YoshiBignose | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:59 |
![]() ![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i • Twista101, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • SingleCoil, E36 318i • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 11-10-2010 14:24:46 ] | |
tha_rizzo | zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:14 |
FIPO!!!!!!!! Yoshi, er is dan wat mis als je verlichting het niet doet ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 01:53 |
Ja.. m'n LCD klokje doet het ook al niet ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 02:12 |
Wannabe-tvp. Balen als je 's avonds niet kan borrelen omdat je beloofd hebt wat mensen te chauffeuren, maar dan wel leuk als je een stuk snelweg meepakt waar het rustig is en je dus probleemloos richting de 200 op de teller door kan rijden ![]() | |
metallicattim | zondag 10 oktober 2010 @ 08:50 |
Ik heb gister het subframe ( voorkant ) van mn E30 naar het straalbedrijf gebracht, kost me 85 euro voor het stralen, verzinken en coaten, dat is geen geld lijkt me!! De Bilstein B8 dempers zijn onderweg, net als de nieuwe draagarmen, wiellagers en spoorstangen, dus ik kan binnenkort beginnen met de voorkant te vervangen. | |
tha_rizzo | zondag 10 oktober 2010 @ 09:42 |
@ Yoshi, vervang alle zekeringen eens ![]() @ Mikkie, kijk uit bij Almere (A27), daar heb ikzelf ook eens 200 km/h gereden en iedereen stootte het hoofd aan 't plafond van de auto ![]() | |
Bowny | zondag 10 oktober 2010 @ 12:13 |
Terug Van Palermo Eindelijk weer BMW rijden ![]() | |
xaban06 | zondag 10 oktober 2010 @ 14:49 |
Filters binnen ![]() Morgen even olie kopen en dan langs mn garage voor APK. Waarom sta ik niet in de OT, omdat het een halve BMW is? ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 14:50 |
Nu wel ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door YoshiBignose op 10-10-2010 14:57:27 ] | |
xaban06 | zondag 10 oktober 2010 @ 15:01 |
quote:320td ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 15:05 |
Ooh ja jij hebt een compact ![]() | |
Gkhn | zondag 10 oktober 2010 @ 15:09 |
Ik moet er ook nog in ![]() 320i cabrio '90. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 16:01 |
Foto's zijn ook welkom ![]() | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 21:32 |
quote:Het was een mooi gladgestreken stuk A73 ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 21:41 |
Wat dacht je van snelweg van Den Haag naar Amsterdam (A4 ofzo?)... daar heb je zo'n hobbel in de weg wat echt niet leuk meer is. Is 5 baans ofzo, maar je mag er maar 100. Niemand rijdt er 100, ik wel in de E21, met twee mensen erin die niet zo slank zijn als ik. Eerst klapt je kop tegen het plafond en daarna ram je dwars door die stoel tegen de bodem aan. Ben blij dat ik laatst de trekhaak eraf heb gehaald. | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 21:42 |
quote:Uiterst effectief als je op het punt staat in slaap te vallen, maar verder wel jammer inderdaad ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 21:49 |
quote:Ja, maar slapen doe ik niet in een auto maar in bed. | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 21:56 |
quote:Dat ben ik dan weer met je eens. Mocht ik vermoeid worden, dan gaat de muziek een tandje harder en het raam open. Frisse wind is goed! En als ik nog echt ver moet, dan even een stopje bij de pomp om een bakkie pleur naar binnen te slobberen ![]() | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 22:00 |
Ja. Maar ik heb zelf nooit echt lange afstanden gereden, 3 uurtjes naar Duitsland, maar met 1 pauze bij de Burger King (double whopper) en zo'n cola waar volgens mij meer in zit dan een fles weet je in ieder geval zeker dat je de komende tijd niet slaapt. Het is wel irritant inderdaad als de passagiers allemaal slapen, dan word je zelf ook sneller slaperig en om dan ff keihard AC/DC op te zetten is misschien wat asociaal ![]() | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 22:10 |
quote:Mwoah, dat zou me dan niet boeien ![]() ![]() Ik rij ook niet dagelijks ontzettend lange afstanden ofzo, maar wel al met enige regelmaat lange stukken (500+ km) gereden en uit noodzaak gestopt omdat ik moest tanken ![]() ![]() | |
Gkhn | zondag 10 oktober 2010 @ 22:21 |
Oké ik heb een paar problemen met mijn rechterruiten. Punt 1: de rechterachterruit gaat moeilijk naar beneden. Het reageert vaak niet op de knop en dan moet k een stuk of 10x drukken voordat ie 'm pakt. Omhoog doet ie wel zonder moeite. Punt 2: Als ik een drempel op/af rij maakt de rechterachterruit (volgens mij) een piepend geluid. Dit gebeurt echter zelden maar het is wel irritant. Punt 3: rechtervoorruit trilt te veel als ik rij, als ik hem een klein stukje open zet houdt dit echter op. Maar dat is niet zo handig straks in de winter Punt 4: Misschien is dit een antwoord op punt 3, maar als ik mijn deur sluit dan is er duidelijk een grote ruimte tussen de voorruit en de achterruit. De voorruit steekt naar voren. Weet iemand raad? | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 22:25 |
quote:Ach, met de snelheden die ik dan rijd word je volgens mij helemaal niet meer wakker van die paal ![]() Ik rij nu af en toe met de E21 constant 100 km/u en dat is toch wel afzien soms hoor ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 22:30 |
quote:De E21 is dan ook meer om te cruisen en te genieten natuurlijk, al schiet 100 niet echt op nee ![]() Maar inderdaad, ook als ik op lange afstanden aan het doorkachelen ben heeft zo'n paal nog weinig functie ![]() ![]() ![]() ![]() | |
von_Preussen | zondag 10 oktober 2010 @ 22:33 |
Ahhhh, een BMW-topic, wat leuk. Ben zelf overtuigd BMW-rijder, en ben momenteel onderweg in een BMW X5 3.0d M-Sport (E70, pre-facelift). Eventueel mogelijk dat in de OP toe te voegen? | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 22:33 |
4k op de 180-200? Pffff, zit ik dan met m'n 4k bij de 100. Maar ik tank nog goedkoper dan jij ![]() OOOH De eerste X rijder in het BMW-topic ![]() ![]() | |
xaban06 | zondag 10 oktober 2010 @ 22:38 |
quote:A4 rij ik dagelijks ![]() Wat bedoel je met, niemand rijd er 100? Allemaal boven, of er juist onder? | |
von_Preussen | zondag 10 oktober 2010 @ 22:59 |
quote:Dank daarvoor, ik zal eventjes wat over de auto posten. De BMW X5 is uitgerust met de 3.0d motor (235pk) en beschikt standaard over xDrive. Besteld werd de auto in augustus 2008, dus nog net voordat BMW in een diepe crisis raakte. Daardoor kon ik de wagen nog voor een zeer gunstige leasingprijs krijgen, iets wat volgens de verkoper tegenwoordig niet meer mogelijk is. Omdat de wagen niet beschikt over efficient dynamics, heb ik het vermoeden dat hij al 2008 gebouwd is en een tijdje in opslag stond. Geleverd werd de wagen met 000001 op de teller in Februari 2009. Inmiddels zijn we 21 maanden verder, en staat er 38.000 kilometer op de teller. Afhankelijk van de rijpatroon verbruik ik tussen de 10,5 en 12,0 liter. Vooral in de stad (Hamburg) loopt het verbruik sterk richting de 13 - 14 liter, hetzelfde geldt voor snelle ritten op de Autobahn (meestal tussen de 180 en 200km/h, daar waar dat mogelijk is). Tot nu toe nog geen centje pijn gehad met het technische gedeelte van de wagen, alleen heb ik vorig weekend voor het eerst meegemaakt dat het iDrive / navigatiesysteem vastgelopen is. Van andere X5 rijders heb ik vernomen dat het bij hun ook al is voorgekomen. Weliswaar ergert me het langzame, oude navi mij een beetje, maar voor de rest vind ik het een zeer comfortabele, ruime maar toch "sportieve" wagen. Hier nog enkele foto's: ![]() Ophalen bij de dealer. ![]() Helemaal nieuw. ![]() ![]() Weer helemaal schoon. ![]() ![]() Afgelopen week in Zuid-Duitsland. ![]() Rechts die van mij met M-pakket, links die van een familielid zonder M-pakket. Paar extra foto's hier: http://picasaweb.google.com/bmwE60driver/BMWX530dMPaket# | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 23:28 |
Dat M-pakket staat 'm goed! Al vind ik de velgen van de andere mooier, alleen moeten ze een slagje groter ![]() ![]() quote:Rijdt dat ding op LPG? ![]() ![]() 200 doet ie wel richting de 4500 toeren en dan houdt het ook wel een heel eind op hoor, maar 180 bij 4.000 toeren is niet heel bijzonder. En het ding is dan ook nog opvallend stil. Anderzijds is het ook zo dat bij een kruissnelheid van 130 de auto toch nog makkelijk een liter of 7 per 100km wegslurpt, dat is dan wel weer relatief inefficiënt. Wat dat betreft is het goed dat BMW in 2003 op een gegeven moment een zesbak heeft gemonteerd bij de toch al pittigere 320d van na de facelift, dat scheelt toch wel in het verbruik ![]() ![]() | |
von_Preussen | zondag 10 oktober 2010 @ 23:32 |
quote:Eigenlijk wilde ik eerst de 20-inch M-velgen nemen, maar heb toch besloten de 19-inch te nemen omdat deze kleiner zijn (dus minder kans op schade door stoeprandjes etc.) en ik die ¤1.000 liever in nog wat opties wilde steken. Tjsa, ik vond het ook jammer dat ie niet op 000000 stond, maar het is natuurlijk slechts voor de leuk. Want die wagen heeft in de fabriek & op de boot ook al de nodige kilometers afgelegd, en wordt dan bij de dealer nog een keer op 0 gezet. Maar goed, mischien bij de volgende auto. ![]() | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 23:34 |
quote:Natuurlijk is dat zo, het is echt niet zo dat je auto helemaal bleu is. Maar laat die dealer die reset dan net even een paar honderd meter later doen ![]() | |
von_Preussen | zondag 10 oktober 2010 @ 23:38 |
quote:Het is trouwens één van de grootste dealers van Duitsland, die levert per dag dus echt enkele tientallen auto's uit. Dan worden de auto's in een aparte hal klaargemaakt, en dan in de andere hal gereden om aan de klanten te worden overgegeven. We hadden al wat paniek veroorzaakt omdat ze pas erg laat waren begonnen met het klaarmaken van de auto, en als je dan helemaal nog speciale wensen hebt gaat het wel erg lastig worden. Ik was al pissed off dat de auto niet zo geleverd werd zoals ik hem besteld had (ik had de dakdragers in aluminium besteld, matchend bij de raamlijsten, maar dat hebben de Amerikanen schijnbaar verkloot). ![]() | |
Mikkie | zondag 10 oktober 2010 @ 23:44 |
quote:Ah, dat verklaart iets. Anderzijds hoeft de klant niet de dupe te worden van de omvang van het dealership, vind ik ![]() Wel klote van de dakdragers dan, al vind ik ze in het zwart zeker niet misstaan. | |
von_Preussen | zondag 10 oktober 2010 @ 23:49 |
quote:Eens, maar goed, gedane zaken nemen geen keer en een groot probleem is het ook niet. ![]() Zwart is zeker niet lelijk, en het went na verloop van tijd zeker. Alleen als detailfetisjist had het moeten matchen met de raamlijsten, en met de exterieurkleur. Dit is namelijk CarbonschwarzMetallic, wat in de zon een lichtblauwe schimmering geeft terwijl de dakdragers zwart zijn. Dan past Saphirschwarz er beter bij, naar mijn mening. Ook geven de zwarte dakdragers een soort van lichte vlekken van het water, iets wat de dealer ook niet kan verhelpen. En uiteindelijk wil ik ze niet laten verwisselen, want je bent niet zeker of je dan geen gezeik krijgt met kraakjes, andere geluiden of vochtigheidsproblemen. Er is mee te leven, maar bij een volgende auto zal ik er wat strikter in proberen te zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door von_Preussen op 11-10-2010 09:46:04 ] | |
YoshiBignose | zondag 10 oktober 2010 @ 23:53 |
quote:Erboven, want ik ging 100 en werd constant ingehaald ![]() quote:19 inch en het lijkt gewoon klein... ik heb 13 inch onder de E21 en het staat niet eens slecht ![]() ![]() quote:Ja "dat ding" rijdt op LPG. Scheelt idd, want MRB betaal ik ook niet ![]() ![]() | |
tha_rizzo | maandag 11 oktober 2010 @ 08:39 |
Von_Preussen, welkom ![]() ![]() @Yoshi, ik tank gewoon benzine in m'n auto, maar ik wil 'm ook zo veel mogelijk origineel houden. Ik ben overigens wel meer voor m'n verzekering kwijt ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 09:44 |
quote:Dat is jammer ja, maar het zijn details inderdaad. Je leert ervan voor een volgende keer ![]() quote:Sodeju, da's wel weer het voordeel aan zo'n auto. Kan ie wel veel zuipen, maar dat zijn dan ook de voornaamste kosten. Ik ben aan verzekering al een tientje of zes in de maand kwijt (WA+) en dan nog een dikke honderd euro mrb. Daar kun je behoorlijk wat peut voor verstoken ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 09:49 |
quote:Klopt, maar zoals Rizzo ook zegt, het moet dan wel je tweede auto zijn anders betaal je nog wel wat meer aan verzekering. Nou is dat het geld in principe ook niet, MRB is veel duurder. Maar zo'n gastank is ideaal ![]() Maar nu kan ik wel heel stoer zeggen: ik heb 2 bmw's ![]() | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 09:58 |
quote:Haha, held ![]() Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel ik nu voor m'n 320d zou kunnen krijgen. Kmstand is behoorlijk laag voor zo'n type auto, alleen kan ik dat niet aantonen (in het buitenland particulier onderhouden door een bmw-medewerker, maar geen boekje). Maar als het genoeg oplevert, is een 330d natuurlijk wel geniaal speelgoed! ![]() | |
von_Preussen | maandag 11 oktober 2010 @ 10:00 |
quote:Een 330d uit welk jaar zou je dan op het oog hebben? Eentje van na de facelift? Edit: E46 of E90? [ Bericht 1% gewijzigd door von_Preussen op 11-10-2010 10:08:26 ] | |
tha_rizzo | maandag 11 oktober 2010 @ 10:05 |
Ja, zo'n oude auto wil je niet primair hebben. Te onderhoudsgevoelig, verder moet je natuurlijk wel de kosten kunnen dragen, ik ben voor mijn 5je ongeveer ¤30,- p.m. kwijt aan verzekering (dat is WA met inzittenden en RB). Ik zit zelf ook al te kijken wanneer er een primaire auto er bij mij af kan (verhuizing heeft nu wel een hogere prio ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 10:05 |
quote:Tja ik heb hem net ik heb geen idee. Het laatste jaar heb ik 40.000 km gereden met m'n 318ci, dus had beter voor de 320d kunnen gaan achteraf. Nu hoop ik het een beetje te compenseren met deze auto zodat het benzineverbruik een beetje normaal is. 40.000 km in een jaar met een gemiddelde van 1 op 10 is toch 4000 liter = ruim 6000 euro. Dat is 500 euro per maand aan benzine!!!!!!! Nu ik er zelf zo over nadenk.... what have i done ![]() Gelukkig was een groot deel daarvan woon-werk verkeer en kreeg ik een (magere) reiskostenvergoeding ervoor. Maar toch.... | |
von_Preussen | maandag 11 oktober 2010 @ 10:10 |
quote:Verboek gewoon de extra kosten t.o.v. een "gewone" auto onder de post "hobby". ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 10:32 |
Zo zie ik het ook ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 10:36 |
quote:De tering. Ik heb afgelopen jaar in m'n vorige auto ruim 30k gereden à ruim 3k euro en heb toen al besloten een diesel te kopen. Los van het onderhoud is zo'n 320d al goedkoper bij jaarkilometers rond de 15k... quote:Het zou weer gaan om een e46, rond 2003/2004. Daar zit 'm ook net de crux tussen de 184pk en de 204pk-versie. Ik zou in elk geval een faceliftmodel willen inderdaad. Anderzijds kan ik ook tevreden zijn met deze. Misschien binnenkort toch eens kijken naar de mogelijkheden voor een chip naar ongeveer 160pk en 340Nm koppel. Koppeling zal het dan iets meer te verduren krijgen, maar als het verder allemaal meevalt heb ik dan in feite ook meer dan voldoende prestaties... | |
piekartz87 | maandag 11 oktober 2010 @ 11:04 |
oh jee, alweer een nieuwe. eerst maar eens de laatste pagina's van de vorige doorlezen ![]() | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 12:46 |
Ik zag gisteren een nieuw model 3 serie te koop staan ergens in een klein gehuchtje, stond gewoon de voortuin bij iemand, dus geen autoboer. Auto zag er superstrak en goed uit. Helaas geen KM stand. Prijs? 10.500 euro.. ![]() Kan hem niet op MP vinden helaas. | |
Turquaz52 | maandag 11 oktober 2010 @ 12:54 |
quote:Ik kijk op mijn Shell bonnetjes: 01-10-10- V-Power Racing 100 - 100 Euro 05-10-10 - V-Power Racing 100 - 95 Euro 10-10-10 - V-Power Racing 100 - 50 euro What have I done? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 11 oktober 2010 @ 12:57 |
quote:Ik heb een 318i. Simple as that. de 2.7eta's zijn toch ook niet 327e, maar 325e? Of de 318IS wat een 1.9 16v werd, of de 323i wat een 2.5 is? Type aanduiding is TYPE aanduiding, wat bij 'toeval' de cilinderinhoud suggereert. Dus ik heb een 318i 2.5 24v. En netjes 192PK niet meer denk ik ![]() quote:Voor welke auto dat dan weer? ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 13:01 |
quote: ![]() ![]() | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 13:04 |
Ik rij per jaar ook 40.000 km, gemiddeld 6 liter / 100km. 2600 liter diesel, a 1,12 per liter. 3000 euro, 250 euro per maand.. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 13:53 |
quote:Voor de E36 318is coupe van m'n broertje he, maar het gaat het toch niet worden denk ik. Door de inbraak laatst is er toch veel schade. De accu loopt nu constant leeg, waarschijnlijk is er iets mis met het deurmechanisme wat constant kortsluiting veroorzaakt. Alle zekeringen vervangen hielp even, na 5 sec. waren ze weer doorgebrand. Ook een koplamp is doorgebrand. Beetje kut dus, vooral om nu te achterhalen waar het probleem zich nou precies bevindt. Dachten eerst dat het misschien met de bekabeling te maken had want daar was ook veel losgetrokken en alarm doorgeknipt, maar volgens mij blijft er bij de deur iets tikken. Hierdoor loopt de accu na een paar uur alweer leeg ![]() quote: ![]() ![]() | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 13:55 |
Nee, Duits kenteken, wegenbelasting is 330 euro / jaar.. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 11 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Wat willen jullie uiteindelijk doen met de e36 dan? | |
minispilie | maandag 11 oktober 2010 @ 14:07 |
Ik wil der ook nog wel bij Z3, 1.9 ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 14:23 |
quote:Rijden? quote:That's it, im moving to germany. quote:Z3 roadster uit 1996-2002 neem ik aan? | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 14:25 |
Mag je ook tenminste nog eens je bak maxen zonder dat je een dikke print krijgt.. ![]() | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 14:25 |
Mn 118d doet keurig 220 op de teller.. ![]() | |
minispilie | maandag 11 oktober 2010 @ 14:27 |
quote:2001 ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 14:28 |
quote:Mijn 318ci ook hoor, maar mijn ogen staan gefocust op camera's langs de weg en volvo's die verdacht dicht achter me blijven. quote:Ja, dat zit tussen 1996 en 2002. | |
von_Preussen | maandag 11 oktober 2010 @ 14:30 |
quote:Jij hebt een 2.0l 4-cylinder met 143pk. Ik heb een 3.0l 6-cylinder met 235pk. Jij: top = 210km/h, 0-100 = 8,9sek Ik: top = 216km/h, 0-100 = 8,1sek Mijn god, wat doe je met mijn ego, heb ik daarvoor 100pk en 2 cylinders meer. ![]() Hoewel, ik kreeg hem voor de 10.000 ook op "slechts" 220/222km/h, op de teller loopt ie nu soms wel 230km/h, dus iets verbetering is er wél ingekomen. Zelf heb ik ook een tijdlang in een BMW 118d gestuurd, en moet zeggen dat het een geweldige auto is om te rijden, en het verbruik wat je daarbij hebt is fenomenaal. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 14:33 |
Haha ja, maar als jij iemand aanrijdt dan merk je het niet eens. | |
von_Preussen | maandag 11 oktober 2010 @ 14:35 |
quote:Laten we het zo zeggen, ik heb eens dagenlang moeten nadenken hoe een bepaalde schade aan mijn auto is gekomen totdat ik doorhad wat er gebeurd was. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 14:39 |
quote:Je vond toch geen melktandjes tussen je nieren he? ![]() | |
von_Preussen | maandag 11 oktober 2010 @ 14:44 |
quote:Nee, maar wel enkele diepe krassen op rand van de wielkasten (die staan bij het M-pakket iets verder naar buiten). En ik maar denken waar die vandaan kwamen, totdat ik bedacht dat ik niet tegen een stoepje was gereden, maar die weerstand dan toch van een ander "object" aan de andere kant van de wagen kwam. ![]() | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 14:45 |
quote:118d rijdt heerlijk, lekker sportief, en keihard door de bocht.. ![]() ![]() ![]() | |
Oksel | maandag 11 oktober 2010 @ 14:46 |
Vorig weekend nog een CLS gereden trouwens, dat is ook wel erg prima rijden. | |
von_Preussen | maandag 11 oktober 2010 @ 14:51 |
quote:Eensch, CLS heb ik vorig jaar ook nog eens mogen sturen, vergeleken met de S-klasse is die een stuk sportiever (S-klasse heb je niet zo'n contact met de weg mee), maar is toch ook bij hoge snelheden (250km/h) nog zeer comfortabel. Ligt er denk ik ook aan omdat die wagen erg laag ligt, en daardoor minder wind vangt. Ik heb toen de CLS 320 CDI gereden, welke jij? edit: je hebt nog een pre-facelift 118d zie ik? | |
#ANONIEM | maandag 11 oktober 2010 @ 16:31 |
quote:Leuk. CSL lijkt me trouwens ook leuk. Zelfde letters, maar meer BMW-gerelateerd. | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 17:34 |
quote:Het zijn niet alleen Volvo's hè ![]() Mijn 320d maxed out bij 215 op de teller ![]() Vanmiddag trouwens op aanraden van veel mensen op BMWportal even de EGR-klep gereinigd, had toch een middagje vrij en zin in wat simpele ontspanning. Geen moeilijk werk, uurtje klungelen en hij zit er weer in ![]() Van: ![]() Naar: ![]() Dat scheelt nogal ![]() Ook leuk: de schoonheid van m'n handen is omgekeerd evenredig aan die van de EGR-klep ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 17:40 |
Prachtig.. maar waar dient dat ding voor dan? | |
Turquaz52 | maandag 11 oktober 2010 @ 17:42 |
Uitlaatgas Recirculatie. Dat is een klep waarmee je (vieze hete) uitlaat gassen weer terug je motor in worden geduwd.. | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 17:45 |
quote:Dat ding recirculeert uitlaatgassen. quote:Door het schoon te maken wordt voorkomen dat er een hoop prut teruggeblazen wordt de motor in. Daarnaast is er meer ruimte voor de luchtstroom, waardoor minder sprake is van vermogenverlies. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 17:50 |
Oke cool ![]() | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 18:12 |
quote:Jij was dat toch die laatst vroeg of het moeilijk was? Ik had hier wat foto's geplaatst. De onderste 2 schroeven van je EGR, hoe heb je die los gekregen? | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 18:16 |
quote:Jep ![]() Gewoon, net zoals de bovenste twee ![]() | |
tha_rizzo | maandag 11 oktober 2010 @ 18:26 |
quote:Geen idee, ik moet de veerpoten achter bij mij ook nog vervangen ![]() | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 19:08 |
quote:Slang was al los, maar met geen mogelijkheid kom ik bij de onderste schroefjes. Misschien nog bij de linker wel, maar de ander kom ik echt niet bij. Misschien dat je bij een 320d meer ruimte hebt als bij de 320td? | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 19:48 |
quote:Wat moet jij niet vervangen ![]() Ik kan niet vinden welk lampen in E30 moeten, is dat H1? [ Bericht 5% gewijzigd door YoshiBignose op 11-10-2010 19:58:29 ] | |
tha_rizzo | maandag 11 oktober 2010 @ 20:10 |
quote:M'n koplampen, m'n blower en dat was't een beetje ![]() | |
Mikkie | maandag 11 oktober 2010 @ 20:30 |
quote:De schroeven zijn precies hetzelfde... is je gereedschap misschien niet lang genoeg (geen flauwe grappen maken nu ![]() | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 22:46 |
quote:E30 slikt H1. | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 22:46 |
quote:Schroeven zijn wel hetzelfde, maar er is geen ruimte om er bij te komen. | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 22:47 |
quote:Dank. | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 22:47 |
Foto's uit vorige topic.![]() ![]() | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 22:48 |
quote:http://www.lighting.phili(...)car_lighting&lang=nl | |
xaban06 | maandag 11 oktober 2010 @ 22:48 |
* xaban06 verkoopt xenon lampjes + setjes, vandaar de ervaring met lampjes :p | |
SingleCoil | maandag 11 oktober 2010 @ 23:14 |
quote:OK. We zijn op vakantie met de E34, eerst van Schiedam naar Berlijn gereden, daarna van Berlijn naar Krakow in Polen. Bergje-af wind mee op de GPS 202 gehaald ![]() Het blijft een geweldige auto! Morgen van Krakow naar Praag, daarna van Praag naar Neurenberg en dan weer naar huis. Fahrvergnuegen! | |
YoshiBignose | maandag 11 oktober 2010 @ 23:34 |
Oke leuk, maar waarom quote je mij dan? 202 niet slecht voor die arme 4 cilinder in zo'n zware bak. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 oktober 2010 @ 01:01 |
quote: quote:Dat is precies hetzelfde als bij mij. Mits je het goede gereedschap hebt, is het prima te doen. De bovenste kun je eventueel gewoon met een steeksleutel doen, maar daarmee red je de onderste schroeven inderdaad nooit ![]() Zoiets zeg maar. Je hebt de ratel, het originele handvat en onderin zie je nog zo'n verlengstuk liggen. Als je die gebruikt en je schroeft die dikke rubber slang van tevoren los heb je werkruimte genoeg ![]() | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:33 |
quote:E30? simpel klusje ![]() 3 boutjes/moertjes ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:47 |
E21 ook? ![]() | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:59 |
quote:Durf ik niks over te zeggen... heb ik nog nooit aan gewerkt ![]() kom eens langs ![]() | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:47 |
quote:Ja, ik ook. Maar ik gok binnenkort dat de nieuwe CLS voor de deur staat.. ![]() En ik heb inderdaad een "oude" 118d ![]() | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:49 |
Ik ga toch eens achter die 3 serie aanbellen.. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:51 |
quote:Wat is je adres ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:32 |
quote:Boyds in Purmerend? ja die ken ik wel.. meestal issie wel aan een oude bmw aan het werk voor zichzelf inderdaad ![]() mijn loodsje is in ZO beemster maar ben 80% van de tijd in het werk in Amsterdam op de garage ![]() | |
Maharbal | dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Dat zijn gewoom echt die motoren, maar dan wat geknepen etc (soms ook marketingtechnisch). Het is niet "toeval" dat dat de cylinderinhoud is. Iig, ik zal zo eens proberen mijn kentekenbewijs op te halen P.s. 240 op de teller :d [ Bericht 13% gewijzigd door Maharbal op 12-10-2010 11:58:48 ] | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:23 |
quote:laat maar, die jongen weet het wel hoor ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:26 |
Ik rij een 318i, een 318i it is. Simpel. Niks anders. Daar ben ik wel koppig in. Dus als ik een Corvette motor in een BMW duw dan heb ik een BMW 357i? ![]() ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:35 |
quote:Nee, dan heb je een 318i met een aangepaste motor. Nu heb je een 318i met een aangepaste motor. En dat moet je, wanneer het relevant is, dus wel vermelden. Roepen dat je een 318i met 200pk hebt is niet helemaal eerlijk, en dat snap je zelf best wel ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Mikkie op 12-10-2010 13:42:18 ] | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:47 |
... [ Bericht 99% gewijzigd door rival op 12-10-2010 13:59:46 ] | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:57 |
Die 3 serie die ik te koop zag staan, was dus een 5 serie.. ![]() Maargoed, 10.500 euro voor een 520 Li (2.2 liter).. heeft wel veel gelopen, 213dkm. http://link.marktplaats.nl/368014728 Leuk bakkie. | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:58 |
quote:Ik rij een 118, met een 2.0 liter motor. You do the math. | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:00 |
quote:veel plezier met turQ ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:06 |
quote:Ik heb een 323i met een 2.5 liter motor.. ![]() Ik noem het toch ook geen 325i? Nee, 323i. Ik rij 318i met een ander motor, het blijft een 318i want: Mijn accu is nog steeds voor onder de motorkap, Fabrieks heb ik trommels achter Fabrieks heb ik geen fancy dingen zoals een BC Fabrieks heb ik een enkele pijpje als einddemper.. etc..etc.. Als ik een 325i wil, dan koop ik die wel.. Nu rij ik een 318i met 325i motor ![]() | |
rival | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:09 |
quote:het blok krijgt minder lucht binnen... heeft minder vermogen... de typeaanduiding die ze nu geven komt ongeveer overeen met het vermogen dat de "323" geeft... anders krijg je een 325light bv ofzo.... maar oke, jij hebt een 318! ![]() | |
Mikkie | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:11 |
quote:Dat kan bijna niet kloppen, moet wel een addertje bij zitten. Sowieso is de advertentieprijs een stuk hoger dan wat jij noemt, maar als je vergelijkt op Autoscout dan is de goedkoopste rond de 14k... er moet gewoon wel iets stuk zijn ![]() Al begin ik bijna te twijfelen om te gaan kijken en misschien te kopen voor de handel. | |
Turquaz52 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:18 |
quote:325iLight of 323i, dont matter.. 318i 24v it is ![]() | |
xaban06 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:42 |
quote:Even de opties opsommen, let vooral op de dikgedrukte: quote:Pfff, dat mensen dat nog vermelden. | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:51 |
quote:Hij gaf al aan dat de prijs op MP hoger is. En volgens hem een prima bak. 1,5 jaar geleden gekocht bij de dealer. Dealeronderhouden. Zag er iig zeer strak uit. | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:51 |
quote:Dat doet MP standaard, duh! | |
Mikkie | dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:09 |
quote:Je bent zelf gaan kijken maar afgehaakt omdat...? quote:Nee, die stuurbekrachtiging dan. Als dat in zo'n auto al niet zou zitten ![]() | |
xaban06 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:14 |
quote:Helemaal niet! | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:47 |
quote:Ik liep er toevallig langs. En ik hoef geen 5. En als ik al een nieuwe BMW zou kopen, koop ik hem wel in Duitsland. | |
Oksel | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:41 |
Heren, ik wil een 2e setje velgen met zomerbanden. Welke? http://link.marktplaats.nl/384823773 Of http://link.marktplaats.nl/371691838 Wat vinden jullie? | |
Jaapie1993 | dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:59 |
Ik heb waarschijnlijk een paar mistlampen op de kop getikt(moet ze nog ophalen) voor m'n e30, wat heb ik nu allemaal nog nodig om ze aan te sluiten? Schakelaar sowieso maar wat nog meer? | |
Mikkie | dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:51 |
quote:Van die twee, de eerste set. De tweede ziet er wat 'onvolwassener' uit, vind ik, al ben ik van beide niet echt een fan maar je vraagt immers een oordeel tussen die twee ![]() Maar eerlijk gezegd zou ik op zoek gaan naar 17", dat vult de kasten net iets meer terwijl je comfort behouden blijft. | |
tha_rizzo | woensdag 13 oktober 2010 @ 07:50 |
Oksel, ik ben 't met Mikkie eens, pak de eerste set. Die ziet er net uit. ![]() | |
Oksel | woensdag 13 oktober 2010 @ 09:33 |
17" is meteen stuk duurder. Nu heb ik nieuwe banden + velgen voor dezelfde prijs als een set nieuwe banden ![]() | |
von_Preussen | woensdag 13 oktober 2010 @ 09:41 |
Ik zou ook de 1e set nemen, die oogt het rustigst. | |
Oksel | woensdag 13 oktober 2010 @ 09:46 |
Ja, die gaat het wel worden. Scheelt me elk half jaar 70 euro, dus 140 euro / jaar. Dat is makkelijk verdienen. In een half jaar heb ik de velgen al terugverdiend. ![]() | |
Oksel | woensdag 13 oktober 2010 @ 09:47 |
Oh, en voor de mensen die gaan roepen dat winterbanden onzin zijn.. ![]() | |
Oksel | woensdag 13 oktober 2010 @ 09:49 |
quote:Deze CLS reedt ik dus pas: ![]() ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 oktober 2010 @ 09:49 |
bekijk anders ook eens merkwielen.nl Kerel heeft er vaak leuk spul tussen liggen tegen een aardige prijs. | |
Oksel | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:41 |
Hm, duur man ![]() | |
Maharbal | woensdag 13 oktober 2010 @ 10:51 |
quote:Ik vond het wel meevallen voor origineel spul. Het is altijd in erg goede staat. | |
rival | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:03 |
quote:ik zou voor de 2e gaan. dus nu weet je zeker dat je de 1e wilt ![]() | |
Oksel | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:56 |
Ja, thnx ![]() | |
rival | woensdag 13 oktober 2010 @ 11:58 |
quote:anytime ![]() | |
xaban06 | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:19 |
Filters vervangen ![]() Olie vervangen ![]() Nu nog mn banden en dan naar de APK. | |
minispilie | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:36 |
quote:Kabelboom als deze er niet ligt en een relais voor in de zekeringkast... | |
Maharbal | woensdag 13 oktober 2010 @ 16:59 |
Zostraks even gereden in de gechipte 330d (e90) van m'n baas. Jezus christus, 600nm koppel. Bijna m'n lunch kwijt. Vrijdag komt er een GT, even meestelen ![]() | |
Mikkie | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:29 |
quote:EGR nog geprobeerd? ![]() Is het veel werk, die filters en olie enzo? Ik wil dat misschien binnenkort ook zelf gaan proberen ![]() | |
xaban06 | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:40 |
quote:Ik heb het laten doen. Schijnt dat de luchtfilter het moeilijkst was. EGR hebben ze ook schoongemaakt. Jammer dat ze de EGR ook gedaan hebben, wilde het eigelijk zelf doen, | |
xaban06 | woensdag 13 oktober 2010 @ 18:41 |
Oliefilter moet trouwens makkelijk zijn. | |
rival | donderdag 14 oktober 2010 @ 10:50 |
quote:oliefilter is simpel. meestal zit ie nog in het zicht ook... | |
rival | donderdag 14 oktober 2010 @ 10:50 |
quote:zit vaak op een lastig te bereiken plek ja ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 oktober 2010 @ 11:56 |
De lucht filter? ![]() | |
Mikkie | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:13 |
quote: quote:Hmmm, misschien dan toch maar wegbrengen voor een beurt. En dan ga ik haast twijfelen tussen de dealer en m'n eigen universele garage. | |
rival | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:21 |
quote:ja euh de binnenluchtfilter bedoelde ik eigenlijk.. je interieur filter zegmaar.... de luchtfilter van het blok is appeltje eitje! | |
rival | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:22 |
quote:universeel, hier kan je weinig aan fout doen en de dealer is 99vd 100 duurder... doe het ergens waar je mee kan/mag kijken... doe je het de volgende keer zelf ![]() | |
Mikkie | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:35 |
quote:Ja daar twijfel ik dus over. Want op zich kun je ook een Do It Yourself zoeken op Internet en dan gewoon aan de slag gaan. Ik zit al te kijken om dat te doen voor o.a. de motorolie en versnellingsbakolie. Dan hoef je nog maar een halve beurt te laten doen ![]() | |
rival | donderdag 14 oktober 2010 @ 12:51 |
quote:Ik zou de stap wagen als ik jou was... het enige waar je op moet letten is dat wat je eraf haalt, er exact weer zo op moet. incl rubbertjes ringetjes e.d. maar dat spreekt voor zich... er hoeft niks ingesteld of aangepast te worden oid... dus moet lukken toch ![]() | |
Hyperdude | donderdag 14 oktober 2010 @ 13:04 |
Versnellingsbakolie zou ik lekker laten zitten als ie goed schakelt. Erg kritisch welke olie je er in gooit. Mijn garage had net ff de verkeerde er in gegooid, en kon de volgende dag alsnog de goede er in gooien(synchronisatie werkte niet lekker meer). Terwijl ze verder eigenlijk nooit fouten maken. Ik heb gezien wat er uit kwam na 200K kms en het zag er precies hetzelfde uit als wat er in gaat. Als je toch aan de gang gaat moet ff kijken welke kleur de sticker op je bak heeft en dan exact dezelfde (BMW-)olie halen. Interieurfilter (of ging het om luchtfilter?) bij de e46 is eitje; gewoon ff die drie plastic dingen een kwartslag draaien en je haalt die plastic plaat weg en je pakt het fliter eruit. Eerste keer 4 min. denk ik. | |
Hyperdude | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:40 |
ff off-topic: Nog een handige jongen hiero met 10K los voor een project 964? http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=29541 Lees je wel ff goed in voordat je er op leegloopt. ![]() ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door Hyperdude op 14-10-2010 15:11:44 ] | |
xaban06 | donderdag 14 oktober 2010 @ 14:55 |
Gotver, ik dacht dat velgen van een E36 ook op E46 paste. Niet dus! grrr Iemand setje wintervelgen+banden kopen? | |
rival | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:06 |
quote:Wat past niet dan? is de ET waarde anders of de naaf? | |
Turquaz52 | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:17 |
quote:Ik heb E46 stalen velgen.. Ruilen? ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:38 |
quote:Al verkocht, wel een tof ding ![]() | |
Hyperdude | donderdag 14 oktober 2010 @ 15:40 |
Dat is een nieuw wereldrecord. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 oktober 2010 @ 17:05 |
quote:Dan moet het een hele rare maat zijn want volgens mij past het vrijwel altijd. | |
Turquaz52 | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:08 |
Denk dat ik 1 op 5 heb gereden gemiddeld.. ![]() Denk ook dat me 2,5je olie verbruikt.. ![]() Kut. | |
YoshiBignose | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:26 |
Ik heb nog geen BMW gereden die geen olie verbruikt ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 14 oktober 2010 @ 18:37 |
quote:Ja, ik ruik het iig, en hij rookt best wel als het koud is buiten, of komt dat omdat ik een freeflow uitlaat heb? ![]() Een vriend van me heeft een 320i en een 318IS, maar beide van hem doen dat niet (wel bone-stock).. ![]() | |
BrinkydeBMW | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:20 |
5-serie uit 2003 ![]() Rijdt als een zonnetje En nog een mooi concept van BMW: Vision Dynamics concept ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:29 |
Waar heb je het over? | |
tha_rizzo | donderdag 14 oktober 2010 @ 20:33 |
quote:5-serie ![]() Uiteraard rijdt die auto goed ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:00 |
Mag je eigenlijk winterbanden achter en zomerbanden voor tegelijk? | |
#ANONIEM | donderdag 14 oktober 2010 @ 22:27 |
Volgens mij wel, als de banden per as maar gelijk zijn. | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:55 |
quote:Diameter van de velg is te klein, vanwege de remschijven/blokken krijg ik 'm niet op zijn plek. Helaas. | |
Oksel | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:12 |
Slijp je stukkie van je schrijven af? | |
Hyperdude | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:18 |
Of haal anders je remklauw er af. Minder werk ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:21 |
quote: ![]() 15 inch toch? Wat rij jij M3? ![]() Moet passen, of anders heb ik 2 E46 steelies liggen die ik wil ruilen tegen e36 Steelies ![]() | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:24 |
quote:Ik heb nu 17", die 15" had ik later gekocht, maar nu zie ik dat ze niet passen. Kut velgen. | |
Mikkie | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:29 |
Twijfel, twijfel, twijfel. Laat ik alles strak in één stijl, of koop ik smoke knipperlichten die beter staan bij de lichtunits en de lakkleur, maar die niet matchen met de achterlichten (die helder wit zijn)? | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:37 |
En nee, ik heb geen M3. Ook geen aangepaste remschijven (althans, niet door mij). | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:39 |
quote:Pics ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Je stalen velgen zijn 15inchers toch? Dan zouden ze gewoon moeten passen. Simple as that. Want ik heb zelf e46 velgen (die ik van onder een E46 heb gehaald (duhh))onder mijn E36 gehad: ![]() (E46 voor, brede E34 steelies achter) | |
Maharbal | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:49 |
Mmm...ik dacht dat ik tering lang moest wachten op een parkeervergunning...maar ik kreeg 'm gister in de buurt, kan nu m'n auto overal in de binnenstad parkeren (varierend van 1 min lopen naar huis tot 5 min lopen). Misschien dat ik die auto dan toch even niet schors.... Twijfel twijfel ![]() | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:54 |
quote:LM velgen, geen stalen velgen. Zal vandaag eens een foto posten. | |
Mikkie | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:02 |
quote:Dan zou ik niet schorsen. Je kunt nu vlakbij parkeren dus dan ga je er geheid meer gebruik van maken ![]() quote:Verandering (even los zien van ingebouwde xenon, dat ga ik niet doen, het gaat om de knipperlichten): ![]() ![]() En dit zijn de achterlichten die erin zitten: ![]() Waarschijnlijk ga ik de knippers gewoon halen en laat ik de achterlichten voorlopig zitten. | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:05 |
Smoke nemen, en achter LED van de M3 ![]() | |
Mikkie | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:06 |
quote:Dat gaat niet gebeuren, want ik vind LED gewoon echt lelijk. No way dus ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:09 |
quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:10 |
quote:aaaah zeg dat dan, ik dacht steelies.. ![]() | |
rival | vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:21 |
quote:is het echt de "buitenrand" van de velg die tegen de klauw/schijf aan komt? of komt de velg te ver naar binnen en raken de spaken iets? want 15" is volgens mij niet te klein voor een E46 remmenpartij... | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:41 |
quote:Volgens garage de buitenrand. Dus niet de diepte van de velg. | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:42 |
Iemand kopen? 15" LM, met winterbanden. Ruim voldoende profiel om mee te rijden. Foto's volgen ![]() | |
rival | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:33 |
quote:dat is vervelend... | |
YoshiBignose | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:41 |
quote:Voor de E36 dus? Wat vraag je er ongeveer voor? Waar woon je? | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:55 |
Wanneer is die meeting bij Haarbal nou? | |
Maharbal | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:55 |
Haha. Ik zei dat ik niks ging organiseren, dat moeten jullie doen ![]() | |
Mikkie | vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:58 |
quote:Ik heb het maar gewoon gedaan ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:33 |
quote:Ja, maar dan wel bij jou thuis. ![]() | |
Maharbal | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:11 |
quote:Hah, nouja...dat zou ik opzich wel even ter beschikking kunnen stellen...maar zo groot is het nou ook weer niet ![]() | |
xaban06 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:21 |
quote:Delft. EUR 150,- vaste prijs. Of als je lager gaat bieden, vraag ik 180,- zodat we toch nog op 150,- uitkomen. | |
Xtr3mE | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:34 |
Weet niet of het al genoemd is: a.s. zondag is er een BMW meeting in Breda (@ 13.00 bij de makro), georganiseerd door iemand van een ander forum, maar iedereen met een BMW mag komen uiteraard. Komen ca. 25 auto's tot dus ver. Ik ga waarschijnlijk ook, als ik zondag beter ben (zit al 2 dagen ziek thuis) Dus als je zin hebt kom ook ! | |
tha_rizzo | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:35 |
quote:Lol, dat is bij mij praktisch om de hoek ![]() Misschien als ik zin heb dat ik even ga kijken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:36 |
Van welk forum dan? En wat voor auto's zoal? [ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2010 17:36:39 ] | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:49 |
Ja vanaaf ook in Venlo.. VAG meetingkje maar andere duitse merken zijn ook welkom ![]() | |
Mikkie | vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:51 |
quote:BMWPortal.nl ![]() quote:Ik ben lekker een weekendje weg, maar anders was ik ook wel gaan kijken denk ik ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:11 |
quote:Oh, beetje onder m'n niveau dus. ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:18 |
Tja je kan ook wachten op die kappersauto's meets maar die zijn er niet zo vaak ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:22 |
BMW Portal, qut forum, geen respect voor elkaars moeite en vol met die 316i kut compactjes.. ![]() Je kunt nog niet eens ongestraft qouten, gelijk waarschuwingen omdat je anders het layout verneukt ofzo ![]() bahhh Oh ja: ![]() ![]() | |
Bowny | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:26 |
Kutforum ![]() Kom je daar een vraag stellen, komen ze iedere keer met "stel jezelf eerst eens voor". Flikker op man, kom daar om geholpen te worden, niet om vriendjes te maken ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:26 |
je kan ook uit je nek lullen en wat maak het nou uit of iemand een compact of een 316 heeft? Hoor je er dan niet bij? | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:29 |
Dan stel je je zelf voor, vraag je het nogmaals zeggen ze dat ze het niet weten ![]() Bouw ik een 318i om naar een 2,5 liter is het een lelijke bak en noemen ze me prutsmonteur, terwijl als een gast met zijn 316i compact/sedan een stadslampje vervangen heeft door LED meteen stoer is ![]() Ik vind het maar achterlijke volk daar, en dat mogen ze gerust weten ook.. TOTAAAAL geen respect voor een ander... ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:31 |
quote:Nee, een Compact 316i? Hoef nog niet eens te verantwoorden tov. jou ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:41 |
liever een mooie 316 dan een lelijke aziaat of een fransman ![]() gaat niet altijd om power he bij autoliefhebbers... | |
Turquaz52 | vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:55 |
Wel als het gaat om een ECHTE BMW.. dan koop je dus ECHT GEEN 316i Compact. | |
Xtr3mE | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:02 |
als het geen echte BMW is, waarom zijn ze ooit gemaakt dan Waarom is de instapper niet een 320 sedan dan ?? | |
rycemasta | vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:56 |
quote:Zo'n echte purist die wel even vertelt waar de drempelwaarde ligt. ![]() Als een 316i compact geen BMW was, stond er wel een ander merk op. | |
hamkaastosti | vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:54 |
bmwportal is idd een kutsite. die moderators daar zijn flink te fanatiek en verkloten de sfeer. In het e46 deel sowieso. | |
YoshiBignose | vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:42 |
quote:Een 316i compact in nette staat anytime over jouw wrak. Ja, cool dat je motorswap gedaan hebt, maar maak die auto dan ook een beetje normaal aan de buitenkant man. Ik zou er niet in gezien willen worden iig, ook al gaat ie nog zoooooooo hard. | |
xaban06 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:09 |
quote:Tssk 320TD hier, compact dus. | |
tha_rizzo | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:42 |
Alweer dat gebitch over of een compact wel of geen BMW is? ![]() Blijft dat ieder topic terugkomen of zo? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:45 |
quote:ja dat is nog een 320 dieseltje, maar ik heb het over een e36 316i Compact ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:45 |
quote:Mijn auto is normaal qua uiterlijk ![]() Alleen nog ff kleine deukjes er uit halen en andere front ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:02 |
quote:Turq, wat is jouw definitie van normaal? | |
Turquaz52 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:07 |
quote:Tja, ik weet niet wat die designers bezielden op dat moment, maar kom op aub.. ![]() ![]() ![]() Dit is toch ook geen gezicht? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:10 |
quote:Slammed, HellaFlush, JDM, clean is mijn smaak ![]() Mijn auto is normaal slammed en geflushed, alleen me motorkap is zwart, thats it.. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:13 |
Waarin loop je meer voor schut?![]() ![]() Ikke weet het wel en ja ik vind de compact ook niet mooi, maar er is een verschil tussen saai en afschuwelijk. | |
xaban06 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:19 |
Zo zou de compact wel mooier zijn (koplampen):![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:20 |
Ja de voorkant, daarna moet de achterkant nog een facelift ![]() | |
xaban06 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:23 |
Dit is weer een andere, maar ik vind de achterkant prima zo:![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:24 |
Zo is ie wel cool ja, maar dit is toch mooier in elk opzicht of heb ik het mis:![]() | |
xaban06 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:26 |
quote:Tuurlijk is een Coupe mooier, maar er wordt toch ook niet gezegt dat een Compact mooier is ![]() Echter betaal je wel ~30% meer voor een Coupe. | |
Turquaz52 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:31 |
quote: ![]() Dat was een foto van toen ie net buiten was, zo ziet hij er nu uit: ![]() (en nu met de strips op de bumpert) | |
YoshiBignose | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:33 |
Gadverdamme, nog erger.quote:True en die 320TD is lekker snel ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:45 |
quote:Ik vroeg niet wat je mooi vindt, ik vroeg wat je normaal vindt. | |
Turquaz52 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 12:09 |
quote:Nog erger? ![]() ![]() quote:4 wiellen vind ik normaal, een stuur en gaspedaal er bij zou ook wel handig zijn ![]() | |
xaban06 | zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:32 |
Hier de foto's, beetje wazig, gemaakt met iphone, in de achterbak, dus weinig zonlicht. Dus sorry van de kwaliteit.![]() ![]() ![]() | |
Gkhn | zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:55 |
Wat vraag je ervoor? | |
YoshiBignose | zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:18 |
quote:Helaas te ver voor mij ![]() | |
Anne | zaterdag 16 oktober 2010 @ 15:13 |
Waarom vraag je in het V&A topic meer ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:22 |
Lijkt me niet meer dan terecht ![]() | |
Anne | zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:23 |
Geeft ook niet. Totdat er iemand uit V&A hier meeleest oid ![]() | |
YoshiBignose | zondag 17 oktober 2010 @ 19:41 |
De E21 alarmknop is echt geniaal ![]() ![]() ![]() | |
tha_rizzo | maandag 18 oktober 2010 @ 08:01 |
quote:Rijd even naar de BMW-dealert en haal een nieuwe, die zullen ze waarschijnlijk nog wel hebben (ze hebben namelijk nog zat voor mijn 5je). Moet waarschijnlijk wel besteld worden. Het vervangen is volgens mij een peulenschil (althans, dat is 't bij mij ![]() | |
Oksel | maandag 18 oktober 2010 @ 08:42 |
De nieuwe 5 serie.. ![]() | |
xaban06 | maandag 18 oktober 2010 @ 10:07 |
quote: | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 10:09 |
quote: | |
Maharbal | maandag 18 oktober 2010 @ 10:31 |
De GT daarentegen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 10:44 |
Op foto's ziet ie er lelijk uit maar zag hem laatst weer rijden en het is best een brute bak hoor ![]() | |
Maharbal | maandag 18 oktober 2010 @ 10:57 |
Gaat me meer om de achterkant inderdaad ![]() Baas heeft er nu net 1, dus zal 'm binnenkort 's meenemen om te kiekn hoe het rijdt. Dat schijnt wel goed te zitten (onderstel van een 7-serie). | |
xaban06 | maandag 18 oktober 2010 @ 10:57 |
quote:De GT is ook ![]() Vooral de felwitte angel eyes ![]() | |
Maharbal | maandag 18 oktober 2010 @ 10:59 |
quote:Verbaast me niks dat een compact-rijder de achterkant mooi vindt ![]() Grapje hoor ![]() | |
rival | maandag 18 oktober 2010 @ 11:29 |
5? beetje jammer... na de E39 is er nog geen mooiere gekomen imHo ![]() vroem ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 11:32 |
Rival, bij de E30 doet rechts stad/dimlicht het wel, maar links alleen stad en geen dim. Is dit een ander lampje? Ik dacht dat eerst dat het misschien een zekering was, want de dashboardverlichting deed het ook maar voor de helft maar die ging weer aan na een hobbel op de snelweg ![]() Ik haal dat plastic kapje eraf, dan maak ik die connector los, maar wat dan? Moet ik die schroefjes ook losmaken voor het verwisselen van de lamp? | |
tha_rizzo | maandag 18 oktober 2010 @ 11:42 |
quote:Kan jij de auto niet gewoon naar de garage brengen? Ik heb een vaag vermoeden dat jij echt twee linkerhanden hebt. ![]() | |
piekartz87 | maandag 18 oktober 2010 @ 11:45 |
Turq, je kan praten over smaak wat je wilt ![]() maar ik denk dat iedereen hier verder over eens kan zijn dat jij geen smaak hebt. leuk dat je met volle enthousiaste met je projecten bezig bent. maar als je anderen gaat vertellen dat ze geen smaak hebben ben je wel een beetje vreemd bezig. gezien de staat van je e36 | |
rival | maandag 18 oktober 2010 @ 11:46 |
quote:nadat je de plastic kap en de aansluiting losmaakt zitten de lampen zelf ingeklemd met een stukje ijzerdraad. die moet je even loswippen. stad/dim is beide een ander lampje. ik kan me niet herinneren dat ik schroeven heb gedraaid tijdens lampen verwisselen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 11:47 |
quote:Oke. quote:Klopt, maar alles valt te leren toch? | |
rival | maandag 18 oktober 2010 @ 11:53 |
quote:ik maak een RATLOOK auto.... SPOILERen nog ben ik het met Piekart eens ![]() BTW, circuitwagen ![]() ![]() | |
Maharbal | maandag 18 oktober 2010 @ 12:02 |
Leuk Rival ![]() | |
xaban06 | maandag 18 oktober 2010 @ 12:02 |
![]() | |
Maharbal | maandag 18 oktober 2010 @ 12:12 |
Auto's zien er meestal fatsoenlijk uit als je ze door (huis)tuners a la Hamann, Alpina, AC Schnitzer, Hartge en ga zo maar door laat tunen ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 18 oktober 2010 @ 12:24 |
quote:Daar sluit ik me bij aan. Het is toch alleen maar leuk om een beetje met je auto te klungelen en te kijken wat je zelf kan? Zolang je geen triviale delen om zeep helpt... | |
rival | maandag 18 oktober 2010 @ 12:41 |
quote:ben ik het helemaal mee eens ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 12:44 |
Jaaaaaaa en het is me gelukt ![]() ![]() ![]() ![]() Ook meteen de bandjes verwisseld, man oh man wat ben ik goed ![]() | |
rival | maandag 18 oktober 2010 @ 12:46 |
quote:je kan zeggen wat je wilt maar zelfs de kleinste dingetjes zijn leuk als je het zelf hebt gedaan.... voelt gewoon goed ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 12:50 |
Ja ![]() ![]() | |
Bowny | maandag 18 oktober 2010 @ 12:58 |
quote:E39 is leuk ja, maar de E60 vind ik toch echt wel een bazenbak. Vooral als er pooier-achtige velgen onderliggen ![]() | |
Bowny | maandag 18 oktober 2010 @ 13:09 |
Hyperdude, volgens mij had jij ooit een link geplaatst van een Duitse olie-webshop......heb je die nog? ![]() | |
xaban06 | maandag 18 oktober 2010 @ 13:15 |
quote:Tsssk! ![]() | |
Turquaz52 | maandag 18 oktober 2010 @ 13:17 |
quote:Waar qoute je op? En dat ik geen smaak heb sorry, hou niet van die lexus shit en bumpers met kippen gaas en spoilers van 3 etages hoog.. Ik weet niet wat jou smaak is maar over de mijne valt weinig kritiek op te geven ![]() | |
xaban06 | maandag 18 oktober 2010 @ 13:18 |
Ik vind de E60 ook wel mooi hoor, daar niet van. Maar het hoort gewoon niet in 'het rijtje' thuis. Zie de koplamp bijvoorbeeld, bijna alle 5-series identiek, behalve de E60: ![]() Bij alle 5-series is de grill/neus blokkerig, behalve de E60 heeft er vormingen in (rondvorming). | |
Bowny | maandag 18 oktober 2010 @ 13:35 |
Evolutie jonguh........evolutie! Ik snap wat je bedoelt hoor ![]() BTW....toen de E60 net uit was, vond ik 'm oerlelijk hehehe ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 16:09 |
Gedrocht! | |
Hyperdude | maandag 18 oktober 2010 @ 19:50 |
quote:Jawohl. ![]() http://www.oil-center.de/ heb ik laatst gebruikt http://www.mapodo.de/ is ook OK. En er zijn er vast wel meer Ik heb een tijdje terug bij de eerste besteld. Zeer vlotte levering. Kijk goed naar totaalkosten incl. verzending ed. En of ze naar NL verzenden Ik heb toen 20 liter 5W50 gekocht; dan loont het tenminste een beetje. ![]() Vorige week ritje gemaakt in de nieuwe 520d Touring automaat. Eigenlijk best OK, voor een diesel. 75K vind ik dan weer wat duur (incl. toys) ![]() | |
Bowny | maandag 18 oktober 2010 @ 20:07 |
Dank je wel! Ga ik ook wat liters bestellen! ![]() Edit: Zo.....scheelt een tientje per liter....."Original BMW Quality LongLife 04 SAE 5W-30 - 1 Liter Original BMW Quality LongLife 04 SAE 5W-30" ![]() | |
YoshiBignose | maandag 18 oktober 2010 @ 23:39 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
tong_poh | maandag 18 oktober 2010 @ 23:52 |
Ondanks, dat ik bijna nooit post in deze topics zou ik er wel graag bij staan. Ik ben van plan om een keer foto's te maken, voordat de winterbanden erop zitten, want dan heb ik 17 inch velgen eronder. Mijn auto is een E60 535d. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:28 |
In deel 41 kom je erin ![]() | |
tong_poh | dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:29 |
Dank je ![]() | |
Gkhn | dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:20 |
Ik ben opzoek naar een Wiesmann hardtop voor mijn Beemer. Weet iemand een adres? | |
Bonkiehonkie | dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:26 |
quote: ![]() ![]() Afgrijselijk dude, je bak ziet gewoon niet uit. ![]() Je bent een grote schande voor de BMW-rijders. [ Bericht 20% gewijzigd door Bonkiehonkie op 19-10-2010 01:31:34 ] | |
tha_rizzo | dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:34 |
Gisteren was bij Editie NL dat BMW-rijders de meest gefrustreerde automobilisten zijn ![]() Ondanks dat, hebben BMW-rijders dan wel 't meeste seks. ![]() | |
Alicey | dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:14 |
In before the lock. ![]() Een E34 is dus ook een prima vakantie-auto, zijn we achter gekomen. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:36 |
quote:Dat was een Engels onderzoek van een week terug. Volgens mij komt het gewoon doordat mensen er standaard al vanuit gaan dat BMW aso's zijn. Iedereen rijdt gewoon te traag voor ons ![]() WITTE BUSJES... slaat ook nergens op. Zet daar dan gewoon de caddy's en transporters neer, die rijden ook als debielen. Vooral die gepimpte transporters pfff die gaan zo dicht achter je dat je gewoon voelt dat je geduwd wordt. Nou is mij dat nooit overkomen, maar ik rij vaak achter ze want ze drukken de weg zo mooi schoon ![]() | |
Mikkie | dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:53 |
quote:Daar zit wel iets in. Of nouja, ik ben niet gefrustreerd, maar mensen gaan sinds ik een BMW heb wel een stuk sneller aan de kant dan toen ik nog een Almera ( ![]() | |
Bowny | dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:37 |
Golfjes zijn nog altijd het ergst ![]() Wat ik altijd doe bij het stoplicht met een Golfje naast me: Ik geef subtiel aan een sprintje te willen maken en zodra het op groen gaat, als een oma wegrijden ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:41 |
Ja jij moet wel, je wint het toch nooit ![]() | |
tong_poh | dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:43 |
quote:Bij mij is het een beetje een verhaal met 2 kanten. Van sommige bestuurders krijg ik juist meer ruimte dan in mijn Accord. Maar aan de andere kant merk ik ook, dat er bestuurders zijn die rare dingen doen. Net alsof ze je iets niet gunnen. Ik heb een paar hele gevaarlijke situaties meegemaakt, die niet voorkwamen toen ik nog in mijn Accord reed. | |
Mikkie | dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:48 |
quote:Dat is ook waar. Sommigen willen echt even een statement maken omdat er een BMW aan komt. Naja goed, daar maak ik me meestal dan maar niet te druk om. Soms ben ik ook aan het knallen omdat ik haast heb en dan komt het wel goed uit als mensen snel aan de kant gaan ![]() ![]() | |
Bowny | dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:51 |
quote:Ja die van jou trekt zeker strepen. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:03 |
quote:Ik probeer het tenminste ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:15 |
iedereen wil alleen maar met me racen als ik een koude motor heb ![]() ik heb zelf nog een kans met een 316i omdat de meeste petjes niet kunnen schakelen. | |
tong_poh | dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:18 |
quote:Ik maak me er pas druk om als iemand mij in gevaar brengt. Is dat niet het geval, dan lach ik erom. quote:In het verkeer ben ik op zijn algemeen ook wel een heer. Er zijn uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld als je van die dagen hebt, dat je de ene egoïstische daad na een andere ziet van andere bestuurders. dan denk ik ook wel eens van val maar kapot. Maar voor de rest ga ik er meestal vanuit de idee, dat we met zijn allen samen op de weg zijn en allemaal heelhuids op tijd willen komen op onze bestemming. Het is dus een kwestie van geven en nemen. Maar teveel bestuurders denken alleen maar: ikke ikke ikke. helaas frustreert dat ook de meer galante rijders (waaronder mijzelf) waardoor hun uiteindelijk ook denken: stik maar. | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:26 |
quote:QFT | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:26 |
quote:Ik reed net in de E30 316 en die gaat best hard, maar er zit geen toerenteller op dus ik durf niet te hard ![]() De cijfers zeggen 12.2 sec... ik geloof er niks van. | |
Turquaz52 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:30 |
quote:Of JUIST een voorbeeld, Ik rij liever mijn sletje dan een 316i Coupe ![]() ![]() vs. ![]() ![]() Keuze is snel gemaakt, een bumpertje en motorkap wisselen is sneller gedaan dan een 4 pitter van 0 tot 100 ![]() Nerd, ga na huis ofzo ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:32 |
Jaja, die 2.5 24v van je is wel cool, maar je auto ziet er niet uit, daar gaat het om. | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:51 |
quote:Mijn auto is kleiner, mijn motor is groter ![]() ![]() | |
Bowny | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:53 |
Automaat? ![]() | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:56 |
quote:dat was hij ![]() tijdens de ombouw ook een pedaaltje extra geplaatst ![]() ![]() | |
Bowny | dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:58 |
Heb je meer pics voor ons? ![]() | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:08 |
quote:hier staat de gehele ombouw... ik denk wel dat je je ff aan moet melden om het te kunnen zien.... http://e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=22172 als ik eens tijd over heb maak ik hier nog wel een projectttopic aan... | |
xaban06 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:23 |
quote: quote:Hoeveel heb je betaald? Afgelopen week 95,- betaald voor 1x5L + 2x1L (totaal 7L) voor 5W30 LongLife. In NL dus. | |
Bowny | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:30 |
Ik wil 14 liter hebben, dat zijn 2 beurten en 2 liter spare. Inclusief shipping komt dat uit op EUR113 / 14 = ~ EUR8 per liter. Wat mij betreft zeer schappelijk. | |
piekartz87 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:51 |
quote:echt nice. rood staat hem wel goed. zelf gespoten of laten doen? wat heeft dat gekost als ik vragen mag | |
Turquaz52 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:13 |
quote:Liever een lelijke 2.5 dan een mooie 1.6, uiterlijk valt altijd te fixxen (wat ook gaat gebeuren) motor swappen is niet ff uit een catalogus van Autostyle te bestellen ![]() quote:Maar ik kan meer rondjes maken op de ring dan jij met je alu blokkie ![]() En ik heb geen vanos wat kapot gaat + ik heb nogsteeds meer PK's dan jij met je 193 ![]() Uiteindelijk ben jij wel sneller, en ziet je auto er beter uit dan de mijne.. ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:13 |
quote:Thnx ![]() Het spuiten is gedaan door de sponsor zelf, duyndam autoschade in Amsterdam... Ik heb geen idee wat dat zou kosten anders, zal het wel ff vragen voor je. | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:15 |
Turq ik zit boven de 200pk. ![]() Hoezo zou jou blok meer pk's hebben dan 193? | |
piekartz87 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:16 |
quote:op die manier ![]() | |
M.O.D | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:24 |
Pfff al dat geblaat over 6 cilinder dit, 4 cilinder dat. Waar gaat het nou eigenlijk over, het is nog steeds geen V8 ![]() | |
rival | dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:31 |
quote:jij ziet het dan ook niet van heel dichtbij. je kan wel zien dat het gratis is gedaan. maar ik weet ook wat er normaal gesproken daar uit de spuiterij komt, ze kunnen het wel. | |
YoshiBignose | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:30 |
De remmen van m'n E21 piepen. Dat komt toch meestal door de schijven? Ik heb foto gemaakt, ziet er toch nog goed uit of niet? Heb er geen verstand van maar ik vind het er goed uit zien, blokjes ook ![]() ![]() ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:33 |
Kopersmeer ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:04 |
quote:dat is ook waar natuurlijk. maar het glimt iig wel hard ![]() | |
SingleCoil | woensdag 20 oktober 2010 @ 08:41 |
Nieuwe 518i topsnelheid gemeten: 214! Bergje-af, wind mee... ![]() |