abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 januari 2011 @ 16:07:08 #1
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91467666
100513_112545_haaktopic.gif

Handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!
Voor een indicatie van de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes, kom maar op met de slofjes!

Vorige delen:
01 - 02 - 03 - 04 - 05 - 06 - 07 - 08 - 09 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 -33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40 - 41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60 - 61

Wat mooie haaksels uit het vorige deel:

loqi's vierkantjes + schildpad:

mijn snel-klaar-deken:

Lyssa's Chudussa + fam.

Lyssa's draak-in-wording:

Spiegelei's draak is al bijna klaar!!!

en haar Koosje helemaal:

knitwits pannelappen:

en onderzetters:

NijntjesUk Zoe de Zebra:

en mok-cosy's O+

Sanne's werk: een kleurige zeshoek:

een sjaal:

vierkantjes:

antarctica's telefoonhoesje

herfstblad's olivia de olifant

esseEi's foto-doosje:

Eleofant maakte Up-sleutelhangers, een varken en wat kerststpul:

>>Doodle voor het kiezen van een datum voor een volgende meeting <<

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 17-01-2011 16:35:02 ]
in de haak.
pi_91467993
wel een nieuw topic maar nog geen nieuwe posts?? dan ben ik maar de eerste.

Hallo :W
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
pi_91468657
Trui, je deken is mooi! Daar gaat je vader vast blij mee zijn!
pi_91468989
Hehe.. Het heeft even geduurd maar ik heb jullie weer gevonden!

Zal ook eerlijk toegeven dat ik een tijdje niet gehaakt heb. Was een beetje haakmoe denk ik.
Maar nu zit ik thuis met griep en had ik dus alle tijd om de gemiste topics weer door te lezen en heb weer helemaal zin in het haken gekregen. Alleen nu nog niet de energie om daadwerkelijk te beginnen.

De draken van Lyssa en Spiegelei O+

Trui je deken is echt prachtig! Nu staat er op mijn to-hook list en hexagonnen kussenhoes 8-)

Heb nog zoveel meer mooie dingen langs zien komen. Voor alle gemaakte haaksels O+ O+ O+

En een meet zag ik voorbij komen. Lijkt me leuk! Maar een beetje afhankelijk van waar en wanneer.
pi_91469379
Je deken is prachtig trui! :) Echt gaaf!

Straks hopelijk in de trein nog wat haken. Ik ben bezig met een tweede olifant en hoop die af te krijgen. :)
pi_91470052
Mooie dingen zijn er weer gehaakt zeg, die draak...wauw!!

Ik heb inmiddels een haaknaald en wat wol bij schoonmoeders gehaald en ben begonnen met oefenen, haha.
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2011 @ 17:23:30 #7
43556 miss_dynastie
pi_91471496
Ohhhh die UP-sleutelhangers O+ O+ O+
pi_91473097
wow Trui, wat mooi! O+ hij is echt goed gelukt zeg!

OMG wat is die draak mooi geworden Spiegelei! O+ echt super! en die van Lyssa volgt snel zeg! :D

verder hele mooie dingen gezien :)

en nu voel ik me helemaal niet lekker... ik hoop niet dat ik griep krijg, want dat kan ik niet gebruiken... :( (komt nooit uit, maar goed...)
nu ga ik weer mooie dingen meevolgen, en mijn projectjes op de foto zetten voor als ik het gegeven heb... :P dan pas laat ik het zien hier... :)
  maandag 17 januari 2011 @ 18:23:03 #9
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91474362
Weer veel mooie WIPjes gezien en een prachtige deken! Juist mooi dat die zijkant niet opgevuld is, dat maakt het heel apart.
Nienna, veel succes. Bubbles en mijsje, beterschap!
  maandag 17 januari 2011 @ 18:59:59 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91476019
Je deken is mooi trui! :D:D
en Lyssa jouw draak is ook vet :D:D en je andere poppetjes zijn schattig ^^

en Loqi nog mooie GSjes en een schildpad :D:D schildpadden zijn altijd cool, wordt vast heel gaaf zo groot! :D

pas half 7 thuis :P dit gaan 4 lange maar leuke weken worden ;) (of 8 zelfs ;))

zo mara even boodschappen doen en daarna lekker aan de haak :)

Oh: ik had m'n gehaakte tas mee (gebruik 'm niet zo veel, te groot voor zomaar winkelen) en de secretaresse vond hem heel gaaf! :D
en gister viel het doosje trouwens heeel goed in de smaak bij m'n opa en mn hele familie ;) en mn moeders tante vond m'n gehaakte shawl ook heeeel mooi ;) (een GS-shawl die ik vorige winter heb gemaakt) (sorry even blij :P)

En mijsje...hoop niet dat je ziekt wordt, griep heerst wel!
pi_91477569
Wow, een hoop moeten bijlezen maar wát een toffe dingen zijn er gemaakt :D en Trui d'r deken O+

Ik ben weer thuis. Onderweg iets van 6 rijen aan de granny stripe deken gemaakt, die begint nu gelukkig ook aardig op te schieten. Verder nog een potje gekocht voor de boom voor de natuurkamer, dus dat kan ik morgen ook langs gaan brengen!

Verder helaas niet zoveel haakgerelateerds te melden behalve dat de helft van de spulletjes uit Stockholm hier niet in m'n kamer past... Ik heb al geprobeerd een groter deel van het huis te claimen (lees; ik wil ook het trappegat hebben + boor en schroefjes) maar daar was moederlief het niet mee eens :D
pi_91480612
Wat een toffe deken trui _O_
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_91483245
ik hoop het heel erg mee EsseEi... ik ben er alleen een beetje bang voor, aangezien onze halve school ook al plat ligt of heeft gelegen... -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91483774
Hoop dat je geen griep krijgt mijsje!

Mn zebra heeft 2 armen en een been. Hij is leuk O+
pi_91484514
O+ zebra... jammer dat je je camera niet kunt opladen Whoop... :)
pi_91485407
Owja ik zal morgenochtend nog even zoeken....
(nee mn kamer is echt geen zooitje, echt niet)

Mn ballerinakonijn moet er ook nog op, die is zo O+
En meneer rat.
  maandag 17 januari 2011 @ 21:28:38 #17
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91486909
Oeeh AngryBird is af! :D

niet de beste foto maar geen zin om fototoestel te pakken enzo :) beetje scheef is ie ook wel
pi_91487365
wat kijkt ie boos

Grapje... :P
pi_91487433
Geniaal gelukt EsseEi! Hij lijkt supergoed!
pi_91489105
:D je ziet meteen dat het een angry bird is! ^O^
hebben jullie trouwens ook al de versie voor op de pc? (oeps, heel erg offtopic, maar door de angry bird van Esse toch ook niet geheel uit de richting...) hier wordt die dus al heeeeeel veeeeeeel gespeeld... :D
  maandag 17 januari 2011 @ 22:15:14 #21
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91490045
Thnx voor de complimenten ^^

oeh ook nog een bloemetje gehaakt volgens dit patroon. Jammer alleen dat ik dus de kleinste versie (met een ketting van 17 losse) heb gemaakt en dat het patroon eigenlijk alleen maar tof wordt als je een grotere maakt...:S beetje raar frupje nu in het midden.
Maar alsnog wel schattig bloempje, maar plak 'm nog maar niet op een magneet, Bovendien is ie daar ook te klein voor. Ach het was zo gehaakt dus grotere versie zal ook wel goed komen.

Oh wel met nieuwe Wibra blauw gehaakt! :D glimt mooi, maar de draad laat echt los zeg maar (als in: de draad is eigenlijk gelijk 10 kleine draadjes! :S)

Vriend heeft Angry Birds wel op de computer, ik op telefoon maar die heeft moeite met laden. En tja ik ben niet zo computerspellerig (ben er ook erg slecht in) maar vriend is verslaafd haha en den angry bird is voor zn broertje :)

bedtijd, tot morgen!
pi_91490579
Leuke Angrybird! :)

Grr, ik ben dus mijn haaknaald nummer 3 bij mijn vriend vergeten en dat is niet echt een afstand die je even doet in een uurtje. Ik heb maar een nieuwe besteld (een reserve is altijd handig) en hoop die deze week binnen te krijgen.
Kan nu de deken niet afmaken en niet aan de draak beginnen :(
  maandag 17 januari 2011 @ 22:59:12 #23
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91493007
Joepie! de draak is af! Dus even laten zien (met hier en daar een waxinelichtje om te laten zien hoe groot hij is):

Sorry voor de wat donkere foto's, ik heb even snel foto's gemaakt en niet zo op de belichting en het resultaat gelet totdat ik ze nu zie zeg maar.

Voor de show heb ik even een draadje tussen de vleugels geknoopt zodat de vleugels omhoog staan, maar als je de zwaartekracht gewoon z'n werk laat doen ziet 'ie er zo uit:

Ik had er ook ijzerdraad ik kunnen doen, maar ik wil de draak cadeau (kunnen) doen aan een kind en dan lijkt ijzerdraad me gewoon niet zo'n goed idee.

Ik zeg expres "KUNNEN doen" want ik heb niets beloofd en ik vind hem zelf ook wel erg leuk. Eerst mag 'ie hier nog fijn de kamer opvrolijken!
klerkje
pi_91493299
Wow, hij is gaaf Spiegelei! :D
  maandag 17 januari 2011 @ 23:11:37 #25
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91493784
Spiegelei hij is supercool en die vleugels zijn prachtig - draadje was een slim plan!
Ja als je hem aan een kind cadeau doet is ijzerdraad een slecht plan. Maar hij blijft prachtig.

Geniet ervan, je hebt er hard voor gewerkt :)
  maandag 17 januari 2011 @ 23:16:53 #26
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91494092
Dank je Herfstblad, alvast succes met jouw exemplaar.

Whoop jij vroeg nog welke wol ik heb gebruikt omdat 'ie zo groot is. Nou ik dacht dus dat ik rood van Saskia (Wibra) heb gebruikt. Maar nu ik de vleugels met Saskia heb gemaakt denk ik toch dat ik rode wol van de Zeeman had ofzo. Vrij dikke wol in ieder geval. Geel is van Phildar Aviso maar dan wel dubbele draad. Zwart, wit en oranje zijn restjes. Ik heb alles op haaknaald 5 gehaakt, maar mijn maten kloppen niet helemaal, ik denk dat het "in het echt" een 4 is!
klerkje
pi_91495903
_O_ wow Spiegelei... hij is prachtig! *O*
pi_91500179
Wow, wat een mooie dingen zijn er weer voorbij gekomen! Die draak van Spiegelei O+ En de deken van Trui O+ En ook een angrybird. Geen idee wat dat voor figuur is, maar boos kijkt 'ie wel ;) En natuurlijk nog veel meer moois, maar niets van onthouden.

Ik heb niet zo veel gehaakt, nog steeds de rust niet voor, kan niet lang stilzitten/liggen door restless legs. Wel jammer, want de deken lonkt, ik heb weer allerlei leuke nieuwe projectjes in mijn hoofd en straks heb ik vast geen tijd meer. Maar goed, dan blijf ik me maar verlekkeren aan al jullie mooie haaksels :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 07:06:10 #29
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91501506
woww de draak!!!! :D _O_ O+ hij is echt meeeega groot en gaaf! :D
draadje is goede oplossing ;) hij is anders een beetje natgeregend, maar nog steeds tof! :D

Angrybird is van een spelletje, Angrybirds, Fiepje! google maar, is zeer verslavend :P
hm t regent heeel hard dus neem maar de tram
pi_91501564
Wat gaan jullie snel ineens :o das echt niet bij te houden.
Spiegelei je draak O+ echt geweldig!
Trui zag een mooie deken van jou voorbij komen!
Ik wacht weer op bestelling want zwart was weer op voor de tas, nu gelijk 5 bollen besteld en hopelijk kan hij van het weekend vervilt worden.

Zag ook vragen hoe het hier is, Ehm prut,midden in de afkick van oxycontin (9e dag nu ) dus das heftig,maar komt wel goed, gewoon ff doorzetten. En dankzij FHF krijg ik zaterdag een mooie kamer!!! O+ Echt zo super lief van iedereen die mee werkt! O+
En dan heb ik een expedit kast die ik kan vullen met mijn wolletjes O+

Ohja bij de bestelling gelijk drops muskat besteld voor dekentje dat ik voor op de stoel in mijn kamer ga maken. De hobbydoos is heel blij met mij, word een stuk sneller geholpen ipv 3 dagen is het er nu in 2 dagen. Dus ik ga voor de deur liggen vandaag ;)
pi_91501785
wow! SpiegelEi, je draak is echt geweldig! O+

Ik denk dat de mijne wat kleiner uitvalt, ik haak hem met naald 3,5 (het patroon gebruikt zelfs een 2,5 maar dat is echt te strak als je acryl gebruikt).
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:11:15 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91502879
Spiegelei, wat een prestatie, die draak! _O_ ik vind 't ook knap dat je phildar aviso met dubbele draad op naald 5 gehaakt hebt, 'officieel' is 't toch enkel al geschikt voor naald 5? (voor de deken heb ik er zelfs met naald 7 mee gehaakt, enkel).

de angrybird vind ik ook leuk gelukt! ken 't hele spel niet, maar allez. ;)
in de haak.
pi_91502929
Wow das pas een draak!
Haha die naaldvraag van trui, ik vond het al knap dat je zeeman met een 5 deed, ik kom niet verder als een 3,5
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:18:24 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91503028
met een te grote naald haken is makkelijker dan met een te kleine, lijkt me?
in de haak.
pi_91503095
Juh maar omdat ik met een 3,5 zeeman al vrij groot vind, nou ja, das eigenlijk niet waar :P Misschien zit er ook wel verschil in tussen hoe strak je het touwtje houdt zeg maar, met een los touwtje kun je een grotere naald gebruiken dan een strak touwtje.

Mag ik heel even offtopic *O* *O* *O* *O* *O* doen?
Ik heb mn her gehaald en ben zo blij want dacht m echt niet gehaald te hebben dus ik ben zo blij.
Ik was echt gaan janken als ik het niet hadden gehaald, en dan doen ze je ook nog laten schrikken door in het eerste kolommetje de punten van de opdracht te doen, 5 punten, dus ik dacht al neeeeee. Maar erachter stond een 6 *O*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:27:54 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91503208
gefeliciteerd!
in de haak.
pi_91503489

Fotootje, van links naar rechts, pip zonder poten en mutsloos, ollie zonder pet(en stiekem ook nog geen dingen op zn schild), overweight ballerina konijn, de nieuw ontdekte diersoort, de blauwe zebra (een wipje) en meneer rat.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 09:43:30 #38
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91503539
hartstikke leuk zeg! wat ga je weer hard! je kunt zo weer een hele fancyfair vullen. ;)
in de haak.
pi_91503959
Ik ging juist onwijs langzaam, alleen afgelopen anderhalve week ofzo ging het sneller.

Heb nu sinds 19 december dat van de foto en nog 2 olifanten en een kikker gemaakt. Maar de ballerina en kikker en de zebra zijn van deze week, volgens mij heb ik zaterdag ballerina in elkaar gezet. Dus opeens gaat het heel hard, want had eerst maar 3 beestjes in 3 weken.

Ach volgende week wordt het vanzelf weer minder (herkansing :P)
pi_91504073
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:43 schreef trui het volgende:
hartstikke leuk zeg! wat ga je weer hard! je kunt zo weer een hele fancyfair vullen. ;)
dat is wel een goed idee voor koninginnedag, een kraampje met haakstuff.... voor mensen die het wel leuk vinden maar niet kunnen. ik ruik een handeltje (haha)

voorlopig ben ik alleen nog vierkantjes aan het maken, heel veel vierkantjes

ps is er ook iemand die borduurervaring heeft??? ik zoek borduurpatroontjes van olifantjes om op een dekenrandje te borduren (konijntjes mag ook)

[ Bericht 9% gewijzigd door Lush-lady op 18-01-2011 10:12:46 ]
pi_91504194
Ik denk wel dat het aardig loopt hoor, voor de kerst deed dat het wel namelijk. (ok niet genoeg want we zijn nog lang niet van ons voorraad beestjes af :P )
pi_91504272
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:10 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik denk wel dat het aardig loopt hoor, voor de kerst deed dat het wel namelijk. (ok niet genoeg want we zijn nog lang niet van ons voorraad beestjes af :P )
als ik mijn dekentjes klaar heb ga ik er eens over nadenken, ik zal er niet genoeg af hebben denk ik voor 30 april maar dat zie ik nog wel.

doeiii
pi_91504298
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:05 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

dat is wel een goed idee voor koninginnedag, een kraampje met haakstuff.... voor mensen die het wel leuk vinden maar niet kunnen. ik ruik een handeltje (haha)

voorlopig ben ik alleen nog vierkantjes aan het maken, heel veel vierkantjes

ps is er ook iemand die borduurervaring heeft??? ik zoek borduurpatroontjes van olifantjes om op een dekenrandje te borduren (konijntjes mag ook)
Ik ga waarschijnlijk met mijn schoonmoeder een kraampje huren :) Als we iig genoeg dingen bij elkaar kunnen maken ;)
pi_91504329
Wat leuk!
Voor ons wordt het dit jaar denk ik niets, moet waarschijnlijk werken.

Ach ze lopen niet weg(als het goed is :P)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:19:06 #45
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91504412
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:05 schreef Lush-lady het volgende:
zie hier: Borduren #2 :P

lijnloos bijvoorbeeld! :)
in de haak.
pi_91504512
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:19 schreef trui het volgende:

[..]

zie hier: Borduren #2 :P

lijnloos bijvoorbeeld! :)
thanx.... ik heb al een berichtje geplaatst. Je bent goed op de hoogte van de topics die er zijn, complimenten. ^O^
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:35:05 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91504890
ach ja, het creativiteitsforum is nog aardig te overzien. :)
in de haak.
pi_91507867
Oh, wat een lieve beestjes, Whoop! Vooral de ballerina O+ En gefeliciteerd met je her! Ik ga maar weer eens een kleurtje toevoegen aan mijn deken, ooit komt 'ie af :Y
pi_91508922
Wat een leukerds, Whoopdidoo! :D Ik vind je ballerinakonijn tof juist!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:42:45 #50
78666 muts88
goedgemutst
pi_91514984
@Whoopdidoo leuk allemaal! die blauwe zebra O+

Mijn Koosje in progress:

Heb het idee dat sommige onderdelen een beetje scheef en niet in de juiste verhouding zitten, maar dat kan nog veranderen :)

Heb trouwens wol van de zeeman gebruikt, maar vind deze toch niet zo mooi als van de Wibra. Is naar mijn idee iets dikker waardoor er wat 'gaten' zijn gevallen en je de vulling op sommige plekken erdoor ziet..

[ Bericht 8% gewijzigd door muts88 op 18-01-2011 14:50:38 ]
pi_91515842
hoeveel koosjes zouden er inmiddels bestaan??

elke keer is tie weer leuk

oja, ik heb nu een nieuw voorlopig definitief plaatje, ik vind deze olifant zo leuk......

[ Bericht 37% gewijzigd door Lush-lady op 18-01-2011 15:25:15 ]
pi_91517490
Ik had er al 6 geloof ik :P en sluit niet uit dat er nog meer komen, het is zon lekker tussendoor ding

En dat ie uit verhouding lijkt, dat is ie eigenlijk gewoon een beetje :P Maar daarom niet minder leuk.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:46:31 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91518311
:W

Ik heb jullie weer teruggevonden :') ben even weggeweest en loop nu overal vreselijk achter! Had wel haakspulletjes mee naar Engeland, maar er waren toch teveel mooie en leuke dingen te zien O+ dus niks gemaakt. Ook geen cadeautje voor de bruid dus :@

Ze had wel een prachtig door haar zus gebreid mohairvestje aan, dus nu wil ik ook weer gaan breien O+ Maar eerst nog een paar dingetjes op stapel; pinguin en een paar slofjes.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:50:22 #54
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_91518489
Ik zie een prachtige deken, leuke draken en andere beestjes.
Ik ben al vier dagen ziek en duizelig, dus van haken komt niks.
Maar weten jullie hoe je een tas moet voeren, een tutorial ofzo?
pi_91520378
Door tentamens heb ik geen tijd om te haken, maar ik kijk natuurlijk nog wel mee. Even speciale complimenten voor die enorm gave draak!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:26:58 #56
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_91520428
Ben diep onder de indruk van de draak van Spiegelei!! O+ wat een knap werk zeg. Ik weet niet of ik het nou gemist hebt maar, hoeveel tijd heeft het uiteindelijk gekost?

En de Angrybird lijkt echt sprekend!! :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:27:43 #57
78666 muts88
goedgemutst
pi_91520465
Toch nog gelukt hem af te krijgen vandaag :)
pi_91520755
Hij is leuk, wat grappig dat je de oren precies andersom doet, zeg maar het bolle naar binnen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:38:43 #59
78666 muts88
goedgemutst
pi_91521045
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:33 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is leuk, wat grappig dat je de oren precies andersom doet, zeg maar het bolle naar binnen.
Haha, ik ontdekte na de foto dat ze niet goed zaten gevouwen :D
pi_91521238
Joh Koosje nieuwe stijl :P kun je ze niet zeg maar ontdeuken ofzo :P als je dat wilt tenminste, zo is ie ook leuk.

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=370219.0 _O-
pi_91521879
Wat een leuk Koosje! Leuk kleurtje ook :)

Dat poppetje op crafster vind ik best tof gemaakt eigenlijk :D

Hier is de olifant nog steeds niet af. Ik moet nog 1 pootje en hem in elkaar zetten, maar ik had weer niet genoeg aan 1 bol katoen, grr. :P De laatste 2 pootjes kunnen er steeds net niet uit. Had gelukkig wel 2 bollen liggen. :)
pi_91522284
Koosje blijft schattig!

En Sheldon is fantastisch! Whoop, ben jij ook fan van The Big Bang Theory? _O-

Fiepje: volgens mij ben jij hele andere mooie dingen aan het produceren ;) . Dus het is helemaal niet gek als de deken niet afkomt :)

Het kussen tot nu toe. Nu het klopt, gaat het als een trein! Ik haak niet zo heel veel, omdat ik nog veel op bed lig en liggend haken is niet zo leuk, maar zodra ik in de tuinstoel zit, ga ik aan de slag.

Vraag is: zal ik die lichtblauw er wel of niet bij gaan gebruiken? Op deze foto zijn de kleuren iets beter. Het groen is echt Granny Smith (appeltjes) groen.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91522371
Ja, fan meldt zich :P

Die kussen O+ en hij is nog niet eens in de buurt van af.
Is het de wibragroen? Ik vind die blauw zelf niet zo mooi, die donkere is mooier.
pi_91522455
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:01 schreef Daste het volgende:
Koosje blijft schattig!

Fiepje: volgens mij ben jij hele andere mooie dingen aan het produceren ;) . Dus het is helemaal niet gek als de deken niet afkomt :)

[ afbeelding ]
Het kussen tot nu toe. Nu het klopt, gaat het als een trein! Ik haak niet zo heel veel, omdat ik nog veel op bed lig en liggend haken is niet zo leuk, maar zodra ik in de tuinstoel zit, ga ik aan de slag.

[ afbeelding ]
Vraag is: zal ik die lichtblauw er wel of niet bij gaan gebruiken? Op deze foto zijn de kleuren iets beter. Het groen is echt Granny Smith (appeltjes) groen.
Geinig hoe hij zichzelf opvouwt he :D

Ik ben begonnen met dat blauw :Y

De onderkant is nog steeds niet af :@
pi_91522790
He daar is die blauw heel anders. Hij is mooi Inu!

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=344706.0 soms vraag ik me af of mensen alleen maar haken.
pi_91523267
Ja he, Whoop? Ik heb die donkerblauw, wit en groen samen gekregen en nog 3 bollen lichtblauw apart. Volgens mij komen die inderdaad van de Wibra en de lichtblauw van de Zeeman.
Die lichtblauw is mooi, maar past minder goed bij de andere 3 kleuren.

Inu, Ik heb nog niet goed in het patroon gekeken, maar hoe sluit je het kussen dan? Heb je een foto van de achterkant? Of gewoon hetzelfde als de voorkant? Draaitje erdoor en trekken maar?

Ik had al bedacht om met de lichtblauw een 'loper' te maken voor over mijn nachtkastje. Die wil ik Tunisch gaan haken, maar nu blijkt de leverancier van de breiwinkel niet boven de maat 5 te gaan en die heb ik al (leek me zo'n mooi wandelingetje morgen). Ik denk dat ik voor dit garen een 6 of 6,5 nodig heb. Het gaat bij mij zo snel kromtrekken omdat het zo strak is. Zodirect even bij Hobbiedoos kijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Daste op 18-01-2011 18:10:16 ]
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91523859
Gewone haaknaalden haken echt heel anders dan ergonomische. Heb na de 5de steek al kramp, haha. Maar ik wil gewoon verder aan de deken, dus maar even doorbijten ;)

En dat legopoppetje van die link is gaaf!

Het kussen hierboven ook trouwens :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:14:51 #68
78666 muts88
goedgemutst
pi_91525569
Grappig, die lichtblauw van je kussen is dezelfde blauw die ik voor Koosje heb gebruikt Inu.

@Whoopdidoo ja de oortjes kun je zo omvouwen dus geen probleem verder :)
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:52:22 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91527097
hahaha die legopop! :D wat een grote zeg! maar wel leuk gemaakt!
in de haak.
pi_91527377
http://www.handwerkbeurs.nl/zwolle/nieuws/17_Breidag+-+Haakdag/

zag dit nog voor de geïntereseerden onder ons, nieuwe Stitch 'n Bitch brei/haakdagen.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 18:59:55 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91527464
ja! in Nieuwegein! lekker dichtbij. :P kunnen we daar niet meteen de meet aan vast knopen? :+
in de haak.
pi_91527851
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:04 schreef Inu het volgende:

[..]

Geinig hoe hij zichzelf opvouwt he :D

Ik ben begonnen met dat blauw :Y

[ afbeelding ]

De onderkant is nog steeds niet af :@
Hij is al leuk!
Wil m zelf ook maken, ben denk ik al 10x begonnen en weer uitgehaald omdat er kleine foutjes in zaten..

Als je 'm voordat je de bovenkant samentrekt plat neerlegt, is het dan een vlak geheel of zit er een draai in? Gisteren liep ik 'm labgs en er zat een draai in.. Vroeg me af of dat hoorde
pi_91527931
Dat is best leuk om te doen ! :) Nieuwegein is voor mij ook goed te doen.
Misschien toch eens overwegen om daarheen te gaan :)

Toch 2 toeren met een gewone naald aan de deken gehaakt. Scheelt dat het bij de deken niet heel strak hoeft.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:12:23 #74
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91528175
Wat gaan jullie snel met deze topics!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:37:23 #75
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91529784
wat een leuke beestjes Whoop! :D:D
en leuke Koosje van Muts! :D
en het kussen wordt ook tof! :D

eerst even werken een uurtje en dan nog even haken :D
pi_91530621
jeeej ik ben trots, mijn haaksel heeft de OP gehaald :)
nog 2 pootjes haken en dan zijn de onderdelen van de schildpad af, ik zal m showen zodra hij in elkaar zit!
haken is cool
pi_91531167
Het schild (padje), niet helemaal zonder foutjes maarja... (foto's worden 's avonds niet mooi)

haken is cool
pi_91531377
quote:
Koosje blijft schattig!

NEEEEE, geen TBBT....mijn man is er ook helemaal fan van en zit er nu naar te kijken. Het is niet mijn serie, ik ga maar haken...

later
pi_91533693
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:05 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

NEEEEE, geen TBBT....mijn man is er ook helemaal fan van en zit er nu naar te kijken. Het is niet mijn serie, ik ga maar haken...

later
Het is zooooooooo leuk.

Vast alleen voor slimme mensen.

Grapje! Ik ben nou ook niet bepaald de slimste :P

Trui als jij t legootje nou even namaakt en het patroon opschrijft :P

Had een hele discussie met mn moeder, ze gaat ook de zebra maken, en schreef het patroon dus op, zegt ze dat het niet klopt omdat ze bij 18 uitkomt op de terugweg met 2 en dan minderen. T duurde even voor ze t snapte...al betwijfel ik of ze het niet gewoon geaccepteerd heeft ipv het te snappen :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 20:58:15 #80
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91534261
Bedankt voor alle complimentjes!

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:11 schreef trui het volgende:
Spiegelei, wat een prestatie, die draak! _O_ ik vind 't ook knap dat je phildar aviso met dubbele draad op naald 5 gehaakt hebt, 'officieel' is 't toch enkel al geschikt voor naald 5? (voor de deken heb ik er zelfs met naald 7 mee gehaakt, enkel).

Ja nou ja ik kijk nooit naar wat er op het etiket staat, Ik kijk meer wat goed past in het haakje van de haaknaald. Ik kon nergens gele wol vinden. In een uitverkoop heb ik 10 bollen phildar aviso geel gekocht, maar de enkele draad was toch echt flink wat dunner/flexibeler dan de rode draad waar ik mee begonnen ben. Omdat je bij de rugvin bijvoorbeeld een hele rij moet opzetten (de rugvin wordt uiteindelijk dubbelgevouwen dus je maakt een hele lange sliert. Als je draad veel dunner is wordt de sliert te kort ookal haak je hem los en met een grote naald. Daarom heb ik gekozen voor dubbel en dan wat strakker haken.

@muts88: Koosje is lievv. Ik zie dat jij die rondjes bij de ogen wel hebt gedaan, staat heel leuk! Ik heb ze niet gedaan omdat ik het er stom uit vond zien, maar bij jou vind ik het leuk!

@Daste: wat leuk leuk je WIP van je kussen. Hak je nu aan de buitenkant en vouw het geheel zich dan meer en meer op? Ik vind het een mooi effect. Oh en TBBT is ^O^ Bazinga!
klerkje
pi_91534834
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 20:58 schreef Spiegelei het volgende:
Bedankt voor alle complimentjes!

[..]

@muts88: Koosje is lievv. Ik zie dat jij die rondjes bij de ogen wel hebt gedaan, staat heel leuk! Ik heb ze niet gedaan omdat ik het er stom uit vond zien, maar bij jou vind ik het leuk!

@Daste: wat leuk leuk je WIP van je kussen. Hak je nu aan de buitenkant en vouw het geheel zich dan meer en meer op? Ik vind het een mooi effect. Oh en TBBT is ^O^ Bazinga!
Gelukkig waren ze niet alleen bij mij stom, die van mij leek wel evil!
pi_91541894
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:06 schreef Rimketje het volgende:

[..]

Hij is al leuk!
Wil m zelf ook maken, ben denk ik al 10x begonnen en weer uitgehaald omdat er kleine foutjes in zaten..

Als je 'm voordat je de bovenkant samentrekt plat neerlegt, is het dan een vlak geheel of zit er een draai in? Gisteren liep ik 'm labgs en er zat een draai in.. Vroeg me af of dat hoorde
Sorry, maar dat hoort niet...Het moet een plat vlak zijn, zonder draaien. Volgens mij is het eigenlijk het patroon van een ripple-blanket, maar dan rond. Omdat je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt, krijg je dat het zich opvouwt.

Ik heb dat hoekjes-naaien redelijk snel gedaan, zodat je ook snel ziet of je goed zit. Tweede ronde ofzo.

En 1 of 2 april kan ik wel....? *O*
W. Somerset Maugham
pi_91546432
Ik heb vanmiddag maar eens dikke wol gekocht bij zeeman met een haaknaald nummertje 9....ik ga voor de voetenbankhoesjes op de turbostand :P . Als het herkenbaar is dan post ik wel een foto. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 19 januari 2011 @ 05:31:15 #84
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91549140
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zou het wel doen, lekker fris die kleurtjes :Y

Waar komt het patroon vandaan, als ik vragen mag? Ik denk namelijk dat ik nog wel wat bolletjes overhoud na mijn deken, dan kan ik bijpassende kussentjes voor op de bank maken :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 19 januari 2011 @ 06:59:57 #85
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91549307
Gister eerste rij voor de ronde shawl gemaakt...ben echt benieuwd hoe het wordt.

Het garen is wel SUUUPER zacht :D (wel dik, maar echt zacht, lijkt bijna van dat jogging spul :))
*ben echt verslaafd aan zachte dingen :)*
Vanavond weer verder, eerst een dagje mensen beter maken :P

oh en even heel erg off topic maar lees het net en zit een beetje te stuiteren:
een vriendin van m'n middelbare school heeft de vrouwelijke hoofdrol in Miss Saigon!!!
Echt vet :D

[ Bericht 9% gewijzigd door EsseEi op 19-01-2011 07:05:56 ]
pi_91550276
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 06:59 schreef EsseEi het volgende:
Gister eerste rij voor de ronde shawl gemaakt...ben echt benieuwd hoe het wordt.

Het garen is wel SUUUPER zacht :D (wel dik, maar echt zacht, lijkt bijna van dat jogging spul :))
*ben echt verslaafd aan zachte dingen :)*
[..]

Welk garen gebruik je?

* knitwit houdt ook van zachte dingen O+
pi_91550369
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 05:31 schreef Muck het volgende:

[..]

Ik zou het wel doen, lekker fris die kleurtjes :Y

Waar komt het patroon vandaan, als ik vragen mag? Ik denk namelijk dat ik nog wel wat bolletjes overhoud na mijn deken, dan kan ik bijpassende kussentjes voor op de bank maken :9
Op Ravelry heet het het Pinwheel Pillow.
W. Somerset Maugham
pi_91550556
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:20 schreef Daste het volgende:
Ja he, Whoop? Ik heb die donkerblauw, wit en groen samen gekregen en nog 3 bollen lichtblauw apart. Volgens mij komen die inderdaad van de Wibra en de lichtblauw van de Zeeman.
Die lichtblauw is mooi, maar past minder goed bij de andere 3 kleuren.

Inu, Ik heb nog niet goed in het patroon gekeken, maar hoe sluit je het kussen dan? Heb je een foto van de achterkant? Of gewoon hetzelfde als de voorkant? Draaitje erdoor en trekken maar?

Ik had al bedacht om met de lichtblauw een 'loper' te maken voor over mijn nachtkastje. Die wil ik Tunisch gaan haken, maar nu blijkt de leverancier van de breiwinkel niet boven de maat 5 te gaan en die heb ik al (leek me zo'n mooi wandelingetje morgen). Ik denk dat ik voor dit garen een 6 of 6,5 nodig heb. Het gaat bij mij zo snel kromtrekken omdat het zo strak is. Zodirect even bij Hobbiedoos kijken.
Ja, hij gaat gewoon net zo vouwen als je hem lang maakt :) maar ik moet nog wel 20 rijen ofzo :p
pi_91550720
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 22:54 schreef Daste het volgende:

[..]

Sorry, maar dat hoort niet...Het moet een plat vlak zijn, zonder draaien. Volgens mij is het eigenlijk het patroon van een ripple-blanket, maar dan rond. Omdat je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt, krijg je dat het zich opvouwt.

Ik heb dat hoekjes-naaien redelijk snel gedaan, zodat je ook snel ziet of je goed zit. Tweede ronde ofzo.

En 1 of 2 april kan ik wel....? *O*
maar hij vouwt zich toch ook op voor je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt? dit zegt het patroon erover:
quote:
The points should come together like a draw string bag. The fabric should
fold into a pinwheel by itself. If it does not, blocking may help the effect.
of begrijp ik je antwoord verkeerd? (kan natuurlijk ook, ben ik een ster in... :+ )
pi_91551296
@EsseEi zachte wol klinkt goed! Ga je dan ook steeds je werkje zitten 'aaien' omdat het zo lekker zacht wordt? :) *ook houdt van zachte dingen

@Spiegelei thanks voor het compliment! Die van jou is ook lief met de kleine oogjes en die draak vind ik sowieso awesome!

Oh en TBBT is ook awesome!
pi_91551935
ik heb TBBT echt nog nooit gezien... :o

ik ga misschien zaterdag deel 1 van m'n cadeautje geven, dus misschien dan zondag al foto's :) (dat vind ik wel jammer, dat ik niet kan laten zien waar ik mee bezig ben, omdat de verrassing er dan voor de krijger er dan al af is... :P )

Daste, wil je je tunisch gehaakte lopertje breder hebben dan een normale haaknaald breed is? want op een normale haaknaald kun je ook tunisch haken (al is dat minder fijn dat met een tunische haaknaald...) dan kun je in ieder geval een startje maken... :)
pi_91555627
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2011 09:11 schreef mijsje het volgende:

[..]

maar hij vouwt zich toch ook op voor je de lage hoekjes aan elkaar naait en aantrekt? dit zegt het patroon erover:

[..]

of begrijp ik je antwoord verkeerd? (kan natuurlijk ook, ben ik een ster in... :+ )
Ja, hij vouwt zichzelf op :Y

Hier zitten ze bijvoorbeeld niet aan elkaar, maar dit vormpje maakt hij gewoon zelf

pi_91560907
Haken met haaknaald 9 gaat razendsnel. ik O+
Optimist tot in de kist
pi_91561927
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:03 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, hij vouwt zichzelf op :Y

Hier zitten ze bijvoorbeeld niet aan elkaar, maar dit vormpje maakt hij gewoon zelf

[ afbeelding ]
Cool, maar dat risico wilde ik niet lopen, voor het geval het niet goed om zat, dan wilde ik dat graag iets eerder weten. :s) en dan nog 2x opnieuw kunnen beginnen
W. Somerset Maugham
pi_91570414
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 14:13 schreef trovey het volgende:
Haken met haaknaald 9 gaat razendsnel. ik O+
nu wil ik ook een haaknaald nummer 9 :Y
haken is cool
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:36:56 #96
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91572636
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:37 schreef antartica het volgende:

[..]

Hebberig tiepje :P
Wil ze opschieten, gaat ze een schildpad haken - ja dat is natuurlijk vragen om conflicten ;)
  woensdag 19 januari 2011 @ 18:47:07 #97
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91573162
Knitwit heb Lana Grossa Superbingo! hij is best duur vind ik (4,25) maar ja ik wil eerst voelen en dan kopen en in die winkel hebben ze alleen dure dingen :S
En Muts dan ga ik het inderdaad de hele tijd aaien ;) moet ook altijd aan bontjes voelen (bontkragen), in de winkel, bij vrienden/familie...etc:) haha en mn nichtjes moet ik de hele tijd over hun handjes ofzo aaien :P (ja het is echt heel erg :P maar ach m'n tante kent m'n moeder omdat mn moeder altijd even aan het bontje van m'n tante wou voelen :P (ze is dus uiteindelijk met m'n moeders broer gegaan ;))

Haha grote haaknaalden zijn fijn he bij grote lappen haken? :D:D gaat snel!
wil ook nog steeds nieuwe haaknaalden erbij, maar vergeet het steeds ofzo
pi_91573484
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 17:37 schreef antartica het volgende:

[..]

Binnen een dag op de helft van mijn voetenbankhoes, dat is een record voor mij...ik hoop alleen dat ik genoeg wol heb voor 3 hoesjes. :X Morgen even langs Zeeman heen om een ander kleurtje maar zelfde soort wol op te halen...trouwens, ze beginnen hiet bij 1 Zeeman de boel blijkbaar al weer af te knokken qua breiwol, blijkbaar niet meer bijgevuld voor deze winter want de bak wordt kleiner en kleiner. ;(
Optimist tot in de kist
pi_91574622
trovey, dat viel mij ook al op bij de zeeman bij ons... :{ steeds minder wol... en toen ik zei: goh, loopt het niet goed? dat het niet aangevuld wordt? zei ze: het loopt als een trein, iedere keer als het net is aangevuld is de bak bijna meteen leeg... (een beetje snibbig was ze wel...) maar ik geloof haar niet... :P

ik ga weer verder met m'n cadeautje, het is bijna klaar... :)
pi_91575884
quote:
2s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:15 schreef mijsje het volgende:
trovey, dat viel mij ook al op bij de zeeman bij ons... :{ steeds minder wol... en toen ik zei: goh, loopt het niet goed? dat het niet aangevuld wordt? zei ze: het loopt als een trein, iedere keer als het net is aangevuld is de bak bijna meteen leeg... (een beetje snibbig was ze wel...) maar ik geloof haar niet... :P

ik ga weer verder met m'n cadeautje, het is bijna klaar... :)
Gisteren was de bak de helft van toen ik er de vorige keer kwam terwijl ze die vorige keer tegen mij ook zei dat het als een trein liep. :') Komen wij bij dezelfde Zeeman? :+
Optimist tot in de kist
pi_91578181
Volgens mij was hier het schap vorige de laatste keer dat ik er kwam ook al kleiner. Ik wilde voor mijn deken de grijze royal hebben, maar die kon ik hier helemaal niet krijgen. Uiteindelijk ben ik maar een keer naar de zeeman in de buurt van de ouders van mijn vriend gegaan toen we toch een weekend daar waren en daar hadden ze die gelukkig wel en ook genoeg.
Ik hoop wel dat ze wol blijven verkopen bij de zeeman, die is tenminste niet zo duur. De wibra is ook wel prima qua prijs, maar 2 winkels hebben nou eenmaal meer keus dan 1.
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:39:02 #102
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91580214
haha nou volgens mij loopt het hier wel behoorlijk goed, alleen vullen ze ook steeds aan :)
af en toe ligt ie helemaal vol en dan weer steeds leger.
Maar hoop dat ze snel weer nieuwe kleuren krijgen, vind het wel jammer dat de Zeeman een jaar (of een seizoen in ieder geval) met dezelfde kleuren doet! (vooral de Royal)

Nu weer lekker aan de haak

oh chips eten tijdens het haken van een witte shawl is vast niet slim he?
pi_91581143
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:39 schreef EsseEi het volgende:

oh chips eten tijdens het haken van een witte shawl is vast niet slim he?
als het maar geen rode vette paprika chips zijn, dat is niet slim
pi_91581158
EsseEi: Paprikachips moet prima kunnen tijdens een witte shawl maken :P

Mn mams dr zebra is echt mega, ander mensen hier die m met zeeman/wibra hebben gedaan? ik had m met soft van zeeman gedaan en vond m al aardig groot voor een beestje, maar die van mn mams is veel groter.
Ik ga trouwens ook nog een roze maken, zat alleen te twijlen tussen lichtroze en donkerroze(die van mn konijntje) lichtroze is wel schattig natuurlijk..
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:50:37 #105
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91581201
haha wel paprikachips dus ;) ach mn broek is een goede zakdoek :P
pi_91581233
Jup daar istie voor!
pi_91581708
wel errug lekker, ik kom net van de fitness vandaan dus dan ga ik maar niet aan de chippies. neem er maar een extra van mij _O_
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:59:12 #108
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91581836
haha ja het is ook veeeel te vroeg voor chips, maar heb echt zout behoefte!
en ik wou sportief gaan fietsen naar m'n werk/stage/hoejehetookwilnoemen maar toen ik nog maar 10 minuten (van het half uur) onderweg was stond daar meneer agent en die vond dat mijn fietslampje het niet deed. Had ie ook gelijk in. Helaas deed ie het ECHT wel toen ik thuis weg ging :S dus ging maar verder met de tram, niet eens gesport dus vandaag!
maar ja soms mag het, ga volgende week als ik een nieuw fietslampje heb wel braaf elke dag fietsen ofzo ;)

*haakt braaf verder*
pi_91582056
haha, die meneer agentjes ook altijd. Ik fiets ook vaak naar mijn werk, door het centrum van rotterdam. Ik heb meestal een reserve led lanpje op battarijen in mijn fietstas (bij de kruitvat gehaald) ze willen soms nog wel eens makkelijk schrijven.

Ik ga zo lekker douchen, ik heb een niet haakdag. Morgen weer een dag.
pi_91582146
Vroeg? Ik slaap al half, drukke dag gehad, eigenlijk niet zo, maar stress van presentatie enzo.
Hema lampjes van 2 euro werken ook...alleen even zoeken hoe je ze vast maakt :P

Ik fiets ook naar mn werk(wel 2x per week _O- ) van de zomer kijken of ik naar t station ga fietsen.

Hier ook geen haakdagje, morgen een potenaanzebramaakdagje.
  woensdag 19 januari 2011 @ 21:04:04 #111
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91582249
echt, woon je in Rotterdam??? :) ze stonden dus vanochtend o de coolsingel ;) en was bang dat ze op zuid ook nog zouden staan, 40 euro was wel voldoende voor de rest van het jaar al zeg ik het zelf!

hihi ik vind het wel vroeg, moet nog uur wakker blijven van mezelf ;) en inderdaad nieuw lampje van 2 euro kopen maar ja....werk van 8 tot 6...alle winkels dicht ervoor en erna.

*haakt weer verder*
pi_91582401
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 20:50 schreef Whoopdidoo het volgende:
EsseEi: Paprikachips moet prima kunnen tijdens een witte shawl maken :P

Mn mams dr zebra is echt mega, ander mensen hier die m met zeeman/wibra hebben gedaan? ik had m met soft van zeeman gedaan en vond m al aardig groot voor een beestje, maar die van mn mams is veel groter.
Ik ga trouwens ook nog een roze maken, zat alleen te twijlen tussen lichtroze en donkerroze(die van mn konijntje) lichtroze is wel schattig natuurlijk..
Ik heb er 1 met Saskia acryl gemaakt en die is ook echt wel heel groot.

Mijn haaknaald die ik bij echtstudio heb besteld maandag is nog niet verzonden :( Ik heb hem nodig!

Morgen misschien even langs de Wibra. Moet eigenlijk nog een bol wit en een bol rood hebben. En ik wil een deken voor bij mijn vriend gaan haken :)
pi_91582425
nee joh, tegenwoordig zijn de winkels in het centrum langer open, vaak minimaal tot 1830 uur.

ik fiets ook een groot deel over zuid, wel lache, klein wereldje

morgen avonddienst dus dan niet fietsen....

haha wat een gesprek, niet over haken deze keer.
:W ik ga vandaag na een drukke dag werken en hard sporten ook lekke :Z
pi_91582584
Ja in de grote stad misschien, hier is alles 18 uur dicht hoor :P

Maar koopavond? En weekend.

@herfstblad, balen van je haaknaald, is er niet een hobbywinkeltje in de buurt ofzo? Of had je zon speciale besteld?
Had trouwens voor zebra maar 30 gram van elk nodig, en mn moeder is bang dat ze het niet haalt, weet je toevallig nog hoeveel je had gebruikt?
pi_91582701
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja in de grote stad misschien, hier is alles 18 uur dicht hoor :P

Maar koopavond? En weekend.

@herfstblad, balen van je haaknaald, is er niet een hobbywinkeltje in de buurt ofzo? Of had je zon speciale besteld?
Had trouwens voor zebra maar 30 gram van elk nodig, en mn moeder is bang dat ze het niet haalt, weet je toevallig nog hoeveel je had gebruikt?
Ik heb een speciale besteld, ja. Een Clover. Mijn andere Clover heb ik dus bij mijn vriend laten liggen en zo'n ijzeren haakt echt niet meer :P Ik heb uit wanhoop mijn 3.5 maar gepakt.
En hobbywinkeltje is 5 min. lopen (vind mijn portomonnee niet leuk ;)).
Volgende keer bestel ik dus weer bij de Hobbydoos, die zijn toch echt sneller met verzenden.

Ik had (wel met haaknaald 4 gehaakt) 80 gr wit en 80 gr zwart, meen ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Herfstblad op 19-01-2011 21:18:49 ]
pi_91582780
Ow dan moet ze het wel redden, volgens mij doet ze t met een 3.
Klinkt wel sjiek, ik heb een Cloverrrr wat heb jij? :P
pi_91583655
He ik heb jouw zebra's gezien!
Wat grappig dat verschil.
pi_91586404
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 19:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Gisteren was de bak de helft van toen ik er de vorige keer kwam terwijl ze die vorige keer tegen mij ook zei dat het als een trein liep. :') Komen wij bij dezelfde Zeeman? :+
Den Helder... ;)
*naar bed gaat* :W
pi_91587169
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
He ik heb jouw zebra's gezien!
Wat grappig dat verschil.
Haha, ja, vond ik ook. Daarom heb ik ze ook naast elkaar neergezet :) Maar vind de kleinere toch wel mooier.
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:16:29 #120
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91587935
2,5 rij stokjes nu op shawl :) wordt wel wat denk ik :)
moet nu wel ECHT naar bed, maar ja wil zo graag dan weer dit bolletje ophaken ofzo ;) maar ik schop mezelf nu naar mn bed :P

en ik ben vet nieuwsgierig nu naar die Zebra foto!
pi_91588194

Kwaliteit is wel heel slecht.
Links de kleine van katoen (gehaakt met haaknaald 2.5), rechts de grote van acryl (gehaakt met 4 dus) :)
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:23:19 #122
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91588459
:o wat een enorm verschil!!!
en wat een enorme snuit allebei hahaha :D
ze zijn wel gaaaf

*schopt zichzelf nog een keer*
pi_91588735
Haha, de snuit van de rechter is inderdaad gigantisch :P Is met het nijlpaard (heb ik ook een grote en een kleine van) ook zo.

Moet ik helpen schoppen? ;)
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:42:26 #124
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91589851
EsseEi, als jij mij naar bed schopt, dan schop ik jou, ok?

Wat een heerlijke zebraatjes zijn dat :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:57:49 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_91600054
Ik ga (alweer :o ) even op reis, super-lichtgewicht dus nog geen haaknaald gaat er mee, maar jammer is dat wel. Ben benieuwd of de haak-meeting gepland gaat worden binnenkort en wat voor moois jullie produceren de komende tijd.
Dag! :W

en nog wel even reageren op die leuke foto hierboven: herfstblad! wat een enorm grappig verschil! welke vind je mooier?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 20 januari 2011 @ 09:36:04 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91601413
ik vind beide zebra's even leuk, maar wat een verschil inderdaad zeg!

goede reis lemijn!

ik ben een fat bottom bag aan 't maken. :)
in de haak.
pi_91602457
Heb je de nijlpaard dan met dat patroon gemaakt?

Argh ik heb tussen nu en woensdag nog een moeder met kind tot 6 jaar nodig...Maar ik doe het toch voor niets, want het tentamen moet ik toch overdoen dus dan die opdracht ook.

Trui wat is een fat bottom bag? Googlen is echt te moeilijk namelijk :P wanneer begon je baan nou?
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:29:46 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91602814
1 februari begin ik met m'n nieuwe baan. maar de 28e (jan) ben ik er ook al een dag, een soort kennismaking.

en zie hier wat voorbeelden van de fat bottom bag. :) het patroon komt uit (de engelse versie van) de happy hooker.

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 20-01-2011 10:46:13 ]
in de haak.
pi_91603655
Ow leuk! Is dat voeren alleen niet heel moeilijk? Als ik ooit mn zpagettitas afkrijg doet mn moeder het, maar omdat nou altijd te moeten laten doen(wat een zin zeg :P)

We hadden trouwens weer drie dingetjes verkocht, komen we er toch nog ooit vanaf misschien....al maken we meer beestjes dan er verkocht worden :P

Dan heb je nog een weekje vrij, wel fijn om weer te beginnen denk ik?

Hmm laat ik eens aan mn zpagettitas beginnen.
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:59:50 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91603718
het voeren schijnt niet zo moeilijk te zijn, hier is een instructie te vinden.
in de haak.
pi_91605667
Ik heb het nijlpaard inderdaad deels naar het patroon van Zoey gemaakt. Oortjes heb ik anders (binnenoren gebruikt en dichtgenaaid) en de tanden heb ik er zelf bij verzonnen :)
quote:
14s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga (alweer :o ) even op reis, super-lichtgewicht dus nog geen haaknaald gaat er mee, maar jammer is dat wel. Ben benieuwd of de haak-meeting gepland gaat worden binnenkort en wat voor moois jullie produceren de komende tijd.
Dag! :W

en nog wel even reageren op die leuke foto hierboven: herfstblad! wat een enorm grappig verschil! welke vind je mooier?
Ik vind de kleiner mooier. Is ook strakker gehaakt enzo :)
pi_91605786
Wat grappig.

Wat een zwaar leven heb ik toch, aan het haken en tegelijkertijd the big bang theory kijken, en straks een tosti eten. Wat een zwaar leven :P (ow en dat ik nog moet leren laten we maar even weg :P)
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:16:03 #133
112545 Muck
pi_91606404
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 21:04 schreef EsseEi het volgende:
echt, woon je in Rotterdam??? :)
Ik sinds een week of drie ook :)

Maar zullen we het proberen wat meer ontopic te houden? Dit topic gaat vaak al zo snel :o

Als ik klaar ben met het vullen van de gaatjes in de muren, ga ik voor mijn vriend een Angry Bird maken, en vanavond tijdens WIDM weer verder aan mijn ripple deken. Die laatste groeit gestaag gelukkig _O_
pi_91606408
;) Dat is zeker een zwaar leven.

Ik ga zo ook weer haken, solliciteren en hopen dat de haaknaald van echtstudio vandaag verzonden wordt. Nog even en ik heb de haaknaald niet meer nodig. _O-

Trouwens: Ik zie in de deken geen verschil in de stukken die ik met de 3 en de stukken die ik met 3.5 heb gehaakt :P
pi_91606643
Misschien maakt het niet zoveel uit? Duurt best wel lang voordat ie verzonden wordt als je m maandag besteld had. Een reserve is altijd handig, ik ben ze altijd kwijt(ook tijdens het haken).

Ik doe alles met een 3(voor soft van zeeman en heel soms bravo) of 3.5(wibra enzo). Ow en 12 ofzo nu met mn zpagetti, wat een werk.

Ben ik trouwens de enige die tijdens het haken altijd alles kwijt is? Haaknaald, schaar, tussendraadje, potlood toen ik die nog gebruikte. Hoogst irritant. En al die haren zijn ook hoogst irritant, soms denk ik ook dat het in het bolletje zelf zit of zou dat niet kunnen?
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:28:05 #136
112545 Muck
pi_91606742
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Misschien maakt het niet zoveel uit? Duurt best wel lang voordat ie verzonden wordt als je m maandag besteld had. Een reserve is altijd handig, ik ben ze altijd kwijt(ook tijdens het haken).

Ik doe alles met een 3(voor soft van zeeman en heel soms bravo) of 3.5(wibra enzo). Ow en 12 ofzo nu met mn zpagetti, wat een werk.

Ben ik trouwens de enige die tijdens het haken altijd alles kwijt is? Haaknaald, schaar, tussendraadje, potlood toen ik die nog gebruikte. Hoogst irritant. En al die haren zijn ook hoogst irritant, soms denk ik ook dat het in het bolletje zelf zit of zou dat niet kunnen?
Nee, ik ben ook constant alles kwijt :o
Vooral de schaar verdwijnt stelselmatig 8)7
pi_91606752
Ik haak het meeste met de 2.5 en de 3, maar nu dan dus met de 3.5.

En ik vind het ook lang duren. Als ie vandaag weer niet op de post gaat, ga ik morgen eens mailen. En volgende keer daar dus niet meer bestellen :).

Ik ben mijn schaar ook altijd kwijt! Maar ik heb 6 scharen of zo dus dan pak ik een andere :P En stitchmarkers raak ik altijd kwijt.

Bij mij zijn het vaak haren van de katten in bolletjes. Vooral bij zwart (van de rode) en wit (van de cyper en de zwarte) zie je het heel erg goed.
pi_91607822
Heb mn tas maar weer uitgehaald.

Geen tosti, mn moeder heeft geen brood gehaald :o Lekkere moeder :P en heb echt geen zin om me daarvoor te moeten aankleden en naar de winkel te gaan.
pi_91607959
Waar valt punniken trouwens onder, bij het brei- of haaktopic? Ik kom om in de restjes en heb nu een foto van een tas gevonden die ik eens wil proberen te maken met punniken, klosje al gevonden....nu de naald nog. :P
Optimist tot in de kist
pi_91608226
Daar kan je gewoon een haaknaald voor gebruiken. Het houten naaldje wat ik bij mijn punnikpoppetje kreeg, brak al heel snel ;( Sindsdien gebruik ik een (ijzeren) haaknaald.
Heb je een foto van de tas?
W. Somerset Maugham
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:08:59 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91608287
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:00 schreef trovey het volgende:
Waar valt punniken trouwens onder, bij het brei- of haaktopic? Ik kom om in de restjes en heb nu een foto van een tas gevonden die ik eens wil proberen te maken met punniken, klosje al gevonden....nu de naald nog. :P
ik vind 't meer breien dan haken. ga je 'gewoon' punniken of 'knifty knitter-en'?
in de haak.
pi_91608390
Kan je met punniken echt dingen maken dan? Alleen zon sliert toch?
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:15:12 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91608538
zo'n sliert zou je in een bepaalde vorm kunnen plakken/aan elkaar naaien, bijv. in rondjes op elkaar. maar 't lijkt me wel erg veel werk voor je een tas hebt.
in de haak.
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:19:33 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91608737
mijn fatbottombag tot dusver:
in de haak.
pi_91608761
Wat een leuk stofje!
pi_91608984
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:07 schreef Daste het volgende:
Daar kan je gewoon een haaknaald voor gebruiken. Het houten naaldje wat ik bij mijn punnikpoppetje kreeg, brak al heel snel ;( Sindsdien gebruik ik een (ijzeren) haaknaald.
Heb je een foto van de tas?

Zoiets gaat het worden maar dan in grijs/zwart/wittinten. Moet te doen zijn zonder patroon toch?
Eens kijken of ik nog zo'n haaknaald hier heb, mijn oma maakte vroeger altijd van die kleedjes met katoen, ergens moeten die haaknaalden nog zijn. :P
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:08 schreef trui het volgende:

[..]

ik vind 't meer breien dan haken. ga je 'gewoon' punniken of 'knifty knitter-en'?
Het ouderwetse klosje, ik heb er nog eentje in de vorm van een vrouwtje. O+
Optimist tot in de kist
pi_91609155
Ik ben een kluns met editten. :+
Optimist tot in de kist
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:29:45 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91609186
oelala, da's een flinke klus. zet 'm op! (ik heb laatst m'n zoon leren punniken, wat viel me dat weer tegen, hoe lang 't duurt voordat je een paar centimeter opgeschoten bent... :o )
in de haak.
pi_91609246
Kan mooi bij bij andere projectjes. Door de artrose in mijn handen kan ik 1 techniek en naalddikte niet lang achter elkaar volhouden dus ik brei/haak en punnik alles door elkaar. :+
Optimist tot in de kist
pi_91609312
Ik ga nog even Zeeman beroven van hun wol :P , tot later :W
Optimist tot in de kist
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:36:01 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91609444
ik eerst, ik eerst! *fietst hard weg*
in de haak.
pi_91609530
*hoeft de zeeman niet te plunderen want heeft voorraad boven in de kast* :P
pi_91609577
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:36 schreef trui het volgende:
ik eerst, ik eerst! *fietst hard weg*
Ik ga winnen met mijn fiets met trapondersteuning :6 ...chips, waar is mijn accu? :X
Dooooooei!!!!! :+
Optimist tot in de kist
pi_91609634
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
*hoeft de zeeman niet te plunderen want heeft voorraad boven in de kast* :P
Ik ook maar gezien het feit dat de Zeeman de winter blijkbaar als gedaan ziet en het aanvullen hier stopt plunder ik ze nog even. :+ . De grote wasmand, speciaal voor alle wol, staat al klaar. :')
Optimist tot in de kist
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:41:38 #155
112545 Muck
pi_91609692
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ook maar gezien het feit dat de Zeeman de winter blijkbaar als gedaan ziet en het aanvullen hier stopt plunder ik ze nog even. :+ . De grote wasmand, speciaal voor alle wol, staat al klaar. :')
Echt? Dat zou echt balen zijn!
Ik heb een Zeeman op loopafstand, dus als ik een kleur tekort kom, loop ik weleens binnen. Nu moet ik naar de binnenstad -O-
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:41:54 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91609703
ik hoef alleen maar zo'n grote bol royaal - donkerroze. laat je d'r daar een van over voor me please?
in de haak.
pi_91610032
Volgens mij was hier afgelopen zomer wel wol.
En mijn roze hebben ze eruit gegooid :(

Ik hoop eigenlijk dat er weer bruin komt bij de wibra, en nieuwe kleurtjes bij beide.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:49:49 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91612942
ik heb 'm hoor, kan weer even vooruit met den tas. nu eerst maar even kinderen van school halen, een naar heksenfeest brengen en dan op school helpen met schoonmaak/verhuizing (ze zijn daar aan 't verbouwen). (ben je net thuis klaar met poetsen...) :+
in de haak.
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:04:43 #159
78666 muts88
goedgemutst
pi_91619089
Ik wil graag nog een 3,5mm haaknaald aanschaffen :)
Nu zit ik te twijfelen tussen een 'gewone' of een ergonomische.
Volgens mij zijn jullie allemaal liefhebbers van de ergonomische? :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:05:00 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91619105
ik gebruik ze een beetje afwisselend.
in de haak.
pi_91620359
Ik heb geen enkele ergonomische en haak prima met de gewone..
pi_91621085
En weer terug. :s) Zeeman geplunderd i.v.m. de dikke multicolorwol en meteen ook maar de ertegenover zittende handwerkwinkel leeggeroofd bij de opruimingsbak van de wol....1 euro de bol...klinkt heel wat beter dan hun normale :X prijzen. Meteen ook een grote punniklos meegenomen maar al 5 pogingen gedaan om een begin te maken maar ik ben tot heden nog niet succesvol...er ontsnappen me steeds steken. }:| Ik kan niet meer punniken. :@

Wat betreft het aanvullen van de wol bij Zeeman...kan morgen, kan volgende week maar kan ook rustig pas 3 weken duren voordat er weer wat gaat binnenkomen....zo, dat is duidelijke info. :')
Optimist tot in de kist
pi_91622539
Toen ik het hier bij de wibra vroeg ging het zo;

appelfan: Weet u misschien wanneer de wol weer wordt bijgevuld?
verkoopster: Wanneer wij het bijvullen.
appelfan: Maar wanneer dan?
verkoopster: Ehh, als wij een opdracht krijgen om het te doen?
[stilte]
appelfan: Bedankt voor uw hulp :D

:(
pi_91622618
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:31 schreef appelfan het volgende:
Toen ik het hier bij de wibra vroeg ging het zo;

appelfan: Weet u misschien wanneer de wol weer wordt bijgevuld?
verkoopster: Wanneer wij het bijvullen.
appelfan: Maar wanneer dan?
verkoopster: Ehh, als wij een opdracht krijgen om het te doen?
[stilte]
appelfan: Bedankt voor uw hulp :D

:(
Episch _O_ , daar valt mijn verkoopster bij in het niet. :P
Optimist tot in de kist
pi_91622658
Wat een verkoopster, appelfan! :(

quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:04 schreef muts88 het volgende:
Ik wil graag nog een 3,5mm haaknaald aanschaffen :)
Nu zit ik te twijfelen tussen een 'gewone' of een ergonomische.
Volgens mij zijn jullie allemaal liefhebbers van de ergonomische? :)
Ik heb ergonomische en ik wil niet anders meer!

Haha, ik heb ook flink ingeslagen bij de Zeeman voor mijn deken. Bij Zeeman 1 hadden ze niets, bij Zeeman 2 8 bollen meegenomen :)
En ook nog een mand voor wol gehaald bij de kringloop O+

Bij mij waren ze verrassend aardig bij Zeeman vandaag :P
Verkoopster: "Zoekt u soms iets? kan ik helpen?"
Ik: "Eigenlijk ben ik op zoek naar meer kleuren van Royal. Hebben jullie die nog?"
Verkoopster: "Nee, maar bent u hier bekend? Dan moet u het eens in het winkelcentrum (buiten de stad) proberen."
Ik: "O, ja. Bedankt voor de tip."
Verkoopster: "Geen dank! Succes met zoeken!"

Ik heb de haaknaald trouwens binnen gehad! Jeej! Alleen mijn bestelling staat nog steeds op ' In behandeling.' Ben benieuwd of dat nog veranderd.
pi_91623350
Volgende week maar eens haaknaalden online gaan bestellen, de enige winkel hier die haaknaalden in alle maten in voorraad heeft (die van de opruimingswol dus :P ) is nogal "pittig" met de prijzen....moet goedkoper kunnen en een portie haaknaalden past makkelijk door de brievenbus.
Optimist tot in de kist
pi_91624250
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:34 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een verkoopster, appelfan! :(

[..]

Ik heb ergonomische en ik wil niet anders meer!

Ik heb de haaknaald trouwens binnen gehad! Jeej! Alleen mijn bestelling staat nog steeds op ' In behandeling.' Ben benieuwd of dat nog veranderd.
Ik haak nog steeds met een goedkopen gewone naald. Ik heb nog nooit een winkel gevonden waar je voor een normale prijs een ergonomische kunt bestellen. Ik weet wel een site van de hobbydoos.nl maar die rekent voor een hele kleine bestelling best hoge bezorgkosten.

Dus wie heeft er tips??
pi_91624680
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:07 schreef Lush-lady het volgende:

[..]

Ik haak nog steeds met een goedkopen gewone naald. Ik heb nog nooit een winkel gevonden waar je voor een normale prijs een ergonomische kunt bestellen. Ik weet wel een site van de hobbydoos.nl maar die rekent voor een hele kleine bestelling best hoge bezorgkosten.

Dus wie heeft er tips??
Ik heb ze bij echtstudio en de hobbydoos besteld - echtstudio heeft lagere verzendkosten, maar de prijzen van de naalden zijn hoger. Dus volgens mij komt dat met de verzendkosten uiteindelijk op evenveel.
Lique's handmade (http://www.liques-handmade.nl/) heeft ze ook, maar ik weet niet wat zij voor een verzending rekent.

In de winkel heb ik ze ook nog nooit gevonden.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:25:24 #169
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91625268
haha episch die zeeman verkoopsters! :) mijne is altijd wel goed aangevuld, niemand breidt of haakt hier ofzo :P

Wil ook nog steeds eens een ergonomische haaknaald proberen...maar zoals ik eerder al zei: vergeet het steeds te kopen ofzo.

En raak niet alles kwijt, stop het in een mooi doosje, als ik dat niet doe, dan raak ik het kwijt inderdaad ;) vooral omdat het dan tussen mn bank gaat zitten!

In dubio of ik vanavond maar even niet ga werken en lekker ga haken de hele avond
pi_91625879
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:25 schreef EsseEi het volgende:
haha episch die zeeman verkoopsters! :) mijne is altijd wel goed aangevuld, niemand breidt of haakt hier ofzo :P

Wil ook nog steeds eens een ergonomische haaknaald proberen...maar zoals ik eerder al zei: vergeet het steeds te kopen ofzo.

En raak niet alles kwijt, stop het in een mooi doosje, als ik dat niet doe, dan raak ik het kwijt inderdaad ;) vooral omdat het dan tussen mn bank gaat zitten!

In dubio of ik vanavond maar even niet ga werken en lekker ga haken de hele avond
ik heb mijn haaknaalden in een hele ouderwetse koker van mijn oma zitten, best wel grappig, dan raak ik ze tenminste niet kwijt tussen de bank, er lilgt al genoeg tussen die spleten _O-

ik baal, het is eindelijk weer rustig op mijn werk en nu heb ik geen haakspullen meegenomen. :N

ik ga nu jullie maar lastig vallen op het forum en van het haken afhouden O-)
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:39:34 #171
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91626117
LL dat herken ik :P dat je ALTIJD iets bij je hebt om te doen, maar is het dan een keer rustig, ligt het thuis :P

Vriend gaat zaterdag met een vriend naar een muziekwinkel dus kan ik dan mooi "afwerken" ;) (en ben niet eens een brabander) :) dus mag vanavond legitiem de hele avond haken!:D

Zo'n koker hebben wij ook, met breinaalden (wij = bij mn ouders, eigenlijk mn moeder dus) van mn oma geweest :) vet handig
pi_91626414
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:39 schreef EsseEi het volgende:
LL dat herken ik :P dat je ALTIJD iets bij je hebt om te doen, maar is het dan een keer rustig, ligt het thuis :P

Vriend gaat zaterdag met een vriend naar een muziekwinkel dus kan ik dan mooi "afwerken" ;) (en ben niet eens een brabander) :) dus mag vanavond legitiem de hele avond haken!:D

Zo'n koker hebben wij ook, met breinaalden (wij = bij mn ouders, eigenlijk mn moeder dus) van mn oma geweest :) vet handig
:Y je snapt het helemaal, ik zit dus nu gewoon op mijn luie gat achter de pc. Zit wel te kijken naar die ergonomische naalden. lijkt me toch wel handig.

groetjes
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:47:37 #173
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91626600
Ik kan nog haken *O* yay!
Een sjaal/col voor m`n meiske dus niet gek veel werk :)

Ik haak dan wel niet veel maar heb wel een mooi mapje gemaakt voor m`n haaknaalden. Opgeruimdheid ftw :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91626708
Ik heb ook alleen maar gewone, gaat goed hoor. Maar heb ook nooit ergonomische gebruikt dusja.

@appelfan, wat erg die verkoopster!

Offtopic aan trui, en andere wetenschappelijke tekstlezers, bij artikelen en onderzoeken enzo, staan toch nooit afkortingen? M, N, SD enzo?

Ow en mn zebra zit in elkaar, hij is leukkkk.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:50:54 #175
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91626803
ohh mooie steek Taartjesfee! Wat is dat voor steek?? (wil bijna shawl uithalen om opnieuw te beginnen :P)

oh ja over punniken: echt geeen idee hoe dat moet, had wel zo'n poppetje maar kon er echt niks mee :P

Oh en LL, mischien moeten we het hier maar niet verder over hebben want mijn volgende ervaring is dat als je zegt dat je het extreem rustig hebt, het opeens bizar druk wordt! ;)

Oh en whoop: nee dacht dat dat niet mocht.oh jawel, wel n als: n=100 ;) (oh en m'n zus heeft nog wel een kind onder de 6 dus waar gaat het onderzoek over, kan dr wel even vragen)
en FOTO!!!
pi_91627074
Ow ik bedoelde eigenlijk dat de afkortingen niet uitgelegd worden, want de afkortingen staan er natuurlijk wel in bij de grafieken enzo.
Mn moeder zat namelijk t verslag te lezen en zn snapte het niet :P
En ik doe de opdracht pas voor de volgende keer, dus dan heb ik hopelijk nog wel tijd om hier in de buurt iemand te ronselen :P klinkt lekker fout.

Ik kon ook niet punniken, nooit gekund, was niet mijn dingen.
En foto, komt maandag wel ofzo, hij moet nog een staartje en misschien heb ik de roze dan ook wel af(moet nog beginnen :P)

En mn tas schiet ook op, heerlijk zon dagje. Leren doe ik morgen wel weer in de trein.
pi_91627314
Ik ga vanavond aan de deken haken met de juiste naald *O*
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:59:04 #178
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91627332
De open schulpsteek, EsseEi :)

Kiek, m`n haakmapje O+

Mist nog wel een sluiting, maar ach ;)
pi_91627538
Leuk haakmapje!

Ik heb iets dat erop lijkt, maar daar zitten mijn gewone naalden in. Mijn ergo's zitten in een etui van de HEMA :)
pi_91627849
Leuk zon haakmapje!

Ik word agressief van angry birds.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:33:39 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91629458
ooh TF wat een mooie sjaal/col wordt dat! O+ en je haakmapje is ook leuk gelukt zeg. _O_
in de haak.
pi_91630010
Kom net bij de zeeman en wibra vandaan. Bij de zeeman hadden ze alleen maar witte, rode en blauwe royal, beetje saai. Er moeten wel meer kleuren zijn toch?
Bij de wibra had ik meer geluk O+ heb bijna elke kleur saskia meegenomen O-)
haken is cool
pi_91630212
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:50 schreef EsseEi het volgende:
ohh mooie steek Taartjesfee! Wat is dat voor steek?? (wil bijna shawl uithalen om opnieuw te beginnen :P)

oh ja over punniken: echt geeen idee hoe dat moet, had wel zo'n poppetje maar kon er echt niks mee :P

Oh en LL, mischien moeten we het hier maar niet verder over hebben want mijn volgende ervaring is dat als je zegt dat je het extreem rustig hebt, het opeens bizar druk wordt! ;)

Oh en whoop: nee dacht dat dat niet mocht.oh jawel, wel n als: n=100 ;) (oh en m'n zus heeft nog wel een kind onder de 6 dus waar gaat het onderzoek over, kan dr wel even vragen)
en FOTO!!!
klpt het magische woord "rustig"mag je niet hardop zeggen. Ik weet alleen niet of dat ook werkt als je het schrijft. *)

voorlopig gaat het nog goed, nog maar anderhalf uur voor de aflossing al komt, dan snel slapen en morgen weer om 7.30 uur beginnen.

En dan is het weekend, kan ik lekker gaan haken. Ik ga naar een kreabeurs in bleiswijk, kjken of ze daar nog leuke dingen hebben. Wellicht wel de ergonomische haaknaalden :Y

doeii
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:49:13 #184
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91630300
klopt deze omschrijving van de schelpsteek?
"Hier haak je (vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste) in 1 delzelfde steek"

Toch maar deze shawl gewoon door haken, hou niet van iets opnieuw doen ;) misschien m'n eigen maar met een schelpsteek maken
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:50:25 #185
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91630360
Nee hij is anders. Ik maak morgen wel ff een foto van de uitleg en het diagrammetje :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:51:31 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91630420
volgens mij zijn er veel versies van de schelpsteek EsseEi. meestal is 't 'gewoon' een serie (5 of 7) stokjes (of evt dubbele stokjes) in 1 steek, dan weer 2 steken overslaan, een vaste, 2 steken overslaan, en weer die serie stokjes, etc.
in de haak.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:53:22 #187
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91630539
Deze steek is 6 stokjes in een steek, dan 3 leeg laten, 2 stokjes in een steek, dan 3 leeg laten
En de rij erboven doe je zo`n waaier van 6 boven de 2 stokjes en omgekeerd 2 stokjes boven de waaier van 6.
Leg ik dat zo een beetje duidelijk uit? :@
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:54:04 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91630578
heel duidelijk!
in de haak.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:55:34 #189
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91630660
Ja trui dat lijkt me inderdaad aannemelijker! maar het plaatje wat erbij stond klopte wel bij Taartjesfee's plaatje maar vond het plaatje niet met de omschrijving kopen

Edit: ohh hele duidelijke uitleg Taartjesfee! :)
ga toch maar op deze manier verder....zoals ik al zei, geen zin om het uit te halen.
maar gelukkig ben ik shawl verslaafd ;) en wol verslaafd dus kan ik het vast nog weleens proberen!
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:42:38 #190
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91633469
oh bedenk me trouwens:
trui ik vind je Fat bottom bag heel tof worden, toffe kleur enzo :D en leuke voering!

wat zou ik graag heel ver door willen haken, maar pff het gaat niet zo snel als ik wil en half 7 weer op enzo (mag nu nog wel even verder nu hoor ;) maar niet nog een hele bol op haken :()
pi_91633640
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:59 schreef De_Taartjesfee het volgende:
De open schulpsteek, EsseEi :)

Kiek, m`n haakmapje O+
[ afbeelding ]
Mist nog wel een sluiting, maar ach ;)
^O^
Ik heb alles gewoon in zo'n wokkelkoker. :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 21 januari 2011 @ 07:02:33 #192
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91646663
wokkelkoker? ik ken alleen pringle-kokers... :@

Zitten nu 3 bollen wol in de shawl en 5 rijen :P nog maar 2 bollen te gaan, althans, als ik 'm dan hoog genoeg vind! heb 'm nu 1,50M en hij kan 3 keer om je nek...

oh en nik ben helemaal vergeten te zeggen dat ik dat haaknaalden mapje leuk vind! :D mooie stof enzo
pi_91648012
Ik heb een ergonomische naald besteld bij hobbydoos, mt 4. Ik heb zelf maat 3 en 5 gewoon metalen. Wat is het voordeel van een bamboe haaknaald of waarvoor gebruik je die?
haken is cool
pi_91648179
Ik heb bijna alleen metalen en plastic naalden en 3 bamboe, voor zpagetti en een 3.5 en een 4.5, maar er is niet echt verschil vind ik... Ja, de bamboe hebben niet zo'n plat stukje zoals de kleinere metalen...
  vrijdag 21 januari 2011 @ 09:33:29 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91648278
ik denk dat 't er vooral om gaat wat je zelf 't prettigst in de hand vindt liggen.

ik ben inmiddels met fatbottombag 2 begonnen. :o

[ Bericht 24% gewijzigd door trui op 21-01-2011 16:41:46 ]
in de haak.
pi_91649881
ohh okeee tnx! ik ben alles lekker aan het uitvogelen! vind het wel een superleuk idee om ook zo'n etuitje te maken, kijken of ik nog stofjes heb. Heb straks nog maar 3 naalden, maar goed dat is wel een etui waard :P
haken is cool
pi_91650606
Ik vond ergonomische eerst maar niets, maar nu vind ik de ijzeren gewoon niets meer. Bamboe heb ik alleen voor zpagetti, maar vind ik ook niet heel prettig.
Ligt er inderdaad aan wat je zelf het prettigste vind.
pi_91670546
Wow wat een stilte!!!
Hier weinig actie, straks op de bank maar even.

En we hadden geen roze dus geen roze zebra maar mn mams heeft ondertussen gehaald dus die kan ik later wel maken, ondertussen alweer wat ander begonnen natuurlijk :P
pi_91670625
Oeh er staan een aantal mogelijke patronen die in het nieuwe boekje van christel komen, waarschijnlijk/misschien. Ik wil m nu alllll!
pi_91670668
Ja, ik vond het ook al zo stil!

Ik heb alles al. _O- Maar ik heb sowieso bijna al haar patronen. O-)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:48:41 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91670703
:W

Ik ben ook helemaal niet productief de laatste tijd :N jammer wel! Allerlei plannen maar veel te chaotisch om ze uit te voeren.

Mijn moeder vroeg of ik slofjes wilde maken voor een kraambezoekje dat ze af gaat leggen, maar die is altijd zo moeilijk :X oudroze moest het worden..... Dat heb ik natuurlijk niet in huis. Dus mag ik dinsdag naar de markt oO<
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:52:56 #202
112545 Muck
pi_91670845
Oh, wat een leuk mapje O+
Ik heb deze vorig jaar gemaakt, en ik ben er nog steeds erg blij mee *O*

vrijdag 21 januari 2011 @ 19:02:13 #203
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91671202
Leuk Mapje Muck! :D
lastig inderdaad maar even slofjes in opdracht maken...

hier klein beetje verder gehaakt (jeej vroeg vrij, iedere vrijdag middag bitterballen op de overdracht :D).
Zo feestje dus ga mezelf even opkalefateren haha
pi_91671306
Grr hele post getikt, post weg....

Muck wie denk jij dat de mol is?

En had een heel verhaal over wie ik nog in t boekje wil, maar koop m toch wel denk ik.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:05:22 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91671329
Ohja, zo'n haakmapje staat ook nog op de to-do lijst, al vind ik die van TF wel echt súper _O_
Dus misschien zoek ik ook wel gewoon een leuk stofje en naai ik m :Y
pi_91671402
ik heb ook zo'n haaknaaldenmapje gemaakt vorig jaar O+ met oker/geel aan de buitenkant en blauw aan de binnenkant. ik ken trouwens nog iemand die zo'n mapje gaat krijgen... O-) maar daarover later meer... :X

TF die van jou is weer heel anders, zo genaaid, maar ook ontzettend mooi! O+ ik vind trouwens de sjaal/col ook helemaal O+

*nu toch ook geveld door de griep, vandaag ziek thuisgekomen, dus duikt nu weer brak haar bedje in... -O-
pi_91672903
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:02 schreef EsseEi het volgende:
wokkelkoker? ik ken alleen pringle-kokers... :@

Deze...de benaming die het handwerkwinkeltje waar ik ze gekocht heb ze geeft. :') Je draait ze tot een bepaalde hoogte naar beneden en naar boven , al naar gelang de lengte die je nodig hebt. :P

Optimist tot in de kist
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:42:25 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91672913
Ow bah, mijsje.... dat kun je niet gebruiken! Gauw slapen inderdaad :Y Hoop dat je er snel weer bovenop bent!
pi_91676897

Een uiltje!
pi_91677384
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Deze...de benaming die het handwerkwinkeltje waar ik ze gekocht heb ze geeft. :') Je draait ze tot een bepaalde hoogte naar beneden en naar boven , al naar gelang de lengte die je nodig hebt. :P

[ afbeelding ]
daar heb ik mijn breinaalden in gestopt, nooit geweten dat dat een wokkelkoker heet.

mijsje, beterschap en ziek goed uit
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:19:27 #211
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91678354
Mijsje - beterschap! :*

Weer last van mijn rug dat is even minder maar ik heb me na mijn werk even langs de winkel gesleurd en essential breakfast items gescoord. Provisiekast is nog een beetje leegjes maar ik HOEF in elk geval dit weekend niet meer de deur uit.
pi_91678556
Leuk uiltje!
Ik ben bezig met twee sjaals, een voor mezelf en een voor een vriendin. Als ze af zijn komt er een foto!
pi_91681478
:* thanks!
ik heb 1 cadeautje nu helemaal af, maar ik ga het morgen dus niet geven, want we gaan niet... -O- zo balen om ziek te zijn... maar goed, nu wel beginnen aan nummer 2, want dan kan ik de cadeautjes samen geven als we over een aantal weekjes gaan...

O+ uiltje!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:18:57 #214
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91694065
Mijsje beterschap!

Leuk uiltje Lyssa! :D hij kijkt heel sarcastisch ofzo :)

Shawl in wording die ECHT voor mezelf is ;) (ahum ahum) valt goed in de smaak bij vriendin (waar ie dus heus niet voor is hoor ;)) dus ik haak braaf verder!
maar eerst: slapen!
pi_91694396
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:56 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Een uiltje!
^O^
Optimist tot in de kist
pi_91696283
Leuk uiltje Lyssa! Hij kijkt ook zo uilerig :P

Ik ben momenteel nog steeds bezig met die deken voor jarige, deken voor mezelf (alhoewel die nogal achter op schema ligt), en ik ben bovendien weer begonnen aan een granny kussen voor een andere jarige (ja dat gaat lekker zo). De lamp is inmiddels af en hangt, als ik vanavond tijd heb zal ik even foto's maken!

haakze allemaal he
pi_91701754
Dat Tunisch haken is best leuk! Alleen jammer dat het als een malle omkrult. Ik denk dat ik, als het af is, er nog een rand omheen ga haken. Kijken of dat helpt.

en de kop van die uil is echt goed gelukt. Hij kijkt als een echte uil!

En ik heb ook een haaknaaldenhoesje gehaakt. Met vakjes voor stekentellers, meetlint, stopnaalden en opvouwschaartje. Ik ben er heel trots op! Ik zal eens foto's maken en ze binnenkort hier plaatsen.
W. Somerset Maugham
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:05:44 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91704650
ik ben benieuwd naar je sjaals marylou! en esseEi, sterkte met 't niet bezwijken voor de hebberige blikken van je vriendin. ;)

ik heb gisteren de eerste fatbottombag cadeau gedaan, en hij viel goed in de smaak. kreeg er meteen nog een col-sjaal-bestelling bij dus ik ga zo nog even op wol-jacht. *O*
in de haak.
pi_91705006
fijn zeg trui!

Lyssa mooi uiltje!

Ik ben bezig met Bella van Delicious Crochet, het nijlpaard.. Zo'n werk zeg, zo'n grote projecten zijn niets voor mij haha :P En mijn oma heeft nog een bloemetje gevraagd, zoals ik voor de swap heb gemaakt, dus daar moet ik dan ook eens voor kijken :-)

Is het eventueel een idee om weer eens een swap te doen? Of zien jullie dat niet zitten?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:19:35 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91705163
die uil is leuk zeg lyssa! :D

hier nog een fotootje van de tas:

een blik op de binnenkant:

ik heb nog zoveel dingen op m'n lijstje van nog te maken dingen en binnenkort bovendien stukken minder tijd, dus ik doe voorlopig nog even niet mee aan swaps e.d.
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:23:49 #221
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91705333
Ik vind een swap wel weer leuk hoor, wie nog meer?
klerkje
pi_91705456
trui mooie tas!! En swap is geen verplichting natuurlijk ;-)
pi_91707757
Ik geef mij ook voorzichtig op voor een swapje!

Gave tas, Trui!
W. Somerset Maugham
pi_91708021
Wat een mooie tas trui! Wow! O+

Het uiltje is ook tof!

Ik heb eindelijk foto's gemaakt van alles. *O* Niet dat ik tevreden ben met de foto's, maar ik heb geen zin om nieuwe te gaan maken :P
Ik heb de foto's niet heel erg verkleind, dus sorry aan de mobiele forummers :P

Niet de beste foto van deken, wel de beste om de grootte te laten zien. Hij is nu 1.05 m breed en zo'n 70 centimeter breed. Die zwarte rand wordt de rand er omheen. Hij is nog lang niet af, hoor.

Een close-up van de kleuren.

Ik moet zeggen dat ik mijn haakwerk de laatste weken echt niet mooi vind. Maar bijvoorbeeld mijn moeder ziet het niet, dus het zal wel aan mij liggen :P

Vandaag nog 8 bollen garen voor de deken (niet deze) gehaald bij de Wibra O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 22-01-2011 15:56:14 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:18:39 #225
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91709084
oeeh mooie beestjes en deken Herfstblad! :D Niks om je voor te schamen ofzo hoor :D vind ze echt heel poepig
En trui je tas is ook tof :D

Swap lijkt me ook wel leuk :D

oh en zullen we de meet op 13 maart doen? dan kan iedereen toch?

Voor het weekend heb ik garen voor Moosje mee genomen :) morgen ofzo mee beginnen, of nu al :P
pi_91709726
I'm in voor een swap! en 13 maart lijkt me het beste idd! Nog steeds de mogelijkheid om het bij mij te doen in Arnhem.

Thanx voor de complimentjes! O+

Wat een supercute haaksels Herfstblad! :D *O*
pi_91710007
Thanks! Volgens mij ben ik de enige die de minpunten ziet, maar goed, dat komt vast, omdat het eigen werk is ;)

Ik vind 13 maart ook prima.

En ik weet het nooit zo met swaps. Ik ben altijd bang dat ik teleurgesteld word of zo.
pi_91710306
een swap lijkt me leuk, maar het ligt eraan welke datum eraan gehangen wordt... ik heb nog wat dingetjes af te maken...

Herfstblad, niet bang zijn om teleurgesteld te worden hoor... als je niks verwacht, is het altijd een leuke verrassing... en het mooie is ook nog dat wat jij uitpakt, met liefde en op maat gemaakt is... O+ dat was mijn ervaring bij het uitpakken van mijn zomerswapcadeautje... O+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:11:08 #229
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91719426
Ben al bezig met het hoofdje van Moosje, met pluizige wol. Is wel heel zwaar en volgens mij ga ik een blaar op m'n duim krijgen :P
nu dus maar even stoppen :P
pi_91719815
ik heb net twee ergonomische haaknaalden besteld, kon het toch niet laten. een 3,0 en een 3,5, die gebruik ik toch het meeste.

ik ga zo weer lekker relaxed haken op de bank
pi_91720451
Ah je hebt de eekhoorn gemaakt! Wat leuk!!

Mn moeders zebra is echt huge!! En heeft wel manen(dat heet zo toch) maar ik vind het op een matje lijken (jeweetwel fout mannenkapsel) dus ben zwaar aan het twijfelen of ik het bij mijne zal doen.
pi_91724617
Hallo creatievelingen!
Zou iemand het leuk vinden voor mij een sackboy te maken?
Lijkt me erg tof om te hebben :P Alleen als jullie het leuk vinden om te doen hoor :)

zaterdag 22 januari 2011 @ 22:31:51 #233
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91727261
Vraagje: heeft iemand hier een idee hoe lang een shawl voor een kleuter van 4-5 jaar is? Ik heb eigenlijk zelf geen idee en wil hem niet te lang maken?

Bedankt alvast.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_91729108
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:52 schreef mijsje het volgende:
een swap lijkt me leuk, maar het ligt eraan welke datum eraan gehangen wordt... ik heb nog wat dingetjes af te maken...

Herfstblad, niet bang zijn om teleurgesteld te worden hoor... als je niks verwacht, is het altijd een leuke verrassing... en het mooie is ook nog dat wat jij uitpakt, met liefde en op maat gemaakt is... O+ dat was mijn ervaring bij het uitpakken van mijn zomerswapcadeautje... O+
Ja, dat is wel waar, maar toch ;) Overigens heb ik altijd spijt als ik foto's zie haha. Ach, ik denk er nog even over.

En dat sackboypoppetje is grappig, maar ik zou niet goed weten hoe ik zoiets moest maken.
pi_91729323
Op ravelry staan wel patronen voor een sackboy. Maar de originele sackboy is gebreid, niet gehaakt, dus als hij gehaakt wordt komt hij er wel iets anders uit te zien.
pi_91729923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef Eleofant het volgende:
Op ravelry staan wel patronen voor een sackboy. Maar de originele sackboy is gebreid, niet gehaakt, dus als hij gehaakt wordt komt hij er wel iets anders uit te zien.
Oh dat wist ik niet. Hij leek in ieder geval erg op die poppetjes in dit topic :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:27:27 #237
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91730216
trui je tas! O+ Echt geweldig leuk!
pi_91730221
:W het is tijd voor :Z
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:37:32 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91730679
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
trui je tas! O+ Echt geweldig leuk!
merci! deel 2 is ook ongeveer af (alleen de blom nog). :)
in de haak.
pi_91731073
Eh....wat is een swap ?
haken is cool
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:52:23 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731441
Een uitwisseling. :) In dit geval een uitwisseling van haaksels. Dus je trekt als 't ware lootjes en maakt eh haakt dan iets voor degene die jij getrokken hebt, stuurt dat op en je krijgt als 't goed is ook iets van een ander toegestuurd. Mogelijk met een thema.
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:53:00 #242
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91731470
antartica, een swap is uitruilen van leuke haaksels.
Eerst wordt er gekeken of er voldoende animo is, dan worden er lootjes getrokken. Ik geloof ook met een paar tips over wat de ontvanger leuk of nuttig zou vinden. Maar jij bepaalt zelf wat je maakt en dan stuur je het anoniem op.
Daarna volgt het leuke raad-spel. Alle swap ontvangers posten foto's van wat ze gekregen hebben en moeten dan ook raden wie het gemaakt heeft.

Maar niet iedereen heeft altijd tijd om mee te doen dus het is een subgroep van de actieve haaksters hier.
pi_91731486
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:37 schreef trui het volgende:

[..]

merci! deel 2 is ook ongeveer af (alleen de blom nog). :)
Jeutje, da's weer in serieus trui-tempo gegaan dan. :o :D Is deze voor jezelf, of ook weer om cadeau te doen? Ik vond die eerste zo mooi gelukt. O+ 'k Ben benieuwd naar deel 2.

Sie_scheitern_Epos; ik heb helemaal niets met poppetjes/beestjes en kan je dus niet helpen daarmee.

Het uiltje dat ik voorbij zag komen vond ik dan wel weer erg lollig! :D

Sanne; ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een normale lengte is voor een kindersjaal. Het hangt denk ik ook wel een beetje af van hoe breed & dik 'ie is. Dus of een enkele keer om de hals voldoende is, of dat het één of meerdere keren omgeslagen wordt.
pi_91731528
Maar zijn het alleen gehaakte dingen in dit geval bij de swap hier? Ik ken namelijk ook swaps waarbij er ook materiaal als katoen wordt meegestuurd enzo.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:54:56 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731569
eska, ik wil morgen nog een sjaal maken en dan mag de vriendin die maandag komt lunchen kiezen welk van de twee ze als verjaardagskadootje wil. :) dus als ze de sjaal kiest houd ik 't tasje. en andersom. :+
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:56:40 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731655
herfstblad (geweldig leuke dingen zag ik trouwens weer van je, een heel lief dekentje en leuke beestjes!), ik heb inderdaad ook wel eens meegedaan met een yarn-swap, maar dat was dan juist met mensen uit andere landen/werelddelen, waar je heel andere garens kunt kopen. ik zou daar hier niet zo'n behoefte aan hebben, kies liever zelf m'n garen uit. 8-)
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:59:02 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731786
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:31 schreef Sanne het volgende:
Vraagje: heeft iemand hier een idee hoe lang een shawl voor een kleuter van 4-5 jaar is? Ik heb eigenlijk zelf geen idee en wil hem niet te lang maken?

Bedankt alvast.
Sanne, volgens mij is 1.40m een mooie lengte. zo heb ik deze in elk geval gemaakt en die paste mijn dochter (5jr) prima (en de uiteindelijke eigenaresse (6jr) ook volgens mij)
in de haak.
pi_91731873
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:56 schreef trui het volgende:
herfstblad (geweldig leuke dingen zag ik trouwens weer van je, een heel lief dekentje en leuke beestjes!), ik heb inderdaad ook wel eens meegedaan met een yarn-swap, maar dat was dan juist met mensen uit andere landen/werelddelen, waar je heel andere garens kunt kopen. ik zou daar hier niet zo'n behoefte aan hebben, kies liever zelf m'n garen uit. 8-)
Ik heb doorgaans juist minder behoefte aan iets gehaakt van iemand anders :P vind een combi van zelf gehaakt en garen/ andere dingen juist wel leuk.
Overigens kan ik ook niet veel meer dan beestjes en de granny stripe. Nou ja, kunnen misschien wel, leuk vinden niet. :P Dus ik wacht op het thema enzo en dan beslis ik wel.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:05:44 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91732102
ja, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen. toch is 't wel leuk om je een beetje te verdiepen in die ander en daar dan echt iets voor proberen te maken dat echt in haar smaak valt, gecombineerd uiteraard met wat je zelf kunt en leuk vindt om te doen. in elk geval wel een aardige manier om iets voor elkaar te doen (en elkaar te leren 'kennen'), vind ik. alleen vind ik 't altijd wel relatief veel tijd kosten en daar moet ik nu even iets zuiniger mee om springen.
in de haak.
pi_91732211
Op zich is het inderdaad wel leuk dat er iets speciaal voor je gemaakt wordt, ja. Dat is dan wel weer leuk. :)

Bijna de eerste bol van 50 gram opgehaakt in de deken. Er zit veel minder in dan ik dacht, dus ik ga heel veel garen overhouden. :o
  zondag 23 januari 2011 @ 00:08:26 #251
112545 Muck
pi_91732231

Mijn Angry Bird schiet lekker op *O*
  zondag 23 januari 2011 @ 00:15:29 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91732575
zo dacht ik ook veel over te hebben van de deken voor m'n vader, maar (bijna) 3 bolletjes phildar in 1 kleur was dan weer niet helemaal genoeg voor die Fat Bottom Bag, waardoor ik de 'handle flaps' van een ander kleurtje heb moeten maken dit keer. :{ najaaaaaa.
in de haak.
pi_91732679
Vervelend is dat!

Maar mijn deken is bijna af, heb bijna van elke keer nog 100 - 200 gram liggen, dus dat moet lukken. ^O^
pi_91733803
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:54 schreef trui het volgende:
eska, ik wil morgen nog een sjaal maken en dan mag de vriendin die maandag komt lunchen kiezen welk van de twee ze als verjaardagskadootje wil. :) dus als ze de sjaal kiest houd ik 't tasje. en andersom. :+
Ah, dus je houdt er zelf ook iets aan over. Goed zo. :D

Dat inschatten hoeveel draad er gaat zitten in een project vind ik ook altijd nog erg lastig, ja!
Ik ben begonnen aan een GS-deken/plaid met allerlei restjes (groot & klein) die ik heb liggen. Erg leuk, vind ik. Maar ik zou heel graag ook wat draad willen gebruiken van een andere deken/plaid waar ik nog mee bezig ben. En ik durf niet zo goed te gokken hoeveel ik daarvan over ga hebben. :P

Herfstblad, leuk hè als je zo'n deken steeds ziet groeien.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:48:01 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91733910
ach jaaa joh, anders kun je voor die andere altijd nog weer bijbestellen. :+ :D

en nu ga ik snel m'n bed in! :* :W
in de haak.
pi_91734072
*noteert: bijbestellen :7

Truste, dear! :*
pi_91739907
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Hij leek in ieder geval erg op die poppetjes in dit topic :P
Klopt, hij lijkt er ook wel op. Maar de stof wordt iets anders als hij gehaakt is. Op de sackboy zie je heel duidelijk die 'v'-tjes van het breien, met haken krijg je die niet. De vorm van het poppetje kun je wel gewoon namaken. Als dat je niet uitmaakt zit je hier prima, anders zou je het ook in het brei topic kunnen vragen.
  zondag 23 januari 2011 @ 11:18:29 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91740032
Ik vind altijd dat er meer wol in een deken gaat dan je denkt :P maar in een tas inderdaad nog meer!
vind het echt lastig in te schatten.

En bij een swap vind ik juist wel leuk dat je een gehaakt kado'tje krijgt ^^

en inderdaad, Sie_scheitern_epos, als je het gehaakt niet erg vind....ik wil 'm best wel maken hoor.
pi_91743435
Als iedereen mij anders een pb stuurt voor de swap, dan hou ik het bij en doe het dan via lootjestrekken.nl zoals de vorige keer? Laat ons zeggen dat ik de lootjes trek half februari ofzo? Dan hebben mensen nog even tijd om te denken om ze gaan meedoen. Of is half februari te laat?
  zondag 23 januari 2011 @ 13:11:04 #260
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91744616
half februari lijkt me goed! :D

oh en ik wou nog zeggen>
die Angry Bird wordt mooooi! :D:D en mooie ogen enzo ^^
pi_91745107
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:46 schreef Eska het volgende:

[..]

Ah, dus je houdt er zelf ook iets aan over. Goed zo. :D

Dat inschatten hoeveel draad er gaat zitten in een project vind ik ook altijd nog erg lastig, ja!
Ik ben begonnen aan een GS-deken/plaid met allerlei restjes (groot & klein) die ik heb liggen. Erg leuk, vind ik. Maar ik zou heel graag ook wat draad willen gebruiken van een andere deken/plaid waar ik nog mee bezig ben. En ik durf niet zo goed te gokken hoeveel ik daarvan over ga hebben. :P

Herfstblad, leuk hè als je zo'n deken steeds ziet groeien.
Ja, dat is leuk! ik moet ook echt progressie zien, anders vind ik het niet leuk haha.

Mijn deken wordt denk ik nog 28 toeren lang. :)
  zondag 23 januari 2011 @ 13:27:47 #262
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91745448
Konijntje voor een vriendin op verzoek :) ik ga ook nog een ratje voor haar haken
Ik ben er echt super trots op!

Knoei
  zondag 23 januari 2011 @ 13:29:28 #263
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91745528
Je konijntje is mooi Loqi!
klerkje
  zondag 23 januari 2011 @ 13:31:18 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91745613
en terecht loqi, supernetjes gelukt!
in de haak.
pi_91746259
Leuk konijntje, Loqi! Die heb ik vorig jaar ook eens gemaakt :)
pi_91746485
loqi mooi konijntje!!
pi_91746549
Een swap lijkt me wel heel leuk! Ik ben als het goed is 10 febr klaar met mn studie dus daarna heb ik alle tijd om te haken (dus daar laat ik het nog ff van afhangen of ik meedoe)
Mijn schildpad is af, ik zal vanmiddag ff foto posten, de kat speelt er al mee dus het is geslaagd..
Ben nu eindelijk begonnen aan mn streepjesdekentje..hij wordt echt huge!
haken is cool
pi_91748113
Mooi konijn loqi!!
En de angry bird wordt ook leuk(wat een rotspel trouwens)

Mn moeders zebra is echt huge en vind zn manen echt op een matje lijken. Maar misschien komt dat omdat ze wit zijn.

Heb eigenlijk niet zoveel gehaakt en komende week zal ik ook niet zo veel haken, tentamens enzo.
pi_91748308
O+ mooi Loqi :D daar mag je met recht trots op zijn... :Y

een swap, lootjes trekken half februari klinkt op zich wel goed, maar hoeveel tijd daarna?een week of 8? (als het minder dan 8 weken is, doe ik deze keer niet mee, ik verwacht nogal wat drukte de komende tijd hier...) wordt er een thema gekozen? de vorige keer hadden we als thema "zomer". dat was wel heel erg leuk, hoe iedereen dat geinterpretteerd had... :) en je mocht ook gewoon je voorkeuren voor kleur en spullen aangeven, of wat je absoluut liever niet zou zien... :) ik geloof dat meerderen zenuwachtig waren over hoe hun pakje ontvangen werd, maar niemand was teleurgesteld! O+

O+ angrybirds alle blokken heb ik al opengespeeld, nu alle levels nog halen... O+ maar ik word er ook regelmatig gefrustreerd van hoor, dan speel ik gewoon de volgende dag weer verder... ;)
pi_91748540
mijsje, ja hoor, we gaan genoeg tijd geven, ik heb ook veel tijd nodig ;-) Dus 8 weken is prima voor mij, verzenden dan half april?

Oja, kan iedereen ook even vermelden of ze het zien zitten om naar BE te sturen? Anders moet ik daar rekening mee houden, aangezien ik in BE woon ;-) En een thema, ja welk thema kunnen we nemen? Pasen valt dan ongeveer, mss Pasen?
pi_91748682
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:27 schreef mijsje het volgende:

O+ angrybirds alle blokken heb ik al opengespeeld, nu alle levels nog halen... O+ maar ik word er ook regelmatig gefrustreerd van hoor, dan speel ik gewoon de volgende dag weer verder... ;)
Man ik ben in dat eerste blok bij de tweede set met levels(als dat een beetje logisch klinkt) maar steeds als het niet lukt raak ik gefrustreerd :P
  zondag 23 januari 2011 @ 14:49:28 #272
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91749401
@Stefanie: half april lijkt me prima en een thema is wel zo leuk vind ik, je kan er toch altijd je eigen draai aan geven. Pasen is wat mij betreft prima. Ik heb zelf geen bezwaar om naar België te versturen.

Ik ga eens kijken wat ik nu wil ga haken ......... ik wil zoveel...
klerkje
pi_91750910
Even over de Swap: aan hoe grote haakcreaties moet ik denken?
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 15:17:43 #274
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91751075
Loqi want een lieeeef konijntje :D:D

Half april klinkt als een goede tijd :) vind pasen wel heel klein eigenlijk :@ lente/voorjaar zou ik dan leuker vinden! en naar Belgie sturen zou ik ook niet erg vinden :)

oh ja en moet er een bedrag(je) aan vast geplakt worden? of gewoon van restjes ofzo?:) en hoeveel dingen: denk zoveel als je zin hebt ;)
pi_91751334
Ik denk dat ik de swap toch maar oversla deze keer. :) Even aankijken wat anderen maken enzo.
pi_91751465
Ik vind zo'n swap ook best spannend, maar dan ben ik vooral bang dat wat ik ga maken niet mooi genoeg is ofzo...
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 15:31:20 #277
112545 Muck
pi_91751870
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:24 schreef antartica het volgende:
Ik vind zo'n swap ook best spannend, maar dan ben ik vooral bang dat wat ik ga maken niet mooi genoeg is ofzo...
Natuurlijk is het mooi genoeg!
Als ik zie wat je in de korte tijd die je nu bezig bent al gemaakt heb, zou ik me zeker geen zorgen maken :)

En een swap lijkt me erg leuk!
pi_91751882
Oh antartica, dat had ik ook hoor.. Maar het viel reuze mee! Je kan ook steeds terug kijken in vorige topics waar we een swap hadden? Weet wel niet welk topic het was.
pi_91752843
jeej heb na lang zoeken het swap resultaten topic gevonden (#39) en ben nu nog enthousiaster geworden :Y
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 15:53:28 #280
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91752942
Jullie zijn liev *;
Knoei
pi_91753106
Ik heb ook even gekeken. Beestjes mogen dus ook gewoon maak ik daaruit op. Dan biedt het perspectieven ;)

* Herfstblad denkt er nog steeds over na.

[ Bericht 29% gewijzigd door Herfstblad op 23-01-2011 16:09:28 ]
  zondag 23 januari 2011 @ 16:13:14 #282
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91753865
haha jaa gewoon maken wat je zelf leuk vind! :D toen kwam ik net bij het topic en was de swap bezig, maar vond de resultaten ZOOO leuk! :D
maar als je goed bent in beestjes, gewoon beestjes, maak je liever GSjes, doe je dat ^^

En ik vind dat niemand hier lelijke dingen maakt. En het krijgen van een kado'tje is gewoon al zo leuk, en de moeite die iemand erin gestoken heeft enzo :)

*jeej moet dinsdag een BLS cursus doen in het ziekenhuis waar ik nu zit en daarvoor dus eerst de theorie. Heb niet de theorie gedaan, maar gelijk de toets en had een score van 100% ;) scheelt me weer 2 uur! Dinsdag nog de praktijk
pi_91754746
:) prima, dan wil ik wel meedoen... :) en Stefanie, België vind ik geen probleem. ik maak in jouw geval gewoon wat ik voor een ander zou maken, en met de bezorgkosten erbij zou ik dan iets duurder uit zijn, maar is net zo prima hoor :)

Herfstblad, tuurlijk mogen beestjes ook! het hoeven niet alleen maar gebruiksvoorwerpen te zijn natuurlijk... :D

ik moest wel even lachen, ik las BE in jouw post Stefanie, en automatisch dacht ik weer aan BrightEyes... :D ik dacht, moet die dan sowieso ook een cadeautje krijgen? :D toen las ik verder en las dat jij in BE woont... dacht ik: tuurlijk, niet BrightEyes maar BElgië... :D
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:35 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Man ik ben in dat eerste blok bij de tweede set met levels(als dat een beetje logisch klinkt) maar steeds als het niet lukt raak ik gefrustreerd :P
:) ja, klinkt logisch... :) maar daar ben ik ook vaak blijven steken hoor, is helemaal niet raar :) maar oh, zo'n voldoening als je daar dan voorbij komt uiteindelijk... :D
pi_91754805
Sem de Schildpad (met groot hoofd):

En streepjes deken in progress (115 cm breed) :

haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 16:35:23 #285
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91755003
Lieve schildpad Antartica! :D daar zou ik ook mee gaan gooien als ik een kat was!

en mooie kleuren voor je deken ^^ zijn die van de Wibra? (was jij toch, die de wibra had leeg gekocht?) zijn het halve stokjes of hele stokjes?
(en dan mijn volgende vraag voor iedereen: sommige mensen hebben het over stokjes en dubbele stokjes, en andere hebben het over halve stokjes en hele stokjes, is dat het zelfde? of is een half stokje nog iets anders? of een dubbelstokje juist nog iets anders?)
pi_91755261
EsseEi, volgens mij is een half stokje dat je in één keer door 3 lusjes gaat. Het stokje is dan dus sneller af, zeg maar. En een dubbel stokje is dan dat je begint met 2 keer omslaan, ipv 1 keer.
Ik dacht dat het zo was. Maar ik laat me verbeteren als 't niet klopt. ;)

Oeh, leuk, nog een deken-in-wording!

Ah, Herfstblad, nog 28 toeren klinkt goed. Ik moet er nog heel wat meer, geloof ik. :P
pi_91755277
het zijn halve stokjes! bij dubbelstokje sla je de draad de eerste keer 2x om de naald voordat je de steek opneemt. Bij halve en hele stokjes sla je de draad 1x om. Bij halve stokjes haak je de laatst 3 lussen in een keer door en bij hele stokjes 2 aan 2. Jajaa wat een kennis van een beginneling he, ik weet alleen niet of het zo duidelijk is :P
Ja ik had de Wibra idd leeggekocht :) wordt superblij van de kleurtjes!
haken is cool
pi_91755318
*antartica heeft het 'haken voor coole meiden' boek goed bestudeerd O-) *
haken is cool
pi_91755372
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:41 schreef antartica het volgende:
*antartica heeft het 'haken voor coole meiden' boek goed bestudeerd O-) *
Goed werk! :D
pi_91755420
Ik ben trouwens om, ik doe mee aan de Swap :Y
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 16:47:36 #291
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91755603
Ahh oke :P ik dacht dus dat een stokje en dubbelstokje gewoon hetzelfde was. Doe je bij een dubbel stokje dan ook 2 aan 2?
*weer wat geleerd* heb nooit de boeken goed bekeken :P wil altijd gelijk dingen doen ;) en dan denk ik: oh ja dat weet ik wel :P maar blijkbaar niet dus haha
pi_91755852
Dubbel stokje gaat in 3 keer 2. Die wordt dus lekker hoog. ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 18:27:43 #293
244933 trovey
Nachtoele
pi_91759618
Gisteren ontdekt dat hier nog twee Zeemannen extra zitten....uiterste Noorden en uiterste Zuiden van de stad (en daar kom ik dus zelden :') )....morgen maar even met de auto heen om daar te plunderen. *O*
Optimist tot in de kist
pi_91762386
hoeveel swappers (nieuw woord ;)) hebben we eigenlijk al?
haken is cool
pi_91763958
Ik stop met haken, net mn giraf uitgehaald ik stop ermee! (voor vandaag dan...)
Die stomme giraf lukt bij mij gewoon niet, t lijkt wel een debiel.

Ik zag een heel schattig schildpadje voorbij komen!
  zondag 23 januari 2011 @ 20:01:09 #296
112545 Muck
pi_91763969
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:32 schreef antartica het volgende:
hoeveel swappers (nieuw woord ;)) hebben we eigenlijk al?
Geen nieuw woord hoor, maar dit zijn ze:
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

8 tot nu toe dus :)
pi_91764031
Ow en sinds wanneer heeft zeeman de labeltjes veranderd? ze waren opeens donkerder blauw. Wat betekend dat ze dus nog aanvullen (aangezien ze de vorige keer nog lichter waren).

En die deken met wibra kleurtjes, noooit gedacht dat ze zo leuk bij elkaar zouden staan.
pi_91766668
Ik had nog lichte labels, Whoopdidoo, dus hier hebben ze nog niet aangevuld.

Tot wanneer kun je je opgeven voor de swap? Ik wil er nog even over nadenken en precies weten wat het thema wordt. Wat gaat het worden? :)

* Herfstblad gaat eens kijken of ze wit in de deken wil, zodat moeders morgen een bol mee kan nemen, omdat ze voor zichzelf naar de Zeeman gaat.
pi_91766877
Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd dit topic mee, ben namelijk sinds een maand of vier helemaal verslingerd aan het haken.
Weet nog niet zo goed hoe het foum hier op FOK werkt, kan iemand mij vertellen hoe je je profiel kan aanpassen??

Merci alvast!

Sabine
Groetjes Sabine
  zondag 23 januari 2011 @ 20:56:20 #300
112545 Muck
pi_91767806
quote:
12s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:44 schreef pinkie75 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd dit topic mee, ben namelijk sinds een maand of vier helemaal verslingerd aan het haken.
Weet nog niet zo goed hoe het foum hier op FOK werkt, kan iemand mij vertellen hoe je je profiel kan aanpassen??

Merci alvast!

Sabine
Hoi!

Van harte welkom!
Helemaal bovenaan de pagina staan 2 icoontjes, waarmee je onder andere je profiel aan kunt passen :)
  zondag 23 januari 2011 @ 20:56:55 #301
112545 Muck
pi_91767859
Ik open vast een nieuw deeltje, met de swap in de OP :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')