ja maar gisteren werd ook gemeld dat die stad min of meer in handen was van anti'squote:Op zondag 27 februari 2011 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Had je deze al meegekregen?
[..]
Alles geblocked? Kun je wel Al Jazeera zien?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:18 schreef houda het volgende:
Ik kan helaas alle fimpjes niet openen! Jammer, zou graag een samenvatting van alle beelden willen zien. Iemand een idee over hoe ik het toch kan zien?
iemand tips ??quote:Op zondag 27 februari 2011 22:18 schreef houda het volgende:
Ik kan helaas alle fimpjes niet openen! Jammer, zou graag een samenvatting van alle beelden willen zien. Iemand een idee over hoe ik het toch kan zien?
Ja.quote:Op zondag 27 februari 2011 22:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
thnx voor de LAPO aangezien dat voor houda erg lastig nu is !
[..]
iemand tips ??
Houda, heb jij toevallig msn of een ander programma via welke je bestanden kunt versturen en ontvangen?quote:Op zondag 27 februari 2011 22:18 schreef houda het volgende:
miss. skype ? aangezien die het bij veel mensen in Libi doet ..quote:Op zondag 27 februari 2011 22:28 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Houda, heb jij toevallig msn of een ander programma via welke je bestanden kunt versturen en ontvangen?
Je e-mail adres moet je sowieso niet hier typen, das niet superhandig, maar je kunt het wel via pm aan me sturen als je wilt...
Het kan helpen om Tor te installeren. https://www.torproject.org/quote:Op zondag 27 februari 2011 22:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
thnx voor de LAPO aangezien dat voor houda erg lastig nu is !
[..]
iemand tips ??
kan je deze stream zien ?
http://www.livestream.com/libya17feb
Van de bodysnatchers?quote:
http://abcnews.go.com/Int(...)on/story?id=13011545quote:
Omg, Christian Amanpour, die ken ik nog van oorlog tussen Irak en Kuweitquote:Op zondag 27 februari 2011 22:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
http://abcnews.go.com/Int(...)on/story?id=13011545
Burgers worden getraind om met wapens te kunnen omgaan door mensen uit het leger, om wellicht Tripoli binnen te vallen en de troepen van Ghaddafi te verjagen.
maar er mag best een link in komen van de laatste FPquote:Op zondag 27 februari 2011 22:39 schreef MangoTree het volgende:
Eerdere nieuwsberichten:
[Upd] Libi: Chaos in Tripoli
Dit in de OP is niet echt handig, het bericht is van 21-2.
Waarom niet gewoon een link naar de FP, of gewoon dat stukje weghalen?
edit: bedenk me nu dat automatische linkjes voor relevante nieuwsberichten best wel handig zou zijn in de OP van reeksen. Net zoiets als alle foto's die het het topic geplaatst worden bovenin bij elkaar staan. Maar goed, we zijn al verwend.![]()
quote:Op zondag 27 februari 2011 22:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[ afbeelding ]
Images of Gaddafis security forces in Tripoli
Posted on February 27, 2011 by v1d
These killers have been spotted patrolling different areas of Tripoli in search of protesters. The first image is a close up of their vehicle with pictures of Gaddafi on the dashboard and emblems of the Peoples Guard on the door and hood, the Peoples Guardno comment. The second image shows two of them armed with AK-47s and removing barricades that were set up by peaceful protesters to prevent them from patrolling the neighborhood.
[ afbeelding ]
vorige topic had ik een you tube film geplaatst waarin je kan zien dat dit soort pick ups "lichamen "meenamen ( ik kijk ff of ik em nog kan vinden )
quote:Op zondag 27 februari 2011 15:35 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
According to the owner of the video, those two protesters were executed in the street (which is not very clear in the video but you can hear the fireshots) ...and after that, their corps were transferred with the armed members in white pickups .
quote:Op zondag 27 februari 2011 23:19 schreef yavanna het volgende:
Zawiyah: The city on the frontline of Libya's revolt
Controlled by rebels but surrounded by Gaddafi loyalists, a metaphor for the current stalemate
[ afbeelding ]
truste....TRUSTE......trrrustequote:Op zondag 27 februari 2011 23:32 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
feb17voices Audioboo: LPC #Benghazi:Situation here is good, but we remain vigilant & stand in solidarity#Tripoli. #Libya #Feb17 http://boo.fm/b289518
damnz .. alweer half 12 ..
truzztuh peopz!
(laatstequote:Op zondag 27 februari 2011 23:12 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
LibyaFeb17_com UNCONFIRMED: PressTV reports that Gaddafi's youngest son joins protesters - #feb17 #libya - http://www.libyafeb17.com/?p=2941
wel slecht hoor ; libya feb17.com komt nu aan met dit bericht ;http://presstv.com/detail/166900.html 'Gaddafi's son joins Libyan protesters'
staat er ook nog bij We are looking into finding other sources of information in order to verify this.
is toch wel duidelijk dat ie dat niet heeft gedaan .....
Saif al-Islam & Saif-al-Arab.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:43 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
(laatste)
ik merk dat ik deze 2 door elkaar haal ; ( zijn niet dezelfde ?ik dacht naam iets anders geschreven ..iemand die weet hoe dit zit ?? )
[ afbeelding ]Seif Al-Arab Kadhafi geniet voornamelijk bekendheid wegens zijn betrokkenheid bij wapensmokkel en een uit de hand gelopen striptease van zijn vriendin in de Duitse discotheek 4004. Saif ging op de vuist met een van de bewakers van de discotheek en dreigde hem zuur in het gezicht te gooien.
[ afbeelding ]
Saif Al-Islam wordt al jaren klaargestoomd om Kadhafi op te volgen. Hij wordt ook beschouwd als de architect van de toenadering tussen Libi en het Westen.
volgens http://www.volkskrant.nl/(...)en-van-Kadhafi.dhtml zijn het 2 verschillende ????
( b.t.w. ook foto's van G 's andere kinderen )
die heb ik ook nog niet gezien , sorry ik kan nie arabisch ..quote:Op zondag 27 februari 2011 23:45 schreef yavanna het volgende:
Mocht iemand kunnen vertalen? Geen idee van wanneer dit is.
Saif die een menigte(?) toespreekt.
Zie boven, broers.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
die heb ik ook nog niet gezien , sorry ik kan nie arabisch ..
maar ik vraag me nou wel af Saif Al islam en Seif al arab ..ik dacht dat dat dezelfde persoon was ..
okaj thnx!!!, maar die lijken op elkaar zeg !!quote:Op zondag 27 februari 2011 23:49 schreef yavanna het volgende:
[..]
Saif al-Islam & Saif-al-Arab.
Gaddafis second wife is Safia Farkash. From Safia, Muammar al-Gaddafi has 6 children. The oldest child is Saif al Islam al-Gaddafi (38). Deze zie je steeds op tv.
The sixth son of Muammar al-Gaddafi is Saif-al-Arab Gaddafi, who rarely become the media spotlight. He is known to still studying in Munich, Germany.
ja dat had ik al wel begrepen , maar ging echt twijfelen of het nou om 2 verschillende ging ..quote:
Die hele familie is gestoord. Maar dat is overbodig te vermelden. Het zou goed zijn als ze zelf eens in een dictatuur zouden leven, want ze leven gewoon in vrijheid met hun wangedrag in Europa.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:49 schreef yavanna het volgende:
[..]
Saif al-Islam & Saif-al-Arab.
Gaddafis second wife is Safia Farkash. From Safia, Muammar al-Gaddafi has 6 children. The oldest child is Saif al Islam al-Gaddafi (38). Deze zie je steeds op tv.
The sixth son of Muammar al-Gaddafi is Saif-al-Arab Gaddafi, who rarely become the media spotlight. He is known to still studying in Munich, Germany.
Thanksquote:Op maandag 28 februari 2011 00:14 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Libi: Britten evacueren Nederlanders
Gadhafi: Het Libische volk steunt mij
Nou ja en dat verhaal over dat een sjeik Facebook wilde kopen om de revolutie te stoppen...quote:
Ahhh.quote:Op zondag 27 februari 2011 23:51 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
okaj thnx!!!, maar die lijken op elkaar zeg !!
tering , weet zo niet 1 2 3 wie wie is hoor ..
( over de berichten dat hij zich zou hebben aangesloten bij de protesters ,)
kan niet 1 van de 2 een ander kapsel kiezen
Lijken me geen chemische wapens, op een van die canisters staat '... ejection seat' dus ik denk eerder drukflessen voor in schietstoelen. Ze zouden ook wel gek zijn om zulke gassen in blikken met een schroefdop op te slaan, ik heb het in ieder geval nog niet eerder gezien.quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 02:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lijken me geen chemische wapens, op een van die canisters staat '... ejection seat' dus ik denk eerder drukflessen voor in schietstoelen. Ze zouden ook wel gek zijn om zulke gassen in blikken met een schroefdop op te slaan, ik heb het in ieder geval nog niet eerder gezien.
Die houten kistjes die je ziet zijn voor munitie, armor piercing. 14,5 mm B32 munitie voor het KVPT-snelvuurkanon (Russisch), deze vind je op elke standaard APC (BTR-70 en 80 serie, voor de liefhebbers) van de Libische landmacht.
Ik zie wel een gasontsmettingssetje staan, maar die zit in de persoonlijke uitrusting van elke soldaat dus dat zegt ook niet zo veel.
Dat gasmasker wat je ziet liggen is een een onderdeel van een zogenaamde rebreather van het type IP-4 (ook Russisch). Deze wordt gebruikt in tanks en APC's als er bijvoorbeeld brand binnen is.
Dit lijkt me f een in scne gezet samengeraapt zooitje f de heren hebben een verlaten APC 'geplunderd'.
Tot zo ver mijn analyse van het filmpje.
En omdat er een Engelstalig opdruk op de kokers staat (dus westers fabrikaat) durf ik te wedden dat ze voor de Dassault Mirage F1 zijn.quote:CATAPULT CARTRIDGE.- The catapult cartridge provides ballistic gas pressure to boost the seat and pilot out of the cockpit and to expel the drogue container and chute from the seat. The catapult cartridge also initiates ignition of two SBR motors and initiates the post-ejection sequencing subsystem (fig. 6-41).
quote:CBC News has learned that the Gadhafi regime tried to withdraw a substantial amount of money from several Canadian financial institutions and Harper took steps to ensure that didn't happen, the CBC's Hannah Thibedeau reported.
"There was a concern that if the government didn't act tonight, the money would have been withdrawn by the morning," she said.
Lees meer
quote:Libya unrest: Foreign ministers meet to discuss crisis
Foreign ministers from around the world are gathering in Geneva to discuss their response to the mounting humanitarian crisis in Libya.
Tens of thousands of migrants - many from Egypt - are stranded near Libya's Tunisian border in need of food and shelter, UN officials say.
Lees onderstaand net op de AJE site.quote:Op maandag 28 februari 2011 00:52 schreef rakotto het volgende:
Filmpje die ook op facebook staat... Ik wil het wel vertalen, maar versta er zelf niets van.Wellicht dat iemand anders het kan doen?
Zou me niks verbazen als die dat zou doen. Maar dan zal dat wel in TripolI zijn, want de andere delen van het land zijn al in handen van het volk. Dus daar kan die waarschijnlijk niet meer overheidsvoorzieningen sluiten.quote:Op maandag 28 februari 2011 09:02 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik hhorde net op aje of presstv dat gadaffi gezegt heeft dat alle scholen en ziekenhuizen en andere overheidvoorzieningen niet meer beschikbaar zijn(gesloten worden) voor de opstandelingen(bevolking).
Even opletten vandaag of dat ook werkelijk zo is of alleen maar grote woorden zijn .
http://af.reuters.com/art(...)R00F20110228?sp=truequote:Gaddafi unflinching: rebel city fears counter-attack
Mon Feb 28, 2011 7:56am GMT
Print | Single Page
[-] Text [+]
Photo
1 of 1Full Size
By Maria Golovnina
TRIPOLI (Reuters) - Libyan rebels awaited a counter-attack by Muammar Gaddafi's forces on Monday, after the country's leader defied demands that he quit to end the bloodiest of the Arab world's wave of uprisings.
Rebels holding Zawiyah, only 50 km (30 miles) west of Tripoli, said about 2,000 troops loyal to Gaddafi had surrounded the city.
"We will do our best to fight them off. They will attack soon," said a former police major who switched sides and joined the rebellion. "If we are fighting for freedom, we are ready to die for it."
Gaddafi is fighting a rebellion which has swept through his Mediterranean oil producing nation after uprisings toppled entrenched leaders in neighbouring Tunisia and Egypt. His fierce crackdown has killed hundreds, triggering U.N. sanctions and Western condemnation, but has not turned the tide of protests.
Residents even in parts of the capital Tripoli have thrown up barricades against government forces. A general in the east of the country, where Gaddafi's power has evaporated, told Reuters his forces were ready to help rebels in the west.
"Our brothers in Tripoli say: We are fine so far, we do not need help'. If they ask for help we are ready to move," said General Ahmed el-Gatrani, one of most senior figures in the mutinous army in Benghazi.
Analysts say they expect rebels eventually to take the capital and kill or capture Gaddafi, but add that he has the firepower to foment chaos or civil war -- a prospect he and his sons have warned of.
Monday looked likely to see nervousness in oil markets. NYMEX crude for April delivery was up $1.38 at $99.25 per barrel at 0722 GMT. Libya pumps only 2 percent of world oil and Saudi Arabia has boosted output, but traders fear turmoil intensifying in the Arab world.
Serbian television quoted Gaddafi as blaming foreigners and al Qaeda for the unrest and condemning the U.N. Security Council for imposing sanctions and ordering a war crimes inquiry.
"The people of Libya support me. Small groups of rebels are surrounded and will be dealt with," he said.
STAND DOWN CALLS
European powers said it was time for Gaddafi to stand down and Secretary of State Hillary Clinton said the United States was "reaching out" to opposition groups.
Residents of Zawiyah told of fierce fighting against pro-Gaddafi paramilitaries armed with heavy weapons.
"Gaddafi is crazy. His people shot at us using rocket-propelled grenades," said a man who gave his name as Mustafa. Another man called Chawki said: "We need justice. People are being killed. Gaddafi's people shot my nephew."
There were queues outside banks in Tripoli on Sunday for the 500 Libyan dinars the government had promised it would start distributing to each family.
From Misrata, a city 200 km (120 miles) east of Tripoli, residents said by phone a thrust by forces loyal to Gaddafi, operating from the airport, had been rebuffed with bloodshed.
But Libyan exile groups said later aircraft were firing on the city's radio station.
In the eastern city of Benghazi, opponents of the 68-year-old leader said they had formed a National Libyan Council to be the "face" of the revolution, but it was unclear who they represented.
They said they wanted no foreign intervention and had not made contact with foreign governments.
The "Network of Free Ulema," claiming to represent "some of Libya's most senior and most respected Muslim scholars", issued a statement urging "total rebellion" and endorsing the formation of an "interim government" announced two days ago.
FOREIGN WORKERS STRANDED
Western leaders, emboldened by evacuations that have brought home many of their citizens from the vast desert state, spoke out more clearly than before against Gaddafi.
"We have reached, I believe, a point of no return," Italy's Foreign Minister Franco Frattini said, adding it was "inevitable" that Gaddafi would leave power.
Britain revoked Gaddafi's diplomatic immunity and said it was freezing his family's assets. "It is time for Colonel Gaddafi to go," Foreign Secretary William Hague said.
Britain's former prime minister, Tony Blair, said he had spoken to Gaddafi on Friday and told him to go. Blair helped end the Western isolation of Gaddafi after he agreed to renounce weapons of mass destruction, paving the way for big British business deals in Libya.
Three British military planes evacuated 150 civilians from Libya's desert on Sunday, after a similar operation on Saturday.
Wealthy states have sent planes and ships to bring home expatriate workers but many more, from poorer countries, are stranded. Thousands of Egyptians streamed into Tunisia on Sunday, complaining Cairo had done nothing to help them.
Malta said it had refused a Libyan request to return two warplanes brought to the island by defecting pilots last Monday.
Gaddafi, once branded a "mad dog" by Washington for his support of militant groups worldwide, had been embraced by the West in recent years in return for renouncing some weapons programmes and, critically, for opening up Libya's oilfields.
While money has flowed into Libya, many people, especially in the long-restive and oil-rich east, have seen little benefit and, inspired by the popular overthrow of veteran strongmen in neighbouring Tunisia and Egypt, they rose up to demand better conditions and political freedoms.
Hallo houda !quote:Op maandag 28 februari 2011 10:21 schreef houda het volgende:
goedemorgen mensen.
Het is hier trouwens 1 uur later maar dat zullen jullie vast wel weten.
Wat wordt hier veel geschreven zeg! Ik kanhet bijna niet bijhouden. Bedankt voor alle informatie en foto's van Tripoli. Dat kunnen wij hier moeilijk zien. Al Jazeera ontvangen wij wel maar moeizaam.
Ik heb msn ja, ik maak dan liever een nieuw email adres aan voor de anonimietijd. Of kan je dat nog traceren door middel van je ip adres??
Ik heb er geen verstand van dus misschien weet iemand dit?
Ik kan bijvoorbeeld ook niet op you tube. Denk dat dit wordt geblokkeerd want voorheen kon ik dat wel gewoon.
Hier verder niet veel bijzonders aan de hand. Als je niet beter zou weten zou je denken dat er niks aan de hand is! Af en toe hoor je nog wat schoten maar dat zijn mensen die nog wapens hebben die nog niet zijn opgehaald of afgepakt door de orde houders. (weet niet hoe ik het anders moet noemen haha)
Verder zijn de meeste mensen weer terug naar hun werk al speelt er wel iets van een plan om naar Triploi toe te gaan. Naar mijn mening moeten de mensen uit Benghazi blijven waar ze zijn, en dan alle kleine steden eromheen verzamelen en naar Triploi reizen. (zij hebben ook genoeg wapens, eventueel nog wat van hier meenemen) Anders wordt Benghazi onbeveiligd achtergelaten.
Ik hoop dat dit snel gebeurd want Ghadaffi heeft zo veel te veel tijd om zich goed voor te bereiden. Ik kijk regelmatig hier op de site voor wat nieuwe info. Bedankt daarvoor!
Groetjes Houda
Goedemorgen!quote:Op maandag 28 februari 2011 10:21 schreef houda het volgende:
goedemorgen mensen.
Wat wordt hier veel geschreven zeg! Ik kanhet bijna niet bijhouden. Bedankt voor alle informatie en foto's van Tripoli. Dat kunnen wij hier moeilijk zien. Al Jazeera ontvangen wij wel maar moeizaam.
Ik heb msn ja, ik maak dan liever een nieuw email adres aan voor de anonimietijd. Of kan je dat nog traceren door middel van je ip adres??
Ik kan bijvoorbeeld ook niet op you tube. Denk dat dit wordt geblokkeerd want voorheen kon ik dat wel gewoon.
Hier verder niet veel bijzonders aan de hand. Als je niet beter zou weten zou je denken dat er niks aan de hand is! Af en toe hoor je nog wat schoten maar dat zijn mensen die nog wapens hebben die nog niet zijn opgehaald of afgepakt door de orde houders. (weet niet hoe ik het anders moet noemen haha)
Verder zijn de meeste mensen weer terug naar hun werk al speelt er wel iets van een plan om naar Triploi toe te gaan. Naar mijn mening moeten de mensen uit Benghazi blijven waar ze zijn, en dan alle kleine steden eromheen verzamelen en naar Triploi reizen. (zij hebben ook genoeg wapens, eventueel nog wat van hier meenemen) Anders wordt Benghazi onbeveiligd achtergelaten.
Ik hoop dat dit snel gebeurd want Ghadaffi heeft zo veel te veel tijd om zich goed voor te bereiden. Ik kijk regelmatig hier op de site voor wat nieuwe info. Bedankt daarvoor!
Groetjes Houda
thnx voor de uitgebreide info , iemand anders hier had ook al gezegd wat jij nu zegt ( of was jij dat ??) ( over die schietstoelen )quote:Op maandag 28 februari 2011 02:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lijken me geen chemische wapens, op een van die canisters staat '... ejection seat' dus ik denk eerder drukflessen voor in schietstoelen. Ze zouden ook wel gek zijn om zulke gassen in blikken met een schroefdop op te slaan, ik heb het in ieder geval nog niet eerder gezien.
Die houten kistjes die je ziet zijn voor munitie, armor piercing. 14,5 mm B32 munitie voor het KVPT-snelvuurkanon (Russisch), deze vind je op elke standaard APC (BTR-70 en 80 serie, voor de liefhebbers) van de Libische landmacht.
Ik zie wel een gasontsmettingssetje staan, maar die zit in de persoonlijke uitrusting van elke soldaat dus dat zegt ook niet zo veel.
Dat gasmasker wat je ziet liggen is een een onderdeel van een zogenaamde rebreather van het type IP-4 (ook Russisch). Deze wordt gebruikt in tanks en APC's als er bijvoorbeeld brand binnen is.
Dit lijkt me f een in scne gezet samengeraapt zooitje f de heren hebben een verlaten APC 'geplunderd'.
Tot zo ver mijn analyse van het filmpje.
ik heb het er ff gePMT aangezien ze niet heel de tijd op het forum is en al duidelijk maakte dat het "nogal snel voor dr ging"quote:Op maandag 28 februari 2011 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Goedemorgen!![]()
Als je Tor installeert, ben je anoniem on-line en kan je vaak op sites koemn waar je normaal niet op kan.
Peace!
https://www.torproject.org/
Jij ook peace en morgen!quote:Op maandag 28 februari 2011 10:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Goedemorgen!![]()
Als je Tor installeert, ben je anoniem on-line en kan je vaak op sites koemn waar je normaal niet op kan.
Peace!
https://www.torproject.org/
Goeie zaakquote:Op maandag 28 februari 2011 10:57 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik heb het er ff gePMT aangezien ze niet heel de tijd op het forum is en al duidelijk maakte dat het "nogal snel voor dr ging"
nu weet ik zeker dat ze de info krijgt te lezen ..
morguh trouwens !
om anoniem te mailen is het toch goed zat ? ( klopt dat eigenlijk ?) en om op sites te komen die normaal geblokkeerd zijn nu in Libi..quote:Op maandag 28 februari 2011 10:58 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Jij ook peace en morgen!
Tor is toch niet zo makkelijk even in te stellen. Of is dat niet zo? Verder zie ik het nut ervan niet zo, het lijkt mij dat het internet van Houda te traag is om uberhaupt filmpjes te zien/ontvangen.
Kweenie, ik kwam gisteravond pas weer binnengewandeld.. iemand in een vorig deel misschienquote:Op maandag 28 februari 2011 10:56 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
thnx voor de uitgebreide info , iemand anders hier had ook al gezegd wat jij nu zegt ( of was jij dat ??) ( over die schietstoelen )
en indd. hij zwaait er er wel flink mee..
Ik heb helemaal niets hoeven instellen. En als inet te traag is dan houd het op. Er zijn trouwens wel manieren (realplayer, downloadhelper) om filmpjes te downloaden. Als het te langzaam gaat om direct te kijken, pluk je hem op de achtergrond van youtube en kan je het filmpje kijken als ie na een paar minuten (of uur) helemaal binnen is.quote:Op maandag 28 februari 2011 10:58 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Jij ook peace en morgen!
Tor is toch niet zo makkelijk even in te stellen. Of is dat niet zo? Verder zie ik het nut ervan niet zo, het lijkt mij dat het internet van Houda te traag is om uberhaupt filmpjes te zien/ontvangen.
quote:Tor is for web browsers, instant messaging clients, remote logins, and more.
okaj dan was dat iemand anders .. maar goed , julllie vertellen grotendeels hetzelfde .. en het klinkt geloofwaaardig , dus ik ben er voor mijn doen uit ; het zijn geen chemische wapens die daar getoond worden ( ja ik ga nu even van jullie analyses uitquote:Op maandag 28 februari 2011 11:02 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Kweenie, ik kwam gisteravond pas weer binnengewandeld.. iemand in een vorig deel misschien?
Als ik deze tutorialpagina (in het engels) lees dan lijkt het inderdaad wel te doen voor de gemiddelde computergebruiker.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niets hoeven instellen. En als inet te traag is dan houd het op. Er zijn trouwens wel manieren (realplayer, downloadhelper) om filmpjes te downloaden. Als het te langzaam gaat om direct te kijken, pluk je hem op de achtergrond van youtube en kan je het filpje kijken als ie na een paar minuten (of uur) helemaal binnen is.
punt is je kan het wel gewoon gebruiken , maar als je niet op alles let wat ze aangeven ben je niet 100 % anoniem ...klopt ; https://www.torproject.org/download/download.html.en#warningquote:Op maandag 28 februari 2011 11:06 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Als ik deze tutorialpagina (in het engels) lees dan lijkt het inderdaad wel te doen voor de gemiddelde computergebruiker.
how-to-setup-and-use-tor-for-anonymous-browsing
Wie is die witness dan?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Net via Reuters
ANTI-GADDAFI FORCES SHOT DOWN MILITARY AIRCRAFT NEAR MISRATA AND CAPTURED ITS CREW -- WITNESS
Dunno, staat er niet bijquote:Op maandag 28 februari 2011 11:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wie is die witness dan?
Ja dat bedoel ik dus. Zelfs reuters kan hier makkelijk naast zitten als het een random dude is die iets roept.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:08 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
[..]
Dunno, staat er niet bij
Ja maar dat is natuurlijk met veel zaken die hier gepost worden, nu kan er geprobeert worden om het geverifieerd te krijgen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Zelfs reuters kan hier makkelijk naast zitten als het een random dude is die iets roept.
Ik kreeg gisteren een tip over een andere, maar die is wel wat ingewikkelder. Tor kan je zo standaard gebruiken.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:06 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Als ik deze tutorialpagina (in het engels) lees dan lijkt het inderdaad wel te doen voor de gemiddelde computergebruiker.
how-to-setup-and-use-tor-for-anonymous-browsing
quote:Op maandag 28 februari 2011 11:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik geloof er iig niets van tot ik beelden zie.
quote:@igeldard #Libya : African mercenaries 'immune from prosecution for war crimes' - Telegraph http://goo.gl/Yj0Uz
quote:African mercenaries hired by the Gaddafi regime to kill Libyan protesters would be immune from prosecution for war crimes due to a clause in this weekend's UN resolution that was demanded by the United States.
De VS werkt uiteraard met bedrijven zoals Blackwater, dan kan het niet...quote:The move was seen as an attempt to prevent a precedent that could see Americans prosecuted by the ICC for alleged crimes in other conflicts. While the US was once among the signatories to the court, George W. Bush withdrew from it in 2002 and declared that it did not have power over Washington.
Alweer? We zien het wel maar zo snel gaat het niet.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:30 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Op nu word er gemeld dat er betogers richting Tripoli gaan. Misschien word vandaag wel Ghadaffi's laatste dag
Kom maar op met die foto's danquote:Op maandag 28 februari 2011 11:37 schreef Muridae het volgende:
Reuters: Military plane shot down in Misurata. #Libya
BREAKING: Helicopter shot down over misrata, crew are now captured by pro democracy protesters #libya #Feb17 #gaddaficrimes
quote:Ontslagnemend minister van Buitenlandse Zaken Steven Vanackere (CD&V) sluit een internationaal militair ingrijpen in Libi niet uit
Bron: De Tijd
Tja, wie weet. Google maps vertelt mij dat het 13 uur reizen is met de auto, dus dat kan nog wel ff gaan duren dan. Wandelend hebben we het over 8 dagen en 9 uur, dus van 12 uur vanavond tot dinsdag 8 maart goed oplettenquote:Op maandag 28 februari 2011 11:34 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Alweer? We zien het wel maar zo snel gaat het niet.
Welkom iniedergeval!quote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef snellejelle21 het volgende:
Goedemorgen allen. Ik volg sinds de Egyptische revolutie (en incidenteel de afgelopen jaren) intensief het Midden-Oosten forum en dan nu natuurlijk met name Libi. Erg interessant hoe hier steeds beter wordt omgegaan met het verifiren van nieuws met behulp van verschillende bronnen. Ik wil dan ook graag proberen mijn steentje bij te dragen.
[..]
De tweede foto is wel echt. Van de 24e namelijk. De eerste is een coptercrash in Rio de Janeiro in 2009 (Bron)quote:Op maandag 28 februari 2011 11:43 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Tja, hartstikke fake dus, leve tineye.com
Welkomquote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef snellejelle21 het volgende:
Goedemorgen allen. Ik volg sinds de Egyptische revolutie (en incidenteel de afgelopen jaren) intensief het Midden-Oosten forum en dan nu natuurlijk met name Libi. Erg interessant hoe hier steeds beter wordt omgegaan met het verifiren van nieuws met behulp van verschillende bronnen. Ik wil dan ook graag proberen mijn steentje bij te dragen.
Er waren berichten (ook van doctoren) dat gewonde demonstranten in ziekenhuizen worden opgehaald of ter plekke vermoord. Lijken worden van straat gehaald door mercenaries. Ik heb geen BEVESTIGDE berichten gezien over ambulances waarin demonstranten vermoord werden, maar wel geruchten. En gezien de rest is dat dus niet uit te sluiten.quote:Ik bracht vanochtend de auto naar de garage en bladerde daar De Telegraaf door, waar ik het normaal niet zo op heb, maar dit geheel ter zijde. Daar stond in dat gewonden met ambulances worden opgehaald en vervolgens door vermomde Gadaffi milities worden vermoord. In hoeverre is dit bericht serieus te nemen? Iemand meer gehoord vanuit andere bronnen als de televaag?
Verder nog Belgi dat een militaire interventie niet uitsluit:
[..]
Ja, had ik gezien, ik had die 2e url al met een ninja-edit uit m'n quote verwijderdquote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef snellejelle21 het volgende:
[..]
De tweede foto is wel echt. Van de 24e namelijk. De eerste is een coptercrash in Rio de Janeiro in 2009 (Bron)
Het kan ook gewoon psychologische oorlogsvoering zijn, dit soort geruchten hebben bij andere gewapende conflicten volgens mij ook wel gecirculeerd.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er waren berichten (ook van doctoren) dat gewonde demonstranten in ziekenhuizen worden opgehaald of ter plekke vermoord. Lijken worden van straat gehaald door mercenaries. Ik heb geen BEVESTIGDE berichten gezien over ambulances waarin demonstranten vermoord werden, maar wel geruchten. En gezien de rest is dat dus niet uit te sluiten.
Uitwissen van sporen? Er was laatst een filmpje van een dode of gewonde die in een auto werd gestopt. Heb je die gezien?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:52 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Het kan ook gewoon psychologische oorlogsvoering zijn, dit soort geruchten hebben bij andere gewapende conflicten volgens mij ook wel gecirculeerd.
Persoonlijk denk ik dat die mercenaries wel wat beters te doen hebben dan zich met mensen bezig te houden die toch al gewond zijn.
Vertaal mijn stukje hierboven maar even en dump het daar, ik moet nu weg. Als het verwijderd wordt weet je genoegquote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
er word nu gevraagd wat het precies is ; iemand die zn bevindingen daar wil posten
; AliTweel What kind of weapons are this? ??
quote:Those appear to be the missing canisters of Mustard Gas.
You should bury those in a hole 10 meters under the ground until order is restored.
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar ik denk dat het voor uitwissen van sporen inmiddels al veel te laat is.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Uitwissen van sporen? Er was laatst een filmpje van een dode of gewonde die in een auto werd gestopt. Heb je die gezien?
Dat weten wij, maar Ghaddafi nietquote:Op maandag 28 februari 2011 11:57 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ik heb dat filmpje niet gezien, maar ik denk dat het voor uitwissen van sporen inmiddels al veel te laat is.
quote:TRIPOLI - Opstandelingen in Libi hebben zondag bezit genomen van de stad Zawiyah, 50 kilometer ten westen van hoofdstad Tripoli. 'We willen dat het regime snel vertrekt', riepen betogers, na enkele dagen van zware gevechten met het leger.
De verovering van de stad bleek uitgerekend toen het regime buitenlandse journalisten wilde tonen dat het de stad nog onder controle had. De troepen van leider Kadhafi hebben de stad nog wel omsingeld.
er zijn ook berichten geweest dat er lichamen met pickups van security forces worden opgehaald , vorig topic heb ik een filmpje gepost ( volgens mij al een paar x , hieronder staat ie nu ) een een foto die van dichtbij 1 van de pickup's laat zien ( embleem duidelijk te zien )quote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef snellejelle21 het volgende:
Ik bracht vanochtend de auto naar de garage en bladerde daar De Telegraaf door, waar ik het normaal niet zo op heb, maar dit geheel ter zijde. Daar stond in dat gewonden met ambulances worden opgehaald en vervolgens door vermomde Gadaffi milities worden vermoord. In hoeverre is dit bericht serieus te nemen? Iemand meer gehoord vanuit andere bronnen als de televaag?
[..]
Ik heb even snel wat geplaatst daarquote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
er word nu gevraagd wat het precies is ; iemand die zn bevindingen daar wil posten
Die eerste foto is dus al nep zoals iemand al zei, maar heb je die foto van een andere site?quote:
Mooi, heb je reactie een vote +1 gegeven, en die andere een -1quote:Op maandag 28 februari 2011 12:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb even snel wat geplaatst daarnu ga ik echt, houdoe
thnx!!!!!!!!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:01 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik heb even snel wat geplaatst daarnu ga ik echt, houdoe
quote:Op zondag 27 februari 2011 15:35 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
According to the owner of the video, those two protesters were executed in the street (which is not very clear in the video but you can hear the fireshots) ...and after that, their corps were transferred with the armed members in white pickups
quote:Images of Gaddafis security forces in Tripoli
Posted on February 27, 2011 by v1d
These killers have been spotted patrolling different areas of Tripoli in search of protesters. The first image is a close up of their vehicle with pictures of Gaddafi on the dashboard and emblems of the Peoples Guard on the door and hood, the Peoples Guardno comment. The second image shows two of them armed with AK-47s and removing barricades that were set up by peaceful protesters to prevent them from patrolling the neighborhood.
Vaste lijnen doen het nog wel toch? Dial-up-modem-powerrrrrquote:Op maandag 28 februari 2011 12:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bericht vanuit Benghazi via GPD-redactie. In centrum van stad permanente demonstratie voor de revolutie. Maar nog niet iedereen hier is zeker van de overwinning. En buiten het centrum is er ook nog steun voor kahadaffi. Verbindingen zijn trouwens dramatisch. Satphone lijkt permanent gestoord te worden. Mobiele telefoon vaak onbereikbaar. En geen internet.
Aldus gpdMiddleEast
Volgens mij niet. Internet ligt er ook uit. Maar XS4all heeft een actie opgezet zodat de mensen daar toch met een inbelverbinding kunnen internetten. Wel heel langzaam, maar toch.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:10 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Vaste lijnen doen het nog wel toch? Dial-up-modem-powerrrrr
uhmmmm .. dit komt niet geheel overeen met wat houda ons verteld , maar ja .. we weten allemaal wie dit tweet ...quote:Op maandag 28 februari 2011 12:07 schreef Bartholomaeus het volgende:
Bericht vanuit Benghazi via GPD-redactie. In centrum van stad permanente demonstratie voor de revolutie. Maar nog niet iedereen hier is zeker van de overwinning. En buiten het centrum is er ook nog steun voor kahadaffi. Verbindingen zijn trouwens dramatisch. Satphone lijkt permanent gestoord te worden. Mobiele telefoon vaak onbereikbaar. En geen internet.
Aldus gpdMiddleEast
houda had interenet . zo verwoorde houda het zelf ( sprak niet over dial up etc.)quote:Op maandag 28 februari 2011 12:11 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Internet ligt er ook uit. Maar XS4all heeft een actie opgezet zodat de mensen daar toch met een inbelverbinding kunnen internetten. Wel heel langzaam, maar toch.
p.s dit is niet de post waar er de woorden internet doet het hier nog , maar hopen dat het het blijft doen in staat , dit is de laatste post )quote:Op maandag 28 februari 2011 10:21 schreef houda het volgende:
goedemorgen mensen.
Groetjes Houda
Hij bedoeld dat HIJ geen internet heeftquote:Op maandag 28 februari 2011 12:11 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
uhmmmm .. dit komt niet geheel overeen met wat houda ons verteld , maar ja .. we weten allemaal wie dit tweet ...
En terechtquote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij bedoeld dat HIJ geen internet heeft
quote:http://www.guardian.co.uk/world/2011/feb/28/libya-violence-uk-arms-sales-liam-fox
Liam Fox, the defence secretary, has said Britain's arms sales policy is under review following the Libyan regime's violence against its own people.
je ziet wel dat "fake info "geen stand houd "op FOK!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:12 schreef Muridae het volgende:
Een beetje flauw, maar die foto's waren idd fake.
Ik wou aangeven hoe bepaalde media met valse info komen.
Dit soorten acties heb ik al gezien bij wat kranten.
Iets met mosterd en een maaltijd.quote:
Iets met kalf en put.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:26 schreef Muridae het volgende:
[..]
Iets met mosterd en een maaltijd.
Fok! fact checking !quote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
je ziet wel dat "fake info "geen stand houd "op FOK!
ookal trapt er ooit iemand in misleiding ( ikku gisteren met een cap)
er word hier meteen gezegd hoe het zit ..
Nibb it zag het gelijk goed... ik heb een screensot gemaakt en hier is het wel redelijk te lezen...quote:Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
voor die 4 straaljagers die ze hebben (waarvan er 2 in malta staanquote:
Ik begrijp niet waarom Gadaffi de stroom en watertoevoer naar Benghazi niet stopzetquote:Op maandag 28 februari 2011 12:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
6:48am
We're getting reports that the country's second most important military airport, not far from Benghazi, has fallen to the protesters.
Private jets and civilian aircraft at the Al Banin airport were seen grounded. Military personnel say they have joined the people's revolution.
If true, the takeover would mark another blow to Gaddafi's regime.
6:15am
Benghazi, Libya's second-largest city, has entered a state of revolutionary normalcy. Check out this photo gallery from the streets of the eastern city by our web producer there:
http://www.flickr.com/pho(...)s/72157626148659956/
Iedereen is tegenwoordig journalist. In de eerste plaats de demonstranten zelf.quote:
Folly Bah Thibault.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef snellejelle21 het volgende:
Wie weet de naam van deze AJE-presentatrice? (links) Ik meen haar steeds iets te horen uitspreken als Fully Baltimoore o.i.d. maar daarop zoeken levert niks op, ook op de website van AJE en wikipedia kan ik haar niet vinden. Het zal wel iets anders zijn wat er op lijkt.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 februari 2011 12:38 schreef snellejelle21 het volgende:
Wie weet de naam van deze AJE-presentatrice? (links) Ik meen haar steeds iets te horen uitspreken als Fully Baltimoore o.i.d. maar daarop zoeken levert niks op, ook op de website van AJE en wikipedia kan ik haar niet vinden. Het zal wel iets anders zijn wat er op lijkt.
[ afbeelding ]
is dat geen tweet van GPDcairoquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen is tegenwoordig journalist. In de eerste plaats de demonstranten zelf.
Dank! Lijkt er op tochquote:Op maandag 28 februari 2011 12:41 schreef Muridae het volgende:
[..]
Folly Bah Thibault.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Folly_Bah_Thibault
LibyaNewMedia | 28 feb 2011 | 0 stemmen voor leuk, 0 stemmen voor niet leuk. (239 x bekeken)quote:Op maandag 28 februari 2011 12:34 schreef Nibb-it het volgende:
Ja, westerse straaljagers. Libi heeft verder Russische en Joegoslavische kisten. Is er nog gereageerd op dat filmpje? Kan even niet kijken
Misschien heeft er geen controle meer over. Oppositie heeft ook controle over (veel) olie installaties.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:39 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom Gadaffi de stroom en watertoevoer naar Benghazi niet stopzet
Een bombardement op de installaties? Of heeft hij ook geen toegang meer tot gevechtsvliegtuigen? Dat zou wel groot nieuws zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien heeft er geen controle meer over. Oppositie heeft ook controle over (veel) olie installaties.
Ik denk dat het originele filmpje weg is en dat ie opnieuw is ge-uploaded. Kan goed zijn dat het regime youtube lastig valt met auteursrechten-gezeur.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:45 schreef MangoTree het volgende:
[..]
LibyaNewMedia | 28 feb 2011 | 0 stemmen voor leuk, 0 stemmen voor niet leuk. (239 x bekeken)
Vreemd, alle waarderingen staan weer op 0 bij mij.
Al geprobeerd, piloten gebruikten hun schietstoel,weigerden te bombarderen.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:46 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Een bombardement op de installaties? Of heeft hij ook geen toegang meer tot gevechtsvliegtuigen? Dat zou wel groot nieuws zijn.
en de 2 vlietuigen zijn in zee gedumpt is -4 straaljagersquote:Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al geprobeerd, piloten gebruikten hun schietstoel,weigerden te bombarderen.
Is dit al bevestigd? Anders vermoed ik gewoon dat die witness gewoon een beller is dit een leuk verhaaltje wilde vertellen.quote:Op maandag 28 februari 2011 11:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Net via Reuters
ANTI-GADDAFI FORCES SHOT DOWN MILITARY AIRCRAFT NEAR MISRATA AND CAPTURED ITS CREW -- WITNESS
OMG, ik had het van het weekend er nog over dat Marokkanen dit ook voor geld zouden doen...quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Net op AJA wat interviews met de huurlingen in Benghazi. Interviewer vroeg waarom ze in Libie zijn:
Man 1 van Chad: "Ze zeiden dat er een feest was"
Man 2 van Chad: "Ik ben arm en had geld nodig"
Man 3 van Marokko: "vliegreis was gratis"
Het bombarderen van een elektriciteitscentrale is anders dan het bombarderen van woonwijken. Moet toch vast wel een piloot zijn die nog loyaal is aan Gadaffi. Maar ja hoe dan ook, mooi dat het nog niet gebeurd is.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Al geprobeerd, piloten gebruikten hun schietstoel,weigerden te bombarderen.
In zee? Er staan er iig 2 op Malta.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en de 2 vlietuigen zijn in zee gedumpt is -4 straaljagers
Ik kijk op de verkeerde plek, de waarderingen v.h. filmpje i.p.v. waardering voor de comments. Beetje te druk hier nuquote:Op maandag 28 februari 2011 12:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat het originele filmpje weg is en dat ie opnieuw is ge-uploaded. Kan goed zijn dat het regime youtube lastig valt met auteursrechten-gezeur.
Dat kan je toch niet meer serieus nemen... lol...quote:Op maandag 28 februari 2011 12:52 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Net op AJA wat interviews met de huurlingen in Benghazi. Interviewer vroeg waarom ze in Libie zijn:
Man 1 van Chad: "Ze zeiden dat er een feest was"
Man 2 van Chad: "Ik ben arm en had geld nodig"
Man 3 van Marokko: "vliegreis was gratis"
ik wou net zeggen , ik ben allang blij dat dat niet gebeurd is !!! breng em nou niet op iden hequote:Op maandag 28 februari 2011 12:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Het bombarderen van een elektriciteitscentrale is anders dan het bombarderen van woonwijken. Moet toch vast wel een piloot zijn die nog loyaal is aan Gadaffi. Maar ja hoe dan ook, mooi dat het nog niet gebeurd is.
ze hadden volgens de berichten hun schietstoel gebruikt dan lijkt mij dat ze het vliegtuig opgegeven hebben (en dus neergestort is)quote:Op maandag 28 februari 2011 12:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In zee? Er staan er iig 2 op Malta.
Was trouwens ook een donkere Marokkaan. Gadaffi lijkt wel een zwak te hebben voor negers. Screencaps helaas niet, heb AJA op TV staan.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:54 schreef Muridae het volgende:
[..]
OMG, ik had het van het weekend er nog over dat Marokkanen dit ook voor geld zouden doen...
Screencaps?
klopt heb ik ook ergens gelezen .. is in zee terrecht gekomen , dat vliegtuig / straaljagerquote:Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ze hadden volgens de berichten hun schietstoel gebruikt dan lijkt mij dat ze het vliegtuig opgegeven hebben (en dus neergestort is)
Haha dat sowieso. Maar het is toch wel belangrijk, heeft Gadaffi nog wel de mogelijkheid om zijn luchtmacht in te zetten? Zo niet, worden de kansen op een eventuele mars naar Tripoli steeds groter.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik wou net zeggen , ik ben allang blij dat dat niet gebeurd is !!! breng em nou niet op iden he![]()
Dan is het dus -6quote:Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
ze hadden volgens de berichten hun schietstoel gebruikt dan lijkt mij dat ze het vliegtuig opgegeven hebben (en dus neergestort is)
Het zijn ook allemaal simpele arme mensen. Kreeg toch wel een beetje medelijden.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:58 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dat kan je toch niet meer serieus nemen... lol...
Ik denk dat zijn macht snel verdampt.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Haha dat sowieso. Maar het is toch wel belangrijk, heeft Gadaffi nog wel de mogelijkheid om zijn luchtmacht in te zetten? Zo niet, worden de kansen op een eventuele mars naar Tripoli steeds groter.
quote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef snellejelle21 het volgende:
Ik bracht vanochtend de auto naar de garage en bladerde daar De Telegraaf door, waar ik het normaal niet zo op heb, maar dit geheel ter zijde. Daar stond in dat gewonden met ambulances worden opgehaald en vervolgens door vermomde Gadaffi milities worden vermoord. In hoeverre is dit bericht serieus te nemen? Iemand meer gehoord vanuit andere bronnen als de televaag?
[..]
Van dit soort posts word ik echt heel erg blij. Mooi dat mensen waarderen dat er hier naar de feiten gezocht wordquote:Op maandag 28 februari 2011 12:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
je ziet wel dat "fake info "geen stand houd "op FOK!
ookal trapt er ooit iemand in misleiding ( ikku gisteren met een cap)
er word hier meteen gezegd hoe het zit ..
Kan aan houda gevraagt worden of ze ons wil informeren over eventuele hulpvluchten vanuit frankrijk naar benghazi (ps en of er een landingsbaan geveegt kan worden) die zouden over een paar uur vertrekken.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn internet doet het gewoon hoor. Zelfs sneller dan voorheen. Ze zeggen dat Khadaffi het 'aan' heeft gezet om aan de reporters hier te laten zien dat er niks aan de hand is en alles gewoon normaal is. Over pro Khadaffi's hier in Benghazi heb ik niets gehoord. (en ik hoor natuurlijk veel want mijn man heeft er zijn werk van gemaakt om de stad te helpen en mee te denken met oplossingen en hoe nu verder met alles oppakken en vechten enzo) Kan me dat ook helemaal niet voorstellen!!
Verder klopt het dat in Tripoli mensen met geweld worden weggehaald uit ziekenhuizen en van de straat. (gewonde). Ze worden dan verbrand om bewijzen uit te wissen. Dat lukt natuurlijk niet want iedereen ziet de filmpjes, fotoos en alles gelukkig. Wel zeer erg voor de familie want het is belangrijk voor een moslim om begraven te worden en natuurlijk voor de familie is het een hel.
Hier in Benghazi is dat gelukkig nog niet gebeurd. Zal ook niet gebeuren zolang de stad in onze handen is.
Wel erg goed van je man dat hij zo betrokken is bij de revolutie. Word er ook nog gesproken over een eventuele mars naar Tripoli?quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn internet doet het gewoon hoor. Zelfs sneller dan voorheen. Ze zeggen dat Khadaffi het 'aan' heeft gezet om aan de reporters hier te laten zien dat er niks aan de hand is en alles gewoon normaal is. Over pro Khadaffi's hier in Benghazi heb ik niets gehoord. (en ik hoor natuurlijk veel want mijn man heeft er zijn werk van gemaakt om de stad te helpen en mee te denken met oplossingen en hoe nu verder met alles oppakken en vechten enzo) Kan me dat ook helemaal niet voorstellen!!
Verder klopt het dat in Tripoli mensen met geweld worden weggehaald uit ziekenhuizen en van de straat. (gewonde). Ze worden dan verbrand om bewijzen uit te wissen. Dat lukt natuurlijk niet want iedereen ziet de filmpjes, fotoos en alles gelukkig. Wel zeer erg voor de familie want het is belangrijk voor een moslim om begraven te worden en natuurlijk voor de familie is het een hel.
Hier in Benghazi is dat gelukkig nog niet gebeurd. Zal ook niet gebeuren zolang de stad in onze handen is.
Allereerst: Hartstikke bedankt dat je je verhaal hier wilt plaatsen, echt heel erg fijn!!quote:
Hoe weet je dat dit klopt?quote:Verder klopt het dat in Tripoli mensen met geweld worden weggehaald uit ziekenhuizen en van de straat. (gewonde). Ze worden dan verbrand om bewijzen uit te wissen.
Hallo Houda!!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Topquote:Mijn internet doet het gewoon hoor. Zelfs sneller dan voorheen.
quote:want mijn man heeft er zijn werk van gemaakt om de stad te helpen en mee te denken met oplossingen en hoe nu verder met alles oppakken en vechten enzo
dus toch waarquote:Verder klopt het dat in Tripoli mensen met geweld worden weggehaald uit ziekenhuizen en van de straat. (gewonde). Ze worden dan verbrand om bewijzen uit te wissen. Dat lukt natuurlijk niet want iedereen ziet de filmpjes, fotoos en alles gelukkig. Wel zeer erg voor de familie want het is belangrijk voor een moslim om begraven te worden en natuurlijk voor de familie is het een hel.
quote:Hier in Benghazi is dat gelukkig nog niet gebeurd. Zal ook niet gebeuren zolang de stad in onze handen is.
Klinkt goed!quote:Op maandag 28 februari 2011 12:59 schreef houda het volgende:
Hallo allemaal,
Dit weet ik doordat er contact is geweest met de ziekenhuizen daar. Mijn schoonzus is chirurg en ze werkt hier in Benghazi in het ziekenhuis. Zij hebben regelmatig contact. (zo goed als dat gaat)quote:Op maandag 28 februari 2011 13:05 schreef -jos- het volgende:
[..]
Allereerst: Hartstikke bedankt dat je je verhaal hier wilt plaatsen, echt heel erg fijn!!
Ik heb slechts 1 vraag:
[..]
Hoe weet je dat dit klopt?
Oke dank je. Dus ik neem aan dat zij dan gezien heeft dat er mensen uit haar ziekenhuis met geweld zijn weggehaald. Heeft ze ook gezien of die mensen verbrand zijn of denkt ze dat? en waarom?quote:Op maandag 28 februari 2011 13:10 schreef houda het volgende:
[..]
Dit weet ik doordat er contact is geweest met de ziekenhuizen daar. Mijn schoonzus is chirurg en ze werkt hier in Benghazi in het ziekenhuis. Zij hebben regelmatig contact. (zo goed als dat gaat)
Ik ga even kijken naar dat 'tor-gedoe'
jos Rustig aan he!!! ( ze zegt dat die schoonzus contact heeft met andere ziekenhuizen , word echt niet over gelogen vrees ik , zijn geen dingen om over te liegen , i.i.g. hun zie ik daar niet voor aan !) houda is de zoveelste bron nu die dit meld , jammer genoeg lijkt het er echt op dat het waar is ookal zou ik stiekum willen dat het niet klopt ..... ( aangezien de ernst van de zaak )quote:Op maandag 28 februari 2011 13:12 schreef -jos- het volgende:
[..]
Oke dank je. Dus ik neem aan dat zij dan gezien heeft dat er mensen uit haar ziekenhuis met geweld zijn weggehaald. Heeft ze ook gezien of die mensen verbrand zijn of denkt ze dat? en waarom?
http://af.reuters.com/art(...)R0S120110228?sp=truequote:EU to impose Libya arms embargo, travel bans Monday
Mon Feb 28, 2011 11:29am GMT
Print | Single Page
[-] Text [+]
* EU ready to implement arms embargo, travel bans
* Move coincides with crisis meeting at UN in Geneva
BRUSSELS, Feb 28 (Reuters) - European Union governments will sign off on sanctions against Libyan leader Muammar Gaddafi and his government on Monday, including an arms embargo and bans on travel to the bloc, diplomats said.
The decision was expected to be made later in the week but has been brought forward to ensure the measures are enforced as soon as possible, diplomats said.
EU states are also expected to freeze the assets of Gaddafi, his family and government, and ban the sale of goods such as tear gas that can be used against demonstrators.
European powers have called on Gaddafi, in power for more than four decades, to stand down after his attempts to suppress two weeks of anti-government protests.
EU diplomats said ministers from the 27 EU states meeting in Brussels will agree the steps while formally endorsing sanctions agreed by the U.N. Security Council on Saturday, which include travel bans and asset freezes.
The decision is expected around 1400 GMT, diplomats said.
Gaddafi's forces have been trying for days to push back a revolt that has won over large parts of the military, ended his control over eastern Libya and is holding the government at bay in western cities near the capital Tripoli.
In the latest news on Monday, rebels were fighting a government bid to take back Libya's third city, Misrata, 200 km (125 miles) to the east, a witness said.
The EU's foreign affairs chief, Catherine Ashton, was meeting U.S. Secretary of State Hillary Clinton, European foreign ministers and envoys from Arab and African countries in Geneva to coordinate the international response. (Reporting by David Brunnstrom and Luke Baker, Editing by Sonya Hepinstall)
http://af.reuters.com/art(...)R0ZP20110228?sp=truequote:FACTBOX-Western leaders call for Libya's Gaddafi to go
Mon Feb 28, 2011 11:59am GMT
Print | Single Page
[-] Text [+]
Feb 28 (Reuters) - A growing number of Western leaders are urging Libyan leader Muammar Gaddafi to step down after his brutal response to the popular uprising against his rule.
The U.N. Security Council agreed on Saturday to impose travel bans and asset freezes on Gaddafi, his family and inner circle and and called for Libya's crackdown on protesters to be referred to the International Criminal Court for investigation.
Following are details of countries demanding Gaddafi go:
* Denotes new or updated item:
* BRITAIN: "It is time for Colonel Gaddafi to go and to go now. There is no future for Libya that includes him," British Prime Minister David Cameron said in a televised statement on Sunday in the strongest language Britain's nine-month-old coalition has used so far about the crisis.
-- Foreign Secretary William Hague said Britain had revoked Gaddafi's diplomatic immunity and that of his sons, family and household -- an unprecedented step by Britain against a serving head of state. Revoking Gaddafi's diplomatic immunity means that any outstanding arrest warrant would apply on British soil.
-- After a 2003 deal to dismantle weapons of mass destruction, former British prime minister Tony Blair helped lead Gaddafi back into the international fold, paving the way for big British business deals in Libya.
-- Blair told the Times newspaper he had spoken to Gaddafi twice on Friday and had told him he should go: "What I asked him to do is consistent with the message from the international community and his message was the message he has given publicly. He was in denial that these things are going on."
* CANADA: Canada called on Gaddafi to resign and has adopted the sanctions called for by the United Nations, including an arms embargo, asset freeze and travel ban on Gaddafi and 15 people associated with him.
-- "A government's first and most fundamental responsibility is to protect the safety and security of its citizens. Mr Gaddafi has blatantly violated this most basic trust. Far from protecting the Libyan people against peril he is the root cause of the dangers they face," Prime Minister Stephen Harper said.
GERMANY: German Foreign Minister Guido Westerwelle said on Saturday he believed Muammar Gaddafi would not be able to stay in power after his brutal response to the uprising in Libya.
-- In an article for Sunday's the Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung newspaper, Westerwelle criticised the European Union for not acting sooner to impose sanctions against Gaddafi.
-- "A ruling family which conducts a war so brutally against its own people is finished. The dictator cannot stay," he said, adding: "The EU was initially too hesitant."
ITALY: The end of Libyan leader Muammar Gaddafi's rule is "inevitable", the foreign minister of Italy, his closest European ally, said on Sunday.
-- Foreign Minister Franco Frattinialso said a friendship and cooperation treaty between Libya and Italy was "de facto suspended". "We have reached, I believe, a point of no return," Frattini told Sky Italia television.
-- Prime Minister Silvio Berlusconi's government had initially hesitated to condemn violence in Libya, a former Italian colony with which Rome has close business ties.
-- Libya supplies around 25 percent of Italy's oil needs and 12 percent of its gas imports. Its sovereign wealth fund has stakes in Italy's biggest bank UniCredit and other firms, and Italy's oil and gas major ENI is the biggest operator in Libya.
* SOUTH AFRICA: Libya's ambassador Dr Abdallah Alzubedi, said at a press conference in Pretoria: "He should do the right thing for the people of Libya. The Libyan people have been so kind to him over the last 41 years and now it is time for him to consider the interests of the country and the people of Libya and to stop the killing of innocent people."
* UNITED STATES: U.S. President Barack Obama has already announced U.S. sanctions and on Saturday said it was time for Gaddafi to step down, sharpening Washington's position after U.S. citizens were safely evacuated from the country.
-- Obama, in a call to German Chancellor Angela Merkel, said Gaddafi had lost his legitimacy and needed to go.
-- "The president stated that when a leader's only means of staying in power is to use mass violence against his own people, he has lost the legitimacy to rule and needs to do what is right for his country by leaving now," the White House said in a statement describing the call.
-- Previously the White House has stopped short of calling for Gaddafi to leave.
Ja, ze hoeft niet te antwoorden hier op hoor. Het is een erg persoonlijke vraag.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:13 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
jos Rustig aan he!!!
Als Al Jazeera dit als 'nieuws' op hun liveblog plaatst, vind ik wel dat ik het recht heb om mijn versie hier te plaatsen:quote:Op maandag 28 februari 2011 12:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
11:40am
It's Mad Libs - Gaddafi style. The Vanity Fair website has an interactive feature allowing visitors to create their own "rambling rants" based on the Libyan leader's recent speech.
It reads:
Create a realistic hard-line speech by inserting your own bizarre words into the colonels actual defiant address.
quote:I am a Farmer, a revolutionary from the Tripoli's . I am not going to eat this land. I will die here as a pizza. You President Obama and Queen Beatrix of Orange-Nassau who are kissing Qaddafi get out of your Palace and fill the Benghazi's . A incredible group of red people who have taken Chocomel have slapped police stations like Mouse pissing the Hamster. Spoons in Berlin protested for days near a Pepsi Cola sign . Then the Fiat Punto came and called them . I have not yet ordered one elevator to be urinated. When I do, everything will helping. There is no going right. Only left, down, forward!
bedenk dat dat dan voordat je het hier neergooid , ben blij dat ze hier informatie neerzet en vragen beantwoord ,...quote:Op maandag 28 februari 2011 13:14 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja, ze hoeft niet te antwoorden hier op hoor. Het is een erg persoonlijke vraag.
ik had het er i.i.s. indd. tussenuit gehouden , maar had alles gepost vandaar , d8 ik, gooi dit er ook maar bij ..quote:Op maandag 28 februari 2011 13:15 schreef snellejelle21 het volgende:
[..]
Als Al Jazeera dit als 'nieuws' op hun liveblog plaatst, vind ik wel dat ik het recht heb om mijn versie hier te plaatsen:
[..]
Daarom zeg ik: ze hoeft niet te antwoorden. want ik begrijp dat het moeilijk is om dit soort verschrikkelijke details te beschrijven. Dus als ze er niet over wil nadenken of niet wil vertellen: prima, even goede vrienden.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:16 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
bedenk dat dat dan voordat je het hier neergooid , ben blij dat ze hier informatie neerzet en vragen beantwoord ,...
don't push it !!
Ook de stad zelf is volgens de man in handen van de opstandelingen.quote:AMSTERDAM - Tegenstanders van president Moammar Kadhafi hebben een aanval afgeslagen van overheidstroepen op de stad Misurata. Daarbij hebben ze een vliegtuig of helikopter van het leger neergehaald. Dat heeft een ooggetuige gemeld aan persbureau Reuters.
Misurata ligt 200 km ten oosten van Tripoli, de hoofdstad van Libi. 'Het vliegtuig werd vanochtend neergeschoten toen het een lokaal radiostation aanviel', vertelde de ooggetuige.
'De strijd om de controle over de militaire luchtmachtbasis bij de stad begon vannacht en is nog steeds bezig. De troepen van Kadhafi hebben nog maar een klein deel van de basis in handen. Betogers controleren de rest, inclusief het munitiedepot.'
ja okaj , maar de manier waarop je weer met je kruisverhoor begintquote:Op maandag 28 februari 2011 13:17 schreef -jos- het volgende:
[..]
Daarom zeg ik: ze hoeft niet te antwoorden. want ik begrijp dat het moeilijk is om dit soort verschrikkelijke details te beschrijven. Dus als ze er niet over wilt nadenken of niet wilt vertellen: prima.
...een vliegtuig of helikopter...quote:Op maandag 28 februari 2011 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)vliegtuig-neer.dhtml
[..]
Ook de stad zelf is volgens de man in handen van de opstandelingen.
Van deze mensen is geverifieerd dat ze in Libie zijn:quote:Op maandag 28 februari 2011 13:22 schreef Muridae het volgende:
Hebben we geen overzicht met mensen die nu in Libi zijn?
Misschien kunnen we op die manier wat antwoorden krijgen...
http://twitter.com/dooolism is i.i.g. al terug in Egyptequote:Op maandag 28 februari 2011 13:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Van deze mensen is geverifieerd dat ze in Libie zijn:
http://twitter.com/#!/JacobPark/tweeting-from-libya-21
quote:Op maandag 28 februari 2011 11:06 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Net via Reuters
http://af.reuters.com/art(...)dAFLDE71R0HE20110228quote:Libya rebels fight pro-Gaddafi units near Misrata
Mon Feb 28, 2011 10:11am GMT
Print | Single Page
[-] Text [+]
ALGIERS Feb 28 (Reuters) - Opponents of Libyan leader Muammar Gaddafi have held off an attack by pro-government forces near the town of Misrata and shot down a military aircraft, a witness told Reuters on Monday.
Misrata is 200 km (125 miles) east of the Libyan capital. "An aircraft was shot down this morning while it was firing on the local radio station. Protesters captured its crew," said the witness, Mohamed.
"Fighting to control the military air base (near Misrata) started last night and is still going on. Gaddafi's forces control only a small part of the base. Protesters control a large part of this base where there is ammunition."
"Misrata is still under the control of the protesters," he said. (Reporting by Hamid Ould Ahmed; Writing by Christian Lowe; Editing by Diana Abdallah)
http://af.reuters.com/art(...)dAFLDE71R0HE20110228quote:...blabla...
Misrata is 200 km (125 miles) east of the Libyan capital. "An aircraft was shot down this morning while it was firing on the local radio station. Protesters captured its crew," said the witness, Mohamed.
....blabla...
. (Reporting by Hamid Ould Ahmed; Writing by Christian Lowe; Editing by Diana Abdallah)
http://twitter.com/AliTweelquote:Op maandag 28 februari 2011 13:22 schreef Muridae het volgende:
Hebben we geen overzicht met mensen die nu in Libi zijn?
Misschien kunnen we op die manier wat antwoorden krijgen...
Wat is dit voor lijst? Kan hem niet openen!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:23 schreef -jos- het volgende:
[..]
Van deze mensen is geverifieerd dat ze in Libie zijn:
http://twitter.com/#!/JacobPark/tweeting-from-libya-21
thnx!! voor je antwoorden !!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:27 schreef houda het volgende:
Mijn man is nu 'op pad'. Maar ze (de orde houders) zullen vast wel weten dat er een hulpvliegtuig onderweg is en dan zullen ze vast met open armen ontvangen worden en er zal zeker gezorgd worden dat ze veilig kunnen landen.. (En dat daarna het weer onklaar gemaakt wordt natuurlijk)
En Jos, nee ze hebben niet gezien dat ze verbrand werden. En ik snap je punt maar niet alles valt te bewijzen. Ze kunnen moeilijk met ze meelopen en vragen wat ze nu met die lijken gaan doen. Wel zijn er beelden/foto's in omloop waarop dit bevestigd is, het wordt niet verzonnen. Misschien komen die 1 deze dagen naar buiten toe??
ligt eraan wat je allemaal doet op internet ..quote:Op maandag 28 februari 2011 13:30 schreef houda het volgende:
[..]
Wat is dit voor lijst? Kan hem niet openen!
(ps: ben echt heel slecht met computers dus ik snap niks van dat tor gedoe. Is het echt de moeite waard om er nog eens heel goed naar te kijken hoe dat moet enzo?)
quote:Op maandag 28 februari 2011 13:31 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
twitterlijst .. anders kijk deze eens http://twitter.com/DutchPaparazzi/libya-live-coverage/
(doet die het ?)
ligt eraan wat je allemaal doet op internet ..
en hoe onveilig het bij jullie is .. ( betreft dingen posten op internet )
http://twitter.com/tarekshalaby ook in egyptequote:Op maandag 28 februari 2011 13:25 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://twitter.com/dooolism is i.i.g. al terug in Egypte
Houda, hel antoum libiyien am min baladin agar?quote:Op maandag 28 februari 2011 13:27 schreef houda het volgende:
Mijn man is nu 'op pad'. Maar ze (de orde houders) zullen vast wel weten dat er een hulpvliegtuig onderweg is en dan zullen ze vast met open armen ontvangen worden en er zal zeker gezorgd worden dat ze veilig kunnen landen.. (En dat daarna het weer onklaar gemaakt wordt natuurlijk)
En Jos, nee ze hebben niet gezien dat ze verbrand werden. En ik snap je punt maar niet alles valt te bewijzen. Ze kunnen moeilijk met ze meelopen en vragen wat ze nu met die lijken gaan doen. Wel zijn er beelden/foto's in omloop waarop dit bevestigd is, het wordt niet verzonnen. Misschien komen die 1 deze dagen naar buiten toe??
Als je niet goed weet hoe het werkt moet je sowieso oppassen met tools als tor. Het kan namelijk ook een vals gevoel van veiligheid geven terwijl je misschien wel een configuratie-fout hebt gemaakt waardoor het niet goed werkt. Beter is dan om gewoon voorzichtig te zijn met wat je post.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:30 schreef houda het volgende:
(ps: ben echt heel slecht met computers dus ik snap niks van dat tor gedoe. Is het echt de moeite waard om er nog eens heel goed naar te kijken hoe dat moet enzo?)
ik vind reuters zoeizo niet altijd super geloofwaardig ( meldde dat ie dood was remember ) , k post niet zoveel van reuters hoor ..quote:Op maandag 28 februari 2011 13:29 schreef -jos- het volgende:
Oke ik ga nu even een analyse geven over hoe Reuters, het grootste persbureau ter wereld werkt aan de hand van dit verhaal:
[..]
http://af.reuters.com/art(...)dAFLDE71R0HE20110228
Reuters krijgt een telefoontje van de anonieme beller 'Mohamed', 'Hamid Ould Ahmed' rapporteert het verhaal van 'Mohamed', vervolgens schrijft 'Christian Lowe' het verhaal van 'Hamid Ould Ahmed' op. Vervolgens verandert 'Diana Abdallah' het verhaal van 'Christian Lowe'.
Oordeel zelf over de betrouwbaarheid....
Ik ben weer weg
Zij is volgens mij Nederlands, haar man Libischquote:Op maandag 28 februari 2011 13:33 schreef Muridae het volgende:
[..]
Houda, hel antoum libiyien am min baladin agar?
Shoukran li mojawabati hada souel...
Hamid Ould Ahmed - werkt uit Algiers.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:29 schreef -jos- het volgende:
Oke ik ga nu even een analyse geven over hoe Reuters, het grootste persbureau ter wereld werkt aan de hand van dit verhaal:
[..]
http://af.reuters.com/art(...)dAFLDE71R0HE20110228
Reuters krijgt een telefoontje van de anonieme beller 'Mohamed', 'Hamid Ould Ahmed' rapporteert het verhaal van 'Mohamed', vervolgens schrijft 'Christian Lowe' het verhaal van 'Hamid Ould Ahmed' op. Vervolgens verandert 'Diana Abdallah' het verhaal van 'Christian Lowe'.
Oordeel zelf over de betrouwbaarheid....
Ik ben weer weg
Dat kan ook aan de vertaling liggen. Een "aircraft" kan ook de Hindenburg zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
...een vliegtuig of helikopter...
Ik bedoel maar, het verschil lijkt me toch duidelijk. Dat soort zinnetjes maken dat ik dit soort verhalen niet geloof.
Hihi, ja dat klopt maar ik vraag het hem straks wel!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:38 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Zij is volgens mij Nederlands, haar man Libisch
Libyan LEague for Human Rights Press Contact is Yasmeen Ar-Rayani, y.arrayani@gmail.comquote:Op maandag 28 februari 2011 13:40 schreef houda het volgende:
[..]
Hihi, ja dat klopt maar ik vraag het hem straks wel!
Nee. Je kan wel het risico nemen om zonder Tor naar Youtube te gaan, als je daar wat aan hebt. Als je Tor standaard laat draaien ben je al een stuk veiliger. En wij hebben meer tijd om dat zelf uit te zoeken.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:30 schreef houda het volgende:
[..]
Wat is dit voor lijst? Kan hem niet openen!
....trollquote:Op maandag 28 februari 2011 13:40 schreef houda het volgende:
[..]
Hihi, ja dat klopt maar ik vraag het hem straks wel!
Dat sowieso. Fok is openbaar, dus je moet geen (precieze) locaties en namen posten.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:34 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Als je niet goed weet hoe het werkt moet je sowieso oppassen met tools als tor. Het kan namelijk ook een vals gevoel van veiligheid geven terwijl je misschien wel een configuratie-fout hebt gemaakt waardoor het niet goed werkt. Beter is dan om gewoon voorzichtig te zijn met wat je post.
heeft ze vanaf begin uitgelegd hoor ( ik ga nou niet zoeken naar de eerste posts )quote:
Houda is een troll denk je..?quote:
quote:Op zondag 27 februari 2011 12:50 schreef Janena het volgende:
Op een ander forum waar ik actief ben schrijft iemand mee die momenteel in Benghazi woont met haar man (vorige maand geemigreerd vanuit nederland).
Zij hebben er heftige dingen gezien en meegemaakt, internet is er net terug.
Ik heb haar net de link naar dit topic gegeven.
ik denk van niet .. maar goed, op zich , als je ziet dat we alles hier checken , vind ik het niet geheel verkeerd dit eigenlijk ook wel ff goed te checken ...quote:Op maandag 28 februari 2011 13:46 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Houda is een troll denk je..?
[..]
Maar iedereen hier zit te FOK!enquote:Op maandag 28 februari 2011 13:49 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
uhm iemand die "liegt "zegt maar .. loop te dollen , te fokken ..
ik ben het er ook niet mee eens en zeker meteen trol noemen gaat te ver ..quote:Op maandag 28 februari 2011 13:48 schreef Staal het volgende:
Houda is niet met opzienbarende info gekomen. Eerder met bevestigingen van het nieuws zoals wij het ook kennen. Dus om nu iemand lukraak voor troll uit te maken lijkt me een beetje onzinnig.
Iemand die de waarheid niet vertelt. Niets van aantrekken hoor, iedere fokker is waarschijnlijk al eens uitgemaakt voor trollquote:
Nee hoor, je adresgegevens komen daarbij echt niet van pasquote:Op maandag 28 februari 2011 13:50 schreef houda het volgende:
oh maar dat doe ik niet. als je dat kan chekken doe maar hoor. maar kan je dan ookmijn adres zien?? want als dat zo makkelijk gaat is dat niet best voor mij en mijn gezin.....
met je ip kan bij de provider het adres gevraagd worden heel eenvoudig als dat onder de staat valt , je klinkt nu wel erg naievequote:Op maandag 28 februari 2011 13:50 schreef houda het volgende:
oh maar dat doe ik niet. als je dat kan chekken doe maar hoor. maar kan je dan ookmijn adres zien?? want als dat zo makkelijk gaat is dat niet best voor mij en mijn gezin.....
Ik elke dag welquote:Op maandag 28 februari 2011 13:50 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Iemand die de waarheid niet vertelt. Niets van aantrekken hoor, iedere fokker is waarschijnlijk al eens uitgemaakt voor troll![]()
Dat niet meteen. Maar ook bij mij is de vraag gerezen of iemand haar verhaal nagelopen heeft. IP check is de eerste stap idd en dat moet door een mod of admin gedaan worden.quote:
Je gaat toch niet tijdens het begin van de revoluties naar het MO emigreren?quote:Op maandag 28 februari 2011 13:46 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Houda is een troll denk je..?
[..]
quote:Op zondag 27 februari 2011 12:50 schreef Janena het volgende:
Op een ander forum waar ik actief ben schrijft iemand mee die momenteel in Benghazi woont met haar man (vorige maand geemigreerd vanuit nederland).
Zij hebben er heftige dingen gezien en meegemaakt, internet is er net terug.
Ik heb haar net de link naar dit topic gegeven.
Goed gezegd, en je hebt gewoon helemaal gelijk.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat niet meteen. Maar ook bij mij is de vraag gerezen of iemand haar verhaal nagelopen heeft. IP check is de eerste stap idd en dat moet door een mod of admin gedaan worden.
Het valt me wel op dat iedereen voetstoots alles aanneemt, zonder fatsoenlijke check. Gezien sfeer die hier in het topic hangt (als er niet minimaal een gros foto's en 20GB beeldmateriaal is, is het niet gebeurd), is dat toch wat bijzonder...
Zij werd gentroduceerd hier en volgens mij is er verder helemaal geen fact checking gedaan. Klopt dat? Of heb ik er overheen gelezen? Ik vind het allemaal een klein beetje erg toevallig... Zeker gezien de grapjassen die hier rondlopen en de malloten die geruchten posten om te kijken wat de reaktie is... Dit klinkt ook als zo'n stunt..
Houda, begrijp me niet verkeerd: als jij daadwerkelijk in Benghazi zit wens ik je alle succes en kracht die nodig zullen zijn om de komende tijd door te komen. Tevens dan ook mijn verontschuldigingen voor mijn achterdocht
Nee, wij kunnen sowieso niets zien, maar moderators van Fok kunnen wel zien of je iemand bent die in het verleden hier rotzooi heeft lopen trappen.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:50 schreef houda het volgende:
vandaar dat ik het nu ook eens ben met een check ...quote:Op maandag 28 februari 2011 13:53 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat niet meteen. Maar ook bij mij is de vraag gerezen of iemand haar verhaal nagelopen heeft. IP check is de eerste stap idd en dat moet door een mod of admin gedaan worden.
Het valt me wel op dat iedereen voetstoots alles aanneemt, zonder fatsoenlijke check. Gezien sfeer die hier in het topic hangt (als er niet minimaal een gros foto's en 20GB beeldmateriaal is, is het niet gebeurd), is dat toch wat bijzonder...
Zij werd gentroduceerd hier en volgens mij is er verder helemaal geen fact checking gedaan. Klopt dat? Of heb ik er overheen gelezen? Ik vind het allemaal een klein beetje erg toevallig... Zeker gezien de grapjassen die hier rondlopen en de malloten die geruchten posten om te kijken wat de reaktie is... Dit klinkt ook als zo'n stunt..
Houda, begrijp me niet verkeerd: als jij daadwerkelijk in Benghazi zit wens ik je alle succes en kracht die nodig zullen zijn om de komende tijd door te komen. Tevens dan ook mijn verontschuldigingen voor mijn achterdocht
juist dan zijn we allemaal gerust gesteld!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:57 schreef houda het volgende:
Ik weet gewoon niet zoveel van computers, dat kan toch? Ik doe alleen standaard dingen erop en verder niks.
Maar kan je het ook andersom doen dan? Bijvoorbeeld kijken wat voor ip adres iemand heeft door middel van een adres, en dan op internet gaan zoeken wat diegene allemaal doet?
Of isdat ook een domme vraag??
En ik ben echt in Benghazi hoor, zou niet weten waarom iemand zoiets zou verzinnen. Dus check het maar, graag zelfs!
Ik zou er een beetje rekening mee houden dat dit een open forum is en geen kliekje.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:50 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik ben het er ook niet mee eens en zeker meteen trol noemen gaat te ver ..
maar op zich .. ff een check?
( nogmaals we nemen hier niks zomaar aan .. )
al is het om het uit te sluiten en we dit niet meer krijgen .. ( mensen die trol roepen )
Men vergeet soms dat niet iedereen een achtergrond in ICT heeft. Ik kan zelf niet zien wat jouw IP-adres is. Maar aangezien je je geregistreerd hebt op deze website kunnen de beheerders van de website dit wel.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:57 schreef houda het volgende:
Ik weet gewoon niet zoveel van computers, dat kan toch? Ik doe alleen standaard dingen erop en verder niks.
Maar kan je het ook andersom doen dan? Bijvoorbeeld kijken wat voor ip adres iemand heeft door middel van een adres, en dan op internet gaan zoeken wat diegene allemaal doet?
En ik ben echt in Benghazi hoor, zou niet weten waarom iemand zoiets zou verzinnen. Dus check het maar, graag zelfs!
quote:Israeli newspaper Haaretz reports in its Hebrew edition today that the private Dassault Falcon jet 5A-DCN belonging to Libyan leader Muammar Gaddafi had flown to Minsk, in Belarus.
MaltaToday has established that the Gaddafi jet had been monitored around Maltas flight information region.
According to a new flight-plan filed this morning, the 5A-DCN which landed in Minsk on Friday afternoon was destined to arrive in Tripoli at 12:30pm, having left Minsk at 9:30am (CET). The plane is believed to have landed in Mitiga airport, east of Tripoli.
Air spotters on Twitter and internet fora today noted that the Dassault Falcon had been heard working with Hungarian and later Malta air control.
Haaretz reported that it was unclear whether this was the same plane which the Lebanese transport minister had refused landing last Wednesday in Beirut. The plane was believed to be carrying a Gaddafi family member.
The Maltese government this week also denied that the name of Gaddafis daughter Aisha had been among the 14 passengers refused landing in Malta on Thursday.
The Dassault Falcon jet is one of three planes used by Gaddafi the other two are an Airbus 300 and 340. It is unclear who was flying on the Falcon jet.
Haaretz reports that Belarus hosts the last dictatorship in Europe and that President Alexander Lukashenko is a close ally of Libya militarily, economically and politically.
Belarus is a country of refugee dictators. Controversial figures hosted in the past include the deposed president of Kyrgyzstan, Courmnbeak Kiev, and the Holocaust denier Jrgen Graf. Belarus had also agreed to grant asylum to Serbian dictator Slobodan Milosevic, who was a close ally of Lukashenko, Haaretz said.
klopt maar vandaar dat ik ook zeg ;quote:Op maandag 28 februari 2011 13:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou er een beetje rekening mee houden dat dit een open forum is en geen kliekje.
Er is geen reden om aan te nemen dat Houda een kloontje is. Als iemand met zogenaamde nieuwe feiten komt dan hebben jullie een punt om behoudend te zijn of aan de bel te hangen maar nu niet.
quote:al is het om het uit te sluiten en we dit niet meer krijgen .. ( mensen die trol roepen )
Geen idee of dat kan, zoveel weet ik er niet van.... Eigenlijk zou ik zelf zeggen dat je beter niets post wat jou en je gezin in gevaar kan brengen. Het is het in mijn ogen namelijk niet waard. Pas als je weet dat je veilig bent, dan zou ik er eens over nadenken.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:57 schreef houda het volgende:
Die mensen die troll roepen die zouden hun mond moeten houden. Het is te gek voor woorden dat je je eerst, zonder ook maar iets geks gezegd te hebben, ten op zichte van een groepje users moet bewijzen. Dat schrikt af en dit forum is niet jullie eigendom.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
klopt maar vandaar dat ik ook zeg ;
[..]
Er zijn wel mogelijkheden, vooral voor regeringen en geheime diensten. Maar jij bent geen directe bedreiging voor het regime (er komt via te veel kanalen informatie naar buiten) en dan moeten ze eerst nog Benghazi terug veroveren om bij je te komen.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:57 schreef houda het volgende:
Precies. En als haar informatie onbetrouwbaar is, valt ze vanzelf een keer door de mandquote:Op maandag 28 februari 2011 13:58 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik zou er een beetje rekening mee houden dat dit een open forum is en geen kliekje.
Er is geen reden om aan te nemen dat Houda een kloontje is. Als iemand met zogenaamde nieuwe feiten komt dan hebben jullie een punt om behoudend te zijn of aan de bel te hangen maar nu niet.
Kun je dit verklaren?quote:Op maandag 28 februari 2011 14:02 schreef houda het volgende:
Als je al een jaar aan het plannen bent om te emigreren kan je dat niet zomaar stopzetten omdat er misschien iets gaat gebeuren in dat land. Endan nog, ik wil niet eens vluchten! Ik ga niet vluchten en ergens veilig afwachten totdat het veilig is en dan lekker genieten van alle vrijheden!! Dat lijktme een beetje hypocriet!
Daarnaast had niemand hier in Libye verwacht dat dit ook hier zou gebeuren! Het was hier zeer rustig en helemaal geen geruchten of wat dan ook dat er een opstand zou komen!
In Nederland hebben wij alles opgezegd natuurlijk dat zet je niet zomaar stop!
Maar ik snapdat als jullie hier veel neppe mensen hebben gehad dat je moet chekken, dat snap ik echt. Dus doe maar, ik lieg echt niet! En ben al helemaal nooit op dit forum geweest...
quote:Op maandag 28 februari 2011 10:21 schreef houda het volgende:
Groetjes Houda
quote:Libya
On 24 January 2010, Libya indefinitely blocked YouTube after it featured videos of demonstrations in the Libyan city of Benghazi by families of detainees who were killed in Abu Salim prison in 1996, as well as videos of family members of Libyan leader Muammar al-Gaddafi at parties. The ban was condemned by Human Rights Watch.[17]
http://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_of_YouTube#Libya
ik zeg toch ook dat ik dat ook te ver vind gaan , ik noemde haar niet zo , wil juist dat het stopt vandaar dan maar een check .. vraagt ze zelf nu ook om .. zodat dit para gedrag ophoud .. ik ben het met je eens hoor!quote:Op maandag 28 februari 2011 14:02 schreef Staal het volgende:
[..]
Die mensen die troll roepen die zouden hun mond moeten houden. Het is te gek voor woorden dat je je eerst, zonder ook maar iets geks gezegd te hebben, ten op zichte van een groepje users moet bewijzen. Dat schrikt af en dit forum is niet jullie eigendom.
Oke bedankt. Dat stelt gerust!quote:Op maandag 28 februari 2011 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er zijn wel mogelijkheden, vooral voor regeringen en geheime diensten. Maar jij bent geen directe bedreiging voor het regime (er komt via te veel kanalen informatie naar buiten) en dan moeten ze eerst nog Benghazi terug veroveren om bij je te komen.
Maar het is niet mogelijk om zo maar op internet achter iemand adres te komen. Tenzij iemand dat zelf overal openbaar maakt.
Mensen in Tripoli moeten veel voorzichtiger zijn.
Mijns inziens draai je het om; er is juist alle reden om aan te nemen dat zij een kloon is. Daarbij is het gewoon een beetje vreemd dat juist de mensen die ont-zet-tend kritisch naar bronnen zijn, hier nu amper om vragen.quote:Op maandag 28 februari 2011 13:58 schreef Staal het volgende:
wat bedoel je nou? Val je over het woordje voorheen??quote:
Lijkt me niet verstandig dat forum hier met naam en toenaam te noemen, misschien dat je dat even wegt kunt editten. Wie weet heeft Houda daar wel informatie gepost waarmee haar identiteit te achterhalen valt.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:06 schreef Janena het volgende:
Ik ken Houda van een ander forum waar ik meeschrijf (<naam weggeknipt>).
Je bent er nog eentje in de tekst zelf vergetenquote:Op maandag 28 februari 2011 14:10 schreef Janena het volgende:
Hebhet andere forum even weg-ge edit.
Staat niks meer op dan hier overigens maar goed, dat maakt ook niet uit.
Houda heeft niets nieuws gezegd enkel bevestigd wat in de nieuwsberichten ook gezegd wordt.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:06 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Mijns inziens draai je het om; er is juist alle reden om aan te nemen dat zij een kloon is. Daarbij is het gewoon een beetje vreemd dat juist de mensen die ont-zet-tend kritisch naar bronnen zijn, hier nu amper om vragen.
Amanpour is een kloon!quote:Op maandag 28 februari 2011 13:26 schreef Muridae het volgende:
Is de berichtgeving van Amanpour wel betrouwbaar?
Ze is namelijk wel altijd snel bij de regimes op bezoek.
Eerst op de thee bij Mubarak en nu weer in de lucht in een van Khadafi's helicopters...
Doe eens niet zo emo? Aangezien het ook niet jouw forum is, is anderen vertellen wat ze zouden moeten doen of laten ook nogal not done. Ze wordt ook niet aangevallen, men vraagt zich alleen af of het verhaal klopt. Gezien de enorme berg onzin en valse berichten die er wordt verspreid is dat m.i. best legitiem. Zeker als je de nep posts van diverse posters hier in ogenschouw neemt. Dit zou zomaar een verhaaltje kunnen zijn van een grapjas hier die 'wil weten hoe mensen op een ooggetuigenverslag reageren'quote:Op maandag 28 februari 2011 14:02 schreef Staal het volgende:
Die mensen die troll roepen die zouden hun mond moeten houden. Het is te gek voor woorden dat je je eerst, zonder ook maar iets geks gezegd te hebben, ten opzichte van een groepje users moet bewijzen. Dat schrikt af en dit forum is niet jullie eigendom.
quote:Op maandag 28 februari 2011 14:13 schreef Janena het volgende:
O ja, ik heb zelf net een IP check gedaan (heb een mailtje gehad van Houda om dit forum door te geven, vandaar dat ik haar IP kan zien)) en dit IP is daadwerkelijk afkomstig uit Libie.
Nu ben ik geen Moderater hier natuurlijk en ik ga het IP ook niet doorgeven maar ben er voor mezelf wel van overtuigd dat ze niet liegt.
Goed zo, zijn we ook van dat gezeur afquote:Op maandag 28 februari 2011 14:13 schreef Janena het volgende:
O ja, ik heb zelf net een IP check gedaan (heb een mailtje gehad van Houda om dit forum door te geven, vandaar dat ik haar IP kan zien)) en dit IP is daadwerkelijk afkomstig uit Libie.
Nu ben ik geen Moderater hier natuurlijk en ik ga het IP ook niet doorgeven maar ben er voor mezelf wel van overtuigd dat ze niet liegt.
Dat zou sowieso niet netjes zijn.quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 14:13 schreef Janena het volgende:
Lekker betrouwbaar, jij was degene die haar hierheen heeft gehaald...quote:Op maandag 28 februari 2011 14:13 schreef Janena het volgende:
quote:Op maandag 28 februari 2011 14:15 schreef Muridae het volgende:
[..]
[..]
Lekker betrouwbaar, jij was degene die haar hierheen heeft gehaald...
Edit : case closed.
Die bloeddorstige kolonel maakt ons allemaal paranoia, het word tijd dat ie weg gaat.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:16 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ik heb al topic report ofiest gedaan kunnen we tot die tijd gewoon weer plz ontopic gaan ....
b.v.d.
quote:Op maandag 28 februari 2011 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die bloeddorstige kolonel maakt ons allemaal paranoia, het word tijd dat ie weg gaat.
Yep, vanochtend ook al beelden op AJE.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:27 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://edition.cnn.com/vi(...)ibya.zawiya.trip.cnn
CNN's Nic Robertson receives mixed messages on a government-escorted tour of a town outside Tripoli. beelden van gisteren geloof ik
(interessante viedeobeelden en "interviews" met omstanders en militairen die zijn "geswitched e.d. )
als die mensen hun 400 niet krijgen dan heb je in 1 x een grote aanhang anti's erbijquote:Op maandag 28 februari 2011 14:23 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698 ( en beelden uit Libi)
1320: BBC Arabic correspondent Abderrahim el-Farsi, in Tripoli, has been reporting on an anti-Gaddafi demonstration taking place in the Tajoura district. He says the protesters are chanting: "The blood of martyrs won't go to waste".
1315: EU member states have approved sanctions against Col Gaddafi and his family. They include travel bans, an arms embargo and asset freezes, Reuters reports.
1312: If you're just joining us, welcome to the BBC's live coverage of events in Libya, where Muammar Gaddafi's 41-year rule is hanging in the balance. Stay with us for the latest updates, reports from our correspondents, expert analysis and your reaction. You can
contact us via e-mail, text or Twitter.
1310: BBC Monitoring has just picked up this report from Libyan state TV. They say that a number gunshot injuries in a hospital at al-Marj were due to "arms misuse by deceived youths".
1307: Many thousands of Egyptians who are trying to leave Libya, or who are stuck in Tunisia, say they have been frustrated by a lack of help from their government. Egyptian foreign ministry official Mohammad Abdel Hakam told state TV Egypt will send a total of 52 planes to evacuate citizens from the two countries.
1304: More from the BBC's Paul Danahar: "In Tajoura on the outskirts of Tripoli, a post office has been gutted by fire and posters of Col Gaddafi have been torn down. Today though it's quiet. Traffic seems normal, but most shops have their shutters down."
1301: BBC Middle East bureau editor Paul Danahar says there are long queues at bread shops in Tripoli and much longer ones at banks as people try to collect the 500 dinar ($400) promised to all families by the government in an attempt to quell the uprisings in the country.
En dat is ook zo, dit is echt een voortvloeisel van wat er allemaal de lucht in wordt gegooid.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die bloeddorstige kolonel maakt ons allemaal paranoia, het word tijd dat ie weg gaat.
Cool ! we kunnen idd trots zijn op de fact checking die hier wordt uitgevoerd.quote:Op maandag 28 februari 2011 14:43 schreef aerdt het volgende:
Allereerst harstikke bedankt voor al jullie werk en dat meen ik oprecht.
Ik werk momenteel in Afrika, heb geen krant of televisie en vanwege slecht internet netwerk is dit forum vaak de enige manier om de situatie in het Midden-Oosten te volgen.
Echter, ik ben het ook een beetje met IntensiveGary en Jos eens.
Iets te vaak worden dingen te snel voor waarheid aangenomen, onder het mom van 'als Khadaffi dit gedaan heeft, dan is hij ook in staat dat te doen'. Het feit dat hier nu artikelen worden gebruikt waarin wordt gezegd dat een vliegtuig is neergeschoten -maar het kan echter ook een helikopter zijn- of zelfs waarin word beweerd dat gifgas is gebruikt (p7) is niet echt heel verstandig. Het gaat namelijk van de geloofwaardigheid af van dit forum.
Natuurlijk kan je erbij zetten dat het niet bevestigd is, maar door ze hier toch te gebruiken geef je geloofwaardigheid aan het verhaal.
Ik hoop trouwens dat jullie dit niet persoonlijk opvatten, want ik vind dat met name de 'gevestigde' media zich hier schuldig aan maken, wat in mijn ogen niet zou mogen.
Ik heb zelf ook in gewelddadige gebieden gewerkt en ik kan bevestigen dat het eerste slachtoffer in een oorlog inderdaad de waarheid is. Iedereen heeft een eigen agenda en verklaringen van oogetuigen blijken vaker niet dan wel waar te zijn. Niet noodzakelijk omdat ze liegen, maar het is eerder een psychologisch iets.
Ik schrijf dit overigens niet omdat ik Khadaffi zo'n aardige man vind. Wat mij betreft mag hij -en zijn andere vriendjes- aan de hoogste boom gehangen worden.
Maar het mag ook niet zo zijn dat we alles maar voor waarheid aan gaan nemen omdat we hem zo'n klootzak vinden!
Nogmaals bedankt voor al jullie werk -dit meen ik echt oprecht!-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |