Je kunt je moraalridderposts wel steeds herhalenquote:Op zondag 22 mei 2011 12:26 schreef Strugglemaster het volgende:
[..]
Die concessie is blijkbaar acceptabel geacht om bij de SGP in de gunst te komen.
[..]
Nee, je gaat die verkiezingen in met een bepaalde inzet, en daarna wordt er omwille van de bestuurbaarheid van het land gepingeld.
Ja, je roept bijvoorbeeld dat AOW leeftijd 65 blijft en dat daaraan tornen Kiezersbedrog is en als dan een heleboel mensen blij op je gestemd hebben omdat ze weten dat jij als partij altijd hebt geageerd tegen dat soort draaikonterij en je er dus niet schuldig aan zult maken, de dag na de verkiezingen te roepen dat 65 helemaal geen breekpunt is en dat er gewoon over gepraat kan worden.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:26 schreef Strugglemaster het volgende:
Nee, je gaat die verkiezingen in met een bepaalde inzet, en daarna wordt er omwille van de bestuurbaarheid van het land gepingeld.
Wat willen ze dan echt?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:29 schreef n8n het volgende:
Zoals ik het zie is het voor de VVD een kleine prijs om te betalen voor wat ze echt willen. Zoiets?
Is hier nog/al een topic over?quote:Hirsch Ballin liet direct weten gewoon verder te werken aan zijn plannen om enerzijds het verbod op godslastering te schrappen en anderzijds het verbod op belediging uit te breiden. Dat zal inclusief alle adviesrondes lang duren. Het is de vraag of dat voorstel het ooit zal halen – coalitiepartij ChristenUnie heeft er grote moeite mee, alleen Hirsch Ballins eigen CDA en misschien de PvdA zien er wat in – maar dan is hij zo jaren verder.
Op het pluche blijven, gezien de peilingen....quote:
quote:
Dat haal ik uit de tekst maar wat dat inhoud weet ik niet precies, toch lijkt een stukje symboolpolitiek tegenover iets van 'waarde' (welke weet ik niet) technisch gezien een goede deal (voor de VVD dan, blijkbaar).quote:Maar D66 is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen verwerven in ruil voor steun aan de coalitie in de Eerste Kamer.
quote:Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.
Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
Zo werkt het inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, je roept bijvoorbeeld dat AOW leeftijd 65 blijft en dat daaraan tornen Kiezersbedrog is en als dan een heleboel mensen blij op je gestemd hebben omdat ze weten dat jij als partij altijd hebt geageerd tegen dat soort draaikonterij en je er dus niet schuldig aan zult maken, de dag na de verkiezingen te roepen dat 65 helemaal geen breekpunt is en dat er gewoon over gepraat kan worden.
Klopt het dan als ik concludeer dat de SGP omwille van artikel 147 bereidt is daar aan mee te werken?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op het pluche blijven, gezien de peilingen....
Ja voor hen is iedere minieme invloed op het beleid winstquote:Op zondag 22 mei 2011 12:37 schreef n8n het volgende:
[..]
Klopt het dan als ik concludeer dat de SGP omwille van artikel 147 bereidt is daar aan mee te werken?
Dan vind ik het überhaupt bestaan van een partij -in dienst van 'het volk'- die zich op deze manier te koop zet te treurig voor woordenquote:Op zondag 22 mei 2011 12:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja voor hen is iedere minieme invloed op het beleid winst
Gaat een beetje richting de ad hominem, Hexagon. Hoezo dat? Zie overigens geen verband tussen inzicht in de werking van de democratie en moraalridders.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt je moraalridderposts wel steeds herhalen
Maar mijn punt is dat soort concessies gewoon niet gratis zijn. En daarom mogen we de VVD hierop bekritiseren.
Dit soort smalende uitlatingen zijn dus verboden he.quote:Op zondag 22 mei 2011 12:19 schreef Megumi het volgende:
Ik blijf godslastering raar vinden. Hoe kun je iets kwetsen wat niet bestaat. Wat ook maar weer mooi blijkt uit het feit dat ik op 22-05-2011 dit kan posten. Ondanks dat bepaalde idioten dachten dat het einde der tijden nabij was.
Mevrouw de communist haar ban is opgeheven en ze maakt zich meteen weer schuldig aan een ad hominemquote:Op zondag 22 mei 2011 11:02 schreef dotCommunism het volgende:
ah, de eerste apologeet is er, en meteen met een "maar hullie is ook slecht"-argument.
Als hij voorstemt slaat hij zijn tegenstanders een wapen uit handen en kan hij de Islam beledigen zoveel als hij wil.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:37 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Om te huilen deze "liberale" VVD.
In 2009 stemden D66, PvdA, VVD, SP, PVV, GroenLinks, PvdD en het lid Verdonk voor een motie die de afschaffing van het verbod bepleit.
Als het wetsvoorstel van D66 en VDD wordt behandeld dan is er nog steeds een kamermeerderheid van 91 zetels voor, tenzij de PVV ook tegenstemt. Als dat zo is maakt Wilders zich onsterfelijk belachelijk: wat nou vrijheid van meningsuiting?
Mooi voorbeeld weer van hoe de staat de kerk beschermt en andersom net zo.quote:Op zondag 22 mei 2011 09:10 schreef Hexagon het volgende:
DEN HAAG - De VVD heeft haar handtekening weggehaald onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen.
Wisselgeld in je zak houdenquote:Op zondag 22 mei 2011 12:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon je handtekening onder dat voorstel zetten om die onnodige regelgeving te schrappen?
Wait, WHAT?quote:Op zondag 22 mei 2011 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat doet elke politieke partij want uiteindelijk is geld het enige wat telt. Vandaar dat de PVDA ons pensioen aan de banken heeft gegeven ondanks het wanbeleid van die lui.
Ik ookquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |