abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 15:04:15 #201
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_97541143
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, maar goed dat wist meneer Tuinhek ook wel.
Inderdaad. Dat autoritair afzeiken begint ook slaapverwekkend te worden.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:05:51 #202
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97541218
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, maar goed dat wist meneer Tuinhek ook wel.
Waarom schreef je dan "basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex." :?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_97541564
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Waarom schreef je dan "basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex." :?
En vervolgens schreef ik:

quote:
Men heeft dus met passen en meten naar een bepaalde uitkomst toegewerkt om een coherent verhaal aan de wereld te kunnen presenteren dat aansluit op hetgeen gezien is op de (deels) gemanipuleerde beelden.
Normaal gebruik je input parameters gebaseerd op metingen, waarnemingen en dus feiten (voor zover mogelijk) en dan ga je vervolgens kijken hoe die zaken van invloed zijn geweest op het resultaat. Echter het NIST rapport staat bol van de aannames die niet goed gestaafd zijn, maar wel worden gebruikt als bijvoorbeeld input parameter om totale collapse van WTC 7 te ondersteunen. Dit doet mij vermoeden dat diverse cruciale parameters gewoonweg zijn verzonnen of gemanipuleerd om het officiële verhaal te kunnen onderbouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 15:15:25 ]
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:21:44 #204
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_97541976
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 14:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom? Die vraag is al zo vaak beantwoord. Het antwoord is ook heel simpel. De torens zijn vernietigd. Niet door vliegtuigen, maar jij en ik moeten geloven dat dit door vliegtuigen is gebeurd. Om dit te bereiken zijn er fake foto's, videobeelden en ooggetuigen ingezet. De media heeft het idee dat er vliegtuigen zijn gebruikt door onze strotten geramd door veel herhaling en andere psychologische trucjes toe te passen.
En men dacht bij deze foto van, zo'n paneel van het WTC met daarin een wiel kleurt lekker af? Maar we moeten dit vooral niet verwerken in de rest van de foto's en filmpjes want dat zou te obvious zijn, en we instrueren ook NIST om er een gebrekkige verklaring voor te geven 'to up the ante' ahw? :D
quote:
Het heeft er overigens alle schijn van dat NIST haar modellen en papers heeft samengesteld op basis van de reeds bekende uitkomst, namelijk de complete verwoesting van het WTC complex. Men heeft dus met passen en meten naar een bepaalde uitkomst toegewerkt om een coherent verhaal aan de wereld te kunnen presenteren dat aansluit op hetgeen gezien is op de (deels) gemanipuleerde beelden.
Dat lijkt me evident gezien het mandaat van NIST en daarbij is NIST ook nog eens erg voorzichtig geweest. Er zijn genoeg kritieken en papers te vinden die stellen dat NIST te conservatieve modellen en parameters heeft gebruikt: Quintiere, Arup en de universiteit van Edinburgh bijv.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 15:25:38 #205
341203 3-voud
pi_97542148
NIST heeft bewezen gelogen.
Instituten die aantoonbaar liegen als geloofwaardig beschouwen is feitelijk erger dan de hele complot theorie.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:35:28 #206
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_97542667
:'(. Zelfs als je NIST wegdenkt zijn er nog talrijke publicaties die over de impacts, brandhaarden en instortingen van de WTC's gaan dus ach... Of zit de hele academische wereld soms in het complot?
pi_97542726
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:35 schreef Terecht het volgende:
Of zit de hele academische wereld soms in het complot?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 15:38:00 #208
341203 3-voud
pi_97542782
quote:
:'(. Zelfs als je NIST wegdenkt zijn er nog talrijke publicaties die over de impacts, brandhaarden en instortingen van de WTC's gaan dus ach... Of zit de hele academische wereld soms in het complot?
Ik heb geen idee. Ikzelf ben dan ook geen gelover van het ene of het andere verhaal. Wel neig ik een kant op, maar met grote voorzichtigheid.

Punt was dat de NIST niet als maatstaf genomen kan worden wat betreft feiten. Die hebben voor mij afgedaan. En ik hoop voor de rest, die kan nadenken en uit welk kamp ook komen, dit ook geldt.
Liegen = exit
pi_97542794
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:21 schreef Terecht het volgende:

[..]

En men dacht bij deze foto van, zo'n paneel van het WTC met daarin een wiel kleurt lekker af? Maar we moeten dit vooral niet verwerken in de rest van de foto's en filmpjes want dat zou te obvious zijn, en we instrueren ook NIST om er een gebrekkige verklaring voor te geven 'to up the ante' ahw? :D
Ik weet niet wat men dacht. Ik weet wel dat er fouten gemaakt worden indien je zoiets complex opzet. De kans dat er her en der zaken niet kloppen is groots aanwezig, vandaar ook de vele tegenstrijdigheden en anomalieën die dag.

quote:
Dat lijkt me evident gezien het mandaat van NIST en daarbij is NIST ook nog eens erg voorzichtig geweest. Er zijn genoeg kritieken en papers te vinden die stellen dat NIST te conservatieve modellen en parameters heeft gebruikt: Quintiere, Arup en de universiteit van Edinburgh bijv.
Tja, als je papers en collapsemodellen gaat baseren op foto's en video's die dubieus zijn, dan is de kans nogal aanwezig dat je uiteindelijke rapport in lijn zal zijn met hetgeen volgens het officiële verhaal heeft plaatsgevonden. Dat een universiteit dit wellicht nauwkeuriger heeft kunnen uitvoeren, zegt dan verder niet zo veel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2011 15:52:37 ]
pi_97542846
quote:
Nee, maar de berekeningen zijn gebaseerd op dubieus beeldmateriaal.
pi_97543447
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

dubieus beeldmateriaal.
Volgens wat internet mannetjes, die tegenwoordig overal wat achter zoeken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:58:30 #212
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_97543691
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ikzelf ben dan ook geen gelover van het ene of het andere verhaal. Wel neig ik een kant op, maar met grote voorzichtigheid.

Punt was dat de NIST niet als maatstaf genomen kan worden wat betreft feiten. Die hebben voor mij afgedaan. En ik hoop voor de rest, die kan nadenken en uit welk kamp ook komen, dit ook geldt.
Liegen = exit
Ik heb me voorgenomen om niet meer over NIST te beginnen aangezien dat instantane kortsluiting veroorzaakt bij de truthers maar als ze er zelf mee op de proppen komen wil ik best wel wat kanttekeningen plaatsen, en gek genoeg is het beeld dat de truthers van NIST hebben nooit accuraat. De aversie tegen NIST is een zuiver dogma wdb. Maar da's in dit geval geen probleem aangezien er meer dan genoeg materiaal is om verder mee te werken en waar overigens vrijwel nooit serieus op gereageerd wordt...
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik weet niet wat men dacht. Ik weet wel dat er fouten gemaakt worden indien je zoiets complex opzet. De kans dat er her en der zaken niet kloppen is groots aanwezig, vandaar ook de vele tegenstrijdigheden en anomalieën die dag.
En dat hadden de complotteurs niet kunnen bedenken, dat hun plannetjes wel érg complex en foutengevoelig zijn en er wellicht veel eenvoudigere oplossingen te vinden zijn? Maar dan komt jouw gedachtegoed in gevaar natuurlijk...
quote:
[..]

Tja, als je papers en collapsemodellen gaat baseren op foto's en video's die dubieus zijn, dan is de kans nogal aanwezig dat je uiteindelijke rapport in lijn zal zijn met hetgeen officieel heeft plaatsgevonden. Dat een universiteit dit wellicht nauwkeuriger heeft kunnen uitvoeren, zegt dan verder niet zo veel.
Zo is het makkelijk argumenten van je afschuiven natuurlijk. Jouw complotverhaal staat zelf al bol van de tegenstrijdigheden maar dat interpreteer je als dat het complot gewoon niet zo zorgvuldig te werk is gegaan (en wat op zichzelf weer een tegenstrijdigheid is, hét voorgestelde complot omvat nl zo'n beetje alles wat er over geschreven en gezegd is en is dus van zichzelf al buitengewoon zorgvuldig van opzet). Maar nee, het is een klein groepje vrije jongens die wel even bepaalt wat wél en niet gemanipuleerd bewijs is en laat dit nu net op zo'n willekeurige manier in elkaar steken dat 't altijd het Grote Boze Complot ondersteunt! Was deze gang van zaken nu net niet wat je NIST verwijt?
pi_97544215
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:58 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik heb me voorgenomen om niet meer over NIST te beginnen aangezien dat instantane kortsluiting veroorzaakt bij de truthers maar als ze er zelf mee op de proppen komen wil ik best wel wat kanttekeningen plaatsen, en gek genoeg is het beeld dat de truthers van NIST hebben nooit accuraat. De aversie tegen NIST is een zuiver dogma wdb. Maar da's in dit geval geen probleem aangezien er meer dan genoeg materiaal is om verder mee te werken en waar overigens vrijwel nooit serieus op gereageerd wordt...

[..]

En dat hadden de complotteurs niet kunnen bedenken, dat hun plannetjes wel érg complex en foutengevoelig zijn en er wellicht veel eenvoudigere oplossingen te vinden zijn? Maar dan komt jouw gedachtegoed in gevaar natuurlijk...

[..]

Zo is het makkelijk argumenten van je afschuiven natuurlijk. Jouw complotverhaal staat zelf al bol van de tegenstrijdigheden maar dat interpreteer je als dat het complot gewoon niet zo zorgvuldig te werk is gegaan (en wat op zichzelf weer een tegenstrijdigheid is, hét voorgestelde complot omvat nl zo'n beetje alles wat er over geschreven en gezegd is en is dus van zichzelf al buitengewoon zorgvuldig van opzet). Maar nee, het is een klein groepje vrije jongens die wel even bepaalt wat wél en niet gemanipuleerd bewijs is en laat dit nu net op zo'n willekeurige manier in elkaar steken dat 't altijd het Grote Boze Complot ondersteunt! Was deze gang van zaken nu net niet wat je NIST verwijt?
Ik heb me voorgenomen om niet meer op dergelijke posts van jou in te gaan. Het komt altijd maar op dezelfde zinloze discussie uit. Probeer die maar met een ander te voeren.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:17:34 #214
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97544563
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:25 schreef 3-voud het volgende:
Instituten die aantoonbaar liegen als geloofwaardig beschouwen is feitelijk erger dan de hele complot theorie.
Waar heeft NIST bewezen gelogen?
Ken alleen het verhaal dat ze hun grafiek opgesplitst hebben in kleinere tijdseenheden nadat daarom gevraagd werd, voor de rest?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 16:25:33 #215
341203 3-voud
pi_97545010
quote:
5s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Waar heeft NIST bewezen gelogen?
Ken alleen het verhaal dat ze hun grafiek opgesplitst hebben in kleinere tijdseenheden nadat daarom gevraagd werd, voor de rest?
Meerdere zaken. Kun je met google eenvoudig vinden en sommige claims van NIST zijn eenvoudig zelf te kielhalen.
http://guardian.150m.com/false-opp/NIST.htm
Voorbeeldje van 1 van de vele links.

Dit is wel een hele pijnlijke:
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:28:40 #216
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97545172
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:25 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Meerdere zaken. Kun je met google eenvoudig vinden en sommige claims van NIST zijn eenvoudig zelf te kielhalen.
http://guardian.150m.com/false-opp/NIST.htm
Voorbeeldje van 1 van de vele links.

Dit is wel een hele pijnlijke:
Als ik google kom ik alleen op wazige sites terecht. Ik zie dan ook b.v. nergens in je link uitgelegd staan waar NIST nou over gelogen zou hebben.
Staat wel de hele tijd LIE LIE LIE, maar nergens wat nou precies de leugen zou zijn, hoe blijkt dat het onwaar was en waar nist geclaimed heeft dat het waar zou zijn...

Video kan ik niet kijken, ben op mijn werk
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 16:31:22 #217
341203 3-voud
pi_97545332
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als ik google kom ik alleen op wazige sites terecht. Ik zie dan ook b.v. nergens in je link uitgelegd staan waar NIST nou over gelogen zou hebben.
Vreemd. Het begint er zelfs direct mee.
En wazige sites... sja. Als jij enkel .gov sites accepteert als betrouwbaar en al het andere afscheept is er bij mij wel sterk de indruk aanwezig dat je vooringenomen de zaak bekijkt.

quote:
Dan moet je die later bekijken.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:32:55 #218
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97545406
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Staat wel de hele tijd LIE LIE LIE, maar nergens wat nou precies de leugen zou zijn, hoe blijkt dat het onwaar was en waar nist geclaimed heeft dat het waar zou zijn...

Omdat ze geen foto hebben is het een leugen?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 16:35:42 #219
341203 3-voud
pi_97545576
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:32 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat ze geen foto hebben is het een leugen?
Ze kunnen die foto niet hebben omdat videobeelden het tegenspreken. Die bestaan namelijk.
Gevalletje niet verder kijken dan de neus lang is.

Wat de reden daarvan is, geen idee. Maar je kunt wel nagaan dat mensen dan direct roepen dat de NIST door de overheid is ingeschakeld en dus namens hun de boel afraffelt om waarheden onder het tapijt te schuiven.
Ik kan het die mensen niet kwalijk nemen.
pi_97561201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:25 schreef 3-voud het volgende:
Nou ?

De algemene complottheorie stelt dat insituten hoe dan ook liegen, en dat is aantoonbaar.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:16:03 #221
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97561555
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ze kunnen die foto niet hebben omdat videobeelden het tegenspreken. Die bestaan namelijk.
Gevalletje niet verder kijken dan de neus lang is.

Wat de reden daarvan is, geen idee. Maar je kunt wel nagaan dat mensen dan direct roepen dat de NIST door de overheid is ingeschakeld en dus namens hun de boel afraffelt om waarheden onder het tapijt te schuiven.
Ik kan het die mensen niet kwalijk nemen.
Ik zie het nog steeds niet.

Er wordt verwezen naar een artikel, maar de link doet het niet.

Voor de rest worden twee niet goed passende fotos over elkaar heengelegd als bewijs.
Hoe kun je weten welke foto van wanneer komt?

Verder natuurlijk de usual questions, waarom zou het NIST dat doen, hoe is het dan wel gegaan, kan dat alternatieve verhaal daadwerkelijk plaats hebben gevonden?
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 23:23:22 #222
341203 3-voud
pi_97565079
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik zie het nog steeds niet.

Er wordt verwezen naar een artikel, maar de link doet het niet.

Voor de rest worden twee niet goed passende fotos over elkaar heengelegd als bewijs.
Hoe kun je weten welke foto van wanneer komt?

Verder natuurlijk de usual questions, waarom zou het NIST dat doen, hoe is het dan wel gegaan, kan dat alternatieve verhaal daadwerkelijk plaats hebben gevonden?
Je hoeft alleen maar de uitspraken van NIST onder de loep te leggen over in welke hoedanigheid de WTC7 in brand stond om te constateren dat het niet klopt. Dat geldt ook voor het filmpje wat ik toegevoegd had waar NIST in beeld verklaard geen notie te hebben van gesmolten staal, geen bewijzen daarvoor kon vinden (video+foto's) en ook geen getuigen kon vinden die dat konden bevestigen.

Dat is lariekoek van verbrande proporties.

Wat daar achter schuilt heb ik geen idee van. Is het inderdaad zo dat de Amerikaanse overheid hier een regie toont die de NIST niet waar kon maken, of baalde NIST van de te kleine subsidiepot die beschikbaar werd gesteld voor dit onderzoek terwijl onderzoeken in het verleden voor veel kleinere zaken veel meer opleverden...? Mijn gok is zo goed als de jouwe.
Feit blijft dat ze stonden te liegen alsof het gedrukt stond.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:27:28 #223
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97565283
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:23 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar de uitspraken van NIST onder de loep te leggen om te constateren dat het niet klopt. Dat geldt ook voor het filmpje wat ik toegevoegd had waar NIST in beeld verklaard geen notie te hebben van gesmolten staal, geen bewijzen daarvoor kon vinden (video+foto's) en ook geen getuigen kon vinden die dat konden bevestigen.

Dat is lariekoek van verbrande proporties.

Wat daar achter schuilt heb ik geen idee van. Is het inderdaad zo dat de Amerikaanse overheid hier een regie toont die de NIST niet waar kon maken, of baalde NIST van de te kleine subsidiepot die beschikbaar werd gesteld voor dit onderzoek terwijl onderzoeken in het verleden voor veel kleinere zaken veel meer opleverden...? Mijn gok is zo goed als de jouwe.
Feit blijft dat ze stonden te liegen alsof het gedrukt stond.
Ik ken ook nog steeds geen bewijs voor gesmolten staal dat niet óf van het opruimen achteraf kwam, óf die gephotoshopte foto die een tijd rond is gegaan.

Je zegt dat het een feit is dat ze liegen maar in 10 jaar is nog nergens echt bewijs gevonden dat ze dat gedaan hebben afaik.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 23:31:04 #224
341203 3-voud
pi_97565466
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ken ook nog steeds geen bewijs voor gesmolten staal dat niet óf van het opruimen achteraf kwam, óf die gephotoshopte foto die een tijd rond is gegaan.

Nu ben je je ogen aan het sluiten voor je eigen gewin. Dat is een dooddoener.
Je kunt interviews terug bekijken van brandweerlieden, politie en andere aanwezigen die meermaals over enorme hoeveelheden gesmolten metaal spreken.
Tevens zijn er beelden beschikbaar van hoe WTC7 in brand stond ten tijde van, en dit spreekt de verklaring van NIST hierover tegen.

Als je dit domweg negeert heeft discussiëren hierover met jou geen zin.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:35:39 #225
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97565676
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:31 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nu ben je je ogen aan het sluiten voor je eigen gewin. Dat is een dooddoener.
Je kunt interviews terug bekijken van brandweerlieden, politie en andere aanwezigen die meermaals over enorme hoeveelheden gesmolten metaal spreken.
Tevens zijn er beelden beschikbaar van hoe WTC7 in brand stond ten tijde van, en dit spreekt de verklaring van NIST hierover tegen.

Als je dit domweg negeert heeft discussiëren hierover met jou geen zin.
Ik hecht weinig waarde aan getuigenverklaringen, als er iets onbetrouwbaar is, is het wel het menselijke geheugen. Daarnaast is het onmogelijk alle getuigenissen door te lezen en kiest iedereen de getuigenissen uit die het beste voor hun doel spreken.

Ik zie niet hoe de manier waarop wtc7 gebrand heeft betekent dat er gesmolten staal moest zijn?
(vooral niet vanwege de continue discussies dat het niet warm genoeg zou zijn geweest om het staal te doen smelten volgens iedereen)
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 23:37:58 #226
341203 3-voud
pi_97565761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik hecht weinig waarde aan getuigenverklaringen, als er iets onbetrouwbaar is, is het wel het menselijke geheugen. Daarnaast is het onmogelijk alle getuigenissen door te lezen en kiest iedereen de getuigenissen uit die het beste voor hun doel spreken.
Als je zo redeneert moet uitgerekend jij het NIST rapport naar de vuilnisbelt verwijzen. Die is doorspekt van getuigenverklaringen.
Hoezo jezelf de das om doen?

quote:
Ik zie niet hoe de manier waarop wtc7 gebrand heeft betekent dat er gesmolten staal moest zijn?
(vooral niet vanwege de continue discussies dat het niet warm genoeg zou zijn geweest om het staal te doen smelten volgens iedereen)
Je haalt hier de WTC7 en gesmolten metaal door elkaar. Het zijn 2 aparte cases.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:46:59 #227
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97566070
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:37 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je zo redeneert moet uitgerekend jij het NIST rapport naar de vuilnisbelt verwijzen. Die is doorspekt van getuigenverklaringen.
Hoezo jezelf de das om doen?

[..]

Je haalt hier de WTC7 en gesmolten metaal door elkaar. Het zijn 2 aparte cases.
Ik snapte niet dat je het niet meer over metaal had bij wtc7. Weet alleen dat er niets uitgebreids in een eerder rapport stond en dat dat na aanvraag door Chandler dat toegevoegd is.

Ik ben er ook helemaal niet van overtuigd dat het nist rapport 100% correct is. Doe mezelf dus ook niet de das om.... Nist moest werken met wat ze hadden, logisch dat ze óók naar getuigen hebben geluisterd, maar conclusies puur op basis van getuigenverklaringen gaan me vaak te ver. (ligt natuurlijk aan de complexiteit van de verklaring).

Als je geïnteresseerd bent, er zijn genoeg best wel schokkende voorbeelden te vinden over hoe slecht mensen eigenlijk dingen onthouden.
  † In Memoriam † dinsdag 31 mei 2011 @ 23:56:18 #228
341203 3-voud
pi_97566475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:46 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik snapte niet dat je het niet meer over metaal had bij wtc7. Weet alleen dat er niets uitgebreids in een eerder rapport stond en dat dat na aanvraag door Chandler dat toegevoegd is.
Maakt niet uit.
Ter verduidelijking: NIST heeft verklaard hoe de WTC7 in brand stond. Dus, welke verdieping en in welke mate. Dat komt totaal niet overeen met de beelden die ervan zijn.
Dat is 1 van de 2.

Tevens spreken ze over gesmolten metaal waar ze niets, maar dan ook niets, over konden vinden (ik neem aan dat ze daarmee volledig 9-11 bedoelen en niet een gebouw specifiek). Als je de beelden bekijkt van de getuigen aldaar, die nog ten tijde van de ramp geinterviewd worden, wordt er massaal gesproken over gesmolten metaal.
Dus geen getuigen met slecht geheugen, maar getuigen die er nog geen uur geleden (give or take) met blote ogen ernaar keken.
Dat is 2 van 2.

Beide zijn niet te weerleggen. Ook niet met je argument dat getuigen in deze onbetrouwbaar zijn.
Werden die getuigen 2 jaar na dato geinterviewd, had je een punt. Dan zou ik het zelf al niet eens aanhalen als argument tegen NIST. Ik begrijp die onbetrouwbaarheids factor ook wel.

quote:
Ik ben er ook helemaal niet van overtuigd dat het nist rapport 100% correct is. Doe mezelf dus ook niet de das om....
Juist wel.
De getuigen uit de filmpjes spreken van een situatie kort geleden. Dezelfde dag nog.
NIST heeft getuigeverklaringen van een paar jaar oud omdat het onderzoek heel laat op gang kwam.

Nu zeg jij dat getuigen een onbetrouwbaarheids factor hebben. Dat klopt. Maar die neemt pas toe naarmate de tijd flink verstrijkt. Dat geldt niet voor getuigen die een half uur of 2 uur geleden datgene wat ze verklaren, nog gezien hebben. En welke van de 2 had juist die "oudere" getuigen? NIST.

Ik vind daarom nog steeds dat je jezelf de das om doet met je tegen argument over getuigen. Ligt ook wel kinderlijk voor de hand.
Jij zou, als je een eerlijke kijk op de zaak wilt tonen, juist NIST eerder aan de kant moeten schuiven om die getuigen dan die filmpjes van mensen die spreken over gesmolten metaal.
  woensdag 1 juni 2011 @ 01:08:01 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97569150
Even een korte reactie op "Dus geen getuigen met slecht geheugen, maar getuigen die er nog geen uur geleden (give or take) met blote ogen ernaar keken."
Dat maakt geen drol uit. Ook dan zijn getuigen verklaringen erg onbetrouwbaar.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:56:08 #230
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97572228
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Maakt niet uit.
Ter verduidelijking: NIST heeft verklaard hoe de WTC7 in brand stond. Dus, welke verdieping en in welke mate. Dat komt totaal niet overeen met de beelden die ervan zijn.
Dat is 1 van de 2.
Dat zou ik wel eens willen zien. Daarnaast heeft NIST niet verklaard hoe het in brand stond maar de temperatuur van de verdiepingen, toch?

quote:
Tevens spreken ze over gesmolten metaal waar ze niets, maar dan ook niets, over konden vinden (ik neem aan dat ze daarmee volledig 9-11 bedoelen en niet een gebouw specifiek). Als je de beelden bekijkt van de getuigen aldaar, die nog ten tijde van de ramp geinterviewd worden, wordt er massaal gesproken over gesmolten metaal.
Dus geen getuigen met slecht geheugen, maar getuigen die er nog geen uur geleden (give or take) met blote ogen ernaar keken.
Dat is 2 van 2.

Beide zijn niet te weerleggen. Ook niet met je argument dat getuigen in deze onbetrouwbaar zijn.
Werden die getuigen 2 jaar na dato geinterviewd, had je een punt. Dan zou ik het zelf al niet eens aanhalen als argument tegen NIST. Ik begrijp die onbetrouwbaarheids factor ook wel.
Ok,
Laten we er van uitgaan dat die getuigen te vertrouwen zijn, want zelfs direct na een gebeurtenis hebben zij het vaak fout.

Laten we dan ook aannemen dat waar zij gesmolten zeggen ze ook echt gesmolten bedoelen en niet slechts verzwakt door vuur (buigbaar staal =/= gesmolten staal).

Laten we dan ook aannamen dat ze in alle stress een onderscheid konden maken tussen een plas gesmolten plastic en een plas gesmolten metaal.

Wat dan?
Wat had er voor gesmolten metaal kunnen zorgen?

Een vliegtuig? Nee zeker niet
Explosieven dan? Nee ook niet
Termiet? Nopes...
Lasers uit space? Hmm nee
Een atoombom? Heel misschien maar dan waren die ooggetuigen er weer niet...

quote:
Ik vind daarom nog steeds dat je jezelf de das om doet met je tegen argument over getuigen. Ligt ook wel kinderlijk voor de hand.
Jij zou, als je een eerlijke kijk op de zaak wilt tonen, juist NIST eerder aan de kant moeten schuiven om die getuigen dan die filmpjes van mensen die spreken over gesmolten metaal.
Ik zie geen reden om NIST aan de kant te schuiven net zo min als ik NIST omarm.
Een eerlijke kijk op de zaak is voor mij namelijk goed zelf nadenken en kijken of claims kunnen of niet. Als NIST iets claimt dat niet kan, so be it, maar voordat ik iemand geloof die gewoon roept: NIST zijn leugenaars wil ik wel graag bewijs zien, niet omdat het NIST afschrijft, maar omdat dat soort personen daar altijd implicaties aan verbinden.

For the sake of argument wil ik dus best even met je meegaan en tijdelijk validiteit aan die getuigenverklaringen geven, en wat had er dan geconcludeerd moeten worden?
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2011 @ 12:55:42 #231
341203 3-voud
pi_97578693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:56 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat zou ik wel eens willen zien. Daarnaast heeft NIST niet verklaard hoe het in brand stond maar de temperatuur van de verdiepingen, toch?

Nee. Ze hebben heel concreet gezegd welke vloeren over welke breedte in brand stonden. Dat kun je vergelijken met de video's die er van bestaan. Met name de video waar die ouwe mand uit het raam hangt (is hier al eens gepasseerd).
Ik zal dit later voor je uiteen zetten en alles erbij zoeken. Ik heb nu enkel tijd voor een snelle reactie.

quote:
Ok,
Laten we er van uitgaan dat die getuigen te vertrouwen zijn, want zelfs direct na een gebeurtenis hebben zij het vaak fout.
Ja, dat kan inderdaad. Maar niet zoals jij het bedoeld.
Direct na een gebeurtenis kan een getuige zeker zaken anders weergeven in de vorm van links was rechts en vice versa... of persoon droeg bruine of zwarte broek. Dat neemt niet weg dat de richting werd veranderd (links OF rechts, i.i.g niet rechtdoor) of daar een man aanwezig was.

Zo ook hier. Men kan wel vergissingen maken op welke verdieping ze dat gesmolten metaal zagen, niet dat ze zich vergisten tussen een lekke waterleiding en gesmolten metaal.

Tussen vergissen en vergissen zit nogal een verschil.
Naarmate de tijd verstrijkt worden details vager maar de grote drager van hun verklaring zal niet zo snel veranderd worden: in dit geval gesmolten metaal.

Gesmolten metaal is nogal een rariteit die je niet snel vergeet. Je vergissen is hier dan niet zo snel aanwezig.

Zie het als dat sommige slachtoffers zichzelf naar beneden lieten vallen van de WTC torens. Getuigen kunnen onderling verschillen van de kleding die die persoon droeg, of dat het nu een man of een vrouw was. Dat er een persoon gevallen is zal bij elke getuige overeenkomen.

quote:
Laten we dan ook aannemen dat waar zij gesmolten zeggen ze ook echt gesmolten bedoelen en niet slechts verzwakt door vuur (buigbaar staal =/= gesmolten staal).

Laten we dan ook aannamen dat ze in alle stress een onderscheid konden maken tussen een plas gesmolten plastic en een plas gesmolten metaal.
Gesmolten plastic ziet er wel even heel anders uit dan gesmolten metaal.

quote:
Wat dan?
Wat had er voor gesmolten metaal kunnen zorgen?

Een vliegtuig? Nee zeker niet
Explosieven dan? Nee ook niet
Termiet? Nopes...
Lasers uit space? Hmm nee
Een atoombom? Heel misschien maar dan waren die ooggetuigen er weer niet...

Wat bedoel je hier? De bron van de haard of het metaalsoort zelf?
Beide maken op zich niet zoveel uit. Men zag het. Als 1 persoon die verklaring gaf zou ik ook mijn wenkbrauwen fronsen. Zelfs bij 2.
Maar we spreken hier over meerdere personen tot en met een hele groep brandweermannen tegelijk.

Dat veeg je niet van tafel. Tenzij je moedwillig niet wil toegeven en voor jezelf een excuus blijft nodig hebben.

quote:
Ik zie geen reden om NIST aan de kant te schuiven net zo min als ik NIST omarm.
Een eerlijke kijk op de zaak is voor mij namelijk goed zelf nadenken en kijken of claims kunnen of niet. Als NIST iets claimt dat niet kan, so be it, maar voordat ik iemand geloof die gewoon roept: NIST zijn leugenaars wil ik wel graag bewijs zien, niet omdat het NIST afschrijft, maar omdat dat soort personen daar altijd implicaties aan verbinden.

For the sake of argument wil ik dus best even met je meegaan en tijdelijk validiteit aan die getuigenverklaringen geven, en wat had er dan geconcludeerd moeten worden?
Opvallend hoe je hier het weer anders weer geeft dan de werkelijkheid.
Nu spreek je over een claim of wat die wellicht niet kunnen.

Even goed opletten: we spreken hier of geclaimde feiten die aantoonbaar gelogen zijn en als NIST met hun neus op de feiten gedrukt worden, zoals dat videootje ook toont, negeren ze dat met een zuur gezicht en proberen eroverheen te walsen.

Dat zijn geen vergissingen of dergelijke, dat is manipuleren. Je kunt draaien wat je wilt maar gezond verstand blijft zeggen: liegen.
En liegen is exit.

[ Bericht 2% gewijzigd door 3-voud op 01-06-2011 13:09:52 ]
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2011 @ 13:09:06 #232
341203 3-voud
pi_97579142
*knip*
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:00:02 #233
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97589113
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:55 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee. Ze hebben heel concreet gezegd welke vloeren over welke breedte in brand stonden. Dat kun je vergelijken met de video's die er van bestaan. Met name de video waar die ouwe mand uit het raam hangt (is hier al eens gepasseerd).
Ik zal dit later voor je uiteen zetten en alles erbij zoeken. Ik heb nu enkel tijd voor een snelle reactie.

[..]

Ja, dat kan inderdaad. Maar niet zoals jij het bedoeld.
Direct na een gebeurtenis kan een getuige zeker zaken anders weergeven in de vorm van links was rechts en vice versa... of persoon droeg bruine of zwarte broek. Dat neemt niet weg dat de richting werd veranderd (links OF rechts, i.i.g niet rechtdoor) of daar een man aanwezig was.

Zo ook hier. Men kan wel vergissingen maken op welke verdieping ze dat gesmolten metaal zagen, niet dat ze zich vergisten tussen een lekke waterleiding en gesmolten metaal.

Tussen vergissen en vergissen zit nogal een verschil.
Naarmate de tijd verstrijkt worden details vager maar de grote drager van hun verklaring zal niet zo snel veranderd worden: in dit geval gesmolten metaal.

Gesmolten metaal is nogal een rariteit die je niet snel vergeet. Je vergissen is hier dan niet zo snel aanwezig.

Zie het als dat sommige slachtoffers zichzelf naar beneden lieten vallen van de WTC torens. Getuigen kunnen onderling verschillen van de kleding die die persoon droeg, of dat het nu een man of een vrouw was. Dat er een persoon gevallen is zal bij elke getuige overeenkomen.

[..]

Gesmolten plastic ziet er wel even heel anders uit dan gesmolten metaal.

[..]

Wat bedoel je hier? De bron van de haard of het metaalsoort zelf?
Beide maken op zich niet zoveel uit. Men zag het. Als 1 persoon die verklaring gaf zou ik ook mijn wenkbrauwen fronsen. Zelfs bij 2.
Maar we spreken hier over meerdere personen tot en met een hele groep brandweermannen tegelijk.

Dat veeg je niet van tafel. Tenzij je moedwillig niet wil toegeven en voor jezelf een excuus blijft nodig hebben.

[..]

Opvallend hoe je hier het weer anders weer geeft dan de werkelijkheid.
Nu spreek je over een claim of wat die wellicht niet kunnen.

Even goed opletten: we spreken hier of geclaimde feiten die aantoonbaar gelogen zijn en als NIST met hun neus op de feiten gedrukt worden, zoals dat videootje ook toont, negeren ze dat met een zuur gezicht en proberen eroverheen te walsen.

Dat zijn geen vergissingen of dergelijke, dat is manipuleren. Je kunt draaien wat je wilt maar gezond verstand blijft zeggen: liegen.
En liegen is exit.
Zoals ik al zei; ik wil best geloven dat men gesmolten metaal heeft gezien als daar ook maar 1 mogelijkheid tot was.

Aangezien nog niemand ook maar 1 verhaal heeft kunnen verzinnen dat zou kunnen verklaren dat er gesmolten metaal zou zijn geweest, zou het een stuk minder aannemelijk zijn die getuigen aan de kant te schuiven.

Maar omdat geen enkel te verzinnen process tot gesmolten metaal heeft kunnen leiden, is de kans aanzienlijk dat die mensen zich inderdaad vergist hebben.

Die vraag, of het wel of niet gekund had is niet een losstaand iets. Als tien ooggetuigen mij net in een auto rond hebben zien rijden in Amsterdam is het wel zeker belangrijk te weten dat ik geen auto heb, geen auto kan rijden, en net niet in Amsterdam was.

Hetzelfde is hier het geval. Als er geen mogelijkheid is dat er uberhaupt gesmolten metaal is geweest, is de kans dat de mensen dat claimen gezien te hebben (onintentioneel) niet de waarheid spreken extreem hoog.

Daarom veeg ik het dus moedwillig van tafel, niet omdat ik een excuus nodig heb, maar omdat de meest logische verklaring nou eenmaal is dat die mensen geen gesmolten metaal hebben gezien.
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:05:57 #234
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97589305
ps: het vliegtuig kan natuurlijk wel deels gesmolten zijn, wat dat netreft kunnen mensen wel gesmolten aluminium gezien hebben, maar ik neem aan dat je het daar niet over had aangezien dat niet over de structurele instorting van wtc gaat...

Dus even 100% voor de zekerheid; je hebt het toch over het staal?
pi_97650346
Check dit:

Wat gebeurt hier? Een "hap" uit het gebouw die zich op miraculeuze wijze herstelt?

vrijdag 3 juni 2011 @ 11:10:38 #236
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97651020
Het streepje zit 2 pixels te veel naar links, daarnaast heb je last van compressie. Weet dus niet of als je de lijn goed trekt (i.p.v. kopieert van anderen) er dan nog blauw rechts zou zitten of alleen die donkere gloed die je interpreteert als verder naar achteren ipv donkere rook.

Daarnaast is het plaatje van erg slechte kwaliteit, dat zie je aan de compressie artifacts. Dat kan er dus ook voor zorgen dat er iets te veel blauw naarrechts zit.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:12:14 #237
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97651068
Tis weer net.. je kan er 2 kanten mee op. :X
The truth was in here.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:13:51 #238
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97651109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:12 schreef Bastard het volgende:
Tis weer net.. je kan er 2 kanten mee op. :X
Nee de streep is quite obviously te ver naar links getekend, is gewoon manipulatieve propaganda...
pi_97651209
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:10 schreef oompaloompa het volgende:
Het streepje zit 2 pixels te veel naar links, daarnaast heb je last van compressie. Weet dus niet of als je de lijn goed trekt (i.p.v. kopieert van anderen) er dan nog blauw rechts zou zitten of alleen die donkere gloed die je interpreteert als verder naar achteren ipv donkere rook.

Daarnaast is het plaatje van erg slechte kwaliteit, dat zie je aan de compressie artifacts. Dat kan er dus ook voor zorgen dat er iets te veel blauw naarrechts zit.
Anders kijk je gewoon ff goed naar het filmpje en kijk je het fragment meerdere keren achter elkaar. Download hem anders zelf ff uit de NIST FOIA cumulus database.

Daarnaast: Ik heb die fucking lijn zelf gezet ..... je wordt flink irritant oompa.

Speciaal voor jou nog een keer:

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2011 11:24:08 ]
pi_97651458
Waarom zijn deze filmpjes altijd van twijfelachtige kwaliteit, het is zo niet goed mogelijk goede video-analyse te doen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:29:10 #241
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97651487
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Anders kijk je gewoon ff goed naar het filmpje en kijk je het fragment meerdere keren achter elkaar. Download hem anders zelf ff uit de NIST FOIA cumulus database.

Daarnaast: Ik heb die fucking lijn zelf gezet ..... je wordt flink irritant oompa.
Filmpje is ook compressed :?

Tweede plaatje is kleiner, maar lijkt streep verder naar rechts te staan & is geen noemenswaardig blauw rechts van de streep.

Nou is het wel zo dat menselijke visie de neiging heeft patronen af te maken waardoor het blauw lijkt, net als in deze visuele illusies. Maar neem b.v. zon colorpicker uit photoshop en je zult zien dat het niet blauw is op misschien paar compressie-vierkantjes na.

pi_97651522
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:28 schreef Degodvader het volgende:
Waarom zijn deze filmpjes altijd van twijfelachtige kwaliteit, het is zo niet goed mogelijk goede video-analyse te doen.
Dat kun je je inderdaad afvragen ja. Ze bestaan niet in goede kwaliteit. Zelfs in de NIST cumulus database zijn ze van belabberde kwaliteit.
pi_97651540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Filmpje is ook compressed :?

Tweede plaatje is kleiner, maar lijkt streep verder naar rechts te staan & is geen noemenswaardig blauw rechts van de streep.

Nou is het wel zo dat menselijke visie de neiging heeft patronen af te maken waardoor het blauw lijkt, net als in deze visuele illusies. Maar neem b.v. zon colorpicker uit photoshop en je zult zien dat het niet blauw is op misschien paar compressie-vierkantjes na.

[ afbeelding ]
Leuk bedacht, maar je zoekt naar een strohalm.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:31:18 #244
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97651550
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 11:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Leuk bedacht, maar je zoekt naar een strohalm.
goed argument
Vooral omdat ik letterlijk zeg hoe je het kunt testen :')

Het originele filmpje heeft ook heel erg veel last van artefacts
Als je echt puur op beeld af wilt gaan zou ik me meer zorgen maken over die lichtblauwe vierkantjes die blijkbaar overal door de lucht vliegen ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door oompaloompa op 03-06-2011 11:45:54 ]
pi_97653009
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 10:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
Check dit:

Wat gebeurt hier? Een "hap" uit het gebouw die zich op miraculeuze wijze herstelt?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Naast dat het in mijn ogen complete BS is, wat zegt dit volgens jou dan?
pi_97653135
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:21 schreef Nyce het volgende:

[..]

Naast dat het in mijn ogen complete BS is, wat zegt dit volgens jou dan?
De video is een gefabriceerde fake!
pi_97653494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De video is een gefabriceerde fake!
Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan? Het is toch een "never before seen" video.
pi_97653695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:37 schreef Nyce het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, wat zegt dat dan? Het is toch een "never before seen" video.
Zo heeft de maker hem in 2006 genoemd ja. Deze video zit ook in de NIST (.gov) cumulus database die via een FOIA request is vrijgegeven (vorig jaar september)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2011 12:44:02 ]
pi_97653820
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zo heeft de maker hem in 2006 genoemd ja. Deze video zit ook in de NIST (.gov) cumulus database die via een FOIA request is vrijgegeven (vorig jaar september)
Dus dan heeft de maker een nep video gemaakt en deze naar de NIST gestuurd en die zijn er in getrapt?
pi_97653910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Nyce het volgende:

[..]

Dus dan heeft de maker een nep video gemaakt en deze naar de NIST gestuurd en die zijn er in getrapt?
Nee. De overheid heeft deze beelden zelf gefabriceerd om jou en mij te doen geloven dat het aanslagen met vliegtuigen waren ipv een ordinaire gecontroleerde sloop van het complex.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')