abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:45:53 #276
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95396092
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:15 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Ja die rol van die Vader is onduidelijk.
Waarom geeft zo'n vader z'n werkloze zoontje een Mercedes ?
Dat weet ik niet, ik moest het doen met een brommer toen ik 16 werd.
quote:
Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Nee, in pricipe niet. Dat is dan een zaak tussen de leverancier en de verlofhouder.
quote:
Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Het wapen waar het hier om gaat was niet eens zo groot. Ik schat zo'n 120 cm.
De standaard maat voor een wapenkluis waar ook geweren in kunnen is ongeveer 1.45.
quote:
Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
Ja, het geweer voldeed bij de levering vrijwel zeker aan de eisen zoals gesteld aan wapens die burgers mogen hebben. Ik moet de eerste erkenninghouder nog tegenkomen die zijn erkenning op het spel zet door een dubieus wapen te verkopen. En ik ken er wel een paar.
Zolang dit het geval is mag elke verlof- of erkenninghouder een wapen verkopen aan een andere verlof- of erkenning houder.
Stress is voor idioten.
pi_95396108
ik heb ook een auto gekregen van mn ouders ...
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
pi_95396350
quote:
Geeft die schietvereniging niet aan de vader door welke wapens Tristan aanschaft ?
Hij is meerderjarig, dus waarom zouden ze dat doen. Als hij gewoon vergunning heeft is er niets aan de hand.
quote:
Pas zo'n groot wapen wel in de kluis bij vd Vlis thuis ? Hoeveel kluizen stonden daar wel niet ?
Als hij vergunning voor dat wapen had, had hij ook een passende wapenkluis. Komen ze bij je thuis controleren. Die kluizen zullen gewoon in verschillende maten leverbaar zijn

quote:
Mocht die schietvereniging hem dat wapen wel leveren ?
Dat is wel wat schimmig. Op Geenstijl stond daar wat over.
I got soul, but I'm not a soldier
pi_95396389
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 13:19 schreef Temlin het volgende:
Tristan luisterde ook naar Metal en hij was fan van Marilyn Manson.

:')
Doe ik ook.. en hee, ik woon ook nog in Alphen ad Rijn, ongeveer 600 meter bij Tristan zn vader vandaan.. oh boy, moet ik me nu zorgen gaan maken?
pi_95396408
een maat van me krijgt een auto van z'n moeder, zodat zei weer een excuus heeft om een nieuwe te kopen.... zo kan het natuurlijk ook.

misschien kreeg tristan wel een auto omdat zn pa dan dacht dat ie niet meer zo geobserdeerd bezig zou zijn met wapens....

het maakt in ieder geval niet uit waarom hij die auto kreeg, want daar gaat het helemaal niet om.
pi_95396430
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef Roerkoning het volgende:

Lijkt me wel erg groot.
pi_95396437
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:45 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, ik moest het doen met een brommer toen ik 16 werd.

[..]

Nee, in pricipe niet. Dat is dan een zaak tussen de leverancier en de verlofhouder.

[..]

De standaard maat voor een wapenkluis waar ook geweren in kunnen is ongeveer 1.45.

[..]

Ja, het geweer voldeed bij de levering vrijwel zeker aan de eisen zoals gesteld aan wapens die burgers mogen hebben. Ik moet de eerste erkenninghouder nog tegenkomen die zijn erkenning op het spel zet door een dubieus wapen te verkopen. En ik ken er wel een paar.
Zolang dit het geval is mag elke verlof- of erkenninghouder een wapen verkopen aan een andere verlof- of erkenning houder.
Bedankt voor het antwoord !
Maar het lijkt me dat die vader dan toch ook ziet dat er ineens een wapen van 1.20 cm in die kluis ligt .Vandaar mijn vraag over het aantal kluizen .
pi_95396439
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef totebel het volgende:

[..]

Doe ik ook.. en hee, ik woon ook nog in Alphen ad Rijn, ongeveer 600 meter bij Tristan zn vader vandaan.. oh boy, moet ik me nu zorgen gaan maken?
ja, marylin manson is een lutzer :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:55:17 #284
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95396560
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Lijkt me wel erg groot.
Valt op zich wel mee, daarnaast is het een ruwe schatting. Ik kan er een 10-15cm naast zitten, ik heb alleen een vage foto van het wapen gezien. Het hang puur af van de uitvoering van het geweer.
Stress is voor idioten.
pi_95396847
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:55 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Valt op zich wel mee, daarnaast is het een ruwe schatting. Ik kan er een 10-15cm naast zitten, ik heb alleen een vage foto van het wapen gezien. Het hang puur af van de uitvoering van het geweer.
Het gaat vrijwel zeker om een Smith & Wesson MP15-22 en veel langer dan een cm of 80 is het denk ik niet geweest. Met een wapen van 1,2 meter op pad gaan, ligt ook een stuk minder voor de hand.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:01:30 #286
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95396921
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 15:52 schreef zoefbust het volgende:

[..]

Bedankt voor het antwoord !
Maar het lijkt me dat die vader dan toch ook ziet dat er ineens een wapen van 1.20 cm in die kluis ligt .Vandaar mijn vraag over het aantal kluizen .
Dat hangt af van de vraag of pa en zoon ieder hun eigen verlof hadden, of dat beider wapens op een medegebruikers verlof stonden.
In het eerste geval ma pa niet eens in de kluis van zijn zoon komen en vice versa, een verlof is namelijk strikt persoons gebonden. Evt huis genoten mogen dan niet bij de wapens kunnen.
Dan hadden vader en zoon ook ieder hun eigen kluis.

In het tweede geval had pa het geweten, alleen al om het feit dat het geweer dan ook op zijn verlof bijgeschreven had moeten worden. Hij zou dan immers mede gebruiker zijn geworden.

De praktijk is meestal: Hey, pa! kijk 's wat ik nou gekocht heb! Pa: Kek geweertje jongen, laat me eens kijken voor je hem opbergt.
Stress is voor idioten.
pi_95397029
En als het een Smith & Wesson MP15-22 is - wat is dan de waarde van zo'n wapen ?
pi_95397093
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:03 schreef zoefbust het volgende:
En als het een Smith & Wesson MP15-22 is - wat is dan de waarde van zo'n wapen ?
Volgens mij betaal je daar in Amerika niet veel meer dan 400 dollar voor.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:04:35 #289
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95397105
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:00 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Het gaat vrijwel zeker om een Smith & Wesson MP15-22 en veel langer dan een cm of 80 is het denk ik niet geweest. Met een wapen van 1,2 meter op pad gaan, ligt ook een stuk minder voor de hand.
Kan inderdaad maar zo. Zoals ik al zei, ik baseer me op een zeer vage foto. Ik heb wel de schuifkolf gezien, die in de langste stand gefixeerd leek te staan. De looplengte leek me redelijk standaard.
Het kan ook 80cm geweest zijn, maar dan spreken we al van een karabijn.
Stress is voor idioten.
pi_95397216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:04 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Kan inderdaad maar zo. Zoals ik al zei, ik baseer me op een zeer vage foto. Ik heb wel de schuifkolf gezien, die in de langste stand gefixeerd leek te staan. De looplengte leek me redelijk standaard.
Het kan ook 80cm geweest zijn, maar dan spreken we al van een karabijn.
Gezien de schade die ik gezien heb (ben net even boodschappen gaan doen) kan ik me dat niet voorstellen. Ik ben geen wapenexpert, maar wat ik zelf heb gezien is voornamelijk kapotte ruiten en weinig tot geen kogelgaten (al heb ik ook niet zeer gedetailleerd naar elke steen staan kijken)
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:10:43 #291
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95397421
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:06 schreef totebel het volgende:

[..]

Gezien de schade die ik gezien heb (ben net even boodschappen gaan doen) kan ik me dat niet voorstellen. Ik ben geen wapenexpert, maar wat ik zelf heb gezien is voornamelijk kapotte ruiten en weinig tot geen kogelgaten (al heb ik ook niet zeer gedetailleerd naar elke steen staan kijken)
Vergis je niet in de verwoestende werking die een karabijn kan hebben, zelfs in kaliber .22lr.
Eigenlijk het enige verschil tussen een geweer en een karabijn is de lengte van het wapen. Een karabijn is niets meer dan een kort geweer.
Hooguit kan bij een karabijn de mondingssnelheid van de kogel iets lager liggen door de kortere loop. Maar ook dat verschil is minimaal en eigenlijk te verwaarlozen.
Stress is voor idioten.
pi_95397472
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:10 schreef Roerkoning het volgende:

[..]

Vergis je niet in de verwoestende werking die een karabijn kan hebben, zelfs in kaliber .22lr.
Eigenlijk het enige verschil tussen een geweer en een karabijn is de lengte van het wapen. Een karabijn is niets meer dan een kort geweer.
Hooguit kan bij een karabijn de mondingssnelheid van de kogel iets lager liggen door de kortere loop. Maar ook dat verschil is minimaal en eigenlijk te verwaarlozen.
Ik bedoelde eigenlijk meer: gezien het aantal kogels dat hij heeft afgeschoten had ik meer schade verwacht.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:12:46 #293
246650 Roerkoning
Bootjesgast
pi_95397516
Dat kan ik van hier niet beoordelen.
Maar goed, ben weer weg. Vanavond trainen voor een wedstrijd.
Stress is voor idioten.
pi_95398128
sorry dat ik het zeg maar dat lijkt toch g'dverdomme net een speelgoedgeweer? dat magazijn lijkt wel van playdoh gekleid ofzo
pi_95398613
Wat moet je met zo'n ding :') En het lijkt inderdaad een speelgoed geval heel veel plastic
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_95398657
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Temlin het volgende:
Wat moet je met zo'n ding :')
Recreatief jagen, moorden. Je kunt er zoveel mee als je wilt.
pi_95398743
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:33 schreef Temlin het volgende:
Wat moet je met zo'n ding :') En het lijkt inderdaad een speelgoed geval heel veel plastic

Op objecten schieten duh! (liesfst mensen of dieren want dat is het originele doel van het ding)
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95398745
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:34 schreef Ausputzert het volgende:

[..]

Recreatief jagen, moorden. Je kunt er zoveel mee als je wilt.
mag je jagen met zo'n geweer?
pi_95398782
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:36 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

mag je jagen met zo'n geweer?
Als niemand anders kijkt wel.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')