Vergeet 't maar.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:11 schreef Ausputzert het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat ons de clichés als "de gemeenschap lijkt hechter geworden" en "Helemaal hetzelfde zal Alphen nooit meer worden" bespaard blijven.
Lol, volkert van der graaf vermoorden vanwege Fortuyn..quote:Op maandag 11 april 2011 23:59 schreef Droopie het volgende:
[..]
Blowen, wat ook gesuggereerd werd, is echt niet goed voor mensen met problemen.
Schizofreen kan je er van worden, in wat voor mate dan ook. En het is maar net wat je triggert.
Ik kan ook mensen vermoorden als het zou moeten, maar dan gaan er mensen dood door mijn autootje die mijn naasten vermoord/verkracht zouden hebben. Of volkert van der graaf als ik hem tegen kom op straat..
Maar politici, voetballers, Laura van Secret Storydie zullen nooit bij mij een moordgevoel op kunnen rakelen.
edit: ik heb zelf ook 14 jaar geblowd, sinds ik gestopt ben begrijp ik dat het voor bepaalde mensen kwaad kan.
Waarsch. wel, maar ik kan er altijd slecht tegen. Of zoiets als :"Alphen is die dag haar onschuld verloren".quote:
Die gozer was dan ook psychiatrisch patient.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:30 schreef xyzyx het volgende:
Zouden die documenten 'van spirituele aard' vergelijkbaar zijn met die gek van Virginia tech?
Die kerel is ook niet helemaal 100%
Dat wordt ook over Tristan gezegd. Dus misschien is het wel van zulke aardquote:Op dinsdag 12 april 2011 01:32 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Die gozer was dan ook psychiatrisch patient.
Tristan is 10 dagen gedwongen opgenomen geweest - Maar vaak zit daar nog een na traject aan vast ,soms wel van enkele jaren (dagbehandeling etc, ) daar hoor je weinig over .quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:36 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat wordt ook over Tristan gezegd. Dus misschien is het wel van zulke aard
Er was dus iets mis met hem.. Vandaar dat ik benieuwd ben naar zijn brief.. Misschien was het inderdaad een geval van dat hij dacht goed te doen door andere mensen dood te maken en niet zozeer wraak wilde of wat dan ook..quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:40 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Tristan is 10 dagen gedwongen opgenomen geweest - Maar vaak zit daar nog een na traject aan vast ,soms wel van enkele jaren (dagbehandeling etc, ) daar hoor je weinig over .
Bij Cho was het in ieder geval wel duidelijk dat het echt gepland was.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:36 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Dat wordt ook over Tristan gezegd. Dus misschien is het wel van zulke aard
Ja klopt..quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:42 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Bij Cho was het in ieder geval wel duidelijk dat het echt gepland was.
Van die Cho was wel vastgesteld dat hij psychisch niet in orde was en dat hij eigenlijk opgenomen zou moeten worden (gevaar voor zichzelf en mogelijk anderen). Toch werd hij na 1 dag alweer naar huis gestuurd en had hij alleen nog gesprekken. Ongeveer 1,5 jaar later pleegde hij de moorden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:45 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ja klopt..
En dan al die lui zeiken ja waarom had niemand het door..
Mensen waren van mij ook ontzettend verbaasd toen ik vertelde dat ik depressief was.. Mijn ouders hadden het niet eens doorgehad als ik het niet verteld had. Mensen zijn heel goed in gevoelens verbergen..
Is het van Tristan wel duidelijk wat er aan de hand was dat hij in een inrichting gestopt werd? Voor je verplicht daar in moet is er wel iets ergs aan de hand..quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:48 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Van die Cho was wel vastgesteld dat hij psychisch niet in orde was en dat hij eigenlijk opgenomen zou moeten worden (gevaar voor zichzelf en mogelijk anderen). Toch werd hij na 1 dag alweer naar huis gestuurd en had hij alleen nog gesprekken. Ongeveer 1,5 jaar later pleegde hij de moorden.
Volgens mij had hij suicidale neigingen. Maar not sure.quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:52 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Is het van Tristan wel duidelijk wat er aan de hand was dat hij in een inrichting gestopt werd? Voor je verplicht daar in moet is er wel iets ergs aan de hand..
Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:53 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Volgens mij had hij suicidale neigingen. Maar not sure.
Op zich wel een opmerkelijke stelling van een psychiater. Hoe gaat het tegenwoordig dan met jou?quote:Op dinsdag 12 april 2011 01:58 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..
Psychose, stemmen horen las ik ergens. en gevaar voor zichzelfquote:Op dinsdag 12 april 2011 01:58 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Mijn psychiater zei dat het hem verbaasde dat ik nog geen zelfmoord had gepleegd.. Als je het mij vraagt zwaar overdreven maar toch heeft hij mij niet naar zo'n instituut gestuurd.. Vandaar dat ik denk dat er meer aan de hand was dat hij daar heen moest..
Well there's your problemquote:Op dinsdag 12 april 2011 03:37 schreef Robus het volgende:
Uit zijn brief blijkt dat hij ook met het bovennatuurlijke bezig was en had het over een god.
6 slachtoffers en 1 zelfmoord.quote:Op dinsdag 12 april 2011 03:42 schreef WebHawkjuh het volgende:
Wat is het huidig bekende aantal doden? Dan pas ik het balkje in de OP even aan.
Satan, zielen aan hem voeden. Offers.quote:Op dinsdag 12 april 2011 03:37 schreef Robus het volgende:
Uit zijn brief blijkt dat hij ook met het bovennatuurlijke bezig was en had het over een god.
komt nog bij dat je door het internet min of meer exact weet waar die doden hebben gelegen!quote:Op dinsdag 12 april 2011 00:48 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Yeah. Totaal irrationeel om angstig te zijn, maar het idee dat er doden en gewonden hebben gelegen in het winkelcentrum waar jij je boodschappen doet, geeft veel mensen toch een onprettig gevoel.
Schietvereniging Van der Vlis week dichtquote:Dagschuttersvereniging Nieuwkoop, waar Tristan van der Vlis lid van was, blijft uit piëteit met de slachtoffers dicht tot volgende week dinsdag. Dat zei een van de twee eigenaren, Mark van Dam, maandag in RTL Nieuws. De eigenaren zijn erg geschrokken en aangedaan door de moordpartij in Alphen aan den Rijn.
Van Dam noemde Van der Vlis een 'overdreven vriendelijke jongen' die zich normaal gedroeg en zich met niemand bemoeide. Hij was nog nooit in bomberjack en legerbroek gezien, de kleding waarin hij zaterdag zes mensen en zichzelf doodschoot.
De 24-jarige Van der Vlis was sinds 2007 lid van de vereniging. Hij was daar donderdag voor het laatst en kwam er ongeveer een keer in de twee weken, samen met zijn vader en een vriendin van zijn vader. Die vriendin heeft zaterdag vlak voor het schietincident nog gebeld met de schietvereniging met de vraag of Tristan daar was.
Van der Vlis heeft een wapen gekocht bij de schietvereniging, een semi-automatische Smith & Wesson, waar 25 kogels in kunnen. Volgens RTL heeft Van der Vlis daar zaterdag hoogstwaarschijnlijk mee geschoten De andere twee wapens die hij gebruikte, zijn niet bij de schietvereniging gekocht.
Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen. Politietopman Willem Woelders zei maandag dat bij het afgeven van een wapenvergunning de politie altijd moet worden geïnformeerd over de geestelijke gezondheid van de aanvrager. Het drama in Alphen aan den Rijn maakt duidelijk dat de regelgeving voor wapenvergunningen grote gaten vertoont, vindt Woelders. Hij wil dat de Wapenwet wordt aangepast.
Het was gewoon een kut psychiater.quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:04 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Op zich wel een opmerkelijke stelling van een psychiater. Hoe gaat het tegenwoordig dan met jou?
Cho werd volgens mij op last van de rechtbank naar een psychiater gestuurd voor onderzoek en aan de hand daarvan zou hij opgenomen worden (wat dus maar 1 dag duurde). Ik vind het sowieso een dubieus verhaal; er is nooit een echte diagnose gesteld bij hem.
En voor anderen..quote:Op dinsdag 12 april 2011 02:16 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Psychose, stemmen horen las ik ergens. en gevaar voor zichzelf
Die zin uit het artikel vind ik redelijk verbazend. De vader moet het toch geweten hebben als hij er ook voor was opgenomen. Waarom heeft die de club niet ingelicht?quote:Op dinsdag 12 april 2011 06:33 schreef paddy het volgende:
Bij de vereniging was niet bekend dat Van der Vlis kampte met zelfmoordneigingen.
Hij heeft wel een goed punt.quote:Op dinsdag 12 april 2011 08:47 schreef FireFox1 het volgende:
Dorpsidioot Koos Spee laat ook weer eens wat van zich horen
http://www.autoblog.nl/ar(...)en-mening#post-42400
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |