quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Op twitter...quote:Herhaal: de gemeente meldt dat het dodental niet is gestegen, maar dat het echtpaar onder de 6 dodelijke slachtoffers zit #schietpartij
JA en mensen gaan dus nu denken of ze zo iemand in hun omgeving zouden hebben of kennen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Stefan het volgende:
Wat zegt achtergrond. Mensen willen dingen in een hokje stoppen, zo van: zie je wel, niet mijn achtergrond, of iemand beschuldigen dat ze het niet hebben geweten terwijl het zo duidelijk was.
Kijk Falling Down met Michael Douglas nog eens, en vertel of achtergrond weten had uitgemaakt, of Elephant van Gus van Zant
Waarom? Los van het feit dat dit pure baldadigheid is is het hartstikke onmogelijk zonder een fashionable atoombom.quote:
Lekker bezig ANP.quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef Darklight het volgende:
Toch niet meer doden
ALPHEN - Er zijn toch niet meer doden gevallen door het schietdrama in Alphen aan den Rijn. Het totale aantal doden staat nog steeds op zeven, inclusief de dader.
Het ANP meldde eerder dat er nog twee doden waren gevallen. Het ging echter om een dubbeltelling, laat het persbureau weten.
Dit soort achterlijk gedrag moet hardnekkig de kop ingedrukt worden. Ik geloof niet in het risico dat een dergelijke aankondiging daadwerkelijk zou leiden tot de moord op een of meerdere leraren: het is in zoverre inderdaad baldadigheid.quote:Op maandag 11 april 2011 11:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom? Los van het feit dat dit pure baldadigheid is is het hartstikke onmogelijk zonder een fashionable atoombom.²
Ik zou zeggen: solliciteer en doe het beter.quote:Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dubbeltelling: Lekker slordig weer. Wat een incompetente figuren zitten er toch bij de media.
Plaatje ook aangepast.quote:Op maandag 11 april 2011 11:59 schreef yvonne het volgende:
Zo, geen aantallen meer in de TT, er is weer verwarring alom.
Net of een of andere Hollywood film je beter dingen laat begrijpen.quote:Op maandag 11 april 2011 11:53 schreef Stefan het volgende:
Wat zegt achtergrond. Mensen willen dingen in een hokje stoppen, zo van: zie je wel, niet mijn achtergrond, of iemand beschuldigen dat ze het niet hebben geweten terwijl het zo duidelijk was.
Kijk Falling Down met Michael Douglas nog eens, en vertel of achtergrond weten had uitgemaakt, of Elephant van Gus van Zant
Uhm, ja, zo kan het ookquote:
Oh wacht in Irak blazen mensen zich niet op waar veel meer doden bij vallen.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel is het erg opvallend dat dit soort shootings slechts plaatsvinden in rijke Westerse landen.
Zet dit niet aan het denken?
Bij mij wel: het zijn producten van deze maatschappij.
Eens. Ook aangifte gedaan.quote:Op maandag 11 april 2011 11:58 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dit soort achterlijk gedrag moet hardnekkig de kop ingedrukt worden. Ik geloof niet in het risico dat een dergelijke aankondiging daadwerkelijk zou leiden tot de moord op een of meerdere leraren: het is in zoverre inderdaad baldadigheid.
Echter hoort men in dit land het gezag van leraren, ambulancepersoneel, politie et cetera weer eens hoger in acht te gaan nemen. Een leerling die bij mij dergelijke uitingen zou doen (ik ben geen leraar overigens) zou ik zo hardhandig mijn klaslokaal uitschoppen dat ze de komende drie weken niet op haar - zoals nu te vaak voorkomend bij pubers - te blote reet zou durven zitten.
Hebben een ander motief hoor.quote:Op maandag 11 april 2011 12:03 schreef Temlin het volgende:
[..]
Oh wacht in Irak blazen mensen zich niet op waar veel meer doden bij vallen.
Je hebt Nieuwsuur ook gezien.quote:Op maandag 11 april 2011 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel is het erg opvallend dat dit soort shootings slechts plaatsvinden in rijke Westerse landen.
Zet dit niet aan het denken?
Bij mij wel: het zijn producten van deze maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |