abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2011 @ 15:16:31 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_93441724
quote:
6s.gif Op maandag 28 februari 2011 14:43 schreef aerdt het volgende:
Allereerst harstikke bedankt voor al jullie werk en dat meen ik oprecht.

Ik werk momenteel in Afrika, heb geen krant of televisie en vanwege slecht internet netwerk is dit forum vaak de enige manier om de situatie in het Midden-Oosten te volgen.

Echter, ik ben het ook een beetje met IntensiveGary en Jos eens.
Iets te vaak worden dingen te snel voor waarheid aangenomen, onder het mom van 'als Khadaffi dit gedaan heeft, dan is hij ook in staat dat te doen'. Het feit dat hier nu artikelen worden gebruikt waarin wordt gezegd dat een vliegtuig is neergeschoten -maar het kan echter ook een helikopter zijn- of zelfs waarin word beweerd dat gifgas is gebruikt (p7) is niet echt heel verstandig. Het gaat namelijk van de geloofwaardigheid af van dit forum.
Natuurlijk kan je erbij zetten dat het niet bevestigd is, maar door ze hier toch te gebruiken geef je geloofwaardigheid aan het verhaal.

Ik hoop trouwens dat jullie dit niet persoonlijk opvatten, want ik vind dat met name de 'gevestigde' media zich hier schuldig aan maken, wat in mijn ogen niet zou mogen.
Ik heb zelf ook in gewelddadige gebieden gewerkt en ik kan bevestigen dat het eerste slachtoffer in een oorlog inderdaad de waarheid is. Iedereen heeft een eigen agenda en verklaringen van oogetuigen blijken vaker niet dan wel waar te zijn. Niet noodzakelijk omdat ze liegen, maar het is eerder een psychologisch iets.

Ik schrijf dit overigens niet omdat ik Khadaffi zo'n aardige man vind. Wat mij betreft mag hij -en zijn andere vriendjes- aan de hoogste boom gehangen worden.
Maar het mag ook niet zo zijn dat we alles maar voor waarheid aan gaan nemen omdat we hem zo'n klootzak vinden!

Nogmaals bedankt voor al jullie werk -dit meen ik echt oprecht!-
Bedankt voor je reactie.

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn ook voldoende mensen die dit beseffen. Deze topics moeten dan ook niet gezien worden als "krant" of "journaal" maar meer als een openbare redactie waar de beschikbare informatie beoordeeld en bediscussieerd wordt.

Een paar users doen hun best om in overleg artikelen te schrijven voor de FrontPage. Die artikelen proberen we zo objectief mogelijk te houden, hoewel het woord "onbevestigd" daar ook vaak in voor komt.

In deze moderne tijden zijn we niet meer gebonden aan een beperkt aantal instituten die voor ons het nieuws of de waarheid bepalen. We doen het tegenwoordig zelf en dat betekend dat we allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor wat we geloven en posten.

Daarnaast is er nog een ding. Zoals je zelf zegt is de waarheid het eerste slachtoffer in een conflict. Mensen en organisaties hebben belangen en zullen het "nieuws" hun kant op willen draaien. Maar dat werkt 2 kanten op. Ik ben tegen onderdrukking, en hoewel ik vooral in dit topic probeer zo dicht mogelijk bij de waarheid te komen, zie ik het niet als "fout" om het nieuws een kant op te draaien die daar een bijdrage aan levert. Dit weekend heb ik heel fout gediscussieerd in een Wilders-topic. Wilders zaait haat, nou, dat kan ik ook.

De groeten aan Afrika!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_93441730
deze gooi ik er denk ik wel bij :p
breken ze door de "Security Forces"
hoezo adhd ?
pi_93441784
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dit weekend heb ik heel fout gediscussieerd in een Wilders-topic. Wilders zaait haat, nou, dat kan ik ook.

De groeten aan Afrika!
:D hahah ik ben wel benieuwd naar die discussie :P
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:19:37 #29
pi_93441840
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:07 schreef Equites het volgende:
Vrijheid en Islam gaan niet samen. Ik vind alle mensen die denken dat er nu allemaal democratische landen gevormd gaan worden wel heel erg naief. Ik gok erop dat er een nog grotere mafkees aan de macht komt en de sharia in sommige van die landen ingevoerd gaan worden en daarbij weer vijanden van het Westen worden....
Organisaties worden irrelevant. En verdeel-en-heers-onzin, zoals het eindeloos waarschuwen voor moslims daarmee ook.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_93441868
vesnipperaar schreef:
In deze moderne tijden zijn we niet meer gebonden aan een beperkt aantal instituten die voor ons het nieuws of de waarheid bepalen. We doen het tegenwoordig zelf en dat betekend dat we allemaal zelf verantwoordelijk zijn voor wat we geloven en posten.

maar als de gevestigde pers instituten het bevestigd is het waar......?
There is only one religion
  maandag 28 februari 2011 @ 15:22:47 #31
pi_93441973
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:18 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

[..]

:D hahah ik ben wel benieuwd naar die discussie :P
Hij begint hier! Cartoon Wilders #3: Vara verwijdert cartoon na bedreigingen
:P
pi_93441989
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:20 schreef Dance99Vv het volgende:
vesnipperaar schreef:

combinatie van verschillende bronnen , toen reuters zei dat ie dood was werd het ook niet geloofd !
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:24:11 #33
pi_93442023
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:20 schreef Dance99Vv het volgende:

Dat mag je zelf beoordelen. :P
pi_93442085
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

die discussie ging mij te ver offtopic door vooroordelen en het in discussie gaan met geposte stellingen en meningen die eigenlijk oftopic waren.
deze reactie is hier dus lekker offtopic :)
  maandag 28 februari 2011 @ 15:26:34 #35
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93442135
Dat vermoed ik ook. Naast de spanning, stress, ongeloof enz en sowieso het buiten de realiteit staan door zijn opvoeding, oogt hij regelmatig als iemand met b.v coke op.

BloggerSeif Ali Seif
Also, after watching Saif Al Islam on TV again today, I conclude he does some serious drugs before going on air.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 28 februari 2011 @ 15:26:48 #36
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_93442140
Fijn Janena dat je mijn ip hebt gechecked. Dan weet jij het in ieder geval zeker! Nu hoop ik dat de rest het ook snel zeker te weten krijgt.
Ben nog steeds aan het proberen om de filmpjes te kunnen zien. Helaas nog niet gelukt.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:27:07 #37
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_93442156
bump
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 28 februari 2011 @ 15:28:16 #38
pi_93442212
Speech Clinton AJE
pi_93442276
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

jezuz wat een discussie .. ik ga die later nog eens opzoeken , ik vind libië iets belangrijker.. ( ben b.t.w aan pauze toe :O )
maar goed , wilders is ook wel een "hinderlijk probleempje hier " (ik hoop maar dat het bij dat blijft, ben wel ook benieuwd hoe dat verder ontwikkeld hier, zie 2 maart wel weer wat gebeurd .. )

jammer dat er nog geen vertaling is van die filmpjes ik ben echt beneiuwd wat er precies gezegd word!
hoezo adhd ?
pi_93442286
libyanfsl Word from Libya is that AlArabiya correspondant Wael Essam is under house arrest due to his refusal to send false reports #Feb17 #Libya
21 minutes ago via web
pi_93442368
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Speech Clinton AJE
thnx !
gooit geluid weer aan
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:35:12 #42
19242 yavanna
Results may vary.
pi_93442509
Ook opmerkelijk aan Saif : De laatste dagen is hij gaan praten over hervormingen, 'onderhandelen', geen geweld gebruiken tegen protesters enz en dan duikt een filmpje op, welke m.i. duidelijk is gemaakt met het oog om het te gaan verspreiden, waarbij hij een hele andere toon aanslaat.

I am bringing you reinforcements, resources, food, weapons, everything you need. We are doing well. Today I have brought you meat and rice. This is your country. We have all the resources we need, but your country needs you ...

I have come today to you with weapons. Tonight we will [inaudible] in Tripoli.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_93442581
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:26 schreef houda het volgende:
Fijn Janena dat je mijn ip hebt gechecked. Dan weet jij het in ieder geval zeker! Nu hoop ik dat de rest het ook snel zeker te weten krijgt.
Ben nog steeds aan het proberen om de filmpjes te kunnen zien. Helaas nog niet gelukt.
das jammer ja , maar maak je niet druk komt goed!!

ik heb hier een filmpje uit Benghazi waarvan ik me afvraag van wanneer dat is , maar goed jij kan ze niet zien , dus word lastig om naar te kijken [SAVE-LIBYA] Libyans In Support Of The Demonstrations Escape Confinement In Benghazi iets terug hier in de topic ..

clinton ;
ligt het aan mij of komt ze weer niet echt to the point .. ( ja ik ongeduldig aan het worden )
hoezo adhd ?
pi_93442635
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:35 schreef yavanna het volgende:
Ook opmerkelijk aan Saif : De laatste dagen is hij gaan praten over hervormingen, 'onderhandelen', geen geweld gebruiken tegen protesters enz en dan duikt een filmpje op, welke m.i. duidelijk is gemaakt met het oog om het te gaan verspreiden, waarbij hij een hele andere toon aanslaat.

I am bringing you reinforcements, resources, food, weapons, everything you need. We are doing well. Today I have brought you meat and rice. This is your country. We have all the resources we need, but your country needs you ...

I have come today to you with weapons. Tonight we will [inaudible] in Tripoli.

ja die op CNN geloof ik ..

(maar is dat dan echt de oudste zoon , aangezien er geruchten waren dat die jongstre zich had aangesloten bij de demonstranten .....er werd gezgd dat hij naar libie was gehaald maar toen dus is overgelopen ) http://www.presstv.ir/detail/166900.html
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:39:35 #45
pi_93442687
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:

clinton ;
ligt het aan mij of komt ze weer niet echt to the point .. ( ja ik ongeduldig aan het worden )
Ze kiest de kant van het volk, en dat bedoel ik in een heel andere context dan alleen Libië. Maar ik denk dat Amerika zich op het ogenblik gedraag als Ghaddafi Junior, en dat is weer een heeeeeeel ander onderwerp. Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
pi_93442761
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze kiest de kant van het volk, en dat bedoel ik in een heel andere context dan alleen Libië. Maar ik denk dat Amerika zich op het ogenblik gedraag als Ghaddafi Junior, en dat is weer een heeeeeeel ander onderwerp. Assistent PG in VS onstlagen na oproep demonstranten dood te schieten.
ja maar die kant hebben ze al eerder "gekozen "
wat gaan ze doen ...?
(sorry ligt aan mij nu ff.. ik word echt ongeduldig , moet koffie maken en ff pauze gaan houden denk ik :') )
hoezo adhd ?
  maandag 28 februari 2011 @ 15:46:48 #47
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93442970
  maandag 28 februari 2011 @ 15:47:46 #48
299059 bokaal
De man van staal!
pi_93443013
  maandag 28 februari 2011 @ 15:47:54 #49
pi_93443019
Ik hoop dat Clinton zichzelf serieus neemt. " Young people know everything of what is going on everywere. And they no longer accept the status quo."
pi_93443083
quote:
Op maandag 28 februari 2011 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
Ik hoop dat Clinton zichzelf serieus neemt. " Young people know everything of what is going on everywere. And they no longer accept the status quo."
das precies de zin die ik ook wou quote !!! :D

ik moet ook zeggen het klonk positief , maar wil eerst meer zien voor ik ga geloven ...
hoezo adhd ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')