abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97022343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar hoe werkt de wereld dan volgens jou? Een beginpunt nemen uit een bron en er dan op los fantaseren zonder referentiepunten? Want dat is namelijk het alternatief waar jij voor kiest. Dat is op zich helemaal niet erg, want je kunt zo leuk hypothesen bespreken, maar jij presenteert ze als feiten en daar ga je de fout in.

[..]

Het begint met het inzicht - en dat valt immidels wel hard te maken - dat er regelmatig spelletjes achter de schermen gespeeld worden, dat daarbij het publiek misleid wordt en dat het daarmee voor niet-insiders ongelofelijk lastig wordt de waarheid te achterhalen.

De rest wordt dan vanzelf een beetje Sherlock-Holmes, nietwaar? Zoveel mogelijk aanwijzingen verzamelen en daar de meest logische lijn doorheen proberen te trekken.

Als je de hele dag achter een computer mensen om bronnen vraagt is het allemaal niet zo belangrijk, maar ergens zul je toch moeten acteren. En dan heb je niet meer steeds de tijd om continu om 'een bron' te vragen, dan moet je het toch doen met het meest waarschijnlijke.
pi_97022402
Niets meer aan toe te voegen.
pi_97022500
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:16 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het begint met het inzicht - en dat valt immidels wel hard te maken - dat er regelmatig spelletjes achter de schermen gespeeld worden, dat daarbij het publiek misleid wordt en dat het daarmee voor niet-insiders ongelofelijk lastig wordt de waarheid te achterhalen.

De rest wordt dan vanzelf een beetje Sherlock-Holmes, nietwaar? Zoveel mogelijk aanwijzingen verzamelen en daar de meest logische lijn doorheen proberen te trekken.
Ik dacht niet dat ik het ooit tegen je zou gaan zeggen: Maar hierin ben ik het met je eens. Dat inzicht heeft iedereen wel die hier op BNW post. Inclusief ikzelf. Het gaat er alleen om wat je wel en wat je niet als daadwerkelijke aanwijzing ziet.

En vervolgens natuurlijk of de lijn die je door de aanwijzingen heentrekt wel logisch is en op genoeg plaatsen ondersteuning vindt in de feiten. Ik denk dat je het daar ook mee eens kunt zijn.
Als ik het dan even op jouw posts terug mag betrekken, en hier zullen we WEL van mening verschillen, dan vind ik dat je een goede startpositie hebt maar dat je vervolgens naar een vooraf ingesteld eindpunt gaat. Waarbij je de punten onderweg te veel inricht en interpreteert naar je eigen geloof.

Wat het daarbij vooral lastig maakt, is dat je iedereen consequent beschuldigd van domheid, achterlijkheid en volgzaamheid op het moment dat ze je naar onderbouwing vragen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:44:24 #79
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97023162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 09:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Overigens. Wat ik interessant vind is dat GoudIsEcht uitvoerig uitlegt dat Amerika er alles aan doet om de koers van de dollar op pijl te houden, terwijl Schenkstroop in een eerder topic juist benadrukt dat de VS de dollarkoers omlaag wil krijgen.

Allebei om de NWO mogelijk te maken. Nu kan ik iets over het hoofd zien, maar volgens mij zijn er dus verschillende theorieën die elkaar bijten, maar wel met hetzelfde resultaat?
Beiden is waar. Moet je eens opletten: O'bummer en BiGCorp hebben veel geld nodig voor hun tirannie in zowel binnen als buitenland. Zij denken, hey laat het volk ons maar sponsoren. En laat de Federal reserve (onze billenmaatje maar dat begrijpt bijna niemand), de geldpers maar draaien. Het volk betaalt het wel terug.

Gevolg: De dollar wordt aan het infuus van 'geloof' gehouden doordat de Fed meer geld uit het niets bijdrukt... Dus er is vertrouwen in de dollar en er wordt gehandeld in de dollar. Allemaal schone schijn, het werkt wel.. Maar de waarde gaat daardoor toch omlaag.

Snappie ;)

Is het dan voorbedachte rade van Obama en de zijnen om de dollar te laten klappen? Jazeker.. Zij willen dat de dollar klapt. Alles lijkt daarop. Zij stoppen niet met forse uitgaven en vooral niet met oorlogje spelen. Het volk draagt de schulden wel lijken zij te denken. Of ze hebben een "reddingsplan". Wedden? Alleen idioten zouden een schip tegen de klippen opvaren. Dat is wat zij met de dollar doen.

We gaan zien waar die rare kampen met dubbele omheining en schommelstoeltjes op de binneplaats voor zijn.. Onrust maybe, ik blijf ook maar speculeren. Maar zij zijn er niet voor niets.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:52:31 #80
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97023422
Ik voel me stom dat ik dit aan hoppahoppa moet uitleggen, dat ment ie toch niet :{

Hij neemt mij in de maling die gast ik zweer het je!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_97023448
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

Als ik het dan even op jouw posts terug mag betrekken, en hier zullen we WEL van mening verschillen, dan vind ik dat je een goede startpositie hebt maar dat je vervolgens naar een vooraf ingesteld eindpunt gaat. Waarbij je de punten onderweg te veel inricht en interpreteert naar je eigen geloof.
Dat eindpunt - voor zover het er is (het is meer een soort prisma) en jij het kunt zien - heeft me een stuk meer tijd gekost dan je hier kunt zien, en ik sta er altijd voor open het bij te stellen (gebeurt ook wel eens). Het is aan jou er van te leren of niet.

quote:
Wat het daarbij vooral lastig maakt, is dat je iedereen consequent beschuldigd van domheid, achterlijkheid en volgzaamheid op het moment dat ze je naar onderbouwing vragen.
Eens. Je zou er zelf ook eens naar kunnen kijken of je je vragen wat opener kunt stellen. Als je interesse hebt om van anderen te leren werkt dat vaak een stuk beter.
pi_97023624
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik voel me stom dat ik dit aan hoppahoppa moet uitleggen, dat ment ie toch niet :{

Hij neemt mij in de maling die gast ik zweer het je!
Wie weet... je kunt natuurlijk altijd zelf bepalen wat je uitlegt of niet.

Dat het eind van de dollar een bewust doel is durf ik te betwisten: het stond al heel lang (misschien al sinds de eerste stappen naar euro en anders sinds het opschorten van de gouddekking in '71) in de kaarten.

En die kampen - voor zover ze er zijn - kunnen ook een reactie op dat gegeven zijn, in plaats van een doel op zich. Het is maar net hoe je de causaliteit legt...
pi_97023965
Nog even wat toelichten: er is wel een soort 'reddingsplan' voor de dollar, namelijk een nieuwe 'wereldmunt'. De VS wil daarvoor de SDR gebruiken, en gewogen mandje van valuta dat al zo'n 40 jaar bestaat maar nog nooit echt is aangeslagen.

Niet iedereen is daar momenteel voorstander van, en met de samenstelling van zo'n mandje heeft macht/invloed ook weer veel voordelen.

In de monetaire wereld is verder olie en oliebeprijzing erg belangrijk, en daarmee heb je een groot deel van je verklaring voor de oorlogen van de VS.

Daarbij speelt overigens ook de opkomst van China en de wens van de VS tot energie-afblok van China.

Ik schreef het al ergens anders, de doelen van de VS zijn (heel beknopt):

• Behoud van de petro-dollar (of gelijkwaardige voordelen bij een eventuele opvolger)
• Energie-afblok China

Edit: alternatief en blusmiddel voor de dollarschuldorgie is goud.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:39:08 #84
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_97033946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:44 schreef Schenkstroop het volgende:

Is het dan voorbedachte rade van Obama en de zijnen om de dollar te laten klappen? Jazeker.. Zij willen dat de dollar klapt. Alles lijkt daarop. Zij stoppen niet met forse uitgaven en vooral niet met oorlogje spelen. Het volk draagt de schulden wel lijken zij te denken. Of ze hebben een "reddingsplan". Wedden? Alleen idioten zouden een schip tegen de klippen opvaren. Dat is wat zij met de dollar doen. .
Volgens mij is dit het "reddingsplan" die de US achter de hand heeft... de Amero

Offtopic:
Ik volg deze topic reeks al een tijdje en ik moet zeggen dat ik zwaar mijn bedenkingen bij het officiele verhaal heb. Ik ben geen inhoudelijke deskundige... Dus ik kan ook niet zomakkelijk met argumenten komen die mijn bedenkingen kunnen bevestigen. Ik vind sommige zaken gewoon zeer vreemd en allemaal wel heel erg toevallig... zoals creditcards die ongeschonden worden gevonden en de black boxes niet (ik weet het... impact...) Ik geloof ook dat er sprake is van het manipuleren van de media.. maar zoals ik al eerder heb gezegd... ik heb geen bewijzen die mijn bedenkingen kunnen bevestigen.

Ik vind tevens ook dat we elkaar in onze waarde moeten laten en ik vind het spijtig dat hierdoor een aantal users gestopt zijn met posten.

[ Bericht 14% gewijzigd door Eldiablo op 19-05-2011 15:47:48 ]
My mind is leaving, my body follows...
pi_97034058
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:39 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Volgens mij is dit het "reddingsplan" die de US achter de hand heeft... de Amero
Dat lijkt tot nu toe gewoon een sterk verhaal, ik ben het nog nergens echt serieus tegengekomen.

Er wordt wel eens wat over geschreeuwd hier en daar, maar doorgaans zonder veel onderbouwing.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:46:02 #86
36832 Eldiablo
pi_97034243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:41 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat lijkt tot nu toe gewoon een sterk verhaal, ik ben het nog nergens echt serieus tegengekomen.

Er wordt wel eens wat over geschreeuwd hier en daar, maar doorgaans zonder veel onderbouwing.
Daarom ook het "Volgens mij".
pi_97034510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:46 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Daarom ook het "Volgens mij".
Was niet persoonlijk bedoeld hoor. Voor wie het wat waard is: volgens mij is dat verhaal onzin. Meer wilde ik niet zeggen.

Overigens draait Mexico met het oplopende drugsterrorisme daar niet al te goed. Ik zie ze dan ook niet snel aansluiting vinden in een monetaire unie. Zie de voordelen (voor de VS) tov de dollar ook niet echt eerlijk gezegd.
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:54:34 #88
36832 Eldiablo
pi_97034613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 15:51 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Was niet persoonlijk bedoeld hoor. Voor wie het wat waard is: volgens mij is dat verhaal onzin. Meer wilde ik niet zeggen.
Ik vat het ook niet persoonlijk op. :)

Ik eerlijk gezegd ook niet... maar bij het lezen van het bericht van Schenkstroop kwam me dit naarvoren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eldiablo op 19-05-2011 16:00:18 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 15:59:26 #89
36832 Eldiablo
pi_97034790
-Had moeten editten ipv mezelf quoten-
pi_97035604
--kut... verkeerde topic-- :')

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2011 16:20:12 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:20:37 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97035671
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
--kut... verkeerde topic-- :')
Ja.. hier zou je niet komen posten weet je nog.
The truth was in here.
pi_97035695
quote:
6s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja.. hier zou je niet komen posten weet je nog.
Klopt... maar ik lees nog wel mee. ;)

Verslavingen dien je langzaam af te bouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2011 16:21:47 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:54:53 #93
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97044295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klopt... maar ik lees nog wel mee. ;)

Verslavingen dien je langzaam af te bouwen.
Gray is bezig met een monster OP las ik trouwens.. heb je nog suggesties uit de afgelopen 50 topics? Posts dat je denkt, daar zat een hoop tijd in om het duidelijk te maken, een favoriet filmpje misschien wat zou kunnen meewerken aan die post? :)
The truth was in here.
pi_97044444
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:54 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gray is bezig met een monster OP las ik trouwens.. heb je nog suggesties uit de afgelopen 50 topics? Posts dat je denkt, daar zat een hoop tijd in om het duidelijk te maken, een favoriet filmpje misschien wat zou kunnen meewerken aan die post? :)
Nope.. Ik laat het totaal aan anderen over nu. :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 20:01:14 #95
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97044665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ok dan.
The truth was in here.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:06:36 #96
36832 Eldiablo
pi_97052179
quote:

[..]

Jammer... ik heb je posts met veel interesse gelezen
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 23:03:44 #97
249559 crew  Lavenderr
pi_97055835
quote:

[..]

Wel erg jammer JB.
  donderdag 19 mei 2011 @ 23:30:25 #98
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_97057232
ff aanhalen voor achtergrondkennis

[9/11] Voorkennis
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_97059075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:06 schreef Eldiablo het volgende:

[..]

Jammer... ik heb je posts met veel interesse gelezen
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel erg jammer JB.
De roep om een ander onderwerp...cq... geen no-plane theorie was groter. Voornamelijk door figuren die zelf geen inbreng leveren en geilen op bagatelliseren. Kortom.. ik haal hier geen voldoening meer uit. Het topic zal nu snel afsterven. Je ziet nu al dat de discussie doodbloed.

Ik geef nog een voorbeeld waaruit blijkt dat de VS in staat is om zware misleiding, dan wel leugens toe te passen om de publieke opinie naar de hand te zetten. Het is een crosspost uit het propaganda en media topic:

1990: Irakese soldaten zouden baby's uit Koeweitse couveuses gehaald hebben om de couveuses als oorlogsbuit naar Irak te sturen. Gestoffeerd met getuigenissen en een officieuze ?hearing? in het Huis van Afvaardiging werd het verhaal door velen - zelfs door Amnesty International - voor waar gehouden en bleek het voor Amerikaanse afgevaardigden en senatoren zelfs een doorslaggevende factor voor hun fiat om een oorlog tegen Irak te beginnen. Uiteindelijk bleek het verhaal een slag in de propagandaoorlog waarbij een aantal Koeweitse hoge functionarissen een groot (Amerikaans) public relations bureau had ingehuurd om de Amerikaanse publieke opinie naar hun kant te laten overhellen.

Het is een feit.. en 11 jaar later krijg je 9/11 voor je kiezen. Ga je dan blindelings op het verhaal vertrouwen, of ga je kijken wat de mogelijkheden op dat moment zijn om de wereld te foppen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2011 00:21:23 ]
pi_97068240
MSM is al even onbetrouwbaar of al de lulkoek op internet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')