Tuurlijk kan dat maar ik laat een mooi zeeaquarium toch niet zitten voor stroomkosten, zou wel erg zijn. Zo arm ben ik gelukkig niet maar het maand bedrag is al verhoogd dus merk er over een jaar bijna niks van. Alleen is het wel goed dat je bewust bent van de kosten. De lampen die kosten het meeste geld, zonder lampen is een zeeaquarium maar 250e er jaar aan stroomkosten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:59 schreef Samzz het volgende:
Het lijkt mij inderdaad ook dat je van tevoren een goede schatting kan maken van de jaarlijkse kosten
Alleen vanmorgen maar ben al weg.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:53 schreef Kreator het volgende:
Krijgen we nou dezelfde posts in 2 topics?
Vind juist de garnalen / lagere dieren in een rifauquarium heel vet. Een fish-only tank zou voor mij met zoutwater toch net niet bevredigend zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:56 schreef stoeltafel het volgende:
Als je het niet breed hebt dan kan een zeeaquarium echt niet, heb zelf de luxe dat ik een goed bedrijf heb en me ouders me sponseren tijdens mijn studie.
Maar heb al eens een nare verrassing gehad, 2 jaar geleden. Woonde een jaar samen en moest ineens ruim 500e aan stroom betalen. De vorige bewoner was nooit thuis waardoor zijn stroomverbruik nihil was. Toen ik erin kwam wonen nam ik ook zijn voorschot bedrag over van 10e per maand aan stroom, dikke tegenvaller. Daarom het bedrag verhoogt.
Zie nu ook dat me verwarming van 300 Watt al bijna nooit aan is. Hij is op 24 graden ingesteld en het water is nu altijd al 25.0 tot 25.7 graden. Moet in de zomer zeker een koeler kopen, zal ook wel flink stroom vreten.
Zag net weer het filmpje over de kogelvis, ze zijn echt wel super hoor. Misschien toch maar kijken voor een kogelvis en dan maar geen garnalen. Als ik de kogelvis dan kan deze vis ook komen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij hebben vooral tegenslag gehad met de kosten van de (blok)verwarming. Even schrikken, als je ineens een rekening krijgt van 3000 euro.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:56 schreef stoeltafel het volgende:
-verhaal-
Zag net weer het filmpje over de kogelvis, ze zijn echt wel super hoor. Misschien toch maar kijken voor een kogelvis en dan maar geen garnalen. Als ik de kogelvis dan kan deze vis ook komen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koralen kunnen prima alleen geen garnalen. Maar lees net op het kogelforum dat zij wel garnalen heeft met een kogelvisje. Moeilijk moeilijk. Denk dat ik voor beide ga, het kogelvisje die ik wil is vrij klein en als je eerst met garnalen begint gaat het best vaak goed. Zit pas in de 3e week dus alle tijd nog.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:23 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Vind juist de garnalen / lagere dieren in een rifauquarium heel vet. Een fish-only tank zou voor mij met zoutwater toch net niet bevredigend zijn.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:53 schreef Kreator het volgende:
Krijgen we nou dezelfde posts in 2 topics?
Holy shit!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:28 schreef Messina het volgende:
[..]
Wij hebben vooral tegenslag gehad met de kosten van de (blok)verwarming. Even schrikken, als je ineens een rekening krijgt van 3000 euro.Overigens maar 1500 van betaald, de rest is kwijtgescholden, maar das een ander -lang en saai- verhaal.
Als je een puffer wil, zal je daar je bestand omheen moeten bouwen. Het is niet zonder reden dat de meeste kogelvissen solo in een bak zitten
Niet meer. Het grootste deel weggegeven en wat ik nog had ging kapot. Het zit nog steeds in mijn bak op een cocosnootje, Hele kleine plantjes maar het kan niet verder groeien want het wordt gewoon opgegeten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:12 schreef JortK het volgende:
Iemand nog wat javamos in de aanbieding?
Waarschuwing: Klik hier niet als je geen lange, saaie tirade over verwarming wilt lezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
Klopt. Dat waren de survivors na mijn opschoonactie, die per ongeluk ergens hebben overleefd en een halve dag zonder water hebben gezeten. Maar nu ze groot zijn, zijn sommige vrouwtjes weer knetterrood. Apart.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Zitten er lichtere mannetjes bij zeker?Dan kun je minder rode krijgen.
Waar moeten je garnalen vandaan komen Krea?
Thx, die kijk ik inderdaad ook regelmatig. Overigens is dat topic vooral een inzicht voor hoe je het niet wil.quote:Op woensdag 23 februari 2011 10:33 schreef stoeltafel het volgende:
Niet echt een tip maar af en toe kijk ik op de aquarium forums bij de bakkenoverzicht, zo krijg je veel verschillende inzichten.
http://www.aquaforum.nl/ubb/ultimatebb.php/topic/15/2449/21.html
Je bent niet ingelogd of je hebt niet de benodigde rechten om toegang tot deze pagina te krijgen. Dit kan meerdere redenen hebbenquote:Op woensdag 23 februari 2011 11:11 schreef stoeltafel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De eerste foto gaat nergens over, zo mooi die diepte, kwijl!
quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Waarschuwing: Klik hier niet als je geen lange, saaie tirade over verwarming wilt lezenIk heb er nog nooit van gehoord. Blokverwarming. Wel iets om te onthouden voor de toekomst om dus nooit aan te beginnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Zorg in ieder geval voor wat schuilplekjes, zeker als je er meerdere hebt. Het kan zijn dat ze niet goed met elkaar overweg kunnen, en dan is een schuilplek (zoals een lekkere grote plant) fijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:26 schreef Phantomesse het volgende:
Mooie bakken hierboven zeg! Lijkt mij ook wel wat dat met die rotsen van klei, maar dat is iets te veel werk al is dat het wel waard jeetje wat mooi zeg! Vind sowieso speling in een aqua geweldig, kom ik met mijn platte bodem hihi.
Anyways, de keeften zijn verkocht dus zit ik nu met een lege 60 cm bak. Daar wil ik de Carinotetraodon travancoricus in gaan doen, die ook in de OP staat.
Eind van de week komt de money weer binnen, hoe ga ik dit aanpakken? Ik wil eerst de bak zelf op orde krijgen. Die heeft nu licht grind en dood koraalsteen. Zit te twijfelen tussen zand en dit grind. Vind zand veel mooier namelijk, maar dat is niet handig met de beplanting. Dan maar kijken voor spierwit grind ergens, dit is een beetje een mengelmoesje met wit, grijs en rood/zandkleurig.
Wat is kwa beplanting het beste? Sowieso ga ik javamos laten groeien en wil ik een paar van die plantjes met rood/paarse bladeren. Verder weet ik het nog niet zo goed.
En wat is eigenlijk de prijs ongeveer van zo'n mini puffertje?
Haha, hier heb je wel een goed punt. Ik weet de prijs van al onze L nummers nog precies, maar van de goedkopere vissen, geeeeeeeeeeeeeen idee.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:48 schreef Messina het volgende:
[..]
Zorg in ieder geval voor wat schuilplekjes, zeker als je er meerdere hebt. Het kan zijn dat ze niet goed met elkaar overweg kunnen, en dan is een schuilplek (zoals een lekkere grote plant) fijn.
Wit grind hebben wij ook, is beter schoon te houden inderdaad. Het zijn wel kleine vervuilertjes
Ik kan me niet herinneren hoeveel we ervoor betaald hebben. Dus ze zijn niet duur, anders herinnerde ik het me vast
Ooooooooooooooooooh dat valt heel erg mee. Kleine prijs voor zo'n leuk visje!quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:09 schreef Samzz het volgende:
Volgens mij kosten de dwerg puffertjes hier zo'n 7 euro per stuk.
Het viel mij inderdaad ook erg mee wat ze kostenquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:12 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Ooooooooooooooooooh dat valt heel erg mee. Kleine prijs voor zo'n leuk visje!
ik kan altijd wel een plukje opsturen, maar op het moment niet zoveel omdat ik pas op marktplaats een hele bak heb gedumpt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:12 schreef JortK het volgende:
Iemand nog wat javamos in de aanbieding?
Als je nog een wat vallisneria hebt, wil ik er ook wel een paar. de mijne is uitgestorven, denk door een tekort aan voedingsstoffen in de bodem, die was toen 5+ jaar oud, maar inmiddels nieuwe bodem, dus ik denk dat ze het nu wel weer doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Mijn Echinodorus planten zijn net opgehaald. Uiteindelijk ook nog de helft van mijn Vallisneria meegegeven, aangezien die er bij mij ook uitgedund moest worden. Weggooien is zonde en iemand er blij mee maken is mooi. Haha wel grappig eigenlijk, want het bleek Prowl te zijn
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Het is hier rustig de laatste dagen..
Mijn bakkie wordt heeeeeeel snel aangepast.
Gister een 'voor' foto gemaakt, en als het allemaal is zols ik het wil, komt er een 'na' foto.
Kheb net een leuke bestelling gedaan bij Aquaplantsonline, waaronder 3 planten, 2 reflectors en een bult voer. Hopelijk gaan de reflectors en planten doen wat ik wil..
Zand heb ik ook sinds gister, dus ik kan weer aan de gang.
Mijn Echinodorus planten zijn net opgehaald. Uiteindelijk ook nog de helft van mijn Vallisneria meegegeven, aangezien die er bij mij ook uitgedund moest worden. Weggooien is zonde en iemand er blij mee maken is mooi. Haha wel grappig eigenlijk, want het bleek Prowl te zijn
Ik zal kijken of er nog meer uit gaat, dat mag jij dan hebben. Sowieso de eerst volgende stek als er op dit moment nog niks weggaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:32 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik kan altijd wel een plekje opsturen, maar op het moment niet zoveel omdat ik pas op marktplaats een hele bak heb gedumpt.
[..]
Als je nog een wat vallisneria hebt, wil ik er ook wel een paar. de mijne is uitgestorven, denk door een tekort aan voedingsstoffen in de bodem, die was toen 5+ jaar oud, maar inmiddels nieuwe bodem, dus ik denk dat ze het nu wel weer doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |