun hebben voor de VVD-hervormingen. Steun die hij op sommige vlakken van de PvdA en D66 wel zou hebben gekregen (hervormen ontslagrecht, verhogen AOW-leeftijd).
Rutte heeft echter gekozen voor het korte-termijn succes (18 miljard besparen, 130 op de snelweg, moslimpje pesten). In zijn angst om een paar miljard minder te besparen, zoals de PvdA wilde, heeft hij alle noodzakelijke hervormingen die Nederland op de lange termijn nodig heeft om gezond te worden zonder enige schroom overboord gegooid. En dat is heel treurig. In het bedrijfsleven overleven de ondernemingen die zich focussen op de lange termijn. Ondernemingen die enkel inzetten op winst op de korte termijn kunnen even succesvol zijn, maar houden het niet lang uit. De BV Nederland gedraagt zich dankzij Rutte nu als een onderneming uit deze laatste categorie, en dat belooft helaas niet veel goeds voor de toekomst.
Sowieso. Herinner je je deze prachtuitspraak nog?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:34 schreef Hexagon het volgende:
Overigens liet Mark Rutte toen hij een bruine arm haalde bij de SGP niet bepaald merken over ook maar enige principes te beschikken.
Alleen jammer dat EU-sceptisch denken daar geen onderdeel van uitmaakt bij de VVD.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso. Herinner je je deze prachtuitspraak nog?
'We gaan Nederland teruggeven aan de Nederlanders!'
aldus onze premier.
Ik hoop het ook. Een kabinet van VVD, D66 en GroenLinks (danwel PvdA; dit zal in de praktijk weinig uitmaken en ik doe niet mee aan die irrationele hetze tegen de PvdA, ook al zou ik nooit op ze stemmen) lijkt mij nog altijd geschikt om Nederland voor te bereiden op de toekomst.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eens, ik denk echter dat de VVD (alsmede mij) gewoon hopen op andere uitslagen hierdoor over 3 jaar.
Ik hoop eerder op VVD-CDA-D66, vind GroenLinks niet acceptabel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik hoop het ook. Een kabinet van VVD, D66 en GroenLinks (danwel PvdA; dit zal in de praktijk weinig uitmaken en ik doe niet mee aan die irrationele hetze tegen de PvdA, ook al zou ik nooit op ze stemmen) lijkt mij nog altijd geschikt om Nederland voor te bereiden op de toekomst.
Jij bent anti-EU omdat je geen concurrentie wenst voor Amerika. Verrader.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alleen jammer dat EU-sceptisch denken daar geen onderdeel van uitmaakt bij de VVD.
Nee, omdat ik het oneens ben met een centraal bestuur.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent anti-EU omdat je geen concurrentie wenst voor Amerika. Verrader.
Persoonlijk zie ik het wat somberder in en denk ik dat Henk en Ingrid nóóit tevreden zullen zijn en de PVV alleen maar zal groeien. De bezuinigingen zullen erin hakken en fors merkbaar zijn, binnen 4 jaar is het inburgeringsprobleem nooit en te nimmer opgelost, etc. Maak je maar op voor de PVV in de regering én met een beetje pech als grootste partij ook.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dit verhaal vind ik dan wel weer prettig te lezen en ik waardeer je mening hierin, ik zie echter als enige verschil geen rol weggelegd voor de PvdA, en als het aan mij had gelegen had de PVV helemaal niet een inspraakspositie gehad, maar helaas voor ons moet de VVD wel n.a.v. de verkiezingsuitslag. Hopelijk is dat over 3 jaar wat gunstiger en kan de PVV gewoon in de oppositie blijven.
Ja en dat soort politici vertellen me nou nooit van wie Nederland nu dan zou zijnquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso. Herinner je je deze prachtuitspraak nog?
'We gaan Nederland teruggeven aan de Nederlanders!'
aldus onze premier.
Ik ben pas tevreden als het een kabinet is wars van Christelijke betutteling. GL is een prima liberale partij die goed aansluit bij de VVD en D66 wanneer het aankomt op enkele belangrijke economische hervormingen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik hoop eerder op VVD-CDA-D66, vind GroenLinks niet acceptabel.
Weetje, ik hoop het. Dan zullen ze met de billen bloot moeten (in plaast van dat laffe gedoog). Ik acht de kans dan ook hoog dat ze dan een soort van TON-treatment zullen krijgen (dus volledig uit het zicht verdwijnen).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maak je maar op voor de PVV in de regering én met een beetje pech als grootste partij ook.
Heeft de PVV-Limburg deze provincie al teruggegeven aan de Limburgers???quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en dat soort politici vertellen me nou nooit van wie Nederland nu dan zou zijn
Jazeker, iedereen die vanuit een van de overige provincies naar Limburg reist, moet nu een visum aanvragen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:10 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Heeft de PVV-Limburg deze provincie al teruggegeven aan de Limburgers???
De PVV wil het onmogelijk maken om in deeltijd een master te volgen. De PVV snijdt nu samen met het CDA en de VVD (duidelijk de architect van dit beleid) in uitkeringen, zorgtoeslagen en speciaal onderwijs. Hoezo een partij voor de verzorgingsstaat?quote:Niet zo pur sang als de PVV.
Ze zeggen het te zijn, dus is het waar. Anders zouden het liegebeestjes zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De PVV wil het onmogelijk maken om in deeltijd een master te volgen. De PVV snijdt nu samen met het CDA en de VVD (duidelijk de architect van dit beleid) in uitkeringen, zorgtoeslagen en speciaal onderwijs. Hoezo een partij voor de verzorgingsstaat?
CDA met D66?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Juist de PVV heeft in dit kabinet hervormingen van de verzorgingsstaat die wel doorgevoerd zouden worden in Paars+. Je argumenten gaan echt nergens over.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
Simpel gezegd; ik moet niets hebben van de verzorgingsstaat.
En PvdA is verzorgingsstaat pur sang.
Ik ben twee weken in China geweest, over die concurrentie voor de VS hoef je je echt geen zorgen te maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent anti-EU omdat je geen concurrentie wenst voor Amerika. Verrader.
D66 zal niet nogmaals in zo'n kabinet stappen. De VVD haalt namelijk altijd Verdonk-achtige figuren binnen en dan is het weer jarenlang ruzie maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.quote:
En hier wil ik mij graag bij aansluiten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.
Sowieso: Claudia de Breij.
Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Alsof vrouwen- en homorechten nu in gevaar komen. Ik ben als VVD'er ook niet bepaald gelukkig met de huidige situatie, maar de bijna hysterische reacties slaan werkelijk nergens op.
Sowieso: Claudia de Breij.
Die uitbreiding met betrekking tot het duo-moederschap is al ruim tien jaar in behandeling bij het ministerie van Justitie. Het ligt juridisch net iets ingewikkelder dan De Breij doet voorkomen. Overigens gaat het om een wijziging die niet zorgt voor meer rechten, maar enkel de procedures gemakkelijker maakt.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.
Maar reeds verworven rechten van gelovigen WIL men toch juist aanpakken ?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dat was toch totaal geen hysterische reactie van haar? Een uitbreiding van homorechten die nu niet door dreigt te gaan lijkt me heel legitiem om aan de kaak te stellen. Dat is iets heel anders dan dat reeds verworven rechten in het gevaar komen.
Goed gezegd.quote:Een homoseksueel mag zich officieel niet smalend uitlaten over de Christelijke God - maar een Christen mag de homoseksueel wel een walgelijke bedreiging voor de mensheid noemen.
Waar maak je je druk omquote:Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Worden ze daar nog niet duizelig van al dat gedraai? Het is bijna lachwekkend maar daarvoor ook te treurig. De VVD gooit nu wel zo'n beetje alles in de uitverkoop om deze wankele regering maar in het zadel te houden.
Shame on you!
Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
Waar maak je je druk omWat steekt het jou als dat artikel gewoon in het wetboek blijft staan?
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat maar een klein deel de programma's kent en op basis daarvan stemt.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.
Dit gaat redelijk in tegen waar de VVD voor zou moeten staan.
Tja. Maar hoe je het wendt of keert, het land zal geregeerd moeten worden. En dan moet er nu eenmaal water bij de wijn. Geen enkele partij kan dan vast houden aan alle verkiezingsbeloftes. Dan kan alleen wanneer een partij 76 zetels haalt in TK en 38 in EK.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:11 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn raar en stemmen op partijen op basis van de onderliggende filosofie - ipv op loze verkiezingsbeloften die toch niet waargemaakt gaan worden.
Dit gaat redelijk in tegen waar de VVD voor zou moeten staan.
Maar dit is het equivalent van de SGP die een voorstel om alle Bijbels in toiletpapier te veranderen volmondig steuntquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
Tja. Maar hoe je het wendt of keert, het land zal geregeerd moeten worden. En dan moet er nu eenmaal water bij de wijn. Geen enkele partij kan dan vast houden aan alle verkiezingsbeloftes. Dan kan alleen wanneer een partij 76 zetels haalt in TK en 38 in EK.
Nee, maar het is wel een hysterische reactie op een paar fundamentalistjes hier en daar die dit kabinet kenmerkt. En als je dan aan de andere kant het fundamentalisme binnenhaalt, klopt er iets faliekant niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Ja, de tijd dat de VVD ook al met de SGP onderhandelde, alleen om D66 meer onder druk te zetten.quote:
Dat gaat wel heel ver. Voor de VVD is het geen struikelblok en voor de SGP is het artikel essentieel. Een deal is dan zo geslotenquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:20 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dit is het equivalent van de SGP die een voorstel om alle Bijbels in toiletpapier te veranderen volmondig steunt
Ach kom op, door dit kabinet staan we gewoon een paar jaar stil als het gaat om ethische kwesties, koopzondagen, godslastering, drugsbeleid en andere zaken die net wat gevoeliger liggen bij conservatieve partijen. Dat is gewoon slecht.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:02 schreef nikk het volgende:
[..]
En met zinnen als 'dat kan niet, dat mag niet en dat zal niet" en doen alsof de rechten van vrouwen en homo's niet meer "safe" zijn, dan ben je m.i. hysterisch bezig. In ieder geval heeft het weinig met de realiteit te maken.
Dat het voor de VVD geen struikelblok is is juist hetgeen wat de filosofische VVD stemmers niet zo fijn vinden. Het zou een struikelblok moeten zijn als de VVD trouw zou zijn aan de eigen idealen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat gaat wel heel ver. Voor de VVD is het geen struikelblok en voor de SGP is het artikel essentieel. Een deal is dan zo gesloten
Ik moet slechts vaststellen dat het artikel klaarblijkelijk geen breekpunt was voor de VVD. Ze zijn anders dan D66 die liever spijkers op laag water zoekt en moeilijk doet over een wetsartikel dat eigenlijk meer een symbolische functie heeft dan een praktische. Ik zou tegen hen willen zeggen, er is belangrijker werk te doen dan druk te maken over dit artikel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat het voor de VVD geen struikelblok is is juist hetgeen wat de filosofische VVD stemmers niet zo fijn vinden. Het zou een struikelblok moeten zijn als de VVD trouw zou zijn aan de eigen idealen.
Ja, maar die dingen doen ze OOK niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:30 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik moet slechts vaststellen dat het artikel klaarblijkelijk geen breekpunt was voor de VVD. Ze zijn anders dan D66 die liever spijkers op laag water zoekt en moeilijk doet over een wetsartikel dat eigenlijk meer een symbolische functie heeft dan een praktische. Ik zou tegen hen willen zeggen, er is belangrijker werk te doen dan druk te maken over dit artikel.
Hoezo, ben je niet blij dat je nu met 130 over de Afsluitdijk mag?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar die dingen doen ze OOK niet.
Nee. Symboolpolitiek. Slijmen bij de kiezers.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hoezo, ben je niet blij dat je nu met 130 over de Afsluitdijk mag?
Ze bezuinigen flink en brengen de begroting weer op orde. Ik zou dat ook liever zien in combinatie met hervormingen, maar de bezuinigingen op zichzelf zijn ook gewoon waardevol.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, maar die dingen doen ze OOK niet.
Klets. Ze bezuinigen op groepen die zich niet kunnen verdedigen en die niet in hun doelgroep zitten. Als ze echt de begroting op orde zouden willen brengen zouden ze niet bang zijn om de HRA aan te pakken, bijvoorbeeld. Zouden ze tegen de aanschaf van de JSF zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:22 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ze bezuinigen flink en brengen de begroting weer op orde. Ik zou dat ook liever zien in combinatie met hervormingen, maar de bezuinigingen op zichzelf zijn ook gewoon waardevol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |