abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:48:41 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91670703
:W

Ik ben ook helemaal niet productief de laatste tijd :N jammer wel! Allerlei plannen maar veel te chaotisch om ze uit te voeren.

Mijn moeder vroeg of ik slofjes wilde maken voor een kraambezoekje dat ze af gaat leggen, maar die is altijd zo moeilijk :X oudroze moest het worden..... Dat heb ik natuurlijk niet in huis. Dus mag ik dinsdag naar de markt oO<
  vrijdag 21 januari 2011 @ 18:52:56 #202
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_91670845
Oh, wat een leuk mapje O+
Ik heb deze vorig jaar gemaakt, en ik ben er nog steeds erg blij mee *O*

It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:02:13 #203
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91671202
Leuk Mapje Muck! :D
lastig inderdaad maar even slofjes in opdracht maken...

hier klein beetje verder gehaakt (jeej vroeg vrij, iedere vrijdag middag bitterballen op de overdracht :D).
Zo feestje dus ga mezelf even opkalefateren haha
pi_91671306
Grr hele post getikt, post weg....

Muck wie denk jij dat de mol is?

En had een heel verhaal over wie ik nog in t boekje wil, maar koop m toch wel denk ik.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:05:22 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91671329
Ohja, zo'n haakmapje staat ook nog op de to-do lijst, al vind ik die van TF wel echt súper _O_
Dus misschien zoek ik ook wel gewoon een leuk stofje en naai ik m :Y
pi_91671402
ik heb ook zo'n haaknaaldenmapje gemaakt vorig jaar O+ met oker/geel aan de buitenkant en blauw aan de binnenkant. ik ken trouwens nog iemand die zo'n mapje gaat krijgen... O-) maar daarover later meer... :X

TF die van jou is weer heel anders, zo genaaid, maar ook ontzettend mooi! O+ ik vind trouwens de sjaal/col ook helemaal O+

*nu toch ook geveld door de griep, vandaag ziek thuisgekomen, dus duikt nu weer brak haar bedje in... -O-
pi_91672903
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 07:02 schreef EsseEi het volgende:
wokkelkoker? ik ken alleen pringle-kokers... :@

Deze...de benaming die het handwerkwinkeltje waar ik ze gekocht heb ze geeft. :') Je draait ze tot een bepaalde hoogte naar beneden en naar boven , al naar gelang de lengte die je nodig hebt. :P

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 21 januari 2011 @ 19:42:25 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_91672913
Ow bah, mijsje.... dat kun je niet gebruiken! Gauw slapen inderdaad :Y Hoop dat je er snel weer bovenop bent!
pi_91676897

Een uiltje!
pi_91677384
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 19:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Deze...de benaming die het handwerkwinkeltje waar ik ze gekocht heb ze geeft. :') Je draait ze tot een bepaalde hoogte naar beneden en naar boven , al naar gelang de lengte die je nodig hebt. :P

[ afbeelding ]
daar heb ik mijn breinaalden in gestopt, nooit geweten dat dat een wokkelkoker heet.

mijsje, beterschap en ziek goed uit
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:19:27 #211
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91678354
Mijsje - beterschap! :*

Weer last van mijn rug dat is even minder maar ik heb me na mijn werk even langs de winkel gesleurd en essential breakfast items gescoord. Provisiekast is nog een beetje leegjes maar ik HOEF in elk geval dit weekend niet meer de deur uit.
pi_91678556
Leuk uiltje!
Ik ben bezig met twee sjaals, een voor mezelf en een voor een vriendin. Als ze af zijn komt er een foto!
pi_91681478
:* thanks!
ik heb 1 cadeautje nu helemaal af, maar ik ga het morgen dus niet geven, want we gaan niet... -O- zo balen om ziek te zijn... maar goed, nu wel beginnen aan nummer 2, want dan kan ik de cadeautjes samen geven als we over een aantal weekjes gaan...

O+ uiltje!
  zaterdag 22 januari 2011 @ 02:18:57 #214
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91694065
Mijsje beterschap!

Leuk uiltje Lyssa! :D hij kijkt heel sarcastisch ofzo :)

Shawl in wording die ECHT voor mezelf is ;) (ahum ahum) valt goed in de smaak bij vriendin (waar ie dus heus niet voor is hoor ;)) dus ik haak braaf verder!
maar eerst: slapen!
pi_91694396
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 20:56 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Een uiltje!
^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91696283
Leuk uiltje Lyssa! Hij kijkt ook zo uilerig :P

Ik ben momenteel nog steeds bezig met die deken voor jarige, deken voor mezelf (alhoewel die nogal achter op schema ligt), en ik ben bovendien weer begonnen aan een granny kussen voor een andere jarige (ja dat gaat lekker zo). De lamp is inmiddels af en hangt, als ik vanavond tijd heb zal ik even foto's maken!

haakze allemaal he
pi_91701754
Dat Tunisch haken is best leuk! Alleen jammer dat het als een malle omkrult. Ik denk dat ik, als het af is, er nog een rand omheen ga haken. Kijken of dat helpt.

en de kop van die uil is echt goed gelukt. Hij kijkt als een echte uil!

En ik heb ook een haaknaaldenhoesje gehaakt. Met vakjes voor stekentellers, meetlint, stopnaalden en opvouwschaartje. Ik ben er heel trots op! Ik zal eens foto's maken en ze binnenkort hier plaatsen.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:05:44 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91704650
ik ben benieuwd naar je sjaals marylou! en esseEi, sterkte met 't niet bezwijken voor de hebberige blikken van je vriendin. ;)

ik heb gisteren de eerste fatbottombag cadeau gedaan, en hij viel goed in de smaak. kreeg er meteen nog een col-sjaal-bestelling bij dus ik ga zo nog even op wol-jacht. *O*
in de haak.
pi_91705006
fijn zeg trui!

Lyssa mooi uiltje!

Ik ben bezig met Bella van Delicious Crochet, het nijlpaard.. Zo'n werk zeg, zo'n grote projecten zijn niets voor mij haha :P En mijn oma heeft nog een bloemetje gevraagd, zoals ik voor de swap heb gemaakt, dus daar moet ik dan ook eens voor kijken :-)

Is het eventueel een idee om weer eens een swap te doen? Of zien jullie dat niet zitten?
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:19:35 #220
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91705163
die uil is leuk zeg lyssa! :D

hier nog een fotootje van de tas:

een blik op de binnenkant:

ik heb nog zoveel dingen op m'n lijstje van nog te maken dingen en binnenkort bovendien stukken minder tijd, dus ik doe voorlopig nog even niet mee aan swaps e.d.
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 14:23:49 #221
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_91705333
Ik vind een swap wel weer leuk hoor, wie nog meer?
klerkje
pi_91705456
trui mooie tas!! En swap is geen verplichting natuurlijk ;-)
pi_91707757
Ik geef mij ook voorzichtig op voor een swapje!

Gave tas, Trui!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_91708021
Wat een mooie tas trui! Wow! O+

Het uiltje is ook tof!

Ik heb eindelijk foto's gemaakt van alles. *O* Niet dat ik tevreden ben met de foto's, maar ik heb geen zin om nieuwe te gaan maken :P
Ik heb de foto's niet heel erg verkleind, dus sorry aan de mobiele forummers :P

Niet de beste foto van deken, wel de beste om de grootte te laten zien. Hij is nu 1.05 m breed en zo'n 70 centimeter breed. Die zwarte rand wordt de rand er omheen. Hij is nog lang niet af, hoor.

Een close-up van de kleuren.

Ik moet zeggen dat ik mijn haakwerk de laatste weken echt niet mooi vind. Maar bijvoorbeeld mijn moeder ziet het niet, dus het zal wel aan mij liggen :P

Vandaag nog 8 bollen garen voor de deken (niet deze) gehaald bij de Wibra O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Herfstblad op 22-01-2011 15:56:14 ]
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:18:39 #225
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91709084
oeeh mooie beestjes en deken Herfstblad! :D Niks om je voor te schamen ofzo hoor :D vind ze echt heel poepig
En trui je tas is ook tof :D

Swap lijkt me ook wel leuk :D

oh en zullen we de meet op 13 maart doen? dan kan iedereen toch?

Voor het weekend heb ik garen voor Moosje mee genomen :) morgen ofzo mee beginnen, of nu al :P
pi_91709726
I'm in voor een swap! en 13 maart lijkt me het beste idd! Nog steeds de mogelijkheid om het bij mij te doen in Arnhem.

Thanx voor de complimentjes! O+

Wat een supercute haaksels Herfstblad! :D *O*
pi_91710007
Thanks! Volgens mij ben ik de enige die de minpunten ziet, maar goed, dat komt vast, omdat het eigen werk is ;)

Ik vind 13 maart ook prima.

En ik weet het nooit zo met swaps. Ik ben altijd bang dat ik teleurgesteld word of zo.
pi_91710306
een swap lijkt me leuk, maar het ligt eraan welke datum eraan gehangen wordt... ik heb nog wat dingetjes af te maken...

Herfstblad, niet bang zijn om teleurgesteld te worden hoor... als je niks verwacht, is het altijd een leuke verrassing... en het mooie is ook nog dat wat jij uitpakt, met liefde en op maat gemaakt is... O+ dat was mijn ervaring bij het uitpakken van mijn zomerswapcadeautje... O+
  zaterdag 22 januari 2011 @ 20:11:08 #229
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_91719426
Ben al bezig met het hoofdje van Moosje, met pluizige wol. Is wel heel zwaar en volgens mij ga ik een blaar op m'n duim krijgen :P
nu dus maar even stoppen :P
pi_91719815
ik heb net twee ergonomische haaknaalden besteld, kon het toch niet laten. een 3,0 en een 3,5, die gebruik ik toch het meeste.

ik ga zo weer lekker relaxed haken op de bank
pi_91720451
Ah je hebt de eekhoorn gemaakt! Wat leuk!!

Mn moeders zebra is echt huge!! En heeft wel manen(dat heet zo toch) maar ik vind het op een matje lijken (jeweetwel fout mannenkapsel) dus ben zwaar aan het twijfelen of ik het bij mijne zal doen.
pi_91724617
Hallo creatievelingen!
Zou iemand het leuk vinden voor mij een sackboy te maken?
Lijkt me erg tof om te hebben :P Alleen als jullie het leuk vinden om te doen hoor :)

zaterdag 22 januari 2011 @ 22:31:51 #233
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_91727261
Vraagje: heeft iemand hier een idee hoe lang een shawl voor een kleuter van 4-5 jaar is? Ik heb eigenlijk zelf geen idee en wil hem niet te lang maken?

Bedankt alvast.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_91729108
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:52 schreef mijsje het volgende:
een swap lijkt me leuk, maar het ligt eraan welke datum eraan gehangen wordt... ik heb nog wat dingetjes af te maken...

Herfstblad, niet bang zijn om teleurgesteld te worden hoor... als je niks verwacht, is het altijd een leuke verrassing... en het mooie is ook nog dat wat jij uitpakt, met liefde en op maat gemaakt is... O+ dat was mijn ervaring bij het uitpakken van mijn zomerswapcadeautje... O+
Ja, dat is wel waar, maar toch ;) Overigens heb ik altijd spijt als ik foto's zie haha. Ach, ik denk er nog even over.

En dat sackboypoppetje is grappig, maar ik zou niet goed weten hoe ik zoiets moest maken.
pi_91729323
Op ravelry staan wel patronen voor een sackboy. Maar de originele sackboy is gebreid, niet gehaakt, dus als hij gehaakt wordt komt hij er wel iets anders uit te zien.
pi_91729923
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:09 schreef Eleofant het volgende:
Op ravelry staan wel patronen voor een sackboy. Maar de originele sackboy is gebreid, niet gehaakt, dus als hij gehaakt wordt komt hij er wel iets anders uit te zien.
Oh dat wist ik niet. Hij leek in ieder geval erg op die poppetjes in dit topic :P
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:27:27 #237
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_91730216
trui je tas! O+ Echt geweldig leuk!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_91730221
:W het is tijd voor :Z
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:37:32 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91730679
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:27 schreef De_Taartjesfee het volgende:
trui je tas! O+ Echt geweldig leuk!
merci! deel 2 is ook ongeveer af (alleen de blom nog). :)
in de haak.
pi_91731073
Eh....wat is een swap ?
haken is cool
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:52:23 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731441
Een uitwisseling. :) In dit geval een uitwisseling van haaksels. Dus je trekt als 't ware lootjes en maakt eh haakt dan iets voor degene die jij getrokken hebt, stuurt dat op en je krijgt als 't goed is ook iets van een ander toegestuurd. Mogelijk met een thema.
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:53:00 #242
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91731470
antartica, een swap is uitruilen van leuke haaksels.
Eerst wordt er gekeken of er voldoende animo is, dan worden er lootjes getrokken. Ik geloof ook met een paar tips over wat de ontvanger leuk of nuttig zou vinden. Maar jij bepaalt zelf wat je maakt en dan stuur je het anoniem op.
Daarna volgt het leuke raad-spel. Alle swap ontvangers posten foto's van wat ze gekregen hebben en moeten dan ook raden wie het gemaakt heeft.

Maar niet iedereen heeft altijd tijd om mee te doen dus het is een subgroep van de actieve haaksters hier.
pi_91731486
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:37 schreef trui het volgende:

[..]

merci! deel 2 is ook ongeveer af (alleen de blom nog). :)
Jeutje, da's weer in serieus trui-tempo gegaan dan. :o :D Is deze voor jezelf, of ook weer om cadeau te doen? Ik vond die eerste zo mooi gelukt. O+ 'k Ben benieuwd naar deel 2.

Sie_scheitern_Epos; ik heb helemaal niets met poppetjes/beestjes en kan je dus niet helpen daarmee.

Het uiltje dat ik voorbij zag komen vond ik dan wel weer erg lollig! :D

Sanne; ik weet eerlijk gezegd ook niet wat een normale lengte is voor een kindersjaal. Het hangt denk ik ook wel een beetje af van hoe breed & dik 'ie is. Dus of een enkele keer om de hals voldoende is, of dat het één of meerdere keren omgeslagen wordt.
pi_91731528
Maar zijn het alleen gehaakte dingen in dit geval bij de swap hier? Ik ken namelijk ook swaps waarbij er ook materiaal als katoen wordt meegestuurd enzo.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:54:56 #245
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731569
eska, ik wil morgen nog een sjaal maken en dan mag de vriendin die maandag komt lunchen kiezen welk van de twee ze als verjaardagskadootje wil. :) dus als ze de sjaal kiest houd ik 't tasje. en andersom. :+
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:56:40 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731655
herfstblad (geweldig leuke dingen zag ik trouwens weer van je, een heel lief dekentje en leuke beestjes!), ik heb inderdaad ook wel eens meegedaan met een yarn-swap, maar dat was dan juist met mensen uit andere landen/werelddelen, waar je heel andere garens kunt kopen. ik zou daar hier niet zo'n behoefte aan hebben, kies liever zelf m'n garen uit. 8-)
in de haak.
  zaterdag 22 januari 2011 @ 23:59:02 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91731786
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 22:31 schreef Sanne het volgende:
Vraagje: heeft iemand hier een idee hoe lang een shawl voor een kleuter van 4-5 jaar is? Ik heb eigenlijk zelf geen idee en wil hem niet te lang maken?

Bedankt alvast.
Sanne, volgens mij is 1.40m een mooie lengte. zo heb ik deze in elk geval gemaakt en die paste mijn dochter (5jr) prima (en de uiteindelijke eigenaresse (6jr) ook volgens mij)
in de haak.
pi_91731873
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 23:56 schreef trui het volgende:
herfstblad (geweldig leuke dingen zag ik trouwens weer van je, een heel lief dekentje en leuke beestjes!), ik heb inderdaad ook wel eens meegedaan met een yarn-swap, maar dat was dan juist met mensen uit andere landen/werelddelen, waar je heel andere garens kunt kopen. ik zou daar hier niet zo'n behoefte aan hebben, kies liever zelf m'n garen uit. 8-)
Ik heb doorgaans juist minder behoefte aan iets gehaakt van iemand anders :P vind een combi van zelf gehaakt en garen/ andere dingen juist wel leuk.
Overigens kan ik ook niet veel meer dan beestjes en de granny stripe. Nou ja, kunnen misschien wel, leuk vinden niet. :P Dus ik wacht op het thema enzo en dan beslis ik wel.
  zondag 23 januari 2011 @ 00:05:44 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_91732102
ja, daar kan ik me ook wel weer wat bij voorstellen. toch is 't wel leuk om je een beetje te verdiepen in die ander en daar dan echt iets voor proberen te maken dat echt in haar smaak valt, gecombineerd uiteraard met wat je zelf kunt en leuk vindt om te doen. in elk geval wel een aardige manier om iets voor elkaar te doen (en elkaar te leren 'kennen'), vind ik. alleen vind ik 't altijd wel relatief veel tijd kosten en daar moet ik nu even iets zuiniger mee om springen.
in de haak.
pi_91732211
Op zich is het inderdaad wel leuk dat er iets speciaal voor je gemaakt wordt, ja. Dat is dan wel weer leuk. :)

Bijna de eerste bol van 50 gram opgehaakt in de deken. Er zit veel minder in dan ik dacht, dus ik ga heel veel garen overhouden. :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')