quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
Iedereen die meent dat hij een vuurwapen bij zich moet dragen is een malloot in mijn ogen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er lopen nu ook mensen met wapens rond. Vaak illegale wapens. Dat vind ik geen prettig idee. Het is een stuk prettiger om het recht te krijgen om een vuurwapen te hebben om jezelf te verdedigen tegen dit soort malloten.
Jij kent duidelijk Halcon nog niet, anders zou je dit niet vragen.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:50 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Heb je ze wel allemaal op een rijtje?
Foto slachtoffer?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef donald_dick het volgende: [..] Leg eens uit wat je ermee bedoelt?
Leek zo omdat je dat quotte met als reactie: "zo denk ik er precies ook over"quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:49 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik reageer op het feit dat mensen steeds asocialer worden en niet over wapenbezit.
6.quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:46 schreef Halcon het volgende:
Dat loopt wel los. Mensen die bang zijn rennen weg. Het is wel duidelijk wie er schiet. Als dan 'n omstander z'n gun trekt, schiet hij de schutter af en is het probleem opgelost. Dat is stukken beter dan het zo uit de hand te laten lopen dat er 7 doden vallen.
Dus je speculeert maar wat?quote:
Ze zijn idd nog steeds bezig, er is een heel leger aan medische hulp aanwezig in het dorp, als er oorlog uit zou breken zitten jullie goed..quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:54 schreef Snapcount2 het volgende:
Nou, wij moesten ons huis uit vanwege de bommelding. We zijn niet ingelicht over hoe lang het zou gaan duren en wat we mee moesten gaan nemen, maar ik geloof dat het een nachtje logeren wordt.
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat er überhaupt wapens bestaan zegt toch wel wat over de huidige staat van de mensheid.²
quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Het feit dat er überhaupt wapens bestaan zegt toch wel wat over de huidige staat van de mensheid.²
Nee ik niet! Klik de link en er staat een post met een foto van de dader. Ik had daar verder nog niets over gelezen anders dan alle fake foto's en nep profielen.quote:
en dat moesten we opmaken met een link naar iemands postgeschiedenis?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee ik niet! Klik de link en er staat een post met een foto van de dader. Ik had daar verder nog niets over gelezen anders dan alle fake foto's en nep profielen.
Of begrijp jij mij nou niet?
hoe weet je de persoon op de foto de dader is?quote:Op zaterdag 9 april 2011 22:56 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee ik niet! Klik de link en er staat een post met een foto van de dader. Ik had daar verder nog niets over gelezen anders dan alle fake foto's en nep profielen.
Of begrijp jij mij nou niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |