abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95375080
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:42 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Mjah, de kans dat zo'n drama zich afspeelt in het stadje waar je woont is ook erg klein en in principe is er geen aanleiding om er echt rekening mee te houden. Alphen in het nieuws op de BBC; who would have guessed.
Het is gewoon een heel vredig stadje normaliter.
pi_95375122
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:43 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Dat dacht ik van mijn dorp ook.. tot ik opeens hoorde dat het hier het grootste drugshol van nederland zou zijn :')
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95375140
quote:

[..]

Dat zou goed kunnen, maar je hebt maar 1 echt gestoorde in je gemeenschap nodig om een stadje hot news te laten worden. In principe wonen in elk stadje wel psychisch gestoorde mensen die als het tegenzit vroeg of laat iets opzienbarends doen.
pi_95375170
Lijkt me trouwens raar om nu al weer naar binnen te gaan. Ik hoop ook niet dat ze te maken krijgen dat veel klanten ook nog eens verliezen, want er zijn kleine winkeltjes daar die het vaak al moeilijk hebben.. Dat kan er ook nog eens bij..
pi_95375175
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:37 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Lol. Lijkt me best apart om een bekende op tv te zien in zo'n programma.
Heb samen met 'm gezwommen, geschaatst, kroegen bezocht paar jaar lang.
3 jaar was 't mijn buurman en ook daarna had ik nog goed contact totdat ikzelf van toneel verdween.
pi_95375208
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:46 schreef vaasinbloem het volgende:
Lijkt me trouwens raar om nu al weer naar binnen te gaan. Ik hoop ook niet dat ze te maken krijgen dat veel klanten ook nog eens verliezen, want er zijn kleine winkeltjes daar die het vaak al moeilijk hebben.. Dat kan er ook nog eens bij..
Nederlanders zijn over het algemeen vrij nuchter en dus denk ik dat het wel los zal lopen daarmee.
pi_95375210
quote:

[..]

Er hoeft maar 1 persoon door te draaien.
pi_95375232
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:46 schreef vaasinbloem het volgende:
Yeah. Totaal irrationeel om angstig te zijn, maar het idee dat er doden en gewonden hebben gelegen in het winkelcentrum waar jij je boodschappen doet, geeft veel mensen toch een onprettig gevoel.
pi_95375242
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:48 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nederlanders zijn over het algemeen vrij nuchter en dus denk ik dat het wel los zal lopen daarmee.
Ik hoop het.
pi_95375284
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:48 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Yeah. Totaal irrationeel om angstig te zijn, maar het idee dat er doden en gewonden hebben gelegen in het winkelcentrum waar jij je boodschappen doet, geeft veel mensen toch een onprettig gevoel.
Dan kun je nooit meer voet in een ziekenhuis zetten.... :P
pi_95375288
quote:

[..]

Ja, vooral de mensen die het actief hebben meegemaakt. Lijkt me raar voor hun om morgen al een bakje kibbeling te gaan kopen. Ik denk dat ze veel liever even naar de Aarhof gaan.
pi_95375303
quote:

[..]

Ik kocht daar in mijn middelbare-school tijd gewoon elke dag frikandelbroodjes etc. Dat daar nu doden zijn gevallen.... Als het op een doordeweekse dag gebeurd zou zijn dan waren er misschien wel meer slachtoffers i.v.m scholieren.
pi_95375312
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:27 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Uhu, wil dan ook die namen weten.
De enigen die ik weet:

- Constanze Boezaard (45), medewerkster GH Lyceum + haar man (49)
- Margriet ter Haar (68), eigenaresse Square Mode

en die 42-jarige Syrische dichter.
pi_95375318
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:50 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ik kocht daar in mijn middelbare-school tijd gewoon elke dag frikandelbroodjes etc. Dat daar nu doden zijn gevallen.... Als het op een doordeweekse dag gebeurd zou zijn dan waren er misschien wel meer slachtoffers i.v.m scholieren.
Nouja, op zaterdagmiddag is het denk ik wel het drukst in zo'n winkelcentrum.
pi_95375369
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:51 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De enigen die ik weet:

Hopelijk hadden ze geen kinderen, anders is het wel heel erg bitter. Om zo je beide ouders ff te verliezen..
pi_95375375
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Hopelijk hadden ze geen kinderen, anders is het wel heel erg bitter. Om zo je beide ouders ff te verliezen..
Er was 1 kind waarvan beide ouders overleden waren had ik begrepen.
pi_95375398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:53 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Er was 1 kind waarvan beide ouders overleden waren had ik begrepen.
Ja, zoiets had ik ook gehoord. Dus twee keer wees, jezus zeg..
pi_95375403
quote:

[..]

De enigen die ik weet:

Die Syrische man, daar zaten ze vandaag ook nog over te praten: Vlucht hij uit zijn land vanwege oorlog, wordt hij hier neergeschoten. Dat is het toppunt van (om het maar zo te zeggen) lulligheid.
pi_95375576
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:54 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Die Syrische man, daar zaten ze vandaag ook nog over te praten: Vlucht hij uit zijn land vanwege oorlog, wordt hij hier neergeschoten. Dat is het toppunt van (om het maar zo te zeggen) lulligheid.
Noodlot?
pi_95375887
Ik hoop trouwens wel dat ons de clichés als "de gemeenschap lijkt hechter geworden" en "Helemaal hetzelfde zal Alphen nooit meer worden" bespaard blijven.
pi_95375960
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:11 schreef Ausputzert het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat ons de clichés als "de gemeenschap lijkt hechter geworden" en "Helemaal hetzelfde zal Alphen nooit meer worden" bespaard blijven.
Vergeet 't maar.
pi_95376029
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Blowen, wat ook gesuggereerd werd, is echt niet goed voor mensen met problemen.
Schizofreen kan je er van worden, in wat voor mate dan ook. En het is maar net wat je triggert.
Ik kan ook mensen vermoorden als het zou moeten, maar dan gaan er mensen dood door mijn autootje die mijn naasten vermoord/verkracht zouden hebben. Of volkert van der graaf als ik hem tegen kom op straat..
Maar politici, voetballers, Laura van Secret Story ;) die zullen nooit bij mij een moordgevoel op kunnen rakelen.

edit: ik heb zelf ook 14 jaar geblowd, sinds ik gestopt ben begrijp ik dat het voor bepaalde mensen kwaad kan.
Lol, volkert van der graaf vermoorden vanwege Fortuyn.. :')
Beetje je leven verkloten voor iemand die je niet kent.. 8)7
If not now, then when.
pi_95376146
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vergeet 't maar.
Waarsch. wel, maar ik kan er altijd slecht tegen. Of zoiets als :"Alphen is die dag haar onschuld verloren".
pi_95376315
Zouden die documenten 'van spirituele aard' vergelijkbaar zijn met die gek van Virginia tech?

Die kerel is ook niet helemaal 100%
pi_95376355
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:30 schreef xyzyx het volgende:
Zouden die documenten 'van spirituele aard' vergelijkbaar zijn met die gek van Virginia tech?

Die kerel is ook niet helemaal 100%
Die gozer was dan ook psychiatrisch patient.
pi_95376430
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Die gozer was dan ook psychiatrisch patient.
Dat wordt ook over Tristan gezegd. Dus misschien is het wel van zulke aard
pi_95376497
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:36 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Tristan is 10 dagen gedwongen opgenomen geweest - Maar vaak zit daar nog een na traject aan vast ,soms wel van enkele jaren (dagbehandeling etc, ) daar hoor je weinig over .
pi_95376523
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:40 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Tristan is 10 dagen gedwongen opgenomen geweest - Maar vaak zit daar nog een na traject aan vast ,soms wel van enkele jaren (dagbehandeling etc, ) daar hoor je weinig over .
Er was dus iets mis met hem.. Vandaar dat ik benieuwd ben naar zijn brief.. Misschien was het inderdaad een geval van dat hij dacht goed te doen door andere mensen dood te maken en niet zozeer wraak wilde of wat dan ook..
pi_95376533
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:36 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Bij Cho was het in ieder geval wel duidelijk dat het echt gepland was.
pi_95376573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:42 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Bij Cho was het in ieder geval wel duidelijk dat het echt gepland was.
Ja klopt..
En dan al die lui zeiken ja waarom had niemand het door..
Mensen waren van mij ook ontzettend verbaasd toen ik vertelde dat ik depressief was.. Mijn ouders hadden het niet eens doorgehad als ik het niet verteld had :') . Mensen zijn heel goed in gevoelens verbergen..
pi_95376652
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:45 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Ja klopt..
En dan al die lui zeiken ja waarom had niemand het door..
Mensen waren van mij ook ontzettend verbaasd toen ik vertelde dat ik depressief was.. Mijn ouders hadden het niet eens doorgehad als ik het niet verteld had :') . Mensen zijn heel goed in gevoelens verbergen..
Van die Cho was wel vastgesteld dat hij psychisch niet in orde was en dat hij eigenlijk opgenomen zou moeten worden (gevaar voor zichzelf en mogelijk anderen). Toch werd hij na 1 dag alweer naar huis gestuurd en had hij alleen nog gesprekken. Ongeveer 1,5 jaar later pleegde hij de moorden.
pi_95376707
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:48 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Van die Cho was wel vastgesteld dat hij psychisch niet in orde was en dat hij eigenlijk opgenomen zou moeten worden (gevaar voor zichzelf en mogelijk anderen). Toch werd hij na 1 dag alweer naar huis gestuurd en had hij alleen nog gesprekken. Ongeveer 1,5 jaar later pleegde hij de moorden.
Is het van Tristan wel duidelijk wat er aan de hand was dat hij in een inrichting gestopt werd? Voor je verplicht daar in moet is er wel iets ergs aan de hand..
pi_95376717
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:52 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Is het van Tristan wel duidelijk wat er aan de hand was dat hij in een inrichting gestopt werd? Voor je verplicht daar in moet is er wel iets ergs aan de hand..
Volgens mij had hij suicidale neigingen. Maar not sure.
pi_95376746
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Volgens mij had hij suicidale neigingen. Maar not sure.
Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..
pi_95376834
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..
Op zich wel een opmerkelijke stelling van een psychiater. Hoe gaat het tegenwoordig dan met jou?

Cho werd volgens mij op last van de rechtbank naar een psychiater gestuurd voor onderzoek en aan de hand daarvan zou hij opgenomen worden (wat dus maar 1 dag duurde). Ik vind het sowieso een dubieus verhaal; er is nooit een echte diagnose gesteld bij hem.
pi_95376993
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 01:58 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Psychose, stemmen horen las ik ergens. en gevaar voor zichzelf
pi_95376998
Nouja, huilen met de pet op.
pi_95377303
Uit zijn brief blijkt dat hij ook met het bovennatuurlijke bezig was en had het over een god.
pi_95377304
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 03:37 schreef Robus het volgende:
Uit zijn brief blijkt dat hij ook met het bovennatuurlijke bezig was en had het over een god.
Well there's your problem :{w
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 12 april 2011 @ 03:42:43 #140
124788 WebHawkjuh
Ik was ook gewoon geweldig.
pi_95377310
Wat is het huidig bekende aantal doden? Dan pas ik het balkje in de OP even aan.
WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh WebHawkjuh
pi_95377311
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 03:42 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat is het huidig bekende aantal doden? Dan pas ik het balkje in de OP even aan.
6 slachtoffers en 1 zelfmoord.
pi_95377319
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 03:37 schreef Robus het volgende:
Satan, zielen aan hem voeden. Offers.
If not now, then when.
  Moderator dinsdag 12 april 2011 @ 03:54:00 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_95377324
quote:

[..]

komt nog bij dat je door het internet min of meer exact weet waar die doden hebben gelegen!

voor mijn gevoel zou ik nu een flink aantal locaties daar aan kunnen wijzen en ik ben al 20 jaar niet meer in Alphen geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_95377472
quote:
Dagschuttersvereniging Nieuwkoop, waar Tristan van der Vlis lid van was, blijft uit piëteit met de slachtoffers dicht tot volgende week dinsdag. Dat zei een van de twee eigenaren, Mark van Dam, maandag in RTL Nieuws. De eigenaren zijn erg geschrokken en aangedaan door de moordpartij in Alphen aan den Rijn.

Van Dam noemde Van der Vlis een 'overdreven vriendelijke jongen' die zich normaal gedroeg en zich met niemand bemoeide. Hij was nog nooit in bomberjack en legerbroek gezien, de kleding waarin hij zaterdag zes mensen en zichzelf doodschoot.

De 24-jarige Van der Vlis was sinds 2007 lid van de vereniging. Hij was daar donderdag voor het laatst en kwam er ongeveer een keer in de twee weken, samen met zijn vader en een vriendin van zijn vader. Die vriendin heeft zaterdag vlak voor het schietincident nog gebeld met de schietvereniging met de vraag of Tristan daar was.

Van der Vlis heeft een wapen gekocht bij de schietvereniging, een semi-automatische Smith & Wesson, waar 25 kogels in kunnen. Volgens RTL heeft Van der Vlis daar zaterdag hoogstwaarschijnlijk mee geschoten De andere twee wapens die hij gebruikte, zijn niet bij de schietvereniging gekocht.

Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen. Politietopman Willem Woelders zei maandag dat bij het afgeven van een wapenvergunning de politie altijd moet worden geïnformeerd over de geestelijke gezondheid van de aanvrager. Het drama in Alphen aan den Rijn maakt duidelijk dat de regelgeving voor wapenvergunningen grote gaten vertoont, vindt Woelders. Hij wil dat de Wapenwet wordt aangepast.
Schietvereniging Van der Vlis week dicht
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_95377585
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 02:04 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Op zich wel een opmerkelijke stelling van een psychiater. Hoe gaat het tegenwoordig dan met jou?

Cho werd volgens mij op last van de rechtbank naar een psychiater gestuurd voor onderzoek en aan de hand daarvan zou hij opgenomen worden (wat dus maar 1 dag duurde). Ik vind het sowieso een dubieus verhaal; er is nooit een echte diagnose gesteld bij hem.

Het was gewoon een kut psychiater.

Tegenwoordig heb ik eigenlijk geen problemen meer wat depressie betreft en verder heb ik ook nooit haatgevoelens gehad tegenover anderen dus voor mij hoef je niet bang te zijn dat ik zoiets ga doen :) . Psychisch is er verder ook niets mis met mij en ga ik bijna elke dag weg met vrienden.. Voor mensen zoiets doen moet er meer mis met ze zijn en moeten ze in een isolement raken heb ik het idee.. Als je de hele tijd alleen bent ga je jezelf steeds meer opfokken..
pi_95377617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 02:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Psychose, stemmen horen las ik ergens. en gevaar voor zichzelf
En voor anderen.. :{
pi_95378417
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 06:33 schreef paddy het volgende:
Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen.
Die zin uit het artikel vind ik redelijk verbazend. De vader moet het toch geweten hebben als hij er ook voor was opgenomen. Waarom heeft die de club niet ingelicht?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95378498
Dorpsidioot Koos Spee laat ook weer eens wat van zich horen :r

http://www.autoblog.nl/ar(...)en-mening#post-42400
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95378740
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef FireFox1 het volgende:

Hij heeft wel een goed punt.
pi_95379311
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:00 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Koos Spee heeft NOOIT een punt.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95379393
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:26 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Koos Spee heeft NOOIT een punt.
En waarom niet? 700 doden t.o.v. 6..
pi_95379428
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Zag gisteren op tv dat ze twee pleegkinderen hadden. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_95379431
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:29 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Maar dat vergelijken met het drama van Alphen raakt kant noch wal.
pi_95379449
zijn we er nog niet uit ?? wanneer gaan we over op de orde van de dag ??

wat is bijvoorbeeld de kilo knaller van de week bij de C1000 en AH in alphen aan de rijn ?
pi_95379504
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Maar dat vergelijken met het drama van Alphen raakt kant noch wal.
Klopt.. Maar sommige dingen worden gewoon zwaar opgeblazen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:31 schreef plonsikduik het volgende:
zijn we er nog niet uit ?? wanneer gaan we over op de orde van de dag ??

wat is bijvoorbeeld de kilo knaller van de week bij de C1000 en AH in alphen aan de rijn ?
Kogelbiefstuk :')_!
pi_95379688
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:00 schreef xyzyx het volgende:

[..]

En welk punt mag dat dan wel zijn? Ga je ongelukken in het verkeer nou vergelijken met het willekeurig dood schieten van 6 mensen door 1 of andere idioot.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95379728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En welk punt mag dat dan wel zijn? Ga je ongelukken in het verkeer nou vergelijken met het willekeurig dood schieten van 6 mensen door 1 of andere idioot.
Mensen die dronken in de auto stappen zijn, als je het mij vraagt, niet veel beter als deze gozer..
pi_95379806
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:39 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Mensen die dronken in de auto stappen zijn, als je het mij vraagt, niet veel beter als deze gozer..
Dus er zijn 700 doden in het verkeer door dronken automobilisten? :')
pi_95379954
wat ik nooit echt snap waarom zo random op mensen schieten..... totaal nutteloos. Waarom geen politici of een lid van het koningshuis... waarom zo random? ik snap dat echt niet.
dont get high on your own supply
pi_95379969
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus er zijn 700 doden in het verkeer door dronken automobilisten? :')
Wel meer dan 6 denk ik
pi_95380000
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:45 schreef Renaldo het volgende:
wat ik nooit echt snap waarom zo random op mensen schieten..... totaal nutteloos. Waarom geen politici of een lid van het koningshuis... waarom zo random? ik snap dat echt niet.
Dus als hij de koningin dood had geschoten had je het wel gesnapt?
pi_95380106
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:47 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Dus als hij de koningin dood had geschoten had je het wel gesnapt?
dan was er in ieder geval een duidelijker motief geweest, kan best begrijpen dat mensen door gebeurtenissen een bepaalde afkeer ontwikkelen of iets, niet om moorden goed te keuren of iets. Maar om nu zo maar onschuldige random mensen neer te schieten echt.....Kijk zoals de moord op pim fortuyn, theo van gogh is een duidelijker motief en maakt het minder psychopatisch, aan de andere kant maakt het dat ook weer enger.
pi_95380322
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:49 schreef Renaldo het volgende:

[..]

dan was er in ieder geval een duidelijker motief geweest, kan best begrijpen dat mensen door gebeurtenissen een bepaalde afkeer ontwikkelen of iets, niet om moorden goed te keuren of iets. Maar om nu zo maar onschuldige random mensen neer te schieten echt.....Kijk zoals de moord op pim fortuyn, theo van gogh is een duidelijker motief en maakt het minder psychopatisch, aan de andere kant maakt het dat ook weer enger.
Dus je wil gewoon begrijpen waarom.. Ik dacht dat je bedoelde dat je het wel begreep als iemand die koningin door de kop zou schieten om wat voor reden dan ook..
Ik ben zelf ook wel benieuwd wat zijn aanleiding was en wat er in de brief stond.
pi_95380409
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:49 schreef Renaldo het volgende:

[..]

ga studie mensenkennis volgen. waarom overal een motief voor ??? er komen nog wel meer van dat soort gevallen. als je de boel gewoon beu bent en je geen moer meer om je omgeving geeft . dan is zo'n aktie toch normaal
pi_95380577
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:56 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

ga studie mensenkennis volgen. waarom overal een motief voor ??? er komen nog wel meer van dat soort gevallen. als je de boel gewoon beu bent en je geen moer meer om je omgeving geeft . dan is zo'n aktie toch normaal
maar oudjes neerschieten in een scootmobiel.... zelf de meest gekke psychopaat kan daar toch geen voldoening uithalen?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:01:36 #167
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380585
quote:

[..]

De enigen die ik weet:

De fucking klootzak :(
http://www.telegraaf.nl/b(...)ansloos__.html?p=6,1

3 in een scootmobiel, een echtpaar van jonge kinderen ....
The truth was in here.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:02:28 #168
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380607
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:19 schreef Temlin het volgende:
http://twaud.io/qw5d Schokkend.
Echt .......
The truth was in here.
pi_95380696
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:01 schreef Renaldo het volgende:

maar oudjes neerschieten in een scootmobiel.... zelf de meest gekke psychopaat kan daar toch geen voldoening uithalen?
Jawel, dat kan een psychopaat wel degelijk.
pi_95380746
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:01 schreef Renaldo het volgende:

[..]

Andere onschuldige mensen wel dan?
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:06:46 #171
8372 Bastard
Persona non grata
pi_95380755
Mn vader rijdt dagelijks in een scootmobiel door dat winkelcentrum. :(
The truth was in here.
pi_95381175
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:06 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Andere onschuldige mensen wel dan?
hmmm.... we zullen het wel nooit weten, laten we het er dan maar op houden dat we er met 6 miljard zijn en sommige van ons nu eenmaal nu en dan doorslaan, hoe triest ook.
pi_95381456
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:20 schreef Renaldo het volgende:

[..]

hmmm.... we zullen het wel nooit weten, laten we het er dan maar op houden dat we er met 6 miljard zijn en sommige van ons nu eenmaal nu en dan doorslaan, hoe triest ook.
Je kan een hele lijst vinden met spree killers op Wikipedia die volgens mij nog niet eens half compleet is.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:28:56 #174
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_95381474
quote:
Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef FireFox1 het volgende:

Koos Spee heeft enorm gelijk. Wat is dat voor goedkoop gelul zeg. Verkeersslachtoffers vallen ook vaak omdat mensen zelf niet opletten. Is toch wat anders dan 7 mensen met grof geweld van het leven beroven.

Dan kun je nooit meer ergens overstuur van zijn, want ja, er is altijd wel iets anders waar je ook bij stil kunt staan.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:42:33 #175
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95382011
dus we hebben

psychopaat
suicidaal depressief
schizofreen

nog andere diagnoses voorhanden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95382035
Toch wel een goed idee geweest om de namen niet direct vrij te geven. Nu kunnen de nabestaanden zelf bepalen en zelf naar de media toe komen met een verhaal over hun leven en hoe het gegaan is. Anders zijn ze maar alleen een naam in een lijstje.
pi_95382108
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:42 schreef Re het volgende:
dus we hebben

psychopaat
suicidaal depressief
schizofreen

nog andere diagnoses voorhanden?
PVV stemmer

:')

Schutter Alphen aan de Rijn was PVV stemmer.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_95382346
Ohhh hij blijkt fan te zijn van Call of Duty mordern warfare 2! (dan is er zeker wat mis met je... kutspel.) Ik speel momenteel alleen maar Total War games en mount&blade... De kans is dus groot dat ik binnenkort te paard mensen neersabel in een winkelcentrum near you. Ik ken geen één jongen onder de 30 die niet gamed.
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:53:38 #179
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_95382419
quote:
Oma Tristan schreef boek bloedbad

De oma van Tristan van der V. heeft in 1991 een boek geschreven over een schietpartij met de titel 'Vier minuten voor half acht...' Dat meldt AD.
http://goo.gl/y1kR4
pi_95382461
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:45 schreef roos85 het volgende:

[..]

PVV stemmer

:')

Schutter Alphen aan de Rijn was PVV stemmer.
Oh is dat al 100 % zeker dan dat hij PVV stemde ?
pi_95382482
Ik speel de Sims. Ik denk dat ik maar eens iemand in het zwembad gooi en het trapje weghaal.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95382486
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:53 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

http://goo.gl/y1kR4
quote:
Bekenden van Van der V. zeggen in de krant dat zijn favoriete computerspel Call of Duty: Modern Warfare 2 is, een computerspel waarbij de speler zoveel mogelijk burgers moet doodschieten. Algemeen Dagblad: 'De beelden vertonen ijzingwekkende overeenkomsten met de gebeurtenissen in Alphen.'
:')_____________________!
pi_95382549
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:55 schreef xyzyx het volgende:

[..]

[..]

:')_____________________!
Tja technisch gesproken hoef je in dat level pas te schieten op de politie... Je krijgt geen punten dus MOET klopt niet.
pi_95382756
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tja technisch gesproken hoef je in dat level pas te schieten op de politie... Je krijgt geen punten dus MOET klopt niet.
+ dat het spel niet als primair doel heeft al die burgers te doden en je de missie kan overslaan
pi_95382811
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:02 schreef xyzyx het volgende:

[..]

+ dat het spel niet als primair doel heeft al die burgers te doden en je de missie kan overslaan
Ach laat het maar een sensatie zoekende babyboemer over op de waarheid op te schrijven.
pi_95382941
dit is de oma

Jackie Lourens (A. Lourens-Koop)

Jackie Lourens (1920 - 17 maart 2000), ps. van A. Lourens-Koop, voluit Adriana Luberta Klasina Lourens-Koop. Nederlands detectiveschrijfster van vierentwintig titels. Alle boeken spelen zich af in het denkbeeldige plaatsje Castellum aan de Rijn, waar de moordbrigade onder leiding staat van hoofdinspecteur (HIP) Erik Jager. Met zijn vaste medewerkers De Griep en Herstal lossen zij iedere keer een misdaad op. Hierbij gaat Lourens uit van misdaden die overal kunnen plaatsvinden, zoals de ontvoering van een kind, de moord op een sigarenverkoopster, de uit de hand gelopen familievete. 'Kortom, het alledaagse krantenbericht als fictie,' zoals ze het zelf formuleerde in het tijdschrift 'Thrillers & Detectives' (86/1). Met deze vaste ingrediënten wist zij een trouw lezerspubliek te veroveren. Van elke titel werden zo'n 15.000 exemplaren verkocht, wat betekent dat ieder boek tweemaal werd herdrukt. Voor Nederlandse begrippen een groot succes. Haar boeken verschenen met een ijzeren regelmaat, ieder jaar één en dat vierentwintig jaar lang. Zij overleed op 79-jarige leeftijd.

Nadat Willy Corsari ophield met schrijven, was Jackie Lourens vele jaren lang de enige Nederlandse misdaadschrijfster die regelmatig publiceerde. Met haar debuut, Ze kunnen het niet laten, kreeg ze eind 1974 een eervolle vermelding tijdens de uitreiking van de Fontijnprijs, een aanmoedigingsprijs voor beginnende auteurs. Het boek zelf kwam overigens in 1975 uit.
Ze begon pas op haar vijftigste met het schrijven van politieromans, aanvankelijk onder de naam A. Lourens-Koop, later als Jackie Lourens. Daarvoor had zij het te druk met haar gezin, verscheidene studies en vertaalwerk voor uitgeverij Gottmer. Na een cursus bij de LOI te hebben gevolgd, ging ze onder haar eigen naam publiceren. Ze schreef toen een zestigtal korte verhalen voor een ter ziele gegaan boulevardblad. Maar Lourens wilde meer en nam contact op met de Zuidhollandse Uitgeversmaatschappij. Men adviseerde haar misdaadromans te gaan schrijven.
lourens.jpg (41549 bytes)Jackie Lourens schreef heel gedisciplineerd: iedere ochtend zat ze op vaste uren achter de schrijfmachine. 'Als je eerst je huishouden moet doen, heb je je gedachten er niet meer bij,' zei ze in de Haagse Post (16-11-1974).

'In mijn hoofd zit een plattegrond van Castellum. Het is natuurlijk niet dit Alphen aan de Rijn waar ik woon. Het is er min of meer op gebaseerd. De naam Castellum komt van Castellum Albiani, een Romeinse legerplaats, ooit gelegen waar nú Alphen aan de Rijn ligt. Ook de karakters van mijn hoofdpersonen zitten in mijn hoofd. Herstal is genoemd naar een plaats in België waar ze wapens maken. Hij is een dierenvriend, een beschouwend type. De Griep is de andere kant, hij is directer. Hij is een wat onbehouwen mopperaar. Hem laat ik rustig vloeken. De gelijkenis met Grijpstra en De Gier van Van de Wetering is zuiver toevallig. Ik had mijn boek al geschreven in 1971, 1972. Het eerste boek van Van de Wetering, Het lijk in de Haarlemmer Houttuinen, verscheen pas in 1975. Hoofdinspecteur Erik Jager is een wat kleurloze figuur. Hij staat boven de partijen.'
[Jackie Lourens in 'Het alledaagse krantenbericht als fictie, door Rob van 't Wel, 'Thrillers & Detectives' (86/1).]

Op dood spoor is de enige titel zonder de vaste hoofdpersonen (een vrouw gaat op onderzoek uit, wanneer de zuster van haar correspondentievriend thuis dood wordt aangetroffen).

pi_95383162
Dus we gaan boeken verbieden?
pi_95383192
Oma Tristan schreef boek bloedbad

De oma van Tristan van der V. heeft in 1991 een boek geschreven over een schietpartij met de titel 'Vier minuten voor half acht...' Dat meldt AD.

In dat schrijven schiet een jongen op een dag in april vijf willekeurige voorbijgangers dood op een treinstation in Castellum aan de Rijn, de Romeinse naam voor Alphen.

Jackie Lourens, pseudoniem voor Adriana Lourens-Knoop, overleed in 2000. Politie en justitie deden maandagavond huiszoeking in de woning van Tristan aan de Wederikstraat. De politie zocht boeken, aantekeningen, video's en dvd's. Of zij ook iets hebben gevonden is niet bekend gemaakt. Tristan woonde bij allebei zijn ouders in de Wederikstraat.

Bekenden van Van der V. zeggen in de krant dat zijn favoriete computerspel Call of Duty: Modern Warfare 2 is, een computerspel waarbij de speler zoveel mogelijk burgers moet doodschieten. Algemeen Dagblad: 'De beelden vertonen ijzingwekkende overeenkomsten met de gebeurtenissen in Alphen.'
pi_95383319
Ik hoorde van mijn pizzabezorger dat de schoonzus van de aangetrouwde neef van de huisbaas van de Ridderhof tot zijn 7e met een katapult speelde! :o.
pi_95383433
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:15 schreef Modus het volgende:
Ik hoorde van mijn pizzabezorger dat de schoonzus van de aangetrouwde neef van de huisbaas van de Ridderhof tot zijn 7e met een katapult speelde! :o.
de schoonzus tot ZIJN 7e?
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:19:44 #191
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95383480
wordt al een aardig lijstje zo

psychopaat
depressief
schizofreen
predispositie geweld (oma + vader)
fervent massamoordenaar op de computer

daar kan nog wel wat meer bij...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95383487
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:29 schreef xyzyx het volgende:

[..]

Kortom, al zou er elke week zo'n schietpartij plaatsvinden, dan heb je nog steeds twee keer zoveel kans om aan een verkeersongeval te overlijden dan aan zo'n kogelregen. Dat geeft wel te denken.
pi_95383525
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Kortom, al zou er elke week zo'n schietpartij plaatsvinden, dan heb je nog steeds twee keer zoveel kans om aan een verkeersongeval te overlijden dan aan zo'n kogelregen. Dat geeft wel te denken.
Komt het wel op neer.
pi_95383534
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef thabit het volgende:

[..]

Au denken doet au... Normale draad.. herpakt... VERBIED GAMES, GUNZ EN BOEKEN!
pi_95383660
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:19 schreef Re het volgende:

psychopaat
depressief
schizofreen
Mercedes-Benz rijder

Wat is trouwens predispositie voor geweld via de vader? Dat is een beeldend kunstenaar met inspiratie uit spiritualiteit en natuur.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_95383724
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

rap muziek
pi_95384154
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

Verplicht 538 moeten luisteren op je werk.
  dinsdag 12 april 2011 @ 11:39:12 #198
330215 Monque
panta rhei
pi_95384408
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 11:23 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Wat is trouwens predispositie voor geweld via de vader? Dat is een beeldend kunstenaar met inspiratie uit spiritualiteit en natuur.
Zijn vader was wel wapengek. Nu dan; SS'ers waren ook dol op de natuur en erg spiritueel (Himmler had altijd een exemplaar van de Bhagavad Gita op z'n lichaam) en there you go.
Aequam memento rebus in arduis servare mentem
pi_95384654
Hey Tristan speelde Modern Warfare 2 net als bijna iedere gamer maar het ligt toch weer aan het spel :')
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95384707
quote:

psychopaat
depressief
schizofreen

Vergeet je PVV stemmer niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')