abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93441041
|:( vergeet ik TT te veranderen pffff
ps wie heeft een link naar het laatse FB bericht , dan link ik die!
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:02:12 #4
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93441154
Het gaat hard vandaag. :)
  maandag 28 februari 2011 @ 15:03:50 #5
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93441225

Dit filmpje wordt wel vaak gepost zeg, trouwens een vertaling in de beschrijving van het filmpje. Klopt niet veel van.
pi_93441298
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:03 schreef Nibb-it het volgende:

Dit filmpje wordt wel vaak gepost zeg, trouwens een vertaling in de beschrijving van het filmpje. Klopt niet veel van.
savelibya had em ook gepost , daar ook iemand gereageerd over wat erop staat ..ik heb ook gereageerd dat ze op 40 sec moesten kijken ..
alitweel vroeg er ook in tweet over , word langzaam aan bij iedereen wel duidelijk hoe de vork in de steel zit ;http://www.youtube.com/user/SaveLibya#p/u/12/f8x5WOl18VQ
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:06:27 #7
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93441339
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:05 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

savelibya had em ook gepost , daar ook iemand gereageerd over wat erop staat ..ik heb ook gereageerd dat ze op 40 sec moesten kijken ..
alitweel vroeg er ook in tweet over , word langzaamaan bij iedereen duidelijk hoe de vork in de steel zit ;http://www.youtube.com/user/SaveLibya#p/u/12/f8x5WOl18VQ
Je reactie is gemarkeerd als spam ;(
  maandag 28 februari 2011 @ 15:07:23 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93441374
Vanavond extra lange reportage Libi, Nieuwsuur . 20.57 Ned 2

Meld het voor de zekerheid even.
Un certain jeune homme
Saint-Mand, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aot 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:07:32 #9
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_93441380
Vrijheid en Islam gaan niet samen. Ik vind alle mensen die denken dat er nu allemaal democratische landen gevormd gaan worden wel heel erg naief. Ik gok erop dat er een nog grotere mafkees aan de macht komt en de sharia in sommige van die landen ingevoerd gaan worden en daarbij weer vijanden van het Westen worden....
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_93441384
NicRobertsonCNN #Tripoli: #Tripoli: more traffic on street, still many stores closed, lines at bank- ppl waiting to collect new $300 govt handout. #Libya

NicRobertsonCNN #Tripoli: ppl returning to city center cafes, but thts only part of picture... some ppl tell us theyre too afraid to talk publicly (MORE)
9 minutes ago via web

NicRobertsonCNN Ppl opposed to gov say #Tripoli rebellion being crushed and losing momentum because regime forces too strong and no international support
6 minutes ago via web

NicRobertsonCNN #A man tells us not safe to come out and protest but plan big demo next friday at mosque -- says mosques only place ppl can gather safely
4 minutes ago via web

NicRobertsonCNN Other people we talked to in #Tripoli say they want regime change too, but fear international intervention and widespread violence. #libya
2 minutes ago via web

van onder naar boven
There is only one religion
  maandag 28 februari 2011 @ 15:07:46 #11
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93441389
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:59 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
|:( vergeet ik TT te veranderen pffff
ps wie heeft een link naar het laatse FB bericht , dan link ik die!
Laatste drie...
Ook Londen wil Gadhafi weg
Gadhafi: Het Libische volk steunt mij
Gadhafi: het volk staat achter mij
2019: The Great Awakening
pi_93441402
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:06 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Je reactie is gemarkeerd als spam ;(
huh .. zie ik niet .. bij mij staat het er niet bij , ik heb gerefreshed, maaar goed, moeten ze zelf weten als het zo is .. ik heb ze er op gewezen wanneer ze het voor zichelf kunnen lezen ..
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:08:42 #13
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93441422
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:08 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

huh .. zie ik niet .. bij mij staat het er niet bij , ik heb gerefreshed, maaar goed, moeten ze zelf weten als het zo is .. ik heb ze er op gewezen wanneer ze het voor zichelf kunnen lezen ..
Ik heb het ook bij een aantal filmpjes gepost, twee daarvan zijn verwijderd dus ik weet genoeg ;).
  maandag 28 februari 2011 @ 15:09:22 #14
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93441447
G's beste troepen in Tripoli, die zijn niet makkelijk weg te krijgen.

NicRobertsonCNN
Ppl opposed to gov say #Tripoli rebellion being crushed and losing momentum because regime forces too strong and no international support
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93441460
quote:
thnx! ik had nu alleen snel de laatse FP neergezet .. wat zal ik doen .. deze er ook in gooien , of meteen allemaal ( al de FP's ?)
er is geen link dat je ze meteen allemaal ziet he ?

ik baal b.t.w. dat ik TT ben vergeten .. was druk met de filmpjes, ik wacht op vertaling van de 2 staments die ik tegen kwam .. kan erg goed nieuws zijn namelijk
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:10:23 #16
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93441487
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:07 schreef Equites het volgende:
Vrijheid en Islam gaan niet samen. Ik vind alle mensen die denken dat er nu allemaal democratische landen gevormd gaan worden wel heel erg naief. Ik gok erop dat er een nog grotere mafkees aan de macht komt en de sharia in sommige van die landen ingevoerd gaan worden en daarbij weer vijanden van het Westen worden....
...behalve de leiders/dictators uiteraard. :')
Die zullen altijd vrienden zijn met het Westen.

Deze "mafkezen" zorgen ervoor dat het land een chaos kan worden, maar staan garant voor een toestroom van goedkope aardolie of aardgas.
pi_93441531
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:12:05 #18
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93441543
Video over o.a. hulp/goederen op de website.

quote:
#
BBC
1409: About 400 people protested in Tripoli's Tajoura district against Col Gaddafi, Reuters reports. Government supporters wearing green bandanas then arrived and fired shots in the air to try to break up the protest.
pi_93441549
christendom en democratie gaan ook niet samen :W
  maandag 28 februari 2011 @ 15:12:26 #20
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93441561
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

@ muridea
jij kan arabisch toch weet je wat ze daar zeggen ?
Ik heb geen headset mee, zal straks op mn mobiel afspelen.
pi_93441580
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:08 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik heb het ook bij een aantal filmpjes gepost, twee daarvan zijn verwijderd dus ik weet genoeg ;).
indd. ach hn domme fout dat ze niet bereid zijn om sceptisch te blijven en letterlijk uit hun doppen te kijken , maar goed , wj weten hoe het zit :P
hoezo adhd ?
pi_93441590
quote:
11s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:12 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik heb geen headset mee, zal straks op mn mobiel afspelen.
alvast Thnx!!!!!
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:13:22 #23
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93441591
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:09 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

thnx! ik had nu alleen snel de laatse FP neergezet .. wat zal ik doen .. deze er ook in gooien , of meteen allemaal ( al de FP's ?)
er is geen link dat je ze meteen allemaal ziet he ?

ik baal b.t.w. dat ik TT ben vergeten .. was druk met de filmpjes, ik wacht op vertaling van de 2 staments die ik tegen kwam .. kan erg goed nieuws zijn namelijk
Laatste alleen is prima maakt mij iig niet uit. TT aanpassen kun je toch aan een mod vragen?
pi_93441621
quote:
Dat is ook helemaal niet zo belangrijk. De meerderheid van die landen heeft al last van een anti-westerse stemming. Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo religieus. Maar ik heb er verder niet zoveel mee te maken. Als men daar zo wil leven, dan moet men dat gewoon doen. Wij zullen er geen druppel olie minder om krijgen hoor.'t Is toch allemaal politiek spel... De baarden hebben ook centjes nodig hoor... dus die worden net zo hard onze vrienden.
pi_93441639
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:13 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Laatste alleen is prima maakt mij iig niet uit. TT aanpassen kun je toch aan een mod vragen?
okaj laat ik het zo staan anders de OP zo vol.. ja is waar maar anders ben ik weer zo vervelend :@ .. mocht ik er 1 zien hier vraag ik het wel ..
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:16:31 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_93441724
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:43 schreef aerdt het volgende:
Allereerst harstikke bedankt voor al jullie werk en dat meen ik oprecht.

Ik werk momenteel in Afrika, heb geen krant of televisie en vanwege slecht internet netwerk is dit forum vaak de enige manier om de situatie in het Midden-Oosten te volgen.

Echter, ik ben het ook een beetje met IntensiveGary en Jos eens.
Iets te vaak worden dingen te snel voor waarheid aangenomen, onder het mom van 'als Khadaffi dit gedaan heeft, dan is hij ook in staat dat te doen'. Het feit dat hier nu artikelen worden gebruikt waarin wordt gezegd dat een vliegtuig is neergeschoten -maar het kan echter ook een helikopter zijn- of zelfs waarin word beweerd dat gifgas is gebruikt (p7) is niet echt heel verstandig. Het gaat namelijk van de geloofwaardigheid af van dit forum.
Natuurlijk kan je erbij zetten dat het niet bevestigd is, maar door ze hier toch te gebruiken geef je geloofwaardigheid aan het verhaal.

Ik hoop trouwens dat jullie dit niet persoonlijk opvatten, want ik vind dat met name de 'gevestigde' media zich hier schuldig aan maken, wat in mijn ogen niet zou mogen.
Ik heb zelf ook in gewelddadige gebieden gewerkt en ik kan bevestigen dat het eerste slachtoffer in een oorlog inderdaad de waarheid is. Iedereen heeft een eigen agenda en verklaringen van oogetuigen blijken vaker niet dan wel waar te zijn. Niet noodzakelijk omdat ze liegen, maar het is eerder een psychologisch iets.

Ik schrijf dit overigens niet omdat ik Khadaffi zo'n aardige man vind. Wat mij betreft mag hij -en zijn andere vriendjes- aan de hoogste boom gehangen worden.
Maar het mag ook niet zo zijn dat we alles maar voor waarheid aan gaan nemen omdat we hem zo'n klootzak vinden!

Nogmaals bedankt voor al jullie werk -dit meen ik echt oprecht!-
Bedankt voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn ook voldoende mensen die dit beseffen. Deze topics moeten dan ook niet gezien worden als "krant" of "journaal" maar meer als een openbare redactie waar de beschikbare informatie beoordeeld en bediscussieerd wordt.

Een paar users doen hun best om in overleg artikelen te schrijven voor de FrontPage. Die artikelen proberen we zo objectief mogelijk te houden, hoewel het woord "onbevestigd" daar ook vaak in voor komt.

In deze moderne tijden zijn we niet meer gebonden aan een beperkt aantal instituten die voor ons het nieuws of de waarheid bepalen. We doen het tegenwoordig zelf en dat betekend dat we allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor wat we geloven en posten.

Daarnaast is er nog een ding. Zoals je zelf zegt is de waarheid het eerste slachtoffer in een conflict. Mensen en organisaties hebben belangen en zullen het "nieuws" hun kant op willen draaien. Maar dat werkt 2 kanten op. Ik ben tegen onderdrukking, en hoewel ik vooral in dit topic probeer zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen, zie ik het niet als "fout" om het nieuws een kant op te draaien die daar een bijdrage aan levert. Dit weekend heb ik heel fout gediscussieerd in een Wilders-topic. Wilders zaait haat, nou, dat kan ik ook.

De groeten aan Afrika!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93441730
deze gooi ik er denk ik wel bij :p
breken ze door de "Security Forces"
hoezo adhd ?
pi_93441784
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dit weekend heb ik heel fout gediscussieerd in een Wilders-topic. Wilders zaait haat, nou, dat kan ik ook.

De groeten aan Afrika!
:D hahah ik ben wel benieuwd naar die discussie :P
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:19:37 #29
pi_93441840
quote:
Organisaties worden irrelevant. En verdeel-en-heers-onzin, zoals het eindeloos waarschuwen voor moslims daarmee ook.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93441868
vesnipperaar schreef:
In deze moderne tijden zijn we niet meer gebonden aan een beperkt aantal instituten die voor ons het nieuws of de waarheid bepalen. We doen het tegenwoordig zelf en dat betekend dat we allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor wat we geloven en posten.

maar als de gevestigde pers instituten het bevestigd is het waar......?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:22:47 #31
pi_93441973
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:18 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

:D hahah ik ben wel benieuwd naar die discussie :P
Hij begint hier! Cartoon Wilders #3: Vara verwijdert cartoon na bedreigingen
:P
pi_93441989
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:20 schreef Dance99Vv het volgende:
vesnipperaar schreef:

combinatie van verschillende bronnen , toen reuters zei dat ie dood was werd het ook niet geloofd !
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:24:11 #33
pi_93442023
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:20 schreef Dance99Vv het volgende:

Dat mag je zelf beoordelen. :P
pi_93442085
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

die discussie ging mij te ver offtopic door vooroordelen en het in discussie gaan met geposte stellingen en meningen die eigenlijk oftopic waren.
deze reactie is hier dus lekker offtopic :)
  maandag 28 februari 2011 @ 15:26:34 #35
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93442135
Dat vermoed ik ook. Naast de spanning, stress, ongeloof enz en sowieso het buiten de realiteit staan door zijn opvoeding, oogt hij regelmatig als iemand met b.v coke op.

BloggerSeif Ali Seif
Also, after watching Saif Al Islam on TV again today, I conclude he does some serious drugs before going on air.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:26:48 #36
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93442140
Fijn Janena dat je mijn ip hebt gechecked. Dan weet jij het in ieder geval zeker! Nu hoop ik dat de rest het ook snel zeker te weten krijgt.
Ben nog steeds aan het proberen om de filmpjes te kunnen zien. Helaas nog niet gelukt.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:27:07 #37
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_93442156
bump
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  maandag 28 februari 2011 @ 15:28:16 #38
pi_93442212
Speech Clinton AJE
pi_93442276
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

jezuz wat een discussie .. ik ga die later nog eens opzoeken , ik vind libi iets belangrijker.. ( ben b.t.w aan pauze toe :O )
maar goed , wilders is ook wel een "hinderlijk probleempje hier " (ik hoop maar dat het bij dat blijft, ben wel ook benieuwd hoe dat verder ontwikkeld hier, zie 2 maart wel weer wat gebeurd .. )

jammer dat er nog geen vertaling is van die filmpjes ik ben echt beneiuwd wat er precies gezegd word!
hoezo adhd ?
pi_93442286
libyanfsl Word from Libya is that AlArabiya correspondant Wael Essam is under house arrest due to his refusal to send false reports #Feb17 #Libya
21 minutes ago via web
pi_93442368
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Speech Clinton AJE
thnx !
gooit geluid weer aan
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:35:12 #42
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93442509
Ook opmerkelijk aan Saif : De laatste dagen is hij gaan praten over hervormingen, 'onderhandelen', geen geweld gebruiken tegen protesters enz en dan duikt een filmpje op, welke m.i. duidelijk is gemaakt met het oog om het te gaan verspreiden, waarbij hij een hele andere toon aanslaat.

I am bringing you reinforcements, resources, food, weapons, everything you need. We are doing well. Today I have brought you meat and rice. This is your country. We have all the resources we need, but your country needs you ...

I have come today to you with weapons. Tonight we will [inaudible] in Tripoli.
pi_93442581
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:26 schreef houda het volgende:
Fijn Janena dat je mijn ip hebt gechecked. Dan weet jij het in ieder geval zeker! Nu hoop ik dat de rest het ook snel zeker te weten krijgt.
Ben nog steeds aan het proberen om de filmpjes te kunnen zien. Helaas nog niet gelukt.
das jammer ja , maar maak je niet druk komt goed!!

ik heb hier een filmpje uit Benghazi waarvan ik me afvraag van wanneer dat is , maar goed jij kan ze niet zien , dus word lastig om naar te kijken [SAVE-LIBYA] Libyans In Support Of The Demonstrations Escape Confinement In Benghazi iets terug hier in de topic ..

clinton ;
ligt het aan mij of komt ze weer niet echt to the point .. ( ja ik ongeduldig aan het worden )
hoezo adhd ?
pi_93442635
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:35 schreef yavanna het volgende:
Ook opmerkelijk aan Saif : De laatste dagen is hij gaan praten over hervormingen, 'onderhandelen', geen geweld gebruiken tegen protesters enz en dan duikt een filmpje op, welke m.i. duidelijk is gemaakt met het oog om het te gaan verspreiden, waarbij hij een hele andere toon aanslaat.

I am bringing you reinforcements, resources, food, weapons, everything you need. We are doing well. Today I have brought you meat and rice. This is your country. We have all the resources we need, but your country needs you ...

I have come today to you with weapons. Tonight we will [inaudible] in Tripoli.

ja die op CNN geloof ik ..

(maar is dat dan echt de oudste zoon , aangezien er geruchten waren dat die jongstre zich had aangesloten bij de demonstranten .....er werd gezgd dat hij naar libie was gehaald maar toen dus is overgelopen ) http://www.presstv.ir/detail/166900.html
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:39:35 #45
pi_93442687
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

clinton ;
ligt het aan mij of komt ze weer niet echt to the point .. ( ja ik ongeduldig aan het worden )
Ze kiest de kant van het volk, en dat bedoel ik in een heel andere context dan alleen Libi. Maar ik denk dat Amerika zich op het ogenblik gedraag als Ghaddafi Junior, en dat is weer een heeeeeeel ander onderwerp. Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
pi_93442761
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze kiest de kant van het volk, en dat bedoel ik in een heel andere context dan alleen Libi. Maar ik denk dat Amerika zich op het ogenblik gedraag als Ghaddafi Junior, en dat is weer een heeeeeeel ander onderwerp. Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
ja maar die kant hebben ze al eerder "gekozen "
wat gaan ze doen ...?
(sorry ligt aan mij nu ff.. ik word echt ongeduldig , moet koffie maken en ff pauze gaan houden denk ik :') )
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:46:48 #47
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93442970
  maandag 28 februari 2011 @ 15:47:46 #48
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93443013
  maandag 28 februari 2011 @ 15:47:54 #49
pi_93443019
Ik hoop dat Clinton zichzelf serieus neemt. " Young people know everything of what is going on everywere. And they no longer accept the status quo."
pi_93443083
quote:
Op maandag 28 februari 2011 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
Ik hoop dat Clinton zichzelf serieus neemt. " Young people know everything of what is going on everywere. And they no longer accept the status quo."
das precies de zin die ik ook wou quote !!! :D

ik moet ook zeggen het klonk positief , maar wil eerst meer zien voor ik ga geloven ...
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:50:34 #51
pi_93443132
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

das precies de zin die ik ook wou quote !!! :D

ik moet ook zeggen het klonk positief , maar wil eerst meer zien voor ik ga geloven ...
GMTA :D
pi_93443161
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

GMTA :D
uhh huh wasda ? GMTA ? :@
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:51:52 #53
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93443191

Daar zullen ze van US and A wel alle ruimte voor krijgen... :|
pi_93443310
quote:
Nieuws is zelden tot nooit objectief en daar is denk ik ook niets mis mee. Als de toon van de telegraaf iemand niet aanstaat, dan kunnen ze de volkskrant kopen en vice versa.
Maar mensen moeten er wel voor waken niet met onwaarheden te komen of 'geruchten' als waarheid te beschouwen.
Discussies vind ik altijd grappig om te volgen en doe ik graag aan mee. In feite vechten de mensen in het Midden-Oosten nu voor het recht om hetzelfde te kunnen doen! Echter, zodra er naar een artikel word verwezen dat beweerd dat gifgas is gebruikt -zonder dat daar maar enig bewijs voor is-, dan moet je toch voorzichtig zijn.

In dit tijdperk van blogs, facebook en tweets kan iedereen dingen verkondigen en aangezien er weinig journalisten zijn in Libie is het op dit moment ook de enige manier om informatie te verkrijgen. Het is echter ook een vorm van media die makkelijk te misbruiken is en ik hoop dat iedereen dat ook beseft

Maar ik wil ook even kwijt dat jullie berichtgeving 10x zo goed is en was als dat van de andere media in nederland, met name tijdens de revolutie in Egypte!

Groeten terug van Afrika!
  maandag 28 februari 2011 @ 15:55:41 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93443340
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Great Minds Think Alike, jullie geniale breinen dachten beide hetzelfde ;) :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 28 februari 2011 @ 15:56:36 #56
pi_93443375
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Great minds think alike. (8>
pi_93443433
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Great Minds Think Alike, jullie geniale breinen dachten beide hetzelfde ;) :P
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ooh ja !

hihi ! :P
:s)
hoezo adhd ?
pi_93443462
:D
Zoon van Tolmai.
pi_93443511
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:54 schreef aerdt het volgende:

[..]

Nieuws is zelden tot nooit objectief en daar is denk ik ook niets mis mee. Als de toon van de telegraaf iemand niet aanstaat, dan kunnen ze de volkskrant kopen en vice versa.
Maar mensen moeten er wel voor waken niet met onwaarheden te komen of 'geruchten' als waarheid te beschouwen.
Discussies vind ik altijd grappig om te volgen en doe ik graag aan mee. In feite vechten de mensen in het Midden-Oosten nu voor het recht om hetzelfde te kunnen doen! Echter, zodra er naar een artikel word verwezen dat beweerd dat gifgas is gebruikt -zonder dat daar maar enig bewijs voor is-, dan moet je toch voorzichtig zijn.

In dit tijdperk van blogs, facebook en tweets kan iedereen dingen verkondigen en aangezien er weinig journalisten zijn in Libie is het op dit moment ook de enige manier om informatie te verkrijgen. Het is echter ook een vorm van media die makkelijk te misbruiken is en ik hoop dat iedereen dat ook beseft

Maar ik wil ook even kwijt dat jullie berichtgeving 10x zo goed is en was als dat van de andere media in nederland, met name tijdens de revolutie in Egypte!

Groeten terug van Afrika!
Dank, daar doet iedereen hier ook zijn best voor :P
  maandag 28 februari 2011 @ 16:01:58 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93443583
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

GMTA :D (alweer :P)

Oke nu ff serieus,

Breaking CNN: Libyan military jet bombs base in eastern Libya that stores weapons and ammunition, witnesses say.
pi_93443609
More Footage: Aftermath of the Battle at Misrata Airport( van paar dagen geleden werd gezegd in een tweet )

(pick ups van S.F)
hier nog een video ; http://feb17.info/videos/(...)-at-misrata-airport/

http://feb17.info/videos/(...)irport-road-misrata/
hoezo adhd ?
pi_93443633
Mensen nog suggesties voor tweets die ik kan zetten met het gpdCairo account? :P
Zoon van Tolmai.
pi_93443656
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:03 schreef Nibb-it het volgende:

Ik had al een screenshot gemaakt dat je gisteren(vannacht gelijk had ;) )
Hier is wel te lezen wat het is dacht ik zo...
pi_93443658
TristanAJE Just finished itw with general abdul-fatah younes defeated head #libya special forces
about 1 hour ago via txt
pi_93443674
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Oke nu ff serieus,

Breaking CNN: Libyan military jet bombs base in eastern Libya that stores weapons and ammunition, witnesses say.
Begint steeds meer op een Civil War te lijken. Volgens mij heb je nu twee legers. Deserteurs die namens de burgers andere militairen aanvallen.. Of het was een basis die in handen van de oppositie is gevallen.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:04:34 #66
pi_93443675
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Oke nu ff serieus,

Witness say?

DAAR GELOOF IK HELEMAAL NIKS VAN!!!! :D

Ok, maar serieus, dat vraag om bevestiging.
pi_93443714
quote:

[..]

Oke nu ff serieus,

die was ik ook al tegengekomen als retweet ik heb hem niet geplaats om die reden was oorspronkelijk van Bencnn
pi_93443753
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:04 schreef pippicaro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:Y op 40 sec. ik heb gepost dat ze moeten lezen op 40 sec op you tube , maar deze vid. staat via verschillende accounts op you tube , bij sommigen worden de reactie's verwijderd , maar goed, moeten ze zelluf weten ..
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:06:29 #69
pi_93443765
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:04 schreef opinionr het volgende:

[..]

Begint steeds meer op een Civil War te lijken. Volgens mij heb je nu twee legers. Deserteurs die namens de burgers andere militairen aanvallen.. Of het was een basis die in handen van de oppositie is gevallen.
Ik denk dat het oosten aardig in handen is van de oppositie. Anders hadden we de afgelopen dagen meer gehoord over geweld daar, terwijl het juist rustig lijkt.
pi_93443813
Ik kwam net dit opiniestuk tegen, sluit heel mooi aan bij die persoon die hier net riep dat islam en democratie niet samen gaan:

Libya: "Europe has no claim to moral leadership"

quote:
...
We cannot know the trajectories of the uprisings that have swept North Africa and the Middle East. But one thing is for sure. Whatever pompous claims to the contrary come out of Washington and Brussels, these are not revolts for American or European values. On the contrary they are a direct challenge to those values. They are revolts against a global power structure that is formed by an international alliance of elites with one of its key principles being the idea, the racist idea, that Arabs are not yet ready for democracy. This, of course, is an echo of one of the common justifications for apartheid. But the plain fact of the matter is that anyone who says that anyone else isnt yet ready for democracy is no democrat.
...
pi_93443831
daarom ben ik zo benieuwd naar wat ze hier zeggen ;

tevens filmpje van politie .. ik wil vertaling :(
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:08:24 #72
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93443862
Volgnes mij nog niet gepost, uit de Volkskrant;

'Kadhafi is controle over olievelden kwijt'
pi_93443904
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:08 schreef MangoTree het volgende:
Volgnes mij nog niet gepost, uit de Volkskrant;

'Kadhafi is controle over olievelden kwijt'
handige link om te zien waar die zitten ;
http://www.guardian.co.uk(...)i-unrest-gaddafi-map
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:09:37 #74
pi_93443910
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:07 schreef Jud1th het volgende:
Ik kwam net dit opiniestuk tegen, sluit heel mooi aan bij die persoon die hier net riep dat islam en democratie niet samen gaan:

[..]

Ik kan me hier in vinden.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:09:54 #75
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_93443925
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:04 schreef pippicaro het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb het onder verschillende filmpjes ook gepost (dat verhaaltje), bij een tweetal zijn ze weer verwijderd. Mja dan weten wij ook genoeg :P.
pi_93443967
Goede middag.

pi_93444065
quote:

[..]

Nederland loopt voorop met het slechte voorbeeld. Hoe kunnen wij anderen Democratie opdringen als we zelf niet weten hoe het werkt. Kijk naar ons huidige kabinet. Dit vertaald totaal niet de mening van het volk. Denk aan de europese grondwet, waar wij met zijn allen tegen waren. Bedankt voor jullie mening volk, maar we doen toch wel waar we zelf zin in hebben.
Westerse democratie heeft gefaald en moet worden herzien. Geef die Lybirs steun om van Kadaffi af te komen, maar verder handen af.
pi_93444169
quote:

[..]

ik vind het wel een goed stuk indd. ( wat lezen jullie snel :{ )
ga zo echt ff "opladen "...pfff heeft vierkante oogjes
tot snel weer :W
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:15:43 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93444205
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Witness say?

DAAR GELOOF IK HELEMAAL NIKS VAN!!!! :D

Ok, maar serieus, dat vraag om bevestiging.
Ja ben het wel met je eens hoor, want CNN roept soms ook maar wat ze voorbij zien komen op Twitter.
pi_93444372
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja ben het wel met je eens hoor, want CNN roept soms ook maar wat ze voorbij zien komen op Twitter.
Ik ben trouwens lid van de Breaking News mailing van CNN, maar heb hier niks over gehad.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:18:54 #81
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93444375
TT is nog steeds dezelfde als Revolutie in Libi #35 voorbereiding voor een invasie!
Misschien ook voor de volledigheid de "Eerdere topics" in de FP updaten?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:21:26 #82
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93444489
Wie weet waar het berichtje stond dat voor mij bedoeld was in het Arabisch? in welk deel dat stond en hoe ik dat terug kan vinden?? Mijn man is namelijk hier nu dus hij kan het voor mij vertalen...
pi_93444524
feb17libya << Here is the confirmed report #Gaddafi #bombs military base in #Jdabiya-- @cnnbrk no one injured or killed!!! #GodisGreat #Libya #feb17

daar komt dus die info vandaan

@mistermummy yes he is ... see my update.. for the official report, I removed it until CNN confirmed it but now it is confirmed
jah en CNN confirmed het doordat hun het ropen , zegt cnn het ook en nu is het confirmed 8)7
(krijg alleen niet dat "repost "gevonden op hun site en link staat er niet in ..)
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:23:05 #84
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93444578
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:21 schreef houda het volgende:
Wie weet waar het berichtje stond dat voor mij bedoeld was in het Arabisch? in welk deel dat stond en hoe ik dat terug kan vinden?? Mijn man is namelijk hier nu dus hij kan het voor mij vertalen...
Ik denk dat het om deze gaat: Revolutie in Libi #36 voorbereiding voor een invasie!
Bedankt voor je bijdragen op het forum!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:23:52 #85
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_93444612
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:18 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ik ben trouwens lid van de Breaking News mailing van CNN, maar heb hier niks over gehad.
Krijg je niet pas een mail als er ook daadwerkelijk iets over te zeggen valt? Dit was namelijk zo'n zin die bovenaan op cnn verschijnt in een felle gele balk (staat nu trouwens weer ander breaking news), maar verder kan je er niet op klikken ofzo.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:24:22 #86
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93444645
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 13:33 schreef Muridae het volgende:

[..]

Houda, hel antoum libiyien am min baladin agar?
Shoukran li mojawabati hada souel...

:)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:24:22 #87
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93444646
Mijn man zegt dat ze met een paar 100 mensen van Benghazi helemaal tot musrata zijn gereden om te helpen. Ze zijn onderweg NIEMAND tegen gekomen dus de wegblokkades die Khadaffi zegt te hebben zijn gelogen!! En ja dit is echt waar, door jullie ben ik helemaal aan mijn man door gaan vragen: Hoe weet je dat, van wie weet je dat, en hoe weet je dat dat waar is??
pi_93444688
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:18 schreef bokaal het volgende:
TT is nog steeds dezelfde als Revolutie in Libi #35 voorbereiding voor een invasie!
klopt was foutje hiero .. ik heb alvast alleen dit aangepast ..Laatste FP:
Veiligheidsraad unaniem voor sancties Libi
ik zal dalijk ff de rest doen ..
mocht iemand alvast willen helpen ( ik wou net off gaan en krijg ik DM ) dan fix ik het zo ...
TT kan ik niet meer aanpassen
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:25:24 #89
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93444703
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Krijg je niet pas een mail als er ook daadwerkelijk iets over te zeggen valt? Dit was namelijk zo'n zin die bovenaan op cnn verschijnt in een felle gele balk (staat nu trouwens weer ander breaking news), maar verder kan je er niet op klikken ofzo.
Dit staat op de CNN site.

[LIBYA, 9:42 a.m. ET Monday, 4:42 p.m. Monday local] A Libyan air force jet bombed a military base outside Ajdabiya, 150 kilometers west of Benghazi, on Monday, CNN's Ben Wedeman reports.

This is a base where heavy weapons and ammunition that belong to the
Libyan military are kept.

This area has a number of military bases that have been abandoned by the Libyan military and are now manned by troops loyal to the protesters.
pi_93444772
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:24 schreef houda het volgende:
Mijn man zegt dat ze met een paar 100 mensen van Benghazi helemaal tot musrata zijn gereden om te helpen. Ze zijn onderweg NIEMAND tegen gekomen dus de wegblokkades die Khadaffi zegt te hebben zijn gelogen!! En ja dit is echt waar, door jullie ben ik helemaal aan mijn man door gaan vragen: Hoe weet je dat, van wie weet je dat, en hoe weet je dat dat waar is??
Hihi, nog even en je man denkt dat je een spionne bent ;)

Grapje hoor, goed van je dat je doorvraagt over informatiebronnen. Mooi te horen dat Ghadaffi liegt, hij zal toch proberen om zijn aantal voorstanders te overdrijven en ook om angst te zaaien bij zijn tegenstanders.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:26:44 #91
pi_93444774
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:22 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
feb17libya << Here is the confirmed report #Gaddafi #bombs military base in #Jdabiya-- @cnnbrk no one injured or killed!!! #GodisGreat #Libya #feb17

@mistermummy yes he is ... see my update.. for the official report, I removed it until CNN confirmed it but now it is confirmed
jah en CNN confirmed het doordat hun het ropen , zegt cnn het ook en nu is het confirmed 8)7
(krijg alleen niet dat "repost "gevonden op hun site en link staat er niet in ..)
CNN en Twitter confimen elkaar, ja :')
  maandag 28 februari 2011 @ 16:27:05 #92
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93444793
quote:
Als je op de index van Midden-Oosten klikt (Midden-Oosten) dan kun je vanaf ongeveer de helft van de pagina de gesloten (volle) topics zien om dingen terug te vinden!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:27:26 #93
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93444812
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:24 schreef MangoTree het volgende:

[..]

[..]

Dank je!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:28:14 #94
pi_93444850
quote:
_O- Journalist! ^O^
pi_93444861
Het ergste is dat zodra er nu een zware natuurramp of aanslag in de VS -of europa- gebeurd, de hele situatie in Libya gelijk vergeten is. De gehele internationale pers zal zich daarop concentreren en Khadaffi heeft carte blanche om alle middelen in te zetten om deze opstand de kop in te drukken.
Zal het Westen nog steeds zo'n toon aanslaan als hij weer controle heeft over de olie toevoer?
Het westen was, is en zal altijd hypocriet blijven.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:29:24 #96
pi_93444898
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:28 schreef aerdt het volgende:
Het ergste is dat zodra er nu een zware natuurramp of aanslag in de VS -of europa- gebeurd, de hele situatie in Libya gelijk vergeten is. De gehele internationale pers zal zich daarop concentreren en Khadaffi heeft carte blanche om alle middelen in te zetten om deze opstand de kop in te drukken.
Zal het Westen nog steeds zo'n toon aanslaan als hij weer controle heeft over de olie toevoer?
Je merkt het al toen er in Nieuw-Zeeland een aardbeving was. :Y
  maandag 28 februari 2011 @ 16:29:34 #97
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93444908
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:27 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Als je op de index van Midden-Oosten klikt (Midden-Oosten) dan kun je vanaf ongeveer de helft van de pagina de gesloten (volle) topics zien om dingen terug te vinden!
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:18 schreef bokaal het volgende:
Daarom is het wel fijn die in de FP ook geupdate te hebben.
pi_93444922
quote:
:D ooh dankje voor de moeite !!
hoezo adhd ?
pi_93444990
Iemand wat info over de situatie in Tripoli?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:31:34 #100
pi_93445000
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:27 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Dat word te moeilijk, ik heb net ff gekeken, maar ik kan het ook niet zo snel vinden.
pi_93445041
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:29 schreef bokaal het volgende:

[..]

[..]

Daarom is het wel fijn die in de FP ook geupdate te hebben.
ik fix later ff de linkjes van de vorige delen ..

dat wat jij bedoeld is dus voor de mensen die de FP doen ?

mocht iemand zich vervelen en de vorige topics alvast willen linken graag ; als je PMT gooi ik het dalijk in de OP
ik moet echt mn honden gaan uitlaten ,.....
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:32:36 #102
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445050
Libya: Footage from on-board RAF Hercules rescue flight

The Ministry of Defence has released video footage of an RAF C130 Hercules aircraft conducting its second recovery flight of civilians, mainly oil workers, from the Libyan desert on Sunday 27 February.

Meer

Three RAF Hercules aircraft were involved in the operation to rescue 150 people. One of the planes was shot at above an air strip to the southwest of Benghazi.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:32:51 #103
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93445061
Ik heb het al gevonden! Bedankt!
pi_93445092
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:28 schreef aerdt het volgende:
Ten dele eens. Heb je iets meegekregen van de aardbeving in NZ? Die is helaas een beetje ondergesneeuwd door de berichtgeving uit Libi, dus vwb de natuurrampen ben ik het niet met je eens.

Echter, als er nu een Lockerbie'tje, 9/11'je of Madrid'je plaatsvindt, heb je wel kasn dat de aandacht behoorlijk wordt afgeleid. Kan ook in het nadeel van Khadaffi werken hoor. Voor hetzelfde geld wordt dan Libi als schuldige aangewezen en gaan we daar fijn met zn allen even democratie brengen. Dat heeft immers in het verleden ook al heel goed gewerkt :+
  maandag 28 februari 2011 @ 16:33:58 #105
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445109
richardengelnbc richard engel
#libya.. Benghazi demo.. 'My love libya' http://yfrog.com/h3af4yj
pi_93445166
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik fix later ff de linkjes van de vorige delen ..

dat wat jij bedoeld is dus voor de mensen die de FP doen ?

mocht iemand zich vervelen en de vorige topics alvast willen linken graag ; als je PMT gooi ik het dalijk in de OP
ik moet echt mn honden gaan uitlaten ,.....
Misschien kun je deze even in de OP gooien bij Youtubefilmpjes?
Dan kunnen er nog meer mensen van genieten! En daarvoor heb ik 'm juist gemaakt. ^O^

Zoon van Tolmai.
pi_93445240
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:34 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Misschien kun je deze even in de OP gooien bij Youtubefilmpjes?
Dan kunnen er nog meer mensen van genieten! En daarvoor heb ik 'm juist gemaakt. ^O^

okej!!
gaat nu echt
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:37:42 #108
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445296
AJELive AJELive
Gaddafi commissions his foreign intelligence chief to hold dialogue with opposition in Libya's east. http://aje.me/gsE5F0 #Feb17
  maandag 28 februari 2011 @ 16:37:52 #109
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93445304
AlmanaraMedia http://www.facebook.com/video/video.php?v=115251961882763 -- Musratah 28-2 Helicopter
5 minutes ago via web
ik heb geen facebook maar is dit de echte heli
pi_93445346
quote:
Cool, dank je :)

Mag ik je vragen wat je man in het dagelijks leven doet en wat voor rol hij nu bekleedt(niet te gedetailleerd hoor. hou je anonimiteit in de gaten!)? En meer, hoe werkt het verzet? Uit n van je eerdere posts begreep ik dat de lokale notabelen een provisorisch bestuur aan het opzetten zijn. Is er al iets van een centraal commando oid? Zoals bijvoorbeeld de aktie van je man en z'n kompanen vandaag; zijn zij op eigen gelegenheid de boel richting musrata gaan verkennen, of hebben ze daartoe opdracht gekregen van de 'leiding'?

Antwoorden niet verplicht hoor, ben gewoon nieuwsgierig :)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:39:02 #111
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445356
  maandag 28 februari 2011 @ 16:39:05 #112
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93445359
Net terug van rijles - invasie? Wat is er aan de hand?
  maandag 28 februari 2011 @ 16:40:52 #113
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93445449
Keeping up with the Gaddafis

Leaked diplomatic cables tell a tale of sibling rivalry, private armies and multi-million dollar parties.

Lees verder

pi_93445640
Het grappige is dat in bepaalde Afrikaanse landen de staats tv niet langer beelden laat zien van Libie. Blijkbaar zijn er een hoop leiders nerveus :)
Niet dat het helpt overigens, want de meeste mensen volgen AJE...
  maandag 28 februari 2011 @ 16:47:51 #115
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93445803
Foto van Oekraense doctor van Khadaffi (defected en terug in Oekrane) // AJE:
  maandag 28 februari 2011 @ 16:48:00 #116
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93445807
LIBYA, 9:42 a.m. ET Monday, 4:42 p.m. Monday local] A Libyan air force jet bombed a military base outside Ajdabiya, 150 kilometers west of Benghazi, on Monday, CNN's Ben Wedeman reports.

This is a base where heavy weapons and ammunition that belong to the
Libyan military are kept.

This area has a number of military bases that have been abandoned by the Libyan military and are now manned by troops loyal to the protesters.

van cnn.com
pi_93445826
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef aerdt het volgende:
Het grappige is dat in bepaalde Afrikaanse landen de staats tv niet langer beelden laat zien van Libie. Blijkbaar zijn er een hoop leiders nerveus :)
Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libi en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:53:24 #118
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93446056
Wat ik begrijp is dat het wel allemaal georganiseerd word. Het zijn dus niet allemaal losse acties. Er is dagelijks overleg in het rechtshuis. (courthouse). En mijn man is daar soms ook wel eens bij. Vandaar dat hij wordt gebeld als er nieuws is waar hij iets mee te maken heeft.

Ik sta echt versteld hoe proffesioneel het gaat allemaal. Ik ben ook erg trots op Benghazi en alle andere strijders!
  maandag 28 februari 2011 @ 16:55:46 #119
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93446165
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:53 schreef houda het volgende:
Wat ik begrijp is dat het wel allemaal georganiseerd word. Het zijn dus niet allemaal losse acties. Er is dagelijks overleg in het rechtshuis. (courthouse). En mijn man is daar soms ook wel eens bij. Vandaar dat hij wordt gebeld als er nieuws is waar hij iets mee te maken heeft.

Ik sta echt versteld hoe proffesioneel het gaat allemaal. Ik ben ook erg trots op Benghazi en alle andere strijders!
O+

Iets anders:
Ik heb overigens een PM gestuurd met de 'laatste topics' voor in de OP, dus niet dat iemand anders dat ook nog een keer extra gaat doen ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 16:56:19 #120
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446189
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Niet helemaal mee-eens: de staats tv in de andere landen laten inderdaad niks van de beelden zien uit Libi en bannen dat onderwerp. En niet voor niets had de president (of koning) van Saudie-Arabie zijn burgers miljarden belooft: om het maar niet tot een volksopstand te laten komen. Maar niet alleen in Afrika en het Midden-Oosten. Ook in Rusland en China vertonen ze de beelden niet. Omdat ze simpelweg bang zijn dat het volk in hun eigen land ook zal worden opgestookt. Je zegt wel dat de meesten AJE volgen maar dit is niet zo. In veel landen, vooral Afrika en het MO, kun je die niet op de tv zien (alleen de rijkeren die wel zo'n goede antenne etc. hebben) en vergeet niet: heel veel mensen hebben nog geen internet. Dus die kunnen ook niet CNN en AJE checken.
Ja china schijnt ook te broeden, hoop dat daar ook een topic van komt of al is. Al doet men alles eraan om het de kop in te drukken
  maandag 28 februari 2011 @ 16:59:37 #121
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446350
While CNN does have staff in some cities, the network could not independently confirm reports for many areas in Libya. But CNN has compiled information through telephone interviews with witnesses.

Netjes dat ze dat ook vermelden
pi_93446425
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik heb het meer over de landen in 'donker' afrika waar ik nu zit. Deze hebben niets te vrezen van de mensen op het platteland, aangezien die geen informatie hebben wat er in de rest van de wereld gebeurd -en dat willen ze ook graag zo houden-. De oppositie bestaat juist uit studenten en hoger opgeleiden en die hebben wel degelijk toegang tot AJE en BBC World.

Overigens zie ik hier niet snel gebeuren wat er in het Midden-Oosten aan de hand is. Maar aan de andere kant...had je me een jaar geleden voorspeld wat er nu gebeurd en ik had je wss voor gek uitgemaakt...
pi_93446458
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:44 schreef aerdt het volgende:
In Kinshasa waren er een paar dagen geleden toch al opstanden tegen het gezag?

Zijn zelfs gewonden en/of doden bij gevallen dacht ik.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:01:58 #124
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446465
Aje meldt verse protesten in tripoli
pi_93446540
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:12 schreef opinionr het volgende:

[..]

Nederland loopt voorop met het slechte voorbeeld. Hoe kunnen wij anderen Democratie opdringen als we zelf niet weten hoe het werkt. Kijk naar ons huidige kabinet. Dit vertaald totaal niet de mening van het volk. Denk aan de europese grondwet, waar wij met zijn allen tegen waren. Bedankt voor jullie mening volk, maar we doen toch wel waar we zelf zin in hebben.
Westerse democratie heeft gefaald en moet worden herzien. Geef die Lybirs steun om van Kadaffi af te komen, maar verder handen af.
Kom niet weer aan met die grondwet zeg. Het was geen bindend referndum en er was al veel discussie of het onderwerp niet te ingewikkel was. Bovendien is NL een land dat altijd internationaal heeft gedacht, wij kunnen domweg niet eens alleen opererern. Daarmee wil ik niet zeggen dat de steeds verdergaande cohesie van de EU per definitie goed is, maar er kleven in potentie. meer voor- dan nadelen aan.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:08:08 #126
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446763
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:03 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Kom niet weer aan met die grondwet zeg. Het was geen bindend referndum en er was al veel discussie of het onderwerp niet te ingewikkel was. Bovendien is NL een land dat altijd internationaal heeft gedacht, wij kunnen domweg niet eens alleen opererern. Daarmee wil ik niet zeggen dat de steeds verdergaande cohesie van de EU per definitie goed is, maar er kleven in potentie. meer voor- dan nadelen aan.
Helaas ben ik het niet met je eens,de nadelen en achterlijke regels zorgen voor onrust en oneerlijke verdeling.Maar dat is een andere discussie en topic
pi_93446872
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:08 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Helaas ben ik het niet met je eens,de nadelen en achterlijke regels zorgen voor onrust en oneerlijke verdeling.Maar dat is een andere discussie en topic
Ik zeg ook niet dat het allemaal goed gaat, maar in potentie is het beter dan achterlijke provinciaalsheid.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:11:17 #128
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93446910
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:10 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het allemaal goed gaat, maar in potentie is het beter dan achterlijke provinciaalsheid.
:X
  maandag 28 februari 2011 @ 17:13:49 #129
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93447013
martinchulov In benghazi, rebels have set up anti aircraft position on the water front. This is going slower than they'd hoped. #libya
5 minutes ago via txt
  maandag 28 februari 2011 @ 17:16:18 #130
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93447121
Salzstadtpirat: RT @msentropy: #Libya #gaddaficrimes RT ALL @ChangeInLibya IP proxy Twitter: 128.242.240.52, Facebook: 69.63.189.34, torproject.org STAY SAFE STAY ANON
less than 20 seconds ago via web

zei versnipperaar ook al niet zoiets lol
  maandag 28 februari 2011 @ 17:18:10 #131
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_93447207
Ik zat me wat af te vragen h; Van ben Ali in Tunesie weet ik het niet, maar Moebie met zijn speeches is hetzelfde als wat Kaffi vertelde.
Is het niet zo dat de kliek rondom Kaffi hem nu ook maar verteld dat er niks aan de hand is omdat ze bang zijn voor hun eigen hachie, of weet iig Kaffi wel degelijk wat er gebeurt?
Vraag het me gewoon af....
Als jij als weet ik veel wat voor mannetje gaat vertellen aan je baas dat er weer een stad in handen is van de oppositie, is de kans groot dat ie je zo voor je kop schiet.
Of zitten Kaffi en Ko daar ook voor de tv en op internet alles te volgen bijvoorbeeld?

Wat is jullie mening/gevoel daarover???
pi_93447248
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:11 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:11 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Je was ook tegen de invoering van de Euro vast.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:19:40 #133
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93447277
martinchulov People we met in bregga on sat say ras lusafa 80 mile west of them is now full of returned regime men. #libya #feb17
2 minutes ago via txt

is hier meer bekent over? :o
  maandag 28 februari 2011 @ 17:20:04 #134
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93447303
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:19 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

[..]

Je was ook tegen de invoering van de Euro vast.
:Y
pi_93447368
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:18 schreef tass het volgende:
Ik zat me wat af te vragen h; Van ben Ali in Tunesie weet ik het niet, maar Moebie met zijn speeches is hetzelfde als wat Kaffi vertelde.
Is het niet zo dat de kliek rondom Kaffi hem nu ook maar verteld dat er niks aan de hand is omdat ze bang zijn voor hun eigen hachie, of weet iig Kaffi wel degelijk wat er gebeurt?
Als jij als weet ik veel wat voor mannetje gaat vertellen aan je baas dat er weer een stad in handen is van de oppositie, is de kans groot dat ie je zo voor je kop schiet.
Of zitten Kaffi en Ko daar ook voor de tv en op internet alles te volgen bijvoorbeeld?

Dat denk ik eigenlijk ook.
Wat me ook opviel tijdens zijn speech dat hij steeds briefjes kreeg aangereikt.
Ik denk dus ook dat mensen om hem heen veel invloed op hem hebben.
pi_93447414
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:20 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

:Y
Dan zijn we uitgepraat, zinloze discussie.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:24:11 #137
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93447510
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:22 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

niet zinloos maar die discussie wil ik hier niet voeren
pi_93447533
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:22 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

niet zinloos maar die discussie wil ik hier niet voeren
Hou het gewoon leuk! :) ^O^
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:25:17 #139
pi_93447550
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:18 schreef tass het volgende:

Die regimes doen idd allemaal hetzelfde. :Y Als er niet zo veel geweld was is het gewoon leuk om te zien.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:27:11 #140
pi_93447648
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:21 schreef shomila het volgende:

[..]

Dat denk ik eigenlijk ook.
Wat me ook opviel tijdens zijn speech dat hij steeds briefjes kreeg aangereikt.
Ik denk dus ook dat mensen om hem heen veel invloed op hem hebben.
Er is een hele kliek met belangen. Die oude dictators hebben misschien net zo veel macht als Obama: niets.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:28:53 #141
pi_93447753
WikiLeaks heeft geen grote geheimen over Libi. Maar wel leuke. :D
http://latimesblogs.latimes.com/babylonbeyond/2010/11/libya-moammar-kadafi-ukrainian-nurse-wikileaks.html
quote:
Libyan leader Moammar Kadafi sees no reason to submit a passport photo along with his U.S. visa application. After all, one of Kadafi's aides explained to an American diplomat, the colonel's picture is all over Tripoli.
pi_93447779
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is een hele kliek met belangen. Die oude dictators hebben misschien net zo veel macht als Obama: niets.
Volgens mij heeft die zoon alle touwtjes in handen.
pi_93447888
SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Reuters: US Marines & Air-force redeploys around #Libya to carry out any possible missions.
1 minute ago
  maandag 28 februari 2011 @ 17:38:27 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_93448202
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:31 schreef shomila het volgende:
Reuters: US Marines & Air-force redeploys around #Libya to carry out any possible missions.
1 minute ago
U.S. repositioning forces around Libya: Pentagon

WASHINGTON | Mon Feb 28, 2011 11:13am EST
(Reuters) - The U.S. military is repositioning naval and air forces around Libya, a Pentagon official said on Monday, as international demands intensify for an end to Libyan leader Muammar Gaddafi's decades-long rule.

"We have planners working and various contingency plans and I think it's safe to say as part of that we're repositioning forces to be able to provide for that flexibility once decisions are made ... to be able to provide options and flexibility," said Colonel David Lapan, a Pentagon spokesman.

(Reporting by Missy Ryan; Editing by Jackie Frank)
  maandag 28 februari 2011 @ 17:38:30 #145
pi_93448203
quote:
1 minute ago
Amerika zal vooral zijn eigen belangen willen verdedigen, ben ik bang.

quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
pi_93448211
Vorige week stoomde de Hr Ms Tromp richting Libische kust. Zou vrijdag aankomen, maar heb er helemaal niets meer over gehoord. Is die inmiddels aangekomen? En zo ja, met welk doel, daar de meeste NL'ers inmiddels wel weg zijn...
  maandag 28 februari 2011 @ 17:39:13 #147
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93448233
quote:
1 minute ago
(Reuters) - Security forces fired in the air to disperse 400 people protesting against Libyan leader Muammar Gaddafi in a district of the capital Tripoli on Monday.

The protest took place in the Tajoura district, in the east of Tripoli, where residents had previously reported clashes between Gaddafi opponents and forces loyal to him.

Protesters shouted anti-Gaddafi slogans and displayed the green, black and red flag which has been adopted as the symbol of a rebellion against his four-decade rule.

Graffiti on a wall in the square where the protesters had gathered said "Gaddafi game over," mimicking slogans that had been used in protests which toppled the leaders of neighboring Egypt and Tunisia.

After a few minutes, several sports utility vehicles pulled into the area where the protest was taking place.

The occupants, wearing green bandanas, the color of Libya's national flag, jumped out of their vehicles in a nearby street and fired into the air to disperse the protesters.

A military helicopter was flying overhead and the vehicles of more security forces were in nearby streets.

Two local residents said separately that four protesters had been killed while attending a similar rally on Sunday night.

"Gaddafi militia were shooting randomly. They arrived in four cars. Four people were killed. There was a funeral today," said a computer engineer who gave his name only as Mohammed.

The protest was still going when a Reuters reporter left the area. The reporter was in Tripoli as part of a tour for foreign media organized by the government.

(Reporting by Maria Golovnina; Writing by Christian Lowe; Editing by Diana Abdallah and Peter Graff)
  maandag 28 februari 2011 @ 17:39:24 #148
104871 remlof
Europees federalist
pi_93448249
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:38 schreef IntensiveGary het volgende:
Vorige week stoomde de Hr Ms Tromp richting Libische kust. Zou vrijdag aankomen, maar heb er helemaal niets meer over gehoord. Is die inmiddels aangekomen? En zo ja, met welk doel, daar de meeste NL'ers inmiddels wel weg zijn...
Die was er donderdag al: Tromp al bij Libi aangekomen
pi_93448466
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:55 schreef MangoTree het volgende:

[..]

O+

Iets anders:
Ik heb overigens een PM gestuurd met de 'laatste topics' voor in de OP, dus niet dat iemand anders dat ook nog een keer extra gaat doen ;)
ja hartstikke bedankt!!!!!
bokaal had ze ook gestuurd , dus sorry voor het dubbele werk!! bokaal ook bedankt!!!!
ik krijg ze b.t.w. niet netter langs elkaar en mn pc word super traag dus ga em ff opnieuw opstarten , kijk ik dalijk nog een x , kan amper posten nu hiero ..
hoezo adhd ?
pi_93448642
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Die was er donderdag al: Tromp al bij Libi aangekomen
Dank je :)

Dit bericht is overigens van donderdag. Ik neem aan dat 'ie er nog ligt. Het artikel zegt dat het schip in de territoriale wateren van Libi blijft om inlichtingen te verzamelen. Hmmm...

Zijn er liefhebbers of defensiegeeks die een beetje overzicht hebben van wat er aan internationaal marinespul in de buurt ligt? GB heeft er het een en ander als ik me niet vergis. De derde(?) vloot van de US lag om de hoek? Is er nog meer aanwezig? Al dan niet in NAVO verband?
pi_93448702
Ik hoop van harte dat de Amerikanen niet op eigen houtje gaan handelen, want dan kunnen dingen wel eens gaan escaleren in de regio. No-Fly zone, great. Maar een land binnenvallen -dat toevallig olie heeft- zal door vele landen in het midden oosten niet op prijs gesteld worden...
  maandag 28 februari 2011 @ 17:48:21 #152
pi_93448742
PKK zegt staakt het vuren eenzijdig op.

in Turkije gaat het ook los, is dat ook het MO?
  maandag 28 februari 2011 @ 17:50:41 #153
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93448854
quote:
1 minute ago
dit nieuws kwam ik niet tegen op de site van reuters zelf :?
pi_93448862
pi_93448882
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Turkije is geen MO.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:51:31 #156
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93448903
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Turkije is geen MO.
koerdistan wel?
pi_93448931
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

koerdistan wel?
Nooit van gehoord haha.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:53:57 #158
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93449020
Met video.

Christiane Amanpour in Tripoli: Gadhafi Doles Out Cash to the People
Tensions High in Libya's Capital, Citizens Complain About Waits at Banks and Bakeries

I've just returned from the center of Tripoli, Libya, after a drive around town. Like all journalists here, my team and I were driven and accompanied by government employees, but they did take us precisely where I asked to go.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:54:25 #159
pi_93449040
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:52 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nooit van gehoord haha.
Dat is dan een gebrek aan je algemene ontwikkeling. :)

Maar dan maakt iemand anders maar een topic over Koerdistan.
pi_93449065
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is dan een gebrek aan je algemene ontwikkeling. :)

Maar dan maakt iemand anders maar een topic over Koerdistan.
Dat je er ook serieus op in gaat, GE WEL DIG.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:55:02 #161
pi_93449070
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:53 schreef yavanna het volgende:
Met video.

Christiane Amanpour in Tripoli: Gadhafi Doles Out Cash to the People
Tensions High in Libya's Capital, Citizens Complain About Waits at Banks and Bakeries

I've just returned from the center of Tripoli, Libya, after a drive around town. Like all journalists here, my team and I were driven and accompanied by government employees, but they did take us precisely where I asked to go.
De regeringsmensen zijn ook al overgelopen _O-
  maandag 28 februari 2011 @ 17:55:45 #162
pi_93449106
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:54 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat je er ook serieus op in gaat, GE WEL DIG.
Ik schaam me nergens voor :D
pi_93449235
martinchulov Martin Chulov
A rebel colonel (a ghadaffi loyalist last week) just told me the next city south from benghazi was bombed within past hour by jets. #libya
2 minutes ago
  maandag 28 februari 2011 @ 17:59:26 #164
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93449289
International Pressure on Qaddafi Intensifies

TRIPOLI, Libya An international campaign to force Col. Muammar el-Qaddafi out of office gathered pace on Monday as the European Union adopted an arms embargo and other sanctions, the opposition showed increasing signs of organization in the east, and Secretary of State Hillary Rodham Clinton bluntly told the Libyan leader to surrender power now, without further violence or delay.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:00:11 #165
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93449318
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:50 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

dit nieuws kwam ik niet tegen op de site van reuters zelf :?
gevonden :P
  maandag 28 februari 2011 @ 18:01:14 #166
pi_93449384
"Ghaddafi opdracht aam iemand gegeven om met rebellen te praten, maar rebellen hebben geen interesse"NOS.
pi_93449459
Net bij de NOS: ze gaan met een grote mars naar Khaddafi om hem aan te vallen en af te zetten.
Zoon van Tolmai.
pi_93449490
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Turkije is geen MO.
turkije is MO, Azie, Europa
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_93449530
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

koerdistan wel?
koerdistan :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_93449557
MuneefHalawa

"gaddafi forces gaining ground in borieka city to control 2 gas fields that feed banghazi city,forces sent to counter attack" col hussien
6 minutes ago via web

"gaddafi reinforced city of surt(his home town) by 3000 soldiers from sabha city"
10 minutes ago via web

"ras lanouf city is totally under gaddafi role now he reinforced it by 1000 soldiers from sabha city" col hussien
11 minutes ago via web

"city of ajdabiya was bombed today by gaddafi forces and targeted ammo storage" col hussien
12 minutes ago via web

"an attempt to bomb banghazi today army fired bk anti aircraft,they didnt drop any load,we axpect another attempt tomorrow" col hussien
14 minutes ago via web
hoezo adhd ?
pi_93449572
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:02 schreef Bartholomaeus het volgende:
Net bij de NOS: ze gaan met een grote mars naar Khaddafi om hem aan te vallen en af te zetten.
klinkt licht suicidaal
-Rabia Al-Basri
pi_93449635
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

klinkt licht suicidaal
En die informatie hebben ze...waar vandaan?!
pi_93449854
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:06 schreef aerdt het volgende:

[..]

En die informatie hebben ze...waar vandaan?!
Regiokrant Het belang van Bedum.
pi_93449914
http://edition.cnn.com/20(...)ts/index.html?hpt=T1

http://feb17.info/media/l(...)-held-by-protesters/

de 2 "officiele berichten(/ "reports ") die lkaar als bron hebben gebruikt :|W
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:22 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

jah en CNN confirmed het doordat hun het roepen , zegt cnn het ook en nu is het confirmed 8)7
(krijg alleen niet dat "officile report "gevonden op hun site en link staat er niet in ..)
iemand al andere berichten hierover gezien , behalve dus van deze 2 "bronnen "

quote:
"city of ajdabiya was bombed today by gaddafi forces and targeted ammo storage" col hussien
12 minutes ago via web
gaat die daarover ?
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:16:59 #175
pi_93450179
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)ts/index.html?hpt=T1

http://feb17.info/media/l(...)-held-by-protesters/

de 2 "officiele berichten(/ "reports ") die lkaar als bron hebben gebruikt :|W

[..]

iemand al andere berichten hierover gezien , behalve dus van deze 2 "bronnen "

[..]

gaat die daarover ?
Die kolonel is de bevestiging. :Y Daarvoor leken CNN en Twitter elkaar na te praten, idd.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:17:19 #176
pi_93450194
Boodschappen doen :W
pi_93450234
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
:W
Zoon van Tolmai.
pi_93450244
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die kolonel is de bevestiging. :Y Daarvoor leken CNN en Twitter elkaar na te praten, idd.
okaj , thnx!
dus toch bevestigd..
hoezo adhd ?
pi_93450307
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
shop ze :W

http://www.livestream.com/libya17feb
een 1 of andere preek van een imam ( denk ik ) die weer behoorlijk vaak die die etc. roept ...
wafaaa: vertaald in de chat .. ze gaan zo bidden
hoezo adhd ?
pi_93450431
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:19 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

shop ze :W

http://www.livestream.com/libya17feb
een 1 of andere preek van een imam ( denk ik ) die weer behoorlijk vaak die die etc. roept ...
wafaaa: vertaald in de chat .. ze gaan zo bidden
Ik vind dat zo idioot, die imams die maar oproepen om te gaan moorden. :@
pi_93450698
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:22 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind dat zo idioot, die imams die maar oproepen om te gaan moorden. :@
ik had net ook even zoiets van :{
quote:
wafaaa: TREATEMNET OUT OF LYBIA
wafaaa: DIE DIE
wafaaa: DIE
wafaaa: I HOPE HE DIES TODAY
wafaaa: NOW
wafaaa: NOW
wafaaa: WE WANT HIM TO DIE NOW
m'r hij roept ook
quote:
wafaaa: WE PRAY
wafaaa: WHERE ARE THE PEOPLE WHO ARE SLEEPING
wafaaa: WAKE UP
wafaaa: I AM CALLIN U
wafaaa: I AM CALLIN U
wafaaa: LETS PRAY
wafaaa: MEANS COME
waarschijnlijk even beetje opzwepen zodat ze nog ff vol kunnen houden
(en b.t.w. als ik ooit zou meemaken dat er zulke actie's tegen het volk worden gehouden , en er kei veel mensen worden uitgemoord , denk ik ook dat ik ga roepen over degene die dat op zn geweten heeft dat ie snel mag sterven , ik kan ze dus niet geheel ongelijk gegeven , mr echt vredelievend is het niet nee :N )
hoezo adhd ?
pi_93450824
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik had net ook even zoiets van :{

[..]

m'r hij roept ook

[..]

waarschijnlijk even beetje opzwepen zodat ze nog ff vol kunnen houden
(en b.t.w. als ik ooit zou meemaken dat er zulke actie's tegen het volk worden gehouden , en er kei veel mensen worden uitgemoord , denk ik ook dat ik ga roepen over degene die dat op zn geweten heeft dat ie snel mag sterven , ik kan ze dus niet geheel ongelijk gegeven , mr echt vredelievend is het niet nee :N )
En ze werken zichzelf ook een tikkie tegen, er wordt altijd gezegd dat de Islam vredelievend is.

Ik vraag me af hoe dat hier zou zijn. Een revolutie, en de pastor en de dominee staan keihard te gillen: Maak ze af, maak ze af!
Volgens mij zou driekwart van de kerkgangers met hun mond open zitten van verbazing.
pi_93450881

camanpour I just spoke to Col Gadhafi who refused to acknowledge that any demonstrations took place in the streets of Tripoli http://abcn.ws/eO5sP5

zij zit indd. echt continue bij 1 van de gadaffi's
pas nog die zoon ( http://abcnews.go.com/WNT(...)nt-amanpour-13014737 ) , hem vorige x ookal , nu weer zegt ze ....

[ Bericht 10% gewijzigd door doeterniettoezegiktoch op 28-02-2011 18:41:05 ]
hoezo adhd ?
pi_93451050
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:30 schreef mootie het volgende:

[..]

En ze werken zichzelf ook een tikkie tegen, er wordt altijd gezegd dat de Islam vredelievend is.

Ik vraag me af hoe dat hier zou zijn. Een revolutie, en de pastor en de dominee staan keihard te gillen: Maak ze af, maak ze af!
Volgens mij zou driekwart van de kerkgangers met hun mond open zitten van verbazing.
christendom is naar mijn mening ook niet heilig hoor.. alleen brengen het zeg maar wat anders ( hypocrieter ?) -beetje kort door de bocht verwoord , maar goed hou het ff kort is niet echt ontopic vandaar -

ik zoiezo niet zo van de religie's , ik heb er respect voor hoor!!! begrijp me niet verkeerd
; -maar ; zolang ze ook kunnen respecteren dat ik "anders geloof" -

vond zo mooi in egypte dat je ze wel letterlijk samen hand in hand zag - imam en pastoor -
hoezo adhd ?
pi_93451149
During my conversation with Gadhafi he told me "All my people love me. They would die to protect me." http://abcn.ws/ebZ0q7

elke tweet stuurt ze foto bij ..
ik weet niet helemaal wat ik van haar moet denken ...

(deze heeft b.t.w. yavanna volgens mij al gepost maar ik drop er nog ff bij ; http://abcnews.go.com/Int(...)sh/story?id=13018265 )
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:41:14 #186
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93451371
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[ afbeelding ]
camanpour I just spoke to Col Gadhafi who refused to acknowledge that any demonstrations took place in the streets of Tripoli http://abcn.ws/eO5sP5

zij zit indd. echt continue bij 1 van de gadaffi's
pas nog die zoon , hem vorige x ookal , nu weer zegt ze ....
geilt ze op hun ofzo :X
Van wat ik van haar heb gezien lijkt ze een behoorlijk ok journaliste te zijn die niet bang is om goede (kritische) vragen te stellen en scherp te reageren. ^O^

Ben benieuwd naar het hele interview.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:42:30 #187
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_93451441
Wat doen Amerikaanse schepen voor Libische kust en waarom willen zij aanvallen? En dan NU pas?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_93451548
6:52pm

Asked whether a repositioning of US naval assets in the Mediterranean indicates that a military response is imminent, Secretary Clinton responds in the negative. She says the military assets were in place for humanitarian and evacuation support, including possible rescue missions.

Al Jazeera's Patty Culhane in Washington DC points out that the rhetoric regarding a no-fly zone has moved into "active consideration", as opposed to "discussing"

6:50pm

In the Q&A section of the press conference now.

Clinton says a "no-fly zone is an option we are actively considering, I discussed it today with allies and partners".

She also said that on the matter of additional measures, discussions are focussed on how "we could keep the pressure on the Gaddafi regime without harming the Libyan people".

6:47pm

Secretary Clinton's remarks appear to largely be repetition of what she said about two hours ago in front of the UN Human Rights Council.

She also pointed out that the US was concerned about possible disruptions to oil distribution networks.

6:45pm

Clinton says the US will send expert teams to the border and that the priority is to keep medical supplies ready in the pipeline, as well as food supplies, as shortages arise.

6:42pm

US Secretary of State Hillary Clinton addresses the media in Geneva, saying the international community has been speaking with one voice, saying Gaddafi's brutal attacks on the people are unacceptable and will not be tolerated
hoezo adhd ?
pi_93451592
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:41 schreef yavanna het volgende:

[..]

Van wat ik van haar heb gezien lijkt ze een behoorlijk ok journaliste te zijn die niet bang is om goede (kritische) vragen te stellen en scherp te reageren. ^O^

Ben benieuwd naar het hele interview.
ja ze had wel goeie vragen klopt , maar ze spreekt wel heel veel met ze ( ik had onderste zinnetje ook maar weer weggehaald :P )
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:45:46 #190
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93451606
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
6:52pm

Asked whether a repositioning of US naval assets in the Mediterranean indicates that a military response is imminent, Secretary Clinton responds in the negative. She says the military assets were in place for humanitarian and evacuation support, including possible rescue missions.

Die lagen er toch al een tijdje ivm evt evacuaties of zijn dit nieuwe?
pi_93451710
7:41pm

More on the US military repositioning in the Mediterranean is coming in. Colonel Dave Lapan, a Pentagon spokesman, has told reporters:

We have planners working various contingency plans, and I think it's safe
to say as part of that we're repositioning forces to provide for that
flexibility once decisions are made."
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:49:13 #192
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93451797
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:45 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ja ze had wel goeie vragen klopt , maar ze spreekt wel heel veel met ze ( ik had onderste zinnetje ook maar weer weggehaald :P )
Yup, dat is haar baan. ;) Las dat ze al een jaar of 20 terug begonnen is als o.a. (oorlog)correspondente tijdens de Iran/Irak oorlog en van daaruit is opgeklommen. _O_
pi_93451943
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:45 schreef yavanna het volgende:

[..]

Die lagen er toch al een tijdje ivm evt evacuaties of zijn dit nieuwe?
quote:
Asked whether a repositioning of US naval assets in the Mediterranean indicates that a military response is imminent
of de herpositionering een teken is van een dreigende military (re)actie ...
ik denk dezelfde dus ..( die er indd. al lagen )
hoezo adhd ?
pi_93452010
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:49 schreef yavanna het volgende:

[..]

Yup, dat is haar baan. ;) Las dat ze al een jaar of 20 terug begonnen is als o.a. (oorlog)correspondente tijdens de Iran/Irak oorlog en van daaruit is opgeklommen. _O_
ja okaj :P klopt wel dat ze met redelijk lef goeie vragen stelt ( hoorde net het interview indd. met zoon helemaal , hoorde wat je hier had verteld ....)
valt me wel op dat ze zich beetje "wil bewijzen "..lijkt het ... elke tweet foto van bewijs .. of ze weet daarentegen hoe het werkt , en wil graag voor bewijs zorgen .... ( ^O^ waar wij altijd op azen dus ze is wel goed bezig ja !)
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:53:50 #195
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93452055
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

[..]

of de herpositionering een teken is van een dreigende military (re)actie ...
ik denk dezelfde dus ..( die er indd. al lagen )
Thnx voor de info. De herpositionering en verklaring is een belangrijk gegeven.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:54:25 #196
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93452086
Officieel meer dan 1000 doden:
pi_93452218
ShababLibya LibyanYouthMovement
BBC news channel to show an interview with gaddafi very shortly #Libya #Feb17 #gaddafi
46 seconds ago
pi_93452384
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef yavanna het volgende:

[..]

Thnx voor de info. De herpositionering en verklaring is een belangrijk gegeven.
graag gedaan !

quote:
5:54pm

David Cameron, the British prime minister, says that his country is not ruling out the use of military force in Libya.

In a statement before parliament, he said:

We do not in any way rule out the use of military assets.

We must not tolerate this regime using military force against its own people. In that context I have asked the ministry of defence and the chief of the defence staff to work with our allies on plans for a military no-fly zone."
ligt het aan mij , of lijkt het erop dat de UK bereid is om "meer "te doen ...
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:58:47 #199
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93452386
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:53 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ja okaj :P klopt wel dat ze met redelijk lef goeie vragen stelt ( hoorde net het interview indd. met zoon helemaal , hoorde wat je hier had verteld ....)
valt me wel op dat ze zich beetje "wil bewijzen "..lijkt het ... elke tweet foto van bewijs .. of ze weet daarentegen hoe het werkt , en wil graag voor bewijs zorgen .... ( ^O^ waar wij altijd op azen dus ze is wel goed bezig ja !)
Haar kritische vragen en scherpe terug opmerkingen vond ik naast goed ook echt opvallen in vergelijking met de andere interviews die te zien waren waar journalisten niet (kritisch) door vragen.

Haha, tsa het is net hoe je het bekijkt dan, ik stel de foto's wel op prijs eigenlijk. :s)
  maandag 28 februari 2011 @ 19:00:15 #200
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93452479
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

graag gedaan !

[..]

ligt het aan mij , of lijkt het erop dat de UK bereid is om "meer "te doen ...
UK loopt nu wel vrij voorop, in tegen stelling tot Nederland die nog niet eens de zaken omtrent G's tegoeden op een rijtje lijkt te hebben gezet, laat staan dat ze bevroren zijn.
pi_93452527
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:58 schreef yavanna het volgende:

[..]

Haar kritische vragen en scherpe terug opmerkingen vond ik naast goed ook echt opvallen in vergelijking met de andere interviews die te zien waren waar journalisten niet (kritisch) door vragen.

Haha, tsa het is net hoe je het bekijkt dan, ik stel de foto's wel op prijs eigenlijk. :s)
vandaar dat ik die laatste zin erbij deed ja .. ben gewoon niet meer gewend denk ik aan "goede journalisten "betrap mezelf erop dat ik er wat achter zocht (dat geilen was een geintje, maar dat ik dacht , sohee zij doet wel heel veel "dr best "maar zo hoort het natuurlijk ook , ja foto's / bewijs altijd ^O^ )
hoezo adhd ?
pi_93452584
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:00 schreef yavanna het volgende:

[..]

UK loopt nu wel vrij voorop, in tegen stelling tot Nederland die nog niet eens de zaken omtrent G's tegoeden op een rijtje lijkt te hebben gezet, laat staan dat ze bevroren zijn.
dus wel he ..maar ook vergeleken met wat clinton dus zegt ..

( ff offtopic ik hoorde dat mubarak zn tegoeden nu echt "bevroren "zijn )
hoezo adhd ?
pi_93452630
Diverse media hier meldde afgelopen weekend dat Mugabe (Zimbabwe) een elite eenheid heeft gestuurd naar Libya om Khadaffi te beschermen.

Is dit ook bevestigd door enigszins betrouwbare media of weet iemand hier meer over toevallig?
Sorry als het hier al een keer gemeld was, maar ik heb niet de mogelijkheid elke dag de updates te checken...
pi_93452643
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Of het losgaat in Turkije is allerminst zeker.

1. Uit het bericht zelf:
"De PKK liet weten dat het niet van plan is Turkse doelen aan te vallen. De opstandelingen zouden voor een defensieve strategie kiezen."

2. Daarnaast voert de regerende AK-partij van Erdogan onderhandelingen met de gevangen leider van de PKK, calan, om in ruil voor meer rechten definitief vrede te sluiten. Tijdens die onderhandelingen probeert Erdogan de gecentraliseerde eenheidsstaat vast te houden, terwijl de Koerden meer autonomie en culturele rechten eisen. Volgens sommige geruchten zouden de onderhandelingen in een ver gevorderd stadium zijn. In Noord-Irak is men al begonnen met het opleiden van leraren die over vijf jaar Koerdische lessen zullen verzorgen. Dit perspectief toomt de onvrede die onder sommige Koerden bestaat.

3. Alle andere politieke partijen in Turkije en een meerderheid van de bevolking zijn pertinent tegen onderhandelingen en pleiten voor de confrontatie. 'De staat onderhandelt niet met een terreurbeweging', stelt men. Over een half jaar zijn er weer verkiezingen in Turkije. Als de Koerdische rebellen te hard van leer trekken, bestaat het risico dat Erdogan zijn meerderheid in het parlement verliest. Momenteel stevent Erdogan op een absolute monsterzege van zo'n 48% van de stemmen af, maar dat kan zo voorbij zijn als de PKK-guerilla's Turkse soldaten en politieagenten vermoorden, of nog erger: als miljoenen Koerden de straat op gaan, Turkije niet erkennen en hun eigen staat uitroepen. Dat zou echt het onmiddelijke einde van Erdogan zijn, wat ook niet in het belang van de PKK is omdat de alternatieven van Erdogan veel nationalistischer zijn. Het is de PKK er alles aan gelegen om het Erdogan niet te moeilijk te maken, n andersom.

4. Hoewel veel Koerden de PKK steunen, en (al dan niet op de lange termijn) een aparte staat willen, is een nog veel groter deel van de Koerdische bevolking voor meer culturele rechten binnen de staat Turkije. Tijdens de laatste verkiezingen kreeg de politieke tak van de PKK zo'n 6 % van de stemmen, terwijl Turkije voor zo'n 20% uit Koerden bestaat. De overige stemmen gingen bijna allemaal naar de AK-partij.

5. Zelfs de meest radicale PKK-ers erkennen dat Koerdische onafhankelijkheid momenteel niet in het belang van Koerden is, omdat het gebied waar zij wonen onderontwikkeld is. Een tijdelijke eenheid met culturele rechten, totdat de bevolking hogeropgeleid is, de infrastructuur verbetert en het aantal fabrieken toeneemt, is zelfs de wens van de meest nationalistische Pan-Koerdisten.

6. Hoe moet de verklaring van de PKK dan gelezen worden? Naar mijn bescheiden mening stelt die verklaring niet zoveel voor. Men tracht tijdens de onderhandelingen Erdogan bang te maken, om zoveel mogelijk concessies binnen te halen, maar de PKK weet dondersgoed dat zonder Erdogan de Koerden keihard aangepakt zullen worden. Het is dus een onderhandelingsstrategie die weinig gewicht in de schaal zal leggen.

Daarnaast speelt ook mee dat de PKK tijdens de wintermaanden een staakt het vuren afkondigd, omdat de Koerdische bergen dan akelig koud en lastig begaanbaar zijn, om tijdens de lente weer te beginnen met de guerillastrijd/ het terrorisme. Dat gebeurt ieder jaar weer geloof ik.
Je lnger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_93452798
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:02 schreef aerdt het volgende:
Diverse media hier meldde afgelopen weekend dat Mugabe (Zimbabwe) een elite eenheid heeft gestuurd naar Libya om Khadaffi te beschermen.

Is dit ook bevestigd door enigszins betrouwbare media of weet iemand hier meer over toevallig?
Sorry als het hier al een keer gemeld was, maar ik heb niet de mogelijkheid elke dag de updates te checken...
zei me zo ff niks heb ff heel snel gegoogled , kom ik dit tegen ; http://forum.newzimbabwe.(...)d-army-fly-to-libya/
President Robert Mugabe has sent troops to Libya to defend Colonel Gadaffi, his long-standing ally and financier.
Early last Tuesday morning, several hundred serving and retired Zimbabwean soldiers and a handful of air force pilots flew from Harare to Libya on a chartered flight to join Gadaffis increasingly desperate battle to stay in power.

Zimbabwean state intelligence sources said some of the troops were from the commando regiment; others were from the Fifth Brigade that was once trained by North Korea and is infamous for crushing a rebellion in Matabeleland in the early 1980s in which 20,000 civilians were killed.

The Zimbabweans join other African mercenaries from the Ivory Coast, Chad and Mauritania who are fighting on behalf of Gadaffi in Tripoli against a popular uprising that has seized the east of the country.

The Zimbabwean force was sent in a secret arrangement made between Gadaffi, Mugabe and General Constantine Chiwenga, the chief of the armed forces and a staunch Mugabe loyalist.

British government officials said yesterday they were aware of the deal, which has been the subject of an internal intelligence report.

They said they believed that Gadaffi might seek refuge in Zimbabwe if he decides he cannot survive in power.

There is an intense closeness between him and Mugabe. Zimbabwe is one country Gadaffi might choose to go to, a Whitehall insider said.

The deal to lend Gadaffi his troops was so secret that even Emmerson Mnangagwa, the powerful minister of defence and a contender to succeed Mugabe, who has just turned 87, was not involved.

On Wednesday, Mnangagwa balked at answering a parliamentary question put by an opposition MP about reports that Zimbabwean soldiers were in Libya.

He would neither confirm nor deny the report, saying he had no mandate in his duties as defence minister to investigate happenings in another African country.

Mugabe has a history of military intervention in Africa. In 1997, without consultation, he sent his troops into the war-torn Congo to fight against rebels backed by Rwanda and Uganda, a war in which several million people died. The Zimbabwean military intervention was rewarded with choice pickings from Congos mineral resources, particularly diamonds and gold, which enriched many of the top military officers around Mugabe.

Gadaffi is one of Mugabes staunchest political allies on the African continent. A few years ago, he contributed millions of dollars of oil supplies that saved the Zimbabwean economy from complete collapse and he has invested in property. Recently his son, Saadi, was granted a concession to mine for diamonds in the Marange diamond field, one of the richest in the world.

After Gadaffi, in power since his 1969 military coup, Mugabe is Africas longest-surviving leader. The popular uprisings that have swept away dictators in Tunisia and Egypt and now threaten Gadaffi, are being avidly followed in Zimbabwe. Commentators are asking whether it is possible to have a revolution against Mugabe.

Most say it is not. But the uprisings inspired a march against Mugabe on Tuesday under the theme power in numbers to remove dictatorship. Taking no chances, Mugabe had many of the organisers arrested last week.
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 19:08:58 #206
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93453023
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

vandaar dat ik die laatste zin erbij deed ja .. ben gewoon niet meer gewend denk ik aan "goede journalisten "betrap mezelf erop dat ik er wat achter zocht (dat geilen was een geintje, maar dat ik dacht , sohee zij doet wel heel veel "dr best "maar zo hoort het natuurlijk ook , ja foto's / bewijs altijd ^O^ )
gpd. :') c_/ :+
  maandag 28 februari 2011 @ 19:09:23 #207
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93453050
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

dus wel he ..maar ook vergeleken met wat clinton dus zegt ..

( ff offtopic ik hoorde dat mubarak zn tegoeden nu echt "bevroren "zijn )
de sanctie is er, maar de uitvoering nog niet geheel.
pi_93453261
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:09 schreef yavanna het volgende:

[..]

in nederland?
ik dacht overal .. hoopte eigenlijk dat jij er meer over zou weten :P
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:08 schreef yavanna het volgende:

[..]

gpd. :') c_/ :+
zoeen bevoorbeeld jah :')
_O-
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 19:13:53 #209
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93453342
Statement by the Office of the Prosecutor on situation in Libya

United Nations Security Council Resolution 1970 (2011) provides jurisdiction to the International Criminal Court over the situation in Libya.

The Office of the Prosecutor has to now decide whether an investigation into alleged crimes against humanity committed in Libya since 15 February 2011 should be opened.

The Office is currently assessing allegations of widespread or systematic attacks against the civilian population as well as other additional legal requisites established by the Rome Statute.

The Office is liaising with relevant organisations including the Arab League, the African Union, the UN Council on Human Rights, the UN High Commission for Human Rights and the UN Secretariat, as well as with States, in order to collect information required.

The Office of the Prosecutor is interested in receiving footage and images to confirm the alleged crimes. Additionally the Office is liaising with Libyan officials and army officers to receive information about the identity of authorities with command and control over the organizations allegedly involved in the crimes.

The Office of the Prosecutor has to act impartially. The next step will be to decide whether to open an investigation, and eventually collect evidence and request an arrest warrant against those identified as the most responsible. The judges will then decide based on the evidence. In accordance with its mandate to end impunity to contribute to the prevention of future crimes, the Office will act without delay.

Information suggests that forces loyal to President Muammar Qadhafi are attacking civilians in Libya said Prosecutor Luis Moreno-Ocampo. This could constitute crimes against humanity and must stop. The Office will act swiftly and impartially. There will be no impunity for leaders involved in the commission of crimes.

Source: Office of the Prosecutor
  maandag 28 februari 2011 @ 19:16:26 #210
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93453506
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik dacht overal .. hoopte eigenlijk dat jij er meer over zou weten :P

[..]

zoeen bevoorbeeld jah :')
_O-
klopt, maar nederland heeft de uitvoering nog niet op orde, dacht ik

Ook sancties EU-landen tegen Libi

De EU-landen zijn het in Brussel eens geworden over sancties tegen Libi. Er komt een wapenembargo en de Libische leiders worden niet meer toegelaten in lidstaten van de Europese Unie. Ook worden hun tegoeden bij Europese banken bevroren.

De VN-Veiligheidsraad kondigde in het weekeinde vergelijkbare sancties aan. De Europese maatregelen gaan op een aantal punten verder dan die van de VN.

De EU levert ook geen producten meer aan Libi die ingezet kunnen worden tegen demonstranten, zoals nachtkijkers, munitie en traangas. De Europese Unie voert de maatregelen zo snel mogelijk in.

De Duitse minister Guido Westerwelle van Buitenlandse Zaken heeft bij de VN-Mensenrechtenraad in Genve voorgesteld om alle betalingen aan Libi zestig dagen te bevriezen.
  maandag 28 februari 2011 @ 19:18:43 #211
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93453652
'My People Love Me': Moammar Gadhafi Tells ABC He Cannot Step Down

Christiane Amanpour Sits Down for an Interview With Libya's Embattled Leader

I interviewed Col. Moammar Gadhafi this morning, when he told me he cannot step down because he is not a president or king, and claimed there have been no demonstrations in the streets of Libya's capital.

"My people love me. They would die for me," he said.

ABC conducted the interview with BBC and the Sunday Times of London.

Gadhafi refused to acknowledge that any demonstrations had taken place in the streets of Tripoli, and he denied ever using force against his people. Gadhafi blamed al Qaeda for encouraging young people to seize arms from military installations.

Gadhafi, who has ruled Libya for 42 years, said he felt betrayed by the United States.

"I'm surprised that we have an alliance with the west to fight al Qaeda, and now that we are fighting terrorists they have abandoned us," he said. "Perhaps they want to occupy Libya."

Gadhafi called President Obama a "good man" but said that he might have been given "misinformation."

"The statements I have heard from him must have come from someone else," Gadhafi said. "America is not the international police of the world."
  maandag 28 februari 2011 @ 19:20:29 #212
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93453776
De BBC zou ook straks een interview van vandaag met G uitzenden, zelfde waar Amanpour bij aanwezig was.

SultanAlQassemi
BBC: Cameron: UK working on 'no fly zone' plan for #Libya, says "murderous regime" must end.
pi_93454208
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:16 schreef yavanna het volgende:

[..]

klopt, maar nederland heeft de uitvoering nog niet op orde, dacht ik

Ook sancties EU-landen tegen Libi

De EU-landen zijn het in Brussel eens geworden over sancties tegen Libi. Er komt een wapenembargo en de Libische leiders worden niet meer toegelaten in lidstaten van de Europese Unie. Ook worden hun tegoeden bij Europese banken bevroren.

De VN-Veiligheidsraad kondigde in het weekeinde vergelijkbare sancties aan. De Europese maatregelen gaan op een aantal punten verder dan die van de VN.

De EU levert ook geen producten meer aan Libi die ingezet kunnen worden tegen demonstranten, zoals nachtkijkers, munitie en traangas. De Europese Unie voert de maatregelen zo snel mogelijk in.

De Duitse minister Guido Westerwelle van Buitenlandse Zaken heeft bij de VN-Mensenrechtenraad in Genve voorgesteld om alle betalingen aan Libi zestig dagen te bevriezen.
klopt , maar ze zijn er wel (goed) mee bezig (libi)

ik bedoelde van mubarak , dat dat daar nu wel eindelijk schot in de zaak zat (-bevrooren tegoeden )
hoezo adhd ?
pi_93454301
Gaddafi: All my people love me. They would die to protect me. #Libya
1 minute ago

BBC News: Gaddafi says the pressure from abroad does not matter, what matters is that "the people are behind me". #Libya
4 minutes ago

BBC News: Gaddafi says Al Qaeda has given hallucinogenic drugs to Libyan youth & that he will never leave. #Libya
5 minutes ago Favorite Retweet Reply

bintlibya BintLibya
Gaddafi:I'm surprised that we have an alliance with west 2 fight alQaeda,and now that we r fighting terrorists they have abandoned us #Libya
1 minute ago
pi_93454554
Source: The Zimbabwean

Zimbabwean army helping Gaddafi in Libya

Speculation that members of the Zimbabwe National Army are in Libya to help prop up cornered dictator Colonel Muammar Gaddafi, has gained momentum. This follows Zimbabwes Defence Minister Emmerson Mnangagwa (pictured) avoiding giving a straight answer to a question posed in Parliament.

With the eastern part of Libya having fallen to anti-Gaddafi protesters, its being reported that mercenaries from several African countries, including Zimbabwe, are putting up a stand in the west of the country, including the capital Tripoli, on behalf of Gaddafi. They are reportedly gunning down unarmed civilians at random and Arab TV channel Al Jazeera said that Zimbabwe was helping to provide mercenaries, along with Chad and other African countries.

In Parliament on Wednesday MDC-T MP and Chief Whip, Innocent Gonese, asked Mnangagwa to respond to reports that soldiers from Zimbabwe are involved. Instead of giving a straight answer Mnangagwa said that there are mercenaries who are African and are in Libya I have no mandate in my duty as Minister of Defence to investigate activities happening in another African country.

Meanwhile its being reported that Gaddafi is weighing up his options in terms of which country to flee to for sanctuary. Zimbabwe is emerging as a firm favourite, with London-based Libyan political activist Guma el-Gamaty, telling the Australian ABC news channel that "quite reliable sources" believe Gaddafi is readying to flee his country and heading to Zimbabwe.

Gaddafi's own private plane is loaded with gold bullion and lots of hard currency, mainly dollars, and is preparing to flee to Zimbabwe to stay there with his friend Robert Mugabe. We think this could happen very shortly because the (UN) Security Council is threatening to impose a no-fly zone and we think that Gaddafi will try to escape before this no-fly zone is imposed, Guma el-Gamaty said.

Mugabe is no stranger to giving sanctuary to murderous dictators. Former Ethiopian dictator Mengistu Haile Mariam was offered a safe haven in Zimbabwe, despite being sentenced to death by an Ethiopian court for crimes against humanity. He remains happily ensconced in his villa in the suburb of Gunhill, outside Harare, to this day.

Major Protais Mpiranya, a Rwandan army officer accused of ordering the murder of that countrys Prime Minister and the Belgian soldiers who protected her, is also said to be hiding in Zimbabwe. Mpiranya, a Hutu extremist who formerly led the Presidential Guard in Rwanda, is wanted for genocide and crimes against humanity by the UN war crimes tribunal.
pi_93454903
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:31 schreef aerdt het volgende:
Source: The Zimbabwean

Zimbabwean army helping Gaddafi in Libya

Speculation that members of the Zimbabwe National Army are in Libya to help prop up cornered dictator Colonel Muammar Gaddafi, has gained momentum. This follows Zimbabwes Defence Minister Emmerson Mnangagwa (pictured) avoiding giving a straight answer to a question posed in Parliament.

With the eastern part of Libya having fallen to anti-Gaddafi protesters, its being reported that mercenaries from several African countries, including Zimbabwe, are putting up a stand in the west of the country, including the capital Tripoli, on behalf of Gaddafi. They are reportedly gunning down unarmed civilians at random and Arab TV channel Al Jazeera said that Zimbabwe was helping to provide mercenaries, along with Chad and other African countries.

In Parliament on Wednesday MDC-T MP and Chief Whip, Innocent Gonese, asked Mnangagwa to respond to reports that soldiers from Zimbabwe are involved. Instead of giving a straight answer Mnangagwa said that there are mercenaries who are African and are in Libya I have no mandate in my duty as Minister of Defence to investigate activities happening in another African country.

Meanwhile its being reported that Gaddafi is weighing up his options in terms of which country to flee to for sanctuary. Zimbabwe is emerging as a firm favourite, with London-based Libyan political activist Guma el-Gamaty, telling the Australian ABC news channel that "quite reliable sources" believe Gaddafi is readying to flee his country and heading to Zimbabwe.

Gaddafi's own private plane is loaded with gold bullion and lots of hard currency, mainly dollars, and is preparing to flee to Zimbabwe to stay there with his friend Robert Mugabe. We think this could happen very shortly because the (UN) Security Council is threatening to impose a no-fly zone and we think that Gaddafi will try to escape before this no-fly zone is imposed, Guma el-Gamaty said.

Mugabe is no stranger to giving sanctuary to murderous dictators. Former Ethiopian dictator Mengistu Haile Mariam was offered a safe haven in Zimbabwe, despite being sentenced to death by an Ethiopian court for crimes against humanity. He remains happily ensconced in his villa in the suburb of Gunhill, outside Harare, to this day.

Major Protais Mpiranya, a Rwandan army officer accused of ordering the murder of that countrys Prime Minister and the Belgian soldiers who protected her, is also said to be hiding in Zimbabwe. Mpiranya, a Hutu extremist who formerly led the Presidential Guard in Rwanda, is wanted for genocide and crimes against humanity by the UN war crimes tribunal.
ik had dit artikel gevonden n.a.v. je reactie hier ; http://forum.newzimbabwe.(...)d-army-fly-to-libya/ ( zie eerdere reactie )
hoezo adhd ?
pi_93455034
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik had dit artikel gevonden n.a.v. je reactie hier ; http://forum.newzimbabwe.(...)d-army-fly-to-libya/ ( zie eerdere reactie )
Dank je.

Sorry, had het nog niet gezien. Mijn internet is niet al te snel.
  maandag 28 februari 2011 @ 19:41:10 #218
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_93455298
Is Houda vandaag ook op het forum te vinden? :)
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
  maandag 28 februari 2011 @ 19:49:05 #219
pi_93455861
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

Kijk, dan word het een internationale zaak (voor zover het dat nog niet was) en dan kan/mag de internationale gemeenschap ingrijpen.

En het is heel dom van een regime dat claimt dat de onrust veroorzaakt wordt door buitenlandse elementen.
pi_93455989
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:37 schreef aerdt het volgende:

[..]

Dank je.

Sorry, had het nog niet gezien. Mijn internet is niet al te snel.
maakt niet uit! ik dacht al dat je het niet had gezien , vandaar gaf ik nog een x de link ...
hoezo adhd ?
pi_93456033
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:41 schreef raistlin6 het volgende:
Is Houda vandaag ook op het forum te vinden? :)
ze is vandaag geweest ja ( en een hele discussie of het een trol was ja of nee :{ )
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 19:52:56 #222
69315 raistlin6
pi_93456126
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ze is vandaag geweets ja ( en een hele discussie of het [strike] een trol was ja of nee[/strike] :{
Kut dat ik dat heb gemist, dan had ik kunnen zeggen dat ze geen troll is, en dat dat een feit is en dat ik niet ga toelichten hoe ik dat weet omdat dat haar anonimiteit in gevaar brengt.
Hoe verliep de discussie samenvattend?
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_93456375
quote:
15s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:52 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

Kut dat ik dat heb gemist, dan had ik kunnen zeggen dat ze geen troll is, en dat dat een feit is en dat ik niet ga toelichten hoe ik dat weet omdat dat haar anonimiteit in gevaar brengt.
Hoe verliep de discussie samenvattend?
^O^

uhm de trol discussie bedoel je niet neem ik aan ..

uhm ik kan ff zo snel niet tot een goede samenvatting komen (iemand anders hier ff ?)
ik weet wel dat ze nu dr man "het hemd van zn lijf vraagt " :D om voor ons achter dingen te komen :D

quote:
Op maandag 28 februari 2011 16:24 schreef houda het volgende:
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 19:59:50 #224
69315 raistlin6
pi_93456527
Ok, maar troll-discussie kan afgesloten worden. Ik kan namelijk met zekerheid zeggen dat ze geen troll is. En ik ga dat niet hier bewijzen. Sorry. :P
  maandag 28 februari 2011 @ 20:00:24 #225
pi_93456561
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:57 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

uhm de trol discussie bedoel je niet neem ik aan ..

uhm ik kan ff zo snel niet tot een goede samenvatting komen (iemand anders hier ff ?)
ik weet wel dat ze nu dr man "het hemd van zn lijf vraagt " :D om voor ons achter dingen te komen :D

[..]

Er riepen mensen om een IP check om dat ze te weinig Libisch sprak en omdat ze 2 weken voor de ellende daarnaartoe verhuisd was. En een detail dingetje in een post.

We worden paranoia hier, en ik hoop dat ze terug blijft komen. Maar dat denk ik wel, ze was niet boos.

Zo

Boodschappen gedaan, koffie is warm en het journaal begint.
pi_93456572
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:59 schreef raistlin6 het volgende:
Ok, maar troll-discussie kan afgesloten worden. Ik kan namelijk met zekerheid zeggen dat ze geen troll is. En ik ga dat niet hier bewijzen. Sorry. :P
hoeft ook niet !!! haar veiligheid is belangrijker en indd. gelukkig was die discussie al gesloten !!
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 20:02:28 #227
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93456684
iyad_elbaghdadi Iyad El-Baghdadi
Reports that the air strike on Ajdabia/Benghazi today completely failed to hit its target. Arms depot not hit. More soon. #Libya

Onderstaand klopt volgens mij echt niet, er zou alleen in de lucht geschoten zijn. Indien waar waren er sowieso ongetwijfeld meer bronnen.

ABAT - Troepen die loyaal zijn aan de Libische leider Muammar Kaddafi hebben in de hoofdstad Tripoli het vuur geopend op een menigte voornamelijk jonge betogers.
AFP

Daarbij zijn vele doden en gewonden gevallen. Dit heeft de krant Quryna gemeld in zijn interneteditie.

In de wijk Tajoura zijn bijna tienduizend mensen de straat op gegaan. Kaddafi-aanhangers in burger openden het vuur op ongewapende jongeren, aldus het bericht, waarvoor geen onafhankelijke bevestiging is.
pi_93456712
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er riepen mensen om een IP check om dat ze te weinig Libisch sprak en omdat ze 2 weken voor de ellende daarnaartoe verhuisd was. En een detail dingetje in een post.

We worden paranoia hier, en ik hoop dat ze terug blijft komen. Maar dat denk ik wel, ze was niet boos.

Zo

Boodschappen gedaan, koffie is warm en het journaal begint.
ik bedoeld of iemand haar info ff kon samenvatten :P
trol discussie naar mijn mening niet zo belangrijk , ik ga ff off, heb heftig gesprek gehad over die begravenis .. ff andere dingen nu !

laterzz!!
hoezo adhd ?
pi_93456765
Niet zoveel gemist dus?
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:04:51 #230
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93456829
  maandag 28 februari 2011 @ 20:05:23 #231
pi_93456856
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:02 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

ik bedoeld of iemand haar info ff kon samenvatten :P
oh! :D
quote:
laterzz!!
yo :W
  maandag 28 februari 2011 @ 20:08:52 #232
pi_93457078
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:03 schreef Bartholomaeus het volgende:
Niet zoveel gemist dus?
Aanval op Misrata is door de oppositie afgeslagen, "aircraft" neergehaald. Internationale gemeenschap komt nu aardig in actie, lijkt het. Serieuze geluiden van militaire steun van Zimbabwe aan het regime. Dat is het wel, geloof ik.
quote:
Tegenstanders van het Libische regime zeggen dat ze een militaire helikopter hebben neergeschoten nabij de stad Misrata op 150 km ten oosten van Tripoli, nadat het toestel raketten op het plaatselijke radiostation zou hebben afgevuurd.
Aircraft was dus een helikopter.

[ Bericht 22% gewijzigd door Papierversnipperaar op 28-02-2011 20:14:21 ]
  maandag 28 februari 2011 @ 20:12:19 #233
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93457324
natlsecuritycnn CNN Natl Security
US has blocked more than $30B in #Libya government assets since the sanctions were announced, Treasury Dept just announced.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:14:05 #234
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93457440
Martin Chulov
The rebels say they're dreading bombardment in benghazi in coming days.

Martin Chulov
Rebel military leaders told me tonight they haven't enough arms and would accept foreign air force help.
pi_93457564
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aanval op Misrata is door de oppositie afgeslagen, "aircraft" neergehaald. Internationale gemeenschap komt nu aardig in actie, lijkt het. Serieuze geluiden van militaire steun van Zimbabwe aan het regime. Dat is het wel, geloof ik.

[..]

Aircraft was dus een helikopter.
Oke! Thanks!
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:16:23 #236
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93457621
Evan Hill

We heard reports that fighter jets had struck an ammo depot near Ajdabiya today, but didnt find much evidence that it happened.

We were on the road back west from Bregah to Ajdabiya, saw some plumes of smoke, rumors spread of many dead - no evidence to back it up.

But checkpoint at Ajdabiyah went a bit nutty: Suddenly defenders were assembling large-caliber AA ammo, firing rounds in the air for press

?

Iyad El-Baghdadi
Just heard that the attack on Azzintan failed; citizens capture weapons & ammo. #Libya

Unconfirmed reports that citizens in Azawiya have attacked & taken over #Gaddafi's checkpoint at Jeddain, took weapons & ammo. #Libya
  maandag 28 februari 2011 @ 20:20:48 #237
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93457960
ROFL om de zoon van Khadafi in het ABC interview met Amanpour.
I gotta go do safari...I will hire lawyer. _O-
pi_93458049
Hoe wreed het ook is, die Gaddafi familie werkt op je lachspieren ook al wil je het niet.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:27:27 #239
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93458416
Saad G laat prima zien hoe ver buiten de werkelijkheid hij staat.
pi_93458460
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:20 schreef Muridae het volgende:
ROFL om de zoon van Khadafi in het ABC interview met Amanpour.
I gotta go do safari...I will hire lawyer. _O-
De Khadaffi's zien het allemaal als een grote grap lijkt het wel. En waarom in feite ook niet?
Ze hebben geld genoeg om wat soldaatjes over te laten vliegen om het opstandige gepeupel een 'lesje' te leren. En mocht het echt te heet onder hun voeten worden dan vliegen ze gewoon naar een bevriend land om daar de rest van hun leven lekker te gaan rentenieren.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:29:33 #241
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93458567
De pest is ook dat het elite leger naar verwachting totaal geen moeite zal hebben met het neerslaan van de protesters e.a.

Martin Chulov
Col. Hamid Belkhair, now rebel leader, 2 weeks ago libyan officer, says Ghaddafi won't yield. 'i'm 1000% sure there'll be a battle'.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:31:32 #242
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93458701
1.14 minuten, interview G vandaag. BBC

Gaan wel tegen G in, die overigens alles blijft ontkennen.

Col Muammar Gaddafi denies there is any fighting on the streets of Tripoli

Libyan leader Col Muammar Gaddafi has told the BBC he is loved by all his people and has denied there have been any protests in Tripoli.

Col Gaddafi said that his people would die to protect him.

He laughed at the suggestion he would leave Libya and said he felt betrayed by leaders who had urged him to quit.

Earlier world governments condemned attacks on Libyan civilians, with US Secretary of State Hillary Clinton saying Col Gaddafi must "go now".

The EU on Monday imposed sanctions including an arms embargo, asset freeze and travel ban on Col Gaddafi and his close entourage.

Col Gaddafi is facing a massive challenge to his 41-year rule, with protesters in control of towns in the east.
'Mercenaries and thugs'

Col Gaddafi was speaking in an interview with the BBC's Jeremy Bowen in Tripoli.

Col Gaddafi accused Western countries of abandoning Libya and said that they had no morals and wanted to colonise the country.

The interview with Col Gaddafi took place in a restaurant on the seafront overlooking the port in Tripoli. He came in with his entourage, he had sunglasses on, and some kind of autumnal brown robe. He was relaxed throughout the interview.

He laughed quite a bit when asked various questions. He seemed very unconcerned about foreign pressure, saying the Libyan people were behind him, the Libyan people loved him.

He departed at the head of his motorcade, which consisted of dozens of vehicles. They left at high speed.

When asked whether he would resign, he said he could not step down as he did not have an official position and insisted that the power was with the people.

Col Gaddafi challenged those, including UK Prime Minister David Cameron, who have accused him of having money abroad to produce evidence.

He said he would "put two fingers in their eye".

Col Gaddafi said true Libyans had not demonstrated but those who had come on to the streets were under the influence of drugs supplied by al-Qaeda.

He said those people had seized weapons and that his supporters were under orders not to shoot back.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:34:59 #243
pi_93458947
quote:
ChangeInLibya Halwasa Guy
Important: This is a list of ALL graphic videos from #libya thanks to our friends at #anonymous: http://piratenpad.de/uXB3mitz0c #oplibya
Filmpjes! Spam je vrienden gek. En je vijanden ook.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:35:58 #244
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93459016
quote:
2s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:31 schreef yavanna het volgende:
1.14 minuten, interview G vandaag. BBC

Gaan wel tegen G in, die overigens alles blijft ontkennen.

Col Muammar Gaddafi denies there is any fighting on the streets of Tripoli

Libyan leader Col Muammar Gaddafi has told the BBC he is loved by all his people and has denied there have been any protests in Tripoli.

Col Gaddafi said that his people would die to protect him.

He laughed at the suggestion he would leave Libya and said he felt betrayed by leaders who had urged him to quit.

Earlier world governments condemned attacks on Libyan civilians, with US Secretary of State Hillary Clinton saying Col Gaddafi must "go now".

The EU on Monday imposed sanctions including an arms embargo, asset freeze and travel ban on Col Gaddafi and his close entourage.

Col Gaddafi is facing a massive challenge to his 41-year rule, with protesters in control of towns in the east.
'Mercenaries and thugs'

Col Gaddafi was speaking in an interview with the BBC's Jeremy Bowen in Tripoli.

Col Gaddafi accused Western countries of abandoning Libya and said that they had no morals and wanted to colonise the country.

The interview with Col Gaddafi took place in a restaurant on the seafront overlooking the port in Tripoli. He came in with his entourage, he had sunglasses on, and some kind of autumnal brown robe. He was relaxed throughout the interview.

He laughed quite a bit when asked various questions. He seemed very unconcerned about foreign pressure, saying the Libyan people were behind him, the Libyan people loved him.

He departed at the head of his motorcade, which consisted of dozens of vehicles. They left at high speed.

When asked whether he would resign, he said he could not step down as he did not have an official position and insisted that the power was with the people.

Col Gaddafi challenged those, including UK Prime Minister David Cameron, who have accused him of having money abroad to produce evidence.

He said he would "put two fingers in their eye".

Col Gaddafi said true Libyans had not demonstrated but those who had come on to the streets were under the influence of drugs supplied by al-Qaeda.

He said those people had seized weapons and that his supporters were under orders not to shoot back.
Tragisch, het lijkt wel een seniele opa die alle grip op de werkelijkheid is verloren.
Hij denkt nog steeds dat hij die revolutionaire leider van weleer is.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:37:16 #245
pi_93459087
Er is toch aanval geweest op Zawiya?
http://liveword.ca/libya/(...)-the-khamis-brigade/
quote:
20:41 BBC Arabic’s Abderrahim Farsi, who’s in Tripoli, has been told by a source that Libyan tanks and armoured cars attempting to break into Zawiya have been repelled by opposition fighters. The source said the attacking force belongs to the Khamis Brigade of the Libyan army, led by Col Gaddafi’s son Khamis. (Via BBC’s live stream)
pi_93459199
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:28 schreef aerdt het volgende:

[..]

De Khadaffi's zien het allemaal als een grote grap lijkt het wel. En waarom in feite ook niet?
Ze hebben geld genoeg om wat soldaatjes over te laten vliegen om het opstandige gepeupel een 'lesje' te leren. En mocht het echt te heet onder hun voeten worden dan vliegen ze gewoon naar een bevriend land om daar de rest van hun leven lekker te gaan rentenieren.
Hier staat wel eer op het spel hoor.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:41:28 #247
pi_93459347
Oppositie heeft trouwens per ongeluk de Britse Hercules' beschoten die kwamen evacueren. Kogel kwam in de cockpit terecht, geen gewonden. Ze hebben hun excuses aangeboden, dachten dat het Ghaddafi was. (bron: BBC)

Ik dacht al hoe ze dat wilden regelen.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:43:03 #248
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93459464
Bedankt allemaal voor de up to date informatie. Fijn om ook gewoon dingen in het ned/engels te lezen. We hebben natuurlijk wel Al Jazeera Internationaal maar ze kijken hier veel de arabische variant natuurlijk.. En het is niet te doen om ALLES te vertalen...

Een vriendin van mij uit Tripoli vraagt hoe je op facebook kan komen als het geblokkeerd is. Iemand een idee misschien? Een link om iets te downloaden ofzo?
pi_93459507
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Oppositie heeft trouwens per ongeluk de Britse Hercules' beschoten die kwamen evacueren. Kogel kwam in de cockpit terecht, geen gewonden. Ze hebben hun excuses aangeboden, dachten dat het Ghaddafi was. (bron: BBC)

Ik dacht al hoe ze dat wilden regelen.
Dat zat erin. Gelukkig goed afgelopen.
pi_93459745
Heeft iemand wel eens van de volgende site gehoord en zoja, hoe betrouwbaar is deze informatie?

http://www.livelibya.com/
  maandag 28 februari 2011 @ 20:47:24 #251
pi_93459764
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:43 schreef houda het volgende:
Bedankt allemaal voor de up to date informatie. Fijn om ook gewoon dingen in het ned/engels te lezen. We hebben natuurlijk wel Al Jazeera Internationaal maar ze kijken hier veel de arabische variant natuurlijk.. En het is niet te doen om ALLES te vertalen...

Een vriendin van mij uit Tripoli vraagt hoe je op facebook kan komen als het geblokkeerd is. Iemand een idee misschien? Een link om iets te downloaden ofzo?
Sorry, ik heb geen verstand van facebook. :N
  maandag 28 februari 2011 @ 20:48:59 #252
pi_93459878
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:47 schreef aerdt het volgende:
Heeft iemand wel eens van de volgende site gehoord en zoja, hoe betrouwbaar is deze informatie?

http://www.livelibya.com/
Geen idee. Maar gerommel binnen het leger kan wel verklaren waarom de aanvallen op Zawiya en Masrati niet gelukt zijn.
  maandag 28 februari 2011 @ 20:50:46 #253
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93460008
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sorry, ik heb geen verstand van facebook. :N
Jammer, toch bedankt!
  maandag 28 februari 2011 @ 20:53:40 #254
104871 remlof
Europees federalist
pi_93460205
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 20:43 schreef houda het volgende:

Ze kunnen inbellen via XS4ALL in Amsterdam, dan kunnen ze wel bij Facebook, maar dan wel tegen internationale gesprekskosten:

Nu een paar weken later de Egyptische geschiedenis zich in Libi lijkt te herhalen hebben we direct een inbelaccount voor Libi opengesteld. Die informatie is via Twitter, Al Jazeera en allerlei blogs bekendgemaakt. We hopen dat de gegevens Libi bereiken. Help mee als je kunt: inbelnummer: +31205350535 user: xs4all password: xs4all

https://blog.xs4all.nl/20(...)oor-libie-en-egypte/
pi_93460697
voor de liefhebbers begint er nu een extralange uitzending van nieuwsuur. op 2
  maandag 28 februari 2011 @ 21:01:38 #256
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93460724
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:01 schreef IntensiveGary het volgende:
voor de liefhebbers begint er nu een extralange uitzending van nieuwsuur. op 2
Brandpunt wordt zeker niet live gestreamd zoals nieuwsuur?
  maandag 28 februari 2011 @ 21:01:46 #257
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93460731
Nieuwsuur even bekijken :).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:02:05 #258
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93460754
Libispecial @Nieuwsuur begonnen.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:03:02 #259
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93460804
Er is al een nieuwe krant: De vrije Libir :)
  maandag 28 februari 2011 @ 21:03:08 #260
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93460814
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:02 schreef bokaal het volgende:
Libispecial @Nieuwsuur begonnen.
oh het is op nieuwsuur, ik dacht brandpunt, thanks! http://nieuwsuur.nl/live
  maandag 28 februari 2011 @ 21:06:09 #261
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93461010
hello ben ik weer , is iemand op de hoogte of er al een no-fly-zone van kracht is? en waar die amerikaanse oorlogschepen op het moment liggen. Dit met betrekking tot beghazi en de driegende taal van familie Gadaffi.
pi_93461114
Washington komt binnen enkele minuten met nieuw statement
pi_93461143
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:06 schreef Dance99Vv het volgende:
hello ben ik weer , is iemand op de hoogte of er al een no-fly-zone van kracht is? en waar die amerikaanse oorlogschepen op het moment liggen. Dit met betrekking tot beghazi en de driegende taal van familie Gadaffi.
AlArabiya_Eng Al Arabiya English
US Aircraft carrier USS Enterprise reportedly moving closer to Libya: Photo at: http://goo.gl/t6uHt #Gaddafi #Libya #Feb17
2 minutes ago

[ Bericht 11% gewijzigd door shomila op 28-02-2011 21:13:56 ]
pi_93461272
Interessant op Nederland 2.
woef
  maandag 28 februari 2011 @ 21:14:50 #265
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93461536
Schokkend om die cijfers te zien, hoeveel analfabeten sommige landen in het Midden-Oosten hebben.
pi_93461555
Back.
Zoon van Tolmai.
pi_93461630
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:14 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Schokkend om die cijfers te zien, hoeveel analfabeten sommige landen in het Midden-Oosten hebben.
Marokko met 50% het meest.
woef
  maandag 28 februari 2011 @ 21:17:44 #268
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93461720
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:08 schreef shomila het volgende:

[..]

AlArabiya_Eng Al Arabiya English
US Aircraft carrier USS Enterprise reportedly moving closer to Libya: Photo at: http://goo.gl/t6uHt #Gaddafi #Libya #Feb17
2 minutes ago
[ link | afbeelding ]

dank :P
pi_93461992
Ik zit echt te wachten bij de NOS tot dat ze zeggen:

"Ook in Nederland volgen mensen het nieuws uit het Midden-Oosten. We schakelen nu over naar een user van het FOK!Forum."

:@ :@
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:26:31 #270
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93462336
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:21 schreef Bartholomaeus het volgende:

"Ook in Nederland volgen mensen het nieuws uit het Midden-Oosten. We schakelen nu over naar een user van het FOK!Forum."

_O-
  maandag 28 februari 2011 @ 21:28:34 #271
pi_93462491
quote:

Ze hebben nu pas een MO-special. Wij hadden dat al toen Egypte 2 of 3 dagen begonnen was. ;(
  maandag 28 februari 2011 @ 21:30:02 #272
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_93462587
6 april beweging, helden.
pi_93462793
White House press briefing over Lybie begint
  maandag 28 februari 2011 @ 21:34:14 #274
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93462846
gpdMiddleEast Goed nieuws, er is internet hier in een hotel in Benghazi, Oost Libie..

de held
pi_93462870
gpdMiddleEast

Benghazi is nu hoofdstad van Vrij Libie. Het is nu avond, uur of 22.30. Donker. Hoorde net wat geschiet buiten. Geen idee wat het is.

Hij is weer bezig jongens. :') :|W
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:35:25 #276
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93462925
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast

Benghazi is nu hoofdstad van Vrij Libie. Het is nu avond, uur of 22.30. Donker. Hoorde net wat geschiet buiten. Geen idee wat het is.

Hij is weer bezig jongens. :') :|W
dan heb je zoiets van ,ga dan kijken daar wordt je voor betaald :?
  maandag 28 februari 2011 @ 21:37:04 #277
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_93463023
Die Hans van Baalen is toch van hier? _O-
pi_93463085
gpdMiddleEast GPD Middle East
VN, Europa en VS spreken nu over mogelijk ingrijpen in Libie...hier in Benghazi zijn ze daar heel erg op tegen.
1 minute ago
  maandag 28 februari 2011 @ 21:38:44 #279
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93463130
ame GPD Middle East
Web http://www.gpd.nl/
Bio Berichten uit het Midden Oosten van Harald Doornbos, onze correspondent ter plaatse. Tweets from the Middle East by our correspondent Harald Doornbos
  maandag 28 februari 2011 @ 21:39:19 #280
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_93463172
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:38 schreef shomila het volgende:
gpdMiddleEast GPD Middle East
VN, Europa en VS spreken nu over mogelijk ingrijpen in Libie...hier in Benghazi zijn ze daar heel erg op tegen.
1 minute ago
Dat lees je indd op meer plekken, de mensen willen het zelf doen.
Persoonlijk denk ik ook dat dat de enige oplossing is die ook op lange termijn werkt.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  maandag 28 februari 2011 @ 21:39:21 #281
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93463173
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:34 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast

Het is Cowboy Billy-Boem met z'n 3 Klappertjeskameraden :Y
pi_93463217
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:39 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Het is Cowboy Billy-Boem met z'n 3 Klappertjeskameraden :Y
Nee joh, het zijn wat kinderen die met een bal tegen de muur aan het schoppen zijn! _O-
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:41:05 #283
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93463289
Dat de mensen het zelf willen doen is ook wat ik hoor van mijn man. Dat heerst een beetje in de straten. Ze zijn bang dat andere mensen dan weer blijven in het land en dat het een heel lang verhaal gaat worden...
  maandag 28 februari 2011 @ 21:41:11 #284
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_93463294
Verbindingen zijn trouwens dramatisch. Satphone lijkt permanent gestoord te worden. Mobiele telefoon vaak onbereikbaar. En geen internet.
about 10 hours ago via Twitter for iPhone
pi_93463342
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:32 schreef aerdt het volgende:
White House press briefing over Lybie begint
haar reactie op de vraag of ze wou reageren over wat hij vandaag allemaal in het interview had gezegd ( "the people just love me" )
"it's just delusional
ja sorry ik niet zo goed in snel engels typen terwijl ze praten
maar juist door wat ie heeft gezegd vandaag vinden hun het zelfs nog dringender om in te grijpen ....
heeft G vandaag even weer wat eigen ruiten in gegooid met zn idiote gelul :P
hoezo adhd ?
pi_93463503
quote:

LOL _O-
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 21:45:00 #287
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93463573
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:41 schreef Dance99Vv het volgende:
Verbindingen zijn trouwens dramatisch. Satphone lijkt permanent gestoord te worden. Mobiele telefoon vaak onbereikbaar. En geen internet.
about 10 hours ago via Twitter for iPhone
Over welk gedeelte van Libya gaat dit? Want ik heb gewoon internet hier in Benghazi. En ik weet dat ze in Tripoli ook internet hebben. Telefoon werkt inderdaad erg slecht, vooral naar andere steden en een ander netwerk dan dat je zelf hebt.
pi_93463627
Iedereen die de moeite neemt om updates en nieuws te posten super bedankt.
Ik heb Egypte op de voet gevolgd en dit in iets mindere mate wegens tijdgebrek, maar
met het lezen van dit forum ben ik beter op de hoogte dan met nu.nl. :)
pi_93463664
quote:
14s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:45 schreef 22 het volgende:
Iedereen die de moeite neemt om updates en nieuws te posten super bedankt.
Ik heb Egypte op de voet gevolgd en dit in iets mindere mate wegens tijdgebrek, maar
met het lezen van dit forum ben ik beter op de hoogte dan met nu.nl. :)
Dank! ^O^ Mooi dat je er wat aan hebt! ;)
Zoon van Tolmai.
pi_93463736
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:45 schreef houda het volgende:

[..]

Over welk gedeelte van Libya gaat dit? Want ik heb gewoon internet hier in Benghazi. En ik weet dat ze in Tripoli ook internet hebben. Telefoon werkt inderdaad erg slecht, vooral naar andere steden en een ander netwerk dan dat je zelf hebt.
oh trek je daar maar niks van aan ( doen wij ook niet :+ ) , is van een nogal rare journo .. die vent is niet helemaal honderd .. hij roept altijd (okaj meestal ) dingen die niet kloppen ..

b.t.w. is een tweet van vanochtend maar toen klopte het ook niet ..
voor betrouwbare info moet je dat twitteracount i.i.g. net volgen ! :P
hoezo adhd ?
pi_93463770
Zeker. Ik leer heel wat bij haha.
Ik heb me nooit zo verdiept in het midden oosten.
pi_93463847
gpdMiddleEast
Trouwens, toen ik een paar uur geleden weer langs het strand reed, was dat luchtafweergeschut weg.

Ja, hij kan wel lekker aan het strand wandelen. Wat een leven zeg. ;(
Zoon van Tolmai.
pi_93463873
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:47 schreef 22 het volgende:
Zeker. Ik leer heel wat bij haha.
Ik heb me nooit zo verdiept in het midden oosten.
Toppie!

^O^
Zoon van Tolmai.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:50:50 #294
pi_93463986
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:34 schreef Dance99Vv het volgende:
gpdMiddleEast Goed nieuws, er is internet hier in een hotel in Benghazi, Oost Libie..

de held
Laat hem Fok! ff checken voor het laatste nieuws.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:51:13 #295
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_93464008
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:40 schreef Bartholomaeus het volgende:

[..]

Nee joh, het zijn wat kinderen die met een bal tegen de muur aan het schoppen zijn! _O-
Er heeft iemand gewoon een pallet met bubbelplastic laten vallen.
pi_93464091
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:51 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Er heeft iemand gewoon een pallet met bubbelplastic laten vallen.
_O-
Wat een grappenmaker is het ook. Ik kan er gewoon nog steeds om lachen.
'Mubarak is dood' _O-
Zoon van Tolmai.
pi_93464141
US ambassador to UN: Colonel Khadaffi is clearly disconnected from reality.

Aangezien het niet duidelijk is wie de leiding heeft over de opstandelingen, is het niet mogelijk op dit moment wapens aan ze te leveren.
Gesprekken gaande tussen partners over een eventuele militaire interventie. Met partners gaf ze als voorbeeld de NATO en niet UN, wat min of meer betekent dat ze niet verwachten dat de security council groen licht geeft voor militaire interventie.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:53:13 #298
pi_93464144
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:41 schreef houda het volgende:
Dat de mensen het zelf willen doen is ook wat ik hoor van mijn man. Dat heerst een beetje in de straten. Ze zijn bang dat andere mensen dan weer blijven in het land en dat het een heel lang verhaal gaat worden...
Er zijn aanwijzingen dat Zimbabwe het regime meer steunt dan alleen met wat huurlingen. Als dat waar is, is het een internationaal incident. Dan word het moeilijker voor de wereld om er zich niet mee te bemoeien.
pi_93464162
SL0wZEr

another day, nothing to share .. life goes on as normal out here #Tripoli #Libya
Zoon van Tolmai.
pi_93464248
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:41 schreef houda het volgende:
ik snap die reactie indd. wel .. ik hoop maar dat het lukt zonder buitenlands hulp, en mocht er echt hulp nodig zijn , zorg er dan indd. alleen voor dat G aftreed , voor gerecht komt ( hoorde wel net van dat bericht van washington dat dat gaat gebeuren ?( mensen hier , corrigeer me als ik het niet goed heb verstaan plz)
en dat ze het dan weer overlaten aan de bevolking van Libi zelf ..

maar goed , ik hoop gewoon eigenlijk dat G het liefst nog vanavond opstapt en jullie verder kunnen met de wederopbouw van het land en kunnen starten met een "democratische fundering " leggen .
maar is makkelijker gezegd dan gedaan ...
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 21:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn aanwijzingen dat Zimbabwe het regime meer steunt dan alleen met wat huurlingen. Als dat waar is, is het een internationaal incident. Dan word het moeilijker voor de wereld om er zich niet mee te bemoeien.
en dat is indd. wel een "probleem " ja ...
( daar niks verder over gehoord b.t.w. )
hoezo adhd ?
pi_93464258
Odarhobi

#Libya Military intervention can mean air strike limited to Bab Alzizya , That would be OK
Zoon van Tolmai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')