Tsja je moet toch wat als nietszeggende omroep.quote:Op maandag 11 april 2011 23:21 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)mt_schietpartij.html woorden schieten tekort... Heel toevallig dat ze dit nu naar buiten brengen...
Iemand wist eerder te melden dat een gesloten inrichting onder justitie valt..quote:Op maandag 11 april 2011 23:22 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als de politie bepaalde informatie niet heeft dan kunnen ze daar ook niet over oordelen.
Toch is die regel er niet voor niets. Zeker met psychoses kan het bloedlink worden. Wanneer mensen het contact met de werkelijkheid echt verloren zijn, kunnen er hele gekke dingen gebeuren. In principe kun je het die mensen niet kwalijk nemen, maar de gevolgen kunnen wel desastreus zijn.quote:Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Toevallig zag ik net een stukje bij powned.. over nederlands kampioen sportschieten.
Die man is junk geweest, psychoses gehad in het verleden en nu, naar eigen zeggen, levenslang patient.
Hij is bij de reunie geweest vorige week bij de kro en ik kreeg echt sympathie voor deze man en was blij dat hij zijn geluk vond in de schietsport.
Als je na Alphen je hoofd gebruikt zou zijn vergunning direct ingenomen moeten worden, als je in mijn hart kijkt, mag een zo'n idioot nooit het plezier voor andere afnemen.
Zou het echt sneu vinden als hij niet meer zou mogen schieten.
Voor je een reactie geeft op bovenstaande geeft, zou je eigenlijk het stuk bij de reunie moeten zien. Daarna zal ik iedere fatsoenlijke reactie respecteren
heb je ook gehoord dat die man zei dat hij altijd gevoelig voor psychoses zou blijven? en dat mensen die in het bezit zijn van een wapen daar makkelijker naar grijpen, ipv bijvoorbeeld een steen door een raam te gooienquote:Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
Toevallig zag ik net een stukje bij powned.. over nederlands kampioen sportschieten.
Die man is junk geweest, psychoses gehad in het verleden en nu, naar eigen zeggen, levenslang patient.
Hij is bij de reunie geweest vorige week bij de kro en ik kreeg echt sympathie voor deze man en was blij dat hij zijn geluk vond in de schietsport.
Als je na Alphen je hoofd gebruikt zou zijn vergunning direct ingenomen moeten worden, als je in mijn hart kijkt, mag een zo'n idioot nooit het plezier voor andere afnemen.
Voor je een reactie geeft op bovenstaande geeft, zou je eigenlijk het stuk bij de reunie moeten zien. Daarna zal ik iedere fatsoenlijke reactie respecteren
Als je echt slecht wil, zijn er simpelere, goedkopere en effectievere methodes.quote:Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Toch is die regel er niet voor niets. Zeker met psychoses kan het bloedlink worden. Wanneer mensen het contact met de werkelijkheid echt verloren zijn, kunnen er hele gekke dingen gebeuren. In principe kun je het die mensen niet kwalijk nemen, maar de gevolgen kunnen wel desastreus zijn.
Het zorgelijke is dat je totaal niet meer kunt voorspellen wat zo'n persoon doet. Er zijn zelfs mensen die, tijdens dat ze psychotisch waren, hun baby hebben gedood, terwijl ze ontzettend veel van dat kind hielden. Meestal pakt het niet gewelddadig uit, maar dat risico kun je gewoon niet nemen.quote:Op maandag 11 april 2011 23:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
heb je ook gehoord dat die man zei dat hij altijd gevoelig voor psychoses zou blijven? en dat mensen die in het bezit zijn van een wapen daar makkelijker naar grijpen, ipv bijvoorbeeld een steen door een raam te gooien
Omdat je in een politie-onderzoek niets aan clowns of matrassenverkopers hebt?quote:Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Dlocks het volgende:
Waarom hebben ze eigenlijk 30 rechercheurs op deze zaak gezet?
Daarom zegt mijn verstand ook die vent moet zijn vergunning inleveren.quote:Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Toch is die regel er niet voor niets. Zeker met psychoses kan het bloedlink worden. Wanneer mensen het contact met de werkelijkheid echt verloren zijn, kunnen er hele gekke dingen gebeuren. In principe kun je het die mensen niet kwalijk nemen, maar de gevolgen kunnen wel desastreus zijn.
Ik moest lachenquote:Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Omdat je in een politie-onderzoek niets aan clowns of matrassenverkopers hebt?
klopt, psychoses kunnen erg naar zijn en verschrikkelijke gevolgen hebbenquote:Op maandag 11 april 2011 23:27 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Het zorgelijke is dat je totaal niet meer kunt voorspellen wat zo'n persoon doet. Er zijn zelfs mensen die, tijdens dat ze psychotisch waren, hun baby hebben gedood, terwijl ze ontzettend veel van dat kind hielden. Meestal pakt het niet gewelddadig uit, maar dat risico kun je gewoon niet nemen.
Zeker, maar het is niet gezegd dat iemand altijd zoveel mogelijk mensene wil doden.quote:Op maandag 11 april 2011 23:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als je echt slecht wil, zijn er simpelere, goedkopere en effectievere methodes.
nu ja hij hoeft zijn hobby natuurlijk niet op te gevenquote:Op maandag 11 april 2011 23:20 schreef Droopie het volgende:
[..]
dat maakt het heel dubbel..quote:Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Droopie het volgende:
[..]
Daarom zegt mijn verstand ook die vent moet zijn vergunning inleveren.
Hij heeft een keer 3 nachten met een wapen achter de deur gezeten en gewoon naar brazilie gereisd omdat hij dacht dat 'ze' hem zochten.
Maar als je dan ziet dat een ex-junk NL kampioen schieten wordt, denk je wat een held, wat een rust haalt ie uit die sport, maar na afgelopen zaterdag.
Ik zie het. Had het nieuws dat hij in een gesloten inrichting had gezeten even gemist:quote:Op maandag 11 april 2011 23:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Iemand wist eerder te melden dat een gesloten inrichting onder justitie valt..
Buiten dat is dit voor NL politie een voor hun nog onbekend gebeuren en doen ze hun uiterste best om alles volgens de regels te doen.quote:Op maandag 11 april 2011 23:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Omdat je in een politie-onderzoek niets aan clowns of matrassenverkopers hebt?
Daarom zeg ik, kijk dat stukje bij de reunie, dan krijg je de wat menselijker kant van het verhaal te zien en zal je hart een stukje gestolen worden.quote:Op maandag 11 april 2011 23:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
heb je ook gehoord dat die man zei dat hij altijd gevoelig voor psychoses zou blijven? en dat mensen die in het bezit zijn van een wapen daar makkelijker naar grijpen, ipv bijvoorbeeld een steen door een raam te gooien
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat je die mensen ook vooral tegen zichzelf in bescherming moet nemen. In een periode dat het prima gaat met iemand, lijkt alles mogelijk en denkt men dat ze alles wel aan kunnen, maar er is altijd een kans dat iemand opnieuw psychotisch wordt en met een beetje pech kan hij in die periode zijn leven voor goed verneuken. In principe moet je gewoon accepteren dat sommige mensen niet geschikt zijn om een wapen in huis te hebben en er zijn bijna oneindig veel andere hobby's te verzinnen.quote:Op maandag 11 april 2011 23:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, kijk dat stukje bij de reunie, dan krijg je de wat menselijker kant van het verhaal te zien en zal je hart een stukje gestolen worden.
Net als pas geleden bij een documentaire over Longstay veroordeelden.
Ja het is een zedendeliquent, maar toch zie je een zielig stuk mens die na 25 jaar nog niet de maatschappij ingestuurt kan worden..
Tekst is zo kil en hard, tv-beelden/ interviews geven een ander beeld..
Tristan is door het lint gegaan en had beschikking over zijn wapens.quote:Op maandag 11 april 2011 23:29 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Zeker, maar het is niet gezegd dat iemand altijd zoveel mogelijk mensene wil doden.
Ga je er even vanuit dat hij dit in een opwelling heeft gedaan. Meestal plannen ze dit soort dingen. Als je dit plant is een wapen krijgen nie zo moeilijk hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Tristan is door het lint gegaan en had beschikking over zijn wapens.
Niemand weet of hij die niet had aangeschaft wanneer zijn vader graag aan kloteschieten deed
Laten we wel reeel wezen, hoe vaak is het voorgekomen dat dit is gebeurd.quote:Op maandag 11 april 2011 23:34 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen dat je die mensen ook vooral tegen zichzelf in bescherming moet nemen. In een periode dat het prima gaat met iemand, lijkt alles mogelijk en denkt men dat ze alles wel aan kunnen, maar er is altijd een kans dat iemand opnieuw psychotisch wordt en met een beetje pech kan hij in die periode zijn leven voor goed verneuken. In principe moet je gewoon accepteren dat sommige mensen niet geschikt zijn om een wapen in huis te hebben en er zijn bijna oneindig veel andere hobby's te verzinnen.
Het wapen thuis hebben, was slechts een kleine drempel. Iedere persoon onder de 40 in de randstad, en denk daar buiten ook wel, kan binnen 5 dagen voor 1000 euro een wapen regelen.quote:Op maandag 11 april 2011 23:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ga je er even vanuit dat hij dit in een opwelling heeft gedaan. Meestal plannen ze dit soort dingen. Als je dit plant is een wapen krijgen nie zo moeilijk hoor.
Appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 11 april 2011 23:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Laten we wel reeel wezen, hoe vaak is het voorgekomen dat dit is gebeurd.
Nu kunnen we wel zeggen, dit mag nooit meer voorkomen, waar.
Maar dan kunnen we alcohol, voetbal, auto's, roken, vet eten en weet ik veel afschaffen.
Dacht ik toevallig aan vanmorgen bij reclame op de radio, iedere dag sterven 108 mensen aan hart en vaatziekten, maar leven wij daar naar.. ??
Gedeeltelijk eens, hoeveel vrouwen blijven niet roken tijdens hun zwangerschap of geven hun kind geen gezond eten.quote:Op maandag 11 april 2011 23:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Appels met peren vergelijken.
Iemand zorgt voor zijn eigen (mogelijke) vroegtijdige dood door drinken, roken, etc.
of
Iemand schiet wildvreemden neer en sommige daarvan overlijden.
Dat laatste is wel vooral je eigen verantwoordelijkheid en daar heb je een keus in. Mensen die vatbaar zijn voor psychoses kunnen daar niets aan doen. Nu is dit geval wel heel extreem, maar in principe kan het over 2 weken weer gebeuren. Het is gewoon niet verantwoord om een bijv. een schizofreen persoon toe te staan dat hij een wapen in huis heeft imo. Het is niet zo dat de levenskwaliteit enorm achteruit gaat als hem dat wordt verboden.quote:Op maandag 11 april 2011 23:39 schreef Droopie het volgende:
[..]
Laten we wel reeel wezen, hoe vaak is het voorgekomen dat dit is gebeurd.
Nu kunnen we wel zeggen, dit mag nooit meer voorkomen, waar.
Maar dan kunnen we alcohol, voetbal, auto's, roken, vet eten en weet ik veel afschaffen.
Dacht ik toevallig aan vanmorgen bij reclame op de radio, iedere dag sterven 108 mensen aan hart en vaatziekten, maar leven wij daar naar.. ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |