quote:In winkelcentrum Ridderhof in Alphen aan den Rijn heeft even na twaalven een schietpartij plaatsgevonden. De politie meldt dat er zes doden zijn. Er zijn ook negen gewonden gevallen, verschillende van hen zijn er slecht aan toe.
De politie bevestigt dat er één dader was. Hij is één van de doden. Ooggetuigen zeggen dat het om een blonde man van een jaar of 25 gaat. Hij liep even na twaalven al schietend met een automatisch wapen door het winkelcentrum. Nadat hij zijn slachtoffers had gemaakt, schoot hij zichzelf met een ander wapen door het hoofd.
Twee supermarkten in het winkelcentrum zijn ontruimd en het gebied is afgesloten. De gemeente Alphen aan den Rijn heeft een crisisteam bijeengeroepen op het gemeentehuis.
Mitrailleur
De eigenaar van een dierenwinkel zag alles gebeuren. "Er was paniek in het winkelcentrum, veel rennende mensen. Ik zag mensen op de grond liggen. Toen ik de dader zag, ben ik naar binnen gegaan en heb ik de rolluiken dichtgedaan."
Het was op het moment van de schietpartij druk in het winkelcentrum. De winkelier vreest dat er zeker vijf tot tien doden zijn.
Een andere ooggetuige heeft de schietpartij zelf niet gezien, maar zag bij aankomst een lijk op een parkeerplaats liggen.
Bron: http://nos.nl/artikel/231(...)en-aan-den-rijn.html
quote:Slachtoffers
Naast de dader zijn er nog steeds zes slachtoffers. In het ziekenhuis liggen momenteel twaalf gewonden waarvan één kind. Onder de slachtoffers bevinden zich drie vrouwen (91, 68 en 45 jaar) en drie mannen (80, 49 en 42 jaar). De zes overledenen waren Alphenaren, geboren in Alphen aan den Rijn, met uitzondering van de man van 42. Laastgenoemde had een Syrische afkomst.
Onder de zwaargewonden zijn acht vrouwen en negen mannen. Gisteren zijn een meisje van tien en een meisje van zes jaar oud opgenomen in het ziekenhuis. Het meisje van zes is inmiddels weer thuis. Het meisje van tien is niet in het hoofd getroffen maar is wel zwaargewond.
Bijeenkomst vanavond
Vanavond is er om 21:00 een bijeenkomst bij winkelcentrum De Ridderhof, de locatie waar het incident gisteren gebeurde. bij de bijeenkomst zullen leden van het kabinet aanwezig zijn en spreken.
Incident 2003
Het incident uit 2003 wordt momenteel onderzocht. De zaak is al in grote lijnen bekeken. Het ging om een luchtdrukpistool. Het bezit van een luchtdrukpistool is pas illegaal op de openbare weg. Nadere details volgen de komende week.
Afscheidsbrief
In de gevonden afscheidsbrief werd verwezen naar digitale informatie. De politie heeft twee digitale bestanden bekeken. Uit de brief en de bestanden is geen motief naar voren gekomen. De brieven hadden een spiritueel karakter.
Wapens
Op de plaats delict zijn drie wapens gevonden. Of dit de drie wapens waren waar de dader een vergunning voor had wordt nog onderzocht. Omdat één van de wapens mogelijk relatief eenvoudig aan te passen was van (een mogelijk legaal) semi-automatisch wapen naar een automatisch wapen moet hier nader onderzoek naar worden verricht.
Winkelcentra
Gisteravond zijn drie winkelcentra afgesloten vanwege dreiging van explosieven. Explosievenexperts uit regio Hollands Midden hebben met behulp van acht honden gezocht naar explosieven. Deze zijn niet gevonden.
Politie
De politie was gisteren met zeven minuten ter plaatse. Er is volgens protocol gehandeld en de agenten zijn direct na het aantrekken van kogelvrije vesten naar binnen gegaan. De agenten ter plaatse hebben Tristan van der V. dood aangetroffen.
Momenteel werken 70 rechercheurs aan de zaak. Deze lopen de achtergronden na, getuigen worden gehoord en maken een reconstructie. Deze reconstructie zal met 3d-beelden worden gemaakt. Over camerabeelden worden nog geen uitspraken gedaan.
Burgemeester Eenhoorn meldde verder dat er in Alphen aan den Rijn een persoon woont met dezelfde naam als de dader en roept mensen op zich niet met deze persoon te bemoeien: men moet zich realiseren dat de dader overleden is.
Dat vind ik echt geen stijl!quote:Op zondag 10 april 2011 16:53 schreef eight het volgende:
[..]
Geen Stijl heeft blijkbaar naar de hyves pagina van de onschuldige Tristan gelinkt waar hij dus met foto en al op staat. Wat een idioten. Dat is toch geen journalistiek meer?
Huh?quote:In de gevonden afscheidsbrief werd verwezen naar digitale informatie. De politie heeft twee digitale bestanden bekeken. Uit de brief en de bestanden is geen motief naar voren gekomen. De brieven hadden een spiritueel karakter.
en dat men zich moet realiseren dat dit een trol account isquote:Burgemeester Eenhoorn meldde verder dat er in Alphen aan den Rijn een persoon woont met dezelfde naam als de dader en roept mensen op zich niet met deze persoon te bemoeien: men moet zich realiseren dat de dader overleden is.
Volgens de politie had ik ook een afscheidsbrief geschreven en daarin verwees ik ook naar een document op mijn computer.. Blijkbaar is dat dus niet raarquote:
Denk ik zelf ook, de kans dat twee mensen van der Vlis van achternaam hebben en Tristan als voornaam is relatief klein. Laat staan in dezelfde gemeente.quote:Op zondag 10 april 2011 17:03 schreef Re het volgende:
[..]
en dat men zich moet realiseren dat dit een trol account is
Hij had het zelfs toegegevenquote:Op zondag 10 april 2011 17:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk ik zelf ook, de kans dat twee mensen van der Vlis van achternaam hebben en Tristan als voornaam is relatief klein. Laat staan in dezelfde gemeente.
Maar heet ie nou wel zo of niet?quote:Op zondag 10 april 2011 17:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Denk ik zelf ook, de kans dat twee mensen van der Vlis van achternaam hebben en Tristan als voornaam is relatief klein. Laat staan in dezelfde gemeente.
Dader wel jaquote:
* meth1745 checkt postgeschiedenisquote:Op zondag 10 april 2011 17:04 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Volgens de politie had ik ook een afscheidsbrief geschreven en daarin verwees ik ook naar een document op mijn computer.. Blijkbaar is dat dus niet raar![]()
Jij?quote:Op zondag 10 april 2011 17:04 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Volgens de politie had ik ook een afscheidsbrief geschreven en daarin verwees ik ook naar een document op mijn computer.. Blijkbaar is dat dus niet raar![]()
Staat in de misdaad sectiequote:
Kort samengevat: meisje zegt dat ik haar bedreig, laat allemaal lui valse verklaringen afleggen, laat allemaal dingen rond gaan die van mij afkomstig zouden zijn waaronder dus zelfmoord briefquote:
De korpschef zal zijn uitspraak wel op wat meer dan een twitteraccountje baseren gok ik zo...quote:Op zondag 10 april 2011 17:05 schreef Brembo het volgende:
[..]
Het gaat om drie vrouwen van 45, 68 en 91 jaar en drie mannen van 42, 49 en 80 jaar. De 42-jarige man was van Syrische afkomst.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |