abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2011 @ 23:03:45 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95370142

quote:
In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.

De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.

Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur

De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."

Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.

Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html

• Een aantal van de gewonden zijn momenteel nog in levensgevaar.
• Koningin Beatrix heeft haar medeleven betuigd.
• 3 andere winkelcentra uit voorzorg ontruimd.
• Onder de slachtoffers zijn kinderen, hoeveel maakt de politie nog niet bekend.
• De dader opereerde alleen.
• De dader was een autochtone man uit Alphen a/d Rijn.
• De dader was een bekende van de politie met een drugsverleden.
• De officier van justitie heeft verteld dat de dader geen ex-militair is.
• 20:00 persconferentie!
• Omwonenden Atlas, Herenhof weer naar huis. Aarhof volgt rond 02:00 uur naar verwachting.

MEER NIEUWS VIA Alphen Stad FM: http://www.alphenstadfm.nl/ OF 105.4 FM

http://www.condoleance.nl(...)en-aan-den-rijn.html
http://nos.nl/video/231953-complete-persconferentie-3-alphen.html

Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#22
Dodental loopt op na schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn#21
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #20
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #19
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #18
Zeven doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #17
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #16
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #15
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #14
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #13
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #12
7 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #11
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #10
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #9
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #8
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #7
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #6
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #5
6 Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #4
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #3
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan den Rijn #2
Doden bij schietpartij winkelcentrum Alphen aan de Rijn
Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#23
Dodelijke schietpartij Alphen aan den Rijn#24
pi_95370194
Deel 23 ontbreekt in de OP :)
Who motivates the motivator?
pi_95370200
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Weet je wat, we gaan elke psychoot in de gaten houden.
dat zeg ik toch niet?

iemand met psychiatrisch verleden en psychoses behoort geen wapen(vergunning) te hebben
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_95370245
Check Pauw & Witteman even mensen :)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_95370272
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:04 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat zeg ik toch niet?

iemand met psychiatrisch verleden en psychoses behoort geen wapen(vergunning) te hebben
Mag nu al niet volgens de NOS alleen was de controlerende politie afdeling een paar jaar geleden door een officier van justitie getypeerd als een rommeltje...
  maandag 11 april 2011 @ 23:06:05 #6
136730 PiRANiA
pi_95370287
quote:
99s.gif Op maandag 11 april 2011 23:04 schreef Spouwerranger het volgende:
Deel 23 ontbreekt in de OP :)
Fixed.
pi_95370297
Ook in NL lopen mensen rond die zulke dingen doen,helaas moeten we er met leven vrees ik, uitwassen zullen er altijd zijn.
pi_95370334
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mag nu al niet volgens de NOS alleen was de controlerende politie afdeling een paar jaar geleden door een officier van justitie getypeerd als een rommeltje...
klopt, maar die controle blijkt dus niet te kloppen en waterdicht te zijn
pi_95370402
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:06 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dus de overheid verneukt haar eigen regeltjes en daarom moeten we mensen hun hobby afpakken/overheid meer macht geven? Zo leer je fouten wel af bij de overheid!
pi_95370448
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:06 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dat zou ook wel zeer uniek zijn. De vraag is vaak meer hoe slordig men omgaat met de bestaande regels. Eigenlijk is geen enkel systeem waterdicht.
pi_95370484
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:08 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Dat zou ook wel zeer uniek zijn. De vraag is vaak meer hoe slordig men omgaat met de bestaande regels. Eigenlijk is geen enkel systeem waterdicht.
helaas is dat laatste waar
pi_95370533
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:04 schreef roos85 het volgende:

[..]

dat zeg ik toch niet?

Of die dan ook geen wapen aanschaft staat naast de vergunningdiscussie.
Iemand met zo'n verwrongen geest kan ook simpel een wapen via andere kanalen regelen.
Deze gozer heeft blijkbaar de schone schijn aardig omhoog weten houden.
pi_95370616
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus de overheid verneukt haar eigen regeltjes en daarom moeten we mensen hun hobby afpakken/overheid meer macht geven? Zo leer je fouten wel af bij de overheid!
mensen hoeven hun hobby niet op te geven, ik vind alleen dat mensen met een psychiatrisch verleden niet het bezit van een vuurwapen mogen zijn..

die man die zelf psychoses en psychiatrisch verleden heeft gehad gaf zelf aan, dat het makkelijk wordt om naar een vuurwapen te pakken als je iets heftigs meemaakt, terwijl je normaal een steen door een ruit zou gooien
pi_95370635
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:09 schreef roos85 het volgende:

[..]

helaas is dat laatste waar
Op papier lijkt het allemaal vrij mooi, maar het wordt lang niet altijd zorgvuldig nageleefd. En laten we wel wezen: je moet ook wel heel naief zijn om te denken dat er geen mensen met (in het verleden) psychiatrische problemen in Nederland zijn die toch een wapenvergunning hebben.
pi_95370692
quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2011 23:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Of die dan ook geen wapen aanschaft staat naast de vergunningdiscussie.
Iemand met zo'n verwrongen geest kan ook simpel een wapen via andere kanalen regelen.
Deze gozer heeft blijkbaar de schone schijn aardig omhoog weten houden.
dat is zeker waar, het blijkt relatief makkelijk te zijn om aan wapens te komen.
ik zou het zelf niet weten, heb er dan ook geen enkele interesse in
pi_95370696
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:11 schreef roos85 het volgende:

[..]

mensen hoeven hun hobby niet op te geven, ik vind alleen dat mensen met een psychiatrisch verleden niet het bezit van een vuurwapen mogen zijn..

die man die zelf psychoses en psychiatrisch verleden heeft gehad gaf zelf aan, dat het makkelijk wordt om naar een vuurwapen te pakken als je iets heftigs meemaakt, terwijl je normaal een steen door een ruit zou gooien
En dat mag nu ook al niet alleen heeft de politie schijnbaar herhaaldelijk haar werk niet gedaan... Ieder jaar moet de vergunning verlengt worden namelijk. In dat geval moeten er koppen rollen bij de verantwoordelijke politie afdeling en top
pi_95370824
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En dat mag nu ook al niet alleen heeft de politie schijnbaar herhaaldelijk haar werk niet gedaan... Ieder jaar moet de vergunning verlengt worden namelijk. In dat geval moeten er koppen rollen bij de verantwoordelijke politie afdeling en top
we kunnen wel concluderen dat er strengere controle moet komen op het afgeven van dergelijke vergunning..
maar er zullen wel wat koppen gaan rollen
pi_95370859
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:11 schreef roos85 het volgende:

mensen hoeven hun hobby niet op te geven,
Persoonlijk vind ik 't een rare hobby maar goed blijkbaar is er ruimte voor.
pi_95370966
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Meeste mensen vinden FOK ook een rare hobby maar je moet gewoon vrij zijn om te doen wat je leuk vind. Zolang je niet op andere lui schiet mag je wat mij betreft een m16 in je huis hebben. Als je me dood wilt hebben lukt het je toch wel.
pi_95371093
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:15 schreef roos85 het volgende:

[..]

we kunnen wel concluderen dat er strengere controle moet komen op het afgeven van dergelijke vergunning..
maar er zullen wel wat koppen gaan rollen
Toevallig zag ik net een stukje bij powned.. over nederlands kampioen sportschieten.
Die man is junk geweest, psychoses gehad in het verleden en nu, naar eigen zeggen, levenslang patient.
Hij is bij de reunie geweest vorige week bij de kro en ik kreeg echt sympathie voor deze man en was blij dat hij zijn geluk vond in de schietsport.
Als je na Alphen je hoofd gebruikt zou zijn vergunning direct ingenomen moeten worden, als je in mijn hart kijkt, mag een zo'n idioot nooit het plezier voor andere afnemen.
Zou het echt sneu vinden als hij niet meer zou mogen schieten.

Voor je een reactie geeft op bovenstaande geeft, zou je eigenlijk het stuk bij de reunie moeten zien. Daarna zal ik iedere fatsoenlijke reactie respecteren
Hell To The Liars
  maandag 11 april 2011 @ 23:20:19 #21
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_95371096
Waarom hebben ze eigenlijk 30 rechercheurs op deze zaak gezet?
pi_95371154
http://www.powned.tv/nieu(...)mt_schietpartij.html woorden schieten tekort... Heel toevallig dat ze dit nu naar buiten brengen...
pi_95371202
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Dlocks het volgende:
Omdat ze dat in de USA ook doen?
  maandag 11 april 2011 @ 23:22:58 #24
18159 Dlocks
pi_95371239
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als de politie bepaalde informatie niet heeft dan kunnen ze daar ook niet over oordelen.
pi_95371256
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

mijn hobby zal het ook nooit worden
pi_95371279
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:21 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)mt_schietpartij.html woorden schieten tekort... Heel toevallig dat ze dit nu naar buiten brengen...
Tsja je moet toch wat als nietszeggende omroep.
pi_95371292
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:22 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Als de politie bepaalde informatie niet heeft dan kunnen ze daar ook niet over oordelen.
Iemand wist eerder te melden dat een gesloten inrichting onder justitie valt..
pi_95371318
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Toevallig zag ik net een stukje bij powned.. over nederlands kampioen sportschieten.
Die man is junk geweest, psychoses gehad in het verleden en nu, naar eigen zeggen, levenslang patient.
Hij is bij de reunie geweest vorige week bij de kro en ik kreeg echt sympathie voor deze man en was blij dat hij zijn geluk vond in de schietsport.
Als je na Alphen je hoofd gebruikt zou zijn vergunning direct ingenomen moeten worden, als je in mijn hart kijkt, mag een zo'n idioot nooit het plezier voor andere afnemen.

Voor je een reactie geeft op bovenstaande geeft, zou je eigenlijk het stuk bij de reunie moeten zien. Daarna zal ik iedere fatsoenlijke reactie respecteren
Toch is die regel er niet voor niets. Zeker met psychoses kan het bloedlink worden. Wanneer mensen het contact met de werkelijkheid echt verloren zijn, kunnen er hele gekke dingen gebeuren. In principe kun je het die mensen niet kwalijk nemen, maar de gevolgen kunnen wel desastreus zijn.
pi_95371385
quote:

[..]

heb je ook gehoord dat die man zei dat hij altijd gevoelig voor psychoses zou blijven? en dat mensen die in het bezit zijn van een wapen daar makkelijker naar grijpen, ipv bijvoorbeeld een steen door een raam te gooien
pi_95371437
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Toch is die regel er niet voor niets. Zeker met psychoses kan het bloedlink worden. Wanneer mensen het contact met de werkelijkheid echt verloren zijn, kunnen er hele gekke dingen gebeuren. In principe kun je het die mensen niet kwalijk nemen, maar de gevolgen kunnen wel desastreus zijn.
Als je echt slecht wil, zijn er simpelere, goedkopere en effectievere methodes.
pi_95371510
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:25 schreef roos85 het volgende:

[..]

heb je ook gehoord dat die man zei dat hij altijd gevoelig voor psychoses zou blijven? en dat mensen die in het bezit zijn van een wapen daar makkelijker naar grijpen, ipv bijvoorbeeld een steen door een raam te gooien
Het zorgelijke is dat je totaal niet meer kunt voorspellen wat zo'n persoon doet. Er zijn zelfs mensen die, tijdens dat ze psychotisch waren, hun baby hebben gedood, terwijl ze ontzettend veel van dat kind hielden. Meestal pakt het niet gewelddadig uit, maar dat risico kun je gewoon niet nemen.
pi_95371513
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Dlocks het volgende:
Omdat je in een politie-onderzoek niets aan clowns of matrassenverkopers hebt?
-weg-
pi_95371530
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Daarom zegt mijn verstand ook die vent moet zijn vergunning inleveren.
Hij heeft een keer 3 nachten met een wapen achter de deur gezeten en gewoon naar brazilie gereisd omdat hij dacht dat 'ze' hem zochten.
Maar als je dan ziet dat een ex-junk NL kampioen schieten wordt, denk je wat een held, wat een rust haalt ie uit die sport, maar na afgelopen zaterdag. :(
Hell To The Liars
pi_95371544
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95371562
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:27 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Het zorgelijke is dat je totaal niet meer kunt voorspellen wat zo'n persoon doet. Er zijn zelfs mensen die, tijdens dat ze psychotisch waren, hun baby hebben gedood, terwijl ze ontzettend veel van dat kind hielden. Meestal pakt het niet gewelddadig uit, maar dat risico kun je gewoon niet nemen.
klopt, psychoses kunnen erg naar zijn en verschrikkelijke gevolgen hebben
pi_95371579
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als je echt slecht wil, zijn er simpelere, goedkopere en effectievere methodes.
Zeker, maar het is niet gezegd dat iemand altijd zoveel mogelijk mensene wil doden.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 23:29:52 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95371630
quote:

[..]

nu ja hij hoeft zijn hobby natuurlijk niet op te geven

lijkt me alleen niet wenselijk voor zo iemand om vuurwapens in huis te hebben ... voor hemzelf niet en voor zijn directe omgeving ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95371631
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Droopie het volgende:

[..]

Daarom zegt mijn verstand ook die vent moet zijn vergunning inleveren.
Hij heeft een keer 3 nachten met een wapen achter de deur gezeten en gewoon naar brazilie gereisd omdat hij dacht dat 'ze' hem zochten.
Maar als je dan ziet dat een ex-junk NL kampioen schieten wordt, denk je wat een held, wat een rust haalt ie uit die sport, maar na afgelopen zaterdag. :(
dat maakt het heel dubbel..

misschien moet er een wet komen dat wapens niet thuis bewaard mogen worden o.i.d.
  maandag 11 april 2011 @ 23:29:56 #39
18159 Dlocks
pi_95371636
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Iemand wist eerder te melden dat een gesloten inrichting onder justitie valt..
Ik zie het. Had het nieuws dat hij in een gesloten inrichting had gezeten even gemist:

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)idale-klachten.dhtml
pi_95371692
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Auti het volgende:

[..]

Buiten dat is dit voor NL politie een voor hun nog onbekend gebeuren en doen ze hun uiterste best om alles volgens de regels te doen.
pi_95371697
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:25 schreef roos85 het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, kijk dat stukje bij de reunie, dan krijg je de wat menselijker kant van het verhaal te zien en zal je hart een stukje gestolen worden.
Net als pas geleden bij een documentaire over Longstay veroordeelden.
Ja het is een zedendeliquent, maar toch zie je een zielig stuk mens die na 25 jaar nog niet de maatschappij ingestuurt kan worden..
Tekst is zo kil en hard, tv-beelden/ interviews geven een ander beeld..
Hell To The Liars
pi_95371903
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Daarom zeg ik, kijk dat stukje bij de reunie, dan krijg je de wat menselijker kant van het verhaal te zien en zal je hart een stukje gestolen worden.
Net als pas geleden bij een documentaire over Longstay veroordeelden.
Ja het is een zedendeliquent, maar toch zie je een zielig stuk mens die na 25 jaar nog niet de maatschappij ingestuurt kan worden..
Tekst is zo kil en hard, tv-beelden/ interviews geven een ander beeld..
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat je die mensen ook vooral tegen zichzelf in bescherming moet nemen. In een periode dat het prima gaat met iemand, lijkt alles mogelijk en denkt men dat ze alles wel aan kunnen, maar er is altijd een kans dat iemand opnieuw psychotisch wordt en met een beetje pech kan hij in die periode zijn leven voor goed verneuken. In principe moet je gewoon accepteren dat sommige mensen niet geschikt zijn om een wapen in huis te hebben en er zijn bijna oneindig veel andere hobby's te verzinnen.
pi_95371920
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:29 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Zeker, maar het is niet gezegd dat iemand altijd zoveel mogelijk mensene wil doden.
Tristan is door het lint gegaan en had beschikking over zijn wapens.
Niemand weet of hij die niet had aangeschaft wanneer zijn vader graag aan kloteschieten deed
pi_95372017
Het 10 jarige meisje mocht vanmiddag het ziekenhuis verlaten.
-weg-
pi_95372157
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Tristan is door het lint gegaan en had beschikking over zijn wapens.
Niemand weet of hij die niet had aangeschaft wanneer zijn vader graag aan kloteschieten deed
Ga je er even vanuit dat hij dit in een opwelling heeft gedaan. Meestal plannen ze dit soort dingen. Als je dit plant is een wapen krijgen nie zo moeilijk hoor.
pi_95372201
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat je die mensen ook vooral tegen zichzelf in bescherming moet nemen. In een periode dat het prima gaat met iemand, lijkt alles mogelijk en denkt men dat ze alles wel aan kunnen, maar er is altijd een kans dat iemand opnieuw psychotisch wordt en met een beetje pech kan hij in die periode zijn leven voor goed verneuken. In principe moet je gewoon accepteren dat sommige mensen niet geschikt zijn om een wapen in huis te hebben en er zijn bijna oneindig veel andere hobby's te verzinnen.
Laten we wel reeel wezen, hoe vaak is het voorgekomen dat dit is gebeurd.
Nu kunnen we wel zeggen, dit mag nooit meer voorkomen, waar.
Maar dan kunnen we alcohol, voetbal, auto's, roken, vet eten en weet ik veel afschaffen.
Dacht ik toevallig aan vanmorgen bij reclame op de radio, iedere dag sterven 108 mensen aan hart en vaatziekten, maar leven wij daar naar.. ??
Hell To The Liars
pi_95372298
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ga je er even vanuit dat hij dit in een opwelling heeft gedaan. Meestal plannen ze dit soort dingen. Als je dit plant is een wapen krijgen nie zo moeilijk hoor.
Het wapen thuis hebben, was slechts een kleine drempel. Iedere persoon onder de 40 in de randstad, en denk daar buiten ook wel, kan binnen 5 dagen voor 1000 euro een wapen regelen.
Hell To The Liars
pi_95372322
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar dan kunnen we alcohol, voetbal, auto's, roken, vet eten en weet ik veel afschaffen.
Dacht ik toevallig aan vanmorgen bij reclame op de radio, iedere dag sterven 108 mensen aan hart en vaatziekten, maar leven wij daar naar.. ??
Appels met peren vergelijken.

Iemand zorgt voor zijn eigen (mogelijke) vroegtijdige dood door drinken, roken, etc.
of
Iemand schiet wildvreemden neer en sommige daarvan overlijden.
pi_95372405
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Appels met peren vergelijken.

Iemand zorgt voor zijn eigen (mogelijke) vroegtijdige dood door drinken, roken, etc.
of
Iemand schiet wildvreemden neer en sommige daarvan overlijden.
Gedeeltelijk eens, hoeveel vrouwen blijven niet roken tijdens hun zwangerschap of geven hun kind geen gezond eten.
Maar ik ga mezelf nu ook beetje tegenspreken ben ik bang ;)

Ik was behoorlijk onder de indruk van die ex-junk vorige week en dacht al aan hem vanaf zaterdag.
Toen zag ik hem bij powned! en gaf mij hele dubbele gevoelens
Hell To The Liars
pi_95372426
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat laatste is wel vooral je eigen verantwoordelijkheid en daar heb je een keus in. Mensen die vatbaar zijn voor psychoses kunnen daar niets aan doen. Nu is dit geval wel heel extreem, maar in principe kan het over 2 weken weer gebeuren. Het is gewoon niet verantwoord om een bijv. een schizofreen persoon toe te staan dat hij een wapen in huis heeft imo. Het is niet zo dat de levenskwaliteit enorm achteruit gaat als hem dat wordt verboden.
pi_95372460
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zulke gedachtes komen niet in een opwelling, de obsessie met wapens was al langer aanwezig.
Het uitvoeren was misschien wel opwelling? Heb geen idee?
pi_95372478
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:43 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Dat laatste is wel vooral je eigen verantwoordelijkheid en daar heb je een keus in. Mensen die vatbaar zijn voor psychoses kunnen daar niets aan doen. Nu is dit geval wel heel extreem, maar in principe kan het over 2 weken weer gebeuren. Het is gewoon niet verantwoord om een bijv. een schizofreen persoon toe te staan dat hij een wapen in huis heeft imo. Het is niet zo dat de levenskwaliteit enorm achteruit gaat als hem dat wordt verboden.
Maar dat mag nu al niet dus dat staat helemaal niet ter discussie..?
pi_95372520
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens, hoeveel vrouwen blijven niet roken tijdens hun zwangerschap of geven hun kind geen gezond eten.
Maar ik ga mezelf nu ook beetje tegenspreken ben ik bang ;)

Ik was behoorlijk onder de indruk van die ex-junk vorige week en dacht al aan hem vanaf zaterdag.
Toen zag ik hem bij powned! en gaf mij hele dubbele gevoelens
Van mij mogen ze roken tijdens de zwangerschap best verbieden, ja. Maar die babies sterven niet omdat hun moeder rookt...
pi_95372534
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar dat mag nu al niet dus dat staat helemaal niet ter discussie..?
Wat mij betreft ook niet, maar Droopie leek te zeggen dat het wat hem betreft wel moet kunnen.
pi_95372536
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 23:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zulke gedachtes komen niet in een opwelling, de obsessie met wapens was al langer aanwezig.
Het uitvoeren was misschien wel opwelling? Heb geen idee?
Obsessie over wapens is niet hetzelfde als een obsessie over killen hoor... Ik vind die dingen eerlijk gezegd ook machtig interessant en sommige zelfs mooi. Net zoals ik tanks en straaljagers vet vind.
pi_95372541
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:41 schreef Droopie het volgende:

Het wapen thuis hebben, was slechts een kleine drempel. Iedere persoon onder de 40 in de randstad, en denk daar buiten ook wel, kan binnen 5 dagen voor 1000 euro een wapen regelen.
Daar heb je er 5 voor.
pi_95372600
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Van mij mogen ze roken tijdens de zwangerschap best verbieden, ja. Maar die babies sterven niet omdat hun moeder rookt...
De kans op bepaalde stoornissen etc. is gewoon groter bij een kind als de moeder rookt tijdens de zwangerschap. De chemische omgeving in de baarmoeder is vrij bepalend voor o.a. de ontwikkeling van het brein van een kind.
pi_95372676
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Obsessie over wapens is niet hetzelfde als een obsessie over killen hoor... Ik vind die dingen eerlijk gezegd ook machtig interessant en sommige zelfs mooi. Net zoals ik tanks en straaljagers vet vind.
Vraag je weleens af waarom?
pi_95372688
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:46 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

De kans op bepaalde stoornissen etc. is gewoon groter bij een kind als de moeder rookt tijdens de zwangerschap. De chemische omgeving in de baarmoeder is vrij bepalend voor o.a. de ontwikkeling van het brein van een kind.
Dat is waar ja, daar heb ik niets tegen in te brengen. Maar ik doelde meer op kankers, dacht hier niet eens over na :)
pi_95372706
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:45 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook niet, maar Droopie leek te zeggen dat het wat hem betreft wel moet kunnen.
Nou ik vind enerzijds moet kunnen in zijn geval, omdat ik hem zoveel respect voor hem had.
55 kg en bijna dood en nu NL kampioen.. Maar als ik heel reeel ben moeten dit soort mensen ver van wapens gehouden worden, hij is de uitzondering die wel onder de kwaden moet lijden
Hell To The Liars
  maandag 11 april 2011 @ 23:49:39 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95372763
Een persoon die opgenomen is en het rijbewijs wil verlengen kan het helemaal vergeten en een wapenvergunning kan wel??
Raar vind ik dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95372772
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vraag je weleens af waarom?
Ik heb ook mijn computer gebouwd. Ik wil wel van meer dingen weten hoe ze werken. Als je al die oorlog programma's op discovery voorbij ziet komen ben ik niet de enige met een voorliefde voor tanks en straaljagers.
pi_95372805
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
Een persoon die opgenomen is en het rijbewijs wil verlengen kan het helemaal vergeten en een wapenvergunning kan wel??
Raar vind ik dat
Zo simpel ligt het niet. :N
pi_95372806
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou ik vind enerzijds moet kunnen in zijn geval, omdat ik hem zoveel respect voor hem had.
55 kg en bijna dood en nu NL kampioen.. Maar als ik heel reeel ben moeten dit soort mensen ver van wapens gehouden worden, hij is de uitzondering die wel onder de kwaden moet lijden
Ik snap de sympathie wel en het is ook een mooie prestatie, maar jij ziet hem nu het goed met hem gaat. Wellicht blijft dat zo, maar hij kan ook weer psychotisch worden. En wat gebeurt er dan?
pi_95372812
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
Raar vind ik dat
Ik kon mijn rijbewijs gewoon verlengen.
pi_95372907
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik kon mijn rijbewijs gewoon verlengen.
Wat voor een ziekte heb jij dan als ik vragen mag?
pi_95372912
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:50 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ik snap de sympathie wel en het is ook een mooie prestatie, maar jij ziet hem nu het goed met hem gaat. Wellicht blijft dat zo, maar hij kan ook weer psychotisch worden. En wat gebeurt er dan?
999 van de 1000 keer niets denk ik,want dit is pas de eerste keer in NL en hoeveel mensen met psychoses zijn er geweest en hoeveel wapens zijn er in omloop??
we kijken niet, ik woon in rotterdam-zuid, naar de 2 moorden in mijn buurt.
eentje aan het einde van de straat en vandaag in de buurt van mijn oude kinderdisco plek.
in 48 uur
Hell To The Liars
pi_95372930
Vind het ook wel een beetje raar dat ze een psychisch(oops spelfouten) gestoorde man wapens geven, dat is net zoiets als zeggen bij de inspectie van je papieren:

Hmmm.....poging tot doodslag, doodsbedreigingen blablabla....

Ziet er oke uit, hier zijn je wapens veel plezier :W
pi_95372955
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:52 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Wat voor een ziekte heb jij dan als ik vragen mag?
Schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95372988
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig maar. Als geldt dat voor vrijwel alle schizofrene mensen wel. :P
pi_95373088
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Als geldt dat voor vrijwel alle schizofrene mensen wel. :P
Ik betwijfel ook of Tristan schizofreen was. Het is wel enkele malen gesuggereerd, zowel hier als elders.
pi_95373219
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik betwijfel ook of Tristan schizofreen was. Het is wel enkele malen gesuggereerd, zowel hier als elders.
Hij blowde. Oorzaak gevonden.
pi_95373256
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij blowde. Oorzaak gevonden.
Echt 100% geweldig van je.
pi_95373286
Hoor deze nu pas: http://twaud.io/qw5d :{
pi_95373288
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Blowen, wat ook gesuggereerd werd, is echt niet goed voor mensen met problemen.
Schizofreen kan je er van worden, in wat voor mate dan ook. En het is maar net wat je triggert.
Ik kan ook mensen vermoorden als het zou moeten, maar dan gaan er mensen dood door mijn autootje die mijn naasten vermoord/verkracht zouden hebben. Of volkert van der graaf als ik hem tegen kom op straat..
Maar politici, voetballers, Laura van Secret Story ;) die zullen nooit bij mij een moordgevoel op kunnen rakelen.

edit: ik heb zelf ook 14 jaar geblowd, sinds ik gestopt ben begrijp ik dat het voor bepaalde mensen kwaad kan.
Hell To The Liars
pi_95373445
Heeft iemand trouwens de namen van de slachtoffers?
pi_95373456
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt 100% geweldig van je.
Onderbuikgevoelens, publieke opinie. Ik heb 't zelf niet verzonnen. :N
pi_95373516
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Tourniquet het volgende:
Hoor deze nu pas: http://twaud.io/qw5d :{
Houd dan aub ook maar je mond dicht, als je nauwelijks in staat bent om een aanhoorbaar verhaal te houden en zo heftig geemotioneerd bent. Konden ze niemand anders vinden?

Edit: ik hoor net pas dat zijn kind ook is geraakt. Ik vond het al wat 'vreemd'.
pi_95373531
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Schizofreen kan je er van worden, in wat voor mate dan ook. En het is maar net wat je triggert.
Ik kan ook mensen vermoorden als het zou moeten, maar dan gaan er mensen dood door mijn autootje die mijn naasten vermoord/verkracht zouden hebben. Of volkert van der graaf als ik hem tegen kom op straat..
Maar politici, voetballers, Laura van Secret Story ;) die zullen nooit bij mij een moordgevoel op kunnen rakelen.

edit: ik heb zelf ook 14 jaar geblowd, sinds ik gestopt ben begrijp ik dat het voor bepaalde mensen kwaad kan.
Je wordt niet schizofreen van blowen. Je kan wel een psychose krijgen van blowen. Groot verschil. Maar ik snap je punt ;)
pi_95373814
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Je wordt niet schizofreen van blowen. Je kan wel een psychose krijgen van blowen. Groot verschil. Maar ik snap je punt ;)
Meer mensen worden verwond door dronken lui dan door blowen. Alcohol verbieden? Echt alles wat je doen heeft een beetje risico...
pi_95373824
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:03 schreef Messina het volgende:

[..]

eens, een 'echte' schizofreen met verschillende karakters kan je idd niet vergelijken.
maar een droopie die stoned was, is echt 500x anders dan een drugsloze droopie ;)
Hell To The Liars
pi_95374042
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

eens, een 'echte' schizofreen met verschillende karakters kan je idd niet vergelijken.
maar een droopie die stoned was, is echt 500x anders dan een drugsloze droopie ;)
Je kunt aan de buitenkant niet zien hoe ver van het pad af is de conclusie.
pi_95374163
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt aan de buitenkant niet zien hoe ver van het pad af is de conclusie.
mogen we als 2e conclusie stellen, dat ieder persoon met fles drank, grand theft auto, een vreemd gaande partner en een wapen een gevaar is.. :)
Hell To The Liars
pi_95374394
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

mogen we als 2e conclusie stellen, dat ieder persoon met fles drank, grand theft auto, een vreemd gaande partner en een wapen een gevaar is.. :)
Hoezo?
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95374398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je schizofrenie en Multiple Personality Disorder.
pi_95374433
Maar weet niemand waar ik de namen van de slachtoffers kan vinden? Al gegoogeld maar geen succes.
pi_95374469
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:52 schreef Skillstorm het volgende:
Vind het ook wel een beetje raar dat ze een psychisch(oops spelfouten) gestoorde man wapens geven, dat is net zoiets als zeggen bij de inspectie van je papieren:

Hmmm.....poging tot doodslag, doodsbedreigingen blablabla....

Ziet er oke uit, hier zijn je wapens veel plezier :W
Vanavond legde een hoofdcommissaris (meen ik) bij P&W uit dat dit dus niet te controleren is voor de politie. In dat geval moeten informatiesystemen gekoppeld zijn, wat dus niet het geval is. Zal wel weer te privacygevoelig zijn.
pi_95374482
Ik snap die fascinatie nooit zo voor die namen. Misschien nog als je in het stadje zelf woont, maar half Nederland lijkt er wel in geinteresseerd.
pi_95374487
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:24 schreef Ausputzert het volgende:
Ik snap die fascinatie nooit zo voor die namen. Misschien nog als je in het stadje zelf woont, maar half Nederland lijkt er wel in geinteresseerd.
Ja ik woon er 1km vandaan :P Van de Ridderhof. Hoorde vandaag ook dat mijn vader heel dicht bij de Ridderhof zat toen het gebeurde, gelukkig is hij er niet even langs gegaan.
pi_95374525
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:24 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ja ik woon er 1km vandaan :P Van de Ridderhof
Ok, op die manier. Ja, dan is er best een kans dat je een vage bekende hebt onder de slachtoffers.
pi_95374565
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:25 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ok, op die manier. Ja, dan is er best een kans dat je een vage bekende hebt onder de slachtoffers.
Uhu, wil dan ook die namen weten.
pi_95374607
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:27 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Volgens mij wordt die lijst uit respect voor de nabestaanden niet vrij gegeven.
pi_95374674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:28 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik al. Ik loop wel stage op een basis-school hier en in de klas waar ik loop is er dan ook een tante van een meisje overleden bij het incident, nou dat was echt huilen vanochtend.(volkomen begrijpelijk natuurlijk)
pi_95374728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:28 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Als er vage bekende bij zit , hoor je 't vanzelf wel lijkt me.
pi_95374775
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als er vage bekende bij zit , hoor je 't vanzelf wel lijkt me.
Een goede bekende vast wel, maar als het om een vent gaat die 15 jaar geleden bij jou in je oude buurt woonde, dan kan het zomaar dat je het nooit hoort.
pi_95374866
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Een goede bekende vast wel, maar als het om een vent gaat die 15 jaar geleden bij jou in je oude buurt woonde, dan kan het zomaar dat je het nooit hoort.
Ach mijn oude buurman kent inmiddels half NL door Opsporing Verzocht. :{
pi_95374904
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach mijn oude buurman kent inmiddels half NL door Opsporing Verzocht. :{
Lol. Lijkt me best apart om een bekende op tv te zien in zo'n programma.
pi_95374939
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:37 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Of je eigen stadje (Alphen aan den Rijn) dat zoiets zou gebeuren had ik dus NOOIT verwacht. Zo'n kleine stad, zo'n kleine gemeenschap en dan dit.
pi_95375040
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:38 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Of je eigen stadje (Alphen aan den Rijn) dat zoiets zou gebeuren had ik dus NOOIT verwacht. Zo'n kleine stad, zo'n kleine gemeenschap en dan dit.
Het is helaas in de huidige samenleving overal te verwachten. Denk niet dat het perse iets van een grote stad is oid. Maar goed, gelukkig is de kans dat je bij iets dergelijks betrokken raakt te verwaarlozen.
pi_95375064
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:38 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Mjah, de kans dat zo'n drama zich afspeelt in het stadje waar je woont is ook erg klein en in principe is er geen aanleiding om er echt rekening mee te houden. Alphen in het nieuws op de BBC; who would have guessed.
pi_95375080
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:42 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Mjah, de kans dat zo'n drama zich afspeelt in het stadje waar je woont is ook erg klein en in principe is er geen aanleiding om er echt rekening mee te houden. Alphen in het nieuws op de BBC; who would have guessed.
Het is gewoon een heel vredig stadje normaliter.
pi_95375122
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:43 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Dat dacht ik van mijn dorp ook.. tot ik opeens hoorde dat het hier het grootste drugshol van nederland zou zijn :')
pi_95375140
quote:

[..]

Dat zou goed kunnen, maar je hebt maar 1 echt gestoorde in je gemeenschap nodig om een stadje hot news te laten worden. In principe wonen in elk stadje wel psychisch gestoorde mensen die als het tegenzit vroeg of laat iets opzienbarends doen.
pi_95375170
Lijkt me trouwens raar om nu al weer naar binnen te gaan. Ik hoop ook niet dat ze te maken krijgen dat veel klanten ook nog eens verliezen, want er zijn kleine winkeltjes daar die het vaak al moeilijk hebben.. Dat kan er ook nog eens bij..
pi_95375175
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:37 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Heb samen met 'm gezwommen, geschaatst, kroegen bezocht paar jaar lang.
3 jaar was 't mijn buurman en ook daarna had ik nog goed contact totdat ikzelf van toneel verdween.
pi_95375208
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:46 schreef vaasinbloem het volgende:
Lijkt me trouwens raar om nu al weer naar binnen te gaan. Ik hoop ook niet dat ze te maken krijgen dat veel klanten ook nog eens verliezen, want er zijn kleine winkeltjes daar die het vaak al moeilijk hebben.. Dat kan er ook nog eens bij..
Nederlanders zijn over het algemeen vrij nuchter en dus denk ik dat het wel los zal lopen daarmee.
pi_95375210
quote:

[..]

Er hoeft maar 1 persoon door te draaien.
pi_95375232
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:46 schreef vaasinbloem het volgende:
Yeah. Totaal irrationeel om angstig te zijn, maar het idee dat er doden en gewonden hebben gelegen in het winkelcentrum waar jij je boodschappen doet, geeft veel mensen toch een onprettig gevoel.
pi_95375242
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nederlanders zijn over het algemeen vrij nuchter en dus denk ik dat het wel los zal lopen daarmee.
Ik hoop het.
pi_95375284
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:48 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Yeah. Totaal irrationeel om angstig te zijn, maar het idee dat er doden en gewonden hebben gelegen in het winkelcentrum waar jij je boodschappen doet, geeft veel mensen toch een onprettig gevoel.
Dan kun je nooit meer voet in een ziekenhuis zetten.... :P
pi_95375288
quote:

[..]

Ja, vooral de mensen die het actief hebben meegemaakt. Lijkt me raar voor hun om morgen al een bakje kibbeling te gaan kopen. Ik denk dat ze veel liever even naar de Aarhof gaan.
pi_95375303
quote:

[..]

Ik kocht daar in mijn middelbare-school tijd gewoon elke dag frikandelbroodjes etc. Dat daar nu doden zijn gevallen.... Als het op een doordeweekse dag gebeurd zou zijn dan waren er misschien wel meer slachtoffers i.v.m scholieren.
pi_95375312
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:27 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

De enigen die ik weet:

- Constanze Boezaard (45), medewerkster GH Lyceum + haar man (49)
- Margriet ter Haar (68), eigenaresse Square Mode

en die 42-jarige Syrische dichter.
pi_95375318
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:50 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ik kocht daar in mijn middelbare-school tijd gewoon elke dag frikandelbroodjes etc. Dat daar nu doden zijn gevallen.... Als het op een doordeweekse dag gebeurd zou zijn dan waren er misschien wel meer slachtoffers i.v.m scholieren.
Nouja, op zaterdagmiddag is het denk ik wel het drukst in zo'n winkelcentrum.
pi_95375369
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De enigen die ik weet:

Hopelijk hadden ze geen kinderen, anders is het wel heel erg bitter. Om zo je beide ouders ff te verliezen..
pi_95375375
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Hopelijk hadden ze geen kinderen, anders is het wel heel erg bitter. Om zo je beide ouders ff te verliezen..
Er was 1 kind waarvan beide ouders overleden waren had ik begrepen.
pi_95375398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:53 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Er was 1 kind waarvan beide ouders overleden waren had ik begrepen.
Ja, zoiets had ik ook gehoord. Dus twee keer wees, jezus zeg..
pi_95375403
quote:

[..]

De enigen die ik weet:

Die Syrische man, daar zaten ze vandaag ook nog over te praten: Vlucht hij uit zijn land vanwege oorlog, wordt hij hier neergeschoten. Dat is het toppunt van (om het maar zo te zeggen) lulligheid.
pi_95375576
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:54 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Die Syrische man, daar zaten ze vandaag ook nog over te praten: Vlucht hij uit zijn land vanwege oorlog, wordt hij hier neergeschoten. Dat is het toppunt van (om het maar zo te zeggen) lulligheid.
Noodlot?
pi_95375887
Ik hoop trouwens wel dat ons de clichés als "de gemeenschap lijkt hechter geworden" en "Helemaal hetzelfde zal Alphen nooit meer worden" bespaard blijven.
pi_95375960
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:11 schreef Ausputzert het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat ons de clichés als "de gemeenschap lijkt hechter geworden" en "Helemaal hetzelfde zal Alphen nooit meer worden" bespaard blijven.
Vergeet 't maar.
pi_95376029
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Lol, volkert van der graaf vermoorden vanwege Fortuyn.. :')
Beetje je leven verkloten voor iemand die je niet kent.. 8)7
If not now, then when.
pi_95376146
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vergeet 't maar.
Waarsch. wel, maar ik kan er altijd slecht tegen. Of zoiets als :"Alphen is die dag haar onschuld verloren".
pi_95376315
Zouden die documenten 'van spirituele aard' vergelijkbaar zijn met die gek van Virginia tech?

Die kerel is ook niet helemaal 100%
pi_95376355
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:30 schreef xyzyx het volgende:
Zouden die documenten 'van spirituele aard' vergelijkbaar zijn met die gek van Virginia tech?

Die kerel is ook niet helemaal 100%
Die gozer was dan ook psychiatrisch patient.
pi_95376430
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Die gozer was dan ook psychiatrisch patient.
Dat wordt ook over Tristan gezegd. Dus misschien is het wel van zulke aard
pi_95376497
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:36 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Tristan is 10 dagen gedwongen opgenomen geweest - Maar vaak zit daar nog een na traject aan vast ,soms wel van enkele jaren (dagbehandeling etc, ) daar hoor je weinig over .
pi_95376523
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:40 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Tristan is 10 dagen gedwongen opgenomen geweest - Maar vaak zit daar nog een na traject aan vast ,soms wel van enkele jaren (dagbehandeling etc, ) daar hoor je weinig over .
Er was dus iets mis met hem.. Vandaar dat ik benieuwd ben naar zijn brief.. Misschien was het inderdaad een geval van dat hij dacht goed te doen door andere mensen dood te maken en niet zozeer wraak wilde of wat dan ook..
pi_95376533
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:36 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Bij Cho was het in ieder geval wel duidelijk dat het echt gepland was.
pi_95376573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:42 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Bij Cho was het in ieder geval wel duidelijk dat het echt gepland was.
Ja klopt..
En dan al die lui zeiken ja waarom had niemand het door..
Mensen waren van mij ook ontzettend verbaasd toen ik vertelde dat ik depressief was.. Mijn ouders hadden het niet eens doorgehad als ik het niet verteld had :') . Mensen zijn heel goed in gevoelens verbergen..
pi_95376652
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:45 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ja klopt..
En dan al die lui zeiken ja waarom had niemand het door..
Mensen waren van mij ook ontzettend verbaasd toen ik vertelde dat ik depressief was.. Mijn ouders hadden het niet eens doorgehad als ik het niet verteld had :') . Mensen zijn heel goed in gevoelens verbergen..
Van die Cho was wel vastgesteld dat hij psychisch niet in orde was en dat hij eigenlijk opgenomen zou moeten worden (gevaar voor zichzelf en mogelijk anderen). Toch werd hij na 1 dag alweer naar huis gestuurd en had hij alleen nog gesprekken. Ongeveer 1,5 jaar later pleegde hij de moorden.
pi_95376707
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:48 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Van die Cho was wel vastgesteld dat hij psychisch niet in orde was en dat hij eigenlijk opgenomen zou moeten worden (gevaar voor zichzelf en mogelijk anderen). Toch werd hij na 1 dag alweer naar huis gestuurd en had hij alleen nog gesprekken. Ongeveer 1,5 jaar later pleegde hij de moorden.
Is het van Tristan wel duidelijk wat er aan de hand was dat hij in een inrichting gestopt werd? Voor je verplicht daar in moet is er wel iets ergs aan de hand..
pi_95376717
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:52 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Is het van Tristan wel duidelijk wat er aan de hand was dat hij in een inrichting gestopt werd? Voor je verplicht daar in moet is er wel iets ergs aan de hand..
Volgens mij had hij suicidale neigingen. Maar not sure.
pi_95376746
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Volgens mij had hij suicidale neigingen. Maar not sure.
Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..
pi_95376834
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..
Op zich wel een opmerkelijke stelling van een psychiater. Hoe gaat het tegenwoordig dan met jou?

Cho werd volgens mij op last van de rechtbank naar een psychiater gestuurd voor onderzoek en aan de hand daarvan zou hij opgenomen worden (wat dus maar 1 dag duurde). Ik vind het sowieso een dubieus verhaal; er is nooit een echte diagnose gesteld bij hem.
pi_95376993
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Psychose, stemmen horen las ik ergens. en gevaar voor zichzelf
pi_95376998
Nouja, huilen met de pet op.
pi_95377303
Uit zijn brief blijkt dat hij ook met het bovennatuurlijke bezig was en had het over een god.
pi_95377304
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 03:37 schreef Robus het volgende:
Uit zijn brief blijkt dat hij ook met het bovennatuurlijke bezig was en had het over een god.
Well there's your problem :{w
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 12 april 2011 @ 03:42:43 #140
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_95377310
Wat is het huidig bekende aantal doden? Dan pas ik het balkje in de OP even aan.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_95377311
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 03:42 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat is het huidig bekende aantal doden? Dan pas ik het balkje in de OP even aan.
6 slachtoffers en 1 zelfmoord.
pi_95377319
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 03:37 schreef Robus het volgende:
Satan, zielen aan hem voeden. Offers.
If not now, then when.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 03:54:00 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95377324
quote:

[..]

komt nog bij dat je door het internet min of meer exact weet waar die doden hebben gelegen!

voor mijn gevoel zou ik nu een flink aantal locaties daar aan kunnen wijzen en ik ben al 20 jaar niet meer in Alphen geweest
pi_95377472
quote:
Dagschuttersvereniging Nieuwkoop, waar Tristan van der Vlis lid van was, blijft uit piëteit met de slachtoffers dicht tot volgende week dinsdag. Dat zei een van de twee eigenaren, Mark van Dam, maandag in RTL Nieuws. De eigenaren zijn erg geschrokken en aangedaan door de moordpartij in Alphen aan den Rijn.

Van Dam noemde Van der Vlis een 'overdreven vriendelijke jongen' die zich normaal gedroeg en zich met niemand bemoeide. Hij was nog nooit in bomberjack en legerbroek gezien, de kleding waarin hij zaterdag zes mensen en zichzelf doodschoot.

De 24-jarige Van der Vlis was sinds 2007 lid van de vereniging. Hij was daar donderdag voor het laatst en kwam er ongeveer een keer in de twee weken, samen met zijn vader en een vriendin van zijn vader. Die vriendin heeft zaterdag vlak voor het schietincident nog gebeld met de schietvereniging met de vraag of Tristan daar was.

Van der Vlis heeft een wapen gekocht bij de schietvereniging, een semi-automatische Smith & Wesson, waar 25 kogels in kunnen. Volgens RTL heeft Van der Vlis daar zaterdag hoogstwaarschijnlijk mee geschoten De andere twee wapens die hij gebruikte, zijn niet bij de schietvereniging gekocht.

Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen. Politietopman Willem Woelders zei maandag dat bij het afgeven van een wapenvergunning de politie altijd moet worden geïnformeerd over de geestelijke gezondheid van de aanvrager. Het drama in Alphen aan den Rijn maakt duidelijk dat de regelgeving voor wapenvergunningen grote gaten vertoont, vindt Woelders. Hij wil dat de Wapenwet wordt aangepast.
Schietvereniging Van der Vlis week dicht
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95377585
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 02:04 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Op zich wel een opmerkelijke stelling van een psychiater. Hoe gaat het tegenwoordig dan met jou?

Cho werd volgens mij op last van de rechtbank naar een psychiater gestuurd voor onderzoek en aan de hand daarvan zou hij opgenomen worden (wat dus maar 1 dag duurde). Ik vind het sowieso een dubieus verhaal; er is nooit een echte diagnose gesteld bij hem.

Het was gewoon een kut psychiater.

Tegenwoordig heb ik eigenlijk geen problemen meer wat depressie betreft en verder heb ik ook nooit haatgevoelens gehad tegenover anderen dus voor mij hoef je niet bang te zijn dat ik zoiets ga doen :) . Psychisch is er verder ook niets mis met mij en ga ik bijna elke dag weg met vrienden.. Voor mensen zoiets doen moet er meer mis met ze zijn en moeten ze in een isolement raken heb ik het idee.. Als je de hele tijd alleen bent ga je jezelf steeds meer opfokken..
pi_95377617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 02:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Psychose, stemmen horen las ik ergens. en gevaar voor zichzelf
En voor anderen.. :{
pi_95378417
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:33 schreef paddy het volgende:
Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen.
Die zin uit het artikel vind ik redelijk verbazend. De vader moet het toch geweten hebben als hij er ook voor was opgenomen. Waarom heeft die de club niet ingelicht?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95378498
Dorpsidioot Koos Spee laat ook weer eens wat van zich horen :r

http://www.autoblog.nl/ar(...)en-mening#post-42400
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95378740
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef FireFox1 het volgende:

Hij heeft wel een goed punt.
pi_95379311
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:00 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Koos Spee heeft NOOIT een punt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95379393
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Koos Spee heeft NOOIT een punt.
En waarom niet? 700 doden t.o.v. 6..
pi_95379428
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Zag gisteren op tv dat ze twee pleegkinderen hadden. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_95379431
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:29 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Maar dat vergelijken met het drama van Alphen raakt kant noch wal.
pi_95379449
zijn we er nog niet uit ?? wanneer gaan we over op de orde van de dag ??

wat is bijvoorbeeld de kilo knaller van de week bij de C1000 en AH in alphen aan de rijn ?
pi_95379504
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Maar dat vergelijken met het drama van Alphen raakt kant noch wal.
Klopt.. Maar sommige dingen worden gewoon zwaar opgeblazen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef plonsikduik het volgende:
zijn we er nog niet uit ?? wanneer gaan we over op de orde van de dag ??

wat is bijvoorbeeld de kilo knaller van de week bij de C1000 en AH in alphen aan de rijn ?
Kogelbiefstuk :')_!
pi_95379688
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:00 schreef xyzyx het volgende:

[..]

En welk punt mag dat dan wel zijn? Ga je ongelukken in het verkeer nou vergelijken met het willekeurig dood schieten van 6 mensen door 1 of andere idioot.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95379728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En welk punt mag dat dan wel zijn? Ga je ongelukken in het verkeer nou vergelijken met het willekeurig dood schieten van 6 mensen door 1 of andere idioot.
Mensen die dronken in de auto stappen zijn, als je het mij vraagt, niet veel beter als deze gozer..
pi_95379806
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:39 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Mensen die dronken in de auto stappen zijn, als je het mij vraagt, niet veel beter als deze gozer..
Dus er zijn 700 doden in het verkeer door dronken automobilisten? :')
pi_95379954
wat ik nooit echt snap waarom zo random op mensen schieten..... totaal nutteloos. Waarom geen politici of een lid van het koningshuis... waarom zo random? ik snap dat echt niet.
dont get high on your own supply
pi_95379969
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus er zijn 700 doden in het verkeer door dronken automobilisten? :')
Wel meer dan 6 denk ik
pi_95380000
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:45 schreef Renaldo het volgende:
wat ik nooit echt snap waarom zo random op mensen schieten..... totaal nutteloos. Waarom geen politici of een lid van het koningshuis... waarom zo random? ik snap dat echt niet.
Dus als hij de koningin dood had geschoten had je het wel gesnapt?
pi_95380106
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:47 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Dus als hij de koningin dood had geschoten had je het wel gesnapt?
dan was er in ieder geval een duidelijker motief geweest, kan best begrijpen dat mensen door gebeurtenissen een bepaalde afkeer ontwikkelen of iets, niet om moorden goed te keuren of iets. Maar om nu zo maar onschuldige random mensen neer te schieten echt.....Kijk zoals de moord op pim fortuyn, theo van gogh is een duidelijker motief en maakt het minder psychopatisch, aan de andere kant maakt het dat ook weer enger.
pi_95380322
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:49 schreef Renaldo het volgende:

[..]

dan was er in ieder geval een duidelijker motief geweest, kan best begrijpen dat mensen door gebeurtenissen een bepaalde afkeer ontwikkelen of iets, niet om moorden goed te keuren of iets. Maar om nu zo maar onschuldige random mensen neer te schieten echt.....Kijk zoals de moord op pim fortuyn, theo van gogh is een duidelijker motief en maakt het minder psychopatisch, aan de andere kant maakt het dat ook weer enger.
Dus je wil gewoon begrijpen waarom.. Ik dacht dat je bedoelde dat je het wel begreep als iemand die koningin door de kop zou schieten om wat voor reden dan ook..
Ik ben zelf ook wel benieuwd wat zijn aanleiding was en wat er in de brief stond.
pi_95380409
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:49 schreef Renaldo het volgende:

[..]

ga studie mensenkennis volgen. waarom overal een motief voor ??? er komen nog wel meer van dat soort gevallen. als je de boel gewoon beu bent en je geen moer meer om je omgeving geeft . dan is zo'n aktie toch normaal
pi_95380577
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:56 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

ga studie mensenkennis volgen. waarom overal een motief voor ??? er komen nog wel meer van dat soort gevallen. als je de boel gewoon beu bent en je geen moer meer om je omgeving geeft . dan is zo'n aktie toch normaal
maar oudjes neerschieten in een scootmobiel.... zelf de meest gekke psychopaat kan daar toch geen voldoening uithalen?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:01:36 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380585
quote:

[..]

De enigen die ik weet:

De fucking klootzak :(
http://www.telegraaf.nl/b(...)ansloos__.html?p=6,1

3 in een scootmobiel, een echtpaar van jonge kinderen ....
The truth was in here.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:02:28 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380607
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:19 schreef Temlin het volgende:
http://twaud.io/qw5d Schokkend.
Echt .......
The truth was in here.
pi_95380696
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:01 schreef Renaldo het volgende:

maar oudjes neerschieten in een scootmobiel.... zelf de meest gekke psychopaat kan daar toch geen voldoening uithalen?
Jawel, dat kan een psychopaat wel degelijk.
pi_95380746
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:01 schreef Renaldo het volgende:

[..]

Andere onschuldige mensen wel dan?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:06:46 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380755
Mn vader rijdt dagelijks in een scootmobiel door dat winkelcentrum. :(
The truth was in here.
pi_95381175
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:06 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Andere onschuldige mensen wel dan?
hmmm.... we zullen het wel nooit weten, laten we het er dan maar op houden dat we er met 6 miljard zijn en sommige van ons nu eenmaal nu en dan doorslaan, hoe triest ook.
pi_95381456
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:20 schreef Renaldo het volgende:

[..]

hmmm.... we zullen het wel nooit weten, laten we het er dan maar op houden dat we er met 6 miljard zijn en sommige van ons nu eenmaal nu en dan doorslaan, hoe triest ook.
Je kan een hele lijst vinden met spree killers op Wikipedia die volgens mij nog niet eens half compleet is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:28:56 #174
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95381474
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef FireFox1 het volgende:

Koos Spee heeft enorm gelijk. Wat is dat voor goedkoop gelul zeg. Verkeersslachtoffers vallen ook vaak omdat mensen zelf niet opletten. Is toch wat anders dan 7 mensen met grof geweld van het leven beroven.

Dan kun je nooit meer ergens overstuur van zijn, want ja, er is altijd wel iets anders waar je ook bij stil kunt staan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:42:33 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95382011
dus we hebben

psychopaat
suicidaal depressief
schizofreen

nog andere diagnoses voorhanden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95382035
Toch wel een goed idee geweest om de namen niet direct vrij te geven. Nu kunnen de nabestaanden zelf bepalen en zelf naar de media toe komen met een verhaal over hun leven en hoe het gegaan is. Anders zijn ze maar alleen een naam in een lijstje.
pi_95382108
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:42 schreef Re het volgende:
dus we hebben

psychopaat
suicidaal depressief
schizofreen

nog andere diagnoses voorhanden?
PVV stemmer

:')

Schutter Alphen aan de Rijn was PVV stemmer.
pi_95382346
Ohhh hij blijkt fan te zijn van Call of Duty mordern warfare 2! (dan is er zeker wat mis met je... kutspel.) Ik speel momenteel alleen maar Total War games en mount&blade... De kans is dus groot dat ik binnenkort te paard mensen neersabel in een winkelcentrum near you. Ik ken geen één jongen onder de 30 die niet gamed.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:53:38 #179
136730 PiRANiA
pi_95382419
quote:
Oma Tristan schreef boek bloedbad

De oma van Tristan van der V. heeft in 1991 een boek geschreven over een schietpartij met de titel 'Vier minuten voor half acht...' Dat meldt AD.
http://goo.gl/y1kR4
pi_95382461
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:45 schreef roos85 het volgende:

[..]

PVV stemmer

Schutter Alphen aan de Rijn was PVV stemmer.
Oh is dat al 100 % zeker dan dat hij PVV stemde ?
pi_95382482
Ik speel de Sims. Ik denk dat ik maar eens iemand in het zwembad gooi en het trapje weghaal.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95382486
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:53 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

http://goo.gl/y1kR4
quote:
Bekenden van Van der V. zeggen in de krant dat zijn favoriete computerspel Call of Duty: Modern Warfare 2 is, een computerspel waarbij de speler zoveel mogelijk burgers moet doodschieten. Algemeen Dagblad: 'De beelden vertonen ijzingwekkende overeenkomsten met de gebeurtenissen in Alphen.'
:')_____________________!
pi_95382549
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:55 schreef xyzyx het volgende:

[..]

[..]

:')_____________________!
Tja technisch gesproken hoef je in dat level pas te schieten op de politie... Je krijgt geen punten dus MOET klopt niet.
pi_95382756
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tja technisch gesproken hoef je in dat level pas te schieten op de politie... Je krijgt geen punten dus MOET klopt niet.
+ dat het spel niet als primair doel heeft al die burgers te doden en je de missie kan overslaan
pi_95382811
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:02 schreef xyzyx het volgende:

[..]

+ dat het spel niet als primair doel heeft al die burgers te doden en je de missie kan overslaan
Ach laat het maar een sensatie zoekende babyboemer over op de waarheid op te schrijven.
pi_95382941
dit is de oma

Jackie Lourens (A. Lourens-Koop)

Jackie Lourens (1920 - 17 maart 2000), ps. van A. Lourens-Koop, voluit Adriana Luberta Klasina Lourens-Koop. Nederlands detectiveschrijfster van vierentwintig titels. Alle boeken spelen zich af in het denkbeeldige plaatsje Castellum aan de Rijn, waar de moordbrigade onder leiding staat van hoofdinspecteur (HIP) Erik Jager. Met zijn vaste medewerkers De Griep en Herstal lossen zij iedere keer een misdaad op. Hierbij gaat Lourens uit van misdaden die overal kunnen plaatsvinden, zoals de ontvoering van een kind, de moord op een sigarenverkoopster, de uit de hand gelopen familievete. 'Kortom, het alledaagse krantenbericht als fictie,' zoals ze het zelf formuleerde in het tijdschrift 'Thrillers & Detectives' (86/1). Met deze vaste ingrediënten wist zij een trouw lezerspubliek te veroveren. Van elke titel werden zo'n 15.000 exemplaren verkocht, wat betekent dat ieder boek tweemaal werd herdrukt. Voor Nederlandse begrippen een groot succes. Haar boeken verschenen met een ijzeren regelmaat, ieder jaar één en dat vierentwintig jaar lang. Zij overleed op 79-jarige leeftijd.

Nadat Willy Corsari ophield met schrijven, was Jackie Lourens vele jaren lang de enige Nederlandse misdaadschrijfster die regelmatig publiceerde. Met haar debuut, Ze kunnen het niet laten, kreeg ze eind 1974 een eervolle vermelding tijdens de uitreiking van de Fontijnprijs, een aanmoedigingsprijs voor beginnende auteurs. Het boek zelf kwam overigens in 1975 uit.
Ze begon pas op haar vijftigste met het schrijven van politieromans, aanvankelijk onder de naam A. Lourens-Koop, later als Jackie Lourens. Daarvoor had zij het te druk met haar gezin, verscheidene studies en vertaalwerk voor uitgeverij Gottmer. Na een cursus bij de LOI te hebben gevolgd, ging ze onder haar eigen naam publiceren. Ze schreef toen een zestigtal korte verhalen voor een ter ziele gegaan boulevardblad. Maar Lourens wilde meer en nam contact op met de Zuidhollandse Uitgeversmaatschappij. Men adviseerde haar misdaadromans te gaan schrijven.
lourens.jpg (41549 bytes)Jackie Lourens schreef heel gedisciplineerd: iedere ochtend zat ze op vaste uren achter de schrijfmachine. 'Als je eerst je huishouden moet doen, heb je je gedachten er niet meer bij,' zei ze in de Haagse Post (16-11-1974).

'In mijn hoofd zit een plattegrond van Castellum. Het is natuurlijk niet dit Alphen aan de Rijn waar ik woon. Het is er min of meer op gebaseerd. De naam Castellum komt van Castellum Albiani, een Romeinse legerplaats, ooit gelegen waar nú Alphen aan de Rijn ligt. Ook de karakters van mijn hoofdpersonen zitten in mijn hoofd. Herstal is genoemd naar een plaats in België waar ze wapens maken. Hij is een dierenvriend, een beschouwend type. De Griep is de andere kant, hij is directer. Hij is een wat onbehouwen mopperaar. Hem laat ik rustig vloeken. De gelijkenis met Grijpstra en De Gier van Van de Wetering is zuiver toevallig. Ik had mijn boek al geschreven in 1971, 1972. Het eerste boek van Van de Wetering, Het lijk in de Haarlemmer Houttuinen, verscheen pas in 1975. Hoofdinspecteur Erik Jager is een wat kleurloze figuur. Hij staat boven de partijen.'
[Jackie Lourens in 'Het alledaagse krantenbericht als fictie, door Rob van 't Wel, 'Thrillers & Detectives' (86/1).]

Op dood spoor is de enige titel zonder de vaste hoofdpersonen (een vrouw gaat op onderzoek uit, wanneer de zuster van haar correspondentievriend thuis dood wordt aangetroffen).

pi_95383162
Dus we gaan boeken verbieden?
pi_95383192
Oma Tristan schreef boek bloedbad

De oma van Tristan van der V. heeft in 1991 een boek geschreven over een schietpartij met de titel 'Vier minuten voor half acht...' Dat meldt AD.

In dat schrijven schiet een jongen op een dag in april vijf willekeurige voorbijgangers dood op een treinstation in Castellum aan de Rijn, de Romeinse naam voor Alphen.

Jackie Lourens, pseudoniem voor Adriana Lourens-Knoop, overleed in 2000. Politie en justitie deden maandagavond huiszoeking in de woning van Tristan aan de Wederikstraat. De politie zocht boeken, aantekeningen, video's en dvd's. Of zij ook iets hebben gevonden is niet bekend gemaakt. Tristan woonde bij allebei zijn ouders in de Wederikstraat.

Bekenden van Van der V. zeggen in de krant dat zijn favoriete computerspel Call of Duty: Modern Warfare 2 is, een computerspel waarbij de speler zoveel mogelijk burgers moet doodschieten. Algemeen Dagblad: 'De beelden vertonen ijzingwekkende overeenkomsten met de gebeurtenissen in Alphen.'
pi_95383319
Ik hoorde van mijn pizzabezorger dat de schoonzus van de aangetrouwde neef van de huisbaas van de Ridderhof tot zijn 7e met een katapult speelde! :o.
pi_95383433
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:15 schreef Modus het volgende:
Ik hoorde van mijn pizzabezorger dat de schoonzus van de aangetrouwde neef van de huisbaas van de Ridderhof tot zijn 7e met een katapult speelde! :o.
de schoonzus tot ZIJN 7e?
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:19:44 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95383480
wordt al een aardig lijstje zo

psychopaat
depressief
schizofreen
predispositie geweld (oma + vader)
fervent massamoordenaar op de computer

daar kan nog wel wat meer bij...
pi_95383487
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:29 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Kortom, al zou er elke week zo'n schietpartij plaatsvinden, dan heb je nog steeds twee keer zoveel kans om aan een verkeersongeval te overlijden dan aan zo'n kogelregen. Dat geeft wel te denken.
pi_95383525
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Kortom, al zou er elke week zo'n schietpartij plaatsvinden, dan heb je nog steeds twee keer zoveel kans om aan een verkeersongeval te overlijden dan aan zo'n kogelregen. Dat geeft wel te denken.
Komt het wel op neer.
pi_95383534
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Au denken doet au... Normale draad.. herpakt... VERBIED GAMES, GUNZ EN BOEKEN!
pi_95383660
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef Re het volgende:

psychopaat
depressief
schizofreen
Mercedes-Benz rijder

Wat is trouwens predispositie voor geweld via de vader? Dat is een beeldend kunstenaar met inspiratie uit spiritualiteit en natuur.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_95383724
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

rap muziek
pi_95384154
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

Verplicht 538 moeten luisteren op je werk.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:39:12 #198
330215 Monque
panta rhei
pi_95384408
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:23 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Wat is trouwens predispositie voor geweld via de vader? Dat is een beeldend kunstenaar met inspiratie uit spiritualiteit en natuur.
Zijn vader was wel wapengek. Nu dan; SS'ers waren ook dol op de natuur en erg spiritueel (Himmler had altijd een exemplaar van de Bhagavad Gita op z'n lichaam) en there you go.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_95384654
Hey Tristan speelde Modern Warfare 2 net als bijna iedere gamer maar het ligt toch weer aan het spel :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95384707
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

Vergeet je PVV stemmer niet :')
pi_95384749
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vergeet je PVV stemmer niet :')
Da's een samenvatting van het bovenstaande
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:47:28 #202
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_95384799
Die Telegraaf mensen :')

quote:
Een geluk bij een ongeluk is dat twee van de slachtoffers een echtpaar vormden. Zo hoeft niet een van de twee met een groot verdriet achter te blijven. Maar alles bij elkaar genomen is dit één grote tragedie.
WTF? En er van uitgaande dat dit echtpaar kinderen had? Nee, inderdaad, een geluk bij een ongeluk :{
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_95384859
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:47 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

WTF? En er van uitgaande dat dit echtpaar kinderen had? Nee, inderdaad, een geluk bij een ongeluk :{
Is toch niet zo raar.. Paar van die ouwe pensioen trekkers waren ook meteen opgeruimd.

Oh wacht :')
pi_95384896
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:49 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Is toch niet zo raar.. Paar van die ouwe pensioen trekkers waren ook meteen opgeruimd.

Oh wacht :')
De volgende Tristan zou dus beter een bejaardencentrum in kunnen lopen? ;(
pi_95384916
quote:

[..]

Die kinderen hebben dan tenminste de wetenschap dat hun ouders samen zijn gegaan. Wat een geluk.
pi_95384921
quote:

[..]

De media is helemaal losgeslagen, dat het OM een uitgebreid onderzoek aan het doen is e.d. is helemaal goed, ze gaan wel heel erg diep maar ik snap dat wel. Maar de media doet vrolijk mee en graaft misschien nog wel dieper ook, alles uit de kast en zo snel mogelijk online, geveriffeerd of niet. Lees vandaag ook weer voor de zoveelste keer dat Tristan bij zijn beide ouders woonde..
:{
-weg-
pi_95385004
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De volgende Tristan zou dus beter een bejaardencentrum in kunnen lopen? ;(
Objectief gezien wel ja
pi_95385587
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:50 schreef Auti het volgende:

[..]

De media is helemaal losgeslagen, dat het OM een uitgebreid onderzoek aan het doen is e.d. is helemaal goed, ze gaan wel heel erg diep maar ik snap dat wel. Maar de media doet vrolijk mee en graaft misschien nog wel dieper ook, alles uit de kast en zo snel mogelijk online, geveriffeerd of niet. Lees vandaag ook weer voor de zoveelste keer dat Tristan bij zijn beide ouders woonde..
Ja, en werkelijk alles is ineens ook nieuws er komt werkelijk onstopbare stroom diarree uit de telegraaf en ad. Ex-collega Tristan niet verbaasd Er staat totaal niets zinnigs in dat hele bericht, alleen een beschrijving van een doorsnee psychiatrisch patient. Is dat nieuws?

Vader Tristan meldde zelf bloedbad bij werkgever So what? Wat moet je met die informatie, laat die man aub met rust.
:N
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:06:29 #209
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95385655
quote:

[..]

Het schijnt op dit moment ook te wemelen van pers in het winkelcentrum (en een hoop politie en hulpverleners)
The truth was in here.
pi_95385748
quote:

[..]

Wij zitten er nog over te praten. Dat wil toch zeggen dat mensen meer info willen... En als er niet meer info is, tsjaaaaa, dan melken we oude informatie toch lekker uit?
pi_95386347
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:05 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Ja, en werkelijk alles is ineens ook nieuws er komt werkelijk onstopbare stroom diarree uit de telegraaf en ad. Ex-collega Tristan niet verbaasd Er staat totaal niets zinnigs in dat hele bericht, alleen een beschrijving van een doorsnee psychiatrisch patient. Is dat nieuws?

Vader Tristan meldde zelf bloedbad bij werkgever So what? Wat moet je met die informatie, laat die man aub met rust.
:N
dat bericht van die ex-collega slaat inderdaad als een lul op een drumstel. wat een troep.

dat artikel over die vader en dat hij een gerespecteerd docent is vind ik toch nog wel interessant. ik vroeg me al wel af wat voor gozer dat was. wordt zwaar voor hem en zijn leerlingen wanneer hij weer aan het werk gaat, als hij nog aan het werk gaat...
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:28:38 #212
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_95386556
Mooi stukje over die Warum? bordenmaker bij DWDD gister, wat een mafkees.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_95386825
pi_95387207
http://nos.nl/l/tcm:5-937493/

Die man aan het eind heeft gewoon een camouflagebroek aan. :') :o
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_95387303
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:44 schreef marcodej het volgende:
http://nos.nl/l/tcm:5-937493/

Die man aan het eind heeft gewoon een camouflagebroek aan. :') :o
Hehe.. niet al te slim, al is het natuurlijk gewoon maar een broek.
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:58:34 #216
273430 HalvinCarris
pi_95387739
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:28 schreef Stefan het volgende:
Mooi stukje over die Warum? bordenmaker bij DWDD gister, wat een mafkees.
Wat was er dan? Heb het niet gezien.
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 13:03:07 #217
138438 crew  Pizzakoppo
pi_95387923
Mooi is dat altijd he, dat zoeken naar verklaringen voor deze vreselijke daad. Het lijkt haast wel alsof dat het eerste is wat er gebeurt in de media en onder de mensen na een ramp. De één roept: "Het waren games waardoor hij gek werd", een ander: "Het waren de films die hij keek die hem tot deze daad hebben doen overgaan" en weer een ander legt de schuld bij het feit dat hij vroeger Sultana koekjes at in een zakje waar er drie inzaten, en verrek nog an toe, ze zijn DEZE WEEK overgestapt op 2 koekjes in een zakje! We hebben een reden!

Maar eigenlijk, wat iedereen diep van binnen weet, ook na het zien van zijn foto is dat deze jongen gewoon weer een product is van de maatschappij waarin wij leven. Hoogstwaarschijnlijk is dit een jongen die nooit opgevallen is, die nooit de aandacht heeft gekregen die eigenlijk elk individu verdient en een jongen die zoals zovelen het nut van de maatschappij niet snapt. Een maatschappij waarin het verdienen van geld, vergaren van materie en overleven ten koste van anderen voorop staat.

In het onderwijs van tegenwoordig en eigenlijk in de hele maatschappij wordt je niet geholpen als je geen brutale aap bent, je krijgt geen aandacht als je je goed gedraagt, je krijgt geen subsidie, woning toegewezen, wajong-uitkering, hulp bij studie en zoveel anders als je weigert jezelf te profileren als een stuk vreten en schreeuwt om respect. Dát is waar het echt mis zit. En dat is de ware reden waarom jongens zoals hij, van Columbine, Winnenden en Virginia Tech doordraaien, een moment van complete aandacht, de ogen van de hele wereld voor eventjes gericht op hun daad van wanhoop, hun schreeuw voor aandacht en hun bevestiging voor de belachelijke maatschappij waarin wij leven.
pi_95387974
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:58 schreef HalvinCarris het volgende:

[..]

Wat was er dan? Heb het niet gezien.
er loopt een Duitser alle herdenkingen van schoolmoorden/massamoorden af met een bordje met "Warum?"
pi_95387979
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
-Poëtisch verhaal-
_O_ De spijker op z'n kop.
pi_95388171
quote:
Mooi is dat altijd he, dat zoeken naar verklaringen voor deze vreselijke daad. Het lijkt haast wel alsof dat het eerste is wat er gebeurt in de media en onder de mensen na een ramp. De één roept: "Het waren games waardoor hij gek werd", een ander: "Het waren de films die hij keek die hem tot deze daad hebben doen overgaan" en weer een ander legt de schuld bij het feit dat hij vroeger Sultana koekjes at in een zakje waar er drie inzaten, en verrek nog an toe, ze zijn DEZE WEEK overgestapt op 2 koekjes in een zakje! We hebben een reden!

Maar eigenlijk, wat iedereen diep van binnen weet, ook na het zien van zijn foto is dat deze jongen gewoon weer een product is van de maatschappij waarin wij leven. Hoogstwaarschijnlijk is dit een jongen die nooit opgevallen is, die nooit de aandacht heeft gekregen die eigenlijk elk individu verdient en een jongen die zoals zovelen het nut van de maatschappij niet snapt. Een maatschappij waarin het verdienen van geld, vergaren van materie en overleven ten koste van anderen voorop staat.

In het onderwijs van tegenwoordig en eigenlijk in de hele maatschappij wordt je niet geholpen als je geen brutale aap bent, je krijgt geen aandacht als je je goed gedraagt, je krijgt geen subsidie, woning toegewezen, wajong-uitkering, hulp bij studie en zoveel anders als je weigert jezelf te profileren als een stuk vreten en schreeuwt om respect. Dát is waar het echt mis zit. En dat is de ware reden waarom jongens zoals hij, van Columbine, Winnenden en Virginia Tech doordraaien, een moment van complete aandacht, de ogen van de hele wereld voor eventjes gericht op hun daad van wanhoop, hun schreeuw voor aandacht en hun bevestiging voor de belachelijke maatschappij waarin wij leven.
Hulde, de eerste echt intelligente post in dit deel _O_ _O_
pi_95388191
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:04 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wow en dat op basis van de drie foto's die in de media zij gepubliceerd. Knap hoor.

pi_95388398
quote:

jah dus wat jij doet is ook het zoeken naar een verklaring en volgens jou is dat gebrek aan aandacht, net zo filterdun als dat sultana verhaal.
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:13:44 #223
273430 HalvinCarris
pi_95388438
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:08 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Wow en dat op basis van de drie foto's die in de media zij gepubliceerd. Knap hoor.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
"Ik heb nog totaal geen idee wat de toekomst brengt" :{
pi_95388526
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

je vergeet PVV stemmer :*
pi_95388533
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:04 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

eensch, goede post _O_
-weg-
pi_95388545
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:54 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Oh is dat al 100 % zeker dan dat hij PVV stemde ?
volgens een flatbewoner wel :')
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 13:17:05 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_95388603
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:06 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het schijnt op dit moment ook te wemelen van pers in het winkelcentrum (en een hoop politie en hulpverleners)
De burgemeester bracht er een bezoek vandaag. Kondigde ook een nieuwe herdenkingsbijeenkomst aan ergens volgende week.
http://www.nu.nl/alphen-a(...)-alphen-ad-rijn.html
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:18:47 #228
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95388675
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De burgemeester bracht er een bezoek vandaag. Kondigde ook een nieuwe herdenkingsbijeenkomst aan ergens volgende week.
http://www.nu.nl/alphen-a(...)-alphen-ad-rijn.html
Dat is mooi...
The truth was in here.
pi_95388677
quote:

Amen! _O_

Maar wat doen we er aan? :P
pi_95388690
Tristan luisterde ook naar Metal en hij was fan van Marilyn Manson.

Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 13:20:03 #231
145738 superworm
is erbij
pi_95388723
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Amen! _O_

Maar wat doen we er aan? :P
Wilde seks met vreemden overal op straat.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95388754
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:19 schreef Temlin het volgende:

Hij reed Mercedes... hij droeg een camoflagebroek, hij heette Tristan, hij kon waarschijnlijk ook praten en hij had een neus.
pi_95388775
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Dat wordt ook niet altijd gewaardeerd :P
pi_95388795
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:20 schreef superworm het volgende:

[..]

Been there, done that, wordt niet echt op prijs gesteld.
Daarnaast, 6 doden door een schietincident vervangen door 100,000 doden dankzij AIDS, niet bepaald een chill plan.
pi_95388825

wachten totdat er een nederlandse versie komt, sick :{
pi_95388901
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

new kids turbo fan?
pi_95388981
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Renaldo het volgende:
[ afbeelding ]

Typisch producten van de maatschappij van tegenwoordig. Echt spot on.

De ogen van de hele wereld waren voor eventjes gericht op hun daad van wanhoop, hun schreeuw voor aandacht en hun bevestiging voor de belachelijke maatschappij waarin wij leven
pi_95388994
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:22 schreef Renaldo het volgende:
[ afbeelding ]

"Humanity is overrated" :{
pi_95389013
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

"Humanity is overrated" :{
Is ook zo, maar om daar nou meteen werk van te maken, mwoah.
pi_95389083
is er eigenlijk ooit een vrouwelijke spree killer geweest?
pi_95389223
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:27 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Wel serie moordenaars maar die zijn meestal wat sneaky...
pi_95389457
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wel serie moordenaars maar die zijn meestal wat sneaky...
en werken vaak samen met hun man of vriend oid....
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 13:39:56 #243
145738 superworm
is erbij
pi_95389760
Je hebt toch die ene zuster gehad die patiënten expres doodmaakte? En verschillende vrouwen die meerdere pasgeboren baby's bij het grof vuil zetten, van het balkon gooiden of anderzijds vermoordden.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95389806
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:39 schreef superworm het volgende:
Je hebt toch die ene zuster gehad die patiënten expres doodmaakte? En verschillende vrouwen die meerdere pasgeboren baby's bij het grof vuil zetten, van het balkon gooiden of anderzijds vermoordden.
Lucia de B.? Die is later vrijgesproken.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 13:41:32 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95389841
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:27 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
definieer spree killer

er zijn wel vrouwelijke suicide bombers bekend bv (25% van de Tamil Tijgers bv?)
  dinsdag 12 april 2011 @ 13:41:36 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95389847
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:39 schreef superworm het volgende:
dat zijn meer serial killers (eerste was onschuldig trouwen), geen spree killers
pi_95389849
quote:
die van 'I don't like mondays'
pi_95389877
quote:
Female spree killers are very, very rare. In Public Enemy, however, Morgan incorrectly states that spree killers, unless they are school shooters, are always middle-aged males. Documented examples include:

Brenda Spencer: On January 29, 1979, Brenda, then 16, used a .22 rifle and fired at the staff and students of an elementary school across the street on which she lived, killing two and wounding nine. She is currently serving time in a San Diego prison and has been denied parole four times. When asked why she did it, she simply said that she doesn't like Mondays and that killing "livens up the day".

Amy Bishop: Shot six colleagues, three of which died, with a 9mm handgun February 13, 2010 shortly after learning that she had been denied tenure. She was arrested and indicted for the shooting and is currently in custody. The authorities have also reopened the case of her fatally shooting her brother years earlier, an incident which previously was believed to have been an accident.
Jennifer San Marco: Killed a neighbor, then went to a mail processing plant, where she killed an additional six before shooting herself in the head on January 30, 2006. She was apparently motivated by severe paranoia and bigotry (San Marco was a known racist, and with the exception of neighbor Beverly Graham, all her victims were minorities).

Sylvia Seegrist: October 30, 1985 opened fire at a Springfield, Pennsylvania shopping mall, killing three people and wounding seven others before being disarmed by a shopper John Laufer (who mistakenly assumed Sylvia shooting to be a prank, as it was close to Halloween). The individuals killed included two men Ernest Trout & Augustus Ferrara, and a two-year-old, Recife Cosmen. She was 25 years old and had been diagnosed as suffering from paranoid schizophrenia 10 years earlier.
pi_95389951
Laurie Dann was ook een nutcase
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 13:44:06 #250
145738 superworm
is erbij
pi_95389975
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Lucia de B.? Die is later vrijgesproken.
O ja. Maar idd, Brenda Spencer is wel een goed voorbeeld. "I don't like Mondays" zei ze :')
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95390030
Brenda Ann Spencer

Brenda Ann Spencer (San Diego, 3 april 1962) is een Amerikaanse vrouw die op 29 januari 1979, toen ze 16 jaar oud was, vanuit haar huis aan de overkant met een geweer acht kinderen en een politieagent verwondde en twee volwassenen doodde op de speelplaats van een basisschool tegenover haar ouderlijk huis.
[bewerken] Motief

Toen het drama na zes uur eindelijk voorbij was en naar haar motieven gevraagd werd, antwoordde ze "ik houd niet van maandagen, dit brengt tenminste wat leven in de brouwerij".
pi_95390172

langharig tuig!
pi_95390182
Sylvia Wynanda Seegrist (born July 31, 1960) is an American woman who on October 30, 1985 opened fire at a Springfield, Pennsylvania shopping mall, killing three people and wounding seven others before being disarmed by a shopper. The individuals killed included two men and a two-year-old.[1] She was 25 years old and had been diagnosed as suffering from paranoid schizophrenia 10 years earlier. Having been committed and discharged several times, her case stimulated discussion about the state's authority to commit possibly dangerous people versus individual rights.

Illustrations of a Ruger Mini 14 with 30 round magazine, one round of ammunition, and the .223 caliber bullet. Similar to the weapon used by Sylvia Seegrist.
pi_95390481
tja wat is een spree killer,

laten we zeggen:

- random mensen niet ras gerelateerd doden
- zelfmoord plegen (niet echt eigenlijk, hoeft niet perse)
- .....
-......

ik weet het niet.

maar wel interessant van die vrouwen, dat wist ik helemaal niet. hoor je ook verder vrij weinig over. kan me niet herinneren dat ik iets heb gehoord over amy bisshop....
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 13:55:16 #255
145738 superworm
is erbij
pi_95390556
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

laten we zeggen:

- zelfmoord plegen
- .....
-......

ik weet het niet.

maar wel interessant van die vrouwen, dat wist ik helemaal niet. hoor je ook verder vrij weinig over. kan me niet herinneren dat ik iets heb gehoord over amy bisshop....
Ze hebben verhoudingsgewijs ook véél minder mensen overhoop geschoten hè. Twee, zes, drie; bij de mannen loopt het vaak in de tientallen. Frappant is dat vrouwelijke spree-killers tot dusver géén zelfmoord plegen, waar mannen dat zeer vaak wel doen.

Stukje docu over Brenda Spencer, die kinderen beschoot vanaf de stoep van haar huis omdat ze een hekel had aan maandagen. Sowieso is die docu 'the killing of America' een aanrader. Soort compilatie van alle sick-ass fuckup-killing spree assholes van Amerika tot en met 1982, inclusief grafische beelden, interviews en dergelijke. Ook politiegeweld wordt behoorlijk confronterend in beeld gebracht.

[ Bericht 12% gewijzigd door superworm op 12-04-2011 14:02:41 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95390710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

laten we zeggen:

- zelfmoord plegen (niet echt eigenlijk, hoeft niet perse)
- .....
-......

ik weet het niet.

A Spree Killer or Mass Murderer is a person who kills multiple people in a short period of time, with no cooling off period.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 14:07:12 #257
145738 superworm
is erbij
pi_95391171
Nog een docu, recentelijker, over die Brenda. Ze was ook nog eens Amerika's eerste 'school shooter', qua leeftijd. Ze kreeg geen doodstraf omdat ze pas 14 was denk ik.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95391210
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:58 schreef zoefbust het volgende:

[..]

A Spree Killer or Mass Murderer is a person who kills multiple people in a short period of time, with no cooling off period.
Doen de Yanks dat niet dag in dag uit in Irak en Afghanistan?
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 14:11:33 #259
145738 superworm
is erbij
pi_95391388
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Doen de Yanks dat niet dag in dag uit in Irak en Afghanistan?
Daarom erkennen ze het Internationaal Gerechtshof ook niet ;)
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:12:18 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95391419
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:44 schreef zoefbust het volgende:
Brenda Ann Spencer

Brenda Ann Spencer (San Diego, 3 april 1962) is een Amerikaanse vrouw die op 29 januari 1979, toen ze 16 jaar oud was, vanuit haar huis aan de overkant met een geweer acht kinderen en een politieagent verwondde en twee volwassenen doodde op de speelplaats van een basisschool tegenover haar ouderlijk huis.
[bewerken] Motief

Toen het drama na zes uur eindelijk voorbij was en naar haar motieven gevraagd werd, antwoordde ze "ik houd niet van maandagen, dit brengt tenminste wat leven in de brouwerij".
was dan weer inspiratie voor de Boom Town Rats...
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 14:13:23 #261
145738 superworm
is erbij
pi_95391472
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

was dan weer inspiratie voor de Boom Town Rats...
Wat weer een heel aardig nummer was tussen de vele pregeproduceerde crap in de hitlijsten van de jaren tachtig.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95391525
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_95392060
quote:

Ho even, je raakt wel aan één van de problemen, maar ik mis in je verhaal helemaal de eigen verantwoordelijkheid van zo iemand. En van jou.

Iemand als Tristan van der Vlis is zelf verantwoordelijk voor het feit dat hij zich waarschijnlijk uitgekotst voelde, altijd voorbijgestreefd door de brutale types. Ik gok dat hij een zeer laag zelfbeeld had, en zich schaamde voor zichzelf en zijn emoties. Daarvan kun je anderen wel de schuld geven, maar je kunt ook gaan werken aan je zelfbeeld, erkennen dat je gekwetst wordt door grapjes, en de controle pakken in je leven. Dat heeft ie niet gedaan, en dat komt keihard op zijn eigen conto.

"No one can make you feel inferior without your consent." -Eleanor Roosevelt
pi_95392688
Russell Brand: 'So please welcome to the stage sir Bobby Gandalf, everybody!"
Geldof op het podium: 'Russell Brand, what a cunt' kijkt naar Brand... 'euhm, thank you bono .. etc
...
Brand: "Bob Geldof there, obviously an amazing man, to whom we have a lot to be grateful; not him calling me a cunt of course. Really, it's no surprise he's such an expert on famine, he has after all been dining out on 'I Don't Like Mondays' for thirty years".
pi_95392908
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:25 schreef Bloodnok het volgende:

Iemand als Tristan van der Vlis is zelf verantwoordelijk voor het feit dat hij zich waarschijnlijk uitgekotst voelde, altijd voorbijgestreefd door de brutale types. Ik gok dat hij een zeer laag zelfbeeld had, en zich schaamde voor zichzelf en zijn emoties. Daarvan kun je anderen wel de schuld geven, maar je kunt ook gaan werken aan je zelfbeeld, erkennen dat je gekwetst wordt door grapjes, en de controle pakken in je leven. Dat heeft ie niet gedaan, en dat komt keihard op zijn eigen conto.

Je hebt ook gelijk ten aanzien van de eigen verantwoordelijkheid. Alleen is er de laatste jaren een trend waar te nemen om bij problemen altijd naar een ander en nooit kritisch naar jezelf te kijken. De overheid faciliteert dit denken door te doen alsof ze alles kunnen regelen en reguleren, wat in de praktijk onmogelijk is. Maar het geeft mensen wel valse illusies.
pi_95393929
quote:

[..]

Ho even, je raakt wel aan één van de problemen, maar ik mis in je verhaal helemaal de eigen verantwoordelijkheid van zo iemand. En van jou.

mooie aanvulling :Y
pi_95393966
Wat mij eigenlijk verbaasd is het feit dat vader en zoon lid waren van dezelfde schietclub. Ze gingen daar ook samen vaak heen. Maar vader had toch moeten weten dat zijn zoon eigenlijk helemaal geen vergunning had mogen krijgen? Wat zou de reden kunnen zijn dat hij zijn mond heeft gehouden over de opname etc. van zijn zoon? En waarom belde de vriendin van vader naar de schietclub om te vragen of Tristan daar was? Hadden ze het idee dat er iets helemaal fout zat?
Speculaasjes, ik weet het. Maar ik blijf het vreemd vinden.
pi_95394031
quote:

[..]

Sommige mensen zijn om wat voor reden dan ook gewoonweg niet in staat om eigenhandig uit hun dal te kruipen.
pi_95394515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:
Wat mij eigenlijk verbaasd is het feit dat vader en zoon lid waren van dezelfde schietclub. Ze gingen daar ook samen vaak heen. Maar vader had toch moeten weten dat zijn zoon eigenlijk helemaal geen vergunning had mogen krijgen? Wat zou de reden kunnen zijn dat hij zijn mond heeft gehouden over de opname etc. van zijn zoon? En waarom belde de vriendin van vader naar de schietclub om te vragen of Tristan daar was? Hadden ze het idee dat er iets helemaal fout zat?
Speculaasjes, ik weet het. Maar ik blijf het vreemd vinden.
Ja die rol van die Vader is onduidelijk.
Waarom geeft zo'n vader z'n werkloze zoontje een Mercedes ?
Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
pi_95394581
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:
Maar vader had toch moeten weten dat zijn zoon eigenlijk helemaal geen vergunning had mogen krijgen?
Misschien dacht hij het juist zo goed te kunnen controleren, door het samen te doen.
pi_95394673
quote:
...

Maar eigenlijk, wat iedereen diep van binnen weet, ook na het zien van zijn foto is dat deze jongen gewoon weer een product is van de maatschappij waarin wij leven. ... Een maatschappij waarin het verdienen van geld, vergaren van materie en overleven ten koste van anderen voorop staat.

In het onderwijs van tegenwoordig .... Dát is waar het echt mis zit. En dat is de ware reden waarom jongens zoals hij, van Columbine, Winnenden en Virginia Tech doordraaien ... de belachelijke maatschappij waarin wij leven.
En wedden dat in de tijd van Plato al gelijkaardige kritiek op de maatschappij geuit werd?

Michael Andrew Clark, 16 jaar, beschiet auto's op highway 101, in 1965. Whitman, in 1966 doodt z'n vrouw en z'n moeder, verschanst zich op de universiteitstoren van Austin en knalt 16 mensen af.

Bekijk de lijst van rampage killers en je ziet Uganda, Laos, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, India, Nepal, Zuid-Korea, Colombia, Borneo...

het is niet iets van deze tijd, of iets typisch westers.
pi_95394907
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En wedden dat in de tijd van Plato al gelijkaardige kritiek op de maatschappij geuit werd?

Michael Andrew Clark, 16 jaar, beschiet auto's op highway 101, in 1965. Whitman, in 1966 doodt z'n vrouw en z'n moeder, verschanst zich op de universiteitstoren van Austin en knalt 16 mensen af.

Bekijk de lijst van rampage killers en je ziet Uganda, Laos, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, India, Nepal, Zuid-Korea, Colombia, Borneo...

het is niet iets van deze tijd, of iets typisch westers.
Uiteindelijk zijn psychiatrische stoornissen vaak veel belangrijker en de invloed van de omgeving en de maatschappij daarop is niet zo bijzonder groot. De verziekte maatschappij is niet de echte oorzaak van dit soort excessen, maar kan hooguit iets bijdragen aan de daden van iemand die al gestoord dacht in the first place.

Miljoenen mensen groepen in dezelfde maatschappij op en ondervinden weinig tot geen problemen. De kwetsbaarheid van iemand ligt voor een groot deel al vast; ongeacht de omgeving waarin hij uiteindelijk zal opgroeien.
pi_95395357
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien dacht hij het juist zo goed te kunnen controleren, door het samen te doen.
Afgekeken van Harry en Dexter denk ik.
pi_95395657
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook aan zitten denken. Enerzijds gun je je kind de enige hobby die hij schijnt te hebben, maar anderzijds weet je ook dat het niet mag. Bovendien hat pa natuurlijk ook wapens in huis en had die jongen daar ws ook bij kunnen komen, ook als hij zelf geen wapens had gehad.
Denk dat die man nu met een enorm schuldgevoel zit.
pi_95395900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Voor zover ik het heb begrepen mag je in Nederland geen vol automatisch wapen hebben. Men denkt dat hij het heeft omgebouwd.
De jongen was niet altijd werkloos, hij heeft diverse baantjes gehad. En waarom je kind geen auto geven als je het geld ervoor hebt? Ken zat mensen die hun kind een auto geven als ze hun rijbewijs hebben. Vriendje van jongste dochter heeft de oude tuut van zijn moeder gekregen, maar hij moet wel zelf de verzekering en de wegenbelasting betalen. Denk dat meer mensen dat zo doen.
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:45:53 #276
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95396092
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik moest het doen met een brommer toen ik 16 werd.
quote:
Nee, in pricipe niet. Dat is dan een zaak tussen de leverancier en de verlofhouder.
quote:
Het wapen waar het hier om gaat was niet eens zo groot. Ik schat zo'n 120 cm.
De standaard maat voor een wapenkluis waar ook geweren in kunnen is ongeveer 1.45.
quote:
Ja, het geweer voldeed bij de levering vrijwel zeker aan de eisen zoals gesteld aan wapens die burgers mogen hebben. Ik moet de eerste erkenninghouder nog tegenkomen die zijn erkenning op het spel zet door een dubieus wapen te verkopen. En ik ken er wel een paar.
Zolang dit het geval is mag elke verlof- of erkenninghouder een wapen verkopen aan een andere verlof- of erkenning houder.
Stress is voor idioten.
pi_95396108
ik heb ook een auto gekregen van mn ouders ...
pi_95396350
quote:
Hij is meerderjarig, dus waarom zouden ze dat doen. Als hij gewoon vergunning heeft is er niets aan de hand.
quote:
Als hij vergunning voor dat wapen had, had hij ook een passende wapenkluis. Komen ze bij je thuis controleren. Die kluizen zullen gewoon in verschillende maten leverbaar zijn

quote:
Dat is wel wat schimmig. Op Geenstijl stond daar wat over.
pi_95396389
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:19 schreef Temlin het volgende:

Doe ik ook.. en hee, ik woon ook nog in Alphen ad Rijn, ongeveer 600 meter bij Tristan zn vader vandaan.. oh boy, moet ik me nu zorgen gaan maken?
pi_95396408
een maat van me krijgt een auto van z'n moeder, zodat zei weer een excuus heeft om een nieuwe te kopen.... zo kan het natuurlijk ook.

misschien kreeg tristan wel een auto omdat zn pa dan dacht dat ie niet meer zo geobserdeerd bezig zou zijn met wapens....

het maakt in ieder geval niet uit waarom hij die auto kreeg, want daar gaat het helemaal niet om.
pi_95396430
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef Roerkoning het volgende:

Lijkt me wel erg groot.
pi_95396437
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik moest het doen met een brommer toen ik 16 werd.

[..]

Nee, in pricipe niet. Dat is dan een zaak tussen de leverancier en de verlofhouder.

[..]

De standaard maat voor een wapenkluis waar ook geweren in kunnen is ongeveer 1.45.

[..]

Ja, het geweer voldeed bij de levering vrijwel zeker aan de eisen zoals gesteld aan wapens die burgers mogen hebben. Ik moet de eerste erkenninghouder nog tegenkomen die zijn erkenning op het spel zet door een dubieus wapen te verkopen. En ik ken er wel een paar.
Zolang dit het geval is mag elke verlof- of erkenninghouder een wapen verkopen aan een andere verlof- of erkenning houder.
Bedankt voor het antwoord !
Maar het lijkt me dat die vader dan toch ook ziet dat er ineens een wapen van 1.20 cm in die kluis ligt .Vandaar mijn vraag over het aantal kluizen .
pi_95396439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef totebel het volgende:

[..]

Doe ik ook.. en hee, ik woon ook nog in Alphen ad Rijn, ongeveer 600 meter bij Tristan zn vader vandaan.. oh boy, moet ik me nu zorgen gaan maken?
ja, marylin manson is een lutzer :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:55:17 #284
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95396560
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Lijkt me wel erg groot.
Valt op zich wel mee, daarnaast is het een ruwe schatting. Ik kan er een 10-15cm naast zitten, ik heb alleen een vage foto van het wapen gezien. Het hang puur af van de uitvoering van het geweer.
Stress is voor idioten.
pi_95396847
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:55 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Valt op zich wel mee, daarnaast is het een ruwe schatting. Ik kan er een 10-15cm naast zitten, ik heb alleen een vage foto van het wapen gezien. Het hang puur af van de uitvoering van het geweer.
Het gaat vrijwel zeker om een Smith & Wesson MP15-22 en veel langer dan een cm of 80 is het denk ik niet geweest. Met een wapen van 1,2 meter op pad gaan, ligt ook een stuk minder voor de hand.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:01:30 #286
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95396921
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord !
Maar het lijkt me dat die vader dan toch ook ziet dat er ineens een wapen van 1.20 cm in die kluis ligt .Vandaar mijn vraag over het aantal kluizen .
Dat hangt af van de vraag of pa en zoon ieder hun eigen verlof hadden, of dat beider wapens op een medegebruikers verlof stonden.
In het eerste geval ma pa niet eens in de kluis van zijn zoon komen en vice versa, een verlof is namelijk strikt persoons gebonden. Evt huis genoten mogen dan niet bij de wapens kunnen.
Dan hadden vader en zoon ook ieder hun eigen kluis.

In het tweede geval had pa het geweten, alleen al om het feit dat het geweer dan ook op zijn verlof bijgeschreven had moeten worden. Hij zou dan immers mede gebruiker zijn geworden.

De praktijk is meestal: Hey, pa! kijk 's wat ik nou gekocht heb! Pa: Kek geweertje jongen, laat me eens kijken voor je hem opbergt.
Stress is voor idioten.
pi_95397029
En als het een Smith & Wesson MP15-22 is - wat is dan de waarde van zo'n wapen ?
pi_95397093
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef zoefbust het volgende:
En als het een Smith & Wesson MP15-22 is - wat is dan de waarde van zo'n wapen ?
Volgens mij betaal je daar in Amerika niet veel meer dan 400 dollar voor.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:04:35 #289
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95397105
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:00 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Het gaat vrijwel zeker om een Smith & Wesson MP15-22 en veel langer dan een cm of 80 is het denk ik niet geweest. Met een wapen van 1,2 meter op pad gaan, ligt ook een stuk minder voor de hand.
Kan inderdaad maar zo. Zoals ik al zei, ik baseer me op een zeer vage foto. Ik heb wel de schuifkolf gezien, die in de langste stand gefixeerd leek te staan. De looplengte leek me redelijk standaard.
Het kan ook 80cm geweest zijn, maar dan spreken we al van een karabijn.
Stress is voor idioten.
pi_95397216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:04 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Kan inderdaad maar zo. Zoals ik al zei, ik baseer me op een zeer vage foto. Ik heb wel de schuifkolf gezien, die in de langste stand gefixeerd leek te staan. De looplengte leek me redelijk standaard.
Het kan ook 80cm geweest zijn, maar dan spreken we al van een karabijn.
Gezien de schade die ik gezien heb (ben net even boodschappen gaan doen) kan ik me dat niet voorstellen. Ik ben geen wapenexpert, maar wat ik zelf heb gezien is voornamelijk kapotte ruiten en weinig tot geen kogelgaten (al heb ik ook niet zeer gedetailleerd naar elke steen staan kijken)
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:10:43 #291
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95397421
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:06 schreef totebel het volgende:

[..]

Gezien de schade die ik gezien heb (ben net even boodschappen gaan doen) kan ik me dat niet voorstellen. Ik ben geen wapenexpert, maar wat ik zelf heb gezien is voornamelijk kapotte ruiten en weinig tot geen kogelgaten (al heb ik ook niet zeer gedetailleerd naar elke steen staan kijken)
Vergis je niet in de verwoestende werking die een karabijn kan hebben, zelfs in kaliber .22lr.
Eigenlijk het enige verschil tussen een geweer en een karabijn is de lengte van het wapen. Een karabijn is niets meer dan een kort geweer.
Hooguit kan bij een karabijn de mondingssnelheid van de kogel iets lager liggen door de kortere loop. Maar ook dat verschil is minimaal en eigenlijk te verwaarlozen.
Stress is voor idioten.
pi_95397472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:10 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Vergis je niet in de verwoestende werking die een karabijn kan hebben, zelfs in kaliber .22lr.
Eigenlijk het enige verschil tussen een geweer en een karabijn is de lengte van het wapen. Een karabijn is niets meer dan een kort geweer.
Hooguit kan bij een karabijn de mondingssnelheid van de kogel iets lager liggen door de kortere loop. Maar ook dat verschil is minimaal en eigenlijk te verwaarlozen.
Ik bedoelde eigenlijk meer: gezien het aantal kogels dat hij heeft afgeschoten had ik meer schade verwacht.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:12:46 #293
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95397516
Dat kan ik van hier niet beoordelen.
Maar goed, ben weer weg. Vanavond trainen voor een wedstrijd.
Stress is voor idioten.
pi_95398128
sorry dat ik het zeg maar dat lijkt toch g'dverdomme net een speelgoedgeweer? dat magazijn lijkt wel van playdoh gekleid ofzo
pi_95398613
Wat moet je met zo'n ding :') En het lijkt inderdaad een speelgoed geval heel veel plastic
pi_95398657
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Temlin het volgende:
Wat moet je met zo'n ding :')
Recreatief jagen, moorden. Je kunt er zoveel mee als je wilt.
pi_95398743
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Temlin het volgende:
Wat moet je met zo'n ding :') En het lijkt inderdaad een speelgoed geval heel veel plastic

Op objecten schieten duh! (liesfst mensen of dieren want dat is het originele doel van het ding)
pi_95398745
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:34 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Recreatief jagen, moorden. Je kunt er zoveel mee als je wilt.
mag je jagen met zo'n geweer?
pi_95398782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

mag je jagen met zo'n geweer?
Als niemand anders kijkt wel.
pi_95398927
oke wapens zijn wel tof enzo (meeste mannen vinden guns gaaf toch?), maar wtf heb je aan die gun als je er niet eens volautomatisch mee mag schieten?

net zoiets als een rpg zonder springlading...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')