SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is wel een goed idee voor koninginnedag, een kraampje met haakstuff.... voor mensen die het wel leuk vinden maar niet kunnen. ik ruik een handeltje (haha)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:43 schreef trui het volgende:
hartstikke leuk zeg! wat ga je weer hard! je kunt zo weer een hele fancyfair vullen.
als ik mijn dekentjes klaar heb ga ik er eens over nadenken, ik zal er niet genoeg af hebben denk ik voor 30 april maar dat zie ik nog wel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik denk wel dat het aardig loopt hoor, voor de kerst deed dat het wel namelijk. (ok niet genoeg want we zijn nog lang niet van ons voorraad beestjes af)
Ik ga waarschijnlijk met mijn schoonmoeder een kraampje hurenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:05 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
dat is wel een goed idee voor koninginnedag, een kraampje met haakstuff.... voor mensen die het wel leuk vinden maar niet kunnen. ik ruik een handeltje (haha)
voorlopig ben ik alleen nog vierkantjes aan het maken, heel veel vierkantjes
ps is er ook iemand die borduurervaring heeft??? ik zoek borduurpatroontjes van olifantjes om op een dekenrandje te borduren (konijntjes mag ook)
zie hier: Borduren #2quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:05 schreef Lush-lady het volgende:
ps is er ook iemand die borduurervaring heeft??? ik zoek borduurpatroontjes van olifantjes om op een dekenrandje te borduren (konijntjes mag ook)
thanx.... ik heb al een berichtje geplaatst. Je bent goed op de hoogte van de topics die er zijn, complimenten.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:19 schreef trui het volgende:
[..]
zie hier: Borduren #2
lijnloos bijvoorbeeld!
Haha, ik ontdekte na de foto dat ze niet goed zaten gevouwenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:33 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is leuk, wat grappig dat je de oren precies andersom doet, zeg maar het bolle naar binnen.
Geinig hoe hij zichzelf opvouwt hequote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:01 schreef Daste het volgende:
Koosje blijft schattig!
En Sheldon is fantastisch! Whoop, ben jij ook fan van The Big Bang Theory?![]()
Fiepje: volgens mij ben jij hele andere mooie dingen aan het produceren. Dus het is helemaal niet gek als de deken niet afkomt
![]()
[ afbeelding ]
Het kussen tot nu toe. Nu het klopt, gaat het als een trein! Ik haak niet zo heel veel, omdat ik nog veel op bed lig en liggend haken is niet zo leuk, maar zodra ik in de tuinstoel zit, ga ik aan de slag.
[ afbeelding ]
Vraag is: zal ik die lichtblauw er wel of niet bij gaan gebruiken? Op deze foto zijn de kleuren iets beter. Het groen is echt Granny Smith (appeltjes) groen.
Hij is al leuk!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:04 schreef Inu het volgende:
[..]
Geinig hoe hij zichzelf opvouwt he
Ik ben begonnen met dat blauw
[ afbeelding ]
De onderkant is nog steeds niet af
NEEEEE, geen TBBT....mijn man is er ook helemaal fan van en zit er nu naar te kijken. Het is niet mijn serie, ik ga maar haken...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:01 schreef Daste het volgende:
Koosje blijft schattig!
En Sheldon is fantastisch! Whoop, ben jij ook fan van The Big Bang Theory?![]()
Het is zooooooooo leuk.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:05 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
NEEEEE, geen TBBT....mijn man is er ook helemaal fan van en zit er nu naar te kijken. Het is niet mijn serie, ik ga maar haken...
later
Ja nou ja ik kijk nooit naar wat er op het etiket staat, Ik kijk meer wat goed past in het haakje van de haaknaald. Ik kon nergens gele wol vinden. In een uitverkoop heb ik 10 bollen phildar aviso geel gekocht, maar de enkele draad was toch echt flink wat dunner/flexibeler dan de rode draad waar ik mee begonnen ben. Omdat je bij de rugvin bijvoorbeeld een hele rij moet opzetten (de rugvin wordt uiteindelijk dubbelgevouwen dus je maakt een hele lange sliert. Als je draad veel dunner is wordt de sliert te kort ookal haak je hem los en met een grote naald. Daarom heb ik gekozen voor dubbel en dan wat strakker haken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:11 schreef trui het volgende:
Spiegelei, wat een prestatie, die draak!ik vind 't ook knap dat je phildar aviso met dubbele draad op naald 5 gehaakt hebt, 'officieel' is 't toch enkel al geschikt voor naald 5? (voor de deken heb ik er zelfs met naald 7 mee gehaakt, enkel).
Gelukkig waren ze niet alleen bij mij stom, die van mij leek wel evil!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:58 schreef Spiegelei het volgende:
Bedankt voor alle complimentjes!
[..]
@muts88: Koosje is lievv. Ik zie dat jij die rondjes bij de ogen wel hebt gedaan, staat heel leuk! Ik heb ze niet gedaan omdat ik het er stom uit vond zien, maar bij jou vind ik het leuk!
@Daste: wat leuk leuk je WIP van je kussen. Hak je nu aan de buitenkant en vouw het geheel zich dan meer en meer op? Ik vind het een mooi effect. Oh en TBBT isBazinga!
Sorry, maar dat hoort niet...Het moet een plat vlak zijn, zonder draaien. Volgens mij is het eigenlijk het patroon van een ripple-blanket, maar dan rond. Omdat je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt, krijg je dat het zich opvouwt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:06 schreef Rimketje het volgende:
[..]
Hij is al leuk!
Wil m zelf ook maken, ben denk ik al 10x begonnen en weer uitgehaald omdat er kleine foutjes in zaten..
Als je 'm voordat je de bovenkant samentrekt plat neerlegt, is het dan een vlak geheel of zit er een draai in? Gisteren liep ik 'm labgs en er zat een draai in.. Vroeg me af of dat hoorde
Ik zou het wel doen, lekker fris die kleurtjesquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:01 schreef Daste het volgende:
[ afbeelding ]
Het kussen tot nu toe. Nu het klopt, gaat het als een trein! Ik haak niet zo heel veel, omdat ik nog veel op bed lig en liggend haken is niet zo leuk, maar zodra ik in de tuinstoel zit, ga ik aan de slag.
[ afbeelding ]
Vraag is: zal ik die lichtblauw er wel of niet bij gaan gebruiken? Op deze foto zijn de kleuren iets beter. Het groen is echt Granny Smith (appeltjes) groen.
Welk garen gebruik je?quote:Op woensdag 19 januari 2011 06:59 schreef EsseEi het volgende:
Gister eerste rij voor de ronde shawl gemaakt...ben echt benieuwd hoe het wordt.
Het garen is wel SUUUPER zacht(wel dik, maar echt zacht, lijkt bijna van dat jogging spul
)
*ben echt verslaafd aan zachte dingen*
[..]
Op Ravelry heet het het Pinwheel Pillow.quote:Op woensdag 19 januari 2011 05:31 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik zou het wel doen, lekker fris die kleurtjes
Waar komt het patroon vandaan, als ik vragen mag? Ik denk namelijk dat ik nog wel wat bolletjes overhoud na mijn deken, dan kan ik bijpassende kussentjes voor op de bank maken
Ja, hij gaat gewoon net zo vouwen als je hem lang maaktquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:20 schreef Daste het volgende:
Ja he, Whoop? Ik heb die donkerblauw, wit en groen samen gekregen en nog 3 bollen lichtblauw apart. Volgens mij komen die inderdaad van de Wibra en de lichtblauw van de Zeeman.
Die lichtblauw is mooi, maar past minder goed bij de andere 3 kleuren.
Inu, Ik heb nog niet goed in het patroon gekeken, maar hoe sluit je het kussen dan? Heb je een foto van de achterkant? Of gewoon hetzelfde als de voorkant? Draaitje erdoor en trekken maar?
Ik had al bedacht om met de lichtblauw een 'loper' te maken voor over mijn nachtkastje. Die wil ik Tunisch gaan haken, maar nu blijkt de leverancier van de breiwinkel niet boven de maat 5 te gaan en die heb ik al (leek me zo'n mooi wandelingetje morgen). Ik denk dat ik voor dit garen een 6 of 6,5 nodig heb. Het gaat bij mij zo snel kromtrekken omdat het zo strak is. Zodirect even bij Hobbiedoos kijken.
maar hij vouwt zich toch ook op voor je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt? dit zegt het patroon erover:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:54 schreef Daste het volgende:
[..]
Sorry, maar dat hoort niet...Het moet een plat vlak zijn, zonder draaien. Volgens mij is het eigenlijk het patroon van een ripple-blanket, maar dan rond. Omdat je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt, krijg je dat het zich opvouwt.
Ik heb dat hoekjes-naaien redelijk snel gedaan, zodat je ook snel ziet of je goed zit. Tweede ronde ofzo.
En 1 of 2 april kan ik wel....?
of begrijp ik je antwoord verkeerd? (kan natuurlijk ook, ben ik een ster in...quote:The points should come together like a draw string bag. The fabric should
fold into a pinwheel by itself. If it does not, blocking may help the effect.
Ja, hij vouwt zichzelf opquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:11 schreef mijsje het volgende:
[..]
maar hij vouwt zich toch ook op voor je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt? dit zegt het patroon erover:
[..]
of begrijp ik je antwoord verkeerd? (kan natuurlijk ook, ben ik een ster in...)
Cool, maar dat risico wilde ik niet lopen, voor het geval het niet goed om zat, dan wilde ik dat graag iets eerder weten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:03 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, hij vouwt zichzelf op
Hier zitten ze bijvoorbeeld niet aan elkaar, maar dit vormpje maakt hij gewoon zelf
[ afbeelding ]
nu wil ik ook een haaknaald nummer 9quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:13 schreef trovey het volgende:
Haken met haaknaald 9 gaat razendsnel. ik![]()
Hebberig tiepjequote:Op woensdag 19 januari 2011 17:37 schreef antartica het volgende:
[..]
nu wil ik ook een haaknaald nummer 9
Binnen een dag op de helft van mijn voetenbankhoes, dat is een record voor mij...ik hoop alleen dat ik genoeg wol heb voor 3 hoesjes.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:37 schreef antartica het volgende:
[..]
nu wil ik ook een haaknaald nummer 9
Gisteren was de bak de helft van toen ik er de vorige keer kwam terwijl ze die vorige keer tegen mij ook zei dat het als een trein liep.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:15 schreef mijsje het volgende:
trovey, dat viel mij ook al op bij de zeeman bij ons...steeds minder wol... en toen ik zei: goh, loopt het niet goed? dat het niet aangevuld wordt? zei ze: het loopt als een trein, iedere keer als het net is aangevuld is de bak bijna meteen leeg... (een beetje snibbig was ze wel...) maar ik geloof haar niet...
ik ga weer verder met m'n cadeautje, het is bijna klaar...
als het maar geen rode vette paprika chips zijn, dat is niet slimquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:39 schreef EsseEi het volgende:
oh chips eten tijdens het haken van een witte shawl is vast niet slim he?
Ik heb er 1 met Saskia acryl gemaakt en die is ook echt wel heel groot.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef Whoopdidoo het volgende:
EsseEi: Paprikachips moet prima kunnen tijdens een witte shawl maken
Mn mams dr zebra is echt mega, ander mensen hier die m met zeeman/wibra hebben gedaan? ik had m met soft van zeeman gedaan en vond m al aardig groot voor een beestje, maar die van mn mams is veel groter.
Ik ga trouwens ook nog een roze maken, zat alleen te twijlen tussen lichtroze en donkerroze(die van mn konijntje) lichtroze is wel schattig natuurlijk..
Ik heb een speciale besteld, ja. Een Clover. Mijn andere Clover heb ik dus bij mijn vriend laten liggen en zo'n ijzeren haakt echt niet meerquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja in de grote stad misschien, hier is alles 18 uur dicht hoor
Maar koopavond? En weekend.
@herfstblad, balen van je haaknaald, is er niet een hobbywinkeltje in de buurt ofzo? Of had je zon speciale besteld?
Had trouwens voor zebra maar 30 gram van elk nodig, en mn moeder is bang dat ze het niet haalt, weet je toevallig nog hoeveel je had gebruikt?
Den Helder...quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Gisteren was de bak de helft van toen ik er de vorige keer kwam terwijl ze die vorige keer tegen mij ook zei dat het als een trein liep.Komen wij bij dezelfde Zeeman?
Haha, ja, vond ik ook. Daarom heb ik ze ook naast elkaar neergezetquote:Op woensdag 19 januari 2011 21:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
He ik heb jouw zebra's gezien!
Wat grappig dat verschil.
Ik vind de kleiner mooier. Is ook strakker gehaakt enzoquote:Op donderdag 20 januari 2011 07:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga (alweer) even op reis, super-lichtgewicht dus nog geen haaknaald gaat er mee, maar jammer is dat wel. Ben benieuwd of de haak-meeting gepland gaat worden binnenkort en wat voor moois jullie produceren de komende tijd.
Dag!![]()
en nog wel even reageren op die leuke foto hierboven: herfstblad! wat een enorm grappig verschil! welke vind je mooier?
Ik sinds een week of drie ookquote:
Nee, ik ben ook constant alles kwijtquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien maakt het niet zoveel uit? Duurt best wel lang voordat ie verzonden wordt als je m maandag besteld had. Een reserve is altijd handig, ik ben ze altijd kwijt(ook tijdens het haken).
Ik doe alles met een 3(voor soft van zeeman en heel soms bravo) of 3.5(wibra enzo). Ow en 12 ofzo nu met mn zpagetti, wat een werk.
Ben ik trouwens de enige die tijdens het haken altijd alles kwijt is? Haaknaald, schaar, tussendraadje, potlood toen ik die nog gebruikte. Hoogst irritant. En al die haren zijn ook hoogst irritant, soms denk ik ook dat het in het bolletje zelf zit of zou dat niet kunnen?
ik vind 't meer breien dan haken. ga je 'gewoon' punniken of 'knifty knitter-en'?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:00 schreef trovey het volgende:
Waar valt punniken trouwens onder, bij het brei- of haaktopic? Ik kom om in de restjes en heb nu een foto van een tas gevonden die ik eens wil proberen te maken met punniken, klosje al gevonden....nu de naald nog.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:07 schreef Daste het volgende:
Daar kan je gewoon een haaknaald voor gebruiken. Het houten naaldje wat ik bij mijn punnikpoppetje kreeg, brak al heel snelSindsdien gebruik ik een (ijzeren) haaknaald.
Heb je een foto van de tas?
Het ouderwetse klosje, ik heb er nog eentje in de vorm van een vrouwtje.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:08 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 't meer breien dan haken. ga je 'gewoon' punniken of 'knifty knitter-en'?
Ik ga winnen met mijn fiets met trapondersteuningquote:
Ik ook maar gezien het feit dat de Zeeman de winter blijkbaar als gedaan ziet en het aanvullen hier stopt plunder ik ze nog even.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
*hoeft de zeeman niet te plunderen want heeft voorraad boven in de kast*
Echt? Dat zou echt balen zijn!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ook maar gezien het feit dat de Zeeman de winter blijkbaar als gedaan ziet en het aanvullen hier stopt plunder ik ze nog even.. De grote wasmand, speciaal voor alle wol, staat al klaar.
Epischquote:Op donderdag 20 januari 2011 18:31 schreef appelfan het volgende:
Toen ik het hier bij de wibra vroeg ging het zo;
appelfan: Weet u misschien wanneer de wol weer wordt bijgevuld?
verkoopster: Wanneer wij het bijvullen.
appelfan: Maar wanneer dan?
verkoopster: Ehh, als wij een opdracht krijgen om het te doen?
[stilte]
appelfan: Bedankt voor uw hulp
Ik heb ergonomische en ik wil niet anders meer!quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:04 schreef muts88 het volgende:
Ik wil graag nog een 3,5mm haaknaald aanschaffen
Nu zit ik te twijfelen tussen een 'gewone' of een ergonomische.
Volgens mij zijn jullie allemaal liefhebbers van de ergonomische?
Ik haak nog steeds met een goedkopen gewone naald. Ik heb nog nooit een winkel gevonden waar je voor een normale prijs een ergonomische kunt bestellen. Ik weet wel een site van de hobbydoos.nl maar die rekent voor een hele kleine bestelling best hoge bezorgkosten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 18:34 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een verkoopster, appelfan!
[..]
Ik heb ergonomische en ik wil niet anders meer!
Ik heb de haaknaald trouwens binnen gehad! Jeej! Alleen mijn bestelling staat nog steeds op ' In behandeling.' Ben benieuwd of dat nog veranderd.
Ik heb ze bij echtstudio en de hobbydoos besteld - echtstudio heeft lagere verzendkosten, maar de prijzen van de naalden zijn hoger. Dus volgens mij komt dat met de verzendkosten uiteindelijk op evenveel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:07 schreef Lush-lady het volgende:
[..]
Ik haak nog steeds met een goedkopen gewone naald. Ik heb nog nooit een winkel gevonden waar je voor een normale prijs een ergonomische kunt bestellen. Ik weet wel een site van de hobbydoos.nl maar die rekent voor een hele kleine bestelling best hoge bezorgkosten.
Dus wie heeft er tips??
ik heb mijn haaknaalden in een hele ouderwetse koker van mijn oma zitten, best wel grappig, dan raak ik ze tenminste niet kwijt tussen de bank, er lilgt al genoeg tussen die spletenquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef EsseEi het volgende:
haha episch die zeeman verkoopsters!mijne is altijd wel goed aangevuld, niemand breidt of haakt hier ofzo
Wil ook nog steeds eens een ergonomische haaknaald proberen...maar zoals ik eerder al zei: vergeet het steeds te kopen ofzo.
En raak niet alles kwijt, stop het in een mooi doosje, als ik dat niet doe, dan raak ik het kwijt inderdaadvooral omdat het dan tussen mn bank gaat zitten!
In dubio of ik vanavond maar even niet ga werken en lekker ga haken de hele avond
quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:39 schreef EsseEi het volgende:
LL dat herken ikdat je ALTIJD iets bij je hebt om te doen, maar is het dan een keer rustig, ligt het thuis
Vriend gaat zaterdag met een vriend naar een muziekwinkel dus kan ik dan mooi "afwerken"(en ben niet eens een brabander)
dus mag vanavond legitiem de hele avond haken!:D
Zo'n koker hebben wij ook, met breinaalden (wij = bij mn ouders, eigenlijk mn moeder dus) van mn oma geweestvet handig
klpt het magische woord "rustig"mag je niet hardop zeggen. Ik weet alleen niet of dat ook werkt als je het schrijft.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:50 schreef EsseEi het volgende:
ohh mooie steek Taartjesfee! Wat is dat voor steek?? (wil bijna shawl uithalen om opnieuw te beginnen)
oh ja over punniken: echt geeen idee hoe dat moet, had wel zo'n poppetje maar kon er echt niks mee
Oh en LL, mischien moeten we het hier maar niet verder over hebben want mijn volgende ervaring is dat als je zegt dat je het extreem rustig hebt, het opeens bizar druk wordt!
Oh en whoop: nee dacht dat dat niet mocht.oh jawel, wel n als: n=100(oh en m'n zus heeft nog wel een kind onder de 6 dus waar gaat het onderzoek over, kan dr wel even vragen)
en FOTO!!!
quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:59 schreef De_Taartjesfee het volgende:
De open schulpsteek, EsseEi
Kiek, m`n haakmapje![]()
[ afbeelding ]
Mist nog wel een sluiting, maar ach
Deze...de benaming die het handwerkwinkeltje waar ik ze gekocht heb ze geeft.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 07:02 schreef EsseEi het volgende:
wokkelkoker? ik ken alleen pringle-kokers...
daar heb ik mijn breinaalden in gestopt, nooit geweten dat dat een wokkelkoker heet.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 19:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Deze...de benaming die het handwerkwinkeltje waar ik ze gekocht heb ze geeft.Je draait ze tot een bepaalde hoogte naar beneden en naar boven , al naar gelang de lengte die je nodig hebt.
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Ja, dat is wel waar, maar tochquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:52 schreef mijsje het volgende:
een swap lijkt me leuk, maar het ligt eraan welke datum eraan gehangen wordt... ik heb nog wat dingetjes af te maken...
Herfstblad, niet bang zijn om teleurgesteld te worden hoor... als je niks verwacht, is het altijd een leuke verrassing... en het mooie is ook nog dat wat jij uitpakt, met liefde en op maat gemaakt is...dat was mijn ervaring bij het uitpakken van mijn zomerswapcadeautje...
Oh dat wist ik niet. Hij leek in ieder geval erg op die poppetjes in dit topicquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef Eleofant het volgende:
Op ravelry staan wel patronen voor een sackboy. Maar de originele sackboy is gebreid, niet gehaakt, dus als hij gehaakt wordt komt hij er wel iets anders uit te zien.
merci! deel 2 is ook ongeveer af (alleen de blom nog).quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
trui je tas!Echt geweldig leuk!
Jeutje, da's weer in serieus trui-tempo gegaan dan.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:37 schreef trui het volgende:
[..]
merci! deel 2 is ook ongeveer af (alleen de blom nog).
Sanne, volgens mij is 1.40m een mooie lengte. zo heb ik deze in elk geval gemaakt en die paste mijn dochter (5jr) prima (en de uiteindelijke eigenaresse (6jr) ook volgens mij)quote:Op zaterdag 22 januari 2011 22:31 schreef Sanne het volgende:
Vraagje: heeft iemand hier een idee hoe lang een shawl voor een kleuter van 4-5 jaar is? Ik heb eigenlijk zelf geen idee en wil hem niet te lang maken?
Bedankt alvast.
Ik heb doorgaans juist minder behoefte aan iets gehaakt van iemand andersquote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:56 schreef trui het volgende:
herfstblad (geweldig leuke dingen zag ik trouwens weer van je, een heel lief dekentje en leuke beestjes!), ik heb inderdaad ook wel eens meegedaan met een yarn-swap, maar dat was dan juist met mensen uit andere landen/werelddelen, waar je heel andere garens kunt kopen. ik zou daar hier niet zo'n behoefte aan hebben, kies liever zelf m'n garen uit.
Ah, dus je houdt er zelf ook iets aan over. Goed zo.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:54 schreef trui het volgende:
eska, ik wil morgen nog een sjaal maken en dan mag de vriendin die maandag komt lunchen kiezen welk van de twee ze als verjaardagskadootje wil.dus als ze de sjaal kiest houd ik 't tasje. en andersom.
Klopt, hij lijkt er ook wel op. Maar de stof wordt iets anders als hij gehaakt is. Op de sackboy zie je heel duidelijk die 'v'-tjes van het breien, met haken krijg je die niet. De vorm van het poppetje kun je wel gewoon namaken. Als dat je niet uitmaakt zit je hier prima, anders zou je het ook in het brei topic kunnen vragen.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 23:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Hij leek in ieder geval erg op die poppetjes in dit topic
Ja, dat is leuk! ik moet ook echt progressie zien, anders vind ik het niet leuk haha.quote:Op zondag 23 januari 2011 00:46 schreef Eska het volgende:
[..]
Ah, dus je houdt er zelf ook iets aan over. Goed zo.
Dat inschatten hoeveel draad er gaat zitten in een project vind ik ook altijd nog erg lastig, ja!
Ik ben begonnen aan een GS-deken/plaid met allerlei restjes (groot & klein) die ik heb liggen. Erg leuk, vind ik. Maar ik zou heel graag ook wat draad willen gebruiken van een andere deken/plaid waar ik nog mee bezig ben. En ik durf niet zo goed te gokken hoeveel ik daarvan over ga hebben.
Herfstblad, leuk hè als je zo'n deken steeds ziet groeien.
Man ik ben in dat eerste blok bij de tweede set met levels(als dat een beetje logisch klinkt) maar steeds als het niet lukt raak ik gefrustreerdquote:Op zondag 23 januari 2011 14:27 schreef mijsje het volgende:
angrybirds alle blokken heb ik al opengespeeld, nu alle levels nog halen...
maar ik word er ook regelmatig gefrustreerd van hoor, dan speel ik gewoon de volgende dag weer verder...
Natuurlijk is het mooi genoeg!quote:Op zondag 23 januari 2011 15:24 schreef antartica het volgende:
Ik vind zo'n swap ook best spannend, maar dan ben ik vooral bang dat wat ik ga maken niet mooi genoeg is ofzo...
quote:Op zondag 23 januari 2011 14:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Man ik ben in dat eerste blok bij de tweede set met levels(als dat een beetje logisch klinkt) maar steeds als het niet lukt raak ik gefrustreerd
Goed werk!quote:Op zondag 23 januari 2011 16:41 schreef antartica het volgende:
*antartica heeft het 'haken voor coole meiden' boek goed bestudeerd*
Geen nieuw woord hoor, maar dit zijn ze:quote:Op zondag 23 januari 2011 19:32 schreef antartica het volgende:
hoeveel swappers (nieuw woord) hebben we eigenlijk al?
Hoi!quote:Op zondag 23 januari 2011 20:44 schreef pinkie75 het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lees al enige tijd dit topic mee, ben namelijk sinds een maand of vier helemaal verslingerd aan het haken.
Weet nog niet zo goed hoe het foum hier op FOK werkt, kan iemand mij vertellen hoe je je profiel kan aanpassen??
Merci alvast!
Sabine
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |