En steun accepteren van een anti-religiepartij en aan de andere kant van een relifanatenpartij. Hoe hypocriet kun je zijn?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En daarbij was hij met de PvdA ook wel premier geweest
Maargoed blijkbaar zijn ze op een of andere manier zo bang voor de PvdA dat ze er alles voor in de uitverkoop zetten om er maar niet mee samen te hoeven werken.
De PvdA is dan ook gewoon een walgelijke partij met abjecte standpunten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maargoed blijkbaar zijn ze op een of andere manier zo bang voor de PvdA dat ze er alles voor in de uitverkoop zetten om er maar niet mee samen te hoeven werken.
De angst voor samenwerking met 'links' begint idd absurde vormen aan te nemen. Terwijl Nederland zijn meest constructieve kabinetten heeft gekend tijdens zo'n samenwerking. Het is echt niet zó absurd als VVD en PvdA samenwerken, of VVD en D66. Je kunt wel doen alsof alles aan de linkerkant van de VVD extreem communistisch is maar buiten wat POL en NWS trollen gelooft daar helemaal niemand écht in natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stef Blok lijkt er ook in te geloven. Treurig eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
De angst voor samenwerking met 'links' begint idd absurde vormen aan te nemen. Terwijl Nederland zijn meest constructieve kabinetten heeft gekend tijdens zo'n samenwerking. Het is echt niet zó absurd als VVD en PvdA samenwerken, of VVD en D66. Je kunt wel doen alsof alles aan de linkerkant van de VVD extreem communistisch is maar buiten wat POL en NWS trollen gelooft daar helemaal niemand écht in natuurlijk.
Het is jammer, want we staan bijna stil idd. Nou vooruit, het moslimpje pesten door wat inburgeringseisen en hoofddoekjesverboden boekt wellicht wat vooruitgang. Olee..
Dat komt vanzelf wel een keer. Dat gebeurde bij de PvdA ook niet meteen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Naast het weggeven van de noodzakelijke economische en sociale maatregelen aan de PVV, geeft de VVD dus nu ook nog eens de liberale standpunten op ten behoeve van de SGP. Rutte maakt de identiteit van de VVD compleet kapot. Triest dat niet meer VVD'ers hier kritisch om zijn.
Ik ben absoluut geen PvdA'er, maar wat is er zo walgelijk en abject aan hun standpunten ? Dat je het er niet mee eens bent ok... Volgens mij passen die bewoordingen beter bij de PVV en SGP.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De PvdA is dan ook gewoon een walgelijke partij met abjecte standpunten.
Welke PvdA-standpunten zijn in jouw ogen dan precies abject?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, dat is de SGP en PVV ook wel in mindere mate, maar die zijn beter uit te leggen aan de achterban dan een nieuw Paars.
Het heel vaak roepen maakt het nog niet waar hequote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een vraag die ook bij mij opkwam. Ik vermoed dat VS niet in staat is die vraag te beantwoorden. Zijn opmerking had als enige doel de gemoederen te verhitten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen PvdA'er, maar wat is er zo walgelijk en abject aan hun standpunten ? Dat je het er niet mee eens bent ok... Volgens mij passen die bewoordingen beter bij de PVV en SGP.
Noem die standpunten dan eens op?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toegegeven, dat is de SGP en PVV ook wel in mindere mate, maar die zijn beter uit te leggen aan de achterban dan een nieuw Paars.
Ik gaf ook aan dat de SGP en PVV daar in mindere mate ook onder vallen, maar ik heb absoluut niks met de PvdA die afgelopen jaren m.i. alleen heeft bewezen vastgeroest te zijn in sociaal denken, knuffelen van sociaal zwakkeren en protesteren tegen het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen PvdA'er, maar wat is er zo walgelijk en abject aan hun standpunten ? Dat je het er niet mee eens bent ok... Volgens mij passen die bewoordingen beter bij de PVV en SGP.
Nee geenszins, maar blijkbaar werkt het wel als een rode doek.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een vraag die ook bij mij opkwam. Ik vermoed dat VS niet in staat is die vraag te beantwoorden. Zijn opmerking had als enige doel de gemoederen te verhitten.
Nee, ik wil concrete standpunten zien. Ook de PVV komt op voor de sociaal zwakkeren en heeft de pik op het bedrijfsleven. Die motie die bonussen met tergwerkende kracht moest belasten, kwam bijvoorbeeld uit de koker van de PVV.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik gaf ook aan dat de SGP en PVV daar in mindere mate ook onder vallen, maar ik heb absoluut niks met de PvdA die afgelopen jaren m.i. alleen heeft bewezen vastgeroest te zijn in sociaal denken, knuffelen van sociaal zwakkeren en protesteren tegen het bedrijfsleven.
En daar geloof ik simpelweg niet in, en ik had het verraad gevonden wanneer de VVD er samen mee zou werken.
Dan kom je hier te weinig blijkbaar. Heb mijn mening omtrent dit kabinet al genoeg geventileerd. Als VVD'er in hart en nieren vind ik het in de uitverkoop gooien van de liberale grondbeginselen aan de SGP omwille van het pluche beschamend. Om over de PVV maar even te zwijgenquote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Triest dat niet meer VVD'ers hier kritisch om zijn.
Nou beste Koos, hoe heb ik de PVV afgelopen maanden genoemd dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik wil concrete standpunten zien. Ook de PVV komt op voor de sociaal zwakkeren en heeft de pik op het bedrijfsleven. Die motie die bonussen met tergwerkende kracht moest belasten, kwam bijvoorbeeld uit de koker van de PVV.
Ik heb maar weinig partijen harder horen schreeuwen over bonuscultuur en balkenendenorm dan de PvdA, om even later uiteraard a la Wim Kok zelf tonnen bij elkaar te sprokkelen in eenzelfde structuur, maar dat zien we maar even gemakshalve door de vingers.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb de PvdA nergens zien protesteren tegen het bedrijfsleven
Ja, maar jullie vrienden van de PVV zijn dat ook. De PVV heeft niet de intentie om al teveel aan de verzorgingsstaat te sleutelen. Het enige wat in de ogen van Wilders mag worden afgebroken, zijn cultuursubsidies. Maar dat vind ik persoonlijk geen wezenlijk onderdeel van de verzorgingsstaat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
Simpel gezegd; ik moet niets hebben van de verzorgingsstaat.
En PvdA is verzorgingsstaat pur sang.
Ja, maar ik adoreer nergens de PVV, integendeel, en dat weet jij ook wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar jullie vrienden van de PVV zijn dat ook. De PVV heeft niet de intentie om al teveel aan de verzorgingsstaat te sleutelen. Het enige wat in de ogen van Wilders mag worden afgebroken, zijn cultuursubsidies. Maar dat vind ik persoonlijk geen wezenlijk onderdeel van de verzorgingsstaat.
Daar gaat het niet om. Je rekent de PvdA af op gedrag waar de PVV, nota bene jullie verkapte coalitiepartner, in excellereert.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou beste Koos, hoe heb ik de PVV afgelopen maanden genoemd dan?
Eerder op deze pagina, kruip je nog dicht tegen de PVV en de SGP aan, enkel om de PvdA zwart te kunnen maken. Nu niet schijnheilig lopen doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar ik adoreer nergens de PVV, integendeel, en dat weet jij ook wel.
De PVV maakt geen onderdeel uit van het pluche, en heeft minder invloed op de politiek dan dat een coalitiepartner PvdA dat zou hebben in een regeerakkoord. De PVV is in deze gewoon een minder kwaadaardig sociaal-democratisch gezwel dan de PvdA dat zou zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Je rekent de PvdA af op gedrag waar de PVV, nota bene jullie verkapte coalitiepartner, in excellereert.
De Balkenendenorm gaat over de overheidquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb maar weinig partijen harder horen schreeuwen over bonuscultuur en balkenendenorm dan de PvdA, om even later uiteraard a la Wim Kok zelf tonnen bij elkaar te sprokkelen in eenzelfde structuur, maar dat zien we maar even gemakshalve door de vingers.
Ja, omdat hun invloed (ook al steunen ze de coalitie) minder is dan een PvdA zou zijn als coalitiepartner.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerder op deze pagina, kruip je nog dicht tegen de PVV en de SGP aan, enkel om de PvdA zwart te kunnen maken. Nu niet schijnheilig lopen doen.
Ja, verwerpelijk, kortzichtig en idioot.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De Balkenendenorm gaat over de overheid
Maar nounou, vreselijk zegt dat die PvdA iets zegt van bonussen aan banken die aan het staatsinfuus hebben gelegen. Echt verwerpelijk.
Een laf excuus dat vooral uitgaat van de onwetendheid van de gesprekspartner. Echter, jij weet net zo goed als ik dat de invloed van de PVV minstens zo groot die van een reguliere coalitiepartner. Dat blijkt ook wel uit het gedoogakkoord en het feit dat er wekelijks wordt overlegd met Wilders. Tot slot maakt die krappe meerderheid de zaken er ook niet eenvoudiger op.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De PVV maakt geen onderdeel uit van het pluche, en heeft minder invloed op de politiek dan dat een coalitiepartner PvdA dat zou hebben in een regeerakkoord. De PVV is in deze gewoon een minder kwaadaardig sociaal-democratisch gezwel dan de PvdA dat zou zijn.
Goede keuze dus.
Je verweer wordt een beetje lachwekkend.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, omdat hun invloed (ook al steunen ze de coalitie) minder is dan een PvdA zou zijn als coalitiepartner.
Choose the lesser of two evils.
Dan nog, waar de PvdA en de PVV bij elkaar op schoot kunnen zitten qua sociale zekerheden verschillen ze alsnog enorm qua opvattingen over subsidies, steun aan minderheden en immigratie, en daar is de PVV weer op een lijn met de VVD (of in ieder geval dichter bij).quote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een laf excuus dat vooral uitgaat van de onwetendheid van de gesprekspartner. Echter, jij weet net zo goed als ik dat de invloed van de PVV minstens zo groot die van een reguliere coalitiepartner. Dat blijkt ook wel uit het gedoogakkoord en het feit dat er wekelijks wordt overlegd met Wilders. Tot slot maakt die krappe meerderheid de zaken er ook niet eenvoudiger op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |