abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95372460
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ga je er even vanuit dat hij dit in een opwelling heeft gedaan. Meestal plannen ze dit soort dingen. Als je dit plant is een wapen krijgen nie zo moeilijk hoor.
Zulke gedachtes komen niet in een opwelling, de obsessie met wapens was al langer aanwezig.
Het uitvoeren was misschien wel opwelling? Heb geen idee?
pi_95372478
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:43 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Dat laatste is wel vooral je eigen verantwoordelijkheid en daar heb je een keus in. Mensen die vatbaar zijn voor psychoses kunnen daar niets aan doen. Nu is dit geval wel heel extreem, maar in principe kan het over 2 weken weer gebeuren. Het is gewoon niet verantwoord om een bijv. een schizofreen persoon toe te staan dat hij een wapen in huis heeft imo. Het is niet zo dat de levenskwaliteit enorm achteruit gaat als hem dat wordt verboden.
Maar dat mag nu al niet dus dat staat helemaal niet ter discussie..?
pi_95372520
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:42 schreef Droopie het volgende:

[..]

Gedeeltelijk eens, hoeveel vrouwen blijven niet roken tijdens hun zwangerschap of geven hun kind geen gezond eten.
Maar ik ga mezelf nu ook beetje tegenspreken ben ik bang ;)

Ik was behoorlijk onder de indruk van die ex-junk vorige week en dacht al aan hem vanaf zaterdag.
Toen zag ik hem bij powned! en gaf mij hele dubbele gevoelens
Van mij mogen ze roken tijdens de zwangerschap best verbieden, ja. Maar die babies sterven niet omdat hun moeder rookt...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95372534
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar dat mag nu al niet dus dat staat helemaal niet ter discussie..?
Wat mij betreft ook niet, maar Droopie leek te zeggen dat het wat hem betreft wel moet kunnen.
pi_95372536
quote:
11s.gif Op maandag 11 april 2011 23:43 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zulke gedachtes komen niet in een opwelling, de obsessie met wapens was al langer aanwezig.
Het uitvoeren was misschien wel opwelling? Heb geen idee?
Obsessie over wapens is niet hetzelfde als een obsessie over killen hoor... Ik vind die dingen eerlijk gezegd ook machtig interessant en sommige zelfs mooi. Net zoals ik tanks en straaljagers vet vind.
pi_95372541
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:41 schreef Droopie het volgende:

Het wapen thuis hebben, was slechts een kleine drempel. Iedere persoon onder de 40 in de randstad, en denk daar buiten ook wel, kan binnen 5 dagen voor 1000 euro een wapen regelen.
Daar heb je er 5 voor.
pi_95372600
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Van mij mogen ze roken tijdens de zwangerschap best verbieden, ja. Maar die babies sterven niet omdat hun moeder rookt...
De kans op bepaalde stoornissen etc. is gewoon groter bij een kind als de moeder rookt tijdens de zwangerschap. De chemische omgeving in de baarmoeder is vrij bepalend voor o.a. de ontwikkeling van het brein van een kind.
pi_95372676
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Obsessie over wapens is niet hetzelfde als een obsessie over killen hoor... Ik vind die dingen eerlijk gezegd ook machtig interessant en sommige zelfs mooi. Net zoals ik tanks en straaljagers vet vind.
Vraag je weleens af waarom?
pi_95372688
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:46 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

De kans op bepaalde stoornissen etc. is gewoon groter bij een kind als de moeder rookt tijdens de zwangerschap. De chemische omgeving in de baarmoeder is vrij bepalend voor o.a. de ontwikkeling van het brein van een kind.
Dat is waar ja, daar heb ik niets tegen in te brengen. Maar ik doelde meer op kankers, dacht hier niet eens over na :)
pi_95372706
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:45 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Wat mij betreft ook niet, maar Droopie leek te zeggen dat het wat hem betreft wel moet kunnen.
Nou ik vind enerzijds moet kunnen in zijn geval, omdat ik hem zoveel respect voor hem had.
55 kg en bijna dood en nu NL kampioen.. Maar als ik heel reeel ben moeten dit soort mensen ver van wapens gehouden worden, hij is de uitzondering die wel onder de kwaden moet lijden
Hell To The Liars
  maandag 11 april 2011 @ 23:49:39 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_95372763
Een persoon die opgenomen is en het rijbewijs wil verlengen kan het helemaal vergeten en een wapenvergunning kan wel??
Raar vind ik dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_95372772
quote:
5s.gif Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vraag je weleens af waarom?
Ik heb ook mijn computer gebouwd. Ik wil wel van meer dingen weten hoe ze werken. Als je al die oorlog programma's op discovery voorbij ziet komen ben ik niet de enige met een voorliefde voor tanks en straaljagers.
pi_95372805
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
Een persoon die opgenomen is en het rijbewijs wil verlengen kan het helemaal vergeten en een wapenvergunning kan wel??
Raar vind ik dat
Zo simpel ligt het niet. :N
pi_95372806
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou ik vind enerzijds moet kunnen in zijn geval, omdat ik hem zoveel respect voor hem had.
55 kg en bijna dood en nu NL kampioen.. Maar als ik heel reeel ben moeten dit soort mensen ver van wapens gehouden worden, hij is de uitzondering die wel onder de kwaden moet lijden
Ik snap de sympathie wel en het is ook een mooie prestatie, maar jij ziet hem nu het goed met hem gaat. Wellicht blijft dat zo, maar hij kan ook weer psychotisch worden. En wat gebeurt er dan?
pi_95372812
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:49 schreef michaelmoore het volgende:
Raar vind ik dat
Ik kon mijn rijbewijs gewoon verlengen.
pi_95372907
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:50 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik kon mijn rijbewijs gewoon verlengen.
Wat voor een ziekte heb jij dan als ik vragen mag?
pi_95372912
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:50 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ik snap de sympathie wel en het is ook een mooie prestatie, maar jij ziet hem nu het goed met hem gaat. Wellicht blijft dat zo, maar hij kan ook weer psychotisch worden. En wat gebeurt er dan?
999 van de 1000 keer niets denk ik,want dit is pas de eerste keer in NL en hoeveel mensen met psychoses zijn er geweest en hoeveel wapens zijn er in omloop??
we kijken niet, ik woon in rotterdam-zuid, naar de 2 moorden in mijn buurt.
eentje aan het einde van de straat en vandaag in de buurt van mijn oude kinderdisco plek.
in 48 uur
Hell To The Liars
pi_95372930
Vind het ook wel een beetje raar dat ze een psychisch(oops spelfouten) gestoorde man wapens geven, dat is net zoiets als zeggen bij de inspectie van je papieren:

Hmmm.....poging tot doodslag, doodsbedreigingen blablabla....

Ziet er oke uit, hier zijn je wapens veel plezier :W
pi_95372955
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:52 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Wat voor een ziekte heb jij dan als ik vragen mag?
Schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_95372988
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:53 schreef Messina het volgende:

[..]

Schizofrenie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig maar. Als geldt dat voor vrijwel alle schizofrene mensen wel. :P
pi_95373088
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:53 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Als geldt dat voor vrijwel alle schizofrene mensen wel. :P
Ik betwijfel ook of Tristan schizofreen was. Het is wel enkele malen gesuggereerd, zowel hier als elders.
pi_95373219
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik betwijfel ook of Tristan schizofreen was. Het is wel enkele malen gesuggereerd, zowel hier als elders.
Hij blowde. Oorzaak gevonden.
pi_95373256
quote:
3s.gif Op maandag 11 april 2011 23:58 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij blowde. Oorzaak gevonden.
Echt 100% geweldig van je.
pi_95373286
Hoor deze nu pas: http://twaud.io/qw5d :{
pi_95373288
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Blowen, wat ook gesuggereerd werd, is echt niet goed voor mensen met problemen.
Schizofreen kan je er van worden, in wat voor mate dan ook. En het is maar net wat je triggert.
Ik kan ook mensen vermoorden als het zou moeten, maar dan gaan er mensen dood door mijn autootje die mijn naasten vermoord/verkracht zouden hebben. Of volkert van der graaf als ik hem tegen kom op straat..
Maar politici, voetballers, Laura van Secret Story ;) die zullen nooit bij mij een moordgevoel op kunnen rakelen.

edit: ik heb zelf ook 14 jaar geblowd, sinds ik gestopt ben begrijp ik dat het voor bepaalde mensen kwaad kan.
Hell To The Liars
pi_95373445
Heeft iemand trouwens de namen van de slachtoffers?
pi_95373456
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Echt 100% geweldig van je.
Onderbuikgevoelens, publieke opinie. Ik heb 't zelf niet verzonnen. :N
pi_95373516
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Tourniquet het volgende:
Hoor deze nu pas: http://twaud.io/qw5d :{
Houd dan aub ook maar je mond dicht, als je nauwelijks in staat bent om een aanhoorbaar verhaal te houden en zo heftig geemotioneerd bent. Konden ze niemand anders vinden?

Edit: ik hoor net pas dat zijn kind ook is geraakt. Ik vond het al wat 'vreemd'.
pi_95373531
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

Blowen, wat ook gesuggereerd werd, is echt niet goed voor mensen met problemen.
Schizofreen kan je er van worden, in wat voor mate dan ook. En het is maar net wat je triggert.
Ik kan ook mensen vermoorden als het zou moeten, maar dan gaan er mensen dood door mijn autootje die mijn naasten vermoord/verkracht zouden hebben. Of volkert van der graaf als ik hem tegen kom op straat..
Maar politici, voetballers, Laura van Secret Story ;) die zullen nooit bij mij een moordgevoel op kunnen rakelen.

edit: ik heb zelf ook 14 jaar geblowd, sinds ik gestopt ben begrijp ik dat het voor bepaalde mensen kwaad kan.
Je wordt niet schizofreen van blowen. Je kan wel een psychose krijgen van blowen. Groot verschil. Maar ik snap je punt ;)
pi_95373814
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Je wordt niet schizofreen van blowen. Je kan wel een psychose krijgen van blowen. Groot verschil. Maar ik snap je punt ;)
Meer mensen worden verwond door dronken lui dan door blowen. Alcohol verbieden? Echt alles wat je doen heeft een beetje risico...
pi_95373824
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:03 schreef Messina het volgende:

[..]

eens, een 'echte' schizofreen met verschillende karakters kan je idd niet vergelijken.
maar een droopie die stoned was, is echt 500x anders dan een drugsloze droopie ;)
Hell To The Liars
pi_95374042
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

eens, een 'echte' schizofreen met verschillende karakters kan je idd niet vergelijken.
maar een droopie die stoned was, is echt 500x anders dan een drugsloze droopie ;)
Je kunt aan de buitenkant niet zien hoe ver van het pad af is de conclusie.
pi_95374163
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je kunt aan de buitenkant niet zien hoe ver van het pad af is de conclusie.
mogen we als 2e conclusie stellen, dat ieder persoon met fles drank, grand theft auto, een vreemd gaande partner en een wapen een gevaar is.. :)
Hell To The Liars
pi_95374394
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

mogen we als 2e conclusie stellen, dat ieder persoon met fles drank, grand theft auto, een vreemd gaande partner en een wapen een gevaar is.. :)
Hoezo?
Auteur: Anna Reactie: In het Engels ken ik daar een mooie uitdrukking voor....
Sud the fuck off... Twats...
pi_95374398
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je schizofrenie en Multiple Personality Disorder.
pi_95374433
Maar weet niemand waar ik de namen van de slachtoffers kan vinden? Al gegoogeld maar geen succes.
pi_95374469
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 23:52 schreef Skillstorm het volgende:
Vind het ook wel een beetje raar dat ze een psychisch(oops spelfouten) gestoorde man wapens geven, dat is net zoiets als zeggen bij de inspectie van je papieren:

Hmmm.....poging tot doodslag, doodsbedreigingen blablabla....

Ziet er oke uit, hier zijn je wapens veel plezier :W
Vanavond legde een hoofdcommissaris (meen ik) bij P&W uit dat dit dus niet te controleren is voor de politie. In dat geval moeten informatiesystemen gekoppeld zijn, wat dus niet het geval is. Zal wel weer te privacygevoelig zijn.
pi_95374482
Ik snap die fascinatie nooit zo voor die namen. Misschien nog als je in het stadje zelf woont, maar half Nederland lijkt er wel in geinteresseerd.
pi_95374487
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:24 schreef Ausputzert het volgende:
Ik snap die fascinatie nooit zo voor die namen. Misschien nog als je in het stadje zelf woont, maar half Nederland lijkt er wel in geinteresseerd.
Ja ik woon er 1km vandaan :P Van de Ridderhof. Hoorde vandaag ook dat mijn vader heel dicht bij de Ridderhof zat toen het gebeurde, gelukkig is hij er niet even langs gegaan.
pi_95374525
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:24 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Ja ik woon er 1km vandaan :P Van de Ridderhof
Ok, op die manier. Ja, dan is er best een kans dat je een vage bekende hebt onder de slachtoffers.
pi_95374565
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:25 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ok, op die manier. Ja, dan is er best een kans dat je een vage bekende hebt onder de slachtoffers.
Uhu, wil dan ook die namen weten.
pi_95374607
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:27 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Uhu, wil dan ook die namen weten.
Volgens mij wordt die lijst uit respect voor de nabestaanden niet vrij gegeven.
pi_95374674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:28 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik al. Ik loop wel stage op een basis-school hier en in de klas waar ik loop is er dan ook een tante van een meisje overleden bij het incident, nou dat was echt huilen vanochtend.(volkomen begrijpelijk natuurlijk)
pi_95374728
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:28 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Als er vage bekende bij zit , hoor je 't vanzelf wel lijkt me.
pi_95374775
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Als er vage bekende bij zit , hoor je 't vanzelf wel lijkt me.
Een goede bekende vast wel, maar als het om een vent gaat die 15 jaar geleden bij jou in je oude buurt woonde, dan kan het zomaar dat je het nooit hoort.
pi_95374866
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:32 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Een goede bekende vast wel, maar als het om een vent gaat die 15 jaar geleden bij jou in je oude buurt woonde, dan kan het zomaar dat je het nooit hoort.
Ach mijn oude buurman kent inmiddels half NL door Opsporing Verzocht. :{
pi_95374904
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ach mijn oude buurman kent inmiddels half NL door Opsporing Verzocht. :{
Lol. Lijkt me best apart om een bekende op tv te zien in zo'n programma.
pi_95374939
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:37 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Lol. Lijkt me best apart om een bekende op tv te zien in zo'n programma.
Of je eigen stadje (Alphen aan den Rijn) dat zoiets zou gebeuren had ik dus NOOIT verwacht. Zo'n kleine stad, zo'n kleine gemeenschap en dan dit.
pi_95375040
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:38 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Of je eigen stadje (Alphen aan den Rijn) dat zoiets zou gebeuren had ik dus NOOIT verwacht. Zo'n kleine stad, zo'n kleine gemeenschap en dan dit.
Het is helaas in de huidige samenleving overal te verwachten. Denk niet dat het perse iets van een grote stad is oid. Maar goed, gelukkig is de kans dat je bij iets dergelijks betrokken raakt te verwaarlozen.
pi_95375064
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 00:38 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Mjah, de kans dat zo'n drama zich afspeelt in het stadje waar je woont is ook erg klein en in principe is er geen aanleiding om er echt rekening mee te houden. Alphen in het nieuws op de BBC; who would have guessed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')