APC's zijn sanforized, dus soaken om ze korter te krijgen heeft weinig zin denk ik. Vooral nuttig als ze vuil zijn, maar ze nog niet in de wasmachine wilt gooien. Wanneer creases (zoals whiskers en combs) eenmaal gesettled zijn, kan soaken geen kwaad. Het kan helpen de opgerekte denim wat terug te brengen naar oude proportie, maar van krimpen is geen sprake. Door vocht trekken alleen de denim/cottonfibers samen, omdat ze zich volzuigen met water. Wat de denim en de weave ten goede komt. Soaken is daarom wel goed, maar in het geval van gesanforizede denim moet je geen wonderen verwachten.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:20 schreef Bafrokapper het volgende:
Ok zit eraan te denken om mijn APC's te soaken, vind ze net wat te lang.
Je gooit ze dus voor een half uur in een emmer met heet water? En dan daarna dorgen, of meteen aandoen?
En hij wordt niet meer langer als je hem eenmaal hebt gesoaked? Maar hij fade wel minder?
Sorry voor alle vragen
Hoe krijg je dan kleurverschil, die gast van 501xx.info zegt dus dat zijn badkuip flink blauw is geworden. Ik heb amper zwart water zien wegvloeien onder de douche (lees: niks)quote:Op woensdag 15 december 2010 23:10 schreef M1stral het volgende:
Je krijgt geen kleurverschil als je alleen soakt. Maar dan moet je wel van de denim afblijven, men spreekt op SuFu en SF dan van "soak without agitation".
Sanforized denim krimpt ongeveer 3% (gemiddeld, want er zijn ook merken die vrijwel niet shrinken)
Unsanforized denim krimpt om en nabij de 10% (dit zijn o.a. de zogenaamde shrink to fit broeken)
Soaken is alleen je jeans onderdompelen in een laag water, het enige indigo dat los kan komen is hetgeen dat er " los" opligt als gevolg van het fadeproces.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:24 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Hoe krijg je dan kleurverschil, die gast van 501xx.info zegt dus dat zijn badkuip flink blauw is geworden. Ik heb amper zwart water zien wegvloeien onder de douche (lees: niks)
Dus door soaken alleen niet, maar door het oprekken en dragen van de denim weer wel, dat begrijp ik. Maar waarom wordt er dan gezegd dat door vaker soaken de denim lichter wordt?
Ik had nog behoorlijke stacks maar dat komt ook omdat mijn normale inseam 33,5 is en de inseams van mijn levi's respectievelijk 35 zijn( 2 x gesoakt) en en 34,5 zijn (2 x gesoakt en droger) Allebei inseam 38 presoakquote:Op woensdag 15 december 2010 21:23 schreef T_Fuff het volgende:
Zo 40 min onder de douche gestaan, leek wel een sauna
Is al heel wat gekrompen maar het lijkt erop dat er nog wel wat van de lengte af kan, heb nog redelijk wat stacks.
Bokkepoot, gezien jij meerdere 501 hebt, was het bij ook redelijk veel stacks? Ik loop er met mijn hak nog een beetje op.
Halfnatte broek zit niet heel erg lekker trouwens
Oeh verwarming, las gisteren ergens dat het niet zo fijn is voor het katoen :Squote:Op donderdag 16 december 2010 08:11 schreef T_Fuff het volgende:
Ik heb ze n u aan, heb hem naast de verwarming gedroogd om ze lekker stug te houden, en heb wel het idee dat ze hierdoor nog iets harder zijn, vooral onderin.
Ik zal vanmiddag eens meten want k moet nu naar de tandarts en daarna college.
Ja, het is idd niet verstandig je jeans op de verwarming te hangen, maar warmte gebruiken om het droogproces te versnellen kan niet echt kwaad, denk ik zo.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:44 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Oeh verwarming, las gisteren ergens dat het niet zo fijn is voor het katoen :S
Hoeveel is je broek gekrompen
Vandaag mijn Edwin ED-67 Unwashed Straight Jeans binnengekomen
quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:48 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, het is idd niet verstandig je jeans op de verwarming te hangen, maar warmte gebruiken om het droogproces te versnellen kan niet echt kwaad, denk ik zo.
Pics van die Edwin?
Nice..Taper of niet?quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:18 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb nog geen fitpicsMoet nog soaken
Ben nog geen proquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:21 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nice..Taper of niet?
Soaken zal niet veel helpen want Edwin krimpt niet(veel)
Want de denim is sanforized en zal dus amper krimpen
Ja want dan is ie zo bewerkt dat ie niet meer krimpt.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:36 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ben nog geen proHeb alleen 2 levi stf en lee cooper dry raw voor faden
![]()
Straight leg, maar denk wel beetje taper 19cm onderkant pijp
Ook als die unwashed is dat sanforized?
Ok dan een cuf of kijken of die mooi stackedquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:43 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja want dan is ie zo bewerkt dat ie niet meer krimpt.
Je kan ze wel soaken alleen zul je bijna geen verschil zien.
Mijn edwin ed-35 is van 80 cm naar 84/5 gegaan.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:55 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok dan een cuf of kijken of die mooi stacked
Hoe is het met stretchen van de Edwins?
Had de broek op een stoel naast de verwarming gezet, dan kreeg die wat meer warmte, niet erop.quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:48 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ja, het is idd niet verstandig je jeans op de verwarming te hangen, maar warmte gebruiken om het droogproces te versnellen kan niet echt kwaad, denk ik zo.
Pics van die Edwin?
Ok want het 31/34 gekocht, normaal heb ik 32/32 zonder cuffsquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:02 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Mijn edwin ed-35 is van 80 cm naar 84/5 gegaan.
Moet wel zeggen dat ik daar behoorlijk druk op heb gezet.(Van buik in houden en aandoen > comfortabel en zelfs een beetje los
Ik dacht 32, maar meet net mijn 501 op en ik kom op 34 uit.quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:13 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok want het 31/34 gekocht, normaal heb ik 32/32 zonder cuffs
Zat idd wat strak bij me buik, las dat ze wel zouden stretchen nam dus de gok![]()
@T_Fuff
Wat is je normale waist?
Had mijn 1ste levi stf 2size in 34 waist groot genomen en 2de mijn normale 32 fit.
34 is dus beetje baggy en 32 zit perfect
Lengte had ik 36 genomen
Jah 36 lengtequote:
Dus kan net bij mijn Edwinquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:23 schreef M1stral het volgende:
Overigens, waarom zit iedereen hier zo in over cuffen of stacken?
T_Fuff, je weet toch wat ik je gezegd heb
Of je moet stacken is afhankelijk van de legopening, veele straight jeans staat dat niet mooi. Stacken is alleen mooi bij getaperde fits of slims met legopening van een inch of 7 of liefst nog kleiner.
Klopt en de fit van de broek zit er dan vaak niet uit.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:23 schreef M1stral het volgende:
Of je moet stacken is afhankelijk van de legopening, veele straight jeans staat dat niet mooi. Stacken is alleen mooi bij getaperde fits of slims met legopening van een inch of 7 of liefst nog kleiner.
Je doelt op het strechten van de waist als deze nat is denk ik?quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:23 schreef M1stral het volgende:
Overigens, waarom zit iedereen hier zo in over cuffen of stacken?
T_Fuff, je weet toch wat ik je gezegd heb
Scheuren van cuffs kan voorkomen worden door de hem eens in de zoveel tijd te soaken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:57 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Klopt en de fit van de broek zit er dan vaak niet uit.
Maar je cuff telang op dezelfde plek houden geeft wel schade..zoals dit
[ link | afbeelding ]
LHT van nudie
Haha ja ik neem dat juist mee, hij stackt nog niet echt want hij heeft best een hoge rise dus hij zit best hoog, anders ziet het er niet uit !quote:Op zaterdag 18 december 2010 00:14 schreef M1stral het volgende:
*Bitchslapt T_Fuff*
You fool! Over dat stacken natuurlijk
Deze is wel iets meer dan 100euroquote:Op donderdag 16 december 2010 00:11 schreef T_Fuff het volgende:
Bedankt voor de uitleg.
Huisgenoot van mij zoekt ook een STF, maar dan regular/slim fit met een taper. Ik kan niet zo snel een model vinden wat daar bij aansluit, zeker niet voor een leuk prijsje (<E100)
Misschien dat er hier mensen zijn die dat wellicht weten?
Hoeveel maten kan ik verwachten dat die krimpt? Best interesse in dit broekje namelijk.quote:Op zondag 19 december 2010 17:41 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Deze is wel iets meer dan 100euro
http://www.cultizm.com/pr(...)01Z-Jeans-Rigid.html
Beste is in Ponden te betalen aangezien de koers daarvan beter is
Zeker 1 tot 1,5 inch in de waist en zeker 2 tot 3 inch in de lengte, na een aantal soaks/wasbeurten.quote:Op zondag 19 december 2010 18:09 schreef Cpt. het volgende:
[..]
Hoeveel maten kan ik verwachten dat die krimpt? Best interesse in dit broekje namelijk.
Ik vind de fit van mijn knight opzich wel goed,alleen erger ik me best wel aan de plaats van de backpockets.quote:Op maandag 20 december 2010 12:46 schreef T_Fuff het volgende:
Na een aantal dagen dragen en de 501 bevalt me eigenlijk niet zo, hij zit net te hoog, kan er niet echt aan wennen.
@Ali Ilegali: die broek is mooi en fit is goed, maar heeft ook een hoge rise en dat vind mijn huisgenoot niet chill.
Ja mijn reet is te klein.quote:Op maandag 20 december 2010 23:26 schreef T_Fuff het volgende:
Wat bedoel je met de reet ervoor hebben, te klein? Daar heb ik in elk geval geen last van, die zitten prima gepositioneerd.
Custom backpockets lijkt me wel tof, net een lichtere kleur ofzo, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
Zit die trouwens bij jou niet erg hoog in vergelijking met je prescott bijvoorbeeld?
Als ik die levi's zo laag draag, lijkt het net alsof ik in mn broek gepoept hebquote:Op dinsdag 21 december 2010 20:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja mijn reet is te klein.![]()
Rest van de broek zit redelijk,alleen mijn reet is gewoon te weinig..
Nee valt wel mee, maar dat komt omdat ik bijna al mijn broeken op dezelfde hoogte heb hangen.
Net onder de elastieken rand van mijnen boxer.
Ik moet wel zetten dat de prescott mij beter staat.
Bij mij niet echt alleen had ik eigenlijk een maatje kleiner moeten bestellen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 20:51 schreef T_Fuff het volgende:
[..]
Als ik die levi's zo laag draag, lijkt het net alsof ik in mn broek gepoept heb
Waar heb je eigenlijk die Black Selvegde besteld van Nudie? En hoeveel was je kwijt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |