thanks voor de infoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:29 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Een M1 tank loste wat waarschuwings schoten met de 50. cal om rellenden mensen af te leiden.
Duidelijke analyse. Hopelijk worden die beelden goed bewaard.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:27 schreef Misstique het volgende:
[..]
PLein, in het midden met bosjes en bomen een heleboel mensen, af en toe komen van buitenaf wat mensen aangerend om stenen aan te gooien (van bovenin beeld). De tank reed tussenbeide steeds om ze uitelkaar te drijven, zette zich voor de mensen op het plein en reed naar de bovenkant van het beeld net weg.
Het is duidelijk dat de binnenring niet de provocateurs zijn.
beetje laat idd... Kan beter tot morgen wachtenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:29 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, een genocide, nu nog?
Indien UPC, #407quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Pien85 het volgende:
Goffer, waarom heb ik AJE niet gewoon op de tv?
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-egypte/#more-31934 Hier kan je aJE goed volgen met nrc ernaast!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Pien85 het volgende:
zit nu ook op UPC Digital kanaal 407quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Pien85 het volgende:
Kabel, wij kijken eigenlijk nooit tvquote:
ALLE, maar ook echt ALLE pro-mubarak mensen zijn altijd poppen die geld krijgen van regering en meestal is het de politie. 99% van alle gevallenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:29 schreef Timmie2 het volgende:
[..]
hoe weet je dat? zullen ook vast pro's zijn die niet politie zijn. maar komen puur uit provocatie dat is natuurlijk duidelijk.
Wat ik niet begrijp is waarom politie pro mubarak is en leger neutraal?
3 lagen human chain nu... Hopen dat het werkt! Zou zo zonde zijn als het op zo'n manier gewelddadig af moet lopenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Axia het volgende:
De anti-moebie maken een mensenketting...
Heb AJE op laptop aan nu, maar mn scherm is eigenlijk net te klein voor Fok en AJE naast elkaar, vandaarquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-egypte/#more-31934 Hier kan je aJE goed volgen met nrc ernaast!
Ziggo kanaal 511quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Pien85 het volgende:
http://english.aljazeera.net/watch_now/quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Kabel, wij kijken eigenlijk nooit tvMaar nu wel, en nu mis is AJE
Al Jazeera heeft ook een stream op youtube lopen, mocht je dat wel kunnen zien (via telefoon bijv).quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:30 schreef Pien85 het volgende:
een groot bewonderingswaardig iets wat daar gebeurt!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Godverdomme, check die human chain om de mensen tegen te houden dan. Wat een fantastisch volk, die Egyptenaren. Wat. Ontzettend. Goed.
Die stream wordt door miljoenen mensen bekeken, en is nog steeds up. Well done.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
http://english.aljazeera.net/watch_now/
maar het leger krijgt toch ook betaald vanuit regering en zeker de republikeinse garde.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef rakotto het volgende:
[..]
ALLE, maar ook echt ALLE pro-mubarak mensen zijn altijd poppen die geld krijgen van regering en meestal is het de politie. 99% van alle gevallen
Nu maken ze veilige chain op t plein
Ik wil ook Egyptenaar zijnquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Godverdomme, check die human chain om de mensen tegen te houden dan. Wat een fantastisch volk, die Egyptenaren. Wat. Ontzettend. Goed.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ze deden met z'n allen een siege richting plein. Op dit moment staat een 4 man dikke human chain rondom het plein.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef Staal het volgende:
Willen jullie alsjeblieft updates blijven posten? Ik kan het niet kijken.
Hoe kan dit? Die prodemonstranten waren op een heel andere plek. Werd bewust ver uit elkaar gehouden begreep ik vanmidag.
Op dit moment zijn de anti-moebie op de plein in Alexandrie. En buiten de plein staan pro-moebie te provoceren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef Staal het volgende:
Willen jullie alsjeblieft updates blijven posten? Ik kan het niet kijken.
Hoe kan dit? Die prodemonstranten waren op een heel andere plek. Werd bewust ver uit elkaar gehouden begreep ik vanmidag.
Livestation? Die kan je als heel klein schermpje bv links bovenin plaatsen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Heb AJE op laptop aan nu, maar mn scherm is eigenlijk net te klein voor Fok en AJE naast elkaar, vandaar
Inderdaad. Ik heb echt grote respect voor de anti-moebies!!!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:32 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik wil ook Egyptenaar zijnHad het er vanmiddag met mijn moeder over, Nederlanders lijken mij veel te individualistisch voor dit soort dingen
Ja, iets van 100 pond of zoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:33 schreef Noelle06 het volgende:
Vanmiddag poste hier iemand dat de pro's ervoor betaald zouden krijgen om in opstand te komen.
Kijk je mee? Ik heb zulke dikke bewondering voor die anti-Mubarakmensen die zichzelf puur en alleen aan het verdedigen zijn, en NOG STEEDS geen geweld inzetten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:32 schreef SuperHarregarre het volgende:
Alexandrië ziet er echt heel anders uit dan Cairo. Vooral veel mannen, veel stokken. Nu de vrouwen en kinderen naar huis zijn, denken de mannen dat ze de held uit kunnen hangen.
Ja heb ikquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
Livestation? Die kan je als heel klein schermpje bv links bovenin plaatsen.
misschien niet allemaal. maar alle geheime dienst leden zullen wel gewoon moeten mee doen met pro-demonstratiesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:33 schreef Noelle06 het volgende:
Vanmiddag poste hier iemand dat de pro's ervoor betaald zouden krijgen om in opstand te komen.
Daar kun je jaren psychologisch onderzoek naar doen volgens mijquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:32 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik wil ook Egyptenaar zijnHad het er vanmiddag met mijn moeder over, Nederlanders lijken mij veel te individualistisch voor dit soort dingen
Eens!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:32 schreef Pien85 het volgende:
[..]
De human chain is anti mubarak.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:33 schreef tass het volgende:
Die mensen die je ziet staan in die rij, zijn dat nou de pro of de anti???
het ging mij te snel even
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:34 schreef rakotto het volgende:
Leger heeft Port said verlaten en zodra dat gebeurde, vielen de thugs massaal aan. Gebeurt NU
Waarom verlieten ze dan Port Said??quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:34 schreef rakotto het volgende:
Leger heeft Port said verlaten en zodra dat gebeurde, vielen de thugs massaal aan. Gebeurt NU
En wat ervoor agressief heen en weer dribbelt is pro. Op het plein is anti... als ik het goed hebquote:
Ja, natuurlijk kijk ik mee. Het gaat erom dat ik bang ben dat het met de huidige samenstelling mis kan gaan.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:33 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kijk je mee? Ik heb zulke dikke bewondering voor die anti-Mubarakmensen die zichzelf puur en alleen aan het verdedigen zijn, en NOG STEEDS geen geweld inzetten.
Kak, jouw AJE loopt voor op de mijnequote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:35 schreef Misstique het volgende:
Er is een APC bijgekomen nu. De tank heeft versterking.
Dank je, ik moet me omkeren om tv te kijken en mn bril op te zetten, en weer omkeren en afzetten om te tikken.... pffff wat een stress ditquote:
Precies andersom. Op de plein staan de anti's, onderaan de beeld de pro'squote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:35 schreef no1uknow het volgende:
Die mensen onderin het scherm, aan de overkant van die weg lijken me pro-mubarak
Oww, ja dat is wel balen dan op zo'n moment.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:33 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ja heb ikHeb nu half half/half. Maar dan past FOK er net niet helemaal bij en wil AJE niet kleiner omdat het dan niet meer te zien is... Ik wil een grotere pc
nouja massaal, hoeveel zijn het er.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:34 schreef rakotto het volgende:
op de APC, ze corrigeerde zichzelfquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:36 schreef Timmie2 het volgende:
anti mubarak grafitti op de tank.
toch weer de verfspuitbussen uit manual van vorige week.
dus de mensen om de tank zijn pro?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:36 schreef Axia het volgende:
pr
[..]
Precies andersom. Op de plein staan de anti's, onderaan de beeld de pro's
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Pien85 het volgende:
Iemand een link naar nrc live? Kan 'm elke keer niet vindenja, dat ligt aan mij ja
hier nog zo eenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Misstique het volgende:
Ik moet naar bed maar wil niet. Damn.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-egypte/#more-31934quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Pien85 het volgende:
Iemand een link naar nrc live? Kan 'm elke keer niet vindenja, dat ligt aan mij ja
zoek bovenaan in het topic...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Pien85 het volgende:
Ik ookquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Misstique het volgende:
Dankjewelquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-egypte/#more-31934
Werd niet vermeld.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:35 schreef Beach het volgende:
[..]
Waarom verlieten ze dan Port Said??
Een van de verschillen met veel westerse mensen idd: niet met een mobieltje gaan staan filmen, maar vechtjassen uit elkaar halen, actief.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik denk dat ik maar een nachtje overslaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef Misstique het volgende:
een paar honderd vs een paar honderd duizendquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Er waren toch maar heel weinig pro mubarak demonstranten? Hoe kunnen er nu ineens zoveel zijn
Ja, verschil tussen al 30 jaar onderdrukt worden en al 30 jaar in vrijheid leven. Iedereen constant het westen dissen hierquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een van de verschillen met veel westerse mensen idd: niet met een mobieltje gaan staan filmen, maar vechtjassen uit elkaar halen, actief.
Ik ben een mietje, te veel slaap nodig en te vroeg er uitquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Naar bed gaan is nu voor mietjes.
Ik heb helemaal niets met Egypte en ik leef ook erg mee...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef Pien85 het volgende:
Ik vind het gewoon eng ditMisschien leef ik wat te veel mee
Ik ook, verschrikkelijk. Ik wil ook opblijven, en morgen heb ik mijn eerste werkdag pfffquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef Pien85 het volgende:
.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Helden zijn het.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ze deden met z'n allen een siege richting plein. Op dit moment staat een 4 man dikke human chain rondom het plein.
Ik ben zó blij dat ik morgen perongeluk vrij ben nuquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:39 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik ook, verschrikkelijk. Ik wil ook opblijven, en morgen heb ik mijn eerste werkdag pfff
Heb ik dus ook Pienquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:38 schreef Pien85 het volgende:
[Upd] Schoten gelost in Alexandriëquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Refragmental het volgende:
Ik ben 2 uur eruit geweest.
Wat is er nu allemaal aan de hand op AJE?
LinDago HQ.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Misstique het volgende:
Als het morgen nog steeds bezig is dan ga ik de setup in deze kamer aanpassen (nu één pc met FOK! en AJE en één met Twitter en FOK!). Dan zet ik de laptop er tussen voor de streams, iets meer ruimte.
pro mubarak provocaties en aanvallen op plein alexandriequote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Refragmental het volgende:
2 schermenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Misstique het volgende:
Als het morgen nog steeds bezig is dan ga ik de setup in deze kamer aanpassen (nu één pc met FOK! en AJE en één met Twitter en FOK!). Dan zet ik de laptop er tussen voor de streams, iets meer ruimte.
Zet zoeen pageview counter bij elk bericht.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
[Upd] Schoten gelost in Alexandrië
Echt, leest niemand hier mijn updates op de FP????
Ik heb er gisteren haske veel aan gehad heur.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Per ongeluk? Jaaaaaajaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Ik ben zó blij dat ik morgen perongeluk vrij ben nu
Plein in Alexandrie, anti (binnenkant plein) worden uitgedaagd door pro. Rond het plein rijden een tank en een apc om ze uitelkaar te houden maar er zijn al schoten in de lucht gelost en het is een heel explosieve situatie. De anti's laten zich niet uitdagen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Refragmental het volgende:
Staat eronder, maar zegt niets over wie er van hier komtquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:41 schreef o.us het volgende:
[..]
Zet zoeen pageview counter bij elk bericht.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:41 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb er gisteren haske veel aan gehad heur..
Ik heb 'm in een nieuw tabblad, maar kan toch niet EN hier posten EN AJE kijken EN jouw updates tegelijkertijd lezenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Worden? FF zitten slapen?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:42 schreef HyperViper het volgende:
dit wordt zo een confrontatie, ik voel het.
nee, maar jij bent lief & hoeft nietquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:42 schreef gehotseflotst het volgende:
[..]
Ik heb 'm in een nieuw tabblad, maar kan toch niet EN hier posten EN AJE kijken EN jouw updates tegelijkertijd lezenMan!
Je bent geweldig, echt, serieus. Beste verslaggeving die ik heb meegemaakt in de afgelopen jaren van de FP.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ga ik morgen ook maar doen, de boel omkeren, want met m'n rug naar m'n grote tv te zitten schiet ook niet echt op zoquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:40 schreef Misstique het volgende:
en dan er op fappen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:41 schreef o.us het volgende:
[..]
Zet zoeen pageview counter bij elk bericht.
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:42 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nee, maar jij bent lief & hoeft niet![]()
![]()
ok, ok... Ego genoeg gestreeld... Dank allenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:42 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je bent geweldig, echt, serieus. Beste verslaggeving die ik heb meegemaakt in de afgelopen jaren van de FP.
De mensenketen bovenaan de scherm is anti, groep mensen onderaan in het zwart zijn pro'squote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:43 schreef Timmie2 het volgende:
dit is dus pro in beeld. anti heeft zich teruggetrokken. eigenlijk ook niet goed om zich zo makkelijk laten verdrijven.
Het is niet alleen in Egypte hoor. Ik heb aardig wat gereisd en iets wat me vaak opviel was dat in landen waar dingen niet zo vanzelfsprekend zijn als in westerse landen (sociaal vangnet, inkomen, vrijheid) mensen zelf dingen oplossen. Bezopen en/of vechtende mensen worden er een stuk minder grappig of spannend gevonden maar gewoon van straat en uit elkaar gehaald door omstanders. Dat is een positief iets naar in dit geval Egyptenaren toe en wil niet zeggen dat ik westerse landen niet waardeer ofzo.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:39 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, verschil tussen al 30 jaar onderdrukt worden en al 30 jaar in vrijheid leven. Iedereen constant het westen dissen hier.
Nou ja, zij hebben natuurlijk veel minder hart voor de zaak. Je zet je leven niet op het spel voor een paar briefjes geld.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:43 schreef Timmie2 het volgende:
dit is dus pro in beeld. anti heeft zich teruggetrokken. eigenlijk ook niet goed om zich zo makkelijk laten verdrijven.
ik denk dat ik morgen ook 1 en ander ga veranderen in mn woning , ren op en neer van pc naar tv pffffffffffffquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:43 schreef tass het volgende:
[..]
Ga ik morgen ook maar doen, de boel omkeren, want met m'n rug naar m'n grote tv te zitten schiet ook niet echt op zo
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:44 schreef rakotto het volgende:
Ik ga maar eens naar bed, morgen weer een nieuwe dag.Sorry mensen, ik zal jullie missen.
Hoop dat je een beetje kan slapen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:44 schreef rakotto het volgende:
Ik ga maar eens naar bed, morgen weer een nieuwe dag.Sorry mensen, ik zal jullie missen.
truZZztuhquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:44 schreef rakotto het volgende:
Ff snel, pro mubarak zijn DE politiemensen en thugs samenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:43 schreef Refragmental het volgende:
Wel weer typisch.
Tot nu toe alles vreedzaam verlopen. Het enige geweld komt van de politie, secretservice en nu ook nog eens de pro-mubarak mensen.
We mogen hopen dat deze mensen snel berecht zullen worden.
Tja. Dat gebeurt altijd als dingen minder vanzelfsprekend zijn. Maar iedereen praat de hele tijd zo denigrerend over het westen omdat wij zogenaamd te individueel zijn. Waarom zouden wij voor moeten protesteren dan?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is niet alleen in Egypte hoor. Ik heb aardig wat gereisd en iets wat me vaak opviel was dat in landen waar dingen niet zo vanzelfsprekend zijn als in westerse landen (sociaal vangnet, inkomen, vrijheid) mensen zelf dingen oplossen. Bezopen en/of vechtende mensen worden er een stuk minder grappig of spannend gevonden maar gewoon van straat en uit elkaar gehaald door omstanders. Dat is een positief iets naar in dit geval Egyptenaren toe en wil niet zeggen dat ik westerse landen niet waardeer ofzo.
Oh? Vertel!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:45 schreef Toad het volgende:
Een ooggetuige heeft een ander verhaal over het plein in Alexandria.
wattan ?? ( met bron graag )quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:45 schreef Toad het volgende:
Een ooggetuige heeft een ander verhaal over het plein in Alexandria.
Hij is aan het woord op AJE.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
wattan ?? ( met bron graag )
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:36 schreef RvLaak het volgende:
En weer een update: [Upd] Schoten gelost in Alexandrië
Heb het ook ff gemist... Komt het op neer?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
wattan ?? ( met bron graag )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |