abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95390030
Brenda Ann Spencer

Brenda Ann Spencer (San Diego, 3 april 1962) is een Amerikaanse vrouw die op 29 januari 1979, toen ze 16 jaar oud was, vanuit haar huis aan de overkant met een geweer acht kinderen en een politieagent verwondde en twee volwassenen doodde op de speelplaats van een basisschool tegenover haar ouderlijk huis.
[bewerken] Motief

Toen het drama na zes uur eindelijk voorbij was en naar haar motieven gevraagd werd, antwoordde ze "ik houd niet van maandagen, dit brengt tenminste wat leven in de brouwerij".
pi_95390172

langharig tuig!
pi_95390182
Sylvia Wynanda Seegrist (born July 31, 1960) is an American woman who on October 30, 1985 opened fire at a Springfield, Pennsylvania shopping mall, killing three people and wounding seven others before being disarmed by a shopper. The individuals killed included two men and a two-year-old.[1] She was 25 years old and had been diagnosed as suffering from paranoid schizophrenia 10 years earlier. Having been committed and discharged several times, her case stimulated discussion about the state's authority to commit possibly dangerous people versus individual rights.

Illustrations of a Ruger Mini 14 with 30 round magazine, one round of ammunition, and the .223 caliber bullet. Similar to the weapon used by Sylvia Seegrist.
pi_95390481
tja wat is een spree killer,

laten we zeggen:

- random mensen niet ras gerelateerd doden
- zelfmoord plegen (niet echt eigenlijk, hoeft niet perse)
- .....
-......

ik weet het niet.

maar wel interessant van die vrouwen, dat wist ik helemaal niet. hoor je ook verder vrij weinig over. kan me niet herinneren dat ik iets heb gehoord over amy bisshop....
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 13:55:16 #255
145738 superworm
is erbij
pi_95390556
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

laten we zeggen:

- zelfmoord plegen
- .....
-......

ik weet het niet.

maar wel interessant van die vrouwen, dat wist ik helemaal niet. hoor je ook verder vrij weinig over. kan me niet herinneren dat ik iets heb gehoord over amy bisshop....
Ze hebben verhoudingsgewijs ook véél minder mensen overhoop geschoten hè. Twee, zes, drie; bij de mannen loopt het vaak in de tientallen. Frappant is dat vrouwelijke spree-killers tot dusver géén zelfmoord plegen, waar mannen dat zeer vaak wel doen.

Stukje docu over Brenda Spencer, die kinderen beschoot vanaf de stoep van haar huis omdat ze een hekel had aan maandagen. Sowieso is die docu 'the killing of America' een aanrader. Soort compilatie van alle sick-ass fuckup-killing spree assholes van Amerika tot en met 1982, inclusief grafische beelden, interviews en dergelijke. Ook politiegeweld wordt behoorlijk confronterend in beeld gebracht.

[ Bericht 12% gewijzigd door superworm op 12-04-2011 14:02:41 ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95390710
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

laten we zeggen:

- zelfmoord plegen (niet echt eigenlijk, hoeft niet perse)
- .....
-......

ik weet het niet.

A Spree Killer or Mass Murderer is a person who kills multiple people in a short period of time, with no cooling off period.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 14:07:12 #257
145738 superworm
is erbij
pi_95391171
Nog een docu, recentelijker, over die Brenda. Ze was ook nog eens Amerika's eerste 'school shooter', qua leeftijd. Ze kreeg geen doodstraf omdat ze pas 14 was denk ik.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95391210
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:58 schreef zoefbust het volgende:

[..]

A Spree Killer or Mass Murderer is a person who kills multiple people in a short period of time, with no cooling off period.
Doen de Yanks dat niet dag in dag uit in Irak en Afghanistan?
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 14:11:33 #259
145738 superworm
is erbij
pi_95391388
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:08 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Doen de Yanks dat niet dag in dag uit in Irak en Afghanistan?
Daarom erkennen ze het Internationaal Gerechtshof ook niet ;)
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:12:18 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95391419
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:44 schreef zoefbust het volgende:
Brenda Ann Spencer

Brenda Ann Spencer (San Diego, 3 april 1962) is een Amerikaanse vrouw die op 29 januari 1979, toen ze 16 jaar oud was, vanuit haar huis aan de overkant met een geweer acht kinderen en een politieagent verwondde en twee volwassenen doodde op de speelplaats van een basisschool tegenover haar ouderlijk huis.
[bewerken] Motief

Toen het drama na zes uur eindelijk voorbij was en naar haar motieven gevraagd werd, antwoordde ze "ik houd niet van maandagen, dit brengt tenminste wat leven in de brouwerij".
was dan weer inspiratie voor de Boom Town Rats...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Redactie Frontpage dinsdag 12 april 2011 @ 14:13:23 #261
145738 superworm
is erbij
pi_95391472
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:12 schreef Re het volgende:

[..]

was dan weer inspiratie voor de Boom Town Rats...
Wat weer een heel aardig nummer was tussen de vele pregeproduceerde crap in de hitlijsten van de jaren tachtig.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_95391525
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_95392060
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Mooi is dat altijd he, dat zoeken naar verklaringen voor deze vreselijke daad. Het lijkt haast wel alsof dat het eerste is wat er gebeurt in de media en onder de mensen na een ramp. De één roept: "Het waren games waardoor hij gek werd", een ander: "Het waren de films die hij keek die hem tot deze daad hebben doen overgaan" en weer een ander legt de schuld bij het feit dat hij vroeger Sultana koekjes at in een zakje waar er drie inzaten, en verrek nog an toe, ze zijn DEZE WEEK overgestapt op 2 koekjes in een zakje! We hebben een reden!

Maar eigenlijk, wat iedereen diep van binnen weet, ook na het zien van zijn foto is dat deze jongen gewoon weer een product is van de maatschappij waarin wij leven. Hoogstwaarschijnlijk is dit een jongen die nooit opgevallen is, die nooit de aandacht heeft gekregen die eigenlijk elk individu verdient en een jongen die zoals zovelen het nut van de maatschappij niet snapt. Een maatschappij waarin het verdienen van geld, vergaren van materie en overleven ten koste van anderen voorop staat.

In het onderwijs van tegenwoordig en eigenlijk in de hele maatschappij wordt je niet geholpen als je geen brutale aap bent, je krijgt geen aandacht als je je goed gedraagt, je krijgt geen subsidie, woning toegewezen, wajong-uitkering, hulp bij studie en zoveel anders als je weigert jezelf te profileren als een stuk vreten en schreeuwt om respect. Dát is waar het echt mis zit. En dat is de ware reden waarom jongens zoals hij, van Columbine, Winnenden en Virginia Tech doordraaien, een moment van complete aandacht, de ogen van de hele wereld voor eventjes gericht op hun daad van wanhoop, hun schreeuw voor aandacht en hun bevestiging voor de belachelijke maatschappij waarin wij leven.
Ho even, je raakt wel aan één van de problemen, maar ik mis in je verhaal helemaal de eigen verantwoordelijkheid van zo iemand. En van jou.

Iemand als Tristan van der Vlis is zelf verantwoordelijk voor het feit dat hij zich waarschijnlijk uitgekotst voelde, altijd voorbijgestreefd door de brutale types. Ik gok dat hij een zeer laag zelfbeeld had, en zich schaamde voor zichzelf en zijn emoties. Daarvan kun je anderen wel de schuld geven, maar je kunt ook gaan werken aan je zelfbeeld, erkennen dat je gekwetst wordt door grapjes, en de controle pakken in je leven. Dat heeft ie niet gedaan, en dat komt keihard op zijn eigen conto.

"No one can make you feel inferior without your consent." -Eleanor Roosevelt
pi_95392688
Russell Brand: 'So please welcome to the stage sir Bobby Gandalf, everybody!"
Geldof op het podium: 'Russell Brand, what a cunt' kijkt naar Brand... 'euhm, thank you bono .. etc
...
Brand: "Bob Geldof there, obviously an amazing man, to whom we have a lot to be grateful; not him calling me a cunt of course. Really, it's no surprise he's such an expert on famine, he has after all been dining out on 'I Don't Like Mondays' for thirty years".
pi_95392908
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 14:25 schreef Bloodnok het volgende:

Iemand als Tristan van der Vlis is zelf verantwoordelijk voor het feit dat hij zich waarschijnlijk uitgekotst voelde, altijd voorbijgestreefd door de brutale types. Ik gok dat hij een zeer laag zelfbeeld had, en zich schaamde voor zichzelf en zijn emoties. Daarvan kun je anderen wel de schuld geven, maar je kunt ook gaan werken aan je zelfbeeld, erkennen dat je gekwetst wordt door grapjes, en de controle pakken in je leven. Dat heeft ie niet gedaan, en dat komt keihard op zijn eigen conto.

Je hebt ook gelijk ten aanzien van de eigen verantwoordelijkheid. Alleen is er de laatste jaren een trend waar te nemen om bij problemen altijd naar een ander en nooit kritisch naar jezelf te kijken. De overheid faciliteert dit denken door te doen alsof ze alles kunnen regelen en reguleren, wat in de praktijk onmogelijk is. Maar het geeft mensen wel valse illusies.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95393929
quote:

[..]

Ho even, je raakt wel aan één van de problemen, maar ik mis in je verhaal helemaal de eigen verantwoordelijkheid van zo iemand. En van jou.

mooie aanvulling :Y
pi_95393966
Wat mij eigenlijk verbaasd is het feit dat vader en zoon lid waren van dezelfde schietclub. Ze gingen daar ook samen vaak heen. Maar vader had toch moeten weten dat zijn zoon eigenlijk helemaal geen vergunning had mogen krijgen? Wat zou de reden kunnen zijn dat hij zijn mond heeft gehouden over de opname etc. van zijn zoon? En waarom belde de vriendin van vader naar de schietclub om te vragen of Tristan daar was? Hadden ze het idee dat er iets helemaal fout zat?
Speculaasjes, ik weet het. Maar ik blijf het vreemd vinden.
pi_95394031
quote:

[..]

Sommige mensen zijn om wat voor reden dan ook gewoonweg niet in staat om eigenhandig uit hun dal te kruipen.
pi_95394515
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:
Wat mij eigenlijk verbaasd is het feit dat vader en zoon lid waren van dezelfde schietclub. Ze gingen daar ook samen vaak heen. Maar vader had toch moeten weten dat zijn zoon eigenlijk helemaal geen vergunning had mogen krijgen? Wat zou de reden kunnen zijn dat hij zijn mond heeft gehouden over de opname etc. van zijn zoon? En waarom belde de vriendin van vader naar de schietclub om te vragen of Tristan daar was? Hadden ze het idee dat er iets helemaal fout zat?
Speculaasjes, ik weet het. Maar ik blijf het vreemd vinden.
Ja die rol van die Vader is onduidelijk.
Waarom geeft zo'n vader z'n werkloze zoontje een Mercedes ?
Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
pi_95394581
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:03 schreef spuitje het volgende:
Maar vader had toch moeten weten dat zijn zoon eigenlijk helemaal geen vergunning had mogen krijgen?
Misschien dacht hij het juist zo goed te kunnen controleren, door het samen te doen.
pi_95394673
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
...

Maar eigenlijk, wat iedereen diep van binnen weet, ook na het zien van zijn foto is dat deze jongen gewoon weer een product is van de maatschappij waarin wij leven. ... Een maatschappij waarin het verdienen van geld, vergaren van materie en overleven ten koste van anderen voorop staat.

In het onderwijs van tegenwoordig .... Dát is waar het echt mis zit. En dat is de ware reden waarom jongens zoals hij, van Columbine, Winnenden en Virginia Tech doordraaien ... de belachelijke maatschappij waarin wij leven.
En wedden dat in de tijd van Plato al gelijkaardige kritiek op de maatschappij geuit werd?

Michael Andrew Clark, 16 jaar, beschiet auto's op highway 101, in 1965. Whitman, in 1966 doodt z'n vrouw en z'n moeder, verschanst zich op de universiteitstoren van Austin en knalt 16 mensen af.

Bekijk de lijst van rampage killers en je ziet Uganda, Laos, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, India, Nepal, Zuid-Korea, Colombia, Borneo...

het is niet iets van deze tijd, of iets typisch westers.
pi_95394907
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:18 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En wedden dat in de tijd van Plato al gelijkaardige kritiek op de maatschappij geuit werd?

Michael Andrew Clark, 16 jaar, beschiet auto's op highway 101, in 1965. Whitman, in 1966 doodt z'n vrouw en z'n moeder, verschanst zich op de universiteitstoren van Austin en knalt 16 mensen af.

Bekijk de lijst van rampage killers en je ziet Uganda, Laos, Indonesië, Maleisië, de Filippijnen, India, Nepal, Zuid-Korea, Colombia, Borneo...

het is niet iets van deze tijd, of iets typisch westers.
Uiteindelijk zijn psychiatrische stoornissen vaak veel belangrijker en de invloed van de omgeving en de maatschappij daarop is niet zo bijzonder groot. De verziekte maatschappij is niet de echte oorzaak van dit soort excessen, maar kan hooguit iets bijdragen aan de daden van iemand die al gestoord dacht in the first place.

Miljoenen mensen groepen in dezelfde maatschappij op en ondervinden weinig tot geen problemen. De kwetsbaarheid van iemand ligt voor een groot deel al vast; ongeacht de omgeving waarin hij uiteindelijk zal opgroeien.
pi_95395357
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Misschien dacht hij het juist zo goed te kunnen controleren, door het samen te doen.
Afgekeken van Harry en Dexter denk ik.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_95395657
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:16 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar heb ik dus ook aan zitten denken. Enerzijds gun je je kind de enige hobby die hij schijnt te hebben, maar anderzijds weet je ook dat het niet mag. Bovendien hat pa natuurlijk ook wapens in huis en had die jongen daar ws ook bij kunnen komen, ook als hij zelf geen wapens had gehad.
Denk dat die man nu met een enorm schuldgevoel zit.
pi_95395900
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Ja die rol van die Vader is onduidelijk.
Waarom geeft zo'n vader z'n werkloze zoontje een Mercedes ?
Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
Voor zover ik het heb begrepen mag je in Nederland geen vol automatisch wapen hebben. Men denkt dat hij het heeft omgebouwd.
De jongen was niet altijd werkloos, hij heeft diverse baantjes gehad. En waarom je kind geen auto geven als je het geld ervoor hebt? Ken zat mensen die hun kind een auto geven als ze hun rijbewijs hebben. Vriendje van jongste dochter heeft de oude tuut van zijn moeder gekregen, maar hij moet wel zelf de verzekering en de wegenbelasting betalen. Denk dat meer mensen dat zo doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')