Volgens mij hadden we afgesproken om met dit gezeur op te houden....quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Twee accounts tegelijk beheren is ook veel te veel moeite voor niets joh.
Als ik een irritant figuur "cryptische" hints zou willen zien geven zette ik weekend miljonairs wel op.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:55 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Komt het voorbeeld: hoeveel dollars en dollarschuld gaan er wereldwijd rond?
De Irak-oorlog was er dan ook niet om de rol van de dollar te doen toenemen, maar om hem te behouden. Vergeet niet dat Saddam al in Euro's wilde handelen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als ik een irritant figuur "cryptische" hints zou willen zien geven zette ik weekend miljonairs wel op.
Overigens is de rol van de dollar alleen maar afgenomen sinds de Irak-oorlog.
In alle redelijkheid: ligt de sleutel daarvoor niet gewoon bij het deleten van een van je accounts?quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we afgesproken om met dit gezeur op te houden....
Saddams handelen in euros zou een druppel op een gloeiende plaat zijn, als je kijkt naar het totaal is het slechts een hele kleine proportie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
De Irak-oorlog was er dan ook niet om de rol van de dollar te doen toenemen, maar om hem te behouden. Vergeet niet dat Saddam al in Euro's wilde handelen.
De dollar was al aan het eind van zijn latijn, en deze crisis geeft dat eens te meer aan.
Mijn vraag over de hoeveelheid dollars en schulden (de dollar is technisch ook een schuld, maar dat is voor nu niet relevant) was om je even te laten nadenken over het voordeel van de dollar voor de VS.
Voor de VS is het niet meer dan bedrukt papier, de rest van de wereld kan die dingen enkel krijgen in ruil voor producten.
Dan hebben we nog de (gedeeltelijke - ze kopen ook goud) recycling van de petro-dollar door bijvoorbeeld de Saudi's die weer allerhande voordelen en invloed meebrengt.
Maar de dollarstatus gaat veel verder: het geeft de VS directe macht over markten. Doordat het de wereldhandels en -reservemunt is, is het de 'maat der dingen', wat ze veel vrijheid geeft (gaf) mbt beïnvloeding van markten. Daarmee kunnen ze eigenlijk alles bepalen.
Het is een lastig concept, zeker als je er niet in thuis bent, maar dit is werkelijk een van de grootste (de grootste) reden voor de welvaart en macht die de VS momenteel heeft.
Het gaat allemaal om macht/invloed. En dat spelletje met de markten dat schrijf je niet zomaar even uit, er is ook niet zomaar een bron voor. Als ik tijd heb zal ik eens kijken of ik er eentje voor je kan vinden, maar probeer het tot die tijd eens te overdenken. Een inhoudelijke vraag kan ik altijd beantwoorden mocht die opkomen.
Saddam was een schaap dat buiten de kudde liep, het eerste schaapje over de dam.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Saddams handelen in euros zou een druppel op een gloeiende plaat zijn, als je kijkt naar het totaal is het slechts een hele kleine proportie.
Als je naar de getallen kijkt is juist rond en na de oorlog het aandeel van de dollar extra hard gedaald. Van behouden is er dus geen sprake.
Ik begrijp (nog steeds) dat het een voordeel is wanneer de algemene handelsmunt de dollar is, echter, zie ik nog steeds niet hoe dat meer dan een biljoen waard is.
(overigens leidt dat biljoen aan kosten ook tot inflatie wat indirect ook leidt tot het dumpen van dollars, dus...)
Overigens, is het op dit moment juist niet functioneel voor de US wanneer mensen hun dollars uitgeven --> meer werk
Hebben we ook, dus mensen, gelieve je daar aan te houden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:00 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we afgesproken om met dit gezeur op te houden....
Hou nou eens op. Laten we ons gewoon op het topic richten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 21:24 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
In alle redelijkheid: ligt de sleutel daarvoor niet gewoon bij het deleten van een van je accounts?
Maar zelf hou je je daar niet zo aanquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:50 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Saddam was een schaap dat buiten de kudde liep, het eerste schaapje over de dam.
En van behouden was wel sprake. Ik legde je al uit dat je nooit de realiteit als indicator kunt nemen zonder met een alternatief scenario te vergelijken, nietwaar?
Maar de oorspronkelijke claim was dat 9-11 gebruikt is om de oorlog in Irak er gemakkelijker door te krijgen wat weer gedaan zou zijn omdat Saddam olie in euros ging verkopen.quote:De VS staan aan de top van de financiële piramide. Reken jij nou maar eens uit hoe groot die is; of hoeveel digits er dagelijks over de schermen flitsen.
En ja, zoals ik al aangaf loopt de dollar tegen het einde van zijn tijdlijn (vanwege schuldverzadiging wereldwijd en machtsverschuiving richting het Oosten - een van de redenen om Chinese groei te willen remmen door onthouding van olietoegang). Zal ik je dan nog eens een denkoefeningetje meegeven: wat zou de - echte - instorting van de dollar wel niet kosten?
1. Waar hou ik me daar niet aan en hoe?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
1. Maar zelf hou je je daar niet zo aan
Voordeel van de handelsmunt gaat véél verder dan een biljoen. Het is internationale controle over financiële markten, en dat geeft een versteving van je positie in nagenoeg alle(!) onderhandelingen.
En als je zelf geld bij gaat drukken om je schulden te betalen dwing je de rest van de wereld om mee te gaan omdat je eigenlijk pricemaker bent.
[..]
Maar de oorspronkelijke claim was dat 9-11 gebruikt is om de oorlog in Irak er gemakkelijker door te krijgen wat weer gedaan zou zijn omdat Saddam olie in euros ging verkopen.
2. De hoeveelheid olie op het totaal plaatje in Irak is gering
3. De invloed van de 9-11 op de dollar-reserves is extreem negatief geweest
4. De oorlog in Irak kost(te) meer dan een biljoen
Ik snap dus niet hoe dat zijn eigen kosten er uit heeft kunnen halen, zeker niet als je in ogenschouw neemt dat de kosten nog steeds oplopen en de reserves afnemen.
5. ik snap dat globaal gezien totale controle belangrijk is, maar je maakt het abstracter dan je initiële claim ooit was. 9-11 --> Irak --> winst
En dat zie ik nog steeds niet winstgevend zijn.
Weet je wat ik ook zo gek vind. En ik begrijp dat hele economie-gebeuren ook nauwelijks. Maar.. als men het heeft over schuld. En dat wij als burgers en overheid iets schuldig zijn (en aan wie eigenlijk?). Maar als je besseft dat dat krediet in eerste instantie al vrijwel voor niets is gemaakt. Gewoon bijgetoetst in een computer zodat het ebschikbaar wordt gesteld. En dan wordt er een percentage giraal geld bijgedrukt door een drukkerij (Ik zou ok wel zo'n druikkerij willen). Waarom kunnen wij niet een keer de dikke vinger geven aan degenen aan wie wij dat krediet uit lucht schuldig zijn. En zeggen, bekijk het maar?quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar zelf hou je je daar niet zo aan
Voordeel van de handelsmunt gaat véél verder dan een biljoen. Het is internationale controle over financiële markten, en dat geeft een versteving van je positie in nagenoeg alle(!) onderhandelingen.
En als je zelf geld bij gaat drukken om je schulden te betalen dwing je de rest van de wereld om mee te gaan omdat je eigenlijk pricemaker bent.
We hebben in het feedback afgesproken dat we stoppen met die insinuaties. Richt je liever op het respectvol meeposten of laat het.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:56 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Twee accounts tegelijk beheren is ook veel te veel moeite voor niets joh.
Nee Hoppa, niet steeds zo geforceerd naar tegenstrijdigheden zoeken, en goed blijven lezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Overigens. Wat ik interessant vind is dat GoudIsEcht uitvoerig uitlegt dat Amerika er alles aan doet om de koers van de dollar op pijl te houden, terwijl Schenkstroop in een eerder topic juist benadrukt dat de VS de dollarkoers omlaag wil krijgen.
Allebei om de NWO mogelijk te maken. Nu kan ik iets over het hoofd zien, maar volgens mij zijn er dus verschillende theorieën die elkaar bijten, maar wel met hetzelfde resultaat?
En de positie van de dollar kan gelijk blijven op het moment dat de koers instort? Want volgens Schenkstroop is dat de bedoeling. En natuurlijk zoek ik tegenstrijdigheden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nee Hoppa, niet steeds zo geforceerd naar tegenstrijdigheden zoeken, en goed blijven lezen.
De VS doet er alles aan om de positie(!) van de dollar te behouden, niet de koers.
Ja zag het achteraf. Ik begrijp (begreep) nog niet helemaal hoe het hier werkt en wist niet dat er op die manier 'afspraken' gemaakt worden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 06:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
We hebben in het feedback afgesproken dat we stoppen met die insinuaties. Richt je liever op het respectvol meeposten of laat het.
-edit-quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En de positie van de dollar kan gelijk blijven op het moment dat de koers instort? Want volgens Schenkstroop is dat de bedoeling. En natuurlijk zoek ik tegenstrijdigheden.
Ach nee, jij hebt het natuurlijk geen NWO genoemd. Hoe heet het bij jou? Is het in jouw verhaal alleen een stout Amerika dat de wereld wil bepalen?
Ja dat heet Amerika bij mij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hoe heet het bij jou? Is het in jouw verhaal alleen een stout Amerika dat de wereld wil bepalen?
Nee hoor, ik probeer het alleen te begrijpen. Dat jij snel op je teentjes getrapt bent, daar kan ik niets aan doen. Ik begreep van Bastard dat daar cursussen voor zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:12 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoompa, gedraag je nou eens man.
Ik doe hier verdorie moeite om een verhaal uit te leggen, en als dan blijkt dat jij me valselijk aan de NWO-verhalen koppelt krijg ik nota bene een sneer als dank.
Ach, het is een forum met tegenstrijdige meningen. Er zullen er ook ongetwijfeld zijn die vinden dat jij een vervelend mannetje bent. Het is het internet maar hè.quote:Vind je dat nou normaal? Begrijp je nou echt niet dat mensen op je kotsen hier?
Misschien heeft het iets te maken met de onsamenhangende manier waarop jij post en met het feit dat je steeds bronnen geeft voor de eerste stap in je redenatie en vervolgens 55 stappen zet zonder enige onderbouwing met feiten. Ik snap best dat je zelf door moet denken en op punten moet 'interpoleren', maar dan moet je wel duidelijk aangeven waar je interpoleert (en dus deels gist) en waar je de absoluten onderbouwde werkelijkheid aanhaalt.quote:En hoe kan de dollar blijven bestaan bij een lagere koers?
Lees mijn posts nog eens, probeer te begrijpen wat de VS daar allemaal voor doet.
Die schenkstroop is zo gek nog niet, want een lagere koers hangt samen met inflatie, en dat laatste betekent dat ze hun schulden met de drukpers kunnen wegpoetsen.
Bovendien is de rest van de wereld enigszins gedwongen de VS daarin te volgen zolang de dollar zijn positie houdt.
Maar ik zal het nog lastiger voor je maken: het gaat ze misschien niet lukken die positie te behouden, het wordt steeds lastiger.
Met 'stout' Amerika bedoel ik dat Amerika op verschillende manieren pogingen onderneemt om wereldmacht te blijven en dat ze daar jammerlijk in lijken te falen. Ze hebben dat altijd op een min of meer positieve manier getracht door de politieman van de wereld te spelen, maar ik sluit niet uit dat er op de achtergrond ook vieze spelletjes worden gespeeld.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:15 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja dat heet Amerika bij mij.
Probeer je met dat 'stout' nou aan te geven dat je ze stout vind of juist niet?
Want dat soort insinuïties moet je vaker gebruiken, en als mensen dan onvriendelijk tegen je worden ga je huilen.
Dus doe jezelf een plezier en licht het toe.
-edit- Je hangt een mooi theoretisch verhaaltje op hier, maar zo werkt het leven gewoon niet. Als je op jouw manier wil werken blijf je lullen in de marge. Want ook wat kranten schrijven blijkt vaak genoeg niet te kloppen. Dat zulks jou nog niet helemaal duidelijk was is niet zozeer mijn stokpaardje, maar blijkt wel uit het feit dat je zodra het ergens om waarheid ging meteen kwam aanzetten met een link van de NYT. En dat na decennia van aantoonbare leugens nota bene!quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Met 'stout' Amerika bedoel ik dat Amerika op verschillende manieren pogingen onderneemt om wereldmacht te blijven en dat ze daar jammerlijk in lijken te falen. Ze hebben dat altijd op een min of meer positieve manier getracht door de politieman van de wereld te spelen, maar ik sluit niet uit dat er op de achtergrond ook vieze spelletjes worden gespeeld.
Waarom sluit ik dat niet uit? Omdat macht corrumpeert. Kan ik het keihard bewijzen? Nee. Er zijn aanwijzingen en het is belangrijk om een onderscheid te maken tussen aanwijzingen en bewijzen. Maar als je vanuit aanwijzingen gaat doorredeneren en vervolgens zegt te 'bewijzen' dan ben je verkeerd bezig. Dat heeft niets te maken met dat ik blind ben en alleen de kranten geloof (jouw stokpaardje) maar met het feit dat ik werkelijkheid kan onderscheiden van theorie.
Wanneer heb ik de NYT geciteerd? Maar hoe werkt de wereld dan volgens jou? Een beginpunt nemen uit een bron en er dan op los fantaseren zonder referentiepunten? Want dat is namelijk het alternatief waar jij voor kiest. Dat is op zich helemaal niet erg, want je kunt zo leuk hypothesen bespreken, maar jij presenteert ze als feiten en daar ga je de fout in.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:54 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Hoompa, luister. Je hangt een mooi theoretisch verhaaltje op hier, maar zo werkt het leven gewoon niet. Als je op jouw manier wil werken blijf je lullen in de marge. Want ook wat kranten schrijven blijkt vaak genoeg niet te kloppen. Dat zulks jou nog niet helemaal duidelijk was is niet zozeer mijn stokpaardje, maar blijkt wel uit het feit dat je zodra het ergens om waarheid ging meteen kwam aanzetten met een link van de NYT. En dat na decennia van aantoonbare leugens nota bene!
Ik lees de NYT niet. Ik lees überhaupt geen kranten. Een goed onderbouwd verhaal, daar heb ik geen moeite mee. Ik lees heel veel, maar niet alles wat je leest is waar. Het zijn vaak of verhaaltjes, of (zoals veel wat jij schrijft) theorieën.quote:Dat je lang niet alles kunt bewijzen ben ik nog wel met je eens, maar dat jij werkelijkheid zou kunnen onderscheiden van theorie niet. De NYT is in elk geval net zo min werkelijkheid als een goed onerbouwd verhaal hier op dit forum, en als je jezelf na al je tijd hier een beetje serieus wil nemen moet je dat toch maar eens gaat inzien.
Welke bron van aanwijsbare leugens? De krant die ik niet lees? En ik zie de aanwijzingen wel, ben daar maar niet bang voor. Ik trek er alleen geen conclusies uit die ik niet hard kan maken.quote:Du hoppa, staar je niet zo blind op een bron van aanwijsbare leugens, en probeer eens kennis te nemen van de werled op basis van al de vele aanwijzingen die daarvoor voorhanden zijn. Beter ga je namelijk echt niet krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |