abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 januari 2011 @ 00:08:26 #251
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91732231

Mijn Angry Bird schiet lekker op *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zondag 23 januari 2011 @ 00:15:29 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91732575
zo dacht ik ook veel over te hebben van de deken voor m'n vader, maar (bijna) 3 bolletjes phildar in 1 kleur was dan weer niet helemaal genoeg voor die Fat Bottom Bag, waardoor ik de 'handle flaps' van een ander kleurtje heb moeten maken dit keer. :{ najaaaaaa.
in de haak.
pi_91732679
Vervelend is dat!

Maar mijn deken is bijna af, heb bijna van elke keer nog 100 - 200 gram liggen, dus dat moet lukken. ^O^
pi_91733803
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:54 schreef trui het volgende:
eska, ik wil morgen nog een sjaal maken en dan mag de vriendin die maandag komt lunchen kiezen welk van de twee ze als verjaardagskadootje wil. :) dus als ze de sjaal kiest houd ik 't tasje. en andersom. :+
Ah, dus je houdt er zelf ook iets aan over. Goed zo. :D

Dat inschatten hoeveel draad er gaat zitten in een project vind ik ook altijd nog erg lastig, ja!
Ik ben begonnen aan een GS-deken/plaid met allerlei restjes (groot & klein) die ik heb liggen. Erg leuk, vind ik. Maar ik zou heel graag ook wat draad willen gebruiken van een andere deken/plaid waar ik nog mee bezig ben. En ik durf niet zo goed te gokken hoeveel ik daarvan over ga hebben. :P

Herfstblad, leuk hè als je zo'n deken steeds ziet groeien.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:48:01 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91733910
ach jaaa joh, anders kun je voor die andere altijd nog weer bijbestellen. :+ :D

en nu ga ik snel m'n bed in! :* :W
in de haak.
pi_91734072
*noteert: bijbestellen :7

Truste, dear! :*
pi_91739907
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Hij leek in ieder geval erg op die poppetjes in dit topic :P
Klopt, hij lijkt er ook wel op. Maar de stof wordt iets anders als hij gehaakt is. Op de sackboy zie je heel duidelijk die 'v'-tjes van het breien, met haken krijg je die niet. De vorm van het poppetje kun je wel gewoon namaken. Als dat je niet uitmaakt zit je hier prima, anders zou je het ook in het brei topic kunnen vragen.
  zondag 23 januari 2011 @ 11:18:29 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91740032
Ik vind altijd dat er meer wol in een deken gaat dan je denkt :P maar in een tas inderdaad nog meer!
vind het echt lastig in te schatten.

En bij een swap vind ik juist wel leuk dat je een gehaakt kado'tje krijgt ^^

en inderdaad, Sie_scheitern_epos, als je het gehaakt niet erg vind....ik wil 'm best wel maken hoor.
pi_91743435
Als iedereen mij anders een pb stuurt voor de swap, dan hou ik het bij en doe het dan via lootjestrekken.nl zoals de vorige keer? Laat ons zeggen dat ik de lootjes trek half februari ofzo? Dan hebben mensen nog even tijd om te denken om ze gaan meedoen. Of is half februari te laat?
  zondag 23 januari 2011 @ 13:11:04 #260
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91744616
half februari lijkt me goed! :D

oh en ik wou nog zeggen>
die Angry Bird wordt mooooi! :D:D en mooie ogen enzo ^^
pi_91745107
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 00:46 schreef Eska het volgende:

[..]

Ah, dus je houdt er zelf ook iets aan over. Goed zo. :D

Dat inschatten hoeveel draad er gaat zitten in een project vind ik ook altijd nog erg lastig, ja!
Ik ben begonnen aan een GS-deken/plaid met allerlei restjes (groot & klein) die ik heb liggen. Erg leuk, vind ik. Maar ik zou heel graag ook wat draad willen gebruiken van een andere deken/plaid waar ik nog mee bezig ben. En ik durf niet zo goed te gokken hoeveel ik daarvan over ga hebben. :P

Herfstblad, leuk hè als je zo'n deken steeds ziet groeien.
Ja, dat is leuk! ik moet ook echt progressie zien, anders vind ik het niet leuk haha.

Mijn deken wordt denk ik nog 28 toeren lang. :)
  zondag 23 januari 2011 @ 13:27:47 #262
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91745448
Konijntje voor een vriendin op verzoek :) ik ga ook nog een ratje voor haar haken
Ik ben er echt super trots op!

Knoei
  zondag 23 januari 2011 @ 13:29:28 #263
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91745528
Je konijntje is mooi Loqi!
klerkje
  zondag 23 januari 2011 @ 13:31:18 #264
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91745613
en terecht loqi, supernetjes gelukt!
in de haak.
pi_91746259
Leuk konijntje, Loqi! Die heb ik vorig jaar ook eens gemaakt :)
pi_91746485
loqi mooi konijntje!!
pi_91746549
Een swap lijkt me wel heel leuk! Ik ben als het goed is 10 febr klaar met mn studie dus daarna heb ik alle tijd om te haken (dus daar laat ik het nog ff van afhangen of ik meedoe)
Mijn schildpad is af, ik zal vanmiddag ff foto posten, de kat speelt er al mee dus het is geslaagd..
Ben nu eindelijk begonnen aan mn streepjesdekentje..hij wordt echt huge!
haken is cool
pi_91748113
Mooi konijn loqi!!
En de angry bird wordt ook leuk(wat een rotspel trouwens)

Mn moeders zebra is echt huge en vind zn manen echt op een matje lijken. Maar misschien komt dat omdat ze wit zijn.

Heb eigenlijk niet zoveel gehaakt en komende week zal ik ook niet zo veel haken, tentamens enzo.
pi_91748308
O+ mooi Loqi :D daar mag je met recht trots op zijn... :Y

een swap, lootjes trekken half februari klinkt op zich wel goed, maar hoeveel tijd daarna?een week of 8? (als het minder dan 8 weken is, doe ik deze keer niet mee, ik verwacht nogal wat drukte de komende tijd hier...) wordt er een thema gekozen? de vorige keer hadden we als thema "zomer". dat was wel heel erg leuk, hoe iedereen dat geinterpretteerd had... :) en je mocht ook gewoon je voorkeuren voor kleur en spullen aangeven, of wat je absoluut liever niet zou zien... :) ik geloof dat meerderen zenuwachtig waren over hoe hun pakje ontvangen werd, maar niemand was teleurgesteld! O+

O+ angrybirds alle blokken heb ik al opengespeeld, nu alle levels nog halen... O+ maar ik word er ook regelmatig gefrustreerd van hoor, dan speel ik gewoon de volgende dag weer verder... ;)
pi_91748540
mijsje, ja hoor, we gaan genoeg tijd geven, ik heb ook veel tijd nodig ;-) Dus 8 weken is prima voor mij, verzenden dan half april?

Oja, kan iedereen ook even vermelden of ze het zien zitten om naar BE te sturen? Anders moet ik daar rekening mee houden, aangezien ik in BE woon ;-) En een thema, ja welk thema kunnen we nemen? Pasen valt dan ongeveer, mss Pasen?
pi_91748682
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:27 schreef mijsje het volgende:

O+ angrybirds alle blokken heb ik al opengespeeld, nu alle levels nog halen... O+ maar ik word er ook regelmatig gefrustreerd van hoor, dan speel ik gewoon de volgende dag weer verder... ;)
Man ik ben in dat eerste blok bij de tweede set met levels(als dat een beetje logisch klinkt) maar steeds als het niet lukt raak ik gefrustreerd :P
  zondag 23 januari 2011 @ 14:49:28 #272
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91749401
@Stefanie: half april lijkt me prima en een thema is wel zo leuk vind ik, je kan er toch altijd je eigen draai aan geven. Pasen is wat mij betreft prima. Ik heb zelf geen bezwaar om naar België te versturen.

Ik ga eens kijken wat ik nu wil ga haken ......... ik wil zoveel...
klerkje
pi_91750910
Even over de Swap: aan hoe grote haakcreaties moet ik denken?
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 15:17:43 #274
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91751075
Loqi want een lieeeef konijntje :D:D

Half april klinkt als een goede tijd :) vind pasen wel heel klein eigenlijk :@ lente/voorjaar zou ik dan leuker vinden! en naar Belgie sturen zou ik ook niet erg vinden :)

oh ja en moet er een bedrag(je) aan vast geplakt worden? of gewoon van restjes ofzo?:) en hoeveel dingen: denk zoveel als je zin hebt ;)
pi_91751334
Ik denk dat ik de swap toch maar oversla deze keer. :) Even aankijken wat anderen maken enzo.
pi_91751465
Ik vind zo'n swap ook best spannend, maar dan ben ik vooral bang dat wat ik ga maken niet mooi genoeg is ofzo...
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 15:31:20 #277
112545 Muck
pi_91751870
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 15:24 schreef antartica het volgende:
Ik vind zo'n swap ook best spannend, maar dan ben ik vooral bang dat wat ik ga maken niet mooi genoeg is ofzo...
Natuurlijk is het mooi genoeg!
Als ik zie wat je in de korte tijd die je nu bezig bent al gemaakt heb, zou ik me zeker geen zorgen maken :)

En een swap lijkt me erg leuk!
pi_91751882
Oh antartica, dat had ik ook hoor.. Maar het viel reuze mee! Je kan ook steeds terug kijken in vorige topics waar we een swap hadden? Weet wel niet welk topic het was.
pi_91752843
jeej heb na lang zoeken het swap resultaten topic gevonden (#39) en ben nu nog enthousiaster geworden :Y
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 15:53:28 #280
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_91752942
Jullie zijn liev *;
Knoei
pi_91753106
Ik heb ook even gekeken. Beestjes mogen dus ook gewoon maak ik daaruit op. Dan biedt het perspectieven ;)

* Herfstblad denkt er nog steeds over na.

[ Bericht 29% gewijzigd door Herfstblad op 23-01-2011 16:09:28 ]
  zondag 23 januari 2011 @ 16:13:14 #282
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91753865
haha jaa gewoon maken wat je zelf leuk vind! :D toen kwam ik net bij het topic en was de swap bezig, maar vond de resultaten ZOOO leuk! :D
maar als je goed bent in beestjes, gewoon beestjes, maak je liever GSjes, doe je dat ^^

En ik vind dat niemand hier lelijke dingen maakt. En het krijgen van een kado'tje is gewoon al zo leuk, en de moeite die iemand erin gestoken heeft enzo :)

*jeej moet dinsdag een BLS cursus doen in het ziekenhuis waar ik nu zit en daarvoor dus eerst de theorie. Heb niet de theorie gedaan, maar gelijk de toets en had een score van 100% ;) scheelt me weer 2 uur! Dinsdag nog de praktijk
pi_91754746
:) prima, dan wil ik wel meedoen... :) en Stefanie, België vind ik geen probleem. ik maak in jouw geval gewoon wat ik voor een ander zou maken, en met de bezorgkosten erbij zou ik dan iets duurder uit zijn, maar is net zo prima hoor :)

Herfstblad, tuurlijk mogen beestjes ook! het hoeven niet alleen maar gebruiksvoorwerpen te zijn natuurlijk... :D

ik moest wel even lachen, ik las BE in jouw post Stefanie, en automatisch dacht ik weer aan BrightEyes... :D ik dacht, moet die dan sowieso ook een cadeautje krijgen? :D toen las ik verder en las dat jij in BE woont... dacht ik: tuurlijk, niet BrightEyes maar BElgië... :D
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:35 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Man ik ben in dat eerste blok bij de tweede set met levels(als dat een beetje logisch klinkt) maar steeds als het niet lukt raak ik gefrustreerd :P
:) ja, klinkt logisch... :) maar daar ben ik ook vaak blijven steken hoor, is helemaal niet raar :) maar oh, zo'n voldoening als je daar dan voorbij komt uiteindelijk... :D
pi_91754805
Sem de Schildpad (met groot hoofd):

En streepjes deken in progress (115 cm breed) :

haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 16:35:23 #285
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91755003
Lieve schildpad Antartica! :D daar zou ik ook mee gaan gooien als ik een kat was!

en mooie kleuren voor je deken ^^ zijn die van de Wibra? (was jij toch, die de wibra had leeg gekocht?) zijn het halve stokjes of hele stokjes?
(en dan mijn volgende vraag voor iedereen: sommige mensen hebben het over stokjes en dubbele stokjes, en andere hebben het over halve stokjes en hele stokjes, is dat het zelfde? of is een half stokje nog iets anders? of een dubbelstokje juist nog iets anders?)
pi_91755261
EsseEi, volgens mij is een half stokje dat je in één keer door 3 lusjes gaat. Het stokje is dan dus sneller af, zeg maar. En een dubbel stokje is dan dat je begint met 2 keer omslaan, ipv 1 keer.
Ik dacht dat het zo was. Maar ik laat me verbeteren als 't niet klopt. ;)

Oeh, leuk, nog een deken-in-wording!

Ah, Herfstblad, nog 28 toeren klinkt goed. Ik moet er nog heel wat meer, geloof ik. :P
pi_91755277
het zijn halve stokjes! bij dubbelstokje sla je de draad de eerste keer 2x om de naald voordat je de steek opneemt. Bij halve en hele stokjes sla je de draad 1x om. Bij halve stokjes haak je de laatst 3 lussen in een keer door en bij hele stokjes 2 aan 2. Jajaa wat een kennis van een beginneling he, ik weet alleen niet of het zo duidelijk is :P
Ja ik had de Wibra idd leeggekocht :) wordt superblij van de kleurtjes!
haken is cool
pi_91755318
*antartica heeft het 'haken voor coole meiden' boek goed bestudeerd O-) *
haken is cool
pi_91755372
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 16:41 schreef antartica het volgende:
*antartica heeft het 'haken voor coole meiden' boek goed bestudeerd O-) *
Goed werk! :D
pi_91755420
Ik ben trouwens om, ik doe mee aan de Swap :Y
haken is cool
  zondag 23 januari 2011 @ 16:47:36 #291
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91755603
Ahh oke :P ik dacht dus dat een stokje en dubbelstokje gewoon hetzelfde was. Doe je bij een dubbel stokje dan ook 2 aan 2?
*weer wat geleerd* heb nooit de boeken goed bekeken :P wil altijd gelijk dingen doen ;) en dan denk ik: oh ja dat weet ik wel :P maar blijkbaar niet dus haha
pi_91755852
Dubbel stokje gaat in 3 keer 2. Die wordt dus lekker hoog. ;)
  zondag 23 januari 2011 @ 18:27:43 #293
244933 trovey
Nachtoele
pi_91759618
Gisteren ontdekt dat hier nog twee Zeemannen extra zitten....uiterste Noorden en uiterste Zuiden van de stad (en daar kom ik dus zelden :') )....morgen maar even met de auto heen om daar te plunderen. *O*
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91762386
hoeveel swappers (nieuw woord ;)) hebben we eigenlijk al?
haken is cool
pi_91763958
Ik stop met haken, net mn giraf uitgehaald ik stop ermee! (voor vandaag dan...)
Die stomme giraf lukt bij mij gewoon niet, t lijkt wel een debiel.

Ik zag een heel schattig schildpadje voorbij komen!
  zondag 23 januari 2011 @ 20:01:09 #296
112545 Muck
pi_91763969
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:32 schreef antartica het volgende:
hoeveel swappers (nieuw woord ;)) hebben we eigenlijk al?
Geen nieuw woord hoor, maar dit zijn ze:
StefanieV
Spiegelei
Daste
EsseEi
Muck
Lyssa
mijsje
antartica

8 tot nu toe dus :)
pi_91764031
Ow en sinds wanneer heeft zeeman de labeltjes veranderd? ze waren opeens donkerder blauw. Wat betekend dat ze dus nog aanvullen (aangezien ze de vorige keer nog lichter waren).

En die deken met wibra kleurtjes, noooit gedacht dat ze zo leuk bij elkaar zouden staan.
pi_91766668
Ik had nog lichte labels, Whoopdidoo, dus hier hebben ze nog niet aangevuld.

Tot wanneer kun je je opgeven voor de swap? Ik wil er nog even over nadenken en precies weten wat het thema wordt. Wat gaat het worden? :)

* Herfstblad gaat eens kijken of ze wit in de deken wil, zodat moeders morgen een bol mee kan nemen, omdat ze voor zichzelf naar de Zeeman gaat.
pi_91766877
Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd dit topic mee, ben namelijk sinds een maand of vier helemaal verslingerd aan het haken.
Weet nog niet zo goed hoe het foum hier op FOK werkt, kan iemand mij vertellen hoe je je profiel kan aanpassen??

Merci alvast!

Sabine
Groetjes Sabine
  zondag 23 januari 2011 @ 20:56:20 #300
112545 Muck
pi_91767806
quote:
12s.gif Op zondag 23 januari 2011 20:44 schreef pinkie75 het volgende:
Hallo allemaal,

Ik lees al enige tijd dit topic mee, ben namelijk sinds een maand of vier helemaal verslingerd aan het haken.
Weet nog niet zo goed hoe het foum hier op FOK werkt, kan iemand mij vertellen hoe je je profiel kan aanpassen??

Merci alvast!

Sabine
Hoi!

Van harte welkom!
Helemaal bovenaan de pagina staan 2 icoontjes, waarmee je onder andere je profiel aan kunt passen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')