quote:
Op maandag 28 februari 2011 14:43 schreef aerdt het volgende:Allereerst harstikke bedankt voor al jullie werk en dat meen ik oprecht.
Ik werk momenteel in Afrika, heb geen krant of televisie en vanwege slecht internet netwerk is dit forum vaak de enige manier om de situatie in het Midden-Oosten te volgen.
Echter, ik ben het ook een beetje met IntensiveGary en Jos eens.
Iets te vaak worden dingen te snel voor waarheid aangenomen, onder het mom van 'als Khadaffi dit gedaan heeft, dan is hij ook in staat dat te doen'. Het feit dat hier nu artikelen worden gebruikt waarin wordt gezegd dat een vliegtuig is neergeschoten -maar het kan echter ook een helikopter zijn- of zelfs waarin word beweerd dat gifgas is gebruikt (p7) is niet echt heel verstandig. Het gaat namelijk van de geloofwaardigheid af van dit forum.
Natuurlijk kan je erbij zetten dat het niet bevestigd is, maar door ze hier toch te gebruiken geef je geloofwaardigheid aan het verhaal.
Ik hoop trouwens dat jullie dit niet persoonlijk opvatten, want ik vind dat met name de 'gevestigde' media zich hier schuldig aan maken, wat in mijn ogen niet zou mogen.
Ik heb zelf ook in gewelddadige gebieden gewerkt en ik kan bevestigen dat het eerste slachtoffer in een oorlog inderdaad de waarheid is. Iedereen heeft een eigen agenda en verklaringen van oogetuigen blijken vaker niet dan wel waar te zijn. Niet noodzakelijk omdat ze liegen, maar het is eerder een psychologisch iets.
Ik schrijf dit overigens niet omdat ik Khadaffi zo'n aardige man vind. Wat mij betreft mag hij -en zijn andere vriendjes- aan de hoogste boom gehangen worden.
Maar het mag ook niet zo zijn dat we alles maar voor waarheid aan gaan nemen omdat we hem zo'n klootzak vinden!
Nogmaals bedankt voor al jullie werk -dit meen ik echt oprecht!-
Bedankt voor je reactie.
Je hebt helemaal gelijk. Er zijn ook voldoende mensen die dit beseffen. Deze topics moeten dan ook niet gezien worden als "krant" of "journaal" maar meer als een openbare redactie waar de beschikbare informatie beoordeeld en bediscussieerd wordt.
Een paar users doen hun best om in overleg artikelen te schrijven voor de FrontPage. Die artikelen proberen we zo objectief mogelijk te houden, hoewel het woord "onbevestigd" daar ook vaak in voor komt.
In deze moderne tijden zijn we niet meer gebonden aan een beperkt aantal instituten die voor ons het nieuws of de waarheid bepalen. We doen het tegenwoordig zelf en dat betekend dat we allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor wat we geloven en posten.
Daarnaast is er nog een ding. Zoals je zelf zegt is de waarheid het eerste slachtoffer in een conflict. Mensen en organisaties hebben belangen en zullen het "nieuws" hun kant op willen draaien. Maar dat werkt 2 kanten op. Ik ben tegen onderdrukking, en hoewel ik vooral in dit topic probeer zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen, zie ik het niet als "fout" om het nieuws een kant op te draaien die daar een bijdrage aan levert. Dit weekend heb ik heel fout gediscussieerd in een Wilders-topic. Wilders zaait haat, nou, dat kan ik ook.
De groeten aan Afrika!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op
dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia