Hij stond te koop in V&A.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:04 schreef remlof het volgende:
Maar naar die Lynx kunnen we fluiten denk ik, is waarschijnlijk al overgespoten
Vanuit mijn leken oogpunt lijkt het ook wel alsof men er niet al te lang/goed over heeft nagedacht. En nu zit 3 man vast, niet alleen voor hun nogal vervelend, maar ook internationaal vlak uiterst onhandig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:59 schreef NorthernStar het volgende:
Weet je wat het ook is, die HMS Tromp is speciaal voor de kust van Libi geparkeerd. Die zou op piratenjacht en is stante pede naar de Middenlandse Zee gestuurd. Ja dan ligt dat ding daar, dan moet het ook een functie hebben.
Vervolgens komt er een melding van gestrande Nederlanders binnen en wordt er gelijk aan het schip gedacht en vraagt men de marine een actie op touw te zetten. Terwijl die lui op honderd andere manieren het land hadden kunnen verlaten. Zoals ook blijkt want ze zijn inmiddels alweer thuis.
Jij? Ik dacht dat carboni LaPo had?quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Heb mijn eerste Lapo gemaaktVriendje gevraagd of hij een suggestie had voor topic-titel, hij kwam met Ghadaffi in het graffie.
Als iemand een betere TT heeft, dan is die natuurlijk altijd welkom. Het duurde al ff, denk dan doe ik het maar eens![]()
quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
hij kwam met Ghadaffi in het graffie.
Ah niet gezien dat ik lapo had, zat tegelijk in het NWS topic.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik had carboni gemaild. Is ze nieuw? Of misschien is ze ontvoerd?
Anymay:
[..]
Hij stond te koop in V&A.
Dat is FiPo!quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lol, ik dacht dat Lapo was degene die de eerste nieuwe post maakt.
Ik ken het probleemquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:18 schreef carboni het volgende:
[..]
Ah niet gezien dat ik lapo had, zat tegelijk in het NWS topic.
LaPo ( laatste post ) Wat mij betreft blijft deze gewoon staan, alleen het TT nummer moet even aangepost worden.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:19 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Lol, ik dacht dat Lapo was degene die de eerste nieuwe post maakt. Voor mij ook compleet wat nieuwsWat mij betreft mag er ook weer een nieuwe gemaakt worden natuurlijk.
Vorig topic.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:22 schreef Drifter__ het volgende:
Zijn de beelden van de NLse militairen ergens te zien ?
Ik dacht dat ie dat automatisch omhoog gooide.. Net als dat ie de openingspost helemaal bewaardquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:22 schreef yavanna het volgende:
[..]
LaPo ( laatste post ) Wat mij betreft blijft deze gewoon staan, alleen het TT nummer moet even aangepost worden.
quote:Colonel Gaddafi's son has exclusively claimed on Sky News that Libyan government forces have not targeted civilians in bombings of the rebel-controlled eastern town of Brega.
In an interview with Sky's foreign correspondent Lisa Holland, Saif al Islam admitted there had been raids to "scare off" anti-Gaddafi forces at the town's oil hub, but insisted there was no uprising.
It comes amid continuing fighting around the town, where television pictures have shown bombs being dropped.
Fears are mounting over the humanitarian crisis in the conflict torn-country and the country's leader and his sons faces a probe by the international war crimes tribunal.
Saif al Islam took Holland and a Sky News crew to a suburb of capital Tripoli, where there are said to have been bombing raids against protesters.
The pair were given a warm reception by a small group of people chanting pro-Gaddafi slogans.
Afterwards, he told Holland: "The sound of our people is very clear and loud."
A pro-Gaddafi supporter meets Sky's Lisa Holland during a supervised tour of Tripoli.
Saif Al-Islam introduced Sky News to Gaddafi supporters
He said only "real Libyans, ordinary people" could tell the "truth" about what is happening in the country, which has seen more than a week of violent clashes between protesters and his father's security forces.
Holland, who has been allowed to tour Tripoli under the supervision of Libyan officials, asked Saif al Islam about claims that security forces had been picking out potential opposition ringleaders to prevent organised protests in the capital.
He avoided the question before eventually saying: "My answer I have no idea, I need to ask.
"But second, for me personally, everything is allowed to arrest anyone in order to have peace and order. Because now we need security."
Colonel Gaddafi's warplanes bomb eastern town of Brega
Image apparently showing Col Gaddafi's warplanes bombing Brega
He went on: "We have people who want to destroy the country, who want to split the country.
"Do you want the police to just hang around and watch those criminals walking around?"
He admitted that it was time for democratic change, saying "some people are unhappy", but claimed "private militia" were leading the occupations of key cities such as Benghazi.
In a previous interview with Sky News, Saif al Islam refused to accept the Libyan government had lost control of the east.
::The director of the London School of Economics (LSE) has resigned over its links to the Gaddafi family.
Sir Howard Davies said in a statement that he recognised that LSE's reputation had "suffered", meaning he must step down.
He has described how the decision to accept 300,000 research funding from a foundation controlled by Saif Gaddafi "backfired" and expressed regret that he had visited Libya to advise the regime on modernising its financial institutions.
The LSE council has commissioned an independent inquiry into the university's relationship with Libya and with Saif Gaddafi.
Nee.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:26 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie dat automatisch omhoog gooide.. Net als dat ie de openingspost helemaal bewaardBen er ook pas heel kort achter waar ik hier de smileys kan vinden, ben echt niet zo'n Fok-heldin. Kan ik die TT zelf aanpassen?
quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee.Zal ik even een MOD berichtje sturen? Kan je zelf ook, Daniel of Mistique houden ons in de gaten.
Geeft niks, als de revolutie nog lang duurt leer je het vanzelf
Klopt. Het duurde even, we zijn verse troepen aan het opleiden.quote:
Veel berichten over idd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:39 schreef deleriouz het volgende:
Kidnapping campaign in Tripoli - #feb17 #libya - http://t.co/GCS1rJ3
Misschien "Waar Ghadaffi mensen ontvoert". Er is ook weinig nieuws op 't moment waar je een goede TT uit kan maken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat willen we als de nieuwe TT?
Revolutie in Libi #44: Gaddafi: 'Drugs were not mine'quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Een loerende burgeroorlog?"quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het ligt wel aan de horizon als het niet snel vordert.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:46 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Burgeroorlog niet denk ik, al is het alleen maar omdat de oppositie het ook niet wil hebben over een burgeroorlog.
Nice.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Revolutie in Libi #44: Gaddafi: 'Drugs were not mine'
Speedy Gonzales op een olifant?quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:51 schreef Lagrinta het volgende:
http://nos.nl/video/22304(...)ndse-militairen.html
Mensen, zeg dat ik nie zie wat ik zie op 1:12. Ik wil dit niet geloven, ik zit hier gewoon te janken man.
TS had al gemailed, dus jullie hebben pech.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Revolutie in Libi #44: Gaddafi: 'Drugs were not mine'
ndale! ndale! Arriba! Arriba!quote:
Er komt er vast nog wel 1, Saif : somebody set up us the bomb.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
TS had al gemailed, dus jullie hebben pech.
Gaddafi: 'Just hand over the hallucination pills'quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:58 schreef yavanna het volgende:
[..]
Er komt er vast nog wel 1, Saif : somebody set up us the bomb.
quote:Zoon Kaddafi tegen bemiddeling Venezuela
Uitgegeven: 3 maart 2011 22:09
Laatst gewijzigd: 3 maart 2011 22:09
LONDEN - Een zoon van de Libische leider Muammar Kaddafi heeft zich donderdag uitgesproken tegen Venezolaanse bemiddeling. Eerder op de dag had zich al een zegsman van de opstandelingen in het Noord-Afrikaanse land in die zin uitgesproken.
''Wij moeten bedankt zeggen'', aldus Kaddafi's zoon Saif al-Islam. ''Maar wij zijn zelf in staat onze problemen op te lossen met onze eigen mensen.''
De Venezolaanse president Hugo Chvez, een bondgenoot van de in het nauw gedreven Kaddafi, had onder meer voorgesteld een 'commissie voor vrede voor Libi' op te richten, die zou moeten bemiddelen tussen de strijdende partijen in Libi.
Ik vermoed dat het dan verzand in wijzen met de vinger naar het Westen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:05 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Dan zijn Saif en de opstandelingen het er in ieder geval over eens dat ze geen bemiddeling willen van Venezuela.
Met bemiddeling van Venezuela zou er voor de opstandelingen vast ook weinig goeds gebeuren.
uitzwaaien neem ik aan terug naar huis, geen behoefte aan de beste manquote:
Dat bedoelde ik ook jaquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef Dance99Vv het volgende:
weer uitzwaaien vol
[..]
uitzwaaien neem ik aan terug naar huis, geen behoefte aan de beste man
"Waar we enkel demo's runnen"quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:20 schreef Dance99Vv het volgende:
Wordt morgen vechten om zendtijd, demo hier demo daar heel the middle east demo-ot
GPD niet gezien, Houda was er vanochtendquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:21 schreef Dance99Vv het volgende:
Geen nieuws is goed nieuws maare heeft iemand GPD vandaag gezien of andere reporters ter plaatse op twitter? iemand houda nog gezien vanavond?
Renooitquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:32 schreef Lagrinta het volgende:
Frits Wester net: dit is de Renooit Kangoo onder de helikopters. Haha
"Ja, met Mo van de Tamoil, ik kom dit weekend naar NL en neem jullie blonde stoot mee als bodyguard nu mn Oekraense toedeledokie zei." "Ik ga het er eens flink van nemen in Oeteldonk."quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:33 schreef carboni het volgende:
"Waar we bij Tamoil onze heli terugvragen"
Gaddafi bereid zich voor op morgenmiddag.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef yavanna het volgende:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
Security racheted up around #Tripoli, at same time, telephone internet access down.
Ben benieuwd hoe Tripoli eruit gaat zien na het vrijdagmiddag gebedquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:40 schreef yavanna het volgende:
NicRobertsonCNN Nic Robertson
Security racheted up around #Tripoli, at same time, telephone internet access down.
Ik kreeg een onderhouds-pagina.quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:36 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Was 'ie weg dan? Ik dacht dat mijn internet gaar was
Ow bij mij wilde Fok niet meer laden, mja nu doet alles het weerquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kreeg een onderhouds-pagina.
rood van de mensenquote:Op donderdag 3 maart 2011 23:44 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe Tripoli eruit gaat zien na het vrijdagmiddag gebed
vloog eruit hier was traag kon niet opstarten(foksite) lijkt libie hier wel ...quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:52 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ow bij mij wilde Fok niet meer laden, mja nu doet alles het weer
quote:Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef Ulpianus het volgende:
"Waar, door gebrek aan nieuws, de TT wordt besproken"
Tot morgen/laterquote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ook, nu rustig. Ik ga lekker gitaar spelen
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 00:33 schreef remlof het volgende:
[PAINT] Hoe zou jij die Lynx overspuiten als jij Ghadaffi was?
Er is geen oorlog verklaard aan Libi, en dus geldt het oorlogsrecht niet. De militairen vallen daarmee onder het Libische recht. Volgens Liesbeth Zegveld, hoogleraar Humanitair Recht aan de Universiteit Leiden.quote:
dat kan ik nietquote:Op vrijdag 4 maart 2011 02:08 schreef boekenplank het volgende:
Dance wil je nu perse je gelijk halen?
idd ik ook (en dat wil ik ook) niet. Al die tegenstrijdigheden maken het er niet makkelijker op om een juist oordeel te vellen, zover we dat al kunnen.quote:
quote:http://www.guardian.co.uk(...)oup-us-libya-gaddafi
A consultancy firm based in Cambridge, Massachusetts, has admitted it had made serious mistakes in entering into a multimillion dollar contract with the Libyan regime to portray Muammar Gaddafi to the west in a positive light.
The Monitor Group, which has 30 offices around the world, has become the focal point of a billowing controversy over the engagement of western individuals and institutions with the discredited Gaddafi regime.
quote:http://www.guardian.co.uk(...)i-scandal?intcmp=239
A deepening row over the London School of Economics and its dealings with the Gaddafi regime has claimed the career of the university's director. Sir Howard Davies resigned after fresh revelations that the institution had been involved in a deal worth 2.2m to train hundreds of young Libyans to become part of the country's future elite.
An independent inquiry headed by Lord Woolf, a former lord chief justice, will examine the LSE's relationship with Libya and with Muammar Gaddafi's son Saif al-Islam. It will also establish guidelines for international donations to the university.
quote:DEALING WITH TEAR GAS CANISTERS
TREATING BROKEN BONES
.quote:elharaty RT @AlmanaraMedia: A Request to all Media on the land of #Tripoli, Plese be available outside the mosques Friday 4th March, esp Fashloom, Tajoora, Bin Ashoor.
Volgens معمر القذافي een hoop drugs.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 07:54 schreef Lagrinta het volgende:
Wie weet hoe het in Tripoli is tijdens carnaval?
quote:Telegraaf.
Reddingsheli veel te oud
De helikopter die werd ingezet bij de mislukte reddingsoperatie in Libi dateert uit 1978. Als de gegijzelde bemanningsleden gebruik hadden kunnen maken van de nieuwe NH-90 helikopter, was de evacuatie waarschijnlijk wel gelukt, omdat ze in dat geval de wachtende troepen tijdig hadden opgemerkt.
Dat zeggen ingewijden binnen de Koninklijke Marine die er voetstoots van uitgaan dat de achterhaalde uitrusting van de uit 1978 daterende Lynx heeft bijgedragen aan de dramatische ontdekking van de militairen tijdens hun reddingsoperatie: "Met modernere spullen aan boord hadden ze de grondtroepen ruim op tijd ontdekt," aldus experts bij de zeemacht.
De uit 1978 daterende wentelwiek heeft aanzienlijk minder moderne snufjes zoals warmtemeters en radar aan boord dan de nieuwe NH-90 waarmee de marine al jaren geleden had moeten vliegen. Door opeenvolgende productieproblemen bij het consortium waarbij ons land twintig van de nieuwe NH-90's bestelde, begon de levering pas in 2010.
De door Defensie bestelde helikopters komen ruim drie jaar later dan beloofd. Op dit moment zijn nog lang niet alle toestellen geleverd, terwijl de eerste exemplaren vooral voor opleidingsdoeleinden worden ingezet.
Mede hierom vertrok ook het fregat Hr. Ms. Tromp weken geleden met een bejaard Lynx toestel aan boord uit Den Helder. Bij de planning van een snelle evacuatie via de Tromp kon Defensie dus niet terugvallen op een alternatief.De aan het 860 Squadron gevlogen Lynx helis opereren vanaf fregatten. Vanaf vliegkamp De Kooy bij Den Helder worden er ook nog altijd tientallen reddingsoperaties per jaar mee uitgevoerd op de Noordzee en de Waddenzee. Door de grote vertragingen met de levering van de NH-90, zijn de Lynx toestellen aan aantal malen gemoderniseerd om ze langer dan was gepland in de lucht te houden. Het betrof hier vooral mechanische aanpassingen. De rekening hiervan is door Defensie bij de te laat leverende producent NH-Industries gedeclareerd. Een zegsman van toenmalig staatssecretaris Jack de Vries van Defensie omschreef de vervanging van de helis twee jaar geleden nog als een hoofdpijndossier.
quote:
Is dit dezelfde Lara die toen werd aangevallen op Tahrir?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:00 schreef yavanna het volgende:
LaraABCNews
Libyans plan Friday protests in a 'day of defiance,' risking their lives and piercing a shell of fear after #Gaddafi's crackdown
Nee, toevallig iig twee Lara's werkzaam bij abc. Lara Logan is degene van Tahrir.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Is dit dezelfde Lara die toen werd aangevallen op Tahrir?
Tnx,quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:55 schreef yavanna het volgende:
[..]
Nee, toevallig iig twee Lara's werkzaam bij abc. Lara Logan is degene van Tahrir.
LaraABCNews Lara Setrakian
Multiple reports that #Qaddafi forces are blocking access to mosques, pushing people to pray in Green Square (more vulnerable there) #Libya
Intressant. Tot later.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:58 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ben er weer even vandoor, heb een hoorcollege islamitische wetenschap. Ik lurk af en toe
Klinkt boeiend ja. Later!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 08:58 schreef Nibb-it het volgende:
Ik ben er weer even vandoor, heb een hoorcollege islamitische wetenschap. Ik lurk af en toe
"You're quasi-evil. You're semi-evil. You're the margarine of evil. You're the Diet Coke of evil. Just one calorie, not evil enough."quote:
quote:Mar 4, 2011
Switzerland paid Hannibal Gaddafi SFr1.5 million
The foreign ministry has confirmed that Bern last year paid SFr1.5 million ($1.6 million) into a bank account in Germany. The aim was to build confidence with Libya.
The payment was made to Hannibal Gaddafi, a son of the Libyan leader Moammar Gaddafi, whose arrest in 2008 by Geneva authorities on charges of mistreating his servants at a luxury hotel in the city caused a crisis between the two countries.
A spokesman for the ministry said the payment was made as part of efforts to try to secure the release of Swiss businessman Max Gldi, who was held in a Libyan jail for four months on alleged visa irregularities.
Goldis arrest with another Swiss businessman in Libya was widely seen as retaliation by Tripoli for Hannibals detention.
The spokesman described the payment as compensation in the event that Geneva authorities could not discover who handed over mugshots of Hannibal that were subsequently published by the Tribune de Genve newspaper.
He said both sides had agreed the money should be used for humanitarian purposes. To the ministrys knowledge and a few days before the outbreak of turmoil in Libya the money was still in the German account, he added.
Switzerland on February 24 blocked all assets in the country belonging to the Libyan leader, his family and entourage.
swissinfo.ch and agencies
Straks is er een bijbelworkshopquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:33 schreef Nibb-it het volgende:
Het lijkt wel een CDA-congres hier met die microfoon op bejaardenvolume
quote:(CNN) -- Venezuela's president says embattled Libyan leader Moammar Gadhafi was receptive to the idea of an international commission coming to the North African country when the two heads of state spoke this week.
"I consulted with him. I asked him if he was willing to accept a commission of countries," Chavez said in remarks broadcast on state-run VTV Thursday night. "And he told me, 'Look, Chavez, not only of countries; I hope the whole United Nations come here to see the reality of what's happening before they start condemning the Libyan government or the Libyan people, before they start thinking as they are now, and preparing to invade Libya."
In a speech in Caracas Monday, Chavez proposed sending an international "goodwill commission" to mediate in Libya. He has not provided details about the makeup of the group, or said whether there are any plans for such a commission to travel to Libya.
Chavez has spoken out several times since unrest erupted in Libya, accusing the United States and other countries of blowing the situation out of proportion in order to justify an invasion.
On Thursday, Chavez described alleged preparations to invade Libya as "a madness, and in front of that madness, as always, the Yankee empire that tries to dominate the world, at the cost of fire and blood."
Chavez and Gadhafi have a close relationship, having bonded partly over shared opposition to U.S. global influence.
At a lavish Tripoli celebration commemorating 40 years of Gadhafi's leadership in 2009, the two leaders sat side-by-side during a two-hour military parade. That same year, a new football stadium in Benghazi was named after the Venezuelan leader.
As rumors swirled about Gadhafi and his whereabouts last week, some suggested that he may be en route to Venezuela. Those reports proved to be false; the Libyan leader later spoke publicly in his country's capital.
But the close ties between the two leaders remain strong. On Monday, Chavez said Gadhafi "has been my friend and our friend for a long time" in remarks broadcast on Venezuelan state television.
"We must be cautious. We know what our policy is: we do not support invasions, or massacres, or anything, no matter who does it. But there is no doubt that, regarding Libya, a campaign of lies is being woven -- the same that has been woven about Venezuela for a long time," he said.
On Thursday. Fidel Castro, Cuba's former president, denounced what he said was the inevitable U.S.-backed invasion of Libya by NATO to get its hands on that country's oil.
The U.N. Security Council over the weekend voted for tough restrictions and possible war crimes charges against the Libyan regime. The United States has said all options are on the table.
Ik las op Twitter dat ze nog steeds flink mis gooien. Gisteren op BBC World News reportage, zeiden ze het ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:40 schreef Dekatria het volgende:
AJELive AJELive
Reuters reports new air attack in eastern #Libya; cites witnesses who say warplane dropped bomb in town of Ajdabiyah.http://aje.me/eR0U8p
Mis? Ze gooien niet mis. Dat is ook bijna onmogelijk met huidige apparatuur. Ze gooien juist voornamelijk nog puur om mensen af te schrikken.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik las op Twitter dat ze nog steeds flink mis gooien. Gisteren op BBC World News reportage, zeiden ze het ook.
Check de Libische fifth generation jetsquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mis? Ze gooien niet mis. Dat is ook bijna onmogelijk met huidige apparatuur. Ze gooien juist voornamelijk nog puur om mensen af te schrikken.
Hoog gehalte Sovjet-meuk inderdaadquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Check de Libische fifth generation jets
[ afbeelding ]
Ja ze zijn misschien krot, maar om te denken dat ze mis gooien is gewoon naiefquote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is dat nou alg-aanslag op de wingtips en het raam?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of de piloot kiest er bewust voor. Geen enkele piloot wilt graag zijn eigen bevolking bombarderen denk ik.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja ze zijn misschien krot, maar om te denken dat ze mis gooien is gewoon naiefDie bommen komen wel neer waar de piloot dat wil, alleen kan het zijn dat hij gewoon scheel is natuurlijk
lol lijkt er wel op, maar dat ding staat dan ook bij een of andere museum ofzoquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:01 schreef starsailor het volgende:
[..]
Is dat nou alg-aanslag op de wingtips en het raam?![]()
Daar hebben ze drugs voor uitgevonden.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:38 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Beetje jammer dat ook kindjes worden neergeschoten.. Kan me ook niet voorstellen wat er als militair door je heen gaat wanneer je mensen van die leeftijd neerschiet.
Ze gooien omdat ze niet durven over te lopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 09:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mis? Ze gooien niet mis. Dat is ook bijna onmogelijk met huidige apparatuur. Ze gooien juist voornamelijk nog puur om mensen af te schrikken.
quote:Hamid El Shaary heeft een nummer gemaakt voor zijn vaderland: Libyana. De zanger, die vooral in de jaren negentig veel hits scoorde, sprak zich als eerste Libische artiest openlijk uit tegen Ghaddafi.
Saif zei gisteren in een hier gepost interview met Lisa Holland dat de bommen waren om mensen bang te maken. Niet om de mensen zelf te raken. Of dat waar is, is weer een 2e natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:07 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Of de piloot kiest er bewust voor. Geen enkele piloot wilt graag zijn eigen bevolking bombarderen denk ik.
De oude man in het filmpje is trouwens http://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Mukhtarquote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:53 schreef Lagrinta het volgende:
Ja mensen ik hoor toch liever dit om chauvinistische gevoelens te krijgen
dan dit, hier schaam je je voor
Ach ja, Nederlanders zijn geen trots volk, zo is het nu eenmaal.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 10:53 schreef Lagrinta het volgende:
Ja mensen ik hoor toch liever dit om chauvinistische gevoelens te krijgen
dan dit, hier schaam je je voor
Ach ja, Nederlanders zijn geen trots volk, zo is het nu eenmaal.
Verbaast me niks.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:07 schreef yavanna het volgende:
Evan Hill
North Korean ammo box found in dunes near Wednesday clashes at Brega. Dunno what was inside.
[ link | afbeelding ]
Lol, dat zijn wiellagers.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:07 schreef yavanna het volgende:
Evan Hill
North Korean ammo box found in dunes near Wednesday clashes at Brega. Dunno what was inside.
[ link | afbeelding ]
Met z'n allen de loop schoonmakenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:48 schreef lipjes het volgende:
[ afbeelding ]
Weet niet of die al gepost is, maar echt
Mooi, want ik ben zo een middagje weg.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:04 schreef Dance99Vv het volgende:
goede morgen middag whatever, nog nieuws, zet ik effe koffie....
hard (weg) lopen zekerquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Mooi, want ik ben zo een middagje weg.
Dat ook jaquote:
Ik zag iets over geweld in Misrata. De mensen weigerden 200.000 dinar per gezin aan te nemen van معمر القذافيquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:09 schreef Dance99Vv het volgende:
vanmorgen vroeg waren er weer gevechten las ik , is daar al meer bekent van
Uiteraard,maar Nederlanders uiten nationale trots in ieder geval niet overtuitend naar de buitenwereld. Een slap volkslied, een Nederlandse vlag ophangen betekent ongeveer dat je een Neonazi bent. Nederlanderrs zijn individueel ingesteld en dat past ook niet bij een trots volk zoals Russen. Militiare parades met strijdliederen kun je ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 11:04 schreef yavanna het volgende:
[..]
![]()
Daar verschillen de meningen gelukkig over.
Is dat niet een beetje hoogbedrag? 200.ooo?? komt wat ongeloofwaardig overquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zag iets over geweld in Misrata. De mensen weigerden 200.000 dinar per gezin aan te nemen van معمر القذافي
Ik had ergens een Tweet gepost. Maar ik heb geen bevestiging.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:13 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje hoogbedrag? 200.ooo?? komt wat ongeloofwaardig over
men overdrijft altijd wat in die landenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik had ergens een Tweet gepost. Maar ik heb geen bevestiging.
quote:vr 04 mrt 2011, 11:16
'Kaddafi strooit met geld om loyaliteit'
TRIPOLI - De Libische leider Muammar Kaddafi zet niet alleen militair geweld, maar ook zijn rijkdom in om aan de macht te blijven in het Noord-Afrikaanse land. Hij zou ieder huishouden in de stad Zawiyah dat loyaliteit belooft in ruil omgerekend tienduizend euro beloven. Dat meldde de oppositionele website Libya al-Youm vrijdag.
Muammar Kaddafi Muammar Kaddafi
De inwoners van de West-Libische stad Zawiyah, dat recentelijk nog door Kaddafi's bommen werd bestookt, zouden massaal afzien van het aanbod en op handen van de opstandelingen zijn die Kaddafi's vertrek eisen. Eerder had Kaddafi al beloofd families maandelijks extra geld te geven. De Arabische krant al-Sharq al-Aswat berichtte, dat Kaddafi gezinnen die een familielid hebben verloren door gewelddadigheden in de afgelopen weken, omgerekend 145.000 euro heeft aangeboden.
De oppositionele website maakte melding van provocateurs die met auto's door de stad Misrata raasden en jongeren opriep tot een heilige oorlog tegen Kaddafi. De jonge mannen die zich vervolgens vrijwillig aanmeldden werden opgepakt en afgevoerd.
Live beelden op AJE en Press.tvquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:19 schreef Dance99Vv het volgende:
evanchill The call to prayer has begun in Benghazi amid rainy, windy conditions. Demonstrations expected afterward.
20 minutes ago via HootSuite .
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:34 schreef Jud1th het volgende:
Kaddafi strooit met geld om loyaliteit
PVV Gelderland wil burgers miljarden geven
Sorry, kon het niet laten
Nu op AJEquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:27 schreef Dance99Vv het volgende:
heeft iemand snel een linkje naar de staatstv ?
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:34 schreef Jud1th het volgende:
gewoon laten verekken die amateurs.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:45 schreef Dance99Vv het volgende:
Op de voorpagina van de Telegraaf.
[ link | afbeelding ]
Alles weer afgesloten, internet ook zeker ?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:50 schreef Dance99Vv het volgende:
libi4ever all my friends mobiles in zawia, tripoli, benghazi, reas lanuf, briqa,& misrata r rining but no answer,stupid game Qaddfi #libya #17feb
5 minutes ago via Power Twitter from Birmingham, England
was gisteren al zo , geen tweets geen meldingen van reportersquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:52 schreef shomila het volgende:
[..]
Alles weer afgesloten, internet ook zeker ?
Ben benieuwd wat hij van plan is, hou me hart vast voor die mensen daar ziet er niet goed uit.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:53 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
was gisteren al zo , geen tweets geen meldingen van reporters
alle tegenstanders vermoorden, dat zei hij in zijn speechesquote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:54 schreef shomila het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat hij van plan is, hou me hart vast voor die mensen daar ziet er niet goed uit.
Het is een blunder hoe dan ook en de telegraaf dat is geen krant.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:58 schreef MangoTree het volgende:
Mislukte evacuatiepoging. Telegraaf provoceert Libi, andere kranten wijzen op eigen falen.
De gevangenneming van drie mariniers in Libi verdeelt de Nederlandse pers tot op het bot. Terwijl De Telegraaf zinspeelt op een oorlog, meent Trouw dat de Nederlandse regering vleugellam is geslagen. De Volkskrant spreekt van tactisch geblunder. (NRC)
Das een aardig bedragquote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:06 schreef shomila het volgende:
libi4ever Soliman Albrassi
business men from Misrata offer $25 million for Qadffi's head & $20 million for each 1 of his sons #libya #17feb
1 minute ago
Dat is nou een aardige incentive.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 13:06 schreef shomila het volgende:
libi4ever Soliman Albrassi
business men from Misrata offer $25 million for Qadffi's head & $20 million for each 1 of his sons #libya #17feb
1 minute ago
Zelfde principe inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 12:34 schreef Jud1th het volgende:
quote:LONDEN - De Britse autoriteiten hebben een schip onderschept dat met omgerekend 117 miljoen euro aan Libisch geld op weg was naar Libi.
Het vaartuig is meegenomen naar een Britse haven. Dat melden de autoriteiten vrijdag.
ANP
Deze gast nog niet eerder gezienquote:ceoDanya Danya B Mohammed
URGING people of all faiths to take a couple of minutes and pray for the people in #Libya #Tripoli RT
quote:zerohedge zerohedge
Fourteen pick-up trucks carrying Libya Security forces enter area in Tripoli where protest taking place
graaf even dan ,locatie ,followers en wanneer eerst op twitter, maar meerdere meldingen van grote aanwezigheid van pro gadaffiquote:
Nja hij heeft over de 10000 followers, een of andere nieuwssite www.zerohedge.comquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:23 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
graaf even dan ,locatie ,followers en wanneer eerst op twitter, maar meerdere meldingen van grote aanwezigheid van pro gadaffi
quote:N_Benghazi .
BREAKING: #Gaddafi's gunmen shooting at ambulances in Zawiah, preventing pick-up of the injured and the dead #libya #feb17
quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Al Arabiya: Head of the revolutionary National Libyan Council in Benghazi: We will not stop until the entire country is free. #Libya
quote:feb17libya Feb17Libya
@AJArabic Live TV caller says: #Gaddafi forces are withdrawing across #Libya because most of their soliders are joining the people #Feb17
Stumper die vent. WIe A zegt moet ook B zeggen. Neem je zo'n gift aan en vond jet destijds Salonfhig tewijl er genoeg tegenargumenten zijn. Nu dat he uit de hand loopt is die gift opeens onhandig geweest.quote:
Lijkt me niet echt slim dat ze al hun tactische bewegingen zo in het openbaar delen. Gadhafi heeft ongetwijfeld een iphone met een twitter apquote:Op vrijdag 4 maart 2011 14:36 schreef shomila het volgende:
gpdMiddleEast GPD Middle East
Bij Brega door linies van Khadaffi-getrouwen heen gebroken en bij Ra's Lanuf wacht nieuwe confrontatie. Daarna ligt weg naar Sirte open.
2 minutes ago
Ik heb zo het idee dat Ghadaffi deze informatie sowieso wel heeft.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:06 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt slim dat ze al hun tactische bewegingen zo in het openbaar delen. Gadhafi heeft ongetwijfeld een iphone met een twitter ap
http://www.libyafeb17.com(...)uf-west-of-ajdabiya/quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:50 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Ik mis de FP-updates van Raistlin wel.![]()
Of is er vandaag niets interessants gebeurd?
Bedankt!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
http://www.libyafeb17.com(...)uf-west-of-ajdabiya/
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:39 schreef shomila het volgende:
@NickKristof
Nicholas Kristof
"Bodies are on the ground, but nobody is able to approach them," as #Qaddafi forces open fire - http://nyti.ms/felrYl
10 minutes ago via TimesPeople
[ link | afbeelding ]
Artillery?quote:17:42 Reuters: A Libyan revolution spokesman says Gaddafi forces are heavily shelling Zawiyah and there are many casualties.
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:34 schreef yavanna het volgende:
Erg stil hier.
BBC schrijft dat Muammar Gaddafi straks weer op de staats tv zal verschijnen.
Zal wel om zes uur zijn danquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:34 schreef yavanna het volgende:
Erg stil hier.
BBC schrijft dat Muammar Gaddafi straks weer op de staats tv zal verschijnen.
Reuters: Libya hopes to regain full control of rebel-held Zawiyah "possibly tonight" - govt spokesman #Libya
quote:
Omg Houda..... zal voor der bidden (en anderen in benghazi)quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:51 schreef yavanna het volgende:
Iyad El-Baghdadi
Reports of airstrikes on Benghazi now. #Libya
hij is mediageilquote:
Al Jazeera was volgens hem toch de vijand.quote:
Doen ze wel slim. De hele wereld is gek behalve wij. Meneer draagt continue duidelijk westerse kleding om betrouwbaar over te komen. Een t-shirt onder een overhemd is echt Opel Astra-rijder niveau. Doet ie wel slim die Saif.quote:
oh.... maar ik rijdt daihatsu en doe dat ook...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:56 schreef Lagrinta het volgende:
[..]Doen ze wel slim. De hele wereld is gek behalve wij. Meneer draagt continue duidelijk westerse kleding om betrouwbaar over te komen. Een t-shirt onder een overhemd is echt Opel Astra-rijder niveau. Doet ie wel slim die Saif.
Het is niet beledigend bedoelt, doe het zelf ook wel eens, zeker in de winter maar fraai is het niet onder een net overhemd. Beter draag je een V-hals dan zie je het niet.quote:
Nu vast nog meer na haar goede vragen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:56 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Al Jazeera was volgens hem toch de vijand.
quote:18:49 Al Jazeera BREAKING Revolutionaries find 20 dead bodies, handcuffed at a base in Ras Lanuf
Rekenen is duidelijk niet zijn ding. Tijdje terug zei hij trouwens nog 50%.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:04 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
"70% of the population lives in Tripoli"!
pro's of anti's?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:12 schreef yavanna het volgende:
[..]
Rekenen is duidelijk niet zijn ding. Tijdje terug zei hij trouwens nog 50%.
In het interview had hij het serieus over 200 of 300quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:16 schreef yavanna het volgende:
[..]
Volgens hem zijn er maar een paar duizend anti's.
Schaamteloos.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:15 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
"We have no money outside"
Die gast kan liegen man
It's a joke, come on.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:16 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
In het interview had hij het serieus over 200 of 300
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:12 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Als ik het goed heb begrepen is Ras Lanuf vandaag ingenomen door rebellen? Gister was het nog in handen van Gadaffi?
Als je genoeg mensen neerschiet buiten Tripoli dan word het percentage inwoners in Tripoli natuurlijk vanzelf hoger.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:12 schreef yavanna het volgende:
[..]
Rekenen is duidelijk niet zijn ding. Tijdje terug zei hij trouwens nog 50%.
Volgens de staats tv houd iedereen in het land van Ghaddafi en demonstreert iedereen voor hem omdat hij zo goede president is.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:05 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens de staatstelevisie is er een leidinggevende van de rebellen omgekomen in Al Zawiyah
Daarom ook met een grote schep zout nemenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:17 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Volgens de staats tv houd iedereen in het land van Ghaddafi en demonstreert iedereen voor hem omdat hij zo goede president is.
Dat snap ik. Daar zei ik dat ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:19 schreef Nibb-it het volgende:
Jamahiriya TV (Libische staatstelevisie)
[..]
Daarom ook met een grote schep zout nemen
Apart, vanmiddag deed hij het gewoon.. misschien overbelastquote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:23 schreef shomila het volgende:
[..]
Hij doet het bij mij niet blijft laden.
Aanrader. Ze stelde erg goede vragen en lulde Saif al-Islam helemaal eruitquote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:22 schreef Dance99Vv het volgende:
7:13pm Al Jazeera's Anita McNaught interviews Gaddafi's Saif al-Islam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |