Dat weet ik niet, ik moest het doen met een brommer toen ik 16 werd.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Ja die rol van die Vader is onduidelijk.
Waarom geeft zo'n vader z'n werkloze zoontje een Mercedes ?
Nee, in pricipe niet. Dat is dan een zaak tussen de leverancier en de verlofhouder.quote:Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Het wapen waar het hier om gaat was niet eens zo groot. Ik schat zo'n 120 cm.quote:Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Ja, het geweer voldeed bij de levering vrijwel zeker aan de eisen zoals gesteld aan wapens die burgers mogen hebben. Ik moet de eerste erkenninghouder nog tegenkomen die zijn erkenning op het spel zet door een dubieus wapen te verkopen. En ik ken er wel een paar.quote:Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
Hij is meerderjarig, dus waarom zouden ze dat doen. Als hij gewoon vergunning heeft is er niets aan de hand.quote:Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Als hij vergunning voor dat wapen had, had hij ook een passende wapenkluis. Komen ze bij je thuis controleren. Die kluizen zullen gewoon in verschillende maten leverbaar zijnquote:Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Dat is wel wat schimmig. Op Geenstijl stond daar wat over.quote:Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
Doe ik ook.. en hee, ik woon ook nog in Alphen ad Rijn, ongeveer 600 meter bij Tristan zn vader vandaan.. oh boy, moet ik me nu zorgen gaan maken?quote:Op dinsdag 12 april 2011 13:19 schreef Temlin het volgende:
Tristan luisterde ook naar Metal en hij was fan van Marilyn Manson.
Lijkt me wel erg groot.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef Roerkoning het volgende:
Het wapen waar het hier om gaat was niet eens zo groot. Ik schat zo'n 120 cm.
Bedankt voor het antwoord !quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik moest het doen met een brommer toen ik 16 werd.
[..]
Nee, in pricipe niet. Dat is dan een zaak tussen de leverancier en de verlofhouder.
[..]
Het wapen waar het hier om gaat was niet eens zo groot. Ik schat zo'n 120 cm.
De standaard maat voor een wapenkluis waar ook geweren in kunnen is ongeveer 1.45.
[..]
Ja, het geweer voldeed bij de levering vrijwel zeker aan de eisen zoals gesteld aan wapens die burgers mogen hebben. Ik moet de eerste erkenninghouder nog tegenkomen die zijn erkenning op het spel zet door een dubieus wapen te verkopen. En ik ken er wel een paar.
Zolang dit het geval is mag elke verlof- of erkenninghouder een wapen verkopen aan een andere verlof- of erkenning houder.
ja, marylin manson is een lutzerquote:Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef totebel het volgende:
[..]
Doe ik ook.. en hee, ik woon ook nog in Alphen ad Rijn, ongeveer 600 meter bij Tristan zn vader vandaan.. oh boy, moet ik me nu zorgen gaan maken?
Valt op zich wel mee, daarnaast is het een ruwe schatting. Ik kan er een 10-15cm naast zitten, ik heb alleen een vage foto van het wapen gezien. Het hang puur af van de uitvoering van het geweer.quote:
Het gaat vrijwel zeker om een Smith & Wesson MP15-22 en veel langer dan een cm of 80 is het denk ik niet geweest. Met een wapen van 1,2 meter op pad gaan, ligt ook een stuk minder voor de hand.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:55 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee, daarnaast is het een ruwe schatting. Ik kan er een 10-15cm naast zitten, ik heb alleen een vage foto van het wapen gezien. Het hang puur af van de uitvoering van het geweer.
Dat hangt af van de vraag of pa en zoon ieder hun eigen verlof hadden, of dat beider wapens op een medegebruikers verlof stonden.quote:Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef zoefbust het volgende:
[..]
Bedankt voor het antwoord !
Maar het lijkt me dat die vader dan toch ook ziet dat er ineens een wapen van 1.20 cm in die kluis ligt .Vandaar mijn vraag over het aantal kluizen .
Volgens mij betaal je daar in Amerika niet veel meer dan 400 dollar voor.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef zoefbust het volgende:
En als het een Smith & Wesson MP15-22 is - wat is dan de waarde van zo'n wapen ?
Kan inderdaad maar zo. Zoals ik al zei, ik baseer me op een zeer vage foto. Ik heb wel de schuifkolf gezien, die in de langste stand gefixeerd leek te staan. De looplengte leek me redelijk standaard.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:00 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Het gaat vrijwel zeker om een Smith & Wesson MP15-22 en veel langer dan een cm of 80 is het denk ik niet geweest. Met een wapen van 1,2 meter op pad gaan, ligt ook een stuk minder voor de hand.
Gezien de schade die ik gezien heb (ben net even boodschappen gaan doen) kan ik me dat niet voorstellen. Ik ben geen wapenexpert, maar wat ik zelf heb gezien is voornamelijk kapotte ruiten en weinig tot geen kogelgaten (al heb ik ook niet zeer gedetailleerd naar elke steen staan kijken)quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:04 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Kan inderdaad maar zo. Zoals ik al zei, ik baseer me op een zeer vage foto. Ik heb wel de schuifkolf gezien, die in de langste stand gefixeerd leek te staan. De looplengte leek me redelijk standaard.
Het kan ook 80cm geweest zijn, maar dan spreken we al van een karabijn.
Vergis je niet in de verwoestende werking die een karabijn kan hebben, zelfs in kaliber .22lr.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:06 schreef totebel het volgende:
[..]
Gezien de schade die ik gezien heb (ben net even boodschappen gaan doen) kan ik me dat niet voorstellen. Ik ben geen wapenexpert, maar wat ik zelf heb gezien is voornamelijk kapotte ruiten en weinig tot geen kogelgaten (al heb ik ook niet zeer gedetailleerd naar elke steen staan kijken)
Ik bedoelde eigenlijk meer: gezien het aantal kogels dat hij heeft afgeschoten had ik meer schade verwacht.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:10 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Vergis je niet in de verwoestende werking die een karabijn kan hebben, zelfs in kaliber .22lr.
Eigenlijk het enige verschil tussen een geweer en een karabijn is de lengte van het wapen. Een karabijn is niets meer dan een kort geweer.
Hooguit kan bij een karabijn de mondingssnelheid van de kogel iets lager liggen door de kortere loop. Maar ook dat verschil is minimaal en eigenlijk te verwaarlozen.
Op objecten schieten duh! (liesfst mensen of dieren want dat is het originele doel van het ding)quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Temlin het volgende:
Wat moet je met zo'n dingEn het lijkt inderdaad een speelgoed geval heel veel plastic
mag je jagen met zo'n geweer?quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:34 schreef Ausputzert het volgende:
[..]
Recreatief jagen, moorden. Je kunt er zoveel mee als je wilt.
Als niemand anders kijkt wel.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
mag je jagen met zo'n geweer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |