SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De laatste paar topics:
Huizenmarkt # 101: Waar 'de complexe factoren' de markt bepalen
Huizenmarkt # 102: Waar we lekker op de HRA aftrekken.
Huizenmarkt # 103: Waar de huizenmarkt-zeepbel wordt ontkend
Huizenmarkt # 104: Waar de huizenmarkt voorlopig op slot blijft
Huizenmarkt #105: Waar huurders wachten op de val... en wachten...
Huizenmarkt # 106: Waar soms gewoon even niet betaald wordt
Huizenmarkt # 107: Nederland zit op lenen
Huizenmarkt # 108: Krimpregio's leidend in woningmarkt
Huizenmarkt # 109: Waar de banksters -2% voorspellen voor 2011
Huizenmarkt # 110: huizenkopers, van hero to zero en weer terug?
Huizenmarkt # 111: Waar de coalitie de macht kwijtraakt
Huizenmarkt # 112: Raakt de zeep op?
Huizenmarkt # 113: Waar huurders het zeepje oprapen
Huizenmarkt # 114: Waar de Fundateller een nieuw hoogtepunt bereikt?
Huizenmarkt # 115: de meltdown van de erfpachtwoning is in gang gezet
Huizenmarkt # 116: de meltdown is niet meer te stoppen
Huizenmarkt # 117: Het is weer lente... dus ik heb zin in appeltaart!
Huizenmarkt # 118: Ik kan geen appeltaart meer zien!
Huizenmarkt # 119: IMF: "weg met de HRA"
Huizenmarkt # 120: de Jager: "maar ik moet mijn huis nog afbetalen"
Huizenmarkt # 121: Waar zelfs de NHG de schuld krijgt...
Huizenmarkt # 122: Waar het Viva forum de woonmarkt vertegenwoordigd!
Huizenmarkt # 123: Waar cognitieve dissonantie de toon bepaaltCalm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
In relatieve zin inderdaad wel. Damn, mijn situatie is nog mooier dan ik me vaak realiseerquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:02 schreef Censuur-152 het volgende:
nee, je woonlasten gaan omlaag, inflatie weet je wel?
Ik vind het aandoenlijk dat je daar zo mee begaan bent.quote:IK heb het meer over je leven in het algemeen.
Dat is omdat ze me nog nooit ontmoet hebben. Als dat wel zo was denk ik dat ze me meer als hun Johnny Depp zouden zien. Of Brad Pitt. Of Rocco Si... oh wacht, daar kan je niet zo goed tegenquote:Ook jij hebt een goed hart. Vergeet niet dat je populair ben bij de dames van Viva. Zij zien jou als hun Robin Hood.
wij van viva al 3 (x2500 posts) en al die tijd gezelligquote:Op dinsdag 5 april 2011 22:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We houden het al 124 topics lang gezellig, x 300 posts is bijna 4000 posts
En je hebt er bijna wat delen bij verzonnen (123 delen vol * 300 = 36.900)quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:46 schreef Scorpie het volgende:
Sterf ff af jullie, ik mistte gewoon een nul
Valt wel mee toch?quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:46 schreef Whuzz het volgende:
Dat is niet zo verstandig. Ik kan je adviseren om even 123 topics terug te lezen!
Samenvatting van de al 3 jaar lang voorspelde crash:quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:50 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nope. We wachten nog steeds op die 40% crash die al 123 topics lang voorspeld wordt. Nothing new.
Bronquote:En in Nederland? Hier daalde de gemiddelde huizenprijs sinds het hoogtepunt in augustus 2008 met slechts 7,6 procent. In Maastricht daalde de huizenprijs in die periode zelfs met niet meer dan 2,7 procent.
Appartementen in Limburg kosten nu slechts een procent minder dan in augustus 2008. Een 2-onder-1-kap in Groningen daalde maar 0,8 procent in prijs.
Zou bijna denken dat je hem te laag in de markt hebt gezet, bod moet toch aardig tegen de vraagprijs aanzitten. Mijn ervaring is dat huizen die binnen een week weg zijn hooguit 3 % eraf krijgen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:51 schreef NiGeLaToR het volgende:
Crap, we hebben na drie dagen Funda al een volledig bod op de vraagprijs/koopsom. En ik maar denken dat het allemaal heeeel slecht gaatenfin, we gaan het overwegen en dan kunnen we ons droomhuis gaan inrichten
![]()
Tis iets duurder dan het goedkoopste zelfde huis in de straat. Bod is de vraagprijs, mede ingegeven door nog vier afspraken met kijkers en onze wil om snel tot overdracht over te gaan. Betekent 1 hooguit 2 weken een dubbel huis, wat ik ook niet erg vind.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:55 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Zou bijna denken dat je hem te laag in de markt hebt gezet, bod moet toch aardig tegen de vraagprijs aanzitten. Mijn ervaring is dat huizen die binnen een week weg zijn hooguit 3 % eraf krijgen.
Klinkt goed dan, weg er mee. Gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:58 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Tis iets duurder dan het goedkoopste zelfde huis in de straat. Bod is de vraagprijs, mede ingegeven door nog vier afspraken met kijkers en onze wil om snel tot overdracht over te gaan. Betekent 1 hooguit 2 weken een dubbel huis, wat ik ook niet erg vind.
Je kunt er lang over practiseren, maar we krijgen de kans om het precies op onze voorwaarden te doen, dus hoe dan ook goed nieuws
Een mod in de huizenmarkt topicreeks! Wat leuk.quote:Op woensdag 6 april 2011 02:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gaarne ontopic blijven dames, ik heb vier pagina aan rommel verwijderd, slowchat mag hier:
[AEX SC³ #3] Economie is (g)een wetenschap.
Ja, het was wel erg uit de hand gelopen zag ik. De teugels zullen de komende tijd wat strakker gehouden worden (ook al heb ik niet altijd tijd alles uitgebreid te bekijken).quote:
Mooi! Doel bereikt.quote:Op woensdag 6 april 2011 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, het was wel erg uit de hand gelopen zag ik. De teugels zullen de komende tijd wat strakker gehouden worden (ook al heb ik niet altijd tijd alles uitgebreid te bekijken).
Voor verder discussie over de moderatie:
[FB] Belast hier je bonus en de moderators
quote:
Nope. Ik zit op werk nu, dus ook even geen uitz. gemist kijken. Iemand die kort en bondig kan samenvatten wat er besproken werdquote:Gisteren nog iemand naar P&W met Boele Staal gekeken? Hij was weer ouderwets arrogant maar zei toch nog wel wat interessante zaken over de woningmarkt.
Dat dus. Zolang Bolkie ook al die rommel van Censuur weg haalt is er geen enkel probleemquote:Op woensdag 6 april 2011 08:01 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik neem dat de mods het ook niet meer zullen toestaan dat je 1000 keer dezelfde quote herhaald over zaken als kuddendieren, cognitieve dissonantie, of tig keer oude youtube videotjes die niet bij de discussie gaat posten.
Dat zou een hele vooruitgang zijn.
[..]
Nope. Ik zit op werk nu, dus ook even geen uitz. gemist kijken. Iemand die kort en bondig kan samenvatten wat er besproken werd
Ik woon op 65 m². Nog kleiner en CenterParcs komt in zicht.quote:Op woensdag 6 april 2011 01:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens een brief in Het Parool van Dinsdag geeft de SNS aan woningen kleiner dan 50m2 (of was het 55?) geen hypotheek meer
Dan stel ik voor dat hij ze voortaan direct naar jou PM-ed, aangezien je zijn enige klant bent hier.quote:Op woensdag 6 april 2011 08:55 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind de meeste filmpjes die zeepsop post anders heel erg leerzaam en interessant.
Misschien te hoog risico op wanbetaling? Ik neem aan dat het daarbij om kleine flatjes en dergelijke gaat.quote:Op woensdag 6 april 2011 08:57 schreef BertV het volgende:
Ik ben toch benieuwd wat de achterliggende gedachten van die maatregel is.
Het lijkt me niet speciaal een crisis-maatregel toch?
ah, dus net met de hakken over de sloot "iets" kunnen kopen omdat je aan alle strengere eisen voldoet en dan... TJAK... "Ja! Die woning is echt te klein voor een hypotheek hoor!"quote:Op woensdag 6 april 2011 09:15 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien te hoog risico op wanbetaling? Ik neem aan dat het daarbij om kleine flatjes en dergelijke gaat.
Tja, dat hele "hakken over de sloot" gebeuren is iets waar de banken sowieso vanaf lijken te willen. En daar kan ik ze moeilijk ongelijk in geven eerlijk gezegd. In de rest van de huizenmarkt neemt ook niemand dat risico immers. Kijk naar de vrije huur sector met hun inkomenseisen...quote:Op woensdag 6 april 2011 09:19 schreef BertV het volgende:
[..]
ah, dus net met de hakken over de sloot "iets" kunnen kopen omdat je aan alle strengere eisen voldoet en dan... TJAK... "Ja! Die woning is echt te klein voor een hypotheek hoor!"
Je zou toch denken dat die woningen juist de toekomst hebben als je het CBS mag geloven.quote:Op woensdag 6 april 2011 01:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Volgens een brief in Het Parool van Dinsdag geeft de SNS aan woningen kleiner dan 50m2 (of was het 55?) geen hypotheek meer
Nee... dat lijkt mij geen goed idee, zulke informatie moet je de wereld niet onthouden.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:15 schreef Whuzz het volgende:
Dan stel ik voor dat hij ze voortaan direct naar jou PM-ed, aangezien je zijn enige klant bent hier.
wat is daar de achtergrond dan voor?quote:Op woensdag 6 april 2011 01:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Wie wil er nu op <55m2 wonen? Geen wonder dat banken zich daar niet aan willen brandenquote:Op woensdag 6 april 2011 09:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat is daar de achtergrond dan voor?
Wil ik ook wel weten. Lijkt me namelijk vreemd, in Amsterdam zijn er tienduizenden van dergelijke hokjes.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
wat is daar de achtergrond dan voor?
Als je de eisen aanscherpt blijft er altijd een "hakken over de sloot" categorie.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tja, dat hele "hakken over de sloot" gebeuren is iets waar de banken sowieso vanaf lijken te willen. En daar kan ik ze moeilijk ongelijk in geven eerlijk gezegd. In de rest van de huizenmarkt neemt ook niemand dat risico immers. Kijk naar de vrije huur sector met hun inkomenseisen...
Ze staan allemaal al op youtube. Als we ze willen zien, dan zoeken we ze wel op. En anders heeft hij een eigen weblog waar hij ze kan posten en geinteresseerden kunnen daar kijken. (As if...quote:Op woensdag 6 april 2011 09:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee... dat lijkt mij geen goed idee, zulke informatie moet je de wereld niet onthouden.
Inderdaad. Maar daarbij moet je je afvragen of de doelgroep voor dat soort huizen wel de catagorie is waaraan een bank een hypotheek wil verstrekken. Denk aan bejaarden en mensen met minimum inkomens.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:24 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat die woningen juist de toekomst hebben als je het CBS mag geloven.
mensen die niet veel ruimte nodig hebben en niet de hoofdprijs willen betalen?quote:Op woensdag 6 april 2011 09:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wie wil er nu op <55m2 wonen? Geen wonder dat banken zich daar niet aan willen branden
Je koopt toch ook geen konijnenhok m.b.v. een hypotheek![]()
maar die zou de bank dan afwijzen op inkomen en/of leeftijd, niet op basis van m2 lijkt me.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:32 schreef Whuzz het volgende:Inderdaad. Maar daarbij moet je je afvragen of de doelgroep voor dat soort huizen wel de catagorie is waaraan een bank een hypotheek wil verstrekken. Denk aan bejaarden en mensen met minimum inkomens.
Ik was gisteren ook aardig stil dus aan mij zal het niet gelegen hebbenquote:Op woensdag 6 april 2011 09:32 schreef Whuzz het volgende:
Volgens mij gaf de mod aan dat hij het topic graag wat normaler zag. Misschien dat jij door ook aan kunt bijdragen
Ik heb zo'n 100m2 tot mijn beschikking en ik vind het aardig krap in mijn eentje.quote:Op woensdag 6 april 2011 09:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
mensen die niet veel ruimte nodig hebben en niet de hoofdprijs willen betalen?
jij bijvoorbeeld![]()
xeno's woonkamer:quote:Op woensdag 6 april 2011 09:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 100m2 tot mijn beschikking en ik vind het aardig krap in mijn eentje.
Haha... nee... mijn woonkamer is veel groter en een stuk gezelliger. Zijn dat nu half opgerookte sigaretten op die tweede foto? Ik rook niet eensquote:Op woensdag 6 april 2011 09:50 schreef Hanoying het volgende:
[..]
xeno's woonkamer:
[ afbeelding ]
met als kloppend hart:
[ afbeelding ]
Wannabe verkopers en emigranten die vast zitten in hun overgewaardeerde koopwoningquote:Nederlanders staan te popelen om naar Duitsland te verhuizen
Emigratiegolf verwacht
Nederlanders in de grensstreek vallen massaal voor Duitse huizen die veel goedkoper zijn dan hier en voor het gemoedelijke Duitse klimaat.
ENSCHEDE, woensdag
Er wordt een tweede grote emigratiegolf verwacht van Nederlanders die hun heil zoeken in Duitsland.
Nadat de afgelopen jaren al meer dan 30.000 Nederlanders de grens overtrokken, staan nu vele honderden gelukzoekers klaar om ons land te verlaten.
Door de economische recessie van de afgelopen twee jaar is het er totnogtoe niet van gekomen. In veel gevallen hebben de kandidaat-emigranten hun woning nog te koop staan. Zodra zij hun eigen huis hebben verkocht, zijn ze weg, aldus Herman Lammers van Euregio, het grensoverschrijdend samenwerkingsverband van Nederlandse en Duitse gemeenten ter hoogte van Twente en de Achterhoek.
De eerste grote emigratiegolf dateert van rond de eeuwwisseling. Daarbij ging het vooral om villavluchtelingen: Nederlanders die de overspannen huizenmarkt in eigen land wilden ontvluchten. De huizen-, maar ook de grondprijzen lagen in Duitsland soms de helft lager. Bovendien gold de Nederlandse hypotheekaftrek ook voor Duitse huizen.
Onder druk van de grote Nederlandse belangstelling gingen de huizenprijzen in de Duitse grensstreek vervolgens fors omhoog. Toch bleef de animo om te emigreren groot. Extra argument vormt het woonklimaat. Veel Nederlanders zijn de verharding van de Nederlandse samenleving beu en zoeken hun toevlucht bij de vaak vriendelijkere oosterburen.
Sinds twee jaar is de emigratiegolf grotendeels tot stand gekomen.
Beurs
Volgens Euregio-woordvoerder Lammers staan echter opnieuw honderden of misschien wel duizenden Nederlanders te popelen om naar Duitsland te vertrekken. Lammers laat weten dat zich bij Euregio vrijwel dagelijks Nederlanders melden die meer informatie willen over een verhuizing over de grens. We merkten dat ook tijdens de emigratiebeurs in februari in Houten.
Er waren twaalfduizend bezoekers, van wie de helft naar Duitsland wilde. Er is momenteel sprake van een echt stuwmeer van emigranten. Zodra de huizenmarkt aantrekt en zij hun woning kwijtraken, zal dat de emigratie vanuit ons land een enorme boost geven.
Volgens Lammers zal dat leiden tot een daling van de huizenprijzen in de grensstreek. Er komt immers een veel groter aanbod van huizen. Kwestie van marktwerking.
Hoewel de huizenprijzen de afgelopen jaren in Duitsland zijn gestegen, is er nog altijd sprake van een fors prijsverschil ten opzichte van de situatie in Nederland. En dat maakt het vooral voor starters op de woningmarkt interessant. In Duitsland koop je voor tussen de 150.000 en 200.000 een prachtig huis, aldus Lammers. Daarnaast horen we dat veel Nederlanders ons drukke land willen ontvluchten. Die kiezen heel bewust voor Duitsland om de rust en de ruimte.
bron: Telegraaf
eisen eisen eisen, allemaal eisenquote:Op woensdag 6 april 2011 09:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 100m2 tot mijn beschikking en ik vind het aardig krap in mijn eentje.
normaal gesproken voeg je dan een quote toe in de trant van 'wij van wc eend' toequote:Op woensdag 6 april 2011 09:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wannabe verkopers en emigranten die vast zitten in hun overgewaardeerde koopwoning
Tja.... is gratis.quote:
Ja... dus... tevreden zijn is hetzelfde als opgevenquote:eisen eisen eisen, allemaal eisen.
De laatste keer was geen succes.quote:Nederlanders staan te popelen om naar Duitsland te verhuizen
quote:Acceptabele onderpanden
Woonhuizen: maximaal 125% van de executiewaarde;
Appartementen: maximaal 125% bij appartementen met executiewaarde tussen 125.000,- en 500.000,-, anders maximaal 115% van de
executiewaarde;
Woonboerderijen: maximaal 100% van de executiewaarde;
Ja he, dan kunnen de eenpersoonshuishoudens waar we het in een van de vorige topics over hadden straks ook geen eenpersoons woningen meer aanschaffen.quote:Op woensdag 6 april 2011 01:30 schreef WammesWaggel het volgende:
Wie wil er op 55 vierkante meters wonen? Laat ze die oude zooi afbreken en nieuwe ruimere woningen bouwenquote:Op woensdag 6 april 2011 10:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja he, dan kunnen de eenpersoonshuishoudens waar we het in een van de vorige topics over hadden straks ook geen eenpersoons woningen meer aanschaffen.
Ik zie geen verschil? woonuizen 125 %, appartementen 125 %...quote:Op woensdag 6 april 2011 10:22 schreef poemojn het volgende:
Banken doen toch al langer moeilijker over kleine, goedkope appartementen dan over duurdere appartementen of eengezinswoningen?
Even een quoteje van de hypotheekkaart v/e willekeurige bank
[..]
Is dat het? Jij kan nooit tevreden zijn?quote:Op woensdag 6 april 2011 10:20 schreef xenobinol het volgende:Ja... dus... tevreden zijn is hetzelfde als opgeven
ik wil best op 55 m2 wonen hoor, als het een fijne plek is. En anders verhuur ik het gewoon a 800 euro in de maand aan jouquote:Op woensdag 6 april 2011 10:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wie wil er op 55 vierkante meters wonen? Laat ze die oude zooi afbreken en nieuwe ruimere woningen bouwen
Precies... dus gebrek aan cognitieve dissonantiequote:Op woensdag 6 april 2011 10:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Is dat het? Jij kan nooit tevreden zijn?;'(
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |