Wanneer wordt ie gemaakt?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:59 schreef One_conundrum het volgende:
ik heb nu zelfs een joggingbroek én trainingsbroek aan. CV ketel is kapot
]quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:57 schreef T_Fuff het volgende:
Heb soms wel een offday, maar dat is vaak alleen een avond.
Bokkepoot, moest jij naast die $65,- nog invoerrechten en inklaringskosten betalen?
Zit namelijk te twijfelen, is maar 50 eurotjes. Heb voor adidas vest 26% extra moeten betalen (19% btw en 6% inklaringskosten o.i.d.)
Jammer dat hij nog geen foto's heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:11 schreef M1stral het volgende:
Haha, Offya van MyNudies heeft zijn 0201 gewassen en die schijnt dus enorm gekrompen te zijn. Ik blij dat ik gesoakt heb van tevoren.
Naar mijn weten heeft D&G maar 1 maat inseam en die is vrij lang, zodat ie op maat gemaakt kan/moet worden.quote:Op zondag 5 december 2010 00:45 schreef shiftsix het volgende:
sommige merken hebben in hun webshop (zoals d&g) 1 maat voor hun jeans
zoals 28-29-30 etc
ik neem aan dat dit de waist is
maar wat is dan de lengte?
oh oke, best stom eigenlijk.quote:Op zondag 5 december 2010 12:09 schreef M1stral het volgende:
[..]
Naar mijn weten heeft D&G maar 1 maat inseam en die is vrij lang, zodat ie op maat gemaakt kan/moet worden.
Ik spreek uit ervaring.
Die gaat veels te groot worden..je hebt standaard toch 32?quote:Op maandag 6 december 2010 12:17 schreef T_Fuff het volgende:
Zo, gisteravond 501STF Black besteld, beetje gegokt met de maat. Heb 34/36 genomen, hoe lang deed jou pakketje erover bokkepoot ?
Heb een mail gestuurd, payment was toch nog niet binnen, hopelijk kunnen ze aanpassen naar 33.quote:Op maandag 6 december 2010 12:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Die gaat veels te groot worden..je hebt standaard toch 32?
Ik heb een 32/38 en die heb ik 2x gesoakt en 1 door de wasdroger gegooid.
(ga ik echt nooit meer doen...).En ik heb normaal 31. hij zit nu ongeveer als een 31,5
En hij deed er een 2 weken over excl 1,5 week bij de douane
Lapje erachter en dan er aan de voorkant overheen zigzaggen met de naaimachinequote:Op dinsdag 7 december 2010 19:11 schreef ik.ben.hier het volgende:
Mensen, jullie hebben vast ook wel last van dat de spijkerbroeken gaan scheuren in de buurt van je kruis.
Wat is er aan te doen of iets dergelijks.
Replay broek van 3 maanden oud begint nu ook al, bedoel toch wel zonde van je geld als ze zo snel kapot gaan.
Zo snel mogelijk beginnen iddquote:Op dinsdag 7 december 2010 20:32 schreef T_Fuff het volgende:
Moet ik ook maar eens doen met mijn Royston, gaatje is een gat geworden
Goede reminder.
501 is onderweg btw.
Ja duidelijk, alleen vond ik het wel erg snel al na 3maanden.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:24 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Lapje erachter en dan er aan de voorkant overheen zigzaggen met de naaimachine
Wel een kleur kiezen die bij de broek past.
zoiets als dit
[ afbeelding ]
Die hoekjes bij de zakken ook altijdquote:Op woensdag 8 december 2010 19:41 schreef One_conundrum het volgende:
Dat zegt misschien wel wat over de prijs / kwaliteit verhouding van Replay
Die hebben trouwens nu ook selvedge coin pockets, maar toen ik naar de pijpen keek, was dat geen selvedge
We want pictures, zo snel mogelijk!quote:Op woensdag 8 december 2010 19:51 schreef M1stral het volgende:
Oh... En de Momo's zijn aangekomen in Nederland als ik de Track & Trace moet geloven.
Ik vind J&J qua imago echt veel erger dan g-star.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef Eirick het volgende:
M'n Skulls gaan ook lekker. Enig nadeel, de ROY's liggen zielig in een hoekje.
Zal binnenkort wel eens wat pic's van ze samen maken, verschil in fit en materiaal is goed te zien!
BTW, ik ben niet zo'n selvedge/denim fanboy, maar toen ik laatst in de Jack&Jones was verbaasde ik me echt over de broeken/wassingen die ik er zag hangen
33quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Was het zo bedroevend? Ik ben zowiezo niet zo van J&J, noch Chasin en meer van dat soort merken. Maar het word wel veel verkocht en dus ook gedragen.quote:Op woensdag 8 december 2010 21:46 schreef Eirick het volgende:
M'n Skulls gaan ook lekker. Enig nadeel, de ROY's liggen zielig in een hoekje.
Zal binnenkort wel eens wat pic's van ze samen maken, verschil in fit en materiaal is goed te zien!
BTW, ik ben niet zo'n selvedge/denim fanboy, maar toen ik laatst in de Jack&Jones was verbaasde ik me echt over de broeken/wassingen die ik er zag hangen
Geen digicam?quote:Op donderdag 9 december 2010 23:37 schreef JulianoMM het volgende:
Ok. Heb nog een BlueBlood gehaald, mobiel doet het al een paar weken niet kan geen foto's schieten jammer.. Was benieuwd naar jullie mening. Binnen 2 weken krijg ik hem terug.
Ben benieuwd, 0701 was het toch?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:35 schreef M1stral het volgende:
Hehe, kwam ik vandaag terug uit school (avondopleiding), trof ik een kennisgeving aan van TNT. Ze hadden getracht een aangetekende zending uit Finland te bezorgen. Dus ik lig morgen voor het postkantoor totdat de deuren opengaan, haha.
Morgen foto's, indien de modem hier zijn werk blijft doen.
Klinkt als een heerlijke broek, ben benieuwd hoe slim die is. Ga je nog soaken, aangezien je daar in het vorige topic wel over praatte (of was dat je 0201?)quote:Op vrijdag 10 december 2010 00:42 schreef M1stral het volgende:
Nee, geen 0701... Die kan je in het volgens mij wel bij TdN halen. Ik heb een Copper Label besteld, de G007-MB. Silhouette is ongeveer als een 0701/0705, maar schijnbaar nog iets aan de slimmere kant. One wash, gewassen met Seto Zee, zorgt er voor dat de denim tonnen goede mineralen op zou nemen,1oz lichter dan de Vintage Label alsmede andere denimkarakteristieken. De denim word gemaakt van de stof die ze ook voor hun nettere shirts (dress shirts, zoals Taavi het beschreef, medewerker bij NDH). Verder schijnen ze sneller te faden als de Vintage Label lijn. Backpocket stitching aanwezig op rechterkontzak (Silhouette van een perzik) en dan nog die mooie gerivete lederen patch.
Kortom, prachtbroek!
Overigens had ik pas verwacht dat TNT morgen of in het ergste geval maandag zou langskomen, dus dat viel me allezins mee. En dat ophalen dat kan hier om de hoek, winkel zit op 500 meter afstand.
De thigh op de 0201 is groter als de 0701 of rest van de strakkere modellen. De 0201 is een slimme straight cut. Ik heb zelf een maatje 29, die zit gewoon comfortabel dus niet eens strak. En ik heb nog ruimte in de thigh area na de hotsoak. Je zou ook op de website van Momotaro even de sizechart na kunnen kijken,quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:25 schreef T_Fuff het volgende:
Ben benieuwd naar de broek, ziet er echt tof uit.
Ik had de 0201 op het oog, erg mooie fitpics van gezien, maar ben benieuwd of ik met mijn (relatief grote) benen daar in pas. Dat is namelijk meestal het probleem, waist past meestal goed, maar thighs zijn vaak wat strakker.
Als deze al nog veel slimmer is dan moet ik er niet over nadenken
Ik wacht met geduld, je hebt ze al opgehaald neem ik aan?
Aah het beroemde eeuwige dekbed.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:50 schreef M1stral het volgende:
Zo, hier de pictures dan maar:
Had een goed gesealde kartonnen doos ontvangen, en daar in kwam ik nogal wat tegen. Een tas, waarin de broek opgeborgen was, een foldertje van Momotaro waarin alle lijnen staan en vast nog wat meer (Japans) en ook twee stickers.
[ afbeelding ]
De broek, met daaronder het tasje. Vond overigens dat de jeans netjes gepresenteerd waren. Stelt weliswaar niet veel voor, maar leuk dat ook dat wat aandacht krijgt.
[ afbeelding ]
In de backpocket vond ik nog een briefje met daarin de key-elements betreffende het productieproces.
[ afbeelding ]
Een shot van de jean, met pink selvage lijn en pink inseams.
[ afbeelding ]
De waistband, je ziet hier ook goed de rivets die door de lederen patch heen gegaan zijn. Aan de binnenzijde van de pocketbags staat nog een Japan Blue logo.
[ afbeelding ]
Nou, zijn jullie weer even zoet. Fitpics volgen snel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
Best logisch ja. Hoe lang heb je die van jou al?quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:10 schreef One_conundrum het volgende:
mjaa, als er geen constante druk meer op staat rektie ook minde uit ej...
Die van mij is op zijn maximum, en zo'n 5 cm gerekt in de waist.
Haha, normaal gesproken word bij een fit als bijvoorbeeld de 0701 geadviseerd een maatje groter te nemen. Maar ik ben true to size gegaan. Een G007 zou dus nog wel mogelijk zijn, ik heb echt de kleinst voorkomende maat (28). Ik wil heb nog wel voor je opmeten als ik daar tijd voor heb, maar naar mijn weten is de thigh measurement nagenoeg gelijk aan die van de Somet 008/003. En dat is om en nabij de 10.5 raw. Nu zijn die wel gesanforized, maar het is best krap. En dan idd het geval dat de denim tight weave is. Kijk de waist rek je wel op, daar ben ik gewoon zeker van, maar mijn dijen zetten niet uit en dus de denim ook niet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:10 schreef One_conundrum het volgende:
Keeeenker, dat is wel weer kleiner dan ik hoopte jaa. Misschien dan toch maar aan de stf..
T kriebelt wel erg hequote:Op vrijdag 10 december 2010 22:39 schreef One_conundrum het volgende:
dat rijtje dat begin met 27.2 dus? Dan zou de thigh van een 31 á 32 chilll zijn. Ik hoop dat ik dit alles snel vergeet, maar anders ga ik snel met de NDH mailen.
Voor nu ist mooi geweest. weltrusten jongens
Zag het ja. Ziet er goed uit.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:42 schreef M1stral het volgende:
@ Bokkepoot:
Ik heb die backpocket pic nog gepost op een pagina terug, en fit pics... Voor het geval je dat nog niet gezien had.
UIteraard!quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:45 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Zag het ja. Ziet er goed uit.
contrast stitching:9![]()
![]()
![]()
Zitten er ook hidden rivets op?
Ja, zou kunnen... Al denk ik wel dat ik nog een stukje lengte kwijtraak bij het settlen van de combs. Soms kan cuff + stack ook wel werken, zeker omdat de legopening niet zo groot is. Ik verwacht zelf ook wel dat de fit prima gaat worden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:13 schreef T_Fuff het volgende:
Wat een geile backpocket!
Dat wordt met een paar keer dragen een prima fit als ik dat zo bekijk, met die stacks zou je nog een kleine cuff kunnen maken toch?
Of ziet dat er niet uit denk je.
Is dat een NS?quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:54 schreef One_conundrum het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had em alleen wel wat naar beneden mogen trekken, maar dat sta ik dus best vaak te doen, die broek naar beneden trekken omdatie blijft hangen om mijn benen...
Ik vind de lengte ook prima, zo heb ik ze ook het liefst, kleine cuff kan nog wel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:18 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, zou kunnen... Al denk ik wel dat ik nog een stukje lengte kwijtraak bij het settlen van de combs. Soms kan cuff + stack ook wel werken, zeker omdat de legopening niet zo groot is. Ik verwacht zelf ook wel dat de fit prima gaat worden.
Ik had eigenlijk verwacht dat de broek langer zou zijn, maar op het moment is het niet eens zo'n verkeerde lengte dacht ik.
Denk dat wanneer je hem/legopening groter is dan een inch of 7 a 7,5 dan worden je stacks sloppy, zoals ze dat noemen.... Dan zijn stacks geen stacks meer in ieder geval. Meeste gewoon rechte broeken hebben toch een hem van ongeveer een inch of 8 of meer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:54 schreef T_Fuff het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Klinkt erg logisch.
Wanneer is je leg opening dan te groot volgens jou, dat kan ik me niet echt voorstellen, grote leg opening en veel stacks.
Tell me about it, ik ben al 2 Somets, 1 LVC, 1 Denham en 2 Momo's rijker en heel wat centen armer.quote:Op zondag 12 december 2010 04:50 schreef Bafrokapper het volgende:
Deze APC is mijn tweede dry broek, en het werkt wel verslavend moet ik zeggen
Welk tijdsbestek?quote:Op zondag 12 december 2010 20:17 schreef M1stral het volgende:
[..]
Tell me about it, ik ben al 2 Somets, 1 LVC, 1 Denham en 2 Momo's rijker en heel wat centen armer.
Ik ben zelf ook lang en vrij mager en ik moet zeggen dat ik daarom de fit van een Prescott zo fijn vindt.quote:Op maandag 13 december 2010 15:08 schreef sarlo013 het volgende:
De fit is gewoon veel beter t.o.v. de ALD aangezien ik vrij lang en dun ben.
Ik heb zelf een skinnyguy Broken Twillquote:Op maandag 13 december 2010 15:14 schreef T_Fuff het volgende:
Daar kan ik wel inkomen, gezien de meeste ALD's straight of loose zijn.
Zit nu te kijken naar n&f, zitten vette broeken tussen, welke heb je?
Gelukkig heb ik kleine voeten en draag ik meestal ook geen lompe schoenen.quote:Op maandag 13 december 2010 16:39 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook lang en vrij mager en ik moet zeggen dat ik daarom de fit van een Prescott zo fijn vindt.
Ik vind juist dat skinny fit niet bij mij staan.Worden mijn voeten ook zo "groot" van .
Dat is niet te vergelijken met de slimste fit van ALD, welke ALD heb je.quote:Op maandag 13 december 2010 17:48 schreef sarlo013 het volgende:
[..]
Ik heb zelf een skinnyguy Broken Twill
[..]
Gelukkig heb ik kleine voeten en draag ik meestal ook geen lompe schoenen.
Ik vind van wel, ben zelf vrij lang en dun (75 kilo op 1,92m) en een skinny accentueert dat alleen maar. Niks voor mij, maar misschien staat het bij hem wel heel tof.quote:Op maandag 13 december 2010 20:33 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Word je juist niet extra lang van zon fit? Mooie broek overigens, te skinny voor mij, maar tof!
Waarom zou left hand twill lastig zijn om te faden dan?quote:Op maandag 13 december 2010 22:54 schreef bokkepoot het volgende:
Brandon van N&F heeft zijn broken twill ook een jaar gedragen en dat leverde dit plaatje op
[ afbeelding ]
En dit zijn die van TDN.
http://tenuedenimes.blogs(...)amous-stage-iii.html
Maar broken twill is altijd al wat lastiger geweest om te faden.
De broken twills van nudie bijv is ook moeilijker om te faden.
Sowieso is broken twill , left hand twill en organic denim lastiger om te faden.
Dit is niet waar, LHT is moeilijker te faden dan RHT omdat de weave andersom is, niet omdat het zachter of minder stijf is. Dat is iets dat heeft met andere processen te maken zoals sanforization, starching, calendering en dergelijke.quote:Op dinsdag 14 december 2010 08:12 schreef bokkepoot het volgende:
Left hand twill is veel zachter en lang niet zo stijf als RHT. Daarom zijn de fades van LHT veel subtieler en moeilijker te faden
Dat bedoelde/zei ik ook niet.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:57 schreef M1stral het volgende:
[..]
Dit is niet waar, LHT is moeilijker te faden dan RHT omdat de weave andersom is, niet omdat het zachter of minder stijf is. Dat is iets dat heeft met andere processen te maken zoals sanforization, starching, calendering en dergelijke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://repeattofade.blogs(...)left-hand-twill.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Das wel erg snel zegquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:29 schreef T_Fuff het volgende:
Maar hoe kan het dan dat left twill zo moeilijk faden is? de andere kant op gewoven, wat voor verschil maakt dat?
Mijn 501 is vanochtend met de tnt mee gegaa
Ben erg benieuwd hoe groot die is haha!Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Even snel een shameless plug... Iemand nog interesse in een LVC '47 501?
Oh en bokkepoot, het is inderdaad zo dat LHT zachter aanvoelt, wat niet perse wil zeggen dat de stof ook zachter is. De structuur is alleen anders, want daar waar RHT opgebouwd is uit double yarn warps, is LHT slecht gewoven met een enkele yarn warp.
Je bevestigt zelf al dat het niet moeilijk/onmogelijk is om LHT-denim te laten faden, gezien je linkje van RepeatToFade.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Welke maat?quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:29 schreef M1stral het volgende:
Even snel een shameless plug... Iemand nog interesse in een LVC '47 501?
Oh en bokkepoot, het is inderdaad zo dat LHT zachter aanvoelt, wat niet perse wil zeggen dat de stof ook zachter is. De structuur is alleen anders, want daar waar RHT opgebouwd is uit double yarn warps, is LHT slecht gewoven met een enkele yarn warp.
Je bevestigt zelf al dat het niet moeilijk/onmogelijk is om LHT-denim te laten faden, gezien je linkje van RepeatToFade.![]()
Het is ook niet onmogelijk...je moet de broek alleen wat langer uit de wasmachine houden.
Samurai jins zijn ook LHT en die faden ook heel mooi.
Het kost alleen wat meer tijd en de fades worden niet zo |high contrast"Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Net nog even opgemeten:
Waist: 78 / 30,7
Front Rise: 28 / 11
Back Rise: 36,5 / 14,4
Upper Thigh: 28 / 11
Knee: 21 / 8,3
Leg Opening: 20 / 7.9
Inseam: 85 / 33,5
Tagged 32 x 36
Maten in cm / inches.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog![]()
Dat is in elk geval al een stuk verheldering wat betreft left hand twill, leuke voorbeelden ook.
Huisgenoot vond een wit briefje met oranje letters, afzender TNT post, jammer, niemand was thuis. Hopelijk is er morgen iemand overdag thuis want ik heb morgenavond wel zin en tijd om te soaken.
Heeft iemand hier een jeans van 17oz of dikker, ik heb namelijk wel interesse in een wat dikkere denim, en de elephant van n&f ziet er wel erg tof uit, en nog betaalbaar (rond de 100E)dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
eh, M1stral, zijn de zakken van die G007 een beetje diep? Dat vind ik nog het grootste nadeel van die APC, mijn handen passen niet lekker in mijn zakken..."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
501stf binnen, in 34/36
Die waist had net zo goed 35 kunnen zijn want zo los zit die niet. Bij mijn bovenbenen en billen gewoon goed, alsof je een broek aan hebt die je uitgelopen hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe zouden jullie gaan shrinken, ik heb alleen een douche tot mijn beschikking.
Half uur douchen op 40 graden en dan aanhouden tot die droog is? Ik ben namelijk wel bang dat 'ie te smal wordt bij de waist, lengte kan flink wat af.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
gewoon in een grote kuip of bak met warm water...
edit; een emmer
Als je het met lopend heet water doet kun je denk ik best wel veel kleur wegspoelen..."Vanity, definitely my favorite sin. . . ."![]()
Ik ga lekker douchen en ik zie wel wat er gebeurt haha, maar eerst ff hete kip maken.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Zo 40 min onder de douche gestaan, leek wel een sauna
Is al heel wat gekrompen maar het lijkt erop dat er nog wel wat van de lengte af kan, heb nog redelijk wat stacks.
Bokkepoot, gezien jij meerdere 501 hebt, was het bij ook redelijk veel stacks? Ik loop er met mijn hak nog een beetje op.
Halfnatte broek zit niet heel erg lekker trouwens
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Kan je een broek ook nog soaken als je hem al aan hebt gehad? En krimpt ie dan alleen in de lengte? Of ook erg in de waist?![]()
@Ali_Ilegali: dat ga ik misschien doen met een deel van de broek, vanaf de knieeën.
Alleen ik hoop dat er dan niet teveel kleurverschil optreedt.
Waist en thighs zijn prima, zit wel strak, maar dat loop ik uit, lengte kan wellicht wat korter, maar ja, ze zijn nog niet droog.
@Bafrokapper, ja dat kan, je kan het zo vaak doen als je wilt, wordt wel elke keer lichter natuurlijk, en hij krimpt niet elke keer zoveel als dat die de 1e keer doet.
Of die dan meer krimpt in waist/lengte weet ik niet, ik denk als je hem aanhoudt vooral lengte, anders met name waist.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Ok zit eraan te denken om mijn APC's te soaken, vind ze net wat te lang.
Je gooit ze dus voor een half uur in een emmer met heet water? En dan daarna dorgen, of meteen aandoen?
En hij wordt niet meer langer als je hem eenmaal hebt gesoaked? Maar hij fade wel minder?
Sorry voor alle vragen![]()
![]()
Ik heb er zelf ook de ballen verstand van, maar naar aanleiding van dit artikel op 501xx.info heb ik ze op die manier gesoakt.
Alleen ik heb hier geen bad, dus heb een 30-40 minuten onder een warme douche gestaan/gezeten. Dat deed ik om 19:45 en ze zijn nu al redelijk droog.
De pijpen echter nog lange niet.
Bokkepoot heeft zijn 501 in de droger gegooid, foto's staan in het vorige topic, daar kan je zien dat die dan heel veel lichter wordt.
Hij wordt niet meer langer als je hem gesoaked hebt, als die dan krimpt natuurlijk
Het hangt er wel van af of je een sanforized of unsanforized denimstuk hebt, de mate van krimpen dan.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Je krijgt geen kleurverschil als je alleen soakt. Maar dan moet je wel van de denim afblijven, men spreekt op SuFu en SF dan van "soak without agitation".
Sanforized denim krimpt ongeveer 3% (gemiddeld, want er zijn ook merken die vrijwel niet shrinken)
Unsanforized denim krimpt om en nabij de 10% (dit zijn o.a. de zogenaamde shrink to fit broeken)[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
APC's zijn sanforized, dus soaken om ze korter te krijgen heeft weinig zin denk ik. Vooral nuttig als ze vuil zijn, maar ze nog niet in de wasmachine wilt gooien. Wanneer creases (zoals whiskers en combs) eenmaal gesettled zijn, kan soaken geen kwaad. Het kan helpen de opgerekte denim wat terug te brengen naar oude proportie, maar van krimpen is geen sprake. Door vocht trekken alleen de denim/cottonfibers samen, omdat ze zich volzuigen met water. Wat de denim en de weave ten goede komt. Soaken is daarom wel goed, maar in het geval van gesanforizede denim moet je geen wonderen verwachten.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:20 schreef Bafrokapper het volgende:
Ok zit eraan te denken om mijn APC's te soaken, vind ze net wat te lang.
Je gooit ze dus voor een half uur in een emmer met heet water? En dan daarna dorgen, of meteen aandoen?
En hij wordt niet meer langer als je hem eenmaal hebt gesoaked? Maar hij fade wel minder?
Sorry voor alle vragen
En gezien APC denim stretcht als een malle, zou ik ze niet nat aantrekken, maar gewoon lekker te drogen ophangen. Tenzij je enorme fan bent van kneebags
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Hoe krijg je dan kleurverschil, die gast van 501xx.info zegt dus dat zijn badkuip flink blauw is geworden. Ik heb amper zwart water zien wegvloeien onder de douche (lees: niks)quote:Op woensdag 15 december 2010 23:10 schreef M1stral het volgende:
Je krijgt geen kleurverschil als je alleen soakt. Maar dan moet je wel van de denim afblijven, men spreekt op SuFu en SF dan van "soak without agitation".
Sanforized denim krimpt ongeveer 3% (gemiddeld, want er zijn ook merken die vrijwel niet shrinken)
Unsanforized denim krimpt om en nabij de 10% (dit zijn o.a. de zogenaamde shrink to fit broeken)
Dus door soaken alleen niet, maar door het oprekken en dragen van de denim weer wel, dat begrijp ik. Maar waarom wordt er dan gezegd dat door vaker soaken de denim lichter wordt?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Soaken is alleen je jeans onderdompelen in een laag water, het enige indigo dat los kan komen is hetgeen dat er " los" opligt als gevolg van het fadeproces.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:24 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Hoe krijg je dan kleurverschil, die gast van 501xx.info zegt dus dat zijn badkuip flink blauw is geworden. Ik heb amper zwart water zien wegvloeien onder de douche (lees: niks)
Dus door soaken alleen niet, maar door het oprekken en dragen van de denim weer wel, dat begrijp ik. Maar waarom wordt er dan gezegd dat door vaker soaken de denim lichter wordt?
Als je de denim in een badkuip ligt en er vervolgens als een gek in gaat roeren of je broek een aantal keer eruit haalt en er weer indompelt dan vraag je er natuurlijk ook wel om dat je indigo verlies, maargoed dan kan je net zo goed wassen. Dan kan inderdaad kleurverlies optreden.
Wat shrinkage en stretch betreft, sanforized denim krimpt vrijwel niet (als het het al doet, dan zo'n 3%). Als je dan een fit hebt, die precies pas is en de denim stretcht door de kracht die je erop uitoefent, is dit niets anders dan katoenfibers die oprekken onder druk. Water keert dat proces weer om, doordat de fibers samentrekken als ze met water in aanraking komen en vervolgens in die samengetrokken staat blijven wanneer een spijkerbroek is gedroogd.
Daarom word er ook aangeraden een waist of inseam op te rekken wanneer deze nat is, dan is de denim wat makkelijker te beinvloeden, omdat de katoen dan " soepel" is.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Bedankt voor de uitleg.
Huisgenoot van mij zoekt ook een STF, maar dan regular/slim fit met een taper. Ik kan niet zo snel een model vinden wat daar bij aansluit, zeker niet voor een leuk prijsje (<E100)
Misschien dat er hier mensen zijn die dat wellicht weten?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Ik had nog behoorlijke stacks maar dat komt ook omdat mijn normale inseam 33,5 is en de inseams van mijn levi's respectievelijk 35 zijn( 2 x gesoakt) en en 34,5 zijn (2 x gesoakt en droger) Allebei inseam 38 presoakquote:Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef T_Fuff het volgende:
Zo 40 min onder de douche gestaan, leek wel een sauna
Is al heel wat gekrompen maar het lijkt erop dat er nog wel wat van de lengte af kan, heb nog redelijk wat stacks.
Bokkepoot, gezien jij meerdere 501 hebt, was het bij ook redelijk veel stacks? Ik loop er met mijn hak nog een beetje op.
Halfnatte broek zit niet heel erg lekker trouwensAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Ik heb ze n u aan, heb hem naast de verwarming gedroogd om ze lekker stug te houden, en heb wel het idee dat ze hierdoor nog iets harder zijn, vooral onderin.
Ik zal vanmiddag eens meten want k moet nu naar de tandarts en daarna college.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Oeh verwarming, las gisteren ergens dat het niet zo fijn is voor het katoen :Squote:Op donderdag 16 december 2010 08:11 schreef T_Fuff het volgende:
Ik heb ze n u aan, heb hem naast de verwarming gedroogd om ze lekker stug te houden, en heb wel het idee dat ze hierdoor nog iets harder zijn, vooral onderin.
Ik zal vanmiddag eens meten want k moet nu naar de tandarts en daarna college.
Hoeveel is je broek gekrompen
Vandaag mijn Edwin ED-67 Unwashed Straight Jeans binnengekomen
We fear that which we cannot see![]()
Ja, het is idd niet verstandig je jeans op de verwarming te hangen, maar warmte gebruiken om het droogproces te versnellen kan niet echt kwaad, denk ik zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Oeh verwarming, las gisteren ergens dat het niet zo fijn is voor het katoen :S
Hoeveel is je broek gekrompen
Vandaag mijn Edwin ED-67 Unwashed Straight Jeans binnengekomen
Pics van die Edwin?[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:48 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, het is idd niet verstandig je jeans op de verwarming te hangen, maar warmte gebruiken om het droogproces te versnellen kan niet echt kwaad, denk ik zo.
Pics van die Edwin?
Heb nog geen fitpicsMoet nog soaken
Nice..Taper of niet?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb nog geen fitpicsMoet nog soaken
Soaken zal niet veel helpen want Edwin krimpt niet(veel)
Want de denim is sanforized en zal dus amper krimpenAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Ben nog geen proquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nice..Taper of niet?
Soaken zal niet veel helpen want Edwin krimpt niet(veel)
Want de denim is sanforized en zal dus amper krimpenHeb alleen 2 levi stf en lee cooper dry raw voor faden
![]()
Straight leg, maar denk wel beetje taper 19cm onderkant pijp
Ook als die unwashed is dat sanforized?We fear that which we cannot see![]()
Ja want dan is ie zo bewerkt dat ie niet meer krimpt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:36 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ben nog geen proHeb alleen 2 levi stf en lee cooper dry raw voor faden
![]()
Straight leg, maar denk wel beetje taper 19cm onderkant pijp
Ook als die unwashed is dat sanforized?
Je kan ze wel soaken alleen zul je bijna geen verschil zien.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Ok dan een cuf of kijken of die mooi stackedquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja want dan is ie zo bewerkt dat ie niet meer krimpt.
Je kan ze wel soaken alleen zul je bijna geen verschil zien.
Hoe is het met stretchen van de Edwins?We fear that which we cannot see![]()
Mijn edwin ed-35 is van 80 cm naar 84/5 gegaan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok dan een cuf of kijken of die mooi stacked
Hoe is het met stretchen van de Edwins?
Moet wel zeggen dat ik daar behoorlijk druk op heb gezet.(Van buik in houden en aandoen > comfortabel en zelfs een beetje losAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Had de broek op een stoel naast de verwarming gezet, dan kreeg die wat meer warmte, niet erop.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:48 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, het is idd niet verstandig je jeans op de verwarming te hangen, maar warmte gebruiken om het droogproces te versnellen kan niet echt kwaad, denk ik zo.
Pics van die Edwin?
Inseam is 32,7".
Daar kan nog wel wat van af, en de waist kan ook nog wel een halve inch vanaf, die is heel erg snel uitgerekt omdat ik hem droog heb gedragen.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Ok want het 31/34 gekocht, normaal heb ik 32/32 zonder cuffsquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Mijn edwin ed-35 is van 80 cm naar 84/5 gegaan.
Moet wel zeggen dat ik daar behoorlijk druk op heb gezet.(Van buik in houden en aandoen > comfortabel en zelfs een beetje los
Zat idd wat strak bij me buik, las dat ze wel zouden stretchen nam dus de gok![]()
@T_Fuff
Wat is je normale waist?
Had mijn 1ste levi stf 2size in 34 waist groot genomen en 2de mijn normale 32 fit.
34 is dus beetje baggy en 32 zit perfect
Lengte had ik 36 genomen
Ik dacht 32, maar meet net mijn 501 op en ik kom op 34 uit.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:13 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok want het 31/34 gekocht, normaal heb ik 32/32 zonder cuffs
Zat idd wat strak bij me buik, las dat ze wel zouden stretchen nam dus de gok![]()
@T_Fuff
Wat is je normale waist?
Had mijn 1ste levi stf 2size in 34 waist groot genomen en 2de mijn normale 32 fit.
34 is dus beetje baggy en 32 zit perfect
Lengte had ik 36 genomen
Klopt wel, want ALD is vanity size en daar heb ik 32/33, heb ik ook opgemeten en is ook 34.
Ze zitten allebei wel ietsje los, maar heb in principe nog geen riem nodig.
Dus ik ga er dan vanuit dat mijn waist 33 is.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Jah 36 lengtequote:
Heb net opgemeten die stf's zijn beide rond 85/86cm inseam
Weet niet de inseam voor de soak maar ze waren langgggg![]()
@T_Fuff
Andere keer alleen in de emmer soakenMisschien dan perfect
Nou kijk, hij zit prima hoor, alleen hij kan nog wel wat minder in lengte en waist nog ietsje strakker.
Ik ga dan weer onder de douche staan, met de nadruk op staan. En als die uitgedruppeld is doe ik hem uit, dan kan die ook nog iets in waist krimpen, ipv dat ik hem gelijk zoveel oprek.
Verder vind ik de kleur echt mooi donker en ben benieuwd hoe die fade, is natuurlijk geen speciaal broekje, maar wel leuke ervaring.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Overigens, waarom zit iedereen hier zo in over cuffen of stacken?
T_Fuff, je weet toch wat ik je gezegd heb
Of je moet stacken is afhankelijk van de legopening, veele straight jeans staat dat niet mooi. Stacken is alleen mooi bij getaperde fits of slims met legopening van een inch of 7 of liefst nog kleiner.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Dus kan net bij mijn Edwinquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:23 schreef M1stral het volgende:
Of je moet stacken is afhankelijk van de legopening, veele straight jeans staat dat niet mooi. Stacken is alleen mooi bij getaperde fits of slims met legopening van een inch of 7 of liefst nog kleiner.![]()
Had ooit een Silas Jeans gehaald bij oki-ni
Zo zag die eruit als je hem kocht:
http://gqfreshandclean.bl(...)-already-bought.html
Na 12/13mnd gedragen en 2 keer gewassen *na 8mnd en 12mnd*
Resultaat:
Klopt en de fit van de broek zit er dan vaak niet uit.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:23 schreef M1stral het volgende:
Of je moet stacken is afhankelijk van de legopening, veele straight jeans staat dat niet mooi. Stacken is alleen mooi bij getaperde fits of slims met legopening van een inch of 7 of liefst nog kleiner.
Maar je cuff telang op dezelfde plek houden geeft wel schade..zoals dit
LHT van nudieAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Je doelt op het strechten van de waist als deze nat is denk ik?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:23 schreef M1stral het volgende:
Of je moet stacken is afhankelijk van de legopening, veele straight jeans staat dat niet mooi. Stacken is alleen mooi bij getaperde fits of slims met legopening van een inch of 7 of liefst nog kleiner.
@Bokkepoot, standaard cuff van ALD gaat inderdaad ook kapot, scheurt bijna af, geen probleem als je hem altijd in die cuff houdt dunkt me.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
*Bitchslapt T_Fuff*
You fool! Over dat stacken natuurlijk
Blog![]()
Scheuren van cuffs kan voorkomen worden door de hem eens in de zoveel tijd te soaken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:57 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klopt en de fit van de broek zit er dan vaak niet uit.
Maar je cuff telang op dezelfde plek houden geeft wel schade..zoals dit
[ link | afbeelding ]
LHT van nudie[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Haha ja ik neem dat juist mee, hij stackt nog niet echt want hij heeft best een hoge rise dus hij zit best hoog, anders ziet het er niet uit !quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef M1stral het volgende:
*Bitchslapt T_Fuff*
You fool! Over dat stacken natuurlijk
Maar hij staat nog wel ietwat sloppy en om die reden hoop ik dat er nog wat van de inseam vanaf gaat!dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Deze is wel iets meer dan 100euroquote:Op donderdag 16 december 2010 00:11 schreef T_Fuff het volgende:
Bedankt voor de uitleg.
Huisgenoot van mij zoekt ook een STF, maar dan regular/slim fit met een taper. Ik kan niet zo snel een model vinden wat daar bij aansluit, zeker niet voor een leuk prijsje (<E100)
Misschien dat er hier mensen zijn die dat wellicht weten?
http://www.cultizm.com/pr(...)01Z-Jeans-Rigid.html
Beste is in Ponden te betalen aangezien de koers daarvan beter is
Hoeveel maten kan ik verwachten dat die krimpt? Best interesse in dit broekje namelijk.quote:Op zondag 19 december 2010 17:41 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Deze is wel iets meer dan 100euro
http://www.cultizm.com/pr(...)01Z-Jeans-Rigid.html
Beste is in Ponden te betalen aangezien de koers daarvan beter is![]()
Zeker 1 tot 1,5 inch in de waist en zeker 2 tot 3 inch in de lengte, na een aantal soaks/wasbeurten.quote:Op zondag 19 december 2010 18:09 schreef Cpt. het volgende:
[..]
Hoeveel maten kan ik verwachten dat die krimpt? Best interesse in dit broekje namelijk.
Overigens zou ik voor een buttonfly kiezen ipv zipfly wanneer je een STF aanschaft. Dit omdat wanneer de stof krimpt de ritssluiting kan gaan vervormen.
[ Bericht 6% gewijzigd door M1stral op 19-12-2010 19:14:41 (Zipper edit :P) ][b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Na een aantal dagen dragen en de 501 bevalt me eigenlijk niet zo, hij zit net te hoog, kan er niet echt aan wennen.
@Ali Ilegali: die broek is mooi en fit is goed, maar heeft ook een hoge rise en dat vind mijn huisgenoot niet chill.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Ik vind de fit van mijn knight opzich wel goed,alleen erger ik me best wel aan de plaats van de backpockets.quote:Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef T_Fuff het volgende:
Na een aantal dagen dragen en de 501 bevalt me eigenlijk niet zo, hij zit net te hoog, kan er niet echt aan wennen.
@Ali Ilegali: die broek is mooi en fit is goed, maar heeft ook een hoge rise en dat vind mijn huisgenoot niet chill.
Die zitten voor mijn gevoel veel te veel aan de zijkant.
Ik heb namelijk niet echt de reet die ervoor nodig is omdat goed uit te laten komen.(om het zacht uit te drukken)
Misschien dat ik volgende jaar er nog eens 2 bestel en dan custom backpockets erop knal.
(groter en dichter bij elkaar)Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Wat bedoel je met de reet ervoor hebben, te klein? Daar heb ik in elk geval geen last van, die zitten prima gepositioneerd.
Custom backpockets lijkt me wel tof, net een lichtere kleur ofzo, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Zit die trouwens bij jou niet erg hoog in vergelijking met je prescott bijvoorbeeld?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Ja mijn reet is te klein.quote:Op maandag 20 december 2010 23:26 schreef T_Fuff het volgende:
Wat bedoel je met de reet ervoor hebben, te klein? Daar heb ik in elk geval geen last van, die zitten prima gepositioneerd.
Custom backpockets lijkt me wel tof, net een lichtere kleur ofzo, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Zit die trouwens bij jou niet erg hoog in vergelijking met je prescott bijvoorbeeld?![]()
Rest van de broek zit redelijk,alleen mijn reet is gewoon te weinig..
Nee valt wel mee, maar dat komt omdat ik bijna al mijn broeken op dezelfde hoogte heb hangen.
Net onder de elastieken rand van mijnen boxer.
Ik moet wel zetten dat de prescott mij beter staat.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Als ik die levi's zo laag draag, lijkt het net alsof ik in mn broek gepoept hebquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja mijn reet is te klein.![]()
Rest van de broek zit redelijk,alleen mijn reet is gewoon te weinig..
Nee valt wel mee, maar dat komt omdat ik bijna al mijn broeken op dezelfde hoogte heb hangen.
Net onder de elastieken rand van mijnen boxer.
Ik moet wel zetten dat de prescott mij beter staat.
Waar heb je eigenlijk die Black Selvegde besteld van Nudie? En hoeveel was je kwijt?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Bij mij niet echt alleen had ik eigenlijk een maatje kleiner moeten bestellen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:51 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Als ik die levi's zo laag draag, lijkt het net alsof ik in mn broek gepoept heb
Waar heb je eigenlijk die Black Selvegde besteld van Nudie? En hoeveel was je kwijt?
Maar dat doe ik wel een keer in de zomervakantie en dan ga ik gelijk aan de slag met de naaimachine
Ebay.. voor maar 35 incl verzenden,Alleen duurt het bokkelang voor die amerikaan dat pas opstuurt.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Dat is cheapass, ziet er prima uit.
Over de naaimachine gesproken :Ik ging gister fietsen met m'n Royston en ik heb sinds kort een normale herenfiets i.p.v. een omafiets. Ik had mijn broek net iets te laag, ik scheurde mijn - al licht gescheurde - kruis nu helemaal verder open tijdens het opstappen
Ik zal een foto maken, echt te bizar, kwam er pas achter toen ik ging slapen, niet eens de kou opgemerkt
![]()
Dat bijgevoegde lapje denim ga ik eronder naaien zoals je al eerder had gezegd, nouja, ik, mijn moeder gaat dat voor mij doen als ik weer een keertje naar huis kom.
Want ik heb én geen naaimachine én ik kan niet naaien
Dat is APC?quote:Op donderdag 23 december 2010 19:45 schreef Cpt. het volgende:
Vandaag een New Standard besteld, ben benieuwd
Pics?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Denk het wel.quote:
Alhoewel H&M ook een New Standard heeft
Zag ik serieus in de H&M in Apeldoorn
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Asos heeft nu sale max50%
Oh heb mijn Edwin Sen Selvedge Skinny Chinch binnen
tvp
Net een 514 uit de US laten overvliegen. Hoop dat de douane 1 broek wel wil doorlaten.
Heb de 501 altijd wel erg aardig gevonden, maar net iets te hoge waist, en net te baggy. Ik hoop dat de 514 dan een schot in de roos is.
[ Bericht 27% gewijzigd door Stereotomy op 23-12-2010 23:06:55 ]Confidence through competence![]()
quote:Op donderdag 23 december 2010 20:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Denk het wel.
Alhoewel H&M ook een New Standard heeft
Zag ik serieus in de H&M in Apeldoorn![]()
Ik liep laatst door Utrecht city, in de rode winkel, tering jantje wat hebben ze daar lelijke broeken
![]()
Echt ik keek mijn ogen uit, zoveel lelijke pre-washes, met in het groot G-STR erop. briljantEcht super mooi
De rode winkel was toch best high-end als ik me niet vergiste? Maar schijnbaar niet
Blog![]()
Ze verkopen bij de rode winkel heel veel verschillende soorten merken (Levi, Nudie, Kuyichi, Replay, Diesel, G-Star, Pall Mall en nog wat andere). Het meeste is inderdaad pre-wash, maar ze verkopen ook Dry's. M'n AJ Dry Dirt Organic komt er vandaan.![]()
![]()
Klopt inderdaad, ze hebben zelfs ALD verkocht alleen dat duurde niet lang voordat ze die uit de collectie deden.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Rode winkel is ook heel populair onder het jack&jones volk, om het zo maar te noemen. Die groep heeft niet bepaald veel vraag naar dry jeans, sterker nog, ik denk dat ze het verschil niet eens zouden weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 25 december 2010 16:49 schreef Blaxje het volgende:
Rode winkel is ook heel populair onder het jack&jones volk, om het zo maar te noemen. Die groep heeft niet bepaald veel vraag naar dry jeans, sterker nog, ik denk dat ze het verschil niet eens zouden weten.HahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hier hetzelfde, ken genoeg mensen die denken dat ze hun prewash niet mogen wassen omdat die dan lelijk en heel erg licht zou worden.
Ik heb hier een Nudie Big Bengt night thunder liggen, maatje 30 waist maar die zou eigenlijk zo tegen de 30,5 moeten. Naast de Night Thunder heb ik ook nog een Dirt Second hand washing maatje 31 die zit iets te los en een andere big bengt ook 30 waist. Deze laatste zit wel precies goed. De night thunder loop ik denk ik niet meer uit, heb hem al een paar keer aan gehad. Iemand een advies hoe ik hem ietsjes kan laten rekken?Hoe is al een keer in de wasmachine geweest
![]()
![]()
Ligt eraan hoe vaak je hem aan hebt gehad, je loopt hem pas helemaal uit na een keer of 20is mijn ervaringdry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Zo vaak heb ik hem wel aan gehad, maar kan ik bijvoorbeeld ermee onder een warme douche en hem dan aanhouden om hem iets verder uit te laten lopen? Ik snap niet dat er zoveel verschil in maten tussen tussen een verschillende washing bij Nudie..![]()
Prewashes kunnen wel faden.. is alleen stuk moeilijker.
Kijk maar.. http://mynudies.com/galle(...)mber&imageuser=14975
En nudie is gewoon raar qua sizing,zelfs broeken met dezelfde fit maar een dan een andere denim verschillen soms nog heel erg.
Ow en tenuedenimes heeft nu een webshopAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Maar ik wil hem niet faden he, ik wil hem bij de heup ietsjes groter hebben en ik weet niet of dat dat gaat lukken. Vandaar dat ik tips vroeg![]()
![]()
Plekken natmaken en dan een of andere sport gaan doen waar je je benen enorm heftig gebruikt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:27 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Maar ik wil hem niet faden he, ik wil hem bij de heup ietsjes groter hebben en ik weet niet of dat dat gaat lukken. Vandaar dat ik tips vroeg
Of iemand zoeken die nog dikker is en die even in je broek proppen.![]()
Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Nu de kerst weer voorbij is en er van alle kanten weer wat geld toegestopt is 'om wat leuks mee te gaan doen', wil ik er eigenlijk wel een tweede dry-jeans bij. Tijdje geleden m'n eerste dry gekocht, Nudie AJ Dry Dirt Organic, die nog totaal niet aan het faden is. Zal wel door de stugheid komen.
Nou wil ik graag een andere erbij hebben. Ditmaal wil ik graag een jeans die wat makkelijker fade, en ook graag eentje met echt een low-rise, aangezien ik een hekel heb aan hoog opgetrokken broeken. Draag ze altijd precies onder de rand van m'n boxershort, en bij die Nudie merk ik gewoon dat dat eigenlijk te laag is. Verder geen skinny of tight, ik ben al lang en anders lijk ik nog langer, beetje tapered mag wel.
Ik ben stiekem wel heel nieuwsgierig naar APC, en dan kom ik eigenlijk meteen uit bij de Petit Standard. Low-rise en zeker niet tight fit, meer neigend volgens mij zelfs naar straight. Of heb ik dit fout? En verder de vraag of APC's een beetje snel faden?
Nou heb ik ook meteen twee "problemen" bij die APC. De ene is dat ik en degene hier in huis geen creditcard hebben, dus ik kan hem niet bestellen via de website van APC. De tweede is dat er vier verschillende soorten zijn (twee soorten indigo en twee soorten 'washed black') bij de Petit Standard. Wat is het verschil?![]()
Graag wat tips, misschien weet iemand nog wel een ander merk jeans wat zulke low-rise niet-tight jeans verkoopt?![]()
Wat is je budget?quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:42 schreef BigSmurf het volgende:
Nu de kerst weer voorbij is en er van alle kanten weer wat geld toegestopt is 'om wat leuks mee te gaan doen', wil ik er eigenlijk wel een tweede dry-jeans bij. Tijdje geleden m'n eerste dry gekocht, Nudie AJ Dry Dirt Organic, die nog totaal niet aan het faden is. Zal wel door de stugheid komen.
Nou wil ik graag een andere erbij hebben. Ditmaal wil ik graag een jeans die wat makkelijker fade, en ook graag eentje met echt een low-rise, aangezien ik een hekel heb aan hoog opgetrokken broeken. Draag ze altijd precies onder de rand van m'n boxershort, en bij die Nudie merk ik gewoon dat dat eigenlijk te laag is. Verder geen skinny of tight, ik ben al lang en anders lijk ik nog langer, beetje tapered mag wel.
Ik ben stiekem wel heel nieuwsgierig naar APC, en dan kom ik eigenlijk meteen uit bij de Petit Standard. Low-rise en zeker niet tight fit, meer neigend volgens mij zelfs naar straight. Of heb ik dit fout? En verder de vraag of APC's een beetje snel faden?
Nou heb ik ook meteen twee "problemen" bij die APC. De ene is dat ik en degene hier in huis geen creditcard hebben, dus ik kan hem niet bestellen via de website van APC. De tweede is dat er vier verschillende soorten zijn (twee soorten indigo en twee soorten 'washed black') bij de Petit Standard. Wat is het verschil?![]()
Graag wat tips, misschien weet iemand nog wel een ander merk jeans wat zulke low-rise niet-tight jeans verkoopt?
Er zijn ook zat website's waar ze de PS verkopen en waar je met paypal kunt betalen hoor.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Budget ligt zo tussen de 100 en 150 euro, waar de PS dus precies tussenin valt.quote:Op zaterdag 25 december 2010 22:54 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat is je budget?
Er zijn ook zat website's waar ze de PS verkopen en waar je met paypal kunt betalen hoor.
Oh, en PayPal moet wel lukken, geloof dat ik dat ooit eens aangemaakt heb.![]()
www.contextclothing.com/item.php?id=665
Maar ik weet niet hoe slim je AJ vind maar deze wordt een stuk kleiner...Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Hmm, die valt qua maten toch wel kleiner uit dan ik had verwacht. Heb het even nagemeten, hij is qua maten vrijwel gelijk aan een G-Star broek (op de rise na eigenlijk) die ik al anderhalf jaar in de kast heb liggen en nooit draag, omdat ik hem te strak vind en veel te hoog moet dragen omdat het anders geen gezicht is... (ooit eens op de gok gekocht via internet voor 50 euro, geen succesquote:Op zaterdag 25 december 2010 23:08 schreef bokkepoot het volgende:
www.contextclothing.com/item.php?id=665
Maar ik weet niet hoe slim je AJ vind maar deze wordt een stuk kleiner...)
Hoe zit het met de NS? Die is wat breder qua pijp, maar de rise is ook meteen stuk groter, en dat is juist niet de bedoeling. Ik heb namelijk totaal geen kont, dus dan lijkt het al veel sneller alsof het kruis heel laag hangt (zoals bij m'n Nudie), en dat wil ik nu juist een keer niet...![]()
Wat vind je van een nudie SJ dan ?
Daar vindt ik de kruis ook vrij laag van.
( alleen vindt ik daar de inseam en de fit echt niks)
Moet je maar eens rondkijken naar een Dry Japan.
Die fade qua snelheid echt geniale en fade ook mooier dan een NS.Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Die SJ heeft inderdaad ook een vrij lage rise, best wonderlijk trouwens ook dat een Slim Jim eigenlijk helemaal niet zo Slim is, ik dacht altijd dat die veel tighter waren. Zo'n Dry Japan lijkt me wel wat.![]()
Wat vindt jij dan fout aan de inseam en fit?![]()
Als je je budget nou verdubbelt dan is de Momo 0701 wellicht wat voor je
Maar ik zou inderdaad gaan voor APC in die prijsklasse. Ik denk dat het net wat degelijker is als een Nudie.
Ikzelf vind Nudie overigens niks, en dat is niet door de fits en of kwaliteit, maar door de backpocket branding, welke je overigens wel kan verwijderen... Maar de oranje threads vind ik echt niet mooi. Precies dezelfde reden dat ik Jean Shop's ook niet mooi vind.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
M'n budget ga ik niet verhogen, ik vind meer dan 150 euro uitgeven aan een jeans, hoe tof ik het ook vind, gewoon belachelijk (no offense). Die 150 euro is voor mij gewoon een grens, daar wil ik niet overheen. En tsja, ieder z'n smaak, ik vind die oranje threads juist wel tof.
Maar faden APC-jeans een beetje snel of niet? Want ik vind het jammer dat ik bij m'n AJ DDO nog totaal geen resultaat zie, niet eens een mini-fade ergens, na ongeveer twee maanden flink vaak dragen, dus ik wil nu graag een Dry die wat sneller fade.
Ik zie nu trouwens wat foto's van mensen met een NS, wat dragen die dat ding over het algemeen hoog zeg. Moet er niet aan denken om een broek zo hoog te dragen, dat zit toch voor geen meter? Of draag ik m'n jeans altijd zo laag?![]()
EDIT: Deze foto bedoel ik bijvoorbeeld...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef One_conundrum het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben bijzonder tevreden over de lengte!
En hij zit best wel strak, maar had misschien wel een 27 kunnen hebben, want hij zit veel hoger dan andere broeken, maar aan de andere kant zaktie straks wat meer naar de heupen, waar ik weer wat breder ben...
[ Bericht 4% gewijzigd door BigSmurf op 26-12-2010 01:06:54 ]![]()
Tja, je zou de Cure kunnen proberen van APC, maar die is ook gelijk een stuk strakker.
Ik vind zelf niet echt dat je veel keus hebt voor dat budget, als je een degelijke dry wilt.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Tsja, ik wil gewoon echt niet meer geld uitgeven dan dat aan een jeans. Ik baal er van dat er geen winkels in de buurt zijn die APC verkopen, dan had ik allang gaan passen...![]()
![]()
Punt is, ik ben misschien wel wat verwend wat denim aangaat. Je zal voor 150 euro vast wel ergens een goede, mooie broek kunnen vinden en een dry ook. Daar twijfel ik niet aan.quote:Op zondag 26 december 2010 01:17 schreef BigSmurf het volgende:
Tsja, ik wil gewoon echt niet meer geld uitgeven dan dat aan een jeans. Ik baal er van dat er geen winkels in de buurt zijn die APC verkopen, dan had ik allang gaan passen...
Maar zodra jij met een lijstje komt met allerlei eisen waaraan een broek moet voldoen dan ga ik direct in het segment Skull, Somet, RJB, Flat Head, Momo en dergelijke denken. Feit is dat de fit die jij zoekt voldoende aangeboden word, echter passen ze niet altijd in jouw budget. Zeker wanneer je ook nog verwacht dat iets snel fade.
Bokkepoot heeft je suggesties gedaan omtrend Nudie, die erg betaalbaar zijn. APC is makkelijk te faden, maar dan moet je wel een cut zien te vinden die aan je wensen voldoet.
Enige wat ik je wellicht nog aan kan raden is Acne, die zijn volgens mij ook niet zo duur en hebben diverse Dry modellen in het assortiment.
Tja, of tweedehands uit de Supermarket op bijv. SuFu of StyleForum.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Blog![]()
Ik ga morgen overdag nog wel even spitten op het internet, kijken of ik wat kan vinden, nu ga ik eerst lekker een nachtje pitten. Bedankt in ieder geval.![]()
![]()
Mijn TFDS fade ook heel langzaam en die heb ik 3 maanden bijna non stop gedragen( en nee ik zat niet alleen thuis op de bank). Alleen bij de whiskers zie je zie je een minuscuul kleurverschil. Maakt me ook weinig uit, want die mag lekker donker blijven.quote:Op zondag 26 december 2010 01:28 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ga morgen overdag nog wel even spitten op het internet, kijken of ik wat kan vinden, nu ga ik eerst lekker een nachtje pitten. Bedankt in ieder geval.Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Misschien is dit iets voor je?quote:Op zondag 26 december 2010 01:28 schreef BigSmurf het volgende:
Ik ga morgen overdag nog wel even spitten op het internet, kijken of ik wat kan vinden, nu ga ik eerst lekker een nachtje pitten. Bedankt in ieder geval.
http://www.cultizm.com/pr(...)ora-Unwashed-3D.html
Oh pay in Ponden dan ben je goedkoper uit
Mooie broek, voldoet volgens mij precies aan m'n eisen, maar ik moet sowieso een 31/34 hebben, en volgens de sizing die erbij staat zou dat dus eigenlijk een 30/34 of 30/35 moeten zijn, en die is er niet (meer).
Even zoeken of ze die ook ergens anders verkopen, vast wel.
EDIT: Is dit nou dezelfde?
[ Bericht 19% gewijzigd door BigSmurf op 26-12-2010 13:23:29 ]![]()
Zelfde Code ED-77 in ieder geval, alleen diegene die hem aan heeft is natuurlijk andersquote:Op zondag 26 december 2010 12:58 schreef BigSmurf het volgende:
Mooie broek, voldoet volgens mij precies aan m'n eisen, maar ik moet sowieso een 31/34 hebben, en volgens de sizing die erbij staat zou dat dus eigenlijk een 30/34 of 30/35 moeten zijn, en die is er niet (meer).
Even zoeken of ze die ook ergens anders verkopen, vast wel.
EDIT: Is dit nou dezelfde?
Bij Caliroots is nu Levi's Vintage Clothing in de sale BigSmurf. Is net even een stapje hoger qua kwaliteit en door die sale nog goedkoper ook. http://caliroots.com/c-store/search.asp?manuid=209
Tip: De 1967 505, die is in tegenstelling tot de 501 sanforized dus hoef je geen moeite te doen met pre-soaks enz.![]()
Ik vroeg het omdat ze qua kleur niet helemaal hetzelfde lijken. Maar beide staan inderdaad als ED-77 Slim Granite te boek, dus dat zal dan wel. Mooie prijs ook!quote:Op zondag 26 december 2010 15:11 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Zelfde Code ED-77 in ieder geval, alleen diegene die hem aan heeft is natuurlijk anders
Een 30" Long zal voor mij dan wel voldoen neem ik aan, aangezien ik normaal W31/W32 heb en L34?
Zeker een toffe broek die 505, maar een 38/34 kan ik letterlijk twee keer in.quote:Op zondag 26 december 2010 16:09 schreef RinkeNL het volgende:
Bij Caliroots is nu Levi's Vintage Clothing in de sale BigSmurf. Is net even een stapje hoger qua kwaliteit en door die sale nog goedkoper ook. http://caliroots.com/c-store/search.asp?manuid=209
Tip: De 1967 505, die is in tegenstelling tot de 501 sanforized dus hoef je geen moeite te doen met pre-soaks enz.![]()
![]()
Okquote:Op zondag 26 december 2010 16:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik vroeg het omdat ze qua kleur niet helemaal hetzelfde lijken. Maar beide staan inderdaad als ED-77 Slim Granite te boek, dus dat zal dan wel. Mooie prijs ook!
Een 30" Long zal voor mij dan wel voldoen neem ik aan, aangezien ik normaal W31/W32 heb en L34?![]()
[..]
Zeker een toffe broek die 505, maar een 38/34 kan ik letterlijk twee keer in.Jah 30Long is 34 Lengte
Mooie deal idd
Okee, dan denk ik dat ik die van de week maar eens ga bestellen.quote:Op zondag 26 december 2010 16:49 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
OkJah 30Long is 34 Lengte
Mooie deal idd
Zag trouwens dat het in Ponden het voordeligste is, 63 pond = 74 euro, ten opzichte van de ruim 80 euro wanneer je in euro's afrekent. Kan je dit instellen in Paypal? Heb eigenlijk nog nooit iets besteld met Paypal namelijk, heb wel een account met een daaraan gekoppelde bankrekening.
Oh, en heeft iemand ergens de precieze afmetingen van die ED-77 (dus leg opening, knee etc)?![]()
Gewoon in Ponden afrekenen bij die site.quote:Op zondag 26 december 2010 17:05 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Okee, dan denk ik dat ik die van de week maar eens ga bestellen.
Zag trouwens dat het in Ponden het voordeligste is, 63 pond = 74 euro, ten opzichte van de ruim 80 euro wanneer je in euro's afrekent. Kan je dit instellen in Paypal? Heb eigenlijk nog nooit iets besteld met Paypal namelijk, heb wel een account met een daaraan gekoppelde bankrekening.
Oh, en heeft iemand ergens de precieze afmetingen van die ED-77 (dus leg opening, knee etc)?
Dan gaat het allemaal vanzelf in Paypal
![]()
http://www.endclothing.co.uk/edwin-ed-77-slim-jean-16.html
Goedkoper maar niet je maat
Okee toppie, Paypal is volgens mij best makkelijk eigenlijk, dacht altijd dat het ingewikkeld was.quote:Op zondag 26 december 2010 17:07 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Gewoon in Ponden afrekenen bij die site.
Dan gaat het allemaal vanzelf in Paypal
![]()
http://www.endclothing.co.uk/edwin-ed-77-slim-jean-16.html
Goedkoper maar niet je maat![]()
Jammer van die link inderdaad, ach, dat tientje extra kan ik wel lijden, had niet verwacht zo'n goedkope toffe jeans te vinden.![]()
Oeh, er is zelfs nog een discount-code bij ASOS, namelijk "ASOSGIFT", gaat er nog 10% af bij alle sale-items!![]()
![]()
Paypal is idd easyquote:Op zondag 26 december 2010 17:35 schreef BigSmurf het volgende:
Oeh, er is zelfs nog een discount-code bij ASOS, namelijk "ASOSGIFT", gaat er nog 10% af bij alle sale-items!
Discount nice dan kan je nog een andere Jeans erbij nemen
Huh? Ik heb net geklikt op 'order plaatsen', dan ga je naar Paypal. Dan klik ik op betalen, en dan krijg ik een foutmelding. Ik krijg wel een e-mail dat ik voor 61,38 pond heb besteld bij ASOS Ltd, maar er staat geen order onder mijn ASOS-account, en bij betalingen via Paypal staat dit:quote:Op zondag 26 december 2010 17:42 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Paypal is idd easy
Discount nice dan kan je nog een andere Jeans erbij nemen
Bedrag bestelling: -£61,38 GBP
Kostenbedrag: £0,00 GBP
Nettobedrag: -£61,38 GBP
Bedrag object: £61,38 GBP
BTW: £0,00 GBP
Verzending: £0,00 GBP
Verwerking: £0,00 GBP
Hoeveelheid: 1
Factuuromschrijving: 26456671
Datum: 26 dec 2010
Tijdstip: 17:45:25 CET
Status: Geannuleerd
Hoe kan dat? Ik heb een tijd geleden nog m'n bankrekening gekoppeld aan m'n Paypal account, dan hoef ik er toch niet meer handmatig geld op te zetten?![]()
![]()
Hmm apart, had je bankrekening wel geactiveerd.quote:Op zondag 26 december 2010 17:50 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Huh? Ik heb net geklikt op 'order plaatsen', dan ga je naar Paypal. Dan klik ik op betalen, en dan krijg ik een foutmelding. Ik krijg wel een e-mail dat ik voor 61,38 pond heb besteld bij ASOS Ltd, maar er staat geen order onder mijn ASOS-account, en bij betalingen via Paypal staat dit:
Bedrag bestelling: -£61,38 GBP
Kostenbedrag: £0,00 GBP
Nettobedrag: -£61,38 GBP
Bedrag object: £61,38 GBP
BTW: £0,00 GBP
Verzending: £0,00 GBP
Verwerking: £0,00 GBP
Hoeveelheid: 1
Factuuromschrijving: 26456671
Datum: 26 dec 2010
Tijdstip: 17:45:25 CET
Status: Geannuleerd
Hoe kan dat? Ik heb een tijd geleden nog m'n bankrekening gekoppeld aan m'n Paypal account, dan hoef ik er toch niet meer handmatig geld op te zetten?
Je krijgt dan namelijk paar cent die je terug moet storten naar bepaalde paypal rekeningWe fear that which we cannot see![]()
Jup, die is geactiveerd, tenminste, ik heb toen inderdaad een paar cent moeten overboeken. Dat is toen allemaal goedgekeurd en geactiveerd, dus dan zou ik toch gewoon zo moeten kunnen betalen?quote:Op zondag 26 december 2010 18:43 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Hmm apart, had je bankrekening wel geactiveerd.
Je krijgt dan namelijk paar cent die je terug moet storten naar bepaalde paypal rekening
EDIT: M'n rekening staat ook in m'n paypal account...
Bankrekening
Selecteren Bankrekening Status
ING
Giro Rekening
x-xxxx Nederland
Primair
Bevestigd![]()
Als je opnieuw besteld? Misschien helpt datquote:Op zondag 26 december 2010 18:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Jup, die is geactiveerd, tenminste, ik heb toen inderdaad een paar cent moeten overboeken. Dat is toen allemaal goedgekeurd en geactiveerd, dus dan zou ik toch gewoon zo moeten kunnen betalen?
EDIT: M'n rekening staat ook in m'n paypal account...
Bankrekening
Selecteren Bankrekening Status
ING
Giro Rekening
x-xxxx Nederland
Primair
Bevestigd
Of is die al sold out?We fear that which we cannot see![]()
Ik kan hem gewoon nog bestellen, maar kan het dan niet zijn dat ik hem per ongeluk dubbel bestel?quote:Op zondag 26 december 2010 19:10 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Als je opnieuw besteld? Misschien helpt dat
Of is die al sold out?
Kan het misschien zo zijn dat je niet in Ponden kan bestellen op die manier ofzo? Of dat er per se geld op je PayPal-rekening moet staan voordat je betaalt, in plaats van dat het geld direct van je girorekening afgeschreven wordt?![]()
Als die dubbel is annuleer je er gewoon eentjequote:Op zondag 26 december 2010 19:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik kan hem gewoon nog bestellen, maar kan het dan niet zijn dat ik hem per ongeluk dubbel bestel?
Kan het misschien zo zijn dat je niet in Ponden kan bestellen op die manier ofzo?![]()
Kan gewoon ik doe dat ook altijd bij Asos en met PaypalWe fear that which we cannot see![]()
Nog maar een keer bestellen dan...quote:Op zondag 26 december 2010 19:13 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Als die dubbel is annuleer je er gewoon eentje![]()
Kan gewoon ik doe dat ook altijd bij Asos en met Paypal
EDIT: Nogmaals geprobeerd, lukt weer niet. Kreeg dezelfde foutmelding als daarnet, zie plaatje:
Wel weer een e-mail van PayPal met:
U heeft een bestelling geplaatst voor een bedrag van 61,38 GBP naar ASOS.COM Ltd.
Bedankt dat u heeft gekozen voor PayPal. Houd er rekening mee dat dit geen kosten zijn. Het bedrag wordt afgeschreven van uw rekening wanneer de webwinkel uw betaling verwerkt. Mogelijk ontvangt u meerdere e-mails terwijl de webwinkel uw bestelling verwerkt.
Het bedrag wordt overgeschreven wanneer de webwinkel uw betaling verwerkt. Eerst wordt geld gebruikt dat op dat moment op uw PayPal-rekening staat en pas daarna worden andere betaalbronnen gebruikt.
Log in op uw PayPal-rekening als u de volledige transactiegegevens wilt bekijken.
Het kan even duren voordat deze transactie op uw rekening wordt weergegeven.
... én heb nu twee regels staan onder PayPal met:
Datum Soort Naam/e-mailadres Status betaling Gegevens Bestellingsstatus/acties Bruto
Selecteer vermelding 0 26 dec 2010 Bestelling Aan ASOS.COM Ltd Geannuleerd Gegevens Bestelling Aan ASOS.COM Ltd O-8LU17756PV413093L -£61,38 GBP
Selecteer vermelding 1 26 dec 2010 Bestelling Aan ASOS.COM Ltd Geannuleerd Gegevens Bestelling Aan ASOS.COM Ltd O-2R66851163943052N -£61,38 GBP
[ Bericht 29% gewijzigd door BigSmurf op 26-12-2010 19:27:59 ]![]()
Hmm dat is wel heel raar.
Heb het zelf nooit gehad, ging altijd goed.
Misschien storing ofzo? Kan je er in ieder geval eentje weghalen bij paypal zodat ze het sowieso
niet 2x eraf halenWe fear that which we cannot see![]()
Hoe haal je er eentje weg dan? Beide staan op 'geannuleerd' en ik kan verder nergens op klikken...quote:Op zondag 26 december 2010 19:35 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Hmm dat is wel heel raar.
Heb het zelf nooit gehad, ging altijd goed.
Misschien storing ofzo? Kan je er in ieder geval eentje weghalen bij paypal zodat ze het sowieso
niet 2x eraf halen
Heb een topicje aangemaakt op het helpdesk-gebeuren van het ASOS-forum, kijken of iemand reageert.![]()
![]()
Geen idee, zal wel zo horen dan.quote:Op zondag 26 december 2010 19:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoe haal je er eentje weg dan? Beide staan op 'geannuleerd' en ik kan verder nergens op klikken...
Heb een topicje aangemaakt op het helpdesk-gebeuren van het ASOS-forum, kijken of iemand reageert.
Hopen dat ze snel reageren. Sux wel
Nogal, ik laat wel weten als er updates zijn...quote:Op zondag 26 december 2010 19:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Geen idee, zal wel zo horen dan.
Hopen dat ze snel reageren. Sux wel
EDIT: Dat was snel...
Hi,
I have checked your account and cannot see an order placed. Unfortunately I am unable to tell you why you are not able to pay with Paypal![]()
I sugeest may contacting them directly or try using another method of payment.
I'm sorry I can't be of anymore help on this occasion![]()
ASOS Alison xx
Morgenochtend nog maar eens proberen, en als het weer niet lukt even een belletje doen richting PayPal...![]()
![]()
Zkr snelquote:Op zondag 26 december 2010 19:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nogal, ik laat wel weten als er updates zijn...
Hi,
I have checked your account and cannot see an order placed. Unfortunately I am unable to tell you why you are not able to pay with Paypal![]()
ASOS Alison xx
Morgenochtend nog maar eens proberen, en als het weer niet lukt even een belletje doen richting PayPal...![]()
hopen dat het lukt
Hoop het ook.quote:
Tevens nog een vraagje over PayPal, waarom kan ik niet in m'n betaalinstellingen? Ik krijg wanneer ik daar op klik namelijk de volgende zin te zien:
Betaalinstellingen
U heeft nog geen instellingen geselecteerd voor kleine aankopen (onder de ¤4,00 EUR) die niet hoeven te worden verzonden.![]()
Wat zijn die x'jes. Kusjes of heb je haar achternaam weggehaald?quote:Op zondag 26 december 2010 19:46 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nogal, ik laat wel weten als er updates zijn...
Hi,
ASOS Alison xx
![]()
Heb alleen mijn naam achter 'Hi' weggehaald, die xx stonden er al op die manier. Denk dat het inderdaad kusjes zijn ofzo.quote:Op zondag 26 december 2010 20:08 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Wat zijn die x'jes. Kusjes of heb je haar achternaam weggehaald?![]()
![]()
Lekker professioneelquote:Op zondag 26 december 2010 20:13 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Heb alleen mijn naam achter 'Hi' weggehaald, die xx stonden er al op die manier. Denk dat het inderdaad kusjes zijn ofzo.Maar wel grappig stiekem. Zou je reply ook met xoxo doen
![]()
![]()
Ach ja, het is een forum, vind het niet zo'n probleem. Het was me eigenlijk niet eens opgevallen to be honest.quote:Op zondag 26 december 2010 20:21 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Lekker professioneelMaar wel grappig stiekem. Zou je reply ook met xoxo doen
Blijft deze vraag staan...quote:Op zondag 26 december 2010 20:05 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoop het ook.
Tevens nog een vraagje over PayPal, waarom kan ik niet in m'n betaalinstellingen? Ik krijg wanneer ik daar op klik namelijk de volgende zin te zien:
Betaalinstellingen
U heeft nog geen instellingen geselecteerd voor kleine aankopen (onder de ¤4,00 EUR) die niet hoeven te worden verzonden.![]()
Okee, ik heb de "oplossing", ik heb nooit eerder iets online gekocht via PayPal, dus de eerste keer móet ik geld overmaken naar m'n PayPal rekening en via dat geld wat kopen. De eerste keer mag er namelijk geen betaling gedaan worden (bij ASOS in ieder geval) met achteraf een incasso vanaf mijn bankrekening, als zekerheid zeg maar. Vage shit, maar ik moet dus eerst geld overboeken naar m'n Paypal rekening...
Nu hopen dat die broek er over een aantal dagen nog is, sowieso irritant dit, want gisteren was de laatste dag met die 10% korting code...![]()
![]()
Ik wil hem best voor je kopen hoor, mijn paypal werkt perfect, moet je ff PM'en, dan regelen we het op die manier wel?
Scheelt toch weer wat dagen en geld dacht ik zo, een komend denimhead help ik graag.dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Waardeer ik zeer, maar dat hoeft niet hoor.quote:Op maandag 27 december 2010 13:40 schreef T_Fuff het volgende:
Ik wil hem best voor je kopen hoor, mijn paypal werkt perfect, moet je ff PM'en, dan regelen we het op die manier wel?
Scheelt toch weer wat dagen en geld dacht ik zo, een komend denimhead help ik graag.
Ik heb net al geld overgemaakt naar m'n PayPal-rekening, als ik het nu één keertje zo doe, dan kan ik de volgende keren wel gewoon direct betalen. Anders zit ik de volgende keer ook weer met dit gezeur.![]()
Daar heb je gelijk in, maar ik heb het idee dat je die broek niet wilt missen, dus ik dahct ik ben aardig!
Maar als je het eenmaal gelinkt hebt, werkt het perfect, Paypal is echt ideaal.
Behalve dat de beveiliging alleen je email met wachtwoord is
Wil hem inderdaad eigenlijk niet missen, maar ik waag de gok, dan heb ik PayPal in ieder geval ook klaar. Toch bedankt!!
Dat er inderdaad alleen je e-mail en wachtwoord qua beveiliging voor zit valt mij ook een beetje tegen ja, enige vorm van extra beveiliging als bijvoorbeeld een TAN-code zou wel fijn zijn...![]()
![]()
Sux wel dat je er eerst geld op moest zetten.
Kan mij niet meer herinneren of ik dat moest doen
Geldt alleen de allereerste keer dat je met paypal betaalt, en alleen bij webshops die in hun policy hebben staan dat je niet direct mag betalen bij hun als het de eerste keer is dat je een paypal-betaling uitvoert (zoals bij ASOS dus), omdat je anders een wanbetaler zou kunnen zijn die 'zomaar' een paypal-account aanmaakt met daaraan een bankrekening waar niks op staat, bijvoorbeeld. Irritant, maar als het goed is kan het de volgende keren dus wel.quote:Op maandag 27 december 2010 16:05 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Sux wel dat je er eerst geld op moest zetten.
Kan mij niet meer herinneren of ik dat moest doen
Nu hopen dat de broek er nog is in mijn maat over 2 - 3 dagen.![]()
![]()
Iemand die in Maastricht een goede zaak weet waar ik een mooie straight fit jeans kan halen? Eentje die mooi om je benen zit, maar dus niet skinny. Meestal ga ik hiervoor naar Roermond, maar ik ben deze week in Maastricht dus als ik daar zoiets zou kunnen vinden, zou dat fantastisch zijn.
Altijd een ramp bij mij, een mooie broek vinden.![]()
![]()
Vertel, wat is je probleem?quote:Op maandag 27 december 2010 23:46 schreef Marurk het volgende:
Altijd een ramp bij mij, een mooie broek vinden.
Oh, en het geld was net overgemaakt op m'n PayPal rekening, dus ik heb net nog even snel (in redelijk aangeschoten toestand na een feest) die Edwin besteld!![]()
![]()
Als ik ga passen, zijn de meeste broeken of te wijd, of het is een raar model, of er zitten lelijke stiksels op, of de kleur is niet goed. Het is altijd wel wat.quote:Op dinsdag 28 december 2010 03:30 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Vertel, wat is je probleem?
[..]
Hetzelfde geldt een beetje voor truien.De meeste truien hebben tegenwoordig zo'n v-hals, en daar houd ik ook niet echt van.
En grote, drukke opdrukken hoeft van mij ook niet.
![]()
Kieskeurig dus, herkenbaar hoor.
Wat voor model wil je zelf graag hebben, behalve dat het een mooi sluitende straight jeans moet zijn? Draag je je broek graag laag of juist hoog? Mag het een Dry zijn of heb je liever pre-wash?
En wat voor maat heb je normaal?![]()
![]()
Hij moet dus mooi straight fit zijn en dus niet met het kruis op de knieën. De jeans moet eigenlijk de vorm van je benen volgen.quote:Op dinsdag 28 december 2010 12:08 schreef BigSmurf het volgende:
Kieskeurig dus, herkenbaar hoor.
Wat voor model wil je zelf graag hebben, behalve dat het een mooi sluitende straight jeans moet zijn? Draag je je broek graag laag of juist hoog? Mag het een Dry zijn of heb je liever pre-wash?
En wat voor maat heb je normaal?
En ik heb de broek liever niet te hoog zitten. Dus niet tot aan m'n navel. Eerder op m'n heupen met een mooie riem erop.
En wat is dry vs prewash?![]()
Zoiets als die eerste dus.quote:Jep.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:20 schreef One_conundrum het volgende:
Heb je fietsbenen, zoals je profiel pic doet vermoeden?![]()
![]()
Je zoekt ook wel de lelijkste pre-wash uit die er te vinden is op internet.quote:
Die eerste is dus een mooi voorbeeld van een Dry, die mag je het eerste half jaar (of langer als je wil) ook niet wassen, alleen heel intensief dragen, dan komen je eigen slijtplekken op de knieën en waar bijvoorbeeld je portemonnee zit tevoorschijn, waardoor je een eigen fading creëert, een broek die gevormd is naar jouw levensstijl.quote:Op dinsdag 28 december 2010 15:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zoiets als die eerste dus.
[..]
Jep.
Tussen verschillende Dry-broeken zit ook weer heel veel verschil, maar daar ben ik ook (nog) niet zo in thuis, One_Conundrum, M1stral, bokkepoot, Don Diablo en T_Fuff kunnen je daar goed mee helpen.
Qua merken zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld A.P.C. (en dan de New Standard) of Nudie als je het niet al te duur wil maken, maar er zijn nog een tigtal andere merken, van goedkoop tot duur.![]()
Belangrijk is dat je zoveel mogelijk merken past en bekijkt om er zo achter te komen wat je mooi vindt en welke fit je het lekkerst vindt.
De meeste merken hebben een straight model in hun collectie dus kijk daar vooral naar, voor een goede aansluiting met je bovenbenen kan een slim fit ook volstaan, skinny is hetgeen je niet wilt zo te lezen.
Als je echt grote billekes en benen hebt is een straight model meestal wat je wilt.
Let ook op de front en backrise, de meeste mainstream broeken hebben een lage frontrise ten opzichte van de backrise. Een classic fit is dit dus niet, denk aan levis 501 bijvoorbeeld.
Wat Bigsmurf zegt, apc nudie zijn gangbaar en goed verkrijgbaar, ga daar kijken, waar woon je ergens?dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.![]()
Dus fietsbenen zijn per definitie groot? Misschien als hij veel klimt, sprint, maar als ik zo naar wielrenners kijk vind ik hun benen niet groot? Maar misschien ligt dat aan mij, of APC moet gewoon smal zijn haha
Lol, wist niet dat er een compleet jeansjargon bestond.
Heb niet extreem dikke benen hoor, maar ze zijn wel redelijk lang in verhouding tot mijn bovenlichaam. Heb normaal 32/34 ofzo. Ben in Maastricht deze week, dus ik ga daar maar eens rondkijken. Daar zullen ze ook wel een jeansshop hebben, alleen ben ik daar niet zo in thuis.![]()
![]()
Dan heb je toch wel een redelijke standaard maat, 32/34 wordt volgens mij door alle merken wel verkocht. Pak anders gewoon eens een hele fijne jeans die je hebt uit de kast en noteer de verschillende maten (waist, inseam (lengte pijpen vanaf het kruis), leg opening en knee), misschien dat er hier dan wat verschillende jeans genoemd kunnen worden die aan jouw eisen voldoen, inclusief een budget natuurlijk.
Dan kan je in Maastricht eens gaan kijken of je die jeans ergens kan vinden in een winkel om ze te passen.
Oh, en ga deze topics eens doorlezen, dan raak je wat meer ingelezen in het "jeans-jargon".![]()
![]()
Zo, terug van een dagje winkelen in Maastricht. En jawel, ik heb een mooie jeans weten aan te schaffen, een straight fit-model van Nudie Jeans. Het is een donkerzwarte Dry, dus die mag ik het eerste half jaar niet wassen.
Het heeft me uiteindelijk bijna twee uur pastijd gekost.Verschillende maten, verschillende modellen, verschillende winkels. En elke keer was ik niet helemaal tevreden.
En opeens had ik het goede model te pakken. Ook nog een mooie belt voor erop en wat mooie shirts. Goed geslaagd dus, al ben ik wel helemaal kapot van het lopen en omkleden.
![]()
![]()
Zwart is toch altijd donker?![]()
Ben ook benieuwd welk model het precies is. Wel tof dat je geslaagd bent!![]()
Ja maar dat vind ik opzich nog best wel tof.quote:
Dan kunnen mijn chucks ook gewoon een keer in de kast blijven?
Is je APC al een beetje aant het faden?Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Zoiets als dit, maar dan zonder die oranje stiksels (die zijn gewoon zwart):quote:Op donderdag 30 december 2010 21:38 schreef BigSmurf het volgende:
Zwart is toch altijd donker?![]()
Ben ook benieuwd welk model het precies is. Wel tof dat je geslaagd bent!
Slim Jim ofzoiets heet het model
Zal anders wel een picje plaatsen binnenkort.![]()
![]()
Die gaat shinen als een malle![]()
![]()
Is namelijk dry black coated..zoek maar foto's op google
http://mynudies.com/galle(...)ember&imageuser=7181 like thisAls ook van de sarcastische opmerkingen![]()
WTFquote:Op donderdag 30 december 2010 22:20 schreef bokkepoot het volgende:
Die gaat shinen als een malle![]()
![]()
Is namelijk dry black coated..zoek maar foto's op google
http://mynudies.com/galle(...)ember&imageuser=7181 like this
![]()
![]()
Omdat dat het kenmerk van dry black coated is.
Er zit een laag coating overheen die daarvoor zorgt.
Gaat er wel weer af als je het na een maand of wat 2-3 wast
[ Bericht 0% gewijzigd door bokkepoot op 30-12-2010 23:22:45 ]Als ook van de sarcastische opmerkingen![]()
Vanochtend binnen gekomen!
Front fit. (in of over m'n All Stars?)
Back fit.
Front.
Back.
Backpocket.
Hij is zo stug als bordkarton, echt bizar, maar dat zal ook wel komen omdat ik dat totaal niet gewend ben. De maat valt me alleszins mee, was bang dat een W30 te klein zou zijn, maar het klopt toch dat het eigenlijk valt als een 30,5 - 31W. Valt ook mooi, iets smaller dan verwacht, maar niet té.
Ben er blij mee.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: