quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Net waren het nog games, nu de opvoeding. Met hoeveel opties ga je nog komen? Soms zijn kids fucked up van zichzelf. Misschien was het wel een LARP'er. Die lui zijn ook fucked up.quote:Op zondag 10 april 2011 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ouders spelen nou eenmaal een grote rol bij de vorming van een kind. Natuurlijk zijn er geen ouders die tegen hun kinderen zeggen: ga een random winkelcentrum binnen en neem een mitrailleur mee. Dat is van den zotte. Maar ouders moeten zich interesseren voor hun kinderen, ook als ze ouder zijn dan 18.²
Dit dus! Ben het er helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 9 april 2011 23:58 schreef Starlie het volgende:
Beetje dom gedacht misschien hoor maar waarom zijn ze in de Ridderhof nog bezig met onderzoeken? De dader is immers overleden... Vind het zo sneu voor al die nabestaanden dat al de slachtoffers er nog liggen!
Hij heeft wel een punt, Opvoeden van je kroost is er tegenwoordig niet meer bij in Nederland, ongeacht de cultuur waaruit een kind komt.quote:Op zondag 10 april 2011 00:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Net waren het nog games, nu de opvoeding. Met hoeveel opties ga je nog komen? Soms zijn kids fucked up van zichzelf. Misschien was het wel een LARP'er. Die lui zijn ook fucked up.
De lichamen vertellen ook het verhaal. En dat verhaal willen de nabestaanden later weten. Elk detail.quote:Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit dus! Ben het er helemaal mee eens.
Wat heeft onderzoek tot 3 AM nog voor zin. Enkel voor compleetheidsmanie politie? De dader is bekend, is dood, wil je dan echt nog minitieus documenteren hoe zijn looplijnen waren en waar zijn honderden patronen zijn terecht gekomen?
Geef de lichamen vrij...
Ik zei al: Het KAN. Maar het hoeft niet.quote:Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, Opvoeden van je kroost is er tegenwoordig niet meer bij in Nederland, ongeacht de cultuur waaruit een kind komt.
Je moet alle opties open houden, en daar waar je invloed kunt uitoefenen moet je dit zeker doen. We kunnen met zijn allen lekker een slaapzak opzoeken en zeggen "het kind is gek". Maar daarmee kun je toekomstige zaken als deze niet voorkomen.quote:Op zondag 10 april 2011 00:18 schreef Messina het volgende:
[..]
Net waren het nog games, nu de opvoeding. Met hoeveel opties ga je nog komen? Soms zijn kids fucked up van zichzelf. Misschien was het wel een LARP'er. Die lui zijn ook fucked up.
Ik snap je punt maar zo werkt het nooit bij forensisch onderzoek. Naar maar waar. Niks aan te doen.quote:Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef Perico het volgende:
[..]
Wat heeft onderzoek tot 3 AM nog voor zin. Enkel voor compleetheidsmanie politie? De dader is bekend, is dood, wil je dan echt nog minitieus documenteren hoe zijn looplijnen waren en waar zijn honderden patronen zijn terecht gekomen?
Geef de lichamen vrij...
quote:Op zondag 10 april 2011 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ouders spelen nou eenmaal een grote rol bij de vorming van een kind. Natuurlijk zijn er geen ouders die tegen hun kinderen zeggen: ga een random winkelcentrum binnen en neem een mitrailleur mee. Dat is van den zotte. Maar ouders moeten zich interesseren voor hun kinderen, ook als ze ouder zijn dan 18.²
Dat zeg ik dus ook. Ik snap je probleem niet. Of moet ik per se hoofdletters gebruiken?quote:Op zondag 10 april 2011 00:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik zei al: Het KAN. Maar het hoeft niet.
Zegt wel iets over het niveau van zijn schietclubquote:Op zondag 10 april 2011 00:20 schreef Mula het volgende:
Zijn er echt maar 9 gewonden gevallen? Dat lijkt zo "weinig" gezien het feit dat hij meerdere minuten met een automatisch vuurwapen in een druk winkelcentrum aan het schieten is geweest.
Bizar geluk bij een ongeluk, dacht idd hetzelfde toen ik het vanmiddag hoorde.quote:Op zondag 10 april 2011 00:20 schreef Mula het volgende:
Zijn er echt maar 9 gewonden gevallen? Dat lijkt zo "weinig" gezien het feit dat hij meerdere minuten met een automatisch vuurwapen in een druk winkelcentrum aan het schieten is geweest.
Tussen de 40 en 60, schijnt.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef matthijst het volgende:
Hoeveel schoten heeft hij eigenlijk gelost?
Honderden, of een stuk of 50?
Alsof je zoiets kunt voorkomen. Als iemand besluit om tot zoiets over te gaan zal ie dat echt niet tijdens de aardappels om 6 uur met zijn ouders bespreken.quote:Op zondag 10 april 2011 00:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je moet alle opties open houden, en daar waar je invloed kunt uitoefenen moet je dit zeker doen. We kunnen met zijn allen lekker een slaapzak opzoeken en zeggen "het kind is gek". Maar daarmee kun je toekomstige zaken als deze niet voorkomen.²
Helemaal mee eens, daarom zeg ik dus dat je alle opties open moet houden.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef roos85 het volgende:
[..]
het is niet per definitie opvoeding, het kan dat de dader een psychische stoornis heeft gehad, dan kan je nog zo je best doen qua opvoeding, dit soort dingen voorkom je niet met opvoeding alleen
Ik hoorde net dat het gaat om de bomdreiging, dit late gedoe ter plekke.quote:Op zondag 10 april 2011 00:19 schreef Perico het volgende:
[..]
Geef de lichamen vrij...
Nou ja, je schiet niet zomaar iemand dood natuurlijk.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bizar geluk bij een ongeluk, dacht idd hetzelfde toen ik het vanmiddag hoorde.
maar er was een modeshow en zelfs als je maar 20 kogels hebt in je magazijn moet je er toch wel meer raken.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef matthijst het volgende:
Mwah, op bewegende doelen schieten valt niet mee, denk ik.
Over dit soort onderwerpen proberen wereldwijd mensen te promoveren, Psychologen en Pedagogen op universitair niveau, maar jij komt hier even op Fok! melden wat de rol van ouders is bij vorming van kinderen?quote:Op zondag 10 april 2011 00:18 schreef BansheeBoy het volgende:
We hoeven niet alle opties af te gaan. Het komt over als trollen.quote:Op zondag 10 april 2011 00:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, daarom zeg ik dus dat je alle opties open moet houden.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |