Het gaat niet om bagatelliseren, het gaat om claims die niet bij bewijs passen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit is wat jij en anderen hier continu doen. WERKELIJK ALLES bagatelliseren! Dat er geen flight data recorder en voice recorder gegevens zijn van beide vluchten die het WTC hebben geraakt is voor jullie niet verdacht. NOOIT is iets verdacht.
Daarom kap ik er mee. Zolang er mensen zoals jij en Hoppahoppa in dit topic alles op zo'n manier verkankeren, heb ik geen zin meer om mijn best te doen.
Chapeau jongen!
Daar kijk ik al heel lang naar uit maar moet ik eerlijk toegeven heb ik gewoon de energie & tijd niet voor. Zou wel willen helpen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Gray het volgende:
Overigens ben ik wel voor een verzamelings-OP, waarbij elk onderwerp is besproken met voor- en tegenargumenten. Daar wil ik me best voor aandienen.
Pffft kun je helemaal niet bewijzenquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:34 schreef Lavenderr het volgende:
voor J0kkebr0k
![]()
Gefeliciteerd met het heugelijke feit van het 50ste 9/11-topic
Weet wat je zegt daar... uber-mega-post alert.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Gray het volgende:
Overigens ben ik wel voor een verzamelings-OP, waarbij elk onderwerp is besproken met voor- en tegenargumenten. Daar wil ik me best voor aandienen.
Jawel hoor, lees de voorafgaande 49 delen maarquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar kijk ik al heel lang naar uit maar moet ik eerlijk toegeven heb ik gewoon de energie & tijd niet voor. Zou wel willen helpen.
[..]
Pffft kun je helemaal niet bewijzen
Dat valt niet te overzien.. kijk maar gewoon naar het grote plaatje en zie gewoon in dat de truthers gelijk hebben.. hoe meer zij gelijk krijge. hoe meer je zeker bent dat 9/11 een inside job was.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:35 schreef Gray het volgende:
touchéquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel hoor, lees de voorafgaande 49 delen maar
Sterker nog, er zijn al best wat reeksen voor deze reeks geweestquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daar kijk ik al heel lang naar uit maar moet ik eerlijk toegeven heb ik gewoon de energie & tijd niet voor. Zou wel willen helpen.
[..]
Pffft kun je helemaal niet bewijzen
Nou ja, als je zo'n aanslag helemaal zelf kunt regelen, moet een gerucht verspreiden niet zo heel moeilijk zijnquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:06 schreef TitusPullo het volgende:
Belangrijker nog: als ze gewaarschuwd waren, hoe kunnen ze dan zelf de aanslagen gepleegd hebben?
Geweldige OP. Kudos!quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:31 schreef Bastard het volgende:
Carry on vicsims
Wb J0kkebrokHij die al 49 delen de spil in het dit verhaal is, de nooit lostlatende waakhond, de allesweter van deze dag, iedere centimeter film gezien en beoordeeld heeft en ons steeds weer weet te verrassen met nieuwe mindtricks, JB!
[ afbeelding ]
Het grote plaatje? Is dat niet opgebouwd uit kleinere onderdelen? En uit te tekenen in een overzichtelijke gestructureerde OP?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:40 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat valt niet te overzien.. kijk maar gewoon naar het grote plaatje en zie gewoon in dat de truthers gelijk hebben.. hoe meer zij gelijk krijge. hoe meer je zeker bent dat 9/11 een inside job was.
Een lezing van de huidige situatie alleen is an sich niets (helemaal niets) waard en is dus totaal onzinnig.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Goed. Zolang we wachten op het lijstje van TheFXR (en de encyclopedie van Gray,![]()
)kunnen we het misschien eens ergens anders over hebben.
Volgens mij moet elke complottheorie ergens aan de onderkant een basis hebben. Om te beginnen, als we uitgaan van een complot waarin de Amerikaanse overheid mee heeft geholpen of (bewust) heeft verzuimd om tijdig in te grijpen, dan moet daar een motief voor zijn en zou je verwachten dat de VS op de één of andere manier winst heeft gehaald uit hun acties.
Wat zijn de gevolgen van 9/11 geweest? Het is inmiddels bijna 10 jaar geleden, dus er moet een balans op te maken zijn.
- Er zijn miljoenenverslindende oorlogen in Afghanistan en Irak
- De schuld van de VS is hoger dan ooit
- China is mede door bovenstaanden, hard aan het inlopen als grootmacht
- Er is een constante angst in de bevolking, waar ik de directe winst niet in zie
Zijn er ook, voor Amerika, positieve gevolgen te vinden?
Of, een tweede optie/theorie, de VS had signalen, maar heeft door inadequaat handelen niet tijdig ingegrepen en probeert dat in de doofpot te stoppen. Zijn hiervoor aanwijzingen te vinden? Wat klopt er bijvoorbeeld van de beweringen op:
http://www.wanttoknow.info/9-11cover-up10pg en dan in het bijzonder de periode van 2000 tot aan de aanslagen?
Akkoord, daar heb je een punt. De vraag is dan vervolgens hoe je de hypothetische situatie met zekerheid vaststeld.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:17 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Een lezing van de huidige situatie alleen is an sich niets (helemaal niets) waard en is dus totaal onzinnig.
Waar het om gaat is hoe het er zonder 9/11 had uitgezien. Pas als je die (hypothetische) situatie vergelijkt met de huidige situatie kun je het verschil bepalen.
Dat is maar de vraag. De inval in Irak had meer te maken met de leugens/slechte info over WMD. Men was Irak natuurlijk al voor 9/11 ooit binnengevallen. Afghanistan is ook discutabel, 9/11 heeft de boel natuurlijk versneld, maar uiteindelijk was Amerika daar mogelijk toch wel naar toe gegaan. Immers, Bin Laden werd al gezocht voor terroristische aanslagen en het regime aldaar werd al gezien als een bedreiging. Tenminste, dat laatste wil men ons doen geloven. Er zijn signalen dat de Afghaanse regering/Taliban (zie ook de link in mijn post hierboven) tot kort voor de aanslagen nog gefinancieerd werden door Amerika. Daarom de vraag of deze bewering aantoonbaar juist/vals is.quote:Zonder 9/11 had de VS waarschijnlijk niet naar Afghanistan en Irak kunnen gaan.
Die moet je even verder onderbouwen. Een oliepijplijn Iran-China lijkt mij niet heel logisch en dat narco-argument naar Rusland is nieuw voor mij.quote:Hadden ze in Afghanistan hun heroïne-productie en narco-agression richting Rusland niet gehad, was er wellicht een oliepijplijn Iran-China gekomen, etc.
A.u.b. een bron voor de switch van euro's naar dollars. Bij mijn weten is de olie vanuit Irak altijd in dollars verhandeld. Ik vraag me ook af hoe groot de invloed daarvan is, maar ik ben geen econoom.quote:En zonder de Irak-oorlog was Saddam olie blijven verhandelen in Euro's, waren daar waarschijnlijk meerdere landen toe overgegaan, was de dollar onttroond van zijn wereldreserve en - handelsstatus en was de Amerikaanse financiële industrie de belangrijkste bron van inkomsten kwijt en Amerika een van de belangrijkste machtsbronnen.
Dat zou inderdaad kunnen. Maar wel met bovengenoemde kanttekeningen. Ik ben benieuwd naar je bronnen.quote:Reken dus maar dat de VS héél veel aan 9/11 hebben gehad, en dat het er zonder nog stukken slechter voor ze had uitgezien.
Thanks voor de link, ik ga hem lezen!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:36 schreef DeMolay het volgende:
http://archives.cnn.com/2000/WORLD/meast/10/30/iraq.un.euro.reut/
[/ignore]quote:echt grappig om te zien dat je deze basale kennis mist maar wel tegen andere zo hoog van de toren blaast
Heb je ook een link waaruit blijkt wanneer Irak weer is teruggeswitched?quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:41 schreef DeMolay het volgende:
bij mij stond je al op ignore hoor maar kon dit inkoppertje niet laten
Tussen toestemming en werkelijk gaan handelen zat nogal wat tijd. Bovendien kwam toen vrij snel dat oil-for-food program, waardoor er weinig verhandeld werd en de impact beperkt bleef. De echte switch is er dus nooit echt van gekomen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Heb je ook een link waaruit blijkt wanneer Irak weer is teruggeswitched?
Zullen we het even de kans geven om er een mooi jubileum topic van te maken zoals het hoort, dus zonder geklier? Mooiquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef DeMolay het volgende:
doe eens wat moete voor de rest ga je weer op IGNORE
Waarom zo lullig? Vind je het moeilijk je te distantieren van je emoties? Probeer meer met dat soort goede links te schermen, minder met emotioneel geladen opmerkingen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:49 schreef DeMolay het volgende:
doe eens wat moete voor de rest ga je weer op IGNORE
Ik weet dat je altijd graag zekerheid enzo wil, maar dat kan dus niet altijd. Welkom in de echte wereld.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
Akkoord, daar heb je een punt. De vraag is dan vervolgens hoe je de hypothetische situatie met zekerheid vaststeld.
Ja, zie boven, niets is zeker, maar je moet wel heel stug zijn als je wil beweren dat 9/11 niet geholpen heeft deze oorlogen te verkopen (en bovendien zou je ook die stelling nooit hard kunnen maken).quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
Dat is maar de vraag. De inval in Irak had meer te maken met de leugens/slechte info over WMD. Men was Irak natuurlijk al voor 9/11 ooit binnengevallen. Afghanistan is ook discutabel, 9/11 heeft de boel natuurlijk versneld, maar uiteindelijk was Amerika daar mogelijk toch wel naar toe gegaan. Immers, Bin Laden werd al gezocht voor terroristische aanslagen en het regime aldaar werd al gezien als een bedreiging. Tenminste, dat laatste wil men ons doen geloven. Er zijn signalen dat de Afghaanse regering/Taliban (zie ook de link in mijn post hierboven) tot kort voor de aanslagen nog gefinancieerd werden door Amerika. Daarom de vraag of deze bewering aantoonbaar juist/vals is.
(Je bent dus eigenlijk gewoon slecht geïnformeerd - smiley. Zo zijn er helaas wel meer. Hangt samen met het propagandacircus dat zichzelf media noemt.)quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
Die moet je even verder onderbouwen. Een oliepijplijn Iran-China lijkt mij niet heel logisch en dat narco-argument naar Rusland is nieuw voor mij.
De broer van Sarkozy zit ook ergens bij de Carlyle group oid. Op hoger niveau barst het van nepotisme en belangenverstrengeling. Dergelijke relaties/links werken soms vrij aardig om te bepalen in welk kamp iemand zit, maar zijn meestal geen directe drijfveer voor acties. De verschillende kampen zorgen in bredere zin goed genoeg voor elkaar.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:21 schreef DeMolay het volgende:
@GoudlsEcht , Ronald Balkenende broer van Jan_Peter is CEO van TENARIS een bedrijf wat pijpleidingen legt in u raad het al ; Afghanistan en Irak
ook een leuke om in het geopolitieke spel mee te nemen
Ik heb nooit gezegd dat die pijplijn er ligt, maar wel dat de mogelijkheid er is. Sterke bronnen daarvoor vinden kan best lastig zijn, daarom moet je ook altijd zelf goed opletten en nadenken (met het lezen van een krant kom je er bijvoorbeeld niet).quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:24 schreef Gray het volgende:
Fijn dat je er eindelijk wat bronnen bij doet.
Overigens ben ik niet overtuigd van het bestaan van een oliepijplijn Iran-Pakistan-India-China. Het zit in de planning, maar was in 2009 pas overeenstemming over bereikt. De bouw zou 5 jaar duren.
Sterke bronnen hierover zijn maar moeilijk vindbaar. De mijne reken ik er persoonlijk ook (nog) niet onder.
ik moet je teleurstellen, het constante gezeik van jou en een paar anderen over details,motiveert mij totaal niet om hier nog te posten! Ook het gebrek aan zelfreflectie van jouw kant draagt hier aan bij! Het waren (geheime) nukes en dat zal altijd zo blijven!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Goed. Zolang we wachten op het lijstje van TheFXR (en de encyclopedie van Gray,![]()
)kunnen we het misschien eens ergens anders over hebben.
Volgens mij moet elke complottheorie ergens aan de onderkant een basis hebben. Om te beginnen, als we uitgaan van een complot waarin de Amerikaanse overheid mee heeft geholpen of (bewust) heeft verzuimd om tijdig in te grijpen, dan moet daar een motief voor zijn en zou je verwachten dat de VS op de één of andere manier winst heeft gehaald uit hun acties.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik moet je teleurstellen, het constante gezeik van jou en een paar anderen over details,motiveert mij totaal niet om hier nog te posten! Ook het gebrek aan zelfreflectie van jouw kant draagt hier aan bij! Het waren (geheime) nukes en dat zal altijd zo blijven!
veel plezier verder!
Wat sta je lekker open voor alternatieve ideeen johquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik moet je teleurstellen, het constante gezeik van jou en een paar anderen over details,motiveert mij totaal niet om hier nog te posten! Ook het gebrek aan zelfreflectie van jouw kant draagt hier aan bij! Het waren (geheime) nukes en dat zal altijd zo blijven!
veel plezier verder!
Als je niet kunt begrijpen welk voordeel de dollarstatus Amerika al veertig jaar oplevert, of hoe de strijd om geopolitieke belangen loopt dan gaat het moeilijk worden tot een reeël beeld te komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:27 schreef oompaloompa het volgende:
ik kan me moeilijk voorstellen dat de oorlog ook echt meer op heeft geleverd dan het heeft gekost, zijn daar ergens cijfers over te vinden?
Je kan die mediawaanzinnigen ook gewoon op ignore zetten heb ik begrepen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
veel plezier verder!
Zoveel letters, zo weinig inhoud. Jammerquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:36 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als je niet kunt begrijpen welk voordeel de dollarstatus Amerika al veertig jaar oplevert, of hoe de strijd om geopolitieke belangen loopt dan gaat het moeilijk worden tot een reeël beeld te komen.
(Zo moeilijk dat je - zoals ik je eerder al raadde - beter een abonnement op de Donald Duck kunt nemen of lekker voor de propagandadoos kunt gaan zitten dan rond te suffen.)
En cijfers.. wat een vraag
Recentelijke nog wel eens een econoom horen spreken? Er überhaupt wel eens bij stil gestaan dat die gasten deze hele crisis niet hebben weten te voorspellen?
En de VS gaat zelf even hun belangen aan de vlaggestok hangen nadat ze al die moeite hebben gedaan om die oorlog te verkopen, of vertellen wat ze aan de drugsproductie in Afghanistan verdienen...
![]()
Je zult toch eens een keer je kersenpit moeten gaan gebruiken, in plaats van alles maar voorgeschoteld en uitgespeld te krijgen aangerijkt in een bronnetje dit en een krantje dat...
Wat is een mediawaanzinnige?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:37 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Je kan die mediawaanzinnigen ook gewoon op ignore zetten heb ik begrepen...
Mensen die - zelfs na jaren van aantoonbare leugens - tot in het waanzinnige religieus vasthouden aan de verhalen zoals de media ze brengen.quote:
En hele diepe boodschap die jou blijkbaar boven je petje gaat: denk zelf na.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Zoveel letters, zo weinig inhoud. Jammer
nou, als de kosten ondertussen al hoger zijn dan het bruto nationaal product van ons hele land, vraag ik me inderdaad af of je dat geld wel terug verdient met een pijpleidingkje en een beetje drugssmokkel, en dat soort schattingen komen dan niet meer neer op een miljardje meer of minder aangezien het al meer dan een biljoen heeft gekost.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:47 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
En hele diepe boodschap die jou blijkbaar boven je petje gaat: denk zelf na.
Jij kan blijkbaar alleen maar dingen begrijpen die voor je uitgespeld worden.
Hoe kan je nou, nu je een paar van de krachten rondom de VS-oorlogsvoering gezien hebt, nog verwachten dat er objectieve cijfers, of überhaupt cijfers rondom dat hele circus zijn.
Dan ben je toch zwakzinnig? Of gewoon een trol?
Hoewel, dit is een toppertje!quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
veel plezier verder!
Komt het voorbeeld: hoeveel dollars en dollarschuld gaan er wereldwijd rond?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
nou, als de kosten ondertussen al hoger zijn dan het bruto nationaal product van ons hele land, vraag ik me inderdaad af of je dat geld wel terug verdient met een pijpleidingkje en een beetje drugssmokkel, en dat soort schattingen komen dan niet meer neer op een miljardje meer of minder aangezien het al meer dan een biljoen heeft gekost.
Kan je me wel de hele tijd een trol noemen, maar ik heb jou nog geen enkel voorbeeld zien geven dat serieus ook maar in de buurt van een biljoen kan komen.
Twee accounts tegelijk beheren is ook veel te veel moeite voor niets joh.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik moet toegeven, het niveau is niet omhooggegaan de laatste paar uur. Zelfs ik word hier moe van.
Volgens mij hadden we afgesproken om met dit gezeur op te houden....quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Twee accounts tegelijk beheren is ook veel te veel moeite voor niets joh.
Als ik een irritant figuur "cryptische" hints zou willen zien geven zette ik weekend miljonairs wel op.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Komt het voorbeeld: hoeveel dollars en dollarschuld gaan er wereldwijd rond?
De Irak-oorlog was er dan ook niet om de rol van de dollar te doen toenemen, maar om hem te behouden. Vergeet niet dat Saddam al in Euro's wilde handelen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als ik een irritant figuur "cryptische" hints zou willen zien geven zette ik weekend miljonairs wel op.
Overigens is de rol van de dollar alleen maar afgenomen sinds de Irak-oorlog.
In alle redelijkheid: ligt de sleutel daarvoor niet gewoon bij het deleten van een van je accounts?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we afgesproken om met dit gezeur op te houden....
Saddams handelen in euros zou een druppel op een gloeiende plaat zijn, als je kijkt naar het totaal is het slechts een hele kleine proportie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
De Irak-oorlog was er dan ook niet om de rol van de dollar te doen toenemen, maar om hem te behouden. Vergeet niet dat Saddam al in Euro's wilde handelen.
De dollar was al aan het eind van zijn latijn, en deze crisis geeft dat eens te meer aan.
Mijn vraag over de hoeveelheid dollars en schulden (de dollar is technisch ook een schuld, maar dat is voor nu niet relevant) was om je even te laten nadenken over het voordeel van de dollar voor de VS.
Voor de VS is het niet meer dan bedrukt papier, de rest van de wereld kan die dingen enkel krijgen in ruil voor producten.
Dan hebben we nog de (gedeeltelijke - ze kopen ook goud) recycling van de petro-dollar door bijvoorbeeld de Saudi's die weer allerhande voordelen en invloed meebrengt.
Maar de dollarstatus gaat veel verder: het geeft de VS directe macht over markten. Doordat het de wereldhandels en -reservemunt is, is het de 'maat der dingen', wat ze veel vrijheid geeft (gaf) mbt beïnvloeding van markten. Daarmee kunnen ze eigenlijk alles bepalen.
Het is een lastig concept, zeker als je er niet in thuis bent, maar dit is werkelijk een van de grootste (de grootste) reden voor de welvaart en macht die de VS momenteel heeft.
Het gaat allemaal om macht/invloed. En dat spelletje met de markten dat schrijf je niet zomaar even uit, er is ook niet zomaar een bron voor. Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik er eentje voor je kan vinden, maar probeer het tot die tijd eens te overdenken. Een inhoudelijke vraag kan ik altijd beantwoorden mocht die opkomen.
Saddam was een schaap dat buiten de kudde liep, het eerste schaapje over de dam.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Saddams handelen in euros zou een druppel op een gloeiende plaat zijn, als je kijkt naar het totaal is het slechts een hele kleine proportie.
Als je naar de getallen kijkt is juist rond en na de oorlog het aandeel van de dollar extra hard gedaald. Van behouden is er dus geen sprake.
Ik begrijp (nog steeds) dat het een voordeel is wanneer de algemene handelsmunt de dollar is, echter, zie ik nog steeds niet hoe dat meer dan een biljoen waard is.
(overigens leidt dat biljoen aan kosten ook tot inflatie wat indirect ook leidt tot het dumpen van dollars, dus...)
Overigens, is het op dit moment juist niet functioneel voor de US wanneer mensen hun dollars uitgeven --> meer werk
Hebben we ook, dus mensen, gelieve je daar aan te houden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we afgesproken om met dit gezeur op te houden....
Hou nou eens op. Laten we ons gewoon op het topic richten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
In alle redelijkheid: ligt de sleutel daarvoor niet gewoon bij het deleten van een van je accounts?
Maar zelf hou je je daar niet zo aanquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Saddam was een schaap dat buiten de kudde liep, het eerste schaapje over de dam.
En van behouden was wel sprake. Ik legde je al uit dat je nooit de realiteit als indicator kunt nemen zonder met een alternatief scenario te vergelijken, nietwaar?
Maar de oorspronkelijke claim was dat 9-11 gebruikt is om de oorlog in Irak er gemakkelijker door te krijgen wat weer gedaan zou zijn omdat Saddam olie in euros ging verkopen.quote:De VS staan aan de top van de financiële piramide. Reken jij nou maar eens uit hoe groot die is; of hoeveel digits er dagelijks over de schermen flitsen.
En ja, zoals ik al aangaf loopt de dollar tegen het einde van zijn tijdlijn (vanwege schuldverzadiging wereldwijd en machtsverschuiving richting het Oosten - een van de redenen om Chinese groei te willen remmen door onthouding van olietoegang). Zal ik je dan nog eens een denkoefeningetje meegeven: wat zou de - echte - instorting van de dollar wel niet kosten?
1. Waar hou ik me daar niet aan en hoe?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
1. Maar zelf hou je je daar niet zo aan
Voordeel van de handelsmunt gaat véél verder dan een biljoen. Het is internationale controle over financiële markten, en dat geeft een versteving van je positie in nagenoeg alle(!) onderhandelingen.
En als je zelf geld bij gaat drukken om je schulden te betalen dwing je de rest van de wereld om mee te gaan omdat je eigenlijk pricemaker bent.
[..]
Maar de oorspronkelijke claim was dat 9-11 gebruikt is om de oorlog in Irak er gemakkelijker door te krijgen wat weer gedaan zou zijn omdat Saddam olie in euros ging verkopen.
2. De hoeveelheid olie op het totaal plaatje in Irak is gering
3. De invloed van de 9-11 op de dollar-reserves is extreem negatief geweest
4. De oorlog in Irak kost(te) meer dan een biljoen
Ik snap dus niet hoe dat zijn eigen kosten er uit heeft kunnen halen, zeker niet als je in ogenschouw neemt dat de kosten nog steeds oplopen en de reserves afnemen.
5. ik snap dat globaal gezien totale controle belangrijk is, maar je maakt het abstracter dan je initiële claim ooit was. 9-11 --> Irak --> winst
En dat zie ik nog steeds niet winstgevend zijn.
Weet je wat ik ook zo gek vind. En ik begrijp dat hele economie-gebeuren ook nauwelijks. Maar.. als men het heeft over schuld. En dat wij als burgers en overheid iets schuldig zijn (en aan wie eigenlijk?). Maar als je besseft dat dat krediet in eerste instantie al vrijwel voor niets is gemaakt. Gewoon bijgetoetst in een computer zodat het ebschikbaar wordt gesteld. En dan wordt er een percentage giraal geld bijgedrukt door een drukkerij (Ik zou ok wel zo'n druikkerij willen). Waarom kunnen wij niet een keer de dikke vinger geven aan degenen aan wie wij dat krediet uit lucht schuldig zijn. En zeggen, bekijk het maar?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar zelf hou je je daar niet zo aan
Voordeel van de handelsmunt gaat véél verder dan een biljoen. Het is internationale controle over financiële markten, en dat geeft een versteving van je positie in nagenoeg alle(!) onderhandelingen.
En als je zelf geld bij gaat drukken om je schulden te betalen dwing je de rest van de wereld om mee te gaan omdat je eigenlijk pricemaker bent.
We hebben in het feedback afgesproken dat we stoppen met die insinuaties. Richt je liever op het respectvol meeposten of laat het.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Twee accounts tegelijk beheren is ook veel te veel moeite voor niets joh.
Nee Hoppa, niet steeds zo geforceerd naar tegenstrijdigheden zoeken, en goed blijven lezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Overigens. Wat ik interessant vind is dat GoudIsEcht uitvoerig uitlegt dat Amerika er alles aan doet om de koers van de dollar op pijl te houden, terwijl Schenkstroop in een eerder topic juist benadrukt dat de VS de dollarkoers omlaag wil krijgen.
Allebei om de NWO mogelijk te maken. Nu kan ik iets over het hoofd zien, maar volgens mij zijn er dus verschillende theorieën die elkaar bijten, maar wel met hetzelfde resultaat?
En de positie van de dollar kan gelijk blijven op het moment dat de koers instort? Want volgens Schenkstroop is dat de bedoeling. En natuurlijk zoek ik tegenstrijdigheden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nee Hoppa, niet steeds zo geforceerd naar tegenstrijdigheden zoeken, en goed blijven lezen.
De VS doet er alles aan om de positie(!) van de dollar te behouden, niet de koers.
Ja zag het achteraf. Ik begrijp (begreep) nog niet helemaal hoe het hier werkt en wist niet dat er op die manier 'afspraken' gemaakt worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 06:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
We hebben in het feedback afgesproken dat we stoppen met die insinuaties. Richt je liever op het respectvol meeposten of laat het.
-edit-quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En de positie van de dollar kan gelijk blijven op het moment dat de koers instort? Want volgens Schenkstroop is dat de bedoeling. En natuurlijk zoek ik tegenstrijdigheden.
Ach nee, jij hebt het natuurlijk geen NWO genoemd. Hoe heet het bij jou? Is het in jouw verhaal alleen een stout Amerika dat de wereld wil bepalen?
Ja dat heet Amerika bij mij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hoe heet het bij jou? Is het in jouw verhaal alleen een stout Amerika dat de wereld wil bepalen?
Nee hoor, ik probeer het alleen te begrijpen. Dat jij snel op je teentjes getrapt bent, daar kan ik niets aan doen. Ik begreep van Bastard dat daar cursussen voor zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:12 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoompa, gedraag je nou eens man.
Ik doe hier verdorie moeite om een verhaal uit te leggen, en als dan blijkt dat jij me valselijk aan de NWO-verhalen koppelt krijg ik nota bene een sneer als dank.
Ach, het is een forum met tegenstrijdige meningen. Er zullen er ook ongetwijfeld zijn die vinden dat jij een vervelend mannetje bent. Het is het internet maar hè.quote:Vind je dat nou normaal? Begrijp je nou echt niet dat mensen op je kotsen hier?
Misschien heeft het iets te maken met de onsamenhangende manier waarop jij post en met het feit dat je steeds bronnen geeft voor de eerste stap in je redenatie en vervolgens 55 stappen zet zonder enige onderbouwing met feiten. Ik snap best dat je zelf door moet denken en op punten moet 'interpoleren', maar dan moet je wel duidelijk aangeven waar je interpoleert (en dus deels gist) en waar je de absoluten onderbouwde werkelijkheid aanhaalt.quote:En hoe kan de dollar blijven bestaan bij een lagere koers?
Lees mijn posts nog eens, probeer te begrijpen wat de VS daar allemaal voor doet.
Die schenkstroop is zo gek nog niet, want een lagere koers hangt samen met inflatie, en dat laatste betekent dat ze hun schulden met de drukpers kunnen wegpoetsen.
Bovendien is de rest van de wereld enigszins gedwongen de VS daarin te volgen zolang de dollar zijn positie houdt.
Maar ik zal het nog lastiger voor je maken: het gaat ze misschien niet lukken die positie te behouden, het wordt steeds lastiger.
Met 'stout' Amerika bedoel ik dat Amerika op verschillende manieren pogingen onderneemt om wereldmacht te blijven en dat ze daar jammerlijk in lijken te falen. Ze hebben dat altijd op een min of meer positieve manier getracht door de politieman van de wereld te spelen, maar ik sluit niet uit dat er op de achtergrond ook vieze spelletjes worden gespeeld.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:15 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja dat heet Amerika bij mij.
Probeer je met dat 'stout' nou aan te geven dat je ze stout vind of juist niet?
Want dat soort insinuïties moet je vaker gebruiken, en als mensen dan onvriendelijk tegen je worden ga je huilen.
Dus doe jezelf een plezier en licht het toe.
-edit- Je hangt een mooi theoretisch verhaaltje op hier, maar zo werkt het leven gewoon niet. Als je op jouw manier wil werken blijf je lullen in de marge. Want ook wat kranten schrijven blijkt vaak genoeg niet te kloppen. Dat zulks jou nog niet helemaal duidelijk was is niet zozeer mijn stokpaardje, maar blijkt wel uit het feit dat je zodra het ergens om waarheid ging meteen kwam aanzetten met een link van de NYT. En dat na decennia van aantoonbare leugens nota bene!quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Met 'stout' Amerika bedoel ik dat Amerika op verschillende manieren pogingen onderneemt om wereldmacht te blijven en dat ze daar jammerlijk in lijken te falen. Ze hebben dat altijd op een min of meer positieve manier getracht door de politieman van de wereld te spelen, maar ik sluit niet uit dat er op de achtergrond ook vieze spelletjes worden gespeeld.
Waarom sluit ik dat niet uit? Omdat macht corrumpeert. Kan ik het keihard bewijzen? Nee. Er zijn aanwijzingen en het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen aanwijzingen en bewijzen. Maar als je vanuit aanwijzingen gaat doorredeneren en vervolgens zegt te 'bewijzen' dan ben je verkeerd bezig. Dat heeft niets te maken met dat ik blind ben en alleen de kranten geloof (jouw stokpaardje) maar met het feit dat ik werkelijkheid kan onderscheiden van theorie.
Wanneer heb ik de NYT geciteerd? Maar hoe werkt de wereld dan volgens jou? Een beginpunt nemen uit een bron en er dan op los fantaseren zonder referentiepunten? Want dat is namelijk het alternatief waar jij voor kiest. Dat is op zich helemaal niet erg, want je kunt zo leuk hypothesen bespreken, maar jij presenteert ze als feiten en daar ga je de fout in.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:54 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoompa, luister. Je hangt een mooi theoretisch verhaaltje op hier, maar zo werkt het leven gewoon niet. Als je op jouw manier wil werken blijf je lullen in de marge. Want ook wat kranten schrijven blijkt vaak genoeg niet te kloppen. Dat zulks jou nog niet helemaal duidelijk was is niet zozeer mijn stokpaardje, maar blijkt wel uit het feit dat je zodra het ergens om waarheid ging meteen kwam aanzetten met een link van de NYT. En dat na decennia van aantoonbare leugens nota bene!
Ik lees de NYT niet. Ik lees überhaupt geen kranten. Een goed onderbouwd verhaal, daar heb ik geen moeite mee. Ik lees heel veel, maar niet alles wat je leest is waar. Het zijn vaak of verhaaltjes, of (zoals veel wat jij schrijft) theorieën.quote:Dat je lang niet alles kunt bewijzen ben ik nog wel met je eens, maar dat jij werkelijkheid zou kunnen onderscheiden van theorie niet. De NYT is in elk geval net zo min werkelijkheid als een goed onerbouwd verhaal hier op dit forum, en als je jezelf na al je tijd hier een beetje serieus wil nemen moet je dat toch maar eens gaat inzien.
Welke bron van aanwijsbare leugens? De krant die ik niet lees? En ik zie de aanwijzingen wel, ben daar maar niet bang voor. Ik trek er alleen geen conclusies uit die ik niet hard kan maken.quote:Du hoppa, staar je niet zo blind op een bron van aanwijsbare leugens, en probeer eens kennis te nemen van de werled op basis van al de vele aanwijzingen die daarvoor voorhanden zijn. Beter ga je namelijk echt niet krijgen.
Het begint met het inzicht - en dat valt immidels wel hard te maken - dat er regelmatig spelletjes achter de schermen gespeeld worden, dat daarbij het publiek misleid wordt en dat het daarmee voor niet-insiders ongelofelijk lastig wordt de waarheid te achterhalen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar hoe werkt de wereld dan volgens jou? Een beginpunt nemen uit een bron en er dan op los fantaseren zonder referentiepunten? Want dat is namelijk het alternatief waar jij voor kiest. Dat is op zich helemaal niet erg, want je kunt zo leuk hypothesen bespreken, maar jij presenteert ze als feiten en daar ga je de fout in.
[..]
Ik dacht niet dat ik het ooit tegen je zou gaan zeggen: Maar hierin ben ik het met je eens. Dat inzicht heeft iedereen wel die hier op BNW post. Inclusief ikzelf. Het gaat er alleen om wat je wel en wat je niet als daadwerkelijke aanwijzing ziet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Het begint met het inzicht - en dat valt immidels wel hard te maken - dat er regelmatig spelletjes achter de schermen gespeeld worden, dat daarbij het publiek misleid wordt en dat het daarmee voor niet-insiders ongelofelijk lastig wordt de waarheid te achterhalen.
De rest wordt dan vanzelf een beetje Sherlock-Holmes, nietwaar? Zoveel mogelijk aanwijzingen verzamelen en daar de meest logische lijn doorheen proberen te trekken.
Beiden is waar. Moet je eens opletten: O'bummer en BiGCorp hebben veel geld nodig voor hun tirannie in zowel binnen als buitenland. Zij denken, hey laat het volk ons maar sponsoren. En laat de Federal reserve (onze billenmaatje maar dat begrijpt bijna niemand), de geldpers maar draaien. Het volk betaalt het wel terug.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Overigens. Wat ik interessant vind is dat GoudIsEcht uitvoerig uitlegt dat Amerika er alles aan doet om de koers van de dollar op pijl te houden, terwijl Schenkstroop in een eerder topic juist benadrukt dat de VS de dollarkoers omlaag wil krijgen.
Allebei om de NWO mogelijk te maken. Nu kan ik iets over het hoofd zien, maar volgens mij zijn er dus verschillende theorieën die elkaar bijten, maar wel met hetzelfde resultaat?
Dat eindpunt - voor zover het er is (het is meer een soort prisma) en jij het kunt zien - heeft me een stuk meer tijd gekost dan je hier kunt zien, en ik sta er altijd voor open het bij te stellen (gebeurt ook wel eens). Het is aan jou er van te leren of niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
Als ik het dan even op jouw posts terug mag betrekken, en hier zullen we WEL van mening verschillen, dan vind ik dat je een goede startpositie hebt maar dat je vervolgens naar een vooraf ingesteld eindpunt gaat. Waarbij je de punten onderweg te veel inricht en interpreteert naar je eigen geloof.
Eens. Je zou er zelf ook eens naar kunnen kijken of je je vragen wat opener kunt stellen. Als je interesse hebt om van anderen te leren werkt dat vaak een stuk beter.quote:Wat het daarbij vooral lastig maakt, is dat je iedereen consequent beschuldigd van domheid, achterlijkheid en volgzaamheid op het moment dat ze je naar onderbouwing vragen.
Wie weet... je kunt natuurlijk altijd zelf bepalen wat je uitlegt of niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik voel me stom dat ik dit aan hoppahoppa moet uitleggen, dat ment ie toch niet
Hij neemt mij in de maling die gast ik zweer het je!
Volgens mij is dit het "reddingsplan" die de US achter de hand heeft... de Ameroquote:Op donderdag 19 mei 2011 10:44 schreef Schenkstroop het volgende:
Is het dan voorbedachte rade van Obama en de zijnen om de dollar te laten klappen? Jazeker.. Zij willen dat de dollar klapt. Alles lijkt daarop. Zij stoppen niet met forse uitgaven en vooral niet met oorlogje spelen. Het volk draagt de schulden wel lijken zij te denken. Of ze hebben een "reddingsplan". Wedden? Alleen idioten zouden een schip tegen de klippen opvaren. Dat is wat zij met de dollar doen. .
Dat lijkt tot nu toe gewoon een sterk verhaal, ik ben het nog nergens echt serieus tegengekomen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:39 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Volgens mij is dit het "reddingsplan" die de US achter de hand heeft... de Amero
Daarom ook het "Volgens mij".quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:41 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Dat lijkt tot nu toe gewoon een sterk verhaal, ik ben het nog nergens echt serieus tegengekomen.
Er wordt wel eens wat over geschreeuwd hier en daar, maar doorgaans zonder veel onderbouwing.
Was niet persoonlijk bedoeld hoor. Voor wie het wat waard is: volgens mij is dat verhaal onzin. Meer wilde ik niet zeggen.quote:
Ik vat het ook niet persoonlijk op.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Was niet persoonlijk bedoeld hoor. Voor wie het wat waard is: volgens mij is dat verhaal onzin. Meer wilde ik niet zeggen.
Klopt... maar ik lees nog wel mee.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja.. hier zou je niet komen posten weet je nog.
Gray is bezig met een monster OP las ik trouwens.. heb je nog suggesties uit de afgelopen 50 topics? Posts dat je denkt, daar zat een hoop tijd in om het duidelijk te maken, een favoriet filmpje misschien wat zou kunnen meewerken aan die post?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Klopt... maar ik lees nog wel mee.
Verslavingen dien je langzaam af te bouwen.
Nope.. Ik laat het totaal aan anderen over nu.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:54 schreef Bastard het volgende:
[..]
Gray is bezig met een monster OP las ik trouwens.. heb je nog suggesties uit de afgelopen 50 topics? Posts dat je denkt, daar zat een hoop tijd in om het duidelijk te maken, een favoriet filmpje misschien wat zou kunnen meewerken aan die post?
Ok dan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope.. Ik laat het totaal aan anderen over nu.
Jammer... ik heb je posts met veel interesse gelezenquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wel erg jammer JB.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:06 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Jammer... ik heb je posts met veel interesse gelezen
De roep om een ander onderwerp...cq... geen no-plane theorie was groter. Voornamelijk door figuren die zelf geen inbreng leveren en geilen op bagatelliseren. Kortom.. ik haal hier geen voldoening meer uit. Het topic zal nu snel afsterven. Je ziet nu al dat de discussie doodbloed.quote:
Ja, lulkoek is per definitie niet te vertrouwen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:46 schreef Loppe het volgende:
MSM is al even onbetrouwbaar of al de lulkoek op internet.
Als je toe bent aan wat anders is dat zeer begrijpelijk. Maar je moet je niet laten wegpesten door een paar zuigende mediazombies joh.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De roep om een ander onderwerp...cq... geen no-plane theorie was groter. Voornamelijk door figuren die zelf geen inbreng leveren en geilen op bagatelliseren. Kortom.. ik haal hier geen voldoening meer uit. Het topic zal nu snel afsterven. Je ziet nu al dat de discussie doodbloed.
Hear, Hear!! Ik ben het hier mee eens... laat zien dat je boven ze staat, ook al is het soms moeilijk...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als je toe bent aan wat anders is dat zeer begrijpelijk. Maar je moet je niet laten wegpesten door een paar zuigende mediazombies joh.
Daar ben ik het mee eens. Níemand moet zich laten wegpesten. En zelf ook niet pesten, dat lijkt me duidelijk.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:27 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Als je toe bent aan wat anders is dat zeer begrijpelijk. Maar je moet je niet laten wegpesten door een paar zuigende mediazombies joh.
interessantquote:Fox News Reporting: Secrets of 9/11
A decade after the attacks of 9/11, questions remain about who was involved in the terror plot against America.
Only one person in the United States -- Zacarias Moussaoui, the so-called 20th hijacker -- has been tried and convicted for the murder of over 3,000 Americans. But, as you will see, there were others -- some still living here -- who helped 19 men fly planes into the World Trade Center in New York, the Pentagon in Washington, D.C., and into a field in Shanksville, Pennsylvania.
Fox News reveals new details of a support network, here in America for decades.
In this shocking special, we investigate the associates of the 9/11 terrorists, including American-born cleric Anwar Awlaki, who is now on the CIA's capture or kill list. By digging deep into thousands of government records from the 9/11 Commission, the Congressional Joint Inquiry and the FBI, Fox News fills in some of the blanks about who really helped the hijackers across America.
And, in a Fox News exclusive, why was Anwar Awlaki invited to the Pentagon for lunch after 9/11 when the FBI knew of his relationship with three of the hijackers aboard American Airlines Flight 77?
As we show in this program, there are compelling reasons to continue to investigate the largest attack on American soil and the secrets of 9/11
bron
- mini nukesquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:35 schreef Gray het volgende:
Kan iemand mij een opsomming geven van de verschillende theorieën dat 9-11 een samenzwering betreft?
Tot dusver heb ik:
-No plane theory
-Controlled demolitions
-Valse ooggetuigen
-Geen positieve identificatie vd daders
-Gebrekkig forensisch bewijsmateriaal
-Gebrek aan (vrijgegeven) videobeelden
Ik zal vast van alles missen, enige hulp hierbij is van harte welkom.
nee dat is de geheime tweede wiki die ik aan aan het leggen benquote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:16 schreef Silverdigger2 het volgende:
Gray, ga je er een objectieve wiki van maken met links naar bewijzen of ga je oude / nieuwe theorieen verzamelen om te ontkrachten om zo iedereen up to date te houden?
er zou misschien ook een stuk in kunnen komen over Copingmechanismes, en misschien over gedrag regels. iets in de trend van:
het is zo dat mensen na een bepaalde gebeurtenis die het copingsniveau van een persoon overstijgt(trauma), het niet meer aan kan. de persoon moet een nieuwe copingmanier vinden om met zo'n trauma, zoals bijvoorbeeld de eigen dood, om te gaan. Terror Management Theory stelt dat mensen graag willen dat ze onoplosbare problemen een naam/oplossing willen geven om zo zonder angst door te kunnen leven. bijvoorbeeld: de hemel om met de dood om te kunnen gaan. of bijvoorbeeld conspiracy theorys. verder bekent voorbeeld is multiple persoonlijkheden, een extra persoon te creeren zodat je 'met zijn 2en' het wel aankan. het idee is dat mensen er niet mee om kunnen gaan om zo normaal te kunnen blijven functioneren, dus daarom is TMT een goed iets.
Verder komt naar voren, dat datgene wat je verzint om met het trauma om te gaan voor jou moet werken. mocht het voor iemand anders niet werken, jammer voor die ander. je kan echter wel veronderstellen dat mocht het niet voor een ander werken, het zou alsnog waar kunnen zijn. de bewijzen kunnen er wel zijn, maar geloven/werken is weer heel wat anders. objectief kan het waar/onwaar zijn, en werken/nietwerken, verschillend per persoon.
verder zijn er ook momenten dat oude theorys ontkracht worden. degene van wie de oude theory is zal hierdoor boos worden en het vervelend vinden dat zijn theory aangevallen wordt. soms gelooft niemand de nieuwe theory omdat de oude zo gewoon is (bv. no plane versus plane) het is dan aan de nieuwe theory om te komen met bewijzen, die voor zich zelf spreken. het falscificatie proces is a bitch, vraag maar aan copernicus/galileo/ (Insert username), maar users hier mogen/moeten/kunnen gewoon de discussie met elkaar aan gaan.
wat mij brengt tot bepaalde gedragsregels, het zou iedereen sieren / de discussie verbeteren om vervolgens bij elke gelezen post, geschreven post te bedenken:
* ik neem niks persoonlijk op
* ik bedenk mij wat ik zou doen als ik geen angs zou hebben, en doe dat
* ik hecht geen waarde aan het oordeel van een ander
misschien zoiets? just my brainfart
je mist nog Hutchison Effectquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:39 schreef oompaloompa het volgende:
judy woods starwars beams vs. Jones thermite/explosives
Zijn echt twee kampen die zich voor een groot deel bezig houden met het ontkrachten van elkaars theorien (wat erg interessant is omdat sommige mensen dat niet door hebben en beiden hun bewijs door elkaar gebruiken wat technisch onmogelijk is).
Ik wilde er wel een soort van wiki van maken; een uiteenzetting van officiële documentatie, gevolgd door alle tegenargumenten vanuit de theorist-hoek, voorzien van links, filmpjes en afbeeldingen. Daaropvolgend tegenargumenten van debunkers. Soort van cases, maar zonder een conclusie eraan te verbinden. Het is niet aan mij de plaats hoe men met argumenten/bewijzen/feiten om moet gaan. Gepaste logica zou toch naar dezelfde eindpunten moeten leiden, vandaar een uiteenzetting van de informatie die ik tot nu toe verzameld heb.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:16 schreef Silverdigger2 het volgende:
Gray, ga je er een objectieve wiki van maken met links naar bewijzen of ga je oude / nieuwe theorieen verzamelen om te ontkrachten om zo iedereen up to date te houden?
er zou misschien ook een stuk in kunnen komen over Copingmechanismes, en misschien over gedrag regels. iets in de trend van:
het is zo dat mensen na een bepaalde gebeurtenis die het copingsniveau van een persoon overstijgt(trauma), het niet meer aan kan. de persoon moet een nieuwe copingmanier vinden om met zo'n trauma, zoals bijvoorbeeld de eigen dood, om te gaan. Terror Management Theory stelt dat mensen graag willen dat ze onoplosbare problemen een naam/oplossing willen geven om zo zonder angst door te kunnen leven. bijvoorbeeld: de hemel om met de dood om te kunnen gaan. of bijvoorbeeld conspiracy theorys. verder bekent voorbeeld is multiple persoonlijkheden, een extra persoon te creeren zodat je 'met zijn 2en' het wel aankan. het idee is dat mensen er niet mee om kunnen gaan om zo normaal te kunnen blijven functioneren, dus daarom is TMT een goed iets.
Verder komt naar voren, dat datgene wat je verzint om met het trauma om te gaan voor jou moet werken. mocht het voor iemand anders niet werken, jammer voor die ander. je kan echter wel veronderstellen dat mocht het niet voor een ander werken, het zou alsnog waar kunnen zijn. de bewijzen kunnen er wel zijn, maar geloven/werken is weer heel wat anders. objectief kan het waar/onwaar zijn, en werken/nietwerken, verschillend per persoon.
verder zijn er ook momenten dat oude theorys ontkracht worden. degene van wie de oude theory is zal hierdoor boos worden en het vervelend vinden dat zijn theory aangevallen wordt. soms gelooft niemand de nieuwe theory omdat de oude zo gewoon is (bv. no plane versus plane) het is dan aan de nieuwe theory om te komen met bewijzen, die voor zich zelf spreken. het falscificatie proces is a bitch, vraag maar aan copernicus/galileo/ (Insert username), maar users hier mogen/moeten/kunnen gewoon de discussie met elkaar aan gaan.
wat mij brengt tot bepaalde gedragsregels, het zou iedereen sieren / de discussie verbeteren om vervolgens bij elke gelezen post, geschreven post te bedenken:
* ik neem niks persoonlijk op
* ik bedenk mij wat ik zou doen als ik geen angs zou hebben, en doe dat
* ik hecht geen waarde aan het oordeel van een ander
misschien zoiets? just my brainfart
Wat bedoel je met initiatie onderzoek?quote:Op zaterdag 21 mei 2011 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
- mini nukes
- geplaatst en gefabriceerd bewijsmateriaal
- obstructie ground zero
- obstructie 911 commission
- initiatie onderzoek
- ooggetuigen acteurs
- TV-fakery
- voorkennis
Het heeft 411 dagen geduurd voor er überhaupt een officieel onderzoek werd gestart.quote:
quote:Days until an investigation was ordered into the Pearl Harbour attack: 9
Days until an investigation was ordered into the Kennedy assassination: 7
Days until an investigation was ordered into the Challenger disaster: 7
Number of days until an investigation was ordered into the sinking of the Titanic: 6
Number of days until an investigation was ordered into the 9/11 attacks: 411
Er is zat materiaal dat live-feed fakery was. Het is alleen dat je er tegen op ziet om het uit te zoeken.quote:Overigens wil ik proberen niet (te diep) in te gaan op subjectieve (lees: waarvoor geen direct bewijs/aanwijzingen te vinden zijn) als 'ooggetuigen zijn acteurs', of TV-fakery.
We zijn benieuwd.quote:Ik zal het wel vermelden en behandelen, maar het laat nogal wat aan de interpretatie over. Dat kan natuurlijk wel gewoon in het topic behandeld worden.
Ik ga er morgen even goed voor zitten. Als het resultaat al ergens op begint te lijken, zal ik alvast een post maken.
Daar was ik van op de hoogte ja. Het is alleen vaak niet duidelijk wat jij bedoelt met je posts. Ook dit was op vele manieren te interpreteren, gezien het van jou kwam.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het heeft 411 dagen geduurd voor er überhaupt een officieel onderzoek werd gestart.
Al die tijd is er moedwillige obstructie gepleegd.
Stuur me goede bronnen en ze worden meegenomen in het verhaal. Als het even kan reportages van bekende/betrouwbare media, zo kwam ik al een goed filmpje van Zembla tegen en ook heb ik al veel gevonden van BBC. Die lijken ook veel aandacht te hebben voor samenzweringstheorieen en het waarheidsgehalte daarvan.quote:Er is zat materiaal dat live-feed fakery was. Het is alleen dat je er tegen op ziet om het uit te zoeken.
TV-fakery is juist een van de grotere naast de no-plane.
Maar je hebt verschillen hè. No-plane als in de zin van pentagon&shanksville en de full no-plane waarbij ook WTC geen passagiersvliegtuigen zijn gebuikt.
Neem bijvoorbeeld het voortijdig melden van WTC7 instorting op de BBC met het gebouw live in de achtergrond. En de verbinding direct abrubt werd afgebroken toen het dus écht instortte
Of neem de blackout van ettelijk frames op moment suprême dat een vliegtuigsjabloon in het WTC klapt.
[..]
We zijn benieuwd.
De Zembla aflevering over 911. Is zonder twijfel de slechtste Zembla ooit.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar was ik van op de hoogte ja. Het is alleen vaak niet duidelijk wat jij bedoelt met je posts. Ook dit was op vele manieren te interpreteren, gezien het van jou kwam.
[..]
Stuur me goede bronnen en ze worden meegenomen in het verhaal. Als het even kan reportages van bekende/betrouwbare media, zo kwam ik al een goed filmpje van Zembla tegen en ook heb ik al veel gevonden van BBC. Die lijken ook veel aandacht te hebben voor samenzweringstheorieen en het waarheidsgehalte daarvan.
Het zou niet misstaan om Open Complicity, Fabled Enemies en Zero: 9/11 te kijken.quote:Uiteraard hoeven goede reportages niet per se uit de MSM te komen, ook uit andere hoeken mag het. Elke vorm van media kan fouten bevatten, evenals objectieve beschouwingen neerzetten.
Dank, ik ben nu aan het kijken naar ZERO.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 13:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De Zembla aflevering over 911. Is zonder twijfel de slechtste Zembla ooit.
[..]
Het zou niet misstaan om Open Complicity, Fabled Enemies en Zero: 9/11 te kijken.
En wat algemener : Core of Corruption, The Corporation
En lezingen als Blue Print for Truth
Kijk hier maar rond. 911 docus
Die was speciaal gemaakt voor Europarlementariërs.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Dank, ik ben nu aan het kijken naar ZERO.
Ja hoor. Sowieso her en der door de topics verspreid, maar deze posts vooral:quote:Op zondag 22 mei 2011 00:42 schreef GoudIsEcht het volgende:
@Jokkebrok:
Je zou hier niet meer posten zei je, maar je stelde ergens dat er de gebouwen leeg stonden en de slachtoffers nep waren. Heb je daar achtergrond voor (een linkje ofzo)?
Okay. Is dit een simpele anekdote of wil je hier nog iets mee zeggen? Iets meer toelichting wanneer je iets post, miscommunicatie is zonde van jouw en mijn tijd.quote:Op zondag 22 mei 2011 08:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die was speciaal gemaakt voor Europarlementariërs.
John Perkins in zijn boek Economic Hitman heeft het daar wel over (smell of burned flesh).quote:Op zondag 22 mei 2011 11:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
En dan nog een opvallend feit: Er is geen enkele melding gemaakt van de geur van de dood rond Ground Zero en dat terwijl het weken of zelfs maanden heeft geduurd voor men alle lijken/lichaamsdelen heeft kunnen bergen. Die geur zou met +/- 2500 doden nogal aanwezig moeten zijn.
Een anekdote.quote:Op zondag 22 mei 2011 11:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Okay. Is dit een simpele anekdote of wil je hier nog iets mee zeggen? Iets meer toelichting wanneer je iets post, miscommunicatie is zonde van jouw en mijn tijd.
Goed dat je zaken hebt bekeken.quote:Die Core of Corruption docu was ook sterk, ondanks de belachelijke naam en website, die verbazingwekkend commercieel is ingesteld. Deze docu liet zoveel live berichtgeving en getuigenissen horen, die in mijn ogen onmisbaar zijn bij het vormen van een gewogen mening over de gebeurtenissen rond 9/11.
Een aanrader voor iedereen, truther óf debunker.
En de aandacht vestigen op de "werkelijke terroristen".quote:Standaard procedure: negeren, belachelijk maken en een paar fikse aanklachten aan de broek zodat de media hem weg kan zetten als een aandachtstrekker en mafkees.
quote:Op zondag 22 mei 2011 23:16 schreef francorex het volgende:
[..]
En de aandacht vestigen op de "werkelijke terroristen".
Dus waarom niet Iran erbij betrekken?
Dit is so epic fail.
Zelfs een gehardende gelover van het officiele 9/11 verhaal doorziet dit.
dit is echt kwalijk te noemenquote:Op zondag 22 mei 2011 23:16 schreef francorex het volgende:
[..]
Dit is so epic fail.
Neem je tijd, vind het nu al super dat je er zoveel tijd in aan het steken bentquote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:23 schreef Gray het volgende:
Ik ga er morgen even goed voor zitten. Als het resultaat al ergens op begint te lijken, zal ik alvast een post maken.
Dit is op z'n minst dubieus te noemen. Oefening of geen oefening...quote:Op zondag 22 mei 2011 22:21 schreef 3-voud het volgende:
Kurt Sonnenfeld. Een klokkenluider van FEMA.
There were many things, in hindsight, that were disturbing at Ground Zero. It was odd to me that I was dispatched to go to New York even before the second plane hit the South Tower, while the media was still reporting only that a “small plane” had collided with the North Tower — far too small of a catastrophe at that point to involve FEMA. The Agency was mobilized within minutes, whereas it took ten days for it to deploy to New Orleans to respond to Hurricane Katrina, even with abundant advance warning! It was odd to me that all cameras were so fiercely prohibited within the secured perimeter of Ground Zero, that the entire area was declared a crime scene and yet the “evidence” within that crime scene was so rapidly removed and destroyed. And then it was very odd to me when I learned that FEMA and several other federal agencies had already moved into position at their command center at Pier 92 on September 10th, one day before the attacks
Hier het hele interview: http://www.voltairenet.org/article160636.html
Standaard procedure: negeren, belachelijk maken en een paar fikse aanklachten aan de broek zodat de media hem weg kan zetten als een aandachtstrekker en mafkees.
Fastfood TV- en MSM-junkies doorzien niks; dus dit verhaal geloven ze ook.quote:Op zondag 22 mei 2011 23:16 schreef francorex het volgende:
[..]
Dit is so epic fail.
Gezien het een medewerker is van de FEMA die zelf deze zaken ondervonden heeft door zijn aanwezigheid, kun je 2 kanten op:quote:Op maandag 23 mei 2011 14:03 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Dit is op z'n minst dubieus te noemen. Oefening of geen oefening...
dus 3-voud ....quote:Op maandag 23 mei 2011 18:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gezien het een medewerker is van de FEMA die zelf deze zaken ondervonden heeft door zijn aanwezigheid, kun je 2 kanten op:
- of knettergek- of deze man spreekt de waarheid waardoor alles omtrent de betrokkenheid van de Amerikaanse overheid bij 9-11 gewoon waar zijn.
Het schijnt dat deze man zijn uitspraken al deels bevestigd heeft en later met foto- en videomateriaal het waterdicht kan maken.
Goh.. Luc Courchesne.... ook weer eentje die professioneel met beelden bezig is. Wat verrassend toch.. al die 911 amateur beelden.quote:
Dat is hem idd., maar dan alleen van veel slechtere kwaliteit en zonder geluid. En wat doet die groen filter eroverheen? Zo ken ik hem niet :|quote:
Geen idee. De poster zelf zegt al dat het filmpje nergens meer online staat.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 00:20 schreef machuidel het volgende:
[..]
Dat is hem idd., maar dan alleen van veel slechtere kwaliteit en zonder geluid. En wat doet die groen filter eroverheen? Zo ken ik hem niet :|
Ik denk dat deze man de waarheid spreekt. Mocht het zo zijn, dan zou ik het kunnen begrijpen waarom de VS deze man wil arresteren.quote:Op maandag 23 mei 2011 18:14 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gezien het een medewerker is van de FEMA die zelf deze zaken ondervonden heeft door zijn aanwezigheid, kun je 2 kanten op:
- of knettergek- of deze man spreekt de waarheid waardoor alles omtrent de betrokkenheid van de Amerikaanse overheid bij 9-11 gewoon waar zijn.
Het schijnt dat deze man zijn uitspraken al deels bevestigd heeft en later met foto- en videomateriaal het waterdicht kan maken.
Het document waar over wordt gesproken:quote:
De waarschijnlijkheid daarvan is net zo groot dat het in botsing kwam met een UFO. Niet 100% te weerleggen, maar uitermate onwaarschijnlijk..quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:51 schreef machuidel het volgende:
[..]
Het document waar over wordt gesproken:
http://www.benthamscience.com/open/tocpj/articles/V002/7TOCPJ.htm
Alleen is waar ze het over hebben in die video moeilijk te zien. Het kan ook een ander stuk zijn die het traject kruist.
Wat is zo ongeveer de strekking van dat verhaal? Ik snap niet veel van dat vreemde forum.quote:Op zondag 29 mei 2011 20:43 schreef oompaloompa het volgende:
Hmm Richard Gage is blijkbaar uit zijn zelf georganiseerde groep, Architects & Engineers for 9/11 Truth, gestapt:
http://911blogger.com/new(...)support-cit#comments
Is inderdaad nogal chaotisch.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat is zo ongeveer de strekking van dat verhaal? Ik snap niet veel van dat vreemde forum.
de groep die het meeste onderzoek naar het pentagon hebben gedaanquote:Op zondag 29 mei 2011 23:24 schreef 3-voud het volgende:
Oke. Dan moet je me nog met 1 ding helpen: wat is het CIT voor instituut?
Ben bang dat ik nu een hele vreemde vraag stel aangezien ik nogal wat weet over 9/11.
Maar is dat een groep die vanuit de overheid officieel onderzoek hebben gedaan en aansluit bij de versie van de overheid, of is dat een groep die uit zichzelf onderzoek deden en de andere kant van het verhaal ondersteunen?quote:Op zondag 29 mei 2011 23:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
de groep die het meeste onderzoek naar het pentagon hebben gedaan
Veel claims / filmpjes . interviews zijn naar hen te herleiden.
Uit zichzelf, staat ook voor Citizen Investigation Team, zij claimen dat er geen vliegtuig is geweest bij het pentagon.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar is dat een groep die vanuit de overheid officieel onderzoek hebben gedaan en aansluit bij de versie van de overheid, of is dat een groep die uit zichzelf onderzoek deden en de andere kant van het verhaal ondersteunen?
Het kwartje valt.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Uit zichzelf, staat ook voor Citizen Investigation Team, zij claimen dat er geen vliegtuig is geweest bij het pentagon.
Ik weet niet meer dan wat er in dat stuk staat en wat dat betreft is het dus een beetje op het woord van Gage af gaan...quote:Op zondag 29 mei 2011 23:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het kwartje valt.
En welke info zou het CIT achtergehouden hebben dan? Is dat cruciale info? Ben ik best wel benieuwd naar.
Dus ja, gevalletje woord tegen woord, alhoewel gage meer andere bevindingen aan zijn kant heeft staan.quote:After making my statement I became aware of more details of the CIT witness accounts as well as the rest of the compelling eyewitness testimony that is available. The vast majority of eyewitness accounts refute the CIT flyover conclusion, as they entail that the plane hit the Pentagon or was flying so low it could not miss.
I was also surprised to learn that 12 of the witnesses that CIT interviewed (including six witnesses to whom CIT refers to as north path witnesses) were in a position to see the Pentagon and all 12 stated that they saw the plane hit the Pentagon. It was clear from this that CIT used improper investigative methods. CIT used and presented only those portions of their witness reports which fit their conclusion. The preponderance of CIT’s own evidence in fact supports the conclusion that the plane impacted the Pentagon. (See Summary and Analysis of “National Security Alert” and other works listed below for these and many additional witness statements that describe the plane as clearly impacting the Pentagon).
Ligt wel voor de hand lijkt me. In de truth movement is geen regie aanwezig.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:42 schreef oompaloompa het volgende:
Vond het vooral opmerkelijk dat er dus blijkbaar zo veel vijandigheid kan bestaan binnen de verschillende "truther" kampen.
Lijkt me wel ja, misschien dat ie nog gegronde redenen gaat zoeken voor zijn twijfels maar dat gaat ie niet meteen zeggen dat ie twijfeltquote:Op maandag 30 mei 2011 12:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ligt wel voor de hand lijkt me. In de truth movement is geen regie aanwezig.
Mocht er een wetenschapper die reeds bij de officiële kant zit, zijn twijfels uiten, is dat veel gevaarlijker. Het overheidsapparaat tegen de borst stoten heeft een groter impact voor zijn aanzien en dus carrière. Ik denk zelfs dat als er een wetenschapper in dat officiële kamp plots zijn twijfels krijgt waar enkel hij op dat moment aan twijfelt, hij dan eieren voor zijn geld kiest en zijn mond houd.
Maar meestal wordt zo'n minority groepje juist sterker en samenhoriger naarmate ze meer "onderdrukt" worden, samen sta je sterk enzo...quote:Op maandag 30 mei 2011 12:36 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ligt wel voor de hand lijkt me. In de truth movement is geen regie aanwezig.
Mocht er een wetenschapper die reeds bij de officiële kant zit, zijn twijfels uiten, is dat veel gevaarlijker. Het overheidsapparaat tegen de borst stoten heeft een groter impact voor zijn aanzien en dus carrière. Ik denk zelfs dat als er een wetenschapper in dat officiële kamp plots zijn twijfels krijgt waar enkel hij op dat moment aan twijfelt, hij dan eieren voor zijn geld kiest en zijn mond houd.
Zucht... wetenschapper dit, wetenschapper dat, wetenschapper zus, wetenschapper zo....quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar meestal wordt zo'n minority groepje juist sterker en samenhoriger naarmate ze meer "onderdrukt" worden, samen sta je sterk enzo...
Twijfels uiten puur op gevoel van twijfel zal een wetenschapper niet zo snel doen, twijfels op basis van solide, wetenschappelijke argumenten komen vrij snel naar boven en zijn ook niet gevaarlijk o.i.d.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zucht... wetenschapper dit, wetenschapper dat, wetenschapper zus, wetenschapper zo....
en dat allemaal in het belang van de wetenschap.
Nee hoor, maar het valt me gewoon op dat in zo'n beetje alle topics waar jij post en die ik bekeken heb, het woordje wetenschapper erg vaak door je wordt genoemd en dat is op sommige momenten vermoeiend om te lezen. Verder geen probleem hoorquote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die het over wetenschap heeft, moet je een frustratie kwijt?
(ook een beetje sonde om dat dan als grote terugkeer in het 9-11 topic te posten....)
Bedankt voor deze link. Het zijn inderdaad zeer interessante foto's, vooral van Liberty Street en direkte omgeving.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:14 schreef UncleScorp het volgende:
Ik weet niet of deze foto's hier al vermeld geweest zijn :
http://picasaweb.google.com/edhill2900/NEWWTC911PHOTOS#
had dat niet gewoon uit 2 kunnen zijn gekomen?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:12 schreef Culto het volgende:
[..]
Bedankt voor deze link. Het zijn inderdaad zeer interessante foto's, vooral van Liberty Street en direkte omgeving.
Als je gaat kijken naar foto- en filmmateriaal van alleen al Liberty Street zelf, kom je al op interessante zaken uit wat betreft 9/11.
Zoals bijvoorbeeld deze foto uit je link:
[ afbeelding ]
Link: http://picasaweb.google.c(...)#5515079924136203890
Je wordt geacht te geloven dat er een stuk van de gevel van WTC1 op een parkeerterrein aan Liberty Street terecht gekomen is, met nog een wiel van het vliegtuig erin!..![]()
Om even te orienteren, hier dit kaartje:
[ afbeelding ]
Rood omcirkeld is de lokatie waar dat spul dan naar toe geslingerd zou zijn.
In deze blogs is reeds uitgebreid geanalyseerd dat dit onmogelijk plaats gevonden kan hebben:
http://ningens-blog.blogs(...)ould-not-part-2.html
http://covertoperations.b(...)isturb-my-sleep.html
Je zou je theoretisch nog heel voorzichtig voor kunnen stellen dat dat wiel eventueel in dat gevelframe vastgeklemd is blijven zitten, maar het grote probleem zit eigenlijk in het gevelstuk zèlf. Waar moet dat vandaan gekomen zijn, want op deze foto is duidelijk te zien dat er geen enkel gevelstuk ontbreekt aan de zuidzijde van de North Tower:
[ afbeelding ]
De konklusie is dan: dit gevelstuk + wiel is daar op een andere manier terecht gekomen:
het is geplant "bewijs" dat er een vliegtuig het WTC ingevlogen zou zijn!
De volgende vraag doemt dan op: waarom zou dat gedaan zijn?! Daar is eigenlijk maar 1 logisch antwoord mogelijk:
er was geen vliegtuig; deze foto moet de perceptie opwekken dàt er een vliegtuig de North Tower ingevlogen is...
Oja joh?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:51 schreef Terecht het volgende:
Je weet dat de zuidzijde van WTC1 rechts op die foto is afgebeeld?
Hoe had dat dan gebeurd moeten zijn, gezien de zijde waar het vliegtuig toren 2 geramd zou hebben?quote:Op maandag 30 mei 2011 21:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
had dat niet gewoon uit 2 kunnen zijn gekomen?
Wat ben je weer veelste vorigbarig met je conclusies... sowieso laat je een foto van de zuikant zien waarin de hele zuidkant niet zichtbaar is door de rook...quote:Op maandag 30 mei 2011 21:12 schreef Culto het volgende:
[..]
Bedankt voor deze link. Het zijn inderdaad zeer interessante foto's, vooral van Liberty Street en direkte omgeving.
Als je gaat kijken naar foto- en filmmateriaal van alleen al Liberty Street zelf, kom je al op interessante zaken uit wat betreft 9/11.
Zoals bijvoorbeeld deze foto uit je link:
[ afbeelding ]
Link: http://picasaweb.google.c(...)#5515079924136203890
Je wordt geacht te geloven dat er een stuk van de gevel van WTC1 op een parkeerterrein aan Liberty Street terecht gekomen is, met nog een wiel van het vliegtuig erin!..![]()
Om even te orienteren, hier dit kaartje:
[ afbeelding ]
Rood omcirkeld is de lokatie waar dat spul dan naar toe geslingerd zou zijn.
In deze blogs is reeds uitgebreid geanalyseerd dat dit onmogelijk plaats gevonden kan hebben:
http://ningens-blog.blogs(...)ould-not-part-2.html
http://covertoperations.b(...)isturb-my-sleep.html
Je zou je theoretisch nog heel voorzichtig voor kunnen stellen dat dat wiel eventueel in dat gevelframe vastgeklemd is blijven zitten, maar het grote probleem zit eigenlijk in het gevelstuk zèlf. Waar moet dat vandaan gekomen zijn, want op deze foto is duidelijk te zien dat er geen enkel gevelstuk ontbreekt aan de zuidzijde van de North Tower:
[ afbeelding ]
De konklusie is dan: dit gevelstuk + wiel is daar op een andere manier terecht gekomen:
het is geplant "bewijs" dat er een vliegtuig het WTC ingevlogen zou zijn!
De volgende vraag doemt dan op: waarom zou dat gedaan zijn?! Daar is eigenlijk maar 1 logisch antwoord mogelijk:
er was geen vliegtuig; deze foto moet de perceptie opwekken dàt er een vliegtuig de North Tower ingevlogen is...
@Mouzzer: Jij vind het geloofwaardig dat die stalen kolom inclusief vliegtuigwiel 150 meter verderop belandt?quote:Biography
Karim Raoul was born in 1978 and grew up in Nyack, New York. The son of a documentary filmmaker, he spent much of his childhood traveling throughout the world discovering new people and cultures. These experiences had a profound effect on his decision to attempt to capture the spirit of the world's ordinary peoples in their struggle to survive consequence and injustice.
Raoul later went on to study filmmaking at New York University where in addition to his studies, he worked as a cameraman on documentaries, narrative films, music videos and commercials. He was also a butcher and a cook, and in 2000 at the age of 21, opened his own multimedia restaurant.
During his experiences on Sept 11 he was once again touched by the the ordinary New Yorker in extraordinary circumstances. Raoul began taking photographs of the hidden life of everyday. He also continued to work as a cameraman and directed several of his own award winning short films.
In 2004, he became a key figure in setting up an international section of a film school in Paris, France and worked on over 60 short films. Continuing to take photographs on the streets of Paris, he matured in the technical craft of the still image and began selling his photographs to local publications.
Driven by a new found passion for photography, Raoul is now back in New York City in hopes of becoming a photojournalist.
quote:Even if a panel were missing, it had not been propelled 500 feet at the time of the picture. If the panel on Cedar Street is missing in the above pictures that were taken prior to the explosion of the North Tower, then the panel had to be planted at Cedar Street, because only the explosion could have conceivably propelled it there.
Even if debris made it through the core and hit the interior surface of the south face of the North Tower, it would have been moving slowly. The massive starboard engine of "Flight 175" in the South Tower, which did not pass through the core, could not have done this. NIST's most severe impact model showed that engine decelerating from 575 mph to less than 100 mph, as a result only of the external panel and floor truss and workstations. It is doubtful the engine moving at this speed could even dislodge the columns, though I could be wrong. It is absurd to think that the engine could have dislodged the columns and propelled them 500 feet.
Dat zou echt heel onwaarschijnlijk zijn. (NIST zelf gaat er ook van uit dat het wiel van AA11 is.)quote:Op maandag 30 mei 2011 21:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
had dat niet gewoon uit 2 kunnen zijn gekomen?
Je hebt gelijk: ik dacht dat de zuidgevel het linker gedeelte was, maar dat is de west-kant van de North Tower.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:51 schreef Terecht het volgende:
Je weet dat de zuidzijde van WTC1 rechts op die foto is afgebeeld?
Dat zit je met het probleem van al die rook voor de zuidgevel van de North Tower.quote:[Update: Thanks to a comment by Spooked below, I realize I mistook the west face for the south face in the second photo, Figure 6-14, below. Pending further analysis, which is difficult because the south face is obscured by smoke in Figure 6-14, I conclude that the pictures are consistent. This does not change my conclusion, as there is no way the panel was propelled 500 feet or more. The only way that panel could have arrived on Cedar Street prior to the explosion of the North Tower is that it was carried there.]
Klopt inderdaad ja, sorry...quote:Op maandag 30 mei 2011 22:48 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Wat ben je weer veelste vorigbarig met je conclusies... sowieso laat je een foto van de zuikant zien waarin de hele zuidkant niet zichtbaar is door de rook...
Dit is een andere foto van de zuidgevel van WTC1:quote:
Naar buiten toe terug naar beneden gevallen?quote:Op maandag 30 mei 2011 22:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoe had dat dan gebeurd moeten zijn, gezien de zijde waar het vliegtuig toren 2 geramd zou hebben?
Waarom zou 500 ft niet mogelijk zijn? De kinetische energie is heel erg hoog geweest.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:36 schreef Culto het volgende:
[..]
Je hebt gelijk: ik dacht dat de zuidgevel het linker gedeelte was, maar dat is de west-kant van de North Tower.
Ningen maakte trouwens ook die fout al:
[..]
Dat zit je met het probleem van al die rook voor de zuidgevel van de North Tower.
Dit is een screenshot van een van de Second Hit-videos:
[ afbeelding ]
Debunken om het debunken... Lekker discussie voeren met mensen als jij.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Naar buiten toe terug naar beneden gevallen?
Ow sorry ik had iets explicieter moeten zeggen dat ik het stuk van Culto had gelezen...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Debunken om het debunken... Lekker discussie voeren met mensen als jij.
Je had dat duidelijk op de diverse video's van de 2de inslag moeten zien. Er valt niets groots naar beneden aan de zijde waar het "toestel" de toren raakt.
Met explosie zou het natuurlijk nog steeds geblazen kunnen zijn maar ik neem aan dat het ook gewoon aan het specifieke vliegtuig gelinked kon worden?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:25 schreef Culto het volgende:
[..]
Dat zou echt heel onwaarschijnlijk zijn. (NIST zelf gaat er ook van uit dat het wiel van AA11 is.)
- UA175 vliegt met grote snelheid (dat is dus volgens de Official Story) de zuidgevel van de South tower in. Dan lijkt het toch zeer onwaarschijnlijk dat dan vervolgens dat gevelstuk (met wiel) weer in precies tegenovergestelde richting naar buiten geblazen wordt...
Ja dat vind ik geloofwaardig, een stuk geloofwaardiger dan een complete stuk WTC even met een vrachtwagen/kraan neer komen leggen, delen op de zwarte auto laten vallen, de vliegtuigband plus onderdelen erbij leggen, de stellage boven de zwarte auto nog even vernielen en een plank daarvan op de zwarte auto leggen en dat allemaal terwijl het niemand opvalt...quote:Op maandag 30 mei 2011 23:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
@Mouzzer: Jij vind het geloofwaardig dat die stalen kolom inclusief vliegtuigwiel 150 meter verderop belandt?
De cirkel in mijn vorige post geeft de onderkant van het gat aan, het gat is stuk nog hoger dan enkel rechts van je plaatje, zeker verdieping 94 tot 96 zie onderstaande foto. Gat lijkt verdacht veel op zeker 2 ramen breed en ruim 2 etages hoog hequote:Op maandag 30 mei 2011 23:50 schreef Culto het volgende:
Dit is een andere foto van de zuidgevel van WTC1:
[ afbeelding ]
Bron: http://www.beyondpoliticsand911.com/viewtopic.php?f=28&t=183
In de foto heb ik zelf op schaal de grootte van het bewuste gevelstuk aangegeven:
2 ramen breed en ruim 2 etages hoog.
Het lijkt mij niet dat zo'n gevelstuk uit dat gat rechts daarvan gekomen is.
Het is moeilijk zichtbaar natuurlijk vanwege de rook, maar je ziet de "cladding" afkomstig uit dat 'gat' nog zitten;
lijkt me sterk dat daar zo'n groot stuk uit de gevel weggeblazen is...
Maar ik ben met je eens: het is moeilijk te zien.
Vallen toch wat behoorlijke grote dingen naar beneden hoor.. zie eerste paar seconden:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Debunken om het debunken... Lekker discussie voeren met mensen als jij.
Je had dat duidelijk op de diverse video's van de 2de inslag moeten zien. Er valt niets groots naar beneden aan de zijde waar het "toestel" de toren raakt.
Het is ook niet planted zoals jij het je voorstelt. De foto's zelf zijn staged.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:32 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ja dat vind ik geloofwaardig, een stuk geloofwaardiger dan een complete stuk WTC even met een vrachtwagen/kraan neer komen leggen, delen op de zwarte auto laten vallen, de vliegtuigband plus onderdelen erbij leggen, de stellage boven de zwarte auto nog even vernielen en een plank daarvan op de zwarte auto leggen en dat allemaal terwijl het niemand opvalt...
Volgens een simulatie zou er bijv. ook debris uit de zuidkant van wtc1 moeten komen:
Delen van de aluminium "cladding" ja. Geen zware gevelbalken en een vliegtuigwiel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:46 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Vallen toch wat behoorlijke grote dingen naar beneden hoor.. zie eerste paar seconden:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ow sorry ik had iets explicieter moeten zeggen dat ik het stuk van Culto had gelezen...
Kun je nu weer normaal doen? Je begint al weer met 2 keer me af te zeiken op 1 dag, denk aan je bloeddruk...
bij deze:
[..]
Met explosie zou het natuurlijk nog steeds geblazen kunnen zijn maar ik neem aan dat het ook gewoon aan het specifieke vliegtuig gelinked kon worden?
Dit is de door jouw geposte foto 400%:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:40 schreef mouzzer het volgende:
[..]
De cirkel in mijn vorige post geeft de onderkant van het gat aan, het gat is stuk nog hoger dan enkel rechts van je plaatje, zeker verdieping 94 tot 96 zie onderstaande foto. Gat lijkt verdacht veel op zeker 2 ramen breed en ruim 2 etages hoog he
Nou dat dat wiel bij het vliegtuig hoorde dat in wtc1 vloog en niet 2, neem aan dat die wielen niet allemaal hetzelfde zijn.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:23 schreef Culto het volgende:
[..]
![]()
Welk "specifiek vliegtuig"??
Sneu dat je na bijna 10 jaar nog steeds de "plane-myth" verdedigen moet...
Klopt, daarom is het ook zo raar dat mensen beweren dat de impactholes met explosieven zijn veroorzaakt. Dan zou je namelijk verwachten dat de weggeblazen gevelbalken wel naar beneden komen.. er is geen kracht die ze in het WTC in duwt.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Delen van de aluminium "cladding" ja. Geen zware gevelbalken en een vliegtuigwiel.
Sja, argumenten van gelijke strekking kun je ook op de officiële verklaring toepassen. Het is maar net wat je gelooft.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:37 schreef Terecht het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag: waarom? Wáárom??? Er wordt vanuit onbegrip geredeneerd dat het niet kan kloppen en dan moet je er zelf maar het complot bij bedenken, want een eigen verhaal van hoe dat complot dan in elkaar zou moeten steken schittert weer eens door afwezigheid.
Dus de zwarte truck is ook 'gestaged' en de stellage daarboven dan en de buizen die aan de gevelbalk zitten?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 00:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is ook niet planted zoals jij het je voorstelt. De foto's zelf zijn staged.
Noem eens wat voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, argumenten van gelijke strekking kun je ook op de officiële verklaring toepassen. Het is maar net wat je gelooft.
Je moet alleen niet de denkfout maken dat de officiële verklaring heilig is en je je daarmee verheven kunt/mag voelen boven de rest.
Lees je wel? Je zit nogsteeds te laag, gat zit verdieping hoger boven die 'cladding'. Je hebt er zelfs een deel van afgesneden aan de bovenkant van de 400% vergroting...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:36 schreef Culto het volgende:
[..]
Dit is de door jouw geposte foto 400%:
[ afbeelding ]
Het is geen open 'gat'. De 'cladding' (= die stukken aluminium profielen) zie je gewoon nog zitten.
Ook in mijn foto zie je dat terug:
[ afbeelding ]
En ook bijna 400% vergroot:
[ afbeelding ]
(En ter vergelijking: in de rode vakken de afmetingen van het gevelstuk in Liberty Street.)
Deze video geeft ook een interessante analyse van ditzelfde gevelstuk-verhaal:
Probeer je me de gek aan te steken?quote:
Ik heb weinig geduld voor zulke bijgoocheme opmerkingen dus kom ter zake en noem er maar eens eentje dan.quote:
We zijn 50 discussies verder. Had je maar wakker moeten blijven.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:59 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb weinig geduld voor zulke bijgoocheme opmerkingen dus kom ter zake en noem er maar eens eentje dan.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We zijn 50 discussies verder. Had je maar wakker moeten blijven.
En jouw ongeduld interesseert me niet. Je moet hem enkel met een wat minder arrogantie eruit spugen.
Er is toch wel iets meer nodig dan een knul zoals jij, met een ego groter dan zijn lichaam, om me op de kast te krijgen.quote:
Waarom? Die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is ook heel simpel. De torens zijn vernietigd. Niet door vliegtuigen, maar jij en ik moeten geloven dat dit door vliegtuigen is gebeurd. Om dit te bereiken zijn er fake foto's, videobeelden en ooggetuigen ingezet. De media heeft het idee dat er vliegtuigen zijn gebruikt door onze strotten geramd door veel herhaling en andere psychologische trucjes toe te passen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 12:37 schreef Terecht het volgende:
Wat ik mij vooral afvraag: waarom? Wáárom??? Er wordt vanuit onbegrip geredeneerd dat het niet kan kloppen en dan moet je er zelf maar het complot bij bedenken, want een eigen verhaal van hoe dat complot dan in elkaar zou moeten steken schittert weer eens door afwezigheid.
Zo ik ben erg benieuwd wat de fuck de toegevoegde waarde van het planten van een paneel + wiel voor het complot zou moeten zijn, waarom ze volgens Culto kennelijk vergeten zijn die missende paneel in de foto's en filmpjes van het WTC te shoppen en waarom volgens Jb NIST haar modellen niet even zodanig heeft getweaked dat er een passende verklaring voorhanden was. Als de coordinatie van een minuscuul onderdeeltje van het complot al aan alle kanten rammelt, hoe heeft de kwade genius dan ooit het bizar complexe Grote Boze Complot succesvol kunnen coordineren? Dat moet ongelofelijk in de soep zijn gelopen, toch is dit niet gebeurd... ware het niet voor een paar internethelden die het GBC op het spoor zijn gekomen!De gekkigheid in deze reeks krijgt welhaast morosofische trekjes.
quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Er is toch wel iets meer nodig dan een knul zoals jij, met een ego groter dan zijn lichaam, om me op de kast te krijgen.
Doe gewoon normaal. Dan voegt het tenminste wat toe.
Eh, duh? Natuurlijk is naar die uitkomst toe gewerkt. Dat doe je nou eenmaal als je een uitkomst wil verklaren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het heeft er overigens alle schijn van dat NIST haar modellen en papers heeft samengesteld op basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex. Men heeft dus met passen en meten naar een bepaalde uitkomst toegewerkt om een coherent verhaal aan de wereld te kunnen presenteren dat aansluit op hetgeen gezien is op de (deels) gemanipuleerde beelden.
"Naar de uitkomst toe werken" kan ook betekenen dat je al een doel hebt en de feiten nadien zo rangschikt dat ze je doel ondersteunen. Lijkt me nogal voor de hand liggen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Eh, duh? Natuurlijk is naar die uitkomst toe gewerkt. Dat doe je nou eenmaal als je een uitkomst wil verklaren.
Dat bedoel ik, maar goed dat wist meneer Tuinhek ook wel.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
"Naar de uitkomst toe werken" kan ook betekenen dat je al een doel hebt en de feiten nadien zo rangschikt dat ze je doel ondersteunen. Lijkt me nogal voor de hand liggen.
Inderdaad. Dat autoritair afzeiken begint ook slaapverwekkend te worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar goed dat wist meneer Tuinhek ook wel.
Waarom schreef je dan "basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex."quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, maar goed dat wist meneer Tuinhek ook wel.
En vervolgens schreef ik:quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom schreef je dan "basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex."
Normaal gebruik je input parameters gebaseerd op metingen, waarnemingen en dus feiten (voor zover mogelijk) en dan ga je vervolgens kijken hoe die zaken van invloed zijn geweest op het resultaat. Echter het NIST rapport staat bol van de aannames die niet goed gestaafd zijn, maar wel worden gebruikt als bijvoorbeeld input parameter om totale collapse van WTC 7 te ondersteunen. Dit doet mij vermoeden dat diverse cruciale parameters gewoonweg zijn verzonnen of gemanipuleerd om het officiële verhaal te kunnen onderbouwen.quote:Men heeft dus met passen en meten naar een bepaalde uitkomst toegewerkt om een coherent verhaal aan de wereld te kunnen presenteren dat aansluit op hetgeen gezien is op de (deels) gemanipuleerde beelden.
En men dacht bij deze foto van, zo'n paneel van het WTC met daarin een wiel kleurt lekker af? Maar we moeten dit vooral niet verwerken in de rest van de foto's en filmpjes want dat zou te obvious zijn, en we instrueren ook NIST om er een gebrekkige verklaring voor te geven 'to up the ante' ahw?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 14:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom? Die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is ook heel simpel. De torens zijn vernietigd. Niet door vliegtuigen, maar jij en ik moeten geloven dat dit door vliegtuigen is gebeurd. Om dit te bereiken zijn er fake foto's, videobeelden en ooggetuigen ingezet. De media heeft het idee dat er vliegtuigen zijn gebruikt door onze strotten geramd door veel herhaling en andere psychologische trucjes toe te passen.
Dat lijkt me evident gezien het mandaat van NIST en daarbij is NIST ook nog eens erg voorzichtig geweest. Er zijn genoeg kritieken en papers te vinden die stellen dat NIST te conservatieve modellen en parameters heeft gebruikt: Quintiere, Arup en de universiteit van Edinburgh bijv.quote:Het heeft er overigens alle schijn van dat NIST haar modellen en papers heeft samengesteld op basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex. Men heeft dus met passen en meten naar een bepaalde uitkomst toegewerkt om een coherent verhaal aan de wereld te kunnen presenteren dat aansluit op hetgeen gezien is op de (deels) gemanipuleerde beelden.
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef Terecht het volgende:
Of zit de hele academische wereld soms in het complot?
Ik heb geen idee. Ikzelf ben dan ook geen gelover van het ene of het andere verhaal. Wel neig ik een kant op, maar met grote voorzichtigheid.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef Terecht het volgende:
. Zelfs als je NIST wegdenkt zijn er nog talrijke publicaties die over de impacts, brandhaarden en instortingen van de WTC's gaan dus ach... Of zit de hele academische wereld soms in het complot?
Ik weet niet wat men dacht. Ik weet wel dat er fouten gemaakt worden indien je zoiets complex opzet. De kans dat er her en der zaken niet kloppen is groots aanwezig, vandaar ook de vele tegenstrijdigheden en anomalieën die dag.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
En men dacht bij deze foto van, zo'n paneel van het WTC met daarin een wiel kleurt lekker af? Maar we moeten dit vooral niet verwerken in de rest van de foto's en filmpjes want dat zou te obvious zijn, en we instrueren ook NIST om er een gebrekkige verklaring voor te geven 'to up the ante' ahw?
Tja, als je papers en collapsemodellen gaat baseren op foto's en video's die dubieus zijn, dan is de kans nogal aanwezig dat je uiteindelijke rapport in lijn zal zijn met hetgeen volgens het officiële verhaal heeft plaatsgevonden. Dat een universiteit dit wellicht nauwkeuriger heeft kunnen uitvoeren, zegt dan verder niet zo veel.quote:Dat lijkt me evident gezien het mandaat van NIST en daarbij is NIST ook nog eens erg voorzichtig geweest. Er zijn genoeg kritieken en papers te vinden die stellen dat NIST te conservatieve modellen en parameters heeft gebruikt: Quintiere, Arup en de universiteit van Edinburgh bijv.
Nee, maar de berekeningen zijn gebaseerd op dubieus beeldmateriaal.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef Terecht het volgende:
. Zelfs als je NIST wegdenkt zijn er nog talrijke publicaties die over de impacts, brandhaarden en instortingen van de WTC's gaan dus ach... Of zit de hele academische wereld soms in het complot?
Ik heb me voorgenomen om niet meer over NIST te beginnen aangezien dat instantane kortsluiting veroorzaakt bij de truthers maar als ze er zelf mee op de proppen komen wil ik best wel wat kanttekeningen plaatsen, en gek genoeg is het beeld dat de truthers van NIST hebben nooit accuraat. De aversie tegen NIST is een zuiver dogma wdb. Maar da's in dit geval geen probleem aangezien er meer dan genoeg materiaal is om verder mee te werken en waar overigens vrijwel nooit serieus op gereageerd wordt...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Ikzelf ben dan ook geen gelover van het ene of het andere verhaal. Wel neig ik een kant op, maar met grote voorzichtigheid.
Punt was dat de NIST niet als maatstaf genomen kan worden wat betreft feiten. Die hebben voor mij afgedaan. En ik hoop voor de rest, die kan nadenken en uit welk kamp ook komen, dit ook geldt.
Liegen = exit
En dat hadden de complotteurs niet kunnen bedenken, dat hun plannetjes wel érg complex en foutengevoelig zijn en er wellicht veel eenvoudigere oplossingen te vinden zijn? Maar dan komt jouw gedachtegoed in gevaar natuurlijk...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik weet niet wat men dacht. Ik weet wel dat er fouten gemaakt worden indien je zoiets complex opzet. De kans dat er her en der zaken niet kloppen is groots aanwezig, vandaar ook de vele tegenstrijdigheden en anomalieën die dag.
Zo is het makkelijk argumenten van je afschuiven natuurlijk. Jouw complotverhaal staat zelf al bol van de tegenstrijdigheden maar dat interpreteer je als dat het complot gewoon niet zo zorgvuldig te werk is gegaan (en wat op zichzelf weer een tegenstrijdigheid is, hét voorgestelde complot omvat nl zo'n beetje alles wat er over geschreven en gezegd is en is dus van zichzelf al buitengewoon zorgvuldig van opzet). Maar nee, het is een klein groepje vrije jongens die wel even bepaalt wat wél en niet gemanipuleerd bewijs is en laat dit nu net op zo'n willekeurige manier in elkaar steken dat 't altijd het Grote Boze Complot ondersteunt! Was deze gang van zaken nu net niet wat je NIST verwijt?quote:[..]
Tja, als je papers en collapsemodellen gaat baseren op foto's en video's die dubieus zijn, dan is de kans nogal aanwezig dat je uiteindelijke rapport in lijn zal zijn met hetgeen officieel heeft plaatsgevonden. Dat een universiteit dit wellicht nauwkeuriger heeft kunnen uitvoeren, zegt dan verder niet zo veel.
Ik heb me voorgenomen om niet meer op dergelijke posts van jou in te gaan. Het komt altijd maar op dezelfde zinloze discussie uit. Probeer die maar met een ander te voeren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik heb me voorgenomen om niet meer over NIST te beginnen aangezien dat instantane kortsluiting veroorzaakt bij de truthers maar als ze er zelf mee op de proppen komen wil ik best wel wat kanttekeningen plaatsen, en gek genoeg is het beeld dat de truthers van NIST hebben nooit accuraat. De aversie tegen NIST is een zuiver dogma wdb. Maar da's in dit geval geen probleem aangezien er meer dan genoeg materiaal is om verder mee te werken en waar overigens vrijwel nooit serieus op gereageerd wordt...
[..]
En dat hadden de complotteurs niet kunnen bedenken, dat hun plannetjes wel érg complex en foutengevoelig zijn en er wellicht veel eenvoudigere oplossingen te vinden zijn? Maar dan komt jouw gedachtegoed in gevaar natuurlijk...
[..]
Zo is het makkelijk argumenten van je afschuiven natuurlijk. Jouw complotverhaal staat zelf al bol van de tegenstrijdigheden maar dat interpreteer je als dat het complot gewoon niet zo zorgvuldig te werk is gegaan (en wat op zichzelf weer een tegenstrijdigheid is, hét voorgestelde complot omvat nl zo'n beetje alles wat er over geschreven en gezegd is en is dus van zichzelf al buitengewoon zorgvuldig van opzet). Maar nee, het is een klein groepje vrije jongens die wel even bepaalt wat wél en niet gemanipuleerd bewijs is en laat dit nu net op zo'n willekeurige manier in elkaar steken dat 't altijd het Grote Boze Complot ondersteunt! Was deze gang van zaken nu net niet wat je NIST verwijt?
Waar heeft NIST bewezen gelogen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:25 schreef 3-voud het volgende:
NIST heeft bewezen gelogen.
Instituten die aantoonbaar liegen als geloofwaardig beschouwen is feitelijk erger dan de hele complot theorie.
Meerdere zaken. Kun je met google eenvoudig vinden en sommige claims van NIST zijn eenvoudig zelf te kielhalen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:17 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar heeft NIST bewezen gelogen?
Ken alleen het verhaal dat ze hun grafiek opgesplitst hebben in kleinere tijdseenheden nadat daarom gevraagd werd, voor de rest?
Als ik google kom ik alleen op wazige sites terecht. Ik zie dan ook b.v. nergens in je link uitgelegd staan waar NIST nou over gelogen zou hebben.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Meerdere zaken. Kun je met google eenvoudig vinden en sommige claims van NIST zijn eenvoudig zelf te kielhalen.
http://guardian.150m.com/false-opp/NIST.htm
Voorbeeldje van 1 van de vele links.
Dit is wel een hele pijnlijke:
Vreemd. Het begint er zelfs direct mee.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als ik google kom ik alleen op wazige sites terecht. Ik zie dan ook b.v. nergens in je link uitgelegd staan waar NIST nou over gelogen zou hebben.
Dan moet je die later bekijken.quote:Video kan ik niet kijken, ben op mijn werk
Omdat ze geen foto hebben is het een leugen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als ik google kom ik alleen op wazige sites terecht. Ik zie dan ook b.v. nergens in je link uitgelegd staan waar NIST nou over gelogen zou hebben.
Staat wel de hele tijd LIE LIE LIE, maar nergens wat nou precies de leugen zou zijn, hoe blijkt dat het onwaar was en waar nist geclaimed heeft dat het waar zou zijn...
Video kan ik niet kijken, ben op mijn werk
Ze kunnen die foto niet hebben omdat videobeelden het tegenspreken. Die bestaan namelijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat ze geen foto hebben is het een leugen?
Nou ?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:25 schreef 3-voud het volgende:
NIST heeft bewezen gelogen.
Instituten die aantoonbaar liegen als geloofwaardig beschouwen is feitelijk erger dan de hele complot theorie.
Ik zie het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze kunnen die foto niet hebben omdat videobeelden het tegenspreken. Die bestaan namelijk.
Gevalletje niet verder kijken dan de neus lang is.
Wat de reden daarvan is, geen idee. Maar je kunt wel nagaan dat mensen dan direct roepen dat de NIST door de overheid is ingeschakeld en dus namens hun de boel afraffelt om waarheden onder het tapijt te schuiven.
Ik kan het die mensen niet kwalijk nemen.
Je hoeft alleen maar de uitspraken van NIST onder de loep te leggen over in welke hoedanigheid de WTC7 in brand stond om te constateren dat het niet klopt. Dat geldt ook voor het filmpje wat ik toegevoegd had waar NIST in beeld verklaard geen notie te hebben van gesmolten staal, geen bewijzen daarvoor kon vinden (video+foto's) en ook geen getuigen kon vinden die dat konden bevestigen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik zie het nog steeds niet.
Er wordt verwezen naar een artikel, maar de link doet het niet.
Voor de rest worden twee niet goed passende fotos over elkaar heengelegd als bewijs.
Hoe kun je weten welke foto van wanneer komt?
Verder natuurlijk de usual questions, waarom zou het NIST dat doen, hoe is het dan wel gegaan, kan dat alternatieve verhaal daadwerkelijk plaats hebben gevonden?
Ik ken ook nog steeds geen bewijs voor gesmolten staal dat niet óf van het opruimen achteraf kwam, óf die gephotoshopte foto die een tijd rond is gegaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar de uitspraken van NIST onder de loep te leggen om te constateren dat het niet klopt. Dat geldt ook voor het filmpje wat ik toegevoegd had waar NIST in beeld verklaard geen notie te hebben van gesmolten staal, geen bewijzen daarvoor kon vinden (video+foto's) en ook geen getuigen kon vinden die dat konden bevestigen.
Dat is lariekoek van verbrande proporties.
Wat daar achter schuilt heb ik geen idee van. Is het inderdaad zo dat de Amerikaanse overheid hier een regie toont die de NIST niet waar kon maken, of baalde NIST van de te kleine subsidiepot die beschikbaar werd gesteld voor dit onderzoek terwijl onderzoeken in het verleden voor veel kleinere zaken veel meer opleverden...? Mijn gok is zo goed als de jouwe.
Feit blijft dat ze stonden te liegen alsof het gedrukt stond.
Nu ben je je ogen aan het sluiten voor je eigen gewin. Dat is een dooddoener.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ken ook nog steeds geen bewijs voor gesmolten staal dat niet óf van het opruimen achteraf kwam, óf die gephotoshopte foto die een tijd rond is gegaan.
Ik hecht weinig waarde aan getuigenverklaringen, als er iets onbetrouwbaar is, is het wel het menselijke geheugen. Daarnaast is het onmogelijk alle getuigenissen door te lezen en kiest iedereen de getuigenissen uit die het beste voor hun doel spreken.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nu ben je je ogen aan het sluiten voor je eigen gewin. Dat is een dooddoener.
Je kunt interviews terug bekijken van brandweerlieden, politie en andere aanwezigen die meermaals over enorme hoeveelheden gesmolten metaal spreken.
Tevens zijn er beelden beschikbaar van hoe WTC7 in brand stond ten tijde van, en dit spreekt de verklaring van NIST hierover tegen.
Als je dit domweg negeert heeft discussiëren hierover met jou geen zin.
Als je zo redeneert moet uitgerekend jij het NIST rapport naar de vuilnisbelt verwijzen. Die is doorspekt van getuigenverklaringen.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:35 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik hecht weinig waarde aan getuigenverklaringen, als er iets onbetrouwbaar is, is het wel het menselijke geheugen. Daarnaast is het onmogelijk alle getuigenissen door te lezen en kiest iedereen de getuigenissen uit die het beste voor hun doel spreken.
Je haalt hier de WTC7 en gesmolten metaal door elkaar. Het zijn 2 aparte cases.quote:Ik zie niet hoe de manier waarop wtc7 gebrand heeft betekent dat er gesmolten staal moest zijn?
(vooral niet vanwege de continue discussies dat het niet warm genoeg zou zijn geweest om het staal te doen smelten volgens iedereen)
Ik snapte niet dat je het niet meer over metaal had bij wtc7. Weet alleen dat er niets uitgebreids in een eerder rapport stond en dat dat na aanvraag door Chandler dat toegevoegd is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als je zo redeneert moet uitgerekend jij het NIST rapport naar de vuilnisbelt verwijzen. Die is doorspekt van getuigenverklaringen.
Hoezo jezelf de das om doen?
[..]
Je haalt hier de WTC7 en gesmolten metaal door elkaar. Het zijn 2 aparte cases.
Maakt niet uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik snapte niet dat je het niet meer over metaal had bij wtc7. Weet alleen dat er niets uitgebreids in een eerder rapport stond en dat dat na aanvraag door Chandler dat toegevoegd is.
Juist wel.quote:Ik ben er ook helemaal niet van overtuigd dat het nist rapport 100% correct is. Doe mezelf dus ook niet de das om....
Dat zou ik wel eens willen zien. Daarnaast heeft NIST niet verklaard hoe het in brand stond maar de temperatuur van de verdiepingen, toch?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Ter verduidelijking: NIST heeft verklaard hoe de WTC7 in brand stond. Dus, welke verdieping en in welke mate. Dat komt totaal niet overeen met de beelden die ervan zijn.
Dat is 1 van de 2.
Ok,quote:Tevens spreken ze over gesmolten metaal waar ze niets, maar dan ook niets, over konden vinden (ik neem aan dat ze daarmee volledig 9-11 bedoelen en niet een gebouw specifiek). Als je de beelden bekijkt van de getuigen aldaar, die nog ten tijde van de ramp geinterviewd worden, wordt er massaal gesproken over gesmolten metaal.
Dus geen getuigen met slecht geheugen, maar getuigen die er nog geen uur geleden (give or take) met blote ogen ernaar keken.
Dat is 2 van 2.
Beide zijn niet te weerleggen. Ook niet met je argument dat getuigen in deze onbetrouwbaar zijn.
Werden die getuigen 2 jaar na dato geinterviewd, had je een punt. Dan zou ik het zelf al niet eens aanhalen als argument tegen NIST. Ik begrijp die onbetrouwbaarheids factor ook wel.
Ik zie geen reden om NIST aan de kant te schuiven net zo min als ik NIST omarm.quote:Ik vind daarom nog steeds dat je jezelf de das om doet met je tegen argument over getuigen. Ligt ook wel kinderlijk voor de hand.
Jij zou, als je een eerlijke kijk op de zaak wilt tonen, juist NIST eerder aan de kant moeten schuiven om die getuigen dan die filmpjes van mensen die spreken over gesmolten metaal.
Nee. Ze hebben heel concreet gezegd welke vloeren over welke breedte in brand stonden. Dat kun je vergelijken met de video's die er van bestaan. Met name de video waar die ouwe mand uit het raam hangt (is hier al eens gepasseerd).quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat zou ik wel eens willen zien. Daarnaast heeft NIST niet verklaard hoe het in brand stond maar de temperatuur van de verdiepingen, toch?
Ja, dat kan inderdaad. Maar niet zoals jij het bedoeld.quote:Ok,
Laten we er van uitgaan dat die getuigen te vertrouwen zijn, want zelfs direct na een gebeurtenis hebben zij het vaak fout.
Gesmolten plastic ziet er wel even heel anders uit dan gesmolten metaal.quote:Laten we dan ook aannemen dat waar zij gesmolten zeggen ze ook echt gesmolten bedoelen en niet slechts verzwakt door vuur (buigbaar staal =/= gesmolten staal).
Laten we dan ook aannamen dat ze in alle stress een onderscheid konden maken tussen een plas gesmolten plastic en een plas gesmolten metaal.
Wat bedoel je hier? De bron van de haard of het metaalsoort zelf?quote:Wat dan?
Wat had er voor gesmolten metaal kunnen zorgen?
Een vliegtuig? Nee zeker niet
Explosieven dan? Nee ook niet
Termiet? Nopes...
Lasers uit space? Hmm nee
Een atoombom? Heel misschien maar dan waren die ooggetuigen er weer niet...
Opvallend hoe je hier het weer anders weer geeft dan de werkelijkheid.quote:Ik zie geen reden om NIST aan de kant te schuiven net zo min als ik NIST omarm.
Een eerlijke kijk op de zaak is voor mij namelijk goed zelf nadenken en kijken of claims kunnen of niet. Als NIST iets claimt dat niet kan, so be it, maar voordat ik iemand geloof die gewoon roept: NIST zijn leugenaars wil ik wel graag bewijs zien, niet omdat het NIST afschrijft, maar omdat dat soort personen daar altijd implicaties aan verbinden.
For the sake of argument wil ik dus best even met je meegaan en tijdelijk validiteit aan die getuigenverklaringen geven, en wat had er dan geconcludeerd moeten worden?
Zoals ik al zei; ik wil best geloven dat men gesmolten metaal heeft gezien als daar ook maar 1 mogelijkheid tot was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee. Ze hebben heel concreet gezegd welke vloeren over welke breedte in brand stonden. Dat kun je vergelijken met de video's die er van bestaan. Met name de video waar die ouwe mand uit het raam hangt (is hier al eens gepasseerd).
Ik zal dit later voor je uiteen zetten en alles erbij zoeken. Ik heb nu enkel tijd voor een snelle reactie.
[..]
Ja, dat kan inderdaad. Maar niet zoals jij het bedoeld.
Direct na een gebeurtenis kan een getuige zeker zaken anders weergeven in de vorm van links was rechts en vice versa... of persoon droeg bruine of zwarte broek. Dat neemt niet weg dat de richting werd veranderd (links OF rechts, i.i.g niet rechtdoor) of daar een man aanwezig was.
Zo ook hier. Men kan wel vergissingen maken op welke verdieping ze dat gesmolten metaal zagen, niet dat ze zich vergisten tussen een lekke waterleiding en gesmolten metaal.
Tussen vergissen en vergissen zit nogal een verschil.
Naarmate de tijd verstrijkt worden details vager maar de grote drager van hun verklaring zal niet zo snel veranderd worden: in dit geval gesmolten metaal.
Gesmolten metaal is nogal een rariteit die je niet snel vergeet. Je vergissen is hier dan niet zo snel aanwezig.
Zie het als dat sommige slachtoffers zichzelf naar beneden lieten vallen van de WTC torens. Getuigen kunnen onderling verschillen van de kleding die die persoon droeg, of dat het nu een man of een vrouw was. Dat er een persoon gevallen is zal bij elke getuige overeenkomen.
[..]
Gesmolten plastic ziet er wel even heel anders uit dan gesmolten metaal.
[..]
Wat bedoel je hier? De bron van de haard of het metaalsoort zelf?
Beide maken op zich niet zoveel uit. Men zag het. Als 1 persoon die verklaring gaf zou ik ook mijn wenkbrauwen fronsen. Zelfs bij 2.
Maar we spreken hier over meerdere personen tot en met een hele groep brandweermannen tegelijk.
Dat veeg je niet van tafel. Tenzij je moedwillig niet wil toegeven en voor jezelf een excuus blijft nodig hebben.
[..]
Opvallend hoe je hier het weer anders weer geeft dan de werkelijkheid.
Nu spreek je over een claim of wat die wellicht niet kunnen.
Even goed opletten: we spreken hier of geclaimde feiten die aantoonbaar gelogen zijn en als NIST met hun neus op de feiten gedrukt worden, zoals dat videootje ook toont, negeren ze dat met een zuur gezicht en proberen eroverheen te walsen.
Dat zijn geen vergissingen of dergelijke, dat is manipuleren. Je kunt draaien wat je wilt maar gezond verstand blijft zeggen: liegen.
En liegen is exit.
Nee de streep is quite obviously te ver naar links getekend, is gewoon manipulatieve propaganda...quote:
Anders kijk je gewoon ff goed naar het filmpje en kijk je het fragment meerdere keren achter elkaar. Download hem anders zelf ff uit de NIST FOIA cumulus database.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:10 schreef oompaloompa het volgende:
Het streepje zit 2 pixels te veel naar links, daarnaast heb je last van compressie. Weet dus niet of als je de lijn goed trekt (i.p.v. kopieert van anderen) er dan nog blauw rechts zou zitten of alleen die donkere gloed die je interpreteert als verder naar achteren ipv donkere rook.
Daarnaast is het plaatje van erg slechte kwaliteit, dat zie je aan de compressie artifacts. Dat kan er dus ook voor zorgen dat er iets te veel blauw naarrechts zit.
Filmpje is ook compressedquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Anders kijk je gewoon ff goed naar het filmpje en kijk je het fragment meerdere keren achter elkaar. Download hem anders zelf ff uit de NIST FOIA cumulus database.
Daarnaast: Ik heb die fucking lijn zelf gezet ..... je wordt flink irritant oompa.
Dat kun je je inderdaad afvragen ja. Ze bestaan niet in goede kwaliteit. Zelfs in de NIST cumulus database zijn ze van belabberde kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:28 schreef Degodvader het volgende:
Waarom zijn deze filmpjes altijd van twijfelachtige kwaliteit, het is zo niet goed mogelijk goede video-analyse te doen.
Leuk bedacht, maar je zoekt naar een strohalm.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Filmpje is ook compressed
Tweede plaatje is kleiner, maar lijkt streep verder naar rechts te staan & is geen noemenswaardig blauw rechts van de streep.
Nou is het wel zo dat menselijke visie de neiging heeft patronen af te maken waardoor het blauw lijkt, net als in deze visuele illusies. Maar neem b.v. zon colorpicker uit photoshop en je zult zien dat het niet blauw is op misschien paar compressie-vierkantjes na.
[ afbeelding ]
goed argumentquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar je zoekt naar een strohalm.
Naast dat het in mijn ogen complete BS is, wat zegt dit volgens jou dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 10:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Check dit:
Wat gebeurt hier? Een "hap" uit het gebouw die zich op miraculeuze wijze herstelt?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De video is een gefabriceerde fake!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:21 schreef Nyce het volgende:
[..]
Naast dat het in mijn ogen complete BS is, wat zegt dit volgens jou dan?
Zo heeft de maker hem in 2006 genoemd ja. Deze video zit ook in de NIST (.gov) cumulus database die via een FOIA request is vrijgegeven (vorig jaar september)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:37 schreef Nyce het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan? Het is toch een "never before seen" video.
Dus dan heeft de maker een nep video gemaakt en deze naar de NIST gestuurd en die zijn er in getrapt?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo heeft de maker hem in 2006 genoemd ja. Deze video zit ook in de NIST (.gov) cumulus database die via een FOIA request is vrijgegeven (vorig jaar september)
Nee. De overheid heeft deze beelden zelf gefabriceerd om jou en mij te doen geloven dat het aanslagen met vliegtuigen waren ipv een ordinaire gecontroleerde sloop van het complex.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Nyce het volgende:
[..]
Dus dan heeft de maker een nep video gemaakt en deze naar de NIST gestuurd en die zijn er in getrapt?
Wat was daar dan ordinair aan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
...
ipv een ordinaire gecontroleerde sloop van het complex.
Met een serieuse vraag. Hoe ordinair denk je dat een dergelijke sloop was geweest?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah.. daar is Tuinhek ook weer met zijn snuggere vragen.
Denk je nou echt dat ik een antwoord op dit soort vragen ga formuleren? Ik denk dat je te zwaar tilt aan het woordje "ordinaire".quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Met een serieuse vraag. Hoe ordinair denk je dat een dergelijke sloop was geweest?
Oja, dat klinkt inderdaad aannemelijker...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee. De overheid heeft deze beelden zelf gefabriceerd om jou en mij te doen geloven dat het aanslagen met vliegtuigen waren ipv een ordinaire gecontroleerde sloop van het complex.
Aan die ava onder jouw post te zien welquote:
Misschien zegt dit je meer:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:57 schreef Nyce het volgende:
[..]
Oja, dat klinkt inderdaad aannemelijker...
Je snapt hopelijk wel dat een beeld analyse van een video van dergelijke kwaliteit helemaal niets zegt?
Ja die ava is nycequote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan die ava onder jouw post te zien wel![]()
Toch alweer deel 50 bijna vol.
JB, heb je nog puf om een volgende te maken?
Ik weet het niet Lavender. Ik ben het hier aardig zat. Af en toe heb ik nog wel ff zin om wat te posten, maar over het algemeen vind ik er niet veel meer aan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan die ava onder jouw post te zien wel![]()
Toch alweer deel 50 bijna vol.
JB, heb je nog puf om een volgende te maken?
Ik hoop dat je doorgaat, maar kan je wel begrijpen . Je zit hier natuurlijk met meningen die lijnrecht tegenover elkaar staan en dat kan weleens botsen en dat doet het dan ookquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik weet het niet Lavender. Ik ben het hier aardig zat. Af en toe heb ik nog wel ff zin om wat te posten, maar over het algemeen vind ik er niet veel meer aan.
Ik ben er een klein beetje doorheen geskipt, en elkaars beelden gebruiken wordt altijd gedaan, helemaal bij dit soort rampen. Kleurcorrecties worden ook heel vaak gedaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien zegt dit je meer:
Hier nog een leuke challenge voor "wetenschappertjes" als Tuinhek of Oompa die wel eens ¤ 1.000.000,- willen winnen:
http://heiwaco.tripod.com/chall.htm
Daar gaat het niet zozeer om. Je hoeft het namelijk niet altijd met elkaar eens te zijn. Wat hier voornamelijk gaande is, is dat er wordt geprobeerd te debunken om het debunken en men daarbij de meest vreemde argumenten geeft om het punt dat je maakt weg te kunnen wuiven. En dan zijn de argumenten vaak ook maar aannames en loze kreten. Precies dát waarvan ik en anderen worden beschuldigd, is blijkbaar wel geoorloofd als je van het andere kamp bent. Dit is al heel lang gaande en het heeft dus niets meer met een discussie te maken. Ik ben daardoor ook geneigd om hetzelfde te werk te gaan en alles wat de debunkers aankaarten, van tafel te zwiepen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik hoop dat je doorgaat, maar kan je wel begrijpen . Je zit hier natuurlijk met meningen die lijnrecht tegenover elkaar staan en dat kan weleens botsen en dat doet het dan ook.
Gelukkig zijn 20.000 ingehuurde acteurs en hologrambeelden geen vreemd argumentquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar gaat het niet zozeer om. Je hoeft het namelijk niet altijd met elkaar eens te zijn. Wat hier voornamelijk gaande is, is dat er wordt geprobeerd te debunken om het debunken en men daarbij de meest vreemde argumenten geeft om het punt dat je maakt weg te kunnen wuiven. En dan zijn de argumenten vaak ook maar aannames en loze kreten. Precies dát waarvan ik en anderen worden beschuldigd, is blijkbaar wel geoorloofd als je van het andere kamp bent. Dit is al heel lang gaande en het heeft dus niets meer met een discussie te maken. Ik ben daardoor ook geneigd om hetzelfde te werk te gaan en alles wat de debunkers aankaarten, van tafel te zwiepen.
Ow en ik lees nu ook al meerdere mensen die de challenge aan wilden gaan maar waarbij Heiwa niet thuis gaf...quote:Pls, do not present various videos of controlled demolitions of old houses, etc, as structures (!) that can self-destruct by 'dropping the top'. Those videos clearly show that by internally destroying (!) a big part of the structure using outside (!) energy applied at say mid-height of the structure, the rest may be partly destroyed too for various reasons. No, The Heiwa Challenge is simpler - just drop the top!
Ik was het ook een paar dagen aardig zat, het verschil is dat ik daar niet weken over ga zitten zeuren in mijn posts, maar dat ik gewoon niet post.....quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik weet het niet Lavender. Ik ben het hier aardig zat. Af en toe heb ik nog wel ff zin om wat te posten, maar over het algemeen vind ik er niet veel meer aan.
Want mensen die wetenschappelijk onderbouwt iets uitleggen, kramen alleen maar onzin uit. Maar iemand die zonder enig bewijs honderden of duizenden mensen beschuldigt zonder ook maar één stukje sluitend bewijs is een held? Of hoe moet ik het precies zien?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar gaat het niet zozeer om. Je hoeft het namelijk niet altijd met elkaar eens te zijn. Wat hier voornamelijk gaande is, is dat er wordt geprobeerd te debunken om het debunken en men daarbij de meest vreemde argumenten geeft om het punt dat je maakt weg te kunnen wuiven.
Heiwaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier nog een leuke challenge voor "wetenschappertjes" als Tuinhek of Oompa die wel eens ¤ 1.000.000,- willen winnen:
Lekker rijtjequote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:17 schreef gorggg het volgende:
[..]
Heiwa.
Op forums.randi.org (zowat het onofficiële debunkers hoofdkwartier (vroeger toch alleszins)) nomineren ze maandelijks de meest idiote uitspraken van conspiracy believers (= stundies). Weinig toegevoegde waarde, behalve dat het soms best wel grappig is om te lezen imo. Hier bijvoorbeeld deze van deze maand:
http://forums.randi.org/showthread.php?t=207765
Heima, aka Björkman, is/was vermoedelijk zowat de meest genomineerde. Enkele voorbeelden:
http://forums.randi.org/showpost.php?p=4561377&postcount=3
Dat maakt jou natuurlijk een goede man. Een eckte forum boy die weet hoe de regels in elkaar steken enzo. Dat onderscheid jou van de rest van het pulp hier. En dat is natuurlijk ook iets dat wij met zijn allen begrijpen. Wij hebben ook zwaar respect voor jouw souplesse en genialiteit...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:26 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik was het ook een paar dagen aardig zat, het verschil is dat ik daar niet weken over ga zitten zeuren in mijn posts, maar dat ik gewoon niet post.....
Wat nou wetenschappelijk onderbouwd. Hahaha.... wat een klapjosties in dit topic die werkelijk waar in de veronderstelling leven dat ze zaken wetenschappelijk onderbouwen.quote:Want mensen die wetenschappelijk onderbouwt iets uitleggen, kramen alleen maar onzin uit. Maar iemand die zonder enig bewijs honderden of duizenden mensen beschuldigt zonder ook maar één stukje sluitend bewijs is een held? Of hoe moet ik het precies zien?
Je maakt jezelf volslagen belachelijk met deze post.
Goede inhoudelijke post weerquote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat maakt jou natuurlijk een goede man. Een eckte forum boy die weet hoe de regels in elkaar steken enzo. Dat onderscheid jou van de rest van het pulp hier. En dat is natuurlijk ook iets dat wij met zijn allen begrijpen. Wij hebben ook zwaar respect voor jouw souplesse en genialiteit...![]()
![]()
[..]
Wat nou wetenschappelijk onderbouwd. Hahaha.... wat een klapjosties in dit topic die werkelijk waar in de veronderstelling leven dat ze zaken wetenschappelijk onderbouwen.![]()
![]()
Zal ik iedere New Yorker meteen ff beschuldigen?
JULLIE ZIJN ALLEMAAL LEUGENAARS!!
Zo Hoppa.... heb ik weer ff voldaan aan het beeld dat je van me hebt! Hoppakee!!
Toppie. Ik moest even een traantje laten vanwege alle complimenten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat maakt jou natuurlijk een goede man. Een eckte forum boy die weet hoe de regels in elkaar steken enzo. Dat onderscheid jou van de rest van het pulp hier. En dat is natuurlijk ook iets dat wij met zijn allen begrijpen. Wij hebben ook zwaar respect voor jouw souplesse en genialiteit...![]()
![]()
![]()
Dat meen ik oprecht!! Eckt waar!
[..]
Wat nou wetenschappelijk onderbouwd. Hahaha.... wat een klapjosties in dit topic die werkelijk waar in de veronderstelling leven dat ze zaken wetenschappelijk onderbouwen.![]()
![]()
Zal ik iedere New Yorker meteen ff beschuldigen?
JULLIE ZIJN ALLEMAAL LEUGENAARS!!
Zo Hoppa.... heb ik weer ff voldaan aan het beeld dat je van me hebt! Hoppakee!!
Wat heeft het weer er nu weer mee te maken? Bovendien, die geweldige peer van een Jokkie gaf mij een groot en welgemeend compliment. Dat is toch juist mooi?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:47 schreef Lavenderr het volgende:
Hallo, het is mooi weer, doe eens lief tegen elkaar !
Nou, als het mooi weer is is iedereen vrolijk en heeft geen zin in gedoe toch?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat heeft het weer er nu weer mee te maken? Bovendien, die geweldige peer van een Jokkie gaf mij een groot en welgemeend compliment. Dat is toch juist mooi?
Je denkt toch niet serieus dat Jokkie dat cynisch bedoelde? Ik geloof dat niet, hij is altijd heel oprecht en eerlijk hoor. Je demoniseert hem! Ik vind dat niet kunnen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, als het mooi weer is is iedereen vrolijk en heeft geen zin in gedoe toch?
Ja, een welgemeend compliment is mooi, ben ik met je eens
En ik maar denken dat ze daar alleen maar werkten in cubicles. Blijken het cilindric tubicles te zijn!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Man... dit is al lang en uitgebreid besproken hier in dit topic. Ergens in het begin van de reeksquote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef TransMogrifier het volgende:
Uit een ander topic, misschien dat Jokkebrok dan wel reageert.
http://www.debunking911.com/thermite.htm
Een voorbeeldje van hoe believers foto's bewerken om hun verhaal te onderbouwen.
[ afbeelding ]
Een foto die vlak na de ramp zou zijn genomen. Hierop zou duidelijk te zien dat er stalen balken zijn voorbewerkt om de gebouwen in te laten storten.
Maar als men dan naar het origineel kijkt
[ afbeelding ]
blijkt dat er veel meer te zien is.
De brandweerman die daar staat, is er niet omdat er net een ramp is gebeurd, maar omdat die weken later nog de boel in de gaten houden. Want deze foto is genomen tijdens de sloopwerkzaamheden.
Dan deze foto waar ik het al eerder over heb gehad:
[ afbeelding ]
Door Steven Jones genoemd als bewijs dat er gesmolten staal was.
Wel knap dat bij gesmolten staal, ongeveer 2.000 graden, deze mensen zo blijven staan en niet verbranden. Hun laarzen zouden moeten smelten.
En als je het origineel erbij pakt [ afbeelding ]
zie je dat er toch iets veranderd is.
De gloed is warmer gemaakt om vuur / hitte te suggereren.
Daarom is deze video ook niet zo bekend:
Duidelijk te zien dat de 'gloed' gewoon een lamp is van mensen die in een holte in het puin aan het werk zijn. Waarschijnlijk op zoek naar slachtoffers. Want zelfs agenten zonder beschermende kleding halen puin weg. Als ze dat zouden doen als er gesmolten staal door dat gat stroomt, dan zou er weinig overblijven van die handen.
Aangezien de video niet in het straatje van Jokkebrok en zijn collega's past, wordt die video ook weinig gespamd in dit soort discussies.
Je verwacht van mij dat ik al die 50 delen heb gelezen?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Man... dit is al lang en uitgebreid besproken hier in dit topic. Ergens in het begin van de reeks
Je zou eens wat meer moeten lezen in deze topics. Je komt er dan namelijk vanzelf achter dat ik niet de mening deel van die mensen. Op deze manier valt er niet te discussiëren. Je weet namelijk niet waar je over praat.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:37 schreef TransMogrifier het volgende:
[..]
Je verwacht van mij dat ik al die 50 delen heb gelezen?
Maar wat vind je daar nou van?
Je bent zo te zien fel anti Amerikaanse overheid, beschuldigd ze ervan dat ze foute informatie geven. En dan blijkt dat juist de mensen die jouw mening delen, diegene zijn die foute informatie geven.
Nette post!quote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef TransMogrifier het volgende:
Een voorbeeldje van hoe believers foto's bewerken om hun verhaal te onderbouwen.
[ afbeelding ]
Een foto die vlak na de ramp zou zijn genomen. Hierop zou duidelijk te zien dat er stalen balken zijn voorbewerkt om de gebouwen in te laten storten.
[ afbeelding ]
De brandweerman die daar staat, is er niet omdat er net een ramp is gebeurd, maar omdat die weken later nog de boel in de gaten houden. Want deze foto is genomen tijdens de sloopwerkzaamheden.
[ afbeelding ]
Wel knap dat bij gesmolten staal, ongeveer 2.000 graden, deze mensen zo blijven staan en niet verbranden. Hun laarzen zouden moeten smelten.
Duidelijk te zien dat de 'gloed' gewoon een lamp is van mensen die in een holte in het puin aan het werk zijn. Waarschijnlijk op zoek naar slachtoffers. Want zelfs agenten zonder beschermende kleding halen puin weg. Als ze dat zouden doen als er gesmolten staal door dat gat stroomt, dan zou er weinig overblijven van die handen.
Aangezien de video niet in het straatje van Jokkebrok en zijn collega's past, wordt die video ook weinig gespamd in dit soort discussies.
Hoop niet te hard op die inhoudelijke reactie, dan kun je ook niet teleurgesteld raken...quote:Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef TransMogrifier het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach oompaloompa... jij wist dondersgoed dat die foto's gemanipuleerd waren. Je doet nu net alsof dit nieuw voor je isquote:Op zondag 5 juni 2011 21:59 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoop niet te hard op die inhoudelijke reactie, dan kun je ook niet teleurgesteld raken...
(en supergoede post, netjes op een rijtje gezet)
Daarom zeg ik toch "netjes op een rijtje gezet" ?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach oompaloompa... jij wist dondersgoed dat die foto's gemanipuleerd waren. Je doet nu net alsof dit nieuw voor je is
Omdat je schrijft: "Hoop niet te hard op die inhoudelijke reactie, dan kun je ook niet teleurgesteld raken...", had ik het idee dat jij van mij verlangt dat ik een inhoudelijke reactie zou gaan geven.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:06 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch "netjes op een rijtje gezet" ?
Wat zou ik daar anders mee bedoelen
Zullen we afspreken dat we elkaar niet gaan uitmaken voor gestoorde of iets in die richting? Lijkt me wel zo beschaafd.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:09 schreef TransMogrifier het volgende:
Effe wat anders. Jokkebrok, in het foto topic heb jij gezegd dat er geen slachtoffers zijn gevallen. Naar mijn mening ben je dan net zo gestoord als mensen die de holocaust ontkennen. Maar dat is weer een andere discussie...
Als er geen slachtoffers zijn gevallen, hoe verklaar je dan al die nabestaanden die de afgelopen 10 jaar in het nieuws zijn geweest? Zijn dat allemaal mensen die door de overheid zijn ingehuurd en 10 jaar lang een rol spelen.
Ik vind het van weinig beschaving getuigen om de dood van 3.000 mensen te ontkennen.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zullen we afspreken dat we elkaar niet gaan uitmaken voor gestoorde of iets in die richting? Lijkt me wel zo beschaafd.
Waarop baseer jij dit vermoeden?quote:Om een antwoord op jouw vraag te geven: Ja, dat denk ik ja. "Al die nabestaanden" is in werkelijkheid een klein groepje.
Dat was idd gericht naar TransMogrifer, omdat je nooit op de essentiële zaken in gaat maar alleen om de hete brij heendraaitquote:Op zondag 5 juni 2011 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je schrijft: "Hoop niet te hard op die inhoudelijke reactie, dan kun je ook niet teleurgesteld raken...", had ik het idee dat jij van mij verlangt dat ik een inhoudelijke reactie zou gaan geven.
Kan ik me volledig voorstellen. 1 a 2 jaar geleden had je ook niet met dit verhaal bij me aan moeten komen. Echter, ik ben er op een gegeven moment mee in aanraking gekomen en toen werd mijn nieuwsgierigheid flink aangewakkerd. Ik heb het dus, in tegenstelling tot de meesten, niet meteen van tafel geveegd omdat het ethisch niet verantwoord zou zijn.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:18 schreef TransMogrifier het volgende:
[..]
Ik vind het van weinig beschaving getuigen om de dood van 3.000 mensen te ontkennen.
Niet echt respectvol tegenover de nabestaanden die hun dierbaren hebben verloren en de mensen die hun leven hebben verspeeld om het leven van anderen te redden.
Tja... je vraagt mij nu om vele maanden van zelf onderzoeken eventjes in een post samen te vatten om jou te overtuigen. Dat gaat niet lukken, maar ik kan je wel van wat links voorzien zodat je wellicht getriggerd wordt om zelf op onderzoek uit te gaan:quote:Waarop baseer jij dit vermoeden?
En hoe klein is dat groepje dan?
Hoezo meer dan 20.000? Volgens jou zouden er dan 20.000 acteurs moeten zijn die familie van de overledenen voor moeten stellen?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:38 schreef oompaloompa het volgende:
Ik heb geen enkel probleem met de ethische kant, ik heb problemen met de onmogelijke kant van dat verhaal
Als je het verhaal echt wilt houden, zouden er meer dan 20.000 mensen ingehuurd moeten zijn die allemaal stuk voor stuk hun mond 10 jaar dicht hebben gehouden, is er nog steeds geen werkbare verklaring voor het instorten van de gebouwen, en al helemaal geen reden waarom men voor dat plan is gegaan ipv het veel simpelere "we huren 19 nep-terroristen in".
heb ooit een keer een rekensom gemaaktquote:Op zondag 5 juni 2011 22:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoezo meer dan 20.000? Volgens jou zouden er dan 20.000 acteurs moeten zijn die familie van de overledenen voor moeten stellen?
Neem jij die laatste link helemaal serieus en geloof je alles wat daar gezegd wordt?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kan ik me volledig voorstellen. 1 a 2 jaar geleden had je ook niet met dit verhaal bij me aan moeten komen. Echter, ik ben er op een gegeven moment mee in aanraking gekomen en toen werd mijn nieuwsgierigheid flink aangewakkerd. Ik heb het dus, in tegenstelling tot de meesten, niet meteen van tafel geveegd omdat het ethisch niet verantwoord zou zijn.
[..]
Tja... je vraagt mij nu om vele maanden van zelf onderzoeken eventjes in een post samen te vatten om jou te overtuigen. Dat gaat niet lukken, maar ik kan je wel van wat links voorzien zodat je wellicht getriggerd wordt om zelf op onderzoek uit te gaan:
http://www.septemberclues.info/
http://www.septemberclues.info/vicsims_photo-analyses.htm
Nee, niet alles nee, maar het heeft me wel getriggerd om meer te gaan onderzoeken.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:52 schreef TransMogrifier het volgende:
[..]
Neem jij die laatste link helemaal serieus en geloof je alles wat daar gezegd wordt?
Het ene moment is het argument "de foto's van de mensen lijken teveel op elkaar, dus is het nep" andere moment is het "de foto's verschillen teveel van elkaar, dus is het nep".
Maar wat overtuigde jou dan waardoor je zonder problemen zegt dat er geen slachtoffers zijn gevallen?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, niet alles nee, maar het heeft me wel getriggerd om meer te gaan onderzoeken.
Je leest niet goed. Er is namelijk ook genoeg leesvoer op die site te vinden.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:00 schreef TransMogrifier het volgende:
[..]
Maar wat overtuigde jou dan waardoor je zonder problemen zegt dat er geen slachtoffers zijn gevallen?
Tot nu toe zie ik alleen maar opmerkingen als "die foto's kloppen niet" in de door jou aangehaalde sites en video's.
Dus niks concreets.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je leest niet goed. Er is namelijk ook genoeg leesvoer op die site te vinden.
Wat overtuigt mij? Het totaalplaatje van alles wat ik ben tegengekomen overtuigt mij er van dat het een corporate media hoax was en er geen slachtoffers zijn gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |