quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Klopt het eigenlijk dat er bij schietclubs vaak van oorsprong automatische wapens worden omgebouwd tot single shot zodat ze er mee mogen schieten? Als hij inderdaad lid was van een schietvereniging (zoals ik ergens las, maar betwijfel als ie een strafblad had) kan het wapen daar vandaan komen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ligt er o.a. aan of ie op single shot, burst of full auto staat.
Maxima Beatrix noemenquote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:12 schreef PiRANiA het volgende:
Máxima en Rutte verklaren een standaardverklaring...
Hij is schijnbaar het hele winkelcentrum wandelend en schietend doorgelopen. Laten we maar op later nieuws wachten.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:08 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Is dat nou al zeker of niet? In eerdere berichten hadden ze het over een kortere tijd, maar omdat het voor de slachtoffers een eeuwigheid leek te duren wisten ze (toen) niet of die 20 minuten wel de juiste tijd was...
Sorry ik bedoel hiermeeh et verband met magazijn inhoud. Volgens mij is dat vaak rond de 30.quote:Er is niet zoiets als een standaard mitrailleur.
In mijn herinneren noemden ze toen met Koninginnedag geen volledige naam van de dader op tv, waarom nu wel?quote:
Het is gebruikelijk om een verdachte bij zijn voornaam te noemen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:10 schreef Habork het volgende:
[..]
In mijn herinneren noemden ze toen met Koninginnedag geen volledige naam van de dader op tv, waarom nu wel?
Kan het verkeerd hebben hoor, maar vol automatische wapens zijn volgens mij ALTIJD verboden in NL.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:12 schreef Bolter het volgende:
[..]
Klopt het eigenlijk dat er bij schietclubs vaak van oorsprong automatische wapens worden omgebouwd tot single shot zodat ze er mee mogen schieten? Als hij inderdaad lid was van een schietvereniging (zoals ik ergens las, maar betwijfel als ie een strafblad had) kan het wapen daar vandaan komen.
Vind ik ook wonderlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:13 schreef Habork het volgende:
[..]
In mijn herinneren noemden ze toen met Koninginnedag geen volledige naam van de dader op tv, waarom nu wel?
Op Twitter kon je ook het een het ander aan informatie opvangen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:12 schreef Wootism het volgende:
Tristan van der Vlis, dus.
Moet zeggen dat de Telegraaf die naam al vrij snel had dan!
Mee eenschquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:12 schreef fh101 het volgende:
Eigenlijk vind ik niet dat ze die namen van de slachtoffer openbaar moeten maken. Ga je gewoon lekker winkelen op een zaterdag, kent daarna opeens heel Nederland je bij naam...
Maar dan zonder achternaam of alleen B. (voorbeeld)quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om een verdachte bij zijn voornaam te noemen.
ze noemden ook zn achternaamquote:Op zaterdag 9 april 2011 20:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk om een verdachte bij zijn voornaam te noemen.
Misschien omdat hij nu al bekend is dat hij dood is? Bij Koninginnedag was dat volgens mij nog niet zo.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:13 schreef Habork het volgende:
[..]
Carst was nog in leven.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:13 schreef Habork het volgende:
[..]
Klinkt logisch.quote:Op zaterdag 9 april 2011 20:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien omdat hij nu al bekend is dat hij dood is? Bij Koninginnedag was dat volgens mij nog niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |