Tja een verkeerspsycholoog die heeft er verstand vanquote:Op woensdag 17 november 2010 16:27 schreef Maharbal het volgende:
'Winterbanden hebben weinig effect'
Leuk speelgoed is dat hoor!quote:Op vrijdag 19 november 2010 10:44 schreef HFdude het volgende:
Hola BMW Fans...
Sinds vorige week ben ik de zeer gelukkige eigenaar van een E61 535d uit 2005. Wat een beest zeg! M'n vorige E60 530d was ook al niet echt sloom te noemen (zeker niet voor een diesel ;-) maar dit is echt een wereld van verschil! Moest je in de 530d eigenlijk een verzetje terug voor enige snelheidsbeleving, de 535d spuit er in de zelfde versnelling op een tsunami van koppel vandoor.
Het enige wat me vies tegenvalt aan de 535d zijn de bij het M-pakket behorende sportstoelen. In de 530d had ik zgn. comfortzetels, en deze waren toch 2 klasses beter. Met de sportstoelen heb ik het echt gehad na een rit van 2-uur, met de comfortzetels kon ik non-stop 1000+ km rijden.
Weet iemand misschien nog ergens een goed comfort-interieur te koop? Niet in de kleur zwart of beige...
Dat sowieso. Mensen vergeten vaak dat hun zomerbanden natuurlijk niet slijten als de wintertjes eronder liggen, dat scheelt ook.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:38 schreef Tarado het volgende:
In Duitsland zijn ze verplicht in winterse omstandigheden, aangezien ik daar weleens heen ga en je niet van te voren weet hoe de omstandigheden zijn, heb ik wel winterbanden.
Uiteindelijk zijn de kosten niet zo enorm veel meer omdat je in totaal ook langer met je banden doet.
Voordeel, geen pekel op je zomervelgen, nadeel, opslag en montage
Ebay duitsland ben ik inmiddels vaste klant geworden. Wat scheelt dat soms veel in prijs in vergelijking met nederlandse aanbieders zeg! ook al naar interieur gezocht...quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Leuk speelgoed is dat hoor!Lijkt me ook heerlijk om nog eens zo'n auto te rijden maar is financieel echt nog even buiten bereik
Heb je al gekeken op ebay.de? Daar staat vaak een hoop te koop
.
[..]
De vraag was dus of je die er zo uit kunt krijgenquote:Op zondag 21 november 2010 14:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Kom ruilen met mijn zwarte stukje vs jou houten stuk dan
Dit toch?:quote:Op zondag 21 november 2010 14:59 schreef D. het volgende:
[..]
De vraag was dus of je die er zo uit kunt krijgen
Dat stukje boven het handschoenvakje wel, maar het vakje onderin de middenconsole weet ik niet
hmmm ik heb ze allemaal hier liggen, wat heb je nodig? Ik ben bereid in een ruilquote:
Ik heb dus dat plaatje waar die roze aansteker op ligt (waarvan ik dus graag wil weten of het makkelijk te verwijderen is), en een strip zoals op de foto hieronder te zienquote:Op zondag 21 november 2010 18:25 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
hmmm ik heb ze allemaal hier liggen, wat heb je nodig? Ik ben bereid in een ruil
Ik geil me juist op die houten details..
Ik heb er 2 stuks van liggenquote:Op zondag 21 november 2010 19:45 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb dus dat plaatje waar die roze aansteker op ligt (waarvan ik dus graag wil weten of het makkelijk te verwijderen is), en een strip zoals op de foto hieronder te zien
http://media.photobucket.(...)ttdk387/DSC_0303.jpg
Dus als het dash eraf is is het verder eenvoudigquote:Op zondag 21 november 2010 20:07 schreef Sygnus het volgende:
Dat inlegstuk is vanaf de onderkant eenvoudig los te klikken.
Ziet er strak uit! Waar heb je het inbouwen van het interieur laten doen? ik ben nog op zoek naar een goed adresje voor ombouw van een e61 interieur.quote:Op zondag 21 november 2010 21:26 schreef Xtr3mE het volgende:
Euhmm sportpookje? kijk nog eens
Ik heb er 1k voor betaald en dat is inclusief in bouwen, bedradingen aansluiten (elektrische bediening én stoelverwarming) want mijn oude interieur was volledig handmatig dus er lag niks klaar qua bedrading. Plus nog een ander knoppenbalk met de juiste knoppen uiteraard..
Was ruim 3,5 uur werk uiteindelijk.
Het is een hoop geld maar persoonlijk vind ik het wel waard, het autorijden wordt gewoon anders
en ja je auto wordt wel meer waard uiteraard bij verkoop weer.
Dat wil ik ookquote:Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef Xtr3mE het volgende:
Waar ik me sinds aanschaf aan stoorde was mijn interieur en dan voornamelijk die stoelen waar nauwelijks zijdelingse steun in zat (lees: geen) en zat ook niet zo bijzonder. In een BMW horen gewoon lekkere (leren/sport) stoelen vind ik.
Nou daar heb ik wat aan gedaan:
Voor:
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik moet het nog schoonmaken, ik weet het.. komt goed!
Komt uit een M3 E46 met alle mogelijke opties erop ! zit heeeeerlijk incl. die stoelverwarming.
Nu is het voorlopig klaar met die updates, ben er nu blij mee..:)
[ afbeelding ]
Ik weet niet veel van techniek, maar spanrollen in de motor? Ik ken ze alleen als multiriem buiten de motor? Dynamo-aandrijving enzo? Dan zou het mee kunnen vallen.quote:Op maandag 22 november 2010 15:59 schreef Oksel het volgende:
M'n Einzer staat bij de garage. Spanrol afgebroken in de motor..![]()
![]()
Lekkere redeneringswijze heb jij... Is imo vrij logisch dat je op een forum de problemen tegenkomt. Misschien moeten we met z'n allen ook gaan posten als hij s'ochtends WEL wil starten???quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:22 schreef Tarado het volgende:
Ik ben nog niet zo lang volger van dit topic maar je zou bijna stoppen BMW te rijden na al die pech verhalen
quote:Op dinsdag 23 november 2010 10:37 schreef HFdude het volgende:
[..]
Lekkere redeneringswijze heb jij... Is imo vrij logisch dat je op een forum de problemen tegenkomt. Misschien moeten we met z'n allen ook gaan posten als hij s'ochtends WEL wil starten???
Ja, dat ja. En dan kunnen het de boutjes zijn die losgetrilt zijn, of iets meer schokkends. De garage zit 3 meter van m'n kantoor, dus ik loop vanmiddag weer even langs.quote:Op maandag 22 november 2010 23:07 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik weet niet veel van techniek, maar spanrollen in de motor? Ik ken ze alleen als multiriem buiten de motor? Dynamo-aandrijving enzo? Dan zou het mee kunnen vallen.
Rekensommetje maken: goedkoper om Meyle HD te halen in Duitsland (incl. benzine) of 'gewone' hier laten installeren.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:11 schreef Mikkie het volgende:
En ja hoor: de draagarmrubbers van m'n e46 zijn eraan. Bekend punt, maar daarom niet minder vervelend. En al helemaal niet als je op het punt staat vol beladen naar de Ardennen te vertrekken over twee dagen.
Ik kan Meyle HD halen in Duitsland, maar dat betekent wel vandaag nog snel 450km rijden en ze er morgen of vrijdag onder laten klussen.
Je hebt zeker een punt hoorquote:Op woensdag 24 november 2010 19:01 schreef Hyperdude het volgende:
Denk dat het ook wel te doen is met een beetje kalm aan doen.
Rij je toch lekker puur op koppel/moment die bult in de E25 vlak achter Luik omhoog.![]()
Ik zie ze momenteel op eBay voor 250-300 staan+ verzending
Op mijn garagerekening staan ze voor 350+BTW= 420
Scheelt idd. iets van 25-30%; dan kies ik voor gemak.
Als ik zelf, of met vrienden, er iets onder schroef heb ik geen probleem. maar met mijn eBay onderdelen naar mijn garage stappen doe ik liever niet; vind ik wat lullig en zij moeten ook wat verdienen.
behalve als mijn garage zelf moeilijk aan bepaalde onderdelen kan komen. Zo haal ik zelf mijn Mobil 5W-50 en heb ik ook nog ergens op de deel een stel original BMW geharde geboorde geventileerde zwevende schijven liggen ter vervanging van de huidige ATE., en een loopwerk voor mijn BMW navigatie (die nog net niet dood is)
BMW geluk bestaat uit jankende hoogtoerige 6cylinders verdomme, niet trekkers!quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Je hebt zeker een punt hoor. Het is nu vooral dat de garagehouder weinig tijd had en er niet helemaal in thuis was, dus hij gaf aan dat het geen probleem was als ik zelf zou bestellen en leveren, dan zou het het er wel onder zetten. Naja, prima. Dan betaal ik dus enkel het uurloon.
Overigens scheelt het dat ik nu niet over de E25 hoef, maar over de E42. Al zitten ook daar een paar mooie bulten in. Dat zijn de momenten van BMW-geluk: met de cruise op 150 naar boven rijden, terwijl het gepeupel op de rechterbaan 4.000 toeren draait in de 3 om boven te komen.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
BMW geluk bestaat uit jankende hoogtoerige 6cylinders verdomme, niet trekkers!
Oké Oké, of die hele oude 4cyl danquote:Op vrijdag 26 november 2010 13:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
BMW geluk bestaat uit jankende hoogtoerige 6cylinders verdomme, niet trekkers!
mmm... goeie vraag :p als ik echt zou moeten kiezen zou ik voor de x5 gaan wellicht.quote:Op vrijdag 26 november 2010 08:52 schreef YoshiBignose het volgende:
X5 ook? Waar daar moet je het eigenlijk mee vergelijken
Balen; ik had vorig jaar ook een nieuw spatbord nodig 3 weken nadat ik uit de all-risk was gestaptquote:
Hmm misschien kan een vriend van me je helpen, ik had ook een beetje dat soort schade toen ik crashte, alleen geen plaatwerk gelukkig. Laat eens een foto zien. Is het alleen plaatwerk recht of linksvoor? Of ook een stuk deur?quote:Op maandag 29 november 2010 19:59 schreef Bowny het volgende:
GVD, moest net uitwijken. Wiel los, draagarm eraf, stuurstang naar de klote en wat plaatwerk![]()
Heeft iemand advies waar de auto het best heen te brengen in omgeving Amsterdam?![]()
![]()
Kostenindicatie?
![]()
![]()
Zuigen is wel volwassen gedrag?quote:
Sorry, maar ik heb geen flauw ideequote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoezo onverzekerd oetlul? Ik blijf onder de 40% vermogen toename (van 173 naar 193) en behoud nogsteeds het aantal cilinders, kleppen, etc.. etc.. Is gewoon een identieke blok met 300cc meer en dubbele vanos ipv. 1..
Hier kon ik wel om lachen......quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:19 schreef Turquaz52 het volgende:
niemand? Yoshi? Invine? Haarbal?Somebody?
Of valt de kabelboom van een M52B25 op een M52B32 (Amerikaanse M3 blok) te pleuren omdat ik automaat wil blijven rijden?
Ik ook, heb geen flauw idee waar hij het over heeftquote:
Mooi, opzouten en we hoeven je niet meer te zien tot je er weer 1 hebt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:07 schreef Bowny het volgende:
En.....ik ben binnenkort een ex-BMW-rijder.
Ik snap ook niet waarom ik het aan jou vraagdequote:Op dinsdag 30 november 2010 22:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Sorry, maar ik heb geen flauw idee
Jammer.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:07 schreef Bowny het volgende:
En.....ik ben binnenkort een ex-BMW-rijder.
Iedereen bedankt voor het lachen, plaatjes, users dissen, bitchfights!
I'll be back, maar dan hopelijk met een dikkere bak!
![]()
Een E36 heeft altijd kwalenquote:Op woensdag 1 december 2010 10:22 schreef Alicey het volgende:
Iemand nog interesse in een E36 met een aantal kwalen?
Ik ga even niets rijden.....en ik ga liever in m'n nakie door -20 lopend naar m'n werk dan in een Smartquote:
Nou ja, deze heeft schokbrekers die aan vervanging toe zijn, een koelprobleem (wanneer de verwarming uit staat loopt de temperatuur snel op. Zelfs met de verwarming aan begint er echter na een km of 20 koelwater te lekken), centrale deurvergrendeling doet het niet en daarbij ziet hij er ook niet echt uit. Recentelijk is ook opeens het motorvermogen enorm afgenomen, waardoor je zeker vanuit stilstand flink moet gassen om de motor niet af te laten slaan.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Een E36 heeft altijd kwalendie van m'n broertje wordt nu weer gerepareerd, startte niet meer.
quote:Op woensdag 1 december 2010 11:17 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik ga even niets rijden.....en ik ga liever in m'n nakie door -20 lopend naar m'n werk dan in een Smart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |