abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93268578
Weerzinwekkend is het, die PVV en z'n aanhangers. Het laagste van het laagste. Anderen tuig noemen, en zelf nog veel erger zijn. Prat gaan op de eigen vrijheid van meningsuiting, maar anderen die willen ontzeggen. Schande ervan spreken wanneer moslims een Mohammed-cartoonist bedreigen, maar nu?

:r
pi_93268758
Vrijheid van meningsuiting geldt uiteraard alleen voor Geert zelf.
pi_93269191
Ik kan hier alleen maar om lachen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:40:11 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93269375
Ik zie de vergelijking met Nekschot niet helemaal.

Ja, het is een smakeloze cartoon.
Ja, Wilders roept zelf het nodige en moet zich dus niet zo laten kennen.

Maar

Moet je alles accepteren? Nee, hij verbindt er zijn eigen conclusies aan. Wil helemaal niet dat iets vanuit overheidswege verboden wordt. Zie hier het verschil met Nekschot.

Je kan prima voor ongebreidelde vrijheid van meningsuiting zijn en je eigen voorkeuren hebben voor goede smaak. Dat bijt elkaar niet. Nergens wil Wilders iemands recht op meninguiting ontnemen.

Last but not least; bedreigingen zijn altijd walgelijk. Ongeacht de hoek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93269629
Goedpraaterij van de bovenste plank. As usual.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:45:06 #56
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93269660
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:44 schreef Mutant01 het volgende:
Goedpraaterij van de bovenste plank. As usual.
Wat praat ik exact goed?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93269983
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:45 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat praat ik exact goed?
Je claimt dat Wilders niemands recht op vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Ik kan mij herinneren dat hij uitspraken heeft gedaan waarin hij stelde dat als iemand slechts dacht aan de sharia - de persoon tezamen met zijn familie linea-recta het land uit moest. Laat staan dat je je erover zou kunnen uiten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 19:54:14 #58
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93270114
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 16:39 schreef goofy_goober het volgende:
Wilders vergelijkt de Koran met Mein Kampf. Waarom zou joop.nl de PVV praktijken dan niet mogen vergelijken met nazi-praktijken? Oh wacht, omdat nu De Grote Leider zelf wordt bespot en niet die dekselse haatbaarden. :')

Geertje stond vooraan de rij de schreeuwen dat de vrijheid van meningsuiting ons grootste goed is toen Nekschot van zijn bed werd gelicht, maar waar is die hypocriet nu??
Lul niet zo dom. Er wordt een politicus door links met de nazi's en Hitler vergeleken, wat nog geen eens 10 jaar geleden een andere politicus fataal werd. Dit is puur op de man spelen en demoniseren. Wilders zegt het walgelijk te vinden maar toont zich consequent door te zeggen dat hij er geen werk van maakt en dat vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt. Wilders schreeuwt hier helemaal niet over, hij heeft nu een mooi excuus om niet bij de Vara aan te schuiven.

Oja, en wat voor 'bedreigingen' zijn dit dan wel? :') Dezelfde die Wilders al jaren krijgt uit de allochtone en linke hoek?

Ik heb vorige keer geen PVV gestemd, maar Wilders wordt in mijn ogen steeds acceptabeler.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_93270261
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:03 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Als je het hebt over Mohammed, dan moet ik je teleurstellen want deze heeft wel degelijk bestaan.
Ook in het geval van de cartoons over Mohammed zie nog steeds een groot verschil tussen het zwart maken van een actief politicus en een historisch figuur.
pi_93270301
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:57 schreef Robus het volgende:

[..]

Ook in het geval van de cartoons over Mohammed zie nog steeds een groot verschil tussen het zwart maken van een actief politicus en een historisch figuur.
Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:01:07 #61
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93270438
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je claimt dat Wilders niemands recht op vrijheid van meningsuiting wil ontnemen. Ik kan mij herinneren dat hij uitspraken heeft gedaan waarin hij stelde dat als iemand slechts dacht aan de sharia - de persoon tezamen met zijn familie linea-recta het land uit moest. Laat staan dat je je erover zou kunnen uiten.
Dat is dan inderdaad een stap te ver. Geen idee dat hij dat heeft gezegd.

Al met al in dit specifieke geval (dan formuleer ik het even zo), zie ik met mijn vorige post in het achterhoofd geen problemen.
Bis bis bis
pi_93270570
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is dan inderdaad een stap te ver. Geen idee dat hij dat heeft gezegd.

Al met al in dit specifieke geval (dan formuleer ik het even zo), zie ik met mijn vorige post in het achterhoofd geen problemen.
Iemand die zo goed andere weet te demoniseren en dan zelf gedemoniseerd wordt. Ik zie ook geen problemen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:07:38 #63
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93270723
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik niet, zeker niet gezien het feit dat dit historische figuur feitelijk nog voortleeft in de gedachten van veel mensen. De hypocrisie spat er dan ook vanaf. Sterker nog, het cartoons maken over dode mensen die zich niet kunnen verdedigen is in mijn ogen wellicht nog zieliger.
O wacht even, je bedoelt die schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar? Ja da's inderdaad een mooi voorbeeld om in je gedachten voort te leven en als rolmodel te nemen.

Er zijn namelijk ook andere geloven die pacifische profeten aanhangen, als ze zonodig een historisch figuur als rolmodel willen, kunnen ze ook eens rondkijken of er misschien een andere profeet / geestelijk leider te vinden die de wereld graag wat liberaler zou willen.
pi_93270847
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
O wacht even, je bedoelt die schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar? Ja da's inderdaad een mooi voorbeeld om in je gedachten voort te leven en als rolmodel te nemen.

Er zijn namelijk ook andere geloven die pacifische profeten aanhangen, als ze zonodig een historisch figuur als rolmodel willen, kunnen ze ook eens rondkijken of er misschien een andere profeet / geestelijk leider te vinden die de wereld graag wat liberaler zou willen.
Nee, liever een schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar. Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_93271146
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het verschil is dus dat Wilders een actief politicus is en Mohammed alleen in gedachten bestaat. Cartoons moet in beide gevallen gewoon kunnen en Wilders mag daar gewoon een mening over hebben. Ik zie geen hypocrisie.
pi_93271173
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:14 schreef Robus het volgende:

[..]

Het verschil is dus dat Wilders een actief politicus is en Mohammed alleen in gedachten bestaat. Cartoons moet in beide gevallen gewoon kunnen en Wilders mag daar gewoon een mening over hebben. Ik zie geen hypocrisie.
Het gaat dan ook meer om de hypocrisie van een deel van de aanhangers. Dezelfde die lopen te huilen over de dreigementen vanuit een deel van de moslimgemeenschap. Je weet wel...
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:23:54 #67
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93271721
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, liever een schizofrene roverhoofdman / massamoordenaar. Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Bij Hitler denk ik eerder aan Mohammed dan aan Wilders. Mo had net Adolf een flinke stoornis onder hersenpan, was een medogenloos bloeddorstig despoot en jaagde de nodige joden en andere onschuldigen over de kling.

Dan denk ik niet aan een populistisch politicus...
pi_93272028
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat dan ook meer om de hypocrisie van een deel van de aanhangers. Dezelfde die lopen te huilen over de dreigementen vanuit een deel van de moslimgemeenschap. Je weet wel...
Ook PVV aanhangers mogen hun mening geven over cartoons, net als moslims dat mogen. Dreigementen uiten is weer iets anders, daar zal bijna iedere PVV aanhanger en moslim tegen zijn.
pi_93272236
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:23 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Bij Hitler denk ik eerder aan Mohammed dan aan Wilders. Mo had net Adolf een flinke stoornis onder hersenpan, was een medogenloos bloeddorstig despoot en jaagde de nodige joden en andere onschuldigen over de kling.

Dan denk ik niet aan een populistisch politicus...
Dat kan en mag jij best vinden. Ik denk bij Hitler noch aan Mohammed noch aan Wilders. Daar ligt dan ook meteen het essentiele verschil tussen ons. Daar waar jij lekker meelult met populistische politici, weet ik mijn eigen lijn te trekken en middels ratio het een en ander te bekijken.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:36:16 #70
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93272461
quote:
14s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:32 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk bij Hitler noch aan Mohammed noch aan Wilders.
quote:
6s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:10 schreef Mutant01 het volgende:

Ga jij maar braaf op je Hitlertje stemmen.
Zo, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd als discussiepartner :')
pi_93272686
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:36 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

[..]

Zo, jij hebt jezelf bij deze gediskwalificeerd als discussiepartner :')
Ja, want de serieusheid spat er vanaf. Vandaar ook dezelfde kwalificatie van Mohammed die ik eraan gaf. Maar daar ga je maar meteen aan voorbij. Dank voor het bewijs van het gebrek aan ratio. Altijd heerlijk als rechtse rakkers zich weer te kakken zetten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 24 februari 2011 @ 20:52:27 #72
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_93273485
quote:
10s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, want de serieusheid spat er vanaf. Vandaar ook dezelfde kwalificatie van Mohammed die ik eraan gaf. Maar daar ga je maar meteen aan voorbij. Dank voor het bewijs van het gebrek aan ratio. Altijd heerlijk als rechtse rakkers zich weer te kakken zetten.
Droeftoeter :')
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:45:54 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93277540
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:54 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Lul niet zo dom. Er wordt een politicus door links met de nazi's en Hitler vergeleken, wat nog geen eens 10 jaar geleden een andere politicus fataal werd. Dit is puur op de man spelen en demoniseren. Wilders zegt het walgelijk te vinden maar toont zich consequent door te zeggen dat hij er geen werk van maakt en dat vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt. Wilders schreeuwt hier helemaal niet over, hij heeft nu een mooi excuus om niet bij de Vara aan te schuiven.

Oja, en wat voor 'bedreigingen' zijn dit dan wel? :') Dezelfde die Wilders al jaren krijgt uit de allochtone en linke hoek?

Ik heb vorige keer geen PVV gestemd, maar Wilders wordt in mijn ogen steeds acceptabeler.
Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93278488
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij vergelijkt de Koran met Mijn Kampf waarmee hij impliceert dat moslims SS-ers zijn. Is dat niet demoniseren dan?
Natuurlijk niet, doe niet zo dom. De PVV kan alleen gedemoniseerd worden, zij kan zelf niet demoniseren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_93278558
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Want Mein Kampf was het heilige boek van SS-ers? Je zoekt het wel heel ver.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:05:07 #76
pi_93279231
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 21:57 schreef Robus het volgende:

[..]

Want Mein Kampf was het heilige boek van SS-ers? Je zoekt het wel heel ver.
Het was niet mijn vergelijking. :')

Maar ik wil van SSers ook wel NAzi's maken, of fascisten, of massamoordenaars.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93283483
Dan heb je de vergelijking van Wilders verkeerd begrepen.
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:02:30 #78
pi_93283933
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:57 schreef Robus het volgende:
Dan heb je de vergelijking van Wilders verkeerd begrepen.
Nee, ik heb Wilders helemaal niet verkeerd begrepen. "Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."

Maar vanwege wetgeving moet ie dat iets minder direct zeggen. De boodschap is echter duidelijk.
pi_93284736
Blijkbaar heb je het wel verkeerd begrepen. De vergelijking ging namelijk over de gewelddadige inhoud van beide boeken.

quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
"Moslims zijn slecht, krijgen overal de schuld van en moeten dood."
Van wie is deze quote?
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:15:47 #80
pi_93285013
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:12 schreef Robus het volgende:
Blijkbaar heb je het wel verkeerd begrepen. De vergelijking ging namelijk over de gewelddadige inhoud van beide boeken.

[..]

Van wie is deze quote?
Dat is mijn interpretatie van zijn boodschap. Hij mag het niet in die woorden zeggen, maar dat is wel wat hij zegt.
pi_93287211
quote:

[..]

had Pim ook zulke geweldadige boeken?
There is only one religion
  donderdag 24 februari 2011 @ 23:55:12 #82
pi_93287439
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:50 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

had Pim ook zulke geweldadige boeken?
Fortuyn? Weet niet.
pi_93288760
Wilders zal waarschijnlijk geen bedreigingen uiten tegen de maker v.d. cartoon , hooguit zijn verontwaardiging wat zijn goed recht is, gezien de manier waarop hij ernaar kijkt.
Helaas zijn bedreigingen de taal van de straat geworden lijkt het.zowel van links rechts moslims christenen enz.
There is only one religion
pi_93289766
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is mijn interpretatie van zijn boodschap. Hij mag het niet in die woorden zeggen, maar dat is wel wat hij zegt.
Helemaal niet. Dat verzin jij gewoon ter plekke.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 01:01:02 #85
pi_93290811
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 00:37 schreef Robus het volgende:

[..]

Helemaal niet. Dat verzin jij gewoon ter plekke.
Dat is gewoon wat hij zegt, hij giet het alleen in een hypocriet politiek-correct jasje.
pi_93293358
Dat zegt hij helemaal niet maar dat is jouw interpretatie zoals je eerder zelf ook al zei. Laat mij eens een uitspraak zien waarin hij (volgens jou) zegt dat alle moslims dood moeten.
pi_93293519
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 11:30 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
'Dolende Ridder in de Orde van Sint Willibrord'

dat klinkt stoerder dan ridder in de orde van oranje nassau, ofnon?
Nooit eerder gehoord in het Nederlands die titel maar het is volgens mij hetzelfde als een knight-errant.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 02:43:55 #88
pi_93293665
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 02:25 schreef Robus het volgende:
Dat zegt hij helemaal niet maar dat is jouw interpretatie zoals je eerder zelf ook al zei. Laat mij eens een uitspraak zien waarin hij (volgens jou) zegt dat alle moslims dood moeten.
Nogmaals, hij kan het niet zeggen. Dan komt ie voor de rechter. Maar dat is wel de boodschap.

De Koran is Mein Kampf, gewelddadige religie, etc.

Dan kan je gaan lopen zeuren dat hij het over de Islam heeft, maar wat is een religie zonder gelovigen?
pi_93294040
Kritiek uiten op een boek betekent niet dat alle volgers van dat boek dood moeten. Ik snap echt niet hoe je die link kan leggen.

quote:
Dan kan je gaan lopen zeuren dat hij het over de Islam heeft, maar wat is een religie zonder gelovigen?
Nog steeds een religie waar je kritiek op mag uiten.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:14:18 #90
pi_93294111
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:08 schreef Robus het volgende:
Kritiek uiten op een boek betekent niet dat alle volgers van dat boek dood moeten. Ik snap echt niet hoe je die link kan leggen.

[..]

Nog steeds een religie waar je kritiek op mag uiten.
Wilders gaat ervanuit dat mensen die link leggen.
pi_93294201
Ik denk dat jij de enige bent die die link legt.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:26:36 #92
pi_93294280
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:20 schreef Robus het volgende:
Ik denk dat jij de enige bent die die link legt.
Nee hoor. Ik denk dat heel veel PVV stemmers die link leggen.
pi_93294334
En dat baseer je op?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:32:39 #94
pi_93294358
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:30 schreef Robus het volgende:
En dat baseer je op?
Mijn kennis van het leven, het universum en alles.
pi_93294377
Geen onderbouwing dus. Dacht ik al.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:39:33 #96
pi_93294470
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:34 schreef Robus het volgende:
Geen onderbouwing dus. Dacht ik al.
Dus jij zegt dat ik lieg?
pi_93294540
Nee, beter lezen. Ik vraag waarop jij baseert dat "heel veel PVV stemmers" die link wel leggen.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 03:51:23 #98
pi_93294591
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:45 schreef Robus het volgende:
Nee, beter lezen. Ik vraag waarop jij baseert dat "heel veel PVV stemmers" die link wel leggen.
Omdat ik weet hoe de wereld werkt. Jij zegt dat ik niet kan bewijzen dat mensen moslims gaan haten vanwege propaganda. Daarmee impliceer je dat het niet zo is. Daarmee impliceer je dat ik lieg.
pi_93294775
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 03:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat ik weet hoe de wereld werkt.
Iedereen denkt te weten hoe de wereld werkt. Geen argument natuurlijk.
quote:
Jij zegt dat ik niet kan bewijzen dat mensen moslims gaan haten vanwege propaganda. Daarmee impliceer je dat het niet zo is. Daarmee impliceer je dat ik lieg.
Nee, dat zeg ik niet. Wederom niet goed gelezen. Ik vroeg waar jij op baseert dat "heel veel PVV stemmers" de link tussen uitspraken van Wilders en het doden van moslims leggen. Dat vind ik nogal een aanname.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 04:35:00 #100
pi_93294811
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 04:25 schreef Robus het volgende:

[..]

Iedereen denkt te weten hoe de wereld werkt. Geen argument natuurlijk.

[..]

Nee, dat zeg ik niet. Wederom niet goed gelezen. Ik vroeg waar jij op baseert dat "heel veel PVV stemmers" de link tussen uitspraken van Wilders en het doden van moslims leggen. Dat vind ik nogal een aanname.
Propaganda veroorzaakt haat
Haat veroorzaakt moord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')